abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 14:17:53 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61523688
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:07 schreef bixister het volgende:
haha ik wilde net zeggen dat dat topic alleen te vinden was door ouders met ontwikkelingsvoorsprong. en dat zou wel eens kunnen kloppen want uitgerekend Rewimo heeft 'm gevonden!

Ik wist nog dat ik 'm gestart was, ooit En toen was het vrij makkelijk zoeken...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 september 2008 @ 19:15:58 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_61530850
Leah, Ik heb het middel Spray Away wel gezien, maar uiteindelijk niet gekocht. Katja heeft het voornamelijk in haar gezicht en daar durf ik toch niet met dat soort middelen aan te komen. Verder had ik redelijk uitgebreid gegoogled en hele enthousiaste verhalen gelezen, maar toch ook wel redelijk wat mensen bij wie het niks had geholpen. Ze gaan ook wel vanzelf weg. Er waren ook een hoop mensen die aangaven dat je ze gewoon uit kon drukken, maar dat doe ik toch echt niet

Ik kwam net thuis en zag Job onder de pleisters en met een dikke bloedlip. Hij was gevallen met de fiets. Iedere keer als ik maar naar hem kijk word ik helemaal naar. Ik kan zo slecht tegen bloed. Ik heb echt zo'n licht gevoel alsof ik elk moment kan flauwvallen. En nou moet ik hem zo in bad doen en naar bed brengen. Ik ben echt moed aan het verzamelen. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik er bij mijn eigen kinderen wat beter tegen kon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 19:17:27 #103
13151 crew  Rewimo
pi_61530897
Ojee livelink, akelig is dat hè. Ik moet zeggen dat ik er juist beter tegen kan dan ik verwacht had. Sterkte ermee!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 september 2008 @ 19:27:24 #104
37150 livelink
pi_61531201
Oh, lieve help. Nu lees ik in het speeltuinbankje ook allemaal enge verhalen over Moussy. Dat helpt niet echt, moet ik zeggen.

Rewimo, ik denk dat ik koelbloediger ben als ik er zelf bij ben. Nu wist ik er niks van en overviel het me echt.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2008 @ 19:49:17 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_61531882
Lievelink, ik leef nog hoor, mn pinkie zit er gewoon aan ook Ik kan er ook niet tegen van mijn eigen kinderen én ook niet tegen kots van ze, terwijl ik jaren lang in de verzorging heb gewerkt

Je zou er haast een boek over schrijven!
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 september 2008 @ 19:59:03 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61532163
Livelink, je zou eventueel Molkosan kunnen halen om op de wratjes te doen. Ik kan me herinneren dat mijn moeder dat vroeger deed en dat de wratjes daarmee (iets) sneller weggingen. Het ruikt alleen nogal weiig...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 20:02:51 #107
13151 crew  Rewimo
pi_61532281
Kots vind ik inderdaad erger

Kan me nog wel herinneren dat ik zelf een keer zowat van mijn stokje ging toen ik na een aanrijding mijn kin in de spiegel zag. Daar moesten naderhand dan ook 4 hechtingen in. Maar toen Christan een paar jaar terug op zijn beurt een snee in zijn kin had, was ik hartstikke boelkloedig

We hebben nu allebei op dezelfde plek een litteken
  Jubileum moderator woensdag 10 september 2008 @ 21:22:07 #108
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61535087
Wij zijn net terug van de hap met Iris Jeroen belde me in de trein dat Iris ineens heel benauwd werd. De trein ging er natuurlijk niet harder van rijden dus ik zat op hete kolen. Toen ik thuis kwam was ze idd flink benauwd, gierende ademhaling en best wel in paniek.
De hap gebeld en daar naar toe gegaan, en daar moest ze aan de vernevelaar om haar longetjes weer open te zetten. Nou kennen we dat van Eva, maar die moest dan altijd gelijk een week blijven dus we schrokken best wel. Nou kan het bij gewone kindjes ook in 1 keer goed zijn en dat was dus bij Iris het geval, ze had gelijk weer praatjes.
Na een lang gesprek over de dag en wat Iris voorafgaand aan deze aanval gedaan had en alle symptomen op een rijtje te hebben gezet was de conclusie een hevige allergische aanval op (knaag)dieren.
Niet meer naar de kinderboerderij dus, pilletjes mee voor de nacht en het advies om gelijk te bellen als ze weer benauwd wordt en zsm een allergie onderzoek bij de huisarts laten uitvoeren.

Iris is al 2 weken allergisch bezig, eerst zat ze onder de uitslag, toen had ze hooikoorts symptomen, vorige week zaten we nog bij de huisarts omdat ze 2 dichtgezwollen ogen had (conclusie allergie, oorzaak onbekend) en nu dit weer.
Gaat lekker.....
Nu stuitert ze door de kamer door de overdosis ventolin in de vernevelaar, en wordt ze langzaam weer kortademig. Ik ga haar even tot rust dwingen want ik zou het sneu vinden als ze weer terug moet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61535454
he nee lois, wat naar! sneu zeg, dat ze zo benauwd was. wel handig dat je meteen al een idee hebt waar 't door kwam. maar niet leuk dat ze niet tegen knaagdieren kan....
sterkte ermee, hopelijk wordt ze niet opnieuw benauwd.

en job zo lelijk gevallen, ook al zo rot. is 't baden toch nog een beetje goed gegaan?
  woensdag 10 september 2008 @ 21:52:16 #110
37150 livelink
pi_61536388
Jeetje, Iris , ik hoop dat ze snel over die allergieen heengroeit, Lois. Succes met het rustig krijgen van Iris en vooral succes met het zelf tot rust komen. Wat naar is dat als je je dan in de trein zorgen zit te maken

Moussy, wat lief dat je me nog gerust gaat stellen ook. Sterkte met je pink.

Het baden van Job is goed gegaan. Normaal gaat Katja mee in bad, maar die weigerde nu resoluut. Na het bad zag hij er ook wat toonbaarder uit en is tijdens het voorlezen al bijna in slaap gevallen. Ik was wel blij dat hij sliep. Slaap is altijd het beste medicijn, hoop ik tenminste.

Hoe is het met de gekneusde pols van Christan inmiddels? Ook al wat minder pijnlijk?
  woensdag 10 september 2008 @ 21:53:40 #111
37150 livelink
pi_61536454
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:59 schreef Sjeen het volgende:
Livelink, je zou eventueel Molkosan kunnen halen om op de wratjes te doen. Ik kan me herinneren dat mijn moeder dat vroeger deed en dat de wratjes daarmee (iets) sneller weggingen. Het ruikt alleen nogal weiig...
Dank je wel voor de tip. Ik ga het zeker proberen.
pi_61536627
Ach Lois, wat rottig nou weer Het volgt elkaar ook wel lekker op allemaal hè?
Dikke kus voor jullie

Livelink, ook al geschrokken met Job

Ik vind dit een topic met nare dingen. Kan het niet dicht?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 22:28:19 #113
13151 crew  Rewimo
pi_61537930
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:52 schreef livelink het volgende:

Hoe is het met de gekneusde pols van Christan inmiddels? Ook al wat minder pijnlijk?
Ja, dat gaat alweer beter gelukkig.

Fijn dat het badderen wel ging

Iris, arme meid, knap maar gauw weer op! Rotdingen, allergieën
pi_61538390
Iris meisje toch! Wat heftig zo`n allergische reactie!

Hier ook een valpartij vanmiddag..middelste werd hard huilend naar huis gedragen door oudste. Hij had een behoorlijke schram net boven zijn knie en op zijn elleboog. Volgens hemzelf struikelde hij over het wiel van de kliko en ging daarbij over de kop..maar het zou me niets verbazen als hij morgen bekent dat hij er op was geklommen en er af gekukeld.
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2008 @ 22:42:47 #115
13151 crew  Rewimo
pi_61538514
Het lijkt hier wel vrijdag de 13e
pi_61538645
Pffff... Wat een narigheid allemaal!!

Wil nog wel ff opmerken dat waterwratjes super besmettelijk zijn!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 10 september 2008 @ 22:48:59 #117
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61538717

Ik wist dat ook, maar ja.... Om ze daarom nou niet op zwemles te doen is ook weer zo wat
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_61538791
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:48 schreef Leah het volgende:

Ik wist dat ook, maar ja.... Om ze daarom nou niet op zwemles te doen is ook weer zo wat
Aan zwemles hak nog heulegaar nie gedacht...
meer in het kader van samen in bad, knuffelen enzo...
  Jubileum moderator donderdag 11 september 2008 @ 08:23:10 #119
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61543084
Sorry ik had helemaal over de verhalen van Christan en Job heen gelezen, ik kwam ook zo binnen gewalst gisteren

Iris heeft een slechte nacht gehad, heeel veel huilbuien door enge dromen en erg benauwd. Hoe harder ze ging huilen, hoe benauwder ze werd natuurlijk, het was een vervelend cirkeltje. Die enge dromen komen van het vernevelen, van dat medicijn wordt je helemaal hyper, dat herkenden we wel van Eva.
Ze ligt nu op de bank te zagen, en ik kijk even hoe het in de loop van de ochtend gaat en beslis dan of ik nog even de huisarts bel.
Ze is erg verdrietig want we hebben besloten haar kinderfeestje van as. zaterdag vast te annuleren, en daarnaast vind ze het heel erg dat ze nu misschien geen hamstertje mag hebben, iets wat ze al wil vanaf 2 jarige leeftijd.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2008 @ 08:54:17 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_61543477
Ah wat zielig voor Iris..

Hoe was het met Job vanmorgen?
  donderdag 11 september 2008 @ 08:58:40 #121
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61543541
Wat zielig voor Iris
Dikke kus voor haar!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 september 2008 @ 09:15:04 #122
13151 crew  Rewimo
pi_61543796
Ach, arme Iris Dat zou wel heel jammer zijn, als ze geen hamstertje mag
  donderdag 11 september 2008 @ 09:15:29 #123
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_61543802
Ach gossie wat een ongevallen bankje voor alle zieke kindjes en stoere knullen.
pi_61543873
en 't is niet eens een bankje, rottdog, kejjenagaaan!

maar lois, wat ontzettend rot zeg, dat haar feestje nu ook niet door kan gaan... baaalen iris, heel veel beterschap gewenst!
pi_61544170
Oh Iris toch.... Zo benauwd en je verjaardagsfeestje die niet door kan gaan en dan ook nog geen hamstertje...

Is er wel een klein lief huisdiertje wat geen problemen zou geven en wat ze ook leuk vindt?
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2008 @ 09:42:56 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_61544222
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:39 schreef vamperotica het volgende:
Oh Iris toch.... Zo benauwd en je verjaardagsfeestje die niet door kan gaan en dan ook nog geen hamstertje...

Is er wel een klein lief huisdiertje wat geen problemen zou geven en wat ze ook leuk vindt?
een naaktratje

We gaan gewoon hopen voor iris dat het door het hooi/stro komt, want dan zou het nog kunnen gewoone en andere bodembedekker gebruiken, beukensnippers bijv. of no-smell (katoenvezels)
  Jubileum moderator donderdag 11 september 2008 @ 09:47:31 #127
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61544303
Ieuw! Get! Ik vind de katten van Belana soms al engig (rex), maar dit slaat alles! We wachten even rustig de allergietesten af, die van Eva is over 2 weken bekend en die van Iris gaan we binnenkort aanvragen en dan zien we wel. Iris heeft het al jaren over een "hammetje" (hamster) maar als dat niet kan dan is een bak met visjes ook wel leuk. Zelf heeft ze wel een oplossing gevonden "hee mama, voor paarden ben ik niet allergisch"
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61544354
Kijk... Da's nog es een goede oplossing!!
Die ratjes....Geweldig!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 september 2008 @ 09:51:05 #129
13151 crew  Rewimo
pi_61544374
Ah, gewoon een paard in de tuin
  donderdag 11 september 2008 @ 09:53:38 #130
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_61544417
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:18 schreef bixister het volgende:
en 't is niet eens een bankje, rottdog, kejjenagaaan!
Goedemorgen
pi_61544977
Jeetje wat een narigheid allemaal. Voor alle gestuiterde kindjes een kus en voor Iris nog een extra kroel erbij. Wat zal jij geschrokken zijn en mama en papa natuurlijk ook. Dikke
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2008 @ 11:48:28 #132
7074 moussy
kuttekop
pi_61546712
quote:
Op donderdag 11 september 2008 09:51 schreef Rewimo het volgende:
Ah, gewoon een paard in de tuin
een shetlandertje op dr kamer

Die naaktratjes zijn trouwens súperlief, liever dan gewone ratjes
pi_61547360
of een minipaard. Net een grote hond, maar dan met andere brokken als voer

Maar, goed.... de vraag is natuurlijk hoe is het met Iris vanochtend. Ben je nog naar HA gemoeten?

En hoe is het met al onze andere brokkenpiloten?

Fleur heeft het drooghouden van de luier maar even opgegeven. Ze is verkouden, voelt zich redelijk beroert, klaagt over buikpijn, maar is wel vanochtend naar school geweest. Onder het mom van: Maar ik kan het wel proberen. Thuisblijven kan altijd nog mama.... heerlijk zo'n kind
pi_61547849
Nog een waterwratten tip : s morgens betadine zalf en s avonds zinkzalf. Volgens mijn huisarts werkt deze combinatie goed tegen de wratten...
Het is nu na 2 weken inderdaad beduidend minder maar de grote zijn zeker nog niet weg.

Bedankt voor het Topic, ik ga er later wat schrijven.
  Jubileum moderator donderdag 11 september 2008 @ 13:12:57 #135
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61548732
Volgens mij is de huisarts (nog) niet nodig, ik kan de benauwheid aardig de baas met veel ventolin. Iris zelf is wel moe, en ligt lekker op de bank filmpjes te kijken.

Toen we gisteravond naar de HAP moesten namen we Eva natuurlijk mee. Die was in een opperbest humeurtje en heeft lekker gespeeld in de wachtkamer. Op een gegeven moment ging ze aan de wandel, in de lange gang die aan de wachtkamer grenst, deed haar handjes op haar rug en begon een beetje slepend te waggelen waarbij ze keihard zong "daar komt Swiebertje, malle Swiebertje"
Je kon me opvegen, de andere mensen om ons heen trouwens ook
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61549008
Arme Iris, het klinkt heel naar Helaas weet ik precies hoe het is Beterschap en hopelijk weten jullie na de test waardoor het precies komt
En Eva!

En ook een voor Job en Christan, brokkenpiloten
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Jubileum moderator vrijdag 12 september 2008 @ 08:58:49 #137
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61569350
Iris heeft met paracetamol en vrij veel ventolin toch een goede nacht gehad. Duurt lang zeg, dat benauwde...
Vandaag is ze lekker naar opa en oma, want naar school gaat echt nog niet (en ik moet werken). We gaan morgen maar iets leuks doen, taart bakken ofzo want ze is heel verdrietig dat haar feestje niet doorgaat. Ze snapt aan de andere kant ook goed dat ze er nu niets aan zou hebben.

* Lois gaat nu maar eens serieus werken.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:39:33 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_61570092
ach gossie, arme Iris en Job en Christan wat sneu allemaal.
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 09:43:48 #139
13151 crew  Rewimo
pi_61570179
Lois, misschien kun je vast met Iris afspreken wanneer je het feestje wèl gaat geven? Dan heeft ze weer iets om naar uit te kijken. Nu klinkt het voor haar als "geen feestje" en dan maak je er "later alsnog een feestje" van. Misschien kikkert het haar een beetje op
  Jubileum moderator vrijdag 12 september 2008 @ 09:55:13 #140
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61570426
Dat had ik wel gedaan hoor Rewimo, we hebben afgesproken dat we eerst een weekendje weg gaan met mama vriendinnen naar een soort center parcs en daarna gaan een knalfeestje plannen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 09:58:28 #141
13151 crew  Rewimo
pi_61570498
Dat klinkt allemaal erg gezellig Dit weekend dan inderdaad maar wat rustige leuke dingen doen
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:12:24 #142
3011 E.T.
pi_61570785
Aggos, Iris
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61570868
arme iris..... beterschap !!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 10:37:34 #144
13151 crew  Rewimo
pi_61571345
Met Christans pols gaat het goed overigens. Gisteravond heb ik het verband eraf gehaald. Hij wilde het wel bewaren "omdat het gesigneerd was" en hij heeft het in een van zijn bewaardoosjes opgeborgen
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 15:39:31 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_61578387
Christan
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 15:29 schreef Belana het volgende:
ow en nu loopt Liam zich echt vreselijk uit te sloven voor zijn vriendje, die zelf volkomen kalm tv zit te kijken
Liam moet nog wat ervaring opdoen
Cas had woensdag zijn vriendinnetje mee naar huis. Ze bleef eten.. maar let op... om 12:30 zijn ze klaar van school, om 14 uur kon ik het meisje naar huis brengen

Cas wilde graag buiten spelen, zij ook wel, maar daar waren ook Cas zijn vriendjes en een oud klasgenootjes. Ik dacht nog leuk, 1 dolle boel. Meisje ging op de step van Cas zitten en heeft daar een half uur zitten sippen, boos, dat Cas ook met zijn vriendjes speelde, meedoen wilde ze toch écht niet. Ze zei het ook tegen Cas... oke zegt ie, dan gaan we naar binnen. Dus weer naar binnen. Cas wilde wel tv kijken dan, samen, wat zij wilde zapperde hij in beeld (ook al vond hij er geen hol aan ) ze wilde nml niets anders... Gaat ze zitten pielen met een dingetje wat geluid maakte, Cas boos, ik zit dít te kijken, zij: ik zit HIER mee te spelen Cas zet heel opstandig de tv loei hard, zij gaat boos kijken emt haar armen over elkaar. "Cas zn mama, ik mis mijn moeder zo, ik wil graag naar huis.." Cas;"Oke, mam, zullen we gaan dan?!"

Ze leken wel 35 jaar getrouwd meisje was de volgende dag wel ziek van school.. ik hoop dat het niet aan mn broodsmeerkunsten heeft gelegen
  vrijdag 12 september 2008 @ 15:54:01 #146
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61578709
Mousy wat een heerlijk verhaal. 35 jaar getrouwd....hoop niet dat ik zo over 30 jaar zit...
  vrijdag 12 september 2008 @ 16:36:57 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_61579720
Moussy Hilarisch
stormy waters...
sailin'
pi_61580287
Cas

Wij hadden hier gisteren een buurmeisje aan de deur, ze zit ook bij Morris in klas, of hij buiten kwam spelen. Maar hij zat tv te kijken en ik zei dat ze wel naar boven mocht als ze dat wilde. Ze ging tegen half 8 pas weer naar huis Tijdens het eten bleef ze op Morris wachten. Zelf wilde ze niks ivm ramadan. Ze beweerde dat haar ouders niet hoefden te weten dat ze bij ons zat maar als ik ze volgende keer zie zal ik het toch maar even vragen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 september 2008 @ 17:12:15 #149
13151 crew  Rewimo
pi_61580639
Hoe oud was ze dan, Snoop? Kleine kinderen hoeven helemaal niet mee te doen aan de Ramadan voorzover ik weet.

Cas, gezellig joh
pi_61581382
ik was ook al verbaasd, zo'n kleintje hoeft toch helemaal niet te ramadannen nog... en ik zou een volgende keer gewoon als voorwaarde stellen voor 't binnen mogen komen dat ze eerst haar ouders gaat vragen/vertellen dat ze bij jullie binnen gaat spelen. dat zou ik andersom ook prettig vinden als Piet zomaar bij mensen ging aanbellen.
pi_61581413
moussy. laten we 't er maar op houden dat ze al ziek aan 't worden was, anders is 't wel een tuthola van de bovenste plank zeg!
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:45:32 #152
3011 E.T.
pi_61581416
Hier in het buurtje hanteert iedereen dezelfde regel: buiten spelen prima, maar als je bij iemand naar binnen gaat, eerst terug naar huis om te zeggen dat je daar binnen bent. We hebben hier zomaar een stuk of 7 kinderen van dezelfde leeftijd als Saskia en nog veel meer die 1/2/3 jaar ouder zijn en waar ze ook graag mee speelt.. Het is onbegonnen werk om overal aan te moeten bellen als ik Saskia wil halen
Als er dus ook een kindje hier naar binnen komt, vraag ik ook meteen 'weet mama dat je hier bent?' en anders nog even heen en weer sturen

Werkt tot nu toe hartstikke goed
pi_61583993
Ze is vijfeneenhalf. En ik dacht ook dat kinderen niet aan ramadan hoefden te doen. Drinken mocht ze wel zei ze. Affijn, ik ga iig haar ouders aanspreken als ik ze volgende keer zie want ik wil natuurlijk ook graag weten waar mijn kinderen straks zijn als ze alleen buiten spelen.
Maar verder vind ik het zo grappig dat er ineens zomaar andere kinderen hier in en uitlopen. Ik moet ook nog wennen aan die dingen
  vrijdag 12 september 2008 @ 19:59:48 #154
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_61584693
Zo heb ik een keer het buurmeisje hier gehad, die was gezellig aan het spelen met de dochter van mijn man. Totdat ik op een gegeven moment de buren vrij fanatiek en ongerust rondjes door de straat zag maken . Het was echt niet in me op gekomen om te vragen of haar ouders wisten waar ze was .

Simpelweg omdat ik er nog helemaal niet "in" zat, in dat soort dingen.

Nu mijn kinderen ook steeds verder de straat in gaan is er idd een soort afspraak dat dat even gecheckt wordt, èn dat ze weggestuurd worden als het niet uitkomt, vooral Freek heeft er nogal een handje van om ergens binnen te lopen, door te lopen naar boven en daar dan fijn in zijn eentje te gaan spelen.

De buurt weet inmiddels ook dat de jongste echt nog niet op de brug naar het winkelcentrum hoort te fietsen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 20:05:02 #155
7074 moussy
kuttekop
pi_61584851
die van mij zeggen rustig jaha op de vraag of ik er van weet... meestal niet dus, ik heb René wel eens úren lopen zoeken, toen ik nét op het punt stond om de politie te bellen rond 20:00 uur 's avonds, zag ik mevrouw doodleuk fietsen met nog een meissie. Ik was echt enorm kwaad, óók op de moeder.. René was er al vanaf een uur of 16, de mensen zijn gaan eten, maar hebben haar niet even naar huis gestuurd, maar gewoon laten zitten. Ze had al gegeten had ze gezegd tuurlijk, we eten altijd rond 15:30
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:20:37 #156
37150 livelink
pi_61587128
Het is altijd wel leuk, die zoete inval. Ik had trouwens laatst een vriendinnetje van Katja op bezoek die haar eigen telefoonnummer uit haar hoofd wist. Toen ik vroeg of haar ouders wisten dat ze bij ons was, pakte ze gewoon de telefoon om ze even te bellen
En ik was al zo trots dat Katja ons adres inmiddels wist. Telefoonnummer ben ik nog helemaal niet aan begonnen.

Job is inmiddels een beetje opgeknapt. Hij is donderdag op de BSO nog een keertje lelijk gevallen, waardoor zijn gezicht nog gehavender is dan het al was. Katja wist nog heel beeldend te vertellen dat het trapje bij de BSO nu helemaal onder het bloed van Job zat en ik kreeg een bebloed shirt in een plastic zakje mee. Ze hadden hem toch maar even een schoon shirt aangedaan. Maar vandaag is hij helemaal ongedeerd uit de strijd gekomen

Wat sneu voor Iris dat haar feestje dit weekend niet door kan gaan. Gelukkig kan je het altijd nog inhalen.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2008 @ 21:22:37 #157
7074 moussy
kuttekop
pi_61587203
René weet het nummer van mijn mobiel ook al heel lang uit haar hoofd, maar ze heeft ook nog heel lang met zo'n plaatje om haar nek gelopen. Alle vriendjes van Cas hebben ook zo'n ding, dus ik bel gewoon om te zeggen dat Kind aan is komen waggelen

Fijn dat Job een dag zonder bloed heeft gehad
pi_61596227
Dylan weet ook al een tijdje ons adres en telefoonnummer uit zijn hoofd. Ik heb iets panisch over me als het om verdwalen gaat

En Job alweer gevallen Gelukkig is het ook een dag goed gegaan
  zaterdag 13 september 2008 @ 12:39:50 #159
37150 livelink
pi_61598039
Dan ga ik Katja toch ook maar eens ons telefoonnummer leren. Ik merk dat ik vaak wat "achterloop" in die dingen. De maatschappelijk werkster die ons helpt met Job had ons ook aangeraden om een keer een boek te lenen uit de bieb over leeftijdsadequaat handelen. Dat is namelijk één van de punten die haar opviel bij ons. Ik behandel Job als jonger dan zijn leeftijd en mijn vriend behandelt hem als ouder dan zijn leeftijd. Geen wonder dat het jochie soms niet meer weet waar hij aan toe is.
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 12:45:33 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_61598120
Ik betrapte mezelf er op dat René te vroeg naar bed ging, daardoor ging ze spoken tot een uur of 22. Tot ik het er met mn moeder over had René ging om 19:30 naar bed, straf, rottigheid, liegen grote mond weet ik veel wat was dat 19 uur Nu gaat ze na gtst naar bed, soms uit zichzelf al in de pauze, bij rottigheid is dat 20 uur en dat is echt een straf voor haar, omdat ze dan gtst niet kan zien. En nu spookt ze niet meer mijn moeder wees me er op dat ze al járen om 19 uur 19:30 naar bed gaat Ik vind het dus ook met sommige dingen erg lastig.
  zaterdag 13 september 2008 @ 12:50:20 #161
37150 livelink
pi_61598175
Het is inderdaad vaak een kwestie dat iemand je erop wijst. Ik moet zeggen dat ik hier ook aardig wat oppik. Zo zag ik laatst in het Kinderkooktopic allemaal kindjes die al zelf mochten snijden en doen. Toen realiseerde ik me ook dat ik de kinderen dat nog niet liet doen en dat dat dus best al kan.
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 12:58:07 #162
7074 moussy
kuttekop
pi_61598286
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 12:50 schreef livelink het volgende:
Het is inderdaad vaak een kwestie dat iemand je erop wijst. Ik moet zeggen dat ik hier ook aardig wat oppik. Zo zag ik laatst in het Kinderkooktopic allemaal kindjes die al zelf mochten snijden en doen. Toen realiseerde ik me ook dat ik de kinderen dat nog niet liet doen en dat dat dus best al kan.
René mag wel snijden, maar Cas echt niet hoor, iig niet met scherpe messen. Hij wappeert nogal met zn handen als hij wat vertelt

We doen het nog niet zo slecht hoor livelink Ik ken een kindje dat met dr 4de nog niet uit een beker kon drinken, nu 6, ziet er nog steeds wat raar uit, gaat dus nog steeds niet vloeiend.. eet ook niet met bestek Buurjongetje bleef eten, ging helemaal in de stress omdat hij een kindermesje bij zijn bord kreeg. Hij mag nog geen mes van zijn moeder, ook geen kindermesje. Bij mij mag dat wel, dus hebben we hem geleerd een mesje te gebruiken, hij vond het iig erg leuk maar vooral spannend!
pi_61598338
Het buurmeisje zit weer bij ons maar toen ze net aanbelde zei ze dat haar moeder er van wist en uit het raam keek. En dat klopte Ik heb even gezwaaid, dus nu weet ze waar haar dochter zit. Weer een probleem opgelost
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:04:18 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_61599422
ik kom er ook vaak door hier achter dat dingen anders kunnen
Nou kan Liam nog steeds niet netjes eten met een vork of lepel en hij eet ook het liefst met zijn handen. Je moet hem zien klungelen met een vork
En later naar bed, tja, ik denk dat ook wel eens, ze mogen misschien wel wat later, maar door de week moeten ze vaak om 6 uur al op vanwege het werk en ik wil toch graag dat ze voldoende slaap krijgen. lastig is dat.

das wel fijn snoopy, dat je nu zeker weet dat het goed zit
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 18:16:11 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61604489
luca gaat om 8 uur, al jaaaaren.
hij wil zelf niet later, van de week was het half 9 en hij vond het zelf te laat.
hij moet om half 7 opstaan op de dagen dat ik werk en hij heeft veel slaap nodig, anders is hij nog geen half mens, hij is 's avonds echt moe.

hij gaat overigens niet echt lekker op dit moment (autistisch gedrag speelt weer op), maar dat komt wel weer goed, hoop ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 september 2008 @ 18:52:03 #166
13151 crew  Rewimo
pi_61605273
Christan gaat nu om kwart over 7. Hij mag elk jaar een kwartier later, hebben we afgesproken In de praktijk lezen wij of hij nog voor, of hij mag zelf nog lezen, dus over het algemeen gaat hij om half 8 slapen. Volgende maand wordt het officieel half 8 Alleen 's zondags gaat hij om 7 uur, want in het weekend wordt het vaak wat later en maandags moet hij uiteraard weer naar school.

Christan kan zelf zijn brood smeren en snijden en inmiddels weet hij ook hoe hij brood uit de vriezer moet ontdooien in de magnetron. Ook kan hij 's morgens zelf ontbijt maken (cornflakes). Dat hoeft ie niet allemaal elke keer te doen uiteraard, maar hij kan het wel en dat is soms best handig
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 18:53:07 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61605308
bij kassa gaat het zo straks over overblijven,
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2008 @ 20:48:36 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_61608183
Fijn is dat he Rewimo, als ze het zelf kunnen! Als je dan laat of echt verslapen bent kunnen ze zo even zelf bijspringen.. René vind het ook heel leuk om zelf een ei te bakken, van de week vroeg ze wanneer ze mocht koken, maar ik vind dat toch allemaal nog wat eng, ook dat ei bakken hoor

Cas en René aten al heel jong met lepel mes en vork, maar dat komt echt van mij uit, omdat ik het echt heel erg vies vind als iemand met zijn handen eet. Ik heb eens naast een (volwassen) familielid zitten eten die bami met haar handen at en dan ben ik echt meteen klaar met eten met kinderen heb ik dat iets minder, maar ik blijf het vies vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 september 2008 @ 21:04:18 #169
13151 crew  Rewimo
pi_61608542
Mes en vork hebben we er hier ook al snel ingehamerd Eerst vork en lepel natuurlijk Ik hou ook niet van met je handen eten (nou ja, een keer een frietje of zo is natuurlijk geen probleem). Bovendien vind ik het gewoon belangrijk dat hij weet hoe het hoort
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:20:38 #170
37150 livelink
pi_61608927
Ik leg alle bestek gewoon neer, maar hamer er niet echt op dat alles gebruikt wordt. Vork en lepel vind ik genoeg. Katja probeert haar mes nu steeds meer en meer uit voor het eten van vlees, maar dat is eigen initiatief.
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:04:18 #171
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61609931
Mijn kinderen eten ook meestal met bestek. Bij Judith geef ik steeds vaker een vork i.p.v. een lepel en Daan krijgt er tegenwoordig een mes bij. Ik heb nauwelijks met mes en vork leren eten, wij aten alles met een lepel. Maar tegenwoordig vind ik een vork (en evt. een mes) fijner. Bij mijn ouders pak ik dus altijd een mes en vork erbij als we daar eten.
Daan maakt ook wel vaak zijn ontbijt klaar en soms ook wat brood voor Judith. Heel lief en handig! Hij hoeft dat niet van ons te doen, maar op zaterdag duurt het hem soms te lang voordat wij z'n brood klaarmaken .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 september 2008 @ 22:09:25 #172
13151 crew  Rewimo
pi_61610025
Dat is hier ook Grijs Christan is in het weekend vaak allang op als wij nog lekker liggen te slapen en dan maakt hij zelf ontbijt.
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:28:22 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_61611468
Nou, wij hebben ook een hekel aan eten met je handen, maar ga mij maar eens vertellen hoe we Liam zover krijgen dat ie met een vork of lepel eet dan We hebben alles al geprobeerd, geloof me, maar zelfs met een vork in de ene hand zit ie nog rustig met zijn andere hand te eten. Iedere hap zeggen we zo'n beetje "vork Liam!" en er zit verbetering in, tegenwoordig zegt ie "ow ja" i.p.v. "nee"
Ow en negeren hebben we ook een hele tijd geprobeerd, eten weghalen, weet ik wat nog meer.
In sommige dingen kun je ze echt niet dwingen geloof ik.
Maar heej, hij vraagt wel netjes of ie van tafel af mag en zegt pardon als ie een boer laat
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 september 2008 @ 09:14:18 #174
13151 crew  Rewimo
pi_61615492
Ach ja, ze moeten zoveel leren, die laatste twee horen er ook bij En het zal wel zoals met alles zijn: ze leren de dingen in hun eigen volgorde.
pi_61615703
HIer ook met mes en vork, Timo is er wat handiger in dan Merijn maar ach, het gaat netjes in elk geval.
Ook hier de 'burenpolacy' of wel terug sturen om te checken. Ons telefoonnummer kennen ze wel maar bellen ze nooit eigenlijk Wel die van oma, incluis kengetal maar die bellen ze ook 2-3x per week.
naar bed is hier wisselen, Merijn zo rond half 8 naar boven, 8 uur slapen en Timo moet om half 9 in zijn kamer zijn, meestal slaapt ie rond kwart voor negenen. Hij heeft beduidend minder slaap nodig dan zijn broer.

Succes allemaal !
pi_61615812
Oudste van 8 gaat om 8 uur naar bed enmag dan nog een kwartiertje lezen. Met mes en vork eten gaat hem prima af, hij kan ontbijt smeren voor zichzelf en zijn broer en hij mag ook wel eens koken van me. Zo`n pakkie van Knorr is een makkie en daar heeft hij eigenlijk geen hulp meer bij nodig
Middelste van 5 smeert en belegt altijd zijn eigen brood. Eten met mes en vork is voor hem nog wat lastig maar dat is vooral omdat hij liever met z`n handen eet. Als hij eens bij iemand anders eet, eet hij wel netjes dus hij kan het wel..en da is voor mij goed genoeg voor nu Hij gaat trouwens tussen 7 en 7.15 naar bed..hij heeft z`n slaap nog echt nodig

Buiten spelen is hier simpel; ze zijn in onze eigen tuin of in de tuin van de buren
Saartje
  zondag 14 september 2008 @ 15:39:30 #177
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61621635
Maria gaat altijd rond 8 uur naar bed. Is dus heel laat?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 14 september 2008 @ 15:42:43 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_61621707
als het voor jullie en Maria werkt is het toch prima?
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 september 2008 @ 15:45:52 #179
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61621798
Ja, dat is ook zo. Ze zijn nu weer sinds een dikke week dagelijks voor zessen wakker, dus ik durf vroeger naar bed niet eens zomaar te proberen. En aan de andere kant: kan ook juist wel werken natuurlijk.
Maar nu ben ik vooral moe van zo vroeg weer.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 14 september 2008 @ 15:48:43 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_61621863
ja hier is het ook nog steeds meestal vroeg, Ezra half 6, Liam half 7 tegenwoordig, dat gaat wel beter.
Er is geen standaard oplossing voor ben ik bang. Ik probeer ze iig genoeg slaap te laten krijgen en om die reden gaan ze op tijd naar bed. Blijft moeilijk hoor.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 14 september 2008 @ 15:56:44 #181
7074 moussy
kuttekop
pi_61622066
Toen René nog niet kon klokkijken ging ze ook rustig voor 19 uur naar bed als ik zag dat ze moe was. Nu doen we dat met Cas "Ja bedtijd!" en hij gaat plassen en zn dingetjes doen die hij altijd doet voor hij naar bed gaat Cas moet altijd iets hards in zn handen als hij in slaap valt, kan verschillen van een steen tot een autootje en dat moet ie dan even zoeken, bevoelen en beslissen of het goed genoeg is... klinkt haast iets autistisch nu ik het zo zit te tikken.
  zondag 14 september 2008 @ 16:08:34 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_61622367
vanavond bijvoorbeeld, gaan ze heeeeeeel vroeg naar bed, al was het alleen maar omdat ze werkelijk strontvervelend zijn
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 14 september 2008 @ 16:11:45 #183
7074 moussy
kuttekop
pi_61622468
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:08 schreef Belana het volgende:
vanavond bijvoorbeeld, gaan ze heeeeeeel vroeg naar bed, al was het alleen maar omdat ze werkelijk strontvervelend zijn
Ik heb een grote die strontvervelend is, maar die gaat morgen op kamp, en dat vind ze heel spannend, maar das dan jammer ik kan potdomme dr kamer niet eens in, dr deur moet ik open duwen vanwege de rotzooi
  zondag 14 september 2008 @ 16:24:38 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_61622797
ik weet niet waar het aan ligt, het zal de weersverandering wel zijn ofzo (je moet het ergens op gooien...)
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 september 2008 @ 16:38:34 #185
13151 crew  Rewimo
pi_61623154
Christan moet om half 7 op 's morgens (moet om 7.55 op school zijn), dus half 8 naar bed vinden wij nu een prima tijd. Hij kan toch niet tegen opblijven We hebben al een paar keer geprobeerd hem op te laten blijven met oud en nieuw. Rond half 9 kwam de vraag of hij alsjeblieft naar bed mocht
  Jubileum moderator zondag 14 september 2008 @ 18:19:54 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61625360
De meisjes gaan rond half 8 naar bed doordeweeks, simpelweg omdat ik pas rond half 7 thuis ben, en we maken ze 's morgens rond 6 uur wakker. In het weekend slapen ze bij, dan gaan ze rond 6 uur/half 7 en slapen dan tot 8 uur. Vandaag hebben we de hele dag buiten gespeeld en waren ze moe, dan eten we al rond 4 uur en liggen ze rond half 6 in bed
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 14 september 2008 @ 19:01:15 #187
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61626322
Wat vroeg allemaal. Juul gaat echt nooit voor half 9. Of is dat juist laat dus? Verschil is natuurlijk wel dat hij nog niet vroeg naar school hoeft (en wij allebei pas laat beginnen met werken). Maar tot voor kort was het zelfs 21.00uur/21.30uur. Nou ja, ieder kind heeft zo z'n eigen systeem waarschijnlijk. En dit werkt, voor ons.

Vervelend Sugarsnaps, dat ze weer zo vroeg zijn de laatste week!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 september 2008 @ 19:12:15 #188
13151 crew  Rewimo
pi_61626578
Toen Christan nog niet kon klokkijken lag ie er ook regelmatig veel te vroeg in Inderdaad afhankelijk van het programma die dag, Lois
  zondag 14 september 2008 @ 20:17:02 #189
3011 E.T.
pi_61628266
Hier ligt het hele spul ook zo rond 7 uur in bed En rond 7 uur/half 8 worden ze weer wakker de volgende morgen
In de vakantie mocht Saskia nog wel opblijven, maar dan wilde ze voor achten zelf al naar bed

Ik vind het zelf ook wel lekker, hoe lief ik ze ook vind, om de avond voor mezelf te hebben.
pi_61628426
Die van ons gaan ook om 7 uur. En soms loopt dat wel uit natuurlijk. En 's ochtends is het tegenwoordig 7 uur/half 8 en dat vind ik echt wel fijn. Het voelt iig als uitslapen
pi_61629032
Dylan en Quinten gaan ongeveer om zeven uur naar boven. Dylan weet ook dat hij om zeven uur naar bed moet, dus als hij ziet dat het bijna zeven uur is zegt hij het al. Dan hebben we een heel ritueel en om half acht ongeveer zijn we weer beneden en is de avond van ons
's Ochtends is Dylan rond half zeven wakker en Quinten tussen half acht en acht uur.
  zondag 14 september 2008 @ 22:20:13 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_61632426
god, die kinderen die tot 7/8 uur slapen ik teken daarvoor
stormy waters...
sailin'
pi_61632546
Oudste (12) gaat hier om 21.15..Nr 2 ( 10) gaat om 20.30 en nr 3 en 4 ( 4 en 2) gaan uiterlijk 20.00
Althans.. dat proberen we!
Nr 5 heeft nog geen vaste tijden
  † In Memoriam † maandag 15 september 2008 @ 09:37:41 #194
7074 moussy
kuttekop
pi_61638716
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:01 schreef renzell het volgende:
Wat vroeg allemaal. Juul gaat echt nooit voor half 9. Of is dat juist laat dus? Verschil is natuurlijk wel dat hij nog niet vroeg naar school hoeft (en wij allebei pas laat beginnen met werken). Maar tot voor kort was het zelfs 21.00uur/21.30uur. Nou ja, ieder kind heeft zo z'n eigen systeem waarschijnlijk. En dit werkt, voor ons.

Vervelend Sugarsnaps, dat ze weer zo vroeg zijn de laatste week!
Toen René en Cas nog kleiner waren gingen ze ook vrij laat hoor, geen verplichtingen, ik werkte niet, ik vond dat wel anders dan nu ze beide naar school gaan.

René is op kamp, voor het eerst, 1 nachtje en ze vind het heel erg eng. Ze weet al dat ze een nachttocht gaan maken en daar maakt ze zich echt zorgen om. Maar volgens mij zit ze wel in een leuk groepje met een leuke vader als begeleider Cas en René waren elkaar al dágen gek aan het maken hoe vreselijk ze elkaar wel niet gaan missen
  maandag 15 september 2008 @ 14:58:08 #195
37150 livelink
pi_61645850
Ik kan me voorstellen dat René het eng vindt, zeg. En vannacht wordt het behoorlijk koud voor een nachttocht. Maar uiteindelijk zal het wel hardstikke leuk worden en weer een mooie zelfoverwinning.

Cas en René
pi_61650317
Oudste is nu voor de eerste keer op judoles. Ik weet niet wie het spannender vind, hij of ik
René al op kamp, stoer hoor!
Saartje
pi_61654269
quote:
Op maandag 15 september 2008 09:37 schreef moussy het volgende:
Cas en René waren elkaar al dágen gek aan het maken hoe vreselijk ze elkaar wel niet gaan missen
Dat klinkt lief!

maneki hoe is het gegaan op judo?
pi_61654312
Goed! Hij vond het heel erg leuk! Volgende week mag hij dus weer
Saartje
  Jubileum moderator maandag 15 september 2008 @ 19:53:06 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61654685
Wat leuk Maneki!

Moussy wat lief van Cas en René Ben heel benieuwd hoe René het gehad heeft als ze morgen thuis komt.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 15 september 2008 @ 20:21:37 #200
7074 moussy
kuttekop
pi_61655737
Schattig he, mijn gespuis.. ook aandoenlijk hoor, Cas mist haar echt heel erg..Toen we gingen eten, hoe gaan we René halen? En met slapen... dat wil hij dus niet want Neetje is er nog niet. Hij ligt nu nog even op de bank, hij vind het echt niets en ze moet maar thuis komen morgen heel vroeg.

Heb je foto's gemaakt Maneki?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')