Waar bestaan je extra koolhydraten dan uit, qua etenswaren?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ook tvp.
Overigens merk ik dat ik, nu ik toch maar wat meer koolhydraten eet, aanmerkelijk beter in mijn vel zit.
Vaker rijst of granen bij groentemaaltijden (nog steeds geen brood of aardappels) of als tussendoortje. Héééél soms een snoepje. Dat was het wel. Het is niet veel, maar ik merk een groot verschil.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:31 schreef conleche het volgende:
[..]
Waar bestaan je extra koolhydraten dan uit, qua etenswaren?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:05 schreef SHE het volgende:
....Maar gelukkig wel allemaal andere dingen die ik niet nodig had zoals turkse stokbroden,trappistenkaas, olijven, haring, kibbeling, gekookte mosselen, tapenade's, hazelnoten en walnoten
Echt, ik ga volgende keer niet meer de deur uit zonder boodschappenlijstje. Stomme kleuter dat ik ben.
was ook heeeeerlijk en ja helemaal voor mij alleenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:22 schreef Tinkepink het volgende:
Ooooh, wat ziet dat er lekker uit! Was dit helemaal voor jou alleen BJ?
Bij Albert Heijn, is eigen merk. (Ik koop ze wel in een XL-winkel, dus ik weet niet of elke AH ze in het assortiment heeft).quote:Hondsdrafje, waar haal jij lekkere rookamandelen?
Ik drink nog wel zo af en toe (idd in het weekend of bij een bijzonder lekkere maaltijd) een glaasje wijn. Meestal droge witte, soms rode. Maar.... ik houd dan wel een beetje rekening met wat ik verder op zo'n dag nuttig; ik tel een glas wijn dan als tussendoortje.quote:Nog een vraagje:
Hoe doen jullie het met alcohol? Ik let daar namelijk niet bepaald op, weet natuurlijk wel dat er veel calorieen inzitten maar ik vind het wel ver gaan om ook geen glaasje wijn meer te drinken in het weekend..
Krijg al honger al ik naar je lijstje kijk! Trek je dat wel, in combinatie met verhuizen? Of heb je een heel pak vanillevla opquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ben nu wel aan het verhuizen+klussen, tis net fitness! Al dat gesjouw enzo.
Vandaag:
O: Beschuitje met geraspte kaas
T: Sultana hartig
L: Vanillevla
Ik drink eigenlijk nooit melk. En yoghurt ed. eet ik minimaal. Calcium kan je ook uit andere voedingsmiddelen halen. Daarnaast neem ik af en toe een calciumtablet. Maar knap van je dat je het volhoudt om iedere dag zoveel zuivel te eten!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Nou een half pak eigenlijkHaha.
Ik ben allergisch voor gewone melk, moet daarom elke dag een flinke portie vla of yoghurt eten/drinken om aan mijn calcium te komen.. meestal eet ik het dan als lunch of ontbijt.
Ik voel mij altijd zeer beschaafd als ik haring eet, want ik eet er altijd precies 1. Zodra ik ook maar een hápje meer eet ben ik ook misselijk en bij 1 is het perfect!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:22 schreef SHE het volgende:
Ik benkots
misselijk van de haringen.
Ik kon niet meer stoppen met eten, want ik had er van die vrolijke vlaggetjes in gedaan![]()
Zo maar even douchen want ik voel me viessssssss jonguh.
En ik kreeg mijn reet vandaag ik een sportbroek mt S gepropt zonder al teveel aardbevingen. Moet niet gekker worden dit!
zal ik hem meenemen morgen?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:38 schreef SHE het volgende:
Zodra ik in de buurt van een camera ben zal ik eea eens op de plaat vastleggen.
Heb je het tegen mij? Tja, ik heb 't idee dat ik 't zonder SHE-en ook wel kan (als ik goed m'n best doe, kan ik best snel afvallen, 10 kg in een half jaar vorig jaar) en ik ben ook bang dat ik met zo'n SHE-dieet juist obsessief veel met eten bezig ben en dan juist de fout in ga. Ik wil gewoon een beetje normaal en gevarieerd blijven eten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Warum gehts du nicht SHE-en? Is redelijk smokkelproof hoor.
Hihi! Eigenlijk moet je nu een biertje nemen en dan een boertje laten. Dan vraagt ie de scheiding aanquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Warum gehts du nicht SHE-en? Is redelijk smokkelproof hoor.
Ik wilde mijn lief net zoenen, maar die draaide zich vol walging van me af met de woorden: ga weg, je ruikt als een zeehond
Dat hoeft niet hoor. Calcium zit niet alleen in melk(produkten).quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Nou een half pak eigenlijkHaha.
Ik ben allergisch voor gewone melk, moet daarom elke dag een flinke portie vla of yoghurt eten/drinken om aan mijn calcium te komen.. meestal eet ik het dan als lunch of ontbijt.
Scheer jij je eens weg hier! Je bent superslank joh!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
heb nog een leuke vakantiefoto
en iemand die iets weet over het zwaarder zijn na het vliegen???
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Scheer jij je eens weg hier! Je bent superslank joh!.
* Viking84 is jaloers.
Ja! Helemaal vergeten (was wat van slag door de foto van de toetjes. Wat ben je slank!
SHE=normaal en gevarieerd.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je het tegen mij? Tja, ik heb 't idee dat ik 't zonder SHE-en ook wel kan (als ik goed m'n best doe, kan ik best snel afvallen, 10 kg in een half jaar vorig jaar) en ik ben ook bang dat ik met zo'n SHE-dieet juist obsessief veel met eten bezig ben en dan juist de fout in ga. Ik wil gewoon een beetje normaal en gevarieerd blijven eten.
Uch...don't remind me. De vis en uitjes komen al ruim een uur niet zo subtiel naar bovenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Hihi! Eigenlijk moet je nu een biertje nemen en dan een boertje laten. Dan vraagt ie de scheiding aan
De vraag is natuurlijk wat normaal is. Dat is voor iedereen anders. Zo zag ik laatst dat jij snijbonen (geloof ik) als ontbijt had. Voor jou is dat normaal, voor mij duidelijk nietquote:
Ja dat heb ik dus ook, ik wil bewijzen dat ik het gewoon kan als ik aardappels en pasta en alles eetquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef Viking84 het volgende:
Heb je het tegen mij? Tja, ik heb 't idee dat ik 't zonder SHE-en ook wel kan (als ik goed m'n best doe, kan ik best snel afvallen, 10 kg in een half jaar vorig jaar) en ik ben ook bang dat ik met zo'n SHE-dieet juist obsessief veel met eten bezig ben en dan juist de fout in ga. Ik wil gewoon een beetje normaal en gevarieerd blijven eten.
Oh dat wilde ik inderdaad ook nog zeggen! Echt zo'n enorm geweldig megaverschil als je het vergelijkt met oude foto's. Je mag echt trots zijn op jezelfquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef Viking84 het volgende:
* Viking84 is jaloers.
Uiteraard is elk referentiekader anders, zoals eerder gemeld kijk ik naar voeding als brandstof.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat normaal is. Dat is voor iedereen anders. Zo zag ik laatst dat jij snijbonen (geloof ik) als ontbijt had. Voor jou is dat normaal, voor mij duidelijk niet(wel gezond natuurlijk). En om eerlijk te zijn is het natuurlijk niet héél gevarieerd. Je hebt zelf ook weleens toegegeven dat het wel erg eentonig is om het een heel leven vol te houden. Wat niets afdoet aan de doeltreffendheid natuurlijk.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Uiteraard is elk referentiekader anders, zoals eerder gemeld kijk ik naar voeding als brandstof.
Ik heb volgens mij nog nooit gezegd dat het voorgeschreven schema eentonig is; zou ook raar zijn, want je mag alles eten.
Zelfs aardappels en pasta mogen weer als je op streef bent.
Oke, je gebruikte het woord saai in plaats van eentonig.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:51 schreef SHE het volgende:
Dit is een voorbeeld van een basis-dieet. Uitgangspunt voor een gemiddeld verlies van 10kg per 3 maanden.
Er zijn mensen die dit een leven lang volhouden, maar mij lijkt het wat saai.
quote:Dit is een voorbeeld van een basis-dieet. Uitgangspunt voor een gemiddeld verlies van 10kg per 3 maanden.
Er zijn mensen die dit een leven lang volhouden, maar mij lijkt het wat saai.
Zoals u ziet, geen rocket science, niets wereldschokkends.
En daar zit inderdaad een groot verschil. Ik zie voedsel ook als bron van gezelligheid, als sociaal bindmiddel, als opvoedingstool, als hobby (koken én eten). Bij mij is het brandstofdeel maar bijeffect eigenlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Uiteraard is elk referentiekader anders, zoals eerder gemeld kijk ik naar voeding als brandstof.
Het is je basisschema, iedereen die ermee begint en die mailt krijgt te horen wat de bedoeling is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar daarin staat ook niet dat je als je weer op gewicht bent weer aardappels en pasta kan eten trouwens.
oh spuit elf![]()
Want: common sensequote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
[..]
Oke, je gebruikte het woord saai in plaats van eentonig.
Oh aardappel heb ik toch een hekel aanquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is je basisschema, iedereen die ermee begint en die mailt krijgt te horen wat de bedoeling is.
Daarnaast heb ik dat ook al een kleine 100 keer in dit topic gemeld, dat zelfs in de startfase een aardappel nog wel kan als je het maar combineert met groenten
Hier precies andersom: eerst brandstof met als prettig bij-effect dat het leuk/gezellig/lekker is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En daar zit inderdaad een groot verschil. Ik zie voedsel ook als bron van gezelligheid, als sociaal bindmiddel, als opvoedingstool, als hobby (koken én eten). Bij mij is het brandstofdeel maar bijeffect eigenlijk.
nog niet slank genoeg hoor... kheb ook weer een aantal foto;s waarop ik mezelf erg dik vind... dikke buik enzo...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
* Viking84 is jaloers.
o ik heb idd wel onwijs dikke enkels gehad na de heenreis...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:17 schreef -marz- het volgende:
Vocht vasthouden. Maar dat is de volgende dag wel over.
Nou, dan ben ik zondag vast heel erg dik, ik ga voor de lekkere toetjes de komende dagenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef SHE het volgende:
Is een paar topics geleden genoemd, vliegen zorgt ervoor dat je vocht vasthoud. Dat zie je terug op je weegschaal.
Niets wereldschokkends.
Ik zal me één dezer dagen eerst nog eens verdiepen in het SHE-dieet voordat ik besluit of ik het ga doen of nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:59 schreef Merel het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook, ik wil bewijzen dat ik het gewoon kan als ik aardappels en pasta en alles eetBovendien heb ik nog een grote voorraad aardappels en pasta die op moeten voordat ik aan zoiets kan beginnen
En ik wil nog steeds bij vriendjes en vriendinnetjes kunnen eten die gewoon een Knorr wereldgerecht op tafel zetten zonder dat ik moet gaan tegensputteren over suikers en carbs en alles. Maar al die succesverhalen hier maken het toch wel aanlokkelijk om het eens te proberen...
Goede gesprekken heb je met jezelf chicaquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nou, dan ben ik zondag vast heel erg dik, ik ga voor de lekkere toetjes de komende dagen(Ziet er goed uit BJ, ook met dat heerlijke toetje van je, wat een zoetigheid).
Ik voel me niet zo lekker. Ik mis mijn ritme. Introductiedagen zijn leuk hoor, veel teveel spanning en weinig ritme, dat merk ik nu wel. Geen tijd voor tussendoortjes, en bolletjes ipv boterhammen, chips ipv een appel ... tja. Wat ga ik daar nou weer aan doen als ik straks wegga?
Edit: retorische vraag. Gewoon fruit en groente mee, op mijn normale tijden iets eten en vooral geen maaltijden overslaan/teveel eten. Geen zoetigheid als ik daar geen trek in heb, geen zakken snoep leegeten, geen toetje als ik al vol zit ... leven is zo makkelijk eigenlijk.
Fixedquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:25 schreef SHE het volgende:
...
Ik eet die smerige beesten nooit meer
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Goede gesprekken heb je met jezelf chica
Eet je bij je avondeten wel iets van vis, gevogelte, eitje, tufo oid? Ik mis wat eiwitten in je lijstje.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Haai ! (om in de vissensfeer te blijven)
Nu een dikke week zonder dieet en het gaat prima. Ik moet nog wel even mijn draai vinden, want ik ben stiekem toch een beetje bang om aan te komen.
Vooralsnog eet ik dit :
melk of biogarde met cruesli
boterhammen met kipfilet of iets anders lichts erop
avondeten, redelijk simpel groente, sla enzo.
Verder koffie en water. Ik ben nog op zoek naar wat verstandige tussendoortjes (behalve crackers/appels etc)
Zit ik een beetje ok ? Of denken jullie "sjeesus wat maakt die er een puinhoop van !"
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Haai ! (om in de vissensfeer te blijven)
Nu een dikke week zonder dieet en het gaat prima. Ik moet nog wel even mijn draai vinden, want ik ben stiekem toch een beetje bang om aan te komen.
Vooralsnog eet ik dit :
melk of biogarde met cruesli
boterhammen met kipfilet of iets anders lichts erop
avondeten, redelijk simpel groente, sla enzo.
Verder koffie en water. Ik ben nog op zoek naar wat verstandige tussendoortjes (behalve crackers/appels etc)
Zit ik een beetje ok ? Of denken jullie "sjeesus wat maakt die er een puinhoop van !"
Stiekem vind ik jou zo leukquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:22 schreef SHE het volgende:
Ik benkots
misselijk van de haringen.
Ik kon niet meer stoppen met eten, want ik had er van die vrolijke vlaggetjes in gedaan![]()
Zo maar even douchen want ik voel me viessssssss jonguh.
En ik kreeg mijn reet vandaag ik een sportbroek mt S gepropt zonder al teveel aardbevingen. Moet niet gekker worden dit!
Ik denk het ook. Hoogstwaarschijnlijk ben je een beetje gedehydreerd en schrik je overmorgen pas van de schadequote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo, de intro is voorbij dus ik heb mijn leven weer terug
Ben benieuwd als ik morgenvroeg op de weegschaal sta.. Volgens mij valt het wel mee
Stiekem ben ik ook leuk. Hell, I'd do mequote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Stiekem vind ik jou zo leuk![]()
Voel je je al beter?
Ik stond net met schoenen en kleren na het eten op de weegschaal en toen was het 72.5 dus valt nog mee imoquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Hoogstwaarschijnlijk ben je een beetje gedehydreerd en schrik je overmorgen pas van de schade
Nope, was 's middags, ik ging film kijken bij Mr PF, hij had nog niet ontbeten dus deelde we een pizza.. Volgende keer kan ik ook 1 puntje nemen..quote:
Nee mag niet,quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:15 schreef -marz- het volgende:
Agossie fallusje het was niet serieus bedoeldvan mij mag je zoveel pizza eten als je wil!
Ja, het schijnt tegen alle soorten misselijkheid te helpen! Ze hebben bij Brainiac (geniaal programma van Discovery) een test gedaan met allerlei 'anti-misselijkheid' middeltjes en gember was de enige die perfect werkte. Ze hadden die mensen trouwens op draaiende stoelen enzo gezet, tot ze te misselijk werdenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:12 schreef loveli het volgende:
Gember wordt aangeraden bij ochtendmisselijkheid in de zwangerschap, geen idee of het ook tegen misseijkheid helpt die niet door een zwangerschap wordt veroorzaakt. Domperidon wordt trouwens ook gebruikt door vrouwen die de borstvoeding op gang willen helpen.
Ja klopt we zijn ook nog even langquote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:29 schreef SHE het volgende:
Als ik ergens ECHt van moet kotsen is dat wel gember
Ik lust dat niet
PF en ik zitten met dezelfde strijd, en op exact hetzelfde gewicht![]()
We waren ook even lang toch?
Misschien moeten we elkaar vaker trappen; ik wil naar 58, maar ik zie nog steeds geen 5 op mijn weegschaal.
ik zie je nu helemaal voor me, dat roepende en je bord wegschuivend en hééél boos kijkend...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en ik vind gember ook ZOO goor. GAD-ver-Damme!! Bah!
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:50 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik zie je nu helemaal voor me, dat roepende en je bord wegschuivend en hééél boos kijkend...
beetje zoals mijn buurmeisje van twee kan doen![]()
Brokken gember, me:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik eet het gewoon niet. Nou ja in een gerecht een heeel klein beetje eet ik het wel (maar ik vind het niet echt lekker). Maar geen brokken gember op een overheerlijke boterkoek of dingen met echt gembersmaak.
Ik ben morgen van 06:30 tot 21:00 sowieso van huis. Pff.. Dan moet ik echt super veel eten mee!
Bolletje: das niet helemaal juist. Glas wijn: gemiddeld 120 cal. 6 glazen in een fles, dus zeg per fles 750 iets minder voor droog en wat meer voor zoet....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
12.5 % alcohol?
750 mL?
rood, wit, zoet droog?
1 gram alcohol bevat 7 kcal
1 fles rode wijn = 2556 kcal
1 fles witte droge wijn = 2070 kcal
1 fles witte zoete wijn = 3000 kcal
Verse gember smaakt echt anders dan bakgember, veel frisser. Ik vind beide heerlijkquote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik eet het gewoon niet. Nou ja in een gerecht een heeel klein beetje eet ik het wel (maar ik vind het niet echt lekker). Maar geen brokken gember op een overheerlijke boterkoek of dingen met echt gembersmaak.
Het kan veel makkelijker dan ei bakken en in reepjes snijden. Laat olie in de wok heet worden, mik daar geklutst ei bij en roer het door elkaar. Op die manier krijg je makkelijk kleine stukjes gebakken ei en daarna mik je alle andere dingen in de wok, perfect voor een luie huisvrouw.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:54 schreef Inderdaad het volgende:
Japanse rijst gemaakt vanochtend. 2 eitjes ervoor gebakken, snijden.. Al het ei op de grond gevallen.. Geen nieuwe gebakken, had niet zoveel tijd meer. Japanse rijst zonder ei is ook lekker.
Ga hardlopen! Srsly, dat maakt je hoofd leeg, haalt je uit je apatische toestand en je krijgt er roze wangetjes van. Als je je er toe kan zetten, zal je beloond worden met tonnen nieuwe energie!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:42 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik merk trouwens dat een staat van niet weten waar ik aan toe ben, zorgt voor absolute lethargie en vraatzucht.
Ik wil eigenlijk alleen maar wachten en vreten.
Heb maandag sollicitatiegesprek gehad -ja, zusjes steken elkaar aan- voor een nieuwe baan en kan hierover elke dag uitsluitsel krijgen...
Tot die tijd wil ik gewoon in bed liggen met mijn laptop en een bak chips+zak Maltesers+een Oma's Cake.
Ik doe het niet!
Ik heb net 2 geroosterde boterhammen op met Houmous en daar blijft het voorlopig even bij.
Ja, ik ga even naar buiten! Ik werk vandaag toch thuisquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Ga hardlopen! Srsly, dat maakt je hoofd leeg, haalt je uit je apatische toestand en je krijgt er roze wangetjes van. Als je je er toe kan zetten, zal je beloond worden met tonnen nieuwe energie!
Wijn?! Ik zou grijpen naar de Glenrothes en de vodka als ik in jouw schoenen stond.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:18 schreef SHE het volgende:
Anders gaat even alles mis op een dag wat er mis kan gaan.
1. mijn internet verbinding gaat dood
2. De hoofdleidingen springen
3. Badkamer staat blank
4. Beheerder van het pand zit in Zeist en dus niet in de buurt en ondertussen stroomt hert water rustig je huis in.
5. Er is geen warm water meer
6. In alle consternatie stoot ik mijn voet
Ik denk dat ik zo maar een fles wijn opentrek
Ja, ik moet dit toch regelen voor ik wegga. Anders zit ik daar te kniezen..quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:04 schreef SHE het volgende:
Gewoon sleutel achterlaten bij VVE Aventura, laat ze het maar oplossen.
Laat je vakantie niet verpesten.
Het zit wel in de lucht vandaag zeg
Nee gemist. Klinkt wel interessant. Gillian McKeith is toch die vrouw met een bochel van ' Je bent wat je eet'?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:52 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand trouwens gisteren op rtl 4 'Super dik - super dun' gekeken? Dan ruilen een fatty en een extreem mager persoon o.b.v. een arts hun dieten voor een bepaalde periode. Het geinige is dat ze samen in 1 huis gestopt worden. Een kwellig voor beidenTussendoor zie je clips met wetenswaardigheden en testjes. Zo ging Dr. Gillian McKeith (bekende naam in het voedingswereldje trouwens) gisteren op de bres tegen dikke konten. Eenstel big-bottomed vrouwen gingen daartoe op een paardrij-simulator zitten, want daar schijnt je reet van te gaan slinken.
En probeerde een dame het 'appeldieet' uit. Hilarisch hoe wanhopig iemand kan worden van 2 weken alleen appels eten. Ik zou ook he-le-maal GEK worden. Vermakelijk programma!
In deze aflevering was de magere een meisje die domweg niet van eten hield. Maar dat bleek gedurende de uitzending wel mee te vallen - het kind durfde gewoon nooit iets nieuws te proberen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee gemist. Klinkt wel interessant. Gillian McKeith is toch die vrouw met een bochel van ' Je bent wat je eet'?
Was die extreem magere persoon van nature mager of vanwege een streng dieet?
Ik ook, heel veel!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:35 schreef SHE het volgende:
Gillian is gestoord en eng.
Altijd als ik haar gezien heb, wil ik opstandigerwijs hamburgers eten.
Dat is een nachtmerrie!!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:04 schreef DarkElf het volgende:
ah ja watersnoden, die hebben we hier ook gehad in 2005...
ruim een meter water in de kelder en op een handje vol na die ik drooggefohnt heb, kon ik alles weggooien van vroeger... alle foto's, alle kinderboeken, al mijn dagboeken... alles.
men wat heb ik staan grienen toen
Ik vind ontbijten gewoon naar. Maar het maakt weinig uit wat ik eet, tenzij ik rijst bakquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:03 schreef conleche het volgende:
Ik vind magere kwark toch wel lekker! Niet als ontbijt, maar zo tussendoor. Heb er wel flink wat natrena doorgeroerd en een halve limoen in uitgeperst en d'rop ook wat verse frambozen, maar toen was het fijn!
Wat een waterrampen!
ja dat was idd niet best nee... Rtificial vond het ook zo lullig want hij heeft niets met dat soort dingen en zijn spullen stonden wel droog nog..quote:
Daar zou ik dan weer echt depressief van worden. Wat een hel!!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:04 schreef DarkElf het volgende:
ah ja watersnoden, die hebben we hier ook gehad in 2005...
ruim een meter water in de kelder en op een handje vol na die ik drooggefohnt heb, kon ik alles weggooien van vroeger... alle foto's, alle kinderboeken, al mijn dagboeken... alles.
men wat heb ik staan grienen toen
werd ik ook wel jaquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Daar zou ik dan weer echt depressief van worden. Wat een hel!!
Hier is wrs alleen de vloer naar de klote, maar dat kan ik wel handelen ( met wodka )
Mijn waardevolle spullen liggen tegenwoordig in een brandwerende en waterwerende kluis. Ik ben al eens mijn leven kwijtgeraakt bij een brand.
Ik heb me toen echt identiteitsloos gevoeld een hele tijd
wat?quote:
Psies. Ergo: je wordt niet mooi van haar dieet! Ik ben nog altijd liever mooi dan dunquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:11 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wat?
Ik had haar al veel ouder geschat!
ikke ookquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Psies. Ergo: je wordt niet mooi van haar dieet! Ik ben nog altijd liever mooi dan dun
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:13 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ikke ook![]()
liever vol en gezond dan dun en rimpelig (want ja dames, van veel afvallen zakt je gezicht ook in)
tuurlijk! maar er is een verschil tussen die eucalypta en gewoon gedoseerd afvallen en toch lekker levenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
... Maar stiekem was ik wel blij toen de weegschaal vanmorgen min een pond aangaf
Is je vloer echt naar de klote !! Men... ik zou doorgaan met die wodka!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Daar zou ik dan weer echt depressief van worden. Wat een hel!!
Hier is wrs alleen de vloer naar de klote, maar dat kan ik wel handelen ( met wodka )
Mijn waardevolle spullen liggen tegenwoordig in een brandwerende en waterwerende kluis. Ik ben al eens mijn leven kwijtgeraakt bij een brand.
Ik heb me toen echt identiteitsloos gevoeld een hele tijd
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
tuurlijk! maar er is een verschil tussen die eucalypta en gewoon gedoseerd afvallen en toch lekker leven
73 had ik ook geloofd!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze 62 jaar was!
Ik zou dat net niet zeggen, maar wel denken. Ik kan me er echt zo weinig bij voorstellen.. Alle mensen die ik tot nu toe heb ontmoet die geen vlees eten, zijn ook erg zweverig.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:27 schreef lily het volgende:
Vaak zeggen mensen als ze horen dat je geen vlees eet: maar wat eet je dan? Ik moet daar altijd stiekem om lachen.
Dat gaat hier gelukkig alleen op voor Jazzquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:
Haha, dat tref je, SHE... Als ik Bach/Mendelssohn/Monteverdi aanzet, zegt mijn vent met een diepe zucht: 'het is toch geen zondagochtend?'
Ha, ik vond de mijne laatst grienend in ons bed. Had -ie eerst honderdvijftig verschillende filmpjes vanquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:35 schreef SHE het volgende:
En hierdoor weet ik dat mijn lief de juiste is..
Terwijl de heren in de badkamer op zijn 53''s bezig zijn met de watersnoodramp, luisteren wij Sarah Chang's uitvoering van Air ( Bach)
En terwijl er bij mij een traantje over mijn wang biggelt, hoor ik hem zijn neus ophalen en zie ik ook een verdwaald traantje langs zijn snuit lopen
Nou, daarom.
*sigh*
Nu fishers interpretatie van Vivaldi's 4 shizzle's, nog een heerlijk potje grienen!
Jazz luisteren we altijd in de auto, en dan zitten we heel idioot te wiebelen en mee te toeteren. We zijn wel eens uitgelachen door een zuur en nuffig uitziend stel naast ons bij de stoplichten, maar we hebben onverschrokken onze luchtschuiftrompetten in hun richting gestoken!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat gaat hier gelukkig alleen op voor Jazz
In zijn autobiografie beschrijft hij hoe hij een papzak werd en later met hardlopen en het trainen voor de marathon begon. Volgens mij heeft hij zelf zo'n megamarathon gelopen (als ik het me goed herinner).quote:
Ik zei het toch!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:03 schreef conleche het volgende:
Ik vind magere kwark toch wel lekker! Niet als ontbijt, maar zo tussendoor. Heb er wel flink wat natrena doorgeroerd en een halve limoen in uitgeperst en d'rop ook wat verse frambozen, maar toen was het fijn!
quote:
Deze post verontrust me! Hoe ging het precies? Heb je de friet gegeten, teveel ervan gegeten en toen je een beetje misselijk werd de boel eruit gegooid?? Of was je echt fysiek misslijk van een normale portie friet??quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:17 schreef Inderdaad het volgende:
Ik ben denk ik over een psychologische grens heen. Ik wil geen friet meer. Nooit meer. 4x gegegeten, 4x binnen 10 minuten eruit. Smerig. Ik ga op zoek naar iets anders wat makkelijk te verkrijgen is, niet veel tijd kost en wat mijn lichaam wel wil. Ik weet alleen niet of ik daar nu blij mee ben of niet, buikpijn.
Stairway to heaven?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
Help. Ik heb beloofd morgen iemand mee te nemen naar een café in Utrecht. Ik ken geen café in Utrecht (op België na). En: ik houd niet van bierlucht en drink alleen thee.
Iemand een suggestie?
Helft van een normale portie friet. Misselijk (fysiek, onmogelijk om te ondrukken). Alles eruit. En daarna kan ik wel gewoon de rest eten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Deze post verontrust me! Hoe ging het precies? Heb je de friet gegeten, teveel ervan gegeten en toen je een beetje misselijk werd de boel eruit gegooid?? Of was je echt fysiek misslijk van een normale portie friet??
Ik heb dat ook, hoor, maar niet zo sterk als jij. Ik ben gewoon zat van friet, ook handigquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:33 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Helft van een normale portie friet. Misselijk (fysiek, onmogelijk om te ondrukken). Alles eruit. En daarna kan ik wel gewoon de rest eten.x4. Niet goed, ik ga er vanaf nu dus ook mee stoppen. Met de rest heb ik het niet, dus alles is nog goed met me. :p Ik at het vanwege de positieve prikkel, maar die is nu dus totaal weg.
Eigenlijk best positief, maar waarom vind ik het dan toch jammer?
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja das waar!! Mea culpa, magere kwark, mits goed "bereid" is erg lekker. (Hoewel nog steeds niet als ontbijt)
Ik heb vandaag het eerste item van mijn nieuwe garderobe gekocht. Een zwart King Louie jurkje, zo'n doorknoopmodel in een zacht stofje. Maat S!!! 't Was een uitverkoopje van 39 euro.
Helaas daarna bij Agnès b. een jurk gepast die erg mooi was, maar ze hadden net mijn maat niet. Eigenlijk blij, want 160 euro, zei ze:"Maar ik kan hem wel voor je bestellen." Dus nu krijg ik over 2 weken een heel mooi jurkje![]()
Nog steeds geen laarzen gevonden. Ik ben echt te moeilijk wat betreft laarzen.
Ohja, dat weet ik ook nog wel te vinden. Wat een treurnis. Kon ik maar gewoon naar m'n stamcafé in Amsterdam. (Waar je overigens nog een prima daghap voor minder dan 10 euro kunt krijgen.)quote:
Ik werk in Utrecht, maar ik stap altijd meteen op de bus naar de Uithof.quote:(ik weet ook niet veel van Utrecht, hoor, maar daar ging ik wel eens naartoe toen ik een Utrechtse lover had. Ik dacht trouwens dat jij uit Utrecht kwam?)
Nou ja, is het wel zo positief? Of bedoel je dat je meteen van je verlangen naar vette friet genezen bent?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:33 schreef Inderdaad het volgende:
[..]
Helft van een normale portie friet. Misselijk (fysiek, onmogelijk om te ondrukken). Alles eruit. En daarna kan ik wel gewoon de rest eten.x4. Niet goed, ik ga er vanaf nu dus ook mee stoppen. Met de rest heb ik het niet, dus alles is nog goed met me. :p Ik at het vanwege de positieve prikkel, maar die is nu dus totaal weg.
Eigenlijk best positief, maar waarom vind ik het dan toch jammer?
ik denk dat je even moet wachten tot SHE of Vivi in da house zijn, dat zijn de ingewijden....quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ohja, dat weet ik ook nog wel te vinden. Wat een treurnis. Kon ik maar gewoon naar m'n stamcafé in Amsterdam. (Waar je overigens nog een prima daghap voor minder dan 10 euro kunt krijgen.)
[..]
Ik werk in Utrecht, maar ik stap altijd meteen op de bus naar de Uithof.![]()
Kan ja, 3 dagen in de week friet eten is sowieso dom.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook, hoor, maar niet zo sterk als jij. Ik ben gewoon zat van friet, ook handig(de enige friet die ik lekker vind is die van de snackbar bij mijn ouders in het dorp, 30 km verderop
).
Misschien ben je overgevoelig geraakt voor vette friet doordat je er niet meer aan gewend bent? Vroeger kon ik zoveel pizza's eten als ik wilde, maar nu krijg ik alleen maar buikpijn en diarree.
Ik _hoop_ dat is ervan genezen ben. Overgeven is niet leuk nee. Laatste keer dit jaar hoop ik.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:50 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Nou ja, is het wel zo positief? Of bedoel je dat je meteen van je verlangen naar vette friet genezen bent?
Ik vind kotsen echt vreselijk, laat staan dat ik het vier keer achter elkaar zou moeten...
Het gaat verdacht goed. Ik ben weer flink aan het werk en dat is fijn. Iedereen is ook erg lief daar.quote:
Ik zoek een upmarket Hema-coffeeshop. Waarom heb ik niet gewoon gevraagd om een fijne koffiebar? Ik ben dol op koffie.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:01 schreef SHE het volgende:
Ik zou bij Broers, Winkel van Sinkel of Pronto, Pronto! ( schoutenstraat ) wat gaan drinken.
Rustig, fatsoenlijk publiek en prima thee
Ik heb ook een hekel aan cafe's , dus als je echt een kroeg zoekt dan ben ik niet de vrouw.
Ik hoop met je mee!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:57 schreef Inderdaad het volgende:
Ik _hoop_ dat is ervan genezen ben. Overgeven is niet leuk nee. Laatste keer dit jaar hoop ik.
Positief: ik heb rijst gegeten vandaag \o/
Neem 1 volkoren boterham, 30+ kaas en ketchup met sambal ipv mayo en er is niets aan het handje!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:14 schreef Tinkepink het volgende:
Man-o-man, ik fantaseer al de hele dag over een tostie kaas met mayo.
Ik ben voor 88% een Obamastemmer. Overigens heb ik in plaats van een tostie net een klein bakje pittige zoutjes op, bijna net zo bevredigend als een tostie (we hadden alleen +45 kaas in huis, dus een 30+tostie was niet mogelijk). Alleen de mayo ontbreekt nog, maar daar eet ik morgen wel wat van, gecombineerd met tonijn ofzo.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Neem 1 volkoren boterham, 30+ kaas en ketchup met sambal ipv mayo en er is niets aan het handje!
Srsly: mayo???
Ik heb de stemwijzer gedaan voor de USA en ik was 95% voor Obama, zo'n percentage heb ik nooit bij de Ned. verkiezingen dus laten we in godsnaam hopen dat Obama wint!
Link naar stemwijzer...
Dank!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:20 schreef SHE het volgende:
Coffee-company aan de vismarkt ( de ristretto is prima ); anders bij mooi weer op het neude neerstrijken, bij Le Journal ofzo.
We zijn er stil van Claudia_Xquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank!
Ik ben voor McCain. Ik moet alleen nog even een reden zoeken en wat argumenten bij elkaar sprokkelen.
-Edit- 84% overeenkomst met McCain. Mooi.
Het is vrij simpel: ik ben voor decentralisering van de overheid, voor belastingverlaging, voor privatisering, voor concurrentie tussen scholen, voor concurrentie tussen ziekenhuizen, voor de vrije markt en voor vrije handel, tegen het Kyoto-verdrag. En ik ben ook niet pertinent tegen vrij wapenbezit, al vind ik dat nog een moeilijke kwestie. Ik ben alleen tegen een grondwettelijk verbieden van het homohuwelijk en abortus, en ik ben tegen de doodstraf. Daadwerkelijk op een Republikein stemmen zou ik dus niet over mijn hart kunnen verkrijgen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:10 schreef conleche het volgende:
Ik vond Obama nog niet ver genoeg gaan zelfs, het is een gebrek aan beter heb ik het idee, dus hoe iemand dan voor mcCain kan zijn shocks me!
To be governed is to be watched, inspected, spied upon, directed, law-driven, numbered, regulated, enrolled, indoctrinated, preached at, controlled, checked, estimated, valued, censured, commanded, by creatures who have neither the right nor the wisdom nor the virtue to do so.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:23 schreef SHE het volgende:
Ik vond de hele test wat idioot.
En voor mij was het kiezen tussen twee kwaden, Obama die de wereld door een fuchsia-bril ziet en McCain die teveel vertrouwt op de intelligentie van zijn medemens. Hij vergeet dat hij met een land vol idioten te maken heeft. Idioten die je helemaal niet zelf moet laten kiezen.
Daar heb je toen een topic over geopend. Ik weet het nog goed, omdat ik me ook dáár aan geërgerd heb.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Overigens zie ik nu pas je edit. Dat klopt trouwens. In navolging op mijn eerdere post, waarom ik voor mijn Ollie koos:
Enkele jaren geleden hadden we uit verveling een discussie over Afrika, waarbij hij heel correct en diplomatisch uiteen zette dat hij vond dat er drastischere maatregelen nodig waren om dit continent te redden.
Waarop ik antwoordde dat ze in mijn optiek acuut alle hulp moesten staken en er gewoon een paar miljoen op natuurlijke wijze het leven moesten laten. Inzake een goed begin, is het halve werk.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Dat is het meest bevredigende motto wat er is. Daarbij ben ik een zeer fanatiek aanhangster van het Cartmanisme.
Overigens zie ik nu pas je edit. Dat klopt trouwens. In navolging op mijn eerdere post, waarom ik voor mijn Ollie koos:
Enkele jaren geleden hadden we uit verveling een discussie over Afrika, waarbij hij heel correct en diplomatisch uiteen zette dat hij vond dat er drastischere maatregelen nodig waren om dit continent te redden.
Waarop ik antwoordde dat ze in mijn optiek acuut alle hulp moesten staken en er gewoon een paar miljoen op natuurlijke wijze het leven moesten laten. Inzake een goed begin, is het halve werk.
Ik verwachtte een heel relaas over fatsoen, normen, ethiek en nog meer van dat gefreubel, maar ik kreeg slechts een kort 'precies' .
Toen wist ik het ook. Wij verdienen elkaar
Dat stond in mijn voedingsmiddelenboek..... Zal wel kloppen lijkt mij!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Bolletje: das niet helemaal juist. Glas wijn: gemiddeld 120 cal. 6 glazen in een fles, dus zeg per fles 750 iets minder voor droog en wat meer voor zoet....
Ik ken alleen maar verse gember.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Verse gember smaakt echt anders dan bakgember, veel frisser. Ik vind beide heerlijk
7 cal. per gram alcohol klopt wel, maar dan de rest van de berekening niet. Of stond er joules ipv cal.?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dat stond in mijn voedingsmiddelenboek..... Zal wel kloppen lijkt mij!
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:26 schreef conleche het volgende:
[..]
7 cal. per gram alcohol klopt wel, maar dan de rest van de berekening niet. Of stond er joules ipv cal.?
Tis pas je eerste week, over een jaar lul je ons er allemaal uit!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Oh niet op gelet
Een kcal is 4.8 joule of andersom
Wat is wreder, mijn waarde Co...de mensen zogenaamd helpen en alsnog babies zien sterven door hongersnood?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja en dat moeten ze jou de film laten zien. 1 voor 1.
Sorry, hoor. I laf you, but you pissed me off here. Gefreubel.??? Man denk toch es na voor je dingen post!
1 kcal = 4.41 joulequote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Oh niet op gelet
Een kcal is 4.8 joule of andersom
Ik zeg niet dat alles nu goed gaat en ik heb zeker de wijsheid niet in pacht om alle wereldleed te verhelpen, maar je MAG NOOIT OPHOUDEN MET PROBEREN. Dat cynische gedoe is makkelijk praten, maar ieder leven is er 1. En als er onderweg miljoenen aan de strijkstok blijft hangen, dan moet je proberen om daar wat aan te veranderen. Als je Afrika opgeeft gaat het niet beter worden. Dan krijgen de paar mensen met wapens en geld het voor het zeggen en de gewone mens sterft nog harder.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Wat is wreder, mijn waarde Co...de mensen zogenaamd helpen en alsnog babies zien sterven door hongersnood?
Of de boel loslaten, en hen helpen die zichzelf kunnen helpen?
De huidige Afrika hulp, is in mijn optiek wreder dan wreed. Mag je overigens vreselijk vinden, maar ik heb niets met geveinsd of geconditioneerd fatsoen.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:06 schreef misteriks het volgende:
sorry voor m'n irritante bijdrage, maar ontdek dit pas net,en had sommige users minder VET ingeschat...
minder FOK!ken en meer sporten lijkt me aangewezen voor sommigen...
MIJN bmi ? i dunno, ben 1,90m en 85 kg
Ik verraad wel dat ik echt niks met calorien tellen heb geloof ikquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Tis pas je eerste week, over een jaar lul je ons er allemaal uit!
wat is zinnig in dit geval ? het is vaak een vastgeroeste slechte levensgewoonte; Lullen over dieten , gezonde voeding , beweging and so on is 1 ; maar de meeste met gevoelig overgewicht pakken de kern van hun probleem niet aan ! en daar mag je nog honderd topics over openen. Deze topics zijn wss maar vaak een doekje voor het bloeden, en een vals zelfhulpmiddel.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:10 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg.
Ik kan nu wel een rant geven over gewicht en vetpercentage, maar volgens mij is dat te hoog gegrepen voor jou
Niet zo dramatisch Co, er sterven mensen as we speak. Raak je dan ook zo opgewonden? Zo kan je aan het treuren blijven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:05 schreef conleche het volgende:
Nou: ik hou erover op. Als jullie het dan zo eens zijn en het een goed begin het halve werk vinden dat er een miljoen of wat mensen het loodje leggen: have fun.
Toedels.
Kut.
voila, over deze mentaliteit heb ik het nou netquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:28 schreef mspoez het volgende:
Je hebt gelijk ik ben zo vadsig en zo lui dat ik jouw aansporing nodig heb om 2 calorieen te verliezen. Bedankt.
Mijn eten is ook fair trade, en toch ben ik een harteloos monster!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik kan conleche's reactie eigenlijk goed begrijpen.
* Tinkepink is gisteravond misselijk en verdrietig naar bed gegaan omdat er werkelijk mensen bestaan die andere mensen niet als mens maar als cijfertje lijken te zien. Je hoeft niet zelf naar Afrika te gaan om je in te zetten voor een betere wereld. Hoe ik het doe? Minder rijst en meer regionale producten eten (ja, dat helpt echt, maar ik ga nu niet uitleggen waarom), Solidaridadkoffie drinken, cadeautjes kopen in de wereldwinkel en meer van dit soort kleine dingetjes. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ah okee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens het boek "Die große GU Nährwert Kalorien Tabelle" is 1 kcal = 4,184 kJ.
quote:
Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef SHE het volgende:
Ja, die realitycheck krijg je wel als je tot aan je enkels in de stront en braaksel van aidsbabies staat.
Juist niet! Met fruit bevat het nog meer suikers.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:00 schreef Faithy het volgende:
whehehe
straks gebak
maar ik moet wel eten, want het is 'mijn' gebak, want: laatste werkdag...
hoop dat het iets met fruit isdan voel ik me iets minder schuldig...
Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Faithy het volgende:eten
praten over eten
gezond eten
lezen over eten
-18kg
ok, nu even niet, maar ben zo weer terug op die 69,5kg, ik zweer!
Zo, vertel jij mij dan maar eens wat daar onrechtvaardiger aan is dan helemaal niets doen. Ik weet ook wel dat het niet ideaal is, maar vertel jij me dan maar wat ik wel moet doen. En nee, ik ga niet naar een arm land toe om mensen te helpen en ik weiger ook te accepteren dat er mensen creperen. Vertel het me maar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.
Nah, dat weet ik niet, Marzje. Kijk, ikben aangekomen toen ik lekker & uitgebreid ging koken, maar DIK werd ik pas toen ik problemen ging verdringen met eten. Dan eet je geen zelfgebakken cupcakes, dan eet je roze koeken, drop en chips. Zo kwam ik op een BMI van 32quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:11 schreef -marz- het volgende:
[..]
Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.
Ik heb zelf niet het idee dat dat stimulerend werkt in het afvalproces. Hoewel anorexiapatienten ook bijzonder veel met eten bezig zijn, maar dat is dan weer geen gezond afvalproces.
Congo en Mauritanie, omdat ik van mijn moeder mee moest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?
Ik ben het met Tinkepink eens. Ondanks de realitycheck. Niet dat ik blind ben voor de problemen; gewoon omdat je niet op kunt geven als je de mensen ontmoet hebt, in het dorp hebt rondgewandeld, in de kliniek gewerkt, etc.
Al die jammeraars die roepen dat Afrika gewoon moet verrotten: kijk eens naar de impact van het ontwikkelingswerk in bijvoorbeeld Burkina Faso. Microkredieten, emancipatie, onderwijs...
Daarom krijg je bij ons (=blokker) dus ook een tegoedbon als je iets ruilt wat van bonnen gekocht isquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.
En keelpijn werkt goed om af te vallen. Ik eet gewoon niks
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.
En keelpijn werkt goed om af te vallen. Ik eet gewoon niks
dat dusquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:47 schreef ColdFeet het volgende:
Nja, maar als je middenin en verhuizing zit, is een Hema-bon vast wel nuttig
En van de Bruna-bon kun je kookboeken kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |