abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61161233

Het vorige deel: <invullen aub >

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61161275
ik ga wederom voor de fipo

Lijstje:

O Magere yoghurt met cruesli balans
T speculaasje
L twee boterhammen met kipfilet
D worteltjes en doperwten met een kipschnitzeltje
T noten

[ Bericht 78% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 27-08-2008 11:02:48 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61161292
helemaal niet gezien...

Ik heb even gereageerd op Viv en ben toen gaan douchen

[ Bericht 17% gewijzigd door DarkElf op 27-08-2008 11:03:09 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:58:11 #4
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61161331
tieviepie
Prrrrr
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:14:00 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61161593
Ook tvp.

Overigens merk ik dat ik, nu ik toch maar wat meer koolhydraten eet, aanmerkelijk beter in mijn vel zit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61161802
Tinkepink, da's toch prima? Sowieso is langzaam afbouwen waarschijnlijk beter dan snel stoppen... De overgang was wel erg radicaal.
pi_61161979
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ook tvp.

Overigens merk ik dat ik, nu ik toch maar wat meer koolhydraten eet, aanmerkelijk beter in mijn vel zit.
Waar bestaan je extra koolhydraten dan uit, qua etenswaren?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:39:06 #8
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61162156
Goffer goffer. stbEx wil me niet het ww geven, ook al zit de enige brander in het huis in zijn laptop. Eikel.

En koolhydraatloos beviel mij ook niet, ik had een prikkelende tong en een heftig -humeur!
Prrrrr
pi_61162157
Verkoudheid is stom .
Gisteren bij ouders eten gemaakt, werd erg bejubeld. Wraps met zalm en groente, dus eigenlijk vrij simpel.
Dacht dat ik nu wel wist of m'n onderzoek af zou zijn, is mn begeleider weg t/m de 29e, das wel een beetje jammer. Ik hoop dat ik er dan vanaf ben, kan ik helemaal fris de coschappen in
En toch vind ik koolhydraten helemaal niet evil, dat moest nog ff kwijt
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:46:30 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61162312
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:31 schreef conleche het volgende:

[..]

Waar bestaan je extra koolhydraten dan uit, qua etenswaren?
Vaker rijst of granen bij groentemaaltijden (nog steeds geen brood of aardappels) of als tussendoortje. Héééél soms een snoepje. Dat was het wel. Het is niet veel, maar ik merk een groot verschil.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:05:24 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61162732
Ik heb leuke fishies gevonden op de markt; dus vanavond een grote vispot van victoriabaarsfilet, zonnevis, scholfilet en kabeljauw, op een bedje van tomaatjes, worteltjes, peterselie, dille en venkel.
Daarbij turks brood met tzaziki.

Ik kon godverredomme geen mooie aardappeltjes vinden. Maar gelukkig wel allemaal andere dingen die ik niet nodig had zoals turkse stokbroden,trappistenkaas, olijven, haring, kibbeling, gekookte mosselen, tapenade's, hazelnoten en walnoten
Echt, ik ga volgende keer niet meer de deur uit zonder boodschappenlijstje. Stomme kleuter dat ik ben.
pi_61162790
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:05 schreef SHE het volgende:
....Maar gelukkig wel allemaal andere dingen die ik niet nodig had zoals turkse stokbroden,trappistenkaas, olijven, haring, kibbeling, gekookte mosselen, tapenade's, hazelnoten en walnoten
Echt, ik ga volgende keer niet meer de deur uit zonder boodschappenlijstje. Stomme kleuter dat ik ben.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:12:59 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61162918
Je lacht, maar ik kan wel huilen!
Ik ga naar de markt voor goedkope, verse producten en ik kom 65 euro lichter en met een hoop onzin thuis!
Mijn koelkast puilt helemaal uit en ik kan niets meer vinden

Dit is volgens mij het immigranten-syndroom. Ik ben echt doodsbang als mijn kasten niet alles wat eetbaar is op deze planeet bevatten. En de helft kan ik weggooien omdat we natuurlijk niet met 8 man zijn thuis, maar met 2.
En mijn vent werkt ook niet in de mijnen ofzo dat hij een halve koe, 6 eieren en een heel brood eet op een dag.

Mijn katten kunnen geen haringstaartjes meer zien
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:13:23 #14
331 Merel
Be here now.
pi_61162932
Oh zijn we hier

Ik heb gisteravond maar weer eens gepilatest. Ik ben alleen echt motorisch gestoord. Bij groepslessen in de sportschool kan ik de pasjes al nooit onthouden, maar zelfs bij pilates weet ik het af en toe niet meer Als ik bijvoorbeeld dit doe, dan weet ik na twee keer al niet meer waar m'n handen ookalweer heen moeten en dan voel ik me zo'n dork
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61162941

sorry hoor... maar ik lach ook uit herkenning..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:15:32 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61162975
Ik moet echt in therapie, voor impulsief compulsief markt-gedrag.

zojuist is een van de katten naar buiten gerend om de staartjes te begraven
pi_61163050
goedenmiddag

ik heb even bijgeslapen na gister weer thuis gekomen te zijn uit Turkije.
Lekker weekje achter de rug. (alleen wel erg jammer dat ik 1 dag echt ziek was). Heerlijk weer en heerlijk eten.
Side is echt een leuk plaatsje om eens een keer heen te gaan. Mooie oude overblijfselen.
gister dus zonder stakingen weer thuis gekomen. En waren zelfs eerder thuis als verwacht.
Alle kleren weer schoon inmiddels
en nu dus net lekker wakker....
dieettechnisch geen gezonde week natuurlijk.... veel lekkere toetjes gegeten (zie foto jammie)
en vanmorgen gewogen en wel wat zwaarder... (maar las hier iets over zwaalrder zijn na het vliegen? telll me please???)

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:22:58 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61163112
Ooooh, wat ziet dat er lekker uit! Was dit helemaal voor jou alleen BJ?
pi_61163167
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:22 schreef Tinkepink het volgende:
Ooooh, wat ziet dat er lekker uit! Was dit helemaal voor jou alleen BJ?
was ook heeeeerlijk en ja helemaal voor mij alleen alleen niet alles opgegeten....
maar was onwijs lekker vooral die brownies
(ik at expres niet teveel warm eten, en veel groente en nam dan die heerlijke toetjes, want daar geniet ik toch echt het meest van )
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:27:14 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61163187
Ik blijf maar naar boven scrollen. Het is dieptreurig.
pi_61163353
ik krijg ook spontaan weer trek als ik dr naar kijk haha
pi_61163816
woei dat ziet er lekker uit en ik ben helemaal geen toetjes mens
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:59:35 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61163873
Oeh, dat heb ik niet gezien. Niet!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61164313
heb nog een leuke vakantiefoto
en iemand die iets weet over het zwaarder zijn na het vliegen???
pi_61164327
Nice try, BJ. Je hebt gewoon teveel gegeten
pi_61164417
Oh, dat bordje ziet er errug lekker uit. Hoewel ik op het moment toch meer trek heb in hartig... Dat komt echt door geen suiker eten volgens mij, ik heb zowat geen sweet-tooth meer.

Vandaag:
O: blauwe bessen, aardbeien en peer met een schep magere kwark en wat suikervrije muesli
T: Cracotte kipfilet
L: Roerbakeitje met tomaat

Vanavond eet ik Duitse biefstuk van de Groene Weg slager. Die maak ik wat platter en doe ze dan in de grillpan. Erbij gestoomde broccoli, wortel en peultjes.

Voor tussendoor heb ik nog rookamandelen liggen en gerookte zalm...
pi_61164494
Holy fuck, ik heb het het eerste semester zo gillend druk dat ik ws geen tijd heb om te eten

Hondsdrafje, waar haal jij lekkere rookamandelen?
pi_61164528
Hoi allemaal,

Erg druk weekend gehad dus even niet gereageerd.

Over de sportschool nog:
Ik cardio inderdaad altijd ongeveer een uur, soms iets minder. Ik doe dan vier apparaten een kwartier lang, of drie apparaten 20 minuten. Altijd een combinatie van fietsen, (hard)lopen, crosstrainer en steppen. Daarbij verhoog ik dan regelmatig het niveau of de duur.

Nog een vraagje:

Hoe doen jullie het met alcohol? Ik let daar namelijk niet bepaald op, weet natuurlijk wel dat er veel calorieen inzitten maar ik vind het wel ver gaan om ook geen glaasje wijn meer te drinken in het weekend..

Ben nu wel aan het verhuizen+klussen, tis net fitness! Al dat gesjouw enzo.

Vandaag:

O: Beschuitje met geraspte kaas
T: Sultana hartig
L: Vanillevla

pi_61164987
quote:
Hondsdrafje, waar haal jij lekkere rookamandelen?
Bij Albert Heijn, is eigen merk. (Ik koop ze wel in een XL-winkel, dus ik weet niet of elke AH ze in het assortiment heeft).
pi_61165095
quote:
Nog een vraagje:

Hoe doen jullie het met alcohol? Ik let daar namelijk niet bepaald op, weet natuurlijk wel dat er veel calorieen inzitten maar ik vind het wel ver gaan om ook geen glaasje wijn meer te drinken in het weekend..
Ik drink nog wel zo af en toe (idd in het weekend of bij een bijzonder lekkere maaltijd) een glaasje wijn. Meestal droge witte, soms rode. Maar.... ik houd dan wel een beetje rekening met wat ik verder op zo'n dag nuttig; ik tel een glas wijn dan als tussendoortje.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:55:32 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61165194
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ben nu wel aan het verhuizen+klussen, tis net fitness! Al dat gesjouw enzo.

Vandaag:

O: Beschuitje met geraspte kaas
T: Sultana hartig
L: Vanillevla

Krijg al honger al ik naar je lijstje kijk! Trek je dat wel, in combinatie met verhuizen? Of heb je een heel pak vanillevla op

Mijn alcohol is teruggegaan van 6x in de week een glaasje naar 2-3 x per week een glas. Meestal wijn, soms calvados of whiskey.
pi_61166657
Nou een half pak eigenlijk Haha.

Ik ben allergisch voor gewone melk, moet daarom elke dag een flinke portie vla of yoghurt eten/drinken om aan mijn calcium te komen.. meestal eet ik het dan als lunch of ontbijt.

O en ik ga nu lekker een liga milkbreak eten. joehoeee.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:06:21 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61166758
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Ik ben allergisch voor gewone melk, moet daarom elke dag een flinke portie vla of yoghurt eten/drinken om aan mijn calcium te komen.. meestal eet ik het dan als lunch of ontbijt.
Ik drink eigenlijk nooit melk. En yoghurt ed. eet ik minimaal. Calcium kan je ook uit andere voedingsmiddelen halen. Daarnaast neem ik af en toe een calciumtablet. Maar knap van je dat je het volhoudt om iedere dag zoveel zuivel te eten!

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinkepink op 27-08-2008 15:38:31 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:22:32 #34
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61167162
Ik ben kots misselijk van de haringen.
Ik kon niet meer stoppen met eten, want ik had er van die vrolijke vlaggetjes in gedaan

Zo maar even douchen want ik voel me viessssssss jonguh.
En ik kreeg mijn reet vandaag ik een sportbroek mt S gepropt zonder al teveel aardbevingen. Moet niet gekker worden dit!
pi_61167435
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:22 schreef SHE het volgende:
Ik kon niet meer stoppen met eten, want ik had er van die vrolijke vlaggetjes in gedaan

En ik kreeg mijn reet vandaag ik een sportbroek mt S gepropt zonder al teveel aardbevingen. Moet niet gekker worden dit!
Ik voel mij altijd zeer beschaafd als ik haring eet, want ik eet er altijd precies 1. Zodra ik ook maar een hápje meer eet ben ik ook misselijk en bij 1 is het perfect!

Doe es foto van aardbevingsvrije ass?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:38:49 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61167561
Zodra ik in de buurt van een camera ben zal ik eea eens op de plaat vastleggen.

Ik was ook van plan er maar 1 te eten; tot ik erachter kwam dat ik er 2 had.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:39:48 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61167598
TVP. Ik ben eindelijk bijna de 75 voorbij en ik ben vastbesloten om het dit keer niet te verkloten. Ben er zat van: steeds zit ik op 75, dan doe ik weer iets geks qua eten en dan ben ik steeds weer bezig op 75 te komen, doodvermoeiend en ik voel me ook gewoon rot als ik boven de 75 zit. Dus ik houd me dat rotgevoel maar voor ogen als ik weer de fout in dreig te gaan en hopelijk zit ik dan snel op de 70.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:42:53 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61167682
Warum gehts du nicht SHE-en? Is redelijk smokkelproof hoor.

Ik wilde mijn lief net zoenen, maar die draaide zich vol walging van me af met de woorden: ga weg, je ruikt als een zeehond

pi_61167693
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:38 schreef SHE het volgende:
Zodra ik in de buurt van een camera ben zal ik eea eens op de plaat vastleggen.
zal ik hem meenemen morgen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:45:14 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61167757
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:42 schreef SHE het volgende:
Heb je het tegen mij? Tja, ik heb 't idee dat ik 't zonder SHE-en ook wel kan (als ik goed m'n best doe, kan ik best snel afvallen, 10 kg in een half jaar vorig jaar) en ik ben ook bang dat ik met zo'n SHE-dieet juist obsessief veel met eten bezig ben en dan juist de fout in ga. Ik wil gewoon een beetje normaal en gevarieerd blijven eten.
Niet meer actief op Fok!
pi_61167764
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:42 schreef SHE het volgende:

Ik wilde mijn lief net zoenen, maar die draaide zich vol walging van me af met de woorden: ga weg, je ruikt als een zeehond

Hihi! Eigenlijk moet je nu een biertje nemen en dan een boertje laten. Dan vraagt ie de scheiding aan
pi_61167773
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Dat hoeft niet hoor. Calcium zit niet alleen in melk(produkten).
Springfield's looking pretty dusty today
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:45:55 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61167777
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
heb nog een leuke vakantiefoto
en iemand die iets weet over het zwaarder zijn na het vliegen???
[ afbeelding ]
Scheer jij je eens weg hier! Je bent superslank joh! .
* Viking84 is jaloers.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:50:36 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61167894
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

* Viking84 is jaloers.

Ja! Helemaal vergeten (was wat van slag door de foto van de toetjes . Wat ben je slank!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:50:40 #45
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61167904
quote:

[..]

Heb je het tegen mij? Tja, ik heb 't idee dat ik 't zonder SHE-en ook wel kan (als ik goed m'n best doe, kan ik best snel afvallen, 10 kg in een half jaar vorig jaar) en ik ben ook bang dat ik met zo'n SHE-dieet juist obsessief veel met eten bezig ben en dan juist de fout in ga. Ik wil gewoon een beetje normaal en gevarieerd blijven eten.
SHE=normaal en gevarieerd.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:52:48 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61167964
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef conleche het volgende:

[..]

Hihi! Eigenlijk moet je nu een biertje nemen en dan een boertje laten. Dan vraagt ie de scheiding aan
Uch...don't remind me. De vis en uitjes komen al ruim een uur niet zo subtiel naar boven
pi_61168082
Viking: ik denk dat het Shieet misschien wel wat voor jou zal zijn. Jouw fout bestaat erin (voor zover ik het kan bekijken) dat je een paar dagen heel goed en gevarieerd eet, gevolgd door een dag snackbar/buritto's/pizza./ijs Dus misschien werkt het wel voor jou als je precies weet wat je moet eten. Volgens mij kan je ook best het shieet zonder die rijstdagen doen als je daar geen zin in hebt (toch, SHE?). Ik denk dat het voor jou een houvast is. Als Mark dan zegt: zullen we patat eten vanavond dan zeg jij: nee, op het programma staat [insert whatever SHE zegt]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:58:59 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61168125
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:50 schreef SHE het volgende:

[..]

SHE=normaal en gevarieerd.
De vraag is natuurlijk wat normaal is. Dat is voor iedereen anders. Zo zag ik laatst dat jij snijbonen (geloof ik) als ontbijt had. Voor jou is dat normaal, voor mij duidelijk niet (wel gezond natuurlijk). En om eerlijk te zijn is het natuurlijk niet héél gevarieerd. Je hebt zelf ook weleens toegegeven dat het wel erg eentonig is om het een heel leven vol te houden. Wat niets afdoet aan de doeltreffendheid natuurlijk.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:59:56 #49
331 Merel
Be here now.
pi_61168144
quote:

Ja dat heb ik dus ook, ik wil bewijzen dat ik het gewoon kan als ik aardappels en pasta en alles eet Bovendien heb ik nog een grote voorraad aardappels en pasta die op moeten voordat ik aan zoiets kan beginnen En ik wil nog steeds bij vriendjes en vriendinnetjes kunnen eten die gewoon een Knorr wereldgerecht op tafel zetten zonder dat ik moet gaan tegensputteren over suikers en carbs en alles. Maar al die succesverhalen hier maken het toch wel aanlokkelijk om het eens te proberen...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:02:18 #50
331 Merel
Be here now.
pi_61168194
quote:

* Viking84 is jaloers.
Oh dat wilde ik inderdaad ook nog zeggen! Echt zo'n enorm geweldig megaverschil als je het vergelijkt met oude foto's. Je mag echt trots zijn op jezelf
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:02:37 #51
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61168197
Ik ben toch echt al best wat kwijt nu en volg ook niet het Shieet. Wel laat ik piepers en pasta zoveel mogelijk (of helemaal) weg. Ik denk dat het allebei kan, maar dat de vaart er wel beter in zit als je het eetpatroon van SHE volgt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:03:07 #52
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61168209
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk wat normaal is. Dat is voor iedereen anders. Zo zag ik laatst dat jij snijbonen (geloof ik) als ontbijt had. Voor jou is dat normaal, voor mij duidelijk niet (wel gezond natuurlijk). En om eerlijk te zijn is het natuurlijk niet héél gevarieerd. Je hebt zelf ook weleens toegegeven dat het wel erg eentonig is om het een heel leven vol te houden. Wat niets afdoet aan de doeltreffendheid natuurlijk.
Uiteraard is elk referentiekader anders, zoals eerder gemeld kijk ik naar voeding als brandstof.

Ik heb volgens mij nog nooit gezegd dat het voorgeschreven schema eentonig is; zou ook raar zijn, want je mag alles eten.
Zelfs aardappels en pasta mogen weer als je op streef bent.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:05:59 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61168289
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:03 schreef SHE het volgende:

[..]

Uiteraard is elk referentiekader anders, zoals eerder gemeld kijk ik naar voeding als brandstof.

Ik heb volgens mij nog nooit gezegd dat het voorgeschreven schema eentonig is; zou ook raar zijn, want je mag alles eten.
Zelfs aardappels en pasta mogen weer als je op streef bent.
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:51 schreef SHE het volgende:
Dit is een voorbeeld van een basis-dieet. Uitgangspunt voor een gemiddeld verlies van 10kg per 3 maanden.
Er zijn mensen die dit een leven lang volhouden, maar mij lijkt het wat saai.
Oke, je gebruikte het woord saai in plaats van eentonig.
pi_61168321
quote:
Dit is een voorbeeld van een basis-dieet. Uitgangspunt voor een gemiddeld verlies van 10kg per 3 maanden.
Er zijn mensen die dit een leven lang volhouden, maar mij lijkt het wat saai.
Zoals u ziet, geen rocket science, niets wereldschokkends.

Maar daarin staat ook niet dat je als je weer op gewicht bent weer aardappels en pasta kan eten trouwens.

oh spuit elf
The way you rock'n'roll
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:07:59 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61168332
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:03 schreef SHE het volgende:

[..]

En daar zit inderdaad een groot verschil. Ik zie voedsel ook als bron van gezelligheid, als sociaal bindmiddel, als opvoedingstool, als hobby (koken én eten). Bij mij is het brandstofdeel maar bijeffect eigenlijk.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:09:28 #56
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61168376
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Maar daarin staat ook niet dat je als je weer op gewicht bent weer aardappels en pasta kan eten trouwens.

oh spuit elf
Het is je basisschema, iedereen die ermee begint en die mailt krijgt te horen wat de bedoeling is.
Daarnaast heb ik dat ook al een kleine 100 keer in dit topic gemeld, dat zelfs in de startfase een aardappel nog wel kan als je het maar combineert met groenten
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:11:03 #57
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61168420
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

[..]

Oke, je gebruikte het woord saai in plaats van eentonig.
Want: common sense
Ik verbied strikt alle niet-natuurlijke suikers, dus ik kan me niet voorstellen dat iemand een heel leven lang NOOIT een taartje, of een snoepje eet.
pi_61168468
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Het is je basisschema, iedereen die ermee begint en die mailt krijgt te horen wat de bedoeling is.
Daarnaast heb ik dat ook al een kleine 100 keer in dit topic gemeld, dat zelfs in de startfase een aardappel nog wel kan als je het maar combineert met groenten
Oh aardappel heb ik toch een hekel aan maar pasta is zo makkelijk om een grote hoeveelheid van te koken voor meerdere dagen. Ik vind het best lastig om voor mijn uppie groenten etc te koken.
Sorry ik had in die 100x dat je 't genoemd hebt nog niet meegekregen maar het is fijn om te weten voor straks
The way you rock'n'roll
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:13:21 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61168475
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En daar zit inderdaad een groot verschil. Ik zie voedsel ook als bron van gezelligheid, als sociaal bindmiddel, als opvoedingstool, als hobby (koken én eten). Bij mij is het brandstofdeel maar bijeffect eigenlijk.
Hier precies andersom: eerst brandstof met als prettig bij-effect dat het leuk/gezellig/lekker is.
pi_61168491
quote:

[..]

* Viking84 is jaloers.
nog niet slank genoeg hoor... kheb ook weer een aantal foto;s waarop ik mezelf erg dik vind... dikke buik enzo...
en dr moet nog zeker een kg of 5 af...
(misschien iets meer)

(was vanmorgen trouwens 79,8... das 1,5 kg meer dan voordat ik op vakantie ging... )
maar nog geen reactie op het gewicht en vliegen? kan dr op google ook niets over vinden?
pi_61168584
Vocht vasthouden. Maar dat is de volgende dag wel over.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:19:07 #62
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61168631
Is een paar topics geleden genoemd, vliegen zorgt ervoor dat je vocht vasthoud. Dat zie je terug op je weegschaal.

Niets wereldschokkends.
pi_61168641
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:17 schreef -marz- het volgende:
Vocht vasthouden. Maar dat is de volgende dag wel over.
o ik heb idd wel onwijs dikke enkels gehad na de heenreis...
en mijn enkels en voeten zijn nu ook weer dikker dan normaal...
maar kan iemand mij verklaren hoe het kan dat je door het vliegen vocht vasthoudt? want ik snap niet hoe dat komt namelijk....
pi_61168923
Een combinatie van lang stilzitten, drukverschillen en lage luchtvochtigheid denk ik.
pi_61169631
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef SHE het volgende:
Is een paar topics geleden genoemd, vliegen zorgt ervoor dat je vocht vasthoud. Dat zie je terug op je weegschaal.

Niets wereldschokkends.
Nou, dan ben ik zondag vast heel erg dik, ik ga voor de lekkere toetjes de komende dagen (Ziet er goed uit BJ, ook met dat heerlijke toetje van je, wat een zoetigheid).

Ik voel me niet zo lekker. Ik mis mijn ritme. Introductiedagen zijn leuk hoor, veel teveel spanning en weinig ritme, dat merk ik nu wel. Geen tijd voor tussendoortjes, en bolletjes ipv boterhammen, chips ipv een appel ... tja. Wat ga ik daar nou weer aan doen als ik straks wegga?

Edit: retorische vraag. Gewoon fruit en groente mee, op mijn normale tijden iets eten en vooral geen maaltijden overslaan/teveel eten. Geen zoetigheid als ik daar geen trek in heb, geen zakken snoep leegeten, geen toetje als ik al vol zit ... leven is zo makkelijk eigenlijk .

[ Bericht 16% gewijzigd door Chicolate op 27-08-2008 16:56:25 ]
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_61171203
Mag je thuis koken, moet je wel persé een bakje 'kruidenpasta voor macaroni' van knorr gebruiken...
Beetje jammer. Oh en de andere ingrediënten mocht ik eigenlijk ook niet kiezen En ze vonden niet dat het te zoet was en naar E621en maltodextrine smaakte
Nou ja. Van de week weer zelf weten wat ik eet. Donderdag of vrijdag ga ik weer hardlopen (afhankelijk van of mn ipod nog opgeladen moet worden of niet).
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:15:23 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61171410
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:59 schreef Merel het volgende:

[..]

Ja dat heb ik dus ook, ik wil bewijzen dat ik het gewoon kan als ik aardappels en pasta en alles eet Bovendien heb ik nog een grote voorraad aardappels en pasta die op moeten voordat ik aan zoiets kan beginnen En ik wil nog steeds bij vriendjes en vriendinnetjes kunnen eten die gewoon een Knorr wereldgerecht op tafel zetten zonder dat ik moet gaan tegensputteren over suikers en carbs en alles. Maar al die succesverhalen hier maken het toch wel aanlokkelijk om het eens te proberen...
Ik zal me één dezer dagen eerst nog eens verdiepen in het SHE-dieet voordat ik besluit of ik het ga doen of niet . Ik hoef er 'nog maar' een kilo of 7 af te hebben, dus dat moet toch niet zo moeilijk zijn?
Pakjesmeuk heb ik allang afgezworen, maar daar staat tegenover dat ik heel vaak hetzelfde eet, omdat ik niet zo creatief ben in de keuken. Pasta afzweren zal dan ook moeilijk worden: ik eet echt heel vaak pasta (wel volkoren, is dat minder erg? ).

En de diagnose van Conleche klopt idd: ik eet een paar dagen heel gezond, dan ben ik weer een dag of een paar dagen laks en dan vreet ik alles wat eraf is gegaan er weer aan en dan voel ik me zo kut en vadsig .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:22:54 #68
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61171558
Nah, probeer het gewoon eens Vik. Het geeft je in elk geval houvast om die dagen dat je klojo-ed door te komen.
Rijst mag je overslaan ( doen er veel ) en gewoon dooreten zoals je doordeweeks doet.
Pasta kun je dan in het weekend doen, mits het OF met groenten is OF met vis ( geen vlees saus )
En je kan best witte pasta eten; mits het maar met mate is.

Als je die 7 dan kwijt bent kun je gewoon weer je eigen draai eraan geven.

Ik mis trouwens wat mensen hier of lijkt dat maar zo?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:24:44 #69
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61171601
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:51 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nou, dan ben ik zondag vast heel erg dik, ik ga voor de lekkere toetjes de komende dagen (Ziet er goed uit BJ, ook met dat heerlijke toetje van je, wat een zoetigheid).

Ik voel me niet zo lekker. Ik mis mijn ritme. Introductiedagen zijn leuk hoor, veel teveel spanning en weinig ritme, dat merk ik nu wel. Geen tijd voor tussendoortjes, en bolletjes ipv boterhammen, chips ipv een appel ... tja. Wat ga ik daar nou weer aan doen als ik straks wegga?

Edit: retorische vraag. Gewoon fruit en groente mee, op mijn normale tijden iets eten en vooral geen maaltijden overslaan/teveel eten. Geen zoetigheid als ik daar geen trek in heb, geen zakken snoep leegeten, geen toetje als ik al vol zit ... leven is zo makkelijk eigenlijk .
Goede gesprekken heb je met jezelf chica
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:25:56 #70
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61171627
En ik ben nog steeds misselijk van de haring
Ik heb al zure yoghurt met banaan gegeten voor het kotsgevoel, maar het blijft wat sluimeren.

Ik eet die smerige beesten nooit meer
pi_61171837
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:25 schreef SHE het volgende:
...
Ik eet die smerige beesten nooit meer
Fixed
pi_61172568
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:24 schreef SHE het volgende:

[..]

Goede gesprekken heb je met jezelf chica
Ik weet. Heb soms ook ruzie met mezelf .
pi_61172956
Haai ! (om in de vissensfeer te blijven)

Nu een dikke week zonder dieet en het gaat prima. Ik moet nog wel even mijn draai vinden, want ik ben stiekem toch een beetje bang om aan te komen.

Vooralsnog eet ik dit :

melk of biogarde met cruesli
boterhammen met kipfilet of iets anders lichts erop
avondeten, redelijk simpel groente, sla enzo.

Verder koffie en water. Ik ben nog op zoek naar wat verstandige tussendoortjes (behalve crackers/appels etc)

Zit ik een beetje ok ? Of denken jullie "sjeesus wat maakt die er een puinhoop van !"
pi_61173208
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Nu een dikke week zonder dieet en het gaat prima. Ik moet nog wel even mijn draai vinden, want ik ben stiekem toch een beetje bang om aan te komen.

Vooralsnog eet ik dit :

Verder koffie en water. Ik ben nog op zoek naar wat verstandige tussendoortjes (behalve crackers/appels etc)

Zit ik een beetje ok ? Of denken jullie "sjeesus wat maakt die er een puinhoop van !"
Eet je bij je avondeten wel iets van vis, gevogelte, eitje, tufo oid? Ik mis wat eiwitten in je lijstje.

Tussendoortjes: handje amandelen, bakje (magere) yoghurt/kwark, plakje rauwe ham, stukje gegrilde kip, tomaatjes, stuk komkommer, wat magere kaas...
Nou ja, dat zijn iig de tussendoortjes die hier wel eens langskomen, ehm... binnenkomen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:37:06 #75
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61173315
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Vooralsnog eet ik dit :

High!

Is prima, mits je wel een beetje lekker dooreet op zo'n dag.
En vergeet je fruitjes niet.
pi_61173651
SHE, je hebt zeker geen reguliere cola in huis hè? Als je alle bubbels eruit roert helpt het tegen misselijkheid en maagklachten.

Ik heb net gestept en gebodyshaped en verdorie: ik dacht na al die lessen een aardig goede stepper te zijn geworden , was er een nieuwe leraar, met nieuwe draaitjes en stond ik weer net zo te kloten als in het begin

Leraar zelf was een joke trouwens: een vadsige homo met baard, in een tanktop
pi_61173968
Zo, de intro is voorbij dus ik heb mijn leven weer terug

Ben benieuwd als ik morgenvroeg op de weegschaal sta.. Volgens mij valt het wel mee
pi_61174035
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:22 schreef SHE het volgende:

Stiekem vind ik jou zo leuk
Voel je je al beter?
pi_61174037
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo, de intro is voorbij dus ik heb mijn leven weer terug

Ben benieuwd als ik morgenvroeg op de weegschaal sta.. Volgens mij valt het wel mee
Ik denk het ook. Hoogstwaarschijnlijk ben je een beetje gedehydreerd en schrik je overmorgen pas van de schade

Dat was ook wat m'n pa deed, toen ie naar de keuring moest. Hij had z'n gewicht wat te positief ingeschat en heeft 't op die manier op kunnen lossen

[ Bericht 14% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 27-08-2008 20:07:51 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:01:52 #80
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61174103
Geen druppel coke hier

Ik ga zo wel op zoek naar wat domperidon, als het goed is ligt dat nog ergens.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:04:37 #81
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61174187
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Stiekem vind ik jou zo leuk
Voel je je al beter?
Stiekem ben ik ook leuk. Hell, I'd do me

Nee, niet echt. Ik heb net plichtsmatig de visschotel gemaakt, maar van de geur van vis alleen al moet ik nu nekken.
Gelukkig heeft mijn mannetje nog geen honger, dus ik hoop dat het zo wegtrekt.
pi_61174191
melk drinken doet mij goed als ik misselijk ben.

en een stukje verse gember kauwen schijnt ook te helpen , maar of dat werkt weet ik niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61174268
Ik weeg 68.1 na m'n intro
Er was te weinig eten en ik heb de hele dag gesport

Zucht. Op naar de 58.1
pi_61174309
Sinds ik hoorde dat in ambulances (tenminste die in Frankrijk) altijd standaard cola aanwezig is tegen misselijkheidsklachten, (mensen zien bloed-->misselijk) heb ik ook altijd een blikje in huis. En het werkt echt!

Ik heb het verhaal overigens nog nooit op de waarheid gechecked, dat van die ambulance, voor hetzelfde geld is het een broodje aap, maar ik vertel het al 100 jaar aan iedereen die het horen wil. Dus.

Hebben jullie ook dat soort "anekdotes" die je met plezier doorvertelt, zonder te checken? Nou ja in mijngeval maakt het niet uit, want dat het wel werkt heb ik al menigmaal gemerkt!
pi_61174310
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Hoogstwaarschijnlijk ben je een beetje gedehydreerd en schrik je overmorgen pas van de schade
Ik stond net met schoenen en kleren na het eten op de weegschaal en toen was het 72.5 dus valt nog mee imo
pi_61174368
Ik ga nu ook maar even meedoen met de lijstjes
O: 100-150 gram Turkse yoghurt, 1 glas sinaasappelsap light
T: Italiaanse bol met mozerella, pesto, tomaat
L: Bekertje met aardbeien
T: Halve opwarm pizza, glas sap, 1/6e pot strawberry cheescake ijs
L: Halve pizza calzone, kwart pizza ham, drie glazen vers troebel appelsap
T: handje rode druiven

Ik weet zelf ook wel dat die pizza slecht was. en het ijs..

[ Bericht 4% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 27-08-2008 20:16:55 ]
  Vis een optie? woensdag 27 augustus 2008 @ 20:12:04 #87
70532 loveli
N
pi_61174405
Gember wordt aangeraden bij ochtendmisselijkheid in de zwangerschap, geen idee of het ook tegen misseijkheid helpt die niet door een zwangerschap wordt veroorzaakt. Domperidon wordt trouwens ook gebruikt door vrouwen die de borstvoeding op gang willen helpen.
crap in = crap out
pi_61174412
Die pizza had je niet moeten nemen!

Als troost voor PF:
ei, kwark, broodje kaas+jam, broodje vlokken (?!), studentenhaver, katjang pedis

Nu nog avondeten verzinnen, heb eigenlijk alleen spinazie maar daar heb ik niet zo'n zin in (om te maken).
pi_61174449
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:12 schreef -marz- het volgende:
Die pizza had je niet moeten nemen!
Nope, was 's middags, ik ging film kijken bij Mr PF, hij had nog niet ontbeten dus deelde we een pizza.. Volgende keer kan ik ook 1 puntje nemen..

M'n broertje kookte, ik sliep nog en hij had maar pizza besteld..
Ik had het ook niet kunnen eten.. Maar ja..
pi_61174497
Agossie fallusje het was niet serieus bedoeld van mij mag je zoveel pizza eten als je wil!
pi_61174559
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:15 schreef -marz- het volgende:
Agossie fallusje het was niet serieus bedoeld van mij mag je zoveel pizza eten als je wil!
Nee mag niet,
ik was eerst dun (61 kg) en toen was ik dun
ooo ik kan me wel onbeperkt volstoppen weer
Gevolg: 65 kg.. en toen zat ik weer in 't ritme van veel eten
en nu weeg ik historisch veel: 68.1
(mijn start gewicht )
pi_61174588
En ik zit op school met afgetrainde gasten en skinny bitches.
Ik ga echt niet de dikste zijn Dahaaag.
pi_61174768
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:12 schreef loveli het volgende:
Gember wordt aangeraden bij ochtendmisselijkheid in de zwangerschap, geen idee of het ook tegen misseijkheid helpt die niet door een zwangerschap wordt veroorzaakt. Domperidon wordt trouwens ook gebruikt door vrouwen die de borstvoeding op gang willen helpen.
Ja, het schijnt tegen alle soorten misselijkheid te helpen! Ze hebben bij Brainiac (geniaal programma van Discovery) een test gedaan met allerlei 'anti-misselijkheid' middeltjes en gember was de enige die perfect werkte. Ze hadden die mensen trouwens op draaiende stoelen enzo gezet, tot ze te misselijk werden .

Ik werd vandaag ook misselijk in de Kruidvat, ik zou snoep kopen voor mn vriendlief, maar dat doe ik vanavond maar, want ben de winkel uitgerend bij het zien van zoveel zoet .

Lijstje!!!

O/L: (half 12 opgestaan, voelde me brak) 1 tosti (2 stuks brood, 1 plak kaas), dubbele boterham hagelslag en 1 boterham stroop
T: halve zak chips ofzo. Zak gedeeld en aan het eind was ie leeg
D: Pot doperwten, wat appelmoes, sla, komkommer en paar stukjes kip

Ik mis mijn fruit en eiwitbronnen ook ja
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:29:04 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61174863
Als ik ergens ECHt van moet kotsen is dat wel gember

Ik lust dat niet

PF en ik zitten met dezelfde strijd, en op exact hetzelfde gewicht
We waren ook even lang toch?

Misschien moeten we elkaar vaker trappen; ik wil naar 58, maar ik zie nog steeds geen 5 op mijn weegschaal.
pi_61175216
lust je dat niet? Ik vroeger ook niet maar nu vind ik het echt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61175368
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:29 schreef SHE het volgende:
Als ik ergens ECHt van moet kotsen is dat wel gember

Ik lust dat niet

PF en ik zitten met dezelfde strijd, en op exact hetzelfde gewicht
We waren ook even lang toch?

Misschien moeten we elkaar vaker trappen; ik wil naar 58, maar ik zie nog steeds geen 5 op mijn weegschaal.
Ja klopt we zijn ook nog even lang

Bij mij werkt jouw schema niet echt, amandelen eten tot je genoeg hebt kan of 1 zijn of 500 gram, ik raak eigenlijk nooit "voldaan". En ik kan ook wel een hele dag doorkomen op cola light en appels of zo.
(Of op 5 pizza's)

Ik moet eigenlijk gewoon normaal, sober, fatsoenlijk leren eten

Voor morgen wil ik veel fruit eten, maar aan gezien het fruit op is? Had ik bedacht wat tomaatjes, veldsla en de balsamico dressing mee te nemen (vier tomaten, 75 gram sla)
En ik zag ook nog twintig amandelen.. Dan neem ik denk ik turkse yoghurt als ontbijt met wat druiven of zo..
En dan koop ik morgen nog wat fruit voor 50 ct/stuk in de kantine..

Als ik het dan niet meer trek drink ik om drie uur op school in de soos een vodka Dan neem ik mijn kickboksspullen mee, ga ik om 17:15 weg van school en ben ik 18:30 bij kickboksen. Dan train ik een uur en ga ik naar huis om te eten.

En ik moet om 06:30 vertrekken om om 8:15 op school te zijn Dat wil zeggen om heel erg vroeg opstaan
pi_61175380
Oh en ik vind gember ook ZOO goor. GAD-ver-Damme!! Bah!
pi_61175469
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en ik vind gember ook ZOO goor. GAD-ver-Damme!! Bah!
ik zie je nu helemaal voor me, dat roepende en je bord wegschuivend en hééél boos kijkend...

beetje zoals mijn buurmeisje van twee kan doen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61175490
Me gember!
pi_61175521
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:50 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik zie je nu helemaal voor me, dat roepende en je bord wegschuivend en hééél boos kijkend...

beetje zoals mijn buurmeisje van twee kan doen

Ik eet het gewoon niet. Nou ja in een gerecht een heeel klein beetje eet ik het wel (maar ik vind het niet echt lekker). Maar geen brokken gember op een overheerlijke boterkoek of dingen met echt gembersmaak.

Ik ben morgen van 06:30 tot 21:00 sowieso van huis. Pff.. Dan moet ik echt super veel eten mee!
pi_61175587
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik eet het gewoon niet. Nou ja in een gerecht een heeel klein beetje eet ik het wel (maar ik vind het niet echt lekker). Maar geen brokken gember op een overheerlijke boterkoek of dingen met echt gembersmaak.

Ik ben morgen van 06:30 tot 21:00 sowieso van huis. Pff.. Dan moet ik echt super veel eten mee!
Brokken gember, me: Maar meegesudderd in gerechten en dat je dan de stukken niet opeet!
pi_61176619
Ik heb stiekem een paar aardappeltjes in de adukibonensoep gedaan om een mooie, dikke soep te krijgen.
Het was wel erg lekker, in plaats van de eeuwige koriander/komijn/chilivlokken (libanesig) nu eens op z'n indiaas, met komijnzaadjes, chilivlokken, kurkuma, mosterdzaad, curry leaves, tomatenpuree en gember. En met asafoetida, ik vind mezelf een held dat ik het durf te gebruiken want het is harsachtig spul en het ruikt naar oud zweet maar het smaakt (mits met mate gebruikt) echt fantastisch
pi_61177966
Gember is best lekker hoor. Ik marineer er de gamba's mee, met wat zeezout, olijfolie, knof en gember Smaakt heerlijk.

Morgen een dagje naar de efteling. Hopen dat er niet al teveel krijsende kinderen zijn
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61178044
Ja gember is best lekker, tenzij je het niet lekker vindt
pi_61178289
Ik heb trouwens vandaag echt flink gezwommen; na het zwemmen woog ik minder dan vanmorgen vroeg en voelde ik me heel snel en sporty
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:50:08 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61179355
Ik heb toevallig vandaag een heerlijke stoofpot gemaakt met bockbier en jaja, gember. Wat ik overigens ook pas sinds een jaar of wat lust. Volgens mij heeft het ooit in mijn kinderjaren in mijn brein genesteld dat ik het vond terwijl dat stiekem al lang niet meer zo was! En een heerlijke rode wijn erbij .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_61179850
Ik vind geconfijte gember vies en heb dus lang gedacht dat ik uberhaupt geen gember lustte. Maar oeh, stoofpotjes Ben je gestopt met de repen, Vivi?
pi_61180117
Ik moet morgen om half 6 opstaan . Maar dat is voor een goed doel .

En gember op je lekkere stuk ontbijtkoek . Daar pluk ik het dus echt wel vanaf, ik hou niet van die veel te sterke smaak. Maar eigenlijk hou ik ook niet van ontbijtkoek. Alleen met dikke laag boter.
pi_61180118
Heb heerlijk onder een dekentje een chickflick gekeken en ik moest zo huilen, heerlijk!

Lijstje:

O: 2 plakjes ham, gekookt eitje
L:3 plakjes zalm, paprika rauwkost,komkommersalade, eiersalade en 2 wasacrackers
T: wodka en 60 gram gehaktballetjes met mosterd
D: restje kip van eergisteren met gegrilde rode ui en witlof
decafé met 2 blokjes chocolade
T: meloen

Calorieschatting: 1400
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:44:19 #110
331 Merel
Be here now.
pi_61180885
Hoeveel kcal zit er in een fles wijn? *hips*
pi_61181030
12.5 % alcohol?
750 mL?
rood, wit, zoet droog?

1 gram alcohol bevat 7 kcal

1 fles rode wijn = 2556 kcal
1 fles witte droge wijn = 2070 kcal
1 fles witte zoete wijn = 3000 kcal
pi_61181125
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
12.5 % alcohol?
750 mL?
rood, wit, zoet droog?

1 gram alcohol bevat 7 kcal

1 fles rode wijn = 2556 kcal
1 fles witte droge wijn = 2070 kcal
1 fles witte zoete wijn = 3000 kcal
Bolletje: das niet helemaal juist. Glas wijn: gemiddeld 120 cal. 6 glazen in een fles, dus zeg per fles 750 iets minder voor droog en wat meer voor zoet....
pi_61184849
Ik kom zelfs nog iets lager uit; alcohol is lichter dan water, toch? Uit mijn hoofd iets van 0,8 gram/ml. Dan heb je dus 0,125 x 750 ml /fles x 0,8 g/ml x 7 kcal/g = 525 kcal/fles. En daar komen dan nog wat suikers bij.
Good for you, Merel
pi_61184881
Meiden, hoi!
Ik ga even negenduizend topics teruglezen.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:33:00 #115
331 Merel
Be here now.
pi_61185296
Nou zie je, ik kan best elke avond een fles rood wegtanken.
pi_61185458
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Verse gember smaakt echt anders dan bakgember, veel frisser. Ik vind beide heerlijk
pi_61185572
Goedemorgen slanke dames.

Vandaag mag ik fijn thuiswerken, vinden de poezen wel zo gezellig.

Net ontbeten met een boterhammetje pindakaas, kon even geen ei meer zien..
pi_61185769
Hoi hoi.
Japanse rijst gemaakt vanochtend. 2 eitjes ervoor gebakken, snijden.. Al het ei op de grond gevallen.. Geen nieuwe gebakken, had niet zoveel tijd meer. Japanse rijst zonder ei is ook lekker.

Ik heb het boek "Skinny Bitch" nu ook. Toch lijkt het me dat je als veganist weldegelijk bepaalde stoffen gaat missen? Vlees kan je toch niet 100% vervangen met vleesvervangers? Ik schrok wel van alle negatieve dingen aan vlees, ik moet dit soort boeken niet te vaak lezen.
pi_61185938
Ah, ik ga Skinny Bitch vandaag ophalen op het postkantoor Hij was zo goedkoop op Amazon dat ik m maar heb meebesteld met een paar kookboeken
pi_61186143
De manier waarop het geschreven is, is wel erg.... bitchy.
pi_61186153
Ja, best tof aan de ene kant. Jammer dat veel feiten vooral over de US gaan.
pi_61186232
Voor mij is 't niks, dat boek. Ik kan en wil absoluut geen veganist zijn. Voor mij heeft het leven geen zin meer als ik alleen maar sla en water mag
pi_61186267
Cinnamongirl, het is ook niet mijn plan om veganist te worden, hoor. Heel weinig eten om slank te worden vind ik sowieso onzin (voor mezelf, iig). Zo grag wil ik niet skinny zijn
  Vis een optie? donderdag 28 augustus 2008 @ 10:24:32 #124
70532 loveli
N
pi_61186350
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:54 schreef Inderdaad het volgende:
Japanse rijst gemaakt vanochtend. 2 eitjes ervoor gebakken, snijden.. Al het ei op de grond gevallen.. Geen nieuwe gebakken, had niet zoveel tijd meer. Japanse rijst zonder ei is ook lekker.
Het kan veel makkelijker dan ei bakken en in reepjes snijden. Laat olie in de wok heet worden, mik daar geklutst ei bij en roer het door elkaar. Op die manier krijg je makkelijk kleine stukjes gebakken ei en daarna mik je alle andere dingen in de wok, perfect voor een luie huisvrouw.
crap in = crap out
pi_61186673
Ik merk trouwens dat een staat van niet weten waar ik aan toe ben, zorgt voor absolute lethargie en vraatzucht.
Ik wil eigenlijk alleen maar wachten en vreten.
Heb maandag sollicitatiegesprek gehad -ja, zusjes steken elkaar aan- voor een nieuwe baan en kan hierover elke dag uitsluitsel krijgen...

Tot die tijd wil ik gewoon in bed liggen met mijn laptop en een bak chips+zak Maltesers+een Oma's Cake.

Ik doe het niet!

Ik heb net 2 geroosterde boterhammen op met Houmous en daar blijft het voorlopig even bij.
pi_61186873
70,6 dus "maar" een kilootje aangekomen dat valt me reuze mee

Nu alleen vandaag de hel die verjaardag heet doorstaan, Taart, gevulde eieren, lekkere brunch, chips enzovoort enzovoort Gelukkig vieren mijn broer en moeder het samen dus hoef het volgende week niet nog een keer te doorstaan
pi_61187046
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:42 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik merk trouwens dat een staat van niet weten waar ik aan toe ben, zorgt voor absolute lethargie en vraatzucht.
Ik wil eigenlijk alleen maar wachten en vreten.
Heb maandag sollicitatiegesprek gehad -ja, zusjes steken elkaar aan- voor een nieuwe baan en kan hierover elke dag uitsluitsel krijgen...

Tot die tijd wil ik gewoon in bed liggen met mijn laptop en een bak chips+zak Maltesers+een Oma's Cake.

Ik doe het niet!

Ik heb net 2 geroosterde boterhammen op met Houmous en daar blijft het voorlopig even bij.
Ga hardlopen! Srsly, dat maakt je hoofd leeg, haalt je uit je apatische toestand en je krijgt er roze wangetjes van. Als je je er toe kan zetten, zal je beloond worden met tonnen nieuwe energie!

Oma's cake, dat klinkt wel lekker!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:18:00 #128
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61187469
Anders gaat even alles mis op een dag wat er mis kan gaan.

1. mijn internet verbinding gaat dood
2. De hoofdleidingen springen
3. Badkamer staat blank
4. Beheerder van het pand zit in Zeist en dus niet in de buurt en ondertussen stroomt hert water rustig je huis in.
5. Er is geen warm water meer
6. In alle consternatie stoot ik mijn voet

Ik denk dat ik zo maar een fles wijn opentrek
pi_61188014
Aiii dat klinkt nasty

Mijn internet en telefoon waren ook dood, maar gelukkig weer online
pi_61188284
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Ga hardlopen! Srsly, dat maakt je hoofd leeg, haalt je uit je apatische toestand en je krijgt er roze wangetjes van. Als je je er toe kan zetten, zal je beloond worden met tonnen nieuwe energie!
Ja, ik ga even naar buiten! Ik werk vandaag toch thuis
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:18 schreef SHE het volgende:
Anders gaat even alles mis op een dag wat er mis kan gaan.

1. mijn internet verbinding gaat dood
2. De hoofdleidingen springen
3. Badkamer staat blank
4. Beheerder van het pand zit in Zeist en dus niet in de buurt en ondertussen stroomt hert water rustig je huis in.
5. Er is geen warm water meer
6. In alle consternatie stoot ik mijn voet

Ik denk dat ik zo maar een fles wijn opentrek
Wijn?! Ik zou grijpen naar de Glenrothes en de vodka als ik in jouw schoenen stond.
Sterkte meid en mén, ik hoop dat je een inboedelverzekering hebt (of het moet vallen onder opstal, als het koop is).
pi_61188330
voor SHE en wat cinnamon zegt; gewoon aan de wodka, desperate times call for desperate measures...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:55:18 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61188420
Het is koop en we zijn overdreven verzekerd

De katten zijn ook helemaal nat, want dit is natuurlijk vreselijk grappig voor vervelende poesies.
Ik ontbijt vandaag dus met wijn.
A-team is wel binnen, maar volgens hen kan het nog wel even duren voor alles weer in orde is, dus met een beetje pech is er tot morgen geen water

Nou, dit wordt weer een leuk weekend
En mijn kont is dik
En ik heb bloed aan mijn voet
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:01:08 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_61188610
Ondanks dat ik in blijde vakantiestemming ben (ik vlieg om 18:50 uur naar een zonnig spanje waar het 30+ graden is), zag ik meteen toen ik wakker werd in de hoek van het plafond en de muur een dikke zwarte streep. Ik weet dan meteen he laat het is; het is lekkage veroorzaakt door een verstopte goot. Op de een of andere manier sijpelt er dan water langs een oude dichtgemaakte schoorsteen. Gevolg: dikke zwarte strepen langs mijn wit gestucte muren. 2 jaar geleden was het zo erg (d zwrte strepen heb ik niet gefotografeerd toendertijd zie ik). Nu is het niet zo erg,maar ik voel me een beetje onrustig, want wat tref ik aan als ik thuiskom? Nu kan ik niks meer doen, behale de VVE bellen, maar ze moeten in mijn huis en ik ben er niet.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:04:50 #134
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61188705
Gewoon sleutel achterlaten bij VVE Aventura, laat ze het maar oplossen.

Laat je vakantie niet verpesten.
Het zit wel in de lucht vandaag zeg
pi_61188787
dikke knuf voor She en Aventura
wat een pech allebei zeg....

mijn gewicht is alweer wat gezakt, dus zal idd wel met het vliegen te maken hebben gehad.
Gister nog 79,8, vanmorgen 79,1...
dus gaat de goede kant weer op vanaf maandag zit de vakantie dr weer op en ga ik weer helemaal die-hard gezonderen.
nu ben ik nog wat soepeler en neem ik nog wel eens (of best regelmatig) wat lekkers....

ga straks denk ik eens ff de stad in... kleren shoppen
pi_61189028
Hmm ik bedenk me net (dankzij prof. Katan die net op de radio was) dat die liters thee met citroen die ik op een dag drink funest zijn voor mijn tandglazuur
Ik moet toch maar eens minderen met de thee.
pi_61189791
Ai, balen van de watersnoden, zeg! Drank lijkt mij het enige juiste antwoord.

mijn eetlijst voor vandaag:
O: magere kwark
T: handvol pecannoten
L: bakje adukibonen-aardappelsoep en een klein specerijenbroodje
T: smoothie van yoghurt en nectarine
T: iets zoets bij de thee. krijg leuke visite
D: nog onbekend. We gaan bij vrienden eten. Ik hoop heel hard op sushi (dame in kwestie is Japans )
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:47:13 #138
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_61189856
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:04 schreef SHE het volgende:
Gewoon sleutel achterlaten bij VVE Aventura, laat ze het maar oplossen.

Laat je vakantie niet verpesten.
Het zit wel in de lucht vandaag zeg
Ja, ik moet dit toch regelen voor ik wegga. Anders zit ik daar te kniezen..
Jij ook sterkte met je waterballet
pi_61189976
Ik moet volgende week naar Edinburgh voor mijn werk, en ik zie daar, eatwise, een beetje tegenop... Ik heb namelijk vrij weinig invloed op de keuze van lunches, restaurants e.d. Dus ik zie mezelf al bergen vettige sandwiches eten en vieze pubfood. Ik heb ook nog s geen tijd om te sporten, dus zie mezelf al helemaal drie kilo zwaarder en met een enorme plofbuik terugkomen...
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:52:40 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_61190016
Heeft iemand trouwens gisteren op rtl 4 'Super dik - super dun' gekeken? Dan ruilen een fatty en een extreem mager persoon o.b.v. een arts hun dieten voor een bepaalde periode. Het geinige is dat ze samen in 1 huis gestopt worden. Een kwellig voor beiden Tussendoor zie je clips met wetenswaardigheden en testjes. Zo ging Dr. Gillian McKeith (bekende naam in het voedingswereldje trouwens) gisteren op de bres tegen dikke konten. Eenstel big-bottomed vrouwen gingen daartoe op een paardrij-simulator zitten, want daar schijnt je reet van te gaan slinken. En probeerde een dame het 'appeldieet' uit. Hilarisch hoe wanhopig iemand kan worden van 2 weken alleen appels eten. Ik zou ook he-le-maal GEK worden. Vermakelijk programma!
pi_61190266
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:52 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand trouwens gisteren op rtl 4 'Super dik - super dun' gekeken? Dan ruilen een fatty en een extreem mager persoon o.b.v. een arts hun dieten voor een bepaalde periode. Het geinige is dat ze samen in 1 huis gestopt worden. Een kwellig voor beiden Tussendoor zie je clips met wetenswaardigheden en testjes. Zo ging Dr. Gillian McKeith (bekende naam in het voedingswereldje trouwens) gisteren op de bres tegen dikke konten. Eenstel big-bottomed vrouwen gingen daartoe op een paardrij-simulator zitten, want daar schijnt je reet van te gaan slinken. En probeerde een dame het 'appeldieet' uit. Hilarisch hoe wanhopig iemand kan worden van 2 weken alleen appels eten. Ik zou ook he-le-maal GEK worden. Vermakelijk programma!
Nee gemist. Klinkt wel interessant. Gillian McKeith is toch die vrouw met een bochel van ' Je bent wat je eet'?
Was die extreem magere persoon van nature mager of vanwege een streng dieet?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:05:54 #142
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_61190337
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee gemist. Klinkt wel interessant. Gillian McKeith is toch die vrouw met een bochel van ' Je bent wat je eet'?
Was die extreem magere persoon van nature mager of vanwege een streng dieet?
In deze aflevering was de magere een meisje die domweg niet van eten hield. Maar dat bleek gedurende de uitzending wel mee te vallen - het kind durfde gewoon nooit iets nieuws te proberen.
Die McKeith is inderdaad ook van 'Je bent wat je eet'.
pi_61190338
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:08:51 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_61190399
* Aventura legt haar dubbele boterham met gebakken ei en spek opzij en duikt onder de tafel
pi_61190506
Er heeft overigens een paar jaar geleden een artikel in (ik meen) The Observer gestaan over McKeith, ze gebruikt bijvoorbeeld een Dr-titel terwijl niemand weet waarop ze nu is gepromoveerd of aan welk instituut. Ze heeft een MSc aan een Ivy-league universiteit, maar in een totaal ander vakgebied. En bij vlagen praat ze echt bullshit. En ze eet veel te weinig.

Ik geloof haar niet.
pi_61190685
Zij is toch die dame die de mensen laat huilen en groentesap drinken? Hoewel grappig en leuk voor tv, ben ik toch voor wat meer genuanceerde aanpak. Maar dan zou ik er ook niet meer naar kijken op tv
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:35:08 #147
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61191060
Gillian is gestoord en eng.

Altijd als ik haar gezien heb, wil ik opstandigerwijs hamburgers eten.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:32:03 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61192503
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:05 schreef ColdFeet het volgende:
[ afbeelding ]
*ril*.
Als je haar op mij afstuurt ben ik in no time op streef .
Niet meer actief op Fok!
pi_61192574
She will whip you into shape
pi_61193142
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:35 schreef SHE het volgende:
Gillian is gestoord en eng.

Altijd als ik haar gezien heb, wil ik opstandigerwijs hamburgers eten.
Ik ook, heel veel!

En wat een nare watersnoodrampen, sterkte er mee SHE en Aventura. (Heb ooit in een oud huis gewoond met én een lekkend dak en een kelder die steeds onderliep, dus ik ken het leed...).

Vanmorgen was ik vrij en heb eerst lang gelopen (bijna 2 uur) met de honden en heb me daarna op een ontbijt gestort met eitjes, plakjes ham en cracottes.
T: kwark ent fruit.
L: ga ik nu doen met een boterham met pindakaas.

Vanavond maak ik een salade met gerookte zalm.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:59:48 #151
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61193303
Ik zit prinsesse heerlijk op de bank terwijl de heren druk bezig zijn met pompen, tangen en thingie's.

Mijn lijst:

O: wijn
T: wodka
L: crackertje met ei
T: chicken wings
D: gelukkig iets normaals; mijn befaamde nicoise, met dieprode tuna steaks , aan 1 kant gegrild.
T: meer wijn, ben ik bang.

Eat this, Gillian
pi_61193373
De verboden lijst is bij haar vrij lang, ja. Gelukkig heeft ze er niet voor gestudeerd
pi_61193422
Ik vind magere kwark toch wel lekker! Niet als ontbijt, maar zo tussendoor. Heb er wel flink wat natrena doorgeroerd en een halve limoen in uitgeperst en d'rop ook wat verse frambozen, maar toen was het fijn!

Wat een waterrampen!
pi_61193444
ah ja watersnoden, die hebben we hier ook gehad in 2005...

ruim een meter water in de kelder en op een handje vol na die ik drooggefohnt heb, kon ik alles weggooien van vroeger... alle foto's, alle kinderboeken, al mijn dagboeken... alles.

men wat heb ik staan grienen toen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61193466
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:04 schreef DarkElf het volgende:

ruim een meter water in de kelder en op een handje vol na die ik drooggefohnt heb, kon ik alles weggooien van vroeger... alle foto's, alle kinderboeken, al mijn dagboeken... alles.

Dat is een nachtmerrie!!
pi_61193470
O: boterham met pindakaas
T: yoghurt
L: 3 pannenkoeken met jam

Fail
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:05:52 #157
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61193476
Wat ik het meest frappant is, is dat ze eng, rimpelig, uitgemergeld en ongezond oogt.
Ik bedoel, stel dat je een goed voorbeeld nodig hebt, dan wil je DAT toch niet zien?
Ik vind het niet vreemd dat dat het resultaat is van eeuwige zaden, pitten en groenvoer. Veggies zien er ook altijd zo ongezond uit.

Hoezeer ik ook geloof in een beperking van vlees, ik heb gewoon nog nooit iemand gezien die er mooier van werd En het eeuwige leven krijg je er ook niet van ( als je dat al zou willen )
pi_61193486
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:03 schreef conleche het volgende:
Ik vind magere kwark toch wel lekker! Niet als ontbijt, maar zo tussendoor. Heb er wel flink wat natrena doorgeroerd en een halve limoen in uitgeperst en d'rop ook wat verse frambozen, maar toen was het fijn!

Wat een waterrampen!
Ik vind ontbijten gewoon naar. Maar het maakt weinig uit wat ik eet, tenzij ik rijst bak Kwark is dus wel fijn slobberbaar. En ach, wat incidenteel gekokhals neem ik dan maar voor lief 's morgens zijn mijn slikreflexen blijkbaar nog niet wakker
pi_61193553
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:05 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat is een nachtmerrie!!
ja dat was idd niet best nee... Rtificial vond het ook zo lullig want hij heeft niets met dat soort dingen en zijn spullen stonden wel droog nog..

maar goed, je doet er niets aan, en je leert je buren wel kennen als je om half zeven/ zeven uur ś ochtends je door een meter water en zooi heen staat te werken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:09:02 #160
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61193564
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:04 schreef DarkElf het volgende:

Daar zou ik dan weer echt depressief van worden. Wat een hel!!

Hier is wrs alleen de vloer naar de klote, maar dat kan ik wel handelen ( met wodka )
Mijn waardevolle spullen liggen tegenwoordig in een brandwerende en waterwerende kluis. Ik ben al eens mijn leven kwijtgeraakt bij een brand.
Ik heb me toen echt identiteitsloos gevoeld een hele tijd
pi_61193566
SHE, ik heb een boek van haar (voor mijn werk gekregen, jah ) met allemaal foto's waarop ze met haar knokige polsjes en een vork in haar uitgemergelde handjes bezig is een salade van tomaten weg te werken enzo. Allemaal heel leuk, maar echt stralend en sprankelend is ze niet, nee. Ze is nog geen 50
pi_61193598
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Hier is wrs alleen de vloer naar de klote, maar dat kan ik wel handelen ( met wodka )
Mijn waardevolle spullen liggen tegenwoordig in een brandwerende en waterwerende kluis. Ik ben al eens mijn leven kwijtgeraakt bij een brand.
werd ik ook wel ja

brand lijkt me ook verschrikkelijk, buiten gevaarlijk...

en een kluis heb ik niet meer nodig voor die spullen .. en voor de rest zetten we heel veel op dvd's die in mijn nachtkastje liggen oa dus die kan ik zo meenemen... (which reminds me dat ik nog eens een externe backup moet gaan aanleggen)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61193620
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:09 schreef ColdFeet het volgende:
. Ze is nog geen 50
wat?

Ik had haar al veel ouder geschat!

al dat geneuzel is helemaal niet gezond, net als alleen groenten en pitten eten enzo...Het is zo; die mensen zien er altijd uit alsof ze elk moment longontsteking kunnen krijgen... en maar piepen dat alles zo gezond is wat ze doen...

nee geef mij maar een lekker stuk ossenhaas op zijn tijd..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61193638
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:11 schreef DarkElf het volgende:

[..]

wat?

Ik had haar al veel ouder geschat!
Psies. Ergo: je wordt niet mooi van haar dieet! Ik ben nog altijd liever mooi dan dun
pi_61193661
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Psies. Ergo: je wordt niet mooi van haar dieet! Ik ben nog altijd liever mooi dan dun
ikke ook

liever vol en gezond dan dun en rimpelig (want ja dames, van veel afvallen zakt je gezicht ook in )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61193674
Mijn moeder heeft alles van vroeger al weggegooid, dus ik heb niets meer te verliezen

Gelukkig maar aan de ene kant, want het lijkt me vreselijk om het vernietigd te zien worden door waterschade of brand en het dan alsnog te moeten weggooien
pi_61193684
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:13 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ikke ook

liever vol en gezond dan dun en rimpelig (want ja dames, van veel afvallen zakt je gezicht ook in )

... Maar stiekem was ik wel blij toen de weegschaal vanmorgen min een pond aangaf
pi_61193703
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

... Maar stiekem was ik wel blij toen de weegschaal vanmorgen min een pond aangaf
tuurlijk! maar er is een verschil tussen die eucalypta en gewoon gedoseerd afvallen en toch lekker leven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61193731
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Is je vloer echt naar de klote !! Men... ik zou doorgaan met die wodka!

Oh dat doe je al.

gelukkig ben je oververzekerd.
pi_61193743
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

tuurlijk! maar er is een verschil tussen die eucalypta en gewoon gedoseerd afvallen en toch lekker leven
pi_61193791
Ik zou ook niet zonder vlees willen. Ik had eerst staan kunnen, maar dat is natuurlijk onzin, want het kan best, ik wil gewoon niet en ik voel me daar soms best rot om, niet om m'n gezondheid, want ik voel me er prima bij, maar om de beestjes. Ik koop kip en varken alleen maar biologisch, zo sus ik m'n schuldgevoel, maar ik ben er NIET consequent genoeg in. In een restaurant eet ik wel gewoon alles en hoop maar dat het biologisch is, maar dat is natuurlijk meestal niet het geval. Ik zou echt heel graag willen dat al het vlees in Nederland biologisch was. Als je er bij nadenkt zou dat ook gewoon móeten. Maar nee, iedereen wil zonodig een kilo gehakt voor 3 euro. Dat kan gewoon niet. En ja, ik weet dan dat de arme mensen zich minder vlees zou kunnen veroorloven, maar hee, life's a bitch en ze hebben ook al geen porsche en dat sucks ook. (bovendien daar zou ik nog wel iets op kunnen verzinnen, zoiets als vleesbonnen, verstrekt door de gemeente of zo).
pi_61194116
ik heb een hele tijd wel vegatarisch gegeten, niet omdat ik het zo zielig vond voor de beestjes, maar omdat elke dag een lap vlees in de pan me enorm begon tegen te staan.
Het was ook in mijn indiase periode, ben geliukkig dol op kikkererwten en linzen etc. Stond regelmatig een uur in de keuken maar ben ook behoorlijk aangekomen in die periode (van veel rijst eten wordt ik heul dik (en van veel chocolade en snoep))
pi_61194124
Ik kom er even tussendoor (ik lurk hier wel eens )

Ik eet al 20 jaar geen vlees en vis. Wel zuivel en eieren dus niet veganistisch.
Ik voel me prima en eet zelden of nooit vleesvervangers. Ik slik ook geen supplementen.

Wij zijn gespecialiseerd in vegetarisch koken, alles vers, veel groente, veel kruiden. De vegetarische keuken is zo ontieglijk uitgebreid en lekker.
We koken ook vaak vedisch, en veel indiase invloeden enzo.
Vaak zeggen mensen als ze horen dat je geen vlees eet: maar wat eet je dan? Ik moet daar altijd stiekem om lachen.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:33:38 #174
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61194335
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:09 schreef ColdFeet het volgende:
Ze is nog geen 50
Ik dacht dat ze 62 jaar was!
pi_61194431
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze 62 jaar was!
73 had ik ook geloofd!
pi_61194585
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:27 schreef lily het volgende:
Vaak zeggen mensen als ze horen dat je geen vlees eet: maar wat eet je dan? Ik moet daar altijd stiekem om lachen.
Ik zou dat net niet zeggen, maar wel denken. Ik kan me er echt zo weinig bij voorstellen.. Alle mensen die ik tot nu toe heb ontmoet die geen vlees eten, zijn ook erg zweverig.

Ik zit er nu over te denken minder vlees te gebruiken. Mijn huisgenoot heeft crohn, en toen ik het erover had, vond hij het een goed idee. Hij heeft 2 jaar lang vegetarisch gegeten, en in die periode had hij het minste last van buikpijn. En dat is natuurlijk een goede aanmoediging om het daadwerkelijk te doen.
pi_61194804
Je kan toch zoveel andere dingen eten dan vlees?

Als ik geen zin heb om te eten is vlees altijd het eerste wat eruit gaat. Toen ik single was en alleen woonde at ik geen vlees. Niet uit principe, eerder uit desinteresse. Ik heb ook nog nooit een biefstuk klaargemaakt
pi_61194984
Hmm, altijd aardappels, groente en vlees gegeten. Vlees is dan toch vaak hetgene wat het meeste vult/smaak heeft. Bij mij thuis werd er iig altijd de nadruk op gelegd. Zo nu en dan geen vlees oke, maar helemaal geen/heel soms? Ik zou het me serieus niet voor kunnen stellen.
pi_61195632
Ik zit op school, huiswerk te maken Met m'n laptop! Cool!

Mijn lijstje:
O: glas jus de orange
T: bak turkse yoghurt met musli
L: grote bak sla met tomaten en balsamico dressing, driehoekje mozerella, pesto, kaas
T: 120 gram m&m's, blikje cola ligt.

Zo een uur kickboksen, en ik weet het, dat maakt die m&m's niet goed.
(Als je sport is je verbranding 6 tot 12 x hoger dan in rust heb ik vandaag geleerd. Dus dan kan ik beter veel sporten hihi )
pi_61196091
Lily, je hebt gelijk, hoor, koken zonder vlees kan prima. Toen ik klein was, waren mijn ouders vego, maar mijn moeder kan dus echt niet koken, dan mis je het wel... Maar ik eet nu zeker de helft van de tijd geen vlees op een dag. Ik probeer 't een beetje te doen zoals conleche, veel bio. Niet om mijn geweten te sussen (ik ben namelijk niet tegen het eten van vlees!), wel omdat ik het een 'frisser' idee vind, en omdat het lekkerder is.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:35:46 #181
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61196184
En hierdoor weet ik dat mijn lief de juiste is..

Terwijl de heren in de badkamer op zijn 53''s bezig zijn met de watersnoodramp, luisteren wij Sarah Chang's uitvoering van Air ( Bach)
En terwijl er bij mij een traantje over mijn wang biggelt, hoor ik hem zijn neus ophalen en zie ik ook een verdwaald traantje langs zijn snuit lopen

Nou, daarom.

*sigh*

Nu fishers interpretatie van Vivaldi's 4 shizzle's, nog een heerlijk potje grienen!
pi_61196243
Haha, dat tref je, SHE... Als ik Bach/Mendelssohn/Monteverdi aanzet, zegt mijn vent met een diepe zucht: 'het is toch geen zondagochtend?'

donderdag 28 augustus 2008 @ 16:40:31 #183
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61196297
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:37 schreef ColdFeet het volgende:
Haha, dat tref je, SHE... Als ik Bach/Mendelssohn/Monteverdi aanzet, zegt mijn vent met een diepe zucht: 'het is toch geen zondagochtend?'

Dat gaat hier gelukkig alleen op voor Jazz
pi_61196313
BTW, mijn kookboekenbestelling is binnen. En Skinny Bitch. Maar dat gaat niet helpen, want ik heb een toetjesboek van James Martin En Healthy Appetite van Gordon Ramsay. Die de marathon schijnt te lopen
pi_61196530
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:35 schreef SHE het volgende:
En hierdoor weet ik dat mijn lief de juiste is..

Terwijl de heren in de badkamer op zijn 53''s bezig zijn met de watersnoodramp, luisteren wij Sarah Chang's uitvoering van Air ( Bach)
En terwijl er bij mij een traantje over mijn wang biggelt, hoor ik hem zijn neus ophalen en zie ik ook een verdwaald traantje langs zijn snuit lopen

Nou, daarom.

*sigh*

Nu fishers interpretatie van Vivaldi's 4 shizzle's, nog een heerlijk potje grienen!
Ha, ik vond de mijne laatst grienend in ons bed. Had -ie eerst honderdvijftig verschillende filmpjes van Kate Bush' Wuthering Heights op YouTube zitten kijken, had -ie daarna bedacht dat -ie mijn stukgelezen boek van Emily Brontë er wel eens bij kon pakken. Nou, dikke tranen! Zo lief.
Ik zou niet tezamen kunnen zijn met een kerel die niet janken kan. Ik kan héél slecht tegen dramatische, aanstellerige zeur-huilies, maar huilen uit oprechte ontroering vind ik zó mooi aan andere mensen.

Ik eet vanavond in mijn eentje en ik heb geen honger. Aangespoord door het Bento-topic in CUL en de vegetarische praat hierboven eet ik vanavond maar eens dikke udon-noedels en één hele broccoli met sojasaus. Pitamientjes!
Ik ben trouwens een kilo of wat (drie!) aangekomen omdat ik de afgelopen weken heel veel Italiaanse gerechten heb zitten uitproberen. Razend lekker, maar ik ben er duidelijk een tikje boller van geworden. Zo word ik natuurlijk nooit zo'n leuk dun sprietje als Kate Bush vroeger was! Nou ja, ik heb in elk geval weer een boel nieuwe skills en recepten tot mijn beschikking. Ook mooi.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 28-08-2008 16:54:34 ]
pi_61196633
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat gaat hier gelukkig alleen op voor Jazz
Jazz luisteren we altijd in de auto, en dan zitten we heel idioot te wiebelen en mee te toeteren. We zijn wel eens uitgelachen door een zuur en nuffig uitziend stel naast ons bij de stoplichten, maar we hebben onverschrokken onze luchtschuiftrompetten in hun richting gestoken!
pi_61197362
Help. Ik heb beloofd morgen iemand mee te nemen naar een café in Utrecht. Ik ken geen café in Utrecht (op België na). En: ik houd niet van bierlucht en drink alleen thee.

Iemand een suggestie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_61197608
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
Die de marathon schijnt te lopen
In zijn autobiografie beschrijft hij hoe hij een papzak werd en later met hardlopen en het trainen voor de marathon begon. Volgens mij heeft hij zelf zo'n megamarathon gelopen (als ik het me goed herinner).

Ik zou me er vreselijk voor moeten schamen dat ik dat boek in mijn kast heb staan - het is bedroevend slecht geschreven - maar ik vond het erg leuk om te lezen.

-Edit, want relevante passage gevonden-

"Maar er is één ding waar ik helemaal een gruwelijke hekel aan heb en dat is een dikke chef. Ik kan het weten, want ik ben er zelf een geweest. Daarom ben ik gaan hardlopen.

Het kwam eigenllijk door Chris dat ik daarmee begon. Ik speelde een keer een partijtje squash met hem. Dat was in 2000. Ik woog 110 kilo, echt een gedrongen aap. Hij gaf me op de squashbaan altijd een pak slaag. Telkens als hij kwaad op me was, nam hij me mee om te squashen en dan liet hij me alle hoeken van de baan zien. Hij nam het altijd tegen drie man achter elkaar op, de ballenvreter: tegen mij en mijn twee zwagers, Adam en Luke. Hij liet ons pas gaan als we op onze knieën lagen. Ik wilde hem altijd verschrikkelijk graag verslaan, maar ik hield het squashen eerlijk gezegd nooit langer dan een kwartier vol. Hoe dan ook, op een dag zei hij na een wedstrijd dat ik eens op de weegschaal moest gaan staan. Ik liet mijn handdoek vallen, want ik wilde natuurlijk zo licht mogelijk zijn. Maar het had geen zin: daar stond het, mijn enorme gewicht. ‘Daar moet je iets aan doen,’ zei hij. ‘We gaan niet meer squashen, in plaats daarvan gaan we vanaf morgen hardlopen. Over drie maanden loop jij je eerste marathon van Londen.’

Tijdens het hardlopen hielden we altijd zo’n beetje overleg. Ik begon het nog leuk te vinden ook. Ik rende altijd van Battersea naar Mayfair om hem op te pikken, als warming-up, maar dan gaf hij me een uitbrander omdat ik energie verspilde die ik nodig had voor het rennen, en daar had hij gelijk in. De eerste marathon was vreselijk. Na een kilometer of tien rende ik niet meer, maar liep ik. Fuck, het leek nergens op. Tegen de tijd dat ik finishte, was het al donker! Maar daardoor werd ik juist fanatieker. Over mijn eerste marathon deed ik 4 uur en 58 minuten. Mijn beste tijd tot nu toe is 3.30 en 15 seconden, die liep ik in 2004. Mijn droom is onder die 3.30 te komen en ik weet zeker dat ik dat kan. Mijn snelste halve marathon liep ik in 1 uur en 27 minuten, hoewel Chris zegt dat halve marathons voor luie mensen zijn. Dit jaar ga ik New York doen. Ik heb drie Comrades gelopen in Zuid-Afrika, waarbij je van Durban naar Pietermaritzburg loopt."

[ Bericht 30% gewijzigd door Claudia_x op 28-08-2008 17:57:41 ]
pi_61198392
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:03 schreef conleche het volgende:

Ik zei het toch!
pi_61200126
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:14 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Ik zei het toch!

Ja das waar!! Mea culpa, magere kwark, mits goed "bereid" is erg lekker. (Hoewel nog steeds niet als ontbijt )
Ik heb vandaag het eerste item van mijn nieuwe garderobe gekocht. Een zwart King Louie jurkje, zo'n doorknoopmodel in een zacht stofje. Maat S!!! 't Was een uitverkoopje van 39 euro.
Helaas daarna bij Agnès b. een jurk gepast die erg mooi was, maar ze hadden net mijn maat niet. Eigenlijk blij, want 160 euro, zei ze:"Maar ik kan hem wel voor je bestellen." Dus nu krijg ik over 2 weken een heel mooi jurkje
Nog steeds geen laarzen gevonden. Ik ben echt te moeilijk wat betreft laarzen.
pi_61200306
Ik ben denk ik over een psychologische grens heen. Ik wil geen friet meer. Nooit meer. 4x gegegeten, 4x binnen 10 minuten eruit. Smerig. Ik ga op zoek naar iets anders wat makkelijk te verkrijgen is, niet veel tijd kost en wat mijn lichaam wel wil. Ik weet alleen niet of ik daar nu blij mee ben of niet, buikpijn.
pi_61200395
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:17 schreef Inderdaad het volgende:
Ik ben denk ik over een psychologische grens heen. Ik wil geen friet meer. Nooit meer. 4x gegegeten, 4x binnen 10 minuten eruit. Smerig. Ik ga op zoek naar iets anders wat makkelijk te verkrijgen is, niet veel tijd kost en wat mijn lichaam wel wil. Ik weet alleen niet of ik daar nu blij mee ben of niet, buikpijn.
Deze post verontrust me! Hoe ging het precies? Heb je de friet gegeten, teveel ervan gegeten en toen je een beetje misselijk werd de boel eruit gegooid?? Of was je echt fysiek misslijk van een normale portie friet??
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:32:51 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61200676
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
Help. Ik heb beloofd morgen iemand mee te nemen naar een café in Utrecht. Ik ken geen café in Utrecht (op België na). En: ik houd niet van bierlucht en drink alleen thee.

Iemand een suggestie?
Stairway to heaven?

(ik weet ook niet veel van Utrecht, hoor, maar daar ging ik wel eens naartoe toen ik een Utrechtse lover had. Ik dacht trouwens dat jij uit Utrecht kwam?)
Niet meer actief op Fok!
pi_61200704
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Deze post verontrust me! Hoe ging het precies? Heb je de friet gegeten, teveel ervan gegeten en toen je een beetje misselijk werd de boel eruit gegooid?? Of was je echt fysiek misslijk van een normale portie friet??
Helft van een normale portie friet. Misselijk (fysiek, onmogelijk om te ondrukken). Alles eruit. En daarna kan ik wel gewoon de rest eten. x4. Niet goed, ik ga er vanaf nu dus ook mee stoppen. Met de rest heb ik het niet, dus alles is nog goed met me. :p Ik at het vanwege de positieve prikkel, maar die is nu dus totaal weg.

Eigenlijk best positief, maar waarom vind ik het dan toch jammer?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:39:28 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61200819
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:33 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Helft van een normale portie friet. Misselijk (fysiek, onmogelijk om te ondrukken). Alles eruit. En daarna kan ik wel gewoon de rest eten. x4. Niet goed, ik ga er vanaf nu dus ook mee stoppen. Met de rest heb ik het niet, dus alles is nog goed met me. :p Ik at het vanwege de positieve prikkel, maar die is nu dus totaal weg.

Ik heb dat ook, hoor, maar niet zo sterk als jij. Ik ben gewoon zat van friet, ook handig (de enige friet die ik lekker vind is die van de snackbar bij mijn ouders in het dorp, 30 km verderop ).
Misschien ben je overgevoelig geraakt voor vette friet doordat je er niet meer aan gewend bent? Vroeger kon ik zoveel pizza's eten als ik wilde, maar nu krijg ik alleen maar buikpijn en diarree.
Niet meer actief op Fok!
pi_61201031
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja das waar!! Mea culpa, magere kwark, mits goed "bereid" is erg lekker. (Hoewel nog steeds niet als ontbijt )
Ik heb vandaag het eerste item van mijn nieuwe garderobe gekocht. Een zwart King Louie jurkje, zo'n doorknoopmodel in een zacht stofje. Maat S!!! 't Was een uitverkoopje van 39 euro.
Helaas daarna bij Agnès b. een jurk gepast die erg mooi was, maar ze hadden net mijn maat niet. Eigenlijk blij, want 160 euro, zei ze:"Maar ik kan hem wel voor je bestellen." Dus nu krijg ik over 2 weken een heel mooi jurkje
Nog steeds geen laarzen gevonden. Ik ben echt te moeilijk wat betreft laarzen.

Nah, oké, als ontbijt wil ik je het ook niet opdringen.
Je jurkjes klinken goed!
Ik kan niet wachten tot ik eindelijk weer op 'mijn' gewicht ben, dan ga ik me toch shoppen...
pi_61201053
Nou dat stelt me weer gerust. Ik dacht dat je er teveel van at en daardoor misselijk werd en zo verder.
pi_61201089
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:32 schreef Viking84 het volgende:

Stairway to heaven?
Ohja, dat weet ik ook nog wel te vinden. Wat een treurnis. Kon ik maar gewoon naar m'n stamcafé in Amsterdam. (Waar je overigens nog een prima daghap voor minder dan 10 euro kunt krijgen.)
quote:
(ik weet ook niet veel van Utrecht, hoor, maar daar ging ik wel eens naartoe toen ik een Utrechtse lover had. Ik dacht trouwens dat jij uit Utrecht kwam?)
Ik werk in Utrecht, maar ik stap altijd meteen op de bus naar de Uithof.
pi_61201110
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:33 schreef Inderdaad het volgende:

[..]

Nou ja, is het wel zo positief? Of bedoel je dat je meteen van je verlangen naar vette friet genezen bent?
Ik vind kotsen echt vreselijk, laat staan dat ik het vier keer achter elkaar zou moeten...
pi_61201255
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ohja, dat weet ik ook nog wel te vinden. Wat een treurnis. Kon ik maar gewoon naar m'n stamcafé in Amsterdam. (Waar je overigens nog een prima daghap voor minder dan 10 euro kunt krijgen.)
[..]

Ik werk in Utrecht, maar ik stap altijd meteen op de bus naar de Uithof.
ik denk dat je even moet wachten tot SHE of Vivi in da house zijn, dat zijn de ingewijden....

Hoe gaat het nu met je?
pi_61201292
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook, hoor, maar niet zo sterk als jij. Ik ben gewoon zat van friet, ook handig (de enige friet die ik lekker vind is die van de snackbar bij mijn ouders in het dorp, 30 km verderop ).
Misschien ben je overgevoelig geraakt voor vette friet doordat je er niet meer aan gewend bent? Vroeger kon ik zoveel pizza's eten als ik wilde, maar nu krijg ik alleen maar buikpijn en diarree.
Kan ja, 3 dagen in de week friet eten is sowieso dom.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:50 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Nou ja, is het wel zo positief? Of bedoel je dat je meteen van je verlangen naar vette friet genezen bent?
Ik vind kotsen echt vreselijk, laat staan dat ik het vier keer achter elkaar zou moeten...
Ik _hoop_ dat is ervan genezen ben. Overgeven is niet leuk nee. Laatste keer dit jaar hoop ik.

Positief: ik heb rijst gegeten vandaag \o/
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:01:57 #202
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61201397
Ik zou bij Broers, Winkel van Sinkel of Pronto, Pronto! ( schoutenstraat ) wat gaan drinken.
Rustig, fatsoenlijk publiek en prima thee

Ik heb ook een hekel aan cafe's , dus als je echt een kroeg zoekt dan ben ik niet de vrouw.
pi_61201407
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:56 schreef conleche het volgende:

Hoe gaat het nu met je?

Het gaat verdacht goed. Ik ben weer flink aan het werk en dat is fijn. Iedereen is ook erg lief daar.
pi_61201447
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:01 schreef SHE het volgende:
Ik zou bij Broers, Winkel van Sinkel of Pronto, Pronto! ( schoutenstraat ) wat gaan drinken.
Rustig, fatsoenlijk publiek en prima thee

Ik heb ook een hekel aan cafe's , dus als je echt een kroeg zoekt dan ben ik niet de vrouw.
Ik zoek een upmarket Hema-coffeeshop. Waarom heb ik niet gewoon gevraagd om een fijne koffiebar? Ik ben dol op koffie.
pi_61201634
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:57 schreef Inderdaad het volgende:

Ik _hoop_ dat is ervan genezen ben. Overgeven is niet leuk nee. Laatste keer dit jaar hoop ik.

Positief: ik heb rijst gegeten vandaag \o/
Ik hoop met je mee!
En rijst is goed, en lekker (vind ik... ).
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:14:15 #206
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61201714
Man-o-man, ik fantaseer al de hele dag over een tostie kaas met mayo.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:20:45 #207
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61201869
Coffee-company aan de vismarkt ( de ristretto is prima ); anders bij mooi weer op het neude neerstrijken, bij Le Journal ofzo.
pi_61201949
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:14 schreef Tinkepink het volgende:
Man-o-man, ik fantaseer al de hele dag over een tostie kaas met mayo.
Neem 1 volkoren boterham, 30+ kaas en ketchup met sambal ipv mayo en er is niets aan het handje!

Srsly: mayo???

Ik heb de stemwijzer gedaan voor de USA en ik was 95% voor Obama, zo'n percentage heb ik nooit bij de Ned. verkiezingen dus laten we in godsnaam hopen dat Obama wint!
Link naar stemwijzer...
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:31:31 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61202175
Ik vind de Obama hype maar vervelend en stigmatiserend. Los van het feit dat het mij een sympathieke man lijkt.

Bovendien ben ik inmiddels in de verzadigingszone van mijn pestbui van vandaag beland. Mijn lief is ook lethargisch, allemaal omdat we eerst veel water hadden en nu geen. Tot morgen tenminste.
We voelen ons niet wakker, alsof het nog gisteren is.
Zelfs de Nicoise heb ik verschoven naar morgen. Ik kan niet koken als ik niet heb kunnen douchen

Dus pizza met tonijn, meer wijn en een sip gezichtje. Hopend dat vandaag heel snel voorbij is!.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:37:44 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61202312
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Neem 1 volkoren boterham, 30+ kaas en ketchup met sambal ipv mayo en er is niets aan het handje!

Srsly: mayo???

Ik heb de stemwijzer gedaan voor de USA en ik was 95% voor Obama, zo'n percentage heb ik nooit bij de Ned. verkiezingen dus laten we in godsnaam hopen dat Obama wint!
Link naar stemwijzer...
Ik ben voor 88% een Obamastemmer. Overigens heb ik in plaats van een tostie net een klein bakje pittige zoutjes op, bijna net zo bevredigend als een tostie (we hadden alleen +45 kaas in huis, dus een 30+tostie was niet mogelijk). Alleen de mayo ontbreekt nog, maar daar eet ik morgen wel wat van, gecombineerd met tonijn ofzo.
pi_61202323
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:20 schreef SHE het volgende:
Coffee-company aan de vismarkt ( de ristretto is prima ); anders bij mooi weer op het neude neerstrijken, bij Le Journal ofzo.
Dank!

Ik ben voor McCain. Ik moet alleen nog even een reden zoeken en wat argumenten bij elkaar sprokkelen.

-Edit- 84% overeenkomst met McCain. Mooi.

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 28-08-2008 20:46:48 ]
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:58:35 #212
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61202778
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 20:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank!

Ik ben voor McCain. Ik moet alleen nog even een reden zoeken en wat argumenten bij elkaar sprokkelen.

-Edit- 84% overeenkomst met McCain. Mooi.
We zijn er stil van Claudia_X
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:00:34 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61202821
Ik ben voor 52% een Obama. Behoorlijk schyzofreen.

Ik word milder met de jaren zeg..
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:03:13 #214
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61202892
Overigens ben ik voor Edwards.
pi_61203033
Ik vind McCain een leuke vent. Hij doet me denken aan Brad Pitt (over 100 jaar). Helaas heb ik een hartstochtelijke afkeer van 'het nieuws', dus mijn voorstanderschap is redelijk ongegrond (nu ja, het is gegrond in mijn andere hartstochtelijke afkeer van Democraten).

pi_61203064
Ik vond Obama nog niet ver genoeg gaan zelfs, het is een gebrek aan beter heb ik het idee, dus hoe iemand dan voor mcCain kan zijn shocks me!

Maar ja ik was vroeger dan ook bijna een communist
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:10:45 #217
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_61203081
Amerika Het land van enorme uitlopende rijkdommen....

Morgen maar eens wegen, veel gegeten deze week (wanneer niet/?) en vrij weinig gesport... maar ik ben zo enorm gelukkig, pfffffffffff daar word ik bijna eng van
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:12:35 #218
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61203123
Ik ga met je mee conleche; een aantal vragen heb ik overgeslagen omdat ik het met beide oneens was.
pi_61203205
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:10 schreef conleche het volgende:
Ik vond Obama nog niet ver genoeg gaan zelfs, het is een gebrek aan beter heb ik het idee, dus hoe iemand dan voor mcCain kan zijn shocks me!
Het is vrij simpel: ik ben voor decentralisering van de overheid, voor belastingverlaging, voor privatisering, voor concurrentie tussen scholen, voor concurrentie tussen ziekenhuizen, voor de vrije markt en voor vrije handel, tegen het Kyoto-verdrag. En ik ben ook niet pertinent tegen vrij wapenbezit, al vind ik dat nog een moeilijke kwestie. Ik ben alleen tegen een grondwettelijk verbieden van het homohuwelijk en abortus, en ik ben tegen de doodstraf. Daadwerkelijk op een Republikein stemmen zou ik dus niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

Ik heb nog op de informatiemarkt gestaan met mijn eigen politieke partij. Ik gebruik hem nooit, maar hier is 'ie dan: .
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:23:33 #220
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61203377
Ik vond de hele test wat idioot.
En voor mij was het kiezen tussen twee kwaden, Obama die de wereld door een fuchsia-bril ziet en McCain die teveel vertrouwt op de intelligentie van zijn medemens. Hij vergeet dat hij met een land vol idioten te maken heeft. Idioten die je helemaal niet zelf moet laten kiezen. Enige leuke aan die man is zijn progressieve kijk op de wereld. Is hij familie van de frietkoning trouwens?

Edwards was voor mij een prima middenweg en ik heb hem zijn vuige slippertje vergeven.
pi_61203529
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:23 schreef SHE het volgende:
Ik vond de hele test wat idioot.
En voor mij was het kiezen tussen twee kwaden, Obama die de wereld door een fuchsia-bril ziet en McCain die teveel vertrouwt op de intelligentie van zijn medemens. Hij vergeet dat hij met een land vol idioten te maken heeft. Idioten die je helemaal niet zelf moet laten kiezen.
To be governed is to be watched, inspected, spied upon, directed, law-driven, numbered, regulated, enrolled, indoctrinated, preached at, controlled, checked, estimated, valued, censured, commanded, by creatures who have neither the right nor the wisdom nor the virtue to do so.

Als ik zo oud ben als McCain, ben ik vast nog steeds een anarchist.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:34:24 #222
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61203689
Dat geloof ik direct en als ik niet beter zou weten dan had ik dezelfde uitspraak gedaan. Zelfs mijn lief noemt mij een ras anarchist.
Ware het niet dat ik me heel goed realiseer dat tussen mij en mijn buren meer dan een lap gras zit.
Ik ben voor keuzevrijheid, voor zelfbeschikking en voor eigen verantwoordelijkheid. Ware het niet dat je daarmee geen onderscheid meer maakt en onderscheid moet er zijn. Die is er, in elke natuurlijke en wetenschappelijke wet.

Als ik zo oud ben als McCain hoop ik eindelijk te weten waar ik sta. Vooralsnog ben ik het met niemand eens.
( komt ie: ! )

Edit: bovendien vind ik dit uitgangspunt ook een vreselijk egoistische. Je gaat daarbij uit van je eigen vermogen tot beredeneren en vergeet daarbij dat er nu eenmaal imbecielen zijn. Imbecielen die nooit en te nimmer zullen functioneren in een dergelijk gedachtengoed.

Of ben ik nu weer te fascistisch? Want dat ben ik ook natuurlijk

[ Bericht 12% gewijzigd door SHE op 28-08-2008 21:39:30 ]
pi_61203799
Politiek gaat altijd om jou & de anderen. Daarom houd ik me liever bezig met deugdenethiek. Ik word er rustiger en gelukkiger van als ik niet kwaad hoef te worden op de wereld, maar me gewoon op mezelf kan richten. Bijvoorbeeld door middel van eten. Of hardlopen.

Olivier is ook fascistoïde.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:42:34 #224
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61203921
See no evil, hear no evil.

Nee, ik ben liever kwaad. Dan voel ik dat ik leef!
pi_61204066
Ik doe er niet meer aan mee. Screw you guys, I'm going home. Da's mijn nieuwe motto.

donderdag 28 augustus 2008 @ 21:56:19 #226
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61204316
Dat is het meest bevredigende motto wat er is. Daarbij ben ik een zeer fanatiek aanhangster van het Cartmanisme.

Overigens zie ik nu pas je edit. Dat klopt trouwens. In navolging op mijn eerdere post, waarom ik voor mijn Ollie koos:
Enkele jaren geleden hadden we uit verveling een discussie over Afrika, waarbij hij heel correct en diplomatisch uiteen zette dat hij vond dat er drastischere maatregelen nodig waren om dit continent te redden.
Waarop ik antwoordde dat ze in mijn optiek acuut alle hulp moesten staken en er gewoon een paar miljoen op natuurlijke wijze het leven moesten laten. Inzake een goed begin, is het halve werk.

Ik verwachtte een heel relaas over fatsoen, normen, ethiek en nog meer van dat gefreubel, maar ik kreeg slechts een kort 'precies' .
Toen wist ik het ook. Wij verdienen elkaar
pi_61204685
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Overigens zie ik nu pas je edit. Dat klopt trouwens. In navolging op mijn eerdere post, waarom ik voor mijn Ollie koos:
Enkele jaren geleden hadden we uit verveling een discussie over Afrika, waarbij hij heel correct en diplomatisch uiteen zette dat hij vond dat er drastischere maatregelen nodig waren om dit continent te redden.
Waarop ik antwoordde dat ze in mijn optiek acuut alle hulp moesten staken en er gewoon een paar miljoen op natuurlijke wijze het leven moesten laten. Inzake een goed begin, is het halve werk.
Daar heb je toen een topic over geopend. Ik weet het nog goed, omdat ik me ook dáár aan geërgerd heb. (Ik ben immers een fatsoensrakker, op een voor ieder ander volstrekt onbegrijpelijke wijze.)

Ik moest maar eens stoppen met offtopic gaan. Maar niet voordat ik mijn favoriete Cartman-moment met jullie deel, onder het mom van Small people got no reason to live:

pi_61204756
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Dat is het meest bevredigende motto wat er is. Daarbij ben ik een zeer fanatiek aanhangster van het Cartmanisme.

Ik verwachtte een heel relaas over fatsoen, normen, ethiek en nog meer van dat gefreubel, maar ik kreeg slechts een kort 'precies' .
Toen wist ik het ook. Wij verdienen elkaar

Ja en dat moeten ze jou de film laten zien. 1 voor 1.

Sorry, hoor. I laf you, but you pissed me off here. Gefreubel.??? Man denk toch es na voor je dingen post!
pi_61204933
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:55 schreef conleche het volgende:

[..]

Bolletje: das niet helemaal juist. Glas wijn: gemiddeld 120 cal. 6 glazen in een fles, dus zeg per fles 750 iets minder voor droog en wat meer voor zoet....
Dat stond in mijn voedingsmiddelenboek..... Zal wel kloppen lijkt mij!
pi_61204982
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Verse gember smaakt echt anders dan bakgember, veel frisser. Ik vind beide heerlijk
Ik ken alleen maar verse gember.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:25:15 #231
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61205194
De beste aflevering is voor mij:

'Rainforest, schmainforest'

totally gay
pi_61205242
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Dat stond in mijn voedingsmiddelenboek..... Zal wel kloppen lijkt mij!
7 cal. per gram alcohol klopt wel, maar dan de rest van de berekening niet. Of stond er joules ipv cal.?
pi_61205266
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:26 schreef conleche het volgende:

[..]

7 cal. per gram alcohol klopt wel, maar dan de rest van de berekening niet. Of stond er joules ipv cal.?

Oh niet op gelet
Een kcal is 4.8 joule of andersom
pi_61205283
ik heb per 100 mL * 7.5 gedaan
pi_61205297
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Oh niet op gelet
Tis pas je eerste week, over een jaar lul je ons er allemaal uit!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:30:03 #236
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61205333
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja en dat moeten ze jou de film laten zien. 1 voor 1.

Sorry, hoor. I laf you, but you pissed me off here. Gefreubel.??? Man denk toch es na voor je dingen post!
Wat is wreder, mijn waarde Co...de mensen zogenaamd helpen en alsnog babies zien sterven door hongersnood?
Of de boel loslaten, en hen helpen die zichzelf kunnen helpen?

De huidige Afrika hulp, is in mijn optiek wreder dan wreed. Mag je overigens vreselijk vinden, maar ik heb niets met geveinsd of geconditioneerd fatsoen.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:35:27 #237
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61205500
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Oh niet op gelet
1 kcal = 4.41 joule
pi_61205505
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Wat is wreder, mijn waarde Co...de mensen zogenaamd helpen en alsnog babies zien sterven door hongersnood?
Of de boel loslaten, en hen helpen die zichzelf kunnen helpen?

De huidige Afrika hulp, is in mijn optiek wreder dan wreed. Mag je overigens vreselijk vinden, maar ik heb niets met geveinsd of geconditioneerd fatsoen.
Ik zeg niet dat alles nu goed gaat en ik heb zeker de wijsheid niet in pacht om alle wereldleed te verhelpen, maar je MAG NOOIT OPHOUDEN MET PROBEREN. Dat cynische gedoe is makkelijk praten, maar ieder leven is er 1. En als er onderweg miljoenen aan de strijkstok blijft hangen, dan moet je proberen om daar wat aan te veranderen. Als je Afrika opgeeft gaat het niet beter worden. Dan krijgen de paar mensen met wapens en geld het voor het zeggen en de gewone mens sterft nog harder.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:38:42 #239
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61205615
Baby's got back, maar geen backpack darling...ik zie je geen levens redden in Afrika. Of is dat leven alleen waardevol als je de reclame van Unicef ziet?

In deze overbevolkte en ongezonde wereld is er geen ruimte meer voor hulp. Iets met dweilen en een kraan, wat we overigens al decennia volhouden...en met welk resultaat precies?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:41:00 #240
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61205687
En ik wil niet lullig doen, maar het resultaat van decennia geld en hulp is dat mensen met wapens en geld het voor het zeggen hebben.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:02:22 #241
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61206296
*agrees with She*

Geld maakt meer kapot dan het redt. Geld is alleen goed in acute situaties.
Prrrrr
pi_61206404
Nou: ik hou erover op. Als jullie het dan zo eens zijn en het een goed begin het halve werk vinden dat er een miljoen of wat mensen het loodje leggen: have fun.

Toedels.

Kut.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:06:58 #243
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_61206434
sorry voor m'n irritante bijdrage, maar ontdek dit pas net,en had sommige users minder VET ingeschat...
minder FOK!ken en meer sporten lijkt me aangewezen voor sommigen...
MIJN bmi ? i dunno, ben 1,90m en 85 kg
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:09:41 #244
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61206516
Ik ben ook geen asiel-sponsor. Mischien verklaart dat mijn standpunt?
Prrrrr
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:10:01 #245
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_61206526
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:06 schreef misteriks het volgende:
sorry voor m'n irritante bijdrage, maar ontdek dit pas net,en had sommige users minder VET ingeschat...
minder FOK!ken en meer sporten lijkt me aangewezen voor sommigen...
MIJN bmi ? i dunno, ben 1,90m en 85 kg
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg.
Ik kan nu wel een rant geven over gewicht en vetpercentage, maar volgens mij is dat te hoog gegrepen voor jou
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_61206644
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Tis pas je eerste week, over een jaar lul je ons er allemaal uit!
Ik verraad wel dat ik echt niks met calorien tellen heb geloof ik
Oh, en een dinges is 4.41
hmz mijn aantekeningen zeggen 4.18 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_61206654
Ik ga er wel van uit dat de aantekeningen het fout hebben. Maar hoe kan dat dan.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:15:08 #248
97643 misteriks
pi_61206670
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:10 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg.
Ik kan nu wel een rant geven over gewicht en vetpercentage, maar volgens mij is dat te hoog gegrepen voor jou
wat is zinnig in dit geval ? het is vaak een vastgeroeste slechte levensgewoonte; Lullen over dieten , gezonde voeding , beweging and so on is 1 ; maar de meeste met gevoelig overgewicht pakken de kern van hun probleem niet aan ! en daar mag je nog honderd topics over openen. Deze topics zijn wss maar vaak een doekje voor het bloeden, en een vals zelfhulpmiddel.
maar, ok, heb respect voor ieders ding. Dit zal tevens m'n laatste bijdrage in dit topic zijn als er kritiek op komt
pi_61206717
Ja klopt, ik ben gewoon vadsig omdat ik de hele dag fok en eet. Maar goed.. Ik doe nu wel een voedings opleiding dus dan kan ik iedereen hier vertellen hoe het wel moet

De meeste zijn hier trouwens niet echt dik...... Meer ter preventie.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:22:44 #250
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61206905
*gaap* at misteriks
Prrrrr
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:27:17 #251
97643 misteriks
pi_61207028
[quote]Op donderdag 28 augustus 2008 23:22 schreef mspoez het volgende:
*gaap* at misteriks
[/quote

nice, heb er weer 2 kalorieen bij je afgekregen
ok, geef toe, weet de ballen van dit onderwerp, maar erger me soms aan volslankere mensen hun obsessie om af te vallen, terwijl ze o zoooooo vaak op andere domeinen compleet door de mand vallen.
Volgens mij heeft de controle over lichaamsgewicht wel meer vandoen dat het obsesieve vergelijken van verpakkingen.
Altijd hetzelfde verhaaltje; dikke mensen zie je altijd eten, of praten over eten; dat het nou troep of gezond is..
Beloofd, vanaf nu hap ik niet meer
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:28:34 #252
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61207062
Je hebt gelijk ik ben zo vadsig en zo lui dat ik jouw aansporing nodig heb om 2 calorieen te verliezen. Bedankt.
Prrrrr
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:29:30 #253
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61207098
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:05 schreef conleche het volgende:
Nou: ik hou erover op. Als jullie het dan zo eens zijn en het een goed begin het halve werk vinden dat er een miljoen of wat mensen het loodje leggen: have fun.

Toedels.

Kut.
Niet zo dramatisch Co, er sterven mensen as we speak. Raak je dan ook zo opgewonden? Zo kan je aan het treuren blijven.
Niemand heeft gezegd dat de wereld eerlijk is.

En ik verlaat u met deze dooddoener; ik ga in bed mijn zegeningen tellen.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:30:11 #254
97643 misteriks
pi_61207118
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:28 schreef mspoez het volgende:
Je hebt gelijk ik ben zo vadsig en zo lui dat ik jouw aansporing nodig heb om 2 calorieen te verliezen. Bedankt.
voila, over deze mentaliteit heb ik het nou net
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:31:22 #255
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_61207157
sar·cas·me (het; sarcastisch, sarcast)
1 bittere, bijtende spot
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_61211231
yay, 71,7

vandaag maar weer eens een balansdag...

ben helemaal stuk ben doodziek, keelpijn, hoofdpijn, overal pijn en moet nu al eigenlijk op de motor zitten naar mn werk, wat ik zo maar ga doen, want: laatste werkdag. Kan me onmogelijk ziekmelden.. hoop alleen dat ze me naar huis sturen

Wel schiet alles lekker op met de verhuizing, en vanaf maandag ben ik weer helemaal terug in mn ritme als 't meezit... en dan ga ik weer lekker 3 a 4 keer per week sporten heb er nu al zin in. Denk dat als ik tijd had gehad om te sporten, dat ik helemaal niet zo ziekig was geweest ga straks op mn werk wel even bijlezen
Ja doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:24:37 #257
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61211475
Ik kan conleche's reactie eigenlijk goed begrijpen.
* Tinkepink is gisteravond misselijk en verdrietig naar bed gegaan omdat er werkelijk mensen bestaan die andere mensen niet als mens maar als cijfertje lijken te zien. Je hoeft niet zelf naar Afrika te gaan om je in te zetten voor een betere wereld. Hoe ik het doe? Minder rijst en meer regionale producten eten (ja, dat helpt echt, maar ik ga nu niet uitleggen waarom), Solidaridadkoffie drinken, cadeautjes kopen in de wereldwinkel en meer van dit soort kleine dingetjes. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:27:59 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61211510
Wat misteriks betreft: die sukkel had vast niet door dat er helemaal niemand dik is in dit topic. En daarnaast
pi_61211751
negeren
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:00:55 #260
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61212031
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik kan conleche's reactie eigenlijk goed begrijpen.
* Tinkepink is gisteravond misselijk en verdrietig naar bed gegaan omdat er werkelijk mensen bestaan die andere mensen niet als mens maar als cijfertje lijken te zien. Je hoeft niet zelf naar Afrika te gaan om je in te zetten voor een betere wereld. Hoe ik het doe? Minder rijst en meer regionale producten eten (ja, dat helpt echt, maar ik ga nu niet uitleggen waarom), Solidaridadkoffie drinken, cadeautjes kopen in de wereldwinkel en meer van dit soort kleine dingetjes. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Mijn eten is ook fair trade, en toch ben ik een harteloos monster!
pi_61212065
jij harteloos wezen jij!
Doei.
pi_61212231
Ik probeer ook fair trade te kopen. Verder moet ik mijn mening nog een beetje vormen maar dat doet er niet zo veel toe.

Weet iemand een antwoord op het raadsel van de joules ?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:15:22 #263
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61212356
Volgens het boek "Die große GU Nährwert Kalorien Tabelle" is 1 kcal = 4,184 kJ.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:15:30 #264
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61212361
Ja, die realitycheck krijg je wel als je tot aan je enkels in de stront en braaksel van aidsbabies staat.
Ik wil die mensen nog wel horen hoe zinvol een leven is als deze nog maar net is begonnen en voor de jaren die het duurt in het teken staat van tergend lijden. Of in de vorm van ziekte, of in de vorm van honger...en als die twee componenten ontbreken is er nog altijd genocide

Dat heeft niets te maken met mensen als cijfers zien, maar alles met mijn medemens iets beters gunnen dan een cirkel van lijden en verwoesting. Ga die mensen daar maar eens vertellen dat je fair trade eet en dat je geld stuurt naar Unicef. Dat durf je niet, echt niet! ( tenzij je echt een sadist bent ).
pi_61212442
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens het boek "Die große GU Nährwert Kalorien Tabelle" is 1 kcal = 4,184 kJ.
Ah okee.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:23:26 #266
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61212519
Universiteit van Wageningen geeft Tink gelijk:

Wat is het verschil tussen calorieën en kilocalorieën?
Officieel wordt de energie in voedsel uitgedrukt in kilojoules (kJ). Energie in voedsel wordt van oudsher uitgedrukt in kilocalorieën (kcal). Eén kcal is gelijk aan 4.184kJ. De wetenschappelijke definitie van de kilocalorie is de hoeveelheid energie die nodig is om de temperatuur van 1 kg water één graden Celsius te doen stijgen van 15°C naar 16°C bij een druk van één atmosfeer. De calorie, ook wel ‘kleine calorie' genaamd, is de hoeveelheid energie die nodig is om de temperatuur van 1 gram water één graden te doen stijgen van 15°C naar 16°C bij een druk van één atmosfeer. Een kilocalorie is gelijk aan 1000 calorieën.

Ik zou dat aanhouden.

4,41 is de waarde die de ontdekker van de Joule eraan gaf ; schijnbaar is die waarde in de 20e eeuw veranderd.
Je kunt er vanuit gaan dat dat ook klopt.
pi_61213033
Bij mij op school zeiden ze ook 4,18. Ik was al bijna boos naar ze toe gerend
SHE zegt 4,41 ! Het is 4,41 !
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:52:11 #268
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213152
School heeft altijd gelijk. Altijd!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:52:42 #269
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61213160
Spuit 11: ik ben het voor 70 % eens met Obama, maar ik moet wel zeggen dat ik vrij veel vragen heb overgeslagen. Internationale politiek is niet mijn ding.
Verder liet de weegschaal 75 kg zien vanochtend, dus er zit een dalende lijn in. Zondag ws verjaardag en dan maak ik niet dezelfde fout als twee weken gelegen: blijf mooi van de hapjes af!
Niet meer actief op Fok!
pi_61213220
ik dacht dat SHE altijd gelijk had !
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:57:59 #271
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213275
In een ideale wereld wel Mo...maar de wereld is verre van ideaal!.
pi_61213279
*kras*

Doei.
pi_61213282
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:55 schreef Faithy het volgende:
ik dacht dat SHE altijd gelijk had !

tis ook maar eens mens hoor, al zal je haar dat zelf nooit echt horen toegeven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61213347
whehehe

straks gebak

maar ik moet wel eten, want het is 'mijn' gebak, want: laatste werkdag...

hoop dat het iets met fruit is dan voel ik me iets minder schuldig...
Doei.
pi_61213414
Bij mij ook een dalende lijn! Gisteren erg lekker gegeten bij vrienden: russische groente-rundvleessoep, slow-roasted lamsvlees, couscous met kruiden en zelfgemaakte aardappelsalade. Half chocoladetaartje toe genomen Niet helemaal SHE-proof, maar erg smakelijk en niet al te slecht. Wel heb ik nu buikpijn (ik denk van de kool & aardappels ).

Vandaag:
O: kwark
T: smoothie
L: sarrasinpannekoeken met blauwe-bessenjam
T: handje pecannoten
T: Komkommer met hummus
T: appeltje
Zwemmen
D: fajitas
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:04:34 #276
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213459
Klopt!

Voor PF

pi_61213488
oooh

wij gaan ook fajita's eten kip ligt al te ontdooien
Doei.
pi_61213508
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef SHE het volgende:
Ja, die realitycheck krijg je wel als je tot aan je enkels in de stront en braaksel van aidsbabies staat.
Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?

Ik ben het met Tinkepink eens. Ondanks de realitycheck. Niet dat ik blind ben voor de problemen; gewoon omdat je niet op kunt geven als je de mensen ontmoet hebt, in het dorp hebt rondgewandeld, in de kliniek gewerkt, etc.

Al die jammeraars die roepen dat Afrika gewoon moet verrotten: kijk eens naar de impact van het ontwikkelingswerk in bijvoorbeeld Burkina Faso. Microkredieten, emancipatie, onderwijs...
pi_61213553
eten

praten over eten

gezond eten

lezen over eten

-18kg ok, nu even niet, maar ben zo weer terug op die 69,5kg, ik zweer!
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:08:23 #280
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213556
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:00 schreef Faithy het volgende:
whehehe

straks gebak

maar ik moet wel eten, want het is 'mijn' gebak, want: laatste werkdag...

hoop dat het iets met fruit is dan voel ik me iets minder schuldig...
Juist niet! Met fruit bevat het nog meer suikers.

Ik hoop op kwarktaart voor je.
Of bavarois.

Ik ga vandaag ook taart maken voor mijn lief. Ik zag bij wie is de chef een citroen-olijfolie cake die mij heel verantwoord leek.
En omdat ik twee springvormen heb maak ik er nog een sachtertorte bij voor mammie.
Soms vind ik het echt jammer dat ik niet van taart houd.
pi_61213621
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.
pi_61213648
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Faithy het volgende:
eten

praten over eten

gezond eten

lezen over eten

-18kg ok, nu even niet, maar ben zo weer terug op die 69,5kg, ik zweer!
Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.

Ik heb zelf niet het idee dat dat stimulerend werkt in het afvalproces. Hoewel anorexiapatienten ook bijzonder veel met eten bezig zijn, maar dat is dan weer geen gezond afvalproces.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:16:02 #283
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61213763
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.
Zo, vertel jij mij dan maar eens wat daar onrechtvaardiger aan is dan helemaal niets doen. Ik weet ook wel dat het niet ideaal is, maar vertel jij me dan maar wat ik wel moet doen. En nee, ik ga niet naar een arm land toe om mensen te helpen en ik weiger ook te accepteren dat er mensen creperen. Vertel het me maar.
pi_61213792
Even ontopic. Ik eet goed maar véél te veel. Gister heb ik als late night snack nog 4 volkoren boterhammen met pindakaas gegeten. Ook kan ik moeilijk afblijven van de pure chocolade.

Het merkwaardige is dat ik er volgens mijn collega's aanmerkelijk dunner uitzie dan voor mijn vakantie. Nu zou je denken dat dat positief is, maar volgens hen is mijn gezicht meer ingevallen. Great.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:19:17 #285
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61213839
Weet je wat Claudia_X, laat maar. Volgens mij staan wij lijnrecht tegenover elkaar in zo ongeveer alles (ik denk aan McCain, goed moederschap, de ontwikkelingsproplematiek) dat ik werkelijk niet denk dat ik jou met mijn argumenten kan overtuigen en jij mij ook niet met de jouwe. We leven geloof ik in twee verschillende dimensies ofzo.
pi_61213916
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:11 schreef -marz- het volgende:

[..]

Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.

Ik heb zelf niet het idee dat dat stimulerend werkt in het afvalproces. Hoewel anorexiapatienten ook bijzonder veel met eten bezig zijn, maar dat is dan weer geen gezond afvalproces.
Nah, dat weet ik niet, Marzje. Kijk, ikben aangekomen toen ik lekker & uitgebreid ging koken, maar DIK werd ik pas toen ik problemen ging verdringen met eten. Dan eet je geen zelfgebakken cupcakes, dan eet je roze koeken, drop en chips. Zo kwam ik op een BMI van 32

Maar nu ik al geruime tijd aan het afvallen ben, dank ik mijn gelukkige gesternte dat ik behoorlijk kan koken. Ik kan leuke calorie-arme recepten bedenken Ik blijf lekker eten Dat soort dingen.
Ik kan daarmee ook onderscheid maken tussen voor welke verleidingen ik wel of niet moet zwichten. Zelfgebakken taart: ja, vette koeken uit de suermarkt: nee. Enzo.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:22:56 #287
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213937
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?

Ik ben het met Tinkepink eens. Ondanks de realitycheck. Niet dat ik blind ben voor de problemen; gewoon omdat je niet op kunt geven als je de mensen ontmoet hebt, in het dorp hebt rondgewandeld, in de kliniek gewerkt, etc.

Al die jammeraars die roepen dat Afrika gewoon moet verrotten: kijk eens naar de impact van het ontwikkelingswerk in bijvoorbeeld Burkina Faso. Microkredieten, emancipatie, onderwijs...
Congo en Mauritanie, omdat ik van mijn moeder mee moest.
Mijn moeder is sinds 85 politiek tolk voor VN en daarbij ook nauw betrokken geweest bij diverse hulpacties.
Eerst ben ik bij de val van Ceausescu meegereisd om daar ( buurt van Boekarest )aids-wezen te bezoeken voor een aantal docu's van IDTV; halverwege de jaren 90 zijn we naar Afrika vertrokken voor eenzelfde soort docu, maar dan meer gericht op ontwikkelingswerk en het algehele nut ervan.

Ik heb een maand overgegeven en ben flink getraumatiseerd. Thnx mom!
pi_61214057
juist toen ik voor mezelf ging koken, me in eten ging verdiepen en vooral sinds ik in januari dit jaar de knop heb omgezet en af ben gaan vallen ben ik dankbaar voor mijn kook- en eetliefde.

Ik vind het goddelijk om te experimenteren, met gezonden meuk en soms met minder gezonde meuk.
Zolang ik het zelf maak, en weet wat er in gaat, kan en moet, ben ik me bewuster van wat ik eet en gaat het goed.

Mijn ouders bakten vroeger alles in ladingen boter en vet. Zelf gebruik ik sesam- of olijfolie, en dan ook maar een klein beetje. Ik gebruik meer vis, minder vlees, ook qua hoeveelheden. Geen vette jus meer, en veel, heel veel groente

dus ik kan zeker stellen dat veel met eten en koken bezig zijn goed is voor de lijn, zolang je er maar op een verantwoordelijke manier mee bezig bent, en niet obsessief
Doei.
pi_61215102
Buikpijn
pi_61215153
Gisteravond hadden vrienden voor me gekookt en heb ik voor het eerst sinds een jaar ofzo weer gekookte aardappels gegeten. En wat waren ze lekker
pi_61215188
Ik ben wel dik trouwens, vandaag heb ik een wollen rokje aan en dat zit nog net zo strak als afgelopen winter.
En ik mezelf maar voorhouden dat het gekrompen is in de was
pi_61215549
er was kwark! Dus ik heb kwark genomen!

En ik heb een kaart en 3 (!!!!) waardebonnen gekregen. Een van de Bruna, een van de VVV en een die ik nog niet heb kunnen plaatsen. Ga zo wel even openmaken

en een leuke kaart
Doei.
pi_61215777
jeumig!!!

25 euro voor de Hema
25 euro voor de Bruna
25 euro VVVbon

jeumig!!
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:45:05 #294
331 Merel
Be here now.
pi_61216301
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.

En keelpijn werkt goed om af te vallen. Ik eet gewoon niks
pi_61216334
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.

Daarom krijg je bij ons (=blokker) dus ook een tegoedbon als je iets ruilt wat van bonnen gekocht is
pi_61216356
En ik was weer wat centimeters kwijt
En nu begint mijn gewone ritme weer enzo dus komt het helemaal goed ik moet en zal naar die 65!

Ga je op de uni sporten moblo? misschien zou jij mijn spirit kunnen zijn dan daar
pi_61216359
Nja, maar als je middenin en verhuizing zit, is een Hema-bon vast wel nuttig
En van de Bruna-bon kun je kookboeken kopen

Dat toetjesboek van James Martin is echt friggin' geweldig Mijn lijn, wat doe je
pi_61216369
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:

ik kan bij alle bonnen wel wat leuks bedenken

Kookboeken
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:48:00 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61216370
Daarom moet je ook altijd VVV-bonnen geven. Die kunnen gewoon bij meerdere winkels besteed worden en er zit altijd wel een winkel tussen waar ik hem wil besteden .
Niet meer actief op Fok!
pi_61216382
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:47 schreef ColdFeet het volgende:
Nja, maar als je middenin en verhuizing zit, is een Hema-bon vast wel nuttig
En van de Bruna-bon kun je kookboeken kopen

dat dus
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:52:35 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_61216508
69 Nog steeds dalende dus... 2 kg in 2 maand naar beneden, niet snel wel dalend... *blij*

Leuk MoBlo, ik ben dol op cadeaubonnen alleen vindt 'men' het niet zo leuk om te geven... krijg je weer een bodylotion die je niet wilt hebben
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')