Kan ja, 3 dagen in de week friet eten is sowieso dom.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook, hoor, maar niet zo sterk als jij. Ik ben gewoon zat van friet, ook handig(de enige friet die ik lekker vind is die van de snackbar bij mijn ouders in het dorp, 30 km verderop
).
Misschien ben je overgevoelig geraakt voor vette friet doordat je er niet meer aan gewend bent? Vroeger kon ik zoveel pizza's eten als ik wilde, maar nu krijg ik alleen maar buikpijn en diarree.
Ik _hoop_ dat is ervan genezen ben. Overgeven is niet leuk nee. Laatste keer dit jaar hoop ik.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:50 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Nou ja, is het wel zo positief? Of bedoel je dat je meteen van je verlangen naar vette friet genezen bent?
Ik vind kotsen echt vreselijk, laat staan dat ik het vier keer achter elkaar zou moeten...
Het gaat verdacht goed. Ik ben weer flink aan het werk en dat is fijn. Iedereen is ook erg lief daar.quote:
Ik zoek een upmarket Hema-coffeeshop. Waarom heb ik niet gewoon gevraagd om een fijne koffiebar? Ik ben dol op koffie.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:01 schreef SHE het volgende:
Ik zou bij Broers, Winkel van Sinkel of Pronto, Pronto! ( schoutenstraat ) wat gaan drinken.
Rustig, fatsoenlijk publiek en prima thee
Ik heb ook een hekel aan cafe's , dus als je echt een kroeg zoekt dan ben ik niet de vrouw.
Ik hoop met je mee!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:57 schreef Inderdaad het volgende:
Ik _hoop_ dat is ervan genezen ben. Overgeven is niet leuk nee. Laatste keer dit jaar hoop ik.
Positief: ik heb rijst gegeten vandaag \o/
Neem 1 volkoren boterham, 30+ kaas en ketchup met sambal ipv mayo en er is niets aan het handje!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:14 schreef Tinkepink het volgende:
Man-o-man, ik fantaseer al de hele dag over een tostie kaas met mayo.
Ik ben voor 88% een Obamastemmer. Overigens heb ik in plaats van een tostie net een klein bakje pittige zoutjes op, bijna net zo bevredigend als een tostie (we hadden alleen +45 kaas in huis, dus een 30+tostie was niet mogelijk). Alleen de mayo ontbreekt nog, maar daar eet ik morgen wel wat van, gecombineerd met tonijn ofzo.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Neem 1 volkoren boterham, 30+ kaas en ketchup met sambal ipv mayo en er is niets aan het handje!
Srsly: mayo???
Ik heb de stemwijzer gedaan voor de USA en ik was 95% voor Obama, zo'n percentage heb ik nooit bij de Ned. verkiezingen dus laten we in godsnaam hopen dat Obama wint!
Link naar stemwijzer...
Dank!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:20 schreef SHE het volgende:
Coffee-company aan de vismarkt ( de ristretto is prima ); anders bij mooi weer op het neude neerstrijken, bij Le Journal ofzo.
We zijn er stil van Claudia_Xquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank!
Ik ben voor McCain. Ik moet alleen nog even een reden zoeken en wat argumenten bij elkaar sprokkelen.
-Edit- 84% overeenkomst met McCain. Mooi.
Het is vrij simpel: ik ben voor decentralisering van de overheid, voor belastingverlaging, voor privatisering, voor concurrentie tussen scholen, voor concurrentie tussen ziekenhuizen, voor de vrije markt en voor vrije handel, tegen het Kyoto-verdrag. En ik ben ook niet pertinent tegen vrij wapenbezit, al vind ik dat nog een moeilijke kwestie. Ik ben alleen tegen een grondwettelijk verbieden van het homohuwelijk en abortus, en ik ben tegen de doodstraf. Daadwerkelijk op een Republikein stemmen zou ik dus niet over mijn hart kunnen verkrijgen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:10 schreef conleche het volgende:
Ik vond Obama nog niet ver genoeg gaan zelfs, het is een gebrek aan beter heb ik het idee, dus hoe iemand dan voor mcCain kan zijn shocks me!
To be governed is to be watched, inspected, spied upon, directed, law-driven, numbered, regulated, enrolled, indoctrinated, preached at, controlled, checked, estimated, valued, censured, commanded, by creatures who have neither the right nor the wisdom nor the virtue to do so.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:23 schreef SHE het volgende:
Ik vond de hele test wat idioot.
En voor mij was het kiezen tussen twee kwaden, Obama die de wereld door een fuchsia-bril ziet en McCain die teveel vertrouwt op de intelligentie van zijn medemens. Hij vergeet dat hij met een land vol idioten te maken heeft. Idioten die je helemaal niet zelf moet laten kiezen.
Daar heb je toen een topic over geopend. Ik weet het nog goed, omdat ik me ook dáár aan geërgerd heb.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Overigens zie ik nu pas je edit. Dat klopt trouwens. In navolging op mijn eerdere post, waarom ik voor mijn Ollie koos:
Enkele jaren geleden hadden we uit verveling een discussie over Afrika, waarbij hij heel correct en diplomatisch uiteen zette dat hij vond dat er drastischere maatregelen nodig waren om dit continent te redden.
Waarop ik antwoordde dat ze in mijn optiek acuut alle hulp moesten staken en er gewoon een paar miljoen op natuurlijke wijze het leven moesten laten. Inzake een goed begin, is het halve werk.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:56 schreef SHE het volgende:
Dat is het meest bevredigende motto wat er is. Daarbij ben ik een zeer fanatiek aanhangster van het Cartmanisme.
Overigens zie ik nu pas je edit. Dat klopt trouwens. In navolging op mijn eerdere post, waarom ik voor mijn Ollie koos:
Enkele jaren geleden hadden we uit verveling een discussie over Afrika, waarbij hij heel correct en diplomatisch uiteen zette dat hij vond dat er drastischere maatregelen nodig waren om dit continent te redden.
Waarop ik antwoordde dat ze in mijn optiek acuut alle hulp moesten staken en er gewoon een paar miljoen op natuurlijke wijze het leven moesten laten. Inzake een goed begin, is het halve werk.
Ik verwachtte een heel relaas over fatsoen, normen, ethiek en nog meer van dat gefreubel, maar ik kreeg slechts een kort 'precies' .
Toen wist ik het ook. Wij verdienen elkaar
Dat stond in mijn voedingsmiddelenboek..... Zal wel kloppen lijkt mij!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Bolletje: das niet helemaal juist. Glas wijn: gemiddeld 120 cal. 6 glazen in een fles, dus zeg per fles 750 iets minder voor droog en wat meer voor zoet....
Ik ken alleen maar verse gember.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Verse gember smaakt echt anders dan bakgember, veel frisser. Ik vind beide heerlijk
7 cal. per gram alcohol klopt wel, maar dan de rest van de berekening niet. Of stond er joules ipv cal.?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dat stond in mijn voedingsmiddelenboek..... Zal wel kloppen lijkt mij!
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:26 schreef conleche het volgende:
[..]
7 cal. per gram alcohol klopt wel, maar dan de rest van de berekening niet. Of stond er joules ipv cal.?
Tis pas je eerste week, over een jaar lul je ons er allemaal uit!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Oh niet op gelet
Een kcal is 4.8 joule of andersom
Wat is wreder, mijn waarde Co...de mensen zogenaamd helpen en alsnog babies zien sterven door hongersnood?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja en dat moeten ze jou de film laten zien. 1 voor 1.
Sorry, hoor. I laf you, but you pissed me off here. Gefreubel.??? Man denk toch es na voor je dingen post!
1 kcal = 4.41 joulequote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Oh niet op gelet
Een kcal is 4.8 joule of andersom
Ik zeg niet dat alles nu goed gaat en ik heb zeker de wijsheid niet in pacht om alle wereldleed te verhelpen, maar je MAG NOOIT OPHOUDEN MET PROBEREN. Dat cynische gedoe is makkelijk praten, maar ieder leven is er 1. En als er onderweg miljoenen aan de strijkstok blijft hangen, dan moet je proberen om daar wat aan te veranderen. Als je Afrika opgeeft gaat het niet beter worden. Dan krijgen de paar mensen met wapens en geld het voor het zeggen en de gewone mens sterft nog harder.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Wat is wreder, mijn waarde Co...de mensen zogenaamd helpen en alsnog babies zien sterven door hongersnood?
Of de boel loslaten, en hen helpen die zichzelf kunnen helpen?
De huidige Afrika hulp, is in mijn optiek wreder dan wreed. Mag je overigens vreselijk vinden, maar ik heb niets met geveinsd of geconditioneerd fatsoen.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:06 schreef misteriks het volgende:
sorry voor m'n irritante bijdrage, maar ontdek dit pas net,en had sommige users minder VET ingeschat...
minder FOK!ken en meer sporten lijkt me aangewezen voor sommigen...
MIJN bmi ? i dunno, ben 1,90m en 85 kg
Ik verraad wel dat ik echt niks met calorien tellen heb geloof ikquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Tis pas je eerste week, over een jaar lul je ons er allemaal uit!
wat is zinnig in dit geval ? het is vaak een vastgeroeste slechte levensgewoonte; Lullen over dieten , gezonde voeding , beweging and so on is 1 ; maar de meeste met gevoelig overgewicht pakken de kern van hun probleem niet aan ! en daar mag je nog honderd topics over openen. Deze topics zijn wss maar vaak een doekje voor het bloeden, en een vals zelfhulpmiddel.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:10 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg.
Ik kan nu wel een rant geven over gewicht en vetpercentage, maar volgens mij is dat te hoog gegrepen voor jou
Niet zo dramatisch Co, er sterven mensen as we speak. Raak je dan ook zo opgewonden? Zo kan je aan het treuren blijven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:05 schreef conleche het volgende:
Nou: ik hou erover op. Als jullie het dan zo eens zijn en het een goed begin het halve werk vinden dat er een miljoen of wat mensen het loodje leggen: have fun.
Toedels.
Kut.
voila, over deze mentaliteit heb ik het nou netquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:28 schreef mspoez het volgende:
Je hebt gelijk ik ben zo vadsig en zo lui dat ik jouw aansporing nodig heb om 2 calorieen te verliezen. Bedankt.
Mijn eten is ook fair trade, en toch ben ik een harteloos monster!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik kan conleche's reactie eigenlijk goed begrijpen.
* Tinkepink is gisteravond misselijk en verdrietig naar bed gegaan omdat er werkelijk mensen bestaan die andere mensen niet als mens maar als cijfertje lijken te zien. Je hoeft niet zelf naar Afrika te gaan om je in te zetten voor een betere wereld. Hoe ik het doe? Minder rijst en meer regionale producten eten (ja, dat helpt echt, maar ik ga nu niet uitleggen waarom), Solidaridadkoffie drinken, cadeautjes kopen in de wereldwinkel en meer van dit soort kleine dingetjes. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ah okee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens het boek "Die große GU Nährwert Kalorien Tabelle" is 1 kcal = 4,184 kJ.
quote:
Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef SHE het volgende:
Ja, die realitycheck krijg je wel als je tot aan je enkels in de stront en braaksel van aidsbabies staat.
Juist niet! Met fruit bevat het nog meer suikers.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:00 schreef Faithy het volgende:
whehehe
straks gebak
maar ik moet wel eten, want het is 'mijn' gebak, want: laatste werkdag...
hoop dat het iets met fruit isdan voel ik me iets minder schuldig...
Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Faithy het volgende:eten
praten over eten
gezond eten
lezen over eten
-18kg
ok, nu even niet, maar ben zo weer terug op die 69,5kg, ik zweer!
Zo, vertel jij mij dan maar eens wat daar onrechtvaardiger aan is dan helemaal niets doen. Ik weet ook wel dat het niet ideaal is, maar vertel jij me dan maar wat ik wel moet doen. En nee, ik ga niet naar een arm land toe om mensen te helpen en ik weiger ook te accepteren dat er mensen creperen. Vertel het me maar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.
Nah, dat weet ik niet, Marzje. Kijk, ikben aangekomen toen ik lekker & uitgebreid ging koken, maar DIK werd ik pas toen ik problemen ging verdringen met eten. Dan eet je geen zelfgebakken cupcakes, dan eet je roze koeken, drop en chips. Zo kwam ik op een BMI van 32quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:11 schreef -marz- het volgende:
[..]
Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.
Ik heb zelf niet het idee dat dat stimulerend werkt in het afvalproces. Hoewel anorexiapatienten ook bijzonder veel met eten bezig zijn, maar dat is dan weer geen gezond afvalproces.
Congo en Mauritanie, omdat ik van mijn moeder mee moest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?
Ik ben het met Tinkepink eens. Ondanks de realitycheck. Niet dat ik blind ben voor de problemen; gewoon omdat je niet op kunt geven als je de mensen ontmoet hebt, in het dorp hebt rondgewandeld, in de kliniek gewerkt, etc.
Al die jammeraars die roepen dat Afrika gewoon moet verrotten: kijk eens naar de impact van het ontwikkelingswerk in bijvoorbeeld Burkina Faso. Microkredieten, emancipatie, onderwijs...
Daarom krijg je bij ons (=blokker) dus ook een tegoedbon als je iets ruilt wat van bonnen gekocht isquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.
En keelpijn werkt goed om af te vallen. Ik eet gewoon niks
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.
En keelpijn werkt goed om af te vallen. Ik eet gewoon niks
dat dusquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:47 schreef ColdFeet het volgende:
Nja, maar als je middenin en verhuizing zit, is een Hema-bon vast wel nuttig
En van de Bruna-bon kun je kookboeken kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |