abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:27:17 #251
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_61207028
[quote]Op donderdag 28 augustus 2008 23:22 schreef mspoez het volgende:
*gaap* at misteriks
[/quote

nice, heb er weer 2 kalorieen bij je afgekregen
ok, geef toe, weet de ballen van dit onderwerp, maar erger me soms aan volslankere mensen hun obsessie om af te vallen, terwijl ze o zoooooo vaak op andere domeinen compleet door de mand vallen.
Volgens mij heeft de controle over lichaamsgewicht wel meer vandoen dat het obsesieve vergelijken van verpakkingen.
Altijd hetzelfde verhaaltje; dikke mensen zie je altijd eten, of praten over eten; dat het nou troep of gezond is..
Beloofd, vanaf nu hap ik niet meer
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:28:34 #252
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_61207062
Je hebt gelijk ik ben zo vadsig en zo lui dat ik jouw aansporing nodig heb om 2 calorieen te verliezen. Bedankt.
Prrrrr
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:29:30 #253
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61207098
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:05 schreef conleche het volgende:
Nou: ik hou erover op. Als jullie het dan zo eens zijn en het een goed begin het halve werk vinden dat er een miljoen of wat mensen het loodje leggen: have fun.

Toedels.

Kut.
Niet zo dramatisch Co, er sterven mensen as we speak. Raak je dan ook zo opgewonden? Zo kan je aan het treuren blijven.
Niemand heeft gezegd dat de wereld eerlijk is.

En ik verlaat u met deze dooddoener; ik ga in bed mijn zegeningen tellen.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:30:11 #254
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_61207118
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:28 schreef mspoez het volgende:
Je hebt gelijk ik ben zo vadsig en zo lui dat ik jouw aansporing nodig heb om 2 calorieen te verliezen. Bedankt.
voila, over deze mentaliteit heb ik het nou net
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:31:22 #255
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_61207157
sar·cas·me (het; sarcastisch, sarcast)
1 bittere, bijtende spot
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_61211231
yay, 71,7

vandaag maar weer eens een balansdag...

ben helemaal stuk ben doodziek, keelpijn, hoofdpijn, overal pijn en moet nu al eigenlijk op de motor zitten naar mn werk, wat ik zo maar ga doen, want: laatste werkdag. Kan me onmogelijk ziekmelden.. hoop alleen dat ze me naar huis sturen

Wel schiet alles lekker op met de verhuizing, en vanaf maandag ben ik weer helemaal terug in mn ritme als 't meezit... en dan ga ik weer lekker 3 a 4 keer per week sporten heb er nu al zin in. Denk dat als ik tijd had gehad om te sporten, dat ik helemaal niet zo ziekig was geweest ga straks op mn werk wel even bijlezen
Ja doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:24:37 #257
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61211475
Ik kan conleche's reactie eigenlijk goed begrijpen.
* Tinkepink is gisteravond misselijk en verdrietig naar bed gegaan omdat er werkelijk mensen bestaan die andere mensen niet als mens maar als cijfertje lijken te zien. Je hoeft niet zelf naar Afrika te gaan om je in te zetten voor een betere wereld. Hoe ik het doe? Minder rijst en meer regionale producten eten (ja, dat helpt echt, maar ik ga nu niet uitleggen waarom), Solidaridadkoffie drinken, cadeautjes kopen in de wereldwinkel en meer van dit soort kleine dingetjes. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:27:59 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61211510
Wat misteriks betreft: die sukkel had vast niet door dat er helemaal niemand dik is in dit topic. En daarnaast
pi_61211751
negeren
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:00:55 #260
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61212031
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik kan conleche's reactie eigenlijk goed begrijpen.
* Tinkepink is gisteravond misselijk en verdrietig naar bed gegaan omdat er werkelijk mensen bestaan die andere mensen niet als mens maar als cijfertje lijken te zien. Je hoeft niet zelf naar Afrika te gaan om je in te zetten voor een betere wereld. Hoe ik het doe? Minder rijst en meer regionale producten eten (ja, dat helpt echt, maar ik ga nu niet uitleggen waarom), Solidaridadkoffie drinken, cadeautjes kopen in de wereldwinkel en meer van dit soort kleine dingetjes. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Mijn eten is ook fair trade, en toch ben ik een harteloos monster!
pi_61212065
jij harteloos wezen jij!
Doei.
pi_61212231
Ik probeer ook fair trade te kopen. Verder moet ik mijn mening nog een beetje vormen maar dat doet er niet zo veel toe.

Weet iemand een antwoord op het raadsel van de joules ?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:15:22 #263
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61212356
Volgens het boek "Die große GU Nährwert Kalorien Tabelle" is 1 kcal = 4,184 kJ.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:15:30 #264
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61212361
Ja, die realitycheck krijg je wel als je tot aan je enkels in de stront en braaksel van aidsbabies staat.
Ik wil die mensen nog wel horen hoe zinvol een leven is als deze nog maar net is begonnen en voor de jaren die het duurt in het teken staat van tergend lijden. Of in de vorm van ziekte, of in de vorm van honger...en als die twee componenten ontbreken is er nog altijd genocide

Dat heeft niets te maken met mensen als cijfers zien, maar alles met mijn medemens iets beters gunnen dan een cirkel van lijden en verwoesting. Ga die mensen daar maar eens vertellen dat je fair trade eet en dat je geld stuurt naar Unicef. Dat durf je niet, echt niet! ( tenzij je echt een sadist bent ).
pi_61212442
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens het boek "Die große GU Nährwert Kalorien Tabelle" is 1 kcal = 4,184 kJ.
Ah okee.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:23:26 #266
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61212519
Universiteit van Wageningen geeft Tink gelijk:

Wat is het verschil tussen calorieën en kilocalorieën?
Officieel wordt de energie in voedsel uitgedrukt in kilojoules (kJ). Energie in voedsel wordt van oudsher uitgedrukt in kilocalorieën (kcal). Eén kcal is gelijk aan 4.184kJ. De wetenschappelijke definitie van de kilocalorie is de hoeveelheid energie die nodig is om de temperatuur van 1 kg water één graden Celsius te doen stijgen van 15°C naar 16°C bij een druk van één atmosfeer. De calorie, ook wel ‘kleine calorie' genaamd, is de hoeveelheid energie die nodig is om de temperatuur van 1 gram water één graden te doen stijgen van 15°C naar 16°C bij een druk van één atmosfeer. Een kilocalorie is gelijk aan 1000 calorieën.

Ik zou dat aanhouden.

4,41 is de waarde die de ontdekker van de Joule eraan gaf ; schijnbaar is die waarde in de 20e eeuw veranderd.
Je kunt er vanuit gaan dat dat ook klopt.
pi_61213033
Bij mij op school zeiden ze ook 4,18. Ik was al bijna boos naar ze toe gerend
SHE zegt 4,41 ! Het is 4,41 !
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:52:11 #268
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213152
School heeft altijd gelijk. Altijd!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:52:42 #269
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61213160
Spuit 11: ik ben het voor 70 % eens met Obama, maar ik moet wel zeggen dat ik vrij veel vragen heb overgeslagen. Internationale politiek is niet mijn ding.
Verder liet de weegschaal 75 kg zien vanochtend, dus er zit een dalende lijn in. Zondag ws verjaardag en dan maak ik niet dezelfde fout als twee weken gelegen: blijf mooi van de hapjes af!
Niet meer actief op Fok!
pi_61213220
ik dacht dat SHE altijd gelijk had !
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:57:59 #271
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213275
In een ideale wereld wel Mo...maar de wereld is verre van ideaal!.
pi_61213279
*kras*

Doei.
pi_61213282
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:55 schreef Faithy het volgende:
ik dacht dat SHE altijd gelijk had !

tis ook maar eens mens hoor, al zal je haar dat zelf nooit echt horen toegeven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61213347
whehehe

straks gebak

maar ik moet wel eten, want het is 'mijn' gebak, want: laatste werkdag...

hoop dat het iets met fruit is dan voel ik me iets minder schuldig...
Doei.
pi_61213414
Bij mij ook een dalende lijn! Gisteren erg lekker gegeten bij vrienden: russische groente-rundvleessoep, slow-roasted lamsvlees, couscous met kruiden en zelfgemaakte aardappelsalade. Half chocoladetaartje toe genomen Niet helemaal SHE-proof, maar erg smakelijk en niet al te slecht. Wel heb ik nu buikpijn (ik denk van de kool & aardappels ).

Vandaag:
O: kwark
T: smoothie
L: sarrasinpannekoeken met blauwe-bessenjam
T: handje pecannoten
T: Komkommer met hummus
T: appeltje
Zwemmen
D: fajitas
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:04:34 #276
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213459
Klopt!

Voor PF

pi_61213488
oooh

wij gaan ook fajita's eten kip ligt al te ontdooien
Doei.
pi_61213508
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef SHE het volgende:
Ja, die realitycheck krijg je wel als je tot aan je enkels in de stront en braaksel van aidsbabies staat.
Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?

Ik ben het met Tinkepink eens. Ondanks de realitycheck. Niet dat ik blind ben voor de problemen; gewoon omdat je niet op kunt geven als je de mensen ontmoet hebt, in het dorp hebt rondgewandeld, in de kliniek gewerkt, etc.

Al die jammeraars die roepen dat Afrika gewoon moet verrotten: kijk eens naar de impact van het ontwikkelingswerk in bijvoorbeeld Burkina Faso. Microkredieten, emancipatie, onderwijs...
pi_61213553
eten

praten over eten

gezond eten

lezen over eten

-18kg ok, nu even niet, maar ben zo weer terug op die 69,5kg, ik zweer!
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:08:23 #280
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213556
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:00 schreef Faithy het volgende:
whehehe

straks gebak

maar ik moet wel eten, want het is 'mijn' gebak, want: laatste werkdag...

hoop dat het iets met fruit is dan voel ik me iets minder schuldig...
Juist niet! Met fruit bevat het nog meer suikers.

Ik hoop op kwarktaart voor je.
Of bavarois.

Ik ga vandaag ook taart maken voor mijn lief. Ik zag bij wie is de chef een citroen-olijfolie cake die mij heel verantwoord leek.
En omdat ik twee springvormen heb maak ik er nog een sachtertorte bij voor mammie.
Soms vind ik het echt jammer dat ik niet van taart houd.
pi_61213621
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_61213648
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Faithy het volgende:
eten

praten over eten

gezond eten

lezen over eten

-18kg ok, nu even niet, maar ben zo weer terug op die 69,5kg, ik zweer!
Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.

Ik heb zelf niet het idee dat dat stimulerend werkt in het afvalproces. Hoewel anorexiapatienten ook bijzonder veel met eten bezig zijn, maar dat is dan weer geen gezond afvalproces.
Springfield's looking pretty dusty today
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:16:02 #283
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61213763
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.
Zo, vertel jij mij dan maar eens wat daar onrechtvaardiger aan is dan helemaal niets doen. Ik weet ook wel dat het niet ideaal is, maar vertel jij me dan maar wat ik wel moet doen. En nee, ik ga niet naar een arm land toe om mensen te helpen en ik weiger ook te accepteren dat er mensen creperen. Vertel het me maar.
pi_61213792
Even ontopic. Ik eet goed maar véél te veel. Gister heb ik als late night snack nog 4 volkoren boterhammen met pindakaas gegeten. Ook kan ik moeilijk afblijven van de pure chocolade.

Het merkwaardige is dat ik er volgens mijn collega's aanmerkelijk dunner uitzie dan voor mijn vakantie. Nu zou je denken dat dat positief is, maar volgens hen is mijn gezicht meer ingevallen. Great.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:19:17 #285
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61213839
Weet je wat Claudia_X, laat maar. Volgens mij staan wij lijnrecht tegenover elkaar in zo ongeveer alles (ik denk aan McCain, goed moederschap, de ontwikkelingsproplematiek) dat ik werkelijk niet denk dat ik jou met mijn argumenten kan overtuigen en jij mij ook niet met de jouwe. We leven geloof ik in twee verschillende dimensies ofzo.
pi_61213916
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:11 schreef -marz- het volgende:

[..]

Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.

Ik heb zelf niet het idee dat dat stimulerend werkt in het afvalproces. Hoewel anorexiapatienten ook bijzonder veel met eten bezig zijn, maar dat is dan weer geen gezond afvalproces.
Nah, dat weet ik niet, Marzje. Kijk, ikben aangekomen toen ik lekker & uitgebreid ging koken, maar DIK werd ik pas toen ik problemen ging verdringen met eten. Dan eet je geen zelfgebakken cupcakes, dan eet je roze koeken, drop en chips. Zo kwam ik op een BMI van 32

Maar nu ik al geruime tijd aan het afvallen ben, dank ik mijn gelukkige gesternte dat ik behoorlijk kan koken. Ik kan leuke calorie-arme recepten bedenken Ik blijf lekker eten Dat soort dingen.
Ik kan daarmee ook onderscheid maken tussen voor welke verleidingen ik wel of niet moet zwichten. Zelfgebakken taart: ja, vette koeken uit de suermarkt: nee. Enzo.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:22:56 #287
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61213937
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?

Ik ben het met Tinkepink eens. Ondanks de realitycheck. Niet dat ik blind ben voor de problemen; gewoon omdat je niet op kunt geven als je de mensen ontmoet hebt, in het dorp hebt rondgewandeld, in de kliniek gewerkt, etc.

Al die jammeraars die roepen dat Afrika gewoon moet verrotten: kijk eens naar de impact van het ontwikkelingswerk in bijvoorbeeld Burkina Faso. Microkredieten, emancipatie, onderwijs...
Congo en Mauritanie, omdat ik van mijn moeder mee moest.
Mijn moeder is sinds 85 politiek tolk voor VN en daarbij ook nauw betrokken geweest bij diverse hulpacties.
Eerst ben ik bij de val van Ceausescu meegereisd om daar ( buurt van Boekarest )aids-wezen te bezoeken voor een aantal docu's van IDTV; halverwege de jaren 90 zijn we naar Afrika vertrokken voor eenzelfde soort docu, maar dan meer gericht op ontwikkelingswerk en het algehele nut ervan.

Ik heb een maand overgegeven en ben flink getraumatiseerd. Thnx mom!
pi_61214057
juist toen ik voor mezelf ging koken, me in eten ging verdiepen en vooral sinds ik in januari dit jaar de knop heb omgezet en af ben gaan vallen ben ik dankbaar voor mijn kook- en eetliefde.

Ik vind het goddelijk om te experimenteren, met gezonden meuk en soms met minder gezonde meuk.
Zolang ik het zelf maak, en weet wat er in gaat, kan en moet, ben ik me bewuster van wat ik eet en gaat het goed.

Mijn ouders bakten vroeger alles in ladingen boter en vet. Zelf gebruik ik sesam- of olijfolie, en dan ook maar een klein beetje. Ik gebruik meer vis, minder vlees, ook qua hoeveelheden. Geen vette jus meer, en veel, heel veel groente

dus ik kan zeker stellen dat veel met eten en koken bezig zijn goed is voor de lijn, zolang je er maar op een verantwoordelijke manier mee bezig bent, en niet obsessief
Doei.
pi_61215102
Buikpijn
pi_61215153
Gisteravond hadden vrienden voor me gekookt en heb ik voor het eerst sinds een jaar ofzo weer gekookte aardappels gegeten. En wat waren ze lekker
pi_61215188
Ik ben wel dik trouwens, vandaag heb ik een wollen rokje aan en dat zit nog net zo strak als afgelopen winter.
En ik mezelf maar voorhouden dat het gekrompen is in de was
pi_61215549
er was kwark! Dus ik heb kwark genomen!

En ik heb een kaart en 3 (!!!!) waardebonnen gekregen. Een van de Bruna, een van de VVV en een die ik nog niet heb kunnen plaatsen. Ga zo wel even openmaken

en een leuke kaart
Doei.
pi_61215777
jeumig!!!

25 euro voor de Hema
25 euro voor de Bruna
25 euro VVVbon

jeumig!!
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:45:05 #294
331 Merel
Be here now.
pi_61216301
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.

En keelpijn werkt goed om af te vallen. Ik eet gewoon niks
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61216334
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.

Daarom krijg je bij ons (=blokker) dus ook een tegoedbon als je iets ruilt wat van bonnen gekocht is
pi_61216356
En ik was weer wat centimeters kwijt
En nu begint mijn gewone ritme weer enzo dus komt het helemaal goed ik moet en zal naar die 65!

Ga je op de uni sporten moblo? misschien zou jij mijn spirit kunnen zijn dan daar
pi_61216359
Nja, maar als je middenin en verhuizing zit, is een Hema-bon vast wel nuttig
En van de Bruna-bon kun je kookboeken kopen

Dat toetjesboek van James Martin is echt friggin' geweldig Mijn lijn, wat doe je
pi_61216369
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:

ik kan bij alle bonnen wel wat leuks bedenken

Kookboeken
Doei.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:48:00 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61216370
Daarom moet je ook altijd VVV-bonnen geven. Die kunnen gewoon bij meerdere winkels besteed worden en er zit altijd wel een winkel tussen waar ik hem wil besteden .
Niet meer actief op Fok!
pi_61216382
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:47 schreef ColdFeet het volgende:
Nja, maar als je middenin en verhuizing zit, is een Hema-bon vast wel nuttig
En van de Bruna-bon kun je kookboeken kopen

dat dus
Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: