Niet zo dramatisch Co, er sterven mensen as we speak. Raak je dan ook zo opgewonden? Zo kan je aan het treuren blijven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:05 schreef conleche het volgende:
Nou: ik hou erover op. Als jullie het dan zo eens zijn en het een goed begin het halve werk vinden dat er een miljoen of wat mensen het loodje leggen: have fun.
Toedels.
Kut.
voila, over deze mentaliteit heb ik het nou netquote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:28 schreef mspoez het volgende:
Je hebt gelijk ik ben zo vadsig en zo lui dat ik jouw aansporing nodig heb om 2 calorieen te verliezen. Bedankt.
Mijn eten is ook fair trade, en toch ben ik een harteloos monster!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Ik kan conleche's reactie eigenlijk goed begrijpen.
* Tinkepink is gisteravond misselijk en verdrietig naar bed gegaan omdat er werkelijk mensen bestaan die andere mensen niet als mens maar als cijfertje lijken te zien. Je hoeft niet zelf naar Afrika te gaan om je in te zetten voor een betere wereld. Hoe ik het doe? Minder rijst en meer regionale producten eten (ja, dat helpt echt, maar ik ga nu niet uitleggen waarom), Solidaridadkoffie drinken, cadeautjes kopen in de wereldwinkel en meer van dit soort kleine dingetjes. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ah okee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef Tinkepink het volgende:
Volgens het boek "Die große GU Nährwert Kalorien Tabelle" is 1 kcal = 4,184 kJ.
quote:
Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:15 schreef SHE het volgende:
Ja, die realitycheck krijg je wel als je tot aan je enkels in de stront en braaksel van aidsbabies staat.
Juist niet! Met fruit bevat het nog meer suikers.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:00 schreef Faithy het volgende:
whehehe
straks gebak
maar ik moet wel eten, want het is 'mijn' gebak, want: laatste werkdag...
hoop dat het iets met fruit isdan voel ik me iets minder schuldig...
Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:24 schreef Tinkepink het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:08 schreef Faithy het volgende:eten
praten over eten
gezond eten
lezen over eten
-18kg
ok, nu even niet, maar ben zo weer terug op die 69,5kg, ik zweer!
Zo, vertel jij mij dan maar eens wat daar onrechtvaardiger aan is dan helemaal niets doen. Ik weet ook wel dat het niet ideaal is, maar vertel jij me dan maar wat ik wel moet doen. En nee, ik ga niet naar een arm land toe om mensen te helpen en ik weiger ook te accepteren dat er mensen creperen. Vertel het me maar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben buitengewoon idealistisch, alleen heb ik andere idealen dan jij. Ik raak ook misselijk en verdrietig, maar dan van mensen die 'fair trade'-producten kopen en denken dat dat rechtvaardig is.
Nah, dat weet ik niet, Marzje. Kijk, ikben aangekomen toen ik lekker & uitgebreid ging koken, maar DIK werd ik pas toen ik problemen ging verdringen met eten. Dan eet je geen zelfgebakken cupcakes, dan eet je roze koeken, drop en chips. Zo kwam ik op een BMI van 32quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:11 schreef -marz- het volgende:
[..]
Het is wel zo dat veel mensen die willen afvallen veel op eten gefocust zijn. Als ik zie hoeveel mensen hier bijzonder goed (lijken te) kunnen koken, in CUL rondhangen, graag uren in de keuken staan.
Ik heb zelf niet het idee dat dat stimulerend werkt in het afvalproces. Hoewel anorexiapatienten ook bijzonder veel met eten bezig zijn, maar dat is dan weer geen gezond afvalproces.
Congo en Mauritanie, omdat ik van mijn moeder mee moest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer, waar was je en waarom?
Ik ben het met Tinkepink eens. Ondanks de realitycheck. Niet dat ik blind ben voor de problemen; gewoon omdat je niet op kunt geven als je de mensen ontmoet hebt, in het dorp hebt rondgewandeld, in de kliniek gewerkt, etc.
Al die jammeraars die roepen dat Afrika gewoon moet verrotten: kijk eens naar de impact van het ontwikkelingswerk in bijvoorbeeld Burkina Faso. Microkredieten, emancipatie, onderwijs...
Daarom krijg je bij ons (=blokker) dus ook een tegoedbon als je iets ruilt wat van bonnen gekocht isquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.
En keelpijn werkt goed om af te vallen. Ik eet gewoon niks
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:45 schreef Merel het volgende:
Ik doe altijd van kadobonnen die specifiek bij bepaalde winkels besteed moeten worden spullen kopen en dan een dag later terugbrengen en dan van het geld dat ik terugkrijg spullen kopen bij winkels die ik écht leuk vind.
En keelpijn werkt goed om af te vallen. Ik eet gewoon niks
dat dusquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:47 schreef ColdFeet het volgende:
Nja, maar als je middenin en verhuizing zit, is een Hema-bon vast wel nuttig
En van de Bruna-bon kun je kookboeken kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |