Uiteraard is elk referentiekader anders, zoals eerder gemeld kijk ik naar voeding als brandstof.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat normaal is. Dat is voor iedereen anders. Zo zag ik laatst dat jij snijbonen (geloof ik) als ontbijt had. Voor jou is dat normaal, voor mij duidelijk niet(wel gezond natuurlijk). En om eerlijk te zijn is het natuurlijk niet héél gevarieerd. Je hebt zelf ook weleens toegegeven dat het wel erg eentonig is om het een heel leven vol te houden. Wat niets afdoet aan de doeltreffendheid natuurlijk.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Uiteraard is elk referentiekader anders, zoals eerder gemeld kijk ik naar voeding als brandstof.
Ik heb volgens mij nog nooit gezegd dat het voorgeschreven schema eentonig is; zou ook raar zijn, want je mag alles eten.
Zelfs aardappels en pasta mogen weer als je op streef bent.
Oke, je gebruikte het woord saai in plaats van eentonig.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:51 schreef SHE het volgende:
Dit is een voorbeeld van een basis-dieet. Uitgangspunt voor een gemiddeld verlies van 10kg per 3 maanden.
Er zijn mensen die dit een leven lang volhouden, maar mij lijkt het wat saai.
quote:Dit is een voorbeeld van een basis-dieet. Uitgangspunt voor een gemiddeld verlies van 10kg per 3 maanden.
Er zijn mensen die dit een leven lang volhouden, maar mij lijkt het wat saai.
Zoals u ziet, geen rocket science, niets wereldschokkends.
En daar zit inderdaad een groot verschil. Ik zie voedsel ook als bron van gezelligheid, als sociaal bindmiddel, als opvoedingstool, als hobby (koken én eten). Bij mij is het brandstofdeel maar bijeffect eigenlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Uiteraard is elk referentiekader anders, zoals eerder gemeld kijk ik naar voeding als brandstof.
Het is je basisschema, iedereen die ermee begint en die mailt krijgt te horen wat de bedoeling is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar daarin staat ook niet dat je als je weer op gewicht bent weer aardappels en pasta kan eten trouwens.
oh spuit elf![]()
Want: common sensequote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
[..]
Oke, je gebruikte het woord saai in plaats van eentonig.
Oh aardappel heb ik toch een hekel aanquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is je basisschema, iedereen die ermee begint en die mailt krijgt te horen wat de bedoeling is.
Daarnaast heb ik dat ook al een kleine 100 keer in dit topic gemeld, dat zelfs in de startfase een aardappel nog wel kan als je het maar combineert met groenten
Hier precies andersom: eerst brandstof met als prettig bij-effect dat het leuk/gezellig/lekker is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En daar zit inderdaad een groot verschil. Ik zie voedsel ook als bron van gezelligheid, als sociaal bindmiddel, als opvoedingstool, als hobby (koken én eten). Bij mij is het brandstofdeel maar bijeffect eigenlijk.
nog niet slank genoeg hoor... kheb ook weer een aantal foto;s waarop ik mezelf erg dik vind... dikke buik enzo...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Scheer jij je eens weg hier! Je bent superslank joh!.
* Viking84 is jaloers.
o ik heb idd wel onwijs dikke enkels gehad na de heenreis...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:17 schreef -marz- het volgende:
Vocht vasthouden. Maar dat is de volgende dag wel over.
Nou, dan ben ik zondag vast heel erg dik, ik ga voor de lekkere toetjes de komende dagenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:19 schreef SHE het volgende:
Is een paar topics geleden genoemd, vliegen zorgt ervoor dat je vocht vasthoud. Dat zie je terug op je weegschaal.
Niets wereldschokkends.
Ik zal me één dezer dagen eerst nog eens verdiepen in het SHE-dieet voordat ik besluit of ik het ga doen of nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:59 schreef Merel het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook, ik wil bewijzen dat ik het gewoon kan als ik aardappels en pasta en alles eetBovendien heb ik nog een grote voorraad aardappels en pasta die op moeten voordat ik aan zoiets kan beginnen
En ik wil nog steeds bij vriendjes en vriendinnetjes kunnen eten die gewoon een Knorr wereldgerecht op tafel zetten zonder dat ik moet gaan tegensputteren over suikers en carbs en alles. Maar al die succesverhalen hier maken het toch wel aanlokkelijk om het eens te proberen...
Goede gesprekken heb je met jezelf chicaquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:51 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nou, dan ben ik zondag vast heel erg dik, ik ga voor de lekkere toetjes de komende dagen(Ziet er goed uit BJ, ook met dat heerlijke toetje van je, wat een zoetigheid).
Ik voel me niet zo lekker. Ik mis mijn ritme. Introductiedagen zijn leuk hoor, veel teveel spanning en weinig ritme, dat merk ik nu wel. Geen tijd voor tussendoortjes, en bolletjes ipv boterhammen, chips ipv een appel ... tja. Wat ga ik daar nou weer aan doen als ik straks wegga?
Edit: retorische vraag. Gewoon fruit en groente mee, op mijn normale tijden iets eten en vooral geen maaltijden overslaan/teveel eten. Geen zoetigheid als ik daar geen trek in heb, geen zakken snoep leegeten, geen toetje als ik al vol zit ... leven is zo makkelijk eigenlijk.
Fixedquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:25 schreef SHE het volgende:
...
Ik eet die smerige beesten nooit meer
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Goede gesprekken heb je met jezelf chica
Eet je bij je avondeten wel iets van vis, gevogelte, eitje, tufo oid? Ik mis wat eiwitten in je lijstje.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Haai ! (om in de vissensfeer te blijven)
Nu een dikke week zonder dieet en het gaat prima. Ik moet nog wel even mijn draai vinden, want ik ben stiekem toch een beetje bang om aan te komen.
Vooralsnog eet ik dit :
melk of biogarde met cruesli
boterhammen met kipfilet of iets anders lichts erop
avondeten, redelijk simpel groente, sla enzo.
Verder koffie en water. Ik ben nog op zoek naar wat verstandige tussendoortjes (behalve crackers/appels etc)
Zit ik een beetje ok ? Of denken jullie "sjeesus wat maakt die er een puinhoop van !"
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:25 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Haai ! (om in de vissensfeer te blijven)
Nu een dikke week zonder dieet en het gaat prima. Ik moet nog wel even mijn draai vinden, want ik ben stiekem toch een beetje bang om aan te komen.
Vooralsnog eet ik dit :
melk of biogarde met cruesli
boterhammen met kipfilet of iets anders lichts erop
avondeten, redelijk simpel groente, sla enzo.
Verder koffie en water. Ik ben nog op zoek naar wat verstandige tussendoortjes (behalve crackers/appels etc)
Zit ik een beetje ok ? Of denken jullie "sjeesus wat maakt die er een puinhoop van !"
Stiekem vind ik jou zo leukquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:22 schreef SHE het volgende:
Ik benkots
misselijk van de haringen.
Ik kon niet meer stoppen met eten, want ik had er van die vrolijke vlaggetjes in gedaan![]()
Zo maar even douchen want ik voel me viessssssss jonguh.
En ik kreeg mijn reet vandaag ik een sportbroek mt S gepropt zonder al teveel aardbevingen. Moet niet gekker worden dit!
Ik denk het ook. Hoogstwaarschijnlijk ben je een beetje gedehydreerd en schrik je overmorgen pas van de schadequote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo, de intro is voorbij dus ik heb mijn leven weer terug
Ben benieuwd als ik morgenvroeg op de weegschaal sta.. Volgens mij valt het wel mee
Stiekem ben ik ook leuk. Hell, I'd do mequote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Stiekem vind ik jou zo leuk![]()
Voel je je al beter?
Ik stond net met schoenen en kleren na het eten op de weegschaal en toen was het 72.5 dus valt nog mee imoquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Hoogstwaarschijnlijk ben je een beetje gedehydreerd en schrik je overmorgen pas van de schade
Nope, was 's middags, ik ging film kijken bij Mr PF, hij had nog niet ontbeten dus deelde we een pizza.. Volgende keer kan ik ook 1 puntje nemen..quote:
Nee mag niet,quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:15 schreef -marz- het volgende:
Agossie fallusje het was niet serieus bedoeldvan mij mag je zoveel pizza eten als je wil!
Ja, het schijnt tegen alle soorten misselijkheid te helpen! Ze hebben bij Brainiac (geniaal programma van Discovery) een test gedaan met allerlei 'anti-misselijkheid' middeltjes en gember was de enige die perfect werkte. Ze hadden die mensen trouwens op draaiende stoelen enzo gezet, tot ze te misselijk werdenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:12 schreef loveli het volgende:
Gember wordt aangeraden bij ochtendmisselijkheid in de zwangerschap, geen idee of het ook tegen misseijkheid helpt die niet door een zwangerschap wordt veroorzaakt. Domperidon wordt trouwens ook gebruikt door vrouwen die de borstvoeding op gang willen helpen.
Ja klopt we zijn ook nog even langquote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:29 schreef SHE het volgende:
Als ik ergens ECHt van moet kotsen is dat wel gember
Ik lust dat niet
PF en ik zitten met dezelfde strijd, en op exact hetzelfde gewicht![]()
We waren ook even lang toch?
Misschien moeten we elkaar vaker trappen; ik wil naar 58, maar ik zie nog steeds geen 5 op mijn weegschaal.
ik zie je nu helemaal voor me, dat roepende en je bord wegschuivend en hééél boos kijkend...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en ik vind gember ook ZOO goor. GAD-ver-Damme!! Bah!
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:50 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik zie je nu helemaal voor me, dat roepende en je bord wegschuivend en hééél boos kijkend...
beetje zoals mijn buurmeisje van twee kan doen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |