Ik zie het me toch niet doen! Ik heb echt die zwangerschaps-T-shirts met dat extra stukje stof vooraan nodig, tenzij ik met een blote navel wil gaan rondlopen -not-quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:55 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Wrom zou je niet gewoon lekker een elastische rok aankunnen met een legging en een shirtje met buikband? Dat lukt nog wel hoor:) Vriendin van mij was 35 kilo aangekomen en zelfs die liep in een rok van de H&M
Ik kan ook niet alleen mn shirtjes aan, heb er wel een buikband onderquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:09 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Ik zie het me toch niet doen! Ik heb echt die zwangerschaps-T-shirts met dat extra stukje stof vooraan nodig, tenzij ik met een blote navel wil gaan rondlopen -not-. Ik heb eigenlijk ook wel redelijk makkelijk spullen gevonden bij H&M, Mamalicious en verder ben ik wat duurdere spullen gaan shoppen bij Fragile en 0to9 enzo...
![]()
Das hetzelfdequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Een buikband, doen jullie die over het tshirt, of het tshirt onder de buikband.?
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:41 schreef freecell het volgende:
[..]
Das hetzelfde
Ik deed een buikband vaak over mijn shirt, eronder stond echt niet mooi.
Mijn pretecho was 99 euro bij Babyfocus in Almere. Heb je een 2d,3d en 4d echo plus CD rom met fotos en een DVD met de echo erop, plus 3 geprinte fotos. Is het mooiste om tussen de 24 en 30 weken te laten maken!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:16 schreef iamredleader het volgende:
Jammer
Waar kun je zo'n pret-echo laten maken? En is dat erg duur?
Goedzo cattieop de helft! En inderdaad, volgende week dan de 20-weken echo
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:19 schreef DevilsChase het volgende:
Mijn pretecho was 99 euro bij Babyfocus in Almere. Heb je een 2d,3d en 4d echo plus CD rom met fotos en een DVD met de echo erop, plus 3 geprinte fotos. Is het mooiste om tussen de 24 en 30 weken te laten maken!
Prijzen varieeren tussen de 90 en 120 euro zon beetje. Moet je op google even zoeken welk pretecho bureau en bij jou in de buurt is!
Sterker nog, morgen ben ik alweer 18 wekenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:20 schreef DevilsChase het volgende:
trouwens, Fruppel, jij gaat ook hard, 17 weken alweer! Jeetje....
En voor jou ook heel erg leuk natuurlijk!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:23 schreef iamredleader het volgende:
[..]
dank voor de tip, lijkt me wel een leuk cadeau voor de jongedame haar 29e verjaardag begin september
Wow, idd zeg, weet nog dat je probeerde zwanger te worden en toen met het prachtige nieuws kwam dat je zwanger was, toen was je 4 weken ofzo, alweer 3,5 maand terug, jeetje....quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:32 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Sterker nog, morgen ben ik alweer 18 wekenik blijf mezelf verbazen over hoe snel het gaat!
Ik kan het me ook nog herinneren als de dag van vandaag, de verbazing dat de test EINDELIJK positief was na al die maanden negatieve testen....voelde me alles behalve zwanger en nu nogsteeds voel ik me zo goed en gewoon dat ik soms zou vergeten dat ik zwanger ben!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:46 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Wow, idd zeg, weet nog dat je probeerde zwanger te worden en toen met het prachtige nieuws kwam dat je zwanger was, toen was je 4 weken ofzo, alweer 3,5 maand terug, jeetje....
Daarom heb ik de echo ook pas met 21 weken en 1 dag!! Op verzoek van de VK.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:11 schreef freecell het volgende:
20 wken echo is echt pas met 20 weken. Bepaalde dingen zijn namelijk na de 19e week pas goed te zien.
Het liefst doen ze de 20 weken echo met 21 weken
Dat is wel sneu zeg!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:38 schreef cattie het volgende:
De 20 weken echo moest bij mij tussen de 19 en 22 weken. Een vriendin van mij was in die periode op vakantie en kreeg daarom geen echo meer. Kans voorbij zeg maar. Zij heeft zelf nog een pretecho laten maken in de 23e week geloof ik.
Ik ben veganist en ik slik Gravitamon, maar dat staat er los van, gewoon omdat ik wat extra wil in m'n zwangerschap.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even een vraagje tussendoor van een wannabe-moeder hoor. Ik ben als sinds mijn 13e vegetariėr, en vraag me af of er hier meer dames zijn die vega-zwanger zijn (geweest). Heb je toen extra vitamines genomen of extra andere dingen? Ik weet dat het prima moet kunnen, maar ben toch wel een beetje twijfelig daarover.
Hier pas vanaf 29 weken. Moest met 29 weken, 32 weken, toen met 34 weken, toen met 36 en nu elke week.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:06 schreef Diaan73 het volgende:
22+ weken is weer te laat voor de 20 weken echo heb ik begrepen. 21 weken is wel maximaal...
Vanaf hoeveel weken zwanger ga je trouwens 1x per 3 weken naar de VK?
Wij hebben dat bij babyview laten doen. Echo op DVD en nog wat fotootjes, was 100 euro en het was het wat mij betreft hardstikke waard. Hele scherpe plaatjes.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:16 schreef iamredleader het volgende:
Jammer
Waar kun je zo'n pret-echo laten maken? En is dat erg duur?
Wat is de beweegreden erachterquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:29 schreef Carmella het volgende:
Het enige dat ik aangepast heb uit m'n veganistische leefwijze is dat ik nu wel melk drink, vanwege de zwangerschap, als de baby geboren is niet meer.
Bij mijn verloskundige is het als volgt:quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:06 schreef Diaan73 het volgende:
Vanaf hoeveel weken zwanger ga je trouwens 1x per 3 weken naar de VK?
Aaah nu snap ik het! Wij hadden ook de echo bij babyview, heel erg leuk overigens. Maar het zou 100 euro kosten en we bedachten ons later dat we 107 euro betaald hebben. En ik snapte al niet waarom dat was!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:05 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Bij mijn verloskundige is het als volgt:
- tot 24 weken om de 4 weken
- tot 30 weken om de 3 weken
- tot 36 weken om de 2 weken
- daarna iedere week
Over de pretecho... wij hebben 'm ook gepland, bij Babyview in Arnhem... we gaan 15 september 's avonds op pad! En opa en oma (mijn ouders) gaan mee... !!Kost overigens wel wat; 2-3-4D Echo op DVD met 2 kleurenfoto's en minimaal 6 zwart/wit foto's ¤ 100,- Totaal ¤107,- (¤7,- toeslag voor weekend- avondecho... beetje dom; alleen dąn hadden ze plek
).
Als je een goed merk hebt gevonden, dan hou ik me aanbevolen Texquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:07 schreef texelonia het volgende:
Overigens vind ik die broeken die helemaal over je buik heen gaan ook niks. Ik heb liever heupbroeken die dus tot onder je buik komen. En dat is soms wel even zoeken ja, maar het meer dan waard
Wij zijn ook in Arnhem geweest, was een leuk mens die toen de echo maakte bij ons.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:05 schreef Jose81 het volgende:
Over de pretecho... wij hebben 'm ook gepland, bij Babyview in Arnhem... we gaan 15 september 's avonds op pad! En opa en oma (mijn ouders) gaan mee... !!Kost overigens wel wat; 2-3-4D Echo op DVD met 2 kleurenfoto's en minimaal 6 zwart/wit foto's ¤ 100,- Totaal ¤107,- (¤7,- toeslag voor weekend- avondecho... beetje dom; alleen dąn hadden ze plek
).
Ik weet niet meer hoe ik hier terecht ben gekomen maar ik wil hier toch even op reageren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:57 schreef Carmella het volgende:
[..]
Om genoeg calcium binnen te krijgen.
De pret-echo kan geloof ik tot een weekje of 28, daarna is het kind te groot, te weinig bewegingsruimte en heb je kans dat je drie kwartier naar een rug zit te starenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef iamredleader het volgende:
Hm, dan zal ik toch maar vrijdag met Tinuviel en de verloskundige een datum prikken dat het wel kan
Als je goed had gelezen had je al zien staan dat ik érg op m'n voeding letquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Als je voldoende calcium binnen wilt krijgen voor je kindje dan zou ik het lekker houden bij veel broccoli, boerenkool, vijgen, tahoe en noten.Veel effectiever en het past bij jouw gekozen levensstijl.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:57 schreef juttertje het volgende:
[..]
Dat is wel sneu zeg!Dat dat zo nauw luistert...
Die heb ik precies 1 dag nodig gehad en toen ben ik overgestapt op normaal maandverband wat mįkkelijk genoeg was.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:30 schreef Reinhilde het volgende:
Ja idd!!!Ik zat al een beetje raar te kijken
Hier willen ze het tot 21 weken. Dit omdat ALS er een ernstige afwijking IS, je het daarna nog eventueel kan weg laten halen. Dit kan tot 24 weken, en aangezien er zeker een week wachttijd is en 5 dagen verplichte bedenkttijd, kan dat dus niet later dan 21 weken.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:
[..]
In Belgiė niet hoor... ik kreeg m'n 20-wekenecho op 23weken zwangerschap. Geen enkel probleem voor de gynaecologe.
Maar goed, je hebt hier ook standaard 3 echo's die vergoed worden: met 12,20 en 30 weken.
Vrijdagnamiddag is het hier zo ver, niet die 12weken maar 1 extra dus om te kijken wat en hoe (ver).
vriendin heeft em bij 31 weken laten doen, was heel erg mooi!, ze raden hier zelfs ongeveer 27 weken aan. Ik had em met 28 weken en 3 dagen, ook alles te zien!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:46 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
De pret-echo kan geloof ik tot een weekje of 28, daarna is het kind te groot, te weinig bewegingsruimte en heb je kans dat je drie kwartier naar een rug zit te staren
Wij waren trouwens bij DC prenataal, ergens bij het leidseplein, voor zowel 20-wk echo als pret-echo.
Waren we erg tevreden over.
In belgie mag het tot een minder aantal weken als in NL.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:39 schreef Iksje het volgende:
ow ja, ok, dat weghalen zal in Belgiė misschien ook wel gebeuren, maar er is -denk ik- zo geen wettelijk kader als in Nederland. Zal allicht in overleg met de gynaecoloog gebeuren
Ik wéét wel dat het tot 24 weken mag, maar als ik het ergens zie staan, voel ik toch altijd mijn maag weer even samentrekkenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:36 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Hier willen ze het tot 21 weken. Dit omdat ALS er een ernstige afwijking IS, je het daarna nog eventueel kan weg laten halen. Dit kan tot 24 weken, en aangezien er zeker een week wachttijd is en 5 dagen verplichte bedenkttijd, kan dat dus niet later dan 21 weken.
het lijkt mij ook echt verschrikkelijk....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik wéét wel dat het tot 24 weken mag, maar als ik het ergens zie staan, voel ik toch altijd mijn maag weer even samentrekken
2 weken later maakt de beeb al zo'n grote kans als hij/zij te vroeg geboren wordt...
Rode hond is dat geloof ik, dan heb je inderdaad kans dat je kindje veel afwijjngen heeft.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:57 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
het lijkt mij ook echt verschrikkelijk....
Mn tante heeft het gehad, bij 20 weken bleek dat het kindje geen overlevenigkans had omdat mn tante Rubella had ofzoiets, het kindje zou dus met pijn ter wereld komen en het niet overleven. Mn tante kon het geestelijk niet aan om het kindje dan nog 20 weken te dragen en het dan op de wereld te zetten terwijl het zoveel pijn zou hebben. Dat kindje is met 23 weken weggehaald en mn tante is er echt helemaal kapot van geweest....
Ja, en toch... jij en ik zouden die keuze mss niet maken, maar anderen kunnen (al is het maar in hun ogen) daar wel goede redenen voor hebben...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:02 schreef freecell het volgende:
Dat is echt een hele beroere situatie
Maar als het kindje geen overlevingskans heeft, dat is toch nog weer wat anders dan nog een late abortus doe wegens een spina bifida oid, en dat komt helaas óók voor...
Ik vond het eigenlijk wel prettig spulquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:29 schreef freecell het volgende:
[..]
Die heb ik precies 1 dag nodig gehad en toen ben ik overgestapt op normaal maandverband wat mįkkelijk genoeg was.
Dus; het hoeft niet zo dramatisch te zijn als het er uit ziet.
Ik heb uiteindelijk F. van die ouderwetse kotex laten halen. Die hebben ook nog gewoon van die matrassen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel prettig spul. Niet zo zweterig als dat normale dunne maandverband.
Kun je beter broccoli eten daar zit veel meer calcium in.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:57 schreef Carmella het volgende:
[..]
Om genoeg calcium binnen te krijgen.
Een vriendin van mijn moeder is vorig jaar bevallen van een meisje, na 27 weken zwangerschap. Het meisje is vandaag 1 geworden. Het kan dus echt goed aflopen, ik vind dat fijne verhalen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:50 schreef Iksje het volgende:
Een grote kans nu ook weer niet, maar wel een reėele kans.
Moet door jouw post ook denken aan die reportage over Spaanse klinieken waar nog abortussen uitgevoerd werden met 31 weken. (officieel mag het daar tot 22weken, maar mits omkoping ging het dus wel)
Daar wil je gewoon niet aan denken!
als ik een kindje zou hebben met SPina Bifida of Anencefalie (open schedel) zou ik het weg laten halen, hoe moeilijk dat ook is. Zon kindje is vanaf de nek toe verlamd en met anencefalie is er ook geen overlevingskans.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:02 schreef freecell het volgende:
Dat is echt een hele beroere situatie
Maar als het kindje geen overlevingskans heeft, dat is toch nog weer wat anders dan nog een late abortus doe wegens een spina bifida oid, en dat komt helaas óók voor...
Ok dat wist ik niet! Dacht dat ze dan altijd vanaf de nek toe verlamd waren...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:04 schreef DolleMina het volgende:
Het verschilt heel erg waar de rug ´open´ ligt. Ik ken ook iemand met Spina Bifida, maar die kan ook gewoon lopen en dergelijke, het gaat gewoon wat voorzichtiger.
Mag ik vragen waarom? je kan een afwijking beter vantevoren weten zodat je de nodige eventuele extra spullen al voor de geboorte in huis kan halen. Plus dat als het kindje een zeer ernstige afwijking heeft(waar we niet van uitgaan natuurlijk) je echt keuzes moet maken of het wel menslievend is voor het kindje om het geboren te laten worden. Een kindje met een open schedeltje bijvoorbeeld, heeft zo ontzettend veel pijn bij de geboorte, en leeft vaak nog geen 2 uur, dat het misschien wel wel verstandig is dit vantevoren te weten en de keuze te maken of je die paar uur op de wereld je kindje zoveel pijn wilt doen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Jore het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Om dat te vieren hebben we een tricotslen gekocht.
Wat de 20-weken echo betreft: wij twijfelen heel erg of we de echo wel willen. We gaan in ieder geval zaterdag een pretecho laten maken. Als het kind een hoofd, twee armen en twee benen heeft dan zeggen we de afspraak hoogstwaarschijnlijk af. Ik wil geen beslissingen hoeven nemen over leven of dood, en als het kindje een kleine afwijking heeft dan kom ik daar liever achter als het al geboren is.
Gelukkig heeft een kindje met anencephalie juist geen pijn, omdat er geen hersenen zijn. Het overlijdt daardoor vaak wel vrij snel na de geboorte.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:23 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? je kan een afwijking beter vantevoren weten zodat je de nodige eventuele extra spullen al voor de geboorte in huis kan halen. Plus dat als het kindje een zeer ernstige afwijking heeft(waar we niet van uitgaan natuurlijk) je echt keuzes moet maken of het wel menslievend is voor het kindje om het geboren te laten worden. Een kindje met een open schedeltje bijvoorbeeld, heeft zo ontzettend veel pijn bij de geboorte, en leeft vaak nog geen 2 uur, dat het misschien wel wel verstandig is dit vantevoren te weten en de keuze te maken of je die paar uur op de wereld je kindje zoveel pijn wilt doen.
Ik bedoel dit niet negatief hoor, het is je eigen keus natuurlijk.
Wat is een tricotslen?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Jore het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Om dat te vieren hebben we een tricotslen gekocht.
Wat de 20-weken echo betreft: wij twijfelen heel erg of we de echo wel willen. We gaan in ieder geval zaterdag een pretecho laten maken. Als het kind een hoofd, twee armen en twee benen heeft dan zeggen we de afspraak hoogstwaarschijnlijk af. Ik wil geen beslissingen hoeven nemen over leven of dood, en als het kindje een kleine afwijking heeft dan kom ik daar liever achter als het al geboren is.
Er is mij verteld dat ze wel degelijk pijn voelen omdat er wel een hersenstam en een gedeelte van de kleine hersenen is, anders zouden ze ook niet kunnen huilen en bewegen na de geboorte.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:29 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Gelukkig heeft een kindje met anencephalie juist geen pijn, omdat er geen hersenen zijn. Het overlijdt daardoor vaak wel vrij snel na de geboorte.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:11 schreef Reinhilde het volgende:
De bel ging net, kraampakket afgeleverd van mijn verzekering!![]()
--Nu is het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel echt!--
Oh dat is wel extra leuk Texquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:03 schreef texelonia het volgende:
Wij krijgen onze echo's bij een echo centrum die daarnaast ook pretecho's doet. Zo kun je bij de 20 weken echo voor 15 euro extra een dvd krijgen, en voor 40 euro extra krijg je 30 minuten extra. Die dvd lijkt me wel leuk, en die 30 minuten op zich ook wel. Maar hoe lang duurt de 20 weken echo zelf wel niet? Dan heb je toch alles wel al gezien lijkt me?
Aan de andere kant is het wel een stuk goedkoper dan een pret echo. En die dvd lijkt me sowieso wel leuk, ook om aan Noah te kunnen laten zien
Dat ga ik ook zeggen inderdaad... bedankt voor jullie meedenken!! Ik ga in ieder geval morgenvroeg ook even bellen of ik een DVD van de echo kan krijgen, dan kan ik hem dat in het vooruitzicht stellen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:17 schreef Jelief het volgende:
En als je hem nou gewoon uitlegt waarom hij niet mee mag? Danvertel je dat je met de echodame hebt gesproken en dat die het niet goed vindt? Dan hoef je geen smoesje teverzinnen en jij bent niet degene die de afspraak doorbreekt zeg maar.
kwartier??? Hier duurde ie ruim 45 minuten.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:13 schreef owlet het volgende:
De 20 weken echo duurde bij ons een klein kwartiertje, Tex. En het was niet in 3D, misschien kan je dat in die extra 30 wel doen?
Ja, een kwartier. Alles was goed te zien en het zag er goed uit, dus er was geen enkele reden om hem langer te doen durenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:28 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
kwartier??? Hier duurde ie ruim 45 minuten.
Daarom doen wij dus die dvd erbij (maar dat is bij jullie misschien geen mogelijkheid). Noah nemen we overigens wel mee naar de 12 weken echo volgende week. Maar de 20 weken echo duurt een stuk langer en er wordt naar een stuk serieuzere zaken gekeken, dus dat leek me niet handig met Noah erbij.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:19 schreef Diaan73 het volgende:
Jose, lief dat je vraagt... er is nog geen nieuws, ze krijgt nu, als het goed is, de uitslag... spannend dus.
Hmm we zitten een beetje in dubio... we hebben Twan gezegd dat hij mee naar de 20weken echo mag, maar begin wel te twijfelen of het wel zo verstandig is om hem mee te nemen. Stel je voor dat er iets niet goed is, maar ja hoe zeg je een kind van 6 die zich daarop verheugt, dat hij toch niet mee mag.... moeilijk hoor.
Wat balen zeg, belachelijk dat er mensen zijn die dat soort dingen doen. Je hoort van andermans spullen af te blijven
Okay een kwartiertje is ook weer niet heel lang. Ik had van anderen gelezen dat het van 30 tot zelfs 60 minuten kon duren. Die extra 30 minuten is in 2D staat op de site. 3D kan alleen in de pretecho, of misschien kan het ook wel tegen nog extra bij betaling. Ik zal eens vragen als we de 12 weken echo hebben hoe lang de 20 weken echo bij hen duurt en wat er verder voor mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:13 schreef owlet het volgende:
De 20 weken echo duurde bij ons een klein kwartiertje, Tex. En het was niet in 3D, misschien kan je dat in die extra 30 wel doen?
Ik hoop dat dat hier ook kan... ik ben ook niet zo dol op het 3/4D gebeuren maar evt. kan een gewone 2D pretecho ook en dat kost ong. 35 euro dus dat valt nog mee.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons kon de 20 weken idd op dvd Diaan, moesten we zelf 15E voor betalen.
Dat hebben we dus gedaan. Wij vonden een pretecho ook te duur en ik hou zelf niet van het 3/4D gebeuren dus we hebben het verder gewoon bij de 12 en 20w echo's gehouden.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:33 schreef cattie het volgende:
Volgens mij staat mijn 20 weken echo ingepland voor een half uur. Dat gebeurd in het ziekenhuis, dus ik heb helaas geen mogelijkheid voor een dvd ofzo. Ik vind het wel spannend die echo, hopelijk is alles goed.
In de stad kon ik geen vest vinden. Daarom heb ik dit vest via internet besteld.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:03 schreef texelonia het volgende:
Wij krijgen onze echo's bij een echo centrum die daarnaast ook pretecho's doet. Zo kun je bij de 20 weken echo voor 15 euro extra een dvd krijgen, en voor 40 euro extra krijg je 30 minuten extra. Die dvd lijkt me wel leuk, en die 30 minuten op zich ook wel. Maar hoe lang duurt de 20 weken echo zelf wel niet? Dan heb je toch alles wel al gezien lijkt me?
Aan de andere kant is het wel een stuk goedkoper dan een pret echo. En die dvd lijkt me sowieso wel leuk, ook om aan Noah te kunnen laten zien
Hier zag ook alles er goed uit, maar ze heeft alles echt perfect gekeken, nieren, blaas, damrne, maag, kontquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:38 schreef owlet het volgende:
[..]
Ja, een kwartier. Alles was goed te zien en het zag er goed uit, dus er was geen enkele reden om hem langer te doen duren
Leuk dat ik het hier lees goeie tipquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons kon de 20 weken idd op dvd Diaan, moesten we zelf 15E voor betalen.
Dat hebben we dus gedaan. Wij vonden een pretecho ook te duur en ik hou zelf niet van het 3/4D gebeuren dus we hebben het verder gewoon bij de 12 en 20w echo's gehouden.
vreemd.. Waarom kan het bij andere bureaus dan wel? Lijkt me niet dat die zomaar tegen de wet in gaanquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:02 schreef Diaan73 het volgende:
Trouwens zij maken geen DVD van de echo omdat het een medische echo is. Het is wettelijk bepaald dat dat niet mag. Ik kan evt. wel bij 25 weken een pretecho laten maken en die op DVD laten zetten.
Ik heb net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en heb gevraagd naar de mogelijkheid om een dvd te laten maken. Heb gelijk even om duidelijkheid gevraagd, dit was hun antwoord:quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
vreemd.. Waarom kan het bij andere bureaus dan wel? Lijkt me niet dat die zomaar tegen de wet in gaan
aha. Op de site van 'mijn' echo bureau stond dat je voor 15 euro extra een dvd krijgt en voor 40 euro een dvd en 30 minuten extra tijd. Dat had ik dus niet opgevat dat je bij alleen de dvd ook extra tijd kreeg. Zal vast geen half uur zijn, maar toch.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:41 schreef klonelin het volgende:
[..]
Ik heb net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en heb gevraagd naar de mogelijkheid om een dvd te laten maken. Heb gelijk even om duidelijkheid gevraagd, dit was hun antwoord:
We kunnen de 20-weken echo niet op dvd zetten, wel kunnen we de afspraak verlengen om vervolgens dus materiaal voor de dvd te hebben.
Kortom, de 20-weken echo zelf wordt niet gefilmd, maar ze kunnen wel de afspraak verlengen om alsnog beeldmateriaal te krijgen.
De afspraak die ik heb gemaakt is trouwens op dinsdag 30 september, heb er nu al "zin in"!
Maar vooral ook spannend hoor. Vooral omdat je eigenlijk zolang niks ziet!
8 september ga ik weer naar de verloskundige, hopelijk mag ik dan weer het hartje horen.
Nou dat kan bij ons dus niet helaas..... wel duidelijk dus waarom andere bureaus het wel doen. In ieder geval is de kogel door de kerk... we nemen Twan gewoon mee en gaan ervanuit dat alles gewoon goed is. Positive thinking!!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:41 schreef klonelin het volgende:
[..]
Ik heb net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en heb gevraagd naar de mogelijkheid om een dvd te laten maken. Heb gelijk even om duidelijkheid gevraagd, dit was hun antwoord:
We kunnen de 20-weken echo niet op dvd zetten, wel kunnen we de afspraak verlengen om vervolgens dus materiaal voor de dvd te hebben.
Kortom, de 20-weken echo zelf wordt niet gefilmd, maar ze kunnen wel de afspraak verlengen om alsnog beeldmateriaal te krijgen.
De afspraak die ik heb gemaakt is trouwens op dinsdag 30 september, heb er nu al "zin in"!
Maar vooral ook spannend hoor. Vooral omdat je eigenlijk zolang niks ziet!
8 september ga ik weer naar de verloskundige, hopelijk mag ik dan weer het hartje horen.
Mss mag het wel als je bijbetaald? Ik kan me voorstellen dat ze het op die manier kunnen omzeilen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:23 schreef texelonia het volgende:
[..]
vreemd.. Waarom kan het bij andere bureaus dan wel? Lijkt me niet dat die zomaar tegen de wet in gaan
Ik kreeg de vorige keer 2 foto's, maar die waren erg wazig, omdat het een inwendige echo was.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:59 schreef Diaan73 het volgende:
En Carmella wat heb je een mooie echoen die 7 weken vliegen zo voorbij hoor!!
En 5 foto's???
wij krijgen er steeds maar 1, maar wel steeds de mooiste
Drie maanden voordat je bent uitgerekendquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:30 schreef texelonia het volgende:
Ben je trouwens ook niet verplicht het voor een bepaalde tijd te vertellen aan je werk? Ik had in mijn hoofd 16 weken, maar weet niet of dat nou ook echt zo is eigenlijk.
Ik vertel het volgende week, dan moet ik pas weer werken na een lange zomervakantiequote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:30 schreef texelonia het volgende:
Wanneer hebben jullie trouwens op je werk verteld dat je zwanger was?
Wat een opmerkingquote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:57 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb het op het werk gewoon na de grens van 12 weken verteld. De reactie van mijn manager: ik zie dat je blij bent, dus ik zal je maar feliciteren zeker.
Volgens mij loopt Jojogirl hier al wat maandjes (en een vorige zwangerschap) rondquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:40 schreef iamredleader het volgende:vanmiddag 17:00 de 16-weken afspraak
En welkom Jojogrirl, al bijna aan het eind!
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:09 schreef owlet het volgende:
[..]
Volgens mij loopt Jojogirl hier al wat maandjes (en een vorige zwangerschap) rondIk denk dat ze bedoelt dat ze zich meldt omdat het de eerste dag van meld"plicht" periode is
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:09 schreef owlet het volgende:
Volgens mij loopt Jojogirl hier al wat maandjes (en een vorige zwangerschap) rondIk denk dat ze bedoelt dat ze zich meldt omdat het de eerste dag van meld"plicht" periode is
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:45 schreef Fuente het volgende:
Ik moet het even kwijt, ben zo geschrokken en verdrietig..Mijn moeder belde me vanmorgen, dat een vriendin van mij (van de familie) vannacht bevallen is van haar zoontje. Ze liep bijna 2 weken over tijd, de verloskundige kon niet eerder komen dan toen ze 10 cm ontsluiting had en het kindje al half geboren was... het kindje had de navelstreng 2 keer om de nek, had het in de buik ook niet meer goed gehad.
Hij heeft ernstig zuurstofgebrek gehad en is vanmorgen met de babylance naar Utrecht gebracht.. en het ziet er zeer somber uit..
Ben er even kapot van, ik hoop zo dat het goed komt..
Liza; heel veel sterkte nog met het laatste beetje wachten, hoop dat het meezit en het snel gaat!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:58 schreef OooLizaooO het volgende:
Fuente, wat vreselijk nieuws. Een hele dikke knuffel voor jou!
Hier 39+1 and pretty sick of it. Ik kan bijna niets meer doen, ik slaap bijna niet meer, ik heb meer wel last van mijn maag dan niet, bewegen doet echt pijn (alsof mijn bekken elk moment kan breken),... *zucht* kleintje, 't is echt tijd om er uit te komen (alles staat klaar!). /end klaagmode
Wat erg.....arm ventje, hopelijk haalt ie het, met niet al te veel schadequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 18:42 schreef Fuente het volgende:
Even een kleine update, het kleine ventje (zal geen naam noemen i.v.m. privacy) ligt in Utrecht en is gekoeld, om verdere schade te voorkomen. De komende dagen is het afwachten..
Hier gaat het verder redelijk, ben gewoon erg geschrokken. Lieve reacties van jullie allemaal
Liza, 'k hoop dat je je kleintje snel in je armen hebt, kan me indenken dat je het zat wordt meis
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:32 schreef Fuente het volgende:
Zo probeer ik ook te denken, dit is niet standaard, dit is een uitzondering. Maar toch he?
Thnx... eerst nog wel werken... we hebben hem pas om half 4... gelukkig komt er morgen een auditteam om te auditen dus weinig tijd om me zenuwachtig te maken/voelen. Om 14:00 uur met de trein, Twan ophalen en dan naar echobureau.quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:09 schreef Fuente het volgende:
Spannend Diaan! Dat je maar een hele mooie echo mag hebben
Ik ben blij dat ik weer terug benquote:Op zondag 31 augustus 2008 09:45 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa welkom terug. Fijne vakantie gehad?
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:20 schreef Fruppel het volgende:
Verder wilde ik even vertellen dat mijnen ik vanmorgen in ondertrouw gegaan zijn!
Exacte trouw datum hebben we nog niet wat dat ligt nog even aan de locatie maar zoals het er nu uitziet word het eind november
Ben helemaal hyperig
Ow jee, allemaal dingen waar je niet blij van wordt... ondanks dat alles toch nog wel een beetje genoten? Waar zijn jullie trouwens geweest?quote:Op zondag 31 augustus 2008 10:32 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik weer terug benKon daar nauwelijks eten binnenhouden, mijn tandvlees was van top tot teen ontstoken, heb een ontsteking op mijn voet én op mijn vinger. En dan was er ook nog wat gezeur met hotel, overboeking, vliegtuig en transfer
![]()
Nou ja, ben wel bruin in ieder geval
Ik heb genoten van het afkoelen in het zwembad en de onverdeelde aandacht vanquote:Op zondag 31 augustus 2008 10:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow jee, allemaal dingen waar je niet blij van wordt... ondanks dat alles toch nog wel een beetje genoten? Waar zijn jullie trouwens geweest?
pff 41 graden, dat is wel erg warm..... ik vind het nu al veel te warmquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:00 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik heb genoten van het afkoelen in het zwembad en de onverdeelde aandacht vanWe zijn in Turkije geweest, het was daar ongeveer 41 graden, erg heet dus!
Moet zeggen dat we de lat ook wel een beetje hoog hadden liggen, we zijn in april ook in Mexico geweest en dat was in één woord ge-wel-dig. Neemt niet weg dat de dingen als overboeking e.d. hoe dan ook kut zouden zijn geweest, ook als de lat niet hoog had gelegen
Ik ben nu 14 + 5 en nog steeds niet van de constante misselijkheid af.. Beetje jammer..
Ik dacht trouwens dat er heel wat nieuwe streepjes gemeld waren voor in wegging op vakantie maar zie ze nog niet in het lijstje? Nog niet officieel gemeld ofzo?
quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:43 schreef Noli. het volgende:
* Noli. komt binnen vallen.. *
Huize Noli is sinds gister namiddag compleet van de mik.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
* Noli. gaat even in een zwembad dobberen, weer proberen de boel te bevatten en van de schrik te bekomen....![]()
Ik weet niet helemaal zeker of je er nou reuze blij mee bent maar toch: Gefeliciteerdquote:Op zondag 31 augustus 2008 13:43 schreef Noli. het volgende:
* Noli. komt binnen vallen.. *
Huize Noli is sinds gister namiddag compleet van de mik.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
* Noli. gaat even in een zwembad dobberen, weer proberen de boel te bevatten en van de schrik te bekomen....![]()
Oeh tof!quote:Op zondag 31 augustus 2008 20:55 schreef DolleMina het volgende:
Net een wandelwagenset gekocht (Quinny speedi twist incl wandelwagenbak), plus een maxi cosi plus voetenzak en een luiertas (of zoiets). Cadeautje van mijn schoonouders.
Dat krijgen wij ook van mijn schoonoudersquote:Op zondag 31 augustus 2008 20:55 schreef DolleMina het volgende:
Net een wandelwagenset gekocht (Quinny speedi twist incl wandelwagenbak), plus een maxi cosi plus voetenzak en een luiertas (of zoiets). Cadeautje van mijn schoonouders.
En die andere 2 niet dan? Misschien begrijp ik wel wat je probeert te zeggen maar ik vind het zo 'raar' overkomenquote:Op zondag 31 augustus 2008 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dus Noli, dit kindje wil gewoon heel graag bij jullie zijn!
Volgens mij wel over de oude heen. Ik kan alleen niet onderbouwen waarom ik dat zegquote:Op zondag 31 augustus 2008 19:08 schreef cattie het volgende:
Noli, heb je enig idee hoe lang je al zwanger bent?
Nog 2 nachtjes slapen en dan heb ik de 20 weken echo!![]()
Ik vroeg me vandaag trouwens opeens iets af. Als ik tijdens de bevalling weer een knip nodig heb, zetten ze die dan over de vorige heen of op een andere plek? Ik hoop eigenlijk over de oude, anders wordt het helemaal zo'n littekengebied.
quote:
Echt wel.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:11 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat krijgen wij ook van mijn schoonouders![]()
Goed cadeau
Veel succes en plezier morgen bij de echo Diaanquote:Op zondag 31 augustus 2008 09:45 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben vandaag precies 21 wekenEn morgen mn 20 weken echo, erg spannend.
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 1 september 2008 09:34 schreef Nijna het volgende:
Ik mag me hier ook weer melden, nog maar pril enzo... wilde het eigenljik voor me houden tot de echo, maar dat is pas 1 oktober en dat duurt nog zo lang en ik wil eigenljik gewoon meekletsen weer... Weet alleen niet of er nog bekenden meelezen, we hebben het alleen de ouders verteld tot nu toe. Onlangs is het bij iemand in onze omgeving mis gegaan, dus ik vind het toch wel spannend allemaal.
Voel me ok, beetje onbestemd gevoel (maar komt misschien ook omdat ik bovenstaande in mn achterhoofd heb). Wel nu al last van stuitje, maar ben ook al bij de fysio geweest. Als de echo geweest is en alles ok, kom ik wel met een datum...![]()
Ah! Mag ik vragen welke site?quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:56 schreef DolleMina het volgende:
[..]
[..]
Echt wel.![]()
We hebben het via een Duitse site gekocht, dus nog een stuk goedkoper dan in Nederland ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |