abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61152242
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:05 schreef Jose81 het volgende:

Over de pretecho... wij hebben 'm ook gepland, bij Babyview in Arnhem... we gaan 15 september 's avonds op pad! En opa en oma (mijn ouders) gaan mee... !! Kost overigens wel wat; 2-3-4D Echo op DVD met 2 kleurenfoto's en minimaal 6 zwart/wit foto's ¤ 100,- Totaal ¤107,- (¤7,- toeslag voor weekend- avondecho... beetje dom; alleen dàn hadden ze plek ).
Wij zijn ook in Arnhem geweest, was een leuk mens die toen de echo maakte bij ons.
Fake it till you make it...
pi_61154136
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:57 schreef Carmella het volgende:

[..]

Om genoeg calcium binnen te krijgen.
Ik weet niet meer hoe ik hier terecht ben gekomen maar ik wil hier toch even op reageren.
Melk drinken om calcium binnen te krijgen heeft geen enkele zin. In melk zit caseïne en fosfor die de opname van calcium remmen. Door het teveel aan eiwitten onttrekt je lichaam via je nieren calcium aan je lichaam waardoor je nog minder calcium over houdt. Bovendien heb je voor de opname van calcium magnesium nodig, iets dat in melk niet voldoende zit om de aanwezige calcium op te nemen.

Als je voldoende calcium binnen wilt krijgen voor je kindje dan zou ik het lekker houden bij veel broccoli, boerenkool, vijgen, tahoe en noten. Veel effectiever en het past bij jouw gekozen levensstijl.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:46:13 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61155196
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef iamredleader het volgende:
Hm, dan zal ik toch maar vrijdag met Tinuviel en de verloskundige een datum prikken dat het wel kan
De pret-echo kan geloof ik tot een weekje of 28, daarna is het kind te groot, te weinig bewegingsruimte en heb je kans dat je drie kwartier naar een rug zit te staren

Wij waren trouwens bij DC prenataal, ergens bij het leidseplein, voor zowel 20-wk echo als pret-echo.
Waren we erg tevreden over.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61156788
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:12 schreef MinderMutsig het volgende:

Als je voldoende calcium binnen wilt krijgen voor je kindje dan zou ik het lekker houden bij veel broccoli, boerenkool, vijgen, tahoe en noten. Veel effectiever en het past bij jouw gekozen levensstijl.
Als je goed had gelezen had je al zien staan dat ik érg op m'n voeding let Dus ja ik eet al goed uitgebreid
En melk is gewoon een goeie aanvulling als je normaal geen zuivel eet en drinkt. Beter wel dan niet tijdens m'n zwangerschap. En ik voel me hier het beste bij.
pi_61158777
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:57 schreef juttertje het volgende:

[..]

Dat is wel sneu zeg! Dat dat zo nauw luistert...
In België niet hoor... ik kreeg m'n 20-wekenecho op 23weken zwangerschap. Geen enkel probleem voor de gynaecologe.

Maar goed, je hebt hier ook standaard 3 echo's die vergoed worden: met 12,20 en 30 weken.
Vrijdagnamiddag is het hier zo ver, niet die 12weken maar 1 extra dus om te kijken wat en hoe (ver).
pi_61159171
Ik keek net even in mijn ticker en ik hoef nog maar 91 dagen! Dat klinkt een stuk minder dan 13 weken. Amai!!
pi_61159215
De bel ging net, kraampakket afgeleverd van mijn verzekering!
--Nu is het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel echt!--
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:16:00 #58
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_61159273
Ow, goed dat je het zegt, Reinhilde. Ik heb meteen mijn pakket aangevraagd, voor ik het vergeet.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:26:47 #59
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61159447
NIet schrikken van de inhoud Reinhilde (mega kraamverband enzo...)
pi_61159526
Ja idd!!! Ik zat al een beetje raar te kijken
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:43:29 #61
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_61159760
Ik ken die kraamverbanden wel een beetje: ik weet ook waar ze bij ons in de supermarkt staan, dus weet hoe groot de verpakking is. Best wel handig om te weten...
pi_61160586
Nou heb vanmorgen geprikt voor glucosemeting, ze namen wel gewoon buisjes bloed af omdat hb enzo ook bepaald wordt. Straks om 12 uur (2 uur na ontbijt) nog een vingerprik en dan ben ik weer klaar, ben benieuwd wat het glucose gehalte dan is!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61160636
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:30 schreef Reinhilde het volgende:
Ja idd!!! Ik zat al een beetje raar te kijken
Die heb ik precies 1 dag nodig gehad en toen ben ik overgestapt op normaal maandverband wat mákkelijk genoeg was.
Dus; het hoeft niet zo dramatisch te zijn als het er uit ziet.
pi_61160833
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:

[..]

In België niet hoor... ik kreeg m'n 20-wekenecho op 23weken zwangerschap. Geen enkel probleem voor de gynaecologe.

Maar goed, je hebt hier ook standaard 3 echo's die vergoed worden: met 12,20 en 30 weken.
Vrijdagnamiddag is het hier zo ver, niet die 12weken maar 1 extra dus om te kijken wat en hoe (ver).
Hier willen ze het tot 21 weken. Dit omdat ALS er een ernstige afwijking IS, je het daarna nog eventueel kan weg laten halen. Dit kan tot 24 weken, en aangezien er zeker een week wachttijd is en 5 dagen verplichte bedenkttijd, kan dat dus niet later dan 21 weken.
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61160876
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:46 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

De pret-echo kan geloof ik tot een weekje of 28, daarna is het kind te groot, te weinig bewegingsruimte en heb je kans dat je drie kwartier naar een rug zit te staren

Wij waren trouwens bij DC prenataal, ergens bij het leidseplein, voor zowel 20-wk echo als pret-echo.
Waren we erg tevreden over.
vriendin heeft em bij 31 weken laten doen, was heel erg mooi!, ze raden hier zelfs ongeveer 27 weken aan. Ik had em met 28 weken en 3 dagen, ook alles te zien!

Als het kindje onder de 24 weken is is het vaker minder mooi omdat de baby nog niet zveel vet heeft en er dus nog niet echt "mooi" uitziet zeg maar.
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_61160913
ow ja, ok, dat weghalen zal in België misschien ook wel gebeuren, maar er is -denk ik- zo geen wettelijk kader als in Nederland. Zal allicht in overleg met de gynaecoloog gebeuren
pi_61161005
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:39 schreef Iksje het volgende:
ow ja, ok, dat weghalen zal in België misschien ook wel gebeuren, maar er is -denk ik- zo geen wettelijk kader als in Nederland. Zal allicht in overleg met de gynaecoloog gebeuren
In belgie mag het tot een minder aantal weken als in NL.
pi_61161012
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:36 schreef DevilsChase het volgende:

[..]

Hier willen ze het tot 21 weken. Dit omdat ALS er een ernstige afwijking IS, je het daarna nog eventueel kan weg laten halen. Dit kan tot 24 weken, en aangezien er zeker een week wachttijd is en 5 dagen verplichte bedenkttijd, kan dat dus niet later dan 21 weken.
Ik wéét wel dat het tot 24 weken mag, maar als ik het ergens zie staan, voel ik toch altijd mijn maag weer even samentrekken

2 weken later maakt de beeb al zo'n grote kans als hij/zij te vroeg geboren wordt...
pi_61161179
Een grote kans nu ook weer niet, maar wel een reëele kans.
Moet door jouw post ook denken aan die reportage over Spaanse klinieken waar nog abortussen uitgevoerd werden met 31 weken. (officieel mag het daar tot 22weken, maar mits omkoping ging het dus wel)
Daar wil je gewoon niet aan denken!
pi_61161311
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik wéét wel dat het tot 24 weken mag, maar als ik het ergens zie staan, voel ik toch altijd mijn maag weer even samentrekken

2 weken later maakt de beeb al zo'n grote kans als hij/zij te vroeg geboren wordt...
het lijkt mij ook echt verschrikkelijk....

Mn tante heeft het gehad, bij 20 weken bleek dat het kindje geen overlevenigkans had omdat mn tante Rubella had ofzoiets, het kindje zou dus met pijn ter wereld komen en het niet overleven. Mn tante kon het geestelijk niet aan om het kindje dan nog 20 weken te dragen en het dan op de wereld te zetten terwijl het zoveel pijn zou hebben. Dat kindje is met 23 weken weggehaald en mn tante is er echt helemaal kapot van geweest....
pi_61161402
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:57 schreef DevilsChase het volgende:

[..]

het lijkt mij ook echt verschrikkelijk....

Mn tante heeft het gehad, bij 20 weken bleek dat het kindje geen overlevenigkans had omdat mn tante Rubella had ofzoiets, het kindje zou dus met pijn ter wereld komen en het niet overleven. Mn tante kon het geestelijk niet aan om het kindje dan nog 20 weken te dragen en het dan op de wereld te zetten terwijl het zoveel pijn zou hebben. Dat kindje is met 23 weken weggehaald en mn tante is er echt helemaal kapot van geweest....
Rode hond is dat geloof ik, dan heb je inderdaad kans dat je kindje veel afwijjngen heeft.
Het lijkt me vreselijk om zo'n keus te moeten maken...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_61161405
Dat is echt een hele beroere situatie
Maar als het kindje geen overlevingskans heeft, dat is toch nog weer wat anders dan nog een late abortus doe wegens een spina bifida oid, en dat komt helaas óók voor...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:06:50 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61161469
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:02 schreef freecell het volgende:
Maar als het kindje geen overlevingskans heeft, dat is toch nog weer wat anders dan nog een late abortus doe wegens een spina bifida oid, en dat komt helaas óók voor...
Ja, en toch... jij en ik zouden die keuze mss niet maken, maar anderen kunnen (al is het maar in hun ogen) daar wel goede redenen voor hebben...
Ik zou daar niet over durven te oordelen. Heel cru gezegd denk ik dan dat het beter is als het kindje niet geboren wordt dan dat het op zou moeten groeien bij mensen die het niet willen of kunnen.

Ik zou van binnen wel mijn mening hebben hoor, maar ik zou die geloof ik nooit hardop geven.

Of begrijp ik jouw opmerking nu verkeerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 27-08-2008 11:30:55 ]
pi_61161790
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:29 schreef freecell het volgende:

[..]

Die heb ik precies 1 dag nodig gehad en toen ben ik overgestapt op normaal maandverband wat mákkelijk genoeg was.
Dus; het hoeft niet zo dramatisch te zijn als het er uit ziet.
Ik vond het eigenlijk wel prettig spul . Niet zo zweterig als dat normale dunne maandverband.
Fake it till you make it...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:31:25 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61161975
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:22 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk wel prettig spul . Niet zo zweterig als dat normale dunne maandverband.
Ik heb uiteindelijk F. van die ouderwetse kotex laten halen. Die hebben ook nog gewoon van die matrassen.
pi_61162058
Het is wel lekker zacht inderdaad, voelt ook wel lekker als je nog een beetje gekneusd bent
Maar ik ben overgestapt op maandverband met een katoenen toplaagje, dat zweet niet zo.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:40:41 #77
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61162183
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:57 schreef Carmella het volgende:

[..]

Om genoeg calcium binnen te krijgen.
Kun je beter broccoli eten daar zit veel meer calcium in. Ik drink helemaal geen melk trouwens, af en toe chocomelk.

Edit: spuit11 reactie gezien de reacties hiervoor ....

Wij laten trouwens geen pretecho maken, ik vind de 20weken echo prima... daarna laat ik het op me afkomen En wat betreft die maandverbanden, daar kan ik me nog maar weinig van herinneren na de bevalling van Twan... volgens mij heb ik ze niet lang gedragen en al helemaal niet dat netbroekje. Al zwoor mijn schoonzusje bij die netbroekjes. Ik vond het bloed wat je na de bevalling nog verliest wel erg tegenvallen. Daar was ik dus helemaal niet op voorbereid.

[ Bericht 38% gewijzigd door Diaan73 op 27-08-2008 11:46:30 ]
Make love, not war ☮
pi_61162690
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:50 schreef Iksje het volgende:
Een grote kans nu ook weer niet, maar wel een reëele kans.
Moet door jouw post ook denken aan die reportage over Spaanse klinieken waar nog abortussen uitgevoerd werden met 31 weken. (officieel mag het daar tot 22weken, maar mits omkoping ging het dus wel)
Daar wil je gewoon niet aan denken!
Een vriendin van mijn moeder is vorig jaar bevallen van een meisje, na 27 weken zwangerschap. Het meisje is vandaag 1 geworden. Het kan dus echt goed aflopen, ik vind dat fijne verhalen.

In tegenstelling tot wat je typte over die Spaanse klinieken. Daar word ik lichamelijk echt misselijk van, en geestelijk heel erg verdrietig.
pi_61163775
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:02 schreef freecell het volgende:
als ik een kindje zou hebben met SPina Bifida of Anencefalie (open schedel) zou ik het weg laten halen, hoe moeilijk dat ook is. Zon kindje is vanaf de nek toe verlamd en met anencefalie is er ook geen overlevingskans.
pi_61163892
Bij spina bifida ben je niet perse verlamd dacht ik. Ik meen me te herinneren dat ik een jongen in de klas had, die dat ook had. En die liep alleen wat raar en had zo'n 3wieler fiets.
pi_61163961
Wij krijgen onze echo's bij een echo centrum die daarnaast ook pretecho's doet. Zo kun je bij de 20 weken echo voor 15 euro extra een dvd krijgen, en voor 40 euro extra krijg je 30 minuten extra. Die dvd lijkt me wel leuk, en die 30 minuten op zich ook wel. Maar hoe lang duurt de 20 weken echo zelf wel niet? Dan heb je toch alles wel al gezien lijkt me?

Aan de andere kant is het wel een stuk goedkoper dan een pret echo. En die dvd lijkt me sowieso wel leuk, ook om aan Noah te kunnen laten zien
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:04:19 #82
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_61163991
Het verschilt heel erg waar de rug ´open´ ligt. Ik ken ook iemand met Spina Bifida, maar die kan ook gewoon lopen en dergelijke, het gaat gewoon wat voorzichtiger.
pi_61163995
Een zwangere vriendin van mij was heel duidelijk: als er met 20 weken 'iets' heel erg mis is dan laat ze het weghalen. Hmm... Ben benieuwd of ze er tegen die tijd nog zo duidelijk over is. Ik vind het een moeilijk ding.
pi_61164094
Ik denk dat het van tevoren makkelijker gezegd is dat je het laat weghalen, dan als je eenmaal 20 weken zwanger bent, toch al een soort van band voelt met de baby, de baby al hebt voelen schoppen, op de echo ziet dat het al een 'echt' mensje is met alles erop en eraan.

Het ligt ook heel erg aan het soort afwijkingen denk ik. Zijn er uberhaupt overlevingskansen, en hoe zeker is de diagnose die ze stellen? Wat als na de geboorte blijkt dat het toch allemaal minder erg is dan ze in eerste instantie dachten? Het lijkt me een vreselijk moeilijke beslissing en ik hoop dat ik die nooit hoef te maken...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_61164326
Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed . Om dat te vieren hebben we een tricotslen gekocht.

Wat de 20-weken echo betreft: wij twijfelen heel erg of we de echo wel willen. We gaan in ieder geval zaterdag een pretecho laten maken. Als het kind een hoofd, twee armen en twee benen heeft dan zeggen we de afspraak hoogstwaarschijnlijk af. Ik wil geen beslissingen hoeven nemen over leven of dood, en als het kindje een kleine afwijking heeft dan kom ik daar liever achter als het al geboren is.
pi_61164335
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:04 schreef DolleMina het volgende:
Het verschilt heel erg waar de rug ´open´ ligt. Ik ken ook iemand met Spina Bifida, maar die kan ook gewoon lopen en dergelijke, het gaat gewoon wat voorzichtiger.
Ok dat wist ik niet! Dacht dat ze dan altijd vanaf de nek toe verlamd waren...
pi_61164419
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Jore het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed . Om dat te vieren hebben we een tricotslen gekocht.

Wat de 20-weken echo betreft: wij twijfelen heel erg of we de echo wel willen. We gaan in ieder geval zaterdag een pretecho laten maken. Als het kind een hoofd, twee armen en twee benen heeft dan zeggen we de afspraak hoogstwaarschijnlijk af. Ik wil geen beslissingen hoeven nemen over leven of dood, en als het kindje een kleine afwijking heeft dan kom ik daar liever achter als het al geboren is.
Mag ik vragen waarom? je kan een afwijking beter vantevoren weten zodat je de nodige eventuele extra spullen al voor de geboorte in huis kan halen. Plus dat als het kindje een zeer ernstige afwijking heeft(waar we niet van uitgaan natuurlijk) je echt keuzes moet maken of het wel menslievend is voor het kindje om het geboren te laten worden. Een kindje met een open schedeltje bijvoorbeeld, heeft zo ontzettend veel pijn bij de geboorte, en leeft vaak nog geen 2 uur, dat het misschien wel wel verstandig is dit vantevoren te weten en de keuze te maken of je die paar uur op de wereld je kindje zoveel pijn wilt doen.

Ik bedoel dit niet negatief hoor, het is je eigen keus natuurlijk.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:29:25 #88
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_61164526
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:23 schreef DevilsChase het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? je kan een afwijking beter vantevoren weten zodat je de nodige eventuele extra spullen al voor de geboorte in huis kan halen. Plus dat als het kindje een zeer ernstige afwijking heeft(waar we niet van uitgaan natuurlijk) je echt keuzes moet maken of het wel menslievend is voor het kindje om het geboren te laten worden. Een kindje met een open schedeltje bijvoorbeeld, heeft zo ontzettend veel pijn bij de geboorte, en leeft vaak nog geen 2 uur, dat het misschien wel wel verstandig is dit vantevoren te weten en de keuze te maken of je die paar uur op de wereld je kindje zoveel pijn wilt doen.

Ik bedoel dit niet negatief hoor, het is je eigen keus natuurlijk.
Gelukkig heeft een kindje met anencephalie juist geen pijn, omdat er geen hersenen zijn. Het overlijdt daardoor vaak wel vrij snel na de geboorte.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:46:09 #89
114177 Diaan73
pi_61164932
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Jore het volgende:

Wat is een tricotslen?

Hmm lekker dit hier allemaal te lezen net voordat ik de 21 weken echo krijg... natuurlijk sluit ik mn ogen er niet voor maar wil me er ook niet te druk voor maken. Ik wacht gewoon de echo af en kijk dan wel verder..... het is allemaal per persoon ook zo verschillend. Mocht er iets niet goed zijn, dan wil ik eerst de experts spreken en dan beslissen...
Make love, not war ☮
pi_61165058
Ik kan het niet echt goed uitleggen, het is meer een gevoel. Het voelt voor ons allebei niet goed om ons kind drie kwartier compleet door te laten zagen voordat het goed en wel geboren is. Ik wil gewoon kunnen vertrouwen op mijn lijf en op een goed verloop van zwangerschap en geboorte. Wat een open schedeltje betreft: ik neem aan dat de pretechomevrouw dat ook wel ziet zonder dat ze ernaar hoeft te zoeken.

En ja, we lopen het risico dat het kindje een afwijking heeft waarvan we niets weten voor de geboorte. Maar dat risico loop je altijd. En zoals ik al eerder zei: ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de beslissing over leven of dood.
pi_61165146
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:29 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Gelukkig heeft een kindje met anencephalie juist geen pijn, omdat er geen hersenen zijn. Het overlijdt daardoor vaak wel vrij snel na de geboorte.
Er is mij verteld dat ze wel degelijk pijn voelen omdat er wel een hersenstam en een gedeelte van de kleine hersenen is, anders zouden ze ook niet kunnen huilen en bewegen na de geboorte.
pi_61166510
Lijkt mij ook dat je afwijkingen beter van te voren kunt weten, dan kun je je er zelf ook op instellen.
Mijn nichtje is geboren met een hazenlip (schisis) en dat hebben ze niet vantevoren gezien op de echo's (de 20 weken echo bestond toen nog niet)
ook al is dat niet iets levensbedreigends, haar ouders waren wel even flink van de kaart toen ze het zagen.
Als ze het vantevoren hadden geweten waren ze er alvast op voorbereid wat ze te wachten stond.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61166664
Ik denk dat de hele discussie over al dan niet weghalen heel persoonlijk is.
Sommige mensen kunnen perfect om met een (zwaar) gehandicapt kind en andere mensen zien het zich echt niet doen.
Voor mij persoonlijk is de levenskwaliteit van een kindje heel belangrijk, ik zou op basis daarvan "oordelen".
Over andere personen en hun beslissingen heb ik niet te oordelen...
pi_61166832
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:11 schreef Reinhilde het volgende:
De bel ging net, kraampakket afgeleverd van mijn verzekering!
--Nu is het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel echt!--
Ik kan het me helemaal voorstellen!
Ik vond het al heel "echt" en spannend toen ik de bevestiging van m'n verzekering kreeg betreft de kraamzorg en het kraambureau "Er komt dus echt een bevalling"
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:03 schreef texelonia het volgende:
Wij krijgen onze echo's bij een echo centrum die daarnaast ook pretecho's doet. Zo kun je bij de 20 weken echo voor 15 euro extra een dvd krijgen, en voor 40 euro extra krijg je 30 minuten extra. Die dvd lijkt me wel leuk, en die 30 minuten op zich ook wel. Maar hoe lang duurt de 20 weken echo zelf wel niet? Dan heb je toch alles wel al gezien lijkt me?

Aan de andere kant is het wel een stuk goedkoper dan een pret echo. En die dvd lijkt me sowieso wel leuk, ook om aan Noah te kunnen laten zien
Oh dat is wel extra leuk Tex Ik denk dat ik zelf geen pretecho laat maken (ik krijg morgen nog een 2e echo en daarna de 20 weken nog), vind het een beetje prijzig, maar ik denk dat als ik al een kindje had ik het wel extra leuk zou vinden, een dvd om alles te bekijken en laten zien Als ik die optie nu zou hebben om bij de 20-weken echo een dvd te krijgen voor maar 15 euro zou ik het ook wel doen denk ik.
pi_61166845
Fuente, ja, raar he van die die ¤7,- toeslag omdat het in de avond of in het weekend gedaan wordt... wij konden kiezen uit maandagavond, vrijdagavond of zaterdag...

Over de 20 weken echo; ik persoonlijk ben wel erg blij dat we de 20 weken echo hebben laten doen. Een kennis van mij vertelde dat zij een kindje kregen met een klompvoetje. Dat was bij de 20 weken echo ontdekt. Doordat ze het al zo vroeg wisten, hebben ze gelijk maatregelen kunnen nemen en is het kindje vlak na de geboorte geopereerd. Het voetje is toen helemaal genezen...

Het kan dus zeker wel z'n voordelen hebben om van te voren van een eventuele handicap af te weten!

Als wij bij de 20 weken echo te horen hadden gekregen dat ons kindje een zware afwijking zou hebben, waardoor het als een kasplantje zou moeten leven, dan hadden wij de zwangerschap wel afgebroken. Tuurlijk heb je geen 100% zekerheid bij de 20 weken echo, maar het kan al wel een stukje onzekerheid wegnemen, mocht je die hebben.

Ik vond het bovendien gewoon héérlijk om de kleine weer eens te zien...!

De pretecho doen we omdat we het leuk vinden om het later aan het kind zelf te kunnen laten zien, omdat we het zelf erg leuk vinden en nieuwsgierig zijn hoe het nu in de afgelopen weken gegroeid is èn vooral ook om opa en oma 'live' kennis te laten maken met hun kleinkindje...

Diaan; hoe is het met je collega???

ik moet het even kwijt; vannacht is onze auto weer bekrast... bij mijn collega die 2 deuren verder woont, is de achterruit ingegooid met een steen uit onze oude badkamer (het puin van de badkamer heeft de aannemer in een aanhanger gegooid en die staat hier bij ons naast de parkeerplaats)... fijn dus... wéér ¤ 550,- schade... in onze oude straat is onze auto een keer over de héle zijkant bekrast...en nu dit weer...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_61166940
De 20 weken echo duurde bij ons een klein kwartiertje, Tex. En het was niet in 3D, misschien kan je dat in die extra 30 wel doen?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:19:41 #97
114177 Diaan73
pi_61167091
Jose, lief dat je vraagt... er is nog geen nieuws, ze krijgt nu, als het goed is, de uitslag... spannend dus.

Hmm we zitten een beetje in dubio... we hebben Twan gezegd dat hij mee naar de 20weken echo mag, maar begin wel te twijfelen of het wel zo verstandig is om hem mee te nemen. Stel je voor dat er iets niet goed is, maar ja hoe zeg je een kind van 6 die zich daarop verheugt, dat hij toch niet mee mag.... moeilijk hoor.

Wat balen zeg , belachelijk dat er mensen zijn die dat soort dingen doen. Je hoort van andermans spullen af te blijven
Make love, not war ☮
pi_61167174
Diaan, ik wilde Emma eerst ook meenemen, het leek mij voor haar ook leuk om te zien. Tot ikmij realiseerde dat onzeaandacht dan verdeeld moet wordenover Emma en de echo én dat ze er bij is als er slecht nieuws is. Dat samen maakte dat we er voor hebben gekozen om haar niet mee te (gaan)nemen. Mocht ik nou nog een keer een groeiecho hebben dan kan ze dan wel mee denk ik.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61167237
Diaan, hier mogen kinderen ook niet mee naar de 20 weken echo. Het is een medische echo die wel wat concentratie vereist en als er iets niet goed is, moet je dat dan ook meteen uitleggen aan je kind. Dus wij hebben Sara thuisgelaten. Ze is wel meegeweest naar de pretecho.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:38:38 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61167553
Lastig Diaan... Je zou ervoor kunnen kiezen om eerst de 20w samen te doen en dan met Twan voor een pret-echo te gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')