Wij zijn ook in Arnhem geweest, was een leuk mens die toen de echo maakte bij ons.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:05 schreef Jose81 het volgende:
Over de pretecho... wij hebben 'm ook gepland, bij Babyview in Arnhem... we gaan 15 september 's avonds op pad! En opa en oma (mijn ouders) gaan mee... !!Kost overigens wel wat; 2-3-4D Echo op DVD met 2 kleurenfoto's en minimaal 6 zwart/wit foto's ¤ 100,- Totaal ¤107,- (¤7,- toeslag voor weekend- avondecho... beetje dom; alleen dàn hadden ze plek
).
Ik weet niet meer hoe ik hier terecht ben gekomen maar ik wil hier toch even op reageren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:57 schreef Carmella het volgende:
[..]
Om genoeg calcium binnen te krijgen.
De pret-echo kan geloof ik tot een weekje of 28, daarna is het kind te groot, te weinig bewegingsruimte en heb je kans dat je drie kwartier naar een rug zit te starenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:15 schreef iamredleader het volgende:
Hm, dan zal ik toch maar vrijdag met Tinuviel en de verloskundige een datum prikken dat het wel kan
Als je goed had gelezen had je al zien staan dat ik érg op m'n voeding letquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Als je voldoende calcium binnen wilt krijgen voor je kindje dan zou ik het lekker houden bij veel broccoli, boerenkool, vijgen, tahoe en noten.Veel effectiever en het past bij jouw gekozen levensstijl.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:57 schreef juttertje het volgende:
[..]
Dat is wel sneu zeg!Dat dat zo nauw luistert...
Die heb ik precies 1 dag nodig gehad en toen ben ik overgestapt op normaal maandverband wat mákkelijk genoeg was.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:30 schreef Reinhilde het volgende:
Ja idd!!!Ik zat al een beetje raar te kijken
Hier willen ze het tot 21 weken. Dit omdat ALS er een ernstige afwijking IS, je het daarna nog eventueel kan weg laten halen. Dit kan tot 24 weken, en aangezien er zeker een week wachttijd is en 5 dagen verplichte bedenkttijd, kan dat dus niet later dan 21 weken.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 08:39 schreef Iksje het volgende:
[..]
In België niet hoor... ik kreeg m'n 20-wekenecho op 23weken zwangerschap. Geen enkel probleem voor de gynaecologe.
Maar goed, je hebt hier ook standaard 3 echo's die vergoed worden: met 12,20 en 30 weken.
Vrijdagnamiddag is het hier zo ver, niet die 12weken maar 1 extra dus om te kijken wat en hoe (ver).
vriendin heeft em bij 31 weken laten doen, was heel erg mooi!, ze raden hier zelfs ongeveer 27 weken aan. Ik had em met 28 weken en 3 dagen, ook alles te zien!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:46 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
De pret-echo kan geloof ik tot een weekje of 28, daarna is het kind te groot, te weinig bewegingsruimte en heb je kans dat je drie kwartier naar een rug zit te staren
Wij waren trouwens bij DC prenataal, ergens bij het leidseplein, voor zowel 20-wk echo als pret-echo.
Waren we erg tevreden over.
In belgie mag het tot een minder aantal weken als in NL.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:39 schreef Iksje het volgende:
ow ja, ok, dat weghalen zal in België misschien ook wel gebeuren, maar er is -denk ik- zo geen wettelijk kader als in Nederland. Zal allicht in overleg met de gynaecoloog gebeuren
Ik wéét wel dat het tot 24 weken mag, maar als ik het ergens zie staan, voel ik toch altijd mijn maag weer even samentrekkenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:36 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Hier willen ze het tot 21 weken. Dit omdat ALS er een ernstige afwijking IS, je het daarna nog eventueel kan weg laten halen. Dit kan tot 24 weken, en aangezien er zeker een week wachttijd is en 5 dagen verplichte bedenkttijd, kan dat dus niet later dan 21 weken.
het lijkt mij ook echt verschrikkelijk....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik wéét wel dat het tot 24 weken mag, maar als ik het ergens zie staan, voel ik toch altijd mijn maag weer even samentrekken
2 weken later maakt de beeb al zo'n grote kans als hij/zij te vroeg geboren wordt...
Rode hond is dat geloof ik, dan heb je inderdaad kans dat je kindje veel afwijjngen heeft.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:57 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
het lijkt mij ook echt verschrikkelijk....
Mn tante heeft het gehad, bij 20 weken bleek dat het kindje geen overlevenigkans had omdat mn tante Rubella had ofzoiets, het kindje zou dus met pijn ter wereld komen en het niet overleven. Mn tante kon het geestelijk niet aan om het kindje dan nog 20 weken te dragen en het dan op de wereld te zetten terwijl het zoveel pijn zou hebben. Dat kindje is met 23 weken weggehaald en mn tante is er echt helemaal kapot van geweest....
Ja, en toch... jij en ik zouden die keuze mss niet maken, maar anderen kunnen (al is het maar in hun ogen) daar wel goede redenen voor hebben...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:02 schreef freecell het volgende:
Dat is echt een hele beroere situatie
Maar als het kindje geen overlevingskans heeft, dat is toch nog weer wat anders dan nog een late abortus doe wegens een spina bifida oid, en dat komt helaas óók voor...
Ik vond het eigenlijk wel prettig spulquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:29 schreef freecell het volgende:
[..]
Die heb ik precies 1 dag nodig gehad en toen ben ik overgestapt op normaal maandverband wat mákkelijk genoeg was.
Dus; het hoeft niet zo dramatisch te zijn als het er uit ziet.
Ik heb uiteindelijk F. van die ouderwetse kotex laten halen. Die hebben ook nog gewoon van die matrassen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel prettig spul. Niet zo zweterig als dat normale dunne maandverband.
Kun je beter broccoli eten daar zit veel meer calcium in.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:57 schreef Carmella het volgende:
[..]
Om genoeg calcium binnen te krijgen.
Een vriendin van mijn moeder is vorig jaar bevallen van een meisje, na 27 weken zwangerschap. Het meisje is vandaag 1 geworden. Het kan dus echt goed aflopen, ik vind dat fijne verhalen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:50 schreef Iksje het volgende:
Een grote kans nu ook weer niet, maar wel een reëele kans.
Moet door jouw post ook denken aan die reportage over Spaanse klinieken waar nog abortussen uitgevoerd werden met 31 weken. (officieel mag het daar tot 22weken, maar mits omkoping ging het dus wel)
Daar wil je gewoon niet aan denken!
als ik een kindje zou hebben met SPina Bifida of Anencefalie (open schedel) zou ik het weg laten halen, hoe moeilijk dat ook is. Zon kindje is vanaf de nek toe verlamd en met anencefalie is er ook geen overlevingskans.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:02 schreef freecell het volgende:
Dat is echt een hele beroere situatie
Maar als het kindje geen overlevingskans heeft, dat is toch nog weer wat anders dan nog een late abortus doe wegens een spina bifida oid, en dat komt helaas óók voor...
Ok dat wist ik niet! Dacht dat ze dan altijd vanaf de nek toe verlamd waren...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:04 schreef DolleMina het volgende:
Het verschilt heel erg waar de rug ´open´ ligt. Ik ken ook iemand met Spina Bifida, maar die kan ook gewoon lopen en dergelijke, het gaat gewoon wat voorzichtiger.
Mag ik vragen waarom? je kan een afwijking beter vantevoren weten zodat je de nodige eventuele extra spullen al voor de geboorte in huis kan halen. Plus dat als het kindje een zeer ernstige afwijking heeft(waar we niet van uitgaan natuurlijk) je echt keuzes moet maken of het wel menslievend is voor het kindje om het geboren te laten worden. Een kindje met een open schedeltje bijvoorbeeld, heeft zo ontzettend veel pijn bij de geboorte, en leeft vaak nog geen 2 uur, dat het misschien wel wel verstandig is dit vantevoren te weten en de keuze te maken of je die paar uur op de wereld je kindje zoveel pijn wilt doen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Jore het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Om dat te vieren hebben we een tricotslen gekocht.
Wat de 20-weken echo betreft: wij twijfelen heel erg of we de echo wel willen. We gaan in ieder geval zaterdag een pretecho laten maken. Als het kind een hoofd, twee armen en twee benen heeft dan zeggen we de afspraak hoogstwaarschijnlijk af. Ik wil geen beslissingen hoeven nemen over leven of dood, en als het kindje een kleine afwijking heeft dan kom ik daar liever achter als het al geboren is.
Gelukkig heeft een kindje met anencephalie juist geen pijn, omdat er geen hersenen zijn. Het overlijdt daardoor vaak wel vrij snel na de geboorte.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:23 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? je kan een afwijking beter vantevoren weten zodat je de nodige eventuele extra spullen al voor de geboorte in huis kan halen. Plus dat als het kindje een zeer ernstige afwijking heeft(waar we niet van uitgaan natuurlijk) je echt keuzes moet maken of het wel menslievend is voor het kindje om het geboren te laten worden. Een kindje met een open schedeltje bijvoorbeeld, heeft zo ontzettend veel pijn bij de geboorte, en leeft vaak nog geen 2 uur, dat het misschien wel wel verstandig is dit vantevoren te weten en de keuze te maken of je die paar uur op de wereld je kindje zoveel pijn wilt doen.
Ik bedoel dit niet negatief hoor, het is je eigen keus natuurlijk.
Wat is een tricotslen?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:19 schreef Jore het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Om dat te vieren hebben we een tricotslen gekocht.
Wat de 20-weken echo betreft: wij twijfelen heel erg of we de echo wel willen. We gaan in ieder geval zaterdag een pretecho laten maken. Als het kind een hoofd, twee armen en twee benen heeft dan zeggen we de afspraak hoogstwaarschijnlijk af. Ik wil geen beslissingen hoeven nemen over leven of dood, en als het kindje een kleine afwijking heeft dan kom ik daar liever achter als het al geboren is.
Er is mij verteld dat ze wel degelijk pijn voelen omdat er wel een hersenstam en een gedeelte van de kleine hersenen is, anders zouden ze ook niet kunnen huilen en bewegen na de geboorte.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:29 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Gelukkig heeft een kindje met anencephalie juist geen pijn, omdat er geen hersenen zijn. Het overlijdt daardoor vaak wel vrij snel na de geboorte.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:11 schreef Reinhilde het volgende:
De bel ging net, kraampakket afgeleverd van mijn verzekering!![]()
--Nu is het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel echt!--
Oh dat is wel extra leuk Texquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:03 schreef texelonia het volgende:
Wij krijgen onze echo's bij een echo centrum die daarnaast ook pretecho's doet. Zo kun je bij de 20 weken echo voor 15 euro extra een dvd krijgen, en voor 40 euro extra krijg je 30 minuten extra. Die dvd lijkt me wel leuk, en die 30 minuten op zich ook wel. Maar hoe lang duurt de 20 weken echo zelf wel niet? Dan heb je toch alles wel al gezien lijkt me?
Aan de andere kant is het wel een stuk goedkoper dan een pret echo. En die dvd lijkt me sowieso wel leuk, ook om aan Noah te kunnen laten zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |