Ja, dat was ook het plan. Alleen ben ik dan heel erg bang dat ik verdwaal!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:57 schreef Liejannuh het volgende:
Klinkt als een goede reiskostenvergoeding Annie!
Nynke, ga een stukje rennen dan vandaag. De boel een beetje losmaken enzo.Werkt vaak erg goed met spierpijn.
Ik ga zo voor het laatste voetballen in mn lunchpauze.
Smoesjes!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, dat was ook het plan. Alleen ben ik dan heel erg bang dat ik verdwaal!
Dat adres, dat ken ik ondertussen wel uit m'n hoofd. Ik geloof dat er hier in het complex ook een soort sportzaal achtig iets is, zal ik zo eens even kijken. Eerst mezelf uit bed schoppen, en onder de douche stappen!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Smoesjes!
Gewoon een briefje met je adres meenemen en via google maps of map my run een route uitstippelen.
Zo eigenwijs zijn als dikke stront door een theezeefjequote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:49 schreef Liejannuh het volgende:
Wat had je vader gedaan om dat voor elkaar te krijgen Lein?
Wel fijn dat de operatie geslaagd is.
zeker goed nieuwsquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Leintjeuh het volgende:
Papa is aan z'n knie geopereerd, de meniscus was goed stuk dus is bijgesnoeid M.idden in de knie schijnt flink wat artrose te zitten, maar als t goed is, heeft paps binnenkort weer net zo veel (of weinig) last van de knie als voordat hij z'n meniscus aan gort hielp. Goed nieuws, dus
nog gelukt met unlocken van je foon?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, dat was ook het plan. Alleen ben ik dan heel erg bang dat ik verdwaal!
K heb de code nog niet gemaild gekregen. Kon tot 3 werkdagen duren, dus wacht rustig af!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:58 schreef latislos het volgende:
[..]
nog gelukt met unlocken van je foon?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:52 schreef Leintjeuh het volgende:
En een keer per week squashen, een keer per week golfen en zijn meniscus ging kapot terwijl hij m'n moeder aan het masseren was.
Ja, échtquote:
Ik wíl het niet wetenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Geniaal
Weet je zeker dat dat geen rare smoes is?
mn kookboeken zijn al ingepakt namelijkquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
heeft iemand hier nog een fijn recept voor lasagne met spinazie en VERSE (dus geen gerookte) zalm?
En het liefst ricotta
Je beschrijft zelf al het hele recept, wat wil je nog meer weten dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
heeft iemand hier nog een fijn recept voor lasagne met spinazie en VERSE (dus geen gerookte) zalm?
En het liefst ricotta
oh arm kindquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mn kookboeken zijn al ingepakt namelijk
ik kijk natuurlijk eerst hier, want jan en alleman zet zijn recepten op internetquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:48 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig heb je nog internet Moblomet miljoenen recepten
natuurlijkquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kijk natuurlijk eerst hier, want jan en alleman zet zijn recepten op internet
Canolli vullen met spinazi/ricotta mengsel. Wel goed op smaak brengen voordat je het mensel erin frummelt, want daarna kan het niet meerquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
ja, daar twijfelde ik idd al over, dat de zalm ontzettend taai gaat worden.......
dan kan ik ook de zalm los bij pasta doen....
*twijfel* heb gelukkig nog even om er over na te twijfelen
Goed puntquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:40 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell, je moet je ondertitel aanpassen. Je bent nu weer gewoon een ouwerwetse 1-in-1![]()
Whehequote:
In geval van twijfel altijd blijven liggenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:31 schreef MissHobje het volgende:
zal ik uit bed gaan.. of toch nog ff erin blijven
dilemma ook weer vandaag.
vriendinnetje van mij (nadat ze eerst ff een paar dagen onder de pannen was in het ziekenhuis) nam, zodra ze thuis was, een lekker groot glas rosé want ze gaf toch geen borstvoedingquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:29 schreef ColdFeet het volgende:
Om het even heel erg CUL te houden: Freecell, heb je je al gelaafd aan biefstuk, sushi en andere 'verboden' zaken?
Nog helemaal nietquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:29 schreef ColdFeet het volgende:
Om het even heel erg CUL te houden: Freecell, heb je je al gelaafd aan biefstuk, sushi en andere 'verboden' zaken?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
In geval van twijfel altijd blijven liggen
Ja joh! Ricotta is al machtig genoeg, en voor de smeuigheid lijkt het me niet nodig, eigenlijk.quote:
supermooi kaartjequote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:55 schreef freecell het volgende:
Tadaa kaartje!
Zwangerschap en geboorte deel 397
tsjeck!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja joh! Ricotta is al machtig genoeg, en voor de smeuigheid lijkt het me niet nodig, eigenlijk.
de zon scheen hier vandaag! En gister ook al. Zat in een t-shirtje op de fiets! Alleen toen ik terugfietste (natuurlijk weer verdwaald) begon het te regenen. Nu is het weer droog..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:07 schreef MissHobje het volgende:
Is het weer inmiddels wat beter daar Knynke??
Hier is het behoorlijk herfstachtig inmiddels
Volgende maandag begint een introductieprogramma, wat niet zoveel voorstelt. Het echte werk begint 1 september inderdaad.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Wanneer begin je eigenlijk Nynke? 1 september?
Hardlopen in de regen is Tofquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:05 schreef AKnynke het volgende:
@ Isa: T was hier vandaag heerlijk weer, t zonnetje scheen lekker! Alleen toen ik om een uur of 5 naar huis fietste begon het een beetje te miezeren, en zonet onder het lopen regende het ook een beetje. Maar ik ben gek op hardlopen in de regen!
Die buien zijn geweldig om in te lopen. Dan voel je je zoooo stoer!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hardlopen in de regen is TofAlleen stortregent het hier steeds. Ik ben al tot op mijn ondergoed natgeregend vandaag
Koffie halverwege?quote:
maar dat klinkt ook heel iddylischquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:54 schreef Isabeau het volgende:
In de sneeuw hardlopen is ook lekkerEn mooi! Vooral als het een beetje onder je voeten knispert en het heel stil is verder.
Fluitend vogeltje in de vertequote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:54 schreef Isabeau het volgende:
In de sneeuw hardlopen is ook lekkerEn mooi! Vooral als het een beetje onder je voeten knispert en het heel stil is verder.
Heeft je nieuwe werkgever ook een voetbalteam?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:31 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb geen regen gezien vandaag! Het voetbalveld was wel erg nat en het gras was lang, dus de ballen rolden totaal niet.
Wel weer veel wind trouwens.
Mijn mooiste hardloopmoment was 's avonds op 1 januari. Op 31 december was het toen zo ontzettend mistig dat mensen het vuurwerk niet zagen, waardoor heel veel mensen het de volgende dag op avond van 1 januari afstaken. Precies op het moment dat ik aan het hardlopen was. Dat was echt prachtigquote:
Ik vrees het ergste.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:40 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Heeft je nieuwe werkgever ook een voetbalteam?
Sneeuw Woar!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:37 schreef Den_Haag het volgende:gewoon lopen in de sneeuw is al leuk!
Het ook nog een paar leuke regenfoto's![]()
Ik herinner je er even op subtiele wijze aan dat je geen foto's van andere users mag posten zonder hun toestemmingquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:37 schreef Den_Haag het volgende:
Heb ook nog een paar leuke regenfoto's![]()
Ik krijg in November al sneeuw! Schijnt! En ik heb zin om m'n winterjas aan te doen, want die is zo tof!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Sneeuw Woar!!
sneeuw Rules enorm heftig!!! kan niet wachten tot de 1e nachtvorsten
*zucht* sneeuw
*kut zomert*
Wow Lein, zo subtiel ben je nog nooit geweest!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:47 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik herinner je er even op subtiele wijze aan dat je geen foto's van andere users mag posten zonder hun toestemming
Ik mail ze morgen wel door naar de betrokkenenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:47 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik herinner je er even op subtiele wijze aan dat je geen foto's van andere users mag posten zonder hun toestemming
Hmmm. Ok.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Ik mail ze morgen wel door naar de betrokkenen![]()
Of gratis als de tegenpartij het ook heeftquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:50 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Wow Lein, zo subtiel ben je nog nooit geweest!
Net even m'n moeder en m'n oma gebeld via skype. Nieuwe hoofdtelefoon deed de trick, nu kan ik fatsoenlijk bellen!
M'n oma was helemaal verbaasd. ' goh nynke, nu heb ik jou aan de telefoon, wat gek!'. Ze wou na een seconde al ophangen, omdat het anders te duur werd, maar toen ik vertelde dat ik voor 0.017 cent per minuut kan bellen bleef ze maar kleppen!
Geen probleem! M'n 88-jarige oma heeft geen computer, dus die kan niet skypen. Voor de rest is skype inderdaad een geweldig programma!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:59 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Of gratis als de tegenpartij het ook heeft![]()
Loving skype
En sneeuw!! dus jij krijgt gewoon sowieso sneeuwwat geweldig
Dan wil je er vast foto's van plaatsen tegen die tijd hoop ik
Bemoei je d'r niet mee man!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:10 schreef Isabeau het volgende:
Geef je Mr. Tilburg zo niet een verkeerd signaal of moet ik me er niet mee bemoeien
kutzomertquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:41 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Sneeuw Woar!!
sneeuw Rules enorm heftig!!! kan niet wachten tot de 1e nachtvorsten
*zucht* sneeuw
*kut zomert*
Geen idee, ik heb 't net gegetenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:42 schreef Liejannuh het volgende:
Wat was het recept voor Hummus ook alweer?
Leuk kaartje trouwens Freecell!
Is dat dezelfde steel en vork als toen van: '1x en niet meer hoor!'quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Bemoei je d'r niet mee man!![]()
Nee, hij en ik weten allebei heel goed hoe de vork in de steel zit. Hij kan het wel waarderen denk ik!
Je bedoelt je strontje, je paddenpisserquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:39 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn hordeolum externum was eindelijk hard geworden en zomaar uit mijn ooglid gevallen
Heh lekkerquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:39 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn hordeolum externum was eindelijk hard geworden en zomaar uit mijn ooglid gevallen
Nynke geeft zo in ieder geval het verkeerde signaal dat ze van suffe kutfilms houdt afquote:
Obviouslyquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nynke geeft zo in ieder geval het verkeerde signaal dat ze van suffe kutfilms houdt af
Ik heb m al eetbaar gekregen. Met kikkererwten idd. En de tahini waarvoor ik half Amsterdam heb afgestruind.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb 't net gegetenwas wel lekker, in een restaurantje
met kikkererwten is dat toch?
Nee, maar wel alleen met hobje en nynke. Heb je hun adres?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:45 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Wil je mee skypen met hobje, nynke en mij?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is dat dezelfde steel en vork als toen van: '1x en niet meer hoor!'
klootzakquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, maar wel alleen met hobje en nynke. Heb je hun adres?
Van kikkererwten moet ik altijd een beetje griezelenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:48 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb m al eetbaar gekregen. Met kikkererwten idd. En de tahini waarvoor ik half Amsterdam heb afgestruind.
... Sterf.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Door er Chana Masala van te maken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:59 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Van kikkererwten moet ik altijd een beetje griezelenHoe maak je die lekker?
Oh hoe bevallen die funky kruiden die je steeds krijgt? Marssala kuiden ofzo?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Door er Chana Masala van te maken.![]()
Of door er hummus van te maken.![]()
Of aan ColdFeet een recept te vragen.
Tip: Jeugdjournaal, stuk positiever wereldnieuws.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:03 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
en waarom blijf ik toch naar stervende mensen kijken op tv
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
over mijn lijk ook gezien?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:03 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
wat ben jij dan aan het kijken??quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:03 schreef octopussy het volgende:
![]()
jahquote:
ik ook, ik hield het niet droogquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:09 schreef octopussy het volgende:
[..]
jah![]()
gewoon echt te triest. Een moeder van 35 die gewoon dood ligt te gaan aan borstkanker. KLOTEZIEKTE
he ja, laten we het ff over enge ziekten gaan hebbenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:10 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]erg heh... MS is ook zo'n klote ziekte
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
he ja, laten we het ff over enge ziekten gaan hebbenleuk
![]()
Frits van Egters
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
I/m back
Zo makkelijk kom je niet van me af hahaa.
Bloedbank test het standaard en zo lang je mag blijven doneren heb je geen hivquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:23 schreef ColdFeet het volgende:
Maar Octo, waarom zou jij HIV hebben? monogame relatie enzo...Ik ga me echt niet laten testen. Hoewel ik geloof dat de bloedbank het standaard wel doet en ik dus HIV-negatief ben, naar ik aanneem.
Mja, slordig.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:27 schreef freecell het volgende:
Ik ben wel net getest en ook negatief, haha
Wel slordig trouwens van de huisarts, die heeft verzuimd me toestemming te vragen en me zomaar getest
Nou aan mij kan het ook niet liggen, maar lief heeft voor mij wel het bed gedeeld met andere vrouwen meisjes. Maar dat stel in dat artikel had ook al meer dan 10 jaar een monogame relatie. Die vent had het ws al van een eerder vriendinnetje gehad (of liegt natuurlijkquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:23 schreef ColdFeet het volgende:
Maar Octo, waarom zou jij HIV hebben? monogame relatie enzo...Ik ga me echt niet laten testen. Hoewel ik geloof dat de bloedbank het standaard wel doet en ik dus HIV-negatief ben, naar ik aanneem.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:32 schreef octopussy het volgende:
Nou aan mij kan het ook niet liggen, maar lief heeft voor mij wel het bed gedeeld met andere vrouwen meisjes. Maar dat stel in dat artikel had ook al meer dan 10 jaar een monogame relatie. Die vent had het ws al van een eerder vriendinnetje gehad (of liegt natuurlijk). Hij werd ook getest omdat hij ineens ziek werd en het niet over ging. Bleek al in het AIDS stadium te zitten.
Testen ze ook als je een bloed laat afnemen voor je algemene bloedbeeld? Of alleen als je bloed gaat geven?
Ik geef namelijk geen bloed. Mijn aders zijn zeer moeilijk te prikken.
Het hele pakket!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Je kan er gewoon om vragen hoor, HIV en voor de aardigheid chlamydia en gornorreu erbij
tenzij je zwanger bentquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:33 schreef Isabeau het volgende:
Hiv is geen standaardtest en hoort absoluut niet bij een Algemeen bloedbeeld, octo.
ik zit net te denken dat ik wel ongesteld was vorige weekquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:41 schreef Liejannuh het volgende:
Duizelig.... kwam dat nou ook niet voor bij zwangerschap?
Freecell, help eens.
Ook dat zegt helemaal niets.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:42 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik zit net te denken dat ik wel ongesteld was vorige week
Innestelingsbloeding?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:42 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik zit net te denken dat ik wel ongesteld was vorige week
Gewoon niet testen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:44 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
ik wil verdikkeme wel kunnen duiken volgende week heur
ik heb mijn inbox helemaal geleegd 10 minuten terugquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:52 schreef Liejannuh het volgende:
ga je PM box eens legen! Of slinger MSN eens aan!
Heb je wel mooi weer besteld voor vrijdag?
Alleen jammer dat ie in duitsland zit?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:03 schreef AKnynke het volgende:
God, de Duutser blijft ook een leuke vent...
Duitsersquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:03 schreef AKnynke het volgende:
en ik in zweden? Ja!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:04 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ie in duitsland zit?
Werkelijk? Is ie zo'n goeie partij?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:18 schreef AKnynke het volgende:
[..]
en ik in zweden? Ja!
Hij is het soort man waarvan ik denk dat als we elkaar op het goede moment nog een keer zien, dat ik later met hem ga trouwen.
Welke?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:03 schreef AKnynke het volgende:
Ok, hij is een beetje kleiner dan ik denk ik.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:20 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Werkelijk? Is ie zo'n goeie partij?
Ik bel niet graag met mannen geloof ikquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:24 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ok, hij is een beetje kleiner dan ik denk ik.
Maar, is lief, leuk, grappig, praat net wat te graag over zichzelf in een goede manier, ziet er niet slecht uit, is attent, heeft een goede baan, doet naast z'n werk ook nog andere leuke dingen, kortom, tis een erg leuke vent. Plus, met welke man kun jij 3 kwartier aan de telefoon hangen, en nog veel meer hebben om over te praten, maar toch maar ophangen omdat hij om 5 uur opmoet? Ik met niet zo veel andere mannen!
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:25 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik bel niet graag met mannen geloof ik
Wij hebben ook gekletst.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:31 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Met MissHobje nu al 2 uurEn vaak met Isa 40-60 minuten
De meeste mannen houden niet van bellen, en bellen alleen maar om het nuttige. Maar hij niet!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:25 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik bel niet graag met mannen geloof ik
Blah blah blahquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:37 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Jij hebt gekletst, de rest van ons kwam er amper tussendoor
Ik las iets anders.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:40 schreef octopussy het volgende:
gebeld worden vind ik ook niet erg. Mits bekenden![]()
Hmm, ik dacht dat ik uniek was met m'n angst voor bellen...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:36 schreef AKnynke het volgende:
De meeste mannen houden niet van bellen
Een beetje kalend, maar hij is niet lelijk!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:39 schreef Stereotomy het volgende:
En verder is het ook een lekker ding he, Nynke?
*meldtquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:42 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat ik uniek was met m'n angst voor bellen...
Ik heb hem gekocht om op vakantie te lezen jaquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:42 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Een beetje kalend, maar hij is niet lelijk!
@ octo: Je had mijn expemplaar ook van SOL mogen lenen? Red ze het nog een beetje onder de cateringstress? Heb je hem gekocht voor op de honeymoon?
Nee hoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:42 schreef MuadDib het volgende:
Hmm, ik dacht dat ik uniek was met m'n angst voor bellen...
Allereerst zijn wij zelf gelovig en willen ons kind als zodanig opvoeden, dus gelijk ook iets meegeven. Misschien doet het je deugd dat in onze gemeente we niet aan kinderdoop, maar volwassendoop doen. Waarin de keus om zich te laten dopen aan de persoon zelf wordt overgelaten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Het spiit me enorm richting de nieuwe ouders van Leander: Ik vind de naam mooi, maar het geboortekaartje werkelijk afschuwelijk. Wat je hem al meegeeft, zonder dat hij er zelf voor kan kiezen! Ik vind het religieuze aspect ontzettend depirmerend en opdringerig naar je kind toe. Laat de geloofsovertuiging aan je kind zelf over (zou ik denken).
Maar wie ben ik he?![]()
Ik snap echt al die enthousiaste reacties niet.![]()
Geboortekaartjes deel 8quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:03 schreef Stereotomy het volgende:
staat het geboortekaartje ergens online? ben wel benieuwd nu![]()
Ik waardeer het dat je zo uitgebreid reageert.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Allereerst zijn wij zelf gelovig en willen ons kind als zodanig opvoeden, dus gelijk ook iets meegeven. Misschien doet het je deugd dat in onze gemeente we niet aan kinderdoop, maar volwassendoop doen. Waarin de keus om zich te laten dopen aan de persoon zelf wordt overgelaten.
Kijk, ik snap dat als niet-christen je niets met zo'n tekst hebt, en het gewoon terzijde legt, en ieder met zijn/haar overtuiging wat dat betreft enigzins in zijn waarde laat. Maar afschuwelijk, deprimerend en opdringerig vind ik het absoluut niet. Het is niet dat het een eis is, geen tekst a la "Jij zal de Heer dienen" of iets in die context. Het is een tekst waarin wij geloven, want wat Leander later ook gaat doen, hoe zijn levenswandel zal zijn, wij als ouders, geloven dat de Heer hem bij zal staan en niet van zijn zijde zal wijken, net zoals we geloven dat hij dat ook bij jou doet. Het is geen eis, maar een belofte.
Daarbij, je kan ook op een kaartje een tekst zetten als "wij zullen altijd van je houden", maar dat het echt een kutkind wordt en dingen zo grandioos misgaan dat je als ouders en kind elkaar niet meer ziet. Je weet nooit hoe dingen lopen.
Tenslotte, als ik van bijv. islamitische vrienden een geboortekaartje zou ontvangen met iets dergelijks als tekst (vervang Heer door Allah), dan vind ik het absoluut niet afschuwelijk of opdringerig. Ik ben het er misschien niet mee eens, persoonlijk, maar kan het kaartje en hetgene wat de ouders het kind toewijzen vanuit hun positie en levenswandel wel waarderen en begrijpen.
Prima, maar wil je een kind dan ook opzadelen met al die vooringenomen reserves?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:11 schreef Stereotomy het volgende:
Niet helemaal waar Doed.
Traditie is in het geloof een belangrijk middel om iets door te geven. En een overtuiging die een kind later heeft, dóórdat de overtuiging in het gezin leefde is in alle oprechtheid van het kind niet minder waard dan eentje die met 0 begint en er pragmatisch later zich in verdiept heeft, en op hetzelfde punt aanbelandt.
zegt de cynische agnost...![]()
Ik wacht daar ook geduldig opquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:20 schreef Stereotomy het volgende:
DudeIk denk niet dat Leander nu al kan lezen.
Je hebt opzadelen/verplichten/whatever, en je hebt er in contact mee brengen. Ik vermoed dat Freecell en Tara daar uitstekend het verschil in weten te zien.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:27 schreef Stereotomy het volgende:
Het is anders als de ouders morgen een alphavisje op het linkerbibsje gaan tattoeëren die niet meer weg te laseren is later, mocht Leander het onverhoopt niet willen. Maar voorlezen uit de tattoo-catalogus als deel van de opvoeding zodat er later zelf een keuze gemaakt kan worden is toch prima? Alles kan, niets moet.
ik moet wat betere analogieën gaan gebruiken:
Volgens mij heb je een werkelijk schandalige opzadelltekst gemaakt. Dat zei ik al eerder. Laat de mogelijke Devotie aan het kind zelf over. Wat mij betreft walgelijk om het voor het kind te bepalen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dude, ik was altijd al christelijk, maar ben me er op een iets andere manier mee bezig gehouden en er meer openlijk voor uit gaan komen na miijn eerste ontmoeting met Freecell. En inderdaad, ik denk niet dat we het eens worden, maar ik viel een beetje over je woordkeuze, want nogmaals, iedereen heeft een eigen mening en overtuiging, maar ik kan begrip opbrengen voor eenieder wens op wat voor kaartjes dan ook, omdat die zijn gekozen vanuit de overtuiging door degene die het kaartje heeft opgesteld, in dit geval dus de ouders: wij.
De tekst is met veel zorg uitgekozen, Steer refereerde er al aan. Ik wilde bijvoorbeeld absoluut geen opzadel-tekst.
Je hebt toch een iets verkeerd beeld van me Dudequote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien heb je gelijk. Ik wacht nog altijd Tara's overhoringen over Het Geluef afDe lieve jongen heeft geen idee waar hij het over heeft, vermoed ik, maar het is voor mij nog even spannend of ik in de hemel kom.
Je snapt mijn punt totaal niet Taraquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Je hebt toch een iets verkeerd beeld van me Dude
Ik weet heel goed waar ik het over heb, maar ik probeer me over het algemeen uit discussies, zeker online, te houden, omdat dat over het algemeen toch geen zin heeft. Ieder heeft een eigen mening en overtuiging, en men wil dat graag aan eenieder opdringen. Maar als men elkaar gewoon in z'n waarde laat geeft dat een boel minder problemen en strijd.
Er is een verschil tussen 'De Heer zal niet van je zijde wijken' en 'Jij zal niet van de Heer's zijde wijken', waarbij het 2e in mijn ogen een opzadel-tekst is en het eerste een overtuiging, waar de verdere levenswandel (en devotie) van het kind volledig terzijde wordt gelegd. Ik geloof dat de Heer van niemands zijde wijkt, ook niet van de grootste satanist bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een werkelijk schandalige opzadelltekst gemaakt. Dat zei ik al eerder. Laat de mogelijke Devotie aan het kind zelf over. Wat mij betreft walgelijk om het voor het kind te bepalen.
Hey Stereo, alles goed?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:52 schreef Stereotomy het volgende:
Degenen die religiediscussies winnen zijn degenen met de meeste theologische kennis, omdat die het best de bijbel kunnen quoten. Niet degenen die het oprechtst of het geloof op de 'meest juiste manier' beleven.
Wordt verkoop waarschijnlijk, 't was een blind buy en niet bepaald een geur die ik zelf uitgekozen zou hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:! En daar moet dus nu nog een hele fles van leeg?
Ik heb vandaag niet veel bijzonders gedaan, dus een spraytje Tom Ford Moss Breches op de pols volstond. Een kruising tussen mos en honing![]()
Wel vandaag gehoord dat ik m'n laatste toetsen heb gehaald en nu maandag een afsluitend visiegesprek heb, als ik dat doorsta ben ik afgestudeerd en kan ik mezelf weer op wat nieuwe kleding en geurtjes trakteren
Die moet ik dan nodig eens proberen, L'Artisan staat hoog in 't aanzien bij mij en ce moment!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wordt verkoop waarschijnlijk, 't was een blind buy en niet bepaald een geur die ik zelf uitgekozen zou hebben.
Maar afgestudeerd zijn is goed. Dat had ik drie jaar geleden ook al moeten zijn.
L'artisan heeft ook een ontzettende honinggeur: Miel de Bois. Alsof iemand een splinter in een pot honing heeft laten vallen. 99% honing, 1% hout.
Eng jaquote:
nou, het kaartje an sich is wel mooi, maar al die teksten vond ik eigenlijk ook nietsquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Het spiit me enorm richting de nieuwe ouders van Leander: Ik vind de naam mooi, maar het geboortekaartje werkelijk afschuwelijk. Wat je hem al meegeeft, zonder dat hij er zelf voor kan kiezen! Ik vind het religieuze aspect ontzettend depirmerend en opdringerig naar je kind toe. Laat de geloofsovertuiging aan je kind zelf over (zou ik denken).
Maar wie ben ik he?![]()
Ik snap echt al die enthousiaste reacties niet.![]()
leukquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:00 schreef motorbloempje het volgende:
zo maar 's lekker ontbijten (de gewichtstoename deze week valt vooralsnog alles mee!) en dan richting mn bijna oude werk voor een exit gesprek...
en daarna ga ik 'lekker winkelen' met mams in Den Haag... soit.. ik sla me er wel doorheen. Het is immers geen kledingshoppen, maarverhuis-/huisinrichtshoppen!
religiequote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:07 schreef motorbloempje het volgende:
ze zei het misschien iets botter dan dat zelfs ik het zou zeggenmaar als je het wat subtieler brengt, ben ik het er wel mee eens.
Maar dat moet 'mensen als' freecell en TARA vooral niet tegenhouden, wat ik ook vind, ik heb het recht niet om voor andermans kind te beslissen. Wel weet ik dat ík zelf, mocht ik ooit kinderen krijgen, mijn kind naar een openbare school stuur, en niet naar iets gelovigs. Vind het zélf verspilling van energie en tijd, en hoop oprecht dat mijn kinderen ook 'ongelovig' zullen blijven. Zal het er moeilijk mee hebben als ze ineens ontzettend gaan geloven en vinden dat ik naar de hel ga omdat ik 'zondig leef zonder De Heer'...
Nee, voor mij geen christendom/islam of zulks
Wat zijn de vooruitzichten ? Als het morgen mooi weer wordt dan ga je morgenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:16 schreef AKnynke het volgende:
dilemma:
Het regent heel hard. Zal ik vandaag wel of niet naar Stockholm gaan? Kan ook nog een andere dag, tot zondag gaan!
hoever is dat van Uppsala Nynke? Als echt slecht weer is kan je beter thuisblijven, straks word je nog natquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:16 schreef AKnynke het volgende:
dilemma:
Het regent heel hard. Zal ik vandaag wel of niet naar Stockholm gaan? Kan ook nog een andere dag, tot zondag gaan!
40 min. met de trein. Ja, en nat worden is afschuwelijk! ga me toch maar douchen en die kant op. Heb tenslotte een fancy regenjas!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hoever is dat van Uppsala Nynke? Als echt slecht weer is kan je beter thuisblijven, straks word je nog nat
coolquote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:27 schreef AKnynke het volgende:
[..]
40 min. met de trein. Ja, en nat worden is afschuwelijk! ga me toch maar douchen en die kant op. Heb tenslotte een fancy regenjas!
Ik ben het eens met wat DE zegt, Dude komt erg belerend over. Hoe iedereen zijn kinderen indoctrineert met wat hij of zij aanhangt, is eigen keuze.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:03 schreef DarkElf het volgende:
Vind iig de bewoordingen van Dude ontzettend fel en eigenlijk aanvallend, maar goed dat kan weer aan mij liggen
Mogguh schatjequote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik ben het eens met wat DE zegt, Dude komt erg belerend over. Hoe iedereen zijn kinderen indoctrineert met wat hij of zij aanhangt, is eigen keuze.
Maar wat mij betreft is er géén verschil tussen je kinderen 'leren' dat er geen God is, of 'leren' dat God Big Brother is en alles ziet wat je doet en denkt. Even lekker kort door de bocht hoor, maar vanuit mijn perspectief is je kind 'aanleren' dat er geen God is, het zelfde als leren dat er wel een God is. Je leert je kind namelijk om ervan uit te gaan dat jouw opvattingen over het (ontbreken van) religie de juiste zijn en niet voor zichzelf te denken en beslissen wat of haar eigen beleving is.
Maargoed, dat ben ik en ik spoor niet!!
Goeiemorgen trouwens
Indoctrineren is sowieso verkeerd. Laat je kinderen lekker opgroeien en kennis vergaren en dan hun eigen keuze maken, afgaande op hun eigen interpretatie en waarnemingen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik ben het eens met wat DE zegt, Dude komt erg belerend over. Hoe iedereen zijn kinderen indoctrineert met wat hij of zij aanhangt, is eigen keuze.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind dat is opgegroeid in een ongelovig gezin en zich liever tot een god wil richten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
Mogguh schatje![]()
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn.Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige dwalende van het gezin
Ik gooi even mijn mening bij je quote erbijquote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mogguh schatje![]()
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn.Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige van het gezin met gezond verstand
Oh my, zijn dat je werknemers en jij?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:30 schreef kaasplankje het volgende:
Oh lein, speciaal voor jou, alvast voor je verjaardagklikkie
Alleen heb ik het nooit over de opvoeding van mijn kind gehad. Want die discussie ga ik al helemaal niet aan. Het ging over de tekst en het door middel daarvan iets over je kind afroepen. Waarin Dude vond dat de tekst in kwestie heel veel afriep over ons kind en hoe hij later wordt (moet worden in onze ogen), dus zeg maar een eis. Terwijl in mijn ogen de tekst een belofte is, wat je levenswandel ook wordt, weet dit, in onze ogen als ouders zijnde, en in onze overtuiging, zal de Heer je bijstaan, no matter what.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Indoctrineren is sowieso verkeerd. Laat je kinderen lekker opgroeien en kennis vergaren en dan hun eigen keuze maken, afgaande op hun eigen interpretatie en waarnemingen.
Ik ben mijn ouder nog steeds dankbaar dat ze me niet hebben laten dopen. Ok, ze hebben me wel naar een christelijke basisschool gestuurd, maar dat heeft mij niet van mijn ahteisme afgebracht, integendeel.
Ben het dan ook geheel met Duderin eens.
't Is al een oude, van toen ik zelf nog in loondienst was. Die foto is op de Boompjes gemaakt in Roffa, dat was echt lachen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oh my, zijn dat je werknemers en jij?
Overigens: verjaardag? Ik ontken
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Is het niet het allerbelangrijkste dat je je kind met liefde opvoedt? Ik maak me werkelijk waar drukker om kinderen (veel kinderen!) die mishandeld worden fysiek danwel geestelijk en dan maakt het niet uit of het een religieus of niet-religieus gezin betreft.
Ik ben gedoopt, ik ben naar catechesatie geweest (fijne herinneringen), ik ben met de kerk op kamp geweest, wij lazen aan tafel elke avond een stukje uit de bijbel, ik ging naar christelijk onderwijs en ik kom nog steeds met enige onregelmaat in kerken. Ik geloof niet dat ik erg geleden heb onder mijn liefdevolle opvoeding. Ik vind zelfs dat het mij heeft verrijkt, al kàn ik niet geloven in een almachtige vader in de hemelen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik gooi even mijn mening bij je quote erbij
Ouders: "Wij geloven hierin en we willen je daarom dit graag laten zienquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal mijn kinderen, als ik ze krijg, niets aan informatie onthouden. Ze zullen lezen en horen over agnosten, christenen en moslims, de keus is vrij, maar ik zal ze niet vertellen dat er maar 1 waarheid is..
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
tegen dat lekkere kaasplankje (heb honger) maar kan op mn mobiel niet quoten
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neemt, eet, dit is mijn lichaam
Ik moest me vorige werk een paar keer herinneren dat een exit gesprek gevoerd moest wordenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Had dus overigens dat exit-gesprek vanochtenden was zeer positief. Ze zijn heel tevreden over me geweest en wensen me veel succes bij mn nieuwe baan! Eindelijk een goed afscheid
![]()
quote:Uw kind een lesje leren?
Geef uw kinderen een vaardigheid voor de rest van hun leven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
En wie de neuk ben jij nu eigenlijk dat jij jouw opvattingen opdringt aan Tara en Freecell?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een werkelijk schandalige opzadelltekst gemaakt. Dat zei ik al eerder. Laat de mogelijke Devotie aan het kind zelf over. Wat mij betreft walgelijk om het voor het kind te bepalen.
Hmmm, ik had 't zelf denk ik ook wel iets subtieler verwoord, toch neem ik het Dude allerminst kwalijk want het gaf wel een interessante discussie. Maar ik zou zelf ook geen religieuze teksten op het geboortekaartje van mijn nageslacht zetten. Mja dat is een persoonlijke keuze, want ik geloof niet in God.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:48 schreef freecell het volgende:
Interessant... Ik kom online en ben door Dude al bijna aangegeven bij de Raad voor de Kinderbescherming
Maar proost voor de mensen die lieve dingen over ons zeiden in dit topic
5-5 bij het waterpoloquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:12 schreef Den_Haag het volgende:
En het staat nog 0 - 0
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:04 schreef SHE het volgende:
[..]
En wie de neuk ben jij nu eigenlijk dat jij jouw opvattingen opdringt aan Tara en Freecell?
Het lijkt me dodelijk vermoeiend om jou te zijn.
Alles is zoooooooooooooooooo verkeerd.
Alles is zooooooooooooooooooo vervelend.
Alles is zooooooooooooooooooooooooooooooooo walgelijk.
Alles is zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo nep.
En met enige regelmaat komt er alleen gekanker, gejammer en afkeuring uit je snavel.
Er zijn middelen die overgangsklachten verzachten.
dus toch !!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
<knip>
Nu op naar de markt voor het avondmaal.
* DarkElf kijkt fronsend naar de klokquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:39 schreef Stereotomy het volgende:
* Stereotomy pakt een fles rode wijn
Nu alquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:39 schreef Stereotomy het volgende:
* Stereotomy pakt een fles rode wijn
*klok klok klok*quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
* DarkElf kijkt fronsend naar de klok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |