abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:08:26 #201
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60997186
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Allereerst zijn wij zelf gelovig en willen ons kind als zodanig opvoeden, dus gelijk ook iets meegeven. Misschien doet het je deugd dat in onze gemeente we niet aan kinderdoop, maar volwassendoop doen. Waarin de keus om zich te laten dopen aan de persoon zelf wordt overgelaten.

Kijk, ik snap dat als niet-christen je niets met zo'n tekst hebt, en het gewoon terzijde legt, en ieder met zijn/haar overtuiging wat dat betreft enigzins in zijn waarde laat. Maar afschuwelijk, deprimerend en opdringerig vind ik het absoluut niet. Het is niet dat het een eis is, geen tekst a la "Jij zal de Heer dienen" of iets in die context. Het is een tekst waarin wij geloven, want wat Leander later ook gaat doen, hoe zijn levenswandel zal zijn, wij als ouders, geloven dat de Heer hem bij zal staan en niet van zijn zijde zal wijken, net zoals we geloven dat hij dat ook bij jou doet. Het is geen eis, maar een belofte.

Daarbij, je kan ook op een kaartje een tekst zetten als "wij zullen altijd van je houden", maar dat het echt een kutkind wordt en dingen zo grandioos misgaan dat je als ouders en kind elkaar niet meer ziet. Je weet nooit hoe dingen lopen.

Tenslotte, als ik van bijv. islamitische vrienden een geboortekaartje zou ontvangen met iets dergelijks als tekst (vervang Heer door Allah) , dan vind ik het absoluut niet afschuwelijk of opdringerig. Ik ben het er misschien niet mee eens, persoonlijk, maar kan het kaartje en hetgene wat de ouders het kind toewijzen vanuit hun positie en levenswandel wel waarderen en begrijpen.
Ik waardeer het dat je zo uitgebreid reageert.

Ik heb altijd begrepen dat jij tot voor je huwelijk ook niet erg religieus bent, maar sindsdien thuis bent in de christelijke semantiek. Ik moet zeggen dat ik het (oprecht) bewonder hoe jij je daar sindsdien hebt in gestort.

Over de vraag welke impact en 'eis' jullie geboortetekst op jullie kind legt, worden we het vast nooit eens, maar ik zou er in mijn geval geen beter mens door zijn geworden.
Wees goede ouders in jullie opvoeding en geef zó normen door, in plaats van het zo stringent op een geboortekaart door te geven. Geloof is volgens mij een overtuiging, geen traditie met de paplepel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:11:15 #202
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60997242
Niet helemaal waar Doed.

Traditie is in het geloof een belangrijk middel om iets door te geven. En een overtuiging die een kind later heeft, dóórdat de overtuiging in het gezin leefde is in alle oprechtheid van het kind niet minder waard dan eentje die met 0 begint en er pragmatisch later zich in verdiept heeft, en op hetzelfde punt aanbelandt.

zegt de cynische agnost...
Confidence through competence
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:19:29 #203
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60997394
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:11 schreef Stereotomy het volgende:
Niet helemaal waar Doed.

Traditie is in het geloof een belangrijk middel om iets door te geven. En een overtuiging die een kind later heeft, dóórdat de overtuiging in het gezin leefde is in alle oprechtheid van het kind niet minder waard dan eentje die met 0 begint en er pragmatisch later zich in verdiept heeft, en op hetzelfde punt aanbelandt.

zegt de cynische agnost...
Prima, maar wil je een kind dan ook opzadelen met al die vooringenomen reserves?

Dat de Grote Hij almaar Meekijkt en in Deutrenomoium 5,3 al zei dat de Baarmsstruik die en Zonde al goud zou maken want anders gaat God wel Dood want dat staat in de Bijbel!

Als god zo in elkaar zit, mag hij wat mij betreft niet bestaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:20:57 #204
55709 Stereotomy
pi_60997420
Dude Ik denk niet dat Leander nu al kan lezen.

Je hebt opzadelen/verplichten/whatever, en je hebt er in contact mee brengen. Ik vermoed dat Freecell en Tara daar uitstekend het verschil in weten te zien.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:26:39 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60997518
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:20 schreef Stereotomy het volgende:
Dude Ik denk niet dat Leander nu al kan lezen.

Je hebt opzadelen/verplichten/whatever, en je hebt er in contact mee brengen. Ik vermoed dat Freecell en Tara daar uitstekend het verschil in weten te zien.
Ik wacht daar ook geduldig op

Ik kan nu ook gaan slapen maar ja verrek, wat saai.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:27:13 #206
55709 Stereotomy
pi_60997535
Het is anders als de ouders morgen een alphavisje op het linkerbibsje gaan tattoeëren die niet meer weg te laseren is later, mocht Leander het onverhoopt niet willen. Maar voorlezen uit de tattoo-catalogus als deel van de opvoeding zodat er later zelf een keuze gemaakt kan worden is toch prima? Alles kan, niets moet.

ik moet wat betere analogieën gaan gebruiken
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 augustus 2008 @ 00:35:02 #207
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_60997709
Dude, ik was altijd al christelijk, maar ben me er op een iets andere manier mee bezig gehouden en er meer openlijk voor uit gaan komen na miijn eerste ontmoeting met Freecell. En inderdaad, ik denk niet dat we het eens worden, maar ik viel een beetje over je woordkeuze, want nogmaals, iedereen heeft een eigen mening en overtuiging, maar ik kan begrip opbrengen voor eenieder wens op wat voor kaartjes dan ook, omdat die zijn gekozen vanuit de overtuiging door degene die het kaartje heeft opgesteld, in dit geval dus de ouders: wij.

De tekst is met veel zorg uitgekozen, Steer refereerde er al aan. Ik wilde bijvoorbeeld absoluut geen opzadel-tekst.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 augustus 2008 @ 00:37:37 #208
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_60997774
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:27 schreef Stereotomy het volgende:
Het is anders als de ouders morgen een alphavisje op het linkerbibsje gaan tattoeëren die niet meer weg te laseren is later, mocht Leander het onverhoopt niet willen. Maar voorlezen uit de tattoo-catalogus als deel van de opvoeding zodat er later zelf een keuze gemaakt kan worden is toch prima? Alles kan, niets moet.

ik moet wat betere analogieën gaan gebruiken :

Overigens wel 1 van de redenen waarom ik niets met kinderdoop heb
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:40:34 #209
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60997832
Misschien heb je gelijk. Ik wacht nog altijd Tara's overhoringen over Het Geluef af De lieve jongen heeft geen idee waar hij het over heeft, vermoed ik, maar het is voor mij nog even spannend of ik in de hemel kom.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:44:53 #210
55709 Stereotomy
pi_60997945
De momenten dat ik zelf wilde dat ik gelovig was, is als ik andere gelovigen zie waarbij ik géén jeuk op mijn rug krijg, maar me juist goed bij voel. Degenen die een geloof als verrijking zien en niet als een restrictie of een zwaard van damocles waardoor ze niet meer durven te leven. Degenen ook die anderen vrij laten in wat zij willen geloven. Ik vind mensen met een gezonde passie mooi, en geloof op een mooie manier beleven kan ook passie zijn.

okee, ik ben agnost met een lichte voorkeur voor mijn ooit christelijke opvoeding
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:45:03 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60997949
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dude, ik was altijd al christelijk, maar ben me er op een iets andere manier mee bezig gehouden en er meer openlijk voor uit gaan komen na miijn eerste ontmoeting met Freecell. En inderdaad, ik denk niet dat we het eens worden, maar ik viel een beetje over je woordkeuze, want nogmaals, iedereen heeft een eigen mening en overtuiging, maar ik kan begrip opbrengen voor eenieder wens op wat voor kaartjes dan ook, omdat die zijn gekozen vanuit de overtuiging door degene die het kaartje heeft opgesteld, in dit geval dus de ouders: wij.

De tekst is met veel zorg uitgekozen, Steer refereerde er al aan. Ik wilde bijvoorbeeld absoluut geen opzadel-tekst.
Volgens mij heb je een werkelijk schandalige opzadelltekst gemaakt. Dat zei ik al eerder. Laat de mogelijke Devotie aan het kind zelf over. Wat mij betreft walgelijk om het voor het kind te bepalen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:45:38 #212
55709 Stereotomy
pi_60997964
Trusten doedje.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 augustus 2008 @ 00:46:36 #213
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_60997980
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien heb je gelijk. Ik wacht nog altijd Tara's overhoringen over Het Geluef af De lieve jongen heeft geen idee waar hij het over heeft, vermoed ik, maar het is voor mij nog even spannend of ik in de hemel kom.
Je hebt toch een iets verkeerd beeld van me Dude

Ik weet heel goed waar ik het over heb, maar ik probeer me over het algemeen uit discussies, zeker online, te houden, omdat dat over het algemeen toch geen zin heeft. Ieder heeft een eigen mening en overtuiging, en men wil dat graag aan eenieder opdringen. Maar als men elkaar gewoon in z'n waarde laat geeft dat een boel minder problemen en strijd.

[ Bericht 36% gewijzigd door TARAraboemdijee op 21-08-2008 00:54:05 ]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:49:30 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60998036
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Je hebt toch een iets verkeerd beeld van me Dude

Ik weet heel goed waar ik het over heb, maar ik probeer me over het algemeen uit discussies, zeker online, te houden, omdat dat over het algemeen toch geen zin heeft. Ieder heeft een eigen mening en overtuiging, en men wil dat graag aan eenieder opdringen. Maar als men elkaar gewoon in z'n waarde laat geeft dat een boel minder problemen en strijd.
Je snapt mijn punt totaal niet Tara
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:49:46 #215
55709 Stereotomy
pi_60998041
Toen ik uit Rome terugkwam en me iets meer wilde verdiepen in het verschil tussen protestantse en rooms katholieke geloof (had voor het eerst in mijn leven een katholieke mis meegemaakt, 's ochtends om fokking 8 uur in het St. Pieter), kwam ik op een online religieforum terecht waarin protestanten en katholieken elkaar over en weer aan het bashen waren. Ik stopte met lezen toen ik daar opeens Troel mee zag bashen (ja, zelfde als die van fok); zonde van mijn tijd.

Verder niets tegen Troel hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 augustus 2008 @ 00:52:38 #216
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_60998090
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Volgens mij heb je een werkelijk schandalige opzadelltekst gemaakt. Dat zei ik al eerder. Laat de mogelijke Devotie aan het kind zelf over. Wat mij betreft walgelijk om het voor het kind te bepalen.
Er is een verschil tussen 'De Heer zal niet van je zijde wijken' en 'Jij zal niet van de Heer's zijde wijken', waarbij het 2e in mijn ogen een opzadel-tekst is en het eerste een overtuiging, waar de verdere levenswandel (en devotie) van het kind volledig terzijde wordt gelegd. Ik geloof dat de Heer van niemands zijde wijkt, ook niet van de grootste satanist bij wijze van spreken.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:52:49 #217
55709 Stereotomy
pi_60998095
Degenen die religiediscussies winnen zijn degenen met de meeste theologische kennis, omdat die het best de bijbel kunnen quoten. Niet degenen die het oprechtst of het geloof op de 'meest juiste manier' beleven.
pi_60998208
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:52 schreef Stereotomy het volgende:
Degenen die religiediscussies winnen zijn degenen met de meeste theologische kennis, omdat die het best de bijbel kunnen quoten. Niet degenen die het oprechtst of het geloof op de 'meest juiste manier' beleven.
Hey Stereo, alles goed? Goed punt heb je daar

Wat een gezeur hier zeg. Ik ben tot m'n 16e verplicht naar kerk en catechisatie geweest en had ongetwijfeld ook een Christelijke tekst op m'n geboortekaart, big deal. Er wordt net gedaan alsof je levenslange schade oploopt door zo'n, niet eens zo dwingende, tekst.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:00:52 #219
55709 Stereotomy
pi_60998224
Ik moest ff twee keer kijken, dacht dat ik op het verkeerde topic had geklikt.

LKS
pi_60998248
Ik dacht ik meng me er ff in

Wat was je SOTD?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:03:44 #221
55709 Stereotomy
pi_60998267
Versace Black Jeans. Het zit tussen boerenkool en YSL Rive Gauche PH in.

En die van jou?
pi_60998312
! En daar moet dus nu nog een hele fles van leeg?

Ik heb vandaag niet veel bijzonders gedaan, dus een spraytje Tom Ford Moss Breches op de pols volstond. Een kruising tussen mos en honing

Wel vandaag gehoord dat ik m'n laatste toetsen heb gehaald en nu maandag een afsluitend visiegesprek heb, als ik dat doorsta ben ik afgestudeerd en kan ik mezelf weer op wat nieuwe kleding en geurtjes trakteren
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:06:49 #223
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60998318
Stel gekken hier!

Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:08:36 #224
55709 Stereotomy
pi_60998345
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 01:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:
! En daar moet dus nu nog een hele fles van leeg?

Ik heb vandaag niet veel bijzonders gedaan, dus een spraytje Tom Ford Moss Breches op de pols volstond. Een kruising tussen mos en honing

Wel vandaag gehoord dat ik m'n laatste toetsen heb gehaald en nu maandag een afsluitend visiegesprek heb, als ik dat doorsta ben ik afgestudeerd en kan ik mezelf weer op wat nieuwe kleding en geurtjes trakteren
Wordt verkoop waarschijnlijk, 't was een blind buy en niet bepaald een geur die ik zelf uitgekozen zou hebben.

Maar afgestudeerd zijn is goed. Dat had ik drie jaar geleden ook al moeten zijn.

L'artisan heeft ook een ontzettende honinggeur: Miel de Bois. Alsof iemand een splinter in een pot honing heeft laten vallen. 99% honing, 1% hout.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:08:57 #225
55709 Stereotomy
pi_60998354
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 01:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Stel gekken hier!

Foei, ik zag je edit edits.

Ik ga zo ook naar bed.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 augustus 2008 @ 01:12:12 #226
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_60998399
Trusten, ik had me hier niet in moeten mengen merk ik wel
ik ga naast mijn vrouw en kind liggen, iets waar ik meer waarde uit haal dan uitleg proberen te geven aan publiek wat niet wil luisteren
pi_60998420
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 01:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wordt verkoop waarschijnlijk, 't was een blind buy en niet bepaald een geur die ik zelf uitgekozen zou hebben.

Maar afgestudeerd zijn is goed. Dat had ik drie jaar geleden ook al moeten zijn.

L'artisan heeft ook een ontzettende honinggeur: Miel de Bois. Alsof iemand een splinter in een pot honing heeft laten vallen. 99% honing, 1% hout.
Die moet ik dan nodig eens proberen, L'Artisan staat hoog in 't aanzien bij mij en ce moment!

Afgestudeerd zijn is zeker goed, vooral omdat ik nu een redelijk excuus heb als ik aan mijn ouders ga uitleggen dat ik ontslag heb genomen om tijd te hebben m'n laatste opdrachten goed af te ronden. Gelukkig zijn ze nu nog onbezorgd op vakantie.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:16:55 #228
55709 Stereotomy
pi_60998458
Da's toch een goede keuze? Studie gaat voor alles, da's namelijk langetermijndenken.

Zou ik ook wat vaker moeten doen.

Ik heb een sample van L'Artisan Tea for Two in een atomizer gegoten. Morgen wordt een heerlijk dagje, eerste volle dag met T42! Dzongkha vond ik niet veel aan, beetje Creed Royal Delight-achtig zonder dat zoete. En Timbuktu staat ook nog op me te wachten.
pi_60998535
Dan ken je mijn ouders nog niet, maar je bent welkom om me in een conference call te helpen de boel uit te leggen

Bois Farine zou ik ook zeker eens proberen, misschien wel het leukste geurtje dat ik dit jaar geprobeerd heb en sinds ik 'm heb geprobeerd wil ik een Ruizia Cordata boom.

donderdag 21 augustus 2008 @ 01:25:33 #230
55709 Stereotomy
pi_60998559
Bois Farine heb ik niet geprobeerd, dat moet ik dus nog doen. Sowieso heb ik het misschien niet goed aangepakt door alleen op strips te testen. Maarja, je staat in Skins Amsterdam met 50+ geuren om je heen en het zou debiel zijn om er maar een stuk of 5 te testen op je armen.

Vragen aan de verkoopster of je haar lichaam dan mag gebruiken om er iets op te spuiten wordt ook vaak verkeerd geïnterpreteerd.

Maareh.... Bois Farine ruikt dus naar die boom?
pi_60998581
Ik moest bij Skins in Groningen best wel pushen om samples mee te krijgen. Ze waren eerst alleen maar met die strips bezig. Mijn zus kreeg trouwens niet eens courtesy samples mee toen ze die fles Neroli Sauvage voor me kocht.

Jup, Jean-Claude Ellena trof die boom aan op een eiland in de buurt van Madagascar en heeft daar de geur op gebaseerd, komt alleen daar voor geloof ik.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:29:02 #232
55709 Stereotomy
pi_60998604
Ik zei gewoon: "Ik wil hier, hier en hier samples van, alsjeblieft."

Maar die trut had de vials maar halfvol gespoten, denk dat er minder dan 1 ml mee is gekomen van elke geur.

Maargoed. Ik ga slapen
pi_60998651
Misschien straalde ik gewoon iets onbetrouwbaars uit die dag, ik kreeg in de stationsrestauratie van Groningen later die dag helemaal geen service! Zit je dan in je nette Viktor & Rolf jasje en Dior trui. Misschien had ik geen zwarte muts op moeten doen ofzo, blijkbaar nogal hoge standaard voor bediening daar.

Anyway, ik ga ook pitten, trusten!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:37:27 #234
55709 Stereotomy
pi_60998735

Brrrr.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:38:47 #235
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_60998751
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 01:37 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Brrrr.
Eng ja
Ze maken wel op zich leuke dingen

anyway ik ben ff film kijken
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_61000611
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Het spiit me enorm richting de nieuwe ouders van Leander: Ik vind de naam mooi, maar het geboortekaartje werkelijk afschuwelijk. Wat je hem al meegeeft, zonder dat hij er zelf voor kan kiezen! Ik vind het religieuze aspect ontzettend depirmerend en opdringerig naar je kind toe. Laat de geloofsovertuiging aan je kind zelf over (zou ik denken).

Maar wie ben ik he?

Ik snap echt al die enthousiaste reacties niet.
nou, het kaartje an sich is wel mooi, maar al die teksten vond ik eigenlijk ook niets was één en al godsdienst, en mèn... dat hoeft voor mij ook niet zo nodig.... sorry TARA en freecell écht, ik kan het niet helpen...

Dus ik ben wel met Dude...
Ik heb niets tegen gelovigen, ieder zijn ding, maar ik vind zelf het geloof an sich echt heel naar en eng en indoctrinerend... vooral met het gesmijt van deze teksten en zulks..

sorry..
Ja doei.
pi_61000630
zo maar 's lekker ontbijten (de gewichtstoename deze week valt vooralsnog alles mee!) en dan richting mn bijna oude werk voor een exit gesprek...

en daarna ga ik 'lekker winkelen' met mams in Den Haag... soit.. ik sla me er wel doorheen. Het is immers geen kledingshoppen, maar verhuis-/huisinrichtshoppen!
Ja doei.
pi_61000664
Ik hou zelf ook niet van die teksten maar zij wel en dan vind ik het logisch dat zij zich zo uiten

En in de basis iemand christelijk opvoeden, op een normale -geen staphorst-achtige manier , lijkt mij helemaal niets mis mee. ... en ik neem dan gewoon aan, naief misschien volgens sommigen , dat mensen alsnog hun kind een vrije keus geven als kind aangeeft iets wel of niet te willen...

Vind iig de bewoordingen van Dude ontzettend fel en eigenlijk aanvallend, maar goed dat kan weer aan mij liggen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:06:44 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61000688
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:00 schreef motorbloempje het volgende:
zo maar 's lekker ontbijten (de gewichtstoename deze week valt vooralsnog alles mee!) en dan richting mn bijna oude werk voor een exit gesprek...

en daarna ga ik 'lekker winkelen' met mams in Den Haag... soit.. ik sla me er wel doorheen. Het is immers geen kledingshoppen, maar verhuis-/huisinrichtshoppen!
leuk

Btw goedemorgen, ik heb heerlijk geslapen
pi_61000694
Shop ze Moblo!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61000696
ze zei het misschien iets botter dan dat zelfs ik het zou zeggen maar als je het wat subtieler brengt, ben ik het er wel mee eens.

Maar dat moet 'mensen als' freecell en TARA vooral niet tegenhouden, wat ik ook vind, ik heb het recht niet om voor andermans kind te beslissen. Wel weet ik dat ík zelf, mocht ik ooit kinderen krijgen, mijn kind naar een openbare school stuur, en niet naar iets gelovigs. Vind het zélf verspilling van energie en tijd, en hoop oprecht dat mijn kinderen ook 'ongelovig' zullen blijven. Zal het er moeilijk mee hebben als ze ineens ontzettend gaan geloven en vinden dat ik naar de hel ga omdat ik 'zondig leef zonder De Heer'...

Nee, voor mij geen christendom/islam of zulks
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:16:20 #242
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_61000751
dilemma:

Het regent heel hard. Zal ik vandaag wel of niet naar Stockholm gaan? Kan ook nog een andere dag, tot zondag gaan!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:21:01 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61000783
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:07 schreef motorbloempje het volgende:
ze zei het misschien iets botter dan dat zelfs ik het zou zeggen maar als je het wat subtieler brengt, ben ik het er wel mee eens.

Maar dat moet 'mensen als' freecell en TARA vooral niet tegenhouden, wat ik ook vind, ik heb het recht niet om voor andermans kind te beslissen. Wel weet ik dat ík zelf, mocht ik ooit kinderen krijgen, mijn kind naar een openbare school stuur, en niet naar iets gelovigs. Vind het zélf verspilling van energie en tijd, en hoop oprecht dat mijn kinderen ook 'ongelovig' zullen blijven. Zal het er moeilijk mee hebben als ze ineens ontzettend gaan geloven en vinden dat ik naar de hel ga omdat ik 'zondig leef zonder De Heer'...

Nee, voor mij geen christendom/islam of zulks
religie
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 augustus 2008 @ 08:23:31 #244
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61000803
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:16 schreef AKnynke het volgende:
dilemma:

Het regent heel hard. Zal ik vandaag wel of niet naar Stockholm gaan? Kan ook nog een andere dag, tot zondag gaan!
Wat zijn de vooruitzichten ? Als het morgen mooi weer wordt dan ga je morgen .

Trouwens gouden plak erbij voor NL --> 10km open water zwemmen.

Mogge

Ik ben wel blij dat ik ongelovig ben opgevoed. Ik sluit mij toch een beetje aan bij moblo. Als ik zo'n David Maasbach zie op de zondagmorgen krijg ik helemaal de kriebels.

Hangt ook van de priester/dominee/pastoor/vul maar in die voor gaat, maar als je een preek krijgt van Als u fout bent dan gaat nu naar de hel daar moet u op voor passen dan denk ik van . Al zijn er wel '
goede' voorgangers, die oude Robert Schuller die maakt het toch altijd wel positief. Ik krijg wel weer kriebels van die Nederlandse presentator dat is maar een engerd .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:24:13 #245
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61000809
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:16 schreef AKnynke het volgende:
dilemma:

hoever is dat van Uppsala Nynke? Als echt slecht weer is kan je beter thuisblijven, straks word je nog nat
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:27:40 #246
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_61000834
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

hoever is dat van Uppsala Nynke? Als echt slecht weer is kan je beter thuisblijven, straks word je nog nat
40 min. met de trein. Ja, en nat worden is afschuwelijk! ga me toch maar douchen en die kant op. Heb tenslotte een fancy regenjas!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:31:48 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61000881
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:27 schreef AKnynke het volgende:

[..]

40 min. met de trein. Ja, en nat worden is afschuwelijk! ga me toch maar douchen en die kant op. Heb tenslotte een fancy regenjas!
cool Stockholm is vast alleen maar mooier als het regent
pi_61001034
Veel plezier in Stockholm Nynke!

Zo maar eens naar de sportmasseur
pi_61001167
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:03 schreef DarkElf het volgende:

Vind iig de bewoordingen van Dude ontzettend fel en eigenlijk aanvallend, maar goed dat kan weer aan mij liggen
Ik ben het eens met wat DE zegt, Dude komt erg belerend over. Hoe iedereen zijn kinderen indoctrineert met wat hij of zij aanhangt, is eigen keuze.

Maar wat mij betreft is er géén verschil tussen je kinderen 'leren' dat er geen God is, of 'leren' dat God Big Brother is en alles ziet wat je doet en denkt. Even lekker kort door de bocht hoor, maar vanuit mijn perspectief is je kind 'aanleren' dat er geen God is, het zelfde als leren dat er wel een God is. Je leert je kind namelijk om ervan uit te gaan dat jouw opvattingen over het (ontbreken van) religie de juiste zijn en niet voor zichzelf te denken en beslissen wat of haar eigen beleving is.

Maargoed, dat ben ik en ik spoor niet!!

Goeiemorgen trouwens
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:18:54 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61001522
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:52 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik ben het eens met wat DE zegt, Dude komt erg belerend over. Hoe iedereen zijn kinderen indoctrineert met wat hij of zij aanhangt, is eigen keuze.

Maar wat mij betreft is er géén verschil tussen je kinderen 'leren' dat er geen God is, of 'leren' dat God Big Brother is en alles ziet wat je doet en denkt. Even lekker kort door de bocht hoor, maar vanuit mijn perspectief is je kind 'aanleren' dat er geen God is, het zelfde als leren dat er wel een God is. Je leert je kind namelijk om ervan uit te gaan dat jouw opvattingen over het (ontbreken van) religie de juiste zijn en niet voor zichzelf te denken en beslissen wat of haar eigen beleving is.

Maargoed, dat ben ik en ik spoor niet!!

Goeiemorgen trouwens
Mogguh schatje
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn. Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige dwalende van het gezin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:25:00 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_61001622
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:52 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Indoctrineren is sowieso verkeerd. Laat je kinderen lekker opgroeien en kennis vergaren en dan hun eigen keuze maken, afgaande op hun eigen interpretatie en waarnemingen.
Ik ben mijn ouder nog steeds dankbaar dat ze me niet hebben laten dopen. Ok, ze hebben me wel naar een christelijke basisschool gestuurd, maar dat heeft mij niet van mijn ahteisme afgebracht, integendeel.

Ben het dan ook geheel met Duderin eens.
pi_61001635
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
Mogguh schatje
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn. Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige dwalende van het gezin
Maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind dat is opgegroeid in een ongelovig gezin en zich liever tot een god wil richten.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_61001687
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mogguh schatje
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn. Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige van het gezin met gezond verstand
Ik gooi even mijn mening bij je quote erbij
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:30:20 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61001708
Oh lein, speciaal voor jou, alvast voor je verjaardag klikkie
pi_61001755
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:30 schreef kaasplankje het volgende:
Oh lein, speciaal voor jou, alvast voor je verjaardag klikkie
Oh my, zijn dat je werknemers en jij?

Overigens: verjaardag? Ik ontken
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 augustus 2008 @ 09:33:27 #256
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_61001758
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Indoctrineren is sowieso verkeerd. Laat je kinderen lekker opgroeien en kennis vergaren en dan hun eigen keuze maken, afgaande op hun eigen interpretatie en waarnemingen.
Ik ben mijn ouder nog steeds dankbaar dat ze me niet hebben laten dopen. Ok, ze hebben me wel naar een christelijke basisschool gestuurd, maar dat heeft mij niet van mijn ahteisme afgebracht, integendeel.

Ben het dan ook geheel met Duderin eens.
Alleen heb ik het nooit over de opvoeding van mijn kind gehad. Want die discussie ga ik al helemaal niet aan. Het ging over de tekst en het door middel daarvan iets over je kind afroepen. Waarin Dude vond dat de tekst in kwestie heel veel afriep over ons kind en hoe hij later wordt (moet worden in onze ogen), dus zeg maar een eis. Terwijl in mijn ogen de tekst een belofte is, wat je levenswandel ook wordt, weet dit, in onze ogen als ouders zijnde, en in onze overtuiging, zal de Heer je bijstaan, no matter what.

Plus de bewoording die ze gebruikte, ik had het idee dat er een heel stuk inlevingsvermogen ontbrak en dat het hele christelijke aspect alles 'afschuwelijk' maakte in haar ogen
pi_61001812
Is het niet het allerbelangrijkste dat je je kind met liefde opvoedt? Ik maak me werkelijk waar drukker om kinderen (veel kinderen!) die mishandeld worden fysiek danwel geestelijk en dan maakt het niet uit of het een religieus of niet-religieus gezin betreft.

Ik ben gedoopt, ik ben naar catechesatie geweest (fijne herinneringen ), ik ben met de kerk op kamp geweest, wij lazen aan tafel elke avond een stukje uit de bijbel, ik ging naar christelijk onderwijs en ik kom nog steeds met enige onregelmaat in kerken. Ik geloof niet dat ik erg geleden heb onder mijn liefdevolle opvoeding. Ik vind zelfs dat het mij heeft verrijkt, al kàn ik niet geloven in een almachtige vader in de hemelen.

Wat ik zeker weet is dat Leander alle liefde van de wereld zal krijgen, zonder dwang, zonder opdracht. Ik geloof zelfs (en dat voor een niet-gelovige ) dat hij een verstandig volwassen man wordt die zelf kan kiezen welk pad hij in zijn leven volgt. Net zoals ik dat heb gedaan en net zoals Tararaboemdijee dat zelf heeft gedaan. Want als ik twee gelovigen ken die uiterst respectvol omgaan met de ideeën en gevoelens van niet-gelovigen dan zijn het wel de ouders van die kleine uk.

En nu goedemorgen allemaal Ik ga zo aan de slag hier en misschien kom ik vanavond nog even gluren op fok.

voor wie er één wil.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:43:31 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61001940
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:33 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Oh my, zijn dat je werknemers en jij?

Overigens: verjaardag? Ik ontken
't Is al een oude, van toen ik zelf nog in loondienst was. Die foto is op de Boompjes gemaakt in Roffa, dat was echt lachen.

overigens, Geef je nog een feestje?
pi_61001983
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Is het niet het allerbelangrijkste dat je je kind met liefde opvoedt? Ik maak me werkelijk waar drukker om kinderen (veel kinderen!) die mishandeld worden fysiek danwel geestelijk en dan maakt het niet uit of het een religieus of niet-religieus gezin betreft.

Ik ben gedoopt, ik ben naar catechesatie geweest (fijne herinneringen ), ik ben met de kerk op kamp geweest, wij lazen aan tafel elke avond een stukje uit de bijbel, ik ging naar christelijk onderwijs en ik kom nog steeds met enige onregelmaat in kerken. Ik geloof niet dat ik erg geleden heb onder mijn liefdevolle opvoeding. Ik vind zelfs dat het mij heeft verrijkt, al kàn ik niet geloven in een almachtige vader in de hemelen.

Precies. Termen als 'walgelijk' en 'indoctrineren' gaan imo echt veel te ver als je het hebt over de over het algemeen toch redelijk vrije manier van opvoeden van christelijke ouders in Nederland. Bovendien is een stel jonge ouders die net een kind hebben gekregen aanvallen vanwege een tekst op hun geboortekaart ook niet gepast naar mijn idee, hoe passief agressief je 't ook verpakt in je posts.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:52:12 #260
55709 Stereotomy
pi_61002091
Jup.
pi_61002159
Ik ben er van overtuigd dat Freecell en Tara Leander is de meest liefdevolle omgeving zullen opvoeden en alles zullen doen voor hun kind! Is het dan werkelijk interessant of daar een geloof aan vast zit of niet? Dat is toch helemaal hun beslissing? Wie zijn wij dan om daar kritiek op te hebben?
Ik denk dat ze intelligent en genuanceerd genoeg zijn om Leander een geweldige opvoeding mee te geven.
En die kerk van ze, dat is juist een toffe kerk! Ik heb zelden zo'n leuke kerkdienst meegemeaakt als de trouwdienst van Freecell en Tara.

En nu in het oorlogsgebied!
Morgen laatste dag in dit kantoor. Iedereen is zijn zooi aan het opruimen en alles wordt steeds kaler en leger.
pi_61002193
Isa en ik posten ongeveer hetzelfde!
GMTA!!!!!
pi_61002401
ik zal mijn kinderen, als ik ze krijg, niets aan informatie onthouden. Ze zullen lezen en horen over agnosten, christenen en moslims, de keus is vrij, maar ik zal ze niet vertellen dat er maar 1 waarheid is..
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:11:18 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61002499
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:29 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik gooi even mijn mening bij je quote erbij

Bwah, ik vind het toch een beetje not done om te gaan proclameren dat ik de enige in the family zou zijn met gezond verstand, mss wél de enige met haar op zijn kloten, figuurlijk dan hé
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:12:15 #265
55709 Stereotomy
pi_61002521
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal mijn kinderen, als ik ze krijg, niets aan informatie onthouden. Ze zullen lezen en horen over agnosten, christenen en moslims, de keus is vrij, maar ik zal ze niet vertellen dat er maar 1 waarheid is..
Ouders: "Wij geloven hierin en we willen je daarom dit graag laten zien "
Ouders: "Dit is de waarheid en niets anders dan de waarheid en je zult en moet dit volgen want anders grrrrrrr hoor "

Nou?

Overigens heeft Dude vaker de gebiedende wijs in haar posts gebruikt ("Wees niet zo... doe dit je kind niet aan... etc." ) dan Tara en Freecell op hun geboortekaartje.

Verder wat Isa en Lianne zeggen maar wat ik dus gisteravond zelf al zei.
pi_61002594
ik weet niet of ik wel zal zeggen wat ik geloof, want frankly: ik weet niet of er een waarheid, of een oplossing of wat dan ook is. Dus ik weet niet wat ik wel geloof, maar wel wat ik niet geloof
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:21:27 #267
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61002713
Ik laak halfzachte gelovigen, die nooit in het godshuis komen maar ook niet durven te zeggen dat ze niet in een God geloven, puur uit hellevrees. Mocht er tóch een hemel, een hel en een almachtige zijn.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:24:28 #268
55709 Stereotomy
pi_61002799
Sola fide, wordt er dan gedacht
pi_61002821
je hebt het niet tegen mij hoop ik? En daarbij, als er een God is, zal deze wel weten dat je een halfbakken hypocriete bange gelovige bent en je alsnog naar het (afgeschafte) vagevuur zal schoppen
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:27:04 #270
55709 Stereotomy
pi_61002866
Heb je het tegen mij of die gast boven me?

Ik had het niet tegen jou.

Enne... vagevuur alleen bij katholieken. Protestanten hebben een binaire uitkomst.
pi_61002896
tegen dat lekkere kaasplankje (heb honger ) maar kan op mn mobiel niet quoten
Ja doei.
pi_61002939
de katholieken inmiddels ook

vind het gewoon lachen gieren brullen dat ze het afgeschaft hebben even het vagevuur afschaffen.. Srsly!
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:31:44 #273
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_61002975
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:33:47 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61003013
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
tegen dat lekkere kaasplankje (heb honger ) maar kan op mn mobiel niet quoten
Nee ik had 't niet tegen jou maar meer in het algemeen. Bovendien ben ik niet bang voor de hel want ik heb al met Satan onder 1 dak gewoond. Dat was een gast die in onze vriendenclub vanwege zijn slechtheid de nick "de duivel" had. Hij had 't ook altijd koud en de gaskachel op max. vandaar dat ik het ook echt geloofde
pi_61003093
ontopic: honger
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:37:00 #276
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_61003106
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
Niks in huis dan?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:38:42 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61003146
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
Neemt, eet, dit is mijn lichaam
pi_61003153
zit in de trein naar Den Haag

en iedereen lijkt (lekker) eten te hebben, behalve ik
Ja doei.
pi_61003197
ik houd niet zo van jos.. ehm.. hosties
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:44:40 #280
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_61003296
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Neemt, eet, dit is mijn lichaam
pi_61003771
Had dus overigens dat exit-gesprek vanochtend en was zeer positief. Ze zijn heel tevreden over me geweest en wensen me veel succes bij mn nieuwe baan! Eindelijk een goed afscheid
Ja doei.
pi_61004415
De google-ads willen me nu bekeren
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_61004531
Ja doei.
pi_61004772
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
Had dus overigens dat exit-gesprek vanochtend en was zeer positief. Ze zijn heel tevreden over me geweest en wensen me veel succes bij mn nieuwe baan! Eindelijk een goed afscheid
Ik moest me vorige werk een paar keer herinneren dat een exit gesprek gevoerd moest worden
Meest waardeloze HR ooit daar.
pi_61004784
Interessant... Ik kom online en ben door Dude al bijna aangegeven bij de Raad voor de Kinderbescherming

Maar proost voor de mensen die lieve dingen over ons zeiden in dit topic
pi_61004798
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:33 schreef Isabeau het volgende:
De google-ads willen me nu bekeren
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:54:07 #287
55709 Stereotomy
pi_61004911
quote:
Uw kind een lesje leren?
Geef uw kinderen een vaardigheid voor de rest van hun leven!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:04:43 #288
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61005216
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

En wie de neuk ben jij nu eigenlijk dat jij jouw opvattingen opdringt aan Tara en Freecell?

Het lijkt me dodelijk vermoeiend om jou te zijn.
Alles is zoooooooooooooooooo verkeerd.
Alles is zooooooooooooooooooo vervelend.
Alles is zooooooooooooooooooooooooooooooooo walgelijk.
Alles is zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo nep.

En met enige regelmaat komt er alleen gekanker, gejammer en afkeuring uit je snavel.
Er zijn middelen die overgangsklachten verzachten.
pi_61005277
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:13:04 #290
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61005422
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:48 schreef freecell het volgende:
Interessant... Ik kom online en ben door Dude al bijna aangegeven bij de Raad voor de Kinderbescherming

Maar proost voor de mensen die lieve dingen over ons zeiden in dit topic
Hmmm, ik had 't zelf denk ik ook wel iets subtieler verwoord, toch neem ik het Dude allerminst kwalijk want het gaf wel een interessante discussie. Maar ik zou zelf ook geen religieuze teksten op het geboortekaartje van mijn nageslacht zetten. Mja dat is een persoonlijke keuze, want ik geloof niet in God.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen die wél in God geloven, dat ook willen uiten omdat ze er veel steun aan hebben en daarvoor dankbaar zijn. Zeker na een bevalling, die een hoop spanning en emotie meebrengt.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:23:05 #291
3878 Vork
Manisch creatief
pi_61005670
Ik zou het eerder raar hebben gevonden wanneer er geen christelijke kenmerken in het geboortekaartje zijn verwerkt. Daarnaast is er een groot verschil tussen opleggen en meegeven. Ik neem aan dat de ouders daar weloverwogen een keuze in maken in hoeverre het geloof een rol gaat spelen in de opvoeding. Ook daarin zou het raar zijn wanneer het kind met minimale geloofsinvloeden wordt opgevoed als datzelfde geloof bij de ouders juist zo'n belangrijke rol speelt.

Het gezever een bijbelquote en stukje songtekst vind ik in elk geval zwaar overdreven, sterker nog ik vind het in een zekere zin zelfs ongepast.
pi_61007129
En het staat nog 0 - 0
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 augustus 2008 @ 13:15:21 #293
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61007237
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:12 schreef Den_Haag het volgende:
En het staat nog 0 - 0
5-5 bij het waterpolo
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:22:53 #294
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61007470
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:04 schreef SHE het volgende:

[..]

En wie de neuk ben jij nu eigenlijk dat jij jouw opvattingen opdringt aan Tara en Freecell?

Het lijkt me dodelijk vermoeiend om jou te zijn.
Alles is zoooooooooooooooooo verkeerd.
Alles is zooooooooooooooooooo vervelend.
Alles is zooooooooooooooooooooooooooooooooo walgelijk.
Alles is zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo nep.

En met enige regelmaat komt er alleen gekanker, gejammer en afkeuring uit je snavel.
Er zijn middelen die overgangsklachten verzachten.

Ik zat erop te wachten Welnee mens, ik ben haske gelukkig hoor. Maar heb wel een sterke mening over vanalles, da's waar. En die heb ik een paar weken terug ook eens aan jou verkondigd en nu is het mis geloof ik hè? Niet zo in de gordijnen joh.

Verder verwoordde TARA het heel goed: ik zie het als indoctrinatie en T&F als iets meegeven. Daar zit precies het verschil van mening en verschil moet er zijn. En ik twijfel absoluut niet aan de liefde die ze het kind zullen geven hoor! Het is een snoepje om te zien trouwens.

Nu op naar de markt voor het avondmaal.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:30:51 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61007778
Je bent toch niet ziek he?
Koortsig?

Volgens mij bespeurde ik ergens nuancering, maar misschien dat ik zelf moet temperaturen.
pi_61007885
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:22 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

<knip>

Nu op naar de markt voor het avondmaal.
dus toch !!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:39:30 #297
55709 Stereotomy
pi_61008095
* Stereotomy pakt een fles rode wijn
pi_61008237
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:39 schreef Stereotomy het volgende:
* DarkElf kijkt fronsend naar de klok
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:45:16 #299
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_61008291
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:39 schreef Stereotomy het volgende:
Nu al

Proost

Oh en baby's zijn kjoet en knuffelig en maar goed dat ze lieve ouders hebben die alles voor hem/haar willen doen met liefde want dat kunnen ze zelluf heul niet
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:49:04 #300
55709 Stereotomy
pi_61008472
Jongens jongens, bij het avondmaal hoort wijn natuurlijk. Ze zitten in de kerk soms al voor 9 uur te zuipen hoor.

Zeker niet gristelijk opgevoed jullie he?
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:43 schreef DarkElf het volgende:

[..]

* DarkElf kijkt fronsend naar de klok
*klok klok klok*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')