Indoctrineren is sowieso verkeerd. Laat je kinderen lekker opgroeien en kennis vergaren en dan hun eigen keuze maken, afgaande op hun eigen interpretatie en waarnemingen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:52 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik ben het eens met wat DE zegt, Dude komt erg belerend over. Hoe iedereen zijn kinderen indoctrineert met wat hij of zij aanhangt, is eigen keuze.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind dat is opgegroeid in een ongelovig gezin en zich liever tot een god wil richten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
Mogguh schatje![]()
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn.Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige dwalende van het gezin
Ik gooi even mijn mening bij je quote erbijquote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mogguh schatje![]()
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn.Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige van het gezin met gezond verstand
Oh my, zijn dat je werknemers en jij?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:30 schreef kaasplankje het volgende:
Oh lein, speciaal voor jou, alvast voor je verjaardagklikkie
Alleen heb ik het nooit over de opvoeding van mijn kind gehad. Want die discussie ga ik al helemaal niet aan. Het ging over de tekst en het door middel daarvan iets over je kind afroepen. Waarin Dude vond dat de tekst in kwestie heel veel afriep over ons kind en hoe hij later wordt (moet worden in onze ogen), dus zeg maar een eis. Terwijl in mijn ogen de tekst een belofte is, wat je levenswandel ook wordt, weet dit, in onze ogen als ouders zijnde, en in onze overtuiging, zal de Heer je bijstaan, no matter what.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Indoctrineren is sowieso verkeerd. Laat je kinderen lekker opgroeien en kennis vergaren en dan hun eigen keuze maken, afgaande op hun eigen interpretatie en waarnemingen.
Ik ben mijn ouder nog steeds dankbaar dat ze me niet hebben laten dopen. Ok, ze hebben me wel naar een christelijke basisschool gestuurd, maar dat heeft mij niet van mijn ahteisme afgebracht, integendeel.
Ben het dan ook geheel met Duderin eens.
't Is al een oude, van toen ik zelf nog in loondienst was. Die foto is op de Boompjes gemaakt in Roffa, dat was echt lachen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oh my, zijn dat je werknemers en jij?
Overigens: verjaardag? Ik ontken
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Is het niet het allerbelangrijkste dat je je kind met liefde opvoedt? Ik maak me werkelijk waar drukker om kinderen (veel kinderen!) die mishandeld worden fysiek danwel geestelijk en dan maakt het niet uit of het een religieus of niet-religieus gezin betreft.
Ik ben gedoopt, ik ben naar catechesatie geweest (fijne herinneringen), ik ben met de kerk op kamp geweest, wij lazen aan tafel elke avond een stukje uit de bijbel, ik ging naar christelijk onderwijs en ik kom nog steeds met enige onregelmaat in kerken. Ik geloof niet dat ik erg geleden heb onder mijn liefdevolle opvoeding. Ik vind zelfs dat het mij heeft verrijkt, al kàn ik niet geloven in een almachtige vader in de hemelen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik gooi even mijn mening bij je quote erbij
Ouders: "Wij geloven hierin en we willen je daarom dit graag laten zienquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal mijn kinderen, als ik ze krijg, niets aan informatie onthouden. Ze zullen lezen en horen over agnosten, christenen en moslims, de keus is vrij, maar ik zal ze niet vertellen dat er maar 1 waarheid is..
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
tegen dat lekkere kaasplankje (heb honger) maar kan op mn mobiel niet quoten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |