abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:25:00 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_61001622
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:52 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik ben het eens met wat DE zegt, Dude komt erg belerend over. Hoe iedereen zijn kinderen indoctrineert met wat hij of zij aanhangt, is eigen keuze.
Indoctrineren is sowieso verkeerd. Laat je kinderen lekker opgroeien en kennis vergaren en dan hun eigen keuze maken, afgaande op hun eigen interpretatie en waarnemingen.
Ik ben mijn ouder nog steeds dankbaar dat ze me niet hebben laten dopen. Ok, ze hebben me wel naar een christelijke basisschool gestuurd, maar dat heeft mij niet van mijn ahteisme afgebracht, integendeel.

Ben het dan ook geheel met Duderin eens.
pi_61001635
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
Mogguh schatje
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn. Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige dwalende van het gezin
Maar dat geldt natuurlijk ook voor een kind dat is opgegroeid in een ongelovig gezin en zich liever tot een god wil richten.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_61001687
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mogguh schatje
Ja, maar een kind zal toch altijd eerst volledig de opvattingen en normen & waarden overnemen van de ouders en pas later zelf een mening ontwikkelen. Het heeft bij mij jaaaren geduurd voordat ik volmondig durfde te zeggen dat ik niet geloofde, ook vooral tegen mijn ouders. Ik moest vroeger ook mee naar de kerk; eerst naar de gereformeerde, en later naar zo'n blije klapkerk, wat echt de hel bleek te zijn. Vanaf m'n 12e mocht ik zelf kiezen, en ben daarna nooit meer geweest. Ik ben trouwens de enige van het gezin met gezond verstand
Ik gooi even mijn mening bij je quote erbij
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:30:20 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61001708
Oh lein, speciaal voor jou, alvast voor je verjaardag klikkie
pi_61001755
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:30 schreef kaasplankje het volgende:
Oh lein, speciaal voor jou, alvast voor je verjaardag klikkie
Oh my, zijn dat je werknemers en jij?

Overigens: verjaardag? Ik ontken
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 augustus 2008 @ 09:33:27 #256
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_61001758
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Indoctrineren is sowieso verkeerd. Laat je kinderen lekker opgroeien en kennis vergaren en dan hun eigen keuze maken, afgaande op hun eigen interpretatie en waarnemingen.
Ik ben mijn ouder nog steeds dankbaar dat ze me niet hebben laten dopen. Ok, ze hebben me wel naar een christelijke basisschool gestuurd, maar dat heeft mij niet van mijn ahteisme afgebracht, integendeel.

Ben het dan ook geheel met Duderin eens.
Alleen heb ik het nooit over de opvoeding van mijn kind gehad. Want die discussie ga ik al helemaal niet aan. Het ging over de tekst en het door middel daarvan iets over je kind afroepen. Waarin Dude vond dat de tekst in kwestie heel veel afriep over ons kind en hoe hij later wordt (moet worden in onze ogen), dus zeg maar een eis. Terwijl in mijn ogen de tekst een belofte is, wat je levenswandel ook wordt, weet dit, in onze ogen als ouders zijnde, en in onze overtuiging, zal de Heer je bijstaan, no matter what.

Plus de bewoording die ze gebruikte, ik had het idee dat er een heel stuk inlevingsvermogen ontbrak en dat het hele christelijke aspect alles 'afschuwelijk' maakte in haar ogen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_61001812
Is het niet het allerbelangrijkste dat je je kind met liefde opvoedt? Ik maak me werkelijk waar drukker om kinderen (veel kinderen!) die mishandeld worden fysiek danwel geestelijk en dan maakt het niet uit of het een religieus of niet-religieus gezin betreft.

Ik ben gedoopt, ik ben naar catechesatie geweest (fijne herinneringen ), ik ben met de kerk op kamp geweest, wij lazen aan tafel elke avond een stukje uit de bijbel, ik ging naar christelijk onderwijs en ik kom nog steeds met enige onregelmaat in kerken. Ik geloof niet dat ik erg geleden heb onder mijn liefdevolle opvoeding. Ik vind zelfs dat het mij heeft verrijkt, al kàn ik niet geloven in een almachtige vader in de hemelen.

Wat ik zeker weet is dat Leander alle liefde van de wereld zal krijgen, zonder dwang, zonder opdracht. Ik geloof zelfs (en dat voor een niet-gelovige ) dat hij een verstandig volwassen man wordt die zelf kan kiezen welk pad hij in zijn leven volgt. Net zoals ik dat heb gedaan en net zoals Tararaboemdijee dat zelf heeft gedaan. Want als ik twee gelovigen ken die uiterst respectvol omgaan met de ideeën en gevoelens van niet-gelovigen dan zijn het wel de ouders van die kleine uk.

En nu goedemorgen allemaal Ik ga zo aan de slag hier en misschien kom ik vanavond nog even gluren op fok.

voor wie er één wil.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:43:31 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61001940
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:33 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Oh my, zijn dat je werknemers en jij?

Overigens: verjaardag? Ik ontken
't Is al een oude, van toen ik zelf nog in loondienst was. Die foto is op de Boompjes gemaakt in Roffa, dat was echt lachen.

overigens, Geef je nog een feestje?
pi_61001983
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Is het niet het allerbelangrijkste dat je je kind met liefde opvoedt? Ik maak me werkelijk waar drukker om kinderen (veel kinderen!) die mishandeld worden fysiek danwel geestelijk en dan maakt het niet uit of het een religieus of niet-religieus gezin betreft.

Ik ben gedoopt, ik ben naar catechesatie geweest (fijne herinneringen ), ik ben met de kerk op kamp geweest, wij lazen aan tafel elke avond een stukje uit de bijbel, ik ging naar christelijk onderwijs en ik kom nog steeds met enige onregelmaat in kerken. Ik geloof niet dat ik erg geleden heb onder mijn liefdevolle opvoeding. Ik vind zelfs dat het mij heeft verrijkt, al kàn ik niet geloven in een almachtige vader in de hemelen.

Precies. Termen als 'walgelijk' en 'indoctrineren' gaan imo echt veel te ver als je het hebt over de over het algemeen toch redelijk vrije manier van opvoeden van christelijke ouders in Nederland. Bovendien is een stel jonge ouders die net een kind hebben gekregen aanvallen vanwege een tekst op hun geboortekaart ook niet gepast naar mijn idee, hoe passief agressief je 't ook verpakt in je posts.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:52:12 #260
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61002091
Jup.
Confidence through competence
pi_61002159
Ik ben er van overtuigd dat Freecell en Tara Leander is de meest liefdevolle omgeving zullen opvoeden en alles zullen doen voor hun kind! Is het dan werkelijk interessant of daar een geloof aan vast zit of niet? Dat is toch helemaal hun beslissing? Wie zijn wij dan om daar kritiek op te hebben?
Ik denk dat ze intelligent en genuanceerd genoeg zijn om Leander een geweldige opvoeding mee te geven.
En die kerk van ze, dat is juist een toffe kerk! Ik heb zelden zo'n leuke kerkdienst meegemeaakt als de trouwdienst van Freecell en Tara.

En nu in het oorlogsgebied!
Morgen laatste dag in dit kantoor. Iedereen is zijn zooi aan het opruimen en alles wordt steeds kaler en leger.
pi_61002193
Isa en ik posten ongeveer hetzelfde!
GMTA!!!!!
pi_61002401
ik zal mijn kinderen, als ik ze krijg, niets aan informatie onthouden. Ze zullen lezen en horen over agnosten, christenen en moslims, de keus is vrij, maar ik zal ze niet vertellen dat er maar 1 waarheid is..
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:11:18 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61002499
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:29 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik gooi even mijn mening bij je quote erbij

Bwah, ik vind het toch een beetje not done om te gaan proclameren dat ik de enige in the family zou zijn met gezond verstand, mss wél de enige met haar op zijn kloten, figuurlijk dan hé
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:12:15 #265
55709 Stereotomy
pi_61002521
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal mijn kinderen, als ik ze krijg, niets aan informatie onthouden. Ze zullen lezen en horen over agnosten, christenen en moslims, de keus is vrij, maar ik zal ze niet vertellen dat er maar 1 waarheid is..
Ouders: "Wij geloven hierin en we willen je daarom dit graag laten zien "
Ouders: "Dit is de waarheid en niets anders dan de waarheid en je zult en moet dit volgen want anders grrrrrrr hoor "

Nou?

Overigens heeft Dude vaker de gebiedende wijs in haar posts gebruikt ("Wees niet zo... doe dit je kind niet aan... etc." ) dan Tara en Freecell op hun geboortekaartje.

Verder wat Isa en Lianne zeggen maar wat ik dus gisteravond zelf al zei.
pi_61002594
ik weet niet of ik wel zal zeggen wat ik geloof, want frankly: ik weet niet of er een waarheid, of een oplossing of wat dan ook is. Dus ik weet niet wat ik wel geloof, maar wel wat ik niet geloof
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:21:27 #267
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61002713
Ik laak halfzachte gelovigen, die nooit in het godshuis komen maar ook niet durven te zeggen dat ze niet in een God geloven, puur uit hellevrees. Mocht er tóch een hemel, een hel en een almachtige zijn.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:24:28 #268
55709 Stereotomy
pi_61002799
Sola fide, wordt er dan gedacht
pi_61002821
je hebt het niet tegen mij hoop ik? En daarbij, als er een God is, zal deze wel weten dat je een halfbakken hypocriete bange gelovige bent en je alsnog naar het (afgeschafte) vagevuur zal schoppen
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:27:04 #270
55709 Stereotomy
pi_61002866
Heb je het tegen mij of die gast boven me?

Ik had het niet tegen jou.

Enne... vagevuur alleen bij katholieken. Protestanten hebben een binaire uitkomst.
pi_61002896
tegen dat lekkere kaasplankje (heb honger ) maar kan op mn mobiel niet quoten
Ja doei.
pi_61002939
de katholieken inmiddels ook

vind het gewoon lachen gieren brullen dat ze het afgeschaft hebben even het vagevuur afschaffen.. Srsly!
Ja doei.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:31:44 #273
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_61002975
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:33:47 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_61003013
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
tegen dat lekkere kaasplankje (heb honger ) maar kan op mn mobiel niet quoten
Nee ik had 't niet tegen jou maar meer in het algemeen. Bovendien ben ik niet bang voor de hel want ik heb al met Satan onder 1 dak gewoond. Dat was een gast die in onze vriendenclub vanwege zijn slechtheid de nick "de duivel" had. Hij had 't ook altijd koud en de gaskachel op max. vandaar dat ik het ook echt geloofde
pi_61003093
ontopic: honger
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')