Daar gaat het niet over.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:07 schreef henkway het volgende:
Als er geen kinderen geboren worden dan
Zijn over volgende maand de kraamverzorgsters werkloos
over drie jaar geen kleuterscholen meer
over vijf jaar geen optochten meer, geen kinderprogramma's , wel meer programma's voor ouderen
Over tien jaar geen basisscholen meer, wel meer bejaardenhuizen
over vijftien jaar geen middelbare scholen en universiteiten meer, wel meer begrafenissen op TV
over twintig jaar geen arbeiders meer, wel heel veel VUTTERS
Over vijfentwintig jaar geen welvaart meer, wel veel zielige bejaarden aan de troggen
over dertig jaar geen ziekenhuizen meer, geen bedrijven meer, wel veel dode bejaarden overal
Ja dat denk ik wel, weet jij wel wat kinderen kosten???quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:22 schreef Semisane het volgende:
Maar goed als deze opmerking wordt gemaakt, omdat sommige onder ons liever dingen als de kinderbijslag zien verdwijnen, dan snap ik het echt niet....is het niet krijgen van kinderbijslag een soort van perminente anticonceptie dan?
Jij snapt het tenminstequote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:23 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over.
Het gaat over voordelen die volwassenen met kinderen zouden krijgen tov volwassen zonder kinderen.
Natuurlijk blijven de voordelen van het niet hebben van kinderen volledige buitenschot.
BijvoorbeeldBuiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan (veel goedkoper) Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen. 's Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken Minder vaste lasten (gas\water\licht\rioolheffing) Goedkoper wonen, geen 3 slaapkamers nodig. Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is
Ik zou nog steeds kinderen hebben als de kinderbijslag wordt afgeschaft.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:24 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel, weet jij wel wat kinderen kosten???
Ah, dus eigenlijk zeg je dat bij de keuze van kinderen nemen, alle nadelen op 1 of andere manier gecompenseerd moeten worden, want tja zo'n beslissing mag natuurlijk geen nadelige gevolgen hebben?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:23 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over.
Het gaat over voordelen die volwassenen met kinderen zouden krijgen tov volwassen zonder kinderen.
Natuurlijk blijven de voordelen van het niet hebben van kinderen volledige buitenschot.
BijvoorbeeldBuiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan (veel goedkoper) Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen. 's Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken Minder vaste lasten (gas\water\licht\rioolheffing) Goedkoper wonen, geen 3 slaapkamers nodig. Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is
Ik ben bang dat hij het niet zo goed snapt.quote:
Jij denkt dat er geen kinderen meer geboren zullen worden als kinderbijslag afgeschaft wordt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:24 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel, weet jij wel wat kinderen kosten???
Maar de voordelen van kinderen krijgen wogen klaarblijkelijk op tegen deze nadelen bij de keuze om kinderen te krijgen. Het is jouw keuze.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:23 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over.
Ik weet wat het is om geen kinderen te hebben en heb van alle voordelen kunnen genieten.quote:
Nounou, het is wat, kinderen, al die nadelen:quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:23 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over.
Zeg ik dat dan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ah, dus eigenlijk zeg je dat bij de keuze van kinderen nemen, alle nadelen op 1 of andere manier gecompenseerd moeten worden, want tja zo'n beslissing mag natuurlijk geen nadelige gevolgen hebben?
Wat dan voor mensen die besluiten in een dorp te gaan wonen ipv een stad?
Moeten die mensen gecompenseerd worden voor het niet hebben van nachtwinkels, meerdere bioscopen, winkelsopen op zondag enz
Wellicht moeten de stadsmensen dat gecompenseerd worden voor de drukte en het lawaai...
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat bepaalde keuzes bepaalde gevolgen hebben, in het geval van de keuze dat men kinderen neemt, is dat je idd niet buiten het hoogseizoen met vakantie kan gaan, maar moeten mensen zonder kinderen daar dan voor op moeten draaien?Dat is toch raar?
Ik kan er toch ook niets aan doen dat een kind huilt 's nachts...ik heb kinderen niet uitgevonden hoor, maar moet jij dan gecompenseerd worden daarvoor en moet ik daar dan aan bijdragen? Beetje vreemde argumentatie niet?
Er zullen vast ook nadelen zijn aan het niet hebben van kinderen al kan ik ze even niet bedenken.maar ik ga toch echt niet verwachten dat ik daarvoor gecompenseerd word en zeker niet dat ouders daar aan bij gaan dragen.
Maar andersom moet dat blijkbaar wel.
[..]quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:51 schreef Casos het volgende:
quote:Buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan (veel goedkoper) Dat is idd een voordeel
.quote:Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen. Kan met kinderen ook, zal alleen een van de twee thuis moeten blijven
jij hoeft er niet uitquote:'s Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby.
In een vrijstaand huis wellicht, maar mijn onderburen hebben een huilbaby, word er knettergek van.
lulquote:heb ze al meerdere kussens cadeau gegeven, maar de hint komt nog niet over.
om de kinderen op te halen en luiers te kopenquote:Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken. Omdat de collegae met kinderen eerder naar huis.
quote:Minder vaste lasten (gas\water\licht\rioolheffing). Dat mensen nog aan kinderen beginnen zeg.....
quote:Goedkoper wonen, geen 3 slaapkamers nodig. Onzin, heb je zeker in het begin niet nodig. Baby kan bij de ouders op de kamer staan. Ook wel zo makkelijk, hoef je 's nachts niet zover te lopen.
tot twee jaarquote:Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is.
Ik moet mijn werk af hebben. Dat nemen mijn collega's niet over.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:51 schreef Casos het volgende:
[..]
Nounou, het is wat, kinderen, al die nadelen:Buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan (veel goedkoper) Dat is idd een voordeel Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen. Kan met kinderen ook, zal alleen een van de twee thuis moeten blijven. Maar goed, je hebt er wel schatten van kinderen voor. 's Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby. In een vrijstaand huis wellicht, maar mijn onderburen hebben een huilbaby, word er knettergek van. Waar blijft mijn compensatie? Heb er alleen de lasten van...... heb ze al meerdere kussens cadeau gegeven, maar de hint komt nog niet over. Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken. Omdat de collegae met kinderen eerder naar huis... wow, wat een voordeel.
Baby's blijven geen baby's en er komt er naar verloop van tijd ook nog wel eens eentje bij.quote:Minder vaste lasten (gas\water\licht\rioolheffing). Dat mensen nog aan kinderen beginnen zeg..... Goedkoper wonen, geen 3 slaapkamers nodig. Onzin, heb je zeker in het begin niet nodig. Baby kan bij de ouders op de kamer staan. Ook wel zo makkelijk, hoef je 's nachts niet zover te lopen.
Ja ja, nu moet alleen de kinderwagen nog in de kofferbak en dat kan niet.quote:Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is. Met een Suzuki Alto kom je ook overal met 2 volwassene en 2 kinderen, heb je echt geen 7-zitter voor nodig, kijk maar eens om je heen op de weg.
Maar goed ook voor de onderburen dat ik er niet uit hoef. Misschien eigenlijk wel jammer, kan ik ze gelijk even laten zien waarom ik ze al die kussen cadeau geef. Lig er pvd wel wakker van en moet ik ook nog langer werken omdat er zonodig luiers gekocht moeten worden. Supermarkt is tot 20.00 uur open, waar je je kinderen laat is niet mijn probleem, heb je zelf voor gekozen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:58 schreef henkway het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
[..]
.![]()
[..]
jij hoeft er niet uit![]()
[..]
lul
[..]
om de kinderen op te halen en luiers te kopen
[..]
![]()
[..]
![]()
[..]
tot twee jaar
Applaus, een ouder die nog wel doorwerkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:08 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik moet mijn werk af hebben. Dat nemen mijn collega's niet over.
Daarnaast heb ik laatst ook nog een keer van 08:00 tot 01:30 (de volgende dag) gewerkt om iets voor een klant gedaan te krijgen.
Gelukkig was mijn vrouw thuis.
[..]
Baby's blijven geen baby's en er komt er naar verloop van tijd ook nog wel eens eentje bij.
[..]
Ja ja, nu moet alleen de kinderwagen nog in de kofferbak en dat kan niet.
Helaas is het soms noodzakelijk om door te werkenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:14 schreef Casos het volgende:
[..]
Applaus, een ouder die nog wel doorwerkt.![]()
En niet iedereen kan zich een SUV veroorloven en die mensen redden het prima. Bullshit dat je een SUV nodig hebt in geval van kinderen.
ja jij besteed het volgens je posthistorie aan xbox en PS3quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:23 schreef FJD het volgende:
Ik wil net zo min zelf subsidie als dat ik wil dat ander subsidie krijgen voor kinderen. Tis te belachelijk voor woorden
Er zijn mensen die het zonder auto en 5 kinderen prima redden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:22 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Helaas is het soms noodzakelijk om door te werken
en een burgerbakkie als een Ford Focus Station (is dan wel geen 7 ziitter) is voor 2 kinderen wel voldoende.
Bij 3 wordt dat al wat lastig en lijkt een MPV helaas wel noodzakelijk.
Vroeger zette je gewoon 5 kinderen op de achterbank,maar tegenwoordig zijn kinderzitjes en gordels verplicht.
Je mag zelfs niet meer met z'n zessen in een normale auto omdat er maar 5 gordels aanwezig zijn. (het kan zijn dat dit nu nog wel mag, maar dat de regel pas volgend jaar wordt ingevoerd.)
Al die andere subsidies worden hier ook wel aan de kaak gesteld hoor.Deze keer zijn het de subsidies op kinderen. En ja, die zijn ook te gek voor woorden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:26 schreef LXIV het volgende:
Er wordt overal subsidie aan verstrekt, aan de meest idiote en belachelijke doelen die werkelijk helemaal niets bijdragen aan de maatschappij. Maar als er eens wat geld naar de kinderen, onze toekomst, gaat dan zou dat opeens te gek zijn.
Ik voel me vereerd dat m'n replies zo de moeite waard zijn dat je de moeite neemt om de persoon achter de posts te leren kennen. Ik hoop dat het een bevredigend gevoel bij je heeft achtergelaten nu je weet dat ik een Xbox en en PS3 heb.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:30 schreef henkway het volgende:
ja jij besteed het volgens je posthistorie aan xbox en PS3
Nee dat is het niet. Al is het alleen maar omdat het niet bedoeld is voor de ouders maar voor een individue die op basis van z'n eigen inkomen z'n opleiding niet kan betalen.quote:weet jij wel dat studiefin. eigenlijk kinderbijslag is??
Bijlenen zou geen schande zijn. Je investeert in jezelf dus dat mag je ook best zelf betalen. Uiteraard ben ik er wel voorstander van dat de overheid dit soort leningen tegen gunstige voorwaarden blijft faciliteren.quote:wil je dat even stopzetten dan??
Waarom? Omdat de pro-koters altijd meteen tegen de kinderlozen doorslaan en niet de nuance kunnen voelen van minder kinderen versus geen kinderen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:22 schreef Semisane het volgende:
[..]
Waar komt dit "Als er geen kinderen geboren worden" nou de hele tijd vandaan? Serieus, ik heb de discussie niet meer gevolgd, dus het kan zijn dat er iemand heeft gezegd dat de wereld beter af zou zijn zonder kinderen.
Ja mooi he.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:27 schreef WRH het volgende:
[..]
Waarom? Omdat de pro-koters altijd meteen tegen de kinderlozen doorslaan en niet de nuance kunnen voelen van minder kinderen versus geen kinderen.
Zodra je onder kinder bezitters aangeeft kinderloos te zijn of te willen zijn je meteen om de oren wordt geslagen met allerlei doem scenario's over uitsterven van het menselijk ras of minimaal het Nederlandse volk, as if...
maar ja, weet je wat,quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:40 schreef WRH het volgende:
Stel dezelfde vraag omgekeerd oftewel " waarom wel" en let eens op de antwoorden.
echt veel verder dan 'nou gewoon leuk' of 'omdat we dat wilden' of zelfs 'dat valt niet uit te leggen' zijn dan meestal de gebruikelijke antwoorden.
quote:Dochter voor Linda Wagenmakers
AMSTERDAM - Zangeres Linda Wagenmakers is donderdagmiddag rond 13 uur moeder geworden van een dochtertje.
Eve weegt 3350 gram. Moeder en dochter maken het goed.
Linda en haar manlief Greg waren al trotse ouders van een meisje, Lois (5).
Idd. DIe 2 van mij passen ook prima op de achterbank van een aftandse 2 deurs 626 uit 1989.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:14 schreef Casos het volgende:
[..]
Applaus, een ouder die nog wel doorwerkt.![]()
En niet iedereen kan zich een SUV veroorloven en die mensen redden het prima. Bullshit dat je een SUV nodig hebt in geval van kinderen.
ja ik heb ze ook altijd in een fiat punto gehad alle drie, dus grote auto hoeft nietquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd. DIe 2 van mij passen ook prima op de achterbank van een aftandse 2 deurs 626 uit 1989.
Ja grappig, die hele discussies 's nachts dat ze niet meer zo fucking laat thuis kan komen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:42 schreef henkway het volgende:
[..]
maar ja, weet je wat,
Het is wel erg leuk hoor - Dat val nie uit te leggen.![]()
Een kopietje van jezelf, ja als je zo lelijk bent als jij nie tuurlijk.
maar dat het kan praten![]()
Ja maar je kroop zelf ook wel eens om 06.00 uur naar binnen , en dat je moeder alleen maar zei, jochie, jochie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja grappig, die hele discussies 's nachts dat ze niet meer zo fucking laat thuis kan komen.
Of dat constante gezeik over zakgeld ofzo.
Omdat in die stupide welfare state iedereen graait en grijpt wat 'ie pakken kan. Dat is namelijk het enige dat voortkomt uit zo'n model. Solidariteit en sociaal gedrag bestaan in Nederland niet want iedereen kijkt voor alles naar de overheid... een ander kan verrotten, daar zorgt de overheid maar voor; daar betaal ik immers belasting voor!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
Het is weer zover hoor, nu gaan de kinderloze mensen ook om extraatjes mekkeren...waarom snapt blijkbaar niemand in dit land dat al die "extraatjes" gewoon uit de eigen portemonnee komen?
In de US is toch ook childsupport??quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:33 schreef StefanP het volgende:
[..]
Omdat in die stupide welfare state iedereen graait en grijpt wat 'ie pakken kan. Dat is namelijk het enige dat voortkomt uit zo'n model. Solidariteit en sociaal gedrag bestaan in Nederland niet want iedereen kijkt voor alles naar de overheid... een ander kan verrotten, daar zorgt de overheid maar voor; daar betaal ik immers belasting voor!
De belasting wordt in Nederland nooit verlaagd en de overheidsbemoeienis en asocialiteit zullen alleen groter worden. Iedereen ziet dat er massaal misbruik gemaakt wordt, dat er ongelofelijke bedragen verspild worden door de overheid en dus grijpt iedereen elke mogelijkheid aan om z'n eigen special interest bekostigd te krijgen.
Ik snap heel goed dat je als ouder op dit moment allerlei extraatjes kinderbijslagen enz niet moet laten liggen, je betaald er immer ook voor, net als ik dat doe. ondanks dat ik niks kan/wil claimenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:57 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan.
Het nieuwsbericht ging over 'kinderloze huilies' die vinden dat ouders zoveel voordelen krijgen en zij niet.
Ik geef alleen aan dat er voordelen zijn van het niet hebben van kinderen.
Ik zeg niet dat er iemand gecompenseerd moet worden voor de keuzes die zij gemaakt hebben.
Natuurlijk maak ik gebruik van de mogelijkheden die geboden worden.
Ik laat geen gratis geld liggen, maar van mij mag het ook afgeschaft worden.
Maar ik ga niet zover om mijn ouders gastouder te maken als ze af en toe een keer oppassen. Ze vinden het zelf veel te leuk om bij de kleinkinderen te zijn
Ik weet ook dat ik dat geld gewoon moet ophoesten via de belastingen, maar als de overheid zo dom is om allerlei luxe regelingen in het leven te roepen die veel van de kosten bij mij weghalen en waar anderen wel volop gebruik van maken.
Waarom zou ik het dan niet doen. Ik heb het teveel aan belasting ook al betaald.
[off-topc]
Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ik sinds vorig jaar recht had op zorgtoeslag. Ik verdiende daarvoor te veel, maar omdat ik een huis gekocht heb en HRA krijg, kwam ik onder de grens terecht. Het ging maar om een paar tientjes, maar ik heb het wel geclaimed. Dit jaar krijg ik nog meer omdat ik niet meer privé rij in mijn lease auto. Dat scheelt weer 7000 belastbaar inkomen.
[/off-topic]
Helaas is zijn veel bestemmingen redelijk seizoensgebonden, hetzij omdat er anders geen fuck te beleven valt, hetzij dat het weer gewoon drastisch vermindert.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:23 schreef DiRadical het volgende:Buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan (veel goedkoper)
Stappen gaat ook vervelen maar je gaat inderdaad makkelijker naar concerten, films, andere dingen.quote:Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen.
Maar wel wakker worden van het gejank van de baby naast de deur en niet rustig in de tuin kunnen zitten vanwege de blerende kinderen.quote:'s Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby
Gewoon minder koffieleuten, dan red je het in negen van de tien gevallen gewoon tijdens werktijd.quote:Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken
De extra slaapkamers worden vaak ingezet als studeerkamers of andere hobbyruimte. Ja, geen kinderen dus meer luxe. Zo ongeveer het enige voordeel dat je noemt.quote:Goedkoper wonen, geen 3 slaapkamers nodig.
Gewoon je kinderen beter timen zodat ze niet allemaal tegelijk in een stoel hoeven. Ontwikkel een kleinere stoel voor op de achterbank, er is blijkbaar een markt voor.quote:Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is
Nee hoor, van mij mogen ze de HRA op de schop gooien, liever eerder dan later. Uiteraard zal een afbouw-model waarschijnlijk het meest realistische zijn, maar de HRA laten zoals het is, is imho geen optie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:27 schreef henkway het volgende:
mensen met Huursubsidie klagen miet over de Huursubsidie
Mensen met Kinderbijslag klagen niet over de kinderbijslag
Mensen met HRA klagen niet over de HRA
Mensen met Stufie klagen niet over de Stufie en gratis OV
Maar feitelijk betaal je alles zelf en mogen ze alles schrappen behalve jouw subsidie,daar komt het op neer
Je bent helemaal vrij om geen gebruik te maken van de HRA als je er zo op tegen bent.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:39 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee hoor, van mij mogen ze de HRA op de schop gooien, liever eerder dan later. Uiteraard zal een afbouw-model waarschijnlijk het meest realistische zijn, maar de HRA laten zoals het is, is imho geen optie.
koop subsidies moeten ze ook afschaffenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:44 schreef HarryP het volgende:
[..]
Je bent helemaal vrij om geen gebruik te maken van de HRA als je er zo op tegen bent.
Maar ga dan niet voor een ander beslissen dat zijn kinderen (want daar praat je over bij het afschaffen, aangezien er altijd wel een overgangsperiode zal zijn) straks geen recht meer hebben op HRA.
En aangezien er een paar jaar geleden nog koopsubsidies in het leven zijn geroepen denk ik niet dat de HRA binnen nu en 15 jaar zal worden afgeschaft voor nieuwe hypotheken.
Tuurlijk, maar zelfs al zou ik er geen gebruik van maak, dan veranderd er niks toch?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:44 schreef HarryP het volgende:
[..]
Je bent helemaal vrij om geen gebruik te maken van de HRA als je er zo op tegen bent.
Nou ja ik beslis op dit moment niks voor niemand, als ik dat zou willen zou ik de politiek in moeten gaan, maar de ouders van nu, moeten gaan inzien dat de HRA voor hun kinderen een enorm probleem gaat worden.quote:Maar ga dan niet voor een ander beslissen dat zijn kinderen (want daar praat je over bij het afschaffen, aangezien er altijd wel een overgangsperiode zal zijn) straks geen recht meer hebben op HRA.
Ik denk ook niet dat de politiek iets zou durven doen, vooral nu een groot deel van de kiezers aan heeft gegeven dat men van de HRA af moet blijven, maar of dit op de langere termijn en voor de kinderen van die kiezers het juist beleid zal zijn, dat betwijfel ik.quote:En aangezien er een paar jaar geleden nog koopsubsidies in het leven zijn geroepen denk ik niet dat de HRA binnen nu en 15 jaar zal worden afgeschaft voor nieuwe hypotheken.
wil jij ook in de opvang>??quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:33 schreef sneeuwbui het volgende:
wat mij het meeste stoort is dat de overheid werkgevers verplicht bij te dragen in de kosten van de kinderopvang. ze mag zelf weten hoe ze haar geld uitgeeft -> via verkiezingen heb ik nog een beetje invloed. maar dat mijn collegas meer krijgen alleen omdat ze kinderen hebben vind ik belachelijk.
Child support is kinderalimentatiequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:56 schreef henkway het volgende:
[..]
In de US is toch ook childsupport??
O ja The US groeit door de import van Mexicanen, was ik vergeten, die hoeven niet meer naar school.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Child support is kinderalimentatie
Alimony is partneralimentatie
Ach ja in de OP had ik het al over emotionele argumenten en dit is uiteraard een pracht voorbeeld.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Als ts later jammerend in de luiers ligt, wens ik voor ts, omdat hij alleen aan zichzelf dacht gelijk ene scrooge, dat men hem op straat gooit, zonder luiers in de kou en zonder hulp van welk nageslacht van wie dan ook!
Jamaar dan kunnen ze geen flatscreen tv, geen tweede auto, niet 3x per jaar op vakantie naar het buiteland en hun kinderen op 5 verschilende sporten doen. Weet je wel hoe zwaar het leven dan voor ze is!!! ? ? ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef Scorpie het volgende:
Schaf gewoon alle extraatjes die ouders met kinderen krijgen af. Dat geld kan dan weer beter besteed worden. Laat mensen gewoon zelf opdraaien voor hun kroost, in plaats van elke werkende persoon.
Dat zei mijn buurman ook altijd, die had het steeds over vroeger, hij is wel zielig nu , hij krijgt thuishulp van een jongerequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:14 schreef RonaldRegen het volgende:
Die kinderen van tegenwoordig, met de belabberde opvoeding die ze krijgen, gaan voor ons de spreekwoordelijke oorlog echt niet winnen, later. Dat geldt eigenlijk al voor de huidige generatie jongeren. Wat een gedegeneerde labbekak.
Hier heb ik geen vertrouwen in hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:10 schreef dazzle123 het volgende:
Mensen moet hier hun eigen verantwoordelijkheid weer eens leren nemen en de overheid zou het zelfde moeten doen. Ouders voeden hun eigen kinderen op en betalen daar zelf voor en de overheid zorgt voor goed onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid en een goede infrastructuur.
De overheid is altijd een wanproduct dat is overal ter wereld zo. Ik ga alleen niet zo ver om te roepen dat we zonder een overheid kunnen. Je hebt politie nodig, je hebt infrastructuur nodig. Dat is nou eenmaal niet altijd privaat te regelen. Ook in de VS hebben ze een overheid die nog steeds bepaalde dingen regelt. En ik ben er van overtuigt dat als je aan een Amerikaan vraagt wat hij vindt van de amerikaanse overheid hij ook zal zeggen dat het kut is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:18 schreef TubewayDigital het volgende:
ga het niet allemaal lezen maar we zijn in nederland helemaal doorgeschoten met het verlenen van subsidietjes en voordeeltjes en nog veel meer ongein. Daar betaal je uiteindelijk zelf voor. Dus afschaffen die santekraam.
[..]
Hier heb ik geen vertrouwen in hoor.
- TUs moeten scholieren bijspijkeren omdat hun wiskundekennis tekort schiet
- we staan elke ochtend vast in de file
- oost europese boevenbendes maken het voor winkeliers onveilig
- de gezondheidszorgh loopt kwalitatief 10 jaar achter op de VS
De overheid is het grootste wanproduct van de laatste 100 jaar en de oplossing is niet dat proberen te verbeteren maar dat te minimaliseren.
Alleenstaande ouwe mannetjes zijn altijd zielig. Ontopic: ik heb het hier niet over "thuishulpen", maar over geld verdienen, de economie draaiende houden, het buitenland kaalplukken ten gunste van onszelf. Dat zie ik de nieuwere generaties echt niet doen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat zei mijn buurman ook altijd, die had het steeds over vroeger, hij is wel zielig nu , hij krijgt thuishulp van een jongere
Beetje erg kort door de bocht.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
'Compensatie voor kinderloze werknemers'
Het is weer zover hoor, nu gaan de kinderloze mensen ook om extraatjes mekkeren...waarom snapt blijkbaar niemand in dit land dat al die "extraatjes" gewoon uit de eigen portemonnee komen?
Ik ben kinderloos en ga ook geen kinderen nemen, maar ik wil absoluut geen extraatjes, in tegendeel, ik wil dat al die achterlijke extraatjes, subsidietjes, belastingvoordeeltjes, bijlagen enz die ouders met kinderen krijgen er gewoon uit gaan.
Wilt men kinderen, prima, maar niet op mijn kosten. Draai er zelf maar voor op.
Ook nog zoiets:
[..]
Daar kan ik het dus ook niet over eens zijn. De verantwoordelijkheid van kinderen ligt gewoon bij de ouders, niet bij de staat, niet bij iemand die geen kinderen wilt.
Tuurlijk, hier zullen alle ouders het wel niet mee eens zijn Op hooguit een minderheid, maar leg dan waarom ik in vredesnaam aan iemand anders kind moet bijdragen of waarom ik er verantwoordelijk voor moet zijn?Meer dan wat emotionele argumenten heb ik nog nooit gehoord.
Nou ja...nu heb ik niet echt de hoop meer dat Nederlanders ooit iets van eigen verantwoordelijkheid zullen laten zien, want we zijn zo gepamperd de laatste 60 jaar, dat we verslaafd zijn geraakt aan overheidssteun.
Het zal er wel weer op uitdraaien dan ook kinderloze mensen extraatjes krijgen....
Disclaimer: Het kan zijn dat het krantenartikel de conclussies foutief quoten of dat de vraagstelling in het onderzoek dubieus zijn, over beide zou ik niet verbaast zijn.
Overigs vind ik het onderstaande ook een beetje onzinnig:
[..]
Ook ik verbaas me wel eens over het gedrag van kinderen en de reaktie van ouders op dat gedrag in het openbaar, maar wat weet ik in vredesnaam nou van opvoeden, daar heb ik dan ook verder niet zo'n mening over. Ik zou het waarschijnlijk niet echt beter doen..1 van de redenen waarom ik er niet aan begin.
Ik denk dat de oplossing voor zoiets in goed overleg moet gaan. Mijn collega's zijn ook zwanger of net ouder geworden. Begrijpelijk dat het dan schipperen is. Een andere keer doen zij iets extra's als ik een nachtje ga stappen doordeweeks.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Netsplitter het volgende:
Vandaag is weer duidelijk geworden dat wanneer je kinderen verwacht, man danwel vrouw, je meteen een voorrangspositie binnen een bedrijf krijgt.
Alles moet wijken en je collega's moeten het maar opvangen, of ze het willen of kunnen qua werk dat ze al hebben....
Precies want meer kinderen = betere economie en een betere, prettigere samenleving.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze moeten gewoon al die singles geld geven om lekker te gaan daten... krijg je weer kinderen van.... goed voor de economie!
Ga even lekker huilen bij de overheid om maatregelen. De volgende keer gaat een andere groep over jou huilen en volgen er maatregelen tegen jou, zo kunnen we nog wel even doorgaan.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Netsplitter het volgende:
Vandaag is weer duidelijk geworden dat wanneer je kinderen verwacht, man danwel vrouw, je meteen een voorrangspositie binnen een bedrijf krijgt.
Alles moet wijken en je collega's moeten het maar opvangen, of ze het willen of kunnen qua werk dat ze al hebben....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |