abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:23:25 #201
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_61013381
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:07 schreef henkway het volgende:
Als er geen kinderen geboren worden dan

Zijn over volgende maand de kraamverzorgsters werkloos
over drie jaar geen kleuterscholen meer
over vijf jaar geen optochten meer, geen kinderprogramma's , wel meer programma's voor ouderen
Over tien jaar geen basisscholen meer, wel meer bejaardenhuizen
over vijftien jaar geen middelbare scholen en universiteiten meer, wel meer begrafenissen op TV
over twintig jaar geen arbeiders meer, wel heel veel VUTTERS
Over vijfentwintig jaar geen welvaart meer, wel veel zielige bejaarden aan de troggen
over dertig jaar geen ziekenhuizen meer, geen bedrijven meer, wel veel dode bejaarden overal
Daar gaat het niet over.
Het gaat over voordelen die volwassenen met kinderen zouden krijgen tov volwassen zonder kinderen.
Natuurlijk blijven de voordelen van het niet hebben van kinderen volledige buitenschot.

Bijvoorbeeld

• Buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan (veel goedkoper)
  • Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen.
  • 's Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby
  • Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken
  • Minder vaste lasten (gas\water\licht\rioolheffing)
  • Goedkoper wonen, geen 3 slaapkamers nodig.
  • Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is
  • Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
    -Catbert: Evil director of HR
    pi_61013410
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:22 schreef Semisane het volgende:

Maar goed als deze opmerking wordt gemaakt, omdat sommige onder ons liever dingen als de kinderbijslag zien verdwijnen, dan snap ik het echt niet....is het niet krijgen van kinderbijslag een soort van perminente anticonceptie dan?
    Ja dat denk ik wel, weet jij wel wat kinderen kosten???
    pi_61013526
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:23 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over.
    Het gaat over voordelen die volwassenen met kinderen zouden krijgen tov volwassen zonder kinderen.
    Natuurlijk blijven de voordelen van het niet hebben van kinderen volledige buitenschot.

Bijvoorbeeld

• Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is
  • Jij snapt het tenminste
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:29:49 #204
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_61013563
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:24 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik zou nog steeds kinderen hebben als de kinderbijslag wordt afgeschaft.
    Ik denk dat dit voor meer ouders geldt.

In Duitsland krijg je geloof ik 500 euro per kind tegenwoordig.
    Dat is veel geld, vooral voor de laag-betaalden.
    Maar voor een hoogopgeleide veelverdiener lijkt het me geen reden om kinderen te krijgen
    Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:30:51 #205
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_61013593
    quote:

[..]

Daar gaat het niet over.

Bijvoorbeeld

• Ah, dus eigenlijk zeg je dat bij de keuze van kinderen nemen, alle nadelen op 1 of andere manier gecompenseerd moeten worden, want tja zo'n beslissing mag natuurlijk geen nadelige gevolgen hebben?

Wat dan voor mensen die besluiten in een dorp te gaan wonen ipv een stad?

Moeten die mensen gecompenseerd worden voor het niet hebben van nachtwinkels, meerdere bioscopen, winkelsopen op zondag enz

Wellicht moeten de stadsmensen dat gecompenseerd worden voor de drukte en het lawaai...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat bepaalde keuzes bepaalde gevolgen hebben, in het geval van de keuze dat men kinderen neemt, is dat je idd niet buiten het hoogseizoen met vakantie kan gaan, maar moeten mensen zonder kinderen daar dan voor op moeten draaien? Dat is toch raar?

Ik kan er toch ook niets aan doen dat een kind huilt 's nachts...ik heb kinderen niet uitgevonden hoor, maar moet jij dan gecompenseerd worden daarvoor en moet ik daar dan aan bijdragen? Beetje vreemde argumentatie niet?

Er zullen vast ook nadelen zijn aan het niet hebben van kinderen al kan ik ze even niet bedenken. maar ik ga toch echt niet verwachten dat ik daarvoor gecompenseerd word en zeker niet dat ouders daar aan bij gaan dragen. Maar andersom moet dat blijkbaar wel.
    Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
    "Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:31:15 #206
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_61013602
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:28 schreef aloa het volgende:

[..]

Jij snapt het tenminste
    Ik ben bang dat hij het niet zo goed snapt.
    "Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:33:40 #207
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_61013677
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:24 schreef henkway het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen kinderen meer geboren zullen worden als kinderbijslag afgeschaft wordt? Okeeey....prima joh....is dit echt iets waar serieus op in moet worden gegaan?
    pi_61013788
    quote:

[..]

Daar gaat het niet over.

Bijvoorbeeld

• Maar de voordelen van kinderen krijgen wogen klaarblijkelijk op tegen deze nadelen bij de keuze om kinderen te krijgen. Het is jouw keuze.
    Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 16:42:25 #209
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_61013930
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:28 schreef aloa het volgende:

[..]

Jij snapt het tenminste
    Ik weet wat het is om geen kinderen te hebben en heb van alle voordelen kunnen genieten.
    Toch heb ik deze voordelen een paar jaar geleden zonder problemen opgegeven door mij te verplichten aan de zorg van mijn kinderen (nu 2)

Ik hoorde zelfs dat "het hebben van ouderschapsverlof" als voordeel wordt gezien.
    Dit moet ik wel gewoon zelf betalen. Ik werk tijdelijk 10% minder en krijg daarvoor 10% minder salaris.
    Bij echte bedrijven (lees niet bij de overheid) moet je dit uit eigen zak betalen
    pi_61014234
    quote:

[..]

Daar gaat het niet over.

Bijvoorbeeld

• Nounou, het is wat, kinderen, al die nadelen:
  • Buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan (veel goedkoper) Dat is idd een voordeel
  • Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen. Kan met kinderen ook, zal alleen een van de twee thuis moeten blijven. Maar goed, je hebt er wel schatten van kinderen voor.
  • 's Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby. In een vrijstaand huis wellicht, maar mijn onderburen hebben een huilbaby, word er knettergek van. Waar blijft mijn compensatie? Heb er alleen de lasten van...... heb ze al meerdere kussens cadeau gegeven, maar de hint komt nog niet over.
  • Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken. Omdat de collegae met kinderen eerder naar huis... wow, wat een voordeel.
  • Minder vaste lasten (gas\water\licht\rioolheffing). Dat mensen nog aan kinderen beginnen zeg.....
  • Goedkoper wonen, geen 3 slaapkamers nodig. Onzin, heb je zeker in het begin niet nodig. Baby kan bij de ouders op de kamer staan. Ook wel zo makkelijk, hoef je 's nachts niet zover te lopen.
  • Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is. Met een Suzuki Alto kom je ook overal met 2 volwassene en 2 kinderen, heb je echt geen 7-zitter voor nodig, kijk maar eens om je heen op de weg.
  •   donderdag 21 augustus 2008 @ 16:57:27 #211
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_61014440
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:30 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ah, dus eigenlijk zeg je dat bij de keuze van kinderen nemen, alle nadelen op 1 of andere manier gecompenseerd moeten worden, want tja zo'n beslissing mag natuurlijk geen nadelige gevolgen hebben?

Wat dan voor mensen die besluiten in een dorp te gaan wonen ipv een stad?

Moeten die mensen gecompenseerd worden voor het niet hebben van nachtwinkels, meerdere bioscopen, winkelsopen op zondag enz

Wellicht moeten de stadsmensen dat gecompenseerd worden voor de drukte en het lawaai...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat bepaalde keuzes bepaalde gevolgen hebben, in het geval van de keuze dat men kinderen neemt, is dat je idd niet buiten het hoogseizoen met vakantie kan gaan, maar moeten mensen zonder kinderen daar dan voor op moeten draaien? Dat is toch raar?

Ik kan er toch ook niets aan doen dat een kind huilt 's nachts...ik heb kinderen niet uitgevonden hoor, maar moet jij dan gecompenseerd worden daarvoor en moet ik daar dan aan bijdragen? Beetje vreemde argumentatie niet?

Er zullen vast ook nadelen zijn aan het niet hebben van kinderen al kan ik ze even niet bedenken. maar ik ga toch echt niet verwachten dat ik daarvoor gecompenseerd word en zeker niet dat ouders daar aan bij gaan dragen. Maar andersom moet dat blijkbaar wel.
    Zeg ik dat dan.
    Het nieuwsbericht ging over 'kinderloze huilies' die vinden dat ouders zoveel voordelen krijgen en zij niet.
    Ik geef alleen aan dat er voordelen zijn van het niet hebben van kinderen.
    Ik zeg niet dat er iemand gecompenseerd moet worden voor de keuzes die zij gemaakt hebben.
    Natuurlijk maak ik gebruik van de mogelijkheden die geboden worden.
    Ik laat geen gratis geld liggen, maar van mij mag het ook afgeschaft worden.
    Maar ik ga niet zover om mijn ouders gastouder te maken als ze af en toe een keer oppassen. Ze vinden het zelf veel te leuk om bij de kleinkinderen te zijn
    Ik weet ook dat ik dat geld gewoon moet ophoesten via de belastingen, maar als de overheid zo dom is om allerlei luxe regelingen in het leven te roepen die veel van de kosten bij mij weghalen en waar anderen wel volop gebruik van maken.
    Waarom zou ik het dan niet doen. Ik heb het teveel aan belasting ook al betaald.
    [off-topc]
    Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ik sinds vorig jaar recht had op zorgtoeslag. Ik verdiende daarvoor te veel, maar omdat ik een huis gekocht heb en HRA krijg, kwam ik onder de grens terecht. Het ging maar om een paar tientjes, maar ik heb het wel geclaimed. Dit jaar krijg ik nog meer omdat ik niet meer privé rij in mijn lease auto. Dat scheelt weer 7000 belastbaar inkomen.
    [/off-topic]

[ Bericht 0% gewijzigd door DiRadical op 21-08-2008 17:14:15 ]
    pi_61014471
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:51 schreef Casos het volgende:
    [..]
    quote:
  • Buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan (veel goedkoper) Dat is idd een voordeel
  • quote:
  • Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen. Kan met kinderen ook, zal alleen een van de twee thuis moeten blijven
  • .
    quote:
  • 's Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby.
    In een vrijstaand huis wellicht, maar mijn onderburen hebben een huilbaby, word er knettergek van.
  • jij hoeft er niet uit
    quote:
    heb ze al meerdere kussens cadeau gegeven, maar de hint komt nog niet over.
    lul
    quote:
  • Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken. Omdat de collegae met kinderen eerder naar huis.
  • om de kinderen op te halen en luiers te kopen
    quote:
  • Minder vaste lasten (gas\water\licht\rioolheffing). Dat mensen nog aan kinderen beginnen zeg.....
  • quote:
  • Goedkoper wonen, geen 3 slaapkamers nodig. Onzin, heb je zeker in het begin niet nodig. Baby kan bij de ouders op de kamer staan. Ook wel zo makkelijk, hoef je 's nachts niet zover te lopen.
  • quote:
  • Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is.
  • tot twee jaar
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:08:08 #213
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_61014726
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Nounou, het is wat, kinderen, al die nadelen:
  • Nu besluiten om over een uur eens lekker te gaan stappen. Kan met kinderen ook, zal alleen een van de twee thuis moeten blijven. Maar goed, je hebt er wel schatten van kinderen voor.
  • 's Nachts lekker rustig kunnen doorslapen zonder gehuil van een baby. In een vrijstaand huis wellicht, maar mijn onderburen hebben een huilbaby, word er knettergek van. Waar blijft mijn compensatie? Heb er alleen de lasten van...... heb ze al meerdere kussens cadeau gegeven, maar de hint komt nog niet over.
  • Nog een uurtje door kunnen werken om je werk nog even af te maken. Omdat de collegae met kinderen eerder naar huis... wow, wat een voordeel.
  • Ik moet mijn werk af hebben. Dat nemen mijn collega's niet over.
    Daarnaast heb ik laatst ook nog een keer van 08:00 tot 01:30 (de volgende dag) gewerkt om iets voor een klant gedaan te krijgen.
    Gelukkig was mijn vrouw thuis.
    quote:
  • Baby's blijven geen baby's en er komt er naar verloop van tijd ook nog wel eens eentje bij.
    quote:
  • Goedkopere auto, geen 7 zitter nodig. Die verplichte kinderstoelen zijn zo groot dat de achterbank met 2 stoelen gevuld is. Met een Suzuki Alto kom je ook overal met 2 volwassene en 2 kinderen, heb je echt geen 7-zitter voor nodig, kijk maar eens om je heen op de weg.
  • Ja ja, nu moet alleen de kinderwagen nog in de kofferbak en dat kan niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door DiRadical op 21-08-2008 17:09:10 (quoten) ]
    pi_61014805
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:58 schreef henkway het volgende:

[..]

[..]
    [..]

[..]

.
    [..]

jij hoeft er niet uit
    [..]

lul
    [..]

om de kinderen op te halen en luiers te kopen
    [..]

[..]

[..]

tot twee jaar
    Maar goed ook voor de onderburen dat ik er niet uit hoef. Misschien eigenlijk wel jammer, kan ik ze gelijk even laten zien waarom ik ze al die kussen cadeau geef. Lig er pvd wel wakker van en moet ik ook nog langer werken omdat er zonodig luiers gekocht moeten worden. Supermarkt is tot 20.00 uur open, waar je je kinderen laat is niet mijn probleem, heb je zelf voor gekozen.

En iedere keer dat je deze gebruikt: Je kiest zelf voor kinderen. Dan zal je andere dingen niet meer zo makkelijk kunnen doen.
    pi_61014901
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:08 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik moet mijn werk af hebben. Dat nemen mijn collega's niet over.
    Daarnaast heb ik laatst ook nog een keer van 08:00 tot 01:30 (de volgende dag) gewerkt om iets voor een klant gedaan te krijgen.
    Gelukkig was mijn vrouw thuis.
    [..]

Baby's blijven geen baby's en er komt er naar verloop van tijd ook nog wel eens eentje bij.
    [..]

Ja ja, nu moet alleen de kinderwagen nog in de kofferbak en dat kan niet.
    Applaus, een ouder die nog wel doorwerkt.

En niet iedereen kan zich een SUV veroorloven en die mensen redden het prima. Bullshit dat je een SUV nodig hebt in geval van kinderen.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:22:01 #216
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_61015070
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:14 schreef Casos het volgende:

[..]

En niet iedereen kan zich een SUV veroorloven en die mensen redden het prima. Bullshit dat je een SUV nodig hebt in geval van kinderen.
    Helaas is het soms noodzakelijk om door te werken
    en een burgerbakkie als een Ford Focus Station (is dan wel geen 7 ziitter) is voor 2 kinderen wel voldoende.
    Bij 3 wordt dat al wat lastig en lijkt een MPV helaas wel noodzakelijk.
    Vroeger zette je gewoon 5 kinderen op de achterbank,maar tegenwoordig zijn kinderzitjes en gordels verplicht.
    Je mag zelfs niet meer met z'n zessen in een normale auto omdat er maar 5 gordels aanwezig zijn. (het kan zijn dat dit nu nog wel mag, maar dat de regel pas volgend jaar wordt ingevoerd.)
    pi_61015108
    Ik wil net zo min zelf subsidie als dat ik wil dat ander subsidie krijgen voor kinderen. Tis te belachelijk voor woorden
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 21 augustus 2008 @ 17:26:37 #218
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_61015178
    Er wordt overal subsidie aan verstrekt, aan de meest idiote en belachelijke doelen die werkelijk helemaal niets bijdragen aan de maatschappij. Maar als er eens wat geld naar de kinderen, onze toekomst, gaat dan zou dat opeens te gek zijn.
    The End Times are wild
    pi_61015263
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:23 schreef FJD het volgende:
    Ik wil net zo min zelf subsidie als dat ik wil dat ander subsidie krijgen voor kinderen. Tis te belachelijk voor woorden
    ja jij besteed het volgens je posthistorie aan xbox en PS3

weet jij wel dat studiefin. eigenlijk kinderbijslag is??
    wil je dat even stopzetten dan??

[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 21-08-2008 17:45:01 ]
    pi_61015994
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:22 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Helaas is het soms noodzakelijk om door te werken
    en een burgerbakkie als een Ford Focus Station (is dan wel geen 7 ziitter) is voor 2 kinderen wel voldoende.
    Bij 3 wordt dat al wat lastig en lijkt een MPV helaas wel noodzakelijk.
    Vroeger zette je gewoon 5 kinderen op de achterbank,maar tegenwoordig zijn kinderzitjes en gordels verplicht.
    Je mag zelfs niet meer met z'n zessen in een normale auto omdat er maar 5 gordels aanwezig zijn. (het kan zijn dat dit nu nog wel mag, maar dat de regel pas volgend jaar wordt ingevoerd.)
    Er zijn mensen die het zonder auto en 5 kinderen prima redden.

Dit is typisch zo'n voorbeeld waarom ik niet voor kinderen wil betalen. Of eigenlijk wil ik wel voor de kinderen betalen, maar niet voor de luxe van de ouders. Stop al dat geld maar in het onderwijs.
    Pvd, een MPV noodzakelijk... kelere... de welvaart ligt wel heel hoog in ons land als we dat al als noodzakelijk gaan noemen op het moment dat er kinderen komen.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:07:43 #221
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_61016094
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:26 schreef LXIV het volgende:
    Er wordt overal subsidie aan verstrekt, aan de meest idiote en belachelijke doelen die werkelijk helemaal niets bijdragen aan de maatschappij. Maar als er eens wat geld naar de kinderen, onze toekomst, gaat dan zou dat opeens te gek zijn.
    Al die andere subsidies worden hier ook wel aan de kaak gesteld hoor.Deze keer zijn het de subsidies op kinderen. En ja, die zijn ook te gek voor woorden.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_61016138
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:30 schreef henkway het volgende:
    ja jij besteed het volgens je posthistorie aan xbox en PS3
    Ik voel me vereerd dat m'n replies zo de moeite waard zijn dat je de moeite neemt om de persoon achter de posts te leren kennen. Ik hoop dat het een bevredigend gevoel bij je heeft achtergelaten nu je weet dat ik een Xbox en en PS3 heb.
    quote:
    weet jij wel dat studiefin. eigenlijk kinderbijslag is??
    Nee dat is het niet. Al is het alleen maar omdat het niet bedoeld is voor de ouders maar voor een individue die op basis van z'n eigen inkomen z'n opleiding niet kan betalen.
    quote:
    wil je dat even stopzetten dan??
    Bijlenen zou geen schande zijn. Je investeert in jezelf dus dat mag je ook best zelf betalen. Uiteraard ben ik er wel voorstander van dat de overheid dit soort leningen tegen gunstige voorwaarden blijft faciliteren.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_61016184
    Trouwens, ik denk dat het meer onwil is van de meesten en dat geld het excuus is, toen ik 27 was had ik al drie kinderen, eigen huis en gingen we in een huurstacaravan, mede dankzij de kinderbijslag naar een camping in Brabant, want vliegen dat gaat echt niet in het hoogseizoen.
    Vroeger kreeg je langer kinderbijslag en veel meer ook, nu is dat studiefinanciering

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 21-08-2008 19:23:20 ]
    pi_61019019
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:22 schreef Semisane het volgende:

[..]

Waar komt dit "Als er geen kinderen geboren worden" nou de hele tijd vandaan? Serieus, ik heb de discussie niet meer gevolgd, dus het kan zijn dat er iemand heeft gezegd dat de wereld beter af zou zijn zonder kinderen.

Waarom? Omdat de pro-koters altijd meteen tegen de kinderlozen doorslaan en niet de nuance kunnen voelen van minder kinderen versus geen kinderen.
    Zodra je onder kinder bezitters aangeeft kinderloos te zijn of te willen zijn je meteen om de oren wordt geslagen met allerlei doem scenario's over uitsterven van het menselijk ras of minimaal het Nederlandse volk, as if...
    Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 21 augustus 2008 @ 20:32:57 #225
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_61019186
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:27 schreef WRH het volgende:

[..]

Waarom? Omdat de pro-koters altijd meteen tegen de kinderlozen doorslaan en niet de nuance kunnen voelen van minder kinderen versus geen kinderen.
    Zodra je onder kinder bezitters aangeeft kinderloos te zijn of te willen zijn je meteen om de oren wordt geslagen met allerlei doem scenario's over uitsterven van het menselijk ras of minimaal het Nederlandse volk, as if...
    Ja mooi he.

Mare, als vent heb je er trouwens geen ruk aan, aan een gecompenseerde zwangerschapverlof.
    Leuk, 2 extra vrije dagen....
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_61019402
    Wat ik persoonlijk ook altijd wel een aardige vindt;
    vraag lukraak een kinderloze (zoals ikzelf) hoe lang er over nagedacht is of en waarom en dus waarom niet aan kinderen begonnen is, wat de reden is of redenen zijn om het niet te doen, hoelang je daar al mee bezig bent, hoe goed en bewust je bezig bent met die keuze, noem maar op, dat zijn meestal geen flitsacties, daar is lang en secuur over nagedacht.
    oftewel, de vraag 'Waarom niet' werd en wordt mij geregeld gesteld en ik kan daar goed onderbouwd op antwoorden.

Stel dezelfde vraag omgekeerd oftewel " waarom wel" en let eens op de antwoorden.
    echt veel verder dan 'nou gewoon leuk' of 'omdat we dat wilden' of zelfs 'dat valt niet uit te leggen' zijn dan meestal de gebruikelijke antwoorden.
    die hoogdravende redenen als in dit topic genoemd daar gelaten natuurlijk he, want jawel, er zullen vast wel ouders zijn die kinderen nemen omdat ze dan iets hebben dat voor hen zorgt als ze oud en bejaard zijn (helemaal niet egocentrisch ofzo).

Echt, het gemak waarmee mensen besluiten aan kinderen te beginnen is soms ronduit stuitend, waar de kinderlozen toch echt wel iets langer nadenken dan een blauwe maandag over het al dan niet door het toilet spoelen van de pil.
    Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
    pi_61019471
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:40 schreef WRH het volgende:
    Stel dezelfde vraag omgekeerd oftewel " waarom wel" en let eens op de antwoorden.
    echt veel verder dan 'nou gewoon leuk' of 'omdat we dat wilden' of zelfs 'dat valt niet uit te leggen' zijn dan meestal de gebruikelijke antwoorden.
    maar ja, weet je wat,

Het is wel erg leuk hoor - Dat val nie uit te leggen.
    Een kopietje van jezelf, ja als je zo lelijk bent als jij nie tuurlijk.
    maar dat het kan praten
    quote:
    Dochter voor Linda Wagenmakers
    AMSTERDAM - Zangeres Linda Wagenmakers is donderdagmiddag rond 13 uur moeder geworden van een dochtertje.
    Eve weegt 3350 gram. Moeder en dochter maken het goed.
    Linda en haar manlief Greg waren al trotse ouders van een meisje, Lois (5).

[ Bericht 14% gewijzigd door henkway op 21-08-2008 20:55:57 ]
    pi_61020216
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 17:14 schreef Casos het volgende:

[..]

Idd. DIe 2 van mij passen ook prima op de achterbank van een aftandse 2 deurs 626 uit 1989.
    pi_61020788
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd. DIe 2 van mij passen ook prima op de achterbank van een aftandse 2 deurs 626 uit 1989.
    ja ik heb ze ook altijd in een fiat punto gehad alle drie, dus grote auto hoeft niet
    Er is genoeg wat je moet kopen
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 21 augustus 2008 @ 21:45:44 #230
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_61021460
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 20:42 schreef henkway het volgende:

[..]

maar ja, weet je wat,

Het is wel erg leuk hoor - Dat val nie uit te leggen.
    Een kopietje van jezelf, ja als je zo lelijk bent als jij nie tuurlijk.
    maar dat het kan praten
    Ja grappig, die hele discussies 's nachts dat ze niet meer zo fucking laat thuis kan komen.
    Of dat constante gezeik over zakgeld ofzo.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_61021761
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 21:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja grappig, die hele discussies 's nachts dat ze niet meer zo fucking laat thuis kan komen.
    Of dat constante gezeik over zakgeld ofzo.
    Ja maar je kroop zelf ook wel eens om 06.00 uur naar binnen , en dat je moeder alleen maar zei, jochie, jochie.
    Dus hoort erbij, als er maar niks gebeurt
    pi_61029271
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:

Het is weer zover hoor, nu gaan de kinderloze mensen ook om extraatjes mekkeren...waarom snapt blijkbaar niemand in dit land dat al die "extraatjes" gewoon uit de eigen portemonnee komen?
    Omdat in die stupide welfare state iedereen graait en grijpt wat 'ie pakken kan. Dat is namelijk het enige dat voortkomt uit zo'n model. Solidariteit en sociaal gedrag bestaan in Nederland niet want iedereen kijkt voor alles naar de overheid... een ander kan verrotten, daar zorgt de overheid maar voor; daar betaal ik immers belasting voor!

De belasting wordt in Nederland nooit verlaagd en de overheidsbemoeienis en asocialiteit zullen alleen groter worden. Iedereen ziet dat er massaal misbruik gemaakt wordt, dat er ongelofelijke bedragen verspild worden door de overheid en dus grijpt iedereen elke mogelijkheid aan om z'n eigen special interest bekostigd te krijgen.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_61030232
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 03:33 schreef StefanP het volgende:

[..]

Omdat in die stupide welfare state iedereen graait en grijpt wat 'ie pakken kan. Dat is namelijk het enige dat voortkomt uit zo'n model. Solidariteit en sociaal gedrag bestaan in Nederland niet want iedereen kijkt voor alles naar de overheid... een ander kan verrotten, daar zorgt de overheid maar voor; daar betaal ik immers belasting voor!

De belasting wordt in Nederland nooit verlaagd en de overheidsbemoeienis en asocialiteit zullen alleen groter worden. Iedereen ziet dat er massaal misbruik gemaakt wordt, dat er ongelofelijke bedragen verspild worden door de overheid en dus grijpt iedereen elke mogelijkheid aan om z'n eigen special interest bekostigd te krijgen.

In de US is toch ook childsupport??

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 22-08-2008 08:04:18 ]
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:20:13 #234
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_61030370
    Ik hoef niet gecompenseerd te worden in vrije dagen of extra geld. Geef me maar het recht om mee te beslissen over de opvoeding. Kinderen zijn volgens de minister een algemeen belang dus heb ik er ook wat over te zeggen, net als iedereen in Nederland.

Kom maar op met die verwende jengelende kutkoters.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:40:11 #235
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_61030539
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 16:57 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan.
    Het nieuwsbericht ging over 'kinderloze huilies' die vinden dat ouders zoveel voordelen krijgen en zij niet.
    Ik geef alleen aan dat er voordelen zijn van het niet hebben van kinderen.
    Ik zeg niet dat er iemand gecompenseerd moet worden voor de keuzes die zij gemaakt hebben.
    Natuurlijk maak ik gebruik van de mogelijkheden die geboden worden.
    Ik laat geen gratis geld liggen, maar van mij mag het ook afgeschaft worden.
    Maar ik ga niet zover om mijn ouders gastouder te maken als ze af en toe een keer oppassen. Ze vinden het zelf veel te leuk om bij de kleinkinderen te zijn
    Ik weet ook dat ik dat geld gewoon moet ophoesten via de belastingen, maar als de overheid zo dom is om allerlei luxe regelingen in het leven te roepen die veel van de kosten bij mij weghalen en waar anderen wel volop gebruik van maken.
    Waarom zou ik het dan niet doen. Ik heb het teveel aan belasting ook al betaald.
    [off-topc]
    Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ik sinds vorig jaar recht had op zorgtoeslag. Ik verdiende daarvoor te veel, maar omdat ik een huis gekocht heb en HRA krijg, kwam ik onder de grens terecht. Het ging maar om een paar tientjes, maar ik heb het wel geclaimed. Dit jaar krijg ik nog meer omdat ik niet meer privé rij in mijn lease auto. Dat scheelt weer 7000 belastbaar inkomen.
    [/off-topic]
    Ik snap heel goed dat je als ouder op dit moment allerlei extraatjes kinderbijslagen enz niet moet laten liggen, je betaald er immer ook voor, net als ik dat doe. ondanks dat ik niks kan/wil claimen

Maar dat is dus mijn punt eigenlijk, wij hier in Nederland betalen juist zoveel belasting, omdat Nederland stijf staat van de subsidies en nu komen er van die kinderloze huilies aan, die ook weer iets wilt hebben.

Mijn vraag is gewoon of niemand dat echt door heeft dat die subsidies ook ergens vandaan komen en dat de verhogingen in belasting niet heel raar zijn als je kijkt wat er allemaal op 1 of andere manier gesubsidieerd wordt in Nederland.

Mochten we wat kritischer gaan kijken naar het spilzuchtige subsidiebeleid van de Nederlandse overheid, zou het dan niet zijn dat we als bevolking uit eindelijk zo veel goedkoper uit zijn, dat we daarna zonder subsidies kunnen?

Ja en de HRA, waar ik als appartementbezitter ook gebruik van maak, mag van mij ook op de schop.

Dat een land een sociaal beleid wilt voeren is tot daar aan toe, maar de bevolking afhankelijk maken van subsidies en andere voordeeltjes, in mijn ogen naait de bevolking zichzelf daarmee. Als je iets niet wilt is afhankelijk zijn van de staat.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:49:02 #236
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_61030647
    quote:

• Helaas is zijn veel bestemmingen redelijk seizoensgebonden, hetzij omdat er anders geen fuck te beleven valt, hetzij dat het weer gewoon drastisch vermindert.
    quote:
  • Stappen gaat ook vervelen maar je gaat inderdaad makkelijker naar concerten, films, andere dingen.
    quote:
  • Maar wel wakker worden van het gejank van de baby naast de deur en niet rustig in de tuin kunnen zitten vanwege de blerende kinderen.
    quote:
  • Gewoon minder koffieleuten, dan red je het in negen van de tien gevallen gewoon tijdens werktijd.
    quote:
  • De extra slaapkamers worden vaak ingezet als studeerkamers of andere hobbyruimte. Ja, geen kinderen dus meer luxe. Zo ongeveer het enige voordeel dat je noemt.
    quote:
  • Gewoon je kinderen beter timen zodat ze niet allemaal tegelijk in een stoel hoeven. Ontwikkel een kleinere stoel voor op de achterbank, er is blijkbaar een markt voor.
    [/quote]
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_61030780
    Hoe krijgt de overheid de garantie dat je niet alsnog na de compensatie kinderen krijgt?
    Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
    pi_61031221
    Mensen met Huursubsidie klagen niet over de Huursubsidie
    Mensen met Kinderbijslag klagen niet over de Kinderbijslag
    Mensen met HRA klagen niet over de HRA
    Mensen met Stufie klagen niet over de Stufie en gratis OV

Maar feitelijk betaal je alles zelf en mogen ze alles schrappen behalve jouw subsidie,daar komt het op neer

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 22-08-2008 09:48:23 ]
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:39:02 #239
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_61031455
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:27 schreef henkway het volgende:
    mensen met Huursubsidie klagen miet over de Huursubsidie
    Mensen met Kinderbijslag klagen niet over de kinderbijslag
    Mensen met HRA klagen niet over de HRA
    Mensen met Stufie klagen niet over de Stufie en gratis OV

Maar feitelijk betaal je alles zelf en mogen ze alles schrappen behalve jouw subsidie,daar komt het op neer
    Nee hoor, van mij mogen ze de HRA op de schop gooien, liever eerder dan later. Uiteraard zal een afbouw-model waarschijnlijk het meest realistische zijn, maar de HRA laten zoals het is, is imho geen optie.

Feitelijk mogen ze van mij het subsidie beleid drastisch veranderen ja, ook als het gaat om subsidies waar ik nu gebruik van zou kunnen maken of waar ik zelfs nu gebruik van maak.

Maar goed, ik neig dan ook naar een meer liberaal beleid.

En nee dat betekent niet dat ik de meest zwakke in de samenleving naar de tering wilt zien gaan, zo zwart op wit is het niet, maar ik denk dat de meest zwakke in de samenleving meer baat hebben bij een beleid dat minder uitgaat van het gelijkheidsprincipe en het daaruit voortvloeiende subsidie beleid, maar een meer persoonlijk aanpak.
    pi_61032974
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 09:39 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nee hoor, van mij mogen ze de HRA op de schop gooien, liever eerder dan later. Uiteraard zal een afbouw-model waarschijnlijk het meest realistische zijn, maar de HRA laten zoals het is, is imho geen optie.
    Je bent helemaal vrij om geen gebruik te maken van de HRA als je er zo op tegen bent.
    Maar ga dan niet voor een ander beslissen dat zijn kinderen (want daar praat je over bij het afschaffen, aangezien er altijd wel een overgangsperiode zal zijn) straks geen recht meer hebben op HRA.

En aangezien er een paar jaar geleden nog koopsubsidies in het leven zijn geroepen denk ik niet dat de HRA binnen nu en 15 jaar zal worden afgeschaft voor nieuwe hypotheken.
    pi_61034027
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:44 schreef HarryP het volgende:

[..]

Je bent helemaal vrij om geen gebruik te maken van de HRA als je er zo op tegen bent.
    Maar ga dan niet voor een ander beslissen dat zijn kinderen (want daar praat je over bij het afschaffen, aangezien er altijd wel een overgangsperiode zal zijn) straks geen recht meer hebben op HRA.

En aangezien er een paar jaar geleden nog koopsubsidies in het leven zijn geroepen denk ik niet dat de HRA binnen nu en 15 jaar zal worden afgeschaft voor nieuwe hypotheken.
    koop subsidies moeten ze ook afschaffen
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:33:30 #242
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_61036010
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:44 schreef HarryP het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar zelfs al zou ik er geen gebruik van maak, dan veranderd er niks toch?
    De HRA zal uiteindelijk te duur zijn voor de Nederlandse staat om te laten bestaan, dat zeg ik niet, maar meerdere economische organisaties menen dat, waaronder het IMF. Als ik het me even goed herinner.
    quote:
    Nou ja ik beslis op dit moment niks voor niemand, als ik dat zou willen zou ik de politiek in moeten gaan, maar de ouders van nu, moeten gaan inzien dat de HRA voor hun kinderen een enorm probleem gaat worden.

Wat zouden diezelfde kinderen gaan zeggen als wij de boel zouden laten zoals het is en de HRA dan in het gezicht van die kinderen ontploft en zij de boel moeten gaan opruimen, dit terwijl het al voor ons bekent was/is dat het een onhoudbare situatie zou gaan worden?
    quote:
    Ik denk ook niet dat de politiek iets zou durven doen, vooral nu een groot deel van de kiezers aan heeft gegeven dat men van de HRA af moet blijven, maar of dit op de langere termijn en voor de kinderen van die kiezers het juist beleid zal zijn, dat betwijfel ik.

En tja...die koopsubsidies zouden gewoon opgeheven moeten worden, want die houden de boel gewoon in stand, terwijl om huizen betaalbaar te maken de staat iets zou moeten doen aan de HRA, naast het bouwen van veel meer woningen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Semisane op 22-08-2008 12:39:16 ]
    pi_61036304
    Eens met de topicstarter. Er worden sowieso veel te veel kinderen gemaakt. Nederland, Europa en de Aarde zijn vol.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_61055812
    wat mij het meeste stoort is dat de overheid werkgevers verplicht bij te dragen in de kosten van de kinderopvang. ze mag zelf weten hoe ze haar geld uitgeeft -> via verkiezingen heb ik nog een beetje invloed. maar dat mijn collegas meer krijgen alleen omdat ze kinderen hebben vind ik belachelijk.
    pi_61056672
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 00:33 schreef sneeuwbui het volgende:
    wat mij het meeste stoort is dat de overheid werkgevers verplicht bij te dragen in de kosten van de kinderopvang. ze mag zelf weten hoe ze haar geld uitgeeft -> via verkiezingen heb ik nog een beetje invloed. maar dat mijn collegas meer krijgen alleen omdat ze kinderen hebben vind ik belachelijk.
    wil jij ook in de opvang>??
    Ik heb een kennis die heeft nog wel een plekje, kost wel veel geld hoor
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:27:42 #246
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_61056879
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 07:56 schreef henkway het volgende:
    [..]
    In de US is toch ook childsupport??
    Child support is kinderalimentatie
    Alimony is partneralimentatie
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_61057034
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 01:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Child support is kinderalimentatie
    Alimony is partneralimentatie
    O ja The US groeit door de import van Mexicanen, was ik vergeten, die hoeven niet meer naar school.
    pi_61057115
    Als ts later jammerend in de luiers ligt, wens ik voor ts, omdat hij alleen aan zichzelf dacht gelijk ene scrooge, dat men hem op straat gooit, zonder luiers in de kou en zonder hulp van welk nageslacht van wie dan ook!
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:46:30 #249
    36858 Semisane
    Iemand nog een koekje?
    pi_61059451
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 01:43 schreef zhe-devilll het volgende:
    Als ts later jammerend in de luiers ligt, wens ik voor ts, omdat hij alleen aan zichzelf dacht gelijk ene scrooge, dat men hem op straat gooit, zonder luiers in de kou en zonder hulp van welk nageslacht van wie dan ook!
    Ach ja in de OP had ik het al over emotionele argumenten en dit is uiteraard een pracht voorbeeld.
    Niet dat ik iets anders verwacht van de poster, gezien haar post-geschiedenis.
    pi_61059490
    Dat fatalistische gelul over dat "wanneer er geen kinderen meer zijn dan...".

Als iedereen wél kinderen zou krijgen, dan zitten we hier binnen 1 á 2 generaties met oorlogen over eten en een beetje water.
    Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:10:13 #251
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_61059641
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef Scorpie het volgende:
    Schaf gewoon alle extraatjes die ouders met kinderen krijgen af. Dat geld kan dan weer beter besteed worden. Laat mensen gewoon zelf opdraaien voor hun kroost, in plaats van elke werkende persoon.
    Jamaar dan kunnen ze geen flatscreen tv, geen tweede auto, niet 3x per jaar op vakantie naar het buiteland en hun kinderen op 5 verschilende sporten doen. Weet je wel hoe zwaar het leven dan voor ze is!!! ? ? ?
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_61059674
    Die kinderen van tegenwoordig, met de belabberde opvoeding die ze krijgen, gaan voor ons de spreekwoordelijke oorlog echt niet winnen, later. Dat geldt eigenlijk al voor de huidige generatie jongeren. Wat een gedegeneerde labbekak.
    pi_61060071
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 10:14 schreef RonaldRegen het volgende:
    Die kinderen van tegenwoordig, met de belabberde opvoeding die ze krijgen, gaan voor ons de spreekwoordelijke oorlog echt niet winnen, later. Dat geldt eigenlijk al voor de huidige generatie jongeren. Wat een gedegeneerde labbekak.
    Dat zei mijn buurman ook altijd, die had het steeds over vroeger, hij is wel zielig nu , hij krijgt thuishulp van een jongere
    pi_61060445
    De overheid moet zich helemaal niet bezig houden met dit soort shit. Maar dat is het probleem in Nederland. We hebben een monster van een overheid gecreëerd die alles wat het moet doen niet doet of verkeerd doet en vervolgens bakken met geld over de balk smijt aan dingen waar de overheid zich helemaal niet mee zou moeten bemoeien.

Mensen moet hier hun eigen verantwoordelijkheid weer eens leren nemen en de overheid zou het zelfde moeten doen. Ouders voeden hun eigen kinderen op en betalen daar zelf voor en de overheid zorgt voor goed onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid en een goede infrastructuur.
    pi_61060577
    ga het niet allemaal lezen maar we zijn in nederland helemaal doorgeschoten met het verlenen van subsidietjes en voordeeltjes en nog veel meer ongein. Daar betaal je uiteindelijk zelf voor. Dus afschaffen die santekraam.
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 11:10 schreef dazzle123 het volgende:

Mensen moet hier hun eigen verantwoordelijkheid weer eens leren nemen en de overheid zou het zelfde moeten doen. Ouders voeden hun eigen kinderen op en betalen daar zelf voor en de overheid zorgt voor goed onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid en een goede infrastructuur.
    Hier heb ik geen vertrouwen in hoor.
    - TUs moeten scholieren bijspijkeren omdat hun wiskundekennis tekort schiet
    - we staan elke ochtend vast in de file
    - oost europese boevenbendes maken het voor winkeliers onveilig
    - de gezondheidszorgh loopt kwalitatief 10 jaar achter op de VS

De overheid is het grootste wanproduct van de laatste 100 jaar en de oplossing is niet dat proberen te verbeteren maar dat te minimaliseren.

[ Bericht 35% gewijzigd door TubewayDigital op 23-08-2008 11:24:59 ]
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:34:04 #256
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_61060789
    Ze moeten gewoon al die singles geld geven om lekker te gaan daten... krijg je weer kinderen van.... goed voor de economie!
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_61060869
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 11:18 schreef TubewayDigital het volgende:
    ga het niet allemaal lezen maar we zijn in nederland helemaal doorgeschoten met het verlenen van subsidietjes en voordeeltjes en nog veel meer ongein. Daar betaal je uiteindelijk zelf voor. Dus afschaffen die santekraam.
    [..]

Hier heb ik geen vertrouwen in hoor.
    - TUs moeten scholieren bijspijkeren omdat hun wiskundekennis tekort schiet
    - we staan elke ochtend vast in de file
    - oost europese boevenbendes maken het voor winkeliers onveilig
    - de gezondheidszorgh loopt kwalitatief 10 jaar achter op de VS

De overheid is het grootste wanproduct van de laatste 100 jaar en de oplossing is niet dat proberen te verbeteren maar dat te minimaliseren.
    De overheid is altijd een wanproduct dat is overal ter wereld zo. Ik ga alleen niet zo ver om te roepen dat we zonder een overheid kunnen. Je hebt politie nodig, je hebt infrastructuur nodig. Dat is nou eenmaal niet altijd privaat te regelen. Ook in de VS hebben ze een overheid die nog steeds bepaalde dingen regelt. En ik ben er van overtuigt dat als je aan een Amerikaan vraagt wat hij vindt van de amerikaanse overheid hij ook zal zeggen dat het kut is.
    pi_61070191
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 10:45 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat zei mijn buurman ook altijd, die had het steeds over vroeger, hij is wel zielig nu , hij krijgt thuishulp van een jongere
    Alleenstaande ouwe mannetjes zijn altijd zielig. Ontopic: ik heb het hier niet over "thuishulpen", maar over geld verdienen, de economie draaiende houden, het buitenland kaalplukken ten gunste van onszelf. Dat zie ik de nieuwere generaties echt niet doen.
    pi_61078548
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
    'Compensatie voor kinderloze werknemers'

Het is weer zover hoor, nu gaan de kinderloze mensen ook om extraatjes mekkeren...waarom snapt blijkbaar niemand in dit land dat al die "extraatjes" gewoon uit de eigen portemonnee komen?

Ik ben kinderloos en ga ook geen kinderen nemen, maar ik wil absoluut geen extraatjes, in tegendeel, ik wil dat al die achterlijke extraatjes, subsidietjes, belastingvoordeeltjes, bijlagen enz die ouders met kinderen krijgen er gewoon uit gaan.
    Wilt men kinderen, prima, maar niet op mijn kosten. Draai er zelf maar voor op.

Ook nog zoiets:
    [..]

Daar kan ik het dus ook niet over eens zijn. De verantwoordelijkheid van kinderen ligt gewoon bij de ouders, niet bij de staat, niet bij iemand die geen kinderen wilt.

Tuurlijk, hier zullen alle ouders het wel niet mee eens zijn Op hooguit een minderheid, maar leg dan waarom ik in vredesnaam aan iemand anders kind moet bijdragen of waarom ik er verantwoordelijk voor moet zijn? Meer dan wat emotionele argumenten heb ik nog nooit gehoord.

Nou ja...nu heb ik niet echt de hoop meer dat Nederlanders ooit iets van eigen verantwoordelijkheid zullen laten zien, want we zijn zo gepamperd de laatste 60 jaar, dat we verslaafd zijn geraakt aan overheidssteun.

Het zal er wel weer op uitdraaien dan ook kinderloze mensen extraatjes krijgen....

Disclaimer: Het kan zijn dat het krantenartikel de conclussies foutief quoten of dat de vraagstelling in het onderzoek dubieus zijn, over beide zou ik niet verbaast zijn.

Overigs vind ik het onderstaande ook een beetje onzinnig:
    [..]

Ook ik verbaas me wel eens over het gedrag van kinderen en de reaktie van ouders op dat gedrag in het openbaar, maar wat weet ik in vredesnaam nou van opvoeden, daar heb ik dan ook verder niet zo'n mening over. Ik zou het waarschijnlijk niet echt beter doen.. 1 van de redenen waarom ik er niet aan begin.
    Beetje erg kort door de bocht.
    Ik heb zelf geen kinderen. Toen ik nog de leeftijd had om ze te krijgen, wist ik niet wat ik ze van het leven moest vertellen. Toen ik dat wel dacht te weten, was ik te oud om ze nog redelijk op te voeden.
    Maar de kinderen van nu zullen straks wel mijn AOW betalen en me zelfs moeten verzorgen. Dus ik voel me wel mede verantwoordelijk voor hun opvoeding.
    Voor compensatie en bijzondere voordelen voel ik niet zoveel. Maar ik ben best bereid om bij te dragen aan een juiste opvoeding van hen, die mij later moeten verzorgen.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 september 2008 @ 19:54:07 #260
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_61383206
    Vandaag is weer duidelijk geworden dat wanneer je kinderen verwacht, man danwel vrouw, je meteen een voorrangspositie binnen een bedrijf krijgt.
    Alles moet wijken en je collega's moeten het maar opvangen, of ze het willen of kunnen qua werk dat ze al hebben....
    pi_61383293
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Netsplitter het volgende:
    Vandaag is weer duidelijk geworden dat wanneer je kinderen verwacht, man danwel vrouw, je meteen een voorrangspositie binnen een bedrijf krijgt.
    Alles moet wijken en je collega's moeten het maar opvangen, of ze het willen of kunnen qua werk dat ze al hebben....

Ik denk dat de oplossing voor zoiets in goed overleg moet gaan. Mijn collega's zijn ook zwanger of net ouder geworden. Begrijpelijk dat het dan schipperen is. Een andere keer doen zij iets extra's als ik een nachtje ga stappen doordeweeks.

Dat van bovenaf willen reguleren is de doodssteek voor elke werksfeer.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 september 2008 @ 20:00:27 #262
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_61383374
    Dat moet ik nog mee maken vrees ik.
    Tot nu toe kan alles meteen geregeld worden wanneer iemand gaat bevallen.
    Maar wanneer ik op vakantie wil moet ik gaan kijken en rekening houden met anderen die naar school gaande kinderen hebben....
    Waar is de fucking wisselwerking dan?
    Nemen, nemen en nemen....
    Maar geven? Ho maar.
    pi_61415906
    Ik hoef ook geen extra geld of vrije dagen omdat ik toevallig geen kinderen heb. Maar ik zou wel graag zien dat de jonge parttimende moeders (somehow nemen de vaders hun verantwoordelijkheden op het werk een stuk serieuzer, waarschijnlijk omdat ze de kinderverzorging vooral overlaten aan hun vrouw) beseffen dat ze werk doen waarvoor ze betaald worden en waarin er op hen gerekend wordt, en dat dat wel bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Wil je een tijdsbesteding buiten de deur waar je regelmatig kunt verzaken en die je volledig als een bijzaak om je priveleven heen kunt buigen, ga dan vrijwilligerswerk doen of doe een cursus of studie.
    pi_61419057
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2008 11:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Ze moeten gewoon al die singles geld geven om lekker te gaan daten... krijg je weer kinderen van.... goed voor de economie!
    Precies want meer kinderen = betere economie en een betere, prettigere samenleving.
    En die stomme Chinezen doen aan geboorte beperking terwijl ze allang het genot van 20 man per vierkante meter hadden kunnen kennen.
    pi_61419241
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Netsplitter het volgende:

Ga even lekker huilen bij de overheid om maatregelen. De volgende keer gaat een andere groep over jou huilen en volgen er maatregelen tegen jou, zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Daar word ons land niet echt leefbaardere van, of denk je van wel?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')