abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:22:27 #1
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60973636
'Compensatie voor kinderloze werknemers'

Het is weer zover hoor, nu gaan de kinderloze mensen ook om extraatjes mekkeren...waarom snapt blijkbaar niemand in dit land dat al die "extraatjes" gewoon uit de eigen portemonnee komen?

Ik ben kinderloos en ga ook geen kinderen nemen, maar ik wil absoluut geen extraatjes, in tegendeel, ik wil dat al die achterlijke extraatjes, subsidietjes, belastingvoordeeltjes, bijlagen enz die ouders met kinderen krijgen er gewoon uit gaan.
Wilt men kinderen, prima, maar niet op mijn kosten. Draai er zelf maar voor op.

Ook nog zoiets:
quote:
Ongeveer 30 procent van de kinderloze Nederlanders vindt dat kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de gehele samenleving.
Daar kan ik het dus ook niet over eens zijn. De verantwoordelijkheid van kinderen ligt gewoon bij de ouders, niet bij de staat, niet bij iemand die geen kinderen wilt.

Tuurlijk, hier zullen alle ouders het wel niet mee eens zijn Op hooguit een minderheid, maar leg dan waarom ik in vredesnaam aan iemand anders kind moet bijdragen of waarom ik er verantwoordelijk voor moet zijn? Meer dan wat emotionele argumenten heb ik nog nooit gehoord.

Nou ja...nu heb ik niet echt de hoop meer dat Nederlanders ooit iets van eigen verantwoordelijkheid zullen laten zien, want we zijn zo gepamperd de laatste 60 jaar, dat we verslaafd zijn geraakt aan overheidssteun.

Het zal er wel weer op uitdraaien dan ook kinderloze mensen extraatjes krijgen....

Disclaimer: Het kan zijn dat het krantenartikel de conclussies foutief quoten of dat de vraagstelling in het onderzoek dubieus zijn, over beide zou ik niet verbaast zijn.

Overigs vind ik het onderstaande ook een beetje onzinnig:
quote:
De kinderloze Nederlanders oordelen hard over de opvoedkwaliteiten van ouders. Een derde vindt dat ouders er simpelweg niets van bakken. Ruim 70 procent stelt dat ouders hun kinderen geen grenzen stellen.

Meer dan de helft (58 procent) is van mening dat kinderen te weinig fatsoen wordt bijgebracht. Een kwart (27 procent) stelt dat ouders teveel over hun eigen kinderen praten
Ook ik verbaas me wel eens over het gedrag van kinderen en de reaktie van ouders op dat gedrag in het openbaar, maar wat weet ik in vredesnaam nou van opvoeden, daar heb ik dan ook verder niet zo'n mening over. Ik zou het waarschijnlijk niet echt beter doen.. 1 van de redenen waarom ik er niet aan begin.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:31:05 #2
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_60973807
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
Ik ben kinderloos en ga ook geen kinderen nemen, maar ik wil absoluut geen extraatjes, in tegendeel, ik wil dat al die achterlijke extraatjes, subsidietjes, belastingvoordeeltjes, bijlagen enz die ouders met kinderen krijgen er gewoon uit gaan.
Dat komt dus op hetzelfde neer. Ik heb en wil ook geen kinderen, maar via de belasting betalen jij en ik mee aan onzin als gratis kinderopvang en gratis schoolboeken.

Wil je kinderen? Hartstikke leuk. Maar die keuze kost wel geld en op dit moment worden die kosten onevenredig verdeeld.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_60973885
Zit wat in nog ook. Hopen dat ze er wat mee doen, maar dat zal wel niet met CDA en CU in de regering
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:36:02 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60973908
Het subsidiëren van de overbevolking is idd een typisch voorbeeld van desastreus korte termijn denken. Zeker een idee van een religieuze stroming?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60973935
De kinderen moeten straks centjes gaan verdienen zodat iemand anders straks je demente bips af kan vegen. Als die kinderen geen centjes verdienen zal er ook niemand zijn die je helpt. De AOW moet elk jaar gewoon opnieuw verdient worden. Denk je nu echt dat wat je nu moet betalen apart wordt gezet voor later? Dat wordt nu geïnvesteerd, en als jij oud bent dan is er hopelijk genoeg werkvolk over die dan voor je kan betalen. Als fok dan nog bestaat zal er wel iemand een topic openen waarom we in vredesnaam voor de oudjes moeten betalen. Die hebben namelijk geen enkel nut meer.

En de ouders zijn natuurlijk verantwoordelijk voor het kind, maar het kind leert ook van zijn omgeving. Als je als beschaafd gezin tussen tokkies woont dan zal je kind ook redelijk tokkiegedrag gaan vertonen. Daarom kun je zeggen dat je als omwonende ook verantwoordelijk voor het kind bent, ook al heb je er geen. Als automobilist betaal je wegenbelasting, en wat doen ze ermee? Ze leggen er fietspaden mee aan! Schandalig!
pi_60973963
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het subsidiëren van de overbevolking is idd een typisch voorbeeld van desastreus korte termijn denken. Zeker een idee van een religieuze stroming?
Meer van de economische, om de vergrijzing te kunnen financieren is het wenselijk om flink wat aanwas te hebben aan de onderkant, maar inderdaad, ergens is het wel wat kolder, als ik zie wat mijn zus met 2 kids allemaal af mag trekken v/d belasting etc, en wat wij als stel hebben, dan zegt mijn onderbuik toch wel dat ik het hier mee eens ben...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:43:40 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60974031
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:31 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Dat komt dus op hetzelfde neer. Ik heb en wil ook geen kinderen, maar via de belasting betalen jij en ik mee aan onzin als gratis kinderopvang en gratis schoolboeken.

Wil je kinderen? Hartstikke leuk. Maar die keuze kost wel geld en op dit moment worden die kosten onevenredig verdeeld.
Dat zeg ik, daarom zou ik ook willen voorstellen om dat soort bijdragen voor ouders af te schaffen, ik wil helemaal niet betalen voor hun kinderen, als de ouders dan iets colectiefs willen opzetten, dan zetten ze dat maar op met de rest van de ouders in Nederland, maar de verplichting dat ik daar ook dan maar aan mee zou moeten bijdragen, daar ben ik op tegen.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60974055
Kinderbijslag, compensatie voor kinderopvang en dergelijke hoeft voor mij ook allemaal niet.

Maar het is natuurlijk wel een feit dat het zonder kinderen snel bekeken is in Nederland.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60974093
Schaf gewoon alle extraatjes die ouders met kinderen krijgen af. Dat geld kan dan weer beter besteed worden. Laat mensen gewoon zelf opdraaien voor hun kroost, in plaats van elke werkende persoon.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:46:59 #10
pi_60974110
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:37 schreef zuchtje het volgende:
straks
En daarna?

Korte termijn denken, dat zei ik al.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_60974241
quote:
De kinderen moeten straks centjes gaan verdienen zodat iemand anders straks je demente bips af kan vegen.
Ah, dus wij ("onze generatie") mag nu werken voor de ouderen van nu (babyboomers) die allemaal met de VUT e.d. gaan. Daarnaast mogen we betalen voor andermans kinderen. En daarbovenop mogen we ook nog eens tot ons 70e of 75e doorwerken omdat er straks te weinig mensen zijn om ons pensioen te betalen.

Mensen die bewust kinderloos blijven zouden bijna van de overheid een milieusubsidie moeten krijgen. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_60974249
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het subsidieren van het krijgen van kinderen in Nederland zorgt ervoor dat er een extra Nederlander bijkomt, met alle rechten en plichten die in Nederland gelden. De staat probeert zo goed mogelijk om er een Nederlander van te maken, die later hopelijk belasting gaat betalen waar iedereen van kan profiteren

Als de staat zich niet zou richten op het maken van Nederlanders, dan zal het Nederlands ras op een gegeven moment uitsterven omdat er meer buitenlanders worden geboren dan Nederlanders.

http://en.wikipedia.org/w(...)pulation_growth_rate

Als Afrika zichzelf ooit ontwikkeld, en de levensverwachting omhoog gaat dan hebben we een groot probleem. De mensen daar fokken een stukje harder dan hier (en dat zonder subsidie!) dus er zijn een stuk meer Afrikanen dan Nederlanders. Als die Afrikanen besluiten om hier te komen wonen dan is er dus een probleem.

Natuurlijk hoeft het niet erg te zijn als er geen Nederlanders meer in Nederland wonen, maar persoonlijk zou ik het wel jammer vinden.
pi_60974285
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:53 schreef zuchtje het volgende:
het Nederlands ras
Een volk, geen ras.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60974290
Ik wil ook ouderschapsverlof. Zonder kinderen. Wat een vreemd onderzoek. Want dadelijk willen de mensen die 1 kind hebben ook nog gecompenseerd worden voor mensen die 6 kinderen hebben en 6* ouderschapdverlof hebben gehad.

Wij van wc eend adviseren wc eend.

In een maatschappij waar we allemaal belastingen betalen wordt het ook weer verdeeld. Nou dan kan niet iedereen evenveel voordeeltjes hebben nou zeg wat een jankerds.

Dadelijk willen de mensen met kinderen ook vrije dagen voor de kinderen om niet in het hoogseizoen op vakantie te hoeven gaan.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:57:09 #15
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60974326
quote:
De kinderen moeten straks centjes gaan verdienen zodat iemand anders straks je demente bips af kan vegen.
Daar heb ik helemaal die kinderen niet voor nodig, dat regel ik namelijk zelf al. Ja idd, naast de pensioenafdracht elke maand, alle belasting bijdragen die uiteindelijk bij ouders terecht komen, investeer ik ook nog eens een deel van mijn loon in mijn eigen toekomst, ja hoor je kan idd zeggen dat ik niet dubbelop betaal, maar gewoon 3x loop te betalen, waarvan ik verwacht dat ik niks terug ga zien van 2 van die betalingen....en daar zeik ik even over.
quote:
Als die kinderen geen centjes verdienen zal er ook niemand zijn die je helpt.
Ja wel hoor, dat regel ik gewoon zelf.
quote:
De AOW moet elk jaar gewoon opnieuw verdient worden. Denk je nu echt dat wat je nu moet betalen apart wordt gezet voor later?
Nee dat denk ik niet, daarom regel ik, naast al die verplichte bijdragen die ik nu afdraag, zelf het eea om niet afhankelijk te worden van staatssteun.
quote:
Dat wordt nu geïnvesteerd,
Dat weet ik.
quote:
en als jij oud bent dan is er hopelijk genoeg werkvolk over die dan voor je kan betalen.
Dat heb ik tegen die tijd niet nodig.
quote:
Als fok dan nog bestaat zal er wel iemand een topic openen waarom we in vredesnaam voor de oudjes moeten betalen. Die hebben namelijk geen enkel nut meer.
Als ik oud ben zal ik idd geen nut meer hebben, ik vraag me af of ik dat uberhaubt heb nu, maar dat is een andere verhaal. Enkel als ik oud heb, dan betaal ik de dingen zelf wel, thank you very veel.
quote:
En de ouders zijn natuurlijk verantwoordelijk voor het kind, maar het kind leert ook van zijn omgeving. Als je als beschaafd gezin tussen tokkies woont dan zal je kind ook redelijk tokkiegedrag gaan vertonen. Daarom kun je zeggen dat je als omwonende ook verantwoordelijk voor het kind bent, ook al heb je er geen.
Geen idee of dat ook zo is, ik volg de onderzoeken niet die een correlatie vinden tussen het gedrag van kinderen en de samenstelling van de buurt, maar mochten de kinderen een voorbeeld aan mij nemen, dan komt het denk ik wel goed...ik ben best aardig...het enige wat ik niet wil, zijn eigen kinderen.
quote:
Als automobilist betaal je wegenbelasting, en wat doen ze ermee? Ze leggen er fietspaden mee aan! Schandalig!
Nee hoor, want ik heb ook een fiets en met een kleine 18 miljoen fietsen in dit land, gok ik dat iedereen er wel één heeft, fietspaden zijn derhalve idd algemeen gebruikgoed. Prima dat ze daarvoor wegenbelasting gebruiken imho, want uit eindelijk is het voor de autobestuurder ook wel voordelig dat al die fietsen niet op het zelfde wegdeel rijden als de automobilist.

Zoals ik al zei, de onevenredige belasting van kinderloze burgers wordt gewoon niet goed genoeg beredeneerd en verantwoord aan die kinderloze burgers.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:59:17 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60974367
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:44 schreef DroogDok het volgende:
Kinderbijslag, compensatie voor kinderopvang en dergelijke hoeft voor mij ook allemaal niet.

Maar het is natuurlijk wel een feit dat het zonder kinderen snel bekeken is in Nederland.
Dus zonder al die extraatjes nemen mensen in Nederland geen kinderen meer? Raar, want ik weet toch zeker dat Nederlanders eeuwen lang kinderen hebben gekregen zonder allerlei subsidies....mijn geschiedenisboeken moeten toch wel behoorlijk foutief zijn.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:01:55 #17
pi_60974417
Ik wil graag kinderbijslag voor de 15 kinderen die ik helaas niet heb kunnen hebben wegens te weinig motivatie.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:04:48 #18
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60974472
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:53 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Het subsidieren van het krijgen van kinderen in Nederland zorgt ervoor dat er een extra Nederlander bijkomt, met alle rechten en plichten die in Nederland gelden. De staat probeert zo goed mogelijk om er een Nederlander van te maken, die later hopelijk belasting gaat betalen waar iedereen van kan profiteren

Als de staat zich niet zou richten op het maken van Nederlanders, dan zal het Nederlands ras op een gegeven moment uitsterven omdat er meer buitenlanders worden geboren dan Nederlanders.

[url=http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_population_growth_rate
]http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_population_growth_rate[/quote][/url]

Och, volkeren komen en gaan, dat is altijd wel zo geweest, geen goede reden om mij extra te belasten, daarbij zoals ik al zei Nederlandse mensen stoppen heus niet met kinderen krijgen zonder al die subsidies hoor, dat is echt een kul argument.

Dat Nederlandse gezinnen minder kinderen krijgen, ligt gewoon aan de welvaart, hoe welvarender een volk is, des te minder kinderen ze krijgen, heeft te maken dat men in een welvarend land niet op kinderen hoeft te steunen als ze later ouder worden.
quote:
Als Afrika zichzelf ooit ontwikkeld, en de levensverwachting omhoog gaat dan hebben we een groot probleem. De mensen daar fokken een stukje harder dan hier (en dat zonder subsidie!) dus er zijn een stuk meer Afrikanen dan Nederlanders. Als die Afrikanen besluiten om hier te komen wonen dan is er dus een probleem.
Ook dan zullen Afrikaanse gezinnen kleiner worden. Trouwens moeten de Nederlanders nu verplicht worden tot fokken om "het volk" in stand te houden? Enig idee hoe idioot dat klinkt?
pi_60974491
Prima, dan zullen we ook een regel maken dat kinderloze niet mogen profiteren van het geld wat de jeugt van nu over 30-40 jaar opbrengt.

Kortzichtige mensen
pi_60974523
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En daarna?

Korte termijn denken, dat zei ik al.
Ik denk dat een bevolkingsdaling niet goed is voor de toekomst. Kun je uitleggen waarom dat wel goed is? Denk je dat de wereld beter af is zonder Nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')