Jamaar dan kunnen ze geen flatscreen tv, geen tweede auto, niet 3x per jaar op vakantie naar het buiteland en hun kinderen op 5 verschilende sporten doen. Weet je wel hoe zwaar het leven dan voor ze is!!! ? ? ?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef Scorpie het volgende:
Schaf gewoon alle extraatjes die ouders met kinderen krijgen af. Dat geld kan dan weer beter besteed worden. Laat mensen gewoon zelf opdraaien voor hun kroost, in plaats van elke werkende persoon.
Dat zei mijn buurman ook altijd, die had het steeds over vroeger, hij is wel zielig nu , hij krijgt thuishulp van een jongerequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:14 schreef RonaldRegen het volgende:
Die kinderen van tegenwoordig, met de belabberde opvoeding die ze krijgen, gaan voor ons de spreekwoordelijke oorlog echt niet winnen, later. Dat geldt eigenlijk al voor de huidige generatie jongeren. Wat een gedegeneerde labbekak.
Hier heb ik geen vertrouwen in hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:10 schreef dazzle123 het volgende:
Mensen moet hier hun eigen verantwoordelijkheid weer eens leren nemen en de overheid zou het zelfde moeten doen. Ouders voeden hun eigen kinderen op en betalen daar zelf voor en de overheid zorgt voor goed onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid en een goede infrastructuur.
De overheid is altijd een wanproduct dat is overal ter wereld zo. Ik ga alleen niet zo ver om te roepen dat we zonder een overheid kunnen. Je hebt politie nodig, je hebt infrastructuur nodig. Dat is nou eenmaal niet altijd privaat te regelen. Ook in de VS hebben ze een overheid die nog steeds bepaalde dingen regelt. En ik ben er van overtuigt dat als je aan een Amerikaan vraagt wat hij vindt van de amerikaanse overheid hij ook zal zeggen dat het kut is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:18 schreef TubewayDigital het volgende:
ga het niet allemaal lezen maar we zijn in nederland helemaal doorgeschoten met het verlenen van subsidietjes en voordeeltjes en nog veel meer ongein. Daar betaal je uiteindelijk zelf voor. Dus afschaffen die santekraam.
[..]
Hier heb ik geen vertrouwen in hoor.
- TUs moeten scholieren bijspijkeren omdat hun wiskundekennis tekort schiet
- we staan elke ochtend vast in de file
- oost europese boevenbendes maken het voor winkeliers onveilig
- de gezondheidszorgh loopt kwalitatief 10 jaar achter op de VS
De overheid is het grootste wanproduct van de laatste 100 jaar en de oplossing is niet dat proberen te verbeteren maar dat te minimaliseren.
Alleenstaande ouwe mannetjes zijn altijd zielig. Ontopic: ik heb het hier niet over "thuishulpen", maar over geld verdienen, de economie draaiende houden, het buitenland kaalplukken ten gunste van onszelf. Dat zie ik de nieuwere generaties echt niet doen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat zei mijn buurman ook altijd, die had het steeds over vroeger, hij is wel zielig nu , hij krijgt thuishulp van een jongere
Beetje erg kort door de bocht.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
'Compensatie voor kinderloze werknemers'
Het is weer zover hoor, nu gaan de kinderloze mensen ook om extraatjes mekkeren...waarom snapt blijkbaar niemand in dit land dat al die "extraatjes" gewoon uit de eigen portemonnee komen?
Ik ben kinderloos en ga ook geen kinderen nemen, maar ik wil absoluut geen extraatjes, in tegendeel, ik wil dat al die achterlijke extraatjes, subsidietjes, belastingvoordeeltjes, bijlagen enz die ouders met kinderen krijgen er gewoon uit gaan.
Wilt men kinderen, prima, maar niet op mijn kosten. Draai er zelf maar voor op.
Ook nog zoiets:
[..]
Daar kan ik het dus ook niet over eens zijn. De verantwoordelijkheid van kinderen ligt gewoon bij de ouders, niet bij de staat, niet bij iemand die geen kinderen wilt.
Tuurlijk, hier zullen alle ouders het wel niet mee eens zijn Op hooguit een minderheid, maar leg dan waarom ik in vredesnaam aan iemand anders kind moet bijdragen of waarom ik er verantwoordelijk voor moet zijn?Meer dan wat emotionele argumenten heb ik nog nooit gehoord.
Nou ja...nu heb ik niet echt de hoop meer dat Nederlanders ooit iets van eigen verantwoordelijkheid zullen laten zien, want we zijn zo gepamperd de laatste 60 jaar, dat we verslaafd zijn geraakt aan overheidssteun.
Het zal er wel weer op uitdraaien dan ook kinderloze mensen extraatjes krijgen....
Disclaimer: Het kan zijn dat het krantenartikel de conclussies foutief quoten of dat de vraagstelling in het onderzoek dubieus zijn, over beide zou ik niet verbaast zijn.
Overigs vind ik het onderstaande ook een beetje onzinnig:
[..]
Ook ik verbaas me wel eens over het gedrag van kinderen en de reaktie van ouders op dat gedrag in het openbaar, maar wat weet ik in vredesnaam nou van opvoeden, daar heb ik dan ook verder niet zo'n mening over. Ik zou het waarschijnlijk niet echt beter doen..1 van de redenen waarom ik er niet aan begin.
Ik denk dat de oplossing voor zoiets in goed overleg moet gaan. Mijn collega's zijn ook zwanger of net ouder geworden. Begrijpelijk dat het dan schipperen is. Een andere keer doen zij iets extra's als ik een nachtje ga stappen doordeweeks.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Netsplitter het volgende:
Vandaag is weer duidelijk geworden dat wanneer je kinderen verwacht, man danwel vrouw, je meteen een voorrangspositie binnen een bedrijf krijgt.
Alles moet wijken en je collega's moeten het maar opvangen, of ze het willen of kunnen qua werk dat ze al hebben....
Precies want meer kinderen = betere economie en een betere, prettigere samenleving.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze moeten gewoon al die singles geld geven om lekker te gaan daten... krijg je weer kinderen van.... goed voor de economie!
Ga even lekker huilen bij de overheid om maatregelen. De volgende keer gaat een andere groep over jou huilen en volgen er maatregelen tegen jou, zo kunnen we nog wel even doorgaan.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Netsplitter het volgende:
Vandaag is weer duidelijk geworden dat wanneer je kinderen verwacht, man danwel vrouw, je meteen een voorrangspositie binnen een bedrijf krijgt.
Alles moet wijken en je collega's moeten het maar opvangen, of ze het willen of kunnen qua werk dat ze al hebben....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |