abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:10:13 #251
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_61059641
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:46 schreef Scorpie het volgende:
Schaf gewoon alle extraatjes die ouders met kinderen krijgen af. Dat geld kan dan weer beter besteed worden. Laat mensen gewoon zelf opdraaien voor hun kroost, in plaats van elke werkende persoon.
Jamaar dan kunnen ze geen flatscreen tv, geen tweede auto, niet 3x per jaar op vakantie naar het buiteland en hun kinderen op 5 verschilende sporten doen. Weet je wel hoe zwaar het leven dan voor ze is!!! ? ? ?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_61059674
Die kinderen van tegenwoordig, met de belabberde opvoeding die ze krijgen, gaan voor ons de spreekwoordelijke oorlog echt niet winnen, later. Dat geldt eigenlijk al voor de huidige generatie jongeren. Wat een gedegeneerde labbekak.
pi_61060071
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 10:14 schreef RonaldRegen het volgende:
Die kinderen van tegenwoordig, met de belabberde opvoeding die ze krijgen, gaan voor ons de spreekwoordelijke oorlog echt niet winnen, later. Dat geldt eigenlijk al voor de huidige generatie jongeren. Wat een gedegeneerde labbekak.
Dat zei mijn buurman ook altijd, die had het steeds over vroeger, hij is wel zielig nu , hij krijgt thuishulp van een jongere
pi_61060445
De overheid moet zich helemaal niet bezig houden met dit soort shit. Maar dat is het probleem in Nederland. We hebben een monster van een overheid gecreëerd die alles wat het moet doen niet doet of verkeerd doet en vervolgens bakken met geld over de balk smijt aan dingen waar de overheid zich helemaal niet mee zou moeten bemoeien.

Mensen moet hier hun eigen verantwoordelijkheid weer eens leren nemen en de overheid zou het zelfde moeten doen. Ouders voeden hun eigen kinderen op en betalen daar zelf voor en de overheid zorgt voor goed onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid en een goede infrastructuur.
pi_61060577
ga het niet allemaal lezen maar we zijn in nederland helemaal doorgeschoten met het verlenen van subsidietjes en voordeeltjes en nog veel meer ongein. Daar betaal je uiteindelijk zelf voor. Dus afschaffen die santekraam.
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:10 schreef dazzle123 het volgende:

Mensen moet hier hun eigen verantwoordelijkheid weer eens leren nemen en de overheid zou het zelfde moeten doen. Ouders voeden hun eigen kinderen op en betalen daar zelf voor en de overheid zorgt voor goed onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid en een goede infrastructuur.
Hier heb ik geen vertrouwen in hoor.
- TUs moeten scholieren bijspijkeren omdat hun wiskundekennis tekort schiet
- we staan elke ochtend vast in de file
- oost europese boevenbendes maken het voor winkeliers onveilig
- de gezondheidszorgh loopt kwalitatief 10 jaar achter op de VS

De overheid is het grootste wanproduct van de laatste 100 jaar en de oplossing is niet dat proberen te verbeteren maar dat te minimaliseren.

[ Bericht 35% gewijzigd door TubewayDigital op 23-08-2008 11:24:59 ]
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:34:04 #256
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61060789
Ze moeten gewoon al die singles geld geven om lekker te gaan daten... krijg je weer kinderen van.... goed voor de economie!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_61060869
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:18 schreef TubewayDigital het volgende:
ga het niet allemaal lezen maar we zijn in nederland helemaal doorgeschoten met het verlenen van subsidietjes en voordeeltjes en nog veel meer ongein. Daar betaal je uiteindelijk zelf voor. Dus afschaffen die santekraam.
[..]

Hier heb ik geen vertrouwen in hoor.
- TUs moeten scholieren bijspijkeren omdat hun wiskundekennis tekort schiet
- we staan elke ochtend vast in de file
- oost europese boevenbendes maken het voor winkeliers onveilig
- de gezondheidszorgh loopt kwalitatief 10 jaar achter op de VS

De overheid is het grootste wanproduct van de laatste 100 jaar en de oplossing is niet dat proberen te verbeteren maar dat te minimaliseren.
De overheid is altijd een wanproduct dat is overal ter wereld zo. Ik ga alleen niet zo ver om te roepen dat we zonder een overheid kunnen. Je hebt politie nodig, je hebt infrastructuur nodig. Dat is nou eenmaal niet altijd privaat te regelen. Ook in de VS hebben ze een overheid die nog steeds bepaalde dingen regelt. En ik ben er van overtuigt dat als je aan een Amerikaan vraagt wat hij vindt van de amerikaanse overheid hij ook zal zeggen dat het kut is.
pi_61070191
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 10:45 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat zei mijn buurman ook altijd, die had het steeds over vroeger, hij is wel zielig nu , hij krijgt thuishulp van een jongere
Alleenstaande ouwe mannetjes zijn altijd zielig. Ontopic: ik heb het hier niet over "thuishulpen", maar over geld verdienen, de economie draaiende houden, het buitenland kaalplukken ten gunste van onszelf. Dat zie ik de nieuwere generaties echt niet doen.
pi_61078548
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
'Compensatie voor kinderloze werknemers'

Het is weer zover hoor, nu gaan de kinderloze mensen ook om extraatjes mekkeren...waarom snapt blijkbaar niemand in dit land dat al die "extraatjes" gewoon uit de eigen portemonnee komen?

Ik ben kinderloos en ga ook geen kinderen nemen, maar ik wil absoluut geen extraatjes, in tegendeel, ik wil dat al die achterlijke extraatjes, subsidietjes, belastingvoordeeltjes, bijlagen enz die ouders met kinderen krijgen er gewoon uit gaan.
Wilt men kinderen, prima, maar niet op mijn kosten. Draai er zelf maar voor op.

Ook nog zoiets:
[..]

Daar kan ik het dus ook niet over eens zijn. De verantwoordelijkheid van kinderen ligt gewoon bij de ouders, niet bij de staat, niet bij iemand die geen kinderen wilt.

Tuurlijk, hier zullen alle ouders het wel niet mee eens zijn Op hooguit een minderheid, maar leg dan waarom ik in vredesnaam aan iemand anders kind moet bijdragen of waarom ik er verantwoordelijk voor moet zijn? Meer dan wat emotionele argumenten heb ik nog nooit gehoord.

Nou ja...nu heb ik niet echt de hoop meer dat Nederlanders ooit iets van eigen verantwoordelijkheid zullen laten zien, want we zijn zo gepamperd de laatste 60 jaar, dat we verslaafd zijn geraakt aan overheidssteun.

Het zal er wel weer op uitdraaien dan ook kinderloze mensen extraatjes krijgen....

Disclaimer: Het kan zijn dat het krantenartikel de conclussies foutief quoten of dat de vraagstelling in het onderzoek dubieus zijn, over beide zou ik niet verbaast zijn.

Overigs vind ik het onderstaande ook een beetje onzinnig:
[..]

Ook ik verbaas me wel eens over het gedrag van kinderen en de reaktie van ouders op dat gedrag in het openbaar, maar wat weet ik in vredesnaam nou van opvoeden, daar heb ik dan ook verder niet zo'n mening over. Ik zou het waarschijnlijk niet echt beter doen.. 1 van de redenen waarom ik er niet aan begin.
Beetje erg kort door de bocht.
Ik heb zelf geen kinderen. Toen ik nog de leeftijd had om ze te krijgen, wist ik niet wat ik ze van het leven moest vertellen. Toen ik dat wel dacht te weten, was ik te oud om ze nog redelijk op te voeden.
Maar de kinderen van nu zullen straks wel mijn AOW betalen en me zelfs moeten verzorgen. Dus ik voel me wel mede verantwoordelijk voor hun opvoeding.
Voor compensatie en bijzondere voordelen voel ik niet zoveel. Maar ik ben best bereid om bij te dragen aan een juiste opvoeding van hen, die mij later moeten verzorgen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 september 2008 @ 19:54:07 #260
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_61383206
Vandaag is weer duidelijk geworden dat wanneer je kinderen verwacht, man danwel vrouw, je meteen een voorrangspositie binnen een bedrijf krijgt.
Alles moet wijken en je collega's moeten het maar opvangen, of ze het willen of kunnen qua werk dat ze al hebben....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_61383293
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Netsplitter het volgende:
Vandaag is weer duidelijk geworden dat wanneer je kinderen verwacht, man danwel vrouw, je meteen een voorrangspositie binnen een bedrijf krijgt.
Alles moet wijken en je collega's moeten het maar opvangen, of ze het willen of kunnen qua werk dat ze al hebben....

Ik denk dat de oplossing voor zoiets in goed overleg moet gaan. Mijn collega's zijn ook zwanger of net ouder geworden. Begrijpelijk dat het dan schipperen is. Een andere keer doen zij iets extra's als ik een nachtje ga stappen doordeweeks.

Dat van bovenaf willen reguleren is de doodssteek voor elke werksfeer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 september 2008 @ 20:00:27 #262
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_61383374
Dat moet ik nog mee maken vrees ik.
Tot nu toe kan alles meteen geregeld worden wanneer iemand gaat bevallen.
Maar wanneer ik op vakantie wil moet ik gaan kijken en rekening houden met anderen die naar school gaande kinderen hebben....
Waar is de fucking wisselwerking dan?
Nemen, nemen en nemen....
Maar geven? Ho maar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_61415906
Ik hoef ook geen extra geld of vrije dagen omdat ik toevallig geen kinderen heb. Maar ik zou wel graag zien dat de jonge parttimende moeders (somehow nemen de vaders hun verantwoordelijkheden op het werk een stuk serieuzer, waarschijnlijk omdat ze de kinderverzorging vooral overlaten aan hun vrouw) beseffen dat ze werk doen waarvoor ze betaald worden en waarin er op hen gerekend wordt, en dat dat wel bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Wil je een tijdsbesteding buiten de deur waar je regelmatig kunt verzaken en die je volledig als een bijzaak om je priveleven heen kunt buigen, ga dan vrijwilligerswerk doen of doe een cursus of studie.
pi_61419057
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze moeten gewoon al die singles geld geven om lekker te gaan daten... krijg je weer kinderen van.... goed voor de economie!
Precies want meer kinderen = betere economie en een betere, prettigere samenleving.
En die stomme Chinezen doen aan geboorte beperking terwijl ze allang het genot van 20 man per vierkante meter hadden kunnen kennen.
pi_61419241
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Netsplitter het volgende:

Ga even lekker huilen bij de overheid om maatregelen. De volgende keer gaat een andere groep over jou huilen en volgen er maatregelen tegen jou, zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Daar word ons land niet echt leefbaardere van, of denk je van wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')