abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:00:02 #101
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60977379
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik vind 'algemeen belang' een beetje vaag. Zijn dat zaken waar de meeste mensen gebruik van maken? Of zaken die zorgen voor een hogere BNP? Zaken die zorgen voor een betere HDI?

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruto_Nationaal_Product)
(http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index)
Het is idd wat vaag, maar het lijkt me goed dat "wij Nederlanders" eens kritisch gaan kijken waar "wij" willen dat de overheid geld aan spendeert, ipv maar op de overheid vertrouwen, die ondertussen maar groeit in grote en kosten of vind je het allemaal wel best zo?
quote:
Milieubelasting wat niet ten goede komt aan het milieu, dat is stom. Hetzelfde met kindertoeslag wat niet ten goede komt aan het kind. Maar dat is moeilijker te controleren omdat er zoveel gezinnen zijn.
En dat is een reden om er niks tegen te doen? Omdat het moeilijk is te controleren, de hele overheid is lastig te controleren, lijkt me geen reden om het maar uit de hand te laten lopen, iets wat nu trouwens wel gebeurt.

Maar zoals ik zei, ik viel vooral over het feit dat het volgende groepje opstond die een extraatje eist, notebene de groep waar ik bij behoor.
Ik ben daar tegen en dan word ik door users hier beschuldigd dat ik ben onverantwoordelijk tegen de maatschappij, omdat ik geen kinderen wens...althans zo lijkt het. Echt gekker moet het niet worden hoor. Overigens was jij daar niet 1 van, dacht ik.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60977380
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:25 schreef The_End het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet er betaald worden voor de HRA? Hoeveel extra belasting denk je dat huiseigenaren betalen?
Veel minder dan dat je van de HRA weer terug krijgt. Als huurder met een particuliere huur woningen en een modaal inkomen krijg je totaal niets terug.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:00:44 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60977387
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:58 schreef The_End het volgende:

[..]

Belsen zei 'zonder kinderen'; niet 'zonder mensen'.
Zonder kinderen ben je in no-time van de rest van de mensheid af hoor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:01:55 #104
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60977419
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:59 schreef The_End het volgende:

[..]

Jij claimt zonder enige onderbouwing dat de Nederlandse staat gedoemd is om fallliet te gaan...stom.
Ik dacht dat ik mijn onderbouwing wel had gegeven in mijn postings in dit topic, maar goed dat is blijkbaar niet genoeg voor je, enkel verklaard dat nog niet de vergelijking met de VS, als je die verklaring nog hebt, schroom niet die te delen verder.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60977458
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel minder dan dat je van de HRA weer terug krijgt. Als huurder met een particuliere huur woningen en een modaal inkomen krijg je totaal niets terug.
mooie lul ben je dan.... dat je particulier gaat huren ipv voor minder een huis kopen....
we need to unluckyfy this unlucky unluckyness
pi_60977459
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zonder kinderen ben je in no-time van de rest van de mensheid af hoor.
Voordat dat gebeurt; stort de samenleving in.

Lekker zo'n kleuterniveau discussie. Je mamma krijgt zeker nog kinderbijslag voor jou?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:03:46 #107
pi_60977466
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef belsen het volgende:

[..]

Dus alleen de ouders van een kind zijn verantwoordelijk voor het voortbestaan van de maatschappij en jij kunt, als bewust kinderloze, je geld uitgeven aan mobiele telefoons en vakanties, om straks wel te kunnen mee profiteren van het werk dat de kinderen van nu straks verrichten?
Als je me nu de voordelen van andermans kinderen geeft krijg jij daar nu kinderbijslag voor. Wel zo eerlijk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:05:38 #108
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60977503
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:58 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik ben er ook mee eens dat er best minder subsidies uitgegeven mogen worden, maar dat kindertoeslag niet de eerste is waar ik aan zou denken. Ik zou dan inderdaad denken aan HRA, omdat dit een stuk meer kost voor de belastingbetaler, en omdat de bubble redelijk opgeblazen wordt. Er kan ook best gesneden worden in het aantal ambtenaren, wat ons ook verteld was, maar ik heb daar weinig meer van gehoord. Als je kijkt wat voor een puinzooi het is in de zorg... daar is ook nog wel wat aan te verdienen. Geen interims meer die blijven plakken, en geen manager voor elk simplistische taak van een instelling. Er zijn nog veel dingen die opgelost moeten worden, maar kindertoeslag vind ik daar niet tussen vallen.
Tja, wat jij hierboven opgeeft aan lijstje, ben ik het allemaal mee eens, enkel ben ik van mening dat de kinderbijslag daar wel bij hoort.

Ons enige verschil in mening.
pi_60977545
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel overdrachtsbelasting betaal jij als huurder? Hoeveel kost het onderhoud aan jouw woning en hoeveel daarvan is BTW? Hoeveel OZB betaal jij?
  Moderator woensdag 20 augustus 2008 @ 12:08:45 #110
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_60977568
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Semisane het volgende:

Ik ben daar tegen en dan word ik door users hier beschuldigd dat ik ben onverantwoordelijk tegen de maatschappij, omdat ik geen kinderen wens...althans zo lijkt het. Echt gekker moet het niet worden hoor. Overigens was jij daar niet 1 van, dacht ik.
Ik dacht dat jij een topic geopend had over het belang van kinderbijslag en nu trek jij het zelf totaal uit zijn verband.

Volgens mij is mijn vermoeden, dat je hier alleen maar loopt te stangen, waar.

Evenals Papiervesnipperaar overigens...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:11:26 #111
pi_60977650
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:03 schreef The_End het volgende:

[..]

Voordat dat gebeurt; stort de samenleving in.

Lekker zo'n kleuterniveau discussie.
Zeg dan ook niet van die domme dingen.
pi_60977674
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:46 schreef Semisane het volgende:
Sorry hoor, maar als je als stel zonder staatssteun je kind niet kan onderhouden, dan mag je van mij idd even twee keer nadenken of je wel kinderen zou willen. Het is echt niet zo dat je zonder staatssteun miljonair moet zijn voor dat je kinderen kan onderhouden.
Vind ik ook, maar ik denk ook dat kindertoeslag toch nuttig is.
quote:
Beleggen in goud, zilver enz risicovol? Valt wel mee hoor, nee idd je moet niet gaan speculeren met pensioengelden, maar waar denk jij dat pensioenfonden hun geld zetten? Op spaarrekeningen?

Overigens zijn er pensioenfondsen die zo dom zijn om wel met jou collectief opgehaalde pensioengeld speculeren , maar idd iets collectief doen is zeker beter dan hetzelf in de hand houden.
goud is vorige week 200 dollar minder waard geworden. Daarvoor wel een 600 erbij, maar toch. Pensioenfondsen beleggen gewoon, dat klopt, maar dat geeft [sub](natuurlijk)/sub] geen enkel risico dat je je ingelegde geld straks terugziet. Of ze moeten pensioenfondsen staatssteun geven, maar ook dat is niet eerlijk.
quote:
Het is zal idd wel helpen ja, maar of het echt nodig is betwijfel ik. Als ik hogere kosten zou krijgen omdat ik iets specifieks wilt, dan zal ik ook mijn uitgave patroon daarop aanpassen of datgene wat ik wil, niet doen, mocht ik mezelf niet meer kunnen onderhouden daarna.
Kinderen kunnen ook 'per ongeluk' geboren worden. Dat je een abortus kunt plegen, en zelf kiest voor sex is een apart topic waard denk ik.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:13:03 #113
pi_60977690
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een topic geopend had over het belang van kinderbijslag en nu trek jij het zelf totaal uit zijn verband.

Volgens mij is mijn vermoeden, dat je hier alleen maar loopt te stangen, waar.

Dat hoor ik vaker van mensen die geen goede argumenten hebben.
  Moderator woensdag 20 augustus 2008 @ 12:14:23 #114
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_60977720
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker van mensen die geen goede argumenten hebben.
Jij hebt ondertussen de reputatie, van Semisane wist ik het nog niet.

Maar eh "good job", hoor.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 12:16:21 #115
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60977771
quote:
Het is idd wat vaag, maar het lijkt me goed dat "wij Nederlanders" eens kritisch gaan kijken waar "wij" willen dat de overheid geld aan spendeert, ipv maar op de overheid vertrouwen, die ondertussen maar groeit in grote en kosten of vind je het allemaal wel best zo?
Dat kan je beter het geld sowieso niet afpakken en mensen gewoon zelf laten beslissen waar ze hun eigen geld aan uitgeven.
Carpe Libertatem
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:19:04 #116
pi_60977841
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:14 schreef belsen het volgende:

[..]

Jij hebt ondertussen de reputatie, van Semisane wist ik het nog niet.

Maar eh "good job", hoor.
Ik wil users graag hun eigen hypocriete argumenten in hun gezicht gooien. Als ze mij daarom als een rel-user zien zijn ze dommer dan ik al dacht.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:22:21 #117
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60977935
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef belsen het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn vermoeden waar, dat je hier alleen maar loopt te stangen.

Nee, ik heb het topic geopent om aan te geven dat ik tegen de oproep voor een extraatje ben van kinderloze mensen, zoals het artikel, waarvan ik de URL in OP heb gepaste, aangaf. Daarbij gaf ik aan tegelijk tegen alle extraatjes, toelagen en belastingvoordelen voor ouders te zijn, het één sluit de ander niet uit.

Enkel, tijdens de discussie gaven verschillende users aan, waaronder jij, dat kinderen krijgen/hebben verantwoordelijk is tegenover het voortbestaan van de maatschappij, waarbij opmerkingen werden geplaatst dat ik, als kinderloze wel dingen als vakantie en mobieltjes wilde, ipv het bijdragen aan de kinderen van anderen.

Dat is toch min of meer een beschuldiging aan mijn adres dat ik me kennelijk niet verantwoordelijk voel tegenover de maatschappij, maar als dat zo zou zijn, dan had ik niet geageerd tegen de oproep van de kinderloze mensen in deze maatschappij voor een extraatje...dan zou ik enkel het extraatje hebben ontvangen om een mobiele telefoon van te kopen.

Daar maakte ik even een opmerking over.

Overigens ben ik bloedserieus met mijn standpunt tegen een grote en spilzuchtige overheid, die zich gesteund voelt door een aan staatssteun verslaafde bevolking en mijn standpunt voor een zeer kleine overheid, die zich enkel met bepaalde algemene zaken bezighoud. Waaronder imho ook het financieel steunen/helpen van mensen valt die buiten hun schuld om in een onmensenlijke levenssituatie bevinden, maar daar vallen het gros van de ouders niet onder, dacht ik zo.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:22:27 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60977939
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef The_End het volgende:

[..]

Dan moet je het er niet zelf bijhalen en de realiteit verdraaien met een sausje jaloezie eroverheen.
Imbeciel
The End Times are wild
pi_60977940
quote:
Maar zoals ik zei, ik viel vooral over het feit dat het volgende groepje opstond die een extraatje eist, notebene de groep waar ik bij behoor.
Ik vraag me af of huurders jaloers zijn op de HRA. Of huurders die geen huursubsidie krijgen op huurders die dat wel krijgen. Dit klinkt hetzelfde. Mensen zijn jaloers op kindertoeslag, dus eisen ook geld. Je kunt dit ook zien als 'schaf kindertoeslag af'. Misschien dat mensen daarom over je vielen. Maar goed, het is Fok natuurlijk eigen om mensen aan te vallen en alles zwart-wit te zien. Je bent links of rechts, voor of tegen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:25:27 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60978010
Van mij mag de kinderbijslag wel afgeschaft worden, maar dan moet hetzelfde ook met de AOW gebeuren. Dan kunnen kinderen zelf voor hun ouders zorgen, en wie geen kinderen heeft en ook geen pensioen heeft opgebouwd valt dan gewoon buiten de mand. Dat zou eerlijk zijn.

Nu klagen mensen over die 55 euro per maand aan kinderbijslag, maar willen zelf straks wel -veel langer dan 18 jaar- 700 euro AOW maandeljks ontvangen. Die dan betaald wordt door onze kinderen.
The End Times are wild
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:28:31 #121
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60978083
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:12 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar ik denk ook dat kindertoeslag toch nuttig is.
Oh, maar dat mag je van mij vinden hoor, daar niet van, ik ben ook namelijk een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting.
[..]
quote:
goud is vorige week 200 dollar minder waard geworden. Daarvoor wel een 600 erbij, maar toch. Pensioenfondsen beleggen gewoon, dat klopt, maar dat geeft [sub](natuurlijk)/sub] geen enkel risico dat je je ingelegde geld straks terugziet. Of ze moeten pensioenfondsen staatssteun geven, maar ook dat is niet eerlijk.
Goud is op de langere termijn een goede, risicolage belegging en een stukje zekerder dan die 4% op een spaarrekening. Dat pensionfondsen daarin beleggen, daar heb ik geen problemen mee overigens.

Er is enkel sprake van dat pensioenfondsen tegenwoordig ook belegen in de wat specatulievere markt, wat een hogere opbrengst kan hebben, maar vele malen meer risico met zich meebrengt, dat is ook de reden, waarom ik ze niet bepaald vertrouw en daarom ook naast al mijn premies, zelf aan het investeren ben, zo goed en kwaad dat gaat met alle kosten stijgingen van de laaste 4 jaar.

Maar goed daar ging het hier even niet over.
pi_60978089
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat kan je beter het geld sowieso niet afpakken en mensen gewoon zelf laten beslissen waar ze hun eigen geld aan uitgeven.
redelijk offtopic, maar we hebben nu eenmaal een regering en betalen nu eenmaal belasting. Anarchie klinkt romantisch in boekjes, maar realistisch is het niet.
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 12:30:13 #123
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60978122
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:25 schreef LXIV het volgende:
Van mij mag de kinderbijslag wel afgeschaft worden, maar dan moet hetzelfde ook met de AOW gebeuren. Dan kunnen kinderen zelf voor hun ouders zorgen, en wie geen kinderen heeft en ook geen pensioen heeft opgebouwd valt dan gewoon buiten de mand. Dat zou eerlijk zijn.

Nu klagen mensen over die 55 euro per maand aan kinderbijslag, maar willen zelf straks wel -veel langer dan 18 jaar- 700 euro AOW maandeljks ontvangen. Die dan betaald wordt door onze kinderen.
AOW afschaffen, per persoon uitkeren wat ze hebben betaald en iedereen het zelf laten regelen. Opgelost.
Carpe Libertatem
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:32:51 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60978190
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

AOW afschaffen, per persoon uitkeren wat ze hebben betaald en iedereen het zelf laten regelen. Opgelost.
Probleem is dat een groot deel van de mensen hun geld dan ogenblikkelijk zal verbrassen, en vervolgens op hun 65-ste tóch aanklopt bij de overheid. En die gaat nooit mensen laten verhongeren.
The End Times are wild
pi_60978391
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je me nu de voordelen van andermans kinderen geeft krijg jij daar nu kinderbijslag voor. Wel zo eerlijk.
Vooruit dan. De werkverschaffing die deze doelgroep veroorzaakt.

Kinderen zijn redelijk beïnvloedbaar, dus commerciële bedrijven willen dat kinderen zo vroeg mogelijk met hun producten in aanraking komen. Dus kinderen geven werk aan:

-marketingbedrijven
-speelgoedfabrikanten
-tv-studios
-filmstudios
-dierentuinen
-pretparken
-maatschappelijke ondersteuning zoals werksters, kraamzorg, etc.
-het openbaar vervoer bestaat hoofdzakelijk uit ouderen en kinderen, dus daar gaat ook geld naartoe

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar er werkt vast wel iemand bij een van deze bedrijven die iets koopt wat jij maakt, of een dienst afneemt waar jij voor zorgt.
pi_60979219
Een extraatje omdat anderen een compensatie krijgen die zij niet krijgen. Sneuneuzen.

Ik vind wél dat werkgevers die werknemers met kinderen altijd voorrang geven als het tijd is het vakantierooster in te vullen de kinderloze werknemer daarvoor mogen compenseren door vrije dagen. Ik wil namelijk ook wel eens in het hoogseizoen op vakantie maar dat wordt me nu onmogelijk gemaakt door dit soort regelingen. En dat is allemaal best begrijpelijk want mensen met kinderen zijn nu eenmaal afhankelijk van de schoolvakanties maar er zijn ook genoeg kinderlozen die door het werk van hun partner afhankelijk zijn van de bouwvak en dan nog gaan werknemers met kinderen voor. Daar mogen best een paar extra vakantiedagen tegenover staan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60979544
Tijd dat de CDA uit de kamer gaat. Als er één partij is die alle voordeeltjes puur alleen aan de gezinnen wil geven dan is het het CDA wel.
Tijd voor een partij die een einde maakt aan de fokpremie.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:31:14 #128
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60979565
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef The_End het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uit ziet is de Nederlandse staat verre van falliet. De zo goed als staatssteunloze VS daarentegen...
Grapjas.
Omdat de burgers in de VS minder staatssteun krijgen betekend dat nog niet dat er geen staatssteun is in de VS
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60979628
Hier staat trouwens het officiële persbericht.
http://www.jmvakbladvoorouders.nl/PersberichtSeptember2008.htm

Hmmm kindvrije-restaurants en kindvrije uren in de supermarkt. Goed idee
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:37:32 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60979728
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:30 schreef dyna18 het volgende:
Tijd dat de CDA uit de kamer gaat. Als er één partij is die alle voordeeltjes puur alleen aan de gezinnen wil geven dan is het het CDA wel.
Tijd voor een partij die een einde maakt aan de fokpremie.
De reden hiervoor is dat de gezinnen veruit de belangrijkste peiler van de Nederlandse maatschappij zjin en tevens haar toekomst. De eenzame vrijgezel op z'n kamertje is dat niet. In geen enkel opzicht.

In dat licht beschouwt wordt er eigenlijk nog veel te weinig geld aan gezinnen gegeven, als je nagaat hoeveel geld er gaat naar werkelijk kansloze projecten. En denk maar niet dat die paar tientjes per maand voldoende zijn om een gezin te draaien. Nog niet voor 10% .
The End Times are wild
pi_60979946
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:33 schreef dyna18 het volgende:
Hier staat trouwens het officiële persbericht.
http://www.jmvakbladvoorouders.nl/PersberichtSeptember2008.htm

Hmmm kindvrije-restaurants en kindvrije uren in de supermarkt. Goed idee
Het klinkt wel goed hè? Vooral die restaurants, maar ik zie praktische problemen m.b.t. de supermarkt.
"Ja mevrouw, ik snap best dat u luiers nodig heeft maar wilt u de kinderwagen even buiten laten staan naast die hond die daar vastgebonden zit? De kindervrije uren zijn namelijk in gegaan."

woensdag 20 augustus 2008 @ 14:10:34 #133
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60980577
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn god, de arrogantie van de "bewust kinderlozen" Ze vinden de opvoedkwaliteiten van de ouders onvoldoende...
Dat is ook zo. Niks arrogants aan. Het huidige idee dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden is net zo waanzinnig als stellen dat iedereen kan autorijden zonder rijles te nemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_60981170
Ze hebben aan 529 mensen hun mening gevraagd, en ze zeggen dat het representatief is voor 1 miljoen. Dit snap ik al niet. Verder leven er 16 miljoen mensen in dit land, die hopelijk allemaal een eigen mening hebben.

Voortaan hoeven er maar ongeveer 8000 mensen te stemmen om een nieuw kabinet samen te stellen? Lijkt me makkelijk met tellen.

Stomme 'onderzoeken' die alleen maar bestaan om een bepaald sentiment uit te lokken..
pi_60981212
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Niks arrogants aan. Het huidige idee dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden is net zo waanzinnig als stellen dat iedereen kan autorijden zonder rijles te nemen.
Vind toch dat ik het goed doe als ouder van mijn 4 weken oude dochter.
En ja af en toe huilt ze. En als dat in de supermarkt is dan hebben mensen daar maar lekker last van.
Dat heeft niks met opvoeding te maken. Meer met onbegrip en onwetendheid van de mensen die (nog) niet bij de "club" horen.
pi_60981584
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:31 schreef zuchtje het volgende:
Ze hebben aan 529 mensen hun mening gevraagd, en ze zeggen dat het representatief is voor 1 miljoen. Dit snap ik al niet. Verder leven er 16 miljoen mensen in dit land, die hopelijk allemaal een eigen mening hebben.

Begrijp je het nu echt niet of doe je maar alsof?
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:32 schreef HarryP het volgende:

[..]

En ja af en toe huilt ze. En als dat in de supermarkt is dan hebben mensen daar maar lekker last van.
Dat heeft niks met opvoeding te maken. Meer met onbegrip en onwetendheid van de mensen die (nog) niet bij de "club" horen.
Zoveel heb jij ook nog niet kunnen verpesten in die vier weken hè.
Gefeliciteerd.
pi_60982133
quote:
Begrijp je het nu echt niet of doe je maar alsof?
Ik begrijp het echt niet. Leg me aub uit waarom we de mening van 500 mensen moeten horen, als de mening van half Nederland niet eens gehoord wordt in het kabinet referendum? Ze hebben het telkens over 'kinderlozen' terwijl ze geënquêteerden bedoelen. Het is stom dat de mening van een paar automatisch overgenomen wordt als mening van allen. Misschien begrijp ik het dus wel, maar ben het er gewoon niet mee eens hoe opiniepeilingen verkocht worden.
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 15:02:35 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60982185
quote:
Als ik een supermarkt ga staan schreeuwen wordt ik er gewoon uitgezet.
Carpe Libertatem
pi_60983598
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik begrijp het echt niet. Leg me aub uit waarom we de mening van 500 mensen moeten horen, als de mening van half Nederland niet eens gehoord wordt in het kabinet referendum? Ze hebben het telkens over 'kinderlozen' terwijl ze geënquêteerden bedoelen. Het is stom dat de mening van een paar automatisch overgenomen wordt als mening van allen. Misschien begrijp ik het dus wel, maar ben het er gewoon niet mee eens hoe opiniepeilingen verkocht worden.
Goed, ten eerste heeft het kabinet hier helemaal niets mee te maken. Dit is een enquête in opdracht van een tijdschrift en niet in opdracht van de staat. En je hoeft het niet te horen, je kunt ook niet op dit topic klikken, het onderzoek niet lezen en je tv uitzetten op het moment dat ze het er over hebben. Net zoals bij iedere enquête die gehouden wordt.

Ten tweede kan je moeilijk zo niet onmogelijk iedereen in de betreffende doelgroep enquêteren en dus het beste alternatief is om een kleine groep uit die doelgroep te vragen, uitgezocht op hun inkomen, opleidingsniveau, leeftijd, sekse, geografische locatie etc. om een zo goed mogelijke dwarsdoorsnede van die hele groep te krijgen. En die cijfers kan je dus prima toepassen op alle mensen in die specifieke doelgroep.
In dit geval is die doelgroep de bewust kinderlozen. Ze passen de resultaten dus ook helemaal niet toe op heel Nederland maar alleen op die groep bewust kinderlozen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:55:42 #140
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60983763
quote:

[..]

Met 4 weken niet, met 4 jaar wel.
Mijn dochter van bijna 1 jaar weet heel goed wat ze moet doen als ik zeg dat ze iets niet mag.
Ze kijkt ook eerst naar mij als ze iets wil doen waarvan ze weet dat het eigenlijk niet mag.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Maar wanneer je bewust geen rijles hebt genomen is het wel moeilijker om te beoordelen of anderen goed kunnen rijden.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:59:53 #141
pi_60983871
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:39 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Vooruit dan. De werkverschaffing die deze doelgroep veroorzaakt.
Een sigaar uit eigen doos. En nog een nutteloze doos ook.

Gewoon de hele handel afschaffen en iets zinnigs gaan doen. Olie boren of bruggen bouwen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:03:48 #142
pi_60983974
quote:

[..]

Lekker objectief.
pi_60984093
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gewoon de hele handel afschaffen en iets zinnigs gaan doen. Olie boren of bruggen bouwen.
Je post in Nieuws & Achtergronden. Onzin is ergens anders.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:13:59 #144
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60984300
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En zo zijn er tienduizend mensen afhankelijk van nutteloze sigaren uit eigen doos.
En niet alleen voor ouders met kinderen.

Zo vind ik het hele openbaar vervoer een nutteloze belastingjunk die ik het liefst de pil van Drion zou willen geven
Maar ik kan me goed indenken dat anderen er wel gemak van hebben.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:41:16 #146
pi_60985271
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:13 schreef DiRadical het volgende:

[..]

En zo zijn er tienduizend mensen afhankelijk van nutteloze sigaren uit eigen doos.
En niet alleen voor ouders met kinderen.

Zo vind ik het hele openbaar vervoer een nutteloze belastingjunk die ik het liefst de pil van Drion zou willen geven
Maar ik kan me goed indenken dat anderen er wel gemak van hebben.
Maar daarom hoeft het nog niet gesubsidieerd te worden.
pi_60985719
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:37 schreef LXIV het volgende:

De reden hiervoor is dat de gezinnen veruit de belangrijkste peiler van de Nederlandse maatschappij zjin en tevens haar toekomst. De eenzame vrijgezel op z'n kamertje is dat niet. In geen enkel opzicht.

In dat licht beschouwt wordt er eigenlijk nog veel te weinig geld aan gezinnen gegeven, als je nagaat hoeveel geld er gaat naar werkelijk kansloze projecten. En denk maar niet dat die paar tientjes per maand voldoende zijn om een gezin te draaien. Nog niet voor 10% .
Als er één groep is die veel bijdraagt aan de maatschappij, dan is het wel de alleenstaande werknemer. Deze zijn vaak hoog opgeleid, hebben drukke banen waar ook (veel) overwerk niet geschuwt wordt en dragen enorme bedragen aan belasting af.

Dat jij een alleenstaande als een kansloze werkzoekende vrijgezel ziet die eenzaam op zijn kamertje zit, zegt meer over jouw (gekleurde) opvattingen.
Gezinnen dragen helemaal niet zoveel bij aan de samenleving. Zolang de kinderen nog niet afgestudeerd zijn, zijn ze de maatschappij vooral tot last. Er gaan miljarden naar fokpremies, subsidies, onderwijs. Voor een zeer groot deel bekostigd door alleenstaande werkende. Maar blijkbaar vinden jij en andere steuntrekkers met kinderen dat zeer normaal.
pi_60986023
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:56 schreef dyna18 het volgende:
Als er één groep is die veel bijdraagt aan de maatschappij, dan is het wel de alleenstaande werknemer. Deze zijn vaak hoog opgeleid, hebben drukke banen waar ook (veel) overwerk niet geschuwt wordt en dragen enorme bedragen aan belasting af.

Dat jij een alleenstaande als een kansloze werkzoekende vrijgezel ziet die eenzaam op zijn kamertje zit, zegt meer over jouw (gekleurde) opvattingen.
Gezinnen dragen helemaal niet zoveel bij aan de samenleving. Zolang de kinderen nog niet afgestudeerd zijn, zijn ze de maatschappij vooral tot last. Er gaan miljarden naar fokpremies, subsidies, onderwijs. Voor een zeer groot deel bekostigd door alleenstaande werkende. Maar blijkbaar vinden jij en andere steuntrekkers met kinderen dat zeer normaal.
En hoe zat dat toen jij opgroeide? Jij was tot je afstudeerde de maatschappij ook tot last...
pi_60986219
`mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen, en zouden eigenlijk veel meer belasting moeten betalen.
De druk en enorme kosten en zelfopoffering is enorm.
Terwijl die kinderen later voor de AOW moeten zorgen
pi_60986294
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:17 schreef henkway het volgende:
`mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen, en zouden eigenlijk veel meer belasting moeten betalen.
Ow ow wat een zelfopoffering wordt er gepleegd.
Je kiest zelf voor kinderen en het is ronduit associaal dat anderen daar dan maar aan mee moeten betalen.

> mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen
leugens, het zijn juist de gezinnen die de meeste voordelen krijgen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:25:32 #151
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60986411
quote:

[..]

Ik ken ook hoogopgeleide alleenstaanden die 32 uur werken omdat dan ook wel rond kunnen komen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:29:04 #152
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60986480
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:17 schreef henkway het volgende:
De AOW wordt in steeds meer gefiscaliseerd zodat ook de ouderen die nu belasting betalen meebetalen aan de AOW.
Dat kan ook niet anders. Zoals de AOW was ingericht is deze alleen maar te betalen als er weinig ouderen en veel werkenden zijn, zoals toen de babyboomers begonnen met werken.

Dit verschil lost zich zelf op en ik verwacht niet dat mijn kinderen veel zullen bijdragen aan mijn AOW
pi_60986651
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ow ow wat een zelfopoffering wordt er gepleegd.
Je kiest zelf voor kinderen en het is ronduit associaal dat anderen daar dan maar aan mee moeten betalen.

> mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen
leugens, het zijn juist de gezinnen die de meeste voordelen krijgen
Ik vind het associaal dat ik meebetaal aan de huursubsidie, AOW, WAO, WW, bijstand en noem de hele rij maar op...
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:46:56 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60986861
quote:

[..]

Jullie investeringen in de toekomst zijn 0,0. Een paar jaar na jullie dood zijn jullie tot as vergaan en door iedereen vergeten. Die enorme bedragen aan belastingen die jullie opgebracht hebben zijn dan allang verdwenen.
The End Times are wild
pi_60988168
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jullie investeringen in de toekomst zijn 0,0. Een paar jaar na jullie dood zijn jullie tot as vergaan en door iedereen vergeten. Die enorme bedragen aan belastingen die jullie opgebracht hebben zijn dan allang verdwenen.
Leg mij eens uit waarom ik in de toekomst zou moeten investeren?
pi_60988289
Bewust of niet-bewust kinderloos, er is sprake van discriminatie, omdat ouders op allerlei manieren in de watten worden gelegd met vergoedingen en verlof. Ik pak liever dat laatste aan dan ook nog eens een bak geld aan kinderloze werknemers te geven. Het vervelende is alleen dat die tweeverdieners met kinderen wel allebei MOETEN werken om de torenhoge hypotheek op te brengen. Ook dat zou ik graag aanpakken, te beginnen met een gefaseerde afschaffing van de hypotheekrenteaftrek.
pi_60988314
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom ik in de toekomst zou moeten investeren?
Hoeft niet, je kan dan ook gewoon lekker op vakantie buiten de dure periode, en hoeft niet naar de efteling, speeltuiinen, centerparcs.

Weet je wat een vliegvakantie kost met een stel kinderen van acht en negen??
Dat scheelt je veel pecunia s

Maar dan moet je wel meer belasting betalen, vind ik

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 20-08-2008 19:05:35 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 18:57:05 #159
pi_60988375
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mensen met kinden investeren in overbevolking, milieuvervuiling, roofbouw van land en grondstoffen, oorlog, corruptie en uitsterven van andere diersoorten. Wees daar maar trots op.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 18:57:17 #160
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_60988378
quote:
Semisane schreef:

Ook nog zoiets:

quote:
Ongeveer 30 procent van de kinderloze Nederlanders vindt dat kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de gehele samenleving.

Daar kan ik het dus ook niet over eens zijn. De verantwoordelijkheid van kinderen ligt gewoon bij de ouders, niet bij de staat, niet bij iemand die geen kinderen wilt.
Dus als jij een kind iets ziet flikken op straat dan vind jij het niet kunnen dat anderen daar iets van zeggen (want daar komt het in de praktijk wel op neer)? Tuurlijk, de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders maar zodra die buiten het gezichtsveld van de kinderen zijn vind ik het niet meer dan normaal dat ook anderen misstanden mogen aanspreken.
pi_60988592
Ik weet dat veel internetters eenzaam zijn, maar als ik dit topic vluchtig doorlees krijg ik de indruk dat de meesten van jullie geheel buiten de samenleving om hun geld verdienen.

Het is een samenleving, daar horen kinderen bij. Sterker nog, je bent er zelf ooit ook een geweest en wat je nu bent en verdient komt mede doordat je in die samenleving hebt kunnen opgroeien zonder dat iedereen zo moeilijk deed over die paar centen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60988646
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet dat veel internetters eenzaam zijn, maar als ik dit topic vluchtig doorlees krijg ik de indruk dat de meesten van jullie geheel buiten de samenleving om hun geld verdienen.

Het is een samenleving, daar horen kinderen bij. Sterker nog, je bent er zelf ooit ook een geweest en wat je nu bent en verdient komt mede doordat je in die samenleving hebt kunnen opgroeien zonder dat iedereen zo moeilijk deed over die paar centen.
En het mooiste is dat de meeste blaaskaken wel studiefinanciering krijgen en dat studiefinanciering een afgeleide van kinderbijslag is
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:11:31 #163
pi_60988746
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:57 schreef Cylon_nr13 het volgende:

[..]

Dus als jij een kind iets ziet flikken op straat dan vind jij het niet kunnen dat anderen daar iets van zeggen (want daar komt het in de praktijk wel op neer)? Tuurlijk, de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders maar zodra die buiten het gezichtsveld van de kinderen zijn vind ik het niet meer dan normaal dat ook anderen misstanden mogen aanspreken.
Moet ik jouw kind dan een hengst verkopen?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:18:50 #165
3542 Gia
User under construction
pi_60988959
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen als het zelfverdediging is.

Heb dit al vaker gezegd en zeg het nog maar eens: Als je al die extraatjes afschaft, dan kan er veel meer in opvang en scholing geïnvesteerd worden.

Wat ik vandaag hoorde was echt te idioot voor woorden: Ouders die eens een keertje zonder kinderen op vakantie willen, kunnen via de belastingdienst een kindertoeslag krijgen voor de opvang van die kinderen in die periode.

Maar dat geldt dan weer niet voor kinderen van 14 en 16, hè?

Nee, wie kinderen wil, zorgt er zelf maar voor. Zonder kinderbijslag gaan mensen echt niet minder kinderen nemen, dus we hoeven ons geen zorgen te maken dat wij later geen verpleegster hebben om onze billen af te vegen. Wel mag in sommige gevallen er een extra belastingaftrek komen voor kinderen uit de onderste lagen van de bevolking, maar dan wel op een manier dat dit geld ook daadwerkelijk bij die kinderen terecht komt. Bijvoorbeeld een goeie fiets op je 12de of een computer met internet, dat soort dingen.
pi_60989889
Kinderbijslag werd in de oorlog ingevoerd om voor genoeg jugend te zorgen...en ik heb de indruk dat we die periode achter ons moeten laten.
pi_60989911
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

doordat je in die samenleving hebt kunnen opgroeien zonder dat iedereen zo moeilijk deed over die paar centen.
Ik zou zeggen, geef mij maar nog een paar centen. Jij doet toch niet moeilijk?
pi_60989989
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:51 schreef Autodidact het volgende:

Ik zou zeggen, geef mij maar nog een paar centen. Jij doet toch niet moeilijk?
Jij mag al blij zijn dat je geen polio hebt, en nu wil je ook nog centen. Of heb je zelf voor die inentingen betaald?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:54:38 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60990015
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mensen met kinden investeren in overbevolking, milieuvervuiling, roofbouw van land en grondstoffen, oorlog, corruptie en uitsterven van andere diersoorten. Wees daar maar trots op.
Hoe kom je erbij dat we in Nederland afstevenen op een overbevolking? Het kindertal is hier 1,6 per vrouw, terwijl je 2,1 kind per vrouw nodig hebt om de bevolking in stand te houden.
The End Times are wild
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:58:29 #170
pi_60990118
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat we in Nederland afstevenen op een overbevolking? Het kindertal is hier 1,6 per vrouw, terwijl je 2,1 kind per vrouw nodig hebt om de bevolking in stand te houden.
We hoeven niets in stand te houden, we moeten terug naar 10mln en wereldwijd naar 3mrd.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:03:08 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60990241
Op zich kan ik me er wel in vinden om de bevolkingsaantallen terug te brengen, kwaliteit boven kwantiteit op alle mogelijke vlakken. De grote winst hier valt echter niet meer te behalen in Nederland, maar juist in de landen met een grote bevolkingsgroei.
De kinderbijslag is nauwelijks van invloed hierop!
The End Times are wild
pi_60990424
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij mag al blij zijn dat je geen polio hebt, en nu wil je ook nog centen. Of heb je zelf voor die inentingen betaald?
Nee, ik wil gewoon geld. Jij doet toch niet moeilijk?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:19:42 #173
pi_60990744
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:03 schreef LXIV het volgende:

De kinderbijslag is nauwelijks van invloed hierop!
Dan kunnen we het dus gewoon afschaffen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:20:51 #174
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_60990781
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, maar je mag er wel wat van zeggen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:25:58 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60990928
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan kunnen we het dus gewoon afschaffen.
Het doel van kinderbijslag is het financieel ondersteunen van ouders met kinderen. Niet de bevolkingsgroei op te schroeven.
The End Times are wild
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:54:45 #176
pi_60991790
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het doel van kinderbijslag is het financieel ondersteunen van ouders met kinderen. Niet de bevolkingsgroei op te schroeven.
We hoeven ouders niet te ondersteunen. We zijn toch geen 3e wereldland? We verdienen toch allemaal zo veel?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:56:22 #177
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60991844
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We hoeven ouders niet te ondersteunen. We zijn toch geen 3e wereldland? We verdienen toch allemaal zo veel?
Het is mede door dit soort constructies dat we ons kunnen onderscheiden van een 3e wereldland
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_60991849
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
Overigs vind ik het onderstaande ook een beetje onzinnig:
[..]

Ook ik verbaas me wel eens over het gedrag van kinderen en de reaktie van ouders op dat gedrag in het openbaar, maar wat weet ik in vredesnaam nou van opvoeden, daar heb ik dan ook verder niet zo'n mening over. Ik zou het waarschijnlijk niet echt beter doen.. 1 van de redenen waarom ik er niet aan begin.
Mensen zonder kinderen en hun mening over mensen met kinderen...
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:56:47 #179
pi_60991852
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:20 schreef Cylon_nr13 het volgende:

[..]

Nee, maar je mag er wel wat van zeggen.
Je hebt onopgevoedde kutkinderen en ik wil er geen last van hebben anders krijgen ze een hengst.

Zoiets?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:58:58 #180
pi_60991917
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is mede door dit soort constructies dat we ons kunnen onderscheiden van een 3e wereldland
Het betekend alleen maar dat mensen te weinig (denken te) verdienen om kinderen te hebben.
pi_60992857
Tja je kan ook gewoon de kinderen zonder school de straat op schoppen, zoals in India.

Of je laat zien dat je als land beschaafd bent en je geeft de nieuwe wereldbewoners een fatsoenlijke opvoeding en dat kost een paar centen
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:36:14 #182
pi_60992987
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:32 schreef henkway het volgende:
Tja je kan ook gewoon de kinderen zonder school de straat op schoppen, zoals in India.

Of je laat zien dat je als land beschaafd bent en je geeft de nieuwe wereldbewoners een fatsoenlijke opvoeding en dat kost een paar centen
Maar niet mijn centen. Dan wacht je maar tot je geld hebt.
pi_60993146
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar niet mijn centen. Dan wacht je maar tot je geld hebt.
jawel, jouw centen.
pi_60998133
quote:
Ongeveer 30 procent van de kinderloze Nederlanders vindt dat kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de gehele samenleving.
Klopt vrij aardig van het beeld wat ik heb van mensen zonder kinderen. Een aanzienlijk deel van hen schaar ik in de categorie "egoistische zuurpruimen", maar gelukkig niet allemaal.

Belangrijk element in dit topic is het mopperen op regulerend optreden van onze overheid. In het algemeen durf ik te stellen dat juist in landen met veel overheidsbemoeienis (en een hoge belastingdruk) het goed toeven is voor het overgrote deel van de bevolking, onafhankelijk van wel of geen kinderen hebben.
In landen van het niveau bananenrepubliek of landen waar het angelsaksische marktdenken de boventoon voert kun je je alleen maar staande houden op latere leeftijd als je geld zat hebt om hulp en verzorging te kopen. Wie dat niet heeft, en dat is uiteindelijk de grootste groep, is aangewezen op ondersteuning van kinderen en kleinkinderen. Als je die niet hebt kun je langzaam wegkwijnen in eenzaamheid en wachten tot je dood gaat.

Ik ben blij dat we het in nederland anders geregeld hebben. En dat houdt nu eenmaal in dat er op diverse fronten en leeftijdscategorien publieke middelen aangewend worden om de samenleving op een fatsoenlijke manier draaiende te houden.
Ik vind het ook een misvatting dat je als belastingbetaler "recht" hebt om iets terug te zien van je belastingcenten. Ook al kom je zelf niet verder dan RTL4 en de DonaldDuck, je betaalt toch mee aan subsidies voor kunst en cultuur, als pacifist betaal je mee aan defensie, noem maar op.
-
pi_60998178
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:54 schreef quo_ het volgende:

Ik vind het ook een misvatting dat je als belastingbetaler "recht" hebt om iets terug te zien van je belastingcenten. Ook al kom je zelf niet verder dan RTL4 en de DonaldDuck, je betaalt toch mee aan subsidies voor kunst en cultuur, als pacifist betaal je mee aan defensie, noem maar op.
Inderdaad voor je begrafenis mag je zelf betalen, maar de kosten van het grootbrengen van nieuw bloed kost ook jouw geld.
Zij komen later jouw vuilnisophalen en je verzorgen als je niet meer kan lopen.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 09:54:53 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61002153
Op de site van het AD las ik: "Het is net alsof blinden niet meer willen meebetalen aan de straatverlichting." Dat vat de boel goed samen denk ik.
The End Times are wild
pi_61002751
als ik de meningen hier zo lees ben ik toch wel blij dat sommige mensen bewust kinderloos zijn...
we need to unluckyfy this unlucky unluckyness
pi_61002918
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 09:54 schreef LXIV het volgende:
Op de site van het AD las ik: "Het is net alsof blinden niet meer willen meebetalen aan de straatverlichting." Dat vat de boel goed samen denk ik.
Ze vergeten dat de ambulance, dan ook niets meer kan zien
pi_61006809
Omdat ik niet de beschikking heb over cijfers of een achtergrond in de sociale geografie moet ik het maar doen met de alwetende onderbuik teneinde mij een mening te vormen over dit onderwerp.

Ik snap best dat er een zeker maatschappelijk belang is bij een constante toestroom van nieuwe en goed opgevoede mensen. In die zin vind ik het dan ook terecht dat een deel van mijn belastinggeld daaraan besteed wordt. Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat kindervrije mensen zoals ik tóch onevenredig belast worden ten gunste van ouders. Verder vang ik nog weleens geluiden op als ware het een asociale beslissing is om géén kinderen te nemen; Immers, "als jij later oud wordt wassen mijn kinderen jouw kont!"

Ten eerste; Ik vind dat het maatschappelijk belang van het krijgen van kinderen door sommigen schromelijk wordt overdreven. Sowieso kosten kinderen in de eerste 20 jaar van hun leven alleen maar geld, dus het actuele vergrijzingsprobleem zal eerder verergeren dan verminderen door *nu* meer kinderen te krijgen. Bovendien ontstaat er -als deze oplossing consequent toegepast wordt - een soort van omgekeerde piramide uitgedrukt in aantallen van generatie op generatie. Immers, de kinderen van nu worden ook ooit oud. Je verschuift zo dus alleen maar het probleem, en aangezien het westen nu al erg overbevolkt is. Het is dus maar de vraag in hoeverre het maatschappelijk belang gediend, danwel geschaad wordt door het krijgen van kinderen te stimuleren. Het is maar net hoe je het bekijkt en hoever je bereid bent om vooruit te kijken.

Ten tweede; Mensen die bléren dat hun kinderen later mijn kont gaan wassen vergeten drie dingen; 1 - Misschien gaan hun kinderen later wel helemaal de dienstverlening niet in, maar worden ze de zoveelste overbodige manager oid. 2 - De regelingen (zoals de AOW) zoals die nu gelden, hoeven tegen die tijd niet nog steeds te gelden (men stelt nu al de AOW leeftijd ter discussie). 3 - Ik betaal momenteel ook al AOW voor de huidige generatie oude mensen, dus is het niet raar dat ik daar later zelf ook recht op heb, al heb ik geen kinderen. Verder bouw ik ook pensioen op, dus zó afhankelijk van de huidige kinderen zal ik waarschijnlijk nou ook weer niet zijn.

Ten derde; Ouders nemen kinderen niet in het maatschappelijk belang. In de regel neemt men kinderen omdat men dat zelf zo leuk vind. Ik heb geen recht op allerhande toeslagen/belastingvoordelen/subsidies omdat ik nou toevallig andere dingen leuk vind, en dat is eigenlijk niet helemaal eerlijk. Ouders worden door het "plezier in het ouder zijn" mijns inziens ook wel gecompenseerd voor de extra kosten die in kind met zich meebrengt.

Ten vierde; het zal naar mijn verwachting wel meevallen met de terugval in het aantal geboortes als de voordeelregelingen voor ouders versoberd worden. Mensen nemen (zie boven) in de regel geen kinderen voor deze voordeeltjes. Ouders die dat wél doen zullen mijns inziens eerder een verkeerde instelling, of onvoldoende financiële middelen hebben. Dat deze mensen dan besluiten geen kinderen te nemen zie ik niet bepaald als een nadeel.
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_61007608
Kom, het krijgen van kinderen verkopen als een daad van altruisme is natuurlijk een gotspe. Als er iets blijk geeft van een verregaande egoistische mentaliteit is het dat wel.
pi_61007913
edit
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 14:41:51 #192
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61010598
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:18 schreef Gia het volgende:

Wat ik vandaag hoorde was echt te idioot voor woorden: Ouders die eens een keertje zonder kinderen op vakantie willen, kunnen via de belastingdienst een kindertoeslag krijgen voor de opvang van die kinderen in die periode.
Écht?
Da's grappig, waar hoorde/las je dat? Is misschien wel een tip voor een kennis van mij
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:43:31 #193
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61010657
eigenlijk is dat best wel moreel verwerpelijk, politiek over de hoofdjes van nu nog onschuldige kindertjes voeren. Zoiets zie je nou nooit met bejaarden
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_61012458
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:43 schreef Aoristus het volgende:
eigenlijk is dat best wel moreel verwerpelijk, politiek over de hoofdjes van nu nog onschuldige kindertjes voeren. Zoiets zie je nou nooit met bejaarden
mooie flamebait
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:01:56 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_61012713
het is altijd grappig om te zien dat kinderlozen niet inzien dat er zonder kinderen geen toekomst is, het dus heel normaal dat een regering in kinderen investeert. Dat deze extraatjes aan de ouder gegeven worden vind ik ook onjuist ,ik zou liever zien dat het geld rechtstreeks in opleidingen, sport, goedkoop of gratis openbaar gestoken wordt, dit om er zeker van te zijn dat het geld echt aan kinderen besteedt wordt
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:06:25 #196
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_61012831
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Écht?
Da's grappig, waar hoorde/las je dat? Is misschien wel een tip voor een kennis van mij
Ik heb er even over na zitten denken.
De reguliere kinderopvang\naschoolse opvang kan natuurlijk niet.
Dus blijft de gastouder over.

Als je opa en/of oma als gastouder opgeeft kun je je kinderen natuurlijk daar 2 weken laten verblijven.
Dat zijn dan 14*24 uur = 336 uur opvang voor die 2 weken.
Die 336 uur claim bij de belastingdienst.

Ik vind het wel een walgelijk misbruik van de regels, maar het is vast niet illegaal.
Vroeger gingen je kinderen gewoon logeren bij opa en oma, nu worden ze daarvoor betaald door de Nederlandse belastingbetaler.
pi_61012862
Als er geen kinderen geboren worden dan

Zijn over volgende maand de kraamverzorgsters werkloos
over drie jaar geen kleuterscholen meer
over vijf jaar geen optochten meer, geen kinderprogramma's , wel meer programma's voor ouderen
Over tien jaar geen basisscholen meer, wel meer bejaardenhuizen, veel lege woningen
over vijftien jaar geen middelbare scholen en universiteiten meer, wel meer begrafenissen op TV
over twintig jaar geen arbeiders meer, wel heel veel VUTTERS, en lege straten
Over vijfentwintig jaar geen welvaart meer, wel veel zielige bejaarden aan de troggen
over dertig jaar geen ziekenhuizen meer, geen bedrijven meer, wel veel dode bejaarden overal

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 21-08-2008 16:13:21 ]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:13:34 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61013067
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:07 schreef henkway het volgende:

Zijn over volgende maand de kraamverzorgsters werkloos
over drie jaar geen kleuterscholen meer
over vijf jaar geen optochten meer, geen kinderprogramma's , wel meer programma's voor ouderen
Over tien jaar geen basisscholen meer, wel meer bejaardenhuizen, veel lege woningen
over vijftien jaar geen middelbare scholen en universiteiten meer, wel meer begrafenissen op TV
over twintig jaar geen arbeiders meer, wel heel veel VUTTERS
Over vijfentwintig jaar geen welvaart meer, wel veel zielige bejaarden aan de troggen
over dertig jaar geen ziekenhuizen meer, geen bedrijven meer, wel veel dode bejaarden overal
Tja, als je het zó stelt dan lijkt het allemaal heel mooi. Maar heb je jezelf wel eens afgevraagd wat voor zin dat alles heeft wanneer er niemand meer is om het waar te nemen?

Net als wanneer er een boom omvalt in een verlaten bos. Kan iemand dat dan horen? Of zoiets.
The End Times are wild
pi_61013151
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja, als je het zó stelt dan lijkt het allemaal heel mooi. Maar heb je jezelf wel eens afgevraagd wat voor zin dat alles heeft wanneer er niemand meer is om het waar te nemen?

Net als wanneer er een boom omvalt in een verlaten bos. Kan iemand dat dan horen? Of zoiets.
Mooi
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:22:16 #200
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61013350
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:07 schreef henkway het volgende:
Waar komt dit "Als er geen kinderen geboren worden" nou de hele tijd vandaan? Serieus, ik heb de discussie niet meer gevolgd, dus het kan zijn dat er iemand heeft gezegd dat de wereld beter af zou zijn zonder kinderen.

Maar goed als deze opmerking wordt gemaakt, omdat sommige onder ons liever dingen als de kinderbijslag zien verdwijnen, dan snap ik het echt niet....is het niet krijgen van kinderbijslag een soort van perminente anticonceptie dan?

Vraag ik me toch af hoe dat zat voordat er dingen als kinderbijslag bestond, want laten we wel wezen, dat is pas in de jaren 30 van de vorige eeuw bedacht, bij onze ooster-buren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')