Het is idd wat vaag, maar het lijkt me goed dat "wij Nederlanders" eens kritisch gaan kijken waar "wij" willen dat de overheid geld aan spendeert, ipv maar op de overheid vertrouwen, die ondertussen maar groeit in grote en kosten of vind je het allemaal wel best zo?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik vind 'algemeen belang' een beetje vaag. Zijn dat zaken waar de meeste mensen gebruik van maken? Of zaken die zorgen voor een hogere BNP? Zaken die zorgen voor een betere HDI?
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruto_Nationaal_Product)
(http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index)
En dat is een reden om er niks tegen te doen? Omdat het moeilijk is te controleren, de hele overheid is lastig te controleren, lijkt me geen reden om het maar uit de hand te laten lopen, iets wat nu trouwens wel gebeurt.quote:Milieubelasting wat niet ten goede komt aan het milieu, dat is stom. Hetzelfde met kindertoeslag wat niet ten goede komt aan het kind. Maar dat is moeilijker te controleren omdat er zoveel gezinnen zijn.
Veel minder dan dat je van de HRA weer terug krijgt. Als huurder met een particuliere huur woningen en een modaal inkomen krijg je totaal niets terug.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet er betaald worden voor de HRA? Hoeveel extra belasting denk je dat huiseigenaren betalen?
Zonder kinderen ben je in no-time van de rest van de mensheid af hoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:58 schreef The_End het volgende:
[..]
Belsen zei 'zonder kinderen'; niet 'zonder mensen'.
Ik dacht dat ik mijn onderbouwing wel had gegeven in mijn postings in dit topic, maar goed dat is blijkbaar niet genoeg voor je, enkel verklaard dat nog niet de vergelijking met de VS, als je die verklaring nog hebt, schroom niet die te delen verder.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:59 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij claimt zonder enige onderbouwing dat de Nederlandse staat gedoemd is om fallliet te gaan...stom.
mooie lul ben je dan.... dat je particulier gaat huren ipv voor minder een huis kopen....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel minder dan dat je van de HRA weer terug krijgt. Als huurder met een particuliere huur woningen en een modaal inkomen krijg je totaal niets terug.
Voordat dat gebeurt; stort de samenleving in.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zonder kinderen ben je in no-time van de rest van de mensheid af hoor.
Als je me nu de voordelen van andermans kinderen geeft krijg jij daar nu kinderbijslag voor. Wel zo eerlijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef belsen het volgende:
[..]
Dus alleen de ouders van een kind zijn verantwoordelijk voor het voortbestaan van de maatschappij en jij kunt, als bewust kinderloze, je geld uitgeven aan mobiele telefoons en vakanties, om straks wel te kunnen mee profiteren van het werk dat de kinderen van nu straks verrichten?
Tja, wat jij hierboven opgeeft aan lijstje, ben ik het allemaal mee eens, enkel ben ik van mening dat de kinderbijslag daar wel bij hoort.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik ben er ook mee eens dat er best minder subsidies uitgegeven mogen worden, maar dat kindertoeslag niet de eerste is waar ik aan zou denken. Ik zou dan inderdaad denken aan HRA, omdat dit een stuk meer kost voor de belastingbetaler, en omdat de bubble redelijk opgeblazen wordt. Er kan ook best gesneden worden in het aantal ambtenaren, wat ons ook verteld was, maar ik heb daar weinig meer van gehoord. Als je kijkt wat voor een puinzooi het is in de zorg... daar is ook nog wel wat aan te verdienen. Geen interims meer die blijven plakken, en geen manager voor elk simplistische taak van een instelling. Er zijn nog veel dingen die opgelost moeten worden, maar kindertoeslag vind ik daar niet tussen vallen.
Hoeveel overdrachtsbelasting betaal jij als huurder? Hoeveel kost het onderhoud aan jouw woning en hoeveel daarvan is BTW? Hoeveel OZB betaal jij?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Basp1 het volgende:
Veel minder dan dat je van de HRA weer terug krijgt. Als huurder met een particuliere huur woningen en een modaal inkomen krijg je totaal niets terug.
Ik dacht dat jij een topic geopend had over het belang van kinderbijslag en nu trek jij het zelf totaal uit zijn verband.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Semisane het volgende:
Ik ben daar tegen en dan word ik door users hier beschuldigd dat ik ben onverantwoordelijk tegen de maatschappij, omdat ik geen kinderen wens...althans zo lijkt het. Echt gekker moet het niet worden hoor.Overigens was jij daar niet 1 van, dacht ik.
Zeg dan ook niet van die domme dingen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Voordat dat gebeurt; stort de samenleving in.
Lekker zo'n kleuterniveau discussie.
Vind ik ook, maar ik denk ook dat kindertoeslag toch nuttig is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:46 schreef Semisane het volgende:
Sorry hoor, maar als je als stel zonder staatssteun je kind niet kan onderhouden, dan mag je van mij idd even twee keer nadenken of je wel kinderen zou willen. Het is echt niet zo dat je zonder staatssteun miljonair moet zijn voor dat je kinderen kan onderhouden.
goud is vorige week 200 dollar minder waard geworden. Daarvoor wel een 600 erbij, maar toch. Pensioenfondsen beleggen gewoon, dat klopt, maar dat geeft [sub](natuurlijk)/sub] geen enkel risico dat je je ingelegde geld straks terugziet. Of ze moeten pensioenfondsen staatssteun geven, maar ook dat is niet eerlijk.quote:Beleggen in goud, zilver enz risicovol? Valt wel mee hoor, nee idd je moet niet gaan speculeren met pensioengelden, maar waar denk jij dat pensioenfonden hun geld zetten? Op spaarrekeningen?
Overigens zijn er pensioenfondsen die zo dom zijn om wel met jou collectief opgehaalde pensioengeld speculeren, maar idd iets collectief doen is zeker beter dan hetzelf in de hand houden.
Kinderen kunnen ook 'per ongeluk' geboren worden. Dat je een abortus kunt plegen, en zelf kiest voor sex is een apart topic waard denk ik.quote:Het is zal idd wel helpen ja, maar of het echt nodig is betwijfel ik. Als ik hogere kosten zou krijgen omdat ik iets specifieks wilt, dan zal ik ook mijn uitgave patroon daarop aanpassen of datgene wat ik wil, niet doen, mocht ik mezelf niet meer kunnen onderhouden daarna.
Dat hoor ik vaker van mensen die geen goede argumenten hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een topic geopend had over het belang van kinderbijslag en nu trek jij het zelf totaal uit zijn verband.
Volgens mij is mijn vermoeden, dat je hier alleen maar loopt te stangen, waar.
Evenals Papiervesnipperaar overigens...
Jij hebt ondertussen de reputatie, van Semisane wist ik het nog niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker van mensen die geen goede argumenten hebben.
Dat kan je beter het geld sowieso niet afpakken en mensen gewoon zelf laten beslissen waar ze hun eigen geld aan uitgeven.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Semisane het volgende:
Het is idd wat vaag, maar het lijkt me goed dat "wij Nederlanders" eens kritisch gaan kijken waar "wij" willen dat de overheid geld aan spendeert, ipv maar op de overheid vertrouwen, die ondertussen maar groeit in grote en kosten of vind je het allemaal wel best zo?
Ik wil users graag hun eigen hypocriete argumenten in hun gezicht gooien. Als ze mij daarom als een rel-user zien zijn ze dommer dan ik al dacht.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:14 schreef belsen het volgende:
[..]
Jij hebt ondertussen de reputatie, van Semisane wist ik het nog niet.
Maar eh "good job", hoor.
Nee, ik heb het topic geopent om aan te geven dat ik tegen de oproep voor een extraatje ben van kinderloze mensen, zoals het artikel, waarvan ik de URL in OP heb gepaste, aangaf. Daarbij gaf ik aan tegelijk tegen alle extraatjes, toelagen en belastingvoordelen voor ouders te zijn, het één sluit de ander niet uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een topic geopend had over het belang van kinderbijslag en nu trek jij het zelf totaal uit zijn verband.
Volgens mij is mijn vermoeden waar, dat je hier alleen maar loopt te stangen.
Evenals Papiervesnipperaar overigens...
Imbecielquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef The_End het volgende:
[..]
Dan moet je het er niet zelf bijhalen en de realiteit verdraaien met een sausje jaloezie eroverheen.
Ik vraag me af of huurders jaloers zijn op de HRA. Of huurders die geen huursubsidie krijgen op huurders die dat wel krijgen. Dit klinkt hetzelfde. Mensen zijn jaloers op kindertoeslag, dus eisen ook geld. Je kunt dit ook zien als 'schaf kindertoeslag af'. Misschien dat mensen daarom over je vielen. Maar goed, het is Fok natuurlijk eigen om mensen aan te vallen en alles zwart-wit te zien. Je bent links of rechts, voor of tegen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Semisane het volgende:
Maar zoals ik zei, ik viel vooral over het feit dat het volgende groepje opstond die een extraatje eist, notebene de groep waar ik bij behoor.
Ik ben daar tegen en dan word ik door users hier beschuldigd dat ik ben onverantwoordelijk tegen de maatschappij, omdat ik geen kinderen wens...althans zo lijkt het. Echt gekker moet het niet worden hoor.Overigens was jij daar niet 1 van, dacht ik.
Oh, maar dat mag je van mij vinden hoor, daar niet van, ik ben ook namelijk een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:12 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik denk ook dat kindertoeslag toch nuttig is.
Goud is op de langere termijn een goede, risicolage belegging en een stukje zekerder dan die 4% op een spaarrekening. Dat pensionfondsen daarin beleggen, daar heb ik geen problemen mee overigens.quote:goud is vorige week 200 dollar minder waard geworden. Daarvoor wel een 600 erbij, maar toch. Pensioenfondsen beleggen gewoon, dat klopt, maar dat geeft [sub](natuurlijk)/sub] geen enkel risico dat je je ingelegde geld straks terugziet. Of ze moeten pensioenfondsen staatssteun geven, maar ook dat is niet eerlijk.
redelijk offtopic, maar we hebben nu eenmaal een regering en betalen nu eenmaal belasting. Anarchie klinkt romantisch in boekjes, maar realistisch is het niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat kan je beter het geld sowieso niet afpakken en mensen gewoon zelf laten beslissen waar ze hun eigen geld aan uitgeven.
AOW afschaffen, per persoon uitkeren wat ze hebben betaald en iedereen het zelf laten regelen. Opgelost.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:25 schreef LXIV het volgende:
Van mij mag de kinderbijslag wel afgeschaft worden, maar dan moet hetzelfde ook met de AOW gebeuren. Dan kunnen kinderen zelf voor hun ouders zorgen, en wie geen kinderen heeft en ook geen pensioen heeft opgebouwd valt dan gewoon buiten de mand. Dat zou eerlijk zijn.
Nu klagen mensen over die 55 euro per maand aan kinderbijslag, maar willen zelf straks wel -veel langer dan 18 jaar- 700 euro AOW maandeljks ontvangen. Die dan betaald wordt door onze kinderen.
Probleem is dat een groot deel van de mensen hun geld dan ogenblikkelijk zal verbrassen, en vervolgens op hun 65-ste tóch aanklopt bij de overheid. En die gaat nooit mensen laten verhongeren.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
AOW afschaffen, per persoon uitkeren wat ze hebben betaald en iedereen het zelf laten regelen. Opgelost.
Vooruit dan. De werkverschaffing die deze doelgroep veroorzaakt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je me nu de voordelen van andermans kinderen geeft krijg jij daar nu kinderbijslag voor. Wel zo eerlijk.
Grapjas.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uit ziet is de Nederlandse staat verre van falliet. De zo goed als staatssteunloze VS daarentegen...
De reden hiervoor is dat de gezinnen veruit de belangrijkste peiler van de Nederlandse maatschappij zjin en tevens haar toekomst. De eenzame vrijgezel op z'n kamertje is dat niet. In geen enkel opzicht.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:30 schreef dyna18 het volgende:
Tijd dat de CDA uit de kamer gaat. Als er één partij is die alle voordeeltjes puur alleen aan de gezinnen wil geven dan is het het CDA wel.
Tijd voor een partij die een einde maakt aan de fokpremie.
Het klinkt wel goed hè? Vooral die restaurants, maar ik zie praktische problemen m.b.t. de supermarkt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:33 schreef dyna18 het volgende:
Hier staat trouwens het officiële persbericht.
http://www.jmvakbladvoorouders.nl/PersberichtSeptember2008.htm
Hmmm kindvrije-restaurants en kindvrije uren in de supermarkt. Goed idee
Mijn god, de arrogantie van de "bewust kinderlozen" Ze vinden de opvoedkwaliteiten van de ouders onvoldoende...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:33 schreef dyna18 het volgende:
Hier staat trouwens het officiële persbericht.
http://www.jmvakbladvoorouders.nl/PersberichtSeptember2008.htm
Dat is ook zo. Niks arrogants aan. Het huidige idee dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden is net zo waanzinnig als stellen dat iedereen kan autorijden zonder rijles te nemen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn god, de arrogantie van de "bewust kinderlozen" Ze vinden de opvoedkwaliteiten van de ouders onvoldoende...
Vind toch dat ik het goed doe als ouder van mijn 4 weken oude dochter.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Niks arrogants aan. Het huidige idee dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden is net zo waanzinnig als stellen dat iedereen kan autorijden zonder rijles te nemen.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:31 schreef zuchtje het volgende:
Ze hebben aan 529 mensen hun mening gevraagd, en ze zeggen dat het representatief is voor 1 miljoen. Dit snap ik al niet. Verder leven er 16 miljoen mensen in dit land, die hopelijk allemaal een eigen mening hebben.
Zoveel heb jij ook nog niet kunnen verpesten in die vier weken hè.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:32 schreef HarryP het volgende:
[..]
Vind toch dat ik het goed doe als ouder van mijn 4 weken oude dochter.
En ja af en toe huilt ze. En als dat in de supermarkt is dan hebben mensen daar maar lekker last van.
Dat heeft niks met opvoeding te maken. Meer met onbegrip en onwetendheid van de mensen die (nog) niet bij de "club" horen.
Ik begrijp het echt niet. Leg me aub uit waarom we de mening van 500 mensen moeten horen, als de mening van half Nederland niet eens gehoord wordt in het kabinet referendum? Ze hebben het telkens over 'kinderlozen' terwijl ze geënquêteerden bedoelen. Het is stom dat de mening van een paar automatisch overgenomen wordt als mening van allen. Misschien begrijp ik het dus wel, maar ben het er gewoon niet mee eens hoe opiniepeilingen verkocht worden.quote:Begrijp je het nu echt niet of doe je maar alsof?
Als ik een supermarkt ga staan schreeuwen wordt ik er gewoon uitgezet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:32 schreef HarryP het volgende:
En ja af en toe huilt ze. En als dat in de supermarkt is dan hebben mensen daar maar lekker last van.
Dat heeft niks met opvoeding te maken. Meer met onbegrip en onwetendheid van de mensen die (nog) niet bij de "club" horen.
Goed, ten eerste heeft het kabinet hier helemaal niets mee te maken. Dit is een enquête in opdracht van een tijdschrift en niet in opdracht van de staat. En je hoeft het niet te horen, je kunt ook niet op dit topic klikken, het onderzoek niet lezen en je tv uitzetten op het moment dat ze het er over hebben. Net zoals bij iedere enquête die gehouden wordt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik begrijp het echt niet. Leg me aub uit waarom we de mening van 500 mensen moeten horen, als de mening van half Nederland niet eens gehoord wordt in het kabinet referendum? Ze hebben het telkens over 'kinderlozen' terwijl ze geënquêteerden bedoelen. Het is stom dat de mening van een paar automatisch overgenomen wordt als mening van allen. Misschien begrijp ik het dus wel, maar ben het er gewoon niet mee eens hoe opiniepeilingen verkocht worden.
Met 4 weken niet, met 4 jaar wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:32 schreef HarryP het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Maar wanneer je bewust geen rijles hebt genomen is het wel moeilijker om te beoordelen of anderen goed kunnen rijden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Niks arrogants aan. Het huidige idee dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden is net zo waanzinnig als stellen dat iedereen kan autorijden zonder rijles te nemen.
Een sigaar uit eigen doos. En nog een nutteloze doos ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:39 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Vooruit dan. De werkverschaffing die deze doelgroep veroorzaakt.
Lekker objectief.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:32 schreef HarryP het volgende:
[..]
Je post in Nieuws & Achtergronden. Onzin is ergens anders.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een sigaar uit eigen doos. En nog een nutteloze doos ook.
Gewoon de hele handel afschaffen en iets zinnigs gaan doen. Olie boren of bruggen bouwen.
En zo zijn er tienduizend mensen afhankelijk van nutteloze sigaren uit eigen doos.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een sigaar uit eigen doos. En nog een nutteloze doos ook.
Gewoon de hele handel afschaffen en iets zinnigs gaan doen. Olie boren of bruggen bouwen.
Nee, de kinderlozen die iets menen te moeten vinden over de opvoeding zijn lekker bezig.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Lekker objectief.
Maar daarom hoeft het nog niet gesubsidieerd te worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:13 schreef DiRadical het volgende:
[..]
En zo zijn er tienduizend mensen afhankelijk van nutteloze sigaren uit eigen doos.
En niet alleen voor ouders met kinderen.
Zo vind ik het hele openbaar vervoer een nutteloze belastingjunk die ik het liefst de pil van Drion zou willen geven
Maar ik kan me goed indenken dat anderen er wel gemak van hebben.
Als er één groep is die veel bijdraagt aan de maatschappij, dan is het wel de alleenstaande werknemer. Deze zijn vaak hoog opgeleid, hebben drukke banen waar ook (veel) overwerk niet geschuwt wordt en dragen enorme bedragen aan belasting af.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:37 schreef LXIV het volgende:
De reden hiervoor is dat de gezinnen veruit de belangrijkste peiler van de Nederlandse maatschappij zjin en tevens haar toekomst. De eenzame vrijgezel op z'n kamertje is dat niet. In geen enkel opzicht.
In dat licht beschouwt wordt er eigenlijk nog veel te weinig geld aan gezinnen gegeven, als je nagaat hoeveel geld er gaat naar werkelijk kansloze projecten. En denk maar niet dat die paar tientjes per maand voldoende zijn om een gezin te draaien. Nog niet voor 10% .
En hoe zat dat toen jij opgroeide? Jij was tot je afstudeerde de maatschappij ook tot last...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:56 schreef dyna18 het volgende:
Als er één groep is die veel bijdraagt aan de maatschappij, dan is het wel de alleenstaande werknemer. Deze zijn vaak hoog opgeleid, hebben drukke banen waar ook (veel) overwerk niet geschuwt wordt en dragen enorme bedragen aan belasting af.
Dat jij een alleenstaande als een kansloze werkzoekende vrijgezel ziet die eenzaam op zijn kamertje zit, zegt meer over jouw (gekleurde) opvattingen.
Gezinnen dragen helemaal niet zoveel bij aan de samenleving. Zolang de kinderen nog niet afgestudeerd zijn, zijn ze de maatschappij vooral tot last. Er gaan miljarden naar fokpremies, subsidies, onderwijs. Voor een zeer groot deel bekostigd door alleenstaande werkende. Maar blijkbaar vinden jij en andere steuntrekkers met kinderen dat zeer normaal.
Ow ow wat een zelfopoffering wordt er gepleegd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:17 schreef henkway het volgende:
`mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen, en zouden eigenlijk veel meer belasting moeten betalen.
De druk en enorme kosten en zelfopoffering is enorm.
Terwijl die kinderen later voor de AOW moeten zorgen
Ik ken ook hoogopgeleide alleenstaanden die 32 uur werken omdat dan ook wel rond kunnen komen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:56 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als er één groep is die veel bijdraagt aan de maatschappij, dan is het wel de alleenstaande werknemer. Deze zijn vaak hoog opgeleid, hebben drukke banen waar ook (veel) overwerk niet geschuwt wordt en dragen enorme bedragen aan belasting af.
Dat jij een alleenstaande als een kansloze werkzoekende vrijgezel ziet die eenzaam op zijn kamertje zit, zegt meer over jouw (gekleurde) opvattingen.
Gezinnen dragen helemaal niet zoveel bij aan de samenleving. Zolang de kinderen nog niet afgestudeerd zijn, zijn ze de maatschappij vooral tot last. Er gaan miljarden naar fokpremies, subsidies, onderwijs. Voor een zeer groot deel bekostigd door alleenstaande werkende. Maar blijkbaar vinden jij en andere steuntrekkers met kinderen dat zeer normaal.
De AOW wordt in steeds meer gefiscaliseerd zodat ook de ouderen die nu belasting betalen meebetalen aan de AOW.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:17 schreef henkway het volgende:
`mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen, en zouden eigenlijk veel meer belasting moeten betalen.
De druk en enorme kosten en zelfopoffering is enorm.
Terwijl die kinderen later voor de AOW moeten zorgen
Ik vind het associaal dat ik meebetaal aan de huursubsidie, AOW, WAO, WW, bijstand en noem de hele rij maar op...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:20 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ow ow wat een zelfopoffering wordt er gepleegd.
Je kiest zelf voor kinderen en het is ronduit associaal dat anderen daar dan maar aan mee moeten betalen.
> mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen
leugens, het zijn juist de gezinnen die de meeste voordelen krijgen
Jullie investeringen in de toekomst zijn 0,0. Een paar jaar na jullie dood zijn jullie tot as vergaan en door iedereen vergeten. Die enorme bedragen aan belastingen die jullie opgebracht hebben zijn dan allang verdwenen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:56 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom ik in de toekomst zou moeten investeren?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jullie investeringen in de toekomst zijn 0,0. Een paar jaar na jullie dood zijn jullie tot as vergaan en door iedereen vergeten. Die enorme bedragen aan belastingen die jullie opgebracht hebben zijn dan allang verdwenen.
Hoeft niet, je kan dan ook gewoon lekker op vakantie buiten de dure periode, en hoeft niet naar de efteling, speeltuiinen, centerparcs.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom ik in de toekomst zou moeten investeren?
Mensen met kinden investeren in overbevolking, milieuvervuiling, roofbouw van land en grondstoffen, oorlog, corruptie en uitsterven van andere diersoorten. Wees daar maar trots op.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jullie investeringen in de toekomst zijn 0,0. Een paar jaar na jullie dood zijn jullie tot as vergaan en door iedereen vergeten. Die enorme bedragen aan belastingen die jullie opgebracht hebben zijn dan allang verdwenen.
Dus als jij een kind iets ziet flikken op straat dan vind jij het niet kunnen dat anderen daar iets van zeggen (want daar komt het in de praktijk wel op neer)? Tuurlijk, de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders maar zodra die buiten het gezichtsveld van de kinderen zijn vind ik het niet meer dan normaal dat ook anderen misstanden mogen aanspreken.quote:Semisane schreef:
Ook nog zoiets:
quote:
Ongeveer 30 procent van de kinderloze Nederlanders vindt dat kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de gehele samenleving.
Daar kan ik het dus ook niet over eens zijn. De verantwoordelijkheid van kinderen ligt gewoon bij de ouders, niet bij de staat, niet bij iemand die geen kinderen wilt.
En het mooiste is dat de meeste blaaskaken wel studiefinanciering krijgen en dat studiefinanciering een afgeleide van kinderbijslag isquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet dat veel internetters eenzaam zijn, maar als ik dit topic vluchtig doorlees krijg ik de indruk dat de meesten van jullie geheel buiten de samenleving om hun geld verdienen.
Het is een samenleving, daar horen kinderen bij. Sterker nog, je bent er zelf ooit ook een geweest en wat je nu bent en verdient komt mede doordat je in die samenleving hebt kunnen opgroeien zonder dat iedereen zo moeilijk deed over die paar centen.
Moet ik jouw kind dan een hengst verkopen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:57 schreef Cylon_nr13 het volgende:
[..]
Dus als jij een kind iets ziet flikken op straat dan vind jij het niet kunnen dat anderen daar iets van zeggen (want daar komt het in de praktijk wel op neer)? Tuurlijk, de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders maar zodra die buiten het gezichtsveld van de kinderen zijn vind ik het niet meer dan normaal dat ook anderen misstanden mogen aanspreken.
Alleen als het zelfverdediging is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet ik jouw kind dan een hengst verkopen?
Ik zou zeggen, geef mij maar nog een paar centen. Jij doet toch niet moeilijk?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
doordat je in die samenleving hebt kunnen opgroeien zonder dat iedereen zo moeilijk deed over die paar centen.
Jij mag al blij zijn dat je geen polio hebt, en nu wil je ook nog centen. Of heb je zelf voor die inentingen betaald?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:51 schreef Autodidact het volgende:
Ik zou zeggen, geef mij maar nog een paar centen. Jij doet toch niet moeilijk?
Hoe kom je erbij dat we in Nederland afstevenen op een overbevolking? Het kindertal is hier 1,6 per vrouw, terwijl je 2,1 kind per vrouw nodig hebt om de bevolking in stand te houden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen met kinden investeren in overbevolking, milieuvervuiling, roofbouw van land en grondstoffen, oorlog, corruptie en uitsterven van andere diersoorten. Wees daar maar trots op.
We hoeven niets in stand te houden, we moeten terug naar 10mln en wereldwijd naar 3mrd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat we in Nederland afstevenen op een overbevolking? Het kindertal is hier 1,6 per vrouw, terwijl je 2,1 kind per vrouw nodig hebt om de bevolking in stand te houden.
Nee, ik wil gewoon geld. Jij doet toch niet moeilijk?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij mag al blij zijn dat je geen polio hebt, en nu wil je ook nog centen. Of heb je zelf voor die inentingen betaald?
Dan kunnen we het dus gewoon afschaffen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:03 schreef LXIV het volgende:
De kinderbijslag is nauwelijks van invloed hierop!
Nee, maar je mag er wel wat van zeggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet ik jouw kind dan een hengst verkopen?
Het doel van kinderbijslag is het financieel ondersteunen van ouders met kinderen. Niet de bevolkingsgroei op te schroeven.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kunnen we het dus gewoon afschaffen.
We hoeven ouders niet te ondersteunen. We zijn toch geen 3e wereldland? We verdienen toch allemaal zo veel?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het doel van kinderbijslag is het financieel ondersteunen van ouders met kinderen. Niet de bevolkingsgroei op te schroeven.
Het is mede door dit soort constructies dat we ons kunnen onderscheiden van een 3e wereldlandquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hoeven ouders niet te ondersteunen. We zijn toch geen 3e wereldland? We verdienen toch allemaal zo veel?
Mensen zonder kinderen en hun mening over mensen met kinderen...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
Overigs vind ik het onderstaande ook een beetje onzinnig:
[..]
Ook ik verbaas me wel eens over het gedrag van kinderen en de reaktie van ouders op dat gedrag in het openbaar, maar wat weet ik in vredesnaam nou van opvoeden, daar heb ik dan ook verder niet zo'n mening over. Ik zou het waarschijnlijk niet echt beter doen..1 van de redenen waarom ik er niet aan begin.
Je hebt onopgevoedde kutkinderen en ik wil er geen last van hebben anders krijgen ze een hengst.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:20 schreef Cylon_nr13 het volgende:
[..]
Nee, maar je mag er wel wat van zeggen.
Het betekend alleen maar dat mensen te weinig (denken te) verdienen om kinderen te hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is mede door dit soort constructies dat we ons kunnen onderscheiden van een 3e wereldland
Maar niet mijn centen. Dan wacht je maar tot je geld hebt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:32 schreef henkway het volgende:
Tja je kan ook gewoon de kinderen zonder school de straat op schoppen, zoals in India.
Of je laat zien dat je als land beschaafd bent en je geeft de nieuwe wereldbewoners een fatsoenlijke opvoeding en dat kost een paar centen
jawel, jouw centen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar niet mijn centen. Dan wacht je maar tot je geld hebt.
Klopt vrij aardig van het beeld wat ik heb van mensen zonder kinderen. Een aanzienlijk deel van hen schaar ik in de categorie "egoistische zuurpruimen", maar gelukkig niet allemaal.quote:Ongeveer 30 procent van de kinderloze Nederlanders vindt dat kinderen de verantwoordelijkheid zijn van de gehele samenleving.
Inderdaad voor je begrafenis mag je zelf betalen, maar de kosten van het grootbrengen van nieuw bloed kost ook jouw geld.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:54 schreef quo_ het volgende:
Ik vind het ook een misvatting dat je als belastingbetaler "recht" hebt om iets terug te zien van je belastingcenten. Ook al kom je zelf niet verder dan RTL4 en de DonaldDuck, je betaalt toch mee aan subsidies voor kunst en cultuur, als pacifist betaal je mee aan defensie, noem maar op.
Ze vergeten dat de ambulance, dan ook niets meer kan zienquote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:54 schreef LXIV het volgende:
Op de site van het AD las ik: "Het is net alsof blinden niet meer willen meebetalen aan de straatverlichting." Dat vat de boel goed samen denk ik.
Écht?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:18 schreef Gia het volgende:
Wat ik vandaag hoorde was echt te idioot voor woorden: Ouders die eens een keertje zonder kinderen op vakantie willen, kunnen via de belastingdienst een kindertoeslag krijgen voor de opvang van die kinderen in die periode.
mooie flamebaitquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:43 schreef Aoristus het volgende:
eigenlijk is dat best wel moreel verwerpelijk, politiek over de hoofdjes van nu nog onschuldige kindertjes voeren. Zoiets zie je nou nooit met bejaarden
Ik heb er even over na zitten denken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:41 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Écht?
Da's grappig, waar hoorde/las je dat? Is misschien wel een tip voor een kennis van mij
Tja, als je het zó stelt dan lijkt het allemaal heel mooi. Maar heb je jezelf wel eens afgevraagd wat voor zin dat alles heeft wanneer er niemand meer is om het waar te nemen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:07 schreef henkway het volgende:
Als er geen kinderen geboren worden dan
Zijn over volgende maand de kraamverzorgsters werkloos
over drie jaar geen kleuterscholen meer
over vijf jaar geen optochten meer, geen kinderprogramma's , wel meer programma's voor ouderen
Over tien jaar geen basisscholen meer, wel meer bejaardenhuizen, veel lege woningen
over vijftien jaar geen middelbare scholen en universiteiten meer, wel meer begrafenissen op TV
over twintig jaar geen arbeiders meer, wel heel veel VUTTERS
Over vijfentwintig jaar geen welvaart meer, wel veel zielige bejaarden aan de troggen
over dertig jaar geen ziekenhuizen meer, geen bedrijven meer, wel veel dode bejaarden overal
Mooiquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, als je het zó stelt dan lijkt het allemaal heel mooi. Maar heb je jezelf wel eens afgevraagd wat voor zin dat alles heeft wanneer er niemand meer is om het waar te nemen?
Net als wanneer er een boom omvalt in een verlaten bos. Kan iemand dat dan horen? Of zoiets.
Waar komt dit "Als er geen kinderen geboren worden" nou de hele tijd vandaan? Serieus, ik heb de discussie niet meer gevolgd, dus het kan zijn dat er iemand heeft gezegd dat de wereld beter af zou zijn zonder kinderen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:07 schreef henkway het volgende:
Als er geen kinderen geboren worden dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |