En het mooiste is dat de meeste blaaskaken wel studiefinanciering krijgen en dat studiefinanciering een afgeleide van kinderbijslag isquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet dat veel internetters eenzaam zijn, maar als ik dit topic vluchtig doorlees krijg ik de indruk dat de meesten van jullie geheel buiten de samenleving om hun geld verdienen.
Het is een samenleving, daar horen kinderen bij. Sterker nog, je bent er zelf ooit ook een geweest en wat je nu bent en verdient komt mede doordat je in die samenleving hebt kunnen opgroeien zonder dat iedereen zo moeilijk deed over die paar centen.
Moet ik jouw kind dan een hengst verkopen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:57 schreef Cylon_nr13 het volgende:
[..]
Dus als jij een kind iets ziet flikken op straat dan vind jij het niet kunnen dat anderen daar iets van zeggen (want daar komt het in de praktijk wel op neer)? Tuurlijk, de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders maar zodra die buiten het gezichtsveld van de kinderen zijn vind ik het niet meer dan normaal dat ook anderen misstanden mogen aanspreken.
Alleen als het zelfverdediging is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet ik jouw kind dan een hengst verkopen?
Ik zou zeggen, geef mij maar nog een paar centen. Jij doet toch niet moeilijk?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
doordat je in die samenleving hebt kunnen opgroeien zonder dat iedereen zo moeilijk deed over die paar centen.
Jij mag al blij zijn dat je geen polio hebt, en nu wil je ook nog centen. Of heb je zelf voor die inentingen betaald?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:51 schreef Autodidact het volgende:
Ik zou zeggen, geef mij maar nog een paar centen. Jij doet toch niet moeilijk?
Hoe kom je erbij dat we in Nederland afstevenen op een overbevolking? Het kindertal is hier 1,6 per vrouw, terwijl je 2,1 kind per vrouw nodig hebt om de bevolking in stand te houden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen met kinden investeren in overbevolking, milieuvervuiling, roofbouw van land en grondstoffen, oorlog, corruptie en uitsterven van andere diersoorten. Wees daar maar trots op.
We hoeven niets in stand te houden, we moeten terug naar 10mln en wereldwijd naar 3mrd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat we in Nederland afstevenen op een overbevolking? Het kindertal is hier 1,6 per vrouw, terwijl je 2,1 kind per vrouw nodig hebt om de bevolking in stand te houden.
Nee, ik wil gewoon geld. Jij doet toch niet moeilijk?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij mag al blij zijn dat je geen polio hebt, en nu wil je ook nog centen. Of heb je zelf voor die inentingen betaald?
Dan kunnen we het dus gewoon afschaffen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:03 schreef LXIV het volgende:
De kinderbijslag is nauwelijks van invloed hierop!
Nee, maar je mag er wel wat van zeggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet ik jouw kind dan een hengst verkopen?
Het doel van kinderbijslag is het financieel ondersteunen van ouders met kinderen. Niet de bevolkingsgroei op te schroeven.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kunnen we het dus gewoon afschaffen.
We hoeven ouders niet te ondersteunen. We zijn toch geen 3e wereldland? We verdienen toch allemaal zo veel?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het doel van kinderbijslag is het financieel ondersteunen van ouders met kinderen. Niet de bevolkingsgroei op te schroeven.
Het is mede door dit soort constructies dat we ons kunnen onderscheiden van een 3e wereldlandquote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hoeven ouders niet te ondersteunen. We zijn toch geen 3e wereldland? We verdienen toch allemaal zo veel?
Mensen zonder kinderen en hun mening over mensen met kinderen...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:22 schreef Semisane het volgende:
Overigs vind ik het onderstaande ook een beetje onzinnig:
[..]
Ook ik verbaas me wel eens over het gedrag van kinderen en de reaktie van ouders op dat gedrag in het openbaar, maar wat weet ik in vredesnaam nou van opvoeden, daar heb ik dan ook verder niet zo'n mening over. Ik zou het waarschijnlijk niet echt beter doen..1 van de redenen waarom ik er niet aan begin.
Je hebt onopgevoedde kutkinderen en ik wil er geen last van hebben anders krijgen ze een hengst.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:20 schreef Cylon_nr13 het volgende:
[..]
Nee, maar je mag er wel wat van zeggen.
Het betekend alleen maar dat mensen te weinig (denken te) verdienen om kinderen te hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is mede door dit soort constructies dat we ons kunnen onderscheiden van een 3e wereldland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |