abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:00:02 #101
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60977379
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik vind 'algemeen belang' een beetje vaag. Zijn dat zaken waar de meeste mensen gebruik van maken? Of zaken die zorgen voor een hogere BNP? Zaken die zorgen voor een betere HDI?

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruto_Nationaal_Product)
(http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index)
Het is idd wat vaag, maar het lijkt me goed dat "wij Nederlanders" eens kritisch gaan kijken waar "wij" willen dat de overheid geld aan spendeert, ipv maar op de overheid vertrouwen, die ondertussen maar groeit in grote en kosten of vind je het allemaal wel best zo?
quote:
Milieubelasting wat niet ten goede komt aan het milieu, dat is stom. Hetzelfde met kindertoeslag wat niet ten goede komt aan het kind. Maar dat is moeilijker te controleren omdat er zoveel gezinnen zijn.
En dat is een reden om er niks tegen te doen? Omdat het moeilijk is te controleren, de hele overheid is lastig te controleren, lijkt me geen reden om het maar uit de hand te laten lopen, iets wat nu trouwens wel gebeurt.

Maar zoals ik zei, ik viel vooral over het feit dat het volgende groepje opstond die een extraatje eist, notebene de groep waar ik bij behoor.
Ik ben daar tegen en dan word ik door users hier beschuldigd dat ik ben onverantwoordelijk tegen de maatschappij, omdat ik geen kinderen wens...althans zo lijkt het. Echt gekker moet het niet worden hoor. Overigens was jij daar niet 1 van, dacht ik.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60977380
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:25 schreef The_End het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet er betaald worden voor de HRA? Hoeveel extra belasting denk je dat huiseigenaren betalen?
Veel minder dan dat je van de HRA weer terug krijgt. Als huurder met een particuliere huur woningen en een modaal inkomen krijg je totaal niets terug.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:00:44 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60977387
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:58 schreef The_End het volgende:

[..]

Belsen zei 'zonder kinderen'; niet 'zonder mensen'.
Zonder kinderen ben je in no-time van de rest van de mensheid af hoor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:01:55 #104
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60977419
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:59 schreef The_End het volgende:

[..]

Jij claimt zonder enige onderbouwing dat de Nederlandse staat gedoemd is om fallliet te gaan...stom.
Ik dacht dat ik mijn onderbouwing wel had gegeven in mijn postings in dit topic, maar goed dat is blijkbaar niet genoeg voor je, enkel verklaard dat nog niet de vergelijking met de VS, als je die verklaring nog hebt, schroom niet die te delen verder.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_60977458
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel minder dan dat je van de HRA weer terug krijgt. Als huurder met een particuliere huur woningen en een modaal inkomen krijg je totaal niets terug.
mooie lul ben je dan.... dat je particulier gaat huren ipv voor minder een huis kopen....
we need to unluckyfy this unlucky unluckyness
pi_60977459
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zonder kinderen ben je in no-time van de rest van de mensheid af hoor.
Voordat dat gebeurt; stort de samenleving in.

Lekker zo'n kleuterniveau discussie. Je mamma krijgt zeker nog kinderbijslag voor jou?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:03:46 #107
pi_60977466
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:41 schreef belsen het volgende:

[..]

Dus alleen de ouders van een kind zijn verantwoordelijk voor het voortbestaan van de maatschappij en jij kunt, als bewust kinderloze, je geld uitgeven aan mobiele telefoons en vakanties, om straks wel te kunnen mee profiteren van het werk dat de kinderen van nu straks verrichten?
Als je me nu de voordelen van andermans kinderen geeft krijg jij daar nu kinderbijslag voor. Wel zo eerlijk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:05:38 #108
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60977503
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:58 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik ben er ook mee eens dat er best minder subsidies uitgegeven mogen worden, maar dat kindertoeslag niet de eerste is waar ik aan zou denken. Ik zou dan inderdaad denken aan HRA, omdat dit een stuk meer kost voor de belastingbetaler, en omdat de bubble redelijk opgeblazen wordt. Er kan ook best gesneden worden in het aantal ambtenaren, wat ons ook verteld was, maar ik heb daar weinig meer van gehoord. Als je kijkt wat voor een puinzooi het is in de zorg... daar is ook nog wel wat aan te verdienen. Geen interims meer die blijven plakken, en geen manager voor elk simplistische taak van een instelling. Er zijn nog veel dingen die opgelost moeten worden, maar kindertoeslag vind ik daar niet tussen vallen.
Tja, wat jij hierboven opgeeft aan lijstje, ben ik het allemaal mee eens, enkel ben ik van mening dat de kinderbijslag daar wel bij hoort.

Ons enige verschil in mening.
pi_60977545
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel overdrachtsbelasting betaal jij als huurder? Hoeveel kost het onderhoud aan jouw woning en hoeveel daarvan is BTW? Hoeveel OZB betaal jij?
  Moderator woensdag 20 augustus 2008 @ 12:08:45 #110
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_60977568
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:00 schreef Semisane het volgende:

Ik ben daar tegen en dan word ik door users hier beschuldigd dat ik ben onverantwoordelijk tegen de maatschappij, omdat ik geen kinderen wens...althans zo lijkt het. Echt gekker moet het niet worden hoor. Overigens was jij daar niet 1 van, dacht ik.
Ik dacht dat jij een topic geopend had over het belang van kinderbijslag en nu trek jij het zelf totaal uit zijn verband.

Volgens mij is mijn vermoeden, dat je hier alleen maar loopt te stangen, waar.

Evenals Papiervesnipperaar overigens...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:11:26 #111
pi_60977650
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:03 schreef The_End het volgende:

[..]

Voordat dat gebeurt; stort de samenleving in.

Lekker zo'n kleuterniveau discussie.
Zeg dan ook niet van die domme dingen.
pi_60977674
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:46 schreef Semisane het volgende:
Sorry hoor, maar als je als stel zonder staatssteun je kind niet kan onderhouden, dan mag je van mij idd even twee keer nadenken of je wel kinderen zou willen. Het is echt niet zo dat je zonder staatssteun miljonair moet zijn voor dat je kinderen kan onderhouden.
Vind ik ook, maar ik denk ook dat kindertoeslag toch nuttig is.
quote:
Beleggen in goud, zilver enz risicovol? Valt wel mee hoor, nee idd je moet niet gaan speculeren met pensioengelden, maar waar denk jij dat pensioenfonden hun geld zetten? Op spaarrekeningen?

Overigens zijn er pensioenfondsen die zo dom zijn om wel met jou collectief opgehaalde pensioengeld speculeren , maar idd iets collectief doen is zeker beter dan hetzelf in de hand houden.
goud is vorige week 200 dollar minder waard geworden. Daarvoor wel een 600 erbij, maar toch. Pensioenfondsen beleggen gewoon, dat klopt, maar dat geeft [sub](natuurlijk)/sub] geen enkel risico dat je je ingelegde geld straks terugziet. Of ze moeten pensioenfondsen staatssteun geven, maar ook dat is niet eerlijk.
quote:
Het is zal idd wel helpen ja, maar of het echt nodig is betwijfel ik. Als ik hogere kosten zou krijgen omdat ik iets specifieks wilt, dan zal ik ook mijn uitgave patroon daarop aanpassen of datgene wat ik wil, niet doen, mocht ik mezelf niet meer kunnen onderhouden daarna.
Kinderen kunnen ook 'per ongeluk' geboren worden. Dat je een abortus kunt plegen, en zelf kiest voor sex is een apart topic waard denk ik.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:13:03 #113
pi_60977690
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een topic geopend had over het belang van kinderbijslag en nu trek jij het zelf totaal uit zijn verband.

Volgens mij is mijn vermoeden, dat je hier alleen maar loopt te stangen, waar.

Dat hoor ik vaker van mensen die geen goede argumenten hebben.
  Moderator woensdag 20 augustus 2008 @ 12:14:23 #114
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_60977720
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker van mensen die geen goede argumenten hebben.
Jij hebt ondertussen de reputatie, van Semisane wist ik het nog niet.

Maar eh "good job", hoor.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 12:16:21 #115
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60977771
quote:
Het is idd wat vaag, maar het lijkt me goed dat "wij Nederlanders" eens kritisch gaan kijken waar "wij" willen dat de overheid geld aan spendeert, ipv maar op de overheid vertrouwen, die ondertussen maar groeit in grote en kosten of vind je het allemaal wel best zo?
Dat kan je beter het geld sowieso niet afpakken en mensen gewoon zelf laten beslissen waar ze hun eigen geld aan uitgeven.
Carpe Libertatem
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:19:04 #116
pi_60977841
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:14 schreef belsen het volgende:

[..]

Jij hebt ondertussen de reputatie, van Semisane wist ik het nog niet.

Maar eh "good job", hoor.
Ik wil users graag hun eigen hypocriete argumenten in hun gezicht gooien. Als ze mij daarom als een rel-user zien zijn ze dommer dan ik al dacht.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:22:21 #117
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60977935
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:08 schreef belsen het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn vermoeden waar, dat je hier alleen maar loopt te stangen.

Nee, ik heb het topic geopent om aan te geven dat ik tegen de oproep voor een extraatje ben van kinderloze mensen, zoals het artikel, waarvan ik de URL in OP heb gepaste, aangaf. Daarbij gaf ik aan tegelijk tegen alle extraatjes, toelagen en belastingvoordelen voor ouders te zijn, het één sluit de ander niet uit.

Enkel, tijdens de discussie gaven verschillende users aan, waaronder jij, dat kinderen krijgen/hebben verantwoordelijk is tegenover het voortbestaan van de maatschappij, waarbij opmerkingen werden geplaatst dat ik, als kinderloze wel dingen als vakantie en mobieltjes wilde, ipv het bijdragen aan de kinderen van anderen.

Dat is toch min of meer een beschuldiging aan mijn adres dat ik me kennelijk niet verantwoordelijk voel tegenover de maatschappij, maar als dat zo zou zijn, dan had ik niet geageerd tegen de oproep van de kinderloze mensen in deze maatschappij voor een extraatje...dan zou ik enkel het extraatje hebben ontvangen om een mobiele telefoon van te kopen.

Daar maakte ik even een opmerking over.

Overigens ben ik bloedserieus met mijn standpunt tegen een grote en spilzuchtige overheid, die zich gesteund voelt door een aan staatssteun verslaafde bevolking en mijn standpunt voor een zeer kleine overheid, die zich enkel met bepaalde algemene zaken bezighoud. Waaronder imho ook het financieel steunen/helpen van mensen valt die buiten hun schuld om in een onmensenlijke levenssituatie bevinden, maar daar vallen het gros van de ouders niet onder, dacht ik zo.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:22:27 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60977939
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef The_End het volgende:

[..]

Dan moet je het er niet zelf bijhalen en de realiteit verdraaien met een sausje jaloezie eroverheen.
Imbeciel
The End Times are wild
pi_60977940
quote:
Maar zoals ik zei, ik viel vooral over het feit dat het volgende groepje opstond die een extraatje eist, notebene de groep waar ik bij behoor.
Ik vraag me af of huurders jaloers zijn op de HRA. Of huurders die geen huursubsidie krijgen op huurders die dat wel krijgen. Dit klinkt hetzelfde. Mensen zijn jaloers op kindertoeslag, dus eisen ook geld. Je kunt dit ook zien als 'schaf kindertoeslag af'. Misschien dat mensen daarom over je vielen. Maar goed, het is Fok natuurlijk eigen om mensen aan te vallen en alles zwart-wit te zien. Je bent links of rechts, voor of tegen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:25:27 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60978010
Van mij mag de kinderbijslag wel afgeschaft worden, maar dan moet hetzelfde ook met de AOW gebeuren. Dan kunnen kinderen zelf voor hun ouders zorgen, en wie geen kinderen heeft en ook geen pensioen heeft opgebouwd valt dan gewoon buiten de mand. Dat zou eerlijk zijn.

Nu klagen mensen over die 55 euro per maand aan kinderbijslag, maar willen zelf straks wel -veel langer dan 18 jaar- 700 euro AOW maandeljks ontvangen. Die dan betaald wordt door onze kinderen.
The End Times are wild
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:28:31 #121
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_60978083
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:12 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar ik denk ook dat kindertoeslag toch nuttig is.
Oh, maar dat mag je van mij vinden hoor, daar niet van, ik ben ook namelijk een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting.
[..]
quote:
goud is vorige week 200 dollar minder waard geworden. Daarvoor wel een 600 erbij, maar toch. Pensioenfondsen beleggen gewoon, dat klopt, maar dat geeft [sub](natuurlijk)/sub] geen enkel risico dat je je ingelegde geld straks terugziet. Of ze moeten pensioenfondsen staatssteun geven, maar ook dat is niet eerlijk.
Goud is op de langere termijn een goede, risicolage belegging en een stukje zekerder dan die 4% op een spaarrekening. Dat pensionfondsen daarin beleggen, daar heb ik geen problemen mee overigens.

Er is enkel sprake van dat pensioenfondsen tegenwoordig ook belegen in de wat specatulievere markt, wat een hogere opbrengst kan hebben, maar vele malen meer risico met zich meebrengt, dat is ook de reden, waarom ik ze niet bepaald vertrouw en daarom ook naast al mijn premies, zelf aan het investeren ben, zo goed en kwaad dat gaat met alle kosten stijgingen van de laaste 4 jaar.

Maar goed daar ging het hier even niet over.
pi_60978089
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat kan je beter het geld sowieso niet afpakken en mensen gewoon zelf laten beslissen waar ze hun eigen geld aan uitgeven.
redelijk offtopic, maar we hebben nu eenmaal een regering en betalen nu eenmaal belasting. Anarchie klinkt romantisch in boekjes, maar realistisch is het niet.
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 12:30:13 #123
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60978122
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:25 schreef LXIV het volgende:
Van mij mag de kinderbijslag wel afgeschaft worden, maar dan moet hetzelfde ook met de AOW gebeuren. Dan kunnen kinderen zelf voor hun ouders zorgen, en wie geen kinderen heeft en ook geen pensioen heeft opgebouwd valt dan gewoon buiten de mand. Dat zou eerlijk zijn.

Nu klagen mensen over die 55 euro per maand aan kinderbijslag, maar willen zelf straks wel -veel langer dan 18 jaar- 700 euro AOW maandeljks ontvangen. Die dan betaald wordt door onze kinderen.
AOW afschaffen, per persoon uitkeren wat ze hebben betaald en iedereen het zelf laten regelen. Opgelost.
Carpe Libertatem
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:32:51 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60978190
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

AOW afschaffen, per persoon uitkeren wat ze hebben betaald en iedereen het zelf laten regelen. Opgelost.
Probleem is dat een groot deel van de mensen hun geld dan ogenblikkelijk zal verbrassen, en vervolgens op hun 65-ste tóch aanklopt bij de overheid. En die gaat nooit mensen laten verhongeren.
The End Times are wild
pi_60978391
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je me nu de voordelen van andermans kinderen geeft krijg jij daar nu kinderbijslag voor. Wel zo eerlijk.
Vooruit dan. De werkverschaffing die deze doelgroep veroorzaakt.

Kinderen zijn redelijk beïnvloedbaar, dus commerciële bedrijven willen dat kinderen zo vroeg mogelijk met hun producten in aanraking komen. Dus kinderen geven werk aan:

-marketingbedrijven
-speelgoedfabrikanten
-tv-studios
-filmstudios
-dierentuinen
-pretparken
-maatschappelijke ondersteuning zoals werksters, kraamzorg, etc.
-het openbaar vervoer bestaat hoofdzakelijk uit ouderen en kinderen, dus daar gaat ook geld naartoe

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar er werkt vast wel iemand bij een van deze bedrijven die iets koopt wat jij maakt, of een dienst afneemt waar jij voor zorgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')