abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60979219
Een extraatje omdat anderen een compensatie krijgen die zij niet krijgen. Sneuneuzen.

Ik vind wél dat werkgevers die werknemers met kinderen altijd voorrang geven als het tijd is het vakantierooster in te vullen de kinderloze werknemer daarvoor mogen compenseren door vrije dagen. Ik wil namelijk ook wel eens in het hoogseizoen op vakantie maar dat wordt me nu onmogelijk gemaakt door dit soort regelingen. En dat is allemaal best begrijpelijk want mensen met kinderen zijn nu eenmaal afhankelijk van de schoolvakanties maar er zijn ook genoeg kinderlozen die door het werk van hun partner afhankelijk zijn van de bouwvak en dan nog gaan werknemers met kinderen voor. Daar mogen best een paar extra vakantiedagen tegenover staan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60979544
Tijd dat de CDA uit de kamer gaat. Als er één partij is die alle voordeeltjes puur alleen aan de gezinnen wil geven dan is het het CDA wel.
Tijd voor een partij die een einde maakt aan de fokpremie.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:31:14 #128
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60979565
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:38 schreef The_End het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uit ziet is de Nederlandse staat verre van falliet. De zo goed als staatssteunloze VS daarentegen...
Grapjas.
Omdat de burgers in de VS minder staatssteun krijgen betekend dat nog niet dat er geen staatssteun is in de VS
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60979628
Hier staat trouwens het officiële persbericht.
http://www.jmvakbladvoorouders.nl/PersberichtSeptember2008.htm

Hmmm kindvrije-restaurants en kindvrije uren in de supermarkt. Goed idee
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:37:32 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60979728
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:30 schreef dyna18 het volgende:
Tijd dat de CDA uit de kamer gaat. Als er één partij is die alle voordeeltjes puur alleen aan de gezinnen wil geven dan is het het CDA wel.
Tijd voor een partij die een einde maakt aan de fokpremie.
De reden hiervoor is dat de gezinnen veruit de belangrijkste peiler van de Nederlandse maatschappij zjin en tevens haar toekomst. De eenzame vrijgezel op z'n kamertje is dat niet. In geen enkel opzicht.

In dat licht beschouwt wordt er eigenlijk nog veel te weinig geld aan gezinnen gegeven, als je nagaat hoeveel geld er gaat naar werkelijk kansloze projecten. En denk maar niet dat die paar tientjes per maand voldoende zijn om een gezin te draaien. Nog niet voor 10% .
The End Times are wild
pi_60979946
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:33 schreef dyna18 het volgende:
Hier staat trouwens het officiële persbericht.
http://www.jmvakbladvoorouders.nl/PersberichtSeptember2008.htm

Hmmm kindvrije-restaurants en kindvrije uren in de supermarkt. Goed idee
Het klinkt wel goed hè? Vooral die restaurants, maar ik zie praktische problemen m.b.t. de supermarkt.
"Ja mevrouw, ik snap best dat u luiers nodig heeft maar wilt u de kinderwagen even buiten laten staan naast die hond die daar vastgebonden zit? De kindervrije uren zijn namelijk in gegaan."

woensdag 20 augustus 2008 @ 14:10:34 #133
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60980577
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn god, de arrogantie van de "bewust kinderlozen" Ze vinden de opvoedkwaliteiten van de ouders onvoldoende...
Dat is ook zo. Niks arrogants aan. Het huidige idee dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden is net zo waanzinnig als stellen dat iedereen kan autorijden zonder rijles te nemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_60981170
Ze hebben aan 529 mensen hun mening gevraagd, en ze zeggen dat het representatief is voor 1 miljoen. Dit snap ik al niet. Verder leven er 16 miljoen mensen in dit land, die hopelijk allemaal een eigen mening hebben.

Voortaan hoeven er maar ongeveer 8000 mensen te stemmen om een nieuw kabinet samen te stellen? Lijkt me makkelijk met tellen.

Stomme 'onderzoeken' die alleen maar bestaan om een bepaald sentiment uit te lokken..
pi_60981212
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Niks arrogants aan. Het huidige idee dat iedereen geschikt is om kinderen op te voeden is net zo waanzinnig als stellen dat iedereen kan autorijden zonder rijles te nemen.
Vind toch dat ik het goed doe als ouder van mijn 4 weken oude dochter.
En ja af en toe huilt ze. En als dat in de supermarkt is dan hebben mensen daar maar lekker last van.
Dat heeft niks met opvoeding te maken. Meer met onbegrip en onwetendheid van de mensen die (nog) niet bij de "club" horen.
pi_60981584
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:31 schreef zuchtje het volgende:
Ze hebben aan 529 mensen hun mening gevraagd, en ze zeggen dat het representatief is voor 1 miljoen. Dit snap ik al niet. Verder leven er 16 miljoen mensen in dit land, die hopelijk allemaal een eigen mening hebben.

Begrijp je het nu echt niet of doe je maar alsof?
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:32 schreef HarryP het volgende:

[..]

En ja af en toe huilt ze. En als dat in de supermarkt is dan hebben mensen daar maar lekker last van.
Dat heeft niks met opvoeding te maken. Meer met onbegrip en onwetendheid van de mensen die (nog) niet bij de "club" horen.
Zoveel heb jij ook nog niet kunnen verpesten in die vier weken hè.
Gefeliciteerd.
pi_60982133
quote:
Begrijp je het nu echt niet of doe je maar alsof?
Ik begrijp het echt niet. Leg me aub uit waarom we de mening van 500 mensen moeten horen, als de mening van half Nederland niet eens gehoord wordt in het kabinet referendum? Ze hebben het telkens over 'kinderlozen' terwijl ze geënquêteerden bedoelen. Het is stom dat de mening van een paar automatisch overgenomen wordt als mening van allen. Misschien begrijp ik het dus wel, maar ben het er gewoon niet mee eens hoe opiniepeilingen verkocht worden.
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 15:02:35 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60982185
quote:
Als ik een supermarkt ga staan schreeuwen wordt ik er gewoon uitgezet.
Carpe Libertatem
pi_60983598
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:01 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik begrijp het echt niet. Leg me aub uit waarom we de mening van 500 mensen moeten horen, als de mening van half Nederland niet eens gehoord wordt in het kabinet referendum? Ze hebben het telkens over 'kinderlozen' terwijl ze geënquêteerden bedoelen. Het is stom dat de mening van een paar automatisch overgenomen wordt als mening van allen. Misschien begrijp ik het dus wel, maar ben het er gewoon niet mee eens hoe opiniepeilingen verkocht worden.
Goed, ten eerste heeft het kabinet hier helemaal niets mee te maken. Dit is een enquête in opdracht van een tijdschrift en niet in opdracht van de staat. En je hoeft het niet te horen, je kunt ook niet op dit topic klikken, het onderzoek niet lezen en je tv uitzetten op het moment dat ze het er over hebben. Net zoals bij iedere enquête die gehouden wordt.

Ten tweede kan je moeilijk zo niet onmogelijk iedereen in de betreffende doelgroep enquêteren en dus het beste alternatief is om een kleine groep uit die doelgroep te vragen, uitgezocht op hun inkomen, opleidingsniveau, leeftijd, sekse, geografische locatie etc. om een zo goed mogelijke dwarsdoorsnede van die hele groep te krijgen. En die cijfers kan je dus prima toepassen op alle mensen in die specifieke doelgroep.
In dit geval is die doelgroep de bewust kinderlozen. Ze passen de resultaten dus ook helemaal niet toe op heel Nederland maar alleen op die groep bewust kinderlozen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:55:42 #140
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60983763
quote:

[..]

Met 4 weken niet, met 4 jaar wel.
Mijn dochter van bijna 1 jaar weet heel goed wat ze moet doen als ik zeg dat ze iets niet mag.
Ze kijkt ook eerst naar mij als ze iets wil doen waarvan ze weet dat het eigenlijk niet mag.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Maar wanneer je bewust geen rijles hebt genomen is het wel moeilijker om te beoordelen of anderen goed kunnen rijden.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:59:53 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60983871
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:39 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Vooruit dan. De werkverschaffing die deze doelgroep veroorzaakt.
Een sigaar uit eigen doos. En nog een nutteloze doos ook.

Gewoon de hele handel afschaffen en iets zinnigs gaan doen. Olie boren of bruggen bouwen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:03:48 #142
pi_60983974
quote:

[..]

Lekker objectief.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_60984093
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gewoon de hele handel afschaffen en iets zinnigs gaan doen. Olie boren of bruggen bouwen.
Je post in Nieuws & Achtergronden. Onzin is ergens anders.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:13:59 #144
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60984300
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En zo zijn er tienduizend mensen afhankelijk van nutteloze sigaren uit eigen doos.
En niet alleen voor ouders met kinderen.

Zo vind ik het hele openbaar vervoer een nutteloze belastingjunk die ik het liefst de pil van Drion zou willen geven
Maar ik kan me goed indenken dat anderen er wel gemak van hebben.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:41:16 #146
pi_60985271
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:13 schreef DiRadical het volgende:

[..]

En zo zijn er tienduizend mensen afhankelijk van nutteloze sigaren uit eigen doos.
En niet alleen voor ouders met kinderen.

Zo vind ik het hele openbaar vervoer een nutteloze belastingjunk die ik het liefst de pil van Drion zou willen geven
Maar ik kan me goed indenken dat anderen er wel gemak van hebben.
Maar daarom hoeft het nog niet gesubsidieerd te worden.
pi_60985719
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:37 schreef LXIV het volgende:

De reden hiervoor is dat de gezinnen veruit de belangrijkste peiler van de Nederlandse maatschappij zjin en tevens haar toekomst. De eenzame vrijgezel op z'n kamertje is dat niet. In geen enkel opzicht.

In dat licht beschouwt wordt er eigenlijk nog veel te weinig geld aan gezinnen gegeven, als je nagaat hoeveel geld er gaat naar werkelijk kansloze projecten. En denk maar niet dat die paar tientjes per maand voldoende zijn om een gezin te draaien. Nog niet voor 10% .
Als er één groep is die veel bijdraagt aan de maatschappij, dan is het wel de alleenstaande werknemer. Deze zijn vaak hoog opgeleid, hebben drukke banen waar ook (veel) overwerk niet geschuwt wordt en dragen enorme bedragen aan belasting af.

Dat jij een alleenstaande als een kansloze werkzoekende vrijgezel ziet die eenzaam op zijn kamertje zit, zegt meer over jouw (gekleurde) opvattingen.
Gezinnen dragen helemaal niet zoveel bij aan de samenleving. Zolang de kinderen nog niet afgestudeerd zijn, zijn ze de maatschappij vooral tot last. Er gaan miljarden naar fokpremies, subsidies, onderwijs. Voor een zeer groot deel bekostigd door alleenstaande werkende. Maar blijkbaar vinden jij en andere steuntrekkers met kinderen dat zeer normaal.
pi_60986023
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:56 schreef dyna18 het volgende:
Als er één groep is die veel bijdraagt aan de maatschappij, dan is het wel de alleenstaande werknemer. Deze zijn vaak hoog opgeleid, hebben drukke banen waar ook (veel) overwerk niet geschuwt wordt en dragen enorme bedragen aan belasting af.

Dat jij een alleenstaande als een kansloze werkzoekende vrijgezel ziet die eenzaam op zijn kamertje zit, zegt meer over jouw (gekleurde) opvattingen.
Gezinnen dragen helemaal niet zoveel bij aan de samenleving. Zolang de kinderen nog niet afgestudeerd zijn, zijn ze de maatschappij vooral tot last. Er gaan miljarden naar fokpremies, subsidies, onderwijs. Voor een zeer groot deel bekostigd door alleenstaande werkende. Maar blijkbaar vinden jij en andere steuntrekkers met kinderen dat zeer normaal.
En hoe zat dat toen jij opgroeide? Jij was tot je afstudeerde de maatschappij ook tot last...
pi_60986219
`mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen, en zouden eigenlijk veel meer belasting moeten betalen.
De druk en enorme kosten en zelfopoffering is enorm.
Terwijl die kinderen later voor de AOW moeten zorgen
pi_60986294
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:17 schreef henkway het volgende:
`mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen, en zouden eigenlijk veel meer belasting moeten betalen.
De druk en enorme kosten en zelfopoffering is enorm.
Terwijl die kinderen later voor de AOW moeten zorgen
Ow ow wat een zelfopoffering wordt er gepleegd.
Je kiest zelf voor kinderen en het is ronduit associaal dat anderen daar dan maar aan mee moeten betalen.

> mensen zonder kinderen hebben al enorm veel voordelen
leugens, het zijn juist de gezinnen die de meeste voordelen krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')