abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60759724
Er komt straks beeldmateriaal van de bom/raket... Gefilmd door de Poolse TV.

pi_60759794
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nauwelijks. Er zitten geen Russen in Gori en ze zitten nauwelijks ten oosten van Abchazie. Het is een invasie van niets, lijkt mij. Dat maakt niet uit, want dat is het doel van Rusland ook niet. Het doel is Abchazië en Zuid-Ossetië innemen, onder controle krijgen, Saakashvili verdrijven en duidelijk maken dat met Rusland niet gespot moet worden.

Nu over of dit opeens van Ruslands vredesmissie een invasie maakt. Nee, op zich niet. Het is heel vanzelfsprekend, zoals Montov al uitmuntend heeft uitgelegd, dat wanneer er gevochten wordt tussen twee legers deze legers worden aangevallen. Het is naïef te denken dat Zuid-Ossetië gebruikt mag worden om Russen aan te vallen, maar dat twintig kilometer verder in Gori Georgië z'n troepenmacht op kan bouwen. De NAVO viel immers ook militaire doelen in Servië aan in 1999. Geheel terecht en logisch. In het geval van Rusland ook.

Maar zoals ik zeg, op zich. In theorie dus. In theorie betekent het aanvallen van militairen buiten de provincies uiteraard niet dat dat aanvallen verder gaat dan vrede handhaven. En zoals ik zeg, het doel van Rusland gaat nu wat verder dan alleen het herstellen van vrede in Zuid-Ossetië. Tsja, dat had je kunnen weten, dat had die dwaas Saakashvili kunnen weten.
'Wat verder' is toch wel een understatement.
De Russen hebben buitensporig veel geweld gebruikt tijdens hun missie naar 'vrede'. Ik vind het een ordinaire invasie waarbij de soevereiniteit van Georgië achteloos aan de kant is geschoven.
Als Saakashvili een gek is of fouten heeft gemaakt dan is het aan de Georgische bevolking daarover te oordelen en niet aan een bloeddorstig Rusland.
Beschermen van 'eigen burgers' (het is bekend dat de Russen paspoorten verstrekten in Zuid-Ossetië en de separatisten trainden en hebben voorzien van wapens en tactische scholing) is een ding, maar de infrastructuur in een democratische staat vernietigen totaal iets anders.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60759872
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:54 schreef kikoooooo het volgende:

tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60759961
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:54 schreef kikoooooo het volgende:

TV of online ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60759964
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

tvp
Geen idee of ze het uit gaan zenden hoor, maar er is beeld van...

Bah
pi_60760000
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:50 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, Saakashvili is een idioot en hij had deze oorlog niet moeten beginnen. Toch is het nu zaak dat Amerika en Europa duidelijk maken dat Saakashvili blijft zitten (tot er eventueel verkiezingen worden uitgeschreven) en dat Rusland buiten de twee provincies weinig te zeggen heeft. Misschien wat gewaagd, maar je zou bijvoorbeeld luchtafweergeschut kunnen zetten buiten Tbilisi. Of misschien iets minder drastisch.
Medvedev had ontkend uit te zijn op een machtswisseling in Georgie, maar voor de volgende fase, namelijk de onderhandelingen tot vrede, is dat wel wenselijk:
quote:
Voor een definitieve regeling is het volgens Rusland nodig dat Georgië zijn troepen terugtrekt op posities van voor het conflict en dat de partijen beloven af te zien van geweld. (...)

Volgens de Russische minister Lavrov zou Saakasjvili er goed aan doen om af te treden.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8FC6298DFD972.html
pi_60760010
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:56 schreef damian5700 het volgende:
De Russen hebben buitensporig veel geweld gebruikt tijdens hun missie naar 'vrede'. Ik vind het een ordinaire invasie waarbij de soevereiniteit van Georgië achteloos aan de kant is geschoven.
Daar had Saakashvili eerder aan moeten denken, . Dat is geen vraag voor de Georgische bevolking, hoor, net zomin als het een vraag voor de Servische bevolking was toen Milosevic de militaire campagne in Kosovo uitbreidde. Dit gaat over Zuid-Ossetië (en Abchazië), dat is spijtig genoeg in de realiteit geen Georgisch deel van Georgië waar Georgiërs democratisch het een en ander beslissen.

Ik vind het geweld allesbehalve buitensporig. Ik weet dat Saakashvili de Russen de gelegenheid heeft gegeven Georgië aardig te verzwakken, en de Russen maken daar gretig gebruik van, maar Rusland houdt zich nog aardig in. Althans, voor zover ik weet. Georgië doodde honderden burgers middels artilleriebeschietingen op Tsjchinvali, maar iets dergelijks heb ik de Russen nog niet zien doen, hoewel ze toch zeker tot zoiets in staat zijn.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:08:25 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_60760132
quote:
Als Saakashvili een gek is of fouten heeft gemaakt dan is het aan de Georgische bevolking daarover te oordelen en niet aan een bloeddorstig Rusland.
Ging er niet een gerucht dat hij gesjoemelt heeft met zijn laatste verkiezing ? Het is maar de vraag in hoeverre hij de bevolking de kans geeft om over hem te oordelen om over de rest nog maar te zwijgen.

Vind wel dat Rusland behoorlijk grof te keer gaat
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_60760174
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:56 schreef damian5700 het volgende:

Beschermen van 'eigen burgers' (het is bekend dat de Russen paspoorten verstrekten in Zuid-Ossetië en de separatisten trainden en hebben voorzien van wapens en tactische scholing) is een ding, maar de infrastructuur in een democratische staat vernietigen totaal iets anders.
Ik heb nog nergens gelezen dat de infrastructuur van Georgië is vernietigd, alleen doelen die militair gebruikt worden zoals een radarinstallatie, landingsbanen en een vliegtuigfabriek, waarbij ook burgers zijn gesneuveld.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:11:15 #110
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60760205
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:05 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Alleen heeft Rusland nooit de oorlog verklaard aan Georgie, maar zijn ze als een soort grote politie macht even de boel gaan 'corrigeren'. Je vredestroepen beschermen is 1 ding maar om vervolgens met honderen tanks en manschappen een land te invaderen is een ander verhaal. Maar goed, deze discussie is al vaak gevoerd. Het ging er mij meer om dat Rusland ook daadwerkelijk op Georgisch grondgebied is geweest, gister was daar nog veel onduidelijkheid over.
Und? Dat heeft geen enkele betekenis meer hoor.

Tuurlijk is het een agressieve aanval geweest, maar ja.. Dat hadden die Georgiers kunnen verwachten. Wat je dan dus niet doet, is denken dat het westen je komt redden wanneer je ten overstaan van de grootste jongen van de klas bijdehand gaat lopen doen.

Laten we niet vergeten dat de Georgiers dachten met geweld de boel wel effe te gaan regelen. Voor zover mij bekend ziet de meerderheid van de mensen in Zuid Ossetie zich het liefst aansluiten bij Noord Ossetie, en dus Rusland.

Gewoon een hele domme zet van de Georgische president en kornuiten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60760225
Bush steunde trouwens Israël twee jaar geleden, dus als het gaat over proportionaliteit heeft hij geen recht van spreken.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:12:12 #112
3185 Adelante
To let it go now
pi_60760236
quote:
RTL blaast najaarspresentatie af: ‘Doorgaan is ongepast’
Geplaatst op dinsdag 12 augustus 2008 om 12:51

RTL Nederland heeft vandaag haar najaarspresentatie in Baarn afgelast vanwege de dood van cameraman Jan Storimans. Doorgaan zou ongepast zijn op deze zwarte dag. Dat zegt directeur Bert Habets (foto) van RTL. Tijdens de presentatie zouden in aanwezigheid van sterren als Wendy van Dijk de plannen voor dit najaar bekend gemaakt worden. “Op de redactie heerst nu grote verslagenheid“, vertelt Habets. “Uiteraard blazen we de najaarspresentatie af, het zou zeer ongepast zijn door te gaan.“
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60760391
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:03 schreef Monidique het volgende:

Dit gaat over Zuid-Ossetië (en Abchazië), dat is spijtig genoeg in de realiteit geen Georgisch deel van Georgië waar Georgiërs democratisch het een en ander beslissen.
Net zo min Rusland de pretenties heeft dit gebied als onderdeel van Rusland te beschouwen waar ze even orde op zaken kunnen stellen.
In dit gebied wonen/woonden ook Georgiërs die wekenlang door de seperatisten werden aangevallen.

quote:
Georgië doodde honderden burgers middels artilleriebeschietingen op Tsjchinvali, maar iets dergelijks heb ik de Russen nog niet zien doen, hoewel ze toch zeker tot zoiets in staat zijn.
Het is een illusie te veronderstellen dat Rusland zich niet schuldig heeft gemaakt aan beschietingen van niet-militaire doelen.
Alleen al in Gori zijn ooggetuigenverklaringen en fotomateriaal die erop wijzen dat tijdens Russische bombardementen ook burgerdoelen hebben getroffen.

Zonder twijfel vind ik de Russische agressie buitensporig.
pi_60760465
Nu is het dus ook 'ons conflict', aangezien er een Nederlander gesneuveld is door Russisch geweld. Sneu.
pi_60760467
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:
Bush steunde trouwens Israël twee jaar geleden, dus als het gaat over proportionaliteit heeft hij geen recht van spreken.
Als we dit gaan aanhalen werd juist de Israëlische reactie op de ontvoering van twee soldaten en de doorlopende raketbeschietingen van hezbollah als buitensporig gekwalificeerd, als ik mij goed herinner.

Maar goed dit is buitensporig offtopic.
pi_60760599
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:17 schreef damian5700 het volgende:
Het is een illusie te veronderstellen dat Rusland zich niet schuldig heeft gemaakt aan beschietingen van niet-militaire doelen.
Dat is een illusie. Niemand veronderstelt het echter.
quote:
Alleen al in Gori zijn ooggetuigenverklaringen en fotomateriaal die erop wijzen dat tijdens Russische bombardementen ook burgerdoelen hebben getroffen.
Het is erg naïef om te denken dat Rusland geen burgerdoelen heeft geraakt, zeker gezien het bewijs dat er is. Maar daar had ik het niet over. Ik had het over artilleriebeschietingen op Tsjchinvali door Georgië, waardoor waarschijnlijk honderden doden zijn gevallen. Iets dergelijks heb ik Rusland nog niet zien doen. Wel zijn er beschietingen over en weer geweest tussen Georgische militairen in Gori en Russen ergens anders. Collatoral damage.
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:20 schreef damian5700 het volgende:
Als we dit gaan aanhalen werd juist de Israëlische reactie op de ontvoering van twee soldaten en de doorlopende raketbeschietingen van hezbollah als buitensporig gekwalificeerd, als ik mij goed herinner.
Dat kan, maar steunde Israël desalniettemin. Minister Rice vond het zelfs helemaal geweldig.
pi_60760625
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:11 schreef Monidique het volgende:
En bij jou posts 'tegen' Georgie haal je altijd de VS erbij met Israel of irak... terwijl hier ook gewoon genoeg kritiek tegen was (mede van jou kant). Dus ik zie niet waarom dit goede argumenten zijn 'voor' Rusland.
pi_60760691
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:26 schreef Xith het volgende:

[..]

En bij jou posts 'tegen' Georgie haal je altijd de VS erbij met Israel of irak... terwijl hier ook gewoon genoeg kritiek tegen was (mede van jou kant). Dus ik zie niet waarom dit goede argumenten zijn 'voor' Rusland.
Dit is geen argument voor Rusland, dit is een argument tegen George W. Bush. Dat zijn woorden weinig waarde hebben. Ik ben ook niet 'voor' Rusland of 'tegen' Georgië, of zoiets, whatever, ik dat idee zelfs tamelijk absurd! Ik snap ook niet waar dat idee vandaan komt.
pi_60760776
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit is geen argument voor Rusland, dit is een argument tegen George W. Bush. Dat zijn woorden weinig waarde hebben.
Ok
pi_60760863

Jeroen Akkermans (rechts) helpt een onbekend slachtoffer
pi_60761115
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is een illusie. Niemand veronderstelt het echter.
Voor zover jij wist had Georgië honderden burgers gedood middels artilleriebeschietingen op Tsjchinvali, maar had jij iets dergelijks de Russen nog niet zien doen.
Ik ging ervan uit dat je hiermee veronderstelde, dat alleen Georgië honderden burgers had gedood. My bad.
quote:
Het is erg naïef om te denken dat Rusland geen burgerdoelen heeft geraakt, zeker gezien het bewijs dat er is. Maar daar had ik het niet over. Ik had het over artilleriebeschietingen op Tsjchinvali door Georgië, waardoor waarschijnlijk honderden doden zijn gevallen. Iets dergelijks heb ik Rusland nog niet zien doen. Wel zijn er beschietingen over en weer geweest tussen Georgische militairen in Gori en Russen ergens anders. Collatoral damage.
Ja, dat is nu duidelijk. Jij benadrukt de Georgische artilleriebeschietingen.
Ik hou daarover nog een slag om de arm. Er zijn ook bronnen die beweren , dat het om wederzijdse artilleriebeschietingen ging en dat vanuit Zuid-Ossetië Georgische eenheden met mortieren werden bestookt.
quote:
Dat kan, maar steunde Israël desalniettemin. Minister Rice vond het zelfs helemaal geweldig.
Ik had het over de internationale gemeenschap (exclusief de Verenigde Staten, dus) die de Israëlische reactie veroordeelde als buitensporig, terwijl Israël haar optreden legitiem achtte vanwege de dagelijkse beschietingen door Hezbollah, de illegale wapensmokkel en de ontvoering van soldaten.
pi_60761138
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Jeroen Akkermans (rechts) helpt een onbekend slachtoffer
Is het slachtoffer een terrorist? 'Dat schijnt uit te maken tegenwoordig'. Volkomen ongegronde aanval van Rusland. En dat tijdens de wereldspelen, nice world.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:43:31 #123
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60761250
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:40 schreef okee6 het volgende:

[..]

Is het slachtoffer een terrorist? 'Dat schijnt uit te maken tegenwoordig'. Volkomen ongegronde aanval van Rusland. En dat tijdens de wereldspelen, nice world.
Dat waardeer ik wel van de Russen, dat ze poepen op de selectieve verontwaardiging van 'ons'.

Groot gelijk.

Tenminste 1 land waar ze begrijpen dat oorlog en disneyfilms simpelweg niet samengaan.
pi_60761266
Heeft iemand al beelden gezien?
(Behalve die foto)
Make my day!
pi_60761267
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:39 schreef damian5700 het volgende:
Ja, dat is nu duidelijk. Jij benadrukt de Georgische artilleriebeschietingen.
Ik hou daarover nog een slag om de arm. er zijn ook bronnen die beweren , dat het om wederzijdse artilleriebeschietingen ging en dat vanuit Zuid-Ossetië Georgische eenheden met mortieren werden bestookt.
Die beschietingen waren inderdaad al dagen aan de gang. De weken en maanden daarvoor waren er af en toe ook al schermutselingen. Dat is allemaal heel spijtig en niet goed. Maar...

...toen kwam Saakashvili met zijn massale, vernietigende aanval op een bewoonde stad. Dat is dus heel wat anders dan de kleine, weinig indrukwekkende beschietingen over en weer van de dagen daarvoor. De Georgische president dacht wel eventjes Zuid-Ossetië te kunnen bezetten, de idioot. De aanvankelijke escalatie is hem volledig toe te rekenen.
pi_60761271
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:01 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Geen idee of ze het uit gaan zenden hoor, maar er is beeld van...

Bah
De media is er normaliter als de kippen bij als ze ellende kunnen uitzenden.

Dus als ze de aanslag op hun eigen mensen niet uitzenden zou dat wel heel erg hypocriet zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60761275
quote:
Voor wie door de propaganda heenkijkt, vertellen de beelden een belangrijk deel van het verhaal. Maar even significant is wat wordt verzwegen. Bombardementen op de Georgische stad Gori en de gevolgen daarvan worden niet getoond. Wel wordt een Russische legerwoordvoerder aangehaald die zegt dat er bij de Russische acties in Georgië 'geen slachtoffers' zijn gevallen. En dat is zeker niet waar.
http://www.wereldomroep.nl/actua/europa/080812-georgie

benieuwd hoe uitvoerig de dood van die cameraman in de Russische media komt
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:44:50 #128
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60761297
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:44 schreef Monidique het volgende:

De Georgische president dacht wel eventjes Zuid-Ossetië te kunnen bezetten, de idioot. De aanvankelijke escalatie is hem volledig toe te rekenen.
Dit dus.
pi_60761307
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:40 schreef okee6 het volgende:

[..]

Net alsof dat gelul over vrede tijdens de Olympische Spelen serieus iemand boeit.
pi_60761316
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:44 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.wereldomroep.nl/actua/europa/080812-georgie

benieuwd hoe uitvoerig de dood van die cameraman in de Russische media komt
Ik zag beelden van de Russische televisie gisteren bij NOVA, dat is natuurlijk één en al propaganda. Inclusief embedded reporters. Ze hebben geleerd, I guess...
pi_60761334
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Net alsof dat gelul over vrede tijdens de Olympische Spelen serieus iemand boeit.
Worldpeace
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60761357
Rusland zegt dat de militaire operaties zijn beëindigd, Georgië zegt dat er nog steeds luchtaanvallen zouden plaatsvinden. Tja, wat je daarvan nou moet denken.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60761371
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het is lastig om alles nu voor het oog van de wereld te bedekken. Het valt extra op. Als jij over vrede wilt lullen is het maar goed dat je in Nederland woont.
pi_60761396
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:47 schreef Steeven het volgende:
Rusland zegt dat de militaire operaties zijn beëindigd, Georgië zegt dat er nog steeds luchtaanvallen zouden plaatsvinden. Tja, wat je daarvan nou moet denken.
De Amerikanen en Chinezen wentelen zich ook in propaganda. Stoor je er kortom niet aan.
pi_60761455
Ik zou als Europa ook vaart maken met Oekraïne nu. Kijken of de banden aangehaald kunnen worden. Maar ja, misschien willen beide dat niet, gezien Ruslands leveranties van gas en olie.
pi_60761569
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:44 schreef Monidique het volgende:

Die beschietingen waren inderdaad al dagen aan de gang. De weken en maanden daarvoor waren er af en toe ook al schermutselingen. Dat is allemaal heel spijtig en niet goed. Maar...
Waarbij de separatisten in Zuid-Ossetië in die afgelopen periode talloze vredesvoorstellen werden gedaan onder meer door een ruime autonomie, internationale waarborgen en een sterke vertegenwoordiging in de Georgische regering.
Deze voorstellen werden steeds afgewezen.
De aanvallen op Georgische stellingen werden juist opgevoerd en de Georgische regering counterde dat met een staakt-het-vuren. De separatisten begonnen burgerdoelen te beschieten en Russische tanks rolde de grens over.
quote:
...toen kwam Saakashvili met zijn massale, vernietigende aanval op een bewoonde stad. Dat is dus heel wat anders dan de kleine, weinig indrukwekkende beschietingen over en weer van de dagen daarvoor. De Georgische president dacht wel eventjes Zuid-Ossetië te kunnen bezetten, de idioot. De aanvankelijke escalatie is hem volledig toe te rekenen.
De aanvankelijke escalatie is het schenden van het staakt-het-vuren door de separatisten.
pi_60761885
Zijn er al eens mensen geweest die echt te rade gingen bij Zuid-Ossetiërs zelf. Ze hebben sowieso al een president genaamd Kokojti.

Hij ziet het op de volgende manier: (vlg. de wiki)
quote:
Kokojti heeft een krachtige positie ingenomen tegen hereniging met Georgiëen wil alleen over vrede onderhandelen als Zuid-Ossetië wordt behandeld als een onafhankelijke staat (een preconditie die de Georgische overheid weigert). Ook staat hij een vereniging van zijn staat met de Russische autonome republiek Noord-Ossetië voor en daarmee een aansluiting bij Rusland. Op24 november 2003 verklaarde hij Zuid-Ossetië reeds als "Russisch gebied".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eduard_Kokoiti
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:04:28 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60761928
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ging er niet een gerucht dat hij gesjoemelt heeft met zijn laatste verkiezing ? Het is maar de vraag in hoeverre hij de bevolking de kans geeft om over hem te oordelen om over de rest nog maar te zwijgen.

Maar dat is dan ook logisch als die Saakasjvili zich wil bewijzen als Superman.

De president ligt al slecht in zijn land en zoekt wanhopig naar een PR-stunt.
pi_60762025
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:03 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Zijn er al eens mensen geweest die echt te rade gingen bij Zuid-Ossetiërs zelf. Ze hebben sowieso al een president genaamd Kokojti.

Hij ziet het op de volgende manier: (vlg. de wiki)
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eduard_Kokoiti
Hoe bedoel je "te rade gaan"? Dit is het probleem nou net. Die man wil zich afscheiden, maar dat wil Georgië niet.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:13:17 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_60762164
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:49 schreef Monidique het volgende:
Ik zou als Europa ook vaart maken met Oekraïne nu. Kijken of de banden aangehaald kunnen worden. Maar ja, misschien willen beide dat niet, gezien Ruslands leveranties van gas en olie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_60762293
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Internationale waarnemers van de OVSE verklaarden dat de verkiezingen over het algemeen eerlijk waren verlopen.
En verder heeft de regering Saakasjvili de Russen beschuldigd de oppositie te voeden en betogingen te organiseren. Iets dat Moskou ontkent, uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 12-08-2008 14:23:58 ]
pi_60762368
TBILISI - Ondanks dat de Russische president Dmitri Medvedev heeft aangekondigd per direct met de militaire operatie in Georgië te stoppen, liggen drie dorpjes in centraal-Georgië nog onder vuur.

Volgens de woordvoerster van president Michail Saakasjvili is in het dorp Agara een ambulance geraakt. Ook de dorpjes Ruisi en Sakorsiko worden volgens haar gebombardeerd.
pi_60762386
TBILISI - De presidenten van vijf Oost-Europese landen zijn dinsdag naar Georgië afgereisd. De leiders van Polen, Estland, Letland, Litouwen en Oekraïne willen zo hun steun betuigen aan de Georgische president Michail Saakasjvili in het conflict met Rusland.

Rusland heeft wederom haar echte gezicht laten zien”, zei de Poolse president Lech Kaczynski bij het vertrek uit Warschau. Hij noemde Georgië het slachtoffer van agressie.
pi_60762443
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:10 schreef c3k het volgende:

[..]

Ik heb nog nergens gelezen dat de infrastructuur van Georgië is vernietigd, alleen doelen die militair gebruikt worden zoals een radarinstallatie, landingsbanen en een vliegtuigfabriek, waarbij ook burgers zijn gesneuveld.
Wat ik heb gelezen is dat er niet alleen militair strategische doelen zijn bestookt door de Russen, maar ook burgelijke en economische infrastuctuur.
Verhalen over het bestoken van onder andere markten, maar wat zeker is dat de Georgische havenstad Gori, die belangrijk is voor de olie-export is bestookt.
pi_60762450
Vind het wel heel toepasselijk nu tijdens de OS:
"One world, one dream" en
"I got soul, but I'm not a soldier"
Make my day!
pi_60762867
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat ik heb gelezen is dat er niet alleen militair strategische doelen zijn bestookt door de Russen, maar ook burgelijke en economische infrastuctuur.
Verhalen over het bestoken van onder andere markten, maar wat zeker is dat de Georgische havenstad Gori, die belangrijk is voor de olie-export is bestookt.
je bedoelt de havenstad Poti, dat is niet een belangrijke oliehaven, het is in economisch opzicht wel belangrijk en er zijn daar ook belangrijke Georgische militaire faciliteiten
quote:
Currently, Poti is a home to several of Georgia’s military facilities. These are the headquarters and main base of the Georgian navy, a chief logistic support base and a naval squadron as well as a Separate Light Infantry Battalion of the Ground Forces.
http://en.wikipedia.org/wiki/Poti#Military

die oliepijplijn gaat naar Batumi, een havenstad in Adjarie:

in Batumi waren de Russen trouwens nog maar recent weggetrokken
quote:
Batumi was also host to the Russian 12th Military Base. Following the Rose Revolution, the central government pushed for the removal of these forces, and in 2005 an agreement with Moscow was reached. According to the agreement, the process of withdrawal was planned to be completed in a course of 2008, but the Batumi base was officially handed over to Georgia on November 13, 2007, ahead of planned schedule.
http://en.wikipedia.org/wiki/Batumi#Present_Day
pi_60763025
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar had Saakashvili eerder aan moeten denken, . Dat is geen vraag voor de Georgische bevolking, hoor, net zomin als het een vraag voor de Servische bevolking was toen Milosevic de militaire campagne in Kosovo uitbreidde. Dit gaat over Zuid-Ossetië (en Abchazië), dat is spijtig genoeg in de realiteit geen Georgisch deel van Georgië waar Georgiërs democratisch het een en ander beslissen.
Dat klopt, vraag echter niet hoe.

http://en.wikipedia.org/w(...)eorgians_in_Abkhazia
pi_60763143
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:49 schreef Monidique het volgende:
Oekraïne is de volgende. Ook een instabiel land dat nog maar kort een Westerse koers vaart en nog geen lidmaatschappen op zak heeft. Rusland beschouwt het als haar invloedsfeer en is nu waarschijnlijk kwistig met paspoortjes aan het strooien in de Krim en regio Donetsk, om straks ''haar burgers te moeten beschermen'' tegen Oekraïnse agressie. als de Oekraïnse regering de orde probeert te bewaren.
pi_60763315
wat ik mij afvraag. Waarom is Oekraine zo anti-Rusland? Het grootste deel van de inwoners deelt toch dezelfde ethniciteit als de Russen?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60763340
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:37 schreef zakjapannertje het volgende:

die oliepijplijn gaat naar Batumi, een havenstad in Adjarie:

[ afbeelding ]
LATEST: BP shuts down Baku-Supsa oil pipeline in Georgia. Details soon.
pi_60763466
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

LATEST: BP shuts down Baku-Supsa oil pipeline in Georgia. Details soon.
BP?
pi_60763504
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:37 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

je bedoelt de havenstad Poti, dat is niet een belangrijke oliehaven, het is in economisch opzicht wel belangrijk en er zijn daar ook belangrijke Georgische militaire faciliteiten
Ja, ik bedoelde Poti. Vanuit Poti wordt veel olie uit de Kaspische regio uitgevoerd. Vlakbij de haven eindigt ook de oliepijpleiding tussen Baku en Supsa.
pi_60763574
Heeft er iemand een goede site waar er (overzichtelijk) nieuws updates over dit confict worden gegeven?
pi_60763683
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:51 schreef EricT het volgende:
wat ik mij afvraag. Waarom is Oekraine zo anti-Rusland? Het grootste deel van de inwoners deelt toch dezelfde ethniciteit als de Russen?
Dat komt door de Russificatie van de afgelopen eeuwen dat de Oekrainse cultuur bijna is weggevaagd. In 1990 sprak bijna niemand meer Oekrains, het was dan ook een schok dat de leiders toch de onafhankelijkheid uitriepen, en het verzwakte Rusland moest het allemaal maar laten gebeuren. In die tijd zijn er ook veel Russen uit midden en West Oekraine weggegaan, zeker nadat in 2003 Oekraine brak met Rusland. In Oost Oekraine en de Krim wonen wel heel veel Russen.http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Naz_sklad.gif
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:04:39 #155
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_60763714
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:55 schreef EricT het volgende:

[..]

BP?
British Petroleum

Olieleiding was trouwens al afgesloten sinds 6 augustus, wegens een 'brand'....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_60763772
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

British Petroleum

Aha
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:03 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Dat komt door de Russificatie van de afgelopen eeuwen dat de Oekrainse cultuur bijna is weggevaagd. In 1990 sprak bijna niemand meer Oekrains, het was dan ook een schok dat de leiders toch de onafhankelijkheid uitriepen, en het verzwakte Rusland moest het allemaal maar laten gebeuren. In die tijd zijn er ook veel Russen uit midden en West Oekraine weggegaan, zeker nadat in 2003 Oekraine brak met Rusland. In Oost Oekraine en de Krim wonen wel heel veel Russen.http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Naz_sklad.gif

Dat maakt het een stuk duidelijker. Ik dacht dat Oekraine altijd al bij Rusland gehoord had en snapte ook niet hun onafhankelijkheid
pi_60763932
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:07 schreef EricT het volgende:
Dat maakt het een stuk duidelijker. Ik dacht dat Oekraine altijd al bij Rusland gehoord had en snapte ook niet hun onafhankelijkheid
Oekraïne is alles geweest. Pools, Oostenrijks, Russisch, Turks. Pas na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie werd het echt onafhankelijk, afgezien van misschien wat vage periodes na en tijdens de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Niet voor niets werd het ook de Oekraïne genoemd. Wel is het zo dat in de loop der jaren Rusland en de Sovjet-Unie veel gebieden, waaronder Oekraïne, russificeerden. Of dat poogden althans.
pi_60763972
quote:
UK oil company BP shuts down two more pipelines in Georgia as a precautionary measure
Dus dan zouden er juist nog meer pijpleidingen uit bedrijf zijn genomen.
pi_60764000
De Oekrainers hebben ook niet zulke leuke herinneringen aan de Russen in WOII.
De Russen hadden de instelling: Iedere Oekrainer die na de Duitse terugtocht nog leeft, moet wel samen gewerkt hebben met de Duitsers en mag dus sterven.
Make my day!
pi_60764093
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:46 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Oekraïne is de volgende. Ook een instabiel land dat nog maar kort een Westerse koers vaart en nog geen lidmaatschappen op zak heeft. Rusland beschouwt het als haar invloedsfeer en is nu waarschijnlijk kwistig met paspoortjes aan het strooien in de Krim en regio Donetsk, om straks ''haar burgers te moeten beschermen'' tegen Oekraïnse agressie. als de Oekraïnse regering de orde probeert te bewaren.
Oekraïne is een hapje van een iets andere omvang.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_60764223
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:18 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Oekraïne is een hapje van een iets andere omvang.
Oekraïne is nog steeds geen partij voor Rusland. De Russen hebben niet zoals de VS enorme brandhaarden zoals Irak en Afghanistan, enkel in Tsjetsjenië, Dagestan en Ingoetsjetsië rommelt het. Daarnaast is de Oekraïne van weinig belang voor de VS, en zullen de zwakkelingen en slapjanussen uit Europa wel weer de andere kant opkijken. Wss is de VS ervoor verantwoordelijk dat het presidentieel paleis in Tblisi nog steeds overeind staat door die pijpleidingen, maar wie moet Oekraine helpen als de Russische agressie hun kant opschuift?
pi_60764232
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:46 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Enerzijds gaat het inderdaad om de vraag of de opvolgerstaten van de Sovjet-Unie, ook als ze in Ruslands ‘achtertuin’ liggen, het recht hebben en krijgen zelf hun lotsbestemming te bepalen. Dat is inderdaad wat je hier omschrijft.

Anderzijds, in het specifieke geval Georgië, gaat het ook om toegang tot de energievoorraden van Centraal-Azië: Georgië is een cruciale schakel in de enige route van Kaspische energie die niet via Rusland naar het Westen loopt.
pi_60764259
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:15 schreef agter het volgende:
De Oekrainers hebben ook niet zulke leuke herinneringen aan de Russen in WOII.
De Russen hadden de instelling: Iedere Oekrainer die na de Duitse terugtocht nog leeft, moet wel samen gewerkt hebben met de Duitsers en mag dus sterven.
Terwijl er na de collectivisering van de landbouw niet zo heel veel Oekraïners meer over waren...
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_60764330
Vraag rest, wat heeft Rusland er in vredes naam aan om nu iets met Oekraïne te doen. Afaik valt Oekraïne Rusland op geen enkele manier meer lastig nu.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_60764557
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:27 schreef Blistering het volgende:
Vraag rest, wat heeft Rusland er in vredes naam aan om nu iets met Oekraïne te doen. Afaik valt Oekraïne Rusland op geen enkele manier meer lastig nu.
Rusland heeft er weinig aan inderdaad. Deze oorlog draaide (draait?) voornamelijk om Georgië en Zuid-Ossetië en was beperkt. Ruslands boodschap is duidelijk en de Georgische mug, in Russische ogen, is plat. Verwacht maar niet dat Rusland nu Oekraïne binnenvalt, maar het is wel zo dat het Westen niets kon doen, het moest het maar laten gebeuren, en wat dat betreft is het misschien een goede optie om de banden met Oekraïne aan te halen, als een waarschuwing: dat was genoeg, niet meer, volgende keer zijn we niet zo passief. Wat overigens een vrij holle dreiging is, met het halve effectieve Westerse leger in Afrika, Irak en Afghanistan (oké, wat overdreven). Als Oekraïne dat wil, natuurlijk. Maar waarschijnlijk is het alleen maar een escalerende optie, niet goed dus.
pi_60764681
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde Poti. Vanuit Poti wordt veel olie uit de Kaspische regio uitgevoerd. Vlakbij de haven eindigt ook de oliepijpleiding tussen Baku en Supsa.
ja, ik zie dat die kaart die ik postte fout is (of verouderd): Supsa ligt bij Poti waar dus die pijpleiding eindigt en daar ligt ook een olieterminal, Batumi is wel de grootste olie-exporterende haven van Georgie, de olie wordt daar aangevoerd via het spoor vanuit Azerbeidzjan

bij mijn weten is Supsa niet getroffen door Russische aanvallen trouwens
pi_60764813
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:39 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ja, ik zie dat die kaart die ik postte fout is (of verouderd): Supsa ligt bij Poti waar dus die pijpleiding eindigt en daar ligt ook een olieterminal, Batumi is wel de grootste olie-exporterende haven van Georgie, de olie wordt daar aangevoerd via het spoor vanuit Azerbeidzjan

bij mijn weten is Supsa niet getroffen door Russische aanvallen trouwens
Er zijn berichten dat de havens van Supsa en Batumi vanwege het conflict niet hun volledige capaciteit kunnen benutten.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:05:16 #168
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60765596
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:18 schreef Mr-Sander het volgende:
Er is een ding wat ik niet echt begrijp. Waarom bemoeit Rusland zich nou in een conflict tussen Zuid-Ossetië en Georgië zelf. Want zover ik het heb begrepen, greep Saakashvili in om de provincie te behouden. Zoveel 'Russen' wonen er toch niet in Zuid-Ossetië?
Bron BNR :
Het probleem is eigenlijk al begonnen in april van dit jaar. Toen Georgië toenadering zocht met de NATO/EU.
Vanaf dat moment hebben de russen doelbewust Georgië zitten te frustreren.
Leuk feitje..... Rusland heeft de afgelopen maanden flink liggen timmeren aan de infrastructuur (spoorweg) die richting Georgië gaat. Reden : Snel troepen te kunnen verplaatsen mocht het tot een oorlog komen.
Toen de oorlog een feit was.... stond Rusland met een compleet leger op de stoep in minder dan een paar dagen. Kan niet anders dan dat dit logistieke plan lang van te voren is bedacht en zorgvuldig is uitgewerkt.

Nou Georgië is maar een betrekkelijk klein landje..... Maar zou een dergelijk plan ook bestaan voor de Oekraïne.
Een oorlog met de Oekraïne is denk ik het laatste wat je wilt.... want die kan wel terug meppen.
pi_60765865
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bron BNR :
Het probleem is eigenlijk al begonnen in april van dit jaar. Toen Georgië toenadering zocht met de NATO/EU.
Vanaf dat moment hebben de russen doelbewust Georgië zitten te frustreren.
Leuk feitje..... Rusland heeft de afgelopen maanden flink liggen timmeren aan de infrastructuur (spoorweg) die richting Georgië gaat. Reden : Snel troepen te kunnen verplaatsen mocht het tot een oorlog komen.
Toen de oorlog een feit was.... stond Rusland met een compleet leger op de stoep in minder dan een paar dagen. Kan niet anders dan dat dit logistieke plan lang van te voren is bedacht en zorgvuldig is uitgewerkt.

Nou Georgië is maar een betrekkelijk klein landje..... Maar zou een dergelijk plan ook bestaan voor de Oekraïne.
Een oorlog met de Oekraïne is denk ik het laatste wat je wilt.... want die kan wel terug meppen.
In de eerste week misschien. Maar ukraine zal rusland niet aanvallen met slechts 1 leger. Daarnaast zijn er meerdere wegen naar de ukraine en kan rusland veel meer manschappen en materieel tegelijk gebruiken. Daarnaast is de Ukraine wat geografie betreft ook wat makkelijker te betreden dan die regio's als Osetie/Tjetsj/Dagestan.

Laten we hopen dat Georgie slechts een waarschuwing was en er geen vervolg komt
pi_60765979
Oekraïne is binnen een paar dagen weggevaagd door Russische tanks en bommenwerpers, volgens mij. Georgië heeft nog het voordeel dat het bergachtig is, Oekraïne is een groot, vlak grasveld. Oekraïne mag dan veel manschappen hebben, het is een ouderwets leger. Nou ja, Rusland heeft dan ook weer niet het neusje van de zalm. Niet dat het allemaal uitmaakt, gaat niet gebeuren.
pi_60766279
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die spoorweg Moskwa - Sotjie is nodig voor de winterspelen in 2014
pi_60766806
Hoor op het journaal dat Akkermans nu een granaatscherf in zijn rug heeft.
Klinkt niet echt lekker.
Die foto is dus kennelijk van voor de betreffende inslag van die bom.
Make my day!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:52:55 #173
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_60766969
Ik had op mijn vorige werk een Russische collega: als die praatte over de geopolitiek reageerde hij vaak met een vlaag van gekrenkte trots en hyper-nationalisme. Ook met een soort calimero-complex: oh oh, boe boe, wij zijn zo zielig: wij zijn omsingeld en worden altijd maar door het buitenland aangevallen. Dit was volgens hem een goedkeuring om bufferstaten te bezetten om hun 'glorieuze' Rusland te beschermen tegen het buitenland. Ook vertelde hij dat Rusland het Westen heel veel had geholpen in WWII, en wij ("het Westen") Rusland maar zeer dankbaar moesten zijn.

Ik had op mijn werk ook een Poolse collega: die werd altijd furieus om dit soort uitspraken. De Russen worden enorm verafschuwd in Polen.

Mijn broer heeft voor een tijdje in Rusland gewerkt: het viel hem op dat de Russen cultuur- en levensgenieters zijn, en de vrouwen (onder 30jr) knap, maar de bevolking over het algemeen enorm xenofobisch is.

Oké samenvattend, wat hebben we dan: een volk wat lichtelijk xenofobisch en paranoïde is en eng nationalistisch. Een autocratische leider, absoluut niet democratisch, en die de oude glorie wil herstellen. Haat neigingen van de bevolking naar het Westen, vanuit een calimero-effect. En een gigantisch maar gekrenkt leger met bewijzingsdrang.

Een gevaarlijk cocktail voor de toekomst.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_60767073
Is stan per ongeluk geraakt, of is hij vermoord omdat hij dingen of in gebieden filmde waar de russen hem liever niet hadden(buiten Zuid-Ossetië en Abchazië)?
en de russen hoopte dat het hele konvooi zou omkomen.(het waren allemaal journalisten)

Ik hoor net dat het in het dorp rustig en uitgestorven was en dat de pers zich in dat dorp had verzameld en toen de bombardementen begonnen, dus toch een aanslag op de pers.

[ Bericht 25% gewijzigd door the_petlover op 12-08-2008 17:02:57 ]
pi_60767110
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

British Petroleum

er liggen drie pijplijnen daar.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7556215.stm
de BTC-lijn was afgesloten door die brand/aanslag vorige week.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60767432
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:52 schreef Demophon het volgende:Ook vertelde hij dat Rusland het Westen heel veel had geholpen in WWII, en wij ("het Westen") Rusland maar zeer dankbaar moesten zijn.
Doelde hij op het Molotov-Ribbentrop pact?
pi_60767579
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:11 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Doelde hij op het Molotov-Ribbentrop pact?
Make my day!
  FOK!fotograaf dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:21:10 #178
73911 ultra_ivo
pi_60767690
Toch even een vraagje aan diegenen die nieuw in dit topic komen binnenvallen, lees ff de vorige topics door. Dan worden veel van jullie vragen beantwoord.
Vragen als de situatie van voor deze week, waarom Zuid-Ossetiërs Russische paspoorten hebben en waar die Russische militairen ineens vandaan kwamen.
pi_60767962
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:17 schreef Monidique het volgende:
Oekraïne is binnen een paar dagen weggevaagd door Russische tanks en bommenwerpers, volgens mij. Georgië heeft nog het voordeel dat het bergachtig is, Oekraïne is een groot, vlak grasveld. Oekraïne mag dan veel manschappen hebben, het is een ouderwets leger. Nou ja, Rusland heeft dan ook weer niet het neusje van de zalm. Niet dat het allemaal uitmaakt, gaat niet gebeuren.
Oekraine heeft kernwapens.
pi_60768114
oekraine heeft al z'n nucleaire wapens aan Rusland gegeven in de 90s.

http://www.fas.org/nuke/guide/ukraine/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60768128
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:56 schreef the_petlover het volgende:
Is stan per ongeluk geraakt, of is hij vermoord omdat hij dingen of in gebieden filmde waar de russen hem liever niet hadden(buiten Zuid-Ossetië en Abchazië)?
en de russen hoopte dat het hele konvooi zou omkomen.(het waren allemaal journalisten)

Ik hoor net dat het in het dorp rustig en uitgestorven was en dat de pers zich in dat dorp had verzameld en toen de bombardementen begonnen, dus toch een aanslag op de pers.
Dit zegt Reuters erover.
pi_60768202
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit zegt Reuters erover.
Thanx!
Make my day!
pi_60768350

Akkermans met waarschijnlijk het lichaam van die cameraman.
pi_60768400
heftige foto
pi_60768402
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit zegt Reuters erover.
als ik het zo hoor is hij vermoord?

hoort er een video bij?
pi_60768432
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[ afbeelding ]

Akkermans met waarschijnlijk het lichaam van die cameraman.
vreselijke foto weer
pi_60768435
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:56 schreef the_petlover het volgende:

Der Spiegel maakt melding dat het Russiche leger bestrijdt, dat zij met bommenwerpers de stad hebben bestookt. Verder wijst ook zij er op, dat de stad nagenoeg leeg zou zijn geweest.
quote:
Niederländischer TV-Journalist durch russischen Luftangriff getötet

Der Befehl des russischen Präsidenten, die Luftschläge einzustellen, kam für einen niederländischen Kameramann zu spät: Der TV-Journalist starb, als Kampfjets Bomben auf die georgische Stadt Gori warfen.

Tiflis - Bei einem russischen Angriff auf die georgische Stadt Gori ist ein Korrespondent des niederländischen Fernsehens getötet worden. Der Sender RTL bestätigte auf seiner Web-Seite den Tod seines Kameramanns Stan Storimans. Ein weiterer Korrespondent sei bei dem Bombardement verletzt worden.

Möglicherweise trafen die Bomben das Medienzentrum in der Stadt, das im obersten Stockwerk des Funkhauses von Gori eingerichtet worden war. Das Funkhaus ist etwa 200 Meter vom Hauptverwaltungsgebäude der Stadt entfernt.

Gori liegt 60 Kilometer westlich von Tiflis. Georgische Stellen berichteten, das Postgebäude und die Universität stünden in Flammen. Die Stadt war praktisch menschenleer. Bei dem Angriff sollen dennoch insgesamt fünf Menschen getötet worden sein, mehrere Menschen wurden verletzt. Russlands Armee bestritt inzwischen, dass russische Bomber Gori angegriffen hätten.
Dat laatste is best opmerkelijk, aangezien:
quote:
Gori werd vanochtend volgens de Russische radiozender Echo Moskvi gebombardeerd door de Russische krijgsmacht die de nabijgelegen separatistische regio Zuid-Ossetië heeft bezet. Het Amerikaanse persbureau AP meldde dat daarbij een tijdelijk mediacentrum op de bovenste verdieping van het radio- en tv-gebouw van Gori werd geraakt. Daarbij zouden vijf doden zijn gevallen.
Aldus het NRC.
pi_60768479
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:53 schreef the_petlover het volgende:

[..]

als ik het zo hoor is hij vermoord?

hoort er een video bij?
Via die link wordt er automatisch een video geladen.
pi_60768493
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Via die link wordt er automatisch een video geladen.
hmm raar ik hoor wel geluid, maar zie geen video
pi_60768535
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:58 schreef the_petlover het volgende:

[..]

hmm raar ik hoor wel geluid, maar zie geen video
Misschien heb je wel niet de vereiste plug-ins?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:01:24 #191
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_60768559
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Misschien heb je wel niet de vereiste plug-ins?
ik heb gewoon flash geïnstalleerd
pi_60768591
Als die knal net op RTL de bom zou zijn dan was het volgens mij een mortiergranaat. Een vliegtuigbom zou een enorme krater hebben achtergelaten.
Man nennt mich den Müden Joe. Die rechter Hand des Teufels!
pi_60768608
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:27 schreef Blistering het volgende:
oekraine heeft ook pro-russische regio's in het zuiden/zuidoosten.
ging die oranje-revolutie ook gedeeltelijk over.
quote:
"We won't give up our Sevastopol!" thousands of people chanted as they listened to Luzhkov address a rally to mark the 225th anniversary of the creation of the Black Sea fleet.

The opposition in Sevastopol -- as well as large swathes of Ukraine's Russian-speaking east and south -- to NATO membership is more than a domestic problem for Yushchenko.

Polls show only a third of Ukraine's population favours joining the alliance, and that split makes some NATO member states in Europe sceptical about bringing in Ukraine.

The Crimean peninsula was a part of the Russian republic of the Soviet Union until 1954, when Soviet leader Nikita Khrushchev signed it over to the Ukrainian republic as a "token of brotherly love".
http://www.iht.com/articl(...)AINE-NATO-CRIMEA.php

in georgie is 77% voor aansluiting bij de NAVO.
http://en.wikipedia.org/w(...)hip_referendum,_2008
pi_60768955
nu op editie nl
pi_60769151
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:03 schreef Glumac het volgende:
Als die knal net op RTL de bom zou zijn dan was het volgens mij een mortiergranaat. Een vliegtuigbom zou een enorme krater hebben achtergelaten.
Reuters (link hierboven) meldt dat het mortiergeschut was en dat eerder op de ochtend wel degelijk artillerie was bestookt in of bij Gori. Deze aanval stond echter op zichzelf, de stad was zeg maar leeg op dat moment.
pi_60769178
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:55 schreef EricT het volgende:

[..]

vreselijke foto weer
Maar zal waarschijnlijk wel prijzen gaan winnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_60769182
Mortieraanval dus.

Ik ben benieuwd of er nog is te achterhalen wie deze heeft afgeschoten. Het zou zomaar kunnen dat de Georgiërs dit gedaan hebben.

In Bosnië schoten moslims bewust op de eigen bevolking als er media in de buurt was om de Serviërs de schuld te geven. Denk aan het Merkale markt incident in '95.

Verschrikkelijk dat die man en 4 anderen dood zijn!
Man nennt mich den Müden Joe. Die rechter Hand des Teufels!
pi_60769294
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:29 schreef Glumac het volgende:
Mortieraanval dus.

Ik ben benieuwd of er nog is te achterhalen wie deze heeft afgeschoten. Het zou zomaar kunnen dat de Georgiërs dit gedaan hebben.

In Bosnië schoten moslims bewust op de eigen bevolking als er media in de buurt was om de Serviërs de schuld te geven. Denk aan het Merkale markt incident in '95.

Verschrikkelijk dat die man en 4 anderen dood zijn!
Dat zou maar zo kunnen ja
pi_60769402
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat zou maar zo kunnen ja
ik denk gewoon dat de russen er niet blij mee waren dat ze steden(gebombardeerde steden) buiten het conflict gebied(omgeving Abchazië, Zuid-Ossetië hebben gefilmd) en dat ze al helemaal niet blij waren dat ze filmde in Gori(daar zijn dingen gebeurd die eigenlijk de Russische doofpot in moesten)en toen hebben ze het op deze manier opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')