abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60767432
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:52 schreef Demophon het volgende:Ook vertelde hij dat Rusland het Westen heel veel had geholpen in WWII, en wij ("het Westen") Rusland maar zeer dankbaar moesten zijn.
Doelde hij op het Molotov-Ribbentrop pact?
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_60767579
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:11 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Doelde hij op het Molotov-Ribbentrop pact?
Make my day!
  FOK!fotograaf dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:21:10 #178
73911 ultra_ivo
pi_60767690
Toch even een vraagje aan diegenen die nieuw in dit topic komen binnenvallen, lees ff de vorige topics door. Dan worden veel van jullie vragen beantwoord.
Vragen als de situatie van voor deze week, waarom Zuid-Ossetiërs Russische paspoorten hebben en waar die Russische militairen ineens vandaan kwamen.
pi_60767962
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:17 schreef Monidique het volgende:
Oekraïne is binnen een paar dagen weggevaagd door Russische tanks en bommenwerpers, volgens mij. Georgië heeft nog het voordeel dat het bergachtig is, Oekraïne is een groot, vlak grasveld. Oekraïne mag dan veel manschappen hebben, het is een ouderwets leger. Nou ja, Rusland heeft dan ook weer niet het neusje van de zalm. Niet dat het allemaal uitmaakt, gaat niet gebeuren.
Oekraine heeft kernwapens.
pi_60768114
oekraine heeft al z'n nucleaire wapens aan Rusland gegeven in de 90s.

http://www.fas.org/nuke/guide/ukraine/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60768128
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:56 schreef the_petlover het volgende:
Is stan per ongeluk geraakt, of is hij vermoord omdat hij dingen of in gebieden filmde waar de russen hem liever niet hadden(buiten Zuid-Ossetië en Abchazië)?
en de russen hoopte dat het hele konvooi zou omkomen.(het waren allemaal journalisten)

Ik hoor net dat het in het dorp rustig en uitgestorven was en dat de pers zich in dat dorp had verzameld en toen de bombardementen begonnen, dus toch een aanslag op de pers.
Dit zegt Reuters erover.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60768202
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit zegt Reuters erover.
Thanx!
Make my day!
pi_60768350

Akkermans met waarschijnlijk het lichaam van die cameraman.
pi_60768400
heftige foto
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60768402
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit zegt Reuters erover.
als ik het zo hoor is hij vermoord?

hoort er een video bij?
pi_60768432
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[ afbeelding ]

Akkermans met waarschijnlijk het lichaam van die cameraman.
vreselijke foto weer
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60768435
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:56 schreef the_petlover het volgende:
Is stan per ongeluk geraakt, of is hij vermoord omdat hij dingen of in gebieden filmde waar de russen hem liever niet hadden(buiten Zuid-Ossetië en Abchazië)?
en de russen hoopte dat het hele konvooi zou omkomen.(het waren allemaal journalisten)

Ik hoor net dat het in het dorp rustig en uitgestorven was en dat de pers zich in dat dorp had verzameld en toen de bombardementen begonnen, dus toch een aanslag op de pers.
Der Spiegel maakt melding dat het Russiche leger bestrijdt, dat zij met bommenwerpers de stad hebben bestookt. Verder wijst ook zij er op, dat de stad nagenoeg leeg zou zijn geweest.
quote:
Niederländischer TV-Journalist durch russischen Luftangriff getötet

Der Befehl des russischen Präsidenten, die Luftschläge einzustellen, kam für einen niederländischen Kameramann zu spät: Der TV-Journalist starb, als Kampfjets Bomben auf die georgische Stadt Gori warfen.

Tiflis - Bei einem russischen Angriff auf die georgische Stadt Gori ist ein Korrespondent des niederländischen Fernsehens getötet worden. Der Sender RTL bestätigte auf seiner Web-Seite den Tod seines Kameramanns Stan Storimans. Ein weiterer Korrespondent sei bei dem Bombardement verletzt worden.

Möglicherweise trafen die Bomben das Medienzentrum in der Stadt, das im obersten Stockwerk des Funkhauses von Gori eingerichtet worden war. Das Funkhaus ist etwa 200 Meter vom Hauptverwaltungsgebäude der Stadt entfernt.

Gori liegt 60 Kilometer westlich von Tiflis. Georgische Stellen berichteten, das Postgebäude und die Universität stünden in Flammen. Die Stadt war praktisch menschenleer. Bei dem Angriff sollen dennoch insgesamt fünf Menschen getötet worden sein, mehrere Menschen wurden verletzt. Russlands Armee bestritt inzwischen, dass russische Bomber Gori angegriffen hätten.
Dat laatste is best opmerkelijk, aangezien:
quote:
Gori werd vanochtend volgens de Russische radiozender Echo Moskvi gebombardeerd door de Russische krijgsmacht die de nabijgelegen separatistische regio Zuid-Ossetië heeft bezet. Het Amerikaanse persbureau AP meldde dat daarbij een tijdelijk mediacentrum op de bovenste verdieping van het radio- en tv-gebouw van Gori werd geraakt. Daarbij zouden vijf doden zijn gevallen.
Aldus het NRC.
pi_60768479
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:53 schreef the_petlover het volgende:

[..]

als ik het zo hoor is hij vermoord?

hoort er een video bij?
Via die link wordt er automatisch een video geladen.
pi_60768493
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Via die link wordt er automatisch een video geladen.
hmm raar ik hoor wel geluid, maar zie geen video
pi_60768535
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:58 schreef the_petlover het volgende:

[..]

hmm raar ik hoor wel geluid, maar zie geen video
Misschien heb je wel niet de vereiste plug-ins?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:01:24 #191
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_60768559
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Misschien heb je wel niet de vereiste plug-ins?
ik heb gewoon flash geïnstalleerd
pi_60768591
Als die knal net op RTL de bom zou zijn dan was het volgens mij een mortiergranaat. Een vliegtuigbom zou een enorme krater hebben achtergelaten.
Man nennt mich den Müden Joe. Die rechter Hand des Teufels!
pi_60768608
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:27 schreef Blistering het volgende:
Vraag rest, wat heeft Rusland er in vredes naam aan om nu iets met Oekraïne te doen. Afaik valt Oekraïne Rusland op geen enkele manier meer lastig nu.
oekraine heeft ook pro-russische regio's in het zuiden/zuidoosten.
ging die oranje-revolutie ook gedeeltelijk over.
quote:
"We won't give up our Sevastopol!" thousands of people chanted as they listened to Luzhkov address a rally to mark the 225th anniversary of the creation of the Black Sea fleet.

The opposition in Sevastopol -- as well as large swathes of Ukraine's Russian-speaking east and south -- to NATO membership is more than a domestic problem for Yushchenko.

Polls show only a third of Ukraine's population favours joining the alliance, and that split makes some NATO member states in Europe sceptical about bringing in Ukraine.

The Crimean peninsula was a part of the Russian republic of the Soviet Union until 1954, when Soviet leader Nikita Khrushchev signed it over to the Ukrainian republic as a "token of brotherly love".
http://www.iht.com/articl(...)AINE-NATO-CRIMEA.php

in georgie is 77% voor aansluiting bij de NAVO.
http://en.wikipedia.org/w(...)hip_referendum,_2008
pi_60768955
nu op editie nl
pi_60769151
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:03 schreef Glumac het volgende:
Als die knal net op RTL de bom zou zijn dan was het volgens mij een mortiergranaat. Een vliegtuigbom zou een enorme krater hebben achtergelaten.
Reuters (link hierboven) meldt dat het mortiergeschut was en dat eerder op de ochtend wel degelijk artillerie was bestookt in of bij Gori. Deze aanval stond echter op zichzelf, de stad was zeg maar leeg op dat moment.
pi_60769178
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:55 schreef EricT het volgende:

[..]

vreselijke foto weer
Maar zal waarschijnlijk wel prijzen gaan winnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_60769182
Mortieraanval dus.

Ik ben benieuwd of er nog is te achterhalen wie deze heeft afgeschoten. Het zou zomaar kunnen dat de Georgiërs dit gedaan hebben.

In Bosnië schoten moslims bewust op de eigen bevolking als er media in de buurt was om de Serviërs de schuld te geven. Denk aan het Merkale markt incident in '95.

Verschrikkelijk dat die man en 4 anderen dood zijn!
Man nennt mich den Müden Joe. Die rechter Hand des Teufels!
pi_60769294
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:29 schreef Glumac het volgende:
Mortieraanval dus.

Ik ben benieuwd of er nog is te achterhalen wie deze heeft afgeschoten. Het zou zomaar kunnen dat de Georgiërs dit gedaan hebben.

In Bosnië schoten moslims bewust op de eigen bevolking als er media in de buurt was om de Serviërs de schuld te geven. Denk aan het Merkale markt incident in '95.

Verschrikkelijk dat die man en 4 anderen dood zijn!
Dat zou maar zo kunnen ja
pi_60769402
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat zou maar zo kunnen ja
ik denk gewoon dat de russen er niet blij mee waren dat ze steden(gebombardeerde steden) buiten het conflict gebied(omgeving Abchazië, Zuid-Ossetië hebben gefilmd) en dat ze al helemaal niet blij waren dat ze filmde in Gori(daar zijn dingen gebeurd die eigenlijk de Russische doofpot in moesten)en toen hebben ze het op deze manier opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')