abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:37:22 #51
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60757392
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
We kunnen wel concluderen dat de Georgische president keihard heeft gefaald in ieder geval.

Die kan ook weer naar vacaturski.ru
Als ik het zo lees her en der slaan ze niet bepaald een flater. Dat ze het niet kunnen winnen was natuurlijk op voorhand bekend.

Nog geen goeie bron:
quote:
Polish, Ukrainian and Lithuanian presidents and Latvian and Estonian prime ministers are on their way to Georgia.
pi_60757414
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:18 schreef Mr-Sander het volgende:
Er is een ding wat ik niet echt begrijp. Waarom bemoeit Rusland zich nou in een conflict tussen Zuid-Ossetië en Georgië zelf. Want zover ik het heb begrepen, greep Saakashvili in om de provincie te behouden. Zoveel 'Russen' wonen er toch niet in Zuid-Ossetië?
Voor zover ik weet heeft 90% daar al een Russisch paspoort en willen ze ook aansluiting bij Rusland.

Of is dat ook propaganda?
pi_60757439
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn weinig andere zenders die over nieuwsjournalisten in het buitenland beschikken. Ik zie SBS niet zo snel een verslaggever naar Georgie sturen, een dode kat van tante Hennie is veel belangrijker.
Op de Staatsomroep gaan ze wel mee met de trend, want daar verschijnt Paris Hilton e.d. ook regelmatig op het nieuws.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60757454
Journalisten stoken vaak oorlogen op. Mentaal oefenen ze druk uit. Ook belichten ze de verschillende belangen waardoor er onnodige tegenstellingen ontstaan.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_60757480
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Journalisten stoken vaak oorlogen op. Mentaal oefenen ze druk uit. Ook belichten ze de verschillende belangen waardoor er onnodige tegenstellingen ontstaan.
'
Vooral die van RTL.
Make my day!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:42:06 #56
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_60757518
via geenstijl.nl
quote:
Cameraman RTL gedood in Georgië
Brekend nieuws vanaf een heuvel in Zuid-Ossetië. De oorlog tussen Rusland en Georgië heeft een eerste Nederlandse slachtoffer geeist. Volgens de Nederlandse ambassadeur in Tbilisi is cameraman Stan Storimans van het RTL Nieuws door een Russisch bombardement in Gori om het leven gekomen. Hoofdredacteur Harm Taselaar heeft op Villamedia zijn dood bevestigd . Collega Jeroen Akkermans is gewond geraakt. Het duo zou met enkele Griekse jounalisten in konvooi hebben gereden toen een Russisch gevechtsvliegtuig een bom op hun auto dropte. In totaal zouden daar vijf doden bij zijn gevallen. Toeval of niet. Zojuist heeft de Russische president Dmitri Medvedev besloten de militaire operatie in Georgië te beeindigen. Later meer..
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_60757545
Dit is zijn website

www.storicam.nl
pi_60757559
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft 90% daar al een Russisch paspoort en willen ze ook aansluiting bij Rusland.

Ja ze hebben gewoon aan iedereen daar paspoorten gegeven, en met zo'n Russisch paspoort heb je voordelen!

Het is gewoon Georgisch gebied, altijd al geweest (tot de Sovjet tijd).
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60757607
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Rusland heeft die paspoorten gewoon uitgedeeld.....
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_60757633
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Op de Staatsomroep gaan ze wel mee met de trend, want daar verschijnt Paris Hilton e.d. ook regelmatig op het nieuws.
Dat zal wel moeten, anders verliezen ze marktaandeel. Het trekt namelijk wel kijkers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60757644
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:44 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Rusland heeft die paspoorten gewoon uitgedeeld.....
Aanbod en aanvaarding. Kennelijk hebben ze de paspoorten niet verscheurd of geweigerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_60757648
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:37 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Als ik het zo lees her en der slaan ze niet bepaald een flater. Dat ze het niet kunnen winnen was natuurlijk op voorhand bekend.

Dat is toch het enige waar het om gaat? Of denk je dat de gemiddelde nu-dakloze Georgier in dat gebied die z'n buurvrouw in 3 stukken in de boom heeft zien hangen zich interesseert voor de tactische beslommeringen van de Georgische legerleiding?

Oorlog is al tragisch zat voor de burgerbevolking. Maar dit is wel erg zuur. En waarvoor?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60757678
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:43 schreef Roi het volgende:

[..]

Ja ze hebben gewoon aan iedereen daar paspoorten gegeven, en met zo'n Russisch paspoort heb je voordelen!

Het is gewoon Georgisch gebied, altijd al geweest (tot de Sovjet tijd).
Dus Rusland is gewoon erg fout bezig en zag die rellen als een excuus om binnen te vallen...
Ach, het heeft waarschijnlijk wel zin gehad voor Rusland, alleen jammer dat er zoveel mensenlevens voor opgeofferd zijn. Valt me nu trouwens heel erg op hoe erg bepaalde Russen zelf oogkleppen op hebben en het blijven opnemen voor Rusland (zoals ook die op mijn msn). Ze hebben inderdaad geen recht om daar te zijn en die rellen waren zaak van Georgië zelf. En als ze dan alleen bij Zuid Ossetië blijven, maar nee....

Het is me duidelijk.
pi_60757690
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal wel moeten, anders verliezen ze marktaandeel. Het trekt namelijk wel kijkers.
Alles dat ze vroeger op de Staatsomroep verwierpen, gaan ze nu wel in mee, heel hypocriet dus.

In principe hebben ze daarmee hun ziel aan de duvel verkocht.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60757721
Het is nu dus duidelijk dat Rusland dus wel op verschillende plekken Georgie binnen is getrokken (ookal trekken ze nu terug). Afgezien van de vraag wie dit conflict begonnen is, is dit dus duidelijk een schending van de soevereiniteit van Georgie door Rusland.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:53:48 #66
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60757893
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:48 schreef -Beer- het volgende:
Het is nu dus duidelijk dat Rusland dus wel op verschillende plekken Georgie binnen is getrokken (ookal trekken ze nu terug). Afgezien van de vraag wie dit conflict begonnen is, is dit dus duidelijk een schending van de soevereiniteit van Georgie door Rusland.
Zodra er oorlog is, dan kan je toch niet meer spreken van schending van souvereiniteit wanneer een land wordt aangevallen? Oorlog waarbij je binnen je landsgrenzen moet blijven slaat nergens op.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60757948
Ik vind het wel vreemd de Rusland zich zomaar opeens terug trekt.
Zijn de oude grenzen dan weer van toepassing? Of hoe loopt de grens nu?
Make my day!
pi_60757974
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:55 schreef agter het volgende:
Ik vind het wel vreemd de Rusland zich zomaar opeens terug trekt.
Zijn de oude grenzen dan weer van toepassing? Of hoe loopt de grens nu?
Er zullen vast wel tienduizenden 'peacekeepers' in Zuid-Ossetie blijven
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:59:33 #69
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60758087
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:56 schreef Xith het volgende:

[..]

duh, en voor het gemak maken we dat andere gebied ook maar even "onafhankelijk"
pi_60758090
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:53 schreef Montov het volgende:

[..]

Zodra er oorlog is, dan kan je toch niet meer spreken van schending van souvereiniteit wanneer een land wordt aangevallen? Oorlog waarbij je binnen je landsgrenzen moet blijven slaat nergens op.
Oorlog slaat sowieso nergens op.
pi_60758128
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:56 schreef Xith het volgende:

[..]

juist En wat doet de westerse wereld ?? niks !
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_60758223
Ik dacht dat Zuid Ossetie zichzelf had afgescheiden?

Beetje zoals Kosovo
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60758249
quote:

[..]

Alleen heeft Rusland nooit de oorlog verklaard aan Georgie, maar zijn ze als een soort grote politie macht even de boel gaan 'corrigeren'. Je vredestroepen beschermen is 1 ding maar om vervolgens met honderen tanks en manschappen een land te invaderen is een ander verhaal. Maar goed, deze discussie is al vaak gevoerd. Het ging er mij meer om dat Rusland ook daadwerkelijk op Georgisch grondgebied is geweest, gister was daar nog veel onduidelijkheid over.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:07:04 #74
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_60758302
tvp
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:08:01 #75
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_60758335
Zou Jeroen Akkermans vanavond "gewoon" verslag doen denken jullie?

Zou dat dan telefonisch aangezien zijn cameraman gesneuveld is?

Iemand enig idee hoe zwaar gewond Akkermans is?
4045
onlogisch
pi_60758507
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:08 schreef onlogisch het volgende:

pi_60758584
quote:

[..]

Zonder oorlogsverklaring toch wel? De Russische uitleg, dat deze operatie een vredesmissie zou zijn snijdt dan toch geen hout?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:16:18 #78
51286 w00h00
Digital man!
pi_60758598
tvp.

rip.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:16:22 #79
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_60758603
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:13 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Mja, toen ik het schreef vond ik het wel wat cru. Maar het is wel de waarheid
4045
onlogisch
pi_60758639
Toeval zeker. Heel wrang, de beeindiging zo kort na dit incident. Weer zinloos een leven genomen. En dat enkel om wat statussymbolen
pi_60758681
was hij aan het filmen toen het gebeurde?
pi_60758691
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:18 schreef ruud_fr het volgende:
was hij aan het filmen toen het gebeurde?
Nee hij zat in de auto
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:20:49 #83
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_60758728
http://www.ad.nl/binnenla(...)mt_om_in_Georgi.html

zie de foto, zo te zien gaat het naar omstandigheden redelijk met jeroen akkermans (voor zover je van redelijk kan praten)
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:21:38 #84
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_60758751
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:20 schreef evert het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)mt_om_in_Georgi.html

zie de foto, zo te zien gaat het naar omstandigheden redelijk met jeroen akkermans (voor zover je van redelijk kan praten)

bron: AD.nl
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_60758784
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:21 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
bron: AD.nl
Ik zie niets aan zijn been.
Make my day!
pi_60758805
Hoeveel mensen zouden er Russische paspoorten hebben gehad toen Rusland Tsjetsjenië platgooide?
Dit lijkt namelijk erg op de oorlog die ze nu weer begonnen zijn in Georgie dus voorlopig beschouw ik de Russen als fout.
Audaces fortuna juvat
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:27:56 #87
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60758924
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zonder oorlogsverklaring toch wel? De Russische uitleg, dat deze operatie een vredesmissie zou zijn snijdt dan toch geen hout?
Nou ja, als er gevechten zijn onderling, dan weet ik niet wat een oorlogsverklaring nog nodig is. Maar bij gevechten, ook in verdedigend opzicht, kan je niet verwachten dat je je tegenstander alle vrijheid geeft voor troepenopbouw of iets dergelijks. Aanval kan soms de beste verdediging zijn.

Dat Rusland nu zegt weer terug te trekken nu Georgie dankzij die aanvallen minder gevaarlijk is, is een goed teken. Nu hopen dat dat ook wordt uitgevoerd. De acties van Rusland vind ik, als leek/buitenstaander, wel gerechtvaardigd/verdedigbaar, maar nu komen we in de fase dat Rusland ook overheersende en grotere partij meer verantwoordelijkheid krijgt om dit conflict te de-escaleren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60758945
quote:
Rusland stopt oorlog in Georgië
MOSKOU - De Russische president Dmitri Medvedev heeft besloten de militaire operatie in Georgië te stoppen. Dat maakte het Kremlin dinsdag bekend.

“Ik heb het besluit genomen om de operatie die de Georgiërs tot vrede moest dwingen, te stoppen”, zei Medvedev volgens het persbureau Interfax tijdens een ontmoeting met militairen. “Het doel van de operatie is bereikt. De veiligheid van onze vredesmacht en de burgerbevolking is hersteld.” De “Georgische agressor” is gestraft.
Dat zou mooi zijn, als het maar niet stiekem toch doorgaat dan.
pi_60759014
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:22 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zie niets aan zijn been.
Lijkt me dat op zo'n moment het adrenaline door het lijf schiet! En je eerst je medemens in nood helpt.
quote:
Jeroen Akkermans is lichtgewond, hij heeft een granaatscherf in een been.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60759087
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:31 schreef Roi het volgende:

[..]

Lijkt me dat op zo'n moment het adrenaline door het lijf schiet! En je eerst je medemens in nood helpt.
[..]

Dat is dan toch wel moedig van hem.
Vraag me af wie die opname gemaakt heeft.
Make my day!
pi_60759102
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wel als de Russen pas zijn binnengevallen nadat Georgië Tskhinvalli bombardeerde, daarmee een staakt het vuren schendend (zie eerder geciteerde bronnen als NRC en HRW). Daarnaast schijnen ze via de Veiligheidsraad op voorhand gepoogd hebben een motie te krijgen waarin alle partijen werden opgeroepen de wapens neer te leggen, wat door het Westen is verworpen.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
pi_60759124
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:29 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Ja, dat is waar het echt om gaat. Maar dat zeggen ze niet. Ze willen de Zuid-Ossetiërs bevrijden van Georgische onderdrukking. Maar wat hebben zij daar nou weer mee te maken? Met andere woorden: Waarom accepteert de rest van de wereld zo'n idiote verklaring?
omdat ze een goede relatie met Rusland belangrijker vinden dan een goede relatie met Georgie, daarom ondersteunden ook veel Oost-Europese landen bv. de Amerikaanse aanval op Irak zelfs als dat betekent dat landen opnieuw aangevallen mogen worden zonder een duidelijke reden tot oorlog: die Oost-Europese landen waren bang dat hun goede relatie met Amerika anders in het geding kwam
pi_60759129
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:27 schreef Montov het volgende:

[..]

Nou ja, als er gevechten zijn onderling, dan weet ik niet wat een oorlogsverklaring nog nodig is. Maar bij gevechten, ook in verdedigend opzicht, kan je niet verwachten dat je je tegenstander alle vrijheid geeft voor troepenopbouw of iets dergelijks. Aanval kan soms de beste verdediging zijn.

Dat Rusland nu zegt weer terug te trekken nu Georgie dankzij die aanvallen minder gevaarlijk is, is een goed teken. Nu hopen dat dat ook wordt uitgevoerd. De acties van Rusland vind ik, als leek/buitenstaander, wel gerechtvaardigd/verdedigbaar, maar nu komen we in de fase dat Rusland ook overheersende en grotere partij meer verantwoordelijkheid krijgt om dit conflict te de-escaleren.
Het is toch duidelijk een Russische invasie geworden voorbij de conflict zone in territoriaal soeverein Georgië.
En Rusland trekt zich niet terug.
quote:
MOSKOU - De Russische president Dmitri Medvedev heeft vanmorgen beslist de Russische militaire operatie in Georgië te beëindigen. De Russische troepen blijven echter op de ingenomen posities. Van een terugtrekking is voorlopig geen sprake.
pi_60759281
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:08 schreef onlogisch het volgende:

Nee die wordt op dit moment terug gehaald. Mijn vriendin werkt bij het RTL nieuws en die werd net gebeld door haar collega's.

De hoofdredactie is nu al onderweg naar georgie om hem en het lichaam van de cameraman terug te halen.

Iedereen bij RTL kent die man
pi_60759322
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:34 schreef c3k het volgende:

[..]

Wel als de Russen pas zijn binnengevallen nadat Georgië Tskhinvalli bombardeerde, daarmee een staakt het vuren schendend (zie eerder geciteerde bronnen als NRC en HRW). Daarnaast schijnen ze via de Veiligheidsraad op voorhand gepoogd hebben een motie te krijgen waarin alle partijen werden opgeroepen de wapens neer te leggen, wat door het Westen is verworpen.
Dat eerste is niet met zekerheid te zeggen. Van Georgische kant wordt/werd beweerd, dat de Zuid-Ossetische separatisten het staakt het vuren schonden.

En Rusland heeft ook een resolutie van de VN-Veiligheidsraad over een onmiddellijk staakt–het–vuren in Georgië verworpen.
pi_60759332
Ik vraag me af of we er nog beelden van te zien krijgen. Dit bedoel ik niet naar, maar het zijn toch nieuwsmensen die daar naar toe gegaan zijn om beelden te schieten.
Zou het wel willen zien.
Make my day!
pi_60759358
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:36 schreef damian5700 het volgende:
Het is toch duidelijk een Russische invasie geworden voorbij de conflict zone in territoriaal soeverein Georgië.
Nauwelijks. Er zitten geen Russen in Gori en ze zitten nauwelijks ten oosten van Abchazie. Het is een invasie van niets, lijkt mij. Dat maakt niet uit, want dat is het doel van Rusland ook niet. Het doel is Abchazië en Zuid-Ossetië innemen, onder controle krijgen, Saakashvili verdrijven en duidelijk maken dat met Rusland niet gespot moet worden.

Nu over of dit opeens van Ruslands vredesmissie een invasie maakt. Nee, op zich niet. Het is heel vanzelfsprekend, zoals Montov al uitmuntend heeft uitgelegd, dat wanneer er gevochten wordt tussen twee legers deze legers worden aangevallen. Het is naïef te denken dat Zuid-Ossetië gebruikt mag worden om Russen aan te vallen, maar dat twintig kilometer verder in Gori Georgië z'n troepenmacht op kan bouwen. De NAVO viel immers ook militaire doelen in Servië aan in 1999. Geheel terecht en logisch. In het geval van Rusland ook.

Maar zoals ik zeg, op zich. In theorie dus. In theorie betekent het aanvallen van militairen buiten de provincies uiteraard niet dat dat aanvallen verder gaat dan vrede handhaven. En zoals ik zeg, het doel van Rusland gaat nu wat verder dan alleen het herstellen van vrede in Zuid-Ossetië. Tsja, dat had je kunnen weten, dat had die dwaas Saakashvili kunnen weten.
pi_60759464
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:34 schreef c3k het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er nou al een Russische basis was in Zuid Ossetie of was er geen enkele Russische activiteit in dat gebied voor Georgie actie ondernam?
Audaces fortuna juvat
pi_60759573
Maar goed, Saakashvili is een idioot en hij had deze oorlog niet moeten beginnen. Toch is het nu zaak dat Amerika en Europa duidelijk maken dat Saakashvili blijft zitten (tot er eventueel verkiezingen worden uitgeschreven) en dat Rusland buiten de twee provincies weinig te zeggen heeft. Misschien wat gewaagd, maar je zou bijvoorbeeld luchtafweergeschut kunnen zetten buiten Tbilisi. Of misschien iets minder drastisch.
pi_60759707
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:50 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, Saakashvili is een idioot en hij had deze oorlog niet moeten beginnen. Toch is het nu zaak dat Amerika en Europa duidelijk maken dat Saakashvili blijft zitten (tot er eventueel verkiezingen worden uitgeschreven) en dat Rusland buiten de twee provincies weinig te zeggen heeft. Misschien wat gewaagd, maar je zou bijvoorbeeld luchtafweergeschut kunnen zetten buiten Tbilisi. Of misschien iets minder drastisch.
Het westen moet nu Georgie steunen in de wederopbouw en eventueel een paar duizend westerse vredestroepen stationeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')