abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60756488
'Rusland heeft Georgië in tweeën gespleten'
quote:
Met de innamen van enkele steden en een militaire basis in het westen van Georgië hebben Russische strijdkrachten gisteren een tweede front in het land gevormd. Omdat de Russen bij de inname van Gori ook de langs deze stad lopende oost-west-snelweg in handen hebben gekregen is het land in tweeën gespleten, zei de Georgische president Michail Saakasjvili vandaag voor de zender CNN.

Vanuit de in het westen gelegen regio Abchazië, die net als Zuid-Ossetië door separatisten wordt bestuurd, werd vandaag een offensief gelanceerd om Georgische troepen te verjagen uit de Kodori-vallei. Volgens Rusland en Abchazië zou een eventuele poging van Georgië om Abchazië weer onder zijn gezag te brengen, waarschijnlijk vanuit dit bruggenhoofd worden ondernomen.

Het Russische ministerie van defensie sprak gisteren tegen dat de Russische troepen Gori hebben ingenomen of plannen hebben om naar de Georgische hoofdstad Tbilisi op te trekken. Alles wijst er echter op dat Rusland zal blijven doordrukken tot Georgië alle hoop laat varen zijn afvallige regio's ooit nog terug te krijgen.

Het militaire geweld dat Rusland tegen zijn kleine buurland gebruikt lokt allerwegen kritiek uit, maar Rusland wijst de dringende roep om een staakt-het-vuren van de hand met het argument dat het zijn 'burgers' te hulp moet komen. De meeste inwoners van Zuid-Ossetië en Abchazië hebben recent Russische paspoorten ontvangen.

Rusland beschuldigt Georgië van genocide omdat honderden mensen zijn omgekomen bij het offensief dat Georgië vrijdag begon in een poging Zuid-Ossetië weer onder Georgisch gezag te brengen. Volgens Georgië is Rusland onder het mom van het beschermen van burgers uit op de gewelddadige afzetting van Saakasjvili's westers georiënteerde regering.

In het interview met CNN beschuldigde Saakasjvili Rusland ervan Zuid-Ossetië 'etnisch te zuiveren' van zijn etnisch Georgische inwoners.

Op een besloten zitting van de VN-Veiligheidsraad in New York bevestigden diplomaten dat de Russische strijdkrachten zich ver buiten Zuid-Ossetië en Abchazië hebben begeven en dat Russische luchtlandingstroepen zonder enig verzet de Georgische legerbasis Senaki hebben ingenomen.

"Er is een algehele militaire invasie van Georgië aan de gang", zei de Georgische ambassadeur Irakli Alasania later tegen verslaggevers. "Ik denk dat de Veiligheidsraad nu in actie moet komen."

Vandaag komt in de raad een door Frankrijk ingediende ontwerpresolutie aan de orde waarin wordt aangedrongen op een onmiddellijke staking van de vijandelijkheden en een begin van onderhandelingen. Tijdens eerdere spoedzittingen over het conflict kon de raad, waarin Rusland vetorecht heeft, niet tot enig besluit komen.

Bij de NAVO in Brussel is vandaag een speciale zitting over het conflict belegd met de Georgische minister van buitenlandse zaken.

De Russische inname van Gori, Senaki, Zugdidi en Kurga volgde gisteren kort nadat een Russische generaal de verzekering had gegeven dat Rusland geen plannen had Georgisch grondgebied buiten Zuid-Ossetië en Abchazië te betreden. Ruslands latere bewering dat het Gori niet heeft ingenomen kon niet worden geverifieerd. Bewoners van de stad waren niet telefonisch te bereiken.

Of de Russen zullen doorstoten naar Tbilisi is onduidelijk. Saakasjvili zei dat de hoofdstad niet onmiddellijk wordt bedreigd en maande de inwoners kalm te blijven en niet op de vlucht te slaan. Als de Russen komen zullen de bewoners minimaal zeven uur van tevoren worden gewaarschuwd, zei hij.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_60756570
quote:
Journalist RTL gedood bij bombardement

GEORGIE

AMSTERDAM (ANP) - Bij Russissche borbardementen op de Georgische stad Gori is een journalist van het Nederlandse televisiestation RTL Nieuws omgekomen. Dat heeft de hoofdredacteur Harm Taselaar bevestigd aan de journalistenbond NVJ.

Een van zijn collega's is gewond geraakt.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:11:54 #28
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60756630
edit: die ouwe was me voor.
pi_60756664
Medvedev orders end to operation against Georgia.

Edit: was dus al gezegt...
pi_60756719
Het gaat om Stan Storimans. RIP

Jeroen Akkermans is gewond.
pi_60756747

Stan Storimans
pi_60756766
Stan Storimans:

EDIT: andere foto
pi_60756771
Oi jij bent snel...

RIP.
pi_60756772
Heeft in veel landen gezeten als ik Google. Israël, Afghanistan...
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:18:26 #35
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_60756779
Er is een ding wat ik niet echt begrijp. Waarom bemoeit Rusland zich nou in een conflict tussen Zuid-Ossetië en Georgië zelf. Want zover ik het heb begrepen, greep Saakashvili in om de provincie te behouden. Zoveel 'Russen' wonen er toch niet in Zuid-Ossetië?
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_60756819
http://www.rtl.nl/(/actue(...)slachtoffer_Gori.xml :
quote:
Cameraman RTL gesneuveld in Georgië

Bij een Russisch bombardement op de Georgische stad Gori is RTL Nieuws-cameraman Stan Storimans gedood. Correspondent Jeroen Akkermans raakte gewond aan zijn been.
Conflict om Zuid-Ossetië

Bij het bombardement zouden in totaal vijf doden zijn gevallen. Ook is een onbekend aantal andere mensen gewond geraakt. Jeroen Akkermans en Stan Storimans deden in Georgië verslag van het conflict tussen Rusland en Georgië om Zuid-Ossetië. Die Georgische provincie zoekt al jaren aansluiting bij Rusland.
NAVO-overleg

Ambassadeurs van de NAVO-landen komen bijeen in Brussel voor overleg over het conflict. Ook de EU vergadert over de situatie in Georgië.
pi_60756870
Naast de vreselijke dood hoop ik ook dat Jernoe Akkermans niets blijvend aan z'n been overhoudt...
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:22:17 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60756889
Damn ende RIP.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60756919
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:18 schreef Mr-Sander het volgende:
Er is een ding wat ik niet echt begrijp. Waarom bemoeit Rusland zich nou in een conflict tussen Zuid-Ossetië en Georgië zelf. Want zover ik het heb begrepen, greep Saakashvili in om de provincie te behouden. Zoveel 'Russen' wonen er toch niet in Zuid-Ossetië?
Rusland investeert al heel lang in rebellen daar om Georgië zwak te maken.
pi_60757048
Rusland bemoeit zich toch niet voor Zuid-Ossetië ... dat is onderhand toch allang al wel begrepen en iedereen weet dat het fout is, maar we kunnen niets doen. Europa heeft geen ballen meer.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:29:09 #42
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_60757100
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:23 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Rusland investeert al heel lang in rebellen daar om Georgië zwak te maken.
Ja, dat is waar het echt om gaat. Maar dat zeggen ze niet. Ze willen de Zuid-Ossetiërs bevrijden van Georgische onderdrukking. Maar wat hebben zij daar nou weer mee te maken? Met andere woorden: Waarom accepteert de rest van de wereld zo'n idiote verklaring?
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_60757145
Pfff, ook zuur om in zo'n zinloze oorlog te sterven!

Al kan je natuurlijk alle oorlogen als zinloos zien..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60757246
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Toen ik het nieuws net op teletekst las, stond er alleen nog dat hij niet van de NOS was.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60757301
Er zijn weinig andere zenders die over nieuwsjournalisten in het buitenland beschikken. Ik zie SBS niet zo snel een verslaggever naar Georgie sturen, een dode kat van tante Hennie is veel belangrijker.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:34:37 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60757308
RIP
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60757309
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:32 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Toen ik het nieuws net op teletekst las, stond er alleen nog dat hij niet van de NOS was.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60757324
tvp
Make my day!
pi_60757327
We kunnen wel concluderen dat de Georgische president keihard heeft gefaald in ieder geval.

Die kan ook weer naar vacaturski.ru
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60757367
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn weinig andere zenders die over nieuwsjournalisten in het buitenland beschikken. Ik zie SBS niet zo snel een verslaggever naar Georgie sturen, een dode kat van tante Hennie is veel belangrijker.
Bij SBS6 weten ze geeneens waar het ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')