jij wil een enkeltje bodem van de maas?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:02 schreef SalvatoreGiuliano het volgende:
"goede wijken in Rotterdam om te wonen"
Ligt er wel een beetje aan wel stukje, ommoord en lage land is bv vrij rustig, sommige stukken van zevenkamp weer niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:01 schreef TJDoornbos het volgende:
Alexander is een top plek om te wonen! Zorg wel ff dat ik er als ik op mezelf ga ook terecht kan!
Idd, je moet er gewoon eens rondkijken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:20 schreef WHATSHESAID het volgende:
Mijn advies:
Kijk naar de straat en niet naar de reputatie van de wijk.
Ik woon nu in een andere stad vrij centraal, en aangezien de woningen in Rotterdam geen bal kosten, is dat wel leuk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 23:14 schreef babsjuh het volgende:
Prinsenland hier, vlak bij metrostation Schenkel.
Idd rustig wonen, maar ver van het Centrum kan ik het nou niet bepaald noemen eigenlijk. Goede voorzieningen, goede scholen, Alexandrium is dichtbij genoeg om er makkelijk even heen te kunnen maar ver weg genoeg om er geen last van te hebben. Goede uitvalswegen, goed OV.
Maar wat mij het meest aanspreekt is de opzet van (dit deel van) de wijk: ruim, veel water, veel natuur.
[...]
Ik woon niet in Rotterdam, kom er ook eigenlijk nooit, dus even op mijn gemak rondkijken in al die buurten, nee gaat niet echtquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:20 schreef WHATSHESAID het volgende:
(ik reageer toch maar hier gezien het topic ineens gaat lopen...)
Ligt er trouwens aan wat jij een goeie wijk noemt. En Rotterdam staat er om bekend dat wanneer je de hoek omgaat bij een kutstraat, je in een fantastisch leuke straat terecht kunt komen (ik woon zelf in zo'n straat in Middelland, Delfshaven).
Verder ligt het aan wat je wil, ik zie hier Alexander genoemd worden, maar daar zou ik zelf voor geen goud willen wonen omdat het me veel te ver van hetcentrum
af is en het me ontzettend saai lijkt.
[...]
Mijn advies:
Kijk naar de straat en niet naar de reputatie van de wijk.
Da's 't gekke: het is net of die criminaliteit aan de andere kant van 't metrospoor blijft. Aan deze kant van 't spoor is 't goed toeven, maar aan de andere kant is 't gelijk een stuk minder... Blijf 't een gekke gewaarwording vinden.quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
prinseland is mij te dicht bij Capelle ... over crimineler gesproken dan Rdam Zuid ... en dan komt onze Premier er ook nog vandaan :S
Dat is dus echt megaver van het centrumquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 23:14 schreef babsjuh het volgende:
Idd rustig wonen, maar ver van het Centrum kan ik het nou niet bepaald noemen eigenlijk.
Je woont op 5 minuten van mijquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 23:14 schreef babsjuh het volgende:
Idd rustig wonen, maar ver van het Centrum kan ik het nou niet bepaald noemen eigenlijk. Goede voorzieningen, goede scholen, Alexandrium is dichtbij genoeg om er makkelijk even heen te kunnen maar ver weg genoeg om er geen last van te hebben. Goede uitvalswegen, goed OV.
Maar wat mij het meest aanspreekt is de opzet van (dit deel van) de wijk: ruim, veel water, veel natuur.
Waar je niet moet zitten kan ik je zo eigenlijk niet vertellen. Ben hier 10 jaar geleden terecht gekomen omdat m'n vriend hier al woonde, en 't bevalt gewoon goed.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 02:11 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Da's 't gekke: het is net of die criminaliteit aan de andere kant van 't metrospoor blijft. Aan deze kant van 't spoor is 't goed toeven, maar aan de andere kant is 't gelijk een stuk minder... Blijf 't een gekke gewaarwording vinden.
Ja, zag ik al.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:helemaal niet.
Onze topic schelen exact 1! Die van jou is nummer 901
Wat voor iets zoek je?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:40 schreef Dibble het volgende:
waar kun je in roffa lekker uitgaan ? En maybe hotelletje/kamertje vinden voor een weekendje ofso?
Heul niet! Je bent vast te vrij opgevoed.quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, zag ik al.
Kijk, wij verzaken tenminste niet
Al moet jij nog wel de OP aanpassen!
Dat staat daar heel goed. En de afbeeldingen die het niet doen is niet mijn schuld aangezien ik find and replace gebuikt hebquote:Zie hier het topic deel 27 (27, alicey, niet 25! ) waarin iedereen alles kwijt kan wat (al is het maar zijdelings) met Rotterdam te maken heeft. Of je er woont, studeert, stapt, in de goot ligt of triomfen viert. Maakt niet uit. Natuurlijk zijn wannabe Rotterdammers of zij die Rotterdam een warm hart toedragen ook meer dan welkom.
In de eerste post van het vorige topicquote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:42 schreef TJDoornbos het volgende:
maaruh waar vind ik de OP, voor het volgende topic?
Geen idee, ik edit de bestaande OP en kopiëer/plak dan.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:42 schreef TJDoornbos het volgende:
maaruh waar vind ik de OP, voor het volgende topic?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heul niet! Je bent vast te vrij opgevoed.Volgende keer moet Tante Liesje je dan maar een paar corrigerende tikken geven.
Sufkut, jij kan toch editten?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geen idee, ik edit de bestaande OP en kopiëer/plak dan.
Ik zag het harry, kan het niet in een wiki gezet worden?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In de eerste post van het vorige topic
Ja, maar TJ toch niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sufkut, jij kan toch editten?
Jeroen was de naamquote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:45 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik zag het harry, kan het niet in een wiki gezet worden?
De zojuist aangepaste variant?quote:
De nummertjes updaten en laatste topic er bij plaatsen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nu weet ik nog niet wat ik beroerd doe in het topicDe afbeeldingen heeft de vorige TS al verkeerd gedaan
In "mijn topic" werkten ze anders.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nu weet ik nog niet wat ik beroerd doe in het topicDe afbeeldingen heeft de vorige TS al verkeerd gedaan
Iedereen die Jeroen heet moet vanaf nu zijn SOFI-nummer BSN er bij posten!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:49 schreef TJDoornbos het volgende:
Owja Jeroen was het................Jezus man bijna iedereen die ik ken en die man is heet Jeroen!
Je bent een held!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nee hoorSommige wel, maar diezelfde 2 ook niet
die heb ik nu gefixed
Top Plan!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iedereen die Jeroen heet moet vanaf nu zijn SOFI-nummer BSN er bij posten!
We zijn allemaal erg blij dat je niet alleen kots-smileys post, maar ook in je post uitgebreid aangeeft wat er aan schort en hoe dat beter kan.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:57 schreef Asgard het volgende:@ kaart (ookal is het al vaker ter sprake gekomen)
Daarom boycot ik, als Rotterdammer in hart en nieren, dit topic ook.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
We zijn allemaal erg blij dat je niet alleen kots-smileys post, maar ook in je post uitgebreid aangeeft wat er aan schort en hoe dat beter kan.
Mijn huis valt net buiten het kaartje!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Zuid mist Veel fokkers staan er niet op
"Mijn kaarten"quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
weet iemand hoe je naar hartelust dingen kan plakken op een googlemaps kaart?
Ik zag het, maar ik doe het denk ik met google earthquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:09 schreef Alicey het volgende:
Oftewel, adres zoeken en dan "Opslaan in mijn kaarten". Daar heb je dan de optie om te bepalen op welke kaart, hoe het er uit ziet en of de kaart publiek is of alleen voor jou zichtbaar.
Als het daarmee ook kan allicht makkelijker.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zag het, maar ik doe het denk ik met google earth
Homo's zijn geen wijven, maar ze vallen wel op mannen en dus moeten ze roze.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hoezo, zijn homo's wijven? En hoe moeten Bi's er dan op komen? Paars?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mn plaatje staat er trouwens
In de Maas.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En mooier imho![]()
Aangezien Isegrim en Heiden6 op de oude kaart stonden en ik hun huis op de kaart wel weet aan te wijzen, zet ik die er ook gewoon weer op![]()
Waar zullen we duvel en xcuz_me plaatsen, in de maas of ergens in de petroleumhaven ofzo?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mn plaatje staat er trouwens
Homo's en lesbeau's zouden we met een roze punaise kunnen doen. Wat bi's dan moeten worden weet ik ook niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Homo's zijn geen wijven, maar ze vallen wel op mannen en dus moeten ze roze.Bi's in paars lijkt me een prima plan.
En pedo's dan?
die moeteneen net iets andere roze moeten krijgen!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Homo's en lesbeau's zouden we met een roze punaise kunnen doen. Wat bi's dan moeten worden weet ik ook niet.
We verdienen toch minstens één keer op de Dordtselaan te worden neergezet, voor al die jaren dat we er wel woonden, maar niemand de moeite deed de kaart aan te passen!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waar zullen we duvel en xcuz_me plaatsen, in de maas of ergens in de petroleumhaven ofzo?
Je welverdiende straf.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kom je 1x niet op een meet, word je gelijk uit de OP gemieterd.
Gaat heen, ik wíl niet eens meer op die kaart staanquote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
We verdienen toch minstens één keer op de Dordtselaan te worden neergezet, voor al die jaren dat we er wel woonden, maar niemand de moeite deed de kaart aan te passen!
Jij hebt er ook geen acht jaar gewoond, miemel.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Gaat heen, ik wíl niet eens meer op die kaart staan.
2 jaar Mijnsherenlaan (met 20 negers op de verdieping boven je) en 5 jaar Dordtselaan is me anders ook niet in de koude kleren gaan zittenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij hebt er ook geen acht jaar gewoond, miemel.
Vier jaar DL slechts.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
2 jaar Mijnsherenlaan (met 20 negers op de verdieping boven je) en 5 jaar Dordtselaan is me anders ook niet in de koude kleren gaan zitten
Er zit "gay" in de URL, dus mijn werk blokkeert het plaatje. Maar dat is niet erg denk ik.quote:
Meer dit idee:quote:
WTF? Homofobe werkgever.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zit "gay" in de URL, dus mijn werk blokkeert het plaatje. Maar dat is niet erg denk ik.
Ach, tien minuten metro en 8 minuten trein, of 25 minuten metro ..quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 23:14 schreef babsjuh het volgende:
Waar je niet moet zitten kan ik je zo eigenlijk niet vertellen. Ben hier 10 jaar geleden terecht gekomen omdat m'n vriend hier al woonde, en 't bevalt gewoon goed.
Knap he, zit GPS inquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:49 schreef Fugie het volgende:
heuj, ik ben van de kaart
klopte ook wel de afgelopen 5 dagen
Gall & Gall toch?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor Heiden6, onze wijnkoeler (althans, een zelfde soort). Perfect ding
Ik wilde het niet postenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:46 schreef Isegrim het volgende:
Bijna hetzelfde, er zit ook een '&' in.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal voor Heiden6, onze wijnkoeler (althans, een zelfde soort). Perfect ding
guitig is wel het goede woord jaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:10 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een guitig winkeltje met allerhande keukengerei, gedroogde en verse kruiden en wat kleine tuinartikelen.
wie wat waarheen?quote:
Minder goed bed dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:19 schreef littledrummergirl het volgende:
komt er net ( na twee weken bellen en wachten) eindelijk iemand van beter bed om ons kapotte bed te fixen, hebben ze m niet doorgegeven dat hij onderdelen mee moest nemen, nu is ons bed dus nog niet gemaakt ( wel tijdelijk even in elkar geschroefd mja ) beter bed
![]()
Als ik uit m'n depressie ben.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh nee.Onze enige echte Fok-negert vertrekt uit Roffa?
Wanneer kom je eten dan?
zoiets als oil & vinegar dus ?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:10 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een guitig winkeltje met allerhande keukengerei, gedroogde en verse kruiden en wat kleine tuinartikelen.
niet helemaal, de dille en kamille heeft meer keukegerei enzo, twintig maten lepels, schepjes, eierdopjes ectquote:
Hema heeft regelmatig dergelijke zooi voor een tientje!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:34 schreef Koewam het volgende:
Heeft iemand nog een goedkope broodrooster/tosti-ijzer over?
ah, hendig.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
niet helemaal, de dille en kamille heeft meer keukegerei enzo, twintig maten lepels, schepjes, eierdopjes ect. En serviezen, handdoeken en theedoeken, jam, wel heel leuk op zich
Wij hebben een hema strijkijzerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:09 schreef Isegrim het volgende:
De broodrooster van de HEMA is inderdaad supertof.Die hebben wij ook.
En dat is meteen de enige keer dat jullie 'm gebruikt hebben?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wij hebben een hema strijkijzer![]()
Daarmee hebben we de hoes om de strijkplank gestreken, dat moest bij het vastmaken
Nu.nlquote:Het regende vooral in Rotterdam
Uitgegeven: 7 augustus 2008 16:23
DE BILT - De zware buien die donderdag over Nederland zijn getrokken, hebben vooral in Rotterdam en omgeving huisgehouden. Tussen negen uur 's ochtends en drie uur 's middags mat het KNMI 44,6 milimeter hemelwater, zo liet een woordvoerster van het weerbureau in De Bilt weten.
NU.nl/Peter van Zetten
Een dergelijke hoeveelheid in zo'n korte tijd komt eens in de twee jaar voor.
Tijdens een van de buienpieken in Rotterdam viel binnen tien minuten tijd 10 millimeter regen. Ook dat komt ongeveer eens in de twee jaar voor, aldus het KNMI.
Vlissingen
Ook elders viel veel neerslag maar waren de hoeveelheden minder dan in Rotterdam. In Vlissingen stopte de regenmeter op 26,7 millimeter terwijl op vliegveld Valkenburg 39,7 werd gehaald.
Het aantal bliksemschichten was met op het hoogtepunt tweehonderd per vijf minuten niet extreem, aldus de zegsvrouw van het KNMI.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:10 schreef Isegrim het volgende:
Dat klinkt als: "Ik heb een auto die eigenlijk allang niet meer APK-waardig is, maar voor een paar tientjes extra wilde deze garage 'm wel goedkeuren".
het is: 'deze auto is oud (15 jaar inmiddels, 264000 km) en wordt stelselmatig mishandelt (6000 toeren met koude motor, olie lekt in de koelvloeistof, uitlaat rammelt etc etc)'quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:10 schreef Isegrim het volgende:
Dat klinkt als: "Ik heb een auto die eigenlijk allang niet meer APK-waardig is, maar voor een paar tientjes extra wilde deze garage 'm wel goedkeuren".
is dit geen rotterdam dan herr Jeroen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik dacht dat TJdoornbos ook in Rotterdam woonde![]()
op dat zoomniveau komt Gouda er onderhand ook op te staan
Kan ik niet helpen dat die kaartjes zo kut zijnquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Water is weer opgedroogd
-edit- Ongetwijfeld nog wel, maar ik heb het zoomniveau er voor aan moeten passen!
nacht? Het was gewoon GROEN!!! niet grijs nee GROEN !!!!! :Squote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:13 schreef junkiexp het volgende:
Tering weer zeg vanmorgen, leek wel nacht.
Dat was toevallig wel de eerste waar ik aan dacht.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Heiden ik wou die meiden laten zoeken
Kermit Erasmus held van Feyenoord
Alsof groene kikkers belangrijker zijn. Racist.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat was toevallig wel de eerste waar ik aan dacht.Maar die is niet groen.
goed om te weten dat schiedam eerst onderlooptquote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, een beetje tegen de grens aan.
Valt ook wel mee. De Spaanse Polder stond ook blank toen ik er doorheen ging eerder vanavond..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:10 schreef Fugie het volgende:
[..]
goed om te weten dat schiedam eerst onderloopt
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat was toevallig wel de eerste waar ik aan dacht.Maar die is niet groen.
Het heeft daar volgens mij net zo hard gegoten. Ik ben blij dat ik de honden net tussen 2 buien door aan het uitlaten was.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ons pandje op 16 hoven liep bijna onder water vanmiddag
Vandaag ben ik inderdaad even iets minder blij met mijn benedenwoning met souterrain.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben blij dat ik op de derde verdieping zit.
* TJDoornbos pakt de brandslangquote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben blij dat ik op de derde verdieping zit.
Kan jij mij de tick uitleggen om WTF voorsteachteren te schrijven?quote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kan jij mij de tick uitleggen om WTF voorsteachteren te schrijven?Het duikt de laatste tijd steeds vaker op
Net als LEPEL en LULquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
LOL (=LOL achterstevoren)
FTW = For the win!
PARTERRETRAP FTW!!!1oneoneeinzquote:
Ik durfde het niet direct aan je te vertellen, maar ik heb er geen zin meer in, sorry.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:58 schreef Koewam het volgende:
Serieus me scharrel gaat offline als ik online kom, was dat voor bullshit
Dan maar via Fokquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik durfde het niet direct aan je te vertellen, maar ik heb er geen zin meer in, sorry.
De Delfse Poort, sowieso.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:27 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Dan maar via Fok.
Ahhh wat is het heerlijk om 's avonds laat terug te komen in Rotterdam en over die flashy glitter-trappen-verhoging op CS te lopen en dan links de Milleniumtoren en de Delfse Poort te zien![]()
![]()
Ja, dat is zeker zo. Echt jammer dat ze in het bekende centrum van Rotterdam niet de moeite nemen om terrasjes enzo te bouwen, die wat langer open blijven, zou de lijnbaan en koopgoot en die omgeving een stuk gezelliger maken. De echte Rotterdammers weten waar ze moeten zijn, maar aangezien de gemiddelde provinciaal niet verder kijkt dan de Lijnbaan, hou je ze ook niet echt vast.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:32 schreef Koewam het volgende:
Rotterdam vind ik echt een heel mooie stad! Jammer dat het altijd om half 6 al is uitgestorven en de lijnbaan steeds verder verpauperd.
Staat toch ook op het lijstje voor de weder-wederopbouw?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:35 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker zo. Echt jammer dat ze in het bekende centrum van Rotterdam niet de moeite nemen om terrasjes enzo te bouwen, die wat langer open blijven, zou de lijnbaan en koopgoot en die omgeving een stuk gezelliger maken. De echte Rotterdammers weten waar ze moeten zijn, maar aangezien de gemiddelde provinciaal niet verder kijkt dan de Lijnbaan, hou je ze ook niet echt vast.
BS, in de agglomeratie wonen pakweg anderhalf miljoen mensen, die willen best op een terras zitten. Alleen niet met uitzicht op de winkeletalage aan de overkant.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:48 schreef Koewam het volgende:
Ondergronds, ben je mal. De straat moet leven en dat doe je niet met terrassen, er moet een markt voor zijn en die is er niet in Rotterdam, laat staan in de winter. Mijn idee is gewoon overhangende woonlagen creeeren boven de monumentale Lijnbaan-winkels.
Broodjes/eet tenten zijn er idd amper, als je gewoon even wat wilt eten overdagquote:Zo'n idee:
[ afbeelding ]
En dan het binnenwegplein grondig reviseren, natuursteen en een open plein maken met een podium en een beetje horeca (wat er nu geheel niet is (op de bram ladage na) en resulteert in een uitgestorven plein na zessen).
Zal er denk ik ook nooit komen, is niet nederlands-eigen...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:50 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso zijn er in Rotterdam weinig mooie brede straten en mooie grote pleinen, zoals bijvoorbeeld in Rome.
Ik quote een poolse vriendin die na 4 jaar in de VS nu 3 jaar in London woont:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:50 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso zijn er in Rotterdam weinig mooie brede straten en mooie grote pleinen, zoals bijvoorbeeld in Rome.
Dat was op een Zaterdag rond 12e op Westblaak thv. Robeco.quote:Marta zei
Oh my god it looks like a futuristic city, from a animation which shows how city's in 2040 look like. The streets are so wide, and so quiet. People have all the space over here!
Coolsingel ondergronds gooien. We hebben nog een TBM op het station liggen. Beetje diesel er in, starten, trek een tunnel door naar zuid, kunnen ze gelijk de metro hier ook onder de grond leggen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:01 schreef WHATSHESAID het volgende:
Kunnen ze de meent niet dichtpleuren voor auto's en er een grote mooie brede straat van maken?
Gelukkig is het centrum wel praktisch breed opgezet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:50 schreef heiden6 het volgende:
Dat is het plan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:01 schreef WHATSHESAID het volgende:
Kunnen ze de meent niet dichtpleuren voor auto's en er een grote mooie brede straat van maken?
Wat ik gezien heb op die borden zeg ik: Petje af dat is supermooi!!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 07:17 schreef Isegrim het volgende:
En aan de Binnenrotte komt een prachtige markthal met zeven dagen per week markt.
Dat deel is nu al hipper dan de Lijnbaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:50 schreef heiden6 het volgende:
Klinkt leuk, maar laat ze het hele hippe centrum maar deze kant op schuiven, bij de Meent, Hoogstraat etcetera.
Echt? Ik vind de meent echt supergezellig overkomen, ook al zijn het niet echt de terrasjes waar ik zelf zou gaan zitten, er hangt wel een fijne sfeer.quote:
De Meent is voor automobilisten geloof ik vooral een soort showboulevard... Als je ziet wat daar soms voor bakken staan...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:37 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Echt? Ik vind de meent echt supergezellig overkomen, ook al zijn het niet echt de terrasjes waar ik zelf zou gaan zitten, er hangt wel een fijne sfeer.
Maar mooi, kunnen de cafe-eigenaars mooi hun terrassen lekker uitbreiden. De automobilisten rijden trouwens echt als gekken daar
De Lijnbaan was HET winkelproject. Een van de eerste autovrije winkelgenbieden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is de Lijnbaan ooit hip geweest dan? Recentelijk?
quote:It's a complete car-free zone and has been a testcase for numerous car-free shopping streets around the world.
Dus in 1953 was de Lijnbaan hip.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De Lijnbaan was HET winkelproject. Een van de eerste autovrije winkelgenbieden.
[..]
Ik zei recentelijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De Lijnbaan was HET winkelproject. Een van de eerste autovrije winkelgenbieden.
[..]
recentelijk is het een monument, en die zijn imho altijd hipquote:
De lijnbaanflats, met de parkjes dr tussen, hebben wel een bepaald soort uitstralingquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:01 schreef Koewam het volgende:
Geen zorgen, met de bouw van verschillende nieuwe projecten zal blijken dat de lijnbaan een rotte plek in onze Apple is, en dan zal het ambtelijk geouwehoer over de monumentstatus en NIMBY-gedrag van de bewoners als sneeuw voor de zon verdwijnen. Pas dán kan Rotterdam boomen, aangezien de Lijnbaan vaak de eerste indruk is van de stad als er bezoekers zijn. Als die eerste indruk goed is, kan daar verder op geborduurd worden.
Hoewel steden als Newyork, Istanbul, Berlijn, en hoe suf het ook klinkt ook Rotterdam allemaal op hun eigen manier uniek zijn, zowel in het land waar ze staan als internationaal. Hoe marta als toeriste (zie quote eerder) Rotterdam ervaarde als open rustig en futuristisch, het gigantisch Amerikaanse in Istanbul, hoe dorps maar uitgestrekt Berlijn is (een gigantische laagbouw stad!), en het hectische, eeuwig doorgaande, van NYC.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:47 schreef WHATSHESAID het volgende:
Rotterdam moet ook niet 'een Parijs' of 'een New York' willen zijn. Rotterdam moet Rotterdam willen zijn, net zoals New York New York is en Parijs Parijs is.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
Molendijk door de bocht (morgen echt): wordt vast het themesong van de parade morgen
http://www.denieuwerevu.nl/lars/2008-08-07-protestsong.mp3
Ik mijd het centrum morgen een beetje denk ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:18 schreef Fugie het volgende:
Zijn er morgen nog mensen aanwezig met hippe herkenbare outfits ?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik mijd het centrum morgen een beetje denk ik.
Oh, dat vind ik een aardig aanbod.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Mocht je zin hebben in een broodje met Feta en tomaat dan ben je op Zuid welkom
Vorig jaar gingen de trucks (op last van de politie) keihard, er viel bijna niet achteraan te lopen laat staan dansen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:23 schreef Isegrim het volgende:
Meeslenteren??? De bedoeling is toch dat je danst?
Fit for free Dance Parade wordt dan wel letterlijk genomenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:01 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Vorig jaar gingen de trucks (op last van de politie) keihard, er viel bijna niet achteraan te lopen laat staan dansen. En de route; doe mij toch maar lekker coolsingel en de Erasmusbrug, dat is de enige echte route!
Ik bid voor regenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik weet nog niet wat ik morgen aantrek, dus kan je ook niet vertellen waar je op moet letten
Ik hoop dat het droog blijft, heb er zin in! Vind de route die gedaan wordt best leukWest
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:15 schreef WHATSHESAID het volgende:
Nou ja, als het regent feest ik ook wel door hoor.
Erasmus heeft glimmertjes in het asfalt zittenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:49 schreef TJDoornbos het volgende:
Weet je hoe mooi de stad vanaf 20 hoog is met lichte regen, de erasmus word zoveel toffer!!
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:17 schreef TJDoornbos het volgende:
Rotterdam is net na een regenbui het mooist!!
Ik ben 1x in de regen geweest, en dan is de sfeer heel anders, veel uitbundiger. Dan heb je niet al die dagjesmensen maar de echte diehards. Dat was echt cool! Toen was het eindfeest nog op katendrecht, kon je niet het veld op omdat het een grote smurrie was...quote:
kom je nog deze kant op vandaag?quote:
Ja, heb ik ook naa LHV gemaild. Uurtje of 1 a half 2 verwacht ik er te zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kom je nog deze kant op vandaag?
dan moet ik erbij vermelden dat ons huis een puinhoop is en ik niet van plan ben vreselijk veel op te gaan ruimen ( t is weekend) dus je bent gewaarschuwd
allemaal stiekume communicatie van jullie twee dusquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook naa LHV gemaild. Uurtje of 1 a half 2 verwacht ik er te zijn.Een puinhoop is niet erg, het is vast niet veel erger dan mijn huis op dit moment. Normaal gesproken maak ik het juist zaterdagochtend helemaal aan kant, maar ben nu teveel bezig met die kutkelder.
Tjeempie, weet ik veel dat het in het verborgene plaats vindt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:38 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
allemaal stiekume communicatie van jullie twee dus![]()
totzo dan maar
Precies aan het eind ging het regenenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:24 schreef junkiexp het volgende:
Ik was al aan het wachten tot de Dance Parade hier was, nu zie ik net dat hij dit jaar helemaal niet over de Schiedamsedijk komt.
Ga ik er ook gelijk niet meer heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |