PARTERRETRAP FTW!!!1oneoneeinzquote:
Ik durfde het niet direct aan je te vertellen, maar ik heb er geen zin meer in, sorry.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:58 schreef Koewam het volgende:
Serieus me scharrel gaat offline als ik online kom, was dat voor bullshit
Dan maar via Fokquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik durfde het niet direct aan je te vertellen, maar ik heb er geen zin meer in, sorry.
De Delfse Poort, sowieso.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:27 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Dan maar via Fok.
Ahhh wat is het heerlijk om 's avonds laat terug te komen in Rotterdam en over die flashy glitter-trappen-verhoging op CS te lopen en dan links de Milleniumtoren en de Delfse Poort te zien![]()
![]()
Ja, dat is zeker zo. Echt jammer dat ze in het bekende centrum van Rotterdam niet de moeite nemen om terrasjes enzo te bouwen, die wat langer open blijven, zou de lijnbaan en koopgoot en die omgeving een stuk gezelliger maken. De echte Rotterdammers weten waar ze moeten zijn, maar aangezien de gemiddelde provinciaal niet verder kijkt dan de Lijnbaan, hou je ze ook niet echt vast.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:32 schreef Koewam het volgende:
Rotterdam vind ik echt een heel mooie stad! Jammer dat het altijd om half 6 al is uitgestorven en de lijnbaan steeds verder verpauperd.
Staat toch ook op het lijstje voor de weder-wederopbouw?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:35 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker zo. Echt jammer dat ze in het bekende centrum van Rotterdam niet de moeite nemen om terrasjes enzo te bouwen, die wat langer open blijven, zou de lijnbaan en koopgoot en die omgeving een stuk gezelliger maken. De echte Rotterdammers weten waar ze moeten zijn, maar aangezien de gemiddelde provinciaal niet verder kijkt dan de Lijnbaan, hou je ze ook niet echt vast.
BS, in de agglomeratie wonen pakweg anderhalf miljoen mensen, die willen best op een terras zitten. Alleen niet met uitzicht op de winkeletalage aan de overkant.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:48 schreef Koewam het volgende:
Ondergronds, ben je mal. De straat moet leven en dat doe je niet met terrassen, er moet een markt voor zijn en die is er niet in Rotterdam, laat staan in de winter. Mijn idee is gewoon overhangende woonlagen creeeren boven de monumentale Lijnbaan-winkels.
Broodjes/eet tenten zijn er idd amper, als je gewoon even wat wilt eten overdagquote:Zo'n idee:
[ afbeelding ]
En dan het binnenwegplein grondig reviseren, natuursteen en een open plein maken met een podium en een beetje horeca (wat er nu geheel niet is (op de bram ladage na) en resulteert in een uitgestorven plein na zessen).
Zal er denk ik ook nooit komen, is niet nederlands-eigen...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:50 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso zijn er in Rotterdam weinig mooie brede straten en mooie grote pleinen, zoals bijvoorbeeld in Rome.
Ik quote een poolse vriendin die na 4 jaar in de VS nu 3 jaar in London woont:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:50 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso zijn er in Rotterdam weinig mooie brede straten en mooie grote pleinen, zoals bijvoorbeeld in Rome.
Dat was op een Zaterdag rond 12e op Westblaak thv. Robeco.quote:Marta zei
Oh my god it looks like a futuristic city, from a animation which shows how city's in 2040 look like. The streets are so wide, and so quiet. People have all the space over here!
Coolsingel ondergronds gooien. We hebben nog een TBM op het station liggen. Beetje diesel er in, starten, trek een tunnel door naar zuid, kunnen ze gelijk de metro hier ook onder de grond leggen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:01 schreef WHATSHESAID het volgende:
Kunnen ze de meent niet dichtpleuren voor auto's en er een grote mooie brede straat van maken?
Gelukkig is het centrum wel praktisch breed opgezet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:50 schreef heiden6 het volgende:
Dat is het plan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:01 schreef WHATSHESAID het volgende:
Kunnen ze de meent niet dichtpleuren voor auto's en er een grote mooie brede straat van maken?
Wat ik gezien heb op die borden zeg ik: Petje af dat is supermooi!!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 07:17 schreef Isegrim het volgende:
En aan de Binnenrotte komt een prachtige markthal met zeven dagen per week markt.
Dat deel is nu al hipper dan de Lijnbaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:50 schreef heiden6 het volgende:
Klinkt leuk, maar laat ze het hele hippe centrum maar deze kant op schuiven, bij de Meent, Hoogstraat etcetera.
Echt? Ik vind de meent echt supergezellig overkomen, ook al zijn het niet echt de terrasjes waar ik zelf zou gaan zitten, er hangt wel een fijne sfeer.quote:
De Meent is voor automobilisten geloof ik vooral een soort showboulevard... Als je ziet wat daar soms voor bakken staan...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:37 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Echt? Ik vind de meent echt supergezellig overkomen, ook al zijn het niet echt de terrasjes waar ik zelf zou gaan zitten, er hangt wel een fijne sfeer.
Maar mooi, kunnen de cafe-eigenaars mooi hun terrassen lekker uitbreiden. De automobilisten rijden trouwens echt als gekken daar
De Lijnbaan was HET winkelproject. Een van de eerste autovrije winkelgenbieden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is de Lijnbaan ooit hip geweest dan? Recentelijk?
quote:It's a complete car-free zone and has been a testcase for numerous car-free shopping streets around the world.
Dus in 1953 was de Lijnbaan hip.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De Lijnbaan was HET winkelproject. Een van de eerste autovrije winkelgenbieden.
[..]
Ik zei recentelijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De Lijnbaan was HET winkelproject. Een van de eerste autovrije winkelgenbieden.
[..]
recentelijk is het een monument, en die zijn imho altijd hipquote:
De lijnbaanflats, met de parkjes dr tussen, hebben wel een bepaald soort uitstralingquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:01 schreef Koewam het volgende:
Geen zorgen, met de bouw van verschillende nieuwe projecten zal blijken dat de lijnbaan een rotte plek in onze Apple is, en dan zal het ambtelijk geouwehoer over de monumentstatus en NIMBY-gedrag van de bewoners als sneeuw voor de zon verdwijnen. Pas dán kan Rotterdam boomen, aangezien de Lijnbaan vaak de eerste indruk is van de stad als er bezoekers zijn. Als die eerste indruk goed is, kan daar verder op geborduurd worden.
Hoewel steden als Newyork, Istanbul, Berlijn, en hoe suf het ook klinkt ook Rotterdam allemaal op hun eigen manier uniek zijn, zowel in het land waar ze staan als internationaal. Hoe marta als toeriste (zie quote eerder) Rotterdam ervaarde als open rustig en futuristisch, het gigantisch Amerikaanse in Istanbul, hoe dorps maar uitgestrekt Berlijn is (een gigantische laagbouw stad!), en het hectische, eeuwig doorgaande, van NYC.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:47 schreef WHATSHESAID het volgende:
Rotterdam moet ook niet 'een Parijs' of 'een New York' willen zijn. Rotterdam moet Rotterdam willen zijn, net zoals New York New York is en Parijs Parijs is.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
Molendijk door de bocht (morgen echt): wordt vast het themesong van de parade morgen
http://www.denieuwerevu.nl/lars/2008-08-07-protestsong.mp3
Ik mijd het centrum morgen een beetje denk ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:18 schreef Fugie het volgende:
Zijn er morgen nog mensen aanwezig met hippe herkenbare outfits ?
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik mijd het centrum morgen een beetje denk ik.
Oh, dat vind ik een aardig aanbod.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Mocht je zin hebben in een broodje met Feta en tomaat dan ben je op Zuid welkom
Vorig jaar gingen de trucks (op last van de politie) keihard, er viel bijna niet achteraan te lopen laat staan dansen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:23 schreef Isegrim het volgende:
Meeslenteren??? De bedoeling is toch dat je danst?
Fit for free Dance Parade wordt dan wel letterlijk genomenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:01 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Vorig jaar gingen de trucks (op last van de politie) keihard, er viel bijna niet achteraan te lopen laat staan dansen. En de route; doe mij toch maar lekker coolsingel en de Erasmusbrug, dat is de enige echte route!
Ik bid voor regenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:08 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik weet nog niet wat ik morgen aantrek, dus kan je ook niet vertellen waar je op moet letten
Ik hoop dat het droog blijft, heb er zin in! Vind de route die gedaan wordt best leukWest
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:15 schreef WHATSHESAID het volgende:
Nou ja, als het regent feest ik ook wel door hoor.
Erasmus heeft glimmertjes in het asfalt zittenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:49 schreef TJDoornbos het volgende:
Weet je hoe mooi de stad vanaf 20 hoog is met lichte regen, de erasmus word zoveel toffer!!
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:17 schreef TJDoornbos het volgende:
Rotterdam is net na een regenbui het mooist!!
Ik ben 1x in de regen geweest, en dan is de sfeer heel anders, veel uitbundiger. Dan heb je niet al die dagjesmensen maar de echte diehards. Dat was echt cool! Toen was het eindfeest nog op katendrecht, kon je niet het veld op omdat het een grote smurrie was...quote:
kom je nog deze kant op vandaag?quote:
Ja, heb ik ook naa LHV gemaild. Uurtje of 1 a half 2 verwacht ik er te zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kom je nog deze kant op vandaag?
dan moet ik erbij vermelden dat ons huis een puinhoop is en ik niet van plan ben vreselijk veel op te gaan ruimen ( t is weekend) dus je bent gewaarschuwd
allemaal stiekume communicatie van jullie twee dusquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook naa LHV gemaild. Uurtje of 1 a half 2 verwacht ik er te zijn.Een puinhoop is niet erg, het is vast niet veel erger dan mijn huis op dit moment. Normaal gesproken maak ik het juist zaterdagochtend helemaal aan kant, maar ben nu teveel bezig met die kutkelder.
Tjeempie, weet ik veel dat het in het verborgene plaats vindt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:38 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
allemaal stiekume communicatie van jullie twee dus![]()
totzo dan maar
Precies aan het eind ging het regenenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:24 schreef junkiexp het volgende:
Ik was al aan het wachten tot de Dance Parade hier was, nu zie ik net dat hij dit jaar helemaal niet over de Schiedamsedijk komt.
Ga ik er ook gelijk niet meer heen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |