Hoe maak je dat? Ik ben zelf geen fan, maar ik ken wel iemand die ik er een plezier mee zou doen, denk ikquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Zelfgemaakte ouderwetse huzarensalade
die erg lekker geworden isquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:29 schreef DarkElf het volgende:
En om eens wat anders te drinken ga ik straks ook zelf verse limoen/munt limonade maken![]()
maak je de bodem ook helemaal zelf? Of uit zo'n koopmans zooi pakje ding?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:06 schreef renzell het volgende:
Zelf pizza gemaakt!
Met tomatensaus, geitenkaas, groene asperges, champignons en rode ui.
Koopmans zooi pakje ding.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
maak je de bodem ook helemaal zelf? Of uit zo'n koopmans zooi pakje ding?
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:40 schreef coltje87 het volgende:
M'n stokbroodje ligt af te bakken in de oven, zodirect een stokbroodje gezond met een glas jus.
oh myquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:19 schreef DarkElf het volgende:
Mr DE heeft een ronduit Góddelijke chocoladepavlova gemaak met slagroom en frambozen en die wilde ik jullie niet onthouden:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Van harte smakelijk smukkelen en smikkelen mocht het nog niet op zijn ondertussenquote:
en rijstepap én een festini perenijsje na.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:26 schreef -Mellow- het volgende:
mie met biefstuk gemarineerd in sojasaus en honing, sugarsnaps, sezamzaadjes en afgeblust met sherry
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:19 schreef DarkElf het volgende:
Mr DE heeft een ronduit Góddelijke chocoladepavlova gemaak met slagroom en frambozen en die wilde ik jullie niet onthouden:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:23 schreef Greys het volgende:
Bluezz wat ziet dat er lekker uit, je foto's van Haarlem Culinair!
Aankomend weekend Noordwijkerhout Culinair, ik ga me vast verheugen!
In plakjes snijden, in de grillpan. Of in stukjes en stoven met tomaat en kruiden. Of in kucifertjes in een roerbakje of noodlegerecht.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik heb ook nog 2 grote courgettes, ik ben er niet zo dol op, hoe kan ik dat even lekker maken? Ik gooi er wel 1 door de nasi ofzo maar het kan toch beter?
blancheren en vruchtvlees eruit halen, een lekker gehaktmengseltje maken en daar het vruchtvlees ook bij doen, de courgette ermee vullen, parmezaan/pecorino oid eroverheen en in de ovenquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Vandaag een kip uit de braadpan met wat sla.
Morgen uit de tuin: aardappelen, sperzieboontjes en sla...
Ik heb ook nog 2 grote courgettes, ik ben er niet zo dol op, hoe kan ik dat even lekker maken? Ik gooi er wel 1 door de nasi ofzo maar het kan toch beter?
Met rijst en gegrilde courgette erbijquote:Je hebt nodig:
400 g jumbogarnalen of black tigers, rauw (wel even schoonmaken en pellen, staartje mag blijven zitten)
2 gesnipperde sjalotten
100ml rode port
50 ml olijfolie
4 teentjes knoflook, geperst
50 ml chilisaus, kant en klaar
50 ml ketjap manis
eventueel voor de liefhebber een halve rode chilipeper meebakken met de sjalotjes
Fruit de sjalotjes samen met de knoflook (en halve chilipeper) in de olie en voeg alle andere ingrediënten toe, behalve de garnalen.
Laat de saus indikken tot de gewenste dikte. Grill of bak intussen de garnalen in een andere pan zodat ze mooi roze kleuren en gaar zijn (niet te lang want dan worden ze taai!)
Heb je een receptje? En inderaad Bluezz, heb het recept genoteerd!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:56 schreef DarkElf het volgende:
Klinkt goed Bluezz
Vanavond maak ik pappa al pomodoro omdat het zo verrekte lekker is (met maar een miniscule hoeveelheid brood erbij)..
Oeh, goed idee! Zal het even in de groep gooien straks. Ik heb nu weer twee broodjes met paté, en een beker melk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:56 schreef shiNinG_staR het volgende:
Vanavond Griekse wraps met gyros, feta en tzaziki
tuurlijkquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:08 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Heb je een receptje? En inderaad Bluezz, heb het recept genoteerd!
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond duivelse garnalen![]()
[..]
Met rijst en gegrilde courgette erbij
Ik heb er ook nog een bossie bosuien doorgemieterd, saus staat in te kokenquote:
ah, laat ik nou net nog een bossie bosuien hebben liggen dat op moet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog een bossie bosuien doorgemieterd, saus staat in te koken
Straks een foto van het eindresultaat, courgette wordt geskipt, vergeten mee te nemen
¨quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond duivelse garnalen![]()
[..]
Met rijst en gegrilde courgette erbij
Nu een bak koffie verkeerd en 2 ger. broodjes halvajam als lunsj, appeltje toe.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:05 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker, ik moest ineens denken aan die getjopte octopusarmpjes die ik in Galicië aan de kust gegeten heb, je krijgt die dan op een ronde plank geserveerd, met brood en een saladeDie zijn ook zo duivels heet.
Wij hebben ook zuurkool gehad!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
vanavond wat zuurkool op, met een stukje rookworst en een karbonaadje
Oh lekker zuurkoolquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wij hebben ook zuurkool gehad!![]()
Ik had er ineens zo'n zin in. Ovenschotel met aardappelpuree, rookworst, rozijntjes en ananas.
Diepvries pizza is idd het lekkerst van oetker, maar aan zelfgemaakte pizza kan niemand tippenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:26 schreef Topspin het volgende:
Straks pizza van Dr Oetker uit de oven![]()
Vanmorgen tosti's gehad en nu een Beck's biertje
Heb ook weer eens zin in wortellenstampot. Puree met omelet en appelmoes of rode kool lijkt me ook weer eens het proberen waard. Simpele gerechten kunnen ook lekker zijnDie pizza's van Dr Oetker smaken dan ook soms beter dan van de pizzeria, zeker Salami en die nieuwe soort van Mamma's pizza of iets dergelijks.
Zelfgemaakte pizza is inderdaad het ultieme der pizza's door de versheid ookquote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Diepvries pizza is idd het lekkerst van oetker, maar aan zelfgemaakte pizza kan niemand tippen
OT ; Soep, Quiche en een sateschnitzel
ik heb dat ook vaak 's avonds, dat ik zoveel eetquote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:48 schreef Haijo het volgende:
Jezus Christus, hoeveel eet jij wel niet?!
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:51 schreef iamredleader het volgende:
Ik ga een blikje cola opentrekken
quote:Ingrediënten
* 1 pak woknoedels (248 g)
* 350 g kipfilet in blokjes
* 4 eetlepels sojasaus
* 1 teen knoflook, geperst
* 2 rode paprika's, gewassen en zaadlijsten verwijderd
* 4 eetlepels wokolie
* 1 struik paksoi, in reepjes
* 1 zak bosuitjes (3 stuks), in ringetjes
Materialen
* wok
Bereiden
Bereid de noedels volgens de aanwijzingen op de verpakking. Schep de blokjes kipfilet om met 2 eetlepels sojasaus en de knoflook, laat 5 minuten staan. Snijd de paprika's in de lengte in dunne repen. Verhit 2 eetlepels olie in een wok of een hapjespan. Bak op hoog vuur de blokjes kipfilet in de marinade al omscheppend in 5 minuten bruin en gaar. Schep ze daarna uit de pan. Schenk de rest van de olie in de wok en bak de paprika en de paksoi 5 minuten al omscheppend op hoog vuur. Breng op smaak met de rest van de sojasaus. Draai het vuur laag en schep de noedels en de kipblokjes erdoor tot alles goed is doorgewarmd. Bestrooi met de bosui.
Post het nog een keer, wauw je gaat uiteten !quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:51 schreef Patries86 het volgende:
Vanavond uit etenMorgen 3 jaar samen dus dat willen we vieren ondanks dat we jongstleden getrouwd zijn
Gaan naar een all inclusieve restaurant (all a carte) in hilversum
Voor een vast bedrag kun je daar een 3 gangen menu + onbeperkt frisdrank + huiswijnen + bier en je krijgt na afloop na het nagerecht nog 1 kopje koffie of thee!
Zeer goed te eten daar volgens collega, en allemaal niet standaard gerechten zeg maar...
ZIn in!
Heb al beetje op de online kaart gekeken en denk dat het dit wordt:
Voorgerecht; Romige champignon-knoflooksoep
Hoofdgerecht: In knoflook gebakken zalmfilet gemarineerd met citroen, koriander en komijn met een zwartebonensaus
Nagerecht: open vruchtentaartje met chocolade en banketbakkersroom
Kan nog veranderen omdat ze per week ook een speciaal voor en hoofd en nagerecht hebben
Nu een beschuitje met hagelslag
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:50 schreef DarkElf het volgende:
potverdikkie, we hebben chocoladetaart gemaakt om te zondigen!!
en nu vinden we hem niet lekker
die hadden wij gemaaktquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:52 schreef Haijo het volgende:
[..]
Dat is de prijs die je betaald voor zonde... :p Anders maak je die pavlova die in dit topic genoemd werd? En als je die niet lust kom ik hem wel ophalen...
En hoe heet het restaurant?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:58 schreef Patries86 het volgende:
Uiteten was zeer zeer lekker! Had beetje in me hoofd wat ik wilde.. maar is totaal anders geworden
Voorgerecht
Ik had:
Dimsum, gestoomde deeghapjes gevuld met garnalen, geserveerd met chili- en sojasaus
Erik had:
Croque-monsieur van coppa di Parma, spek, cheddar en guacamole en crème fraîche
Hoofdgerecht:
Ik had: Argentijnse rumpsteak ingerold met spek, gegratineerd met geitenkaas en honing, begeleid door een portstroopje
Erik had: In de oven gegaarde tompouce van zeebaarsfilet en zalmmousse met een saus van truffelaardappel
Nagerecht
Ik had: Crème Brûlée,
Erik had: Chocolademouse met mintsaus
Alles smaakte boven onze verwachting! Super restaurant!
Huiswijn erg lekker! En als ons glas leeg was kwamen ze meteen vragen of je nieuw wilde
Volgens mij waren het twee verschillende gerechten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:13 schreef Haijo het volgende:
[..]
Wat is er mis gegaan dan? Al hou je halfrauw deeg over dan is het nog lekker dacht ik...
MiMu heeft gelijk en deze taart was gewoon niet lekker, dus dan gooien we hem wegquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:13 schreef Haijo het volgende:
[..]
Wat is er mis gegaan dan? Al hou je halfrauw deeg over dan is het nog lekker dacht ik...
Zilt en zo in hilversumquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 07:53 schreef Windigo het volgende:
[..]
En hoe heet het restaurant?
OT: 2 afbakbroodjes met paturain, aardbeien met suiker en een kop groene thee
In een wegrestaurant?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:22 schreef spy08 het volgende:
puree,vinken&groenten en vooraf kippensoep
quote:Waterkerssoep met gestoomde pepermakreel
Voorgerecht voor 4 personen
1 eetl. olijfolie
1 sjalotje, gesnipperd
1 teentje knoflook, geperst
1 bosje/zakje waterkers,
harde stelen verwijderd
750 ml warme visbouillon van tablet
50 ml demi crème fraîche (Melkan)
zout en versgemalen peper
100 g makreelfilet peper,
in stukjes (Vismarine koelvers)
Voorbereiden:
Verwarm de olie en fruit de sjalot zachtjes in circa 3 minuten lichtbruin. Voeg de knoflook toe en fruit nog een minuut. Snijd de waterkers grof en doe deze samen met de bouillon in de pan. Houd enkele blaadjes apart voor de garnering.
Bereiden:
Laat de bouillon weer aan de kook komen en laat 1 minuut doorkoken. Pureer de soep en roer de crème fraîche erdoor. Breng de soep op smaak met zout en versgemalen
peper. Verdeel de soep samen met de stukjes makreel over 4 borden, garneer met de waterkers en serveer er eventueel soepstengels bij.
Tip:
Deze soep is ook lekker met garnaaltjes (Vismarine).
en en en en ???quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:58 schreef -Mellow- het volgende:
ik eet zometeen de duivelse garnalen van Bluezz.
ben benieuwd
ja geweldig.quote:
*grom*quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:52 schreef -Mellow- het volgende:
ja geweldig.
heb daarnet nog een broodje in die goddelijke saus gedipt
Dat brengt me op een idee.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:13 schreef elcastel het volgende:
Sla, met allerlei spul erin en spaghetti, want dat is hip. Ow ja en een kuip ijs toe.
Burp. Auw. Plofbuik.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Gisteren had ik geen honger dus heb ik 's avonds alleen een boterhammetje gehad. Vanavond heb ik wel honger dus er staat een berg nachos con todos in de oven.![]()
quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Burp. Auw. Plofbuik.Maar wel lekker.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:33 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Een lang gestoofde rendang met daarbij witte Pandan rijst en sambal boontjes. Dit alles nog vergezeld van een rode wijn.
Wie de tijd neemt om te koken, eet lekker.
gewoon heel gemakkelijk macaroni met gehaktgroentetomatensausquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:07 schreef Faithy het volgende:
vanavond 'iets met gehakt'
heb nog iets van 200gram liggen
en met veel groente.. iemand nog een ideetje?de kookboeken zijn al ingepakt namelijk
Maar gelukkig is het niet zo spannend dat je geen tijd meer hebt om op fok! te melden dat je vanavond spareribs eetquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:40 schreef Qwea het volgende:
vanaaf sparerib express. Ik zit in een keispannend boek, enheeft het te druk mer photoshoppen. M.a.w ; we hebben geen zin in koken
Oeh, lekkerquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:40 schreef Qwea het volgende:
vanaaf sparerib express. Ik zit in een keispannend boek, enheeft het te druk mer photoshoppen. M.a.w ; we hebben geen zin in koken
fotoverslag!!!!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:57 schreef Faithy het volgende:
moussaka gaat 't worden, misschien wel met fotoverslag
ik eet wel sloavinkquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:31 schreef Muck het volgende:
Sproitjes, maar niet met een sloavink, we hebben er rundvlees bij dat al sinds het begin van de middag staat te pruttelen en aardappeltjes uit de tuin
Flauwquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:19 schreef DarkElf het volgende:
ziet er lekker uit Bluezz
ik heb ook veldsla maar kan geen foto's op mijn laptop zetten dus mijn prachtige opgemaakte bord blijft prive
nou en of want misschien is de usbpoort van mijn camera kapoet...quote:
Hotribs nemen we altijdquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:46 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oeh, lekkerWat neem je, de bbq ribs, de sweet ribs of iets anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |