Met rijst en gegrilde courgette erbijquote:Je hebt nodig:
400 g jumbogarnalen of black tigers, rauw (wel even schoonmaken en pellen, staartje mag blijven zitten)
2 gesnipperde sjalotten
100ml rode port
50 ml olijfolie
4 teentjes knoflook, geperst
50 ml chilisaus, kant en klaar
50 ml ketjap manis
eventueel voor de liefhebber een halve rode chilipeper meebakken met de sjalotjes
Fruit de sjalotjes samen met de knoflook (en halve chilipeper) in de olie en voeg alle andere ingrediënten toe, behalve de garnalen.
Laat de saus indikken tot de gewenste dikte. Grill of bak intussen de garnalen in een andere pan zodat ze mooi roze kleuren en gaar zijn (niet te lang want dan worden ze taai!)
Heb je een receptje? En inderaad Bluezz, heb het recept genoteerd!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:56 schreef DarkElf het volgende:
Klinkt goed Bluezz
Vanavond maak ik pappa al pomodoro omdat het zo verrekte lekker is (met maar een miniscule hoeveelheid brood erbij)..
Oeh, goed idee! Zal het even in de groep gooien straks. Ik heb nu weer twee broodjes met paté, en een beker melk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:56 schreef shiNinG_staR het volgende:
Vanavond Griekse wraps met gyros, feta en tzaziki
tuurlijkquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:08 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Heb je een receptje? En inderaad Bluezz, heb het recept genoteerd!
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond duivelse garnalen![]()
[..]
Met rijst en gegrilde courgette erbij
Ik heb er ook nog een bossie bosuien doorgemieterd, saus staat in te kokenquote:
ah, laat ik nou net nog een bossie bosuien hebben liggen dat op moet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog een bossie bosuien doorgemieterd, saus staat in te koken
Straks een foto van het eindresultaat, courgette wordt geskipt, vergeten mee te nemen
¨quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond duivelse garnalen![]()
[..]
Met rijst en gegrilde courgette erbij
Nu een bak koffie verkeerd en 2 ger. broodjes halvajam als lunsj, appeltje toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |