Dit is gewoon klinkklare onzin. Je neemt aan dat ik geen rekening houd met anderen. Dit doe ik wel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef M-AH het volgende:
[..]
Niet helemaal, jij/roker rookt zonder na te denken dat je andere misschien schade aan zijn lichaam kan toedienen. Jij/roker, rookt zonder er over na te denken dat er andere zijn die het misschien vinden stinken.
Lijkt mij toch asociaal?
En oude mensen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dikke mensen stinken ook en zien er vies uit, ook maar verbieden denk ik
Ja dat ik onze senioren vergeet. ook verbieden, die oude vrouwenlucht is ook uniek en niet te harden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En oude mensen.
Tevens alles boven de 65 rijbewijs afpakken. Sterker nog, iedereen op de fiets.
Erg gevaarlijk, uitlaatgassen.
In vergelijking met vorige zomers of met pakweg een maand of twee geleden? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat met dit weer rokers vorig jaar binnen gingen zitten ipv lekker buiten.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:13 schreef HiZ het volgende:
Ik vind deze campagne zonder meer absurd, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt. Sinds het rookverbod is ingegaan is de rookdichtheid op terrassen inderdaad enorm omhoog gegaan.
Dus is dat de schuld van die mensen die maar bleven janken voor een rookverbod.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:13 schreef HiZ het volgende:
Ik vind deze campagne zonder meer absurd, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt. Sinds het rookverbod is ingegaan is de rookdichtheid op terrassen inderdaad enorm omhoog gegaan.
En elke vorm van religie.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja dat ik onze senioren vergeet. ook verbieden, die oude vrouwenlucht is ook uniek en niet te harden.
verder wens ik koters ook te verbannen uit het straatbeeld
Maar die outfit wil ik wel eerst goedkeuren. Anders zie ik me genoodzaakt mijn eoigen ogen uit te branden met een peuk.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Weg er mee. Iedereen in hetzelfde outfit..
Mag ik het doen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar die outfit wil ik wel eerst goedkeuren. Anders zie ik me genoodzaakt mijn eoigen ogen uit te branden met een peuk.
quote:
Sorry, ik rook niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:58 schreef DroogDok het volgende:
Rokers die ageren tegen het rookverbod, het blijft een vermakelijk iets.
Kijk daar heb je de subjectieve beoordeling en de excuus theorieen alweer. Door het te vergelijken met andere dingen die slechter zijn maak je het nog niet ok. Je kind aan hongerige krokodillen voeren is ook niet ok. Ga je daar maar eens druk om maken in plaats van mensen met een oprechte mening bekritiseren. We hebben het over roken, niet over auto's. We hebben het over de govolgen en de overlast ervan, en die zijn onmiskenbaar of je het nu leuk vind of niet of je het nu tolereert of niet, en al zeker of je het verbiedt of niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En je bent een erg gevoelig persoon als je er al niet tegen kan langs iemand te lopen die buiten rookt.
Als je je ergert aan de stank: de hele dag door ruiken we geurtjes op straat die misschien nog minder te verdragen zijn. Ga je daar ook over klagen?
En wat betrefd de gezondheidsrisico's: uitlaatgassen en dergelijke zijn een grotere aanslag.
Het begint nu een beetje door te slaan allemaal. Hoop dan ook niet dat roken straks net als in de VS verboden is op de meest idiote plaatsen: op je balkon, in je eigen tuin, in je eigen auto of in het park.
En dan rook ik niet eens.
Zo, nu klopt het weer.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:10 schreef beumre het volgende:
[..]
Face it, ik vind roken is gewoon een vieze asociale bezigheid.
Jouw waarheid is niet DE waarheid.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:25 schreef beumre het volgende:
[..]
Klopt ja, dat heb je heel goed gesnapt, maar daardoor is het niet minder waar.![]()
Dat dachten ze ook van de Nazi'squote:Op woensdag 30 juli 2008 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:Zo'n jankclubje is toch niet meer serieus te nemen
Ik ben 1 juli begonnen, goed hé?quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:58 schreef DroogDok het volgende:
Rokers die ageren tegen het rookverbod, het blijft een vermakelijk iets.
Waarom mág ik de mening van die anti-rooklobby niet bekritiseren?quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:10 schreef beumre het volgende:
[..]
Kijk daar heb je de subjectieve beoordeling en de excuus theorieen alweer. Door het te vergelijken met andere dingen die slechter zijn maak je het nog niet ok. Je kind aan hongerige krokodillen voeren is ook niet ok. Ga je daar maar eens druk om maken in plaats van mensen met een oprechte mening bekritiseren. We hebben het over roken, niet over auto's. We hebben het over de govolgen en de overlast ervan, en die zijn onmiskenbaar of je het nu leuk vind of niet of je het nu tolereert of niet, en al zeker of je het verbiedt of niet.
Face it, roken is gewoon een vieze asociale bezigheid. Maar omdat het in de afgelopen 100 jaar een onderdeel van onze cultuur is geworden, is het opeens een heilig huisje, een verworven recht. Het enige recht dat er mee verworven is, is het recht om op basis van image, commercie en verslaving mijn leefomgeving te verpesten. (en ja uitlaatgassen zijn ook vies, en vuilnis op straat, en hondenpoep, enmensen die bellen in de trein, en voetbal hooligans, en er is ook iets mis met de spelen in Bejing.)
... jij stemt niet?quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:51 schreef blondzwart het volgende:
DEGENE DIE HET HARDST GILLEN GAAN NIET STEMMEN.DUS???????????
Ja, ja.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:51 schreef blondzwart het volgende:
WAT EEN GEZEIK,IK WERK ZELF IN DE HORECA EN HET KROMME IS WE MOGEN NIET BEDIENEN IN DE ROOKRUIMTE MAAR WEL OPRUIMEN!?[IK HEB EEN HEKEL AAN KRIJSENDE KINDEREN,MAG IK DAAR DE MOND VAN DICHT TAPEN,DAAR WIL IK EEN WET VOOR.]MAAR HET ERGSTE IS WE PIKKEN ALLES VAN DIE KLOTE REGERING EN LATEN ONS ALLES VOORSCHRIJVEN.DEGENE DIE HET HARDST GILLEN GAAN NIET STEMMEN.DUS???????????
Ja maar, jij gilt het hardst van ons allemaal met je CAPS.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:55 schreef blondzwart het volgende:
IK STEM DUS WEL,IK ROOK EN GEBRUIK CAPS-LOCK.
Nee, de keuze is gemaakt door de politiek, binnen mag er niet meer gerookt worden, punt. Dus staan we noodgedwongen buiten. Met dit schitterende weer is het natuurlijk heerlijk om buiten te zitten en onder het genot van een extra koude Heineken een peuk te roken en ook de niet-rokers zitten nu uiteraard ook het liefst buiten. Maar nu gaan de niet-rokers piepen dat er op het terras gerookt wordt, prima dan ga ik wel binnen zitten bij de airco, dan heb je geen last van mij, oh nee dat mag niet. Maar stel dat het mocht, ga je dan ook weer huilen als het gaat regenen? Dan is het terras plotseling wel goed genoeg voor het rokende publiek?quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:59 schreef M-AH het volgende:
[..]
En weer gaat de keuze van de roker voor aan de niet roker.
Waarom zou een niet roker plaats moeten maken voor de persoon die overlast veroorzaakt.
quote:Als er in jou straat een groep jongeren herrie loopt te maken, dan ga jij toch ook niet 3 straten verder slapen. Maar bel je bijv. de politie om ervoor te zorgen dat ze weg gaan.
Same thing diffrent story
nou dan zijn we snel klaar .. ik stoor me namelijk aan verboden, dus verbieden dat verbiedenquote:Op woensdag 30 juli 2008 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja, we gaan gewoon van elke nederlander een lijst maken waar iedereen zich aan stoort en dan gaan we dat allemaal verbieden. Wat zullen we een prachtige storingsvrije maatschappij krijgen.
Dit dus, gewoon dit, klaar.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee. Als de anti-rook lobby eens het lef had met eerlijke cijfers te komen, dan zou dit gedonder al lang afgelopen zijn.
De hoeveelheid schadelijke stoffen die je binnenkrijgt op zo'n terras zijn te verwaarlozen. Het is geenszins slechter voor je dan de zwartgeblakerde stukjes vlees op je bord, de troep die er in kantoorpanden door de lucht zweeft (met name laserprinters) of langs doorgaande wegen.
Ik rook zelf geen sigaretten meer, maar mensen die overal last van hebben moeten maar eens gaan inzien dat zij de hypersensitieve paria zijn. Zij zijn de zwakkelingen.
doet mij ergens aan denken......quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef misdaadforum het volgende:
Het heeft gisteren honderden klachten geregend over rokers die buiten op een terrasje een sigaret opstaken.
Op de eerste dag dat Clean Air Nederland (CAN) op internet een meldpunt lanceerde, registreerde de antirokersclub ruim 750 reacties, verklaarde voorzitter Willem van den Oetelaar.
Met het meldpunt op www.cleanair.nl wil hij de aard en omvang van de overlast in kaart brengen die wordt veroorzaakt door rokers die sinds de invoering van het rookverbod op 1 juli hun heil op het terras zoeken in plaats van in de kroeg. Met de klachten in de hand wil hij over een maand of twee in overleg treden met brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland. ,,Een algeheel rookverbod op het terras hoeft heus niet per se. Ondernemers kunnen overwegen een deel van het terras rookvrij te maken of het voor een deel af te schermen met plexiglas. Maar niks doen is geen optie.’’
Volgens de CAN-voorzitter is het meldpunt nu al een succes. ,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen.’’
Klachten zijn onder meer afkomstig van astmapatiënten of van mensen die in sigarettenrook proberen te dineren.
Het moet toch niet gekker worden![]()
Dadelijk mag je niet meer ademen ook........
http://www.ad.nl/binnenla(...)n_op_het_terras.html
Ik kom al drie jaar elke dag over het Leidseplein. Sinds 1 juli is er een sterke toename van 'rooklucht' op de terrassen daar. Het verschil is echt opmerkelijk. Het weer maakt op het Leidseplein niet veel uit. De terrassen zijn bijna allemaal verwarmd.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In vergelijking met vorige zomers of met pakweg een maand of twee geleden? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat met dit weer rokers vorig jaar binnen gingen zitten ipv lekker buiten.
En dit had niemand van te voren aan kunnen zien komen?quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik kom al drie jaar elke dag over het Leidseplein. Sinds 1 juli is er een sterke toename van 'rooklucht' op de terrassen daar. Het verschil is echt opmerkelijk. Het weer maakt op het Leidseplein niet veel uit. De terrassen zijn bijna allemaal verwarmd.
Nee, maar het stinkt natuurlijk wel en dus is het zo gek nog niet om een deel van een terras rookvrij te maken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:17 schreef girl123456 het volgende:
En van roken in de buitenlucht wordt niemand ziek
Natuurlijk, maar men heeft gekozen voor landje-pik.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
En dit had niemand van te voren aan kunnen zien komen?
Ik vind zodanig roken dat anderen in jouw stank zitten ook intolerant. Vandaar: apart deel waar je weet dat er gerookt kan worden, apart deel waar je weet dat het niet gebeurt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:57 schreef bloodymary het volgende:
En maar klagen dat de maatschappij steeds intoleranter wordt en dat er steeds meer geweld zonder reden voorkomt......
En in een ideale situatie was dat aparte deel ook gewoon een café geweest waar in metersgroot neonlicht "HIER WORDT GEROOKT" op de gevel was geplakt. Maar dat mocht natuurlijk weer niet, want stel je voor dat je per ongeluk doof ende blind eens een rookruimte in staptquote:Op donderdag 31 juli 2008 09:09 schreef DS4 het volgende:
Vandaar: apart deel waar je weet dat er gerookt kan worden, apart deel waar je weet dat het niet gebeurt.
Goeiemorgen zeg, ze drijven nu echt wel door!quote:'Roken op strand, straat of terras taboe'
Een rookverbod voor alleen de horeca is nog lang niet genoeg. Fervente niet-rokers, gesteund door bekende Nederlanders en grote organisaties, pleiten voor een algeheel openbaar rookverbod. Volgens hen zitten niet-rokers, ondanks het rookverbod in de horeca en op de werkplek, nog steeds te vaak in de ongezonde sigarettenrook op het terras, het strand of in de winkelstraat.
De groep antirokers start een burgerinitiatief. Want een rookverbod in de horeca verplaatst het probleem slechts, meent ook Margarita van Wieisdesigaarwanneerurookt.nl. Margarita wil alleen met haar voornaam in De Telegraaf uit angst voor boze rokers: "Dit is het probleem verplaatsen. Er moet wetgeving komen over een openbaar rookverbod, zodat iedereen met een gerust hart de straat op kan. Niet alleen in de winkelstraten, maar ook in het bos, aan zee, in de auto. Alleen thuis zou dan nog gerookt mogen worden, maar ook niet in de tuin. Daar zouden de buren last van kunnen hebben. Rokers mogen alleen in hun eigen huis of tuin roken, als ze daarmee niemand tot last zijn."
Heksenjacht
Inmiddels hebben grote namen als pianist Wibi Soerjadi, burgemeester Gerd Leers van Maastricht, actrice Victoria Koblenko, volleybalbondscoach Peter Blange en organisaties als Zorgverzekeraars Nederland en Ohra Verzekeringsmaatschappij hun steun aan het initiatief gegeven. Doel is om 40.000 handtekeningen op te halen om het voorstel in de Kamer besproken te krijgen. Een aanzienlijk deel daarvan is binnen.
Stichting Rokersbelangen spreekt over een heksenjacht op rokers. "Je hebt altijd zotten die extreme dingen willen", aldus voorzitter Ton Wurtz. "De kans van slagen is nihil." Ook Clean Air Nederland, een organisatie die zelf ook pleit voor frisse lucht, stelt nooit dit initiatief te gaan steunen. "Zo beperk je de vrijheid van mensen te veel", aldus voorzitter Willem van den Oetelaar. Het liefst ziet de frisseluchtclub dat op terrassen een strikte scheiding komt tussen rokers en niet-rokers. Tot die tijd zouden horecaondernemers de rokers moeten vragen om niet bij het terras of bij de ingang van de zaak te roken.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:03 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
"Dit is het probleem verplaatsen. Er moet wetgeving komen over een openbaar rookverbod, zodat iedereen met een gerust hart de straat op kan. Niet alleen in de winkelstraten, maar ook in het bos, aan zee, in de auto.
http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=194786&location=quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:25 schreef bloodymary het volgende:
Wat een debielen zeg. Maar dan gaat het dus niet meer omdat het slecht voor de gezondheid is (want dat is in de buitenlucht verwaarloosbaar), maar om de stank. Mag je dan ook geen scheten meer laten, bbqen, naar zweet stinken, een stinkende hond hebben, uit je bek meuren etc.? Ik kan niet geloven dat ze dit serieus menen. Die Koblenko mag van mij het land uitgezet worden terug naar Oekraine, daar is de lucht nog zuiver, en Wibi mogen ze zijn piano door de strot duwen. Het moet niet gekker worden.
quote:Luchtvervuiling
Ondanks de economische groei probeert de overheid de uitstoot van kooldioxide te beperken. Maar voor de energievoorziening is het land nog vooral afhankelijk van kolen. Bovendien neemt de uitstoot van koolmonoxide door voertuigen nog fors toe. Door een verbod op vuile brandstoffen en de introductie van alternatieve en schone brandstoffen wil de overheid de uitstoot van koolmonoxide door voertuigen beperken.
Als je nou de provincies laat voor wat ze zijn en die josties op een kunstmatig eiland in de noordzee gooit, dan krijg je mijn handtekening! Niet te hoog maken dat kunstmatig eiland, dan kan het meteen als early warning systeem voor zeespiegel stijging dienst doen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:04 schreef bloodymary het volgende:
Is het misschien een idee om een actiegroep te beginnen om 50.000 handtekeningen op te halen voor een complete herstructurering van Nederland. Het land wordt dan opgesplitst in twee delen. Het ene deel is voor de antirookfundamentalisten, ik schat dat 1 provincie hiervoor groot genoeg is, zoveel van die debielen zijn er ook weer niet, en het andere deel voor de rest van de bevolking. We zetten er dan een grote wand tussen van plexiglas. Iedereeen gelukkig. Ik denk trouwens dat de gemiddelde leeftijd in die ene provincie een stuk lager zal zijn dan in dat andere deel ook al wordt daar veel ongezonder geleefd. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de levensduur voor een groot deel bepaald wordt door geluk en je eigen instelling. Het valt mij op dat juist verzuurde, klagende mensen vaak enge ziektes krijgen, zelfs als ze heel gezond leven...
We sturen ze naar België, daar zijn ze al bezig.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:04 schreef bloodymary het volgende:
Is het misschien een idee om een actiegroep te beginnen om 50.000 handtekeningen op te halen voor een complete herstructurering van Nederland. Het land wordt dan opgesplitst in twee delen.
Je bent ook een paria als je homo bent, veel succes daarmee.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:57 schreef SCH het volgende:
Terechte klachten. Vooral nu al die cafe-eigenaren terrasverwarming aan gaan leggen.
Je bent een paria als je rookt, daar moet je maar mee leven.
Ook in café's heb je rokersruimtes. Niet in ieder café, maar dat is iets anders.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:55 schreef Litpho het volgende:
En in een ideale situatie was dat aparte deel ook gewoon een café geweest waar in metersgroot neonlicht "HIER WORDT GEROOKT" op de gevel was geplakt. Maar dat mocht natuurlijk weer niet, want stel je voor dat je per ongeluk doof ende blind eens een rookruimte in stapt.
Nou... daar zou ik geen geld op zetten.quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:25 schreef bloodymary het volgende:
Oekraine, daar is de lucht nog zuiver
quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je bent ook een paria als je homo bent, veel succes daarmee.
Alet Meliesie, homeopathisch 'arts', werkzaam bij praktijk De Schans voor aanvullende geneeskunde.quote:
Maartena! Je hebt toch een rationeel trekje! had ik niet achter je gezocht!! Huldequote:Op woensdag 30 juli 2008 09:18 schreef maartena het volgende:
Mja, ik vind deze klacht ook te ver gaan inderdaad. Binnen rookverbod ben ik 100% voor. Maar buiten roken, geen problemen mee.....
Het stinkt natuurlijk gewoon als je in de rook van een ander zit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:09 schreef girl123456 het volgende:
Roken in de buitenlucht schaad niemand. Geen idee waarom iemand daar over klagen wil/kan.
Dit verband heb ik nooit eerder gehoord, niet mijn ervaring, dus...quote:Naast dit alles vind ik de hypocrisie mbt alcohol zo storend. Het valt mij op dat diegenen die het hartste klagen over rokers (in de buitenlucht dus, binnen heb ik geen probleem met een rookverbod. Hoewel ik als roker uiteraard de voorkeur geef aan speciale rokersruimten), vaak dezelfden zijn die met een slok op achter het stuur kruipen. DAT vind ik nou crimmineel!!!
BBQ jij weleens?quote:Het stinkt natuurlijk gewoon als je in de rook van een ander zit.
Dat verband wordt steeds gelegd omdat het gaat om de schadelijkheid van iets.quote:Dit verband heb ik nooit eerder gehoord, niet mijn ervaring, dus...
Dat was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, bij Oekraine zie ik altijd beelden van radioactiviteit voor me....quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou... daar zou ik geen geld op zetten.
Peuk in een prullenbak.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:16 schreef fruityloop het volgende:
ipv deze even in een prullenbak te gooien..
Als je die even op de rand uitdrukt kan het prima, en anders wacht je even een paar seconden totdat de laatste restjes zijn uitgegloeid. Nog steeds geen reden om die peuken dan maar op de grond te gooien.quote:
Ja, maar ik acht het onwaarschijnlijk dat mijn buren dat ruiken.quote:
Alcomobilisme is niet alleen niet toegestaan, het wordt zwaar bestraft. Dus als argument is het niet bepaald gelukkig als je wil betogen dat roken moet mogen. Neem dan iets wat mag.quote:Dat verband wordt steeds gelegd omdat het gaat om de schadelijkheid van iets.
Alcohol is een stuk destructiever dan tabak.
Maar als je dat zegt is het ineens een kromme vergelijking.
je eerste twee argumenten zijn meningen en wat JIJ wil kan niemand schelen. ik wil ook wel 5 ton op mn rekening maar helaas.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef beumre het volgende:
Prachtig is het hoe er vanalles met de haren bijgesleept wordt om met een excuus te komen. Asbakken, auto's, zeikorganisaties, etc. Laten we een ding nu eens duidelijk stellen. Roken is een vieze asociale en ongezonde bezigheid. Ongeacht waar je het doet. binnen of buiten. Buiten op een terras zal de ongezonde kant ervan verwaarloosbaar zijn, maar het blijft vies, en het blijft asociaal. Natuurlijk gaan nu de rokers op de achterste benen staan in "oprechte"verontwaardiging. Maar iedere roker weet het zelf. Ik wil helemaal niet eens dat er geen plek meer overblijft waar gerookt mag worden. Maar ik wil dat rokers zich eens gewoon objectief realiseren dat het opsteken van een sigaret gewoon elke keer een enorme inbreuk is op de directe leefomgeving van iedereen die het kan zien of ruiken. Ook op de mensen die er heel beleefd niets van zeggen.
Het horeca rookverbod is alleen maar een maatregel waardoor er een nieuwe rookvrije zone is ontstaan. Maar dat wordt nu gebruikt als "wisselgeld" om elders wel overlast te veroorzaken. En dan natuurlijk de smoesjes er om heen... "de uitlaatgassen zijn veel erger"
Lieve rokers als ik moet kiezen tussen midden op de autoweg staan en daar uitlaatgassen inademen en op een terras zitten waar gerookt wordt kies ik ook het terras. Maar daarmee is het niet ok. Roken op een terras was vóór 1 juli ook al vies en zal het altijd blijven. Amen |:)
Ik heb nergens gezegd dat het rookverbod moet worden opgeheven omdat alcohol niet verboden is.quote:
Met 200 km/u door een winkelstraat zou jij niet willen verbieden?quote:
Je neus snuiten in een overvolle trein en het dan nog gaan zitten bekijken is ook fucking ranzig! Ook verbieden!!! VERBIEDEN!!! Alles verbieden!quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef beumre het volgende:
Prachtig is het hoe er vanalles met de haren bijgesleept wordt om met een excuus te komen. Asbakken, auto's, zeikorganisaties, etc. Laten we een ding nu eens duidelijk stellen. Roken is een vieze asociale en ongezonde bezigheid. Ongeacht waar je het doet. binnen of buiten. Buiten op een terras zal de ongezonde kant ervan verwaarloosbaar zijn, maar het blijft vies, en het blijft asociaal. Natuurlijk gaan nu de rokers op de achterste benen staan in "oprechte"verontwaardiging. Maar iedere roker weet het zelf. Ik wil helemaal niet eens dat er geen plek meer overblijft waar gerookt mag worden. Maar ik wil dat rokers zich eens gewoon objectief realiseren dat het opsteken van een sigaret gewoon elke keer een enorme inbreuk is op de directe leefomgeving van iedereen die het kan zien of ruiken. Ook op de mensen die er heel beleefd niets van zeggen.
Het horeca rookverbod is alleen maar een maatregel waardoor er een nieuwe rookvrije zone is ontstaan. Maar dat wordt nu gebruikt als "wisselgeld" om elders wel overlast te veroorzaken. En dan natuurlijk de smoesjes er om heen... "de uitlaatgassen zijn veel erger"
Lieve rokers als ik moet kiezen tussen midden op de autoweg staan en daar uitlaatgassen inademen en op een terras zitten waar gerookt wordt kies ik ook het terras. Maar daarmee is het niet ok. Roken op een terras was vóór 1 juli ook al vies en zal het altijd blijven. Amen |:)
Toch heeft autoverkeer (en bijbehorende uitlaatgassen)enig nut, roken jammergenoeg niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:28 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
je eerste twee argumenten zijn meningen en wat JIJ wil kan niemand schelen. ik wil ook wel 5 ton op mn rekening maar helaas.
Net als jij hier doet zeker?!quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:32 schreef maniack28 het volgende:
Wat een kankerhuilies...
Krijg een leven en kap met dat gezeik op mensen die anders zijn dan jij..
Altijd dat domme gelul. 4/5 van de mensen rookt niet. Dat zijn immers de feiten waar niet-rokers mee schermen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:03 schreef M-AH het volgende:
Conclusie, de roker kan kiezen, de niet roker niet. Eerlijk? ik vind van niet.
Het staat je geheel vrij om een 100% rookvrije kroeg te beginnen. De eerste 750 klanten hebben zich al gemeld.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind zodanig roken dat anderen in jouw stank zitten ook intolerant. Vandaar: apart deel waar je weet dat er gerookt kan worden, apart deel waar je weet dat het niet gebeurt.
Rokers moeten wel beseffen dat hun gewoonte het probleem veroorzaakt, niet de anti-rook lobby. Die reageert weer op het roken. Zelfs als ze dat overdreven doen is het handig om die volgorde in beeld te houden.
In dit land hebben we nu eenmaal spelregels over hoe we ons in het openbaar moeten gedragen. Dat sommige rokers moeite hebben met sociaal gedrag lijkt mij een slechte reden om een kroeg te beginnen. Die idd. rookvrij zal zijn dank zij het geweldige rookverbod in de horeca.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 02:14 schreef TheThirdMark het volgende:
Het staat je geheel vrij om een 100% rookvrije kroeg te beginnen.
Ach gut, nou worden niet-rokers neergezet als trauma-patiënten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef misdaadforum het volgende:
,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen."
neem nog een peukje wordt je rustig vanquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:51 schreef blondzwart het volgende:
WAT EEN GEZEIK,IK WERK ZELF IN DE HORECA EN HET KROMME IS WE MOGEN NIET BEDIENEN IN DE ROOKRUIMTE MAAR WEL OPRUIMEN!?[IK HEB EEN HEKEL AAN KRIJSENDE KINDEREN,MAG IK DAAR DE MOND VAN DICHT TAPEN,DAAR WIL IK EEN WET VOOR.]MAAR HET ERGSTE IS WE PIKKEN ALLES VAN DIE KLOTE REGERING EN LATEN ONS ALLES VOORSCHRIJVEN.DEGENE DIE HET HARDST GILLEN GAAN NIET STEMMEN.DUS???????????
Zo reageren de meeste anti rokers ook.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 08:48 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Ach gut, nou worden niet-rokers neergezet als trauma-patiënten.
Een kroeg is NIET openbaar. .quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 08:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
In dit land hebben we nu eenmaal spelregels over hoe we ons in het openbaar moeten gedragen. Dat sommige rokers moeite hebben met sociaal gedrag lijkt mij een slechte reden om een kroeg te beginnen. Die idd. rookvrij zal zijn dank zij het geweldige rookverbod in de horeca.
Alles verbieden wat volgens mij niet nuttig is dus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:37 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Toch heeft autoverkeer (en bijbehorende uitlaatgassen)enig nut, roken jammergenoeg niet.
Ik blijf het overigens grappig vinden....
sex!quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alles verbieden wat volgens mij niet nuttig is dus.
Zie d'r maar een meerderheid achter te scharen!quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alles verbieden wat volgens mij niet nuttig is dus.
Ik hoef alleen maar te lobbyen bij een paar (Europese) politici. Ik heb helemaal geen meerderheid nodig. Hoogstens 150-200 man.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zie d'r maar een meerderheid achter te scharen!
Nou, wat zit je dan nog achter je computer joh! Aan de slag! Ik zie de verboden op religie en automobilisme alvast bevend tegemoet!quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar te lobbyen bij een paar (Europese) politici. Ik heb helemaal geen meerderheid nodig. Hoogstens 150-200 man.
Working on it.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nou, wat zit je dan nog achter je computer joh! Aan de slag! Ik zie de verboden op religie en automobilisme alvast bevend tegemoet!
Niks mis mee toch, zolang het maar niet stinktquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:02 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, bij Oekraine zie ik altijd beelden van radioactiviteit voor me....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |