abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60443122
Dikke mensen stinken ook en zien er vies uit, ook maar verbieden denk ik
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60443136
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef M-AH het volgende:

[..]

Niet helemaal, jij/roker rookt zonder na te denken dat je andere misschien schade aan zijn lichaam kan toedienen. Jij/roker, rookt zonder er over na te denken dat er andere zijn die het misschien vinden stinken.

Lijkt mij toch asociaal?
Dit is gewoon klinkklare onzin. Je neemt aan dat ik geen rekening houd met anderen. Dit doe ik wel.
Ik weiger me echter aan te passen aan mensen die sommige zaken liever niet zien.
(Uiteraard wel binnen de kaders van de wet)
Je kunt er voor kiezen om wel of niet naar een sigaret* te kijken. Als je dus kijkt dan doe je dit jezelf aan.

* ) vervang sigaret eventueel voor iets anders wat je niet aan staat
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:11:15 #103
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60443159
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dikke mensen stinken ook en zien er vies uit, ook maar verbieden denk ik
En oude mensen.
Tevens alles boven de 65 rijbewijs afpakken. Sterker nog, iedereen op de fiets.
Erg gevaarlijk, uitlaatgassen.
-
pi_60443193
Ik vind deze campagne zonder meer absurd, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt. Sinds het rookverbod is ingegaan is de rookdichtheid op terrassen inderdaad enorm omhoog gegaan.
pi_60443214
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En oude mensen.
Tevens alles boven de 65 rijbewijs afpakken. Sterker nog, iedereen op de fiets.
Erg gevaarlijk, uitlaatgassen.
Ja dat ik onze senioren vergeet. ook verbieden, die oude vrouwenlucht is ook uniek en niet te harden.

verder wens ik koters ook te verbannen uit het straatbeeld
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:14:28 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60443223
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:13 schreef HiZ het volgende:
Ik vind deze campagne zonder meer absurd, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt. Sinds het rookverbod is ingegaan is de rookdichtheid op terrassen inderdaad enorm omhoog gegaan.
In vergelijking met vorige zomers of met pakweg een maand of twee geleden? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat met dit weer rokers vorig jaar binnen gingen zitten ipv lekker buiten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:14:59 #107
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60443232
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:13 schreef HiZ het volgende:
Dus is dat de schuld van die mensen die maar bleven janken voor een rookverbod.
Nu is dat er en kunnen ze lekker binnen zitten. Of moeten rokers nu ook de openbare straat af om dat soort prinsesjes op de erwt gelukkig te maken?
-
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:16:53 #108
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60443274
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ja dat ik onze senioren vergeet. ook verbieden, die oude vrouwenlucht is ook uniek en niet te harden.

verder wens ik koters ook te verbannen uit het straatbeeld
En elke vorm van religie.
Moslims, Christenen, kerken en Moskeeen. Allemaal slecht.
Weg er mee. Iedereen in hetzelfde outfit. .
-
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:17:52 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60443294
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Weg er mee. Iedereen in hetzelfde outfit. .
Maar die outfit wil ik wel eerst goedkeuren. Anders zie ik me genoodzaakt mijn eoigen ogen uit te branden met een peuk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_60443337
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Iedereen in hetzelfde outfit. .
affen titten geil.

woensdag 30 juli 2008 @ 14:21:22 #111
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60443367
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar die outfit wil ik wel eerst goedkeuren. Anders zie ik me genoodzaakt mijn eoigen ogen uit te branden met een peuk.
Mag ik het doen. .
-
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:21:33 #112
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60443373
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

affen titten geil.

[ afbeelding ]
Dat idd. .
-
pi_60443419
M-AH, neem aan dat jij nooit de barbecue aanzet.

Want die rookontwikkeling komt nog niet in de buurt bij tien man die samen buiten een sigaretje roken.

Echt, zeuren om het zeuren.
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:25:45 #114
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_60443459
Laat die gast even snel in een hok vol rokers gestopt worden. Zodirect moeten de rokers een vissenkom op hun hoofd omdat de buitenlucht schoon moet blijven.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_60443638

[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary op 30-07-2008 14:32:39 ]
pi_60443762
Strijd tegen rookverbod succesvol

Er is hoop voor de rokers onder ons. In Duitsland hebben horecaondernemers van de hoogste rechters gelijk gekregen in een rechtszaak tegen het rookverbod. Het Federale Constitutionele Hof in Karlsruhe oordeelde dat kleine cafés in Berlijn en Baden-Württemberg met slechts een ontvangstruimte nog steeds mag worden gerookt.

Daarmee werd de huidige antirookwetgeving ongrondwettig verklaard omdat die het bestaan van de kleine horecaondernemers bedreigt. Kleine horecagelegenheden zijn niet in staat een aparte, afgesloten rookruimte te creëren, zoals grotere zaken wel kunnen. Als gevolg daarvan zien de kleine ondernemers daarom hun klandizie afnemen.

Zelf serveren

De uitspraak geldt alleen voor cafés en restaurants met een maximale oppervlakte van 75 vierkante meter waar een minimum leeftijd van achttien jaar van kracht is. Ook discotheken die niet toegankelijk zijn voor jongeren kunnen de asbakken weer op tafel zetten. Formeel geldt de uitspraak alleen voor Berlijn en Baden-Württemberg, maar in Schlewsig-Holstein, Sachsen en Reinland-Pfalz was het rookverbod voor eenmansbedrijven al opgeheven, op voorwaarde dat de eigenaren zelf de drankjes serveren.

Dit meld SpitsNieuws net op hun website
pi_60443857
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:36 schreef misdaadforum het volgende:
Strijd tegen rookverbod succesvol
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_60444122
Van mij mogen al die anti-rook jankerds (de) kanker krijgen.
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:58:43 #119
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60444337
Rokers die ageren tegen het rookverbod, het blijft een vermakelijk iets.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60444639
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:58 schreef DroogDok het volgende:
Sorry, ik rook niet.
pi_60444645
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En je bent een erg gevoelig persoon als je er al niet tegen kan langs iemand te lopen die buiten rookt.
Als je je ergert aan de stank: de hele dag door ruiken we geurtjes op straat die misschien nog minder te verdragen zijn. Ga je daar ook over klagen?

En wat betrefd de gezondheidsrisico's: uitlaatgassen en dergelijke zijn een grotere aanslag.

Het begint nu een beetje door te slaan allemaal. Hoop dan ook niet dat roken straks net als in de VS verboden is op de meest idiote plaatsen: op je balkon, in je eigen tuin, in je eigen auto of in het park.
En dan rook ik niet eens.
Kijk daar heb je de subjectieve beoordeling en de excuus theorieen alweer. Door het te vergelijken met andere dingen die slechter zijn maak je het nog niet ok. Je kind aan hongerige krokodillen voeren is ook niet ok. Ga je daar maar eens druk om maken in plaats van mensen met een oprechte mening bekritiseren. We hebben het over roken, niet over auto's. We hebben het over de govolgen en de overlast ervan, en die zijn onmiskenbaar of je het nu leuk vind of niet of je het nu tolereert of niet, en al zeker of je het verbiedt of niet.
Face it, roken is gewoon een vieze asociale bezigheid. Maar omdat het in de afgelopen 100 jaar een onderdeel van onze cultuur is geworden, is het opeens een heilig huisje, een verworven recht. Het enige recht dat er mee verworven is, is het recht om op basis van image, commercie en verslaving mijn leefomgeving te verpesten. (en ja uitlaatgassen zijn ook vies, en vuilnis op straat, en hondenpoep, enmensen die bellen in de trein, en voetbal hooligans, en er is ook iets mis met de spelen in Bejing.)
pi_60444985
Ik snap de verbazing niet. Op perrons heb je tegenwoordig ook rookzones en niet rookzones en dat is ook in de buitenlucht.

Wat is er ook mis met een deel van het terras niet roken en een deel wel roken?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60445045
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:10 schreef beumre het volgende:

[..]

Face it, ik vind roken is gewoon een vieze asociale bezigheid.
Zo, nu klopt het weer.
pi_60445105
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:23 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Zo, nu klopt het weer.
Klopt ja, dat heb je heel goed gesnapt, maar daardoor is het niet minder waar.
pi_60445390
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:25 schreef beumre het volgende:

[..]

Klopt ja, dat heb je heel goed gesnapt, maar daardoor is het niet minder waar.
Jouw waarheid is niet DE waarheid.
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:39:20 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60445485
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo'n jankclubje is toch niet meer serieus te nemen
Dat dachten ze ook van de Nazi's
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60445508
Ik dacht dat het rookverbod was ingesteld om werknemers te beschermen, en niet de klanten..
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:41:28 #128
pi_60445543
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:58 schreef DroogDok het volgende:
Ik ben 1 juli begonnen, goed hé?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_60445756
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:10 schreef beumre het volgende:

[..]

Kijk daar heb je de subjectieve beoordeling en de excuus theorieen alweer. Door het te vergelijken met andere dingen die slechter zijn maak je het nog niet ok. Je kind aan hongerige krokodillen voeren is ook niet ok. Ga je daar maar eens druk om maken in plaats van mensen met een oprechte mening bekritiseren. We hebben het over roken, niet over auto's. We hebben het over de govolgen en de overlast ervan, en die zijn onmiskenbaar of je het nu leuk vind of niet of je het nu tolereert of niet, en al zeker of je het verbiedt of niet.
Face it, roken is gewoon een vieze asociale bezigheid. Maar omdat het in de afgelopen 100 jaar een onderdeel van onze cultuur is geworden, is het opeens een heilig huisje, een verworven recht. Het enige recht dat er mee verworven is, is het recht om op basis van image, commercie en verslaving mijn leefomgeving te verpesten. (en ja uitlaatgassen zijn ook vies, en vuilnis op straat, en hondenpoep, enmensen die bellen in de trein, en voetbal hooligans, en er is ook iets mis met de spelen in Bejing.)
Waarom mág ik de mening van die anti-rooklobby niet bekritiseren?

En op wat voor manier wordt JOUW leefomgeving (of zeg maar leven, want je dramatiseert het ontzettend) door het roken precies verpest? Leg dat eens uit.

Verder is het helemaal niet zo dat roken onderdeel is van onze cultuur, dat was 20-30 jaar geleden zo maar die tijd hebben we allang achter ons.
Roken is helemaal geen heilig huisje en een verworven recht, het lijkt erop dat de niet-rokers aan een inhaalslag bezig zijn.
En hoe kan dat ook, er zijn in dit land immers meer niet-rokers dan rokers.

En nogmaals: dan rook ik niet eens.

Maar sommige mensen gedragen zich echt freaky wat betreft dit onderwerp. Ze hebben een hekel aan sigaretten en willen dat ook maar voor de rest van de mensheid verbieden.
pi_60445793
WAT EEN GEZEIK,IK WERK ZELF IN DE HORECA EN HET KROMME IS WE MOGEN NIET BEDIENEN IN DE ROOKRUIMTE MAAR WEL OPRUIMEN!?[IK HEB EEN HEKEL AAN KRIJSENDE KINDEREN,MAG IK DAAR DE MOND VAN DICHT TAPEN,DAAR WIL IK EEN WET VOOR.]MAAR HET ERGSTE IS WE PIKKEN ALLES VAN DIE KLOTE REGERING EN LATEN ONS ALLES VOORSCHRIJVEN.DEGENE DIE HET HARDST GILLEN GAAN NIET STEMMEN.DUS???????????
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:52:27 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60445828
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:51 schreef blondzwart het volgende:
DEGENE DIE HET HARDST GILLEN GAAN NIET STEMMEN.DUS???????????
... jij stemt niet?
pi_60445831
quote:
WAT EEN GEZEIK,IK WERK ZELF IN DE HORECA EN HET KROMME IS WE MOGEN NIET BEDIENEN IN DE ROOKRUIMTE MAAR WEL OPRUIMEN!?[IK HEB EEN HEKEL AAN KRIJSENDE KINDEREN,MAG IK DAAR DE MOND VAN DICHT TAPEN,DAAR WIL IK EEN WET VOOR.]MAAR HET ERGSTE IS WE PIKKEN ALLES VAN DIE KLOTE REGERING EN LATEN ONS ALLES VOORSCHRIJVEN.DEGENE DIE HET HARDST GILLEN GAAN NIET STEMMEN.DUS???????????
Ja, ja.

Kan ook zonder caps-lock aan.
pi_60445931
IK STEM DUS WEL,IK ROOK EN GEBRUIK CAPS-LOCK.
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:56:36 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60445952
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:55 schreef blondzwart het volgende:
IK STEM DUS WEL,IK ROOK EN GEBRUIK CAPS-LOCK.
Ja maar, jij gilt het hardst van ons allemaal met je CAPS.
pi_60446057
zo beter moppie????
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:32:47 #136
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_60446856
Ik werk in een discotheek, dus ik moet in een rookruimte roken. Maar dat mag dan weer niet, dus ik moet naar buiten. Maar dat kan ook weer niet, want er is een deurbeleid. Ik blijf het raar vinden. Anti-rokers gaan er standaard van uit dat iedereen het eens is met hen, maar ik hoor zoveel nietrokers die het nergens op vinden slaan. Er zitten nu ook echt niet meer mensen op het terras die roken dan vorig jaar rond dezelfde tijd, met hetzelfde weer. Gewoon gejank, door mensen die geprimed zijn door het rookverbod. 750 mensen op 16 miljoen. Zuur voor ze maar dan gaan ze maar binnen zitten, daar zit toch niemand meer.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:53:43 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_60447344
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:59 schreef M-AH het volgende:

[..]

En weer gaat de keuze van de roker voor aan de niet roker.
Waarom zou een niet roker plaats moeten maken voor de persoon die overlast veroorzaakt.
Nee, de keuze is gemaakt door de politiek, binnen mag er niet meer gerookt worden, punt. Dus staan we noodgedwongen buiten. Met dit schitterende weer is het natuurlijk heerlijk om buiten te zitten en onder het genot van een extra koude Heineken een peuk te roken en ook de niet-rokers zitten nu uiteraard ook het liefst buiten. Maar nu gaan de niet-rokers piepen dat er op het terras gerookt wordt, prima dan ga ik wel binnen zitten bij de airco, dan heb je geen last van mij, oh nee dat mag niet. Maar stel dat het mocht, ga je dan ook weer huilen als het gaat regenen? Dan is het terras plotseling wel goed genoeg voor het rokende publiek?
quote:
Als er in jou straat een groep jongeren herrie loopt te maken, dan ga jij toch ook niet 3 straten verder slapen. Maar bel je bijv. de politie om ervoor te zorgen dat ze weg gaan.

Same thing diffrent story
Dan loop je er even heen of het wat zachter kan (mits op een onchristelijk tijdstip) Zoiets zou je ook kunnen vragen aan iemand die rookt op het terras en 1 meter bij je vandaan zit. Ik durf te wedden dat hij/zij gewoon rekening met jou houdt en of naar een ander tafeltje verhuist of zijn peuk even elders oprookt.

Doet me weer denken aan die keer dat ik in de rokerscoupe in de trein zat (lang geleden, was ook de laatste keer in de trein) Kwam er een vrouw naar binnenwandelen en ging rustig zitten, aan de andere kant van het gangpad (coupe stond redelijk vol met rook, maar had ze wsl niet door ) Toen kreeg ze in de gaten dat ik een peuk opstak en begon plotseling heel overdreven te hoesten... Toen keek ze om zich heen en begon meteen te ouwehoeren tegen haar vriendin: "Oooo, we zitten in de rookcoupe, kuche kuche kuche" Maar ze waren te belazerd om te verhuizen en bleven stug zitten en maar kuchen.
Ik ben die reis meteen een tijdelijke kettingroker geworden, alleen maar om dat mens dwars te zitten. Als je gvd niet eens in de gaten hebt dat je als niet-roker een rokerscoupe binnenwandelt en er pas last van gaat krijgen als je ziet dat iemand een peuk opsteekt ben je een behoorlijke josti. En als ze mij gevraagd had om even wat stoelen op te schuiven/ raam open te draaien had ik dat met alle plezier gedaan, maar met dat irritante gekuch, nb pas na het zien van een peuk, zal ik absoluut geen coulance tonen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juli 2008 @ 17:01:33 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60447505
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:10 schreef PDOA het volgende:

[..]

Sorry, ik rook niet.
pi_60448254
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ja, we gaan gewoon van elke nederlander een lijst maken waar iedereen zich aan stoort en dan gaan we dat allemaal verbieden. Wat zullen we een prachtige storingsvrije maatschappij krijgen.
nou dan zijn we snel klaar .. ik stoor me namelijk aan verboden, dus verbieden dat verbieden
pleased to meet you
pi_60451007
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 08:28 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee. Als de anti-rook lobby eens het lef had met eerlijke cijfers te komen, dan zou dit gedonder al lang afgelopen zijn.

De hoeveelheid schadelijke stoffen die je binnenkrijgt op zo'n terras zijn te verwaarlozen. Het is geenszins slechter voor je dan de zwartgeblakerde stukjes vlees op je bord, de troep die er in kantoorpanden door de lucht zweeft (met name laserprinters) of langs doorgaande wegen.

Ik rook zelf geen sigaretten meer, maar mensen die overal last van hebben moeten maar eens gaan inzien dat zij de hypersensitieve paria zijn. Zij zijn de zwakkelingen.
Dit dus, gewoon dit, klaar.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:10:49 #141
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60451349
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef misdaadforum het volgende:
Het heeft gisteren honderden klachten geregend over rokers die buiten op een terrasje een sigaret opstaken.

Op de eerste dag dat Clean Air Nederland (CAN) op internet een meldpunt lanceerde, registreerde de antirokersclub ruim 750 reacties, verklaarde voorzitter Willem van den Oetelaar.

Met het meldpunt op www.cleanair.nl wil hij de aard en omvang van de overlast in kaart brengen die wordt veroorzaakt door rokers die sinds de invoering van het rookverbod op 1 juli hun heil op het terras zoeken in plaats van in de kroeg. Met de klachten in de hand wil hij over een maand of twee in overleg treden met brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland. ,,Een algeheel rookverbod op het terras hoeft heus niet per se. Ondernemers kunnen overwegen een deel van het terras rookvrij te maken of het voor een deel af te schermen met plexiglas. Maar niks doen is geen optie.’’

Volgens de CAN-voorzitter is het meldpunt nu al een succes. ,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen.’’

Klachten zijn onder meer afkomstig van astmapatiënten of van mensen die in sigarettenrook proberen te dineren.

Het moet toch niet gekker worden
Dadelijk mag je niet meer ademen ook........

http://www.ad.nl/binnenla(...)n_op_het_terras.html
doet mij ergens aan denken......

If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60455781
Als tevreden roker wordt je bekans als crimmineel weggezet (zelfs als je alleen buiten of in je eigen woning rookt), maar voor stomdronken josti's die willens en wetens het risico nemen om onschuldige medeweggebruikers dood te rijden moeten we begrip hebben....bezopen!

CAN is gewoon niet tevreden tot iedere roker gedwongen gestopt is....

BTW roken is niet iets van de laatste 100 jaar, maar bestaat al honderden jaren.
En van roken in de buitenlucht wordt niemand ziek (behalve de roker zelf, maar die kiest voor dat risico).
pi_60457850
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

In vergelijking met vorige zomers of met pakweg een maand of twee geleden? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat met dit weer rokers vorig jaar binnen gingen zitten ipv lekker buiten.
Ik kom al drie jaar elke dag over het Leidseplein. Sinds 1 juli is er een sterke toename van 'rooklucht' op de terrassen daar. Het verschil is echt opmerkelijk. Het weer maakt op het Leidseplein niet veel uit. De terrassen zijn bijna allemaal verwarmd.
pi_60459653
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 01:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik kom al drie jaar elke dag over het Leidseplein. Sinds 1 juli is er een sterke toename van 'rooklucht' op de terrassen daar. Het verschil is echt opmerkelijk. Het weer maakt op het Leidseplein niet veel uit. De terrassen zijn bijna allemaal verwarmd.
En dit had niemand van te voren aan kunnen zien komen?
pi_60460259
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 23:17 schreef girl123456 het volgende:

En van roken in de buitenlucht wordt niemand ziek
Nee, maar het stinkt natuurlijk wel en dus is het zo gek nog niet om een deel van een terras rookvrij te maken.
pi_60460275
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

En dit had niemand van te voren aan kunnen zien komen?
Natuurlijk, maar men heeft gekozen voor landje-pik.

Uiteindelijk mag je alleen nog maar op aangewezen plaatsen roken. Roken in eigen woning wordt dan ook gewoon aangepakt (zeker als je kinderen hebt). Let wel: dit is gewoon een voorspelling...
pi_60460314
En maar klagen dat de maatschappij steeds intoleranter wordt en dat er steeds meer geweld zonder reden voorkomt......
pi_60460469
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:57 schreef bloodymary het volgende:
En maar klagen dat de maatschappij steeds intoleranter wordt en dat er steeds meer geweld zonder reden voorkomt......
Ik vind zodanig roken dat anderen in jouw stank zitten ook intolerant. Vandaar: apart deel waar je weet dat er gerookt kan worden, apart deel waar je weet dat het niet gebeurt.

Rokers moeten wel beseffen dat hun gewoonte het probleem veroorzaakt, niet de anti-rook lobby. Die reageert weer op het roken. Zelfs als ze dat overdreven doen is het handig om die volgorde in beeld te houden.
pi_60466189
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:09 schreef DS4 het volgende:
Vandaar: apart deel waar je weet dat er gerookt kan worden, apart deel waar je weet dat het niet gebeurt.
En in een ideale situatie was dat aparte deel ook gewoon een café geweest waar in metersgroot neonlicht "HIER WORDT GEROOKT" op de gevel was geplakt. Maar dat mocht natuurlijk weer niet, want stel je voor dat je per ongeluk doof ende blind eens een rookruimte in stapt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_60466288
quote:
'Roken op strand, straat of terras taboe'

Een rookverbod voor alleen de horeca is nog lang niet genoeg. Fervente niet-rokers, gesteund door bekende Nederlanders en grote organisaties, pleiten voor een algeheel openbaar rookverbod. Volgens hen zitten niet-rokers, ondanks het rookverbod in de horeca en op de werkplek, nog steeds te vaak in de ongezonde sigarettenrook op het terras, het strand of in de winkelstraat.

De groep antirokers start een burgerinitiatief. Want een rookverbod in de horeca verplaatst het probleem slechts, meent ook Margarita van Wieisdesigaarwanneerurookt.nl. Margarita wil alleen met haar voornaam in De Telegraaf uit angst voor boze rokers: "Dit is het probleem verplaatsen. Er moet wetgeving komen over een openbaar rookverbod, zodat iedereen met een gerust hart de straat op kan. Niet alleen in de winkelstraten, maar ook in het bos, aan zee, in de auto. Alleen thuis zou dan nog gerookt mogen worden, maar ook niet in de tuin. Daar zouden de buren last van kunnen hebben. Rokers mogen alleen in hun eigen huis of tuin roken, als ze daarmee niemand tot last zijn."

Heksenjacht

Inmiddels hebben grote namen als pianist Wibi Soerjadi, burgemeester Gerd Leers van Maastricht, actrice Victoria Koblenko, volleybalbondscoach Peter Blange en organisaties als Zorgverzekeraars Nederland en Ohra Verzekeringsmaatschappij hun steun aan het initiatief gegeven. Doel is om 40.000 handtekeningen op te halen om het voorstel in de Kamer besproken te krijgen. Een aanzienlijk deel daarvan is binnen.

Stichting Rokersbelangen spreekt over een heksenjacht op rokers. "Je hebt altijd zotten die extreme dingen willen", aldus voorzitter Ton Wurtz. "De kans van slagen is nihil." Ook Clean Air Nederland, een organisatie die zelf ook pleit voor frisse lucht, stelt nooit dit initiatief te gaan steunen. "Zo beperk je de vrijheid van mensen te veel", aldus voorzitter Willem van den Oetelaar. Het liefst ziet de frisseluchtclub dat op terrassen een strikte scheiding komt tussen rokers en niet-rokers. Tot die tijd zouden horecaondernemers de rokers moeten vragen om niet bij het terras of bij de ingang van de zaak te roken.
Goeiemorgen zeg, ze drijven nu echt wel door!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:09:25 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60466416
Mafkezen. Ik zou dan niet meer in mijn eigen tuin mogen roken, maar onderwijl mag ik wel in de BBQ-stanken van mijn buren zitten? En wie val ik lastig als ik in mijn eigen auto rook?
Maar ja, ondertekend door Victoria Koblenko, en als iemand een frigide frust is, is het mevrouw Koblenko wel.
pi_60466559
Margarita van Wieisdesigaarwanneerurookt.nl. Margarita wil alleen met haar voornaam in De Telegraaf uit angst voor boze rokers

En dan vervolgens wel dat domein met je eigen achternaam registeren.
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:23:11 #153
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60466644
De CAN blijkt dan ineens toch niet zo extremistisch als 'de rokers' willen doen geloven.
Life is what you make it.
pi_60466686
Wat een debielen zeg. Maar dan gaat het dus niet meer omdat het slecht voor de gezondheid is (want dat is in de buitenlucht verwaarloosbaar), maar om de stank. Mag je dan ook geen scheten meer laten, bbqen, naar zweet stinken, een stinkende hond hebben, uit je bek meuren etc.? Ik kan niet geloven dat ze dit serieus menen. Die Koblenko mag van mij het land uitgezet worden terug naar Oekraine, daar is de lucht nog zuiver, en Wibi mogen ze zijn piano door de strot duwen. Het moet niet gekker worden.
pi_60466770
De mensen konden gelukkig wel hun verhaal kwijt bij die organisatie, dat scheelt weer een hoop trauma's.
Ik rook iig lekker door op het terras zolang het bij wet niet verboden is. Mensen die er last van hebben gaan thuis maar chillen.
pi_60466838
Ik weet trouwens ook wel zeker dat ze dit er nooit door krijgen, ze zetten zich alleen maar voor schut op deze manier.

Ik paf ook lekker door, ik rook trouwens alleen als ik drink, dus wordt al dubbel beperkt. Ik zie het er trouwens nog van komen dat het rookverbod in de horeca teruggedraaid danwel aangepast gaat worden, aangezien het helemaal niet goed gaat op deze manier en je alleen maar klachten hoort (overvolle terrassen, personeel kan werk niet meer doen doordat mensen bij ingang staan te roken, terugloop omzet). En de klachten hierover komen net zo vaak van niet-rokers, die zijn er ook niet blij mee, behalve dat stelletje fanatiekelingen dat toch al nergens komt.
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:51:28 #157
pi_60467217
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:03 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

"Dit is het probleem verplaatsen. Er moet wetgeving komen over een openbaar rookverbod, zodat iedereen met een gerust hart de straat op kan. Niet alleen in de winkelstraten, maar ook in het bos, aan zee, in de auto.
Uitlaatgasje iemand?
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:00:09 #158
pi_60467400
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:25 schreef bloodymary het volgende:
Wat een debielen zeg. Maar dan gaat het dus niet meer omdat het slecht voor de gezondheid is (want dat is in de buitenlucht verwaarloosbaar), maar om de stank. Mag je dan ook geen scheten meer laten, bbqen, naar zweet stinken, een stinkende hond hebben, uit je bek meuren etc.? Ik kan niet geloven dat ze dit serieus menen. Die Koblenko mag van mij het land uitgezet worden terug naar Oekraine, daar is de lucht nog zuiver, en Wibi mogen ze zijn piano door de strot duwen. Het moet niet gekker worden.
http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=194786&location=
quote:
Luchtvervuiling
Ondanks de economische groei probeert de overheid de uitstoot van kooldioxide te beperken. Maar voor de energievoorziening is het land nog vooral afhankelijk van kolen. Bovendien neemt de uitstoot van koolmonoxide door voertuigen nog fors toe. Door een verbod op vuile brandstoffen en de introductie van alternatieve en schone brandstoffen wil de overheid de uitstoot van koolmonoxide door voertuigen beperken.
pi_60467479
Is het misschien een idee om een actiegroep te beginnen om 50.000 handtekeningen op te halen voor een complete herstructurering van Nederland. Het land wordt dan opgesplitst in twee delen. Het ene deel is voor de antirookfundamentalisten, ik schat dat 1 provincie hiervoor groot genoeg is, zoveel van die debielen zijn er ook weer niet, en het andere deel voor de rest van de bevolking. We zetten er dan een grote wand tussen van plexiglas. Iedereeen gelukkig. Ik denk trouwens dat de gemiddelde leeftijd in die ene provincie een stuk lager zal zijn dan in dat andere deel ook al wordt daar veel ongezonder geleefd. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de levensduur voor een groot deel bepaald wordt door geluk en je eigen instelling. Het valt mij op dat juist verzuurde, klagende mensen vaak enge ziektes krijgen, zelfs als ze heel gezond leven...
pi_60467555
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:04 schreef bloodymary het volgende:
Is het misschien een idee om een actiegroep te beginnen om 50.000 handtekeningen op te halen voor een complete herstructurering van Nederland. Het land wordt dan opgesplitst in twee delen. Het ene deel is voor de antirookfundamentalisten, ik schat dat 1 provincie hiervoor groot genoeg is, zoveel van die debielen zijn er ook weer niet, en het andere deel voor de rest van de bevolking. We zetten er dan een grote wand tussen van plexiglas. Iedereeen gelukkig. Ik denk trouwens dat de gemiddelde leeftijd in die ene provincie een stuk lager zal zijn dan in dat andere deel ook al wordt daar veel ongezonder geleefd. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de levensduur voor een groot deel bepaald wordt door geluk en je eigen instelling. Het valt mij op dat juist verzuurde, klagende mensen vaak enge ziektes krijgen, zelfs als ze heel gezond leven...
Als je nou de provincies laat voor wat ze zijn en die josties op een kunstmatig eiland in de noordzee gooit, dan krijg je mijn handtekening! Niet te hoog maken dat kunstmatig eiland, dan kan het meteen als early warning systeem voor zeespiegel stijging dienst doen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:09:35 #161
pi_60467588
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:04 schreef bloodymary het volgende:
Is het misschien een idee om een actiegroep te beginnen om 50.000 handtekeningen op te halen voor een complete herstructurering van Nederland. Het land wordt dan opgesplitst in twee delen.
We sturen ze naar België, daar zijn ze al bezig.
pi_60467656
wat een mafkezen, geen rook op een terras maar omdat het lekker weer is wel in de file staan naar zandvoort om daar op terrasjes te zitten langs de boulevard waar iedereen langs tuft?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 31 juli 2008 @ 17:10:45 #163
117098 Hathor
Effe niet
pi_60470351
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:57 schreef SCH het volgende:
Terechte klachten. Vooral nu al die cafe-eigenaren terrasverwarming aan gaan leggen.

Je bent een paria als je rookt, daar moet je maar mee leven.
Je bent ook een paria als je homo bent, veel succes daarmee.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_60470883
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:55 schreef Litpho het volgende:

En in een ideale situatie was dat aparte deel ook gewoon een café geweest waar in metersgroot neonlicht "HIER WORDT GEROOKT" op de gevel was geplakt. Maar dat mocht natuurlijk weer niet, want stel je voor dat je per ongeluk doof ende blind eens een rookruimte in stapt .
Ook in café's heb je rokersruimtes. Niet in ieder café, maar dat is iets anders.

Er is natuurlijk ook nog wel een verschil tussen binnen en buiten...
pi_60470904
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:25 schreef bloodymary het volgende:
Oekraine, daar is de lucht nog zuiver
Nou... daar zou ik geen geld op zetten.
pi_60470971
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Weet GeenStijl dit al?
Ja, kijk maar op hun site!!
geniet nooit met mate
pi_60471261
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je bent ook een paria als je homo bent, veel succes daarmee.

SCH
  donderdag 31 juli 2008 @ 18:08:46 #168
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60471269
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:48 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Ja, kijk maar op hun site!!
Alet Meliesie, homeopathisch 'arts', werkzaam bij praktijk De Schans voor aanvullende geneeskunde.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:43:33 #169
223376 lekkerroken
ik blijf lekker roken
pi_60475448
we moeten lekker gaanROKEN bij die vrouw voor haar huis deur.
Ik steek er nu gelijk maar een op mmmmmmmmmmmmm zo sjaggie
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:53:35 #170
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60475739
Niet doen, dat adressen en telefoonnummers en andere privé gegevens posten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_60476135
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:18 schreef maartena het volgende:
Mja, ik vind deze klacht ook te ver gaan inderdaad. Binnen rookverbod ben ik 100% voor. Maar buiten roken, geen problemen mee.....
Maartena! Je hebt toch een rationeel trekje! had ik niet achter je gezocht!! Hulde
geniet nooit met mate
pi_60478874
Leven en laten leven wordt een steeds minder gesignaleerd iets.

Roken in de buitenlucht schaad niemand. Geen idee waarom iemand daar over klagen wil/kan.

Naast dit alles vind ik de hypocrisie mbt alcohol zo storend. Het valt mij op dat diegenen die het hartste klagen over rokers (in de buitenlucht dus, binnen heb ik geen probleem met een rookverbod. Hoewel ik als roker uiteraard de voorkeur geef aan speciale rokersruimten), vaak dezelfden zijn die met een slok op achter het stuur kruipen. DAT vind ik nou crimmineel!!!
pi_60478991
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:09 schreef girl123456 het volgende:

Roken in de buitenlucht schaad niemand. Geen idee waarom iemand daar over klagen wil/kan.
Het stinkt natuurlijk gewoon als je in de rook van een ander zit.
quote:
Naast dit alles vind ik de hypocrisie mbt alcohol zo storend. Het valt mij op dat diegenen die het hartste klagen over rokers (in de buitenlucht dus, binnen heb ik geen probleem met een rookverbod. Hoewel ik als roker uiteraard de voorkeur geef aan speciale rokersruimten), vaak dezelfden zijn die met een slok op achter het stuur kruipen. DAT vind ik nou crimmineel!!!
Dit verband heb ik nooit eerder gehoord, niet mijn ervaring, dus...
pi_60479641
quote:
Het stinkt natuurlijk gewoon als je in de rook van een ander zit.
BBQ jij weleens?
quote:
Dit verband heb ik nooit eerder gehoord, niet mijn ervaring, dus...
Dat verband wordt steeds gelegd omdat het gaat om de schadelijkheid van iets.
Alcohol is een stuk destructiever dan tabak.
Maar als je dat zegt is het ineens een kromme vergelijking.
pi_60479912
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou... daar zou ik geen geld op zetten.
Dat was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, bij Oekraine zie ik altijd beelden van radioactiviteit voor me....
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 01:07:59 #176
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_60480027
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:16 schreef fruityloop het volgende:
ipv deze even in een prullenbak te gooien..
Peuk in een prullenbak.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_60482625
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 01:07 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Peuk in een prullenbak.
Als je die even op de rand uitdrukt kan het prima, en anders wacht je even een paar seconden totdat de laatste restjes zijn uitgegloeid. Nog steeds geen reden om die peuken dan maar op de grond te gooien.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60482943
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:48 schreef Vodkadruppel het volgende:

BBQ jij weleens?
Ja, maar ik acht het onwaarschijnlijk dat mijn buren dat ruiken.

BBQ-en in een wijk waar iedereen hutje mutje leeft en dus andermans achtertuin onder de rook komt te staan acht ik net zo goed asociaal.

Vergis je niet hoor, er zijn me een partij asocialen in NL...
quote:
Dat verband wordt steeds gelegd omdat het gaat om de schadelijkheid van iets.
Alcohol is een stuk destructiever dan tabak.
Maar als je dat zegt is het ineens een kromme vergelijking.
Alcomobilisme is niet alleen niet toegestaan, het wordt zwaar bestraft. Dus als argument is het niet bepaald gelukkig als je wil betogen dat roken moet mogen. Neem dan iets wat mag.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat de grootste zeurders over roken allemaal alcomobilisten zijn.

Tot slot is roken al vervelend voor de omgeving vanaf het moment dat de fik in de tabak gaat, alcohol wordt slechts een probleem bij een bepaald gebruik. En ook daaroor geldt: al lang en breed is openbaar dronkenschap verboden. Ja, ook op een terras. Het wordt alleen niet zo gehandhaafd, maar dat is weer een tweede.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:28:59 #179
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_60499241
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef beumre het volgende:
Prachtig is het hoe er vanalles met de haren bijgesleept wordt om met een excuus te komen. Asbakken, auto's, zeikorganisaties, etc. Laten we een ding nu eens duidelijk stellen. Roken is een vieze asociale en ongezonde bezigheid. Ongeacht waar je het doet. binnen of buiten. Buiten op een terras zal de ongezonde kant ervan verwaarloosbaar zijn, maar het blijft vies, en het blijft asociaal. Natuurlijk gaan nu de rokers op de achterste benen staan in "oprechte"verontwaardiging. Maar iedere roker weet het zelf. Ik wil helemaal niet eens dat er geen plek meer overblijft waar gerookt mag worden. Maar ik wil dat rokers zich eens gewoon objectief realiseren dat het opsteken van een sigaret gewoon elke keer een enorme inbreuk is op de directe leefomgeving van iedereen die het kan zien of ruiken. Ook op de mensen die er heel beleefd niets van zeggen.
Het horeca rookverbod is alleen maar een maatregel waardoor er een nieuwe rookvrije zone is ontstaan. Maar dat wordt nu gebruikt als "wisselgeld" om elders wel overlast te veroorzaken. En dan natuurlijk de smoesjes er om heen... "de uitlaatgassen zijn veel erger"
Lieve rokers als ik moet kiezen tussen midden op de autoweg staan en daar uitlaatgassen inademen en op een terras zitten waar gerookt wordt kies ik ook het terras. Maar daarmee is het niet ok. Roken op een terras was vóór 1 juli ook al vies en zal het altijd blijven. Amen |:)
je eerste twee argumenten zijn meningen en wat JIJ wil kan niemand schelen. ik wil ook wel 5 ton op mn rekening maar helaas.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_60499659
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het rookverbod moet worden opgeheven omdat alcohol niet verboden is.
Of dat elke niet roker een zware drinker is.

Ik zie het liefst geen verboden.
pi_60501317
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:45 schreef Vodkadruppel het volgende:

Ik zie het liefst geen verboden.
Met 200 km/u door een winkelstraat zou jij niet willen verbieden?

Ik ben ook geen voorstander van alles maar verbieden, maar niets verbieden lijkt mij ook niet goed.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:32:35 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60503080
Wat een kankerhuilies...

Krijg een leven en kap met dat gezeik op mensen die anders zijn dan jij..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:34:12 #183
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60503103
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef beumre het volgende:
Prachtig is het hoe er vanalles met de haren bijgesleept wordt om met een excuus te komen. Asbakken, auto's, zeikorganisaties, etc. Laten we een ding nu eens duidelijk stellen. Roken is een vieze asociale en ongezonde bezigheid. Ongeacht waar je het doet. binnen of buiten. Buiten op een terras zal de ongezonde kant ervan verwaarloosbaar zijn, maar het blijft vies, en het blijft asociaal. Natuurlijk gaan nu de rokers op de achterste benen staan in "oprechte"verontwaardiging. Maar iedere roker weet het zelf. Ik wil helemaal niet eens dat er geen plek meer overblijft waar gerookt mag worden. Maar ik wil dat rokers zich eens gewoon objectief realiseren dat het opsteken van een sigaret gewoon elke keer een enorme inbreuk is op de directe leefomgeving van iedereen die het kan zien of ruiken. Ook op de mensen die er heel beleefd niets van zeggen.
Het horeca rookverbod is alleen maar een maatregel waardoor er een nieuwe rookvrije zone is ontstaan. Maar dat wordt nu gebruikt als "wisselgeld" om elders wel overlast te veroorzaken. En dan natuurlijk de smoesjes er om heen... "de uitlaatgassen zijn veel erger"
Lieve rokers als ik moet kiezen tussen midden op de autoweg staan en daar uitlaatgassen inademen en op een terras zitten waar gerookt wordt kies ik ook het terras. Maar daarmee is het niet ok. Roken op een terras was vóór 1 juli ook al vies en zal het altijd blijven. Amen |:)
Je neus snuiten in een overvolle trein en het dan nog gaan zitten bekijken is ook fucking ranzig! Ook verbieden!!! VERBIEDEN!!! Alles verbieden!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:37:05 #184
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_60503149
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:28 schreef DeRCT14 het volgende:

[..]

je eerste twee argumenten zijn meningen en wat JIJ wil kan niemand schelen. ik wil ook wel 5 ton op mn rekening maar helaas.
Toch heeft autoverkeer (en bijbehorende uitlaatgassen)enig nut, roken jammergenoeg niet.
Ik blijf het overigens grappig vinden....
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:49:19 #185
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60503333
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 01:32 schreef maniack28 het volgende:
Wat een kankerhuilies...

Krijg een leven en kap met dat gezeik op mensen die anders zijn dan jij..
Net als jij hier doet zeker?!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 02:14:37 #186
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60503617
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:03 schreef M-AH het volgende:

Conclusie, de roker kan kiezen, de niet roker niet. Eerlijk? ik vind van niet.
Altijd dat domme gelul. 4/5 van de mensen rookt niet. Dat zijn immers de feiten waar niet-rokers mee schermen.

De helft van die mensen gaat niet uit omdat er gerookt wordt in de horeca. Jij zegt dat de horeca daar zelf mag beslissen of er wel of niet gerookt mag worden.

Volgens jullie eigen redenatie is een rookvrije kroeg een gat in de markt. Toch heel raar dat ik nog geen enkele kankermongool niet-roker gezien heb die dat gedaan heeft
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind zodanig roken dat anderen in jouw stank zitten ook intolerant. Vandaar: apart deel waar je weet dat er gerookt kan worden, apart deel waar je weet dat het niet gebeurt.

Rokers moeten wel beseffen dat hun gewoonte het probleem veroorzaakt, niet de anti-rook lobby. Die reageert weer op het roken. Zelfs als ze dat overdreven doen is het handig om die volgorde in beeld te houden.
Het staat je geheel vrij om een 100% rookvrije kroeg te beginnen. De eerste 750 klanten hebben zich al gemeld.
pi_60504671
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 02:14 schreef TheThirdMark het volgende:

Het staat je geheel vrij om een 100% rookvrije kroeg te beginnen.
In dit land hebben we nu eenmaal spelregels over hoe we ons in het openbaar moeten gedragen. Dat sommige rokers moeite hebben met sociaal gedrag lijkt mij een slechte reden om een kroeg te beginnen. Die idd. rookvrij zal zijn dank zij het geweldige rookverbod in de horeca.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 08:48:16 #188
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60504746
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef misdaadforum het volgende:
,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen."
Ach gut, nou worden niet-rokers neergezet als trauma-patiënten.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:07:20 #189
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60504806
quote:
neem nog een peukje wordt je rustig van
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60504829
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 08:48 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Ach gut, nou worden niet-rokers neergezet als trauma-patiënten.
Zo reageren de meeste anti rokers ook.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:09:54 #191
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60505228
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 08:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

In dit land hebben we nu eenmaal spelregels over hoe we ons in het openbaar moeten gedragen. Dat sommige rokers moeite hebben met sociaal gedrag lijkt mij een slechte reden om een kroeg te beginnen. Die idd. rookvrij zal zijn dank zij het geweldige rookverbod in de horeca.
Een kroeg is NIET openbaar. .
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:08:31 #192
pi_60505894
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 01:37 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Toch heeft autoverkeer (en bijbehorende uitlaatgassen)enig nut, roken jammergenoeg niet.
Ik blijf het overigens grappig vinden....
Alles verbieden wat volgens mij niet nuttig is dus.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:11:05 #193
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60505923
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

sex!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:15:34 #194
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60505970
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zie d'r maar een meerderheid achter te scharen!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:23:13 #195
pi_60506064
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:15 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Zie d'r maar een meerderheid achter te scharen!
Ik hoef alleen maar te lobbyen bij een paar (Europese) politici. Ik heb helemaal geen meerderheid nodig. Hoogstens 150-200 man.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:47:05 #196
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60506371
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoef alleen maar te lobbyen bij een paar (Europese) politici. Ik heb helemaal geen meerderheid nodig. Hoogstens 150-200 man.
Nou, wat zit je dan nog achter je computer joh! Aan de slag! Ik zie de verboden op religie en automobilisme alvast bevend tegemoet!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:11:30 #197
3542 Gia
User under construction
pi_60506749
Als het mooi weer is, kun je als niet-roker net zo goed ergens gaan zitten waar geen overkapping is, en waar de rook dus niet blijft hangen. Heb je er ook geen last van.
Als het slecht weer is, kun je als niet-roker gewoon binnen gaan zitten, heb je ook geen last van de rook.

Nee, roken op een terras hoeft wmb niet verboden te worden.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:11:48 #198
pi_60506756
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:47 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Nou, wat zit je dan nog achter je computer joh! Aan de slag! Ik zie de verboden op religie en automobilisme alvast bevend tegemoet!
Working on it.

http://www.radio.nl/2003/home/q.entertainment/2006/11/113282.html
http://www.nujij.nl/rokerskerk-verboden.3093943.lynkx
http://www.ivisep.org/nieuws/rn_softdrugs.htm
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:27:12 #199
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60506999
Ik heb dit topic met stijgende verbazing gelezen. Ikzelf rook niet, of het zou heel af en toe een sigaartje moeten zijn (en dan nog enkel in mijn hof ). Maar wat een intolerantie, ongelofelijk. Nederland was vroeger bekend als het wat losbandige land met de coffeeshops enzo, maar elke keer weer lees ik iets over nieuwe regeltjes, nieuwe verboden, en vooral geklaag, veel geklaag. Wees nu eens content dat je niet aan het sterven bent van de honger, dat je thuis voor je dikke vette plasma-tv kan zitten, dat je kan fietsen op fietspaden zo breed als de gemiddelde tweevaksbaan en stop in godsnaam met klagen over wat niet in jouw perfecte plaatje past.
Mensen die zo afgeven op rokers (bv beumre) omdat ze het poneren als een vieze asociale gewoonte, die maken de wereld een zuurdere plaats. Als je zonodig alles geregeld wil zien, ga dan even 50 jaar terug in de tijd.
Nugoed, stemmen jullie maar verder op mensen die kilometerheffing invoeren, voor alles regeltjes willen en klaag gerust verder, zolang het maar niet overwaait naar dat land waar jullie ook zo graag op afgeven, maar waar tenminste nog gewoon op straat mag worden gerookt
pi_60507439
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 01:02 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, bij Oekraine zie ik altijd beelden van radioactiviteit voor me....
Niks mis mee toch, zolang het maar niet stinkt
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')