abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60501317
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:45 schreef Vodkadruppel het volgende:

Ik zie het liefst geen verboden.
Met 200 km/u door een winkelstraat zou jij niet willen verbieden?

Ik ben ook geen voorstander van alles maar verbieden, maar niets verbieden lijkt mij ook niet goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:32:35 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60503080
Wat een kankerhuilies...

Krijg een leven en kap met dat gezeik op mensen die anders zijn dan jij..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:34:12 #183
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60503103
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef beumre het volgende:
Prachtig is het hoe er vanalles met de haren bijgesleept wordt om met een excuus te komen. Asbakken, auto's, zeikorganisaties, etc. Laten we een ding nu eens duidelijk stellen. Roken is een vieze asociale en ongezonde bezigheid. Ongeacht waar je het doet. binnen of buiten. Buiten op een terras zal de ongezonde kant ervan verwaarloosbaar zijn, maar het blijft vies, en het blijft asociaal. Natuurlijk gaan nu de rokers op de achterste benen staan in "oprechte"verontwaardiging. Maar iedere roker weet het zelf. Ik wil helemaal niet eens dat er geen plek meer overblijft waar gerookt mag worden. Maar ik wil dat rokers zich eens gewoon objectief realiseren dat het opsteken van een sigaret gewoon elke keer een enorme inbreuk is op de directe leefomgeving van iedereen die het kan zien of ruiken. Ook op de mensen die er heel beleefd niets van zeggen.
Het horeca rookverbod is alleen maar een maatregel waardoor er een nieuwe rookvrije zone is ontstaan. Maar dat wordt nu gebruikt als "wisselgeld" om elders wel overlast te veroorzaken. En dan natuurlijk de smoesjes er om heen... "de uitlaatgassen zijn veel erger"
Lieve rokers als ik moet kiezen tussen midden op de autoweg staan en daar uitlaatgassen inademen en op een terras zitten waar gerookt wordt kies ik ook het terras. Maar daarmee is het niet ok. Roken op een terras was vóór 1 juli ook al vies en zal het altijd blijven. Amen |:)
Je neus snuiten in een overvolle trein en het dan nog gaan zitten bekijken is ook fucking ranzig! Ook verbieden!!! VERBIEDEN!!! Alles verbieden!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:37:05 #184
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_60503149
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:28 schreef DeRCT14 het volgende:

[..]

je eerste twee argumenten zijn meningen en wat JIJ wil kan niemand schelen. ik wil ook wel 5 ton op mn rekening maar helaas.
Toch heeft autoverkeer (en bijbehorende uitlaatgassen)enig nut, roken jammergenoeg niet.
Ik blijf het overigens grappig vinden....
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 01:49:19 #185
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60503333
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 01:32 schreef maniack28 het volgende:
Wat een kankerhuilies...

Krijg een leven en kap met dat gezeik op mensen die anders zijn dan jij..
Net als jij hier doet zeker?!
Life is what you make it.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 02:14:37 #186
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60503617
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:03 schreef M-AH het volgende:

Conclusie, de roker kan kiezen, de niet roker niet. Eerlijk? ik vind van niet.
Altijd dat domme gelul. 4/5 van de mensen rookt niet. Dat zijn immers de feiten waar niet-rokers mee schermen.

De helft van die mensen gaat niet uit omdat er gerookt wordt in de horeca. Jij zegt dat de horeca daar zelf mag beslissen of er wel of niet gerookt mag worden.

Volgens jullie eigen redenatie is een rookvrije kroeg een gat in de markt. Toch heel raar dat ik nog geen enkele kankermongool niet-roker gezien heb die dat gedaan heeft
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind zodanig roken dat anderen in jouw stank zitten ook intolerant. Vandaar: apart deel waar je weet dat er gerookt kan worden, apart deel waar je weet dat het niet gebeurt.

Rokers moeten wel beseffen dat hun gewoonte het probleem veroorzaakt, niet de anti-rook lobby. Die reageert weer op het roken. Zelfs als ze dat overdreven doen is het handig om die volgorde in beeld te houden.
Het staat je geheel vrij om een 100% rookvrije kroeg te beginnen. De eerste 750 klanten hebben zich al gemeld.
pi_60504671
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 02:14 schreef TheThirdMark het volgende:

Het staat je geheel vrij om een 100% rookvrije kroeg te beginnen.
In dit land hebben we nu eenmaal spelregels over hoe we ons in het openbaar moeten gedragen. Dat sommige rokers moeite hebben met sociaal gedrag lijkt mij een slechte reden om een kroeg te beginnen. Die idd. rookvrij zal zijn dank zij het geweldige rookverbod in de horeca.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 08:48:16 #188
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60504746
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef misdaadforum het volgende:
,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen."
Ach gut, nou worden niet-rokers neergezet als trauma-patiënten.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:07:20 #189
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60504806
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:51 schreef blondzwart het volgende:
WAT EEN GEZEIK,IK WERK ZELF IN DE HORECA EN HET KROMME IS WE MOGEN NIET BEDIENEN IN DE ROOKRUIMTE MAAR WEL OPRUIMEN!?[IK HEB EEN HEKEL AAN KRIJSENDE KINDEREN,MAG IK DAAR DE MOND VAN DICHT TAPEN,DAAR WIL IK EEN WET VOOR.]MAAR HET ERGSTE IS WE PIKKEN ALLES VAN DIE KLOTE REGERING EN LATEN ONS ALLES VOORSCHRIJVEN.DEGENE DIE HET HARDST GILLEN GAAN NIET STEMMEN.DUS???????????
neem nog een peukje wordt je rustig van
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60504829
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 08:48 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Ach gut, nou worden niet-rokers neergezet als trauma-patiënten.
Zo reageren de meeste anti rokers ook.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:09:54 #191
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60505228
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 08:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

In dit land hebben we nu eenmaal spelregels over hoe we ons in het openbaar moeten gedragen. Dat sommige rokers moeite hebben met sociaal gedrag lijkt mij een slechte reden om een kroeg te beginnen. Die idd. rookvrij zal zijn dank zij het geweldige rookverbod in de horeca.
Een kroeg is NIET openbaar. .
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:08:31 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60505894
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 01:37 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Toch heeft autoverkeer (en bijbehorende uitlaatgassen)enig nut, roken jammergenoeg niet.
Ik blijf het overigens grappig vinden....
Alles verbieden wat volgens mij niet nuttig is dus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:11:05 #193
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60505923
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

sex!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:15:34 #194
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60505970
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zie d'r maar een meerderheid achter te scharen!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:23:13 #195
pi_60506064
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:15 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Zie d'r maar een meerderheid achter te scharen!
Ik hoef alleen maar te lobbyen bij een paar (Europese) politici. Ik heb helemaal geen meerderheid nodig. Hoogstens 150-200 man.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:47:05 #196
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60506371
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoef alleen maar te lobbyen bij een paar (Europese) politici. Ik heb helemaal geen meerderheid nodig. Hoogstens 150-200 man.
Nou, wat zit je dan nog achter je computer joh! Aan de slag! Ik zie de verboden op religie en automobilisme alvast bevend tegemoet!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:11:30 #197
3542 Gia
User under construction
pi_60506749
Als het mooi weer is, kun je als niet-roker net zo goed ergens gaan zitten waar geen overkapping is, en waar de rook dus niet blijft hangen. Heb je er ook geen last van.
Als het slecht weer is, kun je als niet-roker gewoon binnen gaan zitten, heb je ook geen last van de rook.

Nee, roken op een terras hoeft wmb niet verboden te worden.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:11:48 #198
pi_60506756
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:47 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Nou, wat zit je dan nog achter je computer joh! Aan de slag! Ik zie de verboden op religie en automobilisme alvast bevend tegemoet!
Working on it.

http://www.radio.nl/2003/home/q.entertainment/2006/11/113282.html
http://www.nujij.nl/rokerskerk-verboden.3093943.lynkx
http://www.ivisep.org/nieuws/rn_softdrugs.htm
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:27:12 #199
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60506999
Ik heb dit topic met stijgende verbazing gelezen. Ikzelf rook niet, of het zou heel af en toe een sigaartje moeten zijn (en dan nog enkel in mijn hof ). Maar wat een intolerantie, ongelofelijk. Nederland was vroeger bekend als het wat losbandige land met de coffeeshops enzo, maar elke keer weer lees ik iets over nieuwe regeltjes, nieuwe verboden, en vooral geklaag, veel geklaag. Wees nu eens content dat je niet aan het sterven bent van de honger, dat je thuis voor je dikke vette plasma-tv kan zitten, dat je kan fietsen op fietspaden zo breed als de gemiddelde tweevaksbaan en stop in godsnaam met klagen over wat niet in jouw perfecte plaatje past.
Mensen die zo afgeven op rokers (bv beumre) omdat ze het poneren als een vieze asociale gewoonte, die maken de wereld een zuurdere plaats. Als je zonodig alles geregeld wil zien, ga dan even 50 jaar terug in de tijd.
Nugoed, stemmen jullie maar verder op mensen die kilometerheffing invoeren, voor alles regeltjes willen en klaag gerust verder, zolang het maar niet overwaait naar dat land waar jullie ook zo graag op afgeven, maar waar tenminste nog gewoon op straat mag worden gerookt
pi_60507439
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 01:02 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, bij Oekraine zie ik altijd beelden van radioactiviteit voor me....
Niks mis mee toch, zolang het maar niet stinkt
pleased to meet you
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:57:11 #201
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60507493
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 02:14 schreef TheThirdMark het volgende:

Het staat je geheel vrij om een 100% rookvrije kroeg te beginnen. De eerste 750 klanten hebben zich al gemeld.
Dat stond het altijd al maar da's commerciëel niet haalbaar gebleken, mensen wilden niet naar een kroeg waar niet gerookt werd als er ook een kroeg was waar je mocht roken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:01:32 #202
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60507544
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat stond het altijd al maar da's commerciëel niet haalbaar gebleken, mensen wilden niet naar een kroeg waar niet gerookt werd als er ook een kroeg was waar je mocht roken.
En dus ligt het aan de mensen zelf die niet roken, die hebben geen behoefte aan een kroeg en dus kan je beter de markt het probleem laten oplossen ipv zo'n kansloos regeltje te gebruiken... Het is dus een onzinargument dat mensen die niet roken nu wel naar de kroeg kunnen, ze hebben hun kans meerdere malen gehad en niet gegrepen en nu vallen die huilies terug op onze gristelijke kutregering...

Lekker blijven roken lads!
pi_60507687
Ik heb dit soort onzin nou nog nooit gehoord hier in de UK.
Leven en laten leven maar misschien komt het dat we hier niet op elkaars lip leven.
Als er iemand over begint dat iemand staat te roken bij een ingang dan zal zo'n opmerking waarschijnlijk ongezonder zijn dan het opsteken van een peuk.
pi_60507821
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 08:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus al dat gelul over de vrije markt van jou is ook alleen maar hoe het je uitkomt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:33:34 #205
pi_60507975
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus al dat gelul over de vrije markt van jou is ook alleen maar hoe het je uitkomt.
Zijn die vrije-markt fanatici plotseling hypocriet als het op zaken aan komt waar ze last van hebben? Dat had ik nou niet gedacht
pi_60508750
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zijn die vrije-markt fanatici plotseling hypocriet als het op zaken aan komt waar ze last van hebben? Dat had ik nou niet gedacht
De overheid mag zich eigenlijk niet eens bemoeien met het vennootschapsrecht, maar moet wel met verboden ingrijpen om DS4 zijn avond uit te optimaliseren omdat hij niet zelfstandig genoeg is om dat voor zichzelf te regelen.

Maar de hele roep om rookverboden wordt zwaar gedomineerd door stuitend egoisme. Of ze zijn voor omdat het tussen de rokers gezelliger is maar ze de volgende dag dezelfde kleren aan willen, of ze zijn voor omdat ze dan hun bemoeizucht van gereformeerde afmetingen de vrije loop kunnen laten. Of ze kunnen zelf niet met keuzevrijheid omgaan en het is daarom in hen belang dat de overheid de keuzevrijheid beknot. Als je bij de meerderheid hoort dan is de meerderheid zijn wil wet.

De vraag wat een overheid de burgers allemaal mag voorschrijven en verbieden doet voor hen helemaal niet terzake. Als je onmiddellijke kneuzige eigenbelangetje maar op korte termijn gediend wordt, dan is het goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60510248
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:11 schreef Gia het volgende:
Als het mooi weer is, kun je als niet-roker net zo goed ergens gaan zitten waar geen overkapping is, en waar de rook dus niet blijft hangen. Heb je er ook geen last van.
Als het slecht weer is, kun je als niet-roker gewoon binnen gaan zitten, heb je ook geen last van de rook.
Dus omdat een ander wil roken moet iemand die niet gedient is van rooklucht maar opdonderen? Sociaal gedrag...
pi_60510279
dubbel.

[ Bericht 97% gewijzigd door DS4 op 02-08-2008 16:06:20 ]
pi_60510369
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb nooit gepleit voor een volledig vrije markt, dus alleen jij lult...

Daar komt nog bij dat ik altijd onderscheid maak tussen kerntaken van overheden. Ik meen dat volksgezondheid iets is waar de overheid inderdaad een kerntaak heeft als het handelingen van de een betreft, die de gezondheid van de ander kunnen schaden. Zo ben ik ook helemaal niet tegen het verbod van gebruik van asbest.

Daarnaast heb ik altijd gesteld dat je een verschil moet maken tussen zaken waarbij iets alleen tussen partijen wordt afgesproken en geen derdenbelanghebbende bestaat en zaken waarbij WEL derdenbelanghebbenden bestaan.

Het is ook zo simpel...
pi_60510542
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:

De overheid mag zich eigenlijk niet eens bemoeien met het vennootschapsrecht, maar moet wel met verboden ingrijpen om DS4 zijn avond uit te optimaliseren omdat hij niet zelfstandig genoeg is om dat voor zichzelf te regelen.
O, wat ben jij een flauw ventje. Woorden uit een andere discussie van maanden geleden verdraaien om hier een discussie te verdraaien.

Ik ben nooit tegen bemoeinis geweest met het vennootschapsrecht. Onzin. Als de overheid dat niet mag IS er geen vennootschapsrecht.

Ik was alleen tegen ingrijpen indien partij A partij B bedrag C wil geven voor werkzaamheden D.
quote:
Maar de hele roep om rookverboden wordt zwaar gedomineerd door stuitend egoisme. Of ze zijn voor omdat het tussen de rokers gezelliger is maar ze de volgende dag dezelfde kleren aan willen, of ze zijn voor omdat ze dan hun bemoeizucht van gereformeerde afmetingen de vrije loop kunnen laten. Of ze kunnen zelf niet met keuzevrijheid omgaan en het is daarom in hen belang dat de overheid de keuzevrijheid beknot. Als je bij de meerderheid hoort dan is de meerderheid zijn wil wet.

De vraag wat een overheid de burgers allemaal mag voorschrijven en verbieden doet voor hen helemaal niet terzake. Als je onmiddellijke kneuzige eigenbelangetje maar op korte termijn gediend wordt, dan is het goed.
Dit dus van de persoon die wilde dat partij A partij B niet teveel geld mag geven...

Roken is een gedraging waarmee anderen aantoonbaar worden gehinderd. Dat staan we met vanalles niet toe, maar bij roken moet het mogen. En dan mensen die voor hun rechten opkomen egoïstisch noemen. Als je wil roken doe je dat maar daar waar anderen er geen last van of geen bezwaar tegen hebben.

Fatsoen. Moeilijk begrip voor jou kennelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')