abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60432413
Het heeft gisteren honderden klachten geregend over rokers die buiten op een terrasje een sigaret opstaken.

Op de eerste dag dat Clean Air Nederland (CAN) op internet een meldpunt lanceerde, registreerde de antirokersclub ruim 750 reacties, verklaarde voorzitter Willem van den Oetelaar.

Met het meldpunt op www.cleanair.nl wil hij de aard en omvang van de overlast in kaart brengen die wordt veroorzaakt door rokers die sinds de invoering van het rookverbod op 1 juli hun heil op het terras zoeken in plaats van in de kroeg. Met de klachten in de hand wil hij over een maand of twee in overleg treden met brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland. ,,Een algeheel rookverbod op het terras hoeft heus niet per se. Ondernemers kunnen overwegen een deel van het terras rookvrij te maken of het voor een deel af te schermen met plexiglas. Maar niks doen is geen optie.’’

Volgens de CAN-voorzitter is het meldpunt nu al een succes. ,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen.’’

Klachten zijn onder meer afkomstig van astmapatiënten of van mensen die in sigarettenrook proberen te dineren.

Het moet toch niet gekker worden
Dadelijk mag je niet meer ademen ook........

http://www.ad.nl/binnenla(...)n_op_het_terras.html
pi_60432431
Okay, ik vind het rookverbod in de horeca ook goed, maar om nou te gaan janken over roken op het terras gaat mij zelfs te ver, terwijl ik toch een behoorlijke antirooknazi ben.
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2008 @ 23:43:20 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60432448
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef misdaadforum het volgende:
,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen.’’
Alsof het om een onwijs traumatische ervaring gaat.
Carpe Libertatem
  Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 23:49:10 #4
5428 crew  miss_sly
pi_60432571
Gaan die mensen die last hebben van sigarettenrook op het terras toch lekker in de reeds rookvrije zone zitten: binnen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60432610
melders....sterf...aan longkanker ofzo
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_60432655
Och, het is jammer voor de rokers, maar wel logisch. Doordat mensen minder geconfronteerd worden met sigaretterook, valt het des te meer op als ze wel weer een keer vergast worden. Zelfs op het terras blijkbaar.
pi_60432659
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:42 schreef veldmuis het volgende:
Okay, ik vind het rookverbod in de horeca ook goed, maar om nou te gaan janken over roken op het terras gaat mij zelfs te ver, terwijl ik toch een behoorlijke antirooknazi ben.
Helemaal mee eens, nu wordt het wel heel erg
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:56:55 #8
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_60432735
Pff zeikerds... Rokers moeten toch naar buiten om te roken? Zitten ze eindelijk buiten en dan is het nog niet goed.
Die 750 klagers mogen hun adressen bekend maken en dan gaan we met een groepje rokers bij hun binnen zitten, lekker de kamer blauw zetten en doordampen tot ze bezwijken.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_60432748
Terechte klachten. Vooral nu al die cafe-eigenaren terrasverwarming aan gaan leggen.

Je bent een paria als je rookt, daar moet je maar mee leven.
pi_60432762
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:57 schreef SCH het volgende:
Terechte klachten. Vooral nu al die cafe-eigenaren terrasverwarming aan gaan leggen.

dinsdag 29 juli 2008 @ 23:58:58 #11
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60432771
zullen we het verkeer dan ook maar gewoon ver om de terrassen leiden? Al dat fijnstof is nergens goed voor
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 00:02:26 #12
45833 crew  Fogel
pi_60432831
Zielige lui die daarover gaan zeuren. Ga binnen zitten, daar is geen rook. Vroeger had je geen keus, nu wel...
En nee, ik rook niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_60432882
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:58 schreef Aoristus het volgende:
zullen we het verkeer dan ook maar gewoon ver om de terrassen leiden? Al dat fijnstof is nergens goed voor
Wmb
pi_60432919
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:02 schreef Fogel het volgende:
Zielige lui die daarover gaan zeuren. Ga binnen zitten, daar is geen rook. Vroeger had je geen keus, nu wel...
En nee, ik rook niet.
Binnen zitten met 25 graden?
  woensdag 30 juli 2008 @ 00:10:10 #15
44649 beelz
pi_60432956
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet janken, rokers moeten buiten zitten als het -25 is.
Besef Regulier!
pi_60432995
Jezus nou dan ga ik klagen over die kutvliegtuigen met die zooi die ze in de lucht spuiten
chemtrails enzo en ook die auto's!
Met hun gore uitlaat zooi!
Donder toch op stelletje zeikerds
ulk!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 00:13:56 #17
45833 crew  Fogel
pi_60433037
quote:

[..]

Ja, daar hebben ze zelfs als het goed is ook een airco aan zodat het niet warmer is dan een graad of 20. Perfect.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_60433054
quote:

[..]

Oh, dus zo erg is die rook ook weer niet.... Liever rook in je wokkel dan zweet op je rug kennelijk. Maar ook dat is niet nieuw. Niet-rokers gingen ook jarenlang gewoon uit omdat ze gezelligheid prefereerden boven de rooklucht. Maar goed, dat excuus kan niet meer gebruikt worden. Er is een lekker rookvrij plekje voor alle tere longpatientjes, dan maar even wat zweet op je voorhoofd als die rook zo enorm storend is.
pi_60433061
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:10 schreef beelz het volgende:

[..]

Niet janken, rokers moeten buiten zitten als het -25 is.
inderdaad , pegels aan je neus blauwe vingers en voeten

dit is echt te gek voor woorden zeg , straks mag je niet eens meer in je eigen huiskamer of tuin roken
vanwege het milieu
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_60433076
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, daar hebben ze zelfs als het goed is ook een airco aan zodat het niet warmer is dan een graad of 20. Perfect.
Jahaa, maar de meeste mensen willen met goed weer, aapjes kijken op het terras, Wie weet wat voorbij loopt , misschien wel iets waar ze om kunnen lachen
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 00:17:50 #21
45833 crew  Fogel
pi_60433097
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:16 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Jahaa, maar de meeste mensen willen met goed weer, aapjes kijken op het terras, Wie weet wat voorbij loopt , misschien wel iets waar ze om kunnen lachen
Dat kan toch ook prima vanaf binnen? Kroegen zonder ramen zijn vrij zeldzaam.
pi_60433111
Ze motte hun bek us een keer houwe ja!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_60433141
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat kan toch ook prima vanaf binnen? Kroegen zonder ramen zijn vrij zeldzaam.
Je hebt gelijk,
Maar aapjes kijken op het terras is toch leuker hoor
Wrom zouden die mensen langslopen als er geen terrasjes waren waarop je naar ze kunt kijken?
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_60433152
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Ze motte hun bek us een keer houwe ja!
Helemaal met je eens
  woensdag 30 juli 2008 @ 00:26:56 #25
181126 MouzurX
Misschien?
pi_60433254
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:12 schreef zhe-devilll het volgende:
Met hun gore uitlaat zooi!
Daar zijn ze ook TOTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL niet mee bezig? Auto's steeds schoner maken enz ?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_60433419
roken is stoer
pi_60433490
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
melders....sterf...aan longkanker ofzo
  woensdag 30 juli 2008 @ 00:48:31 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_60433563
Nederland kennende zal er wel weer een "weersafhankelijke" oplossing komen. Mooi weer en warm, verplicht binnen roken. Kutweer en koud, verplicht buiten roken.

Het moet toch niet gekker worden, hebben ze eindelijk de rokers buiten is het weer niet goed. Als die lamballen menen dat ze last hebben van rook in de buitenlucht, moeten ze vooral niet meer buiten komen. Ik heb hooikoorts, ik pleit voor een verbod op gras en het maaien daarvan!
pi_60433622
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:48 schreef AchJa het volgende:
Nederland kennende zal er wel weer een "weersafhankelijke" oplossing komen.
Ja want Nederland is het land van de weersafhankelijke oplossingen
pi_60433647
heel die hetse kan de pot op, te veel rook onder de luifels die blijft hangen, daar moeten de niet rokers en mensen met asma doorheen. verbieden dus. wat een onzin.
die cafee bazen verzinnen wel wat, bij ons is een hele feestzaal rokerrsruimte geworden, en druk, het cafe is leeg. niet rokers zitten er ook. en die mensen achter de bar brengen de bladen bier ook in dit gedeelte,
De Puta Madre
  woensdag 30 juli 2008 @ 01:06:33 #31
44649 beelz
pi_60433801
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:48 schreef AchJa het volgende:
Nederland kennende zal er wel weer een "weersafhankelijke" oplossing komen. Mooi weer en warm, verplicht binnen roken. Kutweer en koud, verplicht buiten roken.

Het moet toch niet gekker worden, hebben ze eindelijk de rokers buiten is het weer niet goed. Als die lamballen menen dat ze last hebben van rook in de buitenlucht, moeten ze vooral niet meer buiten komen. Ik heb hooikoorts, ik pleit voor een verbod op gras en het maaien daarvan!
Ik heb geen hooikoorts maar ik steun je! Weg met gras en het maaien daarvan! Het gras heeft de maaiers nooit wat aangedaan dus waarom moeten we gras onthoofden?
Al het gras dient vervangen te worden door asfalt zodat stinkende kuthippies er niet meer op kunnen zitten!
Besef Regulier!
pi_60434060
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 01:06 schreef beelz het volgende:

[..]

Ik heb geen hooikoorts maar ik steun je! Weg met gras en het maaien daarvan! Het gras heeft de maaiers nooit wat aangedaan dus waarom moeten we gras onthoofden?
Al het gras dient vervangen te worden door asfalt zodat stinkende kuthippies er niet meer op kunnen zitten!
wat een onzin, alweer, bermgras wordt ingezaait en onderhouden. , je moet er oog voor hebben wat er groeit, waar het te hoog is wordt de helf gemaaid . verkeerveiligheid,
als je hooikoorts bebt is er genoeg voor te krijgen.
De Puta Madre
  woensdag 30 juli 2008 @ 01:26:51 #33
44649 beelz
pi_60434080
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 01:25 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

wat een onzin, alweer, bermgras wordt ingezaait en onderhouden. , je moet er oog voor hebben wat er groeit, waar het te hoog is wordt de helf gemaaid . verkeerveiligheid,
als je hooikoorts bebt is er genoeg voor te krijgen.
Nee, gras is voor hippies om op te zitten, als het gras weg is zijn de hippies weg. Hippies moeten weg dus gras moet weg. Zo simpel is het.
Besef Regulier!
pi_60434184
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 01:26 schreef beelz het volgende:

[..]

Nee, gras is voor hippies om op te zitten, als het gras weg is zijn de hippies weg. Hippies moeten weg dus gras moet weg. Zo simpel is het.
Zucht. we nemen er nog een.
De Puta Madre
  woensdag 30 juli 2008 @ 01:57:56 #35
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 30 juli 2008 @ 01:58:55 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_60434509
Wat een eng teringclubje is dat toch ook, dat clean air.
En ze krijgen nog genoeg voor elkaar ook.
pi_60435581
Logisch toch? Het evenwicht is zoek. Nu rokers naar buiten moeten om te paffen zitten ze met zijn allen bij elkaar vlakbij de ingang, wil je dus in en uit, of ook buiten zitten, wordt je dus opeens geconfronteerd met een veel hogere concentratie rokers en en rook. En om een of andere reden blijven ze elkaars gezelschap opzoeken.
Ik ben anti-roken, maar enigszins sceptisch over het nut van een algemeen rookverbod binnen, maar tot mijn eigen verbazing irriteerd het me inderdaad mateloos dat ik nu buiten blijkbaar niet meer in de "frisse" lucht zit. Het is denk ik met name een sociaal fenomeen. De hunkerende roker loopt met sigaret in de aanslag naar buiten (een beetje aandoenlijk beeld wel) en steekt dan onmiddellijk bij het passeren van de drempel de hens in zijn sigaretje. Maar ja. Daar kan je dus niet omheen als je ook gebruik wil maken van die in of uitgang. Laten we eerst maar eens even wennen aan de nieuwe situatie en de roker niet nog verder in de verdediging dringen. Misschien gaan ze zelfs een keer hun peuken opruimen die nu bij honderden buiten de dicotheken als moderne duivenpoep op de stoep liggen. Amen
pi_60435868
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:42 schreef veldmuis het volgende:
Helemaal mee eens.

Zolang al die junks maar niet in een kringetje recht voor de deur gaan staan, dat is dan wel weer iritant.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60435875
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 05:58 schreef beumre het volgende:
..... Misschien gaan ze zelfs een keer hun peuken opruimen die nu bij honderden buiten de dicotheken als moderne duivenpoep op de stoep liggen. Amen
Ik vrees van niet, daar is de roker veel te asociaal voor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 30 juli 2008 @ 07:46:14 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60435923
Een rookverbod op terrassen, ja, maar dan krijgen ze natuurlijk weer last van de mensen die door of langs de terassen lopen met een sigaret.

En dan dat voorstel voor een rookvrij terras, hoe zien ze dát voor zich met een zuchtje wind?
De niet-rokers verkassen maar lekker naar binnen als ze er zoveel last van hebben, ze wilden zo graag de kroeg in moeten ze niet zeiken dat het buiten zulk lekker weer is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 30 juli 2008 @ 07:50:04 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60435953
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 07:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik vrees van niet, daar is de roker veel te asociaal voor.
Of de kroegen en discotheken zetten wat asbakken neer.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_60436076
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 07:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Of de kroegen en discotheken zetten wat asbakken neer.
En die worden dan ook gebruikt?
Ga eens rond de rookzuilen op de stations kijken, om te huilen die rokers.
pi_60436230
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Bij tankstations staan ook vuilnisbakken.
Ga eens langs de Nederlandse wegen kijken, om te huilen die automobilisten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 30 juli 2008 @ 08:28:04 #45
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60436260
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:57 schreef SCH het volgende:

Nee. Als de anti-rook lobby eens het lef had met eerlijke cijfers te komen, dan zou dit gedonder al lang afgelopen zijn.

De hoeveelheid schadelijke stoffen die je binnenkrijgt op zo'n terras zijn te verwaarlozen. Het is geenszins slechter voor je dan de zwartgeblakerde stukjes vlees op je bord, de troep die er in kantoorpanden door de lucht zweeft (met name laserprinters) of langs doorgaande wegen.

Ik rook zelf geen sigaretten meer, maar mensen die overal last van hebben moeten maar eens gaan inzien dat zij de hypersensitieve paria zijn. Zij zijn de zwakkelingen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60436290
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 07:46 schreef Dagonet het volgende:
Een rookverbod op terrassen, ja, maar dan krijgen ze natuurlijk weer last van de mensen die door of langs de terassen lopen met een sigaret.

En dan dat voorstel voor een rookvrij terras, hoe zien ze dát voor zich met een zuchtje wind?
De niet-rokers verkassen maar lekker naar binnen als ze er zoveel last van hebben, ze wilden zo graag de kroeg in moeten ze niet zeiken dat het buiten zulk lekker weer is.
Iedereen haalt steeds de niet rokers erbij, en ja die zijn uiteraard blij nu het binnen rookvrij is, maar het enige wat er gebeurd is, is dat nu elke werkplek rookvrij dient te zijn, iets wat al eerder ingevoerd was voor kantoren ed, maar waarvoor de horeca een poosje vrijstelling van had om eerst zelf met oplossingen te komen. (iets wat niet gebeurd is) Dat mensen nu allemaal buiten gaan staan roken is de gemakkelijke/goedkope manier, er zijn ook bijvoorbeeld rookcabines die je binnen in een horeca gelegenheid kan plaatsen.

En gezien het grote aantal peuken, zelfs ook naast zo'n NS rookzuil, zijn er naar mijn idee veel vieze rokers, dat zijn niet 1 of 2 aso's die het voor de andere rokers "verpesten" oid.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60436365
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt dat mensen klagen over mijn gerook.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60436465
Hoeveel mensen gaat dit om?
Want mijn eigen ervaring is toch echt dat de meeste niet rokers de rokers toch echt opzoeken. iedereen staat gezellig met zijn allen buiten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60436573
Dat er serieus mensen zijn die daarover gaan klagen zeg. Het is alleen jammer dat je de roker ermee pakt ipv zo'n uitbuitende horeca hullie die de moeite niet neemt om zijn klanten een goede oplossing te bieden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 30 juli 2008 @ 08:54:57 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60436614
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je bedoelt die niet functionerende dingen waar je je peuk niet goed uit kan drukken zodat er vaak meer rook geproduceerd wordt uit dat ding dan een gemiddelde kolencentrale? Die slecht ontworpen dingen? Vind je het echt gek dat die niet gebruikt worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')