Alsof het om een onwijs traumatische ervaring gaat.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef misdaadforum het volgende:
,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen.’’
Helemaal mee eens, nu wordt het wel heel ergquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:42 schreef veldmuis het volgende:
Okay, ik vind het rookverbod in de horeca ook goed, maar om nou te gaan janken over roken op het terras gaat mij zelfs te ver, terwijl ik toch een behoorlijke antirooknazi ben.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:57 schreef SCH het volgende:
Terechte klachten. Vooral nu al die cafe-eigenaren terrasverwarming aan gaan leggen.
Je bent een paria als je rookt, daar moet je maar mee leven.
Wmbquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:58 schreef Aoristus het volgende:
zullen we het verkeer dan ook maar gewoon ver om de terrassen leiden? Al dat fijnstof is nergens goed voor
Binnen zitten met 25 graden?quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:02 schreef Fogel het volgende:
Zielige lui die daarover gaan zeuren. Ga binnen zitten, daar is geen rook. Vroeger had je geen keus, nu wel...
En nee, ik rook niet.
Niet janken, rokers moeten buiten zitten als het -25 is.quote:
Ja, daar hebben ze zelfs als het goed is ook een airco aan zodat het niet warmer is dan een graad of 20. Perfect.quote:
Oh, dus zo erg is die rook ook weer niet.... Liever rook in je wokkel dan zweet op je rug kennelijk. Maar ook dat is niet nieuw. Niet-rokers gingen ook jarenlang gewoon uit omdat ze gezelligheid prefereerden boven de rooklucht. Maar goed, dat excuus kan niet meer gebruikt worden. Er is een lekker rookvrij plekje voor alle tere longpatientjes, dan maar even wat zweet op je voorhoofd als die rook zo enorm storend is.quote:
inderdaad , pegels aan je neus blauwe vingers en voetenquote:Op woensdag 30 juli 2008 00:10 schreef beelz het volgende:
[..]
Niet janken, rokers moeten buiten zitten als het -25 is.
Jahaa, maar de meeste mensen willen met goed weer, aapjes kijken op het terras,quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze zelfs als het goed is ook een airco aan zodat het niet warmer is dan een graad of 20. Perfect.
Dat kan toch ook prima vanaf binnen? Kroegen zonder ramen zijn vrij zeldzaam.quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:16 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Jahaa, maar de meeste mensen willen met goed weer, aapjes kijken op het terras,Wie weet wat voorbij loopt , misschien wel iets waar ze om kunnen lachen
Je hebt gelijk,quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat kan toch ook prima vanaf binnen? Kroegen zonder ramen zijn vrij zeldzaam.
Helemaal met je eensquote:Op woensdag 30 juli 2008 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Ze motte hun bek us een keer houwe ja!
Daar zijn ze ook TOTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL niet mee bezig? Auto's steeds schoner maken enz ?quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
melders....sterf...aan longkanker ofzo
Ja want Nederland is het land van de weersafhankelijke oplossingenquote:Op woensdag 30 juli 2008 00:48 schreef AchJa het volgende:
Nederland kennende zal er wel weer een "weersafhankelijke" oplossing komen.
Ik heb geen hooikoorts maar ik steun je! Weg met gras en het maaien daarvan! Het gras heeft de maaiers nooit wat aangedaan dus waarom moeten we gras onthoofden?quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:48 schreef AchJa het volgende:
Nederland kennende zal er wel weer een "weersafhankelijke" oplossing komen. Mooi weer en warm, verplicht binnen roken. Kutweer en koud, verplicht buiten roken.
Het moet toch niet gekker worden, hebben ze eindelijk de rokers buiten is het weer niet goed. Als die lamballen menen dat ze last hebben van rook in de buitenlucht, moeten ze vooral niet meer buiten komen. Ik heb hooikoorts, ik pleit voor een verbod op gras en het maaien daarvan!
wat een onzin, alweer, bermgras wordt ingezaait en onderhouden. , je moet er oog voor hebben wat er groeit, waar het te hoog is wordt de helf gemaaid . verkeerveiligheid,quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:06 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik heb geen hooikoorts maar ik steun je! Weg met gras en het maaien daarvan! Het gras heeft de maaiers nooit wat aangedaan dus waarom moeten we gras onthoofden?
Al het gras dient vervangen te worden door asfalt zodat stinkende kuthippies er niet meer op kunnen zitten!
Nee, gras is voor hippies om op te zitten, als het gras weg is zijn de hippies weg. Hippies moeten weg dus gras moet weg. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:25 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wat een onzin, alweer, bermgras wordt ingezaait en onderhouden. , je moet er oog voor hebben wat er groeit, waar het te hoog is wordt de helf gemaaid . verkeerveiligheid,
als je hooikoorts bebt is er genoeg voor te krijgen.
Zucht. we nemen er nog een.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:26 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee, gras is voor hippies om op te zitten, als het gras weg is zijn de hippies weg. Hippies moeten weg dus gras moet weg. Zo simpel is het.
Jij woont hier nog niet zo lang?quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:53 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ja want Nederland is het land van de weersafhankelijke oplossingen
Als je last van de rook op het terras hebt, blijf je maar binnen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:25 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
als je hooikoorts bebt is er genoeg voor te krijgen.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:42 schreef veldmuis het volgende:
Okay, ik vind het rookverbod in de horeca ook goed, maar om nou te gaan janken over roken op het terras gaat mij zelfs te ver, terwijl ik toch een behoorlijke antirooknazi ben.
Ik vrees van niet, daar is de roker veel te asociaal voor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 05:58 schreef beumre het volgende:
..... Misschien gaan ze zelfs een keer hun peuken opruimen die nu bij honderden buiten de dicotheken als moderne duivenpoep op de stoep liggen. Amen
Of de kroegen en discotheken zetten wat asbakken neer.quote:Op woensdag 30 juli 2008 07:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik vrees van niet, daar is de roker veel te asociaal voor.
En die worden dan ook gebruikt?quote:Op woensdag 30 juli 2008 07:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of de kroegen en discotheken zetten wat asbakken neer.
Bij tankstations staan ook vuilnisbakken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En die worden dan ook gebruikt?
Ga eens rond de rookzuilen op de stations kijken, om te huilen die rokers.
Nee. Als de anti-rook lobby eens het lef had met eerlijke cijfers te komen, dan zou dit gedonder al lang afgelopen zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:57 schreef SCH het volgende:
Terechte klachten. Vooral nu al die cafe-eigenaren terrasverwarming aan gaan leggen.
Je bent een paria als je rookt, daar moet je maar mee leven.
Iedereen haalt steeds de niet rokers erbij, en ja die zijn uiteraard blij nu het binnen rookvrij is, maar het enige wat er gebeurd is, is dat nu elke werkplek rookvrij dient te zijn, iets wat al eerder ingevoerd was voor kantoren ed, maar waarvoor de horeca een poosje vrijstelling van had om eerst zelf met oplossingen te komen. (iets wat niet gebeurd is) Dat mensen nu allemaal buiten gaan staan roken is de gemakkelijke/goedkope manier, er zijn ook bijvoorbeeld rookcabines die je binnen in een horeca gelegenheid kan plaatsen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 07:46 schreef Dagonet het volgende:
Een rookverbod op terrassen, ja, maar dan krijgen ze natuurlijk weer last van de mensen die door of langs de terassen lopen met een sigaret.
En dan dat voorstel voor een rookvrij terras, hoe zien ze dát voor zich met een zuchtje wind?
De niet-rokers verkassen maar lekker naar binnen als ze er zoveel last van hebben, ze wilden zo graag de kroeg in moeten ze niet zeiken dat het buiten zulk lekker weer is.
Je bedoelt die niet functionerende dingen waar je je peuk niet goed uit kan drukken zodat er vaak meer rook geproduceerd wordt uit dat ding dan een gemiddelde kolencentrale? Die slecht ontworpen dingen? Vind je het echt gek dat die niet gebruikt worden?quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En die worden dan ook gebruikt?
Ga eens rond de rookzuilen op de stations kijken, om te huilen die rokers.
Is niet nodig, want het terras hangt al vol met uitlaatgassen en toch gaan die mensen klagen over sigarettenrookquote:Op woensdag 30 juli 2008 08:59 schreef Drugshond het volgende:
Je zou bijna een PVC-rookbom op het terras willen afsteken om je punt duidelijk te maken.
Oh jah, men probeert de rokers tegemoet te komen met rookzuilen (ze hadden ook het hele station als werkplek kunnen noemen, en dus helemaal rookvrij maken) Maar neehee, dat is niet goed genoeg, we gaan lekker afgeven op die rookzuilen en als "protest" de peuk er maar naast gooien, ipv deze even in een prullenbak te gooien..quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je bedoelt die niet functionerende dingen waar je je peuk niet goed uit kan drukken zodat er vaak meer rook geproduceerd wordt uit dat ding dan een gemiddelde kolencentrale? Die slecht ontworpen dingen? Vind je het echt gek dat die niet gebruikt worden?
Idd, maar over de uitlaatgassen hoor je (nog) niets overquote:Op woensdag 30 juli 2008 09:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Is niet nodig, want het terras hangt al vol met uitlaatgassen en toch gaan die mensen klagen over sigarettenrook
Zucht, het gaat over sigarettenpeuken, niet over wat anders.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Bij tankstations staan ook vuilnisbakken.
Ga eens langs de Nederlandse wegen kijken, om te huilen die automobilisten.
Om dit fenomeen tegen te gaan zie je (na 4 jaar met rookverbod) in Noorwegen nu steeds vaker rookvrije zones rond de ingangen. Op het vliegveld bijvoorbeeld is het niet toegestaan om binnen 10 meter van de ingang te roken, en deze zone is op de straat duidelijk gemaakt met een paar dikke witte strepen met aan de ene kant 'rookzone' en aan de andere kant 'niet roken'. Ook bij ziekenhuizen komt het meer en meer.quote:Op woensdag 30 juli 2008 05:58 schreef beumre het volgende:
Logisch toch? Het evenwicht is zoek. Nu rokers naar buiten moeten om te paffen zitten ze met zijn allen bij elkaar vlakbij de ingang, wil je dus in en uit, of ook buiten zitten, wordt je dus opeens geconfronteerd met een veel hogere concentratie rokers en en rook. En om een of andere reden blijven ze elkaars gezelschap opzoeken.
Ik ben anti-roken, maar enigszins sceptisch over het nut van een algemeen rookverbod binnen, maar tot mijn eigen verbazing irriteerd het me inderdaad mateloos dat ik nu buiten blijkbaar niet meer in de "frisse" lucht zit. Het is denk ik met name een sociaal fenomeen. De hunkerende roker loopt met sigaret in de aanslag naar buiten (een beetje aandoenlijk beeld wel) en steekt dan onmiddellijk bij het passeren van de drempel de hens in zijn sigaretje. Maar ja. Daar kan je dus niet omheen als je ook gebruik wil maken van die in of uitgang. Laten we eerst maar eens even wennen aan de nieuwe situatie en de roker niet nog verder in de verdediging dringen. Misschien gaan ze zelfs een keer hun peuken opruimen die nu bij honderden buiten de dicotheken als moderne duivenpoep op de stoep liggen. Amen
Als niemand meer wat op straat zou gooien, zouden er een hoop mensen werkeloos worden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zucht, het gaat over sigarettenpeuken, niet over wat anders.
Maaromdat automobilisten hun lege blikje in de berm pleuren mogen rokers hun peuk op straat pleuren dus?
En het OV.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:19 schreef L.Denninger het volgende:
Mag ik dan ook mensen met te veel (slechte) aftershave op wegsturen van het terras ?
Vies is subjectief en als je een beetje had opgelet, zal elke roker jouw graag van dienst zijn als er gewoon rook en rookvrije horeca komt. Dan kunnen wij lekker roken in ons type horeca en jij kunt lekker schoon zitten in het andere type. Prima lijkt me dat. Mensen die zo tolerant hoef ik toch niet in mijn omgeving te hebben.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef beumre het volgende:
Prachtig is het hoe er vanalles met de haren bijgesleept wordt om met een excuus te komen. Asbakken, auto's, zeikorganisaties, etc. Laten we een ding nu eens duidelijk stellen. Roken is een vieze asociale en ongezonde bezigheid. Ongeacht waar je het doet. binnen of buiten. Buiten op een terras zal de ongezonde kant ervan verwaarloosbaar zijn, maar het blijft vies, en het blijft asociaal. Natuurlijk gaan nu de rokers op de achterste benen staan in "oprechte"verontwaardiging. Maar iedere roker weet het zelf. Ik wil helemaal niet eens dat er geen plek meer overblijft waar gerookt mag worden. Maar ik wil dat rokers zich eens gewoon objectief realiseren dat het opsteken van een sigaret gewoon elke keer een enorme inbreuk is op de directe leefomgeving van iedereen die het kan zien of ruiken. Ook op de mensen die er heel beleefd niets van zeggen.
Het horeca rookverbod is alleen maar een maatregel waardoor er een nieuwe rookvrije zone is ontstaan. Maar dat wordt nu gebruikt als "wisselgeld" om elders wel overlast te veroorzaken. En dan natuurlijk de smoesjes er om heen... "de uitlaatgassen zijn veel erger"
Lieve rokers als ik moet kiezen tussen midden op de autoweg staan en daar uitlaatgassen inademen en op een terras zitten waar gerookt wordt kies ik ook het terras. Maar daarmee is het niet ok. Roken op een terras was vóór 1 juli ook al vies en zal het altijd blijven. Amen |:)
En weer gaat de keuze van de roker voor aan de niet roker.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:49 schreef miss_sly het volgende:
Gaan die mensen die last hebben van sigarettenrook op het terras toch lekker in de reeds rookvrije zone zitten: binnen!
Jij kan misschien wel je selectie maken tussen vrienden/familie die wel of niet roken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vies is subjectief en als je een beetje had opgelet, zal elke roker jouw graag van dienst zijn als er gewoon rook en rookvrije horeca komt. Dan kunnen wij lekker roken in ons type horeca en jij kunt lekker schoon zitten in het andere type. Prima lijkt me dat. Mensen die zo tolerant hoef ik toch niet in mijn omgeving te hebben.
Overlast is afhankelijk van persoon van persoon. Het gezondheidaspect is hier niet meer van toepassing. Ik stoor me ook wel eens aan anderen en hun gewoontes. Persoonlijk denk ik leven en laten leven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:59 schreef M-AH het volgende:
[..]
En weer gaat de keuze van de roker voor aan de niet roker.
Waarom zou een niet roker plaats moeten maken voor de persoon die overlast veroorzaakt.
Nooit zelf jong geweest? Jongeren maken nou eenmaal herrie als ze in een groep zijjn. Zolang ze nietss slopen kan ik me er niet al te druk over maken. Al helemaal niet als het voor elven 's avonds is.quote:Als er in jou straat een groep jongeren herrie loopt te maken, dan ga jij toch ook niet 3 straten verder slapen. Maar bel je bijv. de politie om ervoor te zorgen dat ze weg gaan.
Same thing diffrent story
Ik maak geen selectie en beoordeel niemand op wel of niet roken. Ik ken genoeg niet rokers, maar de meeste vonden het rookverbod in de horeca geheel onnodig en overbodig. Diegenen staan nu dus ook, net zoals de meeste andere niet rokers gewoon buiten bij de rokers.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:03 schreef M-AH het volgende:
[..]
Jij kan misschien wel je selectie maken tussen vrienden/familie die wel of niet roken.
Ik doe dat echter niet, ik ga mijn familie niet beoordelen op het feit dat ze roken of niet.
En al heb ik een vriend die zich helemaal doodpaft, ik ga hem daar niet over beoordelen.
Niemand verplicht jou iets, je kunt je vriend of famillie ook meenemen naar de niet rokers tenten.quote:Daarom is de keuze betreft een rookplek ook niet bepaald handig, de rokers verplicht mij dan dus om afstand te nemen van mijn vrienden/familie die rookt. Werkt niet, punt.
In Spanje is het de keuze aan de ondernemen onder een bepaald vloeroppervlak. Ik meen 40m2, alles daarboven moet rookvrij. Volgens mij geldt dat voor de meerderheid van de horecatenten in Spanje. Onzin dus wat je beweert.quote:Om een voorbeeld te nemen aan spanje, daar is er ook een rookverbod. Echter mag de ondernemer de keuze maken of er gerookt mag worden of niet, alleen hele grote organistatie moeten verplicht voor 70% rookvrij zijn. Resultaat, 90% van de horeca mag gerookt worden.
Conclusie, de roker kan kiezen, de niet roker niet. Eerlijk? ik vind van niet.
Wat een belachelijk vooroordeel maak je weer.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Overlast is afhankelijk van persoon van persoon. Het gezondheidaspect is hier niet meer van toepassing. Ik stoor me ook wel eens aan anderen en hun gewoontes. Persoonlijk denk ik leven en laten leven.
[..]
Nooit zelf jong geweest? Jongeren maken nou eenmaal herrie als ze in een groep zijjn. Zolang ze nietss slopen kan ik me er niet al te druk over maken. Al helemaal niet als het voor elven 's avonds is.
Wat een belachelijke misvatting, ik wil niet andere het leven zuur maken. Ik wil voorkomen dat andere MIJN leven zuur maken. Want de kans dat de sigaret dat doet, is nou eenmaal aanwezig. Dat ik nu kan kiezen of ik in de rook ga staan of niet vind ik heerlijk. Hiervoor kon ik die keuze niet maken.quote:Maar ja, jij bent blijkbaar zo'n zeiker die geen leven heeft en het daarom nodig vindt om anderen het leven zuur te maken.
En gelukkig valt jou vriendengroep niet onder de gehele bevolking, duidelijk maken jou vrienden de keuze om ook buiten te gaan staan. Ik zal dat samen met waarschijnlijk vele andere niet doen. Ik kies er voor om uit de rook te gaan staan, wat is het toch fijn om een eindelijk een te kunnen kiezen, want hiervoor. Kon ik dat eigenlijk niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
[quote]
Ik maak geen selectie en beoordeel niemand op wel of niet roken. Ik ken genoeg niet rokers, maar de meeste vonden het rookverbod in de horeca geheel onnodig en overbodig. Diegenen staan nu dus ook, net zoals de meeste andere niet rokers gewoon buiten bij de rokers.
De reden dat ze het niet willen is natuurlijk de verslaving, Niemand verplicht mij iets, maar ik MOET wel kiezen, nu kan ik zelf bepalen of ik kies. Om weer even terug te komen op het kopje overlast, jij gaat toch ook de overlast veroozaker niet uit de weg. Met niets gaat dat zo, waarom zou dat met roken wel zo gaan.quote:Niemand verplicht jou iets, je kunt je vriend of famillie ook meenemen naar de niet rokers tenten.
Maar ik begrijp eigenlijk best waarom ze dat niet willen.
Helaas is dit wel zo, een vriend van mij is op het moment aan het werk in spanje in de horeca, hij kon mij haarfijn uitleggen hoe het in elkaar zit. En werkelijk waar, in 90% van alle horeca ondernemingen mag gerookt worden.quote:In Spanje is het de keuze aan de ondernemen onder een bepaald vloeroppervlak. Ik meen 40m2, alles daarboven moet rookvrij. Volgens mij geldt dat voor de meerderheid van de horecatenten in Spanje. Onzin dus wat je beweert.
Over het algemeen, en ik kan me vergissen, kom je vrij weinig terrassen binnen tegen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:15 schreef M-AH het volgende:
Gewoon, buiten!
Dat je iets niet lekker vindt ruiken, ok. Maar iemand asociaal noemen omdat je hem iets ZIET doen zegt meer over jezelf dan over die persoon, lijkt me.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef beumre het volgende:
Maar ik wil dat rokers zich eens gewoon objectief realiseren dat het opsteken van een sigaret gewoon elke keer een enorme inbreuk is op de directe leefomgeving van iedereen die het kan zien of ruiken.
En je bent een erg gevoelig persoon als je er al niet tegen kan langs iemand te lopen die buiten rookt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat je iets niet lekker vindt ruiken, ok. Maar iemand asociaal noemen omdat je hem iets ZIET doen zegt meer over jezelf dan over die persoon, lijkt me.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Persoonlijk ben ik van mening dat we gewooon met teveel mensen te dicht op elkaar leven en dat een deel zich om de haverklap aan anderen begint te storen, ongeacht wat ze doen. We zullen gewoon wat toleranter naar elkaar moeten zijn. Als iedereen alle dingen die hem persoonlijk storen gaat benoemen en uit gaat dragen hebben we straks de grootste ellende, want iedereen stoort zich wel ergens aan. Daar ontkom je niet aan. Dat is leven en laten leven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:15 schreef M-AH het volgende:
[..]
Wat een belachelijk vooroordeel maak je weer.
In ben zelfs nog jong om daar even mee te beginnen. En ik maak ook wel eens herrie, maar ik wou alleen even het voorbeeld neerleggen. Als jij je ergens aan stoort, of ergens last van heb dan vind ik dat je in deze maatschappij daar iets van kan zeggen, en dan verwacht ik dat de persoon die het overlast, zonder enige nuttige reden veroorzaakt daar meer stopt, normen en waarden right?
gezondheid aspect gaat niet op op het terrasquote:De definitie van overlast kan je natuurlijk zo bekijken zoals je zelf wilt, maar zodra roken effect heeft op mijn gezondheid beschouw ik dat ook als overlast, en dat het slecht is, is voor iedereen hetzelfde.
Ik vind ook verschillende dingen stinken en er vies uitzien. So be it.quote:Daarnaast komt er bij mij nog de factor bij dat ik het vind stinken en het er vies uit vind zien. Maar daar laat ik mij meestal niet over uit, iets met leven en laten leven.
[..]
Hallo, we hebben het hier over roken verbieden op terassen. We zijn al buiten. Verder ben jij zelf degene die je leven zuur maakt door het je allemaal zo verschrikkelijk aan te trekkkenquote:Wat een belachelijke misvatting, ik wil niet andere het leven zuur maken. Ik wil voorkomen dat andere MIJN leven zuur maken. Want de kans dat de sigaret dat doet, is nou eenmaal aanwezig. Dat ik nu kan kiezen of ik in de rook ga staan of niet vind ik heerlijk. Hiervoor kon ik die keuze niet maken.
Rokers kunnen ook hun keuze maken, roken of niet. Alleen rook dan op een plek waar een niet roker er geen last van heeft, en dat is, jammer maar waar voor de rokers. Gewoon, buiten!
Niet helemaal, jij/roker rookt zonder na te denken dat je andere misschien schade aan zijn lichaam kan toedienen. Jij/roker, rookt zonder er over na te denken dat er andere zijn die het misschien vinden stinken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat je iets niet lekker vindt ruiken, ok. Maar iemand asociaal noemen omdat je hem iets ZIET doen zegt meer over jezelf dan over die persoon, lijkt me.
Ik heb een parfum op dat anderen misschien ook vinden stinken. Ben ik nu asociaal?quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef M-AH het volgende:
[..]
Niet helemaal, jij/roker rookt zonder na te denken dat je andere misschien schade aan zijn lichaam kan toedienen. Jij/roker, rookt zonder er over na te denken dat er andere zijn die het misschien vinden stinken.
Lijkt mij toch asociaal?
je bent echt niet de enige met een stinkende parfum. iedereen met halve liters Axe aftershave in de ochtendquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb een parfum op dat anderen misschien ook vinden stinken. Ben ik nu asociaal?
Volgens mij ben jij een beetje erg gevoelig.
Ja. En iemand draagt een kledingstuk dat pijn doet aan mijn ogen ... Heeft zijn haar weken niet gewassen, waardoor ik rillingen over mijn lijf krijg ... Heeft nog nooit van deo gehoord en stinkt een uur in de wind ... Eet een vette snack ... Loopt met een hond die ik eng vind ... Rijdt door mijn straat met twee uitlaten ...quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef M-AH het volgende:
Niet helemaal, jij/roker rookt zonder na te denken dat je andere misschien schade aan zijn lichaam kan toedienen. Jij/roker, rookt zonder er over na te denken dat er andere zijn die het misschien vinden stinken.
Lijkt mij toch asociaal?
Enigsinds heb je wel gelijk, alleen dat tolerant is een beetje dubbel. Ik vind niet bepaald tolerant dat iemand voor zichzelf bepaald dat hij mijn longen/lichaam schade mag toedienen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Persoonlijk ben ik van mening dat we gewooon met teveel mensen te dicht op elkaar leven en dat een deel zich om de haverklap aan anderen begint te storen, ongeacht wat ze doen. We zullen gewoon wat toleranter naar elkaar moeten zijn. Als iedereen alle dingen die hem persoonlijk storen gaat benoemen en uit gaat dragen hebben we straks de grootste ellende, want iedereen stoort zich wel ergens aan. Daar ontkom je niet aan. Dat is leven en laten leven.
Wat is dat nou weer voor onzin, als ik een water wil drinken op het terras lijkt mij dat niet ongezond, ik zit zo echt niet in elkaar. Ik drink inderdaad ook wel eens een biertje omdat ik dat lekker vind. Roken vind ik alleen nutteloos en asociaal, voornamelijk omdat je andere schade toebrengt, en dus niet nadenkt over het welzijn van je medemens. Ongezond eten of drinken gaat daar niet ana op natuurlijkquote:gezondheid aspect gaat niet op op het terras
Daar gaat het in principe ook niet over, en mij hoor je daar verder ook niet over klagen zoals ik ook al neerzet. Maar ongezond vind ik iets anders.quote:Ik vind ook verschillende dingen stinken en er vies uitzien. So be it.
Dat is het verschil tussen jou en mij, onheil van buitenaf vind ik behoorlijk onprettig, daarnaast snap ik roken ook niet. Het heeft geen bijeffecten naast verslaving, je voelt je er niet prettiger door, je wordt er niet losser door. Als je van alcohol drinken nou ook je buurman besmet had ik daar waarschijnlijk veel minder over geklaagt, dat men alcohol drinkt kan ik nl. nog snappen. Roken gewoon echt niet.quote:Hallo, we hebben het hier over roken verbieden op terassen. We zijn al buiten. Verder ben jij zelf degene die je leven zuur maakt door het je allemaal zo verschrikkelijk aan te trekkken
En nou eens iets dat ook aansluit op het feit dat het mij schade toedient.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. En iemand draagt een kledingstuk dat pijn doet aan mijn ogen ... Heeft zijn haar weken niet gewassen, waardoor ik rillingen over mijn lijf krijg ... Heeft nog nooit van deo gehoord en stinkt een uur in de wind ... Eet een vette snack ... Loopt met een hond die ik eng vind ... Rijdt door mijn straat met twee uitlaten ...
het grootste aspect ligt niet op het feit van geur, of aanzicht. Maar op de schadelijkheid.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb een parfum op dat anderen misschien ook vinden stinken. Ben ik nu asociaal?
Volgens mij ben jij een beetje erg gevoelig.
Een dubbele uitlaat is behoorlijk smerig en schadelijk met al die fijnstof.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:49 schreef M-AH het volgende:
[..]
En nou eens iets dat ook aansluit op het feit dat het mij schade toedient.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:50 schreef M-AH het volgende:
[..]
het grootste aspect ligt niet op het feit van geur, of aanzicht. Maar op de schadelijkheid.
Linkje naar gedegen onderzoek wat onomstotelijk aantoont dat sigarettenrook zelfs buiten schadelijk is? Bij voorkeur iets met vergelijkingen ten opzichte van de gemiddelde luchtkwaliteit.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:50 schreef M-AH het volgende:
[..]
het grootste aspect ligt niet op het feit van geur, of aanzicht. Maar op de schadelijkheid.
Blijkbaar liever tig auto's met dubbele uitlaten die langs het terras scheuren dan een tevreden roker een paar terrasstoelen van je vandaan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:51 schreef Dagonet het volgende:
Een dubbele uitlaat is behoorlijk smerig en schadelijk met al die fijnstof.
De argumenten worden steeds gekker! Ik vind zoveel mensen en dingen er vies uit zien. Verbieden dan maar?quote:
het gaat hier om het feit dat mijn roken op het terras jouw gezondheid schade doet oplopen. Ik zeg dat dat niet waar is en dat je meer gezondheidrisico loopt door de langsrijdende auto's dan door die paar sigaretten.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:49 schreef M-AH het volgende:
[..]
Enigsinds heb je wel gelijk, alleen dat tolerant is een beetje dubbel. Ik vind niet bepaald tolerant dat iemand voor zichzelf bepaald dat hij mijn longen/lichaam schade mag toedienen.
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin, als ik een water wil drinken op het terras lijkt mij dat niet ongezond, ik zit zo echt niet in elkaar. Ik drink inderdaad ook wel eens een biertje omdat ik dat lekker vind. Roken vind ik alleen nutteloos en asociaal, voornamelijk omdat je andere schade toebrengt, en dus niet nadenkt over het welzijn van je medemens. Ongezond eten of drinken gaat daar niet ana op natuurlijk
Tja ik snap van zoveel mensen niet waarom ze doen wat ze doen. Maar ik kan me er verder niet zo aan storenquote:Daar gaat het in principe ook niet over, en mij hoor je daar verder ook niet over klagen zoals ik ook al neerzet. Maar ongezond vind ik iets anders.
Dat is het verschil tussen jou en mij, onheil van buitenaf vind ik behoorlijk onprettig, daarnaast snap ik roken ook niet. Het heeft geen bijeffecten naast verslaving, je voelt je er niet prettiger door, je wordt er niet losser door. Als je van alcohol drinken nou ook je buurman besmet had ik daar waarschijnlijk veel minder over geklaagt, dat men alcohol drinkt kan ik nl. nog snappen. Roken gewoon echt niet.
Het liefst met de radio dan ook nog keihard aan te beaten.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:57 schreef Copycat het volgende:
Blijkbaar liever tig auto's met dubbele uitlaten die langs het terras scheuren dan een tevreden roker een paar terrasstoelen van je vandaan.
Ja, we gaan gewoon van elke nederlander een lijst maken waar iedereen zich aan stoort en dan gaan we dat allemaal verbieden. Wat zullen we een prachtige storingsvrije maatschappij krijgen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:57 schreef bloodymary het volgende:
[..]
De argumenten worden steeds gekker! Ik vind zoveel mensen en dingen er vies uit zien. Verbieden dan maar?
Jij begon over dingen die je vond stinken of er vies uitzien, CC sluit daar prima op aan. Ben je je eigen domme argumenten nu al vergeten?quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:49 schreef M-AH het volgende:
[..]
En nou eens iets dat ook aansluit op het feit dat het mij schade toedient.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:06 schreef bloodymary het volgende:
Maar dan met rookkamers ipv gaskamers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |