Is niet nodig, want het terras hangt al vol met uitlaatgassen en toch gaan die mensen klagen over sigarettenrookquote:Op woensdag 30 juli 2008 08:59 schreef Drugshond het volgende:
Je zou bijna een PVC-rookbom op het terras willen afsteken om je punt duidelijk te maken.
Oh jah, men probeert de rokers tegemoet te komen met rookzuilen (ze hadden ook het hele station als werkplek kunnen noemen, en dus helemaal rookvrij maken) Maar neehee, dat is niet goed genoeg, we gaan lekker afgeven op die rookzuilen en als "protest" de peuk er maar naast gooien, ipv deze even in een prullenbak te gooien..quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je bedoelt die niet functionerende dingen waar je je peuk niet goed uit kan drukken zodat er vaak meer rook geproduceerd wordt uit dat ding dan een gemiddelde kolencentrale? Die slecht ontworpen dingen? Vind je het echt gek dat die niet gebruikt worden?
Idd, maar over de uitlaatgassen hoor je (nog) niets overquote:Op woensdag 30 juli 2008 09:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Is niet nodig, want het terras hangt al vol met uitlaatgassen en toch gaan die mensen klagen over sigarettenrook
Zucht, het gaat over sigarettenpeuken, niet over wat anders.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Bij tankstations staan ook vuilnisbakken.
Ga eens langs de Nederlandse wegen kijken, om te huilen die automobilisten.
Om dit fenomeen tegen te gaan zie je (na 4 jaar met rookverbod) in Noorwegen nu steeds vaker rookvrije zones rond de ingangen. Op het vliegveld bijvoorbeeld is het niet toegestaan om binnen 10 meter van de ingang te roken, en deze zone is op de straat duidelijk gemaakt met een paar dikke witte strepen met aan de ene kant 'rookzone' en aan de andere kant 'niet roken'. Ook bij ziekenhuizen komt het meer en meer.quote:Op woensdag 30 juli 2008 05:58 schreef beumre het volgende:
Logisch toch? Het evenwicht is zoek. Nu rokers naar buiten moeten om te paffen zitten ze met zijn allen bij elkaar vlakbij de ingang, wil je dus in en uit, of ook buiten zitten, wordt je dus opeens geconfronteerd met een veel hogere concentratie rokers en en rook. En om een of andere reden blijven ze elkaars gezelschap opzoeken.
Ik ben anti-roken, maar enigszins sceptisch over het nut van een algemeen rookverbod binnen, maar tot mijn eigen verbazing irriteerd het me inderdaad mateloos dat ik nu buiten blijkbaar niet meer in de "frisse" lucht zit. Het is denk ik met name een sociaal fenomeen. De hunkerende roker loopt met sigaret in de aanslag naar buiten (een beetje aandoenlijk beeld wel) en steekt dan onmiddellijk bij het passeren van de drempel de hens in zijn sigaretje. Maar ja. Daar kan je dus niet omheen als je ook gebruik wil maken van die in of uitgang. Laten we eerst maar eens even wennen aan de nieuwe situatie en de roker niet nog verder in de verdediging dringen. Misschien gaan ze zelfs een keer hun peuken opruimen die nu bij honderden buiten de dicotheken als moderne duivenpoep op de stoep liggen. Amen
Als niemand meer wat op straat zou gooien, zouden er een hoop mensen werkeloos worden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zucht, het gaat over sigarettenpeuken, niet over wat anders.
Maaromdat automobilisten hun lege blikje in de berm pleuren mogen rokers hun peuk op straat pleuren dus?
En het OV.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:19 schreef L.Denninger het volgende:
Mag ik dan ook mensen met te veel (slechte) aftershave op wegsturen van het terras ?
Vies is subjectief en als je een beetje had opgelet, zal elke roker jouw graag van dienst zijn als er gewoon rook en rookvrije horeca komt. Dan kunnen wij lekker roken in ons type horeca en jij kunt lekker schoon zitten in het andere type. Prima lijkt me dat. Mensen die zo tolerant hoef ik toch niet in mijn omgeving te hebben.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef beumre het volgende:
Prachtig is het hoe er vanalles met de haren bijgesleept wordt om met een excuus te komen. Asbakken, auto's, zeikorganisaties, etc. Laten we een ding nu eens duidelijk stellen. Roken is een vieze asociale en ongezonde bezigheid. Ongeacht waar je het doet. binnen of buiten. Buiten op een terras zal de ongezonde kant ervan verwaarloosbaar zijn, maar het blijft vies, en het blijft asociaal. Natuurlijk gaan nu de rokers op de achterste benen staan in "oprechte"verontwaardiging. Maar iedere roker weet het zelf. Ik wil helemaal niet eens dat er geen plek meer overblijft waar gerookt mag worden. Maar ik wil dat rokers zich eens gewoon objectief realiseren dat het opsteken van een sigaret gewoon elke keer een enorme inbreuk is op de directe leefomgeving van iedereen die het kan zien of ruiken. Ook op de mensen die er heel beleefd niets van zeggen.
Het horeca rookverbod is alleen maar een maatregel waardoor er een nieuwe rookvrije zone is ontstaan. Maar dat wordt nu gebruikt als "wisselgeld" om elders wel overlast te veroorzaken. En dan natuurlijk de smoesjes er om heen... "de uitlaatgassen zijn veel erger"
Lieve rokers als ik moet kiezen tussen midden op de autoweg staan en daar uitlaatgassen inademen en op een terras zitten waar gerookt wordt kies ik ook het terras. Maar daarmee is het niet ok. Roken op een terras was vóór 1 juli ook al vies en zal het altijd blijven. Amen |:)
En weer gaat de keuze van de roker voor aan de niet roker.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:49 schreef miss_sly het volgende:
Gaan die mensen die last hebben van sigarettenrook op het terras toch lekker in de reeds rookvrije zone zitten: binnen!
Jij kan misschien wel je selectie maken tussen vrienden/familie die wel of niet roken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vies is subjectief en als je een beetje had opgelet, zal elke roker jouw graag van dienst zijn als er gewoon rook en rookvrije horeca komt. Dan kunnen wij lekker roken in ons type horeca en jij kunt lekker schoon zitten in het andere type. Prima lijkt me dat. Mensen die zo tolerant hoef ik toch niet in mijn omgeving te hebben.
Overlast is afhankelijk van persoon van persoon. Het gezondheidaspect is hier niet meer van toepassing. Ik stoor me ook wel eens aan anderen en hun gewoontes. Persoonlijk denk ik leven en laten leven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:59 schreef M-AH het volgende:
[..]
En weer gaat de keuze van de roker voor aan de niet roker.
Waarom zou een niet roker plaats moeten maken voor de persoon die overlast veroorzaakt.
Nooit zelf jong geweest? Jongeren maken nou eenmaal herrie als ze in een groep zijjn. Zolang ze nietss slopen kan ik me er niet al te druk over maken. Al helemaal niet als het voor elven 's avonds is.quote:Als er in jou straat een groep jongeren herrie loopt te maken, dan ga jij toch ook niet 3 straten verder slapen. Maar bel je bijv. de politie om ervoor te zorgen dat ze weg gaan.
Same thing diffrent story
Ik maak geen selectie en beoordeel niemand op wel of niet roken. Ik ken genoeg niet rokers, maar de meeste vonden het rookverbod in de horeca geheel onnodig en overbodig. Diegenen staan nu dus ook, net zoals de meeste andere niet rokers gewoon buiten bij de rokers.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:03 schreef M-AH het volgende:
[..]
Jij kan misschien wel je selectie maken tussen vrienden/familie die wel of niet roken.
Ik doe dat echter niet, ik ga mijn familie niet beoordelen op het feit dat ze roken of niet.
En al heb ik een vriend die zich helemaal doodpaft, ik ga hem daar niet over beoordelen.
Niemand verplicht jou iets, je kunt je vriend of famillie ook meenemen naar de niet rokers tenten.quote:Daarom is de keuze betreft een rookplek ook niet bepaald handig, de rokers verplicht mij dan dus om afstand te nemen van mijn vrienden/familie die rookt. Werkt niet, punt.
In Spanje is het de keuze aan de ondernemen onder een bepaald vloeroppervlak. Ik meen 40m2, alles daarboven moet rookvrij. Volgens mij geldt dat voor de meerderheid van de horecatenten in Spanje. Onzin dus wat je beweert.quote:Om een voorbeeld te nemen aan spanje, daar is er ook een rookverbod. Echter mag de ondernemer de keuze maken of er gerookt mag worden of niet, alleen hele grote organistatie moeten verplicht voor 70% rookvrij zijn. Resultaat, 90% van de horeca mag gerookt worden.
Conclusie, de roker kan kiezen, de niet roker niet. Eerlijk? ik vind van niet.
Wat een belachelijk vooroordeel maak je weer.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Overlast is afhankelijk van persoon van persoon. Het gezondheidaspect is hier niet meer van toepassing. Ik stoor me ook wel eens aan anderen en hun gewoontes. Persoonlijk denk ik leven en laten leven.
[..]
Nooit zelf jong geweest? Jongeren maken nou eenmaal herrie als ze in een groep zijjn. Zolang ze nietss slopen kan ik me er niet al te druk over maken. Al helemaal niet als het voor elven 's avonds is.
Wat een belachelijke misvatting, ik wil niet andere het leven zuur maken. Ik wil voorkomen dat andere MIJN leven zuur maken. Want de kans dat de sigaret dat doet, is nou eenmaal aanwezig. Dat ik nu kan kiezen of ik in de rook ga staan of niet vind ik heerlijk. Hiervoor kon ik die keuze niet maken.quote:Maar ja, jij bent blijkbaar zo'n zeiker die geen leven heeft en het daarom nodig vindt om anderen het leven zuur te maken.
En gelukkig valt jou vriendengroep niet onder de gehele bevolking, duidelijk maken jou vrienden de keuze om ook buiten te gaan staan. Ik zal dat samen met waarschijnlijk vele andere niet doen. Ik kies er voor om uit de rook te gaan staan, wat is het toch fijn om een eindelijk een te kunnen kiezen, want hiervoor. Kon ik dat eigenlijk niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
[quote]
Ik maak geen selectie en beoordeel niemand op wel of niet roken. Ik ken genoeg niet rokers, maar de meeste vonden het rookverbod in de horeca geheel onnodig en overbodig. Diegenen staan nu dus ook, net zoals de meeste andere niet rokers gewoon buiten bij de rokers.
De reden dat ze het niet willen is natuurlijk de verslaving, Niemand verplicht mij iets, maar ik MOET wel kiezen, nu kan ik zelf bepalen of ik kies. Om weer even terug te komen op het kopje overlast, jij gaat toch ook de overlast veroozaker niet uit de weg. Met niets gaat dat zo, waarom zou dat met roken wel zo gaan.quote:Niemand verplicht jou iets, je kunt je vriend of famillie ook meenemen naar de niet rokers tenten.
Maar ik begrijp eigenlijk best waarom ze dat niet willen.
Helaas is dit wel zo, een vriend van mij is op het moment aan het werk in spanje in de horeca, hij kon mij haarfijn uitleggen hoe het in elkaar zit. En werkelijk waar, in 90% van alle horeca ondernemingen mag gerookt worden.quote:In Spanje is het de keuze aan de ondernemen onder een bepaald vloeroppervlak. Ik meen 40m2, alles daarboven moet rookvrij. Volgens mij geldt dat voor de meerderheid van de horecatenten in Spanje. Onzin dus wat je beweert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |