abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60373828
Welkom in het achtste Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7

"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_60373856
quote:
Op zondag 27 juli 2008 08:58 schreef W1ZZ het volgende:
Maar je hoeft natuurlijk geen scheikundige te zijn om de sensatie die van deze recensie af druipt te proeven. Burr was altijd onvoorwaardelijk lyrisch over alles dat JCE deed.
pi_60374274
Hoi ben ik weer. Ik kende nog helemaal niets van MPG (Maître Parfumeur et Gantier) dus ik heb net op eBay een pakketje samples van al hun geuren besteld (dertig in totaal):

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=180185022040

Wellicht voor jullie ook interessant? ~ ¤23,54 incl. shipping.

[ Bericht 4% gewijzigd door W1ZZ op 27-07-2008 10:22:22 ]
  zondag 27 juli 2008 @ 10:15:33 #4
177247 roffelpantoffel
www.weeklyfun.nl
pi_60374296
Pfff, gisteren bruine bonen op! Kan wel wat geurtjes gebruiken hier!
pi_60374603
quote:
Op zondag 27 juli 2008 10:12 schreef W1ZZ het volgende:
Hoi ben ik weer. Ik kende nog helemaal niets van MPG (Maître Parfumeur et Gantier) dus ik heb net op eBay een pakketje samples van al hun geuren besteld (dertig in totaal):

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=180185022040

Wellicht voor jullie ook interessant? ~ ¤23,54 incl. shipping.
Is voor het eerst dat ik iemand over MPG hoor (nahja lees haha)
Heb deze geurlijn zelf mogen verkopen in de tijd dat ik werkzaam was in een luxe parfumerie in A'dam (die helaas weg is)
Geweldige lijn, al vind ik de geuren soms erg aanwezig.

Wat ik persoonlijk zo mooi vind aan deze geuren is het verloop ervan. Wanneer je het opdoet ruikt het flink anders dan na een tijdje. Is normaal bij geuren, maar bij deze lijn veel duidelijker aanwezig.

Mijn nr.1 favoriet is Secrète Datura
Verder vind ik Jardin Blanc, Sanguine Muskissime, Rose Muskissime, Eau de Camélia Chinois en Or des Indes super! De laatst genoemde lijkt best op L'Heure Blue van Guerlain moet ik zeggen.

Dit zijn dan dames geuren. De herengeuren zijn ook erg mooi
Bijv. Ambre Précieux, Jardin du Nil, Secret Mélange, Garrigue en Grain de plaisir.

Ben erg benieuwd hoe je de samples vind! En je hebt me op een idee gebracht
Aangezien dit in NL lastig verkrijgbaar is, is het aanvragen van de samples een goeie. Oh reminds me! Heb nog een doosje met miniaturen die ik vergeten was... Tijd om uit de kast te halen en ruiken of ze nog goed zijn. Heb t al een behoorlijke tijd liggen.
pi_60374707
Ik ben ook heel benieuwd! Ik weet echt helemaal niets van dit huis, heb me er om de één of andere reden tot nu toe ook nooit in geïnteresseerd. Maar ben wel een beetje klaar met de bekendere nichehuizen dus nu weer eens wat anders ontdekken

Ik zag op hun website trouwens dat het in NL alleen bij Katz Cosmetics in A'dam te verkrijgen is.
  zondag 27 juli 2008 @ 11:54:18 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60375225
Moleculen
Confidence through competence
pi_60377992
quote:
Op zondag 27 juli 2008 09:13 schreef W1ZZ het volgende:

[..]
true that

tvp
pi_60380621
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:54 schreef Stereotomy het volgende:
Moleculen
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:00 schreef Stereotomy het volgende:
Gast, jij bent gewoon homo
pi_60381477
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:54 schreef Stereotomy het volgende:
Moleculen
Gast, jij bent gewoon methylbenzodioxepinosexueel.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:46:56 #11
55709 Stereotomy
pi_60382516
Niet-beta paupers

Ik heb hier een 4ml mini van Caron pour un Homme. Hij is te old-style voor mij. Ruilen tegen iets anders of overkopen voor 3 EUR incl. verzenden?
pi_60382798
Terug Vind Parfum
  zondag 27 juli 2008 @ 20:27:23 #13
55709 Stereotomy
pi_60383192
Ik las op BN interessante postings over Loewe, dat Spaanse LVMH-merk. Ik ken hiervan alleen Solo, en ik vond het een non-descript geurtje. Iemand anders meer geprobeerd van dit merk?
pi_60383839
Geen idee heb er geen ervaring mee. Staat het bij Douglas of is het niche?
pi_60383963
@Stereo: over Brut, die is helaas wel grondig geherformuleerd. Een van de oude hoofdbestanddelen, nitromusk (benzeenring met een nitrietgroep eraan) is verboden omdat sommige mensen er uitslag van kregen.

(Bron: Turin, The Secret of Scent, p71)
pi_60384541
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:03 schreef W1ZZ het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd! Ik weet echt helemaal niets van dit huis, heb me er om de één of andere reden tot nu toe ook nooit in geïnteresseerd. Maar ben wel een beetje klaar met de bekendere nichehuizen dus nu weer eens wat anders ontdekken

Ik zag op hun website trouwens dat het in NL alleen bij Katz Cosmetics in A'dam te verkrijgen is.
Groot gelijk, iets nieuws ontdekken!

Is idd alleen daar te koop. Voorheen werd het verkocht bij de Glamour Shop welke ook in het Magna Plaza zat (waar ik dus gewerkt heb) maar die zit er al enige tijd niet meer.
Heb wel een paar online shops gezien die het verkopen, niet naar gekeken of ze naar NL verzenden, maar zal vast wel.

Leuk topic om te volgen trouwens. Was aardig thuis in de parfumerie wereld en het is leuk om te zien dat er ook mensen zijn die ook andere geuren dragen dan de ge-eikte commerciele geuren
  zondag 27 juli 2008 @ 21:45:48 #17
55709 Stereotomy
pi_60384547
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:12 schreef W1ZZ het volgende:
@Stereo: over Brut, die is helaas wel grondig geherformuleerd. Een van de oude hoofdbestanddelen, nitromusk (benzeenring met een nitrietgroep eraan) is verboden omdat sommige mensen er uitslag van kregen.

(Bron: Turin, The Secret of Scent, p71)

Ik vind die Kruitvatgeurtjes wel grappig. Ik zie hier in de stad ook steeds meer reclame voor een gouwe ouwe, Tabac. Fraai geurtje voor de prijs!
  zondag 27 juli 2008 @ 21:46:45 #18
55709 Stereotomy
pi_60384577
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:45 schreef Mayla het volgende:

[..]

Groot gelijk, iets nieuws ontdekken!

Is idd alleen daar te koop. Voorheen werd het verkocht bij de Glamour Shop welke ook in het Magna Plaza zat (waar ik dus gewerkt heb) maar die zit er al enige tijd niet meer.
Heb wel een paar online shops gezien die het verkopen, niet naar gekeken of ze naar NL verzenden, maar zal vast wel.

Leuk topic om te volgen trouwens. Was aardig thuis in de parfumerie wereld en het is leuk om te zien dat er ook mensen zijn die ook andere geuren dragen dan de ge-eikte commerciele geuren
Wat heb jij allemaal in je wardrobe op dit moment?
pi_60384677
oeh, BaseNotes l33tspeak!
  zondag 27 juli 2008 @ 21:57:01 #20
55709 Stereotomy
pi_60384741
... en vertel gelijk hoe de longevity en sillage is.
pi_60385520
Trouwens Stereo, Caron Pour un Homme ruilen tegen een atomiser Le Labo Patchouli 24?
  zondag 27 juli 2008 @ 22:40:06 #22
55709 Stereotomy
pi_60385632
Okee.

Allebei 5 sterren van Luca Turin.
pi_60385683
Aight, gaat 'ie morgen op de post.
pi_60389356
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wat heb jij allemaal in je wardrobe op dit moment?
Uuhm op dit moment eigenlijk weer wat commerciële geuren, maar dat mag de pret niet drukken.

Draag op dit moment vaak XX van Hugo Boss, Allure Chanel, Esprit Horizon

Verder nog in de kast; Samsara, Champs Elysees en L'Heure Blue van Guerlain, Must van Gartier, 24 Faubourg van Hermes, Secrete Datura van MPG (al denk ik dat die niet meer goed is, maar t flesje is zo mooi en snuffel er nog wel eens aan haha), Eclix van La Perla en nog wel meer maar dat weet ik zo ff niet meer uit me hoofd haha
pi_60398535
Leuke collectie hoor! Als je een keer tijd/zin hebt, kun je dan wat meer over die Guerlains vertellen? Lijken me allemaal wel geschikte damesgeuren voor in de zomer?

Ik draag vandaag:

maar ook deze SL kan me nog niet echt bekoren, misschien nog een keer op een iets koelere dag proberen.
pi_60400829
Champs Elysees vind ik zelf t meeste gescikt voor de zomer van die drie
Topnoot: roos bloemblad, blad van mimosa
Hartnoot: mimosa, vlinderstruik, zwarte bes
Basisnoot: hout-noot, vanille

Samsara;
Topnoot: citrus-noot, ylang-ylang
Hartnoot: jasmijn, iris
Basisnoot: tonkaboon, sandalhout, vanille

L'heure Blue;
Topnoot: anijszaad-noot, bergamot
Hartnoot: anjer, viooltje, roos, neroli
Basisnoot: tonkaboon, iris, benzoin, balsem, vanille

Als je een lekkere zomerse geur van Guerlain wilt kan ik je ook nog de Aqua Allegoria serie aanbevelen! Zijn wat frisser en fruitiger, doen t goed als t warm weer is.

Ben bij de Douglas een keer tegen de lijn van SL aangelopen, maar heel vluchtig ff geroken. Toch maar eens gaan snuffelen!
pi_60402167
Laatst had een klant van me Champs Elysees op; ik vond 'm erg droog en scherp tot het punt dat ik dacht dat het iets van Montale was. Wel lekker maar ik was wel verbaasd toen ze me vertelde wat het was.

Re SL: om de een of andere reden kunnen de exportgeuren me totaal niet bekoren. Het is het steeds net niet, terwijl ik veel van de exclusifs wel lekker vind. Ik zou sommigen niet kopen maar ze zijn iig wel lekker vaak.
pi_60403220
Thx Mayla!

Waar is Guerlain eigenlijk het beste te krijgen? De Bijenkorf meen ik hier eens gelezen te hebben?

SL Chene behoort normaalgesproken toch ook tot de exclusifs? Ik raak nu wel meer benieuwd naar de meer geprezen SL geuren, binnenkort maar weer een perfumed court bestelling plaatsen.
pi_60403933
Bij de Bijenkorf in R'dam is alles van Guerlain te krijgen behalve de Parisiennes.

SL Chêne was altijd een exclusif ja maar ze voegen elk jaar één van de exclusifs toe aan de exports. Sommige tijdelijk (zoals Chergui), sommige permanent (zoals Chêne). De exclusifs zijn per ml trouwens goedkoper dan de export

http://sergelutens.blogspot.com
  dinsdag 29 juli 2008 @ 01:05:32 #30
55709 Stereotomy
pi_60409575
Experimentje: Bulgari PH als anti muggenspray vanavond in bed. Veel citronellal.
pi_60411581
De Bijenkorf heeft als t goed is een Guerlain stand..Douglas verkoopt het ook wel, maar een veel kleiner assortiment

W1ZZ, ja het kan per persoon natuurlijk erg verschillen hoe het ruikt. Er is ook een tijd een lichtere versie van geweest (weet alleen ff niet meer hoe die precies heet, volgens mij ook niet meer te krijgen) Bij mij ruikt Champs best fris en bloemig eigenlijk..wel op een 'warme' manier zeg maar.

Samsara vind ik weer heerlijk voor de winter, hele warme sensuele geur.

Kan het vast in de andere topics vinden, maar wat zijn jullie favorieten?
pi_60412649
Mijn favorieten staan nooit vast maar deze vind ik op het moment top:

Serge Lutens Muscs Koublai Khan
Serge Lutens Iris Silver Mist
Creed Silver Mountain Water
Lorenzo Villoresi Garofano
Montale Black Aoud
Guerlain Spiritueuse Double Vanille
pi_60414964
Mijn top 5 op het moment (een beetje onder invloed van het warme weer)

Tom Ford Black Orchid
Frederic Malle Lys Mediterranee
L'artisan Parfumeur Bois Farine
Acqua di Genova
Chanel no 19

[ Bericht 0% gewijzigd door le_knightclub_soda op 29-07-2008 11:19:18 ]
pi_60419773
Hallo iedereen,
Heeft iemand hier wel eens iets besteld via The Perfumed Court? Zo ja, wat waren je ervaringen? Wat was de levertijd bijvoorbeeld? Ik overweeg om via TPC samples van

Serge Noir (Serge Lutens)
Iris Silver Mist (Serge Lutens)
Avignon (CDG)
Angelique Sous La Pluie (Malle)

te bestellen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:41:14 #35
55709 Stereotomy
pi_60419818
Le Labo has landed, thanks W1ZZ. Een Annick Menardo creatie, moet het wel goed doen. Eerste indruk is vrouwelijk.
pi_60420771
marrtty TPC is een topbedrijf. Goede, persoonlijke service en het is binnen een week in Nederland. Tegen iets anders leuks of een kleine betaling (zeg ¤2,50) heb ik ook nog wel een ongebruikt origineel Serge Noire monster voor je. Iris Silver Mist is op dit moment mijn persoonlijke holy grail, net een fles van gekocht. Erg koude aarde-achtige geur maar ik vind 'm top.
pi_60420815
Stereo: het blijft me elke keer weer verbazen hoe anders wij geuren ervaren. Ik vind echt niets vrouwelijks aan patchouli of aan deze geur Veel plezier ermee iig!
pi_60421054
Hoi W1ZZ,
Bedankt voor de informatie! Nu kan ik met een gerust hart iets bestellen bij TPC. Ik stuur je ff een privebericht mbt Serge Noir.
Groeten,
Martijn
pi_60421187
Hoi W1ZZ,
je hebt zeker geen sample van Iris Silver Mist? Vind je 'm erg lijken op Bois d'Iris van The Different Company?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:52:00 #40
55709 Stereotomy
pi_60421247
Dan ga ik hem even dragen, misschien is ie dan anders.

Ik heb echt veel en veelsteveel atomizers in de koelkast liggen nu.

- edit - Ik ruik heel veel leer. 't is net een stokje wierrook opgerold in een paar lagen leer. Ik denk ook dat ik snap waarom ik het vrouwelijk vind: mijn non-date van een paar maanden terug had altijd een bruine leren jas aan die precies zo stonk. Ik kan zelf geen leren jassen hebben (word onpasselijk van de geur), maar in geurtjes verdraag ik het prima.

Even door laten ontwikkelen, de geur.

[ Bericht 44% gewijzigd door Stereotomy op 29-07-2008 15:58:52 ]
pi_60421398
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:49 schreef marrtty het volgende:
Hoi W1ZZ,
je hebt zeker geen sample van Iris Silver Mist? Vind je 'm erg lijken op Bois d'Iris van The Different Company?
Er zijn geen (officiële) samples van Iris Silver MIst, van geen enkele SL exclusif bestaan officiële samples en eigenlijk geef ik liever geen ISM uit mijn fles omdat ik vermoed dat ik al snel genoeg door deze fles heen zal gaan en dan weer nieuwe uit Parijs moet bestellen. Het is een fantastische geur maar de longevity is vrij pover. Die van Bois d'Iris is beter maar daarvan blijft de irisnoot weer veel minder lang hangen, die wordt vrij snel houtachtig (logisch ook met zo'n naam). Dus ISM en BdI zijn heel in het begin vrijwel gelijk maar daarna worden ze erg anders, BdI wordt dan erg cederachtig en ISM wordt poederig en musky. Persoonlijk vind ik ISM lekkerder maar ik zou wel blij zijn met wat betere longevity.
pi_60421458
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:52 schreef Stereotomy het volgende:
Dan ga ik hem even dragen, misschien is ie dan anders.

Ik heb echt veel en veelsteveel atomizers in de koelkast liggen nu.
Ik heb nu 70 samples waarvan ik met de meeste niets meer doe

http://www.koffiepedia.nl/dev/samples.php?order=house
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:00:17 #43
55709 Stereotomy
pi_60421460
Ik was ook al redelijk verbaasd hoeveel je al van de MKK had gebruikt, overigens

Jij drinkt er 's nachts stiekem uit, he?
pi_60421527
Ik houd er wel erg van ja Doe 'm regelmatig gewoon 's avonds op als ik thuis zit. Maar die flessen zijn maar gevuld tot het niveau van de Iris Silver Mist op die foto he, niet tot aan de top.
pi_60422004
Ik gebruik trouwens sinds een paar dagen bodylotion nadat ik een geurtje heb opgespoten en het verschil in longevity is echt idioot! Heb vanochtend om acht uur Eau Sauvage opgespoten en die is still going strong terwijl ik die normaal al na zo'n 3 uur niet meer zou ruiken.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:44:26 #46
55709 Stereotomy
pi_60422573
Ik heb dan altijd het idee dat ik alle geur op mijn handen plak.

Welke bodylotion gebruik jij overigens? Nieuw topic, nieuwe vraag.
pi_60422800
Etos huismerk ongeparfumeerd. Je moet natuurlijk wel wachten tot het geurtje een beetje is opgedroogd
pi_60431532
Ben inmiddels thuis en de Caron is binnen, thx Stereo! Snel even geprobeerd en ik snap inderdaad wel wat je bedoelt met wat te old-fashioned. Het begin is bijna pure lavendel en daarna een cederhout/vanillegeur. Lekker maar ik moet nog even een goede dag dragen voor ik er iets meer over zeg.
pi_60443110
W1ZZ, de sample van Serge Noire is binnen. Heb 'm meteen ff geprobeerd, en ik vind 'm wel erg lekker. Niet dat typische zware Lutens luchtje, maar heel erg kruidig. Vooral een sterke kaneel en kruidnagellucht, waar dan later een soort wierook doorheen komt waaien.
pi_60446338
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:36 schreef W1ZZ het volgende:
Creed Virgin Island Water
[ afbeelding ]
Heb je hier een flesje van? Of alleen een tester?

Ik twijfel af en toe nog wel eens over het kopen van een flesje VIW.
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:21:16 #51
55709 Stereotomy
pi_60446570
fag fig
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:22:10 #52
55709 Stereotomy
pi_60450059

Heb ze even op de foto gezet.
pi_60450398
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Heb je hier een flesje van? Of alleen een tester?

Ik twijfel af en toe nog wel eens over het kopen van een flesje VIW.
Tester. Ik speel ook wel met de gedachte alleen ik zou hem dan sowieso pas kopen als GIT of SMW op is als vervanging van een van die twee. Heb al genoeg fris en playful.
pi_60450446
Ik zal wanneer ik weer in Gr. ben ook maar een foto'tje plaatsen. En jij ook LKS!
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:37:36 #55
55709 Stereotomy
pi_60450475
Ik heb mijn 10x 1.5ml samples van Sean John Unforgivable (5 EUR ) maar niet op de foto gezet. Tevens alle andere samples ook niet.
pi_60450789
Was ook een hele fotoshoot geworden of niet?
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:06:58 #57
55709 Stereotomy
pi_60451265
Eigenlijk besefte ik me dat onze hobby eigenlijk nog best meeviel, toen mijn buurmeisje opeens met een riem van 60 EUR thuis kwam, die ze maar bij 1 of 2 verschillende jurkjes kon dragen en over 1 jaar toch weer uit de mode is.

Oh of, geven jullie ook zoveel geld uit aan kleding.
pi_60451426
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:06 schreef Stereotomy het volgende:
Eigenlijk besefte ik me dat onze hobby eigenlijk nog best meeviel, toen mijn buurmeisje opeens met een riem van 60 EUR thuis kwam, die ze maar bij 1 of 2 verschillende jurkjes kon dragen en over 1 jaar toch weer uit de mode is.

Oh of, geven jullie ook zoveel geld uit aan kleding.
Meer

Zal een foto maken als ik weer thuis ben en de digitale camera van m'n huisgenoot kan lenen (had ik geen geld meer voor)
pi_60451540
Vroeger gaf ik heel veel geld uit aan kleding (handgemaakte Napolitaanse maatoverhemden, dat idee) maar dat doe ik eigenlijk al sinds een tijdje niet meer. Nu heb ik hobby's die wat goedkoper zijn, gelukkig
pi_60457167
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:22 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Heb ze even op de foto gezet.
Is dat een scheikundeboek op de achtergrond trouwens?
pi_60457244
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:34 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Tester. Ik speel ook wel met de gedachte alleen ik zou hem dan sowieso pas kopen als GIT of SMW op is als vervanging van een van die twee. Heb al genoeg fris en playful.
Het probleem is vooral dat ik me niet kan voorstellen dat ik 'm al te vaak draag. Met die prijs wordt dat een beetje een issue voor mij. Voor kantoor vind ik 'm iig niet echt geschikt en uitgaan ook niet. Eigenlijk alleen voor op 't terras, strand, in 't park, dat soort dingen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:42:42 #62
55709 Stereotomy
pi_60457540
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:20 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Is dat een scheikundeboek op de achtergrond trouwens?

Ik vind 'droge' organische chemie soms best demotiverend. Om mezelf te motiveren bedenk ik me dat al die parfumeurs vaak ook een achtergrond hebben in de organische chemie, en dat ik dit allemaal moet snappen om de parfumeurs beter te snappen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 00:46:45 #63
55709 Stereotomy
pi_60457587
LKS, misschien kun je op eBay loeren voor die officiële 2.2 ml vials van Creed. Om de zoveel maanden verkoopt een pipo ze, en als je daar meteen een stuk of 6-9 van inslaat tegen een goede prijs (1 EUR/ml) dan heb je genoeg voor je normale gebruik. Dat heb ik met MI, Himalaya en Royal Delight gedaan.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:07:54 #64
55709 Stereotomy
pi_60491563
Yay, heb net op BN met iemand een deal gesloten om een vial van Royal Delight te ruilen tegen een originele cap van Silver Mountain Water.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:10:23 #65
55709 Stereotomy
pi_60491622
pi_60491815
hmm chill, goede deal!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:59:15 #67
55709 Stereotomy
pi_60511357
Nog even een lofzang over:

Fuck yeah, wat is dit een mooie geur. Vandaag had ik een donkere spijkerbroek met een wit overhemd aan, zonnebril op en Dior Homme als geur. Dat voelde echt precies goed in de warmte van de middag met wat zuchtjes wind.

Hoe verhoudt Dior Homme zich bijvoorbeeld met Iris Silver Mist?
pi_60516264
Dior Homme is mainstream Iris Silver Mist. De scherpe randjes zijn er afgehaald en het geheel is zoeter en poederiger. Makkelijker te dragen.

Ik vind 'm ook erg lekker trouwens, lekker luchtje om tijdens t uitgaan te dragen.
pi_60539717
Hee Stereo jij had toch over die Roemeense van BN gepost? Wat een dom wijf hee. http://community.basenote(...)=1248042#post1248042 en verder naar beneden mijn post en haar reactie
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:35:02 #70
55709 Stereotomy
pi_60545711
'Give me your tears, you gipsy woman!'

pi_60546264
Cultural learnings of Romania for make benefit glorious website of Basenotes.

maandag 4 augustus 2008 @ 14:57:16 #72
55709 Stereotomy
pi_60550317
Goeie

pi_60550358
Hihihi
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:02:10 #74
55709 Stereotomy
pi_60550435
Overigens, als veel vrienden uit het Oostblok hebbend, merk ik wel dat sinds de val van het IJzeren Gordijn er een paar mensen het een beetje teveel in hun bol krijgen. Bijna nergens ter wereld is het verschil tussen arm en rijk zo groot als daar. Rijke mensen zijn echt rijk, en die willen ook patsen met hun rijkdom. Die bebe_delia heeft al met behoorlijk veel kleding/auto's lopen patsen op Basenotes. Het is alsof ze willen laten zien van: ha, nu zijn wij *ook* rijk.

OT: Gucci PH. Heerlijke geur, maar sillage en longevity mogen wel wat langer zijn...
pi_60550696
Dat kan er goed mee te maken hebben en misschien is het in die landen ook wel normaler om te laten zien wat je hebt maar dat gaat ze maar lekker naar d'r vriendinnen toe doen ofzo. Besides, al die motoren en auto's enzo waar ze in/op/naast poseerde zijn van haar modellenwerk, die heeft ze niet zelf.

Waar maak ik me trouwens ook druk om Ontopic: gisteravond de eerste van MPG geprobeerd, Route du Vetiver. Geheel in lijn met mijn dislike of vetiver vond ik het helemaal niets. Begon als een rottende wortel en eindigde als een rokende rookworst! Bij dezen up for trade.
  maandag 4 augustus 2008 @ 15:15:07 #76
55709 Stereotomy
pi_60550728
Ze had een mooie BMW laten zien van haar vriendje. Oh wacht, die is ook niet van haar zelf.

waarom weet ik dit allemaal? *fap fap fap*?
pi_60550801
Misschien moet je gewoon eens toegang vragen tot het KPD (Keiharde Porno voor Danny) forum?
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:36:20 #78
55709 Stereotomy
pi_60562240
pi_60562349
Uhhm dude, je kunt niet iemand afpissen en vervolgens op 'r gaan fappen. Da's een beetje vreemd...

[ Bericht 27% gewijzigd door W1ZZ op 04-08-2008 22:54:34 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:55:27 #80
55709 Stereotomy
pi_60562823
Die SL's lijken opeens een stuk kleiner
pi_60563037
Hmm ja de foto was zo brak dat ik 'm maar even verwijderd heb. Maak morgen wel een betere met daglicht. Maar wat je zegt klopt wel, die SL flesjes zijn in het echt behoorlijk klein (maar wel 75ml )
pi_60603440
Mompelt iets over EdTs...

Anyway, had je nog een bestelling bij TPC geplaatst? Ik dacht dat je dat ging doen?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:31:57 #84
55709 Stereotomy
pi_60603444

Originele cap!

Tevens heb ik een originele 100ml doos, én een originele Macy's tas gekregen.
pi_60603465
Gefeliciteerd met je cap! Maarre, originele 100ml doos? Creed maakt geen 100ml flessen!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:33:26 #86
55709 Stereotomy
pi_60603477
125 ml, 4.0 oz dan.
pi_60603519
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:31 schreef W1ZZ het volgende:
Mompelt iets over EdTs...

Anyway, had je nog een bestelling bij TPC geplaatst? Ik dacht dat je dat ging doen?
Mompelt iets over niet te serieus nemen..

Nee nog niet, beetje weinig met de geurtjes bezig geweest laatste tijd, misschien binnenkort, maar weet nog niet wat ik ga bestellen.
pi_60603597
4.0oz = 120ml
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:39:56 #89
55709 Stereotomy
pi_60603615
4.2 oz

Je verwacht toch niet dat ik even 3 meter ga lopen om echt op de verpakking te kijken?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:40:27 #90
55709 Stereotomy
pi_60603627
Wacht, het is 4.0 oz, 120 ml.
pi_60603835

okay ik ga wat nuttigs doen
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:54:26 #92
55709 Stereotomy
pi_60603950
Maar ik ruik gvd wél lekker.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:55:23 #93
55709 Stereotomy
pi_60603973
Maar niet volgens Luca Turin. Gelukkig hoef ik die niet te nuecksexxen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:41:18 #94
55709 Stereotomy
pi_60604942
http://community.basenotes.net/showthread.php?t=213647

Hehe, als je maar lang genoeg wacht, komen er vanzelf mensen die hetzelfde denken over een geurtje als jij. Eindelijk iemand die de gelijkenis in de topnotes tussen A*Men en Terre d'Hermès inziet.

Nu nog de cannabis-component.
pi_60614962
Op zich waardeer ik Turins meningen wel alleen bij hem telt originaliteit meer dan lekker ruiken heb ik het idee, en dat vind ik wel een beetje vreemd.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:03:41 #96
55709 Stereotomy
pi_60620411
Ja, en dat is Onvergeefbaar, vind je niet, W1ZZ?
pi_60621132
Nee, niet Millesime Imperial, maar wel een beetje vreemd.

pi_60627272
Okee als Wiibezitter zonder angst om aan een beetje zelfspot te doen moest ik deze even ergens posten. Boeie dattie offtopic is

http://failblog.org/2008/08/05/wii-fail/
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:09:23 #99
55709 Stereotomy
pi_60633279
Jij hebt een Wii.
pi_60633459
Die enthousiaste reactie van dat kind
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:39:35 #101
55709 Stereotomy
pi_60633897
Ouders die door blijven filmen.
pi_60639941
Kent iemand hier nog de oude Nivea Dry geur? (niet de huidige Dry Comfort) Zo ja, welk parfum komt het dichtst bij deze geur?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:20:24 #103
55709 Stereotomy
pi_60640449
Ja, die ken ik nog wel. De enige deo ooit die mij hoofdpijn gaf. Kan me de geur niet exact voor de geest halen, maar ik denk een lichte muskgeur zoals Burberry Touch.
pi_60649960
Lol echt waar? Ik vind het een hele prettige, zeer zachte geur hebben. Maar bedankt voor de naam, ik zal eens bij de parfumerie gaan kijken
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:14:37 #105
55709 Stereotomy
pi_60652254
Oh help

Gisternacht gedroomd over Rive Gauche PH (ja echt , net Basenotes aan het surfen, draadje over Versace Black Jeans gezien (schijnt op Rive Gauche te lijken), veel positieve reacties gelezen, en ik heb er nu eentje gekocht op eBay.

Mijn geld, wat doe je.
pi_60652525
Dude, waarom koop je nu weer ineens die??

Maarre, vertel eens wat over je nieuwe colaflesje?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:45:35 #107
55709 Stereotomy
pi_60653088
Omdat ik over Rive Gauche gedroomd had.

Hij schijnt naar een soort teer-achtige substantie te ruiken, goed te layeren te zijn met Bulgari Black, en erg '80s aan te doen.

http://www.basenotes.net/ID26120200/reviews.html
pi_60653312
Wat een verhaal weer
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:53:34 #109
55709 Stereotomy
pi_60653340
Ik vind de fles af-schu-we-lijk

Maar laten we geurtjes niet op hun uiterlijk beoordelen
pi_60653633
Jij vindt die teer wel wat he? Hoop voor je dat ie lekker is. Ik ben me door een hele zak aan MPG monsters heen aan 't ploegen maar tot nu toe (na er zo'n 6 geprobeerd te hebben) heb ik er nog geen gevonden die ik lekker vond.
pi_60656326
Hey Stereo, in de laatste Fantastic Man staat een enthousiast artikel van Bruce Benderson over Costume National Intense Parfum Limited Edition. Hij is er zo enthousiast over omdat het hem doet denken aan Bulgari Blv For Men waar hij al jarenlang fan van is. Misschien iets voor je volgende aankoop?
pi_60656467
Ik zie die Blue Jeans altijd staan bij de Douglas, is dat wat?
pi_60656600
Vriend van mij gebruikte die altijd. Niet vies maar imo non-descript. Van Versace vind ik The Dreamer wel de moeite waard.
pi_60657395
Versace Man is mijn favoriet uit de Versace lijn (van wat ik geprobeerd heb), maar die kom ik niet vaak tegen. Versace Man Eau Fraiche een keer in een opwelling gekocht als een van m'n eerste geurtjes, maar ik zou 'm tegenwoordig niet zo snel meer kopen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:38:59 #115
55709 Stereotomy
pi_60657499
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hey Stereo, in de laatste Fantastic Man staat een enthousiast artikel van Bruce Benderson over Costume National Intense Parfum Limited Edition. Hij is er zo enthousiast over omdat het hem doet denken aan Bulgari Blv For Men waar hij al jarenlang fan van is. Misschien iets voor je volgende aankoop?
Bulgari Blv is op de nieuwste Bulgari Aqua Marine na de meest waardeloze mannengeur van de hele Bulgari-lijn. Of zoals ze op Basenotes zouden zeggen: baby wipes.

Blv Notte vind ik dan wel weer lekker, vanwege de cacao en tabak extra in de basenotes.
pi_60657603
Damn, ik dacht dat Blv je favoriet was.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:47:54 #117
55709 Stereotomy
pi_60657928
Nee nee Pour Homme, Black en Eau Parfumee au The Vert.
pi_60658068
Welke obscure geurtjes van bekende designer parfumlijnen zijn jullie favorieten of zouden jullie nog willen proberen?

Deze van Dolce & Gabbana heb ik geloof ik nog nooit gezien?

Dit vind ik overigens wel een mooi Versace flesje:
pi_60658994
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:14 schreef Stereotomy het volgende:

Mijn geld, wat doe je.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:21:21 #120
55709 Stereotomy
pi_60659229
Jezus.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 18:30:54 #121
55709 Stereotomy
pi_60663268
quote:
Combs Crowns New Men's Scent

By dubbing it I Am King, Sean Combs leaves no doubt as to his expectations for his latest men’s fragrance, due as a Macy’s exclusive in December before rolling out to wider distribution in February. Industry sources estimated that the scent could do upward of $100 million globally in its first year on counter.

Sean “Diddy” Combs knows he might raise a few eyebrows by calling his latest scent I Am King, but he doesn’t care.

“I Am King is a statement about all men,” said Combs, during an interview at his Bad Boy Entertainment offices in Manhattan. “We are all descendents of royalty — and if we carry ourselves and respect ourselves in that manner and believe in ourselves, then we are all kings.”

It’s a matter of mind-set, he opines. “I believe in positive affirmations. If I say, ‘I am not going to succeed, I’m a loser,’ then that’s what I am going to be. If we say we’re kings and we say we’re queens, that’s what we’re going to be. It has nothing to do with being arrogant. I Am King is not a statement about myself — I Am King is about every man who is going to go and buy the fragrance.” (As for empowering the female sex, there will be an I Am Queen women’s scent in fall 2009.)

“The first [fragrance, Unforgivable for Men] was pure sexuality,” said Combs. Industry sources estimate the scent did upward of $150 million globally in its first year. “I Am King is more about sophistication. It’s strong and also sexy, with an elegance and simplicity to it.”

Developed by Combs and the Estée Lauder Cos.’ Karyn Khoury and Trudi Loren in cooperation with International Flavors & Fragrances, I Am King opens with tangerine zest, juicy orange, succulent cranberry and a proprietary Imperial French berry note. The heart is of kir royal, crème de cassis, premium Champagne and cooling Mediterranean water accord. Base notes are of key lime pie, lemon cream, rich labdanum extract, cedarwood, vetiver, white moss, sandalwood essences and clean powdery undertones.

“Like Sean, I Am King has a lot of savoir faire,” said John Demsey, the group president at the Estée Lauder Cos. who oversees the Sean John Fragrances division. “As he has matured over the years, he has evolved in terms of his taste, which is nothing short of amazing, and he has maintained his street cred with the next generation.”
Ik ken niet veel andere geuren met cassis als note, maareh.... Silver Mountain Water anyone?
pi_60666270
Heh dat zou wel echt schaamteloos zijn! Maar als ik naar de rest van de noten kijken denk ik niet dat we ons zorgen hoeven te maken Stereo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:07:48 #123
55709 Stereotomy
pi_60667383
Ik moet zeggen dat ik Unforgivable echt lekker vind. De basenotes zijn niet zo lekker als die van MI, maar voor de prijs is het werkelijk een erg goed geurtje.

Morgen ben ik in Amsterdam. Misschien dat ik nog even een detourtje naar Skins maak.
pi_60667478
Zou ik niet overslaan als je de kans krijgt. Ik ben zondag in A'dam en ik ga er sowieso ook even heen!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:19:57 #125
55709 Stereotomy
pi_60688477
Ben net terug van Skins Amsterdam! Aardige, knappe (alhoewel, een had een snor), behulpzame verkoopsters, helaas niet alwetend over mannengeurtjes. 15 geurstrips (wel opgeschreven wat wat is ) en 3 samples rijker. L'Artisan Tea for Two, Dzhonka en Timbuktu.

Leuk.

En ik ruik Le Labo Patchouli 24 nog steeds! Na bijna 10 uur!
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:43:46 #126
55709 Stereotomy
pi_60695807
Nou, daar gaan we.

L'Artisan Tea for Two - fantastisch! Precies hoe ik me het had voorgesteld. Dit is thee in een flesje die je op je kunt spuiten. Komt heel natuurlijk over, in tegenstelling tot de iets onnatuurlijkere interpretaties in Acqua di Gio en Gucci PH II. De body van deze geurs lijkt normale Engelse thee, terwijl de basenotes wat krachtigere, rokerige zwarte thee bevatten.

Serge Lutens Miel de Bois - Honing gedruppeld op natgeregende bladeren. Enorme sillage, erg zoet. Een zoete groene geur. Te zoet.

Serge Lutens Santal Blanc - Een van mijn favorieten uit de test. Lichte houtgeur, zoet, alsof er suikerwater door licht sandelhoud is gefilterd.

Serge Lutens a la Nuit - Sow. Ik vind deze meer 'animalic' dan Muscs Koublai Kahn, die op mijn huid na verloop van tijd tam en zoet wordt. Deze geur is gebouwd om jasmijn, met dierlijke musk in de basenotes. Licht zoetig.

Serge Lutens Louve - amandelen, gaat in de drydown naar de amandel badolie van Nivea ruiken. Wat mij betreft puur vrouwelijk.

Floris Malmaison - Eh. Sécretions Magnifique, maar dan een tiende van de sterkte. Waarschijnlijk de iodine. Floris.

Creed Aubépine-Acacia - een sterkere versie van het flinterdunne citrus Floris Special no. 127 die ik had betiteld als wasverzachter. Is dit dan wasverharder? Geur doet wel 'natuurlijk' aan, wat natuurlijk niets zegt over de hoeveelheid synthetische moleculen. Wat mij betreft unisex

Creed Baie de Geneveire - nice! Ook hier lijkt het net alsof het een mix is van geuren die uit de natuur komen, lichte (jenever)bessen, lichte bloemen, licht hout. Mooie geur. Jammer dat ie in een monster van een fles komt.

Diptyque Oyédo - vrolijk groen citrusgeurtje, speels (teasing, zou ik willen zeggen), erg unisex, neigt naar vrouwelijk. Denk dat ik er wel wild van word, maar alleen als ze knap is en dikke tieten heeft.

Diptyque Eau d'Elide - zwakke geur, ik ruik de lavendel nog maar nauwelijks. Ik ruik wel wat ik interpreteer als papiergeur: een soort lichte houtgeur die je ook in Tam Dao terugvindt - zal wel sandelhout weer zijn.

Ik vind het moeilijk om echt wat nuttigs te zeggen over de geuren, voornamelijk omdat ze stiekem toch ook best door elkaar gemengd waren in mijn tas. Ik heb samples van Tea for Two, Dzongkha en Timbuktu, dus daar volgen nog wel wat uitgebreidere verhalen over.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 10-08-2008 00:55:22 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:44:58 #127
55709 Stereotomy
pi_60695832
Van alle andere geuren vind ik denk ik Santal Blanc van SL het beste ruiken. Creed Baie de Geneveire vind ik ook lekker.

Diptique heb ik nog niet geheel afgeschreven (Floris wel), maar ik vind het een moeilijk huis om mijn vinger op te leggen.

[ Bericht 48% gewijzigd door Stereotomy op 10-08-2008 00:50:30 ]
pi_60703152
Probeer Jardin Clos maar eens van Diptyque.

Ik ben er echt positief over. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
pi_60719433
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Creed Baie de Geneveire - nice! Ook hier lijkt het net alsof het een mix is van geuren die uit de natuur komen, lichte (jenever)bessen, lichte bloemen, licht hout. Mooie geur. Jammer dat ie in een monster van een fles komt.
Toch leuke beschrijvingen hoor Ik ben vandaag geweest maar kon niet écht lekker op m'n gemak rondneuzen omdat ik met twee vrienden was die alleen maar aan het kutten waren en grapjes met de verkoopsters uit aan 't halen waren. Baie de Genievre ook geprobeerd en is erg mooi idd, ik vind de laatste tijd sowieso de EDTs van Creed veel interessanter dan de Millesimes. Zelf alleen een monster van de hemelse Vintage Tabarôme meegekregen. Wow, echt wow. En %$# alleen in zo'n pokke 250ml fles
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:49:31 #130
55709 Stereotomy
pi_60742755
L'Artisan Parfumeur Dzing!

Dzing! heette eerder 'Désir de Cirque', ofwel 'Circus van Verlangen'.

Topnotes: De eerste paar minuten van Dzing! zijn het best te beschrijven als de geur die je ruikt, wanneer je net hebt paardgereden, de zadel van het bezweette paard losmaakt, en daar even aan gaat snuiven. Een rare geur die aan urine of lichte ammonia doet denken domineert hier, bovenop een leer-achtige geur. Sommige mensen beschrijven het als een hamsterkooi. Ik heb nooit een hamster gehad, maar het doet me wel enigzins denken aan ons konijnenhok van vroeger, voordat ik begon met schoonmaken.

Middle Notes: na een paar minuten is de ammonia-geur een beetje tot bedaren gekomen, en komt de roosgeur opzetten. Ik vind roos doorgaans aggressief, met vlijmscherpe tanden, ruiken - maar in Dzing! is de roos-note vrij subtiel. De geur wordt hier ook iets zoeter, terwijl de leergeur prominenter wordt.

Basenotes: de 'verzachting' van de geur zet door tot in de basenotes. Benzoine / vanille is hier bij gekomen, wat het geheel nog zachter en zoeter maakt. De roosgeur is tot een minimum beperkt, maar de leergeur is er nog immer.

Conclusie: niet de 'minder zoete Bulgari Black' waar men het vaak over heeft, maar de 'minder zoete Bulgari Black waar een hamster in lederhosen plassex mee heeft gehad'. 13.gif

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 11-08-2008 20:59:57 ]
pi_60751397
Leuke review, zeker een huis dat bovenaan m'n verlanglijst staat om verder te verkennen!
pi_60754042
Heh Stereo, zoals gewoonlijk beleef jij een geur weer compleet anders dan ik! Roos in Dzing!? What did I miss??
pi_60770043
SamplerMike is gebanned.

hihi

dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:02:56 #134
55709 Stereotomy
pi_60770080
pi_60776797
Is deze al voorbij gekomen?
quote:

Escentric Molecules is een nieuw parfummerk ontstaan uit een samenwerking tussen de Duitse top parfumeur Geza Schoen en de design studio ThisCompany uit London. Het resultaat is een revolutie op geurgebied want in de parfumgeschiedenis is nog niet eerder voorgekomen dat voor een parfum maar één basisingrediënt gebruikt wordt zoals bij de geuren Escentric 01 en Molecule 01.

Iso E Super is een zoete, fluweelzachte houtnoot dat in veel parfums wordt gecombineerd met andere geurnoten. Escentric Molecules heeft dit ingrediënt voor het eerst als enige basiselement gebruikt in twee nieuwe parfums. Op deze manier wordt de geur extra intens en de Iso E Super concentratie zo hoog dat je de subtiele geur makkelijk acht tot tien uur blijft ruiken. Hierdoor heeft het ingrediënt de kans om zich helemaal naar de drager te vormen waardoor er voor iedereen een eigen unieke geur ontstaat.

Net als de parfums zijn de designs van de flessen erg bijzonder. Gefascineerd door de mathematische natuur van de geuren, is de rekenkundige code gebruikt voor het design van de fles. Molecules 01 en Escentric 01zijn uni-sex parfums die inmiddels een grote schare fans waaronder Elton John, Mario Testino, Dita von Teese en Kate Moss. Beide parfums zijn verkrijgbaar voor ¤ 105 bij Skins Cosmetics in Laren.
bron
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:36:06 #136
55709 Stereotomy
pi_60777297
Thanks schatje

Hm, Escentric Molecules

'Laten we iets doen wat niemand anders heeft gedaan, maar wat' - check
Industrial Design gewauwel over flesontwerp incl. tang en varken - check
Celeb name dropping a la Creed- check

Succesnummer.
pi_60782871
Heb ze allebei al geroken en vond er helemaal niets aan. De ene vond ik metalig-zoet, erg vies en de ander kon ik letterlijk niet ruiken.
pi_60785994
Hee LKS, als je nog gaat bestellen wil ik wel weer wat meebestellen.
pi_60804359
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:45 schreef W1ZZ het volgende:
Hee LKS, als je nog gaat bestellen wil ik wel weer wat meebestellen.
Hmm op de korte termijn nog niet, dus als je haast hebt kun je beter zelf vast wat bestellen.
pi_60804945
Oki geen haast, dan wordt het voor mij na de stufi. Hoor wel of je dan mee wilt bestellen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 00:05:55 #141
55709 Stereotomy
pi_60813255
quote:
DustB
Moderator
Country:
Feedback: (15)

Re: Is SamplerMike banned for good?

Yes.
Oe.
pi_60813375
Wie?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 00:12:51 #143
55709 Stereotomy
pi_60813406
Erwin Die ene gast die alleen maar Creed kon waarderen.
pi_60813535
Oh die! haha, zulke lui moet je er juist op houden voor comic relief en zinloze discussies. Ik vond 'm altijd wel grappig met z'n sig vol Creed geurtjes en bij elk topic als advies Creed geven. Gewoon om hoe absurd 't is dat iemand enkel Creed lekker zou vinden. Of begon ie echt irritant te doen de laatste tijd?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 00:23:17 #145
55709 Stereotomy
pi_60813608
Ja eigenlijk wel. En hij vindt Kouros ook lekker hoor. Maar da's ook het enige. Zijn favoriete Creed is Acier Aluminium. Afgelopen zaterdag heb ik tegen de Skins-verkoopster (Denise ) gezegd dat die naar bananen-amber ruikt, en nu heeft ze die associatie overgenomen.

ja, ik heb die weer van Turin
pi_60813834
tsk tsk een beetje de goeie sier maken met Turin's one liners
pi_60817887
Beter goed gejat dan slecht bedacht
pi_60818111
Inderdaad, toen ik bij Skins kwaad "not vetiver!" begon te schreeuwen bij het ruiken van Creed OV keek ze me alleen maar bang aan.
pi_60818215
Haha da's dan weer een voorbeeld van slecht gejat Vandaag YSL Kouros - lekker stinken!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:22:22 #150
55709 Stereotomy
pi_60827088
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Hij ruikt echt lekker
en blijft heel goed hangen ook al heb ik maar 1x met dat stokje tegen m'n pols gedaan

Nu willikemintecht
steer wat doe je
Aldus 20-jarig vrouwmensch over Creed SMW.
pi_60827263
Hihi, ik zal de obvious jokes over farfallus en jouw stokje maar achterwege laten. Maarre mooi, turn her over to the dark side!
pi_60827312
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:28 schreef W1ZZ het volgende:
Hihi, ik zal de obvious jokes over farfallus en jouw stokje maar achterwege laten. Maarre mooi, turn her over to the dark side!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:32:22 #153
55709 Stereotomy
pi_60827356
Ja, ik denk, waar blíjft ze, maar daar ben je al.

F5-queen.
pi_60827441
is dit men only ?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:36:18 #155
55709 Stereotomy
pi_60827457
Allemaal gaylords hier, lieve help.

Nee, maar op de een of andere manier is het bij geuren zo dat vrouwen er minder over willen praten.
pi_60827651
Jje bent welkom om mee te discussiëren! Sommige mannen hier (okee, alleen ik geloof ik) dragen ook wel eens vrouwengeuren.
pi_60827666
Ja ik weet niet echt wat ik er over moet zeggen
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:45:37 #158
55709 Stereotomy
pi_60827687
Nee hoor, ik had Carnation van Mona di Orio op laatst en bovendien is heel eerlijk gezegd Bulgari The Vert meet vrouwelijk dan mannelijk.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:46:47 #159
55709 Stereotomy
pi_60827717
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:44 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja ik weet niet echt wat ik er over moet zeggen
Als een lekker ding op je af komt lopen en hij loopt je voorbij, verwacht je dan niet 'iets' waanzinnigs te ruiken?

Dat heb ik bij mooie vrouwen wel altijd. Dan zie je zo iemand aan komen lopen, voorbij komen, en dan snuif ik altijd op wat ze op heeft. Heel soms is dat zure zweetlucht en dat is zo'n afknapper.
pi_60827812
Dat heb ik eerlijk gezegd nooit met vrouwen, zo'n zweetlucht. Dat is volgens mij iets waar mannen patent op hebben. Wat ik wel soms doe als spelletje is iemand van een afstand spotten en dan gokken wat voor (soort) geur ze op hebben. Meisjes van 14 iets fruitigs bijv. Meisjes die iets teveel tijd aan hun uiterlijk besteden vaak Chanel Chance bijv.

Als een vrouw geen geurtje op heeft is dat wel altijd een teleurstelling for some reason.
pi_60827877
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:51 schreef W1ZZ het volgende:
Dat heb ik eerlijk gezegd nooit met vrouwen, zo'n zweetlucht. Dat is volgens mij iets waar mannen patent op hebben. Wat ik wel soms doe als spelletje is iemand van een afstand spotten en dan gokken wat voor (soort) geur ze op hebben. Meisjes van 14 iets fruitigs bijv. Meisjes die iets teveel tijd aan hun uiterlijk besteden vaak Chanel Chance bijv.

Als een vrouw geen geurtje op heeft is dat wel altijd een teleurstelling for some reason.
pi_60827999
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:36 schreef Stereotomy het volgende:
Allemaal gaylords hier, lieve help.
Mochten jullie twijfels hebben, doe deze test

PF, ben je Stella McCartney fan? Wel eens wat van haar geurtjes geprobeerd?
pi_60828052
Nee nooit geroken.
Chanel Chance is mijn favoriete geurtje nu
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:04:43 #164
55709 Stereotomy
pi_60828088
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

lol
pi_60828111
Schiet lekker op met jou LKS:

Likelihood of you being FEMALE is 50%
Likelihood of you being MALE is 50%

donderdag 14 augustus 2008 @ 16:06:46 #166
55709 Stereotomy
pi_60828140
^^ bij mij ook.
pi_60828211
Likelihood of you being FEMALE is 48%
Likelihood of you being MALE is 52%

Ik ben met fotofinish de mannelijkste hier

donderdag 14 augustus 2008 @ 16:10:42 #168
55709 Stereotomy
pi_60828252
LKS

Zo, ik veruit de gay'ste.
pi_60828317
Het bewijs lift op tafel
pi_60828337
Heb je die wel allemaal apart bewaard? Ik heb trouwens van de SL winkel in Parijs toen ik om een monster Iris Silver Mist vroeg zo'n kaartje waar ze wat opgesprayd hadden in een plastic zakje opgestuurd gekregen
pi_60828340
Hoe heb je die strips apart van elkaar thuis gekregen vanuit A'dam trouwens?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:13:32 #172
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60828345
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:44 schreef W1ZZ het volgende:
Jje bent welkom om mee te discussiëren! Sommige mannen hier (okee, alleen ik geloof ik) dragen ook wel eens vrouwengeuren.
OMG , je eerlijkheid siert je
Heb niets tegen een lekker geurtje op z'n tijd ; maar er 8 topics als man kunnen over vol lullen ...
Ben je misschien een kapper ?
Van mannengeuren heb ik niet echt een favoriet , misschien het klassieke Chrome, of een of andere CK; maar vrouwen met Ultraviolet van Paco Rabanne (?) ruik ik uit de duizend en hebben meteen een streepje voor
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_60828360
GayMTA
pi_60846676
quote:
Likelihood of you being FEMALE is 35%
Likelihood of you being MALE is 65%

Ik had laatst Sandflowers van Montale getest en ik ben er niet kapot van. Een heel erg droge geur met een zuurtje. Binnenkort nog maar eens proberen om te kijken of er nog iets zinnigers over te zeggen valt. Ben momenteel verkouden..

Qua vrouwen geuren heb ik ook enkele duidelijke favourieten:

- Chanel Coco Mademoiselle
- Bulgari Omnia Crystalline
- YSL Paris
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:52:42 #175
55709 Stereotomy
pi_60848490
De Omnia Crystalline (de witte toch?) rook ik niet. Ik vind de paarse lekker, de Omnia Amesthyste. De originele Omnia (bruin) is een oriental die een beetje buiten de boot valt.

Oh en de plastic fles is zo tacky als wat.
pi_60849707
Die witte inderdaad. Mijn vriendin rook hem ook amper. Op mijn huid doet de geur het wel redelijk.

Eensch over de fles.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:59:13 #177
55709 Stereotomy
pi_60857392
Ik heb net Versace Black Jeans binnen

en...

... ik snap hem niet. Hij voelt heel goedkoop aan, ik ruik vooralsnog geen tar note en de verpakking is.... eh... Tokkie-achtig.

Ik ben in de war.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:04:07 #178
55709 Stereotomy
pi_60857545
Wacht... wacht.... jaaa, ik ruik een Poor Man's Rive Gauche PH!!

Wat is dit, scheerschuim voor 15-jarigen?

ik ben vooralsnog niet heel enthousiast
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:19:25 #179
55709 Stereotomy
pi_60858013

Middle Notes is *exactly* Rive Gauche PH. Beetje het barbasol-scheerschuim effect. We wachten af wat de Basenotes gaan brengen.
pi_60858548
Ik vind eerlijk gezegd de kleuren van de verpakking wel mooi bij elkaar kloppen, dat geel/wit/rood/zwart. Het zwart is wel een beetje dof da's dan weer jammer. Inmiddels toch wel tevreden met de geur?

Ik heb vandaag m'n 50ml flesje Lorenzo Villoresi binnengekregen en daar ben ik top tevreden over. Lekker ouderwets

vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:43:27 #181
55709 Stereotomy
pi_60858656
Welke LV is dat?

Nouja, de geur is op zich niet heel slecht hoor, want het is gewoon een kopie van Rive Gauche PH. Maar dan denk ik: koop dan Rive Gauche PH. Die fles staat dan ook veel leuker tussen die andere flessen, terwijl ik deze een beetje achterin moet verstoppen en L'Instant en Floris Santal ervoor moet zetten om het uit beeld te houden.
pi_60858890
Je weet wel dat Black Jeans uit 1997 is en Rive Gauche PH uit 2003?

Dit is Garofano, (tijdje geleden al gemeld dat ik een vriend van me had gevraagd het uit de States mee te nemen en dat is nu eindelijk aangekomen. Zoals verwacht ruikt ie toch weer net ietsje anders dan uit het monster. Gelukkig niet op een verkeerde manier - lijkt alsof het monster wat lineairder was, deze heeft meer ontwikkeling.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:58:47 #183
55709 Stereotomy
pi_60859028
Oh, dus Black Jeans is origineel!

Enne...

?
pi_60859122
Gefeliciteerd met je originele geur!

Garofal0 is een pastamerk, garofano is Italiaans voor anjer en dat is ook het hoofdbestanddeel van deze geur. Wel een mooie vrouw trouwens!
pi_60860002
Heb vandaag Aoud Roses Petals van Montale op, denk dat dit wel een serieuze kandidaat is voor mijn najaar/winter aankopen. Alleen na de opmerking van W1ZZ laatst over Black Aoud moet ik die nog wel even proberen ter vergelijking.

Klopt wat in deze BN recensie staat een beetje W1ZZ?
quote:
For me, Black Aoud contains more aoud (and is thus edgier) while Aoud Roses Petals has more… well, roses
Want in dat geval zou ik eerder voor Roses Petals gaan eigenlijk.

Zijn er nog andere Montales die het proberen waard zijn? Mr G, jij had er toch ook een paar geprobeerd?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:40:24 #186
55709 Stereotomy
pi_60860017
in Rome had ik Red Aoud geprobeerd. Da's Aoud met aardbeien.
pi_60860105
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:40 schreef Stereotomy het volgende:
in Rome had ik Red Aoud geprobeerd. Da's Aoud met aardbeien.
Oeh ik lees er nu wat recensies van en die klinkt ook goed! Lees hier dat ie naar chocola en rozen ruikt

Jij vond 'm iig wel lekker ruiken dus?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:47:23 #188
55709 Stereotomy
pi_60860153
Nou, het was in ieder geval candy-zoet op mijn strip. Heb er verder niet veel aandacht aan besteed omdat ik nog 15 andere geuren wilde uitproberen. Dus het kan zijn dat die later minder zoet wordt.
pi_60860190
Ik geloof dat ik binnenkort even richting Skins moet. Montale stond gewoon in de winkel in Groningen toch W1ZZ?
pi_60860298
Yep idd. Ze hebben iig ARP en BA, of ze ook RA hebben weet ik niet zeker. Ik heb van allebei een monster en ik zou eerder voor BA gaan. ARP is met minder A en zoeter (minder droog vooral).
pi_60860423
Dan klinkt het alsof ARP meer mijn ding is, maar eerst maar eens proberen en vergelijken dan.
pi_60860467
Wat wel vervelend is trouwens is dat ze alleen 100ml flessen hebben (ook in de webwinkel). Voor 50ml moet je een andere bron vinden.
pi_60860537
Ik zag het idd

Oh nog een vraagje, is L'artisan Parfumeur ook aanwezig in de vestiging in Groningen?
pi_60860689
Een stuk of vier maar - iig Fou d'Absinthe maar verder weet ik 't niet. In A'dam hebben ze wel de hele lijn.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:26:15 #195
55709 Stereotomy
pi_60860868
Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed

Ben weg voor het weekend, doei.
pi_60889909
Vandaag van Skins drie monsters binnengekregen:

Etat Libre d'Orange - Jasmin et Cigarettes
Aan het begin een vrij synthetisch ruikende jasmijnnoot, beetje zoals het begin van Hammam Bouquet. Die zakt heel gauw weg en dan verschijnt een bloemige asbak, heel vreemd. Dezelfde vreemdheid als Secretions Magnifiques die ik als latex interpreteer. Wel getemder (draagbaarder). Not for me.

Penhaligon's - Castile
Wow. Start meteen met een kruidige neroli die me door de kruiden bijna wat aan pepernoten doet denken en ook aan AdP Colonia. Als een klassieke EdC maar betere sillage/longevity en op een bepaalde manier heeft ie meer klasse dan AdPC. Lekker!

Creed - Love in Black
Begint heel koud met veel bonechilling iris. Wordt dan warmer en bloemiger en doet me ook al denken aan eten maar ik kan de vinger er niet meteen op leggen. Voor een Creed behoorlijk origineel, ik zou zelfs niet zeggen dat het een Creed was als iemand het me vroeg. Mist de typische Creed huisnoot en daarom juist wel interessant!
pi_60894176
Even nog over die Black Jeans... Heb m ook een paar keer geroken, maar heb het idee dat hij ontzettend snel vervliegt..

Heb mijn Ultraviolet van Paco Rabanne weer uit de kast gehaald. Toen ik deze een tijdje terug gekocht had (liep er na jaren weer eens tegen aan in de winkel) heb ik de geur eigenlijk snel in de kast gezet, wist niet goed of ik de geur bij mij wel zo kon waarderen. Twee weken geleden toch maar weer eens geprobeerd en ja, doet t goed bij me. Vind het wel lastig te omschrijven hoe ik de geur beleving vind, beetje oosters en warm.
Toen ik Ultraviolet de eerste keer rook toen het net uit was gekomen, was ik op slag verkocht. Toch apart dat je geurbeleving door de jaren heen wat verandert en dat ik nu aan deze geur heb moeten wennen. Maar moest m kopen van mezelf... en absoluut geen spijt!!!!

Er is trouwens nog een geur die ik nergens kan vinden. De exacte naam weet ik even niet (heb het flesje in de slaapkamer opgeborgen en denk niet dat vriendlief het waardeert als ik daar nu ga zoeken) Weet wel dat het iets was met Ambre Rose... Als ik de exacte naam weet kom ik nog even terug. Heb destijds me het gompes gezocht op internet en kan die geur nergens vinden. En die is zooooo lekker!!!! (The bodyshop had destijds een badolie-parfum die daar erg op leek, en ook die hebben ze niet meer ...snif)
pi_60894395
Mayla: er is wel een Ambrerose van Roger & Gallet maar die wordt niet meer gemaakt. Ook niet gevonden op ebay helaas.
pi_60898866
@LKS

Ik heb Sandflowers getest van Montale. Ik kon de geur totaal niet thuisbrengen. Op basenotes krijg je ook zweverige omschrijvingen zoals "ocean meets desert"en dergelijke.
De geur heeft wel degelijk de aparte zee noot zoals je die ook bijvoorbeeld in Bulgari Aqua treft, maar op een geheel andere manier.

Testen staat uiteraard vrij, maar ik zou hem niet aanraden.
pi_60898966
Wat vinden jullie van Chanel Allure Homme sport?

Ik heb nooit geweten dat Chanel ook geurtjes voor mannen maakte, maar deze ruikt wel echt heel erg lekker
BlaBlaBla
pi_60899580
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:47 schreef Mr.G het volgende:
@LKS

Ik heb Sandflowers getest van Montale. Ik kon de geur totaal niet thuisbrengen. Op basenotes krijg je ook zweverige omschrijvingen zoals "ocean meets desert"en dergelijke.
De geur heeft wel degelijk de aparte zee noot zoals je die ook bijvoorbeeld in Bulgari Aqua treft, maar op een geheel andere manier.

Testen staat uiteraard vrij, maar ik zou hem niet aanraden.
Ik las toevallig daar nog een recensie van deze week waarin ie ook werd omschreven als marine geurtje. Niet echt mijn ding, dus ik denk dat ik deze skip.
pi_60901094
Ha!! heb het flesje gevonden.. Het is Ombre Rose van JC Brosseau
Zie dat ie nog wel gemaakt wordt, maar zo te zien alleen via andere landen te koop.

Toch maar eens kijken of het de moeite waard is het online te kopen...
pi_60901256
pi_60901307
tnx W1ZZ!
pi_60901376
You're welcome! Dit is wel een tester dus geen mooi doosje en dop maar daar heb je neem ik aan geen problemen mee. Dop heb je nog wel van dat andere flesje Er staan er ook nog wel met doosje/dop, bijvoorbeeld deze voor $39 incl shipping
pi_60901453
Heb idd het oude flesje + dop nog... doosje boeit me eigenlijk geen kont, als het maar heelhuids aankomt
Nogmaals tnx voor het zoeken.. heb ze ff in me favorieten gezet..
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:50:41 #207
55709 Stereotomy
pi_60932205
Speciaal voor LKS: review van Tom Ford Purple Patchouli

http://nowsmellthis.blogh(...)08/8/18/3827438.html
pi_60934572
Vanavond Acier Aluminium getest van Creed. Hoewel het op zich een lekkere geur is en niet echt typisch Creed (wat ik wel fijn vind) heeft ie echt nul sillage. Ik moet m'n neus in m'n arm drukken om ook maar iets te ruiken Next stop, Baie de Genièvre (keep you posted).
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:09:06 #209
55709 Stereotomy
pi_60934657
AA was samplermike's favoriet.

Baie de Genièvre vond ik zelf wel lekker.
pi_60934945
Die banaan klopt wel ja, maar dan wel op een schuimbanaantjesmanier

Baie de Genièvre vind ik nu (in de eerste vijf min) méér dan prima. Doet me erg denken aan Kouros maar dan minder dierlijk en houtiger.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:42:10 #211
55709 Stereotomy
pi_60935560
Kouros?

In mijn geheugen is het gewoon een fris geurtje hoor.
pi_60936163
Err, ik vind er weinig fris aan hoor Heb je 'm wel op je huid getest of alleen op papier? Dan kan ik me nog wel voorstellen dat je m fris vindt vanwege de jeneverbes aan het begin. Maar nu na iets van een uur issie all kruidig/kaneel op mijn huid. Enige frisse is een vleugje "koudheid" van de jeneverbes die er nog een beetje bijhangt.
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:06:01 #213
55709 Stereotomy
pi_60936177
Alleen papier.
pi_60936556
Ah okee. Nou ja, hij is nu iig veel kruidiger. Nu de jeneverbes weg is is het kouroseffect ook wel een beetje weg, voornamelijk kaneel nu met ook iets houtigs heb ik 't idee.
pi_60941063
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:50 schreef Stereotomy het volgende:
Speciaal voor LKS: review van Tom Ford Purple Patchouli

http://nowsmellthis.blogh(...)08/8/18/3827438.html
thx! deze staat zeker nog op de 'te proberen' lijst!
pi_60953194
LKS wilde jij nog een 50ml Montale? Ik ook namelijk en als we direct van Montale bestellen dan kosten ze 55 per stuk maar 25E verzendkosten Als we echter in totaal 100ml (dus 1x100 of 2x50) bestellen is de verzending gratis!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:20:07 #217
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_60956336
Ik zie hier weinig parfum van modehuizen voorbij komen, zijn deze slechter?
pi_60956553
Dat ligt eraan hoe je het bedoelt. Parfums van modehuizen moeten vaak zo goedkoop mogelijk zijn en daardoor zijn de ingrediënten vaak van mindere kwaliteit. Maar wat uiteindelijk telt is of jij het lekker vindt. De reden dat ze hier minder besproken worden is omdat de regulars van dit topic ze allemaal wel een beetje gehad hebben. Vaak zijn ze minder uitgesproken en uitgesproken/apart is nu net waar wij (ik) voor gaan. Met apart bedoel ik ook dat niet iedereen een flesje in de kast heeft staan, zoals met die van modehuizen wel vaak het geval is.
pi_60967982
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:44 schreef W1ZZ het volgende:
LKS wilde jij nog een 50ml Montale? Ik ook namelijk en als we direct van Montale bestellen dan kosten ze 55 per stuk maar 25E verzendkosten Als we echter in totaal 100ml (dus 1x100 of 2x50) bestellen is de verzending gratis!
Dat klinkt als een goed idee! Ik wil nog wel eerst even een paar andere Montales proberen bij Skins.
pi_60986240
Heh Stereo nu kan ik eens zeggen "Mijn geld, wat doe je! "

Heb net op BN nogal impulsief een fles Bois du Portugal gekocht. Wel lekker goedkoop: inclusief alles (dus doosje, dop enzo) en maar één of twee spraytjes eruit ¤60,- incl shipping.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:24:29 #221
55709 Stereotomy
pi_60986390
Creed

Gefeliciteerd, da's niet veel voor een originele Creed. 75 ml denk ik?
pi_60986711
Idd Tja ik twijfelde al maanden tussen de ietsje lekkerder maar veel duurdere fles BdP en de ietsje minder lekkere maar veel goedkopere PdN New York. Dus dit kon ik niet laten gaan!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:25:45 #223
55709 Stereotomy
pi_61005732

*stil*

*mooi*
pi_61006292
Waarom post jij toch eens in de zoveel tijd dat plaatje?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:50:39 #225
55709 Stereotomy
pi_61006368
Oh, is het hetzelfde plaatje? Hm.
pi_61006425
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:25 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

*stil*

*mooi*
Die persoon heeft de bedoeling van Bond No. 9 verkeerd begrepen, tenzij hij/zij appartementen in 15 verschillende wijken in New York bezit.
pi_61008696
Maar als het luchtje van zijn wijk nu heel vies is?
pi_61008899
Dan moet ie uit het Meat Packing District verhuizen.
pi_61009155

Ik heb New Haarlem van Bond nog wel op m'n testprogram staan maar verder boeit het merk me ook niet zo... Maargoed, ik heb na gisteren voorlopig wel weer even genoeg aan geurtjes uitgegeven. Eerst maar weer een paar dagen werken en centen verdienen!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:14:19 #230
55709 Stereotomy
pi_61053958
W1ZZ, GIT doet het toch niet lang bij je? Ik vind GIT echt een enorme sillage en longevity hebben. Het is nu bijna 8 uur later en het gaat nog als een tierelier. Wou dat SMW zo was.
pi_61054313
Het is wel iets verbeterd maar niet zoals SMW. Bij mij doet het die het na acht uur nog steeds prima. Ruilen van huid?

Ik heb gisteren trouwens even heel snel Cruel Intentions en Straight to Heaven van By Kilian geprobeerd. Was niet bepaald overweldigd, allebei zeker niet iets dat ik niet eerder geroken heb. Maar de klapper schijnt A Taste of Heaven te zijn, ben benieuwd!
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:03:22 #232
55709 Stereotomy
pi_61092407
Even hier een vraag dan maar: in hemelsnaam, WAAROM Jil Sander, en in het bijzonder Sun? Jil Sander is internationaal gezien niet echt een geweldig designermerk qua collectie of aanzien in de parfumerie, maar waarom staat het constant in alle Top 10's van Douglas en de Ici Paris en ook hier in de topics van Fok?

Beats me.
pi_61092798
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:03 schreef Stereotomy het volgende:
Even hier een vraag dan maar: in hemelsnaam, WAAROM Jil Sander, en in het bijzonder Sun? Jil Sander is internationaal gezien niet echt een geweldig designermerk qua collectie of aanzien in de parfumerie, maar waarom staat het constant in alle Top 10's van Douglas en de Ici Paris en ook hier in de topics van Fok?

Beats me.
Omdat het door de Douglas en Ici Paris gepushed wordt en in de top 10 gezet wordt?

Ben niet al te bekend met de Jil Sander geurtjes, maar ik vind het wel een geweldig kledingmerk.
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:19:21 #234
55709 Stereotomy
pi_61092880
Die top 10'en kloppen idd ook voor geen hout. Onze Bijenkorf heeft een Dior-counter met Dior-SA's, en deze winkel is ook de enige in de stad die altijd een Dior in de top 10 heeft, laatst zelfs Dior Homme op 8. 't is maar wat ze pushen.

En oh, ik kom niet verder dan de Mexx en de We.
pi_61092978
Ik heb ze al een tijdje niet geroken maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zowel Sander for men als Sun Men altijd best wel lekker heb gevonden. Het is wel supermainstream ja maargoed, dat is Acqua di Giò ook en daar is ook niets mis mee behalve dat het heel populair is.

EDIT: het zijn dan natuurlijk ook verkooptop10's Stereo. Niet gebaseerd op democratische verkiezingen ofzo
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:59:14 #236
55709 Stereotomy
pi_61133413

De nieuwe Guerlain Homme, omfg. Mon Guerlain, qu'est-ce que tu fais?
pi_61134614
Guerlain? Lijkt me meer iets voor Kenzo (Jungle), die reclame
the pleasure - the privilege is mine
pi_61143165
Heh, Guerlain gaat ook met z'n tijd mee

Vandaag Bij de Douglas nog een paar geurtjes geprobeerd:

Rochas Man - draagbare A*Men in de topnotes, daarna een heftige amber/vanillebom. Wel beter dan A*Men maar ik zou nog altijd eerder Serge Lutens Borneo 1834 dragen.

Guerlain Shalimar - eigenlijk een oude bekende: een tante droeg dit. Hele goeie zoete en heldere vanille met genoeg kruiden er doorheen om dit de klassieker te maken die 'ie is. Ik zou dit wel dragen maar niet zelf kopen. Turin zegt reference oriental, ik zeg reference vanille. Zelf zou ik eerder Spiritueuse Double Vanille kopen, een in mijn ogen interessantere kijk op vanille (want mooi donker en mysterieus).

Guerlain Mitsouko - beetje ondergesneeuwd nadat m'n neus al door Shalimar aangevallen was, vrees ik. Veel frisser en beschaafder/bescheidener dan Shalimar.

Verder is vandaag ook m'n fles Bois du Portugal binnengekomen Met genereus nog samples van:

Penhaligon's Lords
Viktor & Rolf Antidote
Heeley Sel Marin ( )
Brosseau Thé Brun ( )
pi_61143248
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:22 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb ze al een tijdje niet geroken maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zowel Sander for men als Sun Men altijd best wel lekker heb gevonden. Het is wel supermainstream ja maargoed, dat is Acqua di Giò ook en daar is ook niets mis mee behalve dat het heel populair is.

EDIT: het zijn dan natuurlijk ook verkooptop10's Stereo. Niet gebaseerd op democratische verkiezingen ofzo
Mijn vriendje heeft altijd Jill Sander Sun op
En bij mij ruikt ie ook wel lekker
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:28:14 #240
55709 Stereotomy
pi_61143742
Bruine thee, W1ZZ?
pi_61143789
Gisteren Eau Thé vert extreme gevonden in Antwerpen en ik vond hem echt heel erg lekker!

Voor mijn jarige moeder Chanel no19 edp gekocht en ze is er erg blij mee.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:31:11 #242
55709 Stereotomy
pi_61143809
Gefeliciteerd met mamma G.

The Vert Extreme is de enige floral in mijn collectie.
pi_61144238
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:28 schreef Stereotomy het volgende:
Bruine thee, W1ZZ?
Keep you posted, vanavond probeer ik 'm wel even!

Mr G: hele goeie keuze, wat mij betreft de allerbeste Chanel! En gefeliciteerd met je moeder
pi_61145366
Danku
pi_61147519
Mr. G gefeliciteerd!

Ik heb vandaag m'n eindgesprek niet gehaald, dus voorlopig nog geen excuus om mezelf te trakteren.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:01:08 #246
55709 Stereotomy
pi_61147631
wtf, LKS Kun je zo'n gesprek niet halen?

Heb je ook al het gesprek met je ouders gehad?

En nu?

OT: Terre d'Hermès
pi_61147748
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:01 schreef Stereotomy het volgende:
wtf, LKS Kun je zo'n gesprek niet halen?

Heb je ook al het gesprek met je ouders gehad?

En nu?

OT: Terre d'Hermès
Ja, best belachelijk, heb alle vakken gehaald, maar dan moet je in zo'n gesprek je visie uitdragen en dat kwam blijkbaar voor deze leraar er niet goed uit. Laatste gesprek over hetzelfde onderwerp had ik nog een 8,5 op, maar dat was bij een andere leraar. Wel kut, nu moet ik me weer helemaal opnieuw inschrijven voor de herkansing over een maand!

Gesprek gehad, viel uiteindelijk nog wel mee, ben nu zelfs bij m'n ouders op bezoek
pi_61148935
Collection Homme Thé Brun (2005)
by Jean-Charles Brosseau

Had nog nooit van deze theecreatie van Pierre Bourdon gehoord. Nu weet ik dat die man een legend is enzo maar ik ben nooit echt fan geweest van zijn creaties. Ook niet van deze. De start is vrij droog, een rokerige zwarte thee à la lapsang souchong. De beste vergelijking is Silver Mountain Water minus zwarte bes minus ambergris.

Daarna zakt de boel wat in, tot ie ineens weer terugkomt, een stuk warmer dan eerst. Helaas neemt ie dan ook het begin van het einde met zich mee. Het enige dat ik op dat moment ruik is wat je ruikt als je je neus begraaft in een leeg theeglas: de beetje muffige geur van thee-aanslag.

Aan het einde komt een onverwachte twist: de thee-aanslag evolueert in een zoetig calone/sandelhout tweeluik. Dat het onverwacht is betekent overigens niet dat het plezierig is want ik word van weinig zo droevig als van calone. In die fase zitten we nu nog steeds en hij gaat na plus 4 uur iig nog steeds strong. Longevity zit dus wel goed.

Rating: (verdraagbaar)
pi_61148993
Hey W1ZZ, ik denk er trouwens over om volgend jaar Romaanse Talen & Culturen te gaan studeren Welk jaar zit jij nu?
pi_61149424
In het jaar 'scriptie'

Als je met volgend jaar 2009-2010 bedoelt dan ben ik al uit Groningen weg als alles volgens plan verloopt. Maar als je het leuk vindt kan ik je wel een keer een rondleiding over de faculteit geven.
pi_61149478
Lijkt me leuk! Wel eerst nog even op deze k**school focussen.
pi_61175206
Laat maar horen wanneer je weer eens een keer in Gr bent.

Heb vandaag Nog even een kleine side-by-side gedaan van No19 en No5, beide EdT versie. Ergens begrijp ik nog steeds niet waarom No5 zo populair is en waarom Turin hem vijf sterren geeft? Ik vind het eigenlijk een nogal synthetische aldehyde-bloemenratatouille... Volgens mij is No5 alleen vanwege de mythe en de marketingmachine zo populair. No19 daarentegen maakt veel interessanter gebruik van de aldehydes door ze toe te voegen aan een chyprebasis met musk en roos erbij.

No 5: (maar één daarvan omdat het de eerste aldehydegeur is)
No19:
pi_61175320
Misschien was het voor 1922 heel revolutionair en is (mede) daardoor de hype ontstaan?
pi_61175448
In de categorie damesgeurtjes wil ik binnenkort Diorissimo nog even proberen, de omschrijving in Emperor of Scent maakte me wel nieuwschierig, al is volgens Turin de versie die nu uit is minder dan de originele.
pi_61176583
Volgens Turin is alles van nu minder dan vroeger, als we daarnaar moeten luisteren Voor die tijd was No5 ongetwijfeld revolutionair maar in die tijd zijn er wel meer revolutionaire en imo veel betere geuren uitgebracht (Guerlain Jicky, Shalimar, Mitsouko, L'heure bleu; Penhaligon's Hammam Bouquet, Blenheim Bouquet; Coty Chypre; Houbigant Fougère).

Wat maakt nou dat Chanel No5 de onbetwiste nummer één is wat populariteit betreft? Chanel No5 is de coca-cola van de parfumwereld: bijna iedereen heeft er wel van gehoord of het gebruikt of geroken.
pi_61178928
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:32 schreef W1ZZ het volgende:
Volgens Turin is alles van nu minder dan vroeger, als we daarnaar moeten luisteren Voor die tijd was No5 ongetwijfeld revolutionair maar in die tijd zijn er wel meer revolutionaire en imo veel betere geuren uitgebracht (Guerlain Jicky, Shalimar, Mitsouko, L'heure bleu; Penhaligon's Hammam Bouquet, Blenheim Bouquet; Coty Chypre; Houbigant Fougère).

Wat maakt nou dat Chanel No5 de onbetwiste nummer één is wat populariteit betreft? Chanel No5 is de coca-cola van de parfumwereld: bijna iedereen heeft er wel van gehoord of het gebruikt of geroken.
Haha, treffende vergelijking! Ik heb er verder ook niet echt een verklaring voor. Misschien is het een minder specifiek geurtje dan bijvoorbeeld Shalimar, waardoor het, gecombineerd met goede marketing en een soort sneeuwbaleffect van groeiende naamsbekendheid en reputatie, zo'n breed publiek aanspreekt.

Bekendheid heeft vaak meer invloed op populariteit dan de daadwerkelijke kwaliteit van een parfum.
pi_61194967
Stereo: jij vond Himalaya toch lekker? http://community.basenotes.net/showthread.php?t=214670 ($75 incl shipping binnen US)
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:11:43 #258
55709 Stereotomy
pi_61195449
meh, ik heb er hier 10ml van liggen in een vial
  maandag 1 september 2008 @ 19:06:34 #259
55709 Stereotomy
pi_61299134
Vandaag op zoek gegaan naar Prada Infusion d'Iris pour Homme en Guerlain Homme. Teruggekomen met strips van Cartier Roadster, en drie Hermès Jardins: après la mousson, sur le nil en en mediteranee

La Mousson: heel vrouwelijk, heel aquatic. Doet me denken aan Bulgari Aqua Marine of Missoni Aqua. Niet zo bijzonder.

Le Nil: ik ken nu het verhaal erachter van Chandler Burr, en dat maakt een geur in een klap interessanter. Een verre neef van Terre d'Hermes, aangezien je ergens in de achtergrond nog de citrus/cederhout combinatie kunt ruiken. Voor de rest wat fruitiger en zoeter gemaakt door de mango-note. Ik zou het wel op kunnen, maar ik vind ook deze ietwat meer vrouwelijk.

En Mediteranee: hee! een vijgengeurtje die ik wel lekker vind. Anders dan bij Virgin Island Water van Creed en Marc Jacobs worden de vijgen niet je neus ingepropt, maar is het meer aanwezig als supporting, maar prominente note. Een groene floral/vijgengeurtje. Minst vrouwelijk van de drie, maar toch nog steeds erg gay.

De laatste twee vind ik okee, Mousson niet.

Cartier Roadster: frissere minty-variant van Escada PH of Tom Ford for Men. Geinige fles wel.
pi_61300345
Die Sur le Nil heb ik toevallig v/d week ook geprobeerd, beetje te bitter vond ik, maar wel te doen.

Ontopic: ik heb maar 12 notes zag ik net, ondanks onder andere een permban in het verleden (ja praten over notes is ontopic hier)
  maandag 1 september 2008 @ 20:30:52 #261
55709 Stereotomy
pi_61301985
Ik 21
pi_61302361
Hoe/waar zie je dat?
  maandag 1 september 2008 @ 20:50:36 #263
55709 Stereotomy
pi_61302661
pi_61302731
Ik heb er maar één Ben ik zo braaf?
pi_61306005
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:52 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb er maar één Ben ik zo braaf?
Mietje

En Stereo wtf, 21?! Is het tegen de policy om Bulgari aan te prijzen ofzo?
  maandag 1 september 2008 @ 22:16:47 #266
55709 Stereotomy
pi_61306417
Over Bulgari gesproken, morgen ga ik weer eens uit eten met dat meisje van een paar maanden geleden (van Terre d'Hermès) wat na 2x gezellig uitgaan blijkbaar beide keren van haar kant geen date bleek te zijn.

Ik zat te denken aan twee spraytjes Dior Homme, en misschien nog 1 spraytje Bulgari PH voor de citrus/peper kick erbij. Ik vind de combi echt lekker. Andere optie is Gucci PH of L'Air du désert Marocain.

Wat zouden jullie doen? De bedoeling is om haar toch op mij te laten vallen zodat ik haar weer keihard kan dumpen.
pi_61306815
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:16 schreef Stereotomy het volgende:
Over Bulgari gesproken, morgen ga ik weer eens uit eten met dat meisje van een paar maanden geleden (van Terre d'Hermès) wat na 2x gezellig uitgaan blijkbaar beide keren van haar kant geen date bleek te zijn.

Ik zat te denken aan twee spraytjes Dior Homme, en misschien nog 1 spraytje Bulgari PH voor de citrus/peper kick erbij. Ik vind de combi echt lekker. Andere optie is Gucci PH of L'Air du désert Marocain.

Wat zouden jullie doen? De bedoeling is om haar toch op mij te laten vallen zodat ik haar weer keihard kan dumpen.
Steer
  maandag 1 september 2008 @ 22:30:38 #268
55709 Stereotomy
pi_61307020
<----
pi_61307162
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:16 schreef Stereotomy het volgende:

Ik zou er niet teveel over nadenken en gewoon opdoen waar je op dat moment zin in hebt Waarschijnlijk valt 't er toch amper op?
  maandag 1 september 2008 @ 22:37:18 #270
55709 Stereotomy
pi_61307317
Ik vrees het

Dior Homme it is.
pi_61309000
Het hoeft haar toch ook niet ontzettend op te vallen? Aantrekkingskracht zit in een soort 'je ne sais quoi,' right? Dit helpt gewoon mee
  maandag 1 september 2008 @ 23:22:43 #272
55709 Stereotomy
pi_61309111
Jij hapt echt te snel W1ZZ
pi_61312536
Nee hoor, ik probeer slechts onze fijne slowchat naar een hoger niveau te tillen
pi_61315375
Frederic Malle - Carnal Flower is echt een aanrader

De noten zijn exotisch: Bergamot, Melon, Eucalyptus, Ylang Ylang, Salycilates, Jasmine, Tuberose absolute, Orange Blossom absolute Coconut,White Musks.

De longetivity bij deze geur is aanzienlijk beter dan Bigarade maar nog steeds niet echt goed, gewoon acceptabel.

De geur valt het beste te omschrijven als --->
En dat voor een geur met 'Flower' in de titel. Subtiel, complex en indrukwekkend.

Helaas wel erg aan de prijs: 135e voor 50ml en 200e voor 100ml.
pi_61335919
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:29 schreef Mr.G het volgende:
Frederic Malle - Carnal Flower is echt een aanrader

De noten zijn exotisch: Bergamot, Melon, Eucalyptus, Ylang Ylang, Salycilates, Jasmine, Tuberose absolute, Orange Blossom absolute Coconut,White Musks.

De longetivity bij deze geur is aanzienlijk beter dan Bigarade maar nog steeds niet echt goed, gewoon acceptabel.

De geur valt het beste te omschrijven als --->
En dat voor een geur met 'Flower' in de titel. Subtiel, complex en indrukwekkend.

Helaas wel erg aan de prijs: 135e voor 50ml en 200e voor 100ml.
Klinkt goed, wel meer goede dingen over gehoord, maar nog niet geprobeerd.

Stereo, wat is 't uiteindelijk geworden?
  woensdag 3 september 2008 @ 00:05:20 #276
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_61336445
En wat vinden onze kenners van burberry beat.

On-topic:
Ik zou best wel mona di orio willen proberen maar waar zou ik dat in omgeving rotterdam kunnen doen zonder dat ze me raar aankijken als een 16 jarige jongeman de winkel binnenstapt (en ik moet betalen om te proberen )
  woensdag 3 september 2008 @ 00:06:26 #277
55709 Stereotomy
pi_61336473
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Stereo, wat is 't uiteindelijk geworden?
Pencil shavings en een hele leuke avond. Ben net terug.
pi_61336786
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:

On-topic:
Ik zou best wel mona di orio willen proberen maar waar zou ik dat in omgeving rotterdam kunnen doen zonder dat ze me raar aankijken als een 16 jarige jongeman de winkel binnenstapt (en ik moet betalen om te proberen )
Ik weet niet precies waar in R'dam, maar ik heb nog nooit een winkel meegemaakt waar je niet zonder te betalen wat parfum mocht proberen hoor!
pi_61336794
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:06 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Pencil shavings en een hele leuke avond. Ben net terug.
Oeh gewaagd, goed om te horen!
  woensdag 3 september 2008 @ 00:29:08 #280
55709 Stereotomy
pi_61336931
Ja, had donkere leren schoenen aan, donkerblauwe broek en een zwart overhemd met bovenste knoopje los. Op de een of andere manier past Gucci PH daar perfect bij.
pi_61337097

Bruin, alle knopen open. Volgende keer beter voorbereiden.
  woensdag 3 september 2008 @ 00:42:18 #282
55709 Stereotomy
pi_61337220

Volgende keer beter lezen, LKS!

Gucci PH: pencil shavings
Gucci PH II: Euroshopper Ice Tea
pi_61337292

Ben ik nou gek of had PHII juist een houtgeur? Kan me geen ice tea herinneren?
  woensdag 3 september 2008 @ 00:46:24 #284
55709 Stereotomy
pi_61337388
quote:
http://www.basenotes.net/ID26126901/positivereviews.html

Het woord wood valt even vaak als het woord tea in deze reviews

(nuttige discussie dit )
pi_61337421
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:

On-topic:
Skins in de Van Oldenbarneveltstraat.
  woensdag 3 september 2008 @ 00:52:39 #287
55709 Stereotomy
pi_61337435
quote:
Op woensdag 3 september 2008 00:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

http://www.basenotes.net/ID26126901/positivereviews.html

Het woord wood valt even vaak als het woord tea in deze reviews

(nuttige discussie dit )
Ja, en het woord 'pencil' dan?
pi_61337491
Top jongens zo komen we wel weer aan deel negen!
  woensdag 3 september 2008 @ 00:58:18 #289
55709 Stereotomy
pi_61337526
Zeg die body lotions he....
pi_61337549
Welke deo gebruiken jullie eigenlijk?
  woensdag 3 september 2008 @ 01:01:00 #291
55709 Stereotomy
pi_61337568
Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed Creed
pi_61337576
SNOB
pi_61337840
Nokken met die geintjes jongens, ik wil gewoon weten welk geurtje alle chicks gek maakt.
  woensdag 3 september 2008 @ 08:32:45 #294
55709 Stereotomy
pi_61339541
Jean Paul Gaultier en Calvin Klein natuurlijk.
pi_61342046
En Boss en Armani (aqua di gio) niet te vergeten.
pi_61342573
Als je het dan toch over ck hebt, wat vinden jullie van CK Eternity?
BlaBlaBla
pi_61351356
Misschien een beetje bot maar echte rotzooi. Combinatie van een mega-overdosis calone en goedkope amber.
pi_61353175
Eensch!

One daarentegen, vond ik vroeger goed te doen. Maar minder dan bijvoorbeeld een Aqua di gio.
  donderdag 4 september 2008 @ 00:35:02 #299
55709 Stereotomy
pi_61365520
CK Eternity is toch best te pruimen? Tenminste een beetje meer body dan de huidige CKs.
pi_61400575
Ik heb laatst een fles Jil Sander Sport Men gekocht
dit n.a.v een monstertje wat goed lang bleef hangen en lekker rook.

Maar uiteindelijk vin dik het niks... je ruikt het amper en is snle weg..
ps
daar hefet de vrouwelijke variant geen last van... die blijft wel lang hangen
pi_61447669
Ik heb gisteren mijn sample van Frederic Malle's Carnal Flower opgemaakt. Deze parfum blijft toch langer hangen dan ik aanvankelijk had opgemerkt, de longetivity is toch gewoon goed. De belangrijkste noot is ' Tuberose' en aangezien ik geen idee heb hoe dit zou moeten ruiken in haar pure vorm heb ik even wat gegoogled en ik kwam deze recensie tegen op 'nowsmellthis'.

Conclusie:
quote:
Carnal Flower makes less of a statement. Although it is not a light perfume by any means, it is rather quiet for a tuberose. It is not quite bright, not quite warm, but somewhere in between. It smells lush (and yes, rather sexy), but it doesn't scream about it the way that some white florals can. It is stunningly beautiful, and another impressive release from a line that has yet to release a boring fragrance. It has not, so far, inspired in me the same kind of fanatical devotion that I feel towards Fracas or Tubéreuse Criminelle, but I imagine I will end up with a bottle eventually.

Ik sluit me aan bij deze beste man, wat een bijzondere geur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')