quote:Op zondag 27 juli 2008 08:58 schreef W1ZZ het volgende:
Maar je hoeft natuurlijk geen scheikundige te zijn om de sensatie die van deze recensie af druipt te proeven. Burr was altijd onvoorwaardelijk lyrisch over alles dat JCE deed.
quote:Op zondag 27 juli 2008 10:12 schreef W1ZZ het volgende:
Hoi ben ik weer. Ik kende nog helemaal niets van MPG (Maître Parfumeur et Gantier) dus ik heb net op eBay een pakketje samples van al hun geuren besteld (dertig in totaal):
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=180185022040
Wellicht voor jullie ook interessant? ~ ¤23,54 incl. shipping.
Groot gelijk, iets nieuws ontdekken!quote:Op zondag 27 juli 2008 11:03 schreef W1ZZ het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd! Ik weet echt helemaal niets van dit huis, heb me er om de één of andere reden tot nu toe ook nooit in geïnteresseerd. Maar ben wel een beetje klaar met de bekendere nichehuizen dus nu weer eens wat anders ontdekken
Ik zag op hun website trouwens dat het in NL alleen bij Katz Cosmetics in A'dam te verkrijgen is.
quote:Op zondag 27 juli 2008 21:12 schreef W1ZZ het volgende:
@Stereo: over Brut, die is helaas wel grondig geherformuleerd. Een van de oude hoofdbestanddelen, nitromusk (benzeenring met een nitrietgroep eraan) is verboden omdat sommige mensen er uitslag van kregen.
(Bron: Turin, The Secret of Scent, p71)
Wat heb jij allemaal in je wardrobe op dit moment?quote:Op zondag 27 juli 2008 21:45 schreef Mayla het volgende:
[..]
Groot gelijk, iets nieuws ontdekken!![]()
Is idd alleen daar te koop. Voorheen werd het verkocht bij de Glamour Shop welke ook in het Magna Plaza zat (waar ik dus gewerkt heb) maar die zit er al enige tijd niet meer.
Heb wel een paar online shops gezien die het verkopen, niet naar gekeken of ze naar NL verzenden, maar zal vast wel.
Leuk topic om te volgen trouwens. Was aardig thuis in de parfumerie wereld en het is leuk om te zien dat er ook mensen zijn die ook andere geuren dragen dan de ge-eikte commerciele geuren
Uuhm op dit moment eigenlijk weer wat commerciële geuren, maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op zondag 27 juli 2008 21:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat heb jij allemaal in je wardrobe op dit moment?
Er zijn geen (officiële) samples van Iris Silver MIst, van geen enkele SL exclusif bestaan officiële samples en eigenlijk geef ik liever geen ISM uit mijn fles omdat ik vermoed dat ik al snel genoeg door deze fles heen zal gaan en dan weer nieuwe uit Parijs moet bestellen. Het is een fantastische geur maar de longevity is vrij pover. Die van Bois d'Iris is beter maar daarvan blijft de irisnoot weer veel minder lang hangen, die wordt vrij snel houtachtig (logisch ook met zo'n naam). Dus ISM en BdI zijn heel in het begin vrijwel gelijk maar daarna worden ze erg anders, BdI wordt dan erg cederachtig en ISM wordt poederig en musky. Persoonlijk vind ik ISM lekkerder maar ik zou wel blij zijn met wat betere longevity.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:49 schreef marrtty het volgende:
Hoi W1ZZ,
je hebt zeker geen sample van Iris Silver Mist? Vind je 'm erg lijken op Bois d'Iris van The Different Company?
Ik heb nu 70 samples waarvan ik met de meeste niets meer doequote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:52 schreef Stereotomy het volgende:
Dan ga ik hem even dragen, misschien is ie dan anders.
Ik heb echt veel en veelsteveel atomizers in de koelkast liggen nu.
Heb je hier een flesje van? Of alleen een tester?quote:
Tester. Ik speel ook wel met de gedachte alleen ik zou hem dan sowieso pas kopen als GIT of SMW op is als vervanging van een van die twee. Heb al genoeg fris en playful.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Heb je hier een flesje van? Of alleen een tester?
Ik twijfel af en toe nog wel eens over het kopen van een flesje VIW.
Meerquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:06 schreef Stereotomy het volgende:
Eigenlijk besefte ik me dat onze hobby eigenlijk nog best meeviel, toen mijn buurmeisje opeens met een riem van 60 EUR thuis kwam, die ze maar bij 1 of 2 verschillende jurkjes kon dragen en over 1 jaar toch weer uit de mode is.
Oh of, geven jullie ook zoveel geld uit aan kleding.
Is dat een scheikundeboek op de achtergrond trouwens?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:22 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ze even op de foto gezet.
Het probleem is vooral dat ik me niet kan voorstellen dat ik 'm al te vaak draag. Met die prijs wordt dat een beetje een issue voor mij. Voor kantoor vind ik 'm iig niet echt geschikt en uitgaan ook niet. Eigenlijk alleen voor op 't terras, strand, in 't park, dat soort dingen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:34 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Tester. Ik speel ook wel met de gedachte alleen ik zou hem dan sowieso pas kopen als GIT of SMW op is als vervanging van een van die twee. Heb al genoeg fris en playful.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:20 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Is dat een scheikundeboek op de achtergrond trouwens?
Mompelt iets over niet te serieus nemen..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:31 schreef W1ZZ het volgende:
Mompelt iets over EdTs...
Anyway, had je nog een bestelling bij TPC geplaatst? Ik dacht dat je dat ging doen?
Bulgari Blv is op de nieuwste Bulgari Aqua Marine na de meest waardeloze mannengeur van de hele Bulgari-lijn. Of zoals ze op Basenotes zouden zeggen: baby wipes.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hey Stereo, in de laatste Fantastic Man staat een enthousiast artikel van Bruce Benderson over Costume National Intense Parfum Limited Edition. Hij is er zo enthousiast over omdat het hem doet denken aan Bulgari Blv For Men waar hij al jarenlang fan van is. Misschien iets voor je volgende aankoop?
Ik ken niet veel andere geuren met cassis als note, maareh.... Silver Mountain Water anyone?quote:Combs Crowns New Men's Scent
By dubbing it I Am King, Sean Combs leaves no doubt as to his expectations for his latest men’s fragrance, due as a Macy’s exclusive in December before rolling out to wider distribution in February. Industry sources estimated that the scent could do upward of $100 million globally in its first year on counter.
Sean “Diddy” Combs knows he might raise a few eyebrows by calling his latest scent I Am King, but he doesn’t care.
“I Am King is a statement about all men,” said Combs, during an interview at his Bad Boy Entertainment offices in Manhattan. “We are all descendents of royalty — and if we carry ourselves and respect ourselves in that manner and believe in ourselves, then we are all kings.”
It’s a matter of mind-set, he opines. “I believe in positive affirmations. If I say, ‘I am not going to succeed, I’m a loser,’ then that’s what I am going to be. If we say we’re kings and we say we’re queens, that’s what we’re going to be. It has nothing to do with being arrogant. I Am King is not a statement about myself — I Am King is about every man who is going to go and buy the fragrance.” (As for empowering the female sex, there will be an I Am Queen women’s scent in fall 2009.)
“The first [fragrance, Unforgivable for Men] was pure sexuality,” said Combs. Industry sources estimate the scent did upward of $150 million globally in its first year. “I Am King is more about sophistication. It’s strong and also sexy, with an elegance and simplicity to it.”
Developed by Combs and the Estée Lauder Cos.’ Karyn Khoury and Trudi Loren in cooperation with International Flavors & Fragrances, I Am King opens with tangerine zest, juicy orange, succulent cranberry and a proprietary Imperial French berry note. The heart is of kir royal, crème de cassis, premium Champagne and cooling Mediterranean water accord. Base notes are of key lime pie, lemon cream, rich labdanum extract, cedarwood, vetiver, white moss, sandalwood essences and clean powdery undertones.
“Like Sean, I Am King has a lot of savoir faire,” said John Demsey, the group president at the Estée Lauder Cos. who oversees the Sean John Fragrances division. “As he has matured over the years, he has evolved in terms of his taste, which is nothing short of amazing, and he has maintained his street cred with the next generation.”
Toch leuke beschrijvingen hoorquote:Op zondag 10 augustus 2008 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Creed Baie de Geneveire - nice! Ook hier lijkt het net alsof het een mix is van geuren die uit de natuur komen, lichte (jenever)bessen, lichte bloemen, licht hout. Mooie geur. Jammer dat ie in een monster van een fles komt.
bronquote:
Escentric Molecules is een nieuw parfummerk ontstaan uit een samenwerking tussen de Duitse top parfumeur Geza Schoen en de design studio ThisCompany uit London. Het resultaat is een revolutie op geurgebied want in de parfumgeschiedenis is nog niet eerder voorgekomen dat voor een parfum maar één basisingrediënt gebruikt wordt zoals bij de geuren Escentric 01 en Molecule 01.
Iso E Super is een zoete, fluweelzachte houtnoot dat in veel parfums wordt gecombineerd met andere geurnoten. Escentric Molecules heeft dit ingrediënt voor het eerst als enige basiselement gebruikt in twee nieuwe parfums. Op deze manier wordt de geur extra intens en de Iso E Super concentratie zo hoog dat je de subtiele geur makkelijk acht tot tien uur blijft ruiken. Hierdoor heeft het ingrediënt de kans om zich helemaal naar de drager te vormen waardoor er voor iedereen een eigen unieke geur ontstaat.
Net als de parfums zijn de designs van de flessen erg bijzonder. Gefascineerd door de mathematische natuur van de geuren, is de rekenkundige code gebruikt voor het design van de fles. Molecules 01 en Escentric 01zijn uni-sex parfums die inmiddels een grote schare fans waaronder Elton John, Mario Testino, Dita von Teese en Kate Moss. Beide parfums zijn verkrijgbaar voor ¤ 105 bij Skins Cosmetics in Laren.
Hmm op de korte termijn nog niet, dus als je haast hebt kun je beter zelf vast wat bestellen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:45 schreef W1ZZ het volgende:
Hee LKS, als je nog gaat bestellen wil ik wel weer wat meebestellen.
Oe.quote:DustB
Moderator
Country:
Feedback: (15)
Re: Is SamplerMike banned for good?
Yes.
Aldus 20-jarig vrouwmensch over Creed SMW.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hij ruikt echt lekker
en blijft heel goed hangen ook al heb ik maar 1x met dat stokje tegen m'n pols gedaan
Nu willikemintecht
steer wat doe je
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:28 schreef W1ZZ het volgende:
Hihi, ik zal de obvious jokes over farfallus en jouw stokje maar achterwege laten. Maarre mooi, turn her over to the dark side!
Als een lekker ding op je af komt lopen en hij loopt je voorbij, verwacht je dan niet 'iets' waanzinnigs te ruiken?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:44 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja ik weet niet echt wat ik er over moet zeggen
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:51 schreef W1ZZ het volgende:
Dat heb ik eerlijk gezegd nooit met vrouwen, zo'n zweetlucht. Dat is volgens mij iets waar mannen patent op hebben. Wat ik wel soms doe als spelletje is iemand van een afstand spotten en dan gokken wat voor (soort) geur ze op hebben. Meisjes van 14 iets fruitigs bijv. Meisjes die iets teveel tijd aan hun uiterlijk besteden vaak Chanel Chance bijv.
Als een vrouw geen geurtje op heeft is dat wel altijd een teleurstelling for some reason.
Mochten jullie twijfels hebben, doe deze testquote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:36 schreef Stereotomy het volgende:
Allemaal gaylords hier, lieve help.
OMG , je eerlijkheid siert jequote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:44 schreef W1ZZ het volgende:
Jje bent welkom om mee te discussiëren! Sommige mannen hier (okee, alleen ik geloof ik) dragen ook wel eens vrouwengeuren.
quote:Likelihood of you being FEMALE is 35%
Likelihood of you being MALE is 65%
Want in dat geval zou ik eerder voor Roses Petals gaan eigenlijk.quote:For me, Black Aoud contains more aoud (and is thus edgier) while Aoud Roses Petals has more… well, roses
Oeh ik lees er nu wat recensies van en die klinkt ook goed! Lees hier dat ie naar chocola en rozen ruiktquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:40 schreef Stereotomy het volgende:
in Rome had ik Red Aoud geprobeerd. Da's Aoud met aardbeien.
Ik las toevallig daar nog een recensie van deze week waarin ie ook werd omschreven als marine geurtje. Niet echt mijn ding, dus ik denk dat ik deze skip.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:47 schreef Mr.G het volgende:
@LKS
Ik heb Sandflowers getest van Montale. Ik kon de geur totaal niet thuisbrengen. Op basenotes krijg je ook zweverige omschrijvingen zoals "ocean meets desert"en dergelijke.
De geur heeft wel degelijk de aparte zee noot zoals je die ook bijvoorbeeld in Bulgari Aqua treft, maar op een geheel andere manier.
Testen staat uiteraard vrij, maar ik zou hem niet aanraden.
thx! deze staat zeker nog op de 'te proberen' lijst!quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:50 schreef Stereotomy het volgende:
Speciaal voor LKS: review van Tom Ford Purple Patchouli
http://nowsmellthis.blogh(...)08/8/18/3827438.html
Dat klinkt als een goed idee! Ik wil nog wel eerst even een paar andere Montales proberen bij Skins.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:44 schreef W1ZZ het volgende:
LKS wilde jij nog een 50ml Montale? Ik ook namelijk en als we direct van Montale bestellen dan kosten ze 55 per stuk maar 25E verzendkosten![]()
![]()
Als we echter in totaal 100ml (dus 1x100 of 2x50) bestellen is de verzending gratis!
Die persoon heeft de bedoeling van Bond No. 9 verkeerd begrepen, tenzij hij/zij appartementen in 15 verschillende wijken in New York bezit.quote:
Omdat het door de Douglas en Ici Paris gepushed wordt en in de top 10 gezet wordt?quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:03 schreef Stereotomy het volgende:
Even hier een vraag dan maar: in hemelsnaam, WAAROM Jil Sander, en in het bijzonder Sun? Jil Sander is internationaal gezien niet echt een geweldig designermerk qua collectie of aanzien in de parfumerie, maar waarom staat het constant in alle Top 10's van Douglas en de Ici Paris en ook hier in de topics van Fok?
Beats me.
Mijn vriendje heeft altijd Jill Sander Sun opquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:22 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb ze al een tijdje niet geroken maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zowel Sander for men als Sun Men altijd best wel lekker heb gevonden. Het is wel supermainstream ja maargoed, dat is Acqua di Giò ook en daar is ook niets mis mee behalve dat het heel populair is.
EDIT: het zijn dan natuurlijk ook verkooptop10's Stereo. Niet gebaseerd op democratische verkiezingen ofzo
Keep you posted, vanavond probeer ik 'm wel even!quote:
Ja, best belachelijk, heb alle vakken gehaald, maar dan moet je in zo'n gesprek je visie uitdragen en dat kwam blijkbaar voor deze leraar er niet goed uit. Laatste gesprek over hetzelfde onderwerp had ik nog een 8,5 op, maar dat was bij een andere leraar. Wel kut, nu moet ik me weer helemaal opnieuw inschrijven voor de herkansing over een maand!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:01 schreef Stereotomy het volgende:
wtf, LKSKun je zo'n gesprek niet halen?
Heb je ook al het gesprek met je ouders gehad?
En nu?
OT: Terre d'Hermès
Haha, treffende vergelijking! Ik heb er verder ook niet echt een verklaring voor. Misschien is het een minder specifiek geurtje dan bijvoorbeeld Shalimar, waardoor het, gecombineerd met goede marketing en een soort sneeuwbaleffect van groeiende naamsbekendheid en reputatie, zo'n breed publiek aanspreekt.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:32 schreef W1ZZ het volgende:
Volgens Turin is alles van nu minder dan vroeger, als we daarnaar moeten luisterenVoor die tijd was No5 ongetwijfeld revolutionair maar in die tijd zijn er wel meer revolutionaire en imo veel betere geuren uitgebracht (Guerlain Jicky, Shalimar, Mitsouko, L'heure bleu; Penhaligon's Hammam Bouquet, Blenheim Bouquet; Coty Chypre; Houbigant Fougère).
Wat maakt nou dat Chanel No5 de onbetwiste nummer één is wat populariteit betreft? Chanel No5 is de coca-cola van de parfumwereld: bijna iedereen heeft er wel van gehoord of het gebruikt of geroken.
Steerquote:Op maandag 1 september 2008 22:16 schreef Stereotomy het volgende:
Over Bulgari gesproken, morgen ga ik weer eens uit eten met dat meisje van een paar maanden geleden (van Terre d'Hermès) wat na 2x gezellig uitgaan blijkbaar beide keren van haar kant geen date bleek te zijn.![]()
![]()
Ik zat te denken aan twee spraytjes Dior Homme, en misschien nog 1 spraytje Bulgari PH voor de citrus/peper kick erbij. Ik vind de combi echt lekker. Andere optie is Gucci PH of L'Air du désert Marocain.
Wat zouden jullie doen? De bedoeling is om haar toch op mij te laten vallen zodat ik haar weer keihard kan dumpen.![]()
Ik zou er niet teveel over nadenken en gewoon opdoen waar je op dat moment zin in hebtquote:Op maandag 1 september 2008 22:16 schreef Stereotomy het volgende:
Over Bulgari gesproken, morgen ga ik weer eens uit eten met dat meisje van een paar maanden geleden (van Terre d'Hermès) wat na 2x gezellig uitgaan blijkbaar beide keren van haar kant geen date bleek te zijn.![]()
![]()
Ik zat te denken aan twee spraytjes Dior Homme, en misschien nog 1 spraytje Bulgari PH voor de citrus/peper kick erbij. Ik vind de combi echt lekker. Andere optie is Gucci PH of L'Air du désert Marocain.
Wat zouden jullie doen? De bedoeling is om haar toch op mij te laten vallen zodat ik haar weer keihard kan dumpen.![]()
Klinkt goed, wel meer goede dingen over gehoord, maar nog niet geprobeerd.quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:29 schreef Mr.G het volgende:
Frederic Malle - Carnal Flower is echt een aanrader![]()
De noten zijn exotisch: Bergamot, Melon, Eucalyptus, Ylang Ylang, Salycilates, Jasmine, Tuberose absolute, Orange Blossom absolute Coconut,White Musks.
De longetivity bij deze geur is aanzienlijk beter dan Bigarade maar nog steeds niet echt goed, gewoon acceptabel.
De geur valt het beste te omschrijven als --->![]()
En dat voor een geur met 'Flower' in de titel. Subtiel, complex en indrukwekkend.
Helaas wel erg aan de prijs: 135e voor 50ml en 200e voor 100ml.
Pencil shavings en een hele leuke avond. Ben net terug.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Stereo, wat is 't uiteindelijk geworden?
Ik weet niet precies waar in R'dam, maar ik heb nog nooit een winkel meegemaakt waar je niet zonder te betalen wat parfum mocht proberen hoor!quote:Op woensdag 3 september 2008 00:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
En wat vinden onze kenners van burberry beat.![]()
On-topic:
Ik zou best wel mona di orio willen proberen maar waar zou ik dat in omgeving rotterdam kunnen doen zonder dat ze me raar aankijken als een 16 jarige jongeman de winkel binnenstapt (en ik moet betalen om te proberen)
Oeh gewaagd, goed om te horen!quote:Op woensdag 3 september 2008 00:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Pencil shavings en een hele leuke avond. Ben net terug.
http://www.basenotes.net/ID26126901/positivereviews.htmlquote:Op woensdag 3 september 2008 00:46 schreef Stereotomy het volgende:
PH II is zooooo ijsthee
http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=gucci+pencil+shavings&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Skins in de Van Oldenbarneveltstraat.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
En wat vinden onze kenners van burberry beat.![]()
On-topic:
Ik zou best wel mona di orio willen proberen maar waar zou ik dat in omgeving rotterdam kunnen doen zonder dat ze me raar aankijken als een 16 jarige jongeman de winkel binnenstapt (en ik moet betalen om te proberen)
Ja, en het woord 'pencil' dan?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
http://www.basenotes.net/ID26126901/positivereviews.html
Het woord wood valt even vaak als het woord tea in deze reviews![]()
(nuttige discussie dit)
quote:Carnal Flower makes less of a statement. Although it is not a light perfume by any means, it is rather quiet for a tuberose. It is not quite bright, not quite warm, but somewhere in between. It smells lush (and yes, rather sexy), but it doesn't scream about it the way that some white florals can. It is stunningly beautiful, and another impressive release from a line that has yet to release a boring fragrance. It has not, so far, inspired in me the same kind of fanatical devotion that I feel towards Fracas or Tubéreuse Criminelle, but I imagine I will end up with a bottle eventually.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |