abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:39:35 #101
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60633897
Ouders die door blijven filmen.
Confidence through competence
pi_60639941
Kent iemand hier nog de oude Nivea Dry geur? (niet de huidige Dry Comfort) Zo ja, welk parfum komt het dichtst bij deze geur?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:20:24 #103
55709 Stereotomy
pi_60640449
Ja, die ken ik nog wel. De enige deo ooit die mij hoofdpijn gaf. Kan me de geur niet exact voor de geest halen, maar ik denk een lichte muskgeur zoals Burberry Touch.
pi_60649960
Lol echt waar? Ik vind het een hele prettige, zeer zachte geur hebben. Maar bedankt voor de naam, ik zal eens bij de parfumerie gaan kijken
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:14:37 #105
55709 Stereotomy
pi_60652254
Oh help

Gisternacht gedroomd over Rive Gauche PH (ja echt , net Basenotes aan het surfen, draadje over Versace Black Jeans gezien (schijnt op Rive Gauche te lijken), veel positieve reacties gelezen, en ik heb er nu eentje gekocht op eBay.

Mijn geld, wat doe je.
pi_60652525
Dude, waarom koop je nu weer ineens die??

Maarre, vertel eens wat over je nieuwe colaflesje?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:45:35 #107
55709 Stereotomy
pi_60653088
Omdat ik over Rive Gauche gedroomd had.

Hij schijnt naar een soort teer-achtige substantie te ruiken, goed te layeren te zijn met Bulgari Black, en erg '80s aan te doen.

http://www.basenotes.net/ID26120200/reviews.html
pi_60653312
Wat een verhaal weer
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:53:34 #109
55709 Stereotomy
pi_60653340
Ik vind de fles af-schu-we-lijk

Maar laten we geurtjes niet op hun uiterlijk beoordelen
pi_60653633
Jij vindt die teer wel wat he? Hoop voor je dat ie lekker is. Ik ben me door een hele zak aan MPG monsters heen aan 't ploegen maar tot nu toe (na er zo'n 6 geprobeerd te hebben) heb ik er nog geen gevonden die ik lekker vond.
pi_60656326
Hey Stereo, in de laatste Fantastic Man staat een enthousiast artikel van Bruce Benderson over Costume National Intense Parfum Limited Edition. Hij is er zo enthousiast over omdat het hem doet denken aan Bulgari Blv For Men waar hij al jarenlang fan van is. Misschien iets voor je volgende aankoop?
pi_60656467
Ik zie die Blue Jeans altijd staan bij de Douglas, is dat wat?
pi_60656600
Vriend van mij gebruikte die altijd. Niet vies maar imo non-descript. Van Versace vind ik The Dreamer wel de moeite waard.
pi_60657395
Versace Man is mijn favoriet uit de Versace lijn (van wat ik geprobeerd heb), maar die kom ik niet vaak tegen. Versace Man Eau Fraiche een keer in een opwelling gekocht als een van m'n eerste geurtjes, maar ik zou 'm tegenwoordig niet zo snel meer kopen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:38:59 #115
55709 Stereotomy
pi_60657499
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:12 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hey Stereo, in de laatste Fantastic Man staat een enthousiast artikel van Bruce Benderson over Costume National Intense Parfum Limited Edition. Hij is er zo enthousiast over omdat het hem doet denken aan Bulgari Blv For Men waar hij al jarenlang fan van is. Misschien iets voor je volgende aankoop?
Bulgari Blv is op de nieuwste Bulgari Aqua Marine na de meest waardeloze mannengeur van de hele Bulgari-lijn. Of zoals ze op Basenotes zouden zeggen: baby wipes.

Blv Notte vind ik dan wel weer lekker, vanwege de cacao en tabak extra in de basenotes.
pi_60657603
Damn, ik dacht dat Blv je favoriet was.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:47:54 #117
55709 Stereotomy
pi_60657928
Nee nee Pour Homme, Black en Eau Parfumee au The Vert.
pi_60658068
Welke obscure geurtjes van bekende designer parfumlijnen zijn jullie favorieten of zouden jullie nog willen proberen?

Deze van Dolce & Gabbana heb ik geloof ik nog nooit gezien?

Dit vind ik overigens wel een mooi Versace flesje:
pi_60658994
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:14 schreef Stereotomy het volgende:

Mijn geld, wat doe je.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:21:21 #120
55709 Stereotomy
pi_60659229
Jezus.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 18:30:54 #121
55709 Stereotomy
pi_60663268
quote:
Combs Crowns New Men's Scent

By dubbing it I Am King, Sean Combs leaves no doubt as to his expectations for his latest men’s fragrance, due as a Macy’s exclusive in December before rolling out to wider distribution in February. Industry sources estimated that the scent could do upward of $100 million globally in its first year on counter.

Sean “Diddy” Combs knows he might raise a few eyebrows by calling his latest scent I Am King, but he doesn’t care.

“I Am King is a statement about all men,” said Combs, during an interview at his Bad Boy Entertainment offices in Manhattan. “We are all descendents of royalty — and if we carry ourselves and respect ourselves in that manner and believe in ourselves, then we are all kings.”

It’s a matter of mind-set, he opines. “I believe in positive affirmations. If I say, ‘I am not going to succeed, I’m a loser,’ then that’s what I am going to be. If we say we’re kings and we say we’re queens, that’s what we’re going to be. It has nothing to do with being arrogant. I Am King is not a statement about myself — I Am King is about every man who is going to go and buy the fragrance.” (As for empowering the female sex, there will be an I Am Queen women’s scent in fall 2009.)

“The first [fragrance, Unforgivable for Men] was pure sexuality,” said Combs. Industry sources estimate the scent did upward of $150 million globally in its first year. “I Am King is more about sophistication. It’s strong and also sexy, with an elegance and simplicity to it.”

Developed by Combs and the Estée Lauder Cos.’ Karyn Khoury and Trudi Loren in cooperation with International Flavors & Fragrances, I Am King opens with tangerine zest, juicy orange, succulent cranberry and a proprietary Imperial French berry note. The heart is of kir royal, crème de cassis, premium Champagne and cooling Mediterranean water accord. Base notes are of key lime pie, lemon cream, rich labdanum extract, cedarwood, vetiver, white moss, sandalwood essences and clean powdery undertones.

“Like Sean, I Am King has a lot of savoir faire,” said John Demsey, the group president at the Estée Lauder Cos. who oversees the Sean John Fragrances division. “As he has matured over the years, he has evolved in terms of his taste, which is nothing short of amazing, and he has maintained his street cred with the next generation.”
Ik ken niet veel andere geuren met cassis als note, maareh.... Silver Mountain Water anyone?
pi_60666270
Heh dat zou wel echt schaamteloos zijn! Maar als ik naar de rest van de noten kijken denk ik niet dat we ons zorgen hoeven te maken Stereo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:07:48 #123
55709 Stereotomy
pi_60667383
Ik moet zeggen dat ik Unforgivable echt lekker vind. De basenotes zijn niet zo lekker als die van MI, maar voor de prijs is het werkelijk een erg goed geurtje.

Morgen ben ik in Amsterdam. Misschien dat ik nog even een detourtje naar Skins maak.
pi_60667478
Zou ik niet overslaan als je de kans krijgt. Ik ben zondag in A'dam en ik ga er sowieso ook even heen!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:19:57 #125
55709 Stereotomy
pi_60688477
Ben net terug van Skins Amsterdam! Aardige, knappe (alhoewel, een had een snor), behulpzame verkoopsters, helaas niet alwetend over mannengeurtjes. 15 geurstrips (wel opgeschreven wat wat is ) en 3 samples rijker. L'Artisan Tea for Two, Dzhonka en Timbuktu.

Leuk.

En ik ruik Le Labo Patchouli 24 nog steeds! Na bijna 10 uur!
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:43:46 #126
55709 Stereotomy
pi_60695807
Nou, daar gaan we.

L'Artisan Tea for Two - fantastisch! Precies hoe ik me het had voorgesteld. Dit is thee in een flesje die je op je kunt spuiten. Komt heel natuurlijk over, in tegenstelling tot de iets onnatuurlijkere interpretaties in Acqua di Gio en Gucci PH II. De body van deze geurs lijkt normale Engelse thee, terwijl de basenotes wat krachtigere, rokerige zwarte thee bevatten.

Serge Lutens Miel de Bois - Honing gedruppeld op natgeregende bladeren. Enorme sillage, erg zoet. Een zoete groene geur. Te zoet.

Serge Lutens Santal Blanc - Een van mijn favorieten uit de test. Lichte houtgeur, zoet, alsof er suikerwater door licht sandelhoud is gefilterd.

Serge Lutens a la Nuit - Sow. Ik vind deze meer 'animalic' dan Muscs Koublai Kahn, die op mijn huid na verloop van tijd tam en zoet wordt. Deze geur is gebouwd om jasmijn, met dierlijke musk in de basenotes. Licht zoetig.

Serge Lutens Louve - amandelen, gaat in de drydown naar de amandel badolie van Nivea ruiken. Wat mij betreft puur vrouwelijk.

Floris Malmaison - Eh. Sécretions Magnifique, maar dan een tiende van de sterkte. Waarschijnlijk de iodine. Floris.

Creed Aubépine-Acacia - een sterkere versie van het flinterdunne citrus Floris Special no. 127 die ik had betiteld als wasverzachter. Is dit dan wasverharder? Geur doet wel 'natuurlijk' aan, wat natuurlijk niets zegt over de hoeveelheid synthetische moleculen. Wat mij betreft unisex

Creed Baie de Geneveire - nice! Ook hier lijkt het net alsof het een mix is van geuren die uit de natuur komen, lichte (jenever)bessen, lichte bloemen, licht hout. Mooie geur. Jammer dat ie in een monster van een fles komt.

Diptyque Oyédo - vrolijk groen citrusgeurtje, speels (teasing, zou ik willen zeggen), erg unisex, neigt naar vrouwelijk. Denk dat ik er wel wild van word, maar alleen als ze knap is en dikke tieten heeft.

Diptyque Eau d'Elide - zwakke geur, ik ruik de lavendel nog maar nauwelijks. Ik ruik wel wat ik interpreteer als papiergeur: een soort lichte houtgeur die je ook in Tam Dao terugvindt - zal wel sandelhout weer zijn.

Ik vind het moeilijk om echt wat nuttigs te zeggen over de geuren, voornamelijk omdat ze stiekem toch ook best door elkaar gemengd waren in mijn tas. Ik heb samples van Tea for Two, Dzongkha en Timbuktu, dus daar volgen nog wel wat uitgebreidere verhalen over.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 10-08-2008 00:55:22 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:44:58 #127
55709 Stereotomy
pi_60695832
Van alle andere geuren vind ik denk ik Santal Blanc van SL het beste ruiken. Creed Baie de Geneveire vind ik ook lekker.

Diptique heb ik nog niet geheel afgeschreven (Floris wel), maar ik vind het een moeilijk huis om mijn vinger op te leggen.

[ Bericht 48% gewijzigd door Stereotomy op 10-08-2008 00:50:30 ]
pi_60703152
Probeer Jardin Clos maar eens van Diptyque.

Ik ben er echt positief over. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
pi_60719433
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Creed Baie de Geneveire - nice! Ook hier lijkt het net alsof het een mix is van geuren die uit de natuur komen, lichte (jenever)bessen, lichte bloemen, licht hout. Mooie geur. Jammer dat ie in een monster van een fles komt.
Toch leuke beschrijvingen hoor Ik ben vandaag geweest maar kon niet écht lekker op m'n gemak rondneuzen omdat ik met twee vrienden was die alleen maar aan het kutten waren en grapjes met de verkoopsters uit aan 't halen waren. Baie de Genievre ook geprobeerd en is erg mooi idd, ik vind de laatste tijd sowieso de EDTs van Creed veel interessanter dan de Millesimes. Zelf alleen een monster van de hemelse Vintage Tabarôme meegekregen. Wow, echt wow. En %$# alleen in zo'n pokke 250ml fles
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:49:31 #130
55709 Stereotomy
pi_60742755
L'Artisan Parfumeur Dzing!

Dzing! heette eerder 'Désir de Cirque', ofwel 'Circus van Verlangen'.

Topnotes: De eerste paar minuten van Dzing! zijn het best te beschrijven als de geur die je ruikt, wanneer je net hebt paardgereden, de zadel van het bezweette paard losmaakt, en daar even aan gaat snuiven. Een rare geur die aan urine of lichte ammonia doet denken domineert hier, bovenop een leer-achtige geur. Sommige mensen beschrijven het als een hamsterkooi. Ik heb nooit een hamster gehad, maar het doet me wel enigzins denken aan ons konijnenhok van vroeger, voordat ik begon met schoonmaken.

Middle Notes: na een paar minuten is de ammonia-geur een beetje tot bedaren gekomen, en komt de roosgeur opzetten. Ik vind roos doorgaans aggressief, met vlijmscherpe tanden, ruiken - maar in Dzing! is de roos-note vrij subtiel. De geur wordt hier ook iets zoeter, terwijl de leergeur prominenter wordt.

Basenotes: de 'verzachting' van de geur zet door tot in de basenotes. Benzoine / vanille is hier bij gekomen, wat het geheel nog zachter en zoeter maakt. De roosgeur is tot een minimum beperkt, maar de leergeur is er nog immer.

Conclusie: niet de 'minder zoete Bulgari Black' waar men het vaak over heeft, maar de 'minder zoete Bulgari Black waar een hamster in lederhosen plassex mee heeft gehad'. 13.gif

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 11-08-2008 20:59:57 ]
pi_60751397
Leuke review, zeker een huis dat bovenaan m'n verlanglijst staat om verder te verkennen!
pi_60754042
Heh Stereo, zoals gewoonlijk beleef jij een geur weer compleet anders dan ik! Roos in Dzing!? What did I miss??
pi_60770043
SamplerMike is gebanned.

hihi

dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:02:56 #134
55709 Stereotomy
pi_60770080
pi_60776797
Is deze al voorbij gekomen?
quote:

Escentric Molecules is een nieuw parfummerk ontstaan uit een samenwerking tussen de Duitse top parfumeur Geza Schoen en de design studio ThisCompany uit London. Het resultaat is een revolutie op geurgebied want in de parfumgeschiedenis is nog niet eerder voorgekomen dat voor een parfum maar één basisingrediënt gebruikt wordt zoals bij de geuren Escentric 01 en Molecule 01.

Iso E Super is een zoete, fluweelzachte houtnoot dat in veel parfums wordt gecombineerd met andere geurnoten. Escentric Molecules heeft dit ingrediënt voor het eerst als enige basiselement gebruikt in twee nieuwe parfums. Op deze manier wordt de geur extra intens en de Iso E Super concentratie zo hoog dat je de subtiele geur makkelijk acht tot tien uur blijft ruiken. Hierdoor heeft het ingrediënt de kans om zich helemaal naar de drager te vormen waardoor er voor iedereen een eigen unieke geur ontstaat.

Net als de parfums zijn de designs van de flessen erg bijzonder. Gefascineerd door de mathematische natuur van de geuren, is de rekenkundige code gebruikt voor het design van de fles. Molecules 01 en Escentric 01zijn uni-sex parfums die inmiddels een grote schare fans waaronder Elton John, Mario Testino, Dita von Teese en Kate Moss. Beide parfums zijn verkrijgbaar voor ¤ 105 bij Skins Cosmetics in Laren.
bron
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:36:06 #136
55709 Stereotomy
pi_60777297
Thanks schatje

Hm, Escentric Molecules

'Laten we iets doen wat niemand anders heeft gedaan, maar wat' - check
Industrial Design gewauwel over flesontwerp incl. tang en varken - check
Celeb name dropping a la Creed- check

Succesnummer.
pi_60782871
Heb ze allebei al geroken en vond er helemaal niets aan. De ene vond ik metalig-zoet, erg vies en de ander kon ik letterlijk niet ruiken.
pi_60785994
Hee LKS, als je nog gaat bestellen wil ik wel weer wat meebestellen.
pi_60804359
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:45 schreef W1ZZ het volgende:
Hee LKS, als je nog gaat bestellen wil ik wel weer wat meebestellen.
Hmm op de korte termijn nog niet, dus als je haast hebt kun je beter zelf vast wat bestellen.
pi_60804945
Oki geen haast, dan wordt het voor mij na de stufi. Hoor wel of je dan mee wilt bestellen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 00:05:55 #141
55709 Stereotomy
pi_60813255
quote:
DustB
Moderator
Country:
Feedback: (15)

Re: Is SamplerMike banned for good?

Yes.
Oe.
pi_60813375
Wie?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 00:12:51 #143
55709 Stereotomy
pi_60813406
Erwin Die ene gast die alleen maar Creed kon waarderen.
pi_60813535
Oh die! haha, zulke lui moet je er juist op houden voor comic relief en zinloze discussies. Ik vond 'm altijd wel grappig met z'n sig vol Creed geurtjes en bij elk topic als advies Creed geven. Gewoon om hoe absurd 't is dat iemand enkel Creed lekker zou vinden. Of begon ie echt irritant te doen de laatste tijd?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 00:23:17 #145
55709 Stereotomy
pi_60813608
Ja eigenlijk wel. En hij vindt Kouros ook lekker hoor. Maar da's ook het enige. Zijn favoriete Creed is Acier Aluminium. Afgelopen zaterdag heb ik tegen de Skins-verkoopster (Denise ) gezegd dat die naar bananen-amber ruikt, en nu heeft ze die associatie overgenomen.

ja, ik heb die weer van Turin
pi_60813834
tsk tsk een beetje de goeie sier maken met Turin's one liners
pi_60817887
Beter goed gejat dan slecht bedacht
pi_60818111
Inderdaad, toen ik bij Skins kwaad "not vetiver!" begon te schreeuwen bij het ruiken van Creed OV keek ze me alleen maar bang aan.
pi_60818215
Haha da's dan weer een voorbeeld van slecht gejat Vandaag YSL Kouros - lekker stinken!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:22:22 #150
55709 Stereotomy
pi_60827088
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Hij ruikt echt lekker
en blijft heel goed hangen ook al heb ik maar 1x met dat stokje tegen m'n pols gedaan

Nu willikemintecht
steer wat doe je
Aldus 20-jarig vrouwmensch over Creed SMW.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')