abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60373828
Welkom in het achtste Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7

"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_60373856
quote:
Op zondag 27 juli 2008 08:58 schreef W1ZZ het volgende:
Maar je hoeft natuurlijk geen scheikundige te zijn om de sensatie die van deze recensie af druipt te proeven. Burr was altijd onvoorwaardelijk lyrisch over alles dat JCE deed.
pi_60374274
Hoi ben ik weer. Ik kende nog helemaal niets van MPG (Maître Parfumeur et Gantier) dus ik heb net op eBay een pakketje samples van al hun geuren besteld (dertig in totaal):

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=180185022040

Wellicht voor jullie ook interessant? ~ ¤23,54 incl. shipping.

[ Bericht 4% gewijzigd door W1ZZ op 27-07-2008 10:22:22 ]
  zondag 27 juli 2008 @ 10:15:33 #4
177247 roffelpantoffel
www.weeklyfun.nl
pi_60374296
Pfff, gisteren bruine bonen op! Kan wel wat geurtjes gebruiken hier!
pi_60374603
quote:
Op zondag 27 juli 2008 10:12 schreef W1ZZ het volgende:
Hoi ben ik weer. Ik kende nog helemaal niets van MPG (Maître Parfumeur et Gantier) dus ik heb net op eBay een pakketje samples van al hun geuren besteld (dertig in totaal):

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=180185022040

Wellicht voor jullie ook interessant? ~ ¤23,54 incl. shipping.
Is voor het eerst dat ik iemand over MPG hoor (nahja lees haha)
Heb deze geurlijn zelf mogen verkopen in de tijd dat ik werkzaam was in een luxe parfumerie in A'dam (die helaas weg is)
Geweldige lijn, al vind ik de geuren soms erg aanwezig.

Wat ik persoonlijk zo mooi vind aan deze geuren is het verloop ervan. Wanneer je het opdoet ruikt het flink anders dan na een tijdje. Is normaal bij geuren, maar bij deze lijn veel duidelijker aanwezig.

Mijn nr.1 favoriet is Secrète Datura
Verder vind ik Jardin Blanc, Sanguine Muskissime, Rose Muskissime, Eau de Camélia Chinois en Or des Indes super! De laatst genoemde lijkt best op L'Heure Blue van Guerlain moet ik zeggen.

Dit zijn dan dames geuren. De herengeuren zijn ook erg mooi
Bijv. Ambre Précieux, Jardin du Nil, Secret Mélange, Garrigue en Grain de plaisir.

Ben erg benieuwd hoe je de samples vind! En je hebt me op een idee gebracht
Aangezien dit in NL lastig verkrijgbaar is, is het aanvragen van de samples een goeie. Oh reminds me! Heb nog een doosje met miniaturen die ik vergeten was... Tijd om uit de kast te halen en ruiken of ze nog goed zijn. Heb t al een behoorlijke tijd liggen.
pi_60374707
Ik ben ook heel benieuwd! Ik weet echt helemaal niets van dit huis, heb me er om de één of andere reden tot nu toe ook nooit in geïnteresseerd. Maar ben wel een beetje klaar met de bekendere nichehuizen dus nu weer eens wat anders ontdekken

Ik zag op hun website trouwens dat het in NL alleen bij Katz Cosmetics in A'dam te verkrijgen is.
  zondag 27 juli 2008 @ 11:54:18 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_60375225
Moleculen
Confidence through competence
pi_60377992
quote:
Op zondag 27 juli 2008 09:13 schreef W1ZZ het volgende:

[..]
true that

tvp
pi_60380621
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:54 schreef Stereotomy het volgende:
Moleculen
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:00 schreef Stereotomy het volgende:
Gast, jij bent gewoon homo
pi_60381477
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:54 schreef Stereotomy het volgende:
Moleculen
Gast, jij bent gewoon methylbenzodioxepinosexueel.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:46:56 #11
55709 Stereotomy
pi_60382516
Niet-beta paupers

Ik heb hier een 4ml mini van Caron pour un Homme. Hij is te old-style voor mij. Ruilen tegen iets anders of overkopen voor 3 EUR incl. verzenden?
pi_60382798
Terug Vind Parfum
  zondag 27 juli 2008 @ 20:27:23 #13
55709 Stereotomy
pi_60383192
Ik las op BN interessante postings over Loewe, dat Spaanse LVMH-merk. Ik ken hiervan alleen Solo, en ik vond het een non-descript geurtje. Iemand anders meer geprobeerd van dit merk?
pi_60383839
Geen idee heb er geen ervaring mee. Staat het bij Douglas of is het niche?
pi_60383963
@Stereo: over Brut, die is helaas wel grondig geherformuleerd. Een van de oude hoofdbestanddelen, nitromusk (benzeenring met een nitrietgroep eraan) is verboden omdat sommige mensen er uitslag van kregen.

(Bron: Turin, The Secret of Scent, p71)
pi_60384541
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:03 schreef W1ZZ het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd! Ik weet echt helemaal niets van dit huis, heb me er om de één of andere reden tot nu toe ook nooit in geïnteresseerd. Maar ben wel een beetje klaar met de bekendere nichehuizen dus nu weer eens wat anders ontdekken

Ik zag op hun website trouwens dat het in NL alleen bij Katz Cosmetics in A'dam te verkrijgen is.
Groot gelijk, iets nieuws ontdekken!

Is idd alleen daar te koop. Voorheen werd het verkocht bij de Glamour Shop welke ook in het Magna Plaza zat (waar ik dus gewerkt heb) maar die zit er al enige tijd niet meer.
Heb wel een paar online shops gezien die het verkopen, niet naar gekeken of ze naar NL verzenden, maar zal vast wel.

Leuk topic om te volgen trouwens. Was aardig thuis in de parfumerie wereld en het is leuk om te zien dat er ook mensen zijn die ook andere geuren dragen dan de ge-eikte commerciele geuren
  zondag 27 juli 2008 @ 21:45:48 #17
55709 Stereotomy
pi_60384547
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:12 schreef W1ZZ het volgende:
@Stereo: over Brut, die is helaas wel grondig geherformuleerd. Een van de oude hoofdbestanddelen, nitromusk (benzeenring met een nitrietgroep eraan) is verboden omdat sommige mensen er uitslag van kregen.

(Bron: Turin, The Secret of Scent, p71)

Ik vind die Kruitvatgeurtjes wel grappig. Ik zie hier in de stad ook steeds meer reclame voor een gouwe ouwe, Tabac. Fraai geurtje voor de prijs!
  zondag 27 juli 2008 @ 21:46:45 #18
55709 Stereotomy
pi_60384577
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:45 schreef Mayla het volgende:

[..]

Groot gelijk, iets nieuws ontdekken!

Is idd alleen daar te koop. Voorheen werd het verkocht bij de Glamour Shop welke ook in het Magna Plaza zat (waar ik dus gewerkt heb) maar die zit er al enige tijd niet meer.
Heb wel een paar online shops gezien die het verkopen, niet naar gekeken of ze naar NL verzenden, maar zal vast wel.

Leuk topic om te volgen trouwens. Was aardig thuis in de parfumerie wereld en het is leuk om te zien dat er ook mensen zijn die ook andere geuren dragen dan de ge-eikte commerciele geuren
Wat heb jij allemaal in je wardrobe op dit moment?
pi_60384677
oeh, BaseNotes l33tspeak!
  zondag 27 juli 2008 @ 21:57:01 #20
55709 Stereotomy
pi_60384741
... en vertel gelijk hoe de longevity en sillage is.
pi_60385520
Trouwens Stereo, Caron Pour un Homme ruilen tegen een atomiser Le Labo Patchouli 24?
  zondag 27 juli 2008 @ 22:40:06 #22
55709 Stereotomy
pi_60385632
Okee.

Allebei 5 sterren van Luca Turin.
pi_60385683
Aight, gaat 'ie morgen op de post.
pi_60389356
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wat heb jij allemaal in je wardrobe op dit moment?
Uuhm op dit moment eigenlijk weer wat commerciële geuren, maar dat mag de pret niet drukken.

Draag op dit moment vaak XX van Hugo Boss, Allure Chanel, Esprit Horizon

Verder nog in de kast; Samsara, Champs Elysees en L'Heure Blue van Guerlain, Must van Gartier, 24 Faubourg van Hermes, Secrete Datura van MPG (al denk ik dat die niet meer goed is, maar t flesje is zo mooi en snuffel er nog wel eens aan haha), Eclix van La Perla en nog wel meer maar dat weet ik zo ff niet meer uit me hoofd haha
pi_60398535
Leuke collectie hoor! Als je een keer tijd/zin hebt, kun je dan wat meer over die Guerlains vertellen? Lijken me allemaal wel geschikte damesgeuren voor in de zomer?

Ik draag vandaag:

maar ook deze SL kan me nog niet echt bekoren, misschien nog een keer op een iets koelere dag proberen.
pi_60400829
Champs Elysees vind ik zelf t meeste gescikt voor de zomer van die drie
Topnoot: roos bloemblad, blad van mimosa
Hartnoot: mimosa, vlinderstruik, zwarte bes
Basisnoot: hout-noot, vanille

Samsara;
Topnoot: citrus-noot, ylang-ylang
Hartnoot: jasmijn, iris
Basisnoot: tonkaboon, sandalhout, vanille

L'heure Blue;
Topnoot: anijszaad-noot, bergamot
Hartnoot: anjer, viooltje, roos, neroli
Basisnoot: tonkaboon, iris, benzoin, balsem, vanille

Als je een lekkere zomerse geur van Guerlain wilt kan ik je ook nog de Aqua Allegoria serie aanbevelen! Zijn wat frisser en fruitiger, doen t goed als t warm weer is.

Ben bij de Douglas een keer tegen de lijn van SL aangelopen, maar heel vluchtig ff geroken. Toch maar eens gaan snuffelen!
pi_60402167
Laatst had een klant van me Champs Elysees op; ik vond 'm erg droog en scherp tot het punt dat ik dacht dat het iets van Montale was. Wel lekker maar ik was wel verbaasd toen ze me vertelde wat het was.

Re SL: om de een of andere reden kunnen de exportgeuren me totaal niet bekoren. Het is het steeds net niet, terwijl ik veel van de exclusifs wel lekker vind. Ik zou sommigen niet kopen maar ze zijn iig wel lekker vaak.
pi_60403220
Thx Mayla!

Waar is Guerlain eigenlijk het beste te krijgen? De Bijenkorf meen ik hier eens gelezen te hebben?

SL Chene behoort normaalgesproken toch ook tot de exclusifs? Ik raak nu wel meer benieuwd naar de meer geprezen SL geuren, binnenkort maar weer een perfumed court bestelling plaatsen.
pi_60403933
Bij de Bijenkorf in R'dam is alles van Guerlain te krijgen behalve de Parisiennes.

SL Chêne was altijd een exclusif ja maar ze voegen elk jaar één van de exclusifs toe aan de exports. Sommige tijdelijk (zoals Chergui), sommige permanent (zoals Chêne). De exclusifs zijn per ml trouwens goedkoper dan de export

http://sergelutens.blogspot.com
  dinsdag 29 juli 2008 @ 01:05:32 #30
55709 Stereotomy
pi_60409575
Experimentje: Bulgari PH als anti muggenspray vanavond in bed. Veel citronellal.
pi_60411581
De Bijenkorf heeft als t goed is een Guerlain stand..Douglas verkoopt het ook wel, maar een veel kleiner assortiment

W1ZZ, ja het kan per persoon natuurlijk erg verschillen hoe het ruikt. Er is ook een tijd een lichtere versie van geweest (weet alleen ff niet meer hoe die precies heet, volgens mij ook niet meer te krijgen) Bij mij ruikt Champs best fris en bloemig eigenlijk..wel op een 'warme' manier zeg maar.

Samsara vind ik weer heerlijk voor de winter, hele warme sensuele geur.

Kan het vast in de andere topics vinden, maar wat zijn jullie favorieten?
pi_60412649
Mijn favorieten staan nooit vast maar deze vind ik op het moment top:

Serge Lutens Muscs Koublai Khan
Serge Lutens Iris Silver Mist
Creed Silver Mountain Water
Lorenzo Villoresi Garofano
Montale Black Aoud
Guerlain Spiritueuse Double Vanille
pi_60414964
Mijn top 5 op het moment (een beetje onder invloed van het warme weer)

Tom Ford Black Orchid
Frederic Malle Lys Mediterranee
L'artisan Parfumeur Bois Farine
Acqua di Genova
Chanel no 19

[ Bericht 0% gewijzigd door le_knightclub_soda op 29-07-2008 11:19:18 ]
pi_60419773
Hallo iedereen,
Heeft iemand hier wel eens iets besteld via The Perfumed Court? Zo ja, wat waren je ervaringen? Wat was de levertijd bijvoorbeeld? Ik overweeg om via TPC samples van

Serge Noir (Serge Lutens)
Iris Silver Mist (Serge Lutens)
Avignon (CDG)
Angelique Sous La Pluie (Malle)

te bestellen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:41:14 #35
55709 Stereotomy
pi_60419818
Le Labo has landed, thanks W1ZZ. Een Annick Menardo creatie, moet het wel goed doen. Eerste indruk is vrouwelijk.
pi_60420771
marrtty TPC is een topbedrijf. Goede, persoonlijke service en het is binnen een week in Nederland. Tegen iets anders leuks of een kleine betaling (zeg ¤2,50) heb ik ook nog wel een ongebruikt origineel Serge Noire monster voor je. Iris Silver Mist is op dit moment mijn persoonlijke holy grail, net een fles van gekocht. Erg koude aarde-achtige geur maar ik vind 'm top.
pi_60420815
Stereo: het blijft me elke keer weer verbazen hoe anders wij geuren ervaren. Ik vind echt niets vrouwelijks aan patchouli of aan deze geur Veel plezier ermee iig!
pi_60421054
Hoi W1ZZ,
Bedankt voor de informatie! Nu kan ik met een gerust hart iets bestellen bij TPC. Ik stuur je ff een privebericht mbt Serge Noir.
Groeten,
Martijn
pi_60421187
Hoi W1ZZ,
je hebt zeker geen sample van Iris Silver Mist? Vind je 'm erg lijken op Bois d'Iris van The Different Company?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:52:00 #40
55709 Stereotomy
pi_60421247
Dan ga ik hem even dragen, misschien is ie dan anders.

Ik heb echt veel en veelsteveel atomizers in de koelkast liggen nu.

- edit - Ik ruik heel veel leer. 't is net een stokje wierrook opgerold in een paar lagen leer. Ik denk ook dat ik snap waarom ik het vrouwelijk vind: mijn non-date van een paar maanden terug had altijd een bruine leren jas aan die precies zo stonk. Ik kan zelf geen leren jassen hebben (word onpasselijk van de geur), maar in geurtjes verdraag ik het prima.

Even door laten ontwikkelen, de geur.

[ Bericht 44% gewijzigd door Stereotomy op 29-07-2008 15:58:52 ]
pi_60421398
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:49 schreef marrtty het volgende:
Hoi W1ZZ,
je hebt zeker geen sample van Iris Silver Mist? Vind je 'm erg lijken op Bois d'Iris van The Different Company?
Er zijn geen (officiële) samples van Iris Silver MIst, van geen enkele SL exclusif bestaan officiële samples en eigenlijk geef ik liever geen ISM uit mijn fles omdat ik vermoed dat ik al snel genoeg door deze fles heen zal gaan en dan weer nieuwe uit Parijs moet bestellen. Het is een fantastische geur maar de longevity is vrij pover. Die van Bois d'Iris is beter maar daarvan blijft de irisnoot weer veel minder lang hangen, die wordt vrij snel houtachtig (logisch ook met zo'n naam). Dus ISM en BdI zijn heel in het begin vrijwel gelijk maar daarna worden ze erg anders, BdI wordt dan erg cederachtig en ISM wordt poederig en musky. Persoonlijk vind ik ISM lekkerder maar ik zou wel blij zijn met wat betere longevity.
pi_60421458
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:52 schreef Stereotomy het volgende:
Dan ga ik hem even dragen, misschien is ie dan anders.

Ik heb echt veel en veelsteveel atomizers in de koelkast liggen nu.
Ik heb nu 70 samples waarvan ik met de meeste niets meer doe

http://www.koffiepedia.nl/dev/samples.php?order=house
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:00:17 #43
55709 Stereotomy
pi_60421460
Ik was ook al redelijk verbaasd hoeveel je al van de MKK had gebruikt, overigens

Jij drinkt er 's nachts stiekem uit, he?
pi_60421527
Ik houd er wel erg van ja Doe 'm regelmatig gewoon 's avonds op als ik thuis zit. Maar die flessen zijn maar gevuld tot het niveau van de Iris Silver Mist op die foto he, niet tot aan de top.
pi_60422004
Ik gebruik trouwens sinds een paar dagen bodylotion nadat ik een geurtje heb opgespoten en het verschil in longevity is echt idioot! Heb vanochtend om acht uur Eau Sauvage opgespoten en die is still going strong terwijl ik die normaal al na zo'n 3 uur niet meer zou ruiken.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:44:26 #46
55709 Stereotomy
pi_60422573
Ik heb dan altijd het idee dat ik alle geur op mijn handen plak.

Welke bodylotion gebruik jij overigens? Nieuw topic, nieuwe vraag.
pi_60422800
Etos huismerk ongeparfumeerd. Je moet natuurlijk wel wachten tot het geurtje een beetje is opgedroogd
pi_60431532
Ben inmiddels thuis en de Caron is binnen, thx Stereo! Snel even geprobeerd en ik snap inderdaad wel wat je bedoelt met wat te old-fashioned. Het begin is bijna pure lavendel en daarna een cederhout/vanillegeur. Lekker maar ik moet nog even een goede dag dragen voor ik er iets meer over zeg.
pi_60443110
W1ZZ, de sample van Serge Noire is binnen. Heb 'm meteen ff geprobeerd, en ik vind 'm wel erg lekker. Niet dat typische zware Lutens luchtje, maar heel erg kruidig. Vooral een sterke kaneel en kruidnagellucht, waar dan later een soort wierook doorheen komt waaien.
pi_60446338
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:36 schreef W1ZZ het volgende:
Creed Virgin Island Water
[ afbeelding ]
Heb je hier een flesje van? Of alleen een tester?

Ik twijfel af en toe nog wel eens over het kopen van een flesje VIW.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')