Ik was hem al een beetje aan het aanpassen in de wiki. Maar te lui om er iets van te maken. Je weet de wiki te vinden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:54 schreef Prowl het volgende:
Btje achterhaalde op
Seizoen 5 is al begonnen!
Iedereen heeft het voortdurend over gerecyclde scripts, waar blijkt dat in godsnaam uit? Ik kan mij een dergelijk verhaal niet echt herinneren...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:51 schreef Cyrtje het volgende:
Net 503 gezien.
Woolsey's karakter heeft een hele spin gekregen sinds hij de expeditie leidt vergeleken met de meeste andere episodes waarin hij te zien was, zowel SG-1 als Atlantis. Hij ziet en merkt nu hoe het is om daadwerkelijk de leiding te hebben en dat het niet zo is zoals hij dacht dat het was achter z'n bureau bij de NIC. Hij lijkt nu ook veel meer menselijk maar heeft nog wel moeite met de aanpassing. Hij past naar mijn mening ook veel beter in het team dan Sam.
Verder was het ook wel interessant om te zien hoe Tyre zich staande heeft gehouden. Wel een beetje jammer dat ze dan weer de enige andere Satedian eruit schrijven. Maar dat was wel een beetje te verwachten aangezien elke keer dat Ronon iemand uit zijn kring tegenkomt we ze nooit meer zien.
Episode was verder matig maar dat kan je verwachten met die gerecycelde scripts die ze constant in Atlantis gebruiken. Zou als filler gezien kunnen worden als ze Tyre niet erin hadden gezet. Seizoen is nog jong dus mag eigenlijk nog niet klagen maar ik hoop dat ze lijn van de eerste twee episodes kunnen doortrekken. Anders wordt het weer zo'n kut seizoen als S4.
Dat slaat echt nergens op IMO. Ze hebben geen hivemind, zijn geen technocraten(sterker nog, het merendeel van hun technologie is biologisch/organisch), jagen niet op mensen om ze op te nemen in hun collective, hun schepen zien er totaal anders uit.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:59 schreef kriele het volgende:
Ik vind trouwens dat de Wraith wel erg veel van The Borg uit Star Trek weg hebben. Beetje bij het goedkope af..
Tof! Nieuwe enemy. Ben bang dat de Wraith niet dezelfde soort houdbaarheidsdatum hebben als de Goa'uld hadden.quote:
Ja maar...die zien er wel uit als de Borg.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:14 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Tof! Nieuwe enemy. Ben bang dat de Wraith niet dezelfde soort houdbaarheidsdatum hebben als de Goa'uld hadden.
Precies wat ik ook dacht.quote:Op zondag 27 juli 2008 23:52 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ja maar...die zien er wel uit als de Borg.
Ze hebben niet meer zoveel eten omdat ze allemaal tegelijk wakker zijn geworden, daarzo zijn ze zwakker was de uitleg toch?quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:38 schreef JK het volgende:
503 zoog.... en ik kan me niet meer voor de geest halen waarom al die Wraith nu inees neervallen met 1 kogel in hun lijf. Ik herinner me de allereerste Wraith nog die ze tegenkwamen, daar moesten ze hele magazijnen op leegschieten wou hij een beetje neer gaan. Maarja, dat was 4 seizoenen terug...
En die baby? Gooi 'm voor de Stargate vlak voor ie open gaat en stabiel is. Mierzoete crap die we niet nodig hebben in de Stargate universe!
Ik wacht met smart op ep 504, dat ziet er beter uit!
Als Stargate fan van het allereerste uur, blijf ik alleen nog kijken omdat het Stargate is en ik hoop op verbetering...
Dat zou nog kunnen ja... dan heb ik daar overheen gehoordquote:Op woensdag 30 juli 2008 14:43 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ze hebben niet meer zoveel eten omdat ze allemaal tegelijk wakker zijn geworden, daarzo zijn ze zwakker was de uitleg toch?
tquote:Op donderdag 31 juli 2008 18:08 schreef switchboy het volgende:
Het ligt aan de voedingsstatus van de Wraith. Als ze net leven uit iemand gezogen hebben zijn e erg sterk. Maar als dat al een tijdje geleden is zijn ze zwakker.
Hoevaak is het al niet voorgekomen dat ze naar een planeet gaan, iemand gevangen wordt genomen, ze terug gaan naar atlantis voor backup en dan een rescue mission plegen waarbij ze dan al schietend terug door de Gate gaan of de basis van de desbetreffende vijand vernietigen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:57 schreef Haijo het volgende:
[..]
Iedereen heeft het voortdurend over gerecyclde scripts, waar blijkt dat in godsnaam uit? Ik kan mij een dergelijk verhaal niet echt herinneren...
Ja ik zou ook aanraden om SG-1 vanaf S1 tot S10 te kijken omdat het verhaal, zeker die van de diverse Goa'ulds, doorloopt in elk seizoen. De eerste keer dat ik alles zag (naja S1 tot S9, 10 was toen nog net niet begonnen) was echt geweldig. Van hoe Apophis de heerser was tot hoe Anubis werd verslagen bij Antarctica met behulp van de Ancient Platform. Dat gebeurd allemaal in de eerste 7 seizoenen, de volgende 3 gaan over de Ori, maar die verhaallijn eindigt pas in de film Ark of Truth. Afgezien van sommige nutteloze fillers die je te zien gaat krijgen is het het zeker waard.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:48 schreef StateOfMind het volgende:
Zo, net klaar met het kijken van Atlantis season 1 t/m 4. 3 Weken terug begonnen met 4 en nu dus klaar met season 1 (volgorde). Een van de meest indrukwekkendste eps zijn toch wel de 3 delen van The Siege.
In season 2 vonden ze toch een Ancient Aurora-class warship; de Orion. Waarom is die in de rest van de seasons niet meer teruggekomen?
Van de Atlantis reeks koop ik binnenkort de DVD box maar eens.
Nu ga ik mij eens richten op 10 seasons SG1.
Moet je wel opletten he.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:00 schreef Cyrtje het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Teyla zo goed om kon gaan met verschillende functies van het schip.
Idd! Die wapen leek best sterk ja ;pquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:17 schreef JK het volgende:
Leuke aflevering, zeker weer eindelijk een keer een topper!
Enige wat ik dan bijv. weer jammer vind is dat ze niet de technologie van die aliens meenamen. Neem een wapen mee, reverse enginere dat ding en voeg het toe aan je eigen technologie of leer eruit om betere wapens bijv. te maken. Zoiets deden ze altijd wel in Stargate SG-1, je zag vooruit gang qua technologie, wapens, schepen... in het begin had je alleen maar Tel'taks enz.
In SG Atlantis rent Ronan maar een beetje rond met z'n pistooltjeUpgrades, ik wil upgrades zien net zoals in het begin van Atlantis, toen ze achter allemaal ancient-technologie kwamen!
Nouja, nu alleen maar hopen dat ze terugkomen. Nieuwe vijanden die sterk zijn is altijd leuk.
Ben benieuwd naar de aflevering van volgende week!
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:50 schreef Asgard het volgende:
[..]
Idd! Die wapen leek best sterk ja ;p
Wat ik ook storend vond was dat Ronon zonder ff wat te zeggen wegliep. Die lullo is natuurlijk altijd al zo geweest, maar in zulke rare gevallen zeg je toch wel ff aan je teamgenoten wat je gaat doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt maar toch maakte dat s1 t/m 3 van sg1 toch ook wel zo leuk, elke keer het onbekendequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:23 schreef Jnk18 het volgende:
504 was inderdaad wel te pruimen, ik vind fast paced episodes sowieso altijd een stuk leuker.
Mckay altijd met zn "gimme 1 second!" als hij iets moet fixen..
Ronon = Chewie
Mja ik vind dat ze wel eens aan een main plot mogen beginnen, altijd maar die "fillers" heb je ook niet veel aan..
Vond je? Het was te verwachten en bij mij kon er dan ook geen glimlachje van afquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:41 schreef Asgard het volgende:
Het stukje waarin Sheppard zichzelf de hemel in prees was ook wel lachen
Volgens mij ging hij een hoofdrol krijgen in de nieuwe Stargate.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:01 schreef Cherryberry het volgende:
Maar Woolsey was niet eens in deze ep.
Misschien komt ie paar een paar eps in beeld, waarbij ze voor de rest alleen maar verwijzen naar hem.
Zou Daniel niet naar Atlantis komen dit seizoen of heb ik dat niet goed begrepen?
dat heb ik idd ook meegekregen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij ging hij een hoofdrol krijgen in de nieuwe Stargate.
Was vertraagd door de WGA staking is het laatste dat ik erover gehoord had.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat heb ik idd ook meegekregen.
Wanneer wordt dat eigenlijk uitgezonden
"Shanks will appear in two episodes -- specifically the mid-season two-parter, according to executive producer Joseph Mallozzi (blog). Story details are still unknown, as are the episode titles.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:01 schreef Cherryberry het volgende:
Maar Woolsey was niet eens in deze ep.
Misschien komt ie paar een paar eps in beeld, waarbij ze voor de rest alleen maar verwijzen naar hem.
Zou Daniel niet naar Atlantis komen dit seizoen of heb ik dat niet goed begrepen?
Denk het ook ja,quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:16 schreef Gamer_V het volgende:
Heeft waarschijnlijk te maken met de olympische spelen.
Ik zag hem liggen ja, 20 euro. Ik probeer het wat goedkoper te vinden op internet ofzo, 20 vind ik net te veel voor een opgevoerde aflevering.quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:28 schreef Gamer_V het volgende:
Ark of Truth ligt al een paar maanden in de winkel.Vond hem maar zo-zo. Continuum moet eind augustus eindkomen, maar kan alleen de uk releasedatum vinden.
Idd Michelle Morgan ftw! Zij deed het heel goed, jmmr dat ze dood moest op het einde..quote:
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:27 schreef Ogala het volgende:
Deze Weir is eigenlijk veel lekkerder!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Witchfynder op 17-08-2008 15:16:57 ]
Idd hopelijk kan de info van Weird daarbij helpen, want replicators is echt old aan het worden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Er zijn dus meer genii.
Vond dit een leuke aflevering en hoop ze weer eens wat op verkenning gaan want die replicatorshit en wraith fillers komen mijn neus wel uit
Hij bedoelt waarschijnlijk volkeren zoals de Genii.quote:
Over een renewal van Atlantis maak ik me geen zorgen hoor, scifi-channel heeft al zo weinig scifi shows op de vrijdag, die gaan ze echt niet zomaar stop zetten. Alhoewel je het nooit zeker weet met die netwerken in de USA...quote:Op zondag 17 augustus 2008 16:53 schreef RubenSosa het volgende:
van gateworld:
The show's writers have previously confirmed that this season will end on a cliffhanger, regardless of whether or not the SCI FI Channel decides to pick up Atlantis for a sixth year. (That decision should be announced some time in the fall.) Should the show fail to be renewed, a direct-to-DVD Atlantis movie is likely.
Dus dikke kans dat dit seizoen het laatste is. (en dan eventueel nog een film)
Mocht het stoppen dan vind ik dat de makers wel een kans hebben gemist met atlantis. De show heeft qua verhaallijn potentie tussen de 10/15 seizoenen.
Kijk alleen maar al naar de (nog meer) verhalen die ze hadden kunnen vertellen over de acients.
Ze mochten die replies wel keer terugnaaien.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:09 schreef Mirel het volgende:
Einde van de laatste ep was wel anders dan dat ik gewend ben van Stargate. Wel stom dat ze die replicators naaien zoDie azn vertrouwde het allemaal
Die gaan nog wel weer een keertje wraak nemen, als ze "gered" wordenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:09 schreef Mirel het volgende:
Einde van de laatste ep was wel anders dan dat ik gewend ben van Stargate. Wel stom dat ze die replicators naaien zoDie azn vertrouwde het allemaal
In de ruimte doen die nanites het niet. Dus totdat ze door iemand anders worden gevonden en ontdooit doen ze het niet. Dus als de schrijvers ff geen ideeën meer hebben komen ze gewoon weer terugquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:25 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik snap het niet helemaalWeirs groepje is nu non actief of zo?
Ik bedacht me net ineens dat dat groepje mensen wat steeds naar andere plekken ging om één of andere puzzel op te lossen, Atlantis wasDat vond ik juist zo leuk in het begin, dat ze die zpms of whatever overal moesten zoeken en zo allemaal nieuwe mensen ed tegen kwamen. Was echt vergeten dat dat het begin van deze serie was. Zonde
quote:"UPDATE: MGM has advised us that an official press release will be issued Thursday, which will hopefully answer many questions. Stay tuned to GateWorld.
The SCI FI Channel is ending Stargate Atlantis after five seasons, Multichannel News reports.
The show will go on, though, with a 2-hour movie that will air on SCI FI in 2009, and be released on DVD by MGM. The film will be written by executive producers Joseph Mallozzi and Paul Mullie.
It's intended to be the first of an on-going series of Atlantis movies, according to the report. Stargate SG-1 has released two very successful movies direct-to-DVD this year (Stargate: The Ark of Truth and Stargate: Continuum), though neither has aired on U.S. television yet.
"The show will live on as a network franchise," the report also says. This could indicate that future Atlantis movies are a lock for SCI FI, or it may be a general statement about the cable network's commitment to the Stargate franchise.
Brad Wright and Robert C. Cooper, who created and executive produced Atlantis, pitched a third television series in the 11-year-old TV franchise to the network last year (story). While SCI FI has not yet announced a green light for that show, the end of Atlantis may clear the way -- the dollars available for original programming, that is -- for the next series.
Though Stargate Atlantis has been a solid ratings performer for SCI FI -- and was its highest-rated original program ever when it premiered in July 2004 -- in recent years series like Eureka have supplanted it in the "Live" ratings.
Atlantis remains an extremely strong performer in DVR-delayed viewing, though, often building as much as 25 to 30 percent on its premiere night audience.
Season Five will go out on a cliffhanger, with "Enemy At the Gate" expected to premiere in January. Expect the first Atlantis movie to wrap up that hanging storyline.
Stay tuned to GateWorld and the GateWorld Podcast for the latest developments and comments from the show's producers, and hopefully for some big Stargate Universe news in the weeks ahead. Discuss this story now at GateWorld Forum.
Stargate Atlantis airs Friday nights at 10 p.m. (9 Central) on SCI FI."
Goede sci-fi series? Noem er eens een paar? Ik weet er namelijk niet zovele die nog in productie zijn....quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:47 schreef Richardfun het volgende:
Tja, ben er eerlijk gezegd niet kapot van. Vond Atlantis leuk, maar zoals velen al zeggen is het de laatste tijd een stuk minder. Er zijn zat toffe series over
hmm vond het tegenvallen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:08 schreef Mirel het volgende:
Eureka valt nog wel mee. Het is een crime-oplos achtig iets maar dan met scifi dingetjes
K, sci-fi, not so much. Maar SG1 is voor mij altijd de uitzondering geweest, kijk voor de rest geen SFquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:03 schreef Haijo het volgende:
[..]
Goede sci-fi series? Noem er eens een paar? Ik weet er namelijk niet zovele die nog in productie zijn....
En die kut films waren echt slecht in my opinion... de 2e was nog te doen maar die 1e vond ik niks aan. Zijn gewoon extended episodes... ik noem dat geen moviequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:23 schreef Gamer_V het volgende:
Tja, na de films van SG-1 werd duidelijk dat ze daar meer geld aan konden verdienen blijkbaar.
Uh, SG:A, BSG en wat?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:25 schreef Jnk18 het volgende:
Oh leuk, las het net op gateworld. Kut scifi channel ook, ze cancellen binnen 1-2 jaar gewoon even 3 van hun beste scifi/space shows, ik bedoel WTF? slaat nergens op mja het zal ze allemaal wel teveel kosten, kut netwerk wat het is..
Wellus, de film maakt een eind aan het verhaal van de laatste afleveringquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:48 schreef Gamer_V het volgende:
De laatste aflevering (ook de honderdste) wordt geen cliffhanger!
SG:A : StarGate: Atlantisquote:
Goed nieuws... afwachten wat "SG:U" gaat wordenquote:Proving that you can't keep a good franchise down -- at least not for more than a day or so -- the SCI FI Channel has green-lit production on Stargate Universe, the third live-action television series, according to The Hollywood Reporter.
The official press release from MGM and SCI FI is expected later today.
Universe will have a 2-hour premiere in 2009, and land in a regular time slot next summer -- meaning there will not be a production gap between the second and third Stargate television series.
The trade magazine also reported that the show will be set on board a previously unmanned ship called the Destiny, and will involve more space-based action than its predecessors. "Unable to return to Earth, the crew must fend for themselves aboard the ship, which has a preprogrammed mission taking them to the far reaches of the universe," the magazine said.
The producers are reportedly looking to cast a known actor for one of the leading roles, and fresh faces to round out the cast. This would follow the pattern of SG-1, which earned a lot of marketability from leading man Richard Dean Anderson when it premiered in 1997, rather than the largely unknown cast of Atlantis.
The new series will also be aimed at a slightly younger audience, SCI FI president Dave Howe said.
"This is an opportunity to reinvent this franchise and make it relevant to a new generation," he said. "We really don't want to be more of the same. It's going to build clearly off the existing franchise but with a cast that gives it a younger vibe."
"In Universe, we plan to keep those elements that have made the franchise a success, such as adventure and humor, while breaking new ground in the relationships between mostly young and desperate explorers, thrust together and far from home," series co-creators Brad Wright and Robert C. Cooper said. "Above all, we believe the Stargate itself remains an enduring icon with infinite potential as a jumping-off point for telling stories."
Wright and Cooper will also executive produce. The two created Stargate Atlantis, which will end its TV run in January (story). An Atlantis movie will also air later in 2009 on SCI FI -- hopefully the first of many.
More information is expected very soon.
Source: Gateworld.net
Nietes. Op de blog van een van de schrijvers/producerquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:29 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Wellus, de film maakt een eind aan het verhaal van de laatste aflevering
Als troost nog wel een green light voor SGUhttp://www.gateworld.net/(...)s_istargate_un.shtml
Een doctor hebben ze in ieder geval al, in de vorm van Woolseyquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:46 schreef Prowl het volgende:
Wat gaan we nu krijgen? Stargate Voyager?
Uss Daedalus
NCC-74656
*PATS*quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:32 schreef Foreverblue het volgende:
[..]
Een doctor hebben ze in ieder geval al, in de vorm van Woolsey
"State the nature of you're emergency"![]()
Hahaha auwquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:35 schreef Haijo het volgende:
[..]
*PATS*
Het is "Please state the nature of the medical emergency."
Zoveel mensen doen dat fout, ik zie het als mijn taak even een lesje Engels voor beginners te geven hier.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:32 schreef Foreverblue het volgende:
[..]
Een doctor hebben ze in ieder geval al, in de vorm van Woolsey
"State the nature of you're emergency"![]()
Hoezo dat dan ? En als ik het goed begrijp, zal er een "bekende" de hoofdrol hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:08 schreef Jnk18 het volgende:
Tjah wat moet je ervan zeggen, leuk dat die 3e show er komt, maar niet in plaats van Atlantis, een established show met grote fanbase. Veel mensen zullen nieteens intunen voor SG:U. Ik hoop dat het een leuke show word maar verw8 er niks van hoor. Grote risico wat ze hiermee nemen.
McKay mag van mij zeker mee verhuizen, leukste character in Atlantis wat mij betreft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:30 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Hoezo dat dan ? En als ik het goed begrijp, zal er een "bekende" de hoofdrol hebben.
Toen de geruchten gingen over de nieuwe serie, (2 jaar geleden ofzo) werd de naam van Michael Shanks genoemd.
Maar laten we het rijtje afgaan:
O' Neill = te oud, en wil niet meer fulltime acteren
Carter = heeft haar eigen show
Teal'c= is bezig met films
Vala = zie ik niet zo 1/2/3 de hoofdrol nemen
Mtichell = zie vala
Ronon = niet interesant genoeg lijkt me
Sheppard = zou kunnen
Mckay = zou kunnen.
Als ze inderdaad een bestaand karakter de hoofdrol zouden geven kom ik maar tot 3 namen:
- McKay, Sheppar en Daniel Jackson.
Me gevoel zegt Jackson.
Dat hele "schip" gebeuren is er natuurlijk wel ingeslopen de laatste jaren (zowel sg1 als atlantis). En vond dat op zich niet zo vervelend, want het paste bij het verhaallijn. SG1 die langzaam maar zeker een "fifth race" werd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:40 schreef Jnk18 het volgende:
mja ik bedoel ze tunen niet in omdat het zo star trek voyager achtig gaat worden met een schip en whatnot, daar zitten vele echt niet op te wachten hoor.. (ik geef het natuurlijk wel een kans maar het is risky om opeens hele andere richting op te gaan)
ze hebben een actor nodig als RDA, grote naam zodat ze misschien wat extra viewers krijgen, denk ook niet dat er veel re accuring characters uit de vorige series zullen zijn , maar dat is afwachten he
dus die 3 wat jij noemt zullen geen kandidaat zijn voor deze rol, no offence ik vind ze allemaal super maar het zijn geen grote namen buiten het SG wereldje.
Babylon 5quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:05 schreef STING het volgende:
Op dezelfde site die hierboven wordt genoemd, staat een mooi artikeltje over Babylon 5, m'n favoriete scifi serie alllertijdenhttp://www.tvsquad.com/2008/08/05/tvs-starter-kit-babylon-5
Dus mocht je je wekelijkse fix Scifi missen, Babylon5 downloaden
Dat zou inderdaad een slimme zet zijn en ik hoop met je mee, hij zal in iedergeval veel fans trekken dat zeker. Ik vind hem ook geweldig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Als er een bekende mee gaat naar de nieuwe serie, hoop ik dat het Daniel is. Die is in SG-1 perfect gegroeid van stoffige archeoloog naar geloofwaardige actieheld, die zeker niet onderdoet voor O'Neill. Ook is de acteur nog jong genoeg om nog een hele nieuwe serie mee te kunnen draaien. En z'n acteertalent is gewoon ijzersterk. Afleveringen zoals Legacy en Lifeboat bijvoorbeeld, daarin laat Shanks echt een mooi staaltje acteren zien.
quote:Stargate Universe is set on board a massive Ancient ship called the Destiny, millions of years older than even the city of Atlantis (story). The Ancients launched the automated ship millions of years ago to seed Stargates throughout many galaxies, with a second ship planned to follow it up and explore those planets. But they got busy with ascension, and never followed through on the plan.
[..]
After unlocking the mystery of the Stargate's ninth chevron, a team of explorers travels to an unmanned starship called the Destiny, launched by The Ancients at the height of their civilization as a grand experiment set in motion, but never completed.
What starts as a simple reconnaissance turns into a never ending mission, as the Stargate Universe crew discovers the ship is unable to return to Earth, and they must now fend for themselves aboard the Destiny.
The crew will travel to the far reaches of the universe, connecting with each of the previously launched Stargates, thus fulfilling the Destiny's original mission. Challenges will arise though as the ship comes into range of Stargates placed centuries ahead of the Destiny and the crew is unable to control the ship's navigational schedule. If someone is left behind, there is no way to go back for them, adding to the drama of encountering new races, enemies and adventures.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Op zich wel ja. Maar ze gaan ook een andere richting op qua stijl. Gericht op een jonger publiek en meer gericht op de karakters, en iets minder scifi
Als ze het maar niet teveel verpesten voor de huidige fansquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Op zich wel ja. Maar ze gaan ook een andere richting op qua stijl. Gericht op een jonger publiek en meer gericht op de karakters, en iets minder scifi
Net gekeken, en die twee dragen toch echt wel deze serie. Zijn echt briljante acteurs.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:10 schreef Jnk18 het volgende:
Was inderdaad een leuke episode.
Die McKay en Sheppard hebben me toch een goede chemistry.. altijd genieten die 2 in een scene!
Voor de rest kon me dat hele verhaal niet zoveel boeien...
Wat precies?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:52 schreef Ulreazj het volgende:
Beste ep tot nu toe dit seizoen. En wordt Sheppard z'n toekomst toch gedeeltelijk waar.
Que?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:52 schreef Ulreazj het volgende:
Beste ep tot nu toe dit seizoen. En wordt Sheppard z'n toekomst toch gedeeltelijk waar.
quote:
In de toekomst zouden mckay en keller wat krijgen, in die ene aflevering dat Sheppard in de toekomst komt. Nu begint dat weer te gebeuren.quote:
weet je nog welke EP dat was?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:04 schreef Ulreazj het volgende:
In de toekomst zouden mckay en keller wat krijgen, in die ene aflevering dat Sheppard in de toekomst komt. Nu begint dat weer te gebeuren.
Iedereen loopt te bleren over jongere acteurs, maar dat is nergens gemeld.. Er is gezegd dat de serie meer op personages dan op de mythologie gebaseerd word dan SG1 en SGA, en dat ze een breder publiek willen aanspreken. Dat betekent per definitie niet dat de acteurs daarom ook jonger zouden moeten wezen..quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:31 schreef Gamer_V het volgende:
Universe wordt op een 'jonger' publiek gericht met jongere acteurs en dergelijke onzin. Dus dit soort eps lijken me dan weinig waarschijnlijk.
Maar goed, geen zin om het te overdramatiseren zoals sommige stargatefans nu doen.
quote:The producers are reportedly looking to cast a known actor for one of the leading roles, and fresh faces to round out the cast. This would follow the pattern of SG-1, which earned a lot of marketability from leading man Richard Dean Anderson when it premiered in 1997, rather than the largely unknown cast of Atlantis.
Mee eens, ik vind hem echt geniaal, en je hebt in dit soort series toch altijd een 'senior engineer'-karakter nodig zoals Carter in SG-1 en McKay in Atlantis. Hij is echt iemand die een verhaal grappig en levendig kan houden met z'n sarcastische opmerkingen en eigenwijze acties die niet altijd goed aflopen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:45 schreef Richardfun het volgende:
[..]
McKay mag van mij zeker mee verhuizen, leukste character in Atlantis wat mij betreft.
Het samenspel tussen die twee is inderdaad erg goed, het zijn tegenpolen die elkaar perfect aanvullen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:13 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Net gekeken, en die twee dragen toch echt wel deze serie. Zijn echt briljante acteurs.
Sowieso dat hele Wraith gedoe moet eens afgelopen zijn vind ik... en beter ontmoeten ze ook eens een nieuwe vriendelijke geavanceerde 'non-human' beschaving, te vergelijken met bv. de Asgard in SG-1, met wie ze ook daadwerkelijk gaan samenwerken... En dan wat episodes zoals de SG-1 episodes waar wij soms ook de Asgard uit de shit moesten helpen met vage ideëen waar ze zelf nooit op zouden komen, dat vond ik wel leuk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:40 schreef Richardfun het volgende:
"Easy Chewie"
Verder een toffe ep. Het lijkt me toch dat deze baddies wel terug moeten komen, er werd zo uitdrukkelijk 2x dat logo in beeld genomen, en er is gewoon een nieuwe main line nodig. En Michael, blaeh, hoop dat ze dat in 1 of 2 eps eindelijk eens afronden. Die storyline is gewoon 'op' wmb.
Die vond ik beter dan The Ark of Truth. Die hele Ori verhaallijn werd me iets te snel afgeraffeld. Ik hoop dan ook dat ze (als het er eindelijk eens van komt) een sterker einde verzinnen voor de Wraith.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:46 schreef Ulreazj het volgende:
Continuum is niks aan btw.
Oh die episode was geniaalquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
wellicht is dit een goed voorproefje van wat we kunnen verwachten
[ Bericht 1% gewijzigd door Fleischmeister op 24-08-2008 06:01:57 ]
Ja precies, maar igg dus, dat Sheppard in de toekomst komt. En hologram Rodney Mckay alles vertelt wat er gebeurt is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:52 schreef Gamer_V het volgende:
The last man.
Mensen hier begrepen het denk ik vooral niet omdat je hij over "Speppard zijn toekomst" had. Ik in ieder geval niet. (Huh? Wat? Heb ik iets gemist in "The Seer")
Hmm.. SG-1 is puik, BSG is puik.. maar ik weet niet of die combinatie me direct aanspreekt.. We zullen zienquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:00 schreef Mirel het volgende:
Op gateworld staat iets dat ze Universe willen hebben als een serie die een beetje tussen SG-1 en Battlestar Galactica ligt
Veronica heeft in ieder geval seizoen 1 uitgezonden. Misschien ook seizoen 2, maar daarna niets meer van vernomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:32 schreef Jordy-B het volgende:
Is Stargate Atlantis eigenlijk al uitgezonden in Nederland (en dan heb ik het over de reguliere tv-stations)?
(beetje onenigheid bij de wat-is-dit op de weblog, vandaar m'n vraag)
US Open tennis 2008.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:38 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat is dit nu steeds voor stom gedoe
Vond het wel een leuke afwisseling maar het was inderdaad duidelijk dat McKay niet doodging. Maarja is dat niet elke episode?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:39 schreef Queen_Bee het volgende:
En doen alsof Rodney dood gaat))))))))))0
Nou! Ik zat de hele epi op het puntje van mijn stoelZou ie doodgaan?! Nee toch! Ooooohh wat een spaaaaaanning
Twee weken terug was het er ook al nietquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:06 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
US Open tennis 2008.
Elk jaar is dat hoor. Zelfde met baseball etc. Zenden ze het niet uit omdat het teveel met de ratings kloot.
Ja, t was wel aardig maar je weet dat ie niet dood gaat en dus werd de epi gelijk minderquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:19 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Vond het wel een leuke afwisseling maar het was inderdaad duidelijk dat McKay niet doodging. Maarja is dat niet elke episode?
Wat een kutschema, iedere week aan het einde van een maand geen ep.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:33 schreef Asgard het volgende:
81. 5- 1 501 11 Jul 08 Search and Rescue (2)
82. 5- 2 502 18 Jul 08 The Seed
83. 5- 3 503 25 Jul 08 Broken Ties
84. 5- 4 504 1 Aug 08 The Daedalus Variations
85. 5- 5 505 15 Aug 08 Ghost in the Machine
86. 5- 6 506 22 Aug 08 The Shrine
87. 5- 7 507 5 Sep 08 Whispers
88. 5- 8 508 12 Sep 08 The Queen
89. 5- 9 509 19 Sep 08 Tracker
90. 5-10 510 26 Sep 08 First Contact (1)
91. 5-11 511 10 Oct 08 The Lost Tribe (2)
92. 5-12 512 17 Oct 08 Inquisition
93. 5-13 513 24 Oct 08 Outsiders
94. 5-14 514 7 Nov 08 The Prodigal
95. 5-15 515 14 Nov 08 Remnants
96. 5-16 516 21 Nov 08 Brain Storm
97. 5-17 5 Dec 08 Infection
98. 5-18 12 Dec 08 Identity
99. 5-19 19 Dec 08 Vegas
Volgende week pas
Dat soort rollen moedig ik alleen maar aan!quote:Op maandag 1 september 2008 14:15 schreef Mirel het volgende:
Ik keek net de laatste ep van het eerste seizoen van Dead Like Me, en daar had Jewel Staite (Dr Keller) een apart rolletje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Hey, Whispers finally airs tonight (10:00 p.m. on Sci Fi)! If you enjoy thoughtful, character-driven stories that explore the themes of trust, friendship, and the indomitability of the human spirit, then you should definitely check out our last episode, The Shrine. If, on the other hand, you’re in the mood for some good creepy fun, then tonight’s episode is for you. Sit back, break out the popcorn, and enjoy.
Wat dacht je van Beckett die de stoere gast wou spelen en een weerloos meisje alleen achterliet?quote:Op maandag 8 september 2008 09:41 schreef Pek het volgende:
Ik vond 'm wel grappig eigenlijk, weer eens wat anders![]()
Echt elk horror-cliché werd uit de kast getrokken: lekkere chicks, blinde zombies, mist, schokkerige beelden, zelfs dat krakende keelgeluid uit The Grudge![]()
Moet een feest geweest zijn op de set
dit dus voor de rest een waardeloze aflevering alleen de vrouwen maakten nog iets goedquote:Op zaterdag 6 september 2008 21:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Eigenlijk hoopte ik dat die vier chicks in de nieuwe SG zouden gaan spelen
Om vervolgens een Silence of the Lambje te toen, zwaar hijgend met een wapen wapperen terwijl je niets kunt zien, briljantquote:Op maandag 8 september 2008 12:57 schreef Asgard het volgende:
[..]
Wat dacht je van Beckett die de stoere gast wou spelen en een weerloos meisje alleen achterliet?Dat zie je ook altijd terug
hmmz, k vond ze geen van allen watquote:Op maandag 8 september 2008 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus voor de rest een waardeloze aflevering alleen de vrouwen maakten nog iets goed
Het is net als in de supermarkt, als het er niet is dan is het er niet. Misschien komt het vanmiddagquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:31 schreef Xaobotnik het volgende:
Maar vooralsnog is s05e08 nog niet beschikbaar om te een of andere reden. Normaal gesproken kun je hem downen rond middennacht, maar nu......
raar, zelfs op de EZTV site staat hij niet.quote:Op zaterdag 13 september 2008 08:40 schreef Jnk18 het volgende:
Wel hoor. Heb net de episode gezien. Was wel leuk.. altijd met de wraith.
Staat wel op bitmetv. Daar heb je meestal independant cappers die uploaden als de scene weer eens te laat is.quote:Op zaterdag 13 september 2008 09:33 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
raar, zelfs op de EZTV site staat hij niet.
Heb je toevallig een invite voor me???quote:Op zaterdag 13 september 2008 10:46 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Staat wel op bitmetv. Daar heb je meestal independant cappers die uploaden als de scene weer eens te laat is.
Op eztv staat die nu ookquote:Op zaterdag 13 september 2008 09:33 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
raar, zelfs op de EZTV site staat hij niet.
KLopt overigens had ik hem al vanochtend via mininovaquote:Op zaterdag 13 september 2008 16:59 schreef Foreverblue het volgende:
[..]
Op eztv staat die nu ook
Net de aflevering gezien en vond hem weer ouderwets lekker. Maar afleveringen met de Wraith zijn altijd beter vind ik... met de double crosses of het vermoeden ervan
Onzin.. we hebben de wraith en michael (ik wou maikuuul tikkenquote:Op maandag 15 september 2008 17:43 schreef Dalamar het volgende:
Seizoen 5 heeft een nieuwe big ass supergevaarlijke vijand nodig voor een nieuwe rode draad verhaallijn.
Ja, ik snap echt niet waarom ze daar niet meer mee gedaan hebbenquote:Op maandag 15 september 2008 17:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
het ontdekken van dingen in de stad, hoe vaak is dat gebeurd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.k denk dat die 2 jan komtwant 26 Dec is kerst.
kunnen we daarna weer Lost volgen
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
Ze was inderdaad erg goedquote:Op zaterdag 13 september 2008 21:08 schreef RubenSosa het volgende:
Eerst keer in meer dan 4 jaar dan Teyla eens een goeie dag had op de set.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:00 schreef marcel-o het volgende:
je vergeet 5x20 Enemy At The GateDat zou pas een goed cadeau zijn op mijn verjaardagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.k denk dat die 2 jan komtwant 26 Dec is kerst.
kunnen we daarna weer Lost volgen![]()
Klinkt zo standaardquote:Casting calls have gone out for the third series' main characters, and today the short character break-downs arrived at GateWorld.
Note that while this information doesn't come from our usual source of casting sides, it does come from a source with a proven track record. But until we have more solid confirmation, it should be considered rumor.
As anticipated, the team is led by an older veteran officer, Colonel Everett Young. Young is described as "like the Jack O'Neill of ten years ago, but Young's edges have tended to sharpen over time." The show's producers are looking to cast an established, "name" actor in this role.
The rest of the cast of characters is made up of young men and women, mostly in their early to mid twenties. (Keep in mind that when Stargate SG-1 began in 1997, Michael Shanks was also in his twenties.)
Also, remember that these character names and details are subject to change as the roles are cast. (Did you not ever meet Dr. Benjamin Ingram on Stargate Atlantis? That's because he was changed to Rodney McKay when David Hewlett auditioned.)
Stargate Universe will begin shooting February 4 for a summer 2009 premiere on the SCI FI Channel. Learn more about the new series in GateWorld's Stargate Universe Launch Center, and also visit our friends at SpoilerTV for more on the show!
Colonel Everett Young
40's handsome, capable, former SG team leader. Like the Jack O'Neill of ten years ago, but Young's edges have tended to sharpen over time. He requested permission to serve the remainder of his commission on Earth upon marrying his wife, Hailey, two years ago, but for now he's temporary commander of a secret off world base. The loss of two members of his team several years ago has taught him never to take anything for granted, and be prepared for anything. He stays on top of his team so they stay alive. STAR NAMES ONLY. SERIES REGULAR;
Tamara Jon
20-25, all ethnicities (Asian Preferably). SGC Field medic, Captain grade. Off world experience. Beautiful, tough, smart, capable. Paramedic level training. Able to triage serious injury. Modest background. Dreamed of being a doctor but couldn't afford medical school and the Air Force was her best option. She ends up being the most medically inclined person on the ship but is overwhelmed by the lack of knowledge and experience treating seriously wounded and ill patients. She also lacks the medicine and supplies and has to make do. SERIES REGULAR;
Chloe Carpenter
20ish. Stunning and sexy. Daughter of a U.S. Senator. Silver spoon upbringing and a little spoiled but not stupid either. Politically and socially savvy. Dreams of following in her father's footsteps but for now she's a bit of a party girl in her first year at an Ivy League school. Her father's tragic death and the dire circumstances of being trapped on a spaceship seriously tests her character. SERIES REGULAR;
Eli Hitchcock
20-25. Total slacker. Utter genius. Mathematics, computers, anything he puts his mind to. Acerbic sense of humor. A social outcast. Comes from a broken home. Lacks confidence because his true intelligence has never really been recognized like Matt Damon's character from Good Will Hunting with a little Jack Black thrown in sptv050769. SERIES REGULAR;
Lt. Jared Nash
20-25. Junior S.G.C. team member. Officer material but green and rough around the edges. Every teenage girl's fantasy. Like a college quarterback thrown into his first pro game, he is thrust into the role of leader well before he's ready for the responsibility and must learn to take command, earn respect through action, and manage the diverse personalities on the ship to keep everyone alive. Like Jason Bourne, he is skilled and well-trained however he is mentally unprepared for the urgency of the situation. SERIES REGULAR;
Ron "Psycho" Stasiak
20, all ethnicities. Marine. Big, strong, silent. You want him on your side. You don't want him mad at you. Lacks control over his temper in non combat situations. His past is a mystery but it's clear something dark formed the hard shell around him. Yet, there must also be some moral center because otherwise he'd kill everyone around him. Think Eric Bana's character "Hoot" in Blackhawk Down. SERIES REGULAR.
Zei witchfynder...quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:44 schreef Witchfynder het volgende:
"Psycho" is echt een te gaye bijnaam..
ik gok spacegate overigens volgende week een nieuw ras (gok ik) en ik gok dat we hem daar tegenkomenquote:Op zaterdag 20 september 2008 15:20 schreef Jnk18 het volgende:
Het was zeker niet de slechtste ep van dit seizoen, maar oh zo predictable allemaal. En die Runner zullen we waarschijnlijk ook nooit meer zien.
Inderdaad leuke aflevering!quote:
Klopt die Aliens zien wel cool uit, ik had toevallig een spoiler gezien.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik gok spacegate overigens volgende week een nieuw ras (gok ik) en ik gok dat we hem daar tegenkomen
ik vind ronin sowieso niks voor jenniferquote:Op zaterdag 20 september 2008 17:31 schreef Ulreazj het volgende:
Alleen begin vond ik wel leuk, met Mckay en Ronin tegen mekaar om Jennifer te versieren. Maar rest maar middelmatig.
Vetttquote:Op zaterdag 20 september 2008 23:13 schreef RubenSosa het volgende:
Om in O'neill zijn taal te spreken. NICE !
Nou ja dit liet zien dat zonder Sheppard ook een leuke aflevering te maken is... maar hem en McKay vind ik wel de beste personages. Hij is degene die de boel een beetje weet te relativeren, bijvoorbeeld McKay moeten afremmen als hij weer eens een impulsief idee krijgt, of Ronon voordat hij iedereen overhoop schiet. Zo iemand hoort gewoon in zo'n team.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:59 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Inderdaad leuke aflevering!
Als ik Atlantis kijk, en mckay doet niet mee of komt weinig in beeld dan valt dat altijd op. Nu kwam sheppard op het laatst nog langs. ik betrapte me erop, "oja die doet ook nog mee" .
Laat staan dat ik Teyla heb gemist. (die zal wel aan het ont wraithen zijn ofzo.)
Hier kijk ik echt naar uit, het gekibbel tussen Jackson en McKayquote:Op zaterdag 20 september 2008 23:13 schreef RubenSosa het volgende:
Om in O'neill zijn taal te spreken. NICE !
quote:
Absoluut mee eens!quote:Op zondag 21 september 2008 02:37 schreef Henno het volgende:
dit dusquote:Op zondag 21 september 2008 12:11 schreef Richardfun het volgende:
Ik hoop echt dat McKay somehow de overstap maakt naar de nieuwe SG serie.
Ik hoop dat we de komende 10jaar nog van SG mogen genieten, of het nu Universe gaat worden of een andere of 5 jaar uni en dan weer een ander alles best, zolang het maar doorgaat en ze de humor voort weten te zetten die er nu in zit.quote:
O'Neill is nog net iets genialer inderdaad...quote:Op zondag 21 september 2008 10:29 schreef Mirel het volgende:
McKay is het beste personage (na O'neill eventueel) dat de Stargates hebben geproduceerd. Het is gelukkig niet een standaard geek, maar eentje die ontzettend arrogant is en nog allemaal andere leuke dingetjes die de acteur erbij heeft gedaan.
idd beste van seizoen 4 en 5 tot nu toequote:Op zaterdag 27 september 2008 12:44 schreef RubenSosa het volgende:
Geweldige aflevering!
Daniel Jackson
![]()
Todd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:30 schreef Fingon het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:30 schreef Fingon het volgende:wtfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Zo kan je het ook bekijken, het had erger kunnen zijn (stel je voor, 3 maanden... brr)quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:23 schreef Mirel het volgende:
Gelukkig 2 weken en niet tot aan januari zoals voorgaande seizoenen.
quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:30 schreef Fingon het volgende:
Waarom keek ik dat nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
NERD!!!quote:Op zondag 28 september 2008 04:06 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik volg de serieNEE IK BEN GEEN NERD
of 2 jaar zoals met bsgquote:Op zaterdag 27 september 2008 21:27 schreef Henno het volgende:
[..]
Zo kan je het ook bekijken, het had erger kunnen zijn (stel je voor, 3 maanden... brr)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |