De laatste was wel aardige aflevering, hoop wel dat we later nog iets meekrijgen van die Runner of dat meisje.
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 16:59 schreef RubenSosa het volgende:[..]
Inderdaad leuke aflevering!
Als ik Atlantis kijk, en mckay doet niet mee of komt weinig in beeld dan valt dat altijd op. Nu kwam sheppard op het laatst nog langs. ik betrapte me erop, "oja die doet ook nog mee" .
Laat staan dat ik Teyla heb gemist. (die zal wel aan het ont wraithen zijn ofzo.)
Nou ja dit liet zien dat zonder Sheppard ook een leuke aflevering te maken is... maar hem en McKay vind ik wel de beste personages. Hij is degene die de boel een beetje weet te relativeren, bijvoorbeeld McKay moeten afremmen als hij weer eens een impulsief idee krijgt, of Ronon voordat hij iedereen overhoop schiet. Zo iemand hoort gewoon in zo'n team.
En dat overdreven casanova gedoe naar vrouwen altijd

Ronon is dan weer de brute kracht waar na een beetje zoeken toch wat emoties achter zitten, beetje zoals Teal'c maar dan in de eerste instentie nog een stuk wantrouwiger. Het verschil kan je goed zien in die aflevering dat ze samen waren, 4x17 Midway, levert prachtige momenten op

Beetje stereotiep karakter dus misschien, maar als je geloofwaardig handgevechten wil winnen tegen teveel vijanden, dan moet zo'n figuur er wel bij zitten. Vind het trouwens wel leuk dat hij uitgerekend McKay erg mag omdat McKay niet bang is om gewoon te zeggen wat hij denkt.
Teyla, tja... het gevoel dat zij er niet zoveel toe doet heb ik ook wel vaak... in The Queen had ze dan wel weer een significante rol, maar in veel episodes weer niet. Maar misschien hou ik gewoon niet zo van haar personage, vind haar op de een of andere manier te 'politiek correct', te netjes, oftwel te saai

McKay is wel de beste, arrogant, aanstellerig, heeft overal kritiek op, maar wel een geniaal persoon die iedereen vaak uit de shit redt... Negen van de 10 keer dat ik in een deuk lig, is hij erbij betrokken. Als hij er niet was, zou het een veel te serieuze sci-fi serie zijn denk ik (bv. star trek ind ik veel te weinig van dit soort sarcastische humor hebben, veel te strak allemaal).
quote:
Hier kijk ik echt naar uit, het gekibbel tussen Jackson en McKay