Ik vind vega best ok(soms), (ik eet per week een paar keer zonder vlees/vis ´s avonds)(maar ik hoop dat we hier niet in een vega/vegano discussie (ik heb zo'n gruwelijke hekel aan datquote:Op donderdag 10 juli 2008 04:02 schreef edcetera het volgende:
[..]
Vegetarish of Veganist (gebruik je vis / ei / melkprodukten/ bouillonblokjes? waar ligt je grens?)
Als vegetarier (en ook standaard kokers als de meesten) kom je niet om maispap heen (pasta vind ik vreselijk, rijst is trouwens smaakloos (behalve zilvervlies etc), waarschijnlijk aardappels??)
Maize meal (pap / nshima)![]()
eker afgekoelde overblijfsels bakken (tip van een Chef/kok) ! een vloek in Afrika om overblijfselen te verwarmen, maar tering-lekker (zelfs beter, dan het origineel)
Ben trouwens zooo verbaasd, dat mensen cous-cous eten en "pap" /(maize meal) niet kennen (niet te vinden in de Appie etc) maar het is echt Goddelijk!!! (check "nshima / pap / "maize meal" op Google voor het basisrecept, kost echt wat moeite om het onder de knie te krijgen, maar werelds/ verslavend!! (Goedkoop: check exotic /Afrikan / Paki shops!!) (3 euro voor 1,5 kg, 3 pakken macaroni dus
)
Mijn koolhydratenbasis is echt: 40% aardapels / 40% (mais)pap / 10% rijst, en de rest soms pasta:voornamelijk spaghetti (met veel saus anders is pasta niet te vreten!)
Dan moet je PM box wel beschikbaar zijn!quote:Op donderdag 10 juli 2008 02:46 schreef edcetera het volgende:
Kan je beter PM'en dan zwaaienof kom een weekendje langs hier bij ons!
Ik grill ze altijd met alleen zout en peper er op. Gegrillde courgette erbij, pasta met een beetje pesto erdoor, en klaar.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:46 schreef Greys het volgende:
Heeft er iemand nog een voordelig tipje wat te eten bij tonijnsteaks (goedkoop, uit de vriezer, twee voor ¤ 1,68 geloof ik)? Ik kom nooit verder dan gebakken aardappeltjes, maar die heb ik gisteren al gegeten. Die van gisteren waren trouwens lekker, in schil gekookt, toen in vieren gesneden en toen met lekker veel kruiden in de oven. Met dank aan dit topic
Oh en misschien iemand nog een lekkere tip hoe de tonijnsteaks klaar te maken? Ik bak ze meestal als een biefstukje en aan het eind doe ik er dan een klein scheutje sojasaus overheen. Maar misschien nog andere lekkere tips?
Recepten volgen binnenkort welquote:Op donderdag 10 juli 2008 09:40 schreef Innocence het volgende:
Of gewoon elleboogjes macaroni met ham en kaas. Aten we v thuis ook elke week. Aardappelen, kroten en een gehaktballetje. Aardappelen, spinazie en een eitje. Andijviestampot met spekjes en kaas.
Kost allemaal niet veel hoor en heb vroeger nooit het idee gehad dat we saai aten.
[..]
Oe, wat dat betreft. Zoutvlees kost ook geen, eh, niet veel en kan je zo'n beetje eeuwig bewaren.![]()
Maar gehakt en gezeefde tomaten blijven de beste tip. Eet deze week ook pasta met tomatensaus, aubergineschotel met gehakt en begin volgende week lasagna.![]()
Je kan dus hele veel varieren en hoeft echt niet constant hetzelfde te eten.
Wat is er anders aan bijvoorbeeld de smaak van bonen uit blik dan? Scheelt je vaak nog veel werk ook.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ondanks goedkoop, ik weiger om te besparen op verse groenten en fruit, blikvoer is gewoon niet lekker..
..
Blik koop ik niet vaak, maar (spercie)bonen uit pot zijn al slap als ze de pan in gaan, vers kun je nog tot het net nog knapperig is aan koken.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:55 schreef Innocence het volgende:
[..]
Wat is er anders aan bijvoorbeeld de smaak van bonen uit blik dan? Scheelt je vaak nog veel werk ook.
Behalve Haricots Vert (de dunne spercieboontjes) uit blik. Zijn koud uit blik lekkerder,dan versgekookte boontjesquote:Op donderdag 10 juli 2008 11:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ondanks goedkoop, ik weiger om te besparen op verse groenten en fruit, blikvoer is gewoon niet lekker..
Voor de Indische/Aziatische sauzen overigens een andere tip, stap eens een Toko binnen, daar zijn ze veul en veul goedkoper dan in de supermarkt..
Worteltjes, Erwten, sperziebonen idd, asperges, ingemaakte paprika uit blik/pot zijn echt niet te eten. Kleur is weggetrokken en het smaakt naar snot. Het is net alsof het kapotgekookte brocolli is. Daar zitten gewoon echt geen vitaminen meer in..quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:55 schreef Innocence het volgende:
[..]
Wat is er anders aan bijvoorbeeld de smaak van bonen uit blik dan? Scheelt je vaak nog veel werk ook.
A) als je daar 5 euro voor kwijt bent, doe je je boodschappen bij de verkeerde winkel;quote:
Precies, zeker de smaak van rundvlees, zou ik voor geen goud willen missen. vegetariers doen zich iets tekort!quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind vega best ok(soms), (ik eet per week een paar keer zonder vlees/vis ´s avonds)(maar ik hoop dat we hier niet in een vega/vegano discussie (ik heb zo'n gruwelijke hekel aan datvegapurisme)(pure zelfkastijdig is het
![]()
)vervallen(want dat vind ik zo vreselijk!!!))!(verder is die post van jou best lastig te lezen)(met al die ()()///!!!) (
)
Proef jij echt het verschil niet tussen bonen uit blik, diepvries bonen en verse bonen?quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:55 schreef Innocence het volgende:
[..]
Zit ook een brood bij. En eens in de zoveel tijd dient er ook een nieuwe bol knof gescoord te worden. Als je de knof en olie uit voorraad haalt en dat niet meerekend betaal je idd minder.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
A) als je daar 5 euro voor kwijt bent, doe je je boodschappen bij de verkeerde winkel;
B) 1 courgette, 1 aubergine: pan vol???
C) Lekker, dat wel
Mmmmm, klinkt goedquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:21 schreef Greys het volgende:
Klinkt super, dankjewel! Hoe lang grill jij ze ongeveer? Ik doe het altijd te lang
De Aldi heeft geen sojasaus geloof ik he? Ga er zometeen even heen in de pauze voor wat andere dingetjes, maar ik geloof dat de soja thuis op is.
Ik eet trouwens al vier dagen hetzelfde toetje. Het is een heel FOUT toetje, maar zo lekker
- Griekse yoghurt
- Een klodder honing
- Paar suikerpinda's
En omdat ik met dat ene zakje huismerk suikerpinda's al vier keer een toetje heb gemaakt, vind ik het toch een heerlijk fout budget toetje
Aubergines en courgettes kosten 60-80 ct per stuk... Tel je lijstje dan eens op?quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:58 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Zit ook een brood bij. En eens in de zoveel tijd dient er ook een nieuwe bol knof gescoord te worden. Als je de knof en olie uit voorraad haalt en dat niet meerekend betaal je idd minder.
Als je diepvries bonen rechtstreeks vanuit de vriezer in het kokende water gooit en dan maar even kort kookt valt het mee maar vers is natuurlijk altijd lekkerder.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:52 schreef ColdFeet het volgende:
MiMu, ik vind juist diepvriessperzieboontje zo slap en taai... Ze smaken redelijk, maar de structuur gaat een beetje naar z'n grootje door het bevriezen.
staat aan!quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan moet je PM box wel beschikbaar zijn!![]()
Snij een klein gedeelte van je kipfilet in flinterdunne blokjes (halve dobbelsteengrootte) om echt met de nasi te mixen (gelijk aan het begin bij de olie gooien) voor de smaak dus!, de rest van je kip is eigenlijk zonde als je er niet een apart gerecht van maakt (OK: smaken verschillen) met sausquote:Ik ga vanavond gebakken rijst maken met de restjes groenten er in
En dan gewoon een kipfiletje in kleine stukjes er in mikken ofzo? Ja he?
Kaasplankje, niet teveel kotsen in dit topic, daarvan vergaat mijn eetlust
Doperwten zijn idd oké, maar ik heb ze weleens uit mijn moestuintje en dan zijn ze niet oké, maar echt heerlijk!! Verse spinazie is lekkerder dan uit diepvries, maar ik heb altijd wel een pak in de vriezer: ik maak dan weleens met bouillon een spinazie ą la creme soepie met sliertjes paling erdoor: luie huisvrouwen maaltijd, maar goed te doen en met paling van de euroshopper ook nog eens best budgetair hier op zijn plaats.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:18 schreef ColdFeet het volgende:
Diepvriesdoperwten zijn dan weer best OK. Maar spinazie is toch echt vers het beste!
Ik merk het verschil wel, maar dat er nu echt een groot verschil in smaak zit die het het extra geld en moeite waard maken, nee...quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Proef jij echt het verschil niet tussen bonen uit blik, diepvries bonen en verse bonen?
De kleur, de smaak, zelfs de structuur is totaal anders!Hoewel het verschil tussen diepvries bonen en verse bonen wel vrij klein is en die zijn dan ook ene prima optie voor als je snel en makkelijk wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doen:
1 Breng de spliterwten met de prei, knolselderij en bouillon aan de kook in een soeppan.
2 Laat de soep op middelhoog vuur 25 minuten zachtjes koken. Roer regelmatig, de erwten vallen uit elkaar en binden zo de soep.
3 Schep de soep in grote kommen. Garneer de soep met de rucola en bestrooi 'm met de geitenkaas.
Prijzen zijn geschat
[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 10-07-2008 14:46:05 ]Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
Wow! Respect voor die mensenquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:30 schreef verita het volgende:
Misschien heeft iemand wat aan deze link?
2 volwassenen eten voor 25 euro per week
Ik vrees dat dat mij niet gaat lukken
Wil je weten hoeveel paar ovenwanten ik al verneukt heb op die manier?quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:50 schreef Greys het volgende:
Oh, ik ga dat linkje van die 2 volwassenen voor 25 euro per week eens even doorspitten!
Het is zeker niet zo budgettair verantwoord dat ik zojuist, tijdens het koken van rijst (om het straks te bakken) mijn theedoek in de brand gestoken heb per ongeluk?
Ik had laatst ook een pannelap die in lichterlaaie stond. Ik stond er echt zo stom naar te kijken, zo van: Wat nu? Uiteindelijk heb ik de pan die op het vuur stond er maar opgezet. Dat werktequote:Op donderdag 10 juli 2008 16:50 schreef Greys het volgende:
Oh, ik ga dat linkje van die 2 volwassenen voor 25 euro per week eens even doorspitten!
Het is zeker niet zo budgettair verantwoord dat ik zojuist, tijdens het koken van rijst (om het straks te bakken) mijn theedoek in de brand gestoken heb per ongeluk?
Bedoel je de kip-krokant schnitzels? Die zijn echt heel lekker! Ik ben een luxe-eter (150 euro boodschappen per week voor een gezin van drie personen, waarvan er eentje vijf jaar is), maar ik ben volledig geinspireerd door dit topic wat kritischer geworden! Vanaf volgende week is het potverdorie afgelopen met de onzin-luxe-nietechtnodig-spullen!quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:36 schreef Isegrim het volgende:
Goedkoop-vlees-tip: gepaneerde kipfilet bij Aldi, twee stuks voor 1,49. Geen idee of ze lekker zijn, maar ik moet momenteel ook een beetje budgetshoppen, dus wou ze maar eens proberen.
Lolzz herkenbaarquote:Op donderdag 10 juli 2008 16:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik had laatst ook een pannelap die in lichterlaaie stond. Ik stond er echt zo stom naar te kijken, zo van: Wat nu? Uiteindelijk heb ik de pan die op het vuur stond er maar opgezet. Dat werkte
Lukt hen ook niet helemaal hoor:quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wow! Respect voor die mensen
Tis volgens mij duurder aangezien het veel stroom kost.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:02 schreef Greys het volgende:
Ja die dame woog onder de 55 kilo op een gegeven moment
Ik ga trouwens ook het zelf brood bakken maar weer invoeren hier.
Zou dat schelen? Of zou het alleen maar duurder zijn?
Ik vind zelfgebakken brood zéer overrated. Ik heb van alles geprobeerd, maar het bleef zware kost! Alleen als het net gebakken was en nog warm vond ik het wel lekker. Als je toch wilt en nog geen broodbakmasjien hebt, mag je die van mij hebben! O, en goedkoper valt volgens mij ook best tegen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:02 schreef Greys het volgende:
Ligt een beetje aan wat voor meel je gebruikt en waar je het koopt. Die handige pakken speciaal voor de broodbakmachine zijn in ieder geval aardig prijzig.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:02 schreef Greys het volgende:
Hier hetzelfde. Ik heb m'n machine inmiddels ook verkocht.quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind zelfgebakken brood zéer overrated. Ik heb van alles geprobeerd, maar het bleef zware kost! Alleen als het net gebakken was en nog warm vond ik het wel lekker. Als je toch wilt en nog geen broodbakmasjien hebt, mag je die van mij hebben! O, en goedkoper valt volgens mij ook best tegen.
Kweenie, ze liggen bij de vleeswaren e.d. Ik vond ze wel okay, maar niet heel smaakvol. Maar als je weinig geld hebt en je bent één van die mensen die per se vlees wil bij het eten, is het goed te doen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:02 schreef Tezz het volgende:
[..]
Bedoel je de kip-krokant schnitzels? Die zijn echt heel lekker!
Laf...quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:47 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Lukt hen ook niet helemaal hoor:
"Budget omhoog
Van een mager budget krijg je in mijn geval een te mager mens. Dus daarom ga ik al eerder dan gepland over op de 35 euro per week."
Hoe bedoel je 'laf'?quote:Op donderdag 10 juli 2008 18:51 schreef Innocence het volgende:
[..]
Laf...
Ik eet al jaren voor 20 euro per persoon, zonder daar echt bij na te denken.
Als ik nou makkelijk, zonder er op te letten voor 20 euro per week kan eten. Dan koop ik dus niet het allergoedkoopste en winkel gewoon bij de AH. Moet het toch ook best te doen zijn om voor 12,50 te eten? Zeker als je er voor je zelf zo'n uitdaging van maakt als deze mensen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'laf'?
Dat bedrag van hen is voor met zijn tweetjes he? Dus 12,50 per persoon per week. En dat lukte na 6 maanden dus niet meer, toen was ze door haar voorraadkast heen en viel ze teveel af
Ik vind het ook wel bizar weinig, ik haal voor mezelf alleen aan fruit & groente al makkelijk 20,- per weekquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:43 schreef Greys het volgende:Ik ben benieuwd naar je bonnetje!
Als ik lamskoteletjes haal dan zou ik al éénderde van het hele 20-euro-budget kwijt zijn bij de Appie, geloof ik!
Doe inderdaad wel twee weken met een pak Korkante muesli van de appie of van de euroshopper, eet ook wel 's een boterham s'morgens.quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:03 schreef Greys het volgende:
Innocence, dank je dat je de moeite hebt genomen je weekmenu en bonnetje te plaatsen!
Het ziet er prima uit (toch ietsje meer dan je gedacht had) en ik wist serieus niet dat je lamskoteletjes bij de Turk voor 2 euro kon halen!
Die zijn bij de Appie altijd erg duur.
Cruesli zie ik zo snel niet op je lijstje staan, die vind ik ook altijd vrij prijzig. Waar haal je dat? Of doe je er langer mee dan een week en hoef je het niet elke week te kopen?
Ik vind munt en peterselie echt goorquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:56 schreef ColdFeet het volgende:
Syrena: verse kruiden op de markt, 3 bossen boor een euro.
Neem je peterselie, koriander en munt. Als je ze in een gesloten plastic zakje met wat lucht erin bewaart, blijven ze ongeveer 5 dagen goed. Neemt veel ruimte in in je koelkastMaar wel voordelig en lekker!
Ik kan me dit lovende topic nog herinnerenquote:Op donderdag 10 juli 2008 09:46 schreef Greys het volgende:
Ik gooi zojuist per ongeluk het 'Met 10 euro'...'-topic dicht.
Maar we gaan hier verder neem ik aan? Of moet er een nieuwe geopend worden daarvoor?
Laatste post:
Ik vind het juist top om twee keer in de week hetzelfde te kunnen eten. Als het lekker en gezond voer is, dan is het toch juist een uitkomst om het de tweede keer alleen maar te hoeven opwarmen en er bv alleen een fris tomaatje en komkommertje bij te snijden.
Heeft er iemand nog een voordelig tipje wat te eten bij tonijnsteaks (goedkoop, uit de vriezer, twee voor ¤ 1,68 geloof ik)? Ik kom nooit verder dan gebakken aardappeltjes, maar die heb ik gisteren al gegeten. Die van gisteren waren trouwens lekker, in schil gekookt, toen in vieren gesneden en toen met lekker veel kruiden in de oven. Met dank aan dit topic
Oh en misschien iemand nog een lekkere tip hoe de tonijnsteaks klaar te maken? Ik bak ze meestal als een biefstukje en aan het eind doe ik er dan een klein scheutje sojasaus overheen. Maar misschien nog andere lekkere tips?
En wat je overhoudt, kun je eventueel invriezen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:56 schreef ColdFeet het volgende:
Syrena: verse kruiden op de markt, 3 bossen boor een euro.
Neem je peterselie, koriander en munt. Als je ze in een gesloten plastic zakje met wat lucht erin bewaart, blijven ze ongeveer 5 dagen goed. Neemt veel ruimte in in je koelkastMaar wel voordelig en lekker!
vraagjequote:Op donderdag 10 juli 2008 19:35 schreef Innocence het volgende:
<knip>
Je bent gewoon een stiekeme kattemelcoholistquote:Op vrijdag 11 juli 2008 07:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vraagje
die athena is dat kattenmelk? en zo ja in welke winkel kocht je die?
mijn kat wil dat weten
De bovenkant van het bonnetje met de winkelnaam is niet te zien, want ze schreef dat ze makkelijk voor 20 euro bij de Appie kon shoppen:quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Btw het is bij de Bas van de Heyden gekocht zo te zien aangezien ze 2 Bas-tassen heeft gekocht, wat natuuuuuurlijk helemaal niet pas bij zuinig boodschappen doen! Tassen neem je mee van thuis![]()
Ik zit je maar te dollen hoor Innocence. Je doet het een stuk beter dan ik. Maar ik werk er aan!quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:10 schreef Innocence het volgende:
Als ik nou makkelijk, zonder er op te letten voor 20 euro per week kan eten. Dan koop ik dus niet het allergoedkoopste en winkel gewoon bij de AH. Moet het toch ook best te doen zijn om voor 12,50 te eten?
Maar bij appie haal je volgens mij geen bas-tassenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:25 schreef Greys het volgende:
[..]
De bovenkant van het bonnetje met de winkelnaam is niet te zien, want ze schreef dat ze makkelijk voor 20 euro bij de Appie kon shoppen:
[..]
Ik zit je maar te dollen hoor Innocence. Je doet het een stuk beter dan ik. Maar ik werk er aan!
En dan nog: hoe rasp je mozzarella?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kan dat niet veul goedkoper met een bol?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 21:53 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik vind munt en peterselie echt goorEn verse koriander waarschijnlijk ook
Ik lust alleen bieslookOh echt te erg
Met een kaasraspquote:Op vrijdag 11 juli 2008 11:37 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
En dan nog: hoe rasp je mozzarella?
Snijden, verkruimelen ok. Maar raspen?
Bij het raspen van mozzarella denk ik dan toch in eerste instantie aan verbrokkelde mozzarella, of de mozzarella door de gaatjes van de rasp persen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 12:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bol even een beetje 'uitknijpen' in een stuk keukenrol vantevoren, misschien?
Haha, nee dat was paté, maar volgensmij hebben ze ook kattenmelk van Athena bij de Bas.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 07:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vraagje
die athena is dat kattenmelk? en zo ja in welke winkel kocht je die?
mijn kat wil dat weten
Dat was ook het punt, het kan allemaal makkelijk nog veel goedkoper.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar bij appie haal je volgens mij geen bas-tassen![]()
Kattenvoer is bij de Aldi/Lidl volgens mij ook goedkoper
De kokosmelk is btw ook goedkoper te krijgen![]()
Aardappelpuree uit een zakje en voorgeschilde aardappels zijn culi-technisch evenmin verantwoord vind ik.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:21 schreef Innocence het volgende:
[..]
Dat was ook het punt, het kan allemaal makkelijk nog veel goedkoper.
Aardappelpuree uit een zakje en voorgeschilde aardappels zijn budget-technisch niet echt verantwoord![]()
Markt vind ik ook een goede tip, heb daar alleen nooit tijd voor.
Deze kokert heeft pas een berg maaien in een zak aardappelen gezien en heeft even geen zin meer in een mooie voorraad aardappelen in het keukenkastje.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aardappelpuree uit een zakje en voorgeschilde aardappels zijn culi-technisch evenmin verantwoord vind ik.Een echte kokert werkt met verse produkten.
Oh bah, dat heb ik jaren geleden met broccoli gehad, de rupsen vielen er achter elkaar uitquote:Op maandag 14 juli 2008 08:52 schreef Innocence het volgende:
[..]
Deze kokert heeft pas een berg maaien in een zak aardappelen gezien en heeft even geen zin meer in een mooie voorraad aardappelen in het keukenkastje.
Ik zou alleen als je de luxe hebt om over de juiste kruiden/specerijen te beschikken zelf die kruidenpasta en boontjesmix te maken.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:27 schreef Karina het volgende:
TVP zit een beetje krap momenteel, helaas zit er bij mij in de buurt geen Lidl, maar AH huismerk moet ook kunnen lijkt me.
Chili con carne is ook lekker en goedkoop trouwens.
Ingrediėnten
2 uien 2 rode paprika's 1 zakje boontjesmix (250 g) 2 eetlepels zonnebloemolie 1 schaal half-om-halfgehakt (ca. 500 g) 1 kuipje kruidenpasta chili con carne 2 blikjes kidneybonen (a 400 g) 1 zakje tortillachips (150 g)
Bereiden
Uien pellen en snipperen. Paprika's schoonmaken en in stukjes snijden. In braadpan olie verhitten en gehakt rul bakken. Ui en paprika erdoor scheppen en 3 min. meebakken. Boontjes toevoegen en 3 min. bakken. Kruidenpasta en 200 ml water erdoor roeren en aan de kook brengen. Mengsel 5 min. zachtjes laten koken. Bonen laten uitlekken en bij gehaktmengsel voegen. Geheel weer aan de kook brengen en nog 2 min. zachtjes verwarmen. Chili con carne met tortillachips serveren.
met dank aan AH
van het weekend veel sausjes gemaakt: tzaziki, kruidenboter, knoflooksaus..nog een restje zalm over, dus vanavond eet ik brood met die sausjes. Tussen de middag lunch ik op t werk met het restje salade van het weekend. (met worteltjes, boontjes, aardappelen, tonijn en sinaasappel pesto dressing)..quote:Op maandag 14 juli 2008 10:50 schreef Greys het volgende:
Iehieuwwwwww! Dan zou ik ook wel even genezen zijn voorlopig ja!
Kaasplankje, ouwe krotenkokert
Maar uh, vertel. Wat staat er op het culi-budget-menu bij u allen vandaag?
Ik heb even inspiratie nodig
Goed recept was erg lekker al heb ik de chorizo vervangen voor salami (anders moest ik weer een andere supermarkt in).quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:49 schreef maok het volgende:
Spaanse kikkererwtenschotel (hoofdgerecht, 4 personen, 25 min, maar 1pan nodig)
^^quote:Op maandag 14 juli 2008 11:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou alleen als je de luxe hebt om over de juiste kruiden/specerijen te beschikken zelf die kruidenpasta en boontjesmix te maken.
Even een vraagje tussendoor. Hoe bewaar je zelfgemaakte kruidenboter? Ik maak graag zelf peterselieboter, maar daar staat altijd in een week de schimmel opquote:Op maandag 14 juli 2008 11:31 schreef AKnynke het volgende:
[..]
van het weekend veel sausjes gemaakt: tzaziki, kruidenboter, knoflooksaus..nog een restje zalm over, dus vanavond eet ik brood met die sausjes. Tussen de middag lunch ik op t werk met het restje salade van het weekend. (met worteltjes, boontjes, aardappelen, tonijn en sinaasappel pesto dressing)..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |