abonnement Unibet Coolblue
pi_60024807
Ik heb wel lekker meel,
misschien het proberen waard,
zal zo even kijken hoe het heet.

De machine is voor ± 30 euro bij de blokker gekocht
pi_60024817
Ik zou echt niet gaan afvallen van 25 euro per week denk ik. Ik zou mijn knabbels en knaagjes wel erin budgetteren Scheelt ook wel dat we bijna nooit (vr)etende vrienden over de vloer hebben.

MAAR! Het recept voor de gegrilde, gemarineerde tonijn:

2 moten tonijn (het boek zegt vers, maar ik gebruik gewoon die van de Lidl/Aldi)
1 sjalotje (gewone ui kan ook)
2 knoflookteentjes
4 eetlepels olijfolie
1 theelepel zout
1 mespunt cayennepeper
4 eetlepels citroensap
1 theelepel gemalen komijn
3 eetlepels verse fijngehakte koriander (dat heb ik er nog nooit ingedaan, doe gewoon een beetje gedroogde, Italiaanse of Provencaalse kruiden mag ook, als variatie zegt t boek)

Sjalot snipperen, knof persen of hakken, mengen met de rest. Moten in schaaltje, marinade erover, afdekken.
Uurtje laten staan (moten 1 keer omdraaien). Grillen!

Bron: Kook Ook.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:21:41 #153
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60024830
Zo een toepasselijk onderwerp bij eenvandaag. Over dat Nederlanders erg veel eten weg gooien. Misschien hebben ze nog leuke tips ofzo..
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60024869
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind zelfgebakken brood zéer overrated. Ik heb van alles geprobeerd, maar het bleef zware kost! Alleen als het net gebakken was en nog warm vond ik het wel lekker. Als je toch wilt en nog geen broodbakmasjien hebt, mag je die van mij hebben! O, en goedkoper valt volgens mij ook best tegen.
Hier hetzelfde. Ik heb m'n machine inmiddels ook verkocht.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:27:36 #155
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_60024927
ik maak nu heel budgettechnisch uiensoep.

kilo uien (0,79 cent)
2 bouillenblokjes (40 cent)
stokbrood (0.70 cent)
kaas (heb nu al gemalen gekocht, maar als je het echt cheap cheap wilt doen moet je het zelf raspen)

Uien in boter bakken tot glanzend, beetje suiker en kerriepoeder eroverheen, laten sudderen. Bouillon erbij.

ONdertussen stokbrood afbakken, als het klaar is in stukjes snijden, kaas eroverheen strooien en gratineren in de oven. Stokbrood met kaas in soep, en klaar.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:42:47 #156
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_60025207
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:02 schreef Tezz het volgende:

[..]

Bedoel je de kip-krokant schnitzels? Die zijn echt heel lekker!
Kweenie, ze liggen bij de vleeswaren e.d. Ik vond ze wel okay, maar niet heel smaakvol. Maar als je weinig geld hebt en je bent één van die mensen die per se vlees wil bij het eten, is het goed te doen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_60025374
quote:
Laf...
Ik eet al jaren voor 20 euro per persoon, zonder daar echt bij na te denken.

Nu staat het weekbudget met z'n tweetjes op 40 euro, al rekenen we dan het groentepakket a 6,50 per week niet mee. Daar gaan we wel 's overheen hoor. Vriendje eet en snoept namelijk wat meer, dan dat ik zou kopen als ik alleen was.
Sweet and innocent...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 juli 2008 @ 19:01:44 #158
163650 Greys
pi_60025529
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 18:51 schreef Innocence het volgende:

[..]

Laf...
Ik eet al jaren voor 20 euro per persoon, zonder daar echt bij na te denken.
Hoe bedoel je 'laf'?
Dat bedrag van hen is voor met zijn tweetjes he? Dus 12,50 per persoon per week. En dat lukte na 6 maanden dus niet meer, toen was ze door haar voorraadkast heen en viel ze teveel af
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60025707
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'laf'?
Dat bedrag van hen is voor met zijn tweetjes he? Dus 12,50 per persoon per week. En dat lukte na 6 maanden dus niet meer, toen was ze door haar voorraadkast heen en viel ze teveel af
Als ik nou makkelijk, zonder er op te letten voor 20 euro per week kan eten. Dan koop ik dus niet het allergoedkoopste en winkel gewoon bij de AH. Moet het toch ook best te doen zijn om voor 12,50 te eten? Zeker als je er voor je zelf zo'n uitdaging van maakt als deze mensen.
Voor 35 is wel erg makkelijk.
Sweet and innocent...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 juli 2008 @ 19:19:01 #160
163650 Greys
pi_60025868
Zou je dan eens een week willen bijhouden hier wat je koopt en eet?
Serieus? Ben echt vréselijk benieuwd wat je dan eet, dat wil ik ook wel!
Wat heb je afgelopen week elke avond gegeten dan? En zit er ook overdag-eten bij?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 juli 2008 @ 19:25:22 #161
163650 Greys
pi_60025982
Oh nog even over het zelfgebakken brood, ik zie nu de reacties op de vorige pagina pas namelijk

Conleche, ik heb zo'n machine en het werkt prima. Het brood dat er uit kwam was tot nu toe ook altijd zalig, echter... ik moet het dezelfde dag opeten, want de volgende dag is het al oud en niet lekker meer. Heb wel ergens gelezen dat je het per twee verse plakken moet invriezen, dat als je het dan ontdooit dat het dan weer net zo lekker is haast. Dat het dan heel goed te doen is. Maar dat heb ik nog nooit geprobeerd, misschien een keer doen!

MinderMutsig: ik heb een paar keer zo'n pak bij C1000 gekocht, maar ook de pakken van de Lidl gingen verbazingwekkend goed! Weet alleen niet meer wat ze kosten, even opzoeken van de week.

Verluste, wat betreft de stroom heb je gelijk ja. Ik zal eens kijken of er iets te vinden is over het kostenverschil en stroomgebruik enzo

Syrena, je marinade voor tonijn klinkt zalig! Ik ga het de volgende keer proberen!

Vanavond trouwens Aldi zilvervliesrijst gekookt, af laten koelen zoals Edcetera had gezegd. En passent nog even een theedoekje afgefikt, maar dat mocht de pret niet drukken. En toen met de prei-, champignon- en courgetterestjes lekker gebakken, lekker gekruid en met wat ketjap. Was zalig! Met daarbij ieder een tonijnsteakje uit de vriezer en ieder een halve pangafilet (hele zak, hersluitbaar, bij C1000 gehaald in de vriezer). Met gegrillde plakken courgette, groot succes!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60026166
Moet ik even nadenken hoor:
di: linzen met lamskoteletjes
wo: pasta met saus van gehakt, tomaten, courgette en bleekselderij
do: aardappelen spinazie en ei (had nog vis, maar geen zin in)
vr: bospaddestoelensoep met stokbrood en smeerseltjes
za: -, krijg eten op m;n werk
zo: koolviscurry bloemkool en rijst
ma: aubergineschotel
di: tonijnsalade

Voor sóchtends hebben we yohurt, melk, cornflakes en cruesli. Overdag brood, pindakaas, vleeswaren, kaas, jam etc. en bananen, appels, kiwis, tostis en cupasoup.

Laatste bonnetje:


Later bij de AH nog melk a 1.50; yoghurt 1; brood 3; kattenvoer 2; gehakt 4; blikje tonijn 1; champignons 0.90; stokbrood 0.80; eieren 1.30; 3 pakjes kopsoep 1.30 gehaald en bij de turk ernaast lamskoteletjes a 2; rode ui 0.20 en appels a 1.50.

Het groentepakket kost ons elke week 6 euro en bevatte deze week courgette, aubergine, meirapen, bloemkool, sla en komkommer.

Oe toch 47 euro totaal

Van de pastasaus kunnen we nog wel twee keer eten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Innocence op 10-07-2008 19:53:27 ]
Sweet and innocent...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 juli 2008 @ 19:43:48 #163
163650 Greys
pi_60026336
Ik ben benieuwd naar je bonnetje!
Als ik lamskoteletjes haal dan zou ik al éénderde van het hele 20-euro-budget kwijt zijn bij de Appie, geloof ik!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60026597
Syrena: verse kruiden op de markt, 3 bossen boor een euro.
Neem je peterselie, koriander en munt. Als je ze in een gesloten plastic zakje met wat lucht erin bewaart, blijven ze ongeveer 5 dagen goed. Neemt veel ruimte in in je koelkast Maar wel voordelig en lekker!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 juli 2008 @ 20:03:34 #165
163650 Greys
pi_60026761
Innocence, dank je dat je de moeite hebt genomen je weekmenu en bonnetje te plaatsen!
Het ziet er prima uit (toch ietsje meer dan je gedacht had ) en ik wist serieus niet dat je lamskoteletjes bij de Turk voor 2 euro kon halen! Die zijn bij de Appie altijd erg duur.

Cruesli zie ik zo snel niet op je lijstje staan, die vind ik ook altijd vrij prijzig. Waar haal je dat? Of doe je er langer mee dan een week en hoef je het niet elke week te kopen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 10 juli 2008 @ 20:05:16 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_60026801
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:43 schreef Greys het volgende:
Ik ben benieuwd naar je bonnetje!
Als ik lamskoteletjes haal dan zou ik al éénderde van het hele 20-euro-budget kwijt zijn bij de Appie, geloof ik!
Ik vind het ook wel bizar weinig, ik haal voor mezelf alleen aan fruit & groente al makkelijk 20,- per week

vandaag bij de turk geweest, eigenlijk een mocro maargoed

-half pond merguez (de lekkerste die ik ken van die slager, supervers & ruikt geweldig goed)
-een paar piepers
-pondje bonen

Ik was iets van 5.- euro kwijt, sorry maar ik weet 't niet precies meer.

Piepers waren mooi en nieuw dus geschrobd en van pitjes ontdaan, niet geschild en in parten gesneden.
Ik heb ze 10 min gekookt in water en daarna gebakken in roomboter, met een handje provencaalse kruiden en wat zout uit de molen.
Merguez gebakken in de koekepan, zonder olie of boter. Je prikt er wat gaatjes in met een vork, de worstjes zijn van zichzelf vet genoeg. Boontjes gekookt. Goed voor 2 pers.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 10-07-2008 20:19:05 ]
pi_60026930
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:03 schreef Greys het volgende:
Innocence, dank je dat je de moeite hebt genomen je weekmenu en bonnetje te plaatsen!
Het ziet er prima uit (toch ietsje meer dan je gedacht had ) en ik wist serieus niet dat je lamskoteletjes bij de Turk voor 2 euro kon halen! Die zijn bij de Appie altijd erg duur.

Cruesli zie ik zo snel niet op je lijstje staan, die vind ik ook altijd vrij prijzig. Waar haal je dat? Of doe je er langer mee dan een week en hoef je het niet elke week te kopen?
Doe inderdaad wel twee weken met een pak Korkante muesli van de appie of van de euroshopper, eet ook wel 's een boterham s'morgens.
Zo zijn er nog wel meer dingen die we gewoon al in huis hadden.

Ik haal eigenlijk al m'n vlees (behalve gehakt en tartaartjes) bij de islamitische slager. Dat scheelt zoveel geld, sta er zelf elke keer weer verbaasd van

Klopt uiteindelijk wel met wat eigenlijk het budget is, 40 euro + groente.

Veel dingen kunnen nog goedkoper als je ze op voorraad koopt, nu zaten er eigenlijk geen aanbiedingen bij en hebben we alles 'vers' uit de winkel gegeten.

Maar voldoet nog niet aan de strenge Knierten-en-Krenten topiceisen. Wilde meer laten zien dat ik zonder er op te letten eigenlijk al redelijk goedkoop at. Als je er dus echt op let, dan kan het nog veel goedkoper.
Denk ook wel als we veel meer geld zouden hebben, we ook meer zouden uitgeven...
Sweet and innocent...
  donderdag 10 juli 2008 @ 20:25:52 #168
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60027274
ik zat voor deze maaltijd van vanaaf al op 9.22 niet echt budget dus maar was wel lekker
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 10 juli 2008 @ 21:39:58 #169
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_60028793
Zo buikje is weer rond:

Groentesoep (nog over van gisteren): groente was nog het duurste: E 0,35

2 stukjes kippenborst uit de oven: E 0,65
gebakken aardappeltjes met curry en ui: E 0,25
coleslaw met tomaat en reepjes cheddar: E 0,70

yoghurt met stukjes kiwi: E 0,50

3-gangenmenu voor E 2,45
The best firms advertise the least...
pi_60029162
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:56 schreef ColdFeet het volgende:
Syrena: verse kruiden op de markt, 3 bossen boor een euro.
Neem je peterselie, koriander en munt. Als je ze in een gesloten plastic zakje met wat lucht erin bewaart, blijven ze ongeveer 5 dagen goed. Neemt veel ruimte in in je koelkast Maar wel voordelig en lekker!
Ik vind munt en peterselie echt goor En verse koriander waarschijnlijk ook
Ik lust alleen bieslook Oh echt te erg
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 11 juli 2008 @ 01:26:03 #171
82136 Xennia
gekroond
pi_60033584
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:46 schreef Greys het volgende:
Ik gooi zojuist per ongeluk het 'Met 10 euro'...'-topic dicht.
Maar we gaan hier verder neem ik aan? Of moet er een nieuwe geopend worden daarvoor?

Laatste post:

Ik vind het juist top om twee keer in de week hetzelfde te kunnen eten. Als het lekker en gezond voer is, dan is het toch juist een uitkomst om het de tweede keer alleen maar te hoeven opwarmen en er bv alleen een fris tomaatje en komkommertje bij te snijden.

Heeft er iemand nog een voordelig tipje wat te eten bij tonijnsteaks (goedkoop, uit de vriezer, twee voor ¤ 1,68 geloof ik)? Ik kom nooit verder dan gebakken aardappeltjes, maar die heb ik gisteren al gegeten. Die van gisteren waren trouwens lekker, in schil gekookt, toen in vieren gesneden en toen met lekker veel kruiden in de oven. Met dank aan dit topic
Oh en misschien iemand nog een lekkere tip hoe de tonijnsteaks klaar te maken? Ik bak ze meestal als een biefstukje en aan het eind doe ik er dan een klein scheutje sojasaus overheen. Maar misschien nog andere lekkere tips?
Ik kan me dit lovende topic nog herinneren
Tonijnsteak met wasabi saus

heb het zelf nog steeds niet gemaakt
  vrijdag 11 juli 2008 @ 07:23:17 #172
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_60034633
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:56 schreef ColdFeet het volgende:
Syrena: verse kruiden op de markt, 3 bossen boor een euro.
Neem je peterselie, koriander en munt. Als je ze in een gesloten plastic zakje met wat lucht erin bewaart, blijven ze ongeveer 5 dagen goed. Neemt veel ruimte in in je koelkast Maar wel voordelig en lekker!
En wat je overhoudt, kun je eventueel invriezen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_60034752
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:35 schreef Innocence het volgende:
<knip>
vraagje

die athena is dat kattenmelk? en zo ja in welke winkel kocht je die?

mijn kat wil dat weten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_60034840
Waarom niet direct een bieslook plantje kopen? Als je die direct in een iets ruimere pot met meer aarde zet blijft hij maanden goed. Tegen het einde van de hefst de boel helemaal afknippen en wassen. Daarna de boel in een diepvrieszak de vriezer in.
Zodra de boel bevroren is geef ik er een tik op waardoor je direct mooie stukjes hebt (vandaar ook een zakje en geen bakje)

Scheelt je aardig wat geld. Zeker als je kruiden uit het versvak bij de appie koopt want dat is echt belachelijk duur.

Van overtollig basilicum maak ik in een keer een enorm portie pesto. Die smeer ik een ijsblokjesding. Vries de boel in en zodra ik wat nodig heb pak ik wat blokjes.

Of dit allemaal te mutserig?
pi_60035390
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 07:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

vraagje

die athena is dat kattenmelk? en zo ja in welke winkel kocht je die?

mijn kat wil dat weten
Je bent gewoon een stiekeme kattemelcoholist

Btw het is bij de Bas van de Heyden gekocht zo te zien aangezien ze 2 Bas-tassen heeft gekocht, wat natuuuuuurlijk helemaal niet pas bij zuinig boodschappen doen! Tassen neem je mee van thuis
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2008 @ 09:25:50 #176
163650 Greys
pi_60035603
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:08 schreef mascara-klodder het volgende:

Btw het is bij de Bas van de Heyden gekocht zo te zien aangezien ze 2 Bas-tassen heeft gekocht, wat natuuuuuurlijk helemaal niet pas bij zuinig boodschappen doen! Tassen neem je mee van thuis
De bovenkant van het bonnetje met de winkelnaam is niet te zien, want ze schreef dat ze makkelijk voor 20 euro bij de Appie kon shoppen:
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 19:10 schreef Innocence het volgende:
Als ik nou makkelijk, zonder er op te letten voor 20 euro per week kan eten. Dan koop ik dus niet het allergoedkoopste en winkel gewoon bij de AH. Moet het toch ook best te doen zijn om voor 12,50 te eten?
Ik zit je maar te dollen hoor Innocence. Je doet het een stuk beter dan ik. Maar ik werk er aan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60035905
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:25 schreef Greys het volgende:

[..]

De bovenkant van het bonnetje met de winkelnaam is niet te zien, want ze schreef dat ze makkelijk voor 20 euro bij de Appie kon shoppen:
[..]

Ik zit je maar te dollen hoor Innocence. Je doet het een stuk beter dan ik. Maar ik werk er aan!
Maar bij appie haal je volgens mij geen bas-tassen

Kattenvoer is bij de Aldi/Lidl volgens mij ook goedkoper

De kokosmelk is btw ook goedkoper te krijgen

Oh leuk dat je nu af en toe ook meepost in de CUL-SC. Zal onder dit account ook maareens wat in SHO-topics gaan posten, onder mijn andere account genoot ik daar zo onwijs van o.a. van jou, ole, duderinnetje en milagro

[ Bericht 20% gewijzigd door mascara-klodder op 11-07-2008 09:56:40 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 09:56:12 #178
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60035981
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:16 schreef SHE het volgende:
1 zakje geraspte mozzarella kaas @ 1.09
Kan dat niet veul goedkoper met een bol?
pi_60037486
Hoi Hoi
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb wel een goede tip voor groente en fruit. Misschien staat deze tip er al, maar goed het is wel handig om te onthouden.
Als de markt bijna afloopt kan je aan de marktkramen heel. goedkoop groenten en fruit en brood kopen. Ze willen er graag vanaf dus ze geven dikke kortingen en vaak geven ze ook gratis weg.
Enne groenten en fruit kan je ook voor een lagere prijs krijgen bij de Turkse of Marokkaanse winkel.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:37:15 #180
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_60037847
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kan dat niet veul goedkoper met een bol?
En dan nog: hoe rasp je mozzarella?
Snijden, verkruimelen ok. Maar raspen?
pi_60038137
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik vind munt en peterselie echt goor En verse koriander waarschijnlijk ook
Ik lust alleen bieslook Oh echt te erg

Nou, so much voor mijn goede tips dus
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:54:15 #182
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60038183
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:37 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

En dan nog: hoe rasp je mozzarella?
Snijden, verkruimelen ok. Maar raspen?
Met een kaasrasp
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:10:52 #183
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60038450
weet iemand wanneer en hoe laat de markt in leiden is?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:19:23 #184
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60038573
Alle markten in Nederland: http://www.hollandsemarkten.nl/

Voor Leiden staan er geen tijden bij maar hier (Groningen) duurt een markt die de hele dag is van 8.00 uur tot 17.00 uur.

Gemeente: Leiden
Boerenmarkt op de Aalmarkt woensdag
Centrum markt Woensdag
markt Stevenshof WC Stevensbloem Donderdag
markt winkelcentrum Kopermolen Merenwijk Vrijdag 50 kramen
winkelcentrum de Luifelbaan Dinsdag ochtend 50 kramen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60038615
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Met een kaasrasp
Bol even een beetje 'uitknijpen' in een stuk keukenrol vantevoren, misschien?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:57:08 #186
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_60040568
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bol even een beetje 'uitknijpen' in een stuk keukenrol vantevoren, misschien?
Bij het raspen van mozzarella denk ik dan toch in eerste instantie aan verbrokkelde mozzarella, of de mozzarella door de gaatjes van de rasp persen.
Volgens mij is het veel te zacht om te raspen.
pi_60046227
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 07:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

vraagje

die athena is dat kattenmelk? en zo ja in welke winkel kocht je die?

mijn kat wil dat weten
Haha, nee dat was paté, maar volgensmij hebben ze ook kattenmelk van Athena bij de Bas.

Tasjes spaar ik inderdaad netjes thuis op en vergeet ze dan vervolgens weer
Sweet and innocent...
pi_60046245
Volgens mij bestaat er ook drogere mozzarella, ik zal es googelen...
pi_60046280
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:50 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Maar bij appie haal je volgens mij geen bas-tassen

Kattenvoer is bij de Aldi/Lidl volgens mij ook goedkoper

De kokosmelk is btw ook goedkoper te krijgen
Dat was ook het punt, het kan allemaal makkelijk nog veel goedkoper.
Aardappelpuree uit een zakje en voorgeschilde aardappels zijn budget-technisch niet echt verantwoord

Markt vind ik ook een goede tip, heb daar alleen nooit tijd voor.
Sweet and innocent...
  zaterdag 12 juli 2008 @ 19:05:32 #190
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_60062802
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 18:21 schreef Innocence het volgende:

[..]

Dat was ook het punt, het kan allemaal makkelijk nog veel goedkoper.
Aardappelpuree uit een zakje en voorgeschilde aardappels zijn budget-technisch niet echt verantwoord

Markt vind ik ook een goede tip, heb daar alleen nooit tijd voor.
Aardappelpuree uit een zakje en voorgeschilde aardappels zijn culi-technisch evenmin verantwoord vind ik. Een echte kokert werkt met verse produkten.
pi_60089778
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Aardappelpuree uit een zakje en voorgeschilde aardappels zijn culi-technisch evenmin verantwoord vind ik. Een echte kokert werkt met verse produkten.
Deze kokert heeft pas een berg maaien in een zak aardappelen gezien en heeft even geen zin meer in een mooie voorraad aardappelen in het keukenkastje.
Sweet and innocent...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 juli 2008 @ 10:50:52 #192
163650 Greys
pi_60091629
Iehieuwwwwww! Dan zou ik ook wel even genezen zijn voorlopig ja!

Kaasplankje, ouwe krotenkokert

Maar uh, vertel. Wat staat er op het culi-budget-menu bij u allen vandaag?
Ik heb even inspiratie nodig
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60092180
quote:
Op maandag 14 juli 2008 08:52 schreef Innocence het volgende:

[..]

Deze kokert heeft pas een berg maaien in een zak aardappelen gezien en heeft even geen zin meer in een mooie voorraad aardappelen in het keukenkastje.
Oh bah, dat heb ik jaren geleden met broccoli gehad, de rupsen vielen er achter elkaar uit Sindsdien nooit meer broccoli gekocht
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator maandag 14 juli 2008 @ 11:27:33 #194
9859 crew  Karina
Woman
pi_60092377
TVP, Ik zit een beetje krap momenteel, helaas zit er bij mij in de buurt geen Lidl, maar AH huismerk moet ook kunnen lijkt me.

Chili con carne is ook lekker en goedkoop trouwens.
Ingrediënten
2 uien 2 rode paprika's 1 zakje boontjesmix (250 g) 2 eetlepels zonnebloemolie 1 schaal half-om-halfgehakt (ca. 500 g) 1 kuipje kruidenpasta chili con carne 2 blikjes kidneybonen (a 400 g) 1 zakje tortillachips (150 g) Bereiden
Uien pellen en snipperen. Paprika's schoonmaken en in stukjes snijden. In braadpan olie verhitten en gehakt rul bakken. Ui en paprika erdoor scheppen en 3 min. meebakken. Boontjes toevoegen en 3 min. bakken. Kruidenpasta en 200 ml water erdoor roeren en aan de kook brengen. Mengsel 5 min. zachtjes laten koken. Bonen laten uitlekken en bij gehaktmengsel voegen. Geheel weer aan de kook brengen en nog 2 min. zachtjes verwarmen. Chili con carne met tortillachips serveren.

met dank aan AH
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60092454
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:27 schreef Karina het volgende:
TVP zit een beetje krap momenteel, helaas zit er bij mij in de buurt geen Lidl, maar AH huismerk moet ook kunnen lijkt me.

Chili con carne is ook lekker en goedkoop trouwens.
Ingrediënten
2 uien 2 rode paprika's 1 zakje boontjesmix (250 g) 2 eetlepels zonnebloemolie 1 schaal half-om-halfgehakt (ca. 500 g) 1 kuipje kruidenpasta chili con carne 2 blikjes kidneybonen (a 400 g) 1 zakje tortillachips (150 g)
Bereiden
Uien pellen en snipperen. Paprika's schoonmaken en in stukjes snijden. In braadpan olie verhitten en gehakt rul bakken. Ui en paprika erdoor scheppen en 3 min. meebakken. Boontjes toevoegen en 3 min. bakken. Kruidenpasta en 200 ml water erdoor roeren en aan de kook brengen. Mengsel 5 min. zachtjes laten koken. Bonen laten uitlekken en bij gehaktmengsel voegen. Geheel weer aan de kook brengen en nog 2 min. zachtjes verwarmen. Chili con carne met tortillachips serveren.

met dank aan AH
Ik zou alleen als je de luxe hebt om over de juiste kruiden/specerijen te beschikken zelf die kruidenpasta en boontjesmix te maken.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  maandag 14 juli 2008 @ 11:31:54 #196
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_60092482
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:50 schreef Greys het volgende:
Iehieuwwwwww! Dan zou ik ook wel even genezen zijn voorlopig ja!

Kaasplankje, ouwe krotenkokert

Maar uh, vertel. Wat staat er op het culi-budget-menu bij u allen vandaag?
Ik heb even inspiratie nodig
van het weekend veel sausjes gemaakt: tzaziki, kruidenboter, knoflooksaus..nog een restje zalm over, dus vanavond eet ik brood met die sausjes. Tussen de middag lunch ik op t werk met het restje salade van het weekend. (met worteltjes, boontjes, aardappelen, tonijn en sinaasappel pesto dressing)..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_60113713
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:49 schreef maok het volgende:
Spaanse kikkererwtenschotel (hoofdgerecht, 4 personen, 25 min, maar 1pan nodig)

Goed recept was erg lekker al heb ik de chorizo vervangen voor salami (anders moest ik weer een andere supermarkt in).
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:51:03 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60114822
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:30 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik zou alleen als je de luxe hebt om over de juiste kruiden/specerijen te beschikken zelf die kruidenpasta en boontjesmix te maken.
^^
Zo'n mixje is zo gedaan
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:01:23 #199
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_60125601
TVP Ik geef nu echt heel veel uit aan eten, dat kan veel goedkoper.

Pasta Bolognese:

Ingrediënten (4 personen)
- 1 grote winterpeen (0,99 per kilo)
- 3 of 4 uien (0,99 per kilo)
- 4 blikjes tomatenpuree (0,25 per blikje)
- 400-500 gram gehakt (2,99 de kilo)
- kruiden, al naar gelang wat je lekker vind. (ik gebruik paprikapoeder, peper, zout, knoflook, oregano, basilicum en een mix van Italiaanse kruiden)
- pak spaghetti/farfalle á 500 gram (1,00 per 500 gram, AH huismerk)

Totaalprijs:
Winterpeen = 0,25
Tomatenpuree = 1,00
Gehakt = 1,50
Uien = 0,50
Pasta = 1,00

Eindprijs: ongeveer 4,25 voor 4 personen, gebaseerd op AH prijzen. De saus kun je ook invriezen in 1-persoons porties Voor 1 persoon zou dit dan neerkomen op ongeveer 1,10 per maaltijd

Bereiding:
Snijd de winterpeen en de uien heel fijn. Fruit de uitjes in de pan, en kruid het gehak naar smaak. Ondertussen alvast water opzetten voor de pasta. Als je uitjes bruin zijn, het gehakt erbij doen en rul bakken. Voeg, als het gehakt bruin is, de winterpeen toe. Nog even bakken en gooi dan de tomatenpuree erbij, plus een evenredige hoeveelheid water. Kruid de saus naar smaak en laat het lekker doorkoken en indikken. Kook de pasta (meestal 8 minuten, afhankelijk van de soort pasta en de gewenste 'bite' ) en giet af. roer de saus af en toe door.

Eet smakelijk

Je kunt dit gerecht zo duur maken als je wilt; je kunt wijn meekoken, andere kruiden gebruiken, etc. De rest van het gehakt en de ui kun je eventueel gebruiken voor chili con carne, of lekker in een wrap de volgende dag Eventueel koop je een el cheapo zakje gemixte sla (0,75) met een fles dressing (1,00 per fles), heb je er nog een salade bij
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_60139137
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:31 schreef AKnynke het volgende:

[..]

van het weekend veel sausjes gemaakt: tzaziki, kruidenboter, knoflooksaus..nog een restje zalm over, dus vanavond eet ik brood met die sausjes. Tussen de middag lunch ik op t werk met het restje salade van het weekend. (met worteltjes, boontjes, aardappelen, tonijn en sinaasappel pesto dressing)..
Even een vraagje tussendoor. Hoe bewaar je zelfgemaakte kruidenboter? Ik maak graag zelf peterselieboter, maar daar staat altijd in een week de schimmel op
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')