Dan is de winnaar morgen ook lekker fris als hij tegen Nadal moet spelenquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:43 schreef Appeltjesmoes het volgende:
En Schuettler breakt terug: 4-3*.
En het kan wel eens een lange partij worden, ze slaan minstens 10x over voordat ze een punt maken
Dementieva haar zwakste ondergrond is ook gras, en door haar zwakke service gecombineerd met het sterke serveren van Williams is het niet zo gek dat Elena dik verliest.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:50 schreef qonmann het volgende:
6-1 in 37 minuten voor Venus
..Steffi Graf won haar partijen vaak binnen 3 kwartier dus het valt nog mee voor Elena
maar toch nummer 5 geplaatst en er dan zo afgaan
6-4 inmiddels, Schuettler mag nog 1x zelf serveren.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:14 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Tiebreak bij Schuettler-Clement en 6-0 (!) voor de Duitser.
en 6-5quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:14 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Tiebreak bij Schuettler-Clement en 6-0 (!) voor de Duitser.
Ja man, Nadal bibbert al van de angst..quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:47 schreef TheGeneral het volgende:
Schuettler gaat Nadal helemaal afmaken
Nadal pakt hooguit 7 games tegen deze ontketende Schuettler.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:51 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Ja man, Nadal bibbert al van de angst..![]()
Ik denk ook dat Nadal dan in zijn handjes mag wrijven.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal pakt hooguit 7 games tegen deze ontketende Schuettler.
Gisteren ook al in de eerste set. *5-1 3SP en nog bijna de set weggevenquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Chokeler, wat doe je!
Daar moest ik ook aan denken jaquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Gisteren ook al in de eerste set. *5-1 3SP en nog bijna de set weggeven.
Ik mag toch hopen van niet, laat het zaterdag maar lekker veel regenen en zondag alleen maar zonneschijn! volgend jaar hebben we dat gezeik in iedergeval niet meer.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:57 schreef Federer-fan het volgende:
Op de website van Wimbledon staat alleen "Heavy rain" bij zondag. Is er al iemand specifieke informatie tegengekomen? Het zou toch wel zonde zijn als de hele dag verregent.
quote:
Meteen gebrokenquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:15 schreef Adothehague het volgende:
Hup Zheng !
De BBC (John Lloyd ) agrees.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:56 schreef T-Rigg het volgende:
Die Robson is over vier-zes jaar ook poster materiaal.
Inderdaad hee, we gaan er de komende jaren wel op vooruit zegquote:Op donderdag 3 juli 2008 17:09 schreef qonmann het volgende:
[..]
De BBC (John Lloyd ) agrees.
Boel mooie dames trouwens bij de juniores..
Zie hier bijvoorbeeld, (daar vind je ook heel veel andere Wimbledondames)quote:
Nee, net niet. 6-6 en 7-7 in de tiebreak, waarvan de laatste met een eigen opslag er achter aan.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Heeft Schüttler MP gehad eigenlijk?
Als een je een ingegeven bal chanllenged en de challenge is correct is ie dus uit en verlies je het punt? Dus lijkt me weinig zin hebben, toch? Zat daar vandaag ook over na te denken, maar volgens mij heeft het nooit echt zin om een eigen bal te challengen...quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:36 schreef Federer-fan het volgende:
Ik was net aan het nadenken over die challenges en ik vroeg me af of je een bal die je zelf hebt geslagen die die ingegeven wordt mag challengen? Dat klinkt stom, maar hoeft het niet te zijn. Stel dat je een bal op de lijn slaat, hoog over het net en ondiep, en je tegenstander kan hem zo wegsmashen, dan kun via een challenge afdwingen dat het punt opnieuw wordt gespeeld als je de rally stopt en die call challenged. Of klopt dit niet?
Ik heb volgens mij een keer gezien dat iemand (dacht Mauresmo) haar eerste service in sloeg, maar dacht dat die uit was. De tegenstander retourneerde de bal en won dus meteen het punt (aangezien Mauresmo stopte met spelen), Mauresmo challengde haar in gecallde servicequote:Op donderdag 3 juli 2008 17:41 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Als een je een ingegeven bal chanllenged en de challenge is correct is ie dus uit en verlies je het punt? Dus lijkt me weinig zin hebben, toch? Zat daar vandaag ook over na te denken, maar volgens mij heeft het nooit echt zin om een eigen bal te challengen...
inderdaad je kan zeggen dat ze niet in de kwartfinale thuis horen, over the top zijn, toch geen partij voor Nadal zijn etc, maar een mooi schouwspel is het welquote:
Je hebt gelijk. Als de bal in is en je challenged verlies je de het punt natuurlijk als je challenge onjuist is en de bal gewoon in is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:41 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Als een je een ingegeven bal chanllenged en de challenge is correct is ie dus uit en verlies je het punt? Dus lijkt me weinig zin hebben, toch? Zat daar vandaag ook over na te denken, maar volgens mij heeft het nooit echt zin om een eigen bal te challengen...
Wat een moment om te stoppen in de dubbel partij van Bjorkman, in de tiebreak op matchpointquote:Op donderdag 3 juli 2008 17:59 schreef APK het volgende:
Regen.![]()
En Bjorkman mag ook weer even op adem komen.
Als ze zometeen trouwens winnen in de tiebreak dan hebben ze gewonnen zonder de service van Bryan en Brayn te breakenquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:02 schreef anon57 het volgende:
[..]
Wat een moment om te stoppen in de dubbel partij van Bjorkman, in de tiebreak op matchpoint
Ja had ik gemerkt, Bjorkman en Ullyett heb wel al 8 BP gehad maar nog geen enkele keer gebroken, sterker nog de Bryans zijn al het gehele toernooi niet gebroken. Dat zal toch niet vaak voorkomen, de halve finales behalen, het hele toernooi niet gebroken worden en mogelijk toch uitgeschakeld worden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:06 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Als ze zometeen trouwens winnen in de tiebreak dan hebben ze gewonnen zonder de service van Bryan en Brayn te breaken. Das toch ook sneu voor die kereltjes.
Daar weet o.a. Agassi alles vanquote:Op donderdag 3 juli 2008 18:06 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Als ze zometeen trouwens winnen in de tiebreak dan hebben ze gewonnen zonder de service van Bryan en Brayn te breaken. Das toch ook sneu voor die kereltjes.
Jawel!quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:41 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
quote:2001 Australian Open Arnaud Clement 6:4, 6:2, 6:2
2003 Australian Open Rainer Schuettler 6:2, 6:2, 6:1
En Edberg ook: hij verloor met 4-6 7-6(5) 7-6(5) 7-6(2) van Stich in de halve finale van Wimbledon in 1991. Edberg verloor zijn service toen ook in de hele partij niet. Als Edberg had gewonnen hadden hij en Becker voor het vierde jaar op rij in de finale gestaan.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:19 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Daar weet o.a. Agassi alles van
2001 US Open Quarter Final Pete Sampras - Andre Agassi 6-7(7) 7-6(2) 7-6(2) 7-6(5)
(Agassi not losing a service game)
Ach, voor Rafa maakt dat toch niet uit. Die kan makkelijk zaterdag en zondag spelen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:44 schreef Ambrosius het volgende:
Het regent nog wel even. McEnroe spreekt van een SF tegen Rafa op zaterdag.
Denk niet dat hij in een deuk ligt. Straks maken ze partij vandaag niet af en dan moet hij zaterdag en zondag de baan op en krijgt Federer een dag extra rust.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:24 schreef TheGeneral het volgende:
Die partij van Schuettler en Clement is toch al iets van 5 uur bezig?
![]()
Nadal ligt in een deuk
Hoewel een fitte Schuettler/Clement ook niks had uitgemaakt, maar toch.
Ik hoop het. Waar kijken jullie?quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:58 schreef Appeltjesmoes het volgende:
De zon schijnt ondertussen weer en ze zijn op de buitenbanen een beetje aant prutsen met de covers, dus misschien gaan ze wel verder binnen 15 minuten?
BBC? Sport1?quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:02 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik hoop het. Waar kijken jullie?
Ze willen het record van de langste partij halen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:26 schreef Ambrosius het volgende:
Schuettler choket 2 MP weg.
Vergeet je voorspelling niet. Nadal krijgt 7 games van Schuettler.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:28 schreef TheGeneral het volgende:
De winnaar is eigenlijk de verliezer. Die zal vernederd worden door Nadal.
Kirilenko op CCquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:45 schreef qonmann het volgende:
R.Hogenkamp NED *& L.Robson GBR
zijn aan het dubbelen derde set nu (Op Net5 te zien)
dacht ik ook al , zal er wel een 3 setter van makenquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:50 schreef TheGeneral het volgende:
Wat is die Andreev toch een lucky bastard.
Denk het niet. Hij zal wel zo snel mogelijk van die baan af willen...quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:52 schreef qonmann het volgende:
[..]
dacht ik ook al , zal er wel een 3 setter van maken
Voor elke game boven de 15 doe je het één keer?quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:59 schreef N.i.c.k het volgende:
voor alle games boven het aantal van 15 dat Schuetler morgen haalt trotseer ik naakt de Mount everest.
hij was episch, maar leuk ? Ik vond het maar duw en zuig tennis.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Voor elke game boven de 15 doe je het één keer?
Schuettler
Verdiende winnaar, hij was toch degene die het meeste het spel maakte. Leuke pot, samen met Verdasco - Ancic de leukste pot die ik gezien heb tot nu toe!
Uit alle windstreken verzameld:quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:11 schreef Ambrosius het volgende:
Kijktip: op Court 2 is een dubbelmatch bezig met onder andere Bahrami en Leconte, geweldig.
De eerste drie sets vond ik heel leuk tennis om te zien, in de vierde set werd dat al wat minder, ze werden een beetje voorzichtiger in hun spel. De vijfde set heb ik niet gezien.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:08 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
hij was episch, maar leuk ? Ik vond het maar duw en zuig tennis.
Schitterend is dat inderdaadquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:11 schreef Ambrosius het volgende:
Kijktip: op Court 2 is een dubbelmatch bezig met onder andere Bahrami en Leconte, geweldig.
Serena staat 6e en Venus 7e.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:43 schreef Stukjekaas het volgende:
Weet iemand waar ze nu op de wereldranglijst staan?
Vriendjes met Dementieva?quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:43 schreef Stukjekaas het volgende:
Ik hoop dat de uitslag van de Williams-finale op het court wordt beslist en niet bij de zusjes thuis![]()
Op dit moment voorzorg. Maar hij heeft vaak last van zijn knieën vanwege het spel dat hij speelt. Vaak geirriteerd en pijnlijk. Die tapes helpen dat te voorkomen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:18 schreef N.i.c.k het volgende:
Wat is precies de reden waarom Nadal met die twee tapes onder zijn knieen speelt ?
Ja, toch heb ik als ik Nadal zie spelen tegenwoordig niet meer het idee dat hij roofbouw op zijn lichaam pleegt, terwijl ik dat bijvoorbeeld een jaar geleden wel had. Hij leek zoveel van zijn lichaam te eisen, maar tegenwoordig lijkt hij zo snel klaar te zijn. 'k Heb ook het idee dat hij minder tijd neemt tussen punten, gewoon omdat zijn wedstrijden zo snel voorbij zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:31 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Op dit moment voorzorg. Maar hij heeft vaak last van zijn knieën vanwege het spel dat hij speelt. Vaak geirriteerd en pijnlijk. Die tapes helpen dat te voorkomen.
Met dank aan Roddick vooralquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:09 schreef XL het volgende:
Eigenlijk een beetje genant voor Wimbledon dat Schuettler de halve finales haalt.
Die tweede is toch ook drama?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:29 schreef Ambrosius het volgende:
Edward. Dementieva heeft geen aardige service
.
Oops.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:58 schreef TheGeneral het volgende:
Ik denk meer dat het een 'stating the obvious' momentje was dat Ambro bedoelde.
Safin is begonnen met serveren in de tiebreak dus begint Federer met serveren in de 3equote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:12 schreef Fukjoeman het volgende:
zeg! wie gaat er na de eventuele tie-break beginnen met serveren in de 3e?
kat en muis..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:29 schreef TubewayDigital het volgende:
fed-saf: vind er weinig aan
Iddquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:33 schreef anon57 het volgende:
En waarschijnlijk zal de tweede halve final niet veel beter zijn.
Geen idee. We zijn lui geworden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:10 schreef qonmann het volgende:
44 zoveel ?
wat is de reden denk je ?
Fok of Wimbledon ?
quote:
Truequote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:39 schreef anon57 het volgende:
[..]
Ze moeten het dan maar goed maken met een hele goede final
quote:
Dat lijkt me een goed punt. Hebben jullie die statistiek gezien waarin je kon zien dat Federer in elke partij een hoger percentage punten op zijn eerste service won dan in de partij ervoor. Van 78% in de 1e ronde geleidelijk aan tot 88% tegen Ancic (tegen wie hij in totaal maar tien punten op zijn eigen service verloorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:44 schreef N.i.c.k het volgende:
Toch leunt Federer wel erg op zijn service. Als die het ook maar een beetje af laat weten zal hij het niet halen tegen Nadal.
Het zat al even in de pijplijn.quote:
Federer leunde vorig jaar ook veel op zijn service, ik weet niet of hij dit jaar meer afhankelijk is van zijn service maar in de finale tegen Nadal zal denk ik ook de rest van zijn spel beter moeten zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:44 schreef N.i.c.k het volgende:
Toch leunt Federer wel erg op zijn service. Als die het ook maar een beetje af laat weten zal hij het niet halen tegen Nadal.
Klopt, zondag wordt het hopelijk goed gemaaktquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:53 schreef TheArt het volgende:
Vanaf gisteren was het sportplezier wat betreft Wimbledon toch wel voorbij. Sinds een aantal jaar heb ik nog nooit zulke saaie line-ups in de halve finales gehad bij mannen en vrouwen. Hoeveel ik ook van tennis hou, hier gaat mijn tennishart niet harden van slaan.
Zelden zo saai geweest, nou ja wellicht dat de herenfinale nog wat wordt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:53 schreef TheArt het volgende:
Vanaf gisteren was het sportplezier wat betreft Wimbledon toch wel voorbij. Sinds een aantal jaar heb ik nog nooit zulke saaie line-ups in de halve finales gehad bij mannen en vrouwen. Hoeveel ik ook van tennis hou, hier gaat mijn tennishart niet harden van slaan.
En toch begon ik de zusjes williams te missen toen ze er even niet waren.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zelden zo saai geweest, nou ja wellicht dat de herenfinale nog wat wordt.
De dames is helemaal niets meer , kijken naar de junioren is spannender
De line up was niet echt saai. Federer - Safin.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:53 schreef TheArt het volgende:
Gadverdamme nee zeg. Ik was blij dat ze wegwaren.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:57 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
En toch begon ik de zusjes williams te missen toen ze er even niet waren.
Amenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:57 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Ok,quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:57 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Ja, nu had je nog Henin en Hingis een beetje. Maar those times are over. Als je iedereen met een houten racket laat spelen is navratilova ook nog steeds #1quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:05 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ok,
Toen ik het tennis echt volgde regeerde Steffi Graf.
Haar mis ik nog het meest.
Altijd mooi om te zien hoe ze vaak binnen 45 minuten in fraaie stijl won van een opponente.
Boris B.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik zap naar de Beeb.... ik kan Edward van Cuilenborg niet aanhoren
Henin niet uitvlakkenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:08 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Ja, nu had je nog Henin en Hingis een beetje. Maar those times are over. Als je iedereen met een houten racket laat spelen is navratilova ook nog steeds #1
Sowieso is NL commentaar irritant, maar dat zal wel aan mij liggen ofsow.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:10 schreef Fukjoeman het volgende:
van Cuilemborg!!!! Echt een reden om niet om niet te kijken
Dies ies not mai bes soefrees.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:08 schreef TheGeneral het volgende:
Samenvatting al Rafa zijn interviews:
Ghei wiel trei pleey my best tennis no.
mwoah ik vind die vrouw (Pakker?) en Eltingh die net Federer deden wel oke.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:14 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Sowieso is NL commentaar irritant, maar dat zal wel aan mij liggen ofsow.
nee hij doet het wel goed. alleen na 2 weken komt dat accent helemaal mijn strot uit.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:16 schreef TheGeneral het volgende:
Becker vind ik geen slechte commentator.
En Edward. Tja. .......... ->
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:30 schreef TheGeneral het volgende:
Schuettler heeft echt 0,0 om het Nadal lastig te maken.
hij moet vanaf nu 100% 1e service hebben, dan paktie een paar games
Het is me ook een raadsel waarom Schuettler zo ver is gekomen... ik vind het maar een kuttennisserquote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:44 schreef APK het volgende:
Genant dit, voor een halve finale op een grand slam.
Nja, iedereen is twee klassen minder dan Federer en Nadal (behalve Djokovic misschien).quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is me ook een raadsel waarom Schuettler zo ver is gekomen... ik vind het maar een kuttennisser
True, maar Scheuttler is wel 6 klassen minder dan hun.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nja, iedereen is twee klassen minder dan Federer en Nadal (behalve Djokovic misschien).
Ja, inderdaad.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:50 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
True, maar Scheuttler is wel 6 klassen minder dan hun.
He deze wedstrijd is spannender dan de finale van RG. Dat was pas genantquote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:44 schreef APK het volgende:
Genant dit, voor een halve finale op een grand slam.
Nu niet meer toch?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:58 schreef Jnk18 het volgende:
* Jnk18 Gaapt![]()
Blijf deze wedstrijd niet lang meer kijken, super boring zeg
Mooi die smiley erbij.quote:
ZO DUS. GOEIE GENADE, DIT HAD NIEMAND ZIEN AANKOMEN DAT DIE DEKSELSE DUITSER HIER IN DE HALVE FINALE ZOU KOMEN, HIER IN HET ZONNIGE LONDON, HOHOHO.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is me ook een raadsel waarom Schuettler zo ver is gekomen...
Hij moet nog 3 servicegames winnen, ik denk niet dat het hem lukt. Maar het zou leuk zijn. Ook voor hem.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:08 schreef Jnk18 het volgende:
Nadal is opeens lekker slordig.
Schuttler heeft een kans in deze set, wie had dat ooit ged8..
Voorlopig gaat ie aardig.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:16 schreef Fukjoeman het volgende:
I fear with greate fearen voor de volgende service-game van de Duitser
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |