Van mij mag ze komen! Denk dat ik maar ga slapen net zo lang tot ik weeen krijg of de vliezen brekenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 06:31 schreef Webkim het volgende:
Llewella, nachtuil! Jij bent er ook helemaal klaar voor he?
succes!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:59 schreef LovelyLady het volgende:
En nu mag ik!
Een klein half uurtje geleden zijn mijn vliezen gebroken, ik heb nog geen weëen en de VK komt pas morgenochtend als dit zo blijft. 7
De rest is afwachten meiden.. sorry dat ik aan het voorpiepen ben
Ik hou jullie op de hoogte zolang dat kan, aangezien ik in het ziekenhuis ga bevallen.
groetjes
lovelylady
KD wat een prachtig meiske!! Fijn dat alles goed gaat!
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:05 schreef marit1978 het volgende:
oeh KD, wat een moppie(s) !
ik krijg helemaal goede moed als ik je hoor over de bevalling!
30uur bij eerste zegt dus helemaal niets! pfieuw.
hier 38 uur bij de eerste en 3 uur bij de tweede (yippie)quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:05 schreef marit1978 het volgende:
ik krijg helemaal goede moed als ik je hoor over de bevalling!
30uur bij eerste zegt dus helemaal niets! pfieuw.
Zet hem op Lovelyladyquote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:59 schreef LovelyLady het volgende:
En nu mag ik!
Een klein half uurtje geleden zijn mijn vliezen gebroken, ik heb nog geen weëen en de VK komt pas morgenochtend als dit zo blijft. 7
De rest is afwachten meiden.. sorry dat ik aan het voorpiepen ben
Ik hou jullie op de hoogte zolang dat kan, aangezien ik in het ziekenhuis ga bevallen.
groetjes
lovelylady
Hij lag al vrij laag (je ziet ook dat mijn buik een stuk gezakt is). De gyn zelf gaf het nog 50% kans...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:31 schreef freecell het volgende:
Stuit kan trouwens nog prima draaien hoorDe beeb is nog niet ingedaald neem ik aan?
Oeh wat een droppie! En duidelijk een zus van Demi. Mooi stel, KDquote:Op maandag 30 juni 2008 22:40 schreef KD-fotografie het volgende:
Hai allemaal.
Hier even snel wat foto's van onze jongste meid!
Ze doet het heel erg goed!
[ afbeelding ]
Demi is zo trots!
[ afbeelding ]
De bevalling is overigens ook goed gegaan ondanks het bloedverlies ( dat kwam door de placenta)
Maar de bevalling duurde dit keer 5 uur inplaats van 30 uur zoals met Demi.
Het was heftig , snel en zelfs pijnlijker maar 10x fijner als de eerste keer, kon het dit keer echt bewust meemaken dus kijk met een fijn gevoel terug.
Mibos
Nou, mij niet, zie het niet zitten om 30 uur bezig te zijn met de eerste bevallingquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:44 schreef marit1978 het volgende:
allemaal verhalen van dames met lange eerste bevalling en snelle tweede !
pffff, dat doet een mens goed.
Wel gevoel van lood op m'n bekken sinds vandaag, afentoe steken gehad daar beneden en gevoelig in de onderbuik, verder niks.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:22 schreef marit1978 het volgende:
en Llewella? al begonnen?
of... dan toch zeker nu je vriend thuis om te helpen sjouwen !?
Klinkt niet echt als vruchtwater, dat was bij mij in ieder geval echt water. Maar je zult het wel horen van de vk. Spannend hoor!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef Llewella het volgende:
Net de keukenvloer bevuild, stond achter het gasfornuis, en ja hoor, volgende portie liep langs m'n benen.
Ik twijfel nog steeds, maar het lijkt me geen urine, het is wat dikker/'slijmeriger' doch behoorlijk vloeibaar, en wat gelig (volgens vriend oranig) van kleur, en ruikt echt niet als urine.
Vriendlief krijgt de zenuwen nu (meteen de tuin in om te roken)Ik voel me juist rustig.
Ben benieuwd, voelt nog niet alsof het begonnen is, afwachten maar.
2 uur? Zo, da's vlot!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:25 schreef Libel het volgende:
Bij mij begon het vorige week toch écht ook zo hoor, Llewella.
Twee uur later had ik m'n dochter in m'n armen!
Bij mij wilde ze toen wel een varentest doen maar het was steeds zo weinig dat het niet echt lukte met opvangen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:26 schreef cattie het volgende:
Doen vk's geen varentest tov het vruchtwater? In het ziekenhuis doen ze dat standaard voor de zekerheid. Dan weet je het echt zeker.
ik kan je troosten.. mijn eerste was er binnen 8 uurquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:13 schreef Raissa het volgende:
[..]
Nou, mij niet, zie het niet zitten om 30 uur bezig te zijn met de eerste bevalling![]()
Nou, vooruit, 8 uur klinkt wel schappelijkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kan je troosten.. mijn eerste was er binnen 8 uur(3250 gram, circa 49 centimeter) alleen moesten mijn vliezen gebroken worden en moest ik ingekinpt worden ...
Fijn dat je er rustig onder blijft! Spannend hoor! Succesquote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef Llewella het volgende:
Vriendlief krijgt de zenuwen nu (meteen de tuin in om te roken)Ik voel me juist rustig.
wat ik me zo snel kan herinneren; ik had al een paar uur weeen, maar mijn vliezen wilden niet spontaan breken, dus (en dat heb ik niet bewust meegekregen) prikte de gyn ze door met een soort breinaaldlen tijdens een wee (dit is mijn herinnering van negen en een half jaar geleden, ik weet niet 100 % of het werkelijk zo is gegaan)quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:40 schreef Raissa het volgende:
[..]
Nou, vooruit, 8 uur klinkt wel schappelijk
Wat moet ik me eigenlijk bij vliezen "breken" voorstellen?
Ik had alleen zaterdag last van bloedverlies, het is inmiddels weer over. Vandaag retemisselijk geweest, vanochtend toen ik wakker werd alquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:06 schreef Jose81 het volgende:
Raissa, hoe is het met jou? Is je bloedverlies al weg/minder?![]()
Ja, dat ging per ongeluk eigenlijkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Raissa, ik had gemist dat je uit de kast was!![]()
Balen van dat bloedverlies, maar als je nog zo misselijk bent zit het vast wel goed hoor.
Wat is een "varentest"?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:26 schreef cattie het volgende:
Doen vk's geen varentest tov het vruchtwater? In het ziekenhuis doen ze dat standaard voor de zekerheid. Dan weet je het echt zeker.
Hoi Llewellaquote:Op woensdag 2 juli 2008 04:00 schreef Llewella het volgende:
Nog altijd rustig, maar blijf nog altijd vocht verliezen. Iedere keer als ik overend kom in bed komt er weer wat (Net weer nat verband en onderbroek zeiknat).
Ik bel voor de zekerheid denk morgenochtend de vk weer tijdens hun vragenuurtje.
Om 16:50 heb ik de wekelijkse afspraak.
M'n vriend vroeg zich gister al af van waarom moet het bij ons altijd zo vaag, de zwangerschapstest was ook al heel vaag wat voor twijfel zorgde (heel licht net aan zichtbaar streepje met de eerste test)
Trouwens net gedroomd dat ik naar het ziekenhuis toe de sloot in reed met keren met de auto, en iemand anders moest bevallen ofzow![]()
wij doen de cursus "samen bevallen". ik ben normaal al niet zo van de groepsgedoe, en nu al helemaal niet. maar ik ervaar het wel als zinvol om realistische voorlichting te krijgen (filmpjes van bevallingen, ademhalingstechnieken, wat er allemaal mis kan gaan en wat je dan moet doen enzo). gewoon lekker doen wat jou het beste lijkt. wij hebben trouwens wel voor mij snel de aanvullende verzekering genomen, die de cursus ook vergoed.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:54 schreef Jelief het volgende:
Dollemina, ik heb bij de zwangerschap van Emma (de eerste) geen cursus gedaan. Ik ben heel slecht in nieuwe contacten maken/ nieuwe groepen. Na overleg met de vlos besloten om het dus niet te doen. Volgens haar was het ook goed om een goed boek over bevallen te lezen (zij raden die van kroon/ smulders aan). Ik heb er geen last van gehad tijdens de bevalling, de begeleiding was prima. En idd ik heb hier en van de vele bevallingsprogramma's op tv ook aardig wat opgestoken.
Als je het leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten is zo'n cursusnatuurlijk erg leuk!
Wij zijn vanmiddag bij de vlos geweest. Intake,ik mag naast het gewone bloedprikken ook suiker laten prikken, op mijn verzoek omdat ik alvast wil weten hoe het er mee staat. bloeddruk was prima 125/76 (zo ongeveer) én na wat zoeken van haar en vetkwabben opzij houden van mij hebben we het hartje gehoord. Nou is het hek wel van de dam hoor! Ik zit op mijn roze wolk!!!!!!!!!!!!!!
Ik had daarbij meer in gedachten dat ik straffeloos mensen uit kon schelden enzo...quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:37 schreef freecell het volgende:
@DolleMina: jij bent ontoerekingsvatbaar, want je bent zwanger, dat weet je toch?
nee joh: gewoon zodra je iets zegt of doet wat iemand anders niet bevalt krijg je te horen "dat je wel last hebt van je hormon en zeg!" ongeacht de situatie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:32 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik had daarbij meer in gedachten dat ik straffeloos mensen uit kon schelden enzo...![]()
ik ook, vandaar mijn repquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:40 schreef Reinhilde het volgende:
Simmu, als iemand zo'n opmerking maakt naar mij, krijg ik zeker last van mijn hormonen, zwanger of niet.
Ik trek me daar dus niks van aanquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:36 schreef simmu het volgende:
[..]
nee joh: gewoon zodra je iets zegt of doet wat iemand anders niet bevalt krijg je te horen "dat je wel last hebt van je hormon en zeg!" ongeacht de situatie.
Juist. Ook als je iets laat vallen, iets vergeet of ergens oprecht boos om bent. En óók als je heel zeker weet dat het echt geen hormonen zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:36 schreef simmu het volgende:
[..]
nee joh: gewoon zodra je iets zegt of doet wat iemand anders niet bevalt krijg je te horen "dat je wel last hebt van je hormonen zeg!" ongeacht de situatie.
Ik ook hoor, maar ik ben verstandig genoeg om op mijn laatste dag niet nog even te gaan schelden.quote:
dat is idd al 2 weekjes geleden gebeurd... en vorige vrijdag ook door gyn geconstateerd..quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef Reinhilde het volgende:
Goeimorgen Luna![]()
Hoe gaat het met jou? Was jij niet laatst de slijmprop verloren?
Dat vond ik ook al, wat moet het dan zijn volgens hunquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:25 schreef OooLizaooO het volgende:
Llwella, wat een raar verhaal, mij lijkt het naar wat je vertelt wel eerder vruchtwater en dan nu groen? Heeft de baby er dan niet in gepoept ondertussen. Je blijft er wel kalm onder.
Ingrid, hoe ver ben je nu?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Llewella vaag gedoe zeg!
Ik heb hetvoor de 1e keer gehoord! Maakt het toch weer echter. Ivm met bmi moet ik in de 26e week een glucosetest doen zag ik op de kaart staan. Nouja, zal wel dan.
Bloeddruk ok. Beebje ligt tussen schaambot en navel in. Op de goede hoogte. Was wel verstopt.
Ik draag naar binnen, net zoals bij Kim. Ben benieuwd of mijn buikje net zo groot/klein word als bij Kim.
Ah, ik zag je zo snel niet in de op staanquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
14 weken en 2 dagen. (zie ticker in sig)
Koen!quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:48 schreef LovelyLady het volgende:
Lieve meiden van FoK! ik heb even jullie reacties vluchtig gelezen harstikke bedankt daarvoor!![]()
Jaaaa hier istie dan:
KOEN! (2e naam is Jurriaan)
[ afbeelding ]
Ohja, dat moet nog. Modjes kan dat? (hoe moet dat?)quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:52 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ah, ik zag je zo snel niet in de op staan
Weet ikquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:01 schreef Brighteyes het volgende:
Je staat er wel in hoor!Ergens in december.
Ah sorry. Ga ik even doen!quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Weet ikHoe krijg ik mn tickertje erbij?
Hoe weet je eigenlijk of je naar binnen draagt. Ik ben nu 13 weken, maar als ik op mijn rug lig en mijn buik intrek zie ik nog niets. Is dit normaal of betekent dit dat ik ook naar binnen draag?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Llewella vaag gedoe zeg!
Ik heb hetvoor de 1e keer gehoord! Maakt het toch weer echter. Ivm met bmi moet ik in de 26e week een glucosetest doen zag ik op de kaart staan. Nouja, zal wel dan.
Bloeddruk ok. Beebje ligt tussen schaambot en navel in. Op de goede hoogte. Was wel verstopt.
Ik draag naar binnen, net zoals bij Kim. Ben benieuwd of mijn buikje net zo groot/klein word als bij Kim.
De verloskundige kon dat voelen en zien. Of niet zien zeg maarquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:44 schreef DolleMina het volgende:
Gefeliciteerd met Koen!![]()
[..]
Hoe weet je eigenlijk of je naar binnen draagt. Ik ben nu 13 weken, maar als ik op mijn rug lig en mijn buik intrek zie ik nog niets. Is dit normaal of betekent dit dat ik ook naar binnen draag?
Ik was er gisteren, had een studente te pakken. Ze voelt iig dingen die ik niet voelde, want ik voel bij mijzelf helemaal niets.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
De verloskundige kon dat voelen en zien. Of niet zien zeg maar
Klein buikje om te zien, maar met voelen is de grootte precies goed.
Lijkt me niet raar hoor, maak je geen zorgen. Mat kim duurde het dus ook wat langer voordat je het goed kan zien. Wanneer moet jij naar de vk?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:56 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ik was er gisteren, had een studente te pakken. Ze voelt iig dingen die ik niet voelde, want ik voel bij mijzelf helemaal niets.Maar ja, ik durf ook niet hard te drukken, ofzo...
Dan zal ik wel niet naar binnen dragen, want ze had het hartje snel gevonden. Of ze was gewoon heel goed...quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
![]()
Ik voel zelf ook vrij weinig hoor.
De stagiaire ging eerst een poging wagen om het hartje te vinden. Dat lukte dus niet. Toen kneep ik hem wel even. Maar gelukkig lukte het de vk zelf wel. Na wat porren en zoeken. Kwam me bekend voor van Kim.
En dat klopte dus.
Heb wel een paar dagen al last van mijn stuitje en onderrug. Schijnt vaak voor te komen en is weinig aan te doen. Gaat nu gelukkig weer beter. En nu maar eens slapen. In de hitte, bah.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 06:06 schreef lily het volgende:
Gefeliciteerd LL met je wolk van een zoon
nu heb je je eigen "Koen en Sander show" thuis straks
quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:04 schreef pinquit het volgende:
lovely!!wat heb je dat goed gedaan meid!!
wat een prachtkindje zeg![]()
![]()
![]()
koen en sander![]()
dat is dan wel weer heul grappig
of luister je nooit 3fm?
niet op een fijne manier. het moet elke keer bediscussieerd worden. ik moet discussie voeren over *alles* lijkt wel, want anders wordt alles compleet overgenomen door de schoonfamilie (dit ging zo met de meubeltjes, met de kleertjes, over of ik al dan niet werk, en hoeveel dan wel niet, waar we wonen, wie erbij mag zijn bij de bevalling (niemand dus behalve wijzelf) en nu dus de geboortekaartjes) lang leve de nummerherkenning op de telefoon, en godzijdank dat we over 4 maanden 200 kilometer verderop gaan wonen!quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:56 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Oh Simmu, wat een vervelende situatie zeg!! Maar ik neem toch aan dat jij daar ook gewoon wat over te zeggen hebt?!
quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:07 schreef simmu het volgende:
worst case scenario ga ik akkoord, maar sta ik er *dan* op dat *al* mijn familie *ook* een kaartje krijgt: dan mag schoonpa dokken: mijn familie is katholiek en je snapt toch wel dat ik dan *al* mijn achterneven en nichten ook een kaartje wil sturen he! (en nee: ik ben ook al geen volbloed hollander, dus de helft moet dan naar belgie, woehahaha!)
*grinzzz* (voel me beter nu ik ff kon spuien hier.....)
Sterkte.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:48 schreef Llewella het volgende:
Ik wordt zo moedeloos van mezelf
Net weer helemaal schoon, belt de dak-schoonmaak-meneer aan of hij m'n auto mag verplaatsen (en dat ik er lang over doe), ja hoor, weer guts langs m'n benen, ik was vergeten verband in te doen
Volgens mij wordt er nu meer was gedraaid dan babywasjes
Wachten op het tweede streepje is denk ik het topic waar je thuis hoort.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:00 schreef ymme het volgende:
Ik weet niet zo goed, in welk topic ik moet zijn.
Maar mijn vriend en ik gaan d'r binnenkort ook voor
Wie van jullie heeft allemaal foliumzuur ingenomen voor en tijdens de zwangerschap?
wat vervelendquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:42 schreef Llewella het volgende:
Niks hier nog, afentoe weer wat 'kramp' zeg maar, maar dat blijft dan iedere keer bij 1 keer.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:50 schreef Llewella het volgende:
Zou 4 juli dan een mooie datum zijn? Net een aardig stuk slijmprop verloren.
Karnemelk heb ik nog nooit gehad...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:23 schreef Brighteyes het volgende:
Cola en vanillevla zijn veelgehoorde tips.
Ikzelf had baat bij karnemelk.
Goed geregeldquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:44 schreef OooLizaooO het volgende:
Bij mij is het zo erg dat ik er niet kan van slapen/wakker van wordt 's nachts, dat maagzuur. Het doet écht pijn. Gaat gelukkig over met die Rennies. Gyn stelde maagzuurremmers preventief voor, maar dat wil ik liever nog even niet.
Ik ben vandaag precies 7 maanden. Was eerst van plan om pas 4-5 weken voor uitgerekende datum te stoppen, maar heb het veel zwaarder dan verwacht (slaap nu al geen enkele nacht meer door) + hier op het werk houdt mijn manager er niet echt rekening mee dat ik zwanger ben en verder hangt er een echte k*tsfeer (onlangs is mijn naaste collega er nog uitgekegeld). Dat zorgde ook nog voor behoorlijk wat stress en ik had er genoeg van. Daarom neem ik nu al wat vakantie op en aansluitend mijn zwangerschapsverlof vanaf 6 weken voor de bevalling.
Lijkt me ook geen pretjequote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:55 schreef Vivi het volgende:
@ OooLizaooO , Je bedoelt 4 weken bevallen neem ik aan?
Bij mij duurt het soms ook heel lang voordat dat zeurderige gevoel weer weg is. Volgens mij is het gewoon spierpijn. Kramp is natuurlijk best wel inspannend voor een spierquote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:18 schreef simmu het volgende:
ik heb ff een vraagje: ik had dus de nacht van woensdag op donderdag 's nachts een ontzettende spierkramp in mijn linkerbeen, maar het blijft maar wat zeer doen, is dat normaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |