abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59819224
Als na vandaag m'n vliezen nog niet breken of de weeen op gang komen weet ik het ook niet meer.

Beetje pissig op vriendlief, heb hem net ook gebeld op z'n werk (hij schrik, dacht dat ik al begonnen was) met de mededeling dat ik nu ga sjouwen, dus hoop dat ie zich schuldig voelt
Hij had gisteravond zoiets van ohw met die daken reinigen komen ze voorlopig toch niet hier in de buurt, nou ze zijn al 2 huizen verderop bezig. Ze zijn aan de andere kant begonnen.
Dus net de auto maar verplaatst, nu spullen onder het dakraam weghalen. De tuintafel waag ik me toch maar niet aan, 4 lichtgewicht tuinstoeltjes waren al genoeg.
De hele straat heeft me nu iig moeizaam kunnen zien paraderen door de straat met hele dikke buik van de parkeerplaats af
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:43:38 #52
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_59819298
Jeetje, ik lees goede berichten en minder goede berichten. Ik hoop dat alle minder goede berichten alsnog goede berichten zullen worden.

Hier heb ik voor het eerst het hartje gehoord.
En de baarmoeder komt al een stuk hoger dan ik dacht. Wist ik veel...
pi_59819309
Mibos, wat een onzekerheden en wat een geregel zo met thuis. Gelukkig dat het naar omstandigheden wel loopt met de regelingen!

allemaal verhalen van dames met lange eerste bevalling en snelle tweede !
pffff, dat doet een mens goed.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:32:18 #54
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_59820427
KD, coole naam! Erg leuk!!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_59821690
en Llewella? al begonnen?
of... dan toch zeker nu je vriend thuis om te helpen sjouwen !?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:32:38 #56
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59821953
dank jullie wel allemaal!!

Lovelylady succes meid!!!
pi_59822292
KD wat een knapperd zeg!

LovelyLady succes!
pi_59822824
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:44 schreef marit1978 het volgende:
allemaal verhalen van dames met lange eerste bevalling en snelle tweede !
pffff, dat doet een mens goed.
Nou, mij niet, zie het niet zitten om 30 uur bezig te zijn met de eerste bevalling
pi_59823339
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:22 schreef marit1978 het volgende:
en Llewella? al begonnen?
of... dan toch zeker nu je vriend thuis om te helpen sjouwen !?
Wel gevoel van lood op m'n bekken sinds vandaag, afentoe steken gehad daar beneden en gevoelig in de onderbuik, verder niks.

Maar was wel net op tijd met sjouwen, want ze zijn hier dus vanmiddag idd bezig met het dak, morgen ook nog.
Ze wassen ook meteen de ramen
Ik had even gevraagd aan 1 van de werkmeneren wanneer ze klaar zouden zijn ivm de ooievaar (letterlijk ook zodat die op het raam kan als de kleine er is). Morgen doen ze het laatste stukje. En dat ik een hele grote buik heb en de werklui zullen voor me duimen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_59823858
Ik twijfel of m'n vliezen zijn gebroken net. Ik moest wat lucht kwijt zeg maar, en toen kwam er een vocht mee, onderbroek en broek nat, maar niet heel erg veel, maar wel een aardige natte plek.
Heb vriendlief laten ruiken aan m'n broek ook, en het ruikt niet als urine, toch een beetje zoetig.

VK belt me vanavond terug, had z'n vrouw net aan de telefoon. Denk zal toch even bellen alvast aangezien er nog een hele nacht voor de boeg is als het daadwerkelijk de vliezen zijn geweest.
Amber Mae
pi_59823879
Zoetig klinkt/ruikt wel als vruchtwater. Spannend!
pi_59824262
Net de keukenvloer bevuild, stond achter het gasfornuis, en ja hoor, volgende portie liep langs m'n benen.
Ik twijfel nog steeds, maar het lijkt me geen urine, het is wat dikker/'slijmeriger' doch behoorlijk vloeibaar, en wat gelig (volgens vriend oranig) van kleur, en ruikt echt niet als urine.

Vriendlief krijgt de zenuwen nu (meteen de tuin in om te roken) Ik voel me juist rustig.

Ben benieuwd, voelt nog niet alsof het begonnen is, afwachten maar.
Amber Mae
  Jubileum moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 18:58:31 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59824572
Het kan ook gewoon slijm zijn Llewella, dat was bij mij ook heeeeel vloeibaar op het einde. Dacht meerdere malen dat ik in mijn broek had geplast, of mijn vliezen waren gebroken, bleek het gewoon de slijmprop te zijn.
Niet dat ik meteen je goede hoop de grond in wil slaan, maar ik wilde het wel even delen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:08:22 #64
108648 cattie
lieve moeder
pi_59824774
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef Llewella het volgende:
Net de keukenvloer bevuild, stond achter het gasfornuis, en ja hoor, volgende portie liep langs m'n benen.
Ik twijfel nog steeds, maar het lijkt me geen urine, het is wat dikker/'slijmeriger' doch behoorlijk vloeibaar, en wat gelig (volgens vriend oranig) van kleur, en ruikt echt niet als urine.

Vriendlief krijgt de zenuwen nu (meteen de tuin in om te roken) Ik voel me juist rustig.

Ben benieuwd, voelt nog niet alsof het begonnen is, afwachten maar.
Klinkt niet echt als vruchtwater, dat was bij mij in ieder geval echt water. Maar je zult het wel horen van de vk. Spannend hoor!
pi_59824875
Zou kunnen van dat slijm, maar het lijkt me toch een behoorlijke hoeveelheid voor de 'slijmprop'. Het waren 2 redelijke plasjes.

Ik wacht het gewoon af, ben gelukkig relaxed en rustig en nog niet in spannende afwachting van nu gaat het meteen gebeuren.
Amber Mae
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:22:26 #66
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59825027
Llewella het kan ook vruchtwater zijn hoor. Bij mij ging het net zo: steeds maar een heel klein beetje en niet een echte guts. Goed na laten kijken hoor straks door de verloskundige want bij mij ontdekten ze pas na 5 dagen dat het toch mijn vliezen waren
pi_59825038
Oeh spannend Llewella krijgt dat mooie roze kamertje eindelijk een bewonertje.

KD: mooi kindje hebben jullie daar
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_59825051
Llewella! Wat spannend zeg!

Sterkte iig!

Ik ben ook zo benieuwd of Lovely Lady al bevallen is!
pi_59825077
En dat was ladinkje 3, gelukkig heb ik nu verband in.

VK was idd niet overtuigd, als het zo is moet ik vanavond nog meerdere verbanden wisselen.
Nou dit was dus al ladinkje 3 vanaf 18:00.
Amber Mae
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:25:35 #70
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_59825086
Bij mij begon het vorige week toch écht ook zo hoor, Llewella.
Twee uur later had ik m'n dochter in m'n armen!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:26:35 #71
108648 cattie
lieve moeder
pi_59825107
Doen vk's geen varentest tov het vruchtwater? In het ziekenhuis doen ze dat standaard voor de zekerheid. Dan weet je het echt zeker.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:27:53 #72
108648 cattie
lieve moeder
pi_59825132
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:25 schreef Libel het volgende:
Bij mij begon het vorige week toch écht ook zo hoor, Llewella.
Twee uur later had ik m'n dochter in m'n armen!
2 uur? Zo, da's vlot!
Vanaf het moment dat de vliezen braken duurde het bij mij nog 36 uur...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:35:50 #73
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59825289
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:26 schreef cattie het volgende:
Doen vk's geen varentest tov het vruchtwater? In het ziekenhuis doen ze dat standaard voor de zekerheid. Dan weet je het echt zeker.
Bij mij wilde ze toen wel een varentest doen maar het was steeds zo weinig dat het niet echt lukte met opvangen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 juli 2008 @ 19:36:29 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59825306
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:13 schreef Raissa het volgende:

[..]

Nou, mij niet, zie het niet zitten om 30 uur bezig te zijn met de eerste bevalling
ik kan je troosten.. mijn eerste was er binnen 8 uur (3250 gram, circa 49 centimeter) alleen moesten mijn vliezen gebroken worden en moest ik ingekinpt worden ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59825381
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik kan je troosten.. mijn eerste was er binnen 8 uur (3250 gram, circa 49 centimeter) alleen moesten mijn vliezen gebroken worden en moest ik ingekinpt worden ...
Nou, vooruit, 8 uur klinkt wel schappelijk
Wat moet ik me eigenlijk bij vliezen "breken" voorstellen?
pi_59825418
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:41 schreef Llewella het volgende:
Fijn dat je er rustig onder blijft! Spannend hoor! Succes
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 juli 2008 @ 19:45:05 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59825488
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:40 schreef Raissa het volgende:

[..]

Nou, vooruit, 8 uur klinkt wel schappelijk
Wat moet ik me eigenlijk bij vliezen "breken" voorstellen?
wat ik me zo snel kan herinneren; ik had al een paar uur weeen, maar mijn vliezen wilden niet spontaan breken, dus (en dat heb ik niet bewust meegekregen) prikte de gyn ze door met een soort breinaaldlen tijdens een wee (dit is mijn herinnering van negen en een half jaar geleden, ik weet niet 100 % of het werkelijk zo is gegaan)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 juli 2008 @ 19:47:05 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59825527
Sterkte Llewella! hoop voor je dat je kleintje snel in je armen mag sluiten!

pi_59825552
ik heb het zo waahaaarm...
pi_59825561
En ook ladinkje 4 nadat ik van de wc af kwam, op de wc bij afvegen was het wat rozig, in de wcpot kleine stukjes/vlokjes.
Net maar even gedouched, voel me behoorlijk incontinent op het moment
Amber Mae
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:50:33 #81
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59825609
Vlokjes klinkt toch echt als vruchtwater hoor
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:52:13 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_59825647
Toen hier mijn vliezen braken van de oudste (had nog helemaal geen weeën o.i.d.), was het een grote golf, ik hoorde het water kletteren op het laminaat
Bij de 2e begon de bevalling ook met gebroken vliezen, maar dat ging er iets minder heftig aan toe...

Llewella, spannend!!!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_59825653
Llewella wat spannend!! Hopelijk begint het en heb je ook een vlotte bevalling
pi_59825676
Oe llewella!!

*F5F5F5*
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:55:25 #85
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59825718
hier ook even een opstekertje voor de dames die bang zijn voor een lange bevalling michelle was er in 6 uur.

vliezen doorprikken doen ze met een lang wit stokje, met aan het einde een klein haakje, tijdens een wee brengen ze dat binnen en maken als het ware een scheurtje in de vliezen. Voel je niks van, het enigste wat je voelt is een hele guts warm water langs je benen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_59825782
Dat doorprikken van de vliezen stelt inderdaad niets voor en lijkt veel enger dan dat het is! Bij mij zijn de beide keren doorgeprikt
pi_59825933
Toen mijn vliezen waren gebroken kwam er ook steeds een soort golf. Het was een beetje glibberig water zeg maar (hoe moet je het anders omschrijven....)
Llewella, ik stem voor gebroken vliezen, zet em op
Fake it till you make it...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:06:55 #88
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59825987
LovelyLady: zet 'm op!!

Liza, tjonge.. klinkt wel heftig, hoor! Sterkte... hopelijk valt alles mee en komt het inderdaad van de warmte... Vervelend die onzekerheid!

Raissa, hoe is het met jou? Is je bloedverlies al weg/minder?

Marit.. hoe jij die kleine nog maar mooi een poosje binnen..!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_59826184
Bij mij ook vliezen door geprikt. Weet nog dat mijn trui er nat van werd. Voelde wel raar, zo'n warme stroom langs je benen. Er kwam een golf en niet veel meer gelekt daarna.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:25:17 #90
105850 Fuente
mamamuts
pi_59826459
Hier dan voor de dames die bang zijn voor de eerste bevalling: Sara was er in 5 uurtjes! heel heftig, maar omdat het zo snel voorbij was, ook redeljk goed te doen Het hoeft niet altijd 20 uur te duren!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_59826638
Hier weer een berichtje van mij. Allereerst gefeliciteerd KD en Mrien met Nika en Lotte!
En spannend hoor, van de meiden die op dit moment misschien wel bezig zijn met zo'n klein wondertje op de wereld te zetten. Ik leef met jullie mee.

Met mij gaat het prima, weer een echo gehad 11 juni was toen 19 weken en weer had de verloskundige het over een meisje (hij gaf met 9 weken ook al een kans van 90% op een meisje) Hij was zelfs een beetje gepikeerd dat ik de schaamlipjes niet kon onderscheiden. Hij is dus overtuigd van een meisje, maarja ik hou toch ook een jongensnaam paraat, je weet maar nooit! Voor de rest voel ik af en toe een klein trapje in mijn buik maar het is nog niet erg beweegelijk. (ben nu 22 weken) Ik merk wel dat ik veel minder met deze zwangerschap bezig ben als toen met Jenthe. Vorige keer las ik alleen maar boeken en tijdschriften over zwanger zijn en bevallingen enzo, maar volgens mij weet ik alles al ;-) De 12 kilo die je gemiddeld aankomt tijdens een zwangerschap zit er bij al aan dus ik kan ook ophouden met wegen.
Succes verder aan alle LLM en aan een ieder die het nodig heeft.
pi_59826904
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:06 schreef Jose81 het volgende:
Raissa, hoe is het met jou? Is je bloedverlies al weg/minder?
Ik had alleen zaterdag last van bloedverlies, het is inmiddels weer over. Vandaag retemisselijk geweest, vanochtend toen ik wakker werd al En had vannacht al een slechte nacht vanwege mn darmen

Nou ja, genoeg geklaagd. zorgt wel goed voor me, dus das wel fijn.
pi_59827088
Llewella... ik vind dit geen 'slijmprop-verhaal' meer hoor !
vreemd dat ze niet even getest hebben of het vruchtwater was trouwens.
Ik kom zo weer bijlezen !!! you go girl !
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:57:10 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59827198
Raissa, ik had gemist dat je uit de kast was!
Balen van dat bloedverlies, maar als je nog zo misselijk bent zit het vast wel goed hoor.

Llewella, spannend joh!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:57:27 #95
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_59827205
Heeft het trouwens nut een zwangerschapscursus te volgen? Ik las laatst een opmerking van iemand dat ze hier op het forum véél meer leerde, en hier is het gratis.

Succes, Llewella.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:57:42 #96
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59827216
Hier braken de vliezen op dezelfde manier als dat jij nu beschrijft lewella, k dacht ook spontaan incontinent te worden, was ook erg rustig ( ergens rond 3:15 in nacht... kwart voor 8 was de kleine er met 2 persweeen geen pijn !!
Succes en ik blijf f5en vanavond
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_59827502
LovelyLady en Llewella heel veel succes allebei!!!!
Zet hem op!

Iedereen bedankt voor de reacties!
Met Lotte gaat het hardstikke goed, ze drinkt, poept, plast en slaapt goed en de borstvoeding gaat ook hardstikke goed.
Met mij gaat het ook iedere dag een heel stuk beter!
Het is een heel snelle bevalling geweest eigenlijk, om half 5 's nachts kwamen de weeen wat regelmatiger en om kwart voor 3 's middags was het dametje d'r al!
Kijk er heel goed op terug in ieder geval!

Ook ik ga dit topic verlaten, blijf jullie natuurlijk wel volgen!
Tot in het babytopic!!

Nog even een voor Mibos, heel veel sterkte!
En Liza had ik ook even snel meegekregen, stuitertjes kunnen draaien, Lotte is pas met 36 weken gedraaid en bleek ook redelijk fors te zijn (8 pond)
pi_59827738
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Raissa, ik had gemist dat je uit de kast was!
Balen van dat bloedverlies, maar als je nog zo misselijk bent zit het vast wel goed hoor.
Ja, dat ging per ongeluk eigenlijk
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:54:49 #99
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59828393
Dollemina, ik heb bij de zwangerschap van Emma (de eerste) geen cursus gedaan. Ik ben heel slecht in nieuwe contacten maken/ nieuwe groepen. Na overleg met de vlos besloten om het dus niet te doen. Volgens haar was het ook goed om een goed boek over bevallen te lezen (zij raden die van kroon/ smulders aan). Ik heb er geen last van gehad tijdens de bevalling, de begeleiding was prima. En idd ik heb hier en van de vele bevallingsprogramma's op tv ook aardig wat opgestoken.
Als je het leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten is zo'n cursusnatuurlijk erg leuk!

Wij zijn vanmiddag bij de vlos geweest. Intake,ik mag naast het gewone bloedprikken ook suiker laten prikken, op mijn verzoek omdat ik alvast wil weten hoe het er mee staat. bloeddruk was prima 125/76 (zo ongeveer) én na wat zoeken van haar en vetkwabben opzij houden van mij hebben we het hartje gehoord. Nou is het hek wel van de dam hoor! Ik zit op mijn roze wolk!!!!!!!!!!!!!!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_59828498
Hier alles rustig nog, afentoe wat lichte 'menstruatiekrampjes' en de beeb die beweegt, verder niet echt meer gelekt.
Dus afwachten maar.

En als er niets is; dan zal het toch echt wel voor volgende week zaterdag gebeuren neem ik aan, dus gewoon maar afwachten. Heel erg lang zal het niet meer duren als in nog 3 weken ofzow
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')