abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59748518
Het grote kleine babietjes topic deel 150

Babietjes

20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 03-07-2008 06:20:02 ]
pi_59748571
Het vorige topic eindigde met niet kruipende kindjes.. En hun mogelijke fijne motorische vaardigheden

En kan ik gelijk nog eens posten dat Chris zich optrekt tot staan
  zaterdag 28 juni 2008 @ 10:23:08 #3
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59748611
Yade huilt niet meer uren lang nu ze gewoon meer voeding krijgt. Wat nou krampjes.
pi_59748618
Linde is nu al een uurtje door de kamer aan het tollen (ze ligt op haar buik en draait rond door zich met haar armen af te zetten). Het lukt tot nu toe aardig om het geloei te negeren Voordeel is dat poes af en toe even langskomt en dat is toch wel een grote stimulans om nog even de pogingen door te zetten en te kijken of ze erachteraan kan
pi_59748633
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 10:23 schreef Silmarwen het volgende:
Yade huilt niet meer uren lang nu ze gewoon meer voeding krijgt. Wat nou krampjes.
Silmarwen dit klinkt heel bekend Wij dachten ook aan krampjes, maar Linde heeft in het begin ook honger gehad
pi_59748835
hier een hele rare nacht gehad... normaal is er rond 22:00 uur ene laatste flesje
ze zit nu op 6 flessen van 155-160 per keer..
Dus de zesde ging er in om 22:00 en om 22:45 lag ze K.O
echter ze werd toen wakker om het half uur (23:15, 23:45, 00:15 etc)
toen om 01:00 toch maar weer een fles geprobeerd en jawel hoor... nummer 7 van die dag ging er in.

Hierdoor kwam ze gisteren wel over de 1 liter! heen (ze is 8 weken en 3 dgn)
(maar ze sliep toen wel tot 7:00 uur vanochtend, en daarna nog van 7:30 tot 10:30)
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:01:27 #7
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59749064
klinkt als n regelperiode erg vermoeiend maar t gaat over ! mocht het zo blijven en je geeft flesvoeding, kun je misschien in overleg met CB over gaan op voeding voor hongerige baby's
Sterkte!
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_59749796
tinny, een keer een flesje extra kan niet zoveel kwaad. Zolang het maar niet dagelijks blijft terugkomen..

Sil, wat goed dat jullie de oplossing hebben gevonden.. Het is soms zo raden en zoeken naar de oplossing..

stiemie, dat klinkt frustrerend. Misschien krijgt ze het zo wel door.. Meestal gaf ik na een 10 minuten proberen het speeltje toch (kat is lastiger ). Anders wordt het helemaal zo'n drama..
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:49:20 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59749911
Tinny, ik weet niet of ze een speentje heeft, maar ze kan natuurlijk ook zuigbehoefte hebben.
Dat wordt nogal eens aangezien voor honger waardoor die kleintjes te veel voeding krijgen en het er dus weer uitspugen.
Ik weet natuurlijk niet of dat hier ook het probleem is, maar nu heb je toch maar mooi gelezen en misschien kan je er wat mee
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:01:18 #10
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_59750152
Goede morgen allemaal,

Ben al een tijdje niet geweest.
Eerst een weekje vakantie en afgelopen week druk gehad. Plafond laten stucen (door lekkager kwam dat naar benenden) trap naar het dakterras laten plaatsen joepie eindelijk, 2 dagen werken, kind op schoolreisje maar nu ff tijd.

Het gaat hier zo goed.
Zoë eet als een bootwerker, broodkorst, rijstewafeltjes, boontjes, broccoli, bloemkool, wortel, gourette, meloen, drinkt wat uit een tuitbeker zonder antilek (lekt dan zelf wel veel en is bheoorijk nat) daarnaas natuurlijk nog de borst. Maar tot nu toe reageert ze overal goed op en eet allles zelf uit het vuisjte ik ben zo trots op haar.

Slapen gaat ook goed overdag prima s nachts wat onrustiger maar ach dat gaat vanzelf beter worden.

Verder is ze lui ze kan goed draaien maar doet het alleen als het echt moet maar dan ook alleen als het moet.
Ze heeft in de vakantie heerlijk gezwommen en is dolop haar grote zus.

Liefs
pi_59750882
Na 2 avonden niet willen slapen en eigenlijk het liefst alleen maar bij papa en mama willen zijn (eerste avond aan toegegeven, omdat we dachten dat ze nog wat ziek was, was ze misschien ook wel), heeft ze gisteravond helemaal niet gemopperd toen we haar in bed hadden gelegd en heeft zelfs uitgeslapen tot 8 uur vanmorgen!
Fake it till you make it...
pi_59752712
pfffff meneer hier heeft zijn dag niet geloof ik.
verhoging, vlekjes, doorkomendetandjes, heel graag willen lopen maar het nog niet kunnen.
Allemaal geen lekkere combi samen, met het gevolg dat er hier de hele dag eigenlijk alleen maar gekrijst word.

en als meneer dan eindelijk 5 minuten stil is dan komen er weer tig vliegtuigen laag over...
leuke timing die veteranendag vandag

pffff het issuh faaaaaaaaaaaseeeeeeeeee
  zaterdag 28 juni 2008 @ 14:07:57 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_59752752
Kreeg een smsje van Sjak. Goed nieuws over Stijn, maar minder over haarzelf:
quote:
Met Stijn gaat het goed, mag waarschijnlijk vandaag naar huis. Met mij gaat het wat minder. Ben donderdag opgenomen met erg hoge koorts en heb een infectie in mijn bloed. Ik begin me iets beter te voelen, maar ben nog erg slap.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_59752887
Sil, hoe gaat het nu met borstvoeding?? Lukt het?

Verder is hier de rust weer wedergekeerd. Vannacht heeft Jen lekker geslapen en we hebben zelfs uitgeslapen tot 8 uur. Gisternacht voelde Jen zich helemaal niet lekker, ik had 2 hele vieze luiers en ze had buikpijn. (Waarvan is mij nog steeds een raadsel) Ik ben er achtergekomen dat ook 4 uur op een nacht wel erg weinig is als het steeds maar een uurtje slapen is. Om 4 uur heb ik de strijd en het troosten opgegeven en heb ik Jen toch maar weer bij me gelegd. Lekker haar buik tegen de mijne aan, lekker warm... en toen ging het wel. Alleen ik slaap dan amper, maar Jen had nog wel 3 uurtjes gepakt.

Verder heb ik vandaag luiers nummer 4 gehaald voor de nacht. Echt de nummer 3 kan niet meer... wat een mega plassen... De luiers worden hier 's nachts tot het uiterste getest. Maar ik heb nu steeds vaker dat ze toch nat is....

En mag ik ook even zeggen dat ik wel echt een hele vrolijkerd heb.... Er wordt zoveel gelachen hier... Ze is zo vreselijk leuk, elke keer doet ze weer wat anders.. Ze kan heerlijk zelf spelen en trappelt erop los.

En nog een vraagje: Over het niet helpen met zitten en staan. Jen zit al heel goed, maar ik moet haar wel vasthouden omdat ze zich net zo makkelijk achterover gooit. Telt dat ook met helpen? Ze gaat nog niet zelf zitten. (Wel de buikspier oefeningen) En als ik haar dus neerzet dat houdt ze zich helemaal gestrekt en dan staat ze dus. Dan zeg ik dat ze moet zitten en dan laat ze zich wel zakken... Maar staan kan toch helemaal nog niet??

P-iglet, wat vervelend dat Pepijn niet lekker is. Hier is het stil! Ik hoor geen vliegtuigen...

Sjak, lekker dan... kon er ook nog wel bij (niet dus). beterschap
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59753023
Sjak beterschap! Wel fijn dat het beter gaat met Stijn!

Goed zo Chris en Deepfreeze bedankt voor het openen van een nieuw topic
  zaterdag 28 juni 2008 @ 15:06:21 #16
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59753849
he jakkes sjak! wat naar voor je, heel veel beterschap
wel een hele opluchting dat er met stijn niks naars aan de hand is!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 28 juni 2008 @ 15:12:29 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59753968
Jeetje Sjak, da's geen fijn bericht
Beterschap gwenst en hopelijk mag je snel weer, gezond en wel, naar huis.
pi_59753978
Het houdt niet op Sjak Gelukkig gaat het met Stijn de goed kant op.
Ik hoop dat je strippenkaart nu op is Sjak
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 28 juni 2008 @ 17:35:03 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59756485
Zo, ff bijgelezen na een dag

Stiemie, wij zetten Eli ook steeds op zijn billen neer, en hij kruipt nu de hele kamer door op zoek naar torens die omgegooid kunnen worden. Er is wel een risico op kontschuiven als je ze steeds zo neerzet, maar het hoeft dus niet. Wij hebben op een gegeven moment steeds 10 min op de buik gelegd of zo (of minder), tot hij het zat was. En dan weer in de box achter zijn activity centre zittend. Het moet natuurlijk wel leuk blijven, he?

Chris kan zich optrekken!

Pepijn hopelijk gaat het snel voorbij en loop je lekker door kamer met nieuwe tandjes en al Wel gezellig zijn weer op je verjaardag hoor!

Ticootje, los staan lijkt me idd erg vroeg. Maar het beentjes stijf houden klinkt wel bekend. Los zitten ook met 4,5 maand. Als je wil kan je haar tegen wat kussens draperen als een soort zitzak, dat ze er tegen kan leunen (minder belastend voor de rug) en toch vooruit kijken ipv omhoog. Is dat een idee?

Sjak, het houdt niet over, he!? vanuit hier en dat je snel maar weer helemaal opknapt!

Vraagje: eli likt aan al zijn eten en wil het dus ook niet als het te grof in de mond ligt (is dit nou de lik- en beffase waar het een half jaar geleden over ging? met appelsap en memmel en zo) Klinkt dit bekend? aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant, ik geef nu het fruit maar gepureerd in een flesje, want anders komt er niets binnen. Veel te leuk om aan te likken en van handje tot handje te laten glibberen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_59757293
Jen zit/ligt overigens vaak in de wipper. Die heb ik ietsjes meer rechtop, dus dat ze goed alles in de gaten kan houden. Ook de buggyzit doe ik af en toe 2 klikjes rechterop, zo kan ze goed bij haar speeltjes en goed kijken. Ze zit echt heel stevig, echt ongelofelijk...

pfff, zaterdag is echt een dag om op te laden... Heerlijk niets doen... Lekker boodschapjes en verder niets.
pi_59757947
Sjak, het zit je niet mee. Hopelijk knap je gauw op . Fijn dat het met Stijn wel weer goed gaat!

Mirte heeft net zelf gepoogd te eten, bordje op haar tafeltje en het vervolgens in haar schoot schuiven om het van daaruit op proberen te eten... er zijn minder omslachtige manieren, maar ze had wel lol .
  Jubileum moderator zaterdag 28 juni 2008 @ 19:41:19 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59759029
Ach Sjak toch, wat moet jij toch veel doorstaan na de geboorte van Stijn. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:20:54 #23
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_59759791
Jeetje Sjak, het zit je echt niet mee. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt. Goed om te horen dat het met Stijn in ieder geval weer beter gaat.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:21:23 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59759805
Jeetje Sjak... het zit echt niet mee zeg!
Heel veel sterkte!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:27:23 #25
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59759916
Gelukkig dat het beter gaat met Stijn, maar arme Sjak.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:41:00 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59760182
Wat een goed bericht en rottig bericht tegelijk. Sjak toch.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:42:37 #27
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59760209
Sjak....
Veel sterkte en beterschap.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_59760826
Poejmon, you're welcome het was ook al laat

He sjak, fijn dat het met stijn beter gaat.. Maar ik stuur wel een flinke portie beterschap jouw kant op!

P_iglet, lastig zo'n gefrustreerde fase.. Maar ze zullen er toch doorheen moeten als ze iets willen leren. Wel jammer dat het samenvalt met tandjes en vliegtuigen, maar dan ben je ook gelijk weer vanaf

Tico, als Chris nu gaat staan, of zit, dan blijf ik er ook achter staan. niet vasthouden, maar wel zo dat ik hem nog kan opvangen. Hij gooit zichzelf nog steeds achterover. Na een paar keer een boink op de vloer vanuit zit, lijkt hij het nu voorzichtiger te doen (soms ben je toch net te laat). Wel jammer dat hij het zo moet leren
Zit ze trouwens ook met de rug goed? dus een holle rug? Ik heb Chris ook een poosje zittend op de bank eten gegeven. Dan zette ik hem tegen een kussen aan in de hoek van de bank, daar had hij dan net wat extra steun van.
Dat staan zou ik (nog) niet teveel stimuleren, ze kunnen de gewrichten wel op slot zetten, maar eigenlijk zijn die nog niet volgroeid, en dan kunnen ze het gewicht beter niet dragen..
pi_59760922
sjak beterschap

iemand een idee hoeveel een kindje van 3 maand binnen moet hebben aan fles voeding?
wij komen vandaag namelijk maar op 4 flessen van 150/6 uit. ik kan moeilijk een 5de fles erin proppen.
mama van 3 kids!
pi_59762847
popples. bedoel je niet 150/5? of 180/6
Hoeveel ze moeten krijgen ligt aan het gewicht.. het aantal kilo x 150 cc.. En dat dan verdeeld over het aantal flesjes. Met een max van 1 liter (dus bij 6,6 kilo).
Maar een dagje wat minder is niet erg, zolang je dan maar boven 1/3e van de aanbevolen hoeveelheid zit, en ze genoeg plasluiers heeft, en niet suf..
pi_59763138
ja idd 150/5 ze heeft er maar 4 gehad dus 600cc van de 900cc die ze moet hebben. normaal komt ze ook maar aan de 750cc van de 900cc. ik kan het er moeilijk in proppen.
mama van 3 kids!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 23:53:14 #32
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59763834
Idd, wat DF zegt, als het zo goed gaat, best!
Mss wil ze morgen juist weer meer omdat ze vandaag minder had. Merk je vanzelf, toch?

En vandaag zonder avondfles naar bed gebracht en het ging goed! Dus geen flesje meer in het donker, maar ff een knuffel en een liedje, en voila. Gaat ook. ben helemaal opgelucht. Had een beetje verwacht dat hij zou gaan huilen om zijn flesje, maar niet dus!
pi_59763850
Deepfreeze, Jen zit gewoon goed. Heel netjes rechtop, hoofdje omhoog en ik kan haar ook loslaten, maar als ik haar loslaat gooit ze zich achterover. Maar erg veel doe ik het maar niet stimuleren. Als ze bij me zit dan zit ze wel vaak, maar ik knuf ook gewoon met haar dan ligt ze een soort op haar buik op me, of ik leg haar op mn schoot.
Ik hou maar een beetje aan dat als ze zelf gaat zitten dat het dan vroeg zat is...
pi_59767848
Davinia, hoeveel flesjes/cc poedermelk krijgt Eli nog? (hier nog 500 cc, maar geen andere zuivel overdag)

popples, proppen is lastig. Dat komt er meestal toch wel weer uit. Ik geloof dat ze trouwens eindigen op 800-1000cc, en dat blijft tot ze bijvoeding krijgen. Dus dan zit je al dichterbij met die 750. En als ze dan verder ook gezond en happy is.. Dan zou ik me geen zorgen maken over zo'n pruts-dagje

Tico, ik ben begonnen met de fruithapjes zittend (met wat ondersteuning) te geven. En vandaar langzaam wat meer. Maar Chris is nog steeds geen zitter. Hij doet het zelf niet, en als je hem neerzet is het na 5 minuten ook wel gebeurd. Dan gaat hij verder buikschijven.. Ach, dan niet, op zijn buik dingen ontdekken is ook veel leuker.
Dat achterovergooien vind Chris leuk.. Totdat hij zich eens achterovergooit als ik er niet achtersta

Vannacht weer lekker geslapen.. Hij is gewoon nog steeds geen nacht wakker geweest sinds de fopspeen eruit is.. Echt heerlijk zo.. Ben zo blij dat ik dat doorgezet heb
  zondag 29 juni 2008 @ 10:29:35 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59768154
Sjak wat vervelend allemaal zeg (Al is het natuurlijk wel heel erg fijn dat het met Stijn beter gaat) Beterschap!

Davinia hoe laat kreeg Eli dan zijn laatste avondfles? Linde krijgt haar laatste fles meestal om een uur of negen, maar we zijn niet heel erg van het vaste ritme dus het kan ook iets eerder of later zijn

Lekker DF dat Chris nu zo goed doorslaapt. Hier een meisje dat niet wakker wordt vanwege een kwijtgeraakte speen, maar vanwege draaien in bed. Op je buik liggen en niet meer terug kunnen draaien in je slaapzak en daar midden in de nacht achter komen Of wakker worden en dan overdwars klem in bed liggen is ook favoriet hier.

Popples ik zou me er inderdaad niet al te druk om maken. Wij eten zelf toch niet elke dag precies hetzelfde? En bovendien wat ze de ene dag te weinig eten of drinken, halen ze vaak de andere dag (of nacht ) vanzelf weer in

Ticootje zoals jij beschrijft zijn we ook met Linde begonnen. Dus neer willen zetten en dan overtrekken waardoor ze gaat staan. Als ze dan eenmaal doorhebben hoe leuk staan is, willen ze dat alleen nog maar.

P_iglet lastig he als ze zooooo graag iets willen maar het nog niet kunnen. En dan dat zielige gehuil er steeds om. Klinkt helaas heel bekend. We laten Linde nu ook meer zelf aanklooien, maar wel maximaal iets van een kwartier ofzo. Daarna doen we weer even iets anders en dan kan ze het daarna nog eens proberen.
  zondag 29 juni 2008 @ 10:42:27 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59768289
Eli's laaatste fles was onderdeel van het nachtritueel, dus vlak voor het slapen gaan, in pyjama e slaapzak en dan zo hop, bed in. Nu houden we dus 180/6 over voor ontbijt, bverder niets. Wel een bakje yoghurt in de middag, en soms wat smeerkaas met lunch dus wel zuivel.

Eli heeft dat ook een tijdje gehad, s nachts wakker worden omdat hij met zijn kop tussen, danwel in de spijlen lag. Nu gelukkigniet meer Gaan we weer, het is een F A S E
pi_59768355
Davinia, dan moet/mag je geloof ik ook weer vitamine D gaan geven. Bij minder dan 300 cc poedermelk...
De CB-verpleegkundige vond die 500 cc wel goed (omdat we verder geen zuivel geven). Dus dat houden we mooi zo tot de volgende afspraak.Kunnen we vanaf 11 maanden gaan afbouwen. vanaf het jaar was het iets van 300 cc zuivel, dat is dan een bord pap/glas gewone melk en een bak yoghurt ofzo...
  zondag 29 juni 2008 @ 10:48:52 #38
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59768375
Dus dan krijgt hij nog maar 1 flesje? Linde krijgt er nu nog 2 (soms 2,5) 1 papfles 's morgens, 1 fles 's avonds om een uur of negen en soms een half flesje bij de lunchboterham. Maar wat ik nu naar aanleiding van jouw verhaal begrijp kunnen we dat dus best snel gaan afbouwen?

Vandaag is het trouwens nog precies 3 weken voordat mijn uk 1 jaar oud is.
  zondag 29 juni 2008 @ 13:53:38 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59771201
Oh, Stiemie, wij doen ook maar wat, hoor!

Kijk, eli eet gewoon ontzettend goed, en mist het niet. Hij eet volledige lunch (twee boterhammen met drinken) en avondeten (afgelopen donderdag was het 3/4 zalmmoot (echt een grote), equivalent van 3 aardappels en 4 stronkjes bloemkool (oma had al gepureerd), dus tja, dan prop ik er niet nog een fles bij
En hij is lekker aan de maat en ziet er niet uit alsof hij iets tekort komt, dus dan heb je imo wat meer speelruimte...

Enneh, niet je post ook al in het dreumestopic

wanneer gaan we daten?
  zondag 29 juni 2008 @ 14:10:49 #40
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59771513
Hahaha betrapt ja ik dacht ik maak maar alsvast een klein uitstapje naar het dreumestopic

Eli kan lekker smikkelen zeg! Linde geniet nog zo van haar laatste fles, vind het nog een beetje zielig als ze die moet gaan missen. En eet Eli 2 boterhammen met de lunch ? Linde zit nog op 1 boterham en dan soms een half flesje melk er nog bij. Maar daar kunnen we dus wel 2 boterhammen van gaan maken als ik dit zo lees!

Enneh daten lijkt me een goed plan! Ik stuur je wel een pm om een en ander af te spreken
  zondag 29 juni 2008 @ 14:23:14 #41
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59771758
Even een berichtje:
Sjak heeft een streptocokken A infectie (gehad) en ligt nog in het ziekenhuis te herstellen. Ze had een koorts van maar liefst 41,8 C en daar heeft d'r lijf een enorme rotschop van gekregen. Het gaat nu wel beter en de bacterie delft het onderspit tegen de antibiotica maar ze blijft voorlopig wel zo zwak als een vaatdoek.

Stijn ligt sinds vanmiddag weer hier thuis te slapen gelukkig en hij is lekker vrolijk en er helemaal bovenop. Zijn kweekjes waren allemaal negatief maar hij is toch aan een extra anti-bioticakuur, net als Jet en ik.

Later meer, lief dat jullie zo meeleefden.
Life is what you make it.
  † In Memoriam † zondag 29 juni 2008 @ 14:27:42 #42
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59771843
Schanulleke en Sjak, sterkte en een spoedig herstel gewenst!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_59772171
Schanulleke, fijn dat stijn weer thuis is.. Maar wel naar dat Sjak zo'n behoorlijke infectie heeft.. Hopelijk heb je ook snel je lief weer thuis! In ieder geval veel beterschap voor Sjak!
  zondag 29 juni 2008 @ 14:55:02 #44
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59772305
Och jeetje, arme Sjak . Sterkte Schanulleke met je zieke gezin .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 29 juni 2008 @ 15:17:57 #45
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59772698
Jeetje Sjak en Schanul, wat een woelige en rottige tijden zo! Sterkte voor jullie allemaal!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_59772766
Sjak, heel veel beterschap!

Ik heb hier nog steeds niet alles bijgelezen dus ik val maar gewoon even binnen
Dana is vandaag 6 dagen oud en alles gaat prima hier. Vanacht heeft ze heerlijk geslapen vanaf half 1 tot we haar wakker maakte voor de fles van 6 uur en daarna viel ze weer als een blok in slaap

Ze is vandaag ook voor t eerst met papa in t grote bad geweest en ik geloof dat het dr goed beviel

Over een dagje of 2 mag ze voor t eerst naar buiten, daar heb ik wel zin in, lekker met mijn meisje een beetje rondlopen!

Ze moet over een paar weken op controle voor dr heupjes, dit is normaal voor kindje die in een stuit hebben gelegen maar zo op t eerste oog kon de kinderarts geen vreemde dingen zien.

Ze is een heel lief en tevreden kindje, behalve als ze honger krijgt...dan is ze net als haar moeder
  zondag 29 juni 2008 @ 15:24:40 #47
14746 k_i_m
pi_59772808
Fijn bla, dat het zo lekker gaat! Jeetje hee, van half 1 tot 6 uur slapen .
In my life
Why do I smile
pi_59772952
ja lekker luxe he ik hoop dat ze dat vol houd!
  zondag 29 juni 2008 @ 15:40:23 #49
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59773056
Schanulleke dat is wel even schrikken zeg. Fijn dat Stijn thuis is. Hopelijk volgt Sjak snel!

Luxe slaapschema heeft je meisje meteen Bla_
  zondag 29 juni 2008 @ 15:51:31 #50
14746 k_i_m
pi_59773227
Lilah is ook een beetje aan het snotteren en hoesten . Ik had haar net de fles gegeven toen ik haar over de schouder gooide om te boeren toen ze een hoestbui kreeg. Maar de boer kwam tegelijk met de hoestbui, want ik voelde ineens vanalles borrelen in d'r lijfje en was net te laat om een golf kots te ontwijken. Ze zat heel beduusd te kijken van wat er allemaal gebeurde (normaal spuugt ze nooit, zelfs geen klein beetje) en ik eigenlijk ook. Wel heel zielig vond ik het .
In my life
Why do I smile
pi_59774330
ook hier een lekker rustig weekend...
al 2 dagen krijgen we het voor elkaar Gabi d elaatste fles rond 22:00 te geven en daarna slaapt ze tot 6:00/6:30..
Dan gaat er weer een fles in en kunnen pa en ma nog even uit-tukken tot 10:30 en dan begint de kermis te lopen..

maar goed voor die kermis (tussen 13:00 en 22:00) krijgen we dan wel een nachtrust voor terug...
  zondag 29 juni 2008 @ 17:10:49 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59774408
Sorry hoor, maar ik vind ècht dat je weinig te klagen hebt met een baby van twee maanden.
Misschien moet je er eens wat meer ritme in gaan brengen (uitslapen? Heel lekker natuurlijk, maar als je er wat ritme in brengt heb je het misschien 's avonds makkelijker).

Trust me, het kan veel en veel erger .

En wat me opvalt, vind je het naast zwaar ook nog wel leuk? Ik heb nog geen post gelezen waarin je iets positiefs schrijft over je meisje, dat ze leuk lacht ofzo.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59774803
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:10 schreef Leah het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind ècht dat je weinig te klagen hebt met een baby van twee maanden.
Misschien moet je er eens wat meer ritme in gaan brengen (uitslapen? Heel lekker natuurlijk, maar als je er wat ritme in brengt heb je het misschien 's avonds makkelijker).

Trust me, het kan veel en veel erger .

En wat me opvalt, vind je het naast zwaar ook nog wel leuk? Ik heb nog geen post gelezen waarin je iets positiefs schrijft over je meisje, dat ze leuk lacht ofzo.
Ja dat klopt het valt mij (nu)ook op dat ik op één of andere manier hier alleen de vragen/problemen post maar niet zomaar een "blije" of vrolijke post post...

mhhh misschien komt dat omdat ik een man ben? Teveel aan oplossingen van problemen denk? En voorbij ga aan de plezierheden... Of het niet nuttig vind die te posten... Maar dat neemt niet weg dat ik natuurlijk elke ochtend blij ben haar lach te zien en te horen

Maar ritme erin brengen als je keuze hebt gemaakt om op verzoek te voeden vind ik vrij lastig.. Ik bedoel dat zou betekenen dat we haar sochtends vroeg moeten gaan wakker maken... en s'avonds ook ... terwijl de slaap de afgelopen maanden juist de bottleneck was en we juist dingen op verzoek zijn gaan doen op aanwijze van de kinder arts (en het ritme door het kind te laten bepalen) en niet meer die standaard lijstjes te volgen..

ps
Dat het erger kan weet ik donders goed uit de afgelopen 2 maanden (trust me, ik heb genoeg ziekenhuis en slapeloze nachten gehad).. Maar volgens mij is het niet de bedoeling van dit topic om elkaar daar op te gaan wijzen toch?
  zondag 29 juni 2008 @ 18:28:02 #54
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59775718
nee, dat is mischien niet de bedoeling, maar elke post van jou, gaat over het feit dat gabi huilt en niet wil slapen. je post nu al een aantal weken elke keer over het huilen, maar krijg het idee dat je adviezen, niet gebruikt of maar een aantal keer.

Iedere baby huilt, de een wat meer als de andere. Ik persoonlijk krijg ook het idee dat je het heel erg doortrekt, toen dennis 8 weken was huilde hij elke wakkere periode en hadden we nachten van 3/4 uur. Uiteindelijk hebben we met heel veel moeite weten om te draaien. Ja het is zwaar, maar doe er echt iets aan.
Probeer niet een aantal keer en geef op omdat ze huilt, want huilen doet ze ook als je het niet probeert. en nogal logisch dat ze gata huilen als je haar weglegt, ze is gewent dat julie haar heel de dag entertainen, das balen als je dan moet gaan slapen. Maar zoals al zo vaak gezegt is, probeer wat langer voltehouden, over het algemeen duurt het een week of 2 voor ze eraan gewent zijnen ze gaan met de dag korter huilen, en julie leven word zoveel gemakkelijker.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_59776643
Schanul, beterschap voor Sjak. Hopelijk mag ze snel mee naar huis en komen jullie dan in wat rustiger vaarwater .

Wij mogen donderdag weer naar het CB, ben erg benieuwd wat mevrouwtje nu weegt en hoe lang ze is. Mijn schoonouders kwamen vandaag op weg naar huis van vakantie even langs en ze vonden haar erg veranderd. Veel meer haar en ze keek zo wijs .
En zwaaien en kletsen en vol interesse kijken naar de hond . Zucht wat een heerlijk minimensje.
  zondag 29 juni 2008 @ 19:21:50 #56
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59776705
En een ritme betekent niet perse op vaste tijden voeden. Je kunt ook een ritme creeren door een vaste volgorde van dingen in te voeren. Zoals als ze wakker wordt eten geven, na het eten even knuffelen en samen spelen, daarna even zelf laten spelen en dan als ze moe begint te worden weer naar bedje. Daarna begint het hele riedeltje weer opnieuw. Op die manier leert ze wanneer ze wat kan verwachten. Als ze zelf ligt te spelen weet ze daarna dat ze naar bed toe gaat en heeft ze misschien ook minder moeite met in slaap vallen.

Misschien doen jullie dit ook al hoor, maar ik wilde alleen maar even aangeven dat een ritme dus niet hoeft te betekenen dat jullie haar wakker moeten gaan maken.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 29 juni 2008 @ 19:25:54 #57
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59776790
Schanulleke wat fijn dat Stijn weer lekker thuis is en beter is. Maar wat vervelend dat sjak nu weer ziek is zeg Hopelijk knapt ze gauw op en daarna moet het maar gewoon klaar zijn hoor! Geen ziekte en andere narigheid meer bij jullie thuis!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 29 juni 2008 @ 19:40:44 #58
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59777068
Nijna wij gaan hier donderdag ook weer naar het cb. Ben erg benieuwd of Linde groter is geworden. Helaas moet ze dan ook weer een prik brrrr
pi_59777723
Bla, het klinkt alsof je een gemakkelijk meisje hebt: wat een luxe, zo'n lange nacht.
En Tinny, ook bij jullie wat rustiger vaarwater dus? Dat is fijn!
Sjak Beterschap!
Prikjes voor Linde, he bah...

Ik had vannacht weer eens mijn hart in mijn keel zitten, toen Thomas na een voeding om vier uur ( don't ask) onder het dekbed was gekomen. Om half vijf ontdekte ik daar zijn hoofdje, dus ik VLOOG overeind, greep hem en smeet het dekbed opzij. Bleek het F. zijn knie te zijn. Alweer... En Thomas lag in zijn ledikantje te ronken.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 29 juni 2008 @ 20:19:54 #60
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59777875
Hahahaha fijn he die moederschrikreacties Webkim Ik heb dat wel eens als we zonder Linde ergens heengaan. Dan slaat de schrik me soms ook wel eens om het hart omdat ik haar ineens mis terwijl we haar helemaal niet bij ons hadden. Of als ze met mijn vriend wandelen is ofzo dan denk ik ineens: oh wat slaapt ze lang en dan ga ik zachtjes in haar bedje kijken en dan is ze WEG. Pffff moet dan echt even bijkomen hoor.
pi_59777948
hey, ik kom ook weer eens binnen vallen en heb meteen n vraag...
vanaf hou oud/jong geven jullie je kleintje n knuffel mee naar bed? ik heb altijd t idee dat dat onveilig is.. en nu heeft hij vandaag zijn nieuwe ledikantje gekregen (sliep de eerste 6 maanden in zn hang wieg) en dat bed is zo grooooooooot
  zondag 29 juni 2008 @ 20:24:08 #62
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_59777979
Oh gatver Webkim, probeer dan maar weer eens in slaap te komen, met een zo'n adrenalinestoot in je lijf. Had jij Thomas nu teruggelegd in bed of F?
  zondag 29 juni 2008 @ 20:24:10 #63
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59777981
Webkim... Oh ik ken het zo!!! Baby kwijt.... Ligt ze gewoon in haar bedje..
pi_59778741
Hahahaaha...ben ook zo vaak Floor kwijt geweest...Lag ze gewoon in haar eigen bed. Pien is nog nooit zoek geweest.

Eenmalige actie...bij vriendje in/aan/onder zijn boxershort rommelen, want zijn luier zat niet goed...
  zondag 29 juni 2008 @ 21:09:30 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59779075
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:33 schreef tinny het volgende:

ps
Dat het erger kan weet ik donders goed uit de afgelopen 2 maanden (trust me, ik heb genoeg ziekenhuis en slapeloze nachten gehad).. Maar volgens mij is het niet de bedoeling van dit topic om elkaar daar op te gaan wijzen toch?
De bedoeling van dit hele (discussie ) forum is om ervaringen/meningen uit te wisselen . Dus ook weleens ervaringen/meningen die misschien tegen die van jou in te gaan.
Niet kwaad bedoeld van mijn kant hoor, slechts een observatie van wat ik lees .
  zondag 29 juni 2008 @ 21:33:17 #66
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59779748
hier is het manlief die rot geintjes uithaalt. Terwijl ik in de keuken een flesje aan het maken was, had hij dennis uit de box gepakt en zich verstopt. Toen ik terug kwam en dennis niet in zijn box vond sloeg de paniek toe, en heb heel het huis afgezocht. toen ik ze vond, manlief heel erg duidelijk gemaakt dat ie dat soort geintjes nooit, maar dan ook nooit meer moet flikken(geloof dat de buurt het nu ook wel weet)

Maar hier ook regelmatig in een verstrooide bui michelle lopen zoeken terwijl ze er helemaal niet was. En bij michelle vooral ook s'nachts idd wakker worden en de dekens terugslaan omdat je ze kwijt bent. Gelukkig valt het bij dennis mee, die is alleen de eerste 3/4 dagen bij ons in bed geweest, daarna constand in zijn bedje.
  zondag 29 juni 2008 @ 21:41:07 #67
14746 k_i_m
pi_59779992
Oh, ik heb nog een vraagje. Morgen moet Lilah weer prikken, maar ze roggelt zich suf . Hoe groot is de kans dat ze dan geen prikken geven??
In my life
Why do I smile
  zondag 29 juni 2008 @ 21:51:09 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59780264
K_P manliefs luier
Hestria, mannenhumor
Goh, zulke momenten heb ik dus echt nooit gehad. maar ja, ik ben ook ontaarde moeder

k_i_m ik zou ff overleggen. Bij koorts doen ze het niet, maar als je het niet vertrouwt kan je het wel laten uitstellen. Zijn ze bij mij redleijk coulant over.

Tinny, probeer meer te vrtrouwen op je instinct. Vaders hebben ook instincten en die zijn meestal ook goed.
(En als je gooit op "ik ben nu eenmaal een man", dan mag je m.i. nooit meer klagen over de hormonen van de vrouw, want je doet het zelf ook )

Stiemie, heeft Linde trouwens nog koorts? Of mss zelfs een tand? *hoopvol kijkt

Hier is tandenleed vers 5 begonnen... Ik hoop op ondertanden, want dat is minder erg...
  zondag 29 juni 2008 @ 21:53:18 #69
14746 k_i_m
pi_59780318
Ja ik weet het niet. Ze hoest sinds een paar dagen, maar dat doen ik en mijn wederhelft ook. Ze heeft geen koorts en ze is gewoon vrolijk, ze hoest alleen . Ik kan er niet zoveel aan doen toch? Ja, vragen of ze er even naar willen luisteren als we er toch zijn. Maar ik wil ook niet dat ze echt ziek wordt door die prikken .
In my life
Why do I smile
  zondag 29 juni 2008 @ 21:55:18 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59780377
Ik stelde de prikken bij dat soort dingen even uit. Doen wat je gevoel je ingeeft .
  zondag 29 juni 2008 @ 22:04:53 #71
14746 k_i_m
pi_59780646
Ja, dat weet ik nou juist niet . De vorige keer had ze geen last van de prikken, daarom heb ik er niet echt een gevoel over of het wel of niet goed gaat.
In my life
Why do I smile
  zondag 29 juni 2008 @ 22:06:50 #72
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59780704
Bij twijfel niet doen . En anders overleg je even, laat je ze idd even luisteren.
  zondag 29 juni 2008 @ 22:09:03 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59780781
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:06 schreef Leah het volgende:
Bij twijfel niet doen . En anders overleg je even, laat je ze idd even luisteren.
Dat dus.
Het is jouw kind (toch?!).
En een paar weekjes uitstel maakt echt niet uit hoor.
  zondag 29 juni 2008 @ 22:10:15 #74
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59780818
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Stiemie, heeft Linde trouwens nog koorts? Of mss zelfs een tand? *hoopvol kijkt

Hier is tandenleed vers 5 begonnen... Ik hoop op ondertanden, want dat is minder erg...
Nope geen koorts en geen tand. Straks wordt ze over 3 weken gewoon 1 jaar oud zonder ook maar 1 tand We moeten maar een goed zachte taart voor haar uitzoeken Oei Eli bezig met tand 5... Sterkte!

k_i_m hier stelt het cb vaak zelf al voor om het prikken even uit te stellen als je kindje niet zo lekker of nog herstellende is. Anders bel je ze morgen alvast even?
  zondag 29 juni 2008 @ 22:14:54 #75
14746 k_i_m
pi_59780943
Het probleem is ook een beetje dat ik zelf morgen de hele dag moet werken. Mijn wederhelft gaat dus met haar, dus ik zal hem dan wel instructies geven dat hij het echt moet overleggen en zelfs de prikken liever niet laat doen als dat kan.

He, ik kan me er nu alweer ontzettend druk over maken .
In my life
Why do I smile
  zondag 29 juni 2008 @ 22:16:05 #76
14746 k_i_m
pi_59780981
Leuk man, moeder zijn .
In my life
Why do I smile
  zondag 29 juni 2008 @ 22:17:20 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59781004
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:14 schreef k_i_m het volgende:
Het probleem is ook een beetje dat ik zelf morgen de hele dag moet werken. Mijn wederhelft gaat dus met haar, dus ik zal hem dan wel instructies geven dat hij het echt moet overleggen en zelfs de prikken liever niet laat doen als dat kan.

He, ik kan me er nu alweer ontzettend druk over maken .
Niet druk over maken k_i_m. Als jij het niet wil, en je wederhelft luistert naar je, dan krijgt Lilah morgen geen prikken. Klaar. Is echt geen enkel probleem hoor.
  zondag 29 juni 2008 @ 22:17:39 #78
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59781009
Kan je morgenochtend vroeg dan niet meteen even het cb bellen en het zelf overleggen als je dan rustiger op je werk zit? Bij ons zijn ze vanaf 8.30 uur ofzo al bereikbaar
  zondag 29 juni 2008 @ 22:18:26 #79
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59781029
Gewoon afzeggen dan. Ik weet niet of je dan alweer snel terecht kunt? Hier konden we nl dan vaak pas weer 6 weken later weer komen, maar als dat bij jullie sneller kan zou ik het gewoon afzeggen.
  zondag 29 juni 2008 @ 22:37:16 #80
14746 k_i_m
pi_59781600
Ik weet ook niet hoe dat werkt met een nieuwe afspraak maken. Maar dat zal ik morgen dan wel horen. En misschien zeggen ze het zelf al dat het niet verstandig is, dan is er helemaal niks aan de hand. Heb ik me weer voor niks druk gemaakt, zoals wel vaker het geval is .
In my life
Why do I smile
  zondag 29 juni 2008 @ 22:39:29 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59781707
Hier wordt over het algemeen wel gewoon de rest van de afspraak afgewikkeld, zeg maar. En dan voor de prikken een keertje tussendoor terugkomen. (voor die paar minuutjes word je dan tussen twee afspraken gepland).

Een hele afspraak verzetten is veel lastiger meestal.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59782383
Bla, fijn dat het goed gaat..

Tinny, ik geloof dat er boek van Ria Blom is, rust en regelmaat. Daar staan voor sommige baby's(die van ons weer niet) hele nuttige dingen in. Zoals een ritme opbouwen (voeden, spelen, slapen, voeden, spelen etc). Misschien kun je daar eens rustig in bladeren?

Wij hebben Chris 1 keer laten inenten met "maar" een rocheltje.. Dat is vermoedelijk door de prikken toch heftiger geworden, en het heeft langer geduurd. Ik twijfelde al, maar de wvk liet de arts even meekijken, en dat kon best wel, volgens haar.. Maar ik zou het niet nog eens doen..
Voor die prikken kun je inderdaad even tussendoor langskomen (zoals ET zegt)

Chris slaapt al vanaf dag 1 met een knuffel.. Die kreeg ik van de anestesist toen ik naar de OK mocht.. Die heette ook Chris We gebruikten die knuffel (inc t-shirt met ziekenhuis opdruk ), en nog een andere om aan te geven op welke zij hij moest liggen..

Hier zijn mogelijk tand nr 5 en 6 op komst.. Eindelijk voortanden het ziet er toch wel gek uit met alleen de buitenste snijtanden boven. Hij leek wat mieperiger, wilde niet zo goed eten, vanochtend een paar foute luiers. En het tandvlees lijkt wat dikker te worden, en stiekum een wit randje te krijgen. We zullen zien. Heb het wel vaker mis gehad .
pi_59782788
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:10 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Nope geen koorts en geen tand. Straks wordt ze over 3 weken gewoon 1 jaar oud zonder ook maar 1 tand
Damian is 8 maanden en ook nog tandloos, dacht al dat hij zeldzaam was
Nou doet ie zoiezo nog erg weinig hoor. Zit nog niet zelfstandig, kruipt niet, tis een lekker lui wezentje Ach blijft ie langer baby.

@ Kim: gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Jij bent baas over je kind en niet het CB. Als je het niet fijn vindt, stel je de prikjes gewoon uit, ongeacht wat zíj zeggen.
Overigens hebben de kids bij mij allebei nog nooit last gehad van een prik (hoor je tegenwoordig ook niet echt meer) Maar heb je het liever niet, doe je het gewoon niet.
pi_59784264
Sjak, jemig... 41,8 graden... En ik me zorgen maken over Stijn, ga jij er zelf bijna aan onderdoor. Ik hoop dat je snel mag herstellen en dat jij en je gezin dan even van kwalen gevrijwaard blijven, zeg...
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:33 schreef tinny het volgende:

[..]

Ja dat klopt het valt mij (nu)ook op dat ik op één of andere manier hier alleen de vragen/problemen post maar niet zomaar een "blije" of vrolijke post post...

mhhh misschien komt dat omdat ik een man ben? Teveel aan oplossingen van problemen denk? En voorbij ga aan de plezierheden... Of het niet nuttig vind die te posten... Maar dat neemt niet weg dat ik natuurlijk elke ochtend blij ben haar lach te zien en te horen
Dit herken ik wel een beetje... Als alles goed gaat, heb je nog zo weinig te melden over een baby die eigenlijk alleen slaapt, poept, huilt en drinkt! Maar dat je een beetje als een zeikerd over komt als je alleen bij problemen post (en ook nog eens weinig met de adviezen lijkt te doen), klopt dan ook wel weer!

Update van onze Bink: Hij was ook een echte jankerd, voldeed prima aan de term 'huilbaby' met zijn prachtige schematische huilen van 8 tot 13 uur en van 17 tot 22 uur. Op advies van het CB naar de huisarts geweest om daar eens de mogelijkheid van verborgen reflux te bespreken omdat hij ook veel kokhalst en meer kleine symptomen daarvan vertoonde. Ik kreeg een receptje voorgeschreven tegen reflux, maar zag er toch tegenop om die kleine opdonder al medicijnen te geven (voor iets dat niet zeker is) dus besloot het nog even aan te kijken.
Wonderwel gaat het sindsdien beter. Hij is er toch van geschrokken denk ik! Moet hem smorgens wel prikkels geven, daar slaapt hij goed op; even weg of in bad werkt meestal wel! Afgelopen weekend ook een knoop doorgehakt en een fopspeen aangeschaft, die hij na wat argwaan soms ook wel okee vindt!
Verder is het een héérlijk mannetje, lekker stevig (wat een verademing is na Tinka die altijd op de onderlijn schommelt) en als hij lacht, straalt zijn hele koppie! Tot nu toe zijn de lachjes alleen voor mij geweest, papa, Randy en Tinka hebben ze nog niet mogen bewonderen op een klein glimlachje na. Hij vindt het ook heerlijk om tegen me aan te slapen, al is dat niet altijd fijn omdat je zelf dan toch minder goed slaapt. En 'savonds ligt hij vaak bij papa op schoot, ook lekker!
pi_59786354
Ik melde laatst dat het slapen weer goed ging maar vergeet het maar.
Vannacht beetje huilen om kwart over 3. En daarna rond 4 uur omdat hij op z'n buik was gerold en niet meer terug kon.
(hij kan nu alle kanten op rollen niet normaal in de box of op de grond op een kleed )
Ook kwam hij weer vroeg.
Ik ben kapot Gaat nu al weken zo en ik kan wel oordopjes in doen probleem is dat mijn man hem veeeeel te laat zou horen. Stel hij ligt op z'n buik dan hoort hij hem niet huilen.
Naja dat is gewoon het enige wat voor mijzelf kloten is omdat ik mijn rust niet krijg. Kan wel eerder naar bed maar na een uurtje word ik wakker en dan slaap ik 9 van de 10 keer slecht.
FASEEEE. Het is een FASEE
Ben allang blij en dat meen ik ook echt dat hij goed eet en drinkt en hij is zo lekker vrolijk (terwijl ik wel aan hem merk zoals vandaag dat hij erg moe is na zo'n nacht)

Ben zo trots op hem
Gisteren voor het eerst met z'n 3en aan tafel gegeten
Wij pannekoeken en hij aardappel met doperwtjes.
Volgens mij vond hij het heel erg leuk samen met papa en mama eten
Hij babbelt echt onwijs veel!!
En het is een boefje Net ook even na 5 minuten gekeken of hij al sliep en ik stap z'n kamer in en zie hem liggen met z'n zakdoekje over z'n hoofd.
Ik weet al genoeg en haal heel langzaam het zakdoekje weg. Zie ik daar langzaam een heel erg duf koppie verschijnen met een onwijs mooie glimlach
Hij ligt dan gewoon expres te wachten haha.
pi_59786405
Damian is pas ( 2 weken terug ) een paar daagjes ziek geweest. Koorts enzo. Nu issie alleen nog verkouden, ook al issie dat bijna chronisch
Maar het probleem is dat zn nieuwe ritme lijkt te worden: iedere ochtend standaard half 6 wakker!
Toen dat voor het eerst gebeurde, sliep ie af en toe nog ff verder tot 7 uur a half 8. En voorheen wás zijn normale ritme ook 7 uur.
Is dit normaal? Gaat dit weer terug naar 7 uur of blijft ie nu komen om deze tijd?? Het is echt sinds dat hij ziek is geweest. Iemand anders ook zoiets gehad? Is er nog ''hoop''
  maandag 30 juni 2008 @ 09:05:36 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59786812
Kim, ik heb begrepen dat er maximaal 6 weken tussen de prikken mag zitten, dus je kan het maar een weekje uitstellen. Bij de vorige prikken was Jen ook verkouden, ik had het toen ook aangegeven. Maar ze had dus geen koorts en was gewoon vrolijk, en verkouden zijn ze zo vaak... Ze heeft echt geen last gehad van de prikken.
pi_59787432
TD, hier wisselt de ochtendtijd ook.. Af en toe een weekje erg vroeg, af en toe een paar daagjes later.. Meestal zijn ze wat uit hun ritme als ze wat ziekig zijn geweest, dus dat moeten ze weer even vinden..
Het heeft hier wel geholpen om de rolluiken dicht te doen. Het is nu gewoon goed donker 's nachts en 's ochtends vroeg..

Mamietje, fijn dat het bij jullie goed gaat! Zo lief he, zo'n lachje speciaal voor jou

Ardelyn, balen dat Maarten de nachten nog niet helemaal goed doorkomt.. Ligt maarten al in een slaapzak? Wij zijn die gaan gebruiken toen Chris meer ging bewegen in bed, dat bemoeilijkt het net eventjes..
pi_59787451
Beterschap voor Sjak!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_59789014
Hij slaapt vanaf dat hij een paar week was in een slaapzak. Helaas dus
Het maakt hem niet uit en rolt met slaapzak en al op z'n buik
Het zal vast ooit weer goed gaan maar voor mij is het behoorlijk zwaar.
Vanochtend heeft hij een tukkie gedaan van anderhalf uur en daar ben ik dan weer heel blij mee want dan heeft hij weer rdelijk voldoende slaap gehad. Maarten had vanochtend gewoon wallen onder z'n ogen

Kim wat alle anderen ook zeggen. Als jij het liever niet wil dan gewoon een andere keer die prikjes doen.
Volgens mij zegt je gevoel al van nee. Ik zou daar naar luisteren

Sjak een dikke

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2008 11:03:49 ]
pi_59789057
ardelyn, dat is jammer inderdaad.. Hopelijk gaat het vanzelf weer over.. Of komt iemand anders met een geniale tip..
  maandag 30 juni 2008 @ 11:11:41 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59789186
Jen was vanmorgen echt weer helemaal vrolijk! Gister hadden we een flink stuk gereden in de auto (slapen) en vannacht kwam ze 2x en vanaf half 6 heeft ze nog bij me gelegen. Om half 8 werd ze wakker en was ze weer helemaal een vrolijke meid. Helemaal uitgeslapen.

Ik daarintegen was vanmorgen echt bekaf, geen idee waarom... Nog maar 2,5 week en dan gaan we op vakantie, ik ben er zo aan toe!
  maandag 30 juni 2008 @ 11:18:02 #93
14746 k_i_m
pi_59789349
Nou, ik heb mijn wederhelft instructies gegeven. Ik heb maar gezegd dat hij het van het CB moest laten afhangen of ze nou wel of niet die prikken krijgt. Ben dus heel benieuwd wat ze gaan doen...
In my life
Why do I smile
pi_59789423
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:
ardelyn, dat is jammer inderdaad.. Hopelijk gaat het vanzelf weer over.. Of komt iemand anders met een geniale tip..
Zou mooi zijn om "de tip" te krijgen
Heb echt het grote vermoeden dat het wel weer goed zal gaan ....ooit ...:)
Heb het donker in z'n kamer zodat de zon niet vroeg in z'n kamer komt en nachtlampje zodat het niet pikkedonker is als hij 's nacht wakker word (zonlicht is anders dan nachtlampje). heb wel het nachtlampje iets donkerder gemaakt omdat het toch behoorlijk licht was.
Hij eet verder goed zoals z'n fruit en avondhap. Drinkt tussen 12 en 3 een beetje diksap(30 a 40 ml)
Is vrolijk. Heeft goeie luiers en ga zo maar door.
Heb eigenlijk dus niets te klagen behalve dat Maarten en ik moe zijn haha
Maarten is zo makkelijk niet normaal. Durf ook niet eens te klagen maarja moe zijn al maanden lang is ook niet leuk en heb nog geen 1 dag gehad dat ik echt helemaal een uitgerust gevoel had en dat is behoorlijk verrot om eerlijk te zijn.

De komt een dag (wat Tico ook al zei) dat je ze om 1 uur 's middags hun bed uit moet halen
pi_59789449
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:18 schreef k_i_m het volgende:
Nou, ik heb mijn wederhelft instructies gegeven. Ik heb maar gezegd dat hij het van het CB moest laten afhangen of ze nou wel of niet die prikken krijgt. Ben dus heel benieuwd wat ze gaan doen...
Maar waarom zeg je niet dat je het liever niet wil?
Tenminste ik heb het idee dat je het niet vertrouwd als ze wel die prikjes krijgt.
  maandag 30 juni 2008 @ 11:31:13 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59789694
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:22 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

Tenminste ik heb het idee dat je het niet vertrouwd als ze wel die prikjes krijgt.
Maar voor het zelfde geld heeft ze er helemaal geen last van...
  maandag 30 juni 2008 @ 11:35:18 #97
14746 k_i_m
pi_59789804
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:22 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

Dat heb ik gezegd, maar misschien is het wel helemaal geen probleem. Maar dat zal het consulatiebureau wel het beste weten, die geven die dingen elke dag.
In my life
Why do I smile
pi_59789817
Stiemie, blegh prikken. Wij gelukkig nog niet.

Webkim, hihihi. Gelukkig was het de knie van F en lag Thomas heerlijk te ronken...

_lotje_ hier liggen al sinds het begin een popje wat we bij de verloskundige kregen en een klein zelfgemaakt nijntje in bed. Gaat prima en ze heeft wat om te spelen als ze wakker wordt. Er zitten verder geen losse onderdelen aan als oogjes (knoopjes enzo). Alleen maar stof, dat vind ik niet zo eng.

Lol KP, luier van je vriendje goed doen .

Hestria, ik zou geloof ik ook behoorlijk schrikken...

Kim, vervelend dat je zelf niet mee kan naar het CB. Lief inderdaad dan maar goed instrueren. En anders maar afspreken dat hij zegt dat je ze nog even uit wil stellen. Misschien moet je het "liever niet" weglaten, als je je er neit goed bij voelt. En er NIET van maken .
Zo moest die van mij een keer met Mirte naar de huisarts. Ik had gebeld omdat ik vond dat ze wat lang aan het kwakkelen bleef. Maar ze konden alleen komen toen ik aan het werk was. Dus papa erheen: "Ja, ik denk niet dat het nodig is hoor, maar ik moest van mn vrouw...":{.

DF, wie weet tandjes... hier nog altijd niks.

Ardenlyn, balen van die gebroken nachten. Maar dan zo'n mooie lach maakt ook wel heel veel goed. Maarten, lekker doorslapen 's nachts mannetje!

Mirte is al ruim 3 weken aan het hoesten. Anderhalve week terug bij de HA geweest en die zei dat ze flink verkouden was, maar dat we het nog wel even konden aanzien. En ik heb niet gevraagd hoe lang dat "even" dan was. Maar ik vraag donderdag op het CB wel of ze even willen luisteren, als het gewoon rochelt is het niet zo erg, maar het moet niet vast gaan zitten ofzo...
  maandag 30 juni 2008 @ 11:41:31 #99
14746 k_i_m
pi_59789952
Nou, daar ben ik nu al te laat mee, want hij zit daar al . Nouja, het zal wel weer goedkomen. Lilah hoest nu net een week, maar dat zou dus wel langer kunnen gaan duren? Iedereen is aan het hoesten lijkt wel .
In my life
Why do I smile
  maandag 30 juni 2008 @ 11:57:16 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59790366
Jen slaapt ook altijd met een knuffel. Zonder speen en knuffel wordt er echt niet geslapen (tenzij mama ernaast ligt). Ze heeft Pip (dat hondje... die ik inmiddels op marktplaats heb gevonden, nu nog even mailen) en een roze grote knuf van difrax. Die grote knuf vind ik een beetje eng aangezien ze graag in slaap valt met die knuf over haar gezicht, als ze dan in slaap valt gooit ze de knuf eraf, maar soms ook niet, dus ik moet elke keer even kijken of ze al slaapt en dan de knuf weghalen.
pi_59790450
Dana heeft vanacht alweer doorgeslapen, na de laatste voeding van 11 uur is ze in slaap gevallen en vanmorgen om 6 uur lag ze lekker om zich heen te kijken en ben ik een nieuwe fles gaan maken...heeerlijk

ze heeft een beetje een tut uurtje elke avond tussen 9 en 10, dan moet ik dr ook echt niet in bed leggen want dan is het gillen, ze wilt dan gewoon even lekker met mij of papa knuffelen en dan is t daarna ook goed

heerlijk meisje
  maandag 30 juni 2008 @ 12:11:58 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59790712
Lekker is dat he als ze soms gewoon even met je willen knuffelen Dan kan ik mijn meisje soms gewoon wel helemaal platknuffelen
  maandag 30 juni 2008 @ 12:16:10 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59790815
Jen heeft trouwens geen lief babyhuiltje meer... Ze doet gewoon heeeeel hard gillen, zonder aanloop gewoon in 1 keer. Je zit echt rechtop in je bed!
  maandag 30 juni 2008 @ 12:24:26 #104
14746 k_i_m
pi_59791044
Nou, mijn wederhelft is geweest. Het hoesten was niet ernstig, dus ze hebben toch de prikken gegeven. Mijn wederhelft heeft daar nog ruzie staan maken dat hij wéér bijna een uur moest wachten, en hij gaat nooit meer . De volgende afspraak is op mijn vrije dag .
In my life
Why do I smile
pi_59791056
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:16 schreef Ticootje het volgende:
Jen heeft trouwens geen lief babyhuiltje meer... Ze doet gewoon heeeeel hard gillen, zonder aanloop gewoon in 1 keer. Je zit echt rechtop in je bed!
  maandag 30 juni 2008 @ 12:31:50 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59791219
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:25 schreef Ardenlyn het volgende:

[..]

Ja lach maar... Echt mn hart slaat een paar keer over op een nacht.. pfff.

K-i-m, bij het cb waar ik met Jen heen ga wordt er overlegd als je langer dan een half uur moet wachten. Maar ik hou mn hart ook weer vast voor volgende week vrijdag. Dan moet ik om 11.15 bij het cb zijn, maar om 13.00 heb ik een afspraak met de dietist. Dus ze moeten opschieten en me niet een uur laten wachten want dan loop ik gewoon weg.
  maandag 30 juni 2008 @ 12:33:37 #107
14746 k_i_m
pi_59791262
Bij ons is het elke keer ellende geweest. Nu lieten ze haar ook weer in haar blote kont op de weegschaal liggen terwijl ze iemand anders ging helpen, terwijl het kind zich al de ziekte hoest .

Daar heeft mijn wederhelft ook nog ruzie over staan maken .
In my life
Why do I smile
pi_59791670
Ticootje: ik zie het gewoon voor me hoe jij ineens rechtop in bed zit

Kim: balen dat ze zulke dingen doen bij haar. Gelukkig dat je partner er wat van zei.
  maandag 30 juni 2008 @ 12:54:10 #109
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59791745
kim wat een rare toestand zeg bij dat cb. Ik hoef bij ons echt nooit te wachten, ja hooguit 5 minuutjes ofzo. Ik kon bij ons trouwens kiezen of ik bij het cb van de GGD wilde of bij die van ons gezondheidscentrum. Bij de laatste zit ik nu. Misschien dat dat ook nog scheelt. Kan je anders niet overstappen naar een andere?

Ticootje Hier doet Linde dat 's nachts ook wel eens echt zo vanuit het niets een enorme brul geven. Dan zit je inderdaad meteen rechtop in bed
  maandag 30 juni 2008 @ 12:59:57 #110
14746 k_i_m
pi_59791868
Dat is misschien nog niet eens zo'n slecht idee.
In my life
Why do I smile
pi_59792617
Wachten moeten we hier ook vaak...
Maar in de blote kont op die weegschaal laten liggen zou er bij mij ook niet in gaan nee!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 30 juni 2008 @ 13:39:04 #112
14746 k_i_m
pi_59792861
Ik heb gemaild naar de GGD, of er nog andere wijkbureau's zijn. Volgens mij wel, dan stappen we gewoon over .

[ Bericht 0% gewijzigd door k_i_m op 30-06-2008 13:40:18 (oeps) ]
In my life
Why do I smile
  maandag 30 juni 2008 @ 13:51:01 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59793166
Oh, dat hoeven ze bij mij ook niet te doen hoor. Dan zou ik haar gewoon weer oppakken en meenemen, dan maar niet wegen. Echt schofterig. De meeste CB's zien je ook niet echt als klant, en de klantvriendelijkheid straalt er ook echt niet vanaf. Zo staat er bij ons CB een vrouwtje achter de balie, die doet dus ook het wegen en meten, dat vind ik gewoon een hork.

Bovendien een naar het CB gaan is niet verplicht. Je kan ook alleen de medische afspraken volgen. Anders zit je er over een maand weer....
pi_59793804
Hier zijn de assistentes (wegen en afspraken) heel erg aardig. Ze zeggen wanneer je de klein kunt uitkleden, en dan meten/wegen ze ook gelijk. Daarna zit je nooit lang te wachten.. Heb 1 keer gehad dat de afspraak 20 minuten uitliep, maar meestal is het maar een paar minuten, tot max 10 minuten. Ik heb alleen issues met mijn arts, maar die zie ik pas over 3,5 maand weer
Kim, het zou fijn zijn als je bij een ander, minder druk buro terecht kunt..
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 14:33:06 #115
141844 Macka66
pi_59794042
Ticootje, wij zitten denk ik bij hetzelfde CB, en ik vind het ook nogal klantonvriendelijk en bovendien slecht georganiseerd. Zo kreeg ik telefonisch een afspraak voor Maja op vrijdag om half tien en een dag later per post een bevestiging dat ze vrijdag om half tien verwacht werd voor de gehoortest. Bleek een maand later dat het om twee verschillende afspraken ging die op dezelfde dag en tijd gepland waren door hetzelfde CB, maar op verschillende locaties Maja heeft daardoor heel laat haar prikken gehad. Gelukkig zijn de wijkverpleegkundige en de arts waarmee we de afspraken hebben wel zeer aardige en vakkundige vrouwen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 30 juni 2008 @ 14:33:17 #116
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_59794047
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:23 schreef Schanulleke het volgende:
Later meer, lief dat jullie zo meeleefden.
Hey Schanul, sterkte met Sjak en de kids! Hopelijk vanaf nu meer geluk..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_59794273
Kim, ze lopen hier wel wat uit meestal, maar geen uur. Fijn dat jij nu weer mag (uhum)... Hopen dat je kleine meid geen last heeft/krijgt van de prikken.

Hier is degene die weegt, meet en de afspraken maakt best aardig. Wat ik trouwens zo frappant vindt is dat er hier in de gemeente diverse CB's zijn, vanuit dezelfde organisatie en dat ze toch heel verschillende adviezen geven... Zo zijn ze hier op het CB heel zeikerig met de voeding en geef je gauw "teveel". Terwijl ze een dorp verderop er veel relaxter in zijn... Andere vpk's en artsen, zal ook wel verschil maken.
  maandag 30 juni 2008 @ 14:45:04 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59794328
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:33 schreef Macka66 het volgende:
Ticootje, wij zitten denk ik bij hetzelfde CB, en ik vind het ook nogal klantonvriendelijk en bovendien slecht georganiseerd. Zo kreeg ik telefonisch een afspraak voor Maja op vrijdag om half tien en een dag later per post een bevestiging dat ze vrijdag om half tien verwacht werd voor de gehoortest. Bleek een maand later dat het om twee verschillende afspraken ging die op dezelfde dag en tijd gepland waren door hetzelfde CB, maar op verschillende locaties Maja heeft daardoor heel laat haar prikken gehad. Gelukkig zijn de wijkverpleegkundige en de arts waarmee we de afspraken hebben wel zeer aardige en vakkundige vrouwen.
thijsestraat... bij het sdk laak.

De wvk heb ik pas 1x gezien, thuis.. echt indruk heeft ze niet op me gemaakt. De arts vind ik wel een aardige vrouw, alleen moet ze zich wat beter kleden. Vorige keer kon ik tot aan haar navel kijken zeg maar
  maandag 30 juni 2008 @ 15:48:38 #119
54772 Silmarwen
pi_59795734
Nadat Yade het gisteren vertikte om te slapen of wat dan ook, sliep ze vanacht 6 uur door. Duh, vind je het gek. Vandaag ligt ze dus als een engeltje te slapen. Vanochtend was ze zo lekker vrolijk, maar vroeg wel gigantisch veel aandacht. Rond de 5 weken was een sprongetje toch, van mij mag ze snel uitgesprongen zijn.

Maandag krijgt ze haar eerste prikjes en ik vind het echt zo enorm erg. Suf he.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:49:27 #120
14746 k_i_m
pi_59795765
Neehoor. Ik zat nog harder te janken dan het kind zelf bij de eerste prikken .
In my life
Why do I smile
  maandag 30 juni 2008 @ 15:51:54 #121
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59795827
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:48 schreef Silmarwen het volgende:
Nadat Yade het gisteren vertikte om te slapen of wat dan ook, sliep ze vanacht 6 uur door. Duh, vind je het gek. Vandaag ligt ze dus als een engeltje te slapen. Vanochtend was ze zo lekker vrolijk, maar vroeg wel gigantisch veel aandacht. Rond de 5 weken was een sprongetje toch, van mij mag ze snel uitgesprongen zijn.

Sil, de sprongetjes tellen vanaf de uitgerekende datum. he? Maar dat weet je wrs wel.

Ons CB is ook erg fijn. Behalve de invallers, dan. Dat was ook hork voor beginners...
  maandag 30 juni 2008 @ 15:51:59 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59795831
Nee hoor Sil, ik vond het ook vreselijk. Ook de 2e keer vond ik niet leuk en de derde keer ook niet. Al wordt het wel wat minder.... 11 juli moeten ze wat bloed afnemen. Dat is al minder dan prikken, de entingen zijn echt gemene prikken, ze prikken namelijk in de spieren, dat doet ook gewoon pijn.

Hoe gaat het met borstvoeding?
pi_59795933
Bij ons bij het CB begon men hard te lachen toen we het over "sprongetjes" hadden...alsof we een sprookje vertelde...
  maandag 30 juni 2008 @ 16:05:44 #124
54772 Silmarwen
pi_59796214
Zeg, vanaf de uitgerekende datum pas. Dan is het geen sprongetje. Ik maak er gewoon een sprongetje van. Gisteren kon ik haar af en toe wel achter het behang plakken. Miepen om niets, niet drinken, niet zitten, niet liggen helemaal niets behalve miepen en boos worden. En dan lacht ze en vind je haar wel geweldig. Het is gewoon emotionele chantage zeg ik je!

Ik vond bloed afnemen echt heel naar trouwens.... Dat stomme melken bah.
pi_59796628
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:05 schreef Silmarwen het volgende:
Zeg, vanaf de uitgerekende datum pas. Dan is het geen sprongetje. Ik maak er gewoon een sprongetje van. Gisteren kon ik haar af en toe wel achter het behang plakken. Miepen om niets, niet drinken, niet zitten, niet liggen helemaal niets behalve miepen en boos worden. En dan lacht ze en vind je haar wel geweldig. Het is gewoon emotionele chantage zeg ik je!

Ik vond bloed afnemen echt heel naar trouwens.... Dat stomme melken bah.
Ze doet ook niet aan sprongetjes en zit gewoon nu al in de pubertijd!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 30 juni 2008 @ 16:27:07 #126
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59796709
De prikken blijven naar hoor Linde moet donderdag weer en ik zie er nu al tegenop
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 17:02:29 #127
141844 Macka66
pi_59797581
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

thijsestraat... bij het sdk laak.

De wvk heb ik pas 1x gezien, thuis.. echt indruk heeft ze niet op me gemaakt. De arts vind ik wel een aardige vrouw, alleen moet ze zich wat beter kleden. Vorige keer kon ik tot aan haar navel kijken zeg maar

idd zelfde CB, maar andere arts. Wij hebben een hele ingetogen.

De wvk die bij ons thuis kwam hebben we gelukkig niet meer. Die maakte dermate onbeschofte opmerkingen dat zowel lief als ik haar bijna het huis uit wilden gooien. De kamervloer lag nogal vol. Lucie had net voor ze naar het kdv ging nog even al haar speelgoed over de vloer uitgestort, en er stonden theaterrequisieten ed omdat lief de nacht tevoren thuisgekomen was van z'n werk (om 02.00 uur). Als je dan om 9.00 uur onaangekondigd bij ons op de stoep staat kan het zijn dat de boel nog niet aan kant is. Maar om dan meteen te zeggen dat een kind in dit huis niet gezond op kan groeien En zo waren er nog wat dingen...
Ik vond onze kat dan ook een collaborateur toen ze de wvk uitbundig kopjes begon te geven. Maar de wvk bleek allergisch voor katten en vluchtte hals over kop weg
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_59797624
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:02 schreef Macka66 het volgende:

[..]

idd zelfde CB, maar andere arts.

De wvk die bij ons thuis kwam hebben we gelukkig niet meer. Die maakte dermate onbeschofte opmerkingen dat zowel lief als ik haar bijna het huis uit wilden gooien. De kamervloer lag nogal vol. Lucie had net voor ze naar het kdv ging nog even al haar speelgoed over de vloer uitgestort, en er stonden theaterrequisieten ed omdat lief de nacht tevoren thuisgekomen was van z'n werk (om 02.00 uur). Als je dan om 9.00 uur onaangekondigd bij ons op de stoep staat kan het zijn dat de boel nog niet aan kant is. Maar om dan meteen te zeggen dat een kind in dit huis niet gezond op kan groeien En zo waren er nog wat dingen...
Ik vond onze kat dan ook een collaborateur toen ze de wvk uitbundig kopjes begon te geven. Maar de wvk bleek allergisch voor katten vluchtte hals over kop weg
Kon je nog beleefd blijven? Wat een naar mens zeg!
  maandag 30 juni 2008 @ 17:08:50 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59797741
Macka, wat een raar mens zeg, dat zeg je toch niet? Ik denk niet dat ik beleefd had kunnen blijven hoor. Ik heb het toch al niet hoog van CB's, omdat ze je dwingend "advies" geven... Ze zorgen er vaak voor dat je met een schuld gevoel naar huis gaat... Daar heb ik gewoon geen zin in.
  maandag 30 juni 2008 @ 18:05:08 #130
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59798855
hier verschilt het zelfs per verpleegkundige, de gene die onze wijk doet is ook zo'n zeurpiet, terwijl een andere heel erg fijn en goed is. gelukkig heb ik ooit de afspraak verzet naar een dag dat zij dan dienst heeft, dus nu gaan we elke keer naar haar toe.

en pff, gisteren zijn we met de kinders een dagje uit geweest, was heel gezellig en ook erg goed gegaan, maar dennis heeft echt teveel prikkels gehad, hij slaapt al heel de dag en als ie wakker word is ie wel gezellig maar zodra er iets gebeurt is het brullen. Maar met een dagje goed slapen gaat het hopelijk over. dus kijk ik uit naar morgen dat ik mijn vrolijke ventje weer heb.
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 18:46:30 #131
141844 Macka66
pi_59799772
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Kon je nog beleefd blijven? Wat een naar mens zeg!
't Kon. Met welhaast bovenmenselijke inspanning.
Ik ben blij dat we al ervaring hadden met 't CB, want deze dame was nou niet bepaald een visitekaartje
pi_59800338
Macka... wat een lekker mens zeg... als ze mensen nou tegen zich in het harnas willen jagen moeten ze al zo beginnen .

Ik ga zo een klein meisje in bed leggen, ze zit nog even uit te buiken bij papa nadat ze in bad heerlijk heeft zitten spetteren . Overigens wordt ik er zelf minder nat van nu ze zit in bad, met de handen spetteren gaat toch minder hard dan met de voetjes .
  Jubileum moderator maandag 30 juni 2008 @ 20:17:09 #133
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59801956
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:48 schreef Silmarwen het volgende:

Sil wordt Yade volgens het normale schema geënt? Of tellen ze dan ook vanaf de uitgerekende datum? Ik weet niet hoe ze dat bij te vroeg geboren kindjes doen maar ze lijken me nog zo teer om die prikjes al toe te dienen. Is daar een aangepast protocol voor?
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 juni 2008 @ 20:18:18 #134
54772 Silmarwen
pi_59801984
Nope, als ze op een normala gewicht zijn, dan krijgen ze op de normale tijd hun enting. Yade woog 3300 gram, dus dat was genoeg.
  maandag 30 juni 2008 @ 20:24:57 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59802204
Bovendien is het juist voor prematuren van belang dat ze "beschermd" zijn, is mij toen verteld.
  Jubileum moderator maandag 30 juni 2008 @ 20:31:40 #136
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59802412
Ah oke, ik vroeg het me gewoon af. Wat jij zegt snijdt hout Leah
Eva ♥ en Iris ♥
pi_59803331
Weet hier iemand toevallig of en vanaf wanneer een stuitkindje in een draagzak mag? Ze heeft over een paar weken de heup echo pas en de kraamverzorgster wist het niet.
  maandag 30 juni 2008 @ 21:26:26 #138
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59804073
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:33 schreef Tazz het volgende:

[..]

Hey Schanul, sterkte met Sjak en de kids! Hopelijk vanaf nu meer geluk..
Dank je Tazz.
En de anderen natuurlijk ook.
Sjak wordt een beetje wanhopig in het ziekenhuis zonder internet. Idioot dat ze dat daar nog niet hebben.
Ze moet waarschijnlijk nog de hele week bljiven, zo niet langer.
Ik zal morgen deze thread eens uitprinten en meenemen voor d'r, dan kan ze tenminste met jullie meelezen.
pi_59804295
Schanulleke, wat een ellende allemaal voor jullie. Ook jij heel veel sterkte met alles en een kus voor Sjak
  Jubileum moderator maandag 30 juni 2008 @ 21:37:06 #140
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_59804383
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:26 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dank je Tazz.
En de anderen natuurlijk ook.
Sjak wordt een beetje wanhopig in het ziekenhuis zonder internet. Idioot dat ze dat daar nog niet hebben.
Ze moet waarschijnlijk nog de hele week bljiven, zo niet langer.
Ik zal morgen deze thread eens uitprinten en meenemen voor d'r, dan kan ze tenminste met jullie meelezen.
Neem deze dan ook even mee Schanul: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 60 daar staan ook nog een hoop goede wensen voor Sjak.
Mag ze eigenlijk bezoek of is dat te gevaarlijk?
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 juni 2008 @ 21:40:01 #141
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_59804473
welk ziekenhuis ligt ze? Haarlem-Noord zeker?
Wens haar maar veel sterkte! En zo lang blijven? Heeft ze genoeg bezoek, anders wil ik wel een keertje gaan (toen ik vorige maand in het ziekenhuis lag vond ik die ene keer dat er geen bezoek was zo saaiiiiii.. )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 juni 2008 @ 21:41:16 #142
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59804505
Ze reageert inmiddels goed op de antibiotica dus er is geen besmettingsgevaar meer. Als je langs wil gaan moet je me maar even PM'en voor de gegevens. Of haar even SMS'en als je het nummer hebt natuurlijk.

Ik zal het topic ook even meenemen, bedankt voor de tip.
  maandag 30 juni 2008 @ 22:46:39 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59806401
Fijn dat ze goed op de AB reageert, maar wat een ellende zeg... Gek ook dat zij nu in het ziekenhuis ligt en de kindjes thuis...
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2008 @ 23:03:48 #144
141844 Macka66
pi_59807047
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Weet hier iemand toevallig of en vanaf wanneer een stuitkindje in een draagzak mag? Ze heeft over een paar weken de heup echo pas en de kraamverzorgster wist het niet.
Bla, kindjes kunnen sowieso beter niet in een draagzak voor ze drie maanden zijn, ivm de heupjes. Liggende houding of (voorzichtig!) kikkerhouding in een draagdoek is voorlopig het beste.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 09:18:15 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59812122
Ik had vannacht nekpoep!!! En mijn man maar klagen dat Jen niet poept.... Nou hij had het eens moeten zien... Ik in het holst vand e nacht mn bed uit, andere pyjama halen andere slaapzak... pfff, maar ze was er wel heel blij mee.
pi_59813027
Nekpoep . En dat midden in de nacht, wat een timing van Jen .
Heb je niet je man geroepen om te laten zien dat Jen echt wel poept... .

Een of andere onverlaat hier in de buurt heeft bedacht om zijn/haar tuin op te gaan knappen met het gevolg dat de steeg vol staat met pallets met tegels... en ik er dus niet doorkan met mn fietskar. Dus die moet door het huis heen . Als we gaan verhuizen stem ik voor een eigen oprit, hebben we dat gezeik ook niet meer .
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:19:18 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59816000
Normaal poept Jen niet 's nachts... Maar nu dus even wel... Heerlijk alles zat eronder. Normaal doe ik haar dan gewoon onder de douche, maar om 3 uur 's nachts vond ik dat niet zo'n goed plan.
M. slaapt gewoon door... die draait zich zelfs om als Jen begint te miepen..
pi_59817155
M'n mannetje wilde al de hele ochtend niet slapen, dus we zijn samen in de tuin gaan zitten. Hij in de wagen. En na een hoop gebabbel was -ie ineens stil. Hij ligt heerlijk buiten te slapen.
En vanmiddag is -ie de klos, want er staat zo'n houten kistjes/rieten mandjes/schapenvachten-fotografe in de AH. Leuk voor de oma's.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:15:47 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59817228
Echt?
Jij kan zelf toch veel mooiere foto's maken!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:22:55 #150
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59817356
Wat BE zegt dacht ik ook meteen Webkim.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:23:58 #151
14746 k_i_m
pi_59817379
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:39 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb gemaild naar de GGD, of er nog andere wijkbureau's zijn. Volgens mij wel, dan stappen we gewoon over .
Ik werd net tot mijn grote verrassing gebeld door de WVK. Dit naar aanleiding van mijn mailtje van gisteren. Ze zei dat die arts altijd verschrikkelijk uitloopt, en dat ze al meer klachten heeft gehad en dit graag wil gaan aanpakken. Ze was dan ook heel blij met mijn mailtje. Omdat we nu op een andere dag gaan krijgen we ook een andere arts, en ze zij dat deze arts vrij stipt is en de wachttijden ook een stuk minder zijn. Dus ik ben heel benieuwd hoe het de volgende keer gaat.

Ik heb ook nog even melding gemaakt van de assistent die mijn kind in d'r blootje liet liggen, en dat bleek een nieuwe assistente te zijn die nog ingewerkt moest worden (dubbele pech dus . ). Helaas krijgen we ook een andere WVK, want dit is echt een enorm aardig mens, maar ze verzekerde dat de nieuwe ook heel aardig is.

Dat geeft toch wel weer een beetje vertrouwen in de volgende keer .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:26:29 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59817419
Dat is wel heel netjes idd k_i_m, meestal hoor je niks na zulke mailtjes.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:26:33 #153
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59817420
Fijn dat ze zo goed reageren k_i_m. Goed dat je een mailtje gestuurd hebt!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:30:35 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59817499
Kim, gewoon een beetje pech dus... Maar wel terecht dat je een mail hebt gestuurd.

Ik heb het toen ook gedaan toen ik vond dat de invalster op het kdv gewoon steken liet vallen, met als resultaat dat deze invalster niet meer bij de groep van Jennifer mag invallen. En terecht! Ik zou echt in de stress schieten als ik mijn kind 's morgens bij haar achter zou moeten laten, dan neem ik desnoods wel een dag vrij.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:36:29 #155
14746 k_i_m
pi_59817607
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is wel heel netjes idd k_i_m, meestal hoor je niks na zulke mailtjes.
Ik was vandaag dan ook al weer een beetje boos aan het worden dat ik nog niks gehoord had .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:49:09 #156
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59817926
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef k_i_m het volgende:
Ik was vandaag dan ook al weer een beetje boos aan het worden dat ik nog niks gehoord had .
hopelijk blijft het niet alleen bij belovende woorden.. anders vrees ik voor de ruiten van het CB

Wij waren vanochtend ook weer op het CB en Ethan is weer helemaal ok bevonden. Doet netjes alles wat hij moet doen dus we stonden na de prikjes zoals gewoonlijk weer snel buiten. Hij weegt nu 10600 gram en is ruim 79cm. Nog maar 4 weken tot z'n 1e verjaardag!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_59825704
Kim, best netjes dat ze nog wat terug laten horen!
pi_59826138
ik ga niet eens meer naar het CB.

wat moet ik er?
als e riets met mijn kindje is dan ga ik naar een arts.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:06:41 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59827390
Ik vind het alleen al leuk om te weten hoeveel hij gegroeid is enzo.
pi_59827488
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het alleen al leuk om te weten hoeveel hij gegroeid is enzo.
Dat heb ik dus ook. En de prikjes dan. Het CB is hier 5 min lopen vandaan dus echt een ramp is het nooit om heen te gaan. Voor Wesley vind ik het al een hele tijd een stuk minder interessant. Hij is 3,5 dus ja.... Vind het alleen makkelijk om daar iets te kunnen vragen maar dan nog krijg je nooit echt antwoorden waar je heeeeel veel mee kan of vind het net niet goed genoeg dan ofzo

edit: 2e zin staat er nogal vaag, nee ik vind de prikjes niet leuk maar tis ook een reden om te gaan
pi_59827585

Lotte en ik komen ons hier ook melden!

Het gaat super met mijn meisje, de borstvoeding gaat hardstikke goed. Ze slaapt goed (soms iets te goed, bijna niet wakker te krijgen voor een voeding), plast en poept goed, super dus!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:45:31 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59831259
Welkom mrien en Lotte

En omdat ik zo echt de laptop uit ga zetten en echt ga slapen, doe ik het gewoon al nu: P_iglet en p_igletman hartelijk gefeliciteerd met de allereerste verjaardag van jullie lieve Pepijn Maak er een hele mooie dag van! Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:01:06 #163
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_59831555
quote:
Stiemie schreef het volgende:

p_igletman
Aangenaam! Zeg maar t_igger!

Bedankt! De verjaardag van Pepijn Komt wel goed!
Wat is dat jaar snel gegaan!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:22:50 #164
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59831885
Pepijn, gefeliciteerd!!!

En papa en mama natuurlijk ook!
pi_59832082
Pepijn gefeliciteerd met je allereerste verjaardag

paps en mams jullie ook gefeliciteerd geniet ervan morgen vandaag.
mama van 3 kids!
  woensdag 2 juli 2008 @ 08:23:34 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59833968
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:07:29 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59834370
Ik doe het lekker hier: Gefeliciteerd P-iglet en T-igger met Pepijn!

Vannacht besloot Jen dus weer om de boel onder te schijten... Wat een timing heeft dat kind. Vanmorgen heeft ze nog heerlijk breeduit bij me gelegen. Ik ben zo blij dat we een groot bed hebben. Jen ligt echt met de armen breed en ik lig dan in het midden en M. ligt helemaal tegen de verwarming. Maar Jen ligt dus heerlijk. Vanmorgen lag ze nog lekker te slapen, dus kon ik mooi even lekker wat tijd voor mezelf pakken, even heerlijk douchen, en toen was ze lekker wakker. Helemaal vrolijk. Vandaag heeft ze een korte broek en een t-shirtje aan, geen romper, het wordt zo vreselijk warm. Gister heeft ze trouwens steeds 120cc gedronken in plaats van 100. Wel beter, dan hoeft ze dat bij mij niet in te halen.
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:11:41 #168
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59834430
piglet en tigger gefeliciteerd met pepijn!!

Hier een manneke dat van elk hard geluid schrikt en vervolgens heel hard en zielig moet huilen. Zit niet echt lekker in zijn vel op het moment. En ja met een peuterzus is het nooit rustig en stil in huis.
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:16:43 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59834512
Vanaf welke leeftijd kan een kindje in de buggy. Jen zit nu wel in de buggyzit van de wandelwagen maar die doe ik helemaal plat en als ze wakker is dan mag hij 2 klikjes omhoog, dan kan ze met haar speeltjes spelen. Maar nu wel op vakantie gaan is de wandelwagen een onding. Hij neemt gewoon best veel ruimte in beslag. Dus ik zat te denken aan een buggy... Ik heb er 1 staan een mclaren, alleen die kan dus niet plat. En die vind ik ook niet geschikt. Er zijn toch ook buggy's die wel helemaal plat kunnen..?
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:30:56 #170
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59834768
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:01 schreef t_igger het volgende:

[..]

Aangenaam! Zeg maar t_igger!

Oeps da's waar ook
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:33:36 #171
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59834833
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:16 schreef Ticootje het volgende:
Vanaf welke leeftijd kan een kindje in de buggy. Jen zit nu wel in de buggyzit van de wandelwagen maar die doe ik helemaal plat en als ze wakker is dan mag hij 2 klikjes omhoog, dan kan ze met haar speeltjes spelen. Maar nu wel op vakantie gaan is de wandelwagen een onding. Hij neemt gewoon best veel ruimte in beslag. Dus ik zat te denken aan een buggy... Ik heb er 1 staan een mclaren, alleen die kan dus niet plat. En die vind ik ook niet geschikt. Er zijn toch ook buggy's die wel helemaal plat kunnen..?
Ticootje wij hebben een buggy van prenatal eigen merk en die kan helemaal plat. Ik geloof alleen dat de kwaliteit niet super is naar wat ik van anderen gehoord heb, maar wij gebruiken 'm alleen voor het brengen en halen van de kinderopvang (5 minuten lopen) omdat we 'm daar dan ingeklapt kunnen laten liggen. Er zullen vast ook nog wel andere buggy's zijn die plat kunnen. Anders even Prenatal bellen?
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2008 @ 09:37:08 #172
43556 miss_dynastie
pi_59834885
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:02 schreef Macka66 het volgende:
Als je dan om 9.00 uur onaangekondigd bij ons op de stoep staat kan het zijn dat de boel nog niet aan kant is.
Misschien een wat suffe vraag van mijn kant , maar is dat gebruikelijk, dat men zonder bericht langskomt? En kun je van tevoren aangeven dat je niet zit te wachten op zo'n bezoekje of komt men hoe dan ook?
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:51:30 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59835175
Volgens mij wordt er meestal een afspraak gemaakt hoor!
Althans 'afspraak gemaakt'... ik kreeg een brief met 'de wvk komt dan en dan om zo en zo laat'.
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:55:26 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59835247
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij wordt er meestal een afspraak gemaakt hoor!
Althans 'afspraak gemaakt'... ik kreeg een brief met 'de wvk komt dan en dan om zo en zo laat'.
Medegedeeld..
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:00:08 #175
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59835343
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Misschien een wat suffe vraag van mijn kant , maar is dat gebruikelijk, dat men zonder bericht langskomt? En kun je van tevoren aangeven dat je niet zit te wachten op zo'n bezoekje of komt men hoe dan ook?
Wij kregen keurig een telefoontje vooraf hoor om een afspraak te maken

Bij ons aan de overkant zijn de komende 2 weken 6 live concerten. Gisteravond was het Radiohead en vanavond R.E.M. Vanaf ons slaapkamerraam kijken we op redelijke afstand schuin op het festivalterrein. Ik was eerst wat huiverig omdat alle concerten tot 23 uur duren maar Linde snurkt gewoon overal doorheen
pi_59835440
T_igger, p_iglet, en pepijn.. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!
tot over een paar weekjes

Miss_dynastie, wij kregen na een paar dagen een kaartje door de bus, met een voorstel datum&tijd, en een telefoonnummer, om eventueel de afspraak te verzetten.
De wvk heeft hier wat gepraat over de bevalling, de familieachtergronden (erfelijke dingen) en even snel naar Chris gekeken. Maar niks over het huis.. Verder geen problemen daarmee. En het CB blijft adviserend. We gaan vooral voor de groei, en meestal staan we snel weer buiten. Als er iets met Chris is, dan gaan we ook wel naar een arts, maar kleine vraagjes over voeding kun je wel bij het CB stellen, en op internet zoeken, en je gezonde verstand gebruiken. Gewoon een mooie mengelmoes

ticootje, ik zou haar niet te snel in een buggy zetten, Hoorde laatst iets van 1 jaar(bj langere stukken), omdat het veel minder ondersteuning bied dan de kinderwagen. Maar de luxere buggy's met een ligstand zullen vast wel eerder kunnen.. Misschien alvast een keer oefenen? Chris zakt nog redelijk onderuit in zijn blokker-buggy

We hebben Chris nu een paar keer meegenomen op de fiets. En hij vind het nog steeds fijn. Maandag met hem naar de supermarkt geweest, daar in het winkelwagentje. Het is even wennen, maar het ging goed. En gisteren hebben papa en Chris me van de trein gehaald op de fiets. (van 1 tot 8 weg, voor 30 minuten afspraak). En Chris zat lekker bij papa voorop. Zo'n leuk gezicht
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:39:09 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59836249
En nog een keertje p_iglet en t_igger gefeliciteerd!

En welkom voor de nieuwe babies!!

Ticootje, ik zou het nog niet doen. Jennifer is pas 4 mnd, en dat is best jong om echt te moeten zitten. Heb je geen draagdoek oid, waar je haar in kan hangen?
Leuk is dat he? Je kind bij je man op de fiets. Trotse papa en zo.

Vertel ik eerst trots dat we het avondritueel flesloos doen, weigert meneer opeens al twee avonden alle avondeten. He is wel grappig en hij lacht er lief naar, houdt het mss zelfs een beetje vast, maar eten, ho maar!
Is dit weer een FAAASSEEEE????

Verder issie erg lief en mag ik nu de hele dag ongegeneerd naar zijn vetkwabbies kwijlen met het warme weer en korte rompers
(Maar nu slaapt hij, dus ik hou me in )
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:42:57 #178
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59836341
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:00 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Bij ons aan de overkant zijn de komende 2 weken 6 live concerten. Gisteravond was het Radiohead en vanavond R.E.M. Vanaf ons slaapkamerraam kijken we op redelijke afstand schuin op het festivalterrein. Ik was eerst wat huiverig omdat alle concerten tot 23 uur duren maar Linde snurkt gewoon overal doorheen
ff, offtopic, is dat bij de westergas fabriek? zoja doe ik wel zwaaien, ga naar concert van mika. officeel vanuit het rode kruis als ehv'er, maar dat mag de pret niet drukken
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2008 @ 10:43:00 #179
43556 miss_dynastie
pi_59836344
Hmmm, er zit dus blijkbaar verschil in, dat scheelt nog iets. Nou maar hopen dat ik tegen die tijd iets meegaander ben, want een kaartje met: 'zo laat komen we' zou bij mij wel als een rode lap op een stier werken
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:47:13 #180
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59836449
Davinia Linde had vanmorgen een korte broek aan naar de opvang en daar heeft ze ook van die lekkere babyspekbeentjes in

Was zo zielig. Er was bij het kdv een nieuw jongetje van ongeveer 1 jaar oud dat kwam wennen maar hij moest steeds zo huilen. Zooo zielig. Ben blij dat Linde weinig van het wennen merkte omdat ze nog wat jonger was anders had ik haar vast meteen weer mee naar huis genomen.

Als Linde een enkele keer geen avondeten wil, krijgt ze van ons gewoon een fles. Ik heb geen zin om me druk te maken en er straks een machtsstrijd van te maken. Normaal eet ze goed en veel dus het zal allemaal wel goed komen denk ik dan maar. Ik zorg er wel voor dat ze dan 's avonds niet iets zoals een koekje ofzo krijgt, maar iets gezonders zoals fruit mag ze van mij dan nog wel hebben. Heeft ze toch weer wat vitamientjes binnen.
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:50:11 #181
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59836515
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:42 schreef hestria het volgende:

[..]

ff, offtopic, is dat bij de westergas fabriek? zoja doe ik wel zwaaien, ga naar concert van mika. officeel vanuit het rode kruis als ehv'er, maar dat mag de pret niet drukken
Ja ik woon tegenover de Westergasfabriek . In die grote rode flat zeg maar. Leuk hoor zo'n concert bijwonen als ehv'er
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:55:13 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59836622
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:47 schreef Stiemie het volgende:
Davinia Linde had vanmorgen een korte broek aan naar de opvang en daar heeft ze ook van die lekkere babyspekbeentjes in

Was zo zielig. Er was bij het kdv een nieuw jongetje van ongeveer 1 jaar oud dat kwam wennen maar hij moest steeds zo huilen. Zooo zielig. Ben blij dat Linde weinig van het wennen merkte omdat ze nog wat jonger was anders had ik haar vast meteen weer mee naar huis genomen.

Als Linde een enkele keer geen avondeten wil, krijgt ze van ons gewoon een fles. Ik heb geen zin om me druk te maken en er straks een machtsstrijd van te maken. Normaal eet ze goed en veel dus het zal allemaal wel goed komen denk ik dan maar. Ik zorg er wel voor dat ze dan 's avonds niet iets zoals een koekje ofzo krijgt, maar iets gezonders zoals fruit mag ze van mij dan nog wel hebben. Heeft ze toch weer wat vitamientjes binnen.
Ja, idd, ik ben echt blij dat hij vanaf heeljong op het kdv zit. Het is een soort tweede thuis voor hem geworden.

We hebben idd een fles gegeven, als hij niet wil, dan niet. maar ik had van die fles afgewild. Nou ja, komt wel goed.
pi_59837237
ticootje wij hebben een maxi cosi birdi en die kan plat.
weet je ik vind het best raar ze zeggen altijd zolang een kind niet in een buggy doen maar ik heb bijv. een duo kinderwagen en de jongste ligt daar gewoon in. ik kan daar echt geen wandelwagenbak in leggen. dus een beetje raar. doe wat je gevoel zegt ticootje.

linde spekbeentje jummie. haha hier hebben we er ook twee met spekbeentjes.

miss_dynastie hier kreeg ik een telefoontje 2 dagen van te voren en bij de eerste de avond van te voren.
nou ik had ook bijna mijn voordeur open gedaan de wvk eruit gesmeten. grrrr ik hou niet van dat bemoei hoe wij(manlief) de tuin moeten maken.
mama van 3 kids!
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:40:37 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59837724
Misschien even naar de prenatal.. even kijken. Afwegen.. Draagdoek heb ik wel, maar met 40 graden lijkt me dat voor Jen geen pretje voor een paar uur...
Ik ben nog vreselijk aan het twijfelen... Hier ook best tegenstrijdig, de ene zegt kan, de ander zegt niet doen. Jen kan heel goed zitten, maar voor langere tijd lijkt me dat gewoon geen goed plan, ze is pas 5 maanden. Maar als de buggy goed plat kan, dan zou het dus wel kunnen... Verder is het maar voor 3 weekjes en zal Jen ook niet elke dag voor een paar uur in de buggy toeven...

Ik ben echt nog aan het denken, want ook kan Jen niet de hele dag op schoot... De wipper is ook zo'n onhandig ding om mee te nemen... Boxkleed kan wel mee, maar dan ligt ze helemaal plat (EN dan wil mevrouw niet). Misschien koop ik wel een wipper daar.. hoe duur zijn die dingen?
pi_59838257
P_iglet en t_igger gefeliciteerd!

Wij zij gister voor t eerst naar buiten geweest zo leuk!
pi_59839179
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:22 schreef Popples het volgende:
weet je ik vind het best raar ze zeggen altijd zolang een kind niet in een buggy doen maar ik heb bijv. een duo kinderwagen en de jongste ligt daar gewoon in. ik kan daar echt geen wandelwagenbak in leggen.
vaak kun je er toch wel een zogeheten 'babynestje' bij kopen dat je erin/op kunt bevestigen?
pi_59839361
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 12:38 schreef bixister het volgende:

[..]

vaak kun je er toch wel een zogeheten 'babynestje' bij kopen dat je erin/op kunt bevestigen?

ja bij die van mij niet. maar ik had een losse onderstel met een wandelwagenbak maar als ik met 2 kids moet wandelen ja dan is de duo wel handig maar in zo een nestje kan die van mij al lang niet meer in.
maar een nestje stelt ook niet veel voor hoor, ik leg er gewoon een deken in. zovaak ga ik toch niet weg.

ticootje wippers kun je zoduur maken zoals je zelf wilt.
misschien een bumbo stoeltje iets voor jullie?
mama van 3 kids!
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:55:44 #188
14746 k_i_m
pi_59839547
Oja, die zijn leuk! Vanaf wanneer mag dat??
In my life
Why do I smile
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:21:51 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59840212
Ziet er leuk uit... vanaf 3 maanden kim.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:23:36 #190
14746 k_i_m
pi_59840268
Maar is dat ook verstandig? Ik zie nogal tegenstrijdige verhalen op internet .
In my life
Why do I smile
pi_59840390
kim ik heb er toevallig een gekocht van het weekend op een markt maar ik ga hem pas denk ik vanaf 6 maanden gebruiken.
mama van 3 kids!
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:33:47 #192
94046 PM-girl
pi_59840595
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Hmmm, er zit dus blijkbaar verschil in, dat scheelt nog iets. Nou maar hopen dat ik tegen die tijd iets meegaander ben, want een kaartje met: 'zo laat komen we' zou bij mij wel als een rode lap op een stier werken
Wat lees ik hier nou?
*
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:12:27 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59841616
Ja, ik denk zoiets pas kan als ze goed kunnen zitten, dus netjes met de rug recht... Per baby verschillend. Voor staan is er een leeftijd tussen de 7 en 17 maanden...
pi_59842074
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:00 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Dan werk ik heeeel dicht bij jou in de buurt
pi_59842487
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou, nadat ik van mijn 2e bevallen was ben ik compleet afgekickt van het consultatiebureau.
De onzinnigheden, het langdradige en alles kon ik wel negeren,
maar een kaartje waarop pinnig stond geschreven dat ze die ochtend langs was geweest en wij niet thuis waren geweest en zij nog meer punten in haar agenda had staan.."

(en dat terwijl ze niet eens een afspraak had gemaakt en zelfs zichzelf niet had uitgenodigd via een kaartje zoals hierboven iemand aangaf).

Nou mevrouw... u komt maar helemaal niet op huis bezoek.
Ik kom wel op het bureau zelf.
Nou en dat mocht dus niet.
het eerste gesprek was altijd bij de mensen thuis.
En als ik haar niet eerst thuis ontving voor de inschrijving kreeg mijn kindje de inentingen niet, want dat kon dan nog niet. De inschrijving was dan namelijk nog niet compleet.
en op het bureau kon het inschrijvings gesprek niet, want daar hadden ze geen tijd voor. De tijd op het bureau planden ze alleen maar voor consulten, niet voor de inschrijving.

woensdag 2 juli 2008 @ 14:52:48 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59842614
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:33 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Wat lees ik hier nou?
Ik ben blij dat jij het zegt PM, ik loop me ook al de hele ochtend af te vragen of er een dubbele boodschap in zit.
Miss_D! Vertel eens!
pi_59842662
Rimpelhond, hoe doen jullie het dan met de inentingen? Bij de huisarts? of niet?

Hier een lief slaapkopje. Heb hem vanochtend gepureerde peer+banaan+water laten drinken uit een beker. Even wat extra water binnen voor de warme dag. En hij bleef daarna heel lief bij me zitten. Normaal is hij helemaal niet stil te houden.. Wel even een lief momentje
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:54:51 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59842677
Ik heb Sasha net een korstje brood gegeven. Hij vond het heerlijk! Lekker soppen!
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:55:40 #199
94046 PM-girl
pi_59842695
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij het zegt PM, ik loop me ook al de hele ochtend af te vragen of er een dubbele boodschap in zit.
Miss_D! Vertel eens!
gmta

Overigens werd hier het intakegesprek thuis keurig per telefoon overlegd, geloof ik. Zo hoort het ook. Ik vind het trouwens wel heel goed dat ze dat thuis doen!
*
  woensdag 2 juli 2008 @ 14:59:14 #200
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59842769
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:31 schreef snoopy het volgende:

[..]

Dan werk ik heeeel dicht bij jou in de buurt
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar waar jij werkt...
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:21:40 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59843299
Ik werd net om 1 uur gebeld door M. dat hij in de stad liep om een pasfoto te laten maken. Om 3 uur belde hij weer dat hij net thuis was en dat het gelukt was. Hij moest eerst wachten tot ze wakker was, en daarna wachten op nog een paar kindjes... En uiteindelijk was hij dan aan de beurt, ging ze huilen. Ik snap niet welke bureau-ambtenaar het heeft verzonnen dat een kind dat wordt bijgeschreven ook een pasfoto moet hebben. Over een jaar lijkt ze toch niet meer op de pasfoto...
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:36:40 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59843616
Hier kreeg ik een briefje thuis of het schikte als ze op die datum om zo laat langs zouden komen voor de intake (een week later ofzo).
Gewoon ruim van te voren en mogelijkheid om contact op te nemen om andere afspraak te maken als het niet uit zou komen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 2 juli 2008 @ 17:06:50 #203
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59845741
hier was ik voor de intake zelf al naar het consultatie bureau geweest, daar heb ik met de wijk een afspraak gemaakt, geen problemen of wat.

bij michelle werd ik netjes gebeld voor een afspraak.
  † In Memoriam † woensdag 2 juli 2008 @ 18:23:05 #204
43556 miss_dynastie
pi_59847258
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Miss_D! Vertel eens!
Oh, nee, sorry, niks aan de hand hier, ik zat alleen met verbazing te lezen en me te bedenken dat zoiets me vast mijn eerste aantekening in het EKD oplevert Als ik iets te vertellen heb zal ik het minder geheimzinnig doen hoor, maar voorlopig is er echt nog geen sprake van
pi_59847399
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Rimpelhond, hoe doen jullie het dan met de inentingen? Bij de huisarts? of niet?
Huisarts ja.

Met een goede uitleg en als je ze zelf betaald gaan ze akkoord.
pi_59849485
Nou, hier is Yara ein-de-lijk van haar rug naar haar buik gerold. Nog net voor de 6 maanden
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:23:31 #207
94046 PM-girl
pi_59851208
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh, nee, sorry, niks aan de hand hier, ik zat alleen met verbazing te lezen en me te bedenken dat zoiets me vast mijn eerste aantekening in het EKD oplevert Als ik iets te vertellen heb zal ik het minder geheimzinnig doen hoor, maar voorlopig is er echt nog geen sprake van
Ok, dan was het gewoon het zinnetje wat bij BE en mij de verkeerde interpretatie opleverde!
*
pi_59851347
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:10 schreef TearSong het volgende:
Nou, hier is Yara ein-de-lijk van haar rug naar haar buik gerold. Nog net voor de 6 maanden
Ik ben benieuwd of mijn ventje dat ook nog gaat redden voor het half jaar.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:35:19 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59851580
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 18:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik moet toch eens wat minder tussen de regels door lezen dan.
  donderdag 3 juli 2008 @ 00:06:10 #210
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59855434
Hier kwamen ze ook keurig op afspraak langs. Wel zo fijn, aangezien ik eigenlijk helemaal niet zo vaak thuis ben
Saartje
  donderdag 3 juli 2008 @ 07:58:45 #211
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59857879
Hoe zit dat eigenlijk met het bijschrijven op het paspoort ?

Pasfoto maken, naar gemeente. Klaar ?
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:06:47 #212
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59857925
GI, als allebei de ouders meegaan en hun paspoort meehebben is dat het inderdaad.
Gaat bijv. alleen de moeder mee omdat het kind in haar paspoort zal worden bijgeschreven dan moet de vader een kopie van zijn paspoort en een verklaring meegeven. Vader moet natuurlijk wel akkoord gaan namelijk
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:18:39 #213
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59858009
Dan gaan we lekker met zijn drietjes die kant op. Hetgeen je zegt werkt ook andersom gok ik ? Dat de moeder toestemming moet geven ?
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:23:27 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59858045
En Yade moet mee he! Anders doen ze het niet!

Ja, dat van die verklaring...
Ik bellen, idd vragen pasfoto en kind mee? Ja, pasfoto, kind mee, dat is het.
Kom ik daar: 'heeft u een verklaring van uw echtgenoot?'
Die verklaring ligt er nu, vrijdag maar weer heen.

En ja, dat werkt andersom ook. Maar als jullie met z'n drietjes gaan hoeft die verklaring niet, die kan ze ter plekke geven. Gaat 1 van de 2 niet mee, moet je naast de verklaring ook het legitimatiebewijs van die persoon meenemen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:27:01 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59858073
Ons lieve gekke kind vond gisteren de yoghurt (voor de eerste keer) lekkerder dan bloemkool met aardappel.
pi_59858107
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 07:58 schreef GI het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met het bijschrijven op het paspoort ?

Pasfoto maken, naar gemeente. Klaar ?
ga je nu al op vakantie GI?
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:32:20 #217
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59858115
Kind mee is inderdaad ook wel handig, maar ik ging er van uit dat Sil nog zo vergroeid is met Yade dat ze d'r nog overal; mee naartoe neemt altijd.

Sasha aan de yoghurt
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:32:43 #218
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59858121
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 08:31 schreef tinny het volgende:

[..]

ga je nu al op vakantie GI?
We hebben twee/drie weekjes geplan staan begin volgende maand. Het staat nog niet helemaal vast hoor, het hangt er vanaf of Yade 'handelbaar' is in de periode ervoor
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:32:55 #219
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59858125
Nog een handige tip: mocht je naar de VS willen gaan, dan moet je kindje een eigen paspoort hebben. Ben je dat binnen een paar jaar van plan van plan dan kan je dus beter niet eerst bij laten schrijven i.v.m. dubbele kosten.
pi_59858523
oja, bijschrijven op paspoort.. Ook maar eens doen binnenkort. Duitsland ligt om de hoek, en daar zijn lekker goedkope dierentuinen

We hebben hier een kruiper!! Het wordt nog afgewisseld met buikschuiven. Maar steeds vaker gaat hij stukjes in kruip. Weer een stapje groter.
En ik heb een wit streepje gespot achter een laagje tandvlees. Eindelijk een voortand op komst.. Alleen jammer van het gedoe erom heen
pi_59858705
hoi, ik kom hier eigenlijk nooit meer, dus jullie mogen ons meiske wel uit de lijst halen. ik vind het wel leuk om Sophie haar leeftijdgenootjes af en toe te volgen, dus ik kom af en toe gluren als dat mag.
Met Sophie gaat het super! Erg vrolijk en tevreden, 7 tanden, ondeugend en driftig. Een heerlijk grietje! We zijn bijna klaar met de helmtherapie (las laatst dat er nog een ventje een helmpje krijgt, voor meer info, pm me maar) Sophie wordt, als alles goed mag blijven gaan, in maart grote zus. we weten net dat we nog een wondertje verwachten.
nou, groetjes Daphne en Sophie
pi_59859037
Hoi gwen, dat is lang geleden.. Gefeliteerd met je zwangerschap
En fijn dat alles ook goed gaat met sophie! Begint zo ook al steeds meer een dreumusje te lijken?
pi_59859303
dankjewel! ja, is echt lang geleden, vind het wel jammer, maar het lukte gewoon even niet om alles bij te houden. Sophie is echt een dreumusje, al zie ik haar nog niet echt staan. Ze kruipt ook niet, teigeren gaat sneller. en een gruwelijk eigen willetje. Zeg trouwens maar gerust eigen WIL.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:22:25 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_59862939
Ik heb nauwelijks niet bij kunnen lezen, maar heb wel even het updatetopic bekeken, maar de verbinding is hier zo retetraag dat het me niet gaat lukken om alle berichtjes te lezen. Bij deze dus alle nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie kindjes en ik spreek jullie snel hier als we weer terug zijn.

Ik las dat het met Stijn al beter ging, maar met Sjak nog niet, ik weet nog niet wat er aan de hand is, maar in ieder geval veel sterkte!

Sil, ik ben benieuwd hoe met je dochter gaat! Nog steeds fulltime borstvoeding?

Voor de rest: BE, dank je voor je berichtje Lief Webkim, ik heb mijn mailadres doorgemaild

Ruben heeft zijn rechtertrommelvlies gescheurd, middenoorontsteking, nu eindelijk de antibiotica. Fijn dat huisartsen goed luisteren Ikzelf ook nog een uitstapje gemaakt naar de huisarts en ik ben nu eindelijk aan de beterende hand. Kortom, buitenlucht doet ons goed. Nu maar hopen dat het weer een beetje lekker blijft. Ruben gedraagt zich keurig op de camping, we krijgen telkens complimentjes dat het zo'n leuk joch is en dat hij zo stil is. Hij maakt verschrikkelijke groeispurtjes en hij begint echt een heel ventje te worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:14:05 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59864077
Troel, he wat naar van Ruben... oorpijn is zo vervelend. Wat goed dat het zo goed gaat op de camping! Lekker weer daar? Geniet er van!
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:41:53 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59864835
Gwennert! Gefeliciteerd!

Troel, wat naar van Ruben zijn oortjes. Fijn te horen dat jullie beide wel aan de beterende hand zijn.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:02:03 #227
54772 Silmarwen
pi_59865488
Troel, das balen!

Yade heeft iets nieuws en ik noem het "Wat nou slapen. " Ze vertikt het gewoon, ik mag blij zijn als ze per dag 12 uur slaapt. Ze is gewoon van ;s ochtends 7 uur tot nou... een uurtje of 14:00 soms later wakker, wakkerig, aan het huilen of eten. Ze slaapt met een beetje mazzel in die hele periode zo'n anderhalf uur. En ik gebruik het regelmaat trucje al, werkt niet. Ze slaapt eventjes, wordt wakker, begint te miepen, te huilen, te krijsen en ik laat haar even liggen maar ze stopt gewoon niet totdat ze de fles krijgt. Dan drinkt ze iets van 40 cc en blijft ze wakker tot ze weer boos is, weer zo'n lullig beetje drinkt et cetera. En bij je liggen enzo.... tsja, wordt ze ook niet echt slaperig van.

Nou goed, ik ga haar maar weer troosten. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel 4 a 5 uur achter elkaar.
'
Oh en ze krijgt ongeverr 50/50 borstvoeding/kunstvoeding en dat gaat prima.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:17:02 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59865918
Sil, drinkt ze inmiddels uit de borst, of doe je nog steeds kolven?
pi_59866004
Troel, wat naar van Ruben's trommelvlies. Gelukkig is hij wel gezellig op de camping!

Sil, is Yade niet ongeveer 6 weken? Dan zou het kunnen dat ze een regeldag heeft. Dan drinken ze veel vaker. Schijnt ook bij FV wel voor te komen. Dat zou niet zo lang moeten duren.. Of een sprongetje? Dan kunnen ze ook zo onrustig zijn.

Chris heeft net gezellig bij mij op de bank een stuk komkommer gerapleyed.. Ik was de komkommer aan het eten, en hij kwam echt met puppieoogjes bij me. Nou dan geef je toch een stuk komkommer op
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:26:24 #230
54772 Silmarwen
pi_59866194
Ik kolf nog steeds.

Yade is nu 6 weken inderdaad. Ze drinkt bijna altijd van die kleine beetjes maar dan maar 3 uur achter elkaar, ze doet het nu al dagen uren en uren achter elkaar. Ze slaapt al ruim een week amper 12 uur op een dag, alleen is het gemiep van 's avonds, toen ik het met Knut kon delen, verplaatst naar 's ochtends.

Sprongetjes weet ik niet maar ze is 2 dagen "normaal" geweest en nu dus weer huilen, huilen, zeuren, huilen en ga zo maar door. Regeldagen heeft ze wel eerder gehad maar dan slaapt ze tenminste.

Misschien dat het weer/nog een sprongetje is, maar ik word er gek van. Draagdoek heeft ze trouwens een hekel aan. Ze slaapt nu net, maar ik durf niet te zeggen voor hoelang. Ik leg haar dan op haar buik neer, wacht 15 minuten en als ze dan nog slaapt draai ik haar om. *zucht* Ik ben moe heb niet eens tijd gehad om te eten.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:29:02 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59866266
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:26 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kolf nog steeds.

Yade is nu 6 weken inderdaad. Ze drinkt bijna altijd van die kleine beetjes maar dan maar 3 uur achter elkaar, ze doet het nu al dagen uren en uren achter elkaar. Ze slaapt al ruim een week amper 12 uur op een dag, alleen is het gemiep van 's avonds, toen ik het met Knut kon delen, verplaatst naar 's ochtends.

Sprongetjes weet ik niet maar ze is 2 dagen "normaal" geweest en nu dus weer huilen, huilen, zeuren, huilen en ga zo maar door. Regeldagen heeft ze wel eerder gehad maar dan slaapt ze tenminste.

Misschien dat het weer/nog een sprongetje is, maar ik word er gek van. Draagdoek heeft ze trouwens een hekel aan. Ze slaapt nu net, maar ik durf niet te zeggen voor hoelang. Ik leg haar dan op haar buik neer, wacht 15 minuten en als ze dan nog slaapt draai ik haar om. *zucht* Ik ben moe heb niet eens tijd gehad om te eten.
eten is ook overrated Zodra Knut thuis is, gewoon Yade overhandigen dan kun jij douchen en eten.. Zo deed ik dat (nee, Jen niet aan knut geven, maar aan mijn eigen manlief)
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:32:06 #232
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59866343
Ik heb de avonddienst en op vrijdag en zaterdag ook de nachtdienst . Het 'nare' is alleen dat ze s'avonds vaak zo moe is dat ze dan wel slaapt. De druk ligt daarom vooral bij Sil en ik kan heel weinig doen om te helpen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:33:54 #233
54772 Silmarwen
pi_59866381
Dat is ook het eerste wat ik doe. Yade aan Knut geven. Vanavond ga ik eindelijk eens in bad, maskertje op, boek mee en niets doen. Oordoppen in misschien.

Ze heeft gisteren trouwens voor het eerst echt gelachen. Grote smile en "hehehe" was echt zo enorm cute.
pi_59866542
Troel, wat naar van Ruben zn trommelvlies. Beterschap! En geniet ervan daar op de camping!
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:40:50 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59866547
Sil, het komt echt wel goed hoor.... met 6 weken hebben ze gewoon echt nog geen ritme, dat kwam bij Jen ook pas later.

Wil Yade ook niet met jou slapen? Jen lag met 6 weken nog vaak op mij te slapen.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:44:33 #236
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_59866643
Yade valt graag op je in slaap. Maar dat duurt dan niet zo heel erg lang. Het engeltje schrikt dan van een ademhaling en gaat liggen wurmen zodat ze langzaam op der zij draait of naar beneded zakt waardoor der hoofd weer in een rare hoek komt. Gevolge verleggen en weer wakker.

Ze zal wel bij mijn de borst in slaap vallen terwijl Sil in bad zit vanavond/vanmiddag.
pi_59866668
Sil, ik kan me van die periode ook nog herinneren, dat Chris vaak op zijn buik, op onze buik sliep. We hadden die momenten wel vooral 'smiddags en 's avonds. Maar tegen ons aan vond hij de rust wel..
Ach, het is een fase
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:52:18 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59866870
Ik vond het heerlijk hoor. Rond een uur of 2 gingen we ons samen settelen op de bank. Dan sliepen we samen tot papa thuis was. Heerlijk.
Nu slaapt Jen absoluut niet meer op mij... Maar wel naast me. Als ze echt niet wilt slapen en ik ben al 3 of 4 keer een speen gaan geven dan geef ik de strijd op en ga ik ernaast liggen, dan slaapt ze binnen 5 minuten. Ach en dan verwen ik haar maar. De eerste 2 jaar ligt ze toch bij ons op de kamer. Ik neem aan dat ze op een gegeven moment toch door gaat slapen en dat ze overdag nog maar een middagdutje nodig heeft... (En mama wil anders ook wel middagdutten)
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:37:27 #239
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59869498
Troel beterschap voor Ruben en voor jou Naar hoor zo'n oorontsteking bij zo'n ukkie.

Vanmorgen naar het cb geweest en ik schrijf hier dus nooit meer dat ik nooit hoef te wachten, want ik zat nu meteen 25 minuten in de wachtkamer Maar alles wat goed met Linde. Ze is nu 71 cm en 9100 gram. En helaas weer 2 prikken gehad waardoor ze inmiddels erge pijn in haar beentjes heeft Ik moest van het cb goed in de gaten houden dat ik er rekening mee houd dat ze pas net 11 maanden is geweest omdat ze in sommige dingen al anderhalf lijkt, wil dat niet zeggen dat ze meteen alles al snapt (Ik vertelde dat ze soms net doet of ze iets wil geven en dat ze eht dan op het allerlaatste moment terugpakt en er dan zelf erg om moet lachen en dat ze al de stukjes uit haar houten pinnetjespuzzel kan pakken, netjes aan het knopje enzo, lijkt me nou niet heel schokkend allemaal). Ik vind het zelf dus nogal meevallen, maar het zal dan wel. In ieder geval waren ze dus erg tevreden

En ik heb dus naar aanleiding van de discussie in het dreumestopic (waar ik eigenlijk nog niet mag komen )
een pak geitenmelk gehaald om mee te beginnen in plaats van de nutrilon. Ik zelf van gewone melk en wilde ook heel enthousiast een slokje nemen omdat ik dacht dat dit heel anders zou smaken, maar helaas
pi_59869992
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:37 schreef Stiemie het volgende:

Vanmorgen naar het cb geweest en ik schrijf hier dus nooit meer dat ik nooit hoef te wachten, want ik zat nu meteen 25 minuten in de wachtkamer
Goh, jij ook al... ik heb dus ook een tijd moeten wachten, anders eigenlijk nooit... .
Maar goed, kleine was in anderhalve maand 452 gram gegroeid en 2 cm . Volgt netjes het lijntje en ze kletst me de oren van het hoofd op het moment... .
Toen ik haar aankleedde lag ze te sjansen met een jongetje 2 matjes verderop. En toen kwam er ook nog even een peuter van me binnenlopen die me aankeek van:"Jij hoort hier helemaal niet.."
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:11:06 #241
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59870230
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:37 schreef Stiemie het volgende:
dat ze al de stukjes uit haar houten pinnetjespuzzel kan pakken, netjes aan het knopje enzo
Grappig! Die fijne motoriek werd van de week namelijk bij Ethan getest en toen hij het pluisje en stukje puzzel gewoon in 1 keer oppakte was dat ook bijzonder voorlijk en knap.. mja, waarom test je het dan, vraag ik me af

Wat is Linde's hoofdomtrek trouwens? Ethan heeft volgens mij nl. een redelijk groot hoofd (alhoewel het niet echt gegroeid was na de vorige keer (48cm))
Red de zeehond!
pi_59870390
Jelly, Chris had met de 9 maanden afspraak een hoofdomtrek van 48,2 cm.. Ook redelijk aan de maat (net zoals zij lengte en gewicht rond de +1/+1,5 lijn)
Ben nieuwsgierig wat ze hier over 2 weken gaan testen. Wel jammer dat Chris dan ook weer prikjes krijgt. Misschien maar eens oefenen met de fijne motoriek
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:30:36 #243
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59870551
Ik bedenk me nu dat de hoofdomtrek van Linde helemaal niet gemeten is Geen idee dus Jelly

Testje met een pluisje en een puzzel? Ik had de puzzel toevallig meegenomen uit de wachtkamer omdat ze daar net mee aan het spelen was, maar er was geen testje hoor.

Toen Linde trouwens eerst het plaatjesboekje, toen een puzzelstukje en vervolgens haar broek vanaf tafel op de gron gooide, schreef de cb-verpleegster in het dossier "Beetje gooierig " Mijn kind heeft meteen een aantekening O ja ze schreef ook nog "is erg makkelijk". Daar was ik dan wel weer een beetje trots op
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:40:13 #244
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59870686
Vergeleken met Chris is volgens mij elke baby ieniemienie Ik ben benieuwd of hij zo blijft doorgroeien DF!

Ethan zit qua gewicht en lengte steeds precies tussen +0.5/+1, maar de hoofdomtrek staat niet als grafiek in het groeiboekje
Red de zeehond!
pi_59870887
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:58 schreef Nijna het volgende:

[..]

Goh, jij ook al... ik heb dus ook een tijd moeten wachten, anders eigenlijk nooit... .
Maar goed, kleine was in anderhalve maand 452 gram gegroeid en 2 cm . Volgt netjes het lijntje en ze kletst me de oren van het hoofd op het moment... .
Toen ik haar aankleedde lag ze te sjansen met een jongetje 2 matjes verderop. En toen kwam er ook nog even een peuter van me binnenlopen die me aankeek van:"Jij hoort hier helemaal niet.."
dat gezicht had ik willen zien, zo kwam ik ook kinderen tegen die me zo aankeken als ik in de stad liep. die kinderen denken dan van maar jij woont toch op de psz.

troel wat naar van rubens oortjes.

dames wat fijn dat ze goed gegroeid zijn.
mama van 3 kids!
pi_59871866
DF, wat een bolle kop heeft Chris, Mirte had vandaag iets van 43,6 geloof ik uit mn hoofd. Maar is ook qua lengte en gewicht op de -1.

Popples, ze denken inderdaad dat je op de psz woont ofzo. Er staat geen bed, er is geen trap naar boven, maar ze denken werkelijk dat je daar woont . Erg grappig. Ze keek ongeveer zo:
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:28:49 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59872601
Troel, wat vervelend van Rubens oor! Hopelijk helpt de AB snel! Hoe komt hij er eigenlijk aan?

Nijna, geestig dat het kindje je herkende op het CB
Stiemie, tja, dan moet je maar niet zeggen dat je nooit hoeft te wachten, he Murphy's law en zo
Chris ook kruipen! Helemaal leuk!
Gwennert, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Sil, nu ben ik los, hoor! Eerst was het full-time kolven, toen was er een LK gekomen en ging je weer volledig aanleggen, en nu is het weer kolven met kv aanvullend? Hopelijk komt er snel wat rust in jullie ritme en slaapt Yade goed door!

Hier zitten we met een sprong, en tand nummer 5, toch wel. Gister stond Eli tegen de stokke geleund, stokke schuift wat weg, en eli zet er twee stappen achteraan!
En hij probeert en beetje los te staan, en is algeheel hangerig en mieperig (en compleet bestoken door muggen, arm ding ), dus ik hoop dat hij volgende wek langs randen van tafels stapt.
Anders hebben we geen reden voor het slechte humeur...
pi_59873934
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:50 schreef Nijna het volgende:
DF, wat een bolle kop heeft Chris, Mirte had vandaag iets van 43,6 geloof ik uit mn hoofd. Maar is ook qua lengte en gewicht op de -1.
Tsja, En dat vanaf het begin.. Geen wonder dat ik een totaalruptuur had

Jelly, volgens mij zijn er in dit topic nog wel een paar jongere kindjes die ook goed groeien
Gelukkig begon Chris zijn gewicht bij 10 maand al iets meer richting de +1 lijn te lopen. En ik was zelf ook altijd een van de grootsten, tot ik in de puberteit kwam. Toen ging ik snel naar het gemiddelde lijntje. Dus verbaas me er niet over. Vriendlief zat altijd onder de onderste lijntjes.. Dus een 2e kindje zou opeen een heel ander groeipatroon kunnen krijgen

Stiemie, hier ook een gooiertje. En een lol dat hij heeft. Maar hij staat al als temperamentvol in het CB-dossier. Bij de intake (2 weken) liet hij heel duidelijk horen dat hij honger had

Ik gebruik dit om de groeicurve bij te houden. DIe in het boekje van het CB zijn niet zo nauwkeurig..
pi_59875367
Handig DF, ik heb em ook even ingevuld, is inderdaad beter te zien dan die in het boekje. Al staat ie hier een beetje in elkaar gedeukt om die 3 grafiekjes in een keer op het scherm te krijgen, kan je daar nog iets aan veranderen met je instellingen ofzo? Of zou het komen omdat we breedbeeld hebben?
pi_59876166
Nijna, als je in de map Koolwaaij kijkt (hier onder "C: program files: koolwaaij") dan zie je een map staan (waarschijnlijk "my"). Daarin staan de gemaakte curves ook opgeslagen. Die kun je gewoon openen als een plaatje. En dan dus vergroten.. (en anders even de grafiek maken, dan krijg ik een melding met waar de grafiek is opgeslagen)
pi_59876319
Ok ga ik morgen ff uitzoeken, ik ga naar bed. Mn kop zit vol snot .
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:27:18 #252
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59876553
Handig programmaatje DF, thx!

(En Ethan zat dus op de +2 lijn vwb hoofdomtrek, maar is nu geslonken naar 'maar' +1 )
Red de zeehond!
pi_59876791
hihi grappig, die hoofdomtrek curve had ik nog nooit bekeken.
Is pepijn nog ergens groot mee
lengte op -2,5 en gewicht op -2, maar hoofdomtrek op +1
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:52:45 #254
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_59877130
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:38 schreef p_iglet het volgende:
lengte op -2,5 en gewicht op -2, maar hoofdomtrek op +1
Nog een wonder dat hij niet omvalt dan (geen foto's van Pepijns verjaardag trouwens?)
Red de zeehond!
pi_59877259
hihi, misschien issie daarom wel zo onstabiel en wil het los staan en lopen tot zijn grote ergernis nog niet lukken.
er staan 2 foto's in het (vorige) dreumestopic... zijn grote verjaardagsfeest is komende zaterdag en zondag pas.
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:58:50 #256
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59877285
hier is vanmiddag de fysio weer langsgeweest en ze was dik tevreden, zijn blokkade's zijn helemaal weg, en hij ligt bijna niet meer in de bananenvorm, en als hij zo ligt gaat hij zelf goed liggen. dus hoef een heleboel oefeningen niet meer te doen!!
Wel een oefening "voor gevorderden" gekregen zoals zij dat noemt, dennis moet op zijn buik liggen en dan moet ik hem op 1 kant laten steunen terwijl hij met zijn andere hand een speeltje van hoog moet pakken, zodat hij dus zijn hoofd en arm moet draaien om het speeltje te pakken.
heb over 2 weken nog een afspraak en dan 5 augustus pas weer, en daarna waarschijnlijk nog maar 1x per maand een controle afspraak.

Verder had ik afgelopen keer aan de wijkverpleegkundige gevraagt over een bobbel bij zijn onderste rib, waarop de wijk zei van dat dat normaal was , nu aan de fysio gevraagt want vertrouwde het antwoord niet(ze keek er niet eens naar, de wijk dan hé) en de fysio vind dat ik het woensdag als ik toch bij de kinderarts ben maar even moet laten nakijken, dat hoort namelijk helemaal niet, maar het kan geen kwaad zei ze(zij heeft hem dus wel helemaal nagekeken).
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:08:47 #257
14746 k_i_m
pi_59877560
k_i_m naar de Etos. Oh, nu ik er toch ben kan ik gelijk wel preventief een doosje zetpillen halen voor het kind! Meisje achter de balie vroeg nog hoe oud ze was, okee, drie maanden. Ja, die hebben we wel. We hebben ook kauwtabletten. Eh, ja. Goed idee, voor een kind van drie maanden zonder tanden. Zetpillen graag!

Pak ik net het tasje met zooi uit, zie ik een doosje "Met sinaasappelsmaak". Ik wist niet dat je tegenwoordig sinaasappelsmaak met je reet kan proeven . Sjongejonge .
In my life
Why do I smile
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:13:36 #258
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59877683
Lekker slim
Saartje
  donderdag 3 juli 2008 @ 23:16:46 #259
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59877758
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:08 schreef k_i_m het volgende:
Pak ik net het tasje met zooi uit, zie ik een doosje "Met sinaasappelsmaak". Ik wist niet dat je tegenwoordig sinaasappelsmaak met je reet kan proeven . Sjongejonge .
pi_59880997
quote:
k_i_m naar de Etos. Oh, nu ik er toch ben kan ik gelijk wel preventief een doosje zetpillen halen voor het kind! Meisje achter de balie vroeg nog hoe oud ze was, okee, drie maanden. Ja, die hebben we wel. We hebben ook kauwtabletten. Eh, ja. Goed idee, voor een kind van drie maanden zonder tanden. Zetpillen graag!

Maar tis wel iirrtant zeg zo'n eigenwijs mens achter de balie!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 08:36:56 #261
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59881603
Handig programma'tje DF ons meisje zit op -2,5 -2 -2,5 maar ja in ontwikkeling +3 maanden dus maak me geen zorgen
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 4 juli 2008 @ 09:41:06 #262
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59882346
Pepijn heeft in ieder geval een groot dreumus hoofdje! Zal wel een slim kind worden

sinaasappels in je bips, hoe komt ze erbij.

Hestria, fijn dat het met dennis beter gaat.. En zo snel ook!

Hier is tandje nr 5 (bijna) door Gisteravond nog even drama rond 11 uur (mama en papa sliepen net). Gelukkig met een warm flesje melk in zijn buik weer lekker door gaan slapen. En vanochtend zat er een randje in de bovenkaak. Mag er niet naar kijken, maar denk dat hij wel door is. En bij de andere voortand voel ik ook een richeltje.. Eindelijk geen mr vampier meer..
En meneer had net zo'n pret toen ik hem weer in bed legde. Hij draaide direct al schaterend op zijn buik. En elke keer dat ik hem weer op zijn rug legde ging hij schatterend terug naar zijn buik, zich nog extra vast houdend aan de spijlen. Heerlijk om hem zo'n spelletje te zien spelen.
Jammer genoeg ga ik 2 nachtje uit logeren. Ik ga morgen met mijn oma &zusje een middag op stap, en dan is het handiger als ik vanavond heen ga, en zondag terug.. Ik ga mijn 2 mannen best wel heel erg missen!
pi_59883493
Kim, wist je dat niet dan... dat je met je kont ook kan proeven . Jemig wat een doos zeg en de manier waarop je het verteld is zeer vermakelijk .

DF, tandje nummer 5 woei. Ik denk dat wij maar eens gaan kijken voor een kunstgebitje, er is nog niks .
  vrijdag 4 juli 2008 @ 10:49:17 #264
14746 k_i_m
pi_59883589
Ik ga het ook terugbrengen straks. Wat moet ik met die dingen, tegen de tijd dat ik ze kan gebruiken zijn ze al niet meer houdbaar . En ik zal de woorden "geen tanden" en "kauwtabletten" zeker nog even laten vallen, als ik er dan toch ben.
In my life
Why do I smile
pi_59884624
Whehe handig, geweldig zo'n doos achter de kassa

Dana heeft zich vanacht voor t eerst gemeld rond half 4. Hopen dat dat een uitzondering was
Vanaf vandaag krijgt ze 80cc per flesje, die 70 ging er zo makkelijk in en ze lijkt sneller honger te hebben dus denk dat dit het wel oplost

Eergister zat ze al boven dr geboorte gewicht dus ze doet het goed
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:27:29 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59889391
Zometeen naar mijn ouders toe, die zijn 4 weken op vakantie geweest, ben benieuwd of ze vinden dat hij erg veranderd is. Mijn kleine kletskousje.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 17:03:28 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59893316
Hestria, wat fijn dat het zo goed gaat!
Hoeft Dennis dan mss geen helmpje?

Nu maar hopen dat dat bobbeltje niets is, en je bent weer helemaal goedgekeurd!

Hier vanochtend voor het eerst een huilend kind weggebracht
Hij zit echt niet lekker in zijn vel, best zielig eigenlijk. Maar ik ken hem ook wel dat hij het geduld niet heeft om te blijven huilen. Niet als er torens omgegooid en papieren verkreukeld moeten worden Werkt altijd Mannen zijn zo makkelijk

k_i_m, heb je de pillen al teruggebracht? Beetje jammer dat ze toch kauwtabletten meegaf
Maar aan de andere kant,nhet zou wel erg knap zijn als Lilah ze wegkreeg (Toch maar neit proberen)

BE, tuurlijk gaan je ouders roepen dat Sasha veranderd en gegroeid is. Dat hoort bij het grootouderschap!
pi_59896946
quote:

pi_59897017
Davinia, dat lijkt me naar als je kindje moet huilen als je weggaat.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:06:05 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59897767
Oh, dat lijkt me idd heel naar.

Mijn ouders moest vooral lachen om de verhalen die hij vertelde 'dadaduhdadedaaa' afgewisseld met wat gegil enzo.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:09:08 #271
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59897847
Oei Davina dat was dan zeker wel heel moeilijk weggaan...

Linde is (zoals altijd) beroerd van de prikken. Ze had vanmorgen ineens rare plekken zitten op haar bovenbeentjes, maar toen ik om 9 uur het cb kon bellen om te vragen wat het kon zijn, was het ineens weer weg Het leken een soort van vochtblaren ofzo. En toen ik vanmiddag terug kwam van mijn cursus, was er eerst niks en ineens had ze van die rare plekken op haar armen. Dus toch maar doktersdienst gesproken en we konden weer eens langskomen. In de auto waren de bulten ineens weer weg Maar bij de dokter zaten ze ineens op haar schouder. Conclusie: galbulten

Geen idee waarvan, maar het kan best zijn dat ze reageert op de prikken zei de dokter. Gelukkig gaat het verder wel weer beter met mijn meissie, maar het was niet echt het begin van het weekend dat ik in gedachten had zeg maar...
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:39:27 #272
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59899777
dennis krijgt bijna zeker een helpje, zijn motoriek is flink vooruti gegaan, hij kan nu bijna alles zowel over links als rechts. Alleen is er aan zijn hoofd weinig verandert, maar het is ook niet erger geworden, dus dat is dan wel positief.

Van het weekend is dennis lekker logeren bij opa en oma, en wij gaan morgen met miesje lekker een dagje naar koninging juliana toren. Even wat tijd voor michelle alleen.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 10:43:46 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59905185
Oh, het afscheid viel me best wel mee. Bij het wennen op het kdv had je ook steeds brullende kinders als hun ouders ze wegbrachten, maar binnen 2 minuten waren ze aan het spelen. Allemaal! Ook de hardste jankerds. Dus eli zal dan geen uitzondering zijn. En hij is er wekelijks, dus niet helemaal vreemde omgeving.
Dat is op zich gerstustellend genoeg om gewoon weg te lopen.
Maar ja, ik ben ook ontaarde moeder, he? Heb al de hele maand nog geen foto van eli gemaakt!

Stiemie, hoe gaat het met Linde?

Nijna (mss verkeerde topic, maar ach). Ga je weer werken, of blijf je een thuismoeder nu deze baan is opgehouden?
pi_59906390
Ben benieuwd wanneer jullie stopten met de laatste fles geven savonds. Ik weet dat namelijk niet meer van de oudste.
Nu heb ik gisteren Damian (8,5 maand) om half 7 een fles gegeven en toen naar bed gedaan. En heb hem er niet meer uitgehaald voor een laatste voeding. Meestal doe ik die om 11uur nog. Hij is niet wakker geworden en heeft het gered tot 7uur in de ochtend. Nu weet ik natuurlijk niet of dit ook echt aanhoudt en het vanavond weer lukt.
Is dit te vroeg om te stoppen met een laatste voeding of is dat per kind verschillend. Op het CB zeiden ze de laatste keer geloof ik dat hij zoiezo nog 3 flessen nodig heeft en dat zag ik bij Wesley ook nog staan in zn groeiboekje rond die leeftijd. Maar hij krijgt er nu maar 2 als ik die laatste laat zitten.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 12:44:14 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59906815
Eli (10 mnd) krijgt nu maar 1 fles.
Wij hebben eerst de lunchfles laten vervallen, omdat hij gewoon goed brood en alles at, en het ging zonder ook goed.
Sinds een paar weken ook late fles eraf.

Hoe krijg ik kots uit het tapijt en een matras?
Kind is echt van slag
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:29:22 #276
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59907547
eerst alles opnemen met n goed absoberende doek ( bv hydrofiel) vervolgens tapijt inwrijven met n vlekkenoplosser of vloeibaar was middel, even laten intrekken en met n droge doek (kan ook hydrofiel zijn, maar ook andere doek) nawrijven. hier is het meestal dan weer uit het tapijt. je kan hetzelfde ook proberen bij je matras natuurlijk. ( en daarna kun je kiezen om een molton op het matras te leggen of een antihuismat overtrekje er om heen te doen zodat het in het vervolg niet meer in het matras kan trekken en "slechts" in je beddengoed zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door maffemuts op 05-07-2008 13:30:02 (typvirus) ]
Gewoon n stuiterballetje
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:52:40 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59908813
Ah, dank, dat ga ik proberen.

(Er ligt ook altijd van die moltons onder, maar die zaten dus net in de was, omdat ze een beetje stonken, dus ik had er nu hydrofielluiers op gelegd, waar meneer dus prachtig naast gekotst heeft )

Hoe lagnduurt het dan voor het matras weeer schoon is? We hebben zometeen natuurlijk weer middagslaapje... Al zouden we kunnen proberen om hem in het campingbedje te leggen...
pi_59912383
Davinia, ik ga nu even mama zijn en als we straks weten of we hier blijven wonen of gaan verhuizen dan kijk ik wel weer rond voor werk. Dus tot februari ben ik fulltime mama (tenzij er iets op mn pad komt, maar ik ben niet op zoek).

Teenage, Mirte krijgt nog 3 flessen (papfles als ontbijt, tussen de middag een fles van 150/5 en na het avondeten 120/4). Late fles krijgt ze al sinds dat ze een maand of 6 a 7 is niet meer.

Ze heeft vanmiddag uit een rietjesbeker gedronken. Alleen is het me nog niet duidelijk of ze nu ineens de slag te pakken heeft of dat ze het alleen heeft gedaan omdat er sap in zat... (hoezo eigenwijs kind). Ze klokte het zo weg...
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:09:47 #279
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59912676
Knap hoor van Mirte! Linde gaat altijd zo heel afwachtend met dat rietje in haar mond zittenw achten, maar dan gebeurt er natuurlijk helemaal niks

Davinia is Eli ziek geworden? Arm mannetje

Linde is wat opgeknapt. Vanmorgen zijn we even snel naar het zomerfeest van het kdv geweest en ze moest verkleed gaan. Omdat ik een heel pak niet zo zag zitten heb ik bij Artoek vlindervleugels gekocht. Dus Linde was een (V)Linde(r) Helaas is ze nog niet helemaal de oude. Nog erg moe en pieperig
pi_59913303
Stiemie, Mirte snapt het fenomeen tuitbeker niet echt, dus in een poging om haar dan toch wat te laten drinken heb ik het eens met een rietje geprobeerd. Dat ging op zich wel, dus toen heb ik een rietjesbeker gekocht omdat ze die zelf vast kan houden zonder dat ik daarna hoef te gaan dweilen enzo .
Maar ze leek het niet te begrijpen (of niet willen begrijpen ) tot nu toe... Maar of het de sap is geweest en ze water gewoon niet wil of dat ze ineens het licht heeft gezien... Eerst moet het sapje op, is zo'n flesje van Friso wat 3 dagen houdbaar is ofzo in de koelkast. Dus ik denk dat ik zelf ook maar een slok neem en na het weekend gaan we dan wel kijken of ze het met water ook "snapt".
Kan ze dat ding mee naar het KDV ipv tuitbeker, want daar drinkt ze niet of nauwelijks uit.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:48:34 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59913381
ik heb een foto van jen die aan de tafel staat met een tol op tafel. helaas kan ik niet uploaden nu, maar jullie houden m tegoed.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 21:03:26 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_59914518
Wij zijn weer thuis. Een week eerder dan gepland, maar het weersvooruitzicht was niet zo heel erg denderend en met een open trommelvlies vonden we al dat vocht niet echt aantrekkelijk, zeker niet gezien Berts geschiedenis met zijn oren.

Alles in de auto geladen, Ruben met mij in de trein. Heeft hij ineens heel veel bloed in zijn rechteroor zitten. Gelukkig studente medicijnen in de coupe die me hoorde zeggen "Je hebt allemaal bloed in je oor" en die keek snel even: allemaal bloed in zijn gehoorgang, dus aanraden om toch maar langs de huisarts te gaan, zeker met het verhaal van vorige week (als er ook maar iets negatief zou veranderen: langskomen!). Ik bel naar huisartsenpost: "is allemaal heel normaal, u hoeft niet langs te komen", maar Bert vertrouwde het niet helemaal en ik had echt zoiets van, ja hallo, we moesten langs komen als er iets negatief zou veranderen! Kortom, uiteindelijk toch maar langs gegaan in de hoop dat ze wel tijd zouden hebben. Oortje inmiddels wat schoongemaakt, maar het zat weer vol met bloed. "Ja, aan het einde van de middag hebben we nog wel een plekje (we waren daar vroeg in de middag)". Waarop ik aangaf dat ik dan wel rechtstreeks naar de kinderarts zou gaan waar we de uitnodiging van hadden dat als er iets zou veranderen aan Rubens toestand we gewoon langs mochten. Nou, dat was niet de bedoeling en zo werkte het allemaal niet en blablabla. Vooral de toon waarop we te woord werden gestaan maakte het dat ik dus echt gewoon pissig werd, ik heb de kinderwagen gepakt en ben dus gewoon naar de afdeling gelopen. Daar heb ik mijn verhaal gedaan, mijn onrust uitgesproken en vooral aangegeven dat ik niet snapte wat ik nou moest doen als de ene arts zegt meteen langskomen, de andere "arts" (assistente dus) zegt dat dat niet hoeft, maar de kinderarts aangaf dat het wel moest. Uiteindelijk dus inderdaad gewoon de kinderarts erbij en die heeft aangegeven dat het inderdaad nog steeds behoorlijk aan het rommelen is. Aanraden is om maandag afspraak te maken bij eigen huisarts, het hele verhaal te doen en dan ook duidelijk vast te laten leggen in Rubens dossier wat er afgesproken wordt. Oor konden we gewoon met wat water schoonmaken, maar niet in de gehoorgang uiteraard. De huisarts zou waarschijnlijk oordruppels voorschrijven.
OK, het hoort erbij, de rust in mijn lijf keert weer terug.
Thuis nogmaals Rubens oor schoonmaken. Hele oor keurig schoon, alleen nog een klein beetje bloed in de gehoorgang, ik wil hem naar beneden brengen, ineens hele oor weer vol. Maarre, niet in de gehoorgang.

Meneer heeft dus gewoon in zijn oor zitten krabben en het komt dus helemaal niet uit zijn oor We hebben echt met vijf mensen naar zijn oor gekeken, gevoeld, schoongemaakt en geen van allen had dit gezien. Ik voelde me toen wel een beetje schuldig over mijn ophef in het ziekenhuis

(Overigens heeft Bert ons wel keurig afgemeld bij de huisartsenpost. Ze konden begrijpen dat ik me niet prettig voelde en dat het heel onhandig was als de ene zegt direct komen en de ander zegt hoeft niet. Mocht er wat veranderen, dan moesten we zeker bellen en eventueel langskomen en deze ervaring niet in de weg laten staan. Ik vond het wel erg prettig dat ze dat zeiden (was niet de eerste aanvaring met de huisartsenpost trouwens ))

Nu ligt Ruben heerlijk te slapen in zijn eigen bedje, nadat hij toch wel wat huilerig was. Ons idee: aandachttekort, want de afgelopen twee weken zijn wij natuurlijk zowat constant binnen de 5 meter in zijn buurt geweest en zeker de laatste week heeft hij heel veel aandacht gehad (mijn ouders waren ook op de camping). Hij wilde ook gewoon niet liggen (toch last van zijn oren ) en uiteindelijk viel hij liggend op mijn buik/borst in slaap terwijl ik zijn rugje aaide. Heel lief, maar wel onhandig als je nog niet gegeten hebt. Uiteindelijk hem maar gewoon in zijn bed gelegd en hem even laten uithuilen, gelukkig viel hij snel in slaap. Hoop maar dat dat morgen weer over is, want niet huilen vind ik toch stiekem veel prettiger

In twee weken tijd is Ruben trouwens heel veel gegroeid, niet alleen in lengte Hij kan nu zoveel meer dan voor de vakantie en Bert is helemaal blij dat hij dat allemaal van dichtbij meegemaakt heeft. Hij is nu bijna een half jaar en smult zich een buikje aan de lekkere hapjes. Tot nu toe 1 keer een groentehap met vlees gehad (kip) en dat vond hij heerlijk De volgende bus melkvoeding wordt een nummertje 2 bus. Hij is inmiddels helemaal over op de standaardvoeding en heeft daarbij geen Nutriton meer nodig, perfect dus. Telkens als hij een buikje en wat spekjes gecreeerd heeft, is hij het 2 dagen later kwijt en is hij weer langer Dwars liggen in de box is er niet meer bij en meneer probeert zich op te trekken, dus tijd om de boel omlaag te doen Mijn kleine jochie word groot

En omdat het nu toch al zo'n lange lap tekst is: ik ben heel blij dat ik nog een weekje vakantie heb, want ik voel me nog niet helemaal jofel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 5 juli 2008 @ 21:42:09 #283
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59915152
Troel kan me voorstellen dat je erg schrok hoor van een oor vol bloed En als zelfs de artsen niet zagen dat het niet uit zijn oor kwam, dan is het toch logisch dat jij het niet zag Gaat het nu wel weer beter met Ruben? En met jezelf?

Linde kan zelf gaan zitten Eindelijk heeft ze het door dat ze als ze op haar buik ligt zelf kan gaan zitten door haar beentjes onder zich te vouwen. Het heeft ons wat oorpijn opgelevert met al dat gezeur van mevrouwtje omdat het haar steeds niet lukte, maar dan heb je ook wat
  zaterdag 5 juli 2008 @ 21:45:27 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_59915199
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 21:42 schreef Stiemie het volgende:
Troel kan me voorstellen dat je erg schrok hoor van een oor vol bloed En als zelfs de artsen niet zagen dat het niet uit zijn oor kwam, dan is het toch logisch dat jij het niet zag Gaat het nu wel weer beter met Ruben? En met jezelf?

Linde kan zelf gaan zitten Eindelijk heeft ze het door dat ze als ze op haar buik ligt zelf kan gaan zitten door haar beentjes onder zich te vouwen. Het heeft ons wat oorpijn opgelevert met al dat gezeur van mevrouwtje omdat het haar steeds niet lukte, maar dan heb je ook wat
Nouja, dat is het gekke aan Ruben, hij zit wel constant aan zijn oortjes, maar hij is blij en vrolijk en lacht veel en huilt niet. Blijkbaar heeft hij er niet veel last van of hij heeft een hoge pijngrens
Tja, ikzelf ben aan de beterende hand, ik wist niet dat een griep en dergelijke er zo zwaar in zat. Heb toch echt een aantal dagen voor pampus gelegen in de tent, zeker als we dan de dag ervoor iets leuks hadden gedaan. Maarja, wel genoten en de buitenlucht deed me erg veel goeds.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 5 juli 2008 @ 21:57:45 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_59915421
Linde, wat goed!!

Troel, wat fijn dat het niets bleek te zijn, wel vervelend van de stress voorafgaand, maar toch.

Eli heeft ook een korst aan de rand van zijn oor. Ziet er ranzig uit, maar is gewoon een korstje. Heeft teveel gekrabd. En nu ook tandjesluiers, dussss .... dat is 5....

EDIT: Stiemie, je hebt mail

[ Bericht 14% gewijzigd door DaviniaHR op 05-07-2008 22:16:32 ]
  zaterdag 5 juli 2008 @ 22:05:29 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59915568
Wat een verhaal joh, van die oren!
En leuk om te lezen dat hij zo lekker eet. Dat is bij Sasha echt nog maar matigjes. Maar goed, hij is ook pas net 6 maandjes dus hij hoeft nog niet meteen op de maximale hoeveelheden te zitten.

Ik vroeg me trouwens af wanneer we over zouden 'moeten' op de 2 voeding. Ik wacht maar gewoon op de 7,5 maand afspraak op het cb begin augustus, dan zouden we het over eten gaan hebben zeiden ze de vorige keer.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 22:18:20 #287
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59915810
Dit is niet het topic voor linkdumpjes.

[ Bericht 78% gewijzigd door BE op 05-07-2008 22:26:05 ]
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59916548
Mirte krijgt een nichtje of neefje in februari
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:25:09 #289
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59917174
Oh wat leuk Nijna! Gefeliciteerd!
pi_59917573
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:54 schreef Nijna het volgende:
Davinia, ik ga nu even mama zijn en als we straks weten of we hier blijven wonen of gaan verhuizen dan kijk ik wel weer rond voor werk. Dus tot februari ben ik fulltime mama (tenzij er iets op mn pad komt, maar ik ben niet op zoek).

Teenage, Mirte krijgt nog 3 flessen (papfles als ontbijt, tussen de middag een fles van 150/5 en na het avondeten 120/4). Late fles krijgt ze al sinds dat ze een maand of 6 a 7 is niet meer.

Ze heeft vanmiddag uit een rietjesbeker gedronken. Alleen is het me nog niet duidelijk of ze nu ineens de slag te pakken heeft of dat ze het alleen heeft gedaan omdat er sap in zat... (hoezo eigenwijs kind). Ze klokte het zo weg...
Okee dus dan kan het dus wel al. Ze schelen trouwens ongeveer 2 weekjes, die van jou en die van mij
Knap trouwens van dat rietje! Ik herinner me van Wesley dat hij 11 maanden was toen hij dat kon. Bij Damian heb ik nog niets anders geprobeerd.

@ Troel: je moet je helemaal niet schuldig voelen over je ophef! Voor het hetzelfde geld was het wél mis geweest en had je je laten wegsturen. Ik vind het juist goed van je.

offtopic: mijn collega is laatst met iets naar huis gestuurd (gescheurde spier meneer, gaat met rust over) en vertrouwde het uiteindelijk toch niet en bleek een prop te hebben. had heeeel verkeerd kunnen aflopen. in het ziekenhuis sturen ze mensen té vaak té makkelijk weg, onthoud dat maar!!

[ Bericht 0% gewijzigd door TeenageDirtbag op 05-07-2008 23:51:36 ]
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:48:18 #291
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59917663
quote:

geweldig! Wat een druif.

Isa krijgt inmiddels haar 7de tand, we hebben er al 4 boven en die zijn enorm groot! en 2 onder waarbij er nu eentje extra bij komt met alle pret erom heen er gratis en voor niets bij, zeveren, mopperen en 's nachts wakker worden... Goddelijk dus.

Alle kindjes waarbij het niet zo goed gaat, beterschap en sterkte. Zo zielig kleintjes die ziek zijn

Als ik Isa naar mijn moeder breng en ik vertrek naar mijn werk dan zwaait ze super enthousiast ... das ook niet zo leuk kan ik je vertellen, huilen niet fijn ... te blij zijn werkt ook niet

Teenagedirtbage, Isa kreeg al heel snel die laatste fles niet meer. Als ik me goed herinner vanaf de 6 maanden ofzo niet meer ze kwam er ineens niet meer om, en deed ze dat wel dan kreeg ze die gewoon hoor. Maar dat is misschien 2x gebeurt ofzo. Tis gewoon proberen geblazen of het lukt de nacht door te komen. Isa krijgt vanaf 3 weken terug ofzo geen enkele fles meer maar pap, ze gooit de fles door de kamer heen als ik niet op let

Troel rust lekker uit, vermoeiend hé vakantie Hoop dat Ruben snel weer opknapt en zijn oortje goed geneest.

Isa gaat momenteel zo snel, de afgelopen maanden is ze gaan buikschuiven, kruipen, kontschuiven, tanden krijgen, boterhammen eten, flessen werpen, zitten, mee op de fiets, we hebben er bijna moeite mee om het allemaal bij te benen. Vandaag trok ze zichzelf omhoog aan de salontafel... wankel oké maar het begin was er en huilen toen ze op haar kont weer lande toen het toch niet helemaal wilde lukken.
Duidelijk is ook dat madam een eigen willetje krijgt...luiers verschonen is een ware uitdaging geworden met speeltjes en liedjes zingen om haar te laten liggen.
Ze zegt al papa en mama en af en toe komt er haar eigen naam uit.... tja ze weet nog niet wat ze zegt maar ze probeert ons al echt na te praten, nee is trouwens nu al favoriet!
Nog zo'n 2,5 week en dan is ze 1 jaar. Tjee wat gaat de tijd ongelooflijk snel.
Mama van Isa en Ties
pi_59920818
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een verhaal joh, van die oren!
En leuk om te lezen dat hij zo lekker eet. Dat is bij Sasha echt nog maar matigjes. Maar goed, hij is ook pas net 6 maandjes dus hij hoeft nog niet meteen op de maximale hoeveelheden te zitten.

Ik vroeg me trouwens af wanneer we over zouden 'moeten' op de 2 voeding. Ik wacht maar gewoon op de 7,5 maand afspraak op het cb begin augustus, dan zouden we het over eten gaan hebben zeiden ze de vorige keer.
Hier krijgt Maarten nu nr2.
We hebben er 2 week over gedaan. Mijn schoonzus heeft er 1 week over gedaan met haar dochter maar zij heeft Nutrilon en wij Similac en die heeft andere schepjes.
Je kan 1 week de helft nr1 en de andere helft nr2 per fles doen. Als je dat te snel vind gaan dan kan je de verhouding aanpassen.
Maarten kreeg week 1: 1 schepje nr2 + 2 schepjes nr1. Week daarna 2 schepjes nr2 + 1 schepje nr1 en nu heeft hij 3 schepjes nr2
Hij heeft nergens last van gehad.
Succes

Maarten eet erg goed. Af en toe wil hij de avondhap wat moeilijk eten maar fruit gaat er erg goed in.
ik heb nog 2 potjes avondeten in de vriezer en daarna ga ik ook een wat vlees proberen.
Ook gisteren voor de eerste keer beetje vis gehad
Smaakte hem best wel!

Elke dag tussen 12 en 3 krijgt hij diksap en dat vind hij MMM
Ik heb alleen water geprobeerd maar hij lust het echt niet graag

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2008 06:40:04 ]
  zondag 6 juli 2008 @ 07:53:17 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_59920915
Is het verstandig om de melk te mengen? Ik heb nu nog voor 5 flessen standaard 1 en ik was eigenlijk niet van plan om nog een verpakking 1 te kopen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59921019
Teenage, ik zie het inderdaad, Damian en Mirte schelen maar 2 weekjes. Het was een uitprobeersel of ze door een rietje kon drinken. En toen ze dat bleek te kunnen hebben we een rietjesbeker gehaald .

Marlieske, wat gaat dat hard zeg. Isa al bijna een jaar. Het lijkt nog de ver van mn bed show, maar over 3 maanden hebben we hier ook een 1 jarige... onvoorstelbaar.

Ardenlyn, wat lekker dat Maarten goed eet! Hier is fruit ook favoriet en avondeten verschilt heel erg.

Troel, ik heb voeding 1 en 2 wel gemengd, wij zijn heel geleidelijk over gegaan. Maar dat was vooral omdat Mirte net een beetje fatsoenlijk begon te poepen en we dat niet teveel overhoop wilden gooien met andere voeding. Volgens mij kan je ook wel zo overstappen hoor. Anders bel je de infolijn van nutrilon/friso/... even?
  zondag 6 juli 2008 @ 09:11:43 #295
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59921060
Wij hebben de nutrilon 2 en 3 eigenlijk niet meer gemengd. Ja 1 flesje om het restje 2 op te maken en aan te vullen met 3, maar dat ging allemaal prima. Was helemaal geen probleem.

Linde is over precies 2 weken jarig. Pfff de verjaardagsstress gaat hier toeslaan Ik zit ook nog erg te twijfelen over wat voor taart ik zal nemen. Slagroomtaart is voor haar het leukste, maar daar houden we zelf niet zo van. Misschien een kwarktaartje maken?
pi_59921076
Ik dacht kom me even melden hier zo langzaam aan.... Sta ik al in de OP. Lief
Tis even een beetje te lang verhaal maar doe het eventjes kort:
Koen heeft bij de geboorte hoogstwaarschijnlijk een infectie opgelopen (of hij had het al) en is toen aan de AB gegaan. Eerst werd het vrijdag, nu maandag op zijn vroegst dat hij naar huis mag. Vandaag laatste dosis AB en dan nog 24 uur observatie.
Inmiddels ben ik thuis sinds vrijdagavond en ga ik zo'n 2 tot 3 keer naar het ziekenhuis om lekker te kroelen en gebruik te maken van de ouderenkamer die ze daar hebben. Zijn grote broer kan daar ook spelen en tv kijken, ideaal. Vandaag horen we meer over de planning wat de bedoeling is voor morgen (of we hem dan mee mogen nemen en hoelaat) en nog wat uitslagen van bloedtesten en de kweek.

Heeft verder iemand nog tips voor een magnetronsterilisator? Of suggesties voor een goede flessen/speensterilisator?
  zondag 6 juli 2008 @ 09:22:52 #297
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59921107
LovelyLady allereerst gefeliciteerd met Koen! Wat een nare start zo zeg. Gelukkig mag hij al bijna naar huis!

Wij hebben een sterilisator van Prenatal. Gewoon eigen merk en hij is prima. Ik zou er vooral op letten dat het er allemaal een beetje inpast, als ze wat ouder worden heb je soms best veel speentjes, flesjes en fopspenen. Er zal niet veel kwaliteitsverschil in het steriliseren zitten want dat gaat allemaal hetzelfde
  zondag 6 juli 2008 @ 09:24:25 #298
136150 tinny
Sumend
pi_59921113
Ik had ook nog een vraagje voor diegene die al met een iets oudere baby hier rondlopen.

Wij gigen voorheen elk jaar met een vriendengroep van een mannetje of 20 met OUD&NIEUW een paar dagen in een huisje zitten. Nu zijn wij het eerst stel met kinderen en zitten te dubben wat we moeten doen dit jaar.
Tegen de tijd dat het O&N is , is Gabi 8 maanden. We hebben zelf het gevoel dat het meer rompslomp met zich meebrengt dan plezier als we dan mee gaan (we nemen uiteraard Gabi mee).
Maar misschien is onze blik nu nog wat vetroebeld omdat Gabi nu pas 2 maanden oud is en ze dan heel anders is??
  zondag 6 juli 2008 @ 09:28:55 #299
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_59921134
Tinny wij zijn met 3 maanden en met 11 maanden met Linde een weekje naar een huisje gegaan en dat ging prima. Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan hoe makkelijk je babietje is en aan hoe makkelijk je zelf bent. Voordeel van zo'n huisje is dat je vaak de hele rambam erbij kunt huren (badje, bedje, box) dus dat scheelt veel gesleep. En je kunt dan ook redelijk alles net zo doen als thuis.

Zorg wel dat je een huisje neemt waar je dan zelf nog wat bewegingsvrijheid hebt. Dus liefst niet supergehorig zodat je 's avonds gewoon lekker tv kunt kijken zonder dat iedereen steeds zachtjes moet doen en bv een eigen kamertje voor je kindje dan kan je gewoon laat naar bed zonder hem/haar wakker te maken (wel babyfoon meenemen dan ).

Over het vuurwerk zou ik me geen zorgen maken want daar is Linde afgelopen jaar ook gewoon doorheen geslapen (maar ja die slaapt nu ook al 4 avonden rustig door enorme liveconcerten aan de overkant heen ). Kijk ook of er iets in de buurt is van winkeltjes ofzo zodat je makkelijk een wandelingetje kunt maken. Dan zit je neit zo erg aan je huisje gebonden met je baby zonder dat je meteen de hele zooi weer in de auto moet laden om weg te kunnen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Stiemie op 06-07-2008 09:34:58 ]
pi_59921303
LL en Koen, welkom. Hopelijk mag Koen morgen lekker mee naar huis!

Tinny, zie de tips van Stiemie. Als jullie het niet zien zitten dan blijf je lekker thuis. Maar lijkt het wel leuk kan je het natuurlijk ook proberen.
Vuurwerk werd hier ook dwars doorheen geslapen (net als onweer enzo) afgelopen O&N.
  zondag 6 juli 2008 @ 10:04:49 #301
136150 tinny
Sumend
pi_59921365
nou het is natuurlijk niet alleen het vuurwerk maar die 20 vrienden maken natuurlijk zelf ook een hoop herrie (en lol) dus ik dacht dat dat meer te druk voor haar zou zijn. We hadden zelf al wel bedacht dat ze inderdaad ene apart kamertje moet hebben wat een beetje ver van de huiskamer ligt (anders kan ze niet slapen van de het gepraat en de muziek) en dat werkt dan ook andersom (de rest wordt niet om 07:00 uur wakker gehuild)..

Dan heb je ook nog het roken (2 van de 20 roken er) dat zou dan ook voortaan buiten moeten...

Overigens de lokaties waar we vaak naar toe gaan zijn geen CenterParcs huisjes... vaak is het een hele grote boerderij/villa met allemaal slaapzalen/slaapkamers...maar dat zal dit jaar dus denk ik niet meer kunnen omdat dat echt te gehorig is gok ik....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')