abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59715606
Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Kevin, 23 jaar oud ben IT-manager van beroep en heb een serieuze afwijking voor motoren en auto's!

Ik wil in dit topic graag mijn huidige project met jullie delen, om te beginnen wil ik vast zeggen dat de vermogenswinst tussen de originele situatie en de situatie na inbouw van de auto 70% inhoudt (na het chippen op de rollenbank wordt dit nog meer maar dat vertel ik later nog)

Daarom besloten heb dat de auto overnieuw gekeurd zal worden door de rdw en ik ben bekend met alle regels en voorschriften en heb al maanden terug contact hierover gehad met de rdw.
Het zal geen tupperwarezooi worden maar gewoon een nette originele vroege golf 1 cabrio met veel vermogen die als 3e auto gaat dienen voor de zonnige weekenden!

In december 2006 heb ik een golf 1 cabrio gekocht. Helaas is in het voorjaar van 2007 mijn motor overleden!
Aangezien ik niet van ouwe rommel hou had ik zoiets van dan ga ik het gelijk goed aanpakken

Eerst maar eens een Foto van het hok zelf:

Dus heb ik als vervanging van de oude 1.8 carburateur motor maar een 1.8 20VT motor gekocht uit een gecrashte Seat Ibiza Cupra van een bevriende sloper! (dit is hetzelfde blok als iedere willekeurige 20vt uit diverse audi's, vw's, seat's, skoda's, donkervoorts en enkele kitcars )

Mijn baas gaf me een ruimte in een van z´n gebouwen voor het cab project en aan het eind van November kreeg ik de sleutel en kon het officieel beginnen!

Auto weer terug omhooggeschroeft

Gelukkig geen roest onder de schermen

en het voorlopige eindresultaat:

Hopelijk gaat deze zooi er zo snel mogelijk uit!
pi_59715643
18-11-2007

Zo vandaag heb ik samen met Rogek (een maatje) het oude blok eruit getrokken!!
Het bleek ook iets erger te zijn met het oude blokje dan in eerste instantie gedacht, Liep olie uit het uitlaatspruitstuk, en toen we de assen eraf draaiden kwam er bakolie uit lopen!
Toch vreemd omdat het blokje en bak pas 6000km gereden had na inbouw door Bolku, en ik heb de auto altijd netjes behandeld!!

Rogek in action

Bijna zover

Tada het is er EINDELIJK uit!

Leeg! Nu lekker ontvetten en matzwart maken!

Hopelijk kan ik snel het nieuwe blokje ophalen en erin hangen!!
pi_59715664
03-12-2007:

Afgelopen zaterdag een aantal leuke spulletjes opgehaald voor het project:

De G60 race-schijven (Sandtler) naast de oude Golf 2 GTI schijven die erop zaten.

De G60 versnellingsbak die ik ga gebruiken, voor een paar cent van een maatje kunnen overnemen dus de historie is bekend!

Ontroest en herspoten, en gelijk maar Powerflex gemonteerd.

en om weer net zo hard te kunnen stoppen heb ik het volgende setje uit Canada laten komen!
pi_59715679
Ook heb ik deze motor en versnellingsbak steunen laten maken, hopelijk gaan ze net even beter passen dan zelfgemaakte steunen

02A Versnellingsbaksteunen:

Het complete pakket:

Ik wil gewoon niet kloten met de ophangpunten van motor en versnellingsbak! Het grapje kost al genoeg zonder dat de motor uit z'n steunen scheurt terwijl ik met 120 over een rotonde knal :lol:

Gelukkig past de combinatie 1.8T met G60 versnellingsbak erg goed in een mk1 motorruimte, enig nadeel is dat je de super zeldzame 100mm assen moet gebruiken van een Scirocco 16v!!!
Gelukkig heb ik veel goede contacten en waren een setje goede assen snel gevonden!
pi_59715715
07-12-2007

Vandaag ben ik bij Jarno de motor gaan ophalen, moest 380km's rijden in een Vito busje door een storm met een veel te dure motor achterin

maar we zijn veilig thuisgekomen:

Een aantal onderdelen zoals afdekkappen voor de distributieriem, multiriem spanners etc. zijn kapot/beschadigd maar verder niets met de motor aan de hand! Ben vrij bekend bij de lokale vw-dealer dus vervangende onderdelen zullen niet al te duur zijn

18-12-2007

Vandaag kwamen de nieuwe remmen binnen uit Canada!!!!

Het is het wachten wel waard geweest

1 + 1 = 3

De voorste Sebring zag er oorspronkelijk hetzelfde uit als de achterste, ook deze ga ik zelf opknappen!
Hopelijk gaan ze over de remklauwen passen, anders moet er als er weer geld is maar een set glimmende 3 delige komen.......

[ Bericht 10% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:35:14 ]
pi_59715740
23-12-2007:

Vandaag met Rogek bezig geweest om het blok klaar te maken voor de inbouw, helaas past de 16v spanrol niet helemaal lekker met de nieuwe motorsteun...

Hiervoor moet ik dus nog een oplossing zoeken, morgen even de rubbers in de steunen laten persen, en nog wat onderdelen bestellen en dan komt dat helemaal goed!

Ik kom ongeveer 2mm te kort, en ik slijp dat stuk er gewoon vanaf, een duitser die hier ook mee bezig is heeft het er ook vanaf geslepen!

24-12-2007:

Vandaag verder alvast een nieuwe waterpomp gemonteerd, rubbers van de scirocco 16v in de steunen laten persen!
en nog wat andere nieuwe delen besteld bij de vw-dealer :lol:
pi_59715752
08-01-2008:

Vandaag bij Supro een Quaife differentieel besteld, het doet ff pijn in de portemonnee maar hopelijk heb je dan ook wat

Waarom een ander diff? omdat ik met de cab naar de rdw moet voor een weggedragstest, dit diff gaat mechanisch de wielspin tegen waardoor het optrekken en bochtenwerk beter moet verlopen!

Supro zou er zoveel mogelijk druk achter zetten zodat ik hopelijk halverwege Februari de bak terug kan hebben!

Dit omdat ik in maart al uit het gebouw moet waar ik momenteel aan de cab werk...........

09-01-2008:

Kom ik net thuis is m'n carterpan vanuit de USA binnengekomen

Nu hoor ik jullie denken.... Carterpan..... USA............ WTF

VW Brasil heeft een reparatiedeel gemaakt voor Amerikaanse 1.8t's die de carterpan al eens stukgereden hebben. en deze is helaas hier niet te krijgen...
Wat is er dan beter aan dit reparatiedeel?

De aluminium zijkant is versterkt, en de onderkant is van staal, tevens is de pan op het laagste punt 3cm minder laag met dezelfde inhoud! Dus mocht ik de carterpan dan alsnog raken scheurt ie niet gelijk open...

Foto's:

Foto van een mk1 1.8t met deze carterpan:

Voor met alupan:

Na met hybridepan:

Al met al dus best een fijne investering, moest de olie sowieso vervangen.

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:36:25 ]
pi_59715767
05-02-2008:

Ondertussen zijn we weer een stukje verder, de gehele kabelboom is uit elkaar geweest en alles wat niet nodig was eruit gehaald!

Nog even wat foto's van de inbouw:

Zelf de motorruimte gespoten! Ziet er nog best netjes uit dacht ik zo!

De buis van de Turbo naar de intercooler die dus over het blok heen loopt moet er alleen vanaf anders kan de motorklep niet dicht!
Hiervoor moet ik dus een setje nieuwe buizen laten maken!
pi_59715783
Nog wat foto's van de motor-kabelboom, we hebben er uiteindelijk ongeveer de helft aan kabels uitgesneden!

Dingen als crashsensoren, automatische airco radiateurfan aansturing gaan we toch niet gebruiken en kunnen er dus net zo goed uit. Plus dat de gewichts- en plaatsbesparing natuurlijk fors is

Ook hebben we het volledige gedeelte voor het licht eruit gehaald en gaan we hier een aparte kabelboom voor maken, mochten er ooit problemen komen hiermee hoef je maar de helft aan kabels te doorzoeken en ik kan alles netjes wegwerken!

We hebben besloten dus zo'n beetje de hele kabeltroep van de cabrio te verwijderen en alles te vervangen voor de (aangepaste) cupra kabelboom, ik houd niet van oude troep en harde 24,5 jaar oude kabels die losse contacten hebben vallen daar zeker onder!

Dit is de originele kabelboom:

Heerlijk al die plakband troep eraf halen...

Zo zit dat dus onder de tape bij de 1.8 20vt

Ik moet trouwens wel zeggen dat ze dat bij VAG netjes doen, de kabels lijken verschrikkelijk door elkaar te lopen, maar elk gedeelte zit los om elkaar heen gevlochten waardoor je de kabelboom makkelijk uit elkaar kan halen!

Na 2 uurtjes strippen wat troep die er al tussenuit gesneden is!

Al met al geen klusje voor een beginner of een leek in de electronica wereld, maar gewoon redelijk goed te doen icm de elektrische schema's van VAG

Het "eindresultaat van de kabelboom"

[ Bericht 6% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:38:32 ]
pi_59715794
helaas haha hij is nog niet af Eigenlijk moest ik alweer uit het pand zijn per Maart, maar gelukkig hoefde ik er van m'n baas nog niet uit dus kan ik voorlopig nog even aankloten

12-03-2008

Ik zal nog wat van die kleine dingetjes posten waar ik dan tegenaan loop met zo'n ombouw, vaak laat men dit niet zien op internet maar kan het best nog eens wat geld kosten voordat je de juiste onderdelen hebt.

Ik kan maar geen kortere bouten vinden, de huidige zijn de originele van de golf 1 cabrio, het probleem is nu dat ik de koppelingshevel niet kan monteren...

Momenteel twijfel ik nog of ik alu eindstukken op de intercooler moet laten lassen, op die manier hoef ik niet 2 maal een 90 graden bocht te maken en dat komt de flow natuurlijk ten goede! Het enige probleem met die alu eindstukken is dat het een aparte vorm moet zijn omdat er aan de voorkant maar erg weinig plek is!

Zoals je kunt zien is er maar beperkte ruimte tussen de intercooler en de luchtinlaat/gasklephuis, hiertussen moet nog een radiateur komen met ventilator (ongeveer 9cm dik) en dan kan de motor nog bewegen.
Na een aantal dagen en nachten denken heb ik dan toch een oplossing gevonden, er is maar 1 manier om die radiateur te monteren en dan kan er een 11inch spal ventilator op en dan past het allemaal maar NET

Mijn ecu loopt niet zonder elektrisch gaspedaal, dus moet ik of de bovenkant om laten lassen op het oude gaspedaal of een nieuwe beugel op de bodem plaat laten lassen, met beide oplossing ben ik niet erg happy!
Moet trouwens ook iemand vinden die echt goed kan lassen voor dit soort dingen! Iemand die wil helpen??

Omdat ik geen secundaire luchtpomp heb ga ik ook het (bijna) volledige vacuumsysteem verwijderen!
Dit is verder geen probleem, het lastige is dat ik geen internet in de loods waar de cabrio staat

De versnellingsbak is dus gereviseerd en toen zijn er nieuwe bouten geplaatst, maar ik kwam er later pas achter dat de custom achterste baksteun langere bouten dan normaal moet hebben. :evil: (nu zit de bout vanuit de andere kant erin zodat de bak daar in ieder geval vast zit)

Dit zijn de bouten die er nu in zitten maar deze zou ik dus 1 cm langer moeten hebben om een moertje aan de andere kant te kunnen monteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:39:44 ]
pi_59715810
14-03-2008:

Vandaag is de downpipe binnengekomen uit engeland! (2,5" dik materiaal is rvs)

Kijk hem eens mooi hangen onder de auto, echt onvoorstelbaar hoe mooi ze zo iets passend kunnen krijgen op honderden km's afstand. (iedereen doet zo'n ombouw anders, en met andere steunen zal de motor ook anders hangen... dus vandaar dat ik erg verbaasd was over hoe het past!)
pi_59715823
17-03-2008:

Ik heb weer wat werk verzet afgelopen weekend!

Omdat ik de auto zelf ga lakken, moest ik natuurlijk de oude gerolde lak weer lekker strak schuren...
Heb nog een hoop schuurwerk voor de boeg maar ik vind het niet heel erg om te doen, je hebt meteen resultaat van je werk en met een muziekje en een biertje is het best relaxed werken!

en ik heb nog wat gewerkt aan de motorruimte, netjes opgeruimd, alles wat niet nodig was weg, vacuumsyteem verwijderd, de secundaire waterpomp en leidingen verplaatst, de Ibiza intercooler buis verwijderd etc. etc.

Zo begint het nog eens ergens op te lijken

Ondertussen is het bouten en moeren probleem dat ik eerder postte opgelost, vandaag even langs een ijzerwarenhandel gegaan, en die hadden wat moois liggen dat ik wel kon gebruiken

[ Bericht 3% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:40:46 ]
pi_59715871
31-03-08:

Ook afgelopen weekend is er weer veel gebeurd, ik heb o.a. de intercooler klaar gemaakt voor de montage!

Erik heeft de bijrijderskant geschuurd en ik heb verder nog een deurpaneel afgemonteerd, oude verlichtingskabelboom het interieur in getrokken en de nieuwe motorkabelboom geplaatst en bij de meterkast gehangen.

Momenteel staan er nog wat onderdelen in backorder en ben ik nog op zoek naar een opvoerpomp van een Cabrio 2h, nu wordt het eigenlijk tijd om de nieuwe kabelboom te gaan verenigen met de oude zekeringkast.... oll:

Hopelijk heb ik de wagen eind Juli door de RDW-keuring heen en kan ik er vrolijk mee rondknallen!!!!! :twisted:

Ook is ondertussen de intercooler (omloop)buis van de Audi TT binnengekomen!

Best netjes zo, en geheel zonder lasnaden
Nu kan ik tenminste alvast wat silicone slangen gaan bestellen om het geheel luchtdicht te maken

pi_59715959
08-04-2008:

Vandaag ben ik maar eens eerder gestopt met werken en heb ik de downpipe, lambdasonde en olieretour leiding geplaatst! (deze laatste was flink beschadigd en dus noodzakelijk om te vervangen!!!!)

Ook heb ik eindelijk via een club-genoot de juiste bouten voor m'n differentieel gevonden, en hangt de combi motor & bak nu zoals het hoort in de motorruimte!

Verder had ik graag nog verder gegaan met het monteren van het schakelmechanisme maar ik kwam erachter dat dat niet gaat omdat de wastegate in de weg zit :evil:

maar ook dat komt wel weer goed :lol:
pi_59715994
02-05-2008:

De afgelopen weken is er weer flink wat voortgang geboekt!

We zijn weer een stuk verder met schuren, de nieuwe carterpan is gemonteerd, versnellingsbak olie is gevuld, met het schakelmechanisme gerommeld, een aantal siliconeslangen gemonteerd, de opvoerpomp is gemonteerd en we zijn nog bezig geweest met de kabelboom!

Dus nog een aantal onderdelen en we zouden kunnen starten!! :toost:

Het bewijs dat ie nu weer voor het eerst in ruim een half jaar weer op z´n wielen staat

Nu de nieuwe carterpan gemonteerd is kun je eindelijk zien hoe laag de motor hangt, op zich nog niet eens zo heel laag.... Waarschijnlijk worden het toch een setje brede 16´ers voor de juiste "stance"

30-04-2008:

Na weken van schuren was er vandaag nog meer te schuren :lol:

Vanaf 10 uur vanmorgen tot en met 11 uur 's avonds hebben we geschuurd!!! :vertel:
en morgen gaat de hele boel in de primer!!!!! (eindelijk na al die maanden een strakke lak die bestaat uit 1 kleur)

01-05-2008:

Vandaag dus de auto volledig in de primer gezet, de laag lijkt nog een beetje grof, later die avond kwamen we erachter dat deze primer zich nog helemaal glad trekt en hoef dus verder niets meer te schuren voor de kleurlaag!!
Er zaten maar 2 miniscuul kleine stofpuntjes op de hele auto dus dat valt me goed mee!!! :toost:

Dit was net na het spuiten, ik zal straks nog foto's maken van hoe het er nu uit ziet (helemaal mat)
pi_59716014
02-05-2008:

Nou ik heb enkele uurtjes geleden nog even wat foto's gemaakt van de droge primer! Echt ontzettend strak geworden Hebben al die uren/dagen/weken van schuren toch nog nut gehad :mrgreen:

Foto hoer he LOL, hoop dat de bruine lak net zo goed lukt komen er dan nog veel meer foto's :lol:
pi_59716038
12-05-2008:

Ondertussen staat de auto in de eerste kleur-laag en begint het er weer als mijn oude vertrouwde cabrio uit te zien 8)
Er komen nog enkele lagen overheen en daarna ga ik het weer lekker glad schuren en polijsten!

Momenteel is dit het resultaat! De glans is in ieder geval al goed!

Vrijdag is trouwens de olieretour leiding gearriveerd, dus vanavond even monteren en dan kan er olie in het blok 8)

13-05-2008:

Vanavond een grote stap gezet in het project, ik heb nu de 3e olie retour leiding gemonteerd en deze pastte eindelijk op de nieuwe carterpan...
Nu kon ik dus EINDELIJK na al die maanden olie in de motor gooien

:mrgreen: I'm fucking pleased to say the least :mrgreen:

Vanavond ook vast een klein stukje lak gepolijst! Zie hier het resultaat:

Binnenkort de lak weer oppolijsten en de volgende laag eroverheen zetten! en dan kunnen we weer verder met bouwen!
pi_59716091
26-05-2008:

Nou gisteren hebben we de motor-bekabeling helemaal uitgezocht en afgezekerd, helaas is de benzinepomp niet meer gekomen anders hadden we echt kunnen starten!

Nu heb ik het voor nu moeten doen met het rond laten gaan van de motor op de startmotor :lol: Is best mooi als je zoveel tijd en geld geïnvesteerd hebt dat er dan ook echt eigen leven uit komt als je de sleutel ronddraait
pi_59716107
26-05-2008:

Helaas had ik m'n camera nog in de Nightvision stand staan
maar bij deze het filmpje

Deze week eerst maar eens een acculader gaan kopen, en als Rogek dan komende zondag de benzinepomp bij zich heeft kunnen we dan hopelijk starten!!!!

[ Bericht 22% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:42:14 ]
pi_59716162
30-05-2008

Vanavond "even" met Erik een setje beugels gefabriceerd en de siliconeslangen op maat gemaakt

Ik ben nog niet geheel tevreden over het gedeelte aan de bestuurderskant, maar ik had nou eenmaal niet de mogelijkheid het op dit moment anders te monteren!
Wil zondag namelijk gaan starten

[ Bericht 14% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:42:55 ]
pi_59716201
01-06-2008:

It's aliveeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!

Het enige wat een beetje jammer was is dat Jarno de ecu voor aankoop had laten herschrijven zodat de startonderbreking van de klokkenset, en sleutels etc. eruit zou zijn!!!
Dit bleek vandaag dus niet goed te zijn gegaan, dus nu valt ie na enkele seconden weer uit waarbij er een startblokkering foutmelding in vag-com komt...

maar dat was het enige, het was gewoon sleutel om en lopen

[ Bericht 15% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:43:55 ]
pi_59716255
09-06-2008:

Heb vandaag (dus binnen 1 week) de verklaring voor motorvermogen van Pon's Automobielhandel gekregen

Tevens ook het bewijs dat ik een volkswagen motor in de cab heb en geen seat motor.........

Er staat als volgt:

Merk Volkswagen
Identificatie AQX ******
Bouwwijze 4 cilinder in lijn
Brandstof 1781 cm3
Slagvolume 115 KW (din)
Bij toerental 5800 omw/min

Deze verklaring heb ik dus voor de rdw nodig tijdens de weggedragtest en geluidstest op lelystad om aan te kunnen tonen hoeveel vermogen nu in de cabrio ligt!

Dus we gaan van 55kw (75pk) naar 115kw (156pk) tijdens de keuring, naar 152kw (+/-206pk) na chippen en andere uitlaat :mrgreen:

en ik vier vanavond mijn eigen overwinning

Nu klinkt het nog vrij lame, maar in het echt in die loods is het een beest :shock:

Wil wel absoluut nog een bedankje doen aan Michel (Zeypveld Autosport) die vanavond een flink eind is gereden om even die startonderbreker eruit te "programmeren"

[ Bericht 19% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:44:44 ]
pi_59716389
16-06-2008:

Heb vandaag weer een en ander geregeld!! :toost:

* Alle koelvloeistofslangen die nog misten.
* Spal ventilator.
* Uitlaat hittetape voor de downpipe.
* Zelfklevende hittereflectiemat voor de vuurmuur.
* nog een koppelstuk voor een stukje siliconeslang.
* 3m zwarte vacuumleiding voor de turbodrukmeter.
* 1m 13mm vacuumleiding om rembekrachtiger vacuum aan te sluiten op vacuum van de inlaat.
* Koppelstuk uitlaat om van buiten diameter 63mm (downpipe) naar binnendiameter 43mm (middendemper) te gaan.
* Bout en moer voor de schakelhevel (dol gedraaid moertje)
* Dremel en slijpschijfje

Koppelingskabel ben ik ondertussen ook uit wat ik daarmee moet doen om deze gespannen te krijgen...
en dan moet er nog een einddemper en wat rubbers etc. besteld worden en dan nog de benzinepomp onder de auto bevestigen........
Deze week ook nog even een (houten)proefmodel maken van de gaspedaalbeugel zodat ik de vorm kan bepalen, en dan wil hopelijk een neefje of oom mij de stalen variant aan de vuurmuur lassen.

en dan zijn we bijna zo ver om eens een testrit te gaan maken?
pi_59716529
en als allerlaatste update tot nu is dat ik gisteren bezig ben geweest met het verlassen van 2 koppelstukken om de 2,5" downpipe (63mm) passend te maken op de nieuwe originele 1.6 uitlaat (43mm).
Ik heb er voor gekozen om een nieuwe originele 1.6 uitlaat te monteren zodat tijdens de rdw testen het vermogen iets minder is en natuurlijk het geluid niet te hoog tegenover de originele waardes.

Ook is de beugel voor de koppelingkabel gemaakt en nu kan ik ook al koppelen!

Deze week ga ik me nog bezig houden met het maken van de gaspedaal beugel en het monteren van de benzinepomp onder de auto...

Ik heb tot nog toe in ieder geval geprobeerd alles technisch zo goed als mogelijk te maken zodat we een veilige stabiele auto krijgen die met gemak door de weggedragtest en geluidsmeting komen!
  donderdag 26 juni 2008 @ 21:54:57 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59716650
Was het niet goedkoper geweest om gewoon een andere te kopen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59716880
natuurlijk was het goedkoper geweest om een andere auto te kopen, maar dit is zo ontzettend veel leuker

Ik heb als beginnend auto "sleutelaar" hier ontzettend veel van geleerd en uiteindelijk heb je veel meer eer van je werk en geld als je het helemaal zelf hebt gedaan (met hulp van vrienden )
pi_59717134
Wow nice.

Ding zal wel gaan straks. Wat voor prestaties verwacht je?: 0-100 in? 7 seconden ofzo?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59717347
Hopelijk toch wel iets sneller als de wagen bij de rdw is geweest krijgt ie een andere optimale uitlaat en ga ik met het apparaat naar JD-engineering voor een chip en rollenbank sessie.

Hierdoor zouden we hopelijk tussen de 206 en 210pk uit moeten komen (voor dit blok zijn dat normale haalbare waardes bij JD-eng.)
dus dan zou je op een pk gewichtsverhouding van ongeveer 1pk per 4,5 / 4,7kg uitkomen waardoor je ongeveer in 5,5/6,0 seconden naar de 100 zou moeten kunnen.
Ik hou echter niet van kroegpk's en grote praatjes dus ik hou me wijselijk heel stil wat deze uitspraken betreft en wacht totdat ik daadwerkelijk een papiertje heb met een uitdraai!!
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:28:07 #29
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_59717958
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is toch 1000x zo vet.
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:09:46 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_59719424
Vet project gek . Respect. Golf 1 Cabrio's zijn vet, helemaal met zoveel vermogen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_59719624
Lekkere torsiestijfheid heeft zo'n ouwe cabrio

Verder leuk bezig, zo mag ik het graag zien
pi_59719930
Thanks heren

@ 1299:

De cabrio is zelfs stijver dan de dichte golf 1, af fabriek hebben ze behoorlijk hun best gedaan om de carosserie te verstevigen.

Maar dan nog heb ik daar ook aan gedacht, het front wordt verstevigd, en tussen de draagarmen voor komt een subframe... en dan natuurlijk nog 2 dikkere stabilisatorstangen... en natuurlijk niet te vergeten de polyurethaan "rubbers"

Voorbeeld van het subframe en verstevigingsbalk voor de voorkant (dus niet mijn auto)

Subframe

Front verstevigingsbalk

Beiden zijn op al bestaande bevestigingspunten te monteren.

Tevens heb ik met Supro Automotive engineering overleg gepleegd voor een fatsoenlijke schroefset.
Deze zou dan in- en uitgaand in hardheid te stellen, voor en achter topmounts zodat camber en caster fatsoenlijk te stellen is.
Extra oliereservoirs aan de onderkant van de veerpoten zodat zelfs in lage standen er voldoende vloeistof is voor een goede werking.
Daarnaast laat ik de auto uitwegen zodat dmv. andere sterkte veren een betere wegligging behaald wordt...

Lijkt me dat ik er dan genoeg aan heb gedaan om het een beetje veilig en stabiel te houden
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:30:42 #33
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_59719974
R.E.S.P.E.CT!!!

Echt zzeeeeeerrrr vet man!!!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_59720717
Respect voor de werken - dikke TVP!

(Ook in het bezit van een Golf I cabbie en een 20vt (AJQ) blok. Alleen hangt laatstgenoemde in een TT)
het was fijn, bedankt, tot ziens!
pi_59731605
mooi spul die wilwood remmen!!
heb ze zelf ook onder de kitcar

en altijd leuk 206PK
pi_59731956
quote:
Dat is met al die projecten hier
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59746308
Jij ook al hier?
Niet een beetje laat?

VENLO FTW!!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59802443
FF een TVP.

Super vet
pi_59807475
KEWLLLL
pi_59812267
Heel mooi project!

Ook fijn dat je in een leuke schrijftaal je verhaal geschreven hebt, zonder blabla en sjonnietalk.
100 punten.
pi_59813319
tvp! Geweldig project! Poepiebruin en poepiesnel
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:37:34 #43
197456 ytram
...dacht je!
pi_59815047
ERG vette 1
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_59815648
Respect!

Golf 1 cabrio zijn echt vette bakjes om te zien en het blok zal het alleen maar leuker maken
MOKUM XXX RATED
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:35:59 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_59822041
Leuk verslag
Huilen dan.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:31:34 #46
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59824106
Tof verslag man, gaaf project
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_59824647
Project
Ben zelf niet kapot van Golf, maar jij moet er in rijden en tevreden zijn
pi_59832988
Ontzettend gaaf project

Je pakt het ook direct goed aan, alles op elkaar afstemmen. Top!
pi_59834299
Super autotje

Volgens mij zit je ook op VWforum of niet?
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:46:11 #50
197456 ytram
...dacht je!
pi_59836422
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:59 schreef VlaDje het volgende:
Super autotje

Volgens mij zit je ook op VWforum of niet?
Klopt, herkende hem ook al (ik zit ook op vwforum)
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:46:15 #51
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_59839347
zeer goed gedocumenteerd, zeer interessant en zeer cool.
zo goed..?
pi_59842092
Dank voor alle leuke reacties!!! Ik ben inderdaad ook lid van het vwforum!

Ik ben nog altijd bezig met de uitlaat, maar ondertussen heel druk met werk etc. dus het schiet niet echt op... Komend weekend komt er hopelijk weer een update
pi_59842419
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:32 schreef kevin20vt het volgende:
Dank voor alle leuke reacties!!! Ik ben inderdaad ook lid van het vwforum!

Ik ben nog altijd bezig met de uitlaat, maar ondertussen heel druk met werk etc. dus het schiet niet echt op... Komend weekend komt er hopelijk weer een update
Ik hoop met je mee
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:09:47 #54
217349 Dyob
One world, one dream
pi_59873454
Lekker bezig Kevin, ziet er subliem uit!

Mooi polijstwerk ook

Gr Boyd
pi_59874108
Wat een schitterende Golf! Petje af hoor voor dit projekt!

Een nette Golf I en in mindere mate ok de II blijven toch de mooiste Golfjes.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:14:50 #56
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60172876
wa'n hok zeg. , loop je hier ook al met die boodschappenmand te spammen? Ik zou er in elk geval nooit één kopen. *ahum*

En al helemaal geen dichte. *kuch*

Sterker nog, je bent pas echt een idioot als je zowel een open als een dichte hebt.
pi_60180914
Erg gaaf. Dichte zijn 200x zo mooi als de cabrio die nog tot Golf III geleverd is.
Hatchbacks Golf I, zijn helemaal vet gewoon.

Als je ding ook nog op kenteken weet te zetten, dan heb je echt dik respect.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60181813
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:43 schreef MK1GTI het volgende:
En al helemaal geen dichte. *kuch*

Sterker nog, je bent pas echt een idioot als je zowel een open als een dichte hebt.
Zo horen ze er uit te zien....
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:56:02 #61
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_60194967
Wat een ontzettend gaaf project gast! Goed ook dat je echt aan alles denkt en het in 1x goed doet. Zou zonde zijn als ie later weer uit elkaar kan omdat je toch niet tevreden bent.

Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben is wat het je tot nu gekost heeft
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_60872141
nou heren bedankt voor de leuke reacties weer!!!

Ik ben even uit de roulatie geweest, maar ben weer terug

Ik moet even terugkijken naar wat de laatste update is geweest, maar waarschijnlijk ben ik al een stuk verder

@ Twan: Jij met je 2 golf 1's dat kan inderdaad echt niet Heb je die accubak al gekregen die ik bij Roger had gelaten?

@ Syndicate: ik had er een leuke Audi TT Quattro voor kunnen kopen, dat wist ik ook van te voren.
Alleen wie koopt er nou een kappersauto als je een golf 1 kunt bouwen die sneller wordt en dan ook nog eens beter looks heeft
pi_60872210
28-06-2008:

De koppeling werkt ook, normaal gesproken is de versnellingsbak van een golf 2 G60 hydraulisch gekoppeld en schakel je met kabels.
Omdat ik geen zin heb om gaten te boren voor de kabelschakeling en het volledige hydraulische systeem over te bouwen van een golf2 heb ik er voor gekozen om voor een koppelingskabel te gaan en een setje schakelstangen!
De koppelingskabel is dan van een passat uit 1984, het enige wat nodig is om aan te passen is wat beugeltjes zodat de kabel zichzelf kan spannen.
De schakelstangen heb ik laten maken door een duitse engineer dit omdat er gewoon geen standaard schakelstangen zijn die een golf 2 bak in een golf 1 laten werken....

Maar het werkt!!!

09-07-2008:

Nou na weken van peinzen, voorbereidingen, gisteren en vanavond de hele avond klussen is het me dan toch gelukt om de benzinepomp en brandstoffilter fatsoenlijk onder de auto te monteren!!!!!!

De benzinepomp hangt netjes vast naast de benzinetank en zit goed vast boven de handremkabel.

De filter heb ik een aparte beugel voor moeten maken en tussen de reservewielbak en tank/achteras bevestigd.

Ben er best tevreden mee zo, wat natuurlijk inhield dat ik koste wat kost vanavond nog minimaal 1 metertje moest rijden :lol:

Dat ging bijna niet door nadat mijn oude accu er mee op hield, ik heb wel een nieuwe gel accu (65ah) maar die is een beetje groter en past niet voorin (tenminste dan past de min pool aansluiting niet meer).

Na wat rommelen lukte dat ook, en hoe onwaarschijnlijk ook, ik heb gestart, de auto in de versnelling gezet, koppeling laten komen, en hij ging :shock: maar liefst 2,5meter heb ik afgelegd waarna ik hem in de achteruit heb gezet en het golfje weer terug op de plek heb gezet!

Volgende keer als de accu achterin bevestigd is met fatsoenlijke bekabeling, er koelwater in zit en de gaspedaal beugel gemonteerd is ga ik naar het test terrein waar ik me gruwelijk mag gaan uitleven :mrgreen:

12-07-2008:

Nou vanavond bij Steven Scholten langs geweest!

Heb een hele goed deal kunnen maken!

een 93'er achteras met stabilisatorstang.
een 93'er verlichtingskabelboom (met koplampverstelling).
een scirocco 16v onderste veerpootbrug
en een originele stabilisatorstang voor de voorkant van de auto, inclusief bijbehorende draagarmen en beugels etc.

voor een hele leuke prijs!! Ik had er eerder ook al de 8mm originele brandstofleidingen en opvoerpomp van een 2h motor gekocht, dus als je iets nodig hebt voor een golf cabrio, gewoon Steven even bellen! Top service!

Nu kan ik weer even verder knutselen!

14-07-2008

De scirocco 16v onderste veerpootbrug, originele stabilisatorstang met nieuwe beugels en rubbers zitten al onder de auto! Ook is het gelukt om het elektrische gaspedaal van een golf 4 gemonteerd te krijgen in een golf 1

[ Bericht 21% gewijzigd door kevin20vt op 16-08-2008 10:01:41 ]
pi_60872336
23-07-2008:

Samen met maatje Roger hebben we ons vandaag eens goed uitgeleefd op de cabrio, de nieuwe gelaccu staat nu achterin (35mmq kabel met 200a zekering) er zit nu voor een los verdeelpunt voor de plus.
De verlichtingskabelboom zit erin, ik heb een nieuw koelvloeistof reservoir van een golf 1 besteld, de middendemper zit onder de auto dus nog maar even en we kunnen rijden!

31-07-2008:

Hierbij de foto's van wat werk dat verricht is:

Dit is de Spal ventilator die we gemonteerd hebben, zoals je kunt zien is er maar weinig speling, maar het is genoeg zodat de motor en de radiateur elkaar in het heetst van de strijd niet zullen raken!

Hier kun je de schakelstangen zien, de koppelingkabel, het verdeelpunt voor de plus (die ga ik ooit nog eens ergens plaatsen waar je deze niet zult zien!)
Ook zie je nu dat het koelvloeistof circuit is aangesloten, en je ziet nu beter hoe de intercooler buis loopt met dit laatste ben ik nog niet helemaal tevreden..
Deze buizen zullen ook nog los moeten omdat er nog een "map-sensor" tussen moet deze meet namelijk de atmosferische druk waardoor de computer weet hoeveel benzine ingespoten moet worden om de motor niet arm te laten lopen (ivm hoogte verschillen etc.).

De openluchtfilter is voor tijdelijk, als ik hem wil starten dat er dan geen vuiligheid mee de motor in gaat, hier komt later nog een originele luchtfilterbak van een golf 4 in! (beter voor de rdw keuring).

Dit is een oude foto van hoe de accu nu achterin de reservewiel bak gemonteerd staat:

Ik heb er een aluminium houder voor laten draaien

Zo ziet het totaalplaatje er momenteel uit:

Niet geheel slecht dacht ik zo

[ Bericht 38% gewijzigd door kevin20vt op 16-08-2008 10:15:30 ]
pi_60872423
08-08-08:

We zijn weer overnieuw begonnen met schuren, m'n pa was toch niet geheel tevreden met het eerste spuitresultaat en had besloten dat het overnieuw moest.....
Dus ook weer de hele auto schuren

Ach ja wat moet dat moet
pi_60872437
10-08-08:

Het spuitresultaat van vandaag!!

Dit was direct na het spuiten, hij is later nog wat strakker bijgetrokken!

Zeker niet perfekt maar dat is ook nooit de bedoeling geweest, maar in ieder geval niet meer zoveel sinaasappelhuid...

pi_60872447
15-08-08:

Vanavond ben ik maar begonnen met het opbouwen van de auto, is toch een vreemd gezicht als de wagen bijna 1 jaar lang volledig gedemonteerd heeft gestaan!

pi_60873659
Ziet er erg mooi uit. Gelukkig dat het geen auto-style bak gaat worden!
tvp-tje
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_60874097
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:51 schreef liquid-orange het volgende:
Ziet er erg mooi uit. Gelukkig dat het geen auto-style bak gaat worden!
tvp-tje
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:17 schreef kevin20vt het volgende:

[ afbeelding ]
Alleen mag er wel een ander stuurtje in. Iets zonder metaal in het midden.

Maar verders wel een leuk project. Mooi geluid ook, tenminste een echt geluid. En niet dat wannabe sportieve lage geluid uit een pauper rioolbuis.
pi_60876360
Ziet er wel dik uit!
Dat gebrul van die motor is ook zeker niet verkeerd. Het is een auto waarin je gezien mag worden!

Absoluut respect dat je nog zo'n oude bak opknapt.
Betaal je straks eigenlijk nog wegenbelasting? Of blijft het bouwjaar nog steeds 25 jaar terug?
pi_60877417
Respect
pi_60901407
Hey Kevin20VT, zet je PM aub ff aan..
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:13:52 #73
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_60901689
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een auto met zo'n kleur. Maar los van dat is het wel beter dan dat je hem gaat pimpen met neon kleurtjes.
pi_60902758
Tof project !

Maar waarom zo'n ranzige bruine kleur ??
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:12:52 #75
127232 Quint24
Just follow the star
pi_60903924
dan zie je de roest niet misschien
Wel tof dat je zo`n histrorisch icoon opknapt en moderniseerd
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_60947683
Echt super verslag
Ik volg je project in spanning
Wat een super geluid die turbo!!!!
Mijn project is iets minder spectaculair, ff bijna nieuwe motor van audi 1.8i in Mk1 aan 't steken.
Ook wel kleine aanpassingen moeten doen, maar niets vergeleken bij jouw BEAST

Grts
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:47:48 #77
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_60963254
ja kan ke mij ook die kleur uitleggen?
( niet negatiefhoor, maar als je toch al zoveel geld en moeite doet waarom geen wrede kleur??)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_60963732
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja kan ke mij ook die kleur uitleggen?
( niet negatiefhoor, maar als je toch al zoveel geld en moeite doet waarom geen wrede kleur??)
Dat doet het hem juist..
Nu nog een 1.3 stickertje ofzo achterop plakken en de sjonnie naast je @ de stoplichten laten zien wie het eerste weg is
Dus langzaam vanaf de buitenkant, beest onder de motorkap
Quote van Tjabbo:
pi_60965623
Niet iedereen wil enorm opvallen met zo'n wagen. Voor mijn cabrio is ook de grap dat hij er volledig standaard uit ziet. Zelfs de opzichtig rode remklauwen heb ik zwart gemaakt. Niemand verwacht dat je zo veel vermogen (in mijn geval zou dat 220pk moeten zijn) onder de kap hebt en dat is overal goed verborgen.
pi_60968217
geweldig project! geweldige wagen! en een geweldige kleur!

zo'n auto moet niet in "moderne kleuren" gewoon zwaar old skool houden!

en wat meer mensen zeggen, hoe je het verteld is ook machtig mooi! en een mooie loods om aan de auto te knutselen!
pi_60995085
Wat een geweldig project en verhaal heb je hier zeg. Echt respect voor je passie en gedrevenheid!
pi_61036533
Erg cool, en vooral door de kleur eigenlijk. Als je een pimpelpaarse kampwagen wilt, koop je maar een golf 4. Bij een oude auto hoort een oude kleur.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_61099063
Thanks heren

Wat een geweldige reacties weer

De kleur is inderdaad zo gekozen omdat het een kleur is die goed bij die tijd past waar die uit komt, bovendien is een cabrio al een "wijfen"bak dus een metallic lakje gaat me net iets te ver

Ik heb overigens in het "beest" gereden In een woord ziek

Komende paar dagen staat ie er echter zo bij:

maandag 25 augustus 2008 @ 00:08:37 #84
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_61099710
ik ben totaal geen volkswagen fan, maar dit soort projecten vind ik echt geweldig
de kleur is ook echt super vet vind ik, heerlijk oldskool zoals het hoort
pi_61100308
Dankje! Dat vind ik nou een leuk complimentje dat mensen voor dit project zelfs voorbij het merk willen kijken
pi_61100780
Hoe spuit je em? Wel met compressor en spuitpistool neem ik aan?
En waarom laat je em niet eerst chippen en ga je daarna naar de RDW?
pi_61101058
jup met spuitpistool etc.

Ik ga deze achteraf pas laten chippen omdat de auto bij de rdw een weggedragtest moet afleggen, en de wagen krijgt het vermogen die de fabriek op papier voor me heeft afgegeven voor die motorcode ook op het kenteken (mits goedkeuring).
Dus de cabrio krijgt 115kw op kenteken.

Daarna gaat ie pas gechipt worden waardoor er maximaal met deze turbo weer +/- 26% aan vermogen bijkomt (met dezelfde motorcode) waardoor ik dus nog steeds legaal rondrij (max 40% vermogenswinst zonder keuring).

Maar het mijzelf wel stukken makkelijker maak tijdens de toch al lastige keuring (je bent toch afhankelijk van...) Dus maar 156pk ipv +/- 210pk na het chippen.

Ook is het niet te doen om met de (nieuwe) originele 1.6 uitlaat met +/- 210pk te gaan rijden tijdens de ciruittest
Die zit er tot die rdw-keuringen sowieso op omdat ik anders niet door de geluidstest kom.....
pi_61119238
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 01:14 schreef kevin20vt het volgende:

Ook is het niet te doen om met de (nieuwe) originele 1.6 uitlaat met +/- 210pk te gaan rijden tijdens de ciruittest
Die zit er tot die rdw-keuringen sowieso op omdat ik anders niet door de geluidstest kom.....
gewoon 3 katalysatoren achterelkaar en 5 dempers en je komt er zoo doorheen
Quote van Tjabbo:
pi_61482507
Op zich ook wel mooi om te vermelden dat afgelopen vrijdag (5 september) mijn cabrio 25 is geworden WOOWOO
pi_61541468
tvp, wat een geweldig project

Als je hem over een paar jaartjes nog is kwijt moet, PM me even !
pi_61541702
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:32 schreef kevin20vt het volgende:
Op zich ook wel mooi om te vermelden dat afgelopen vrijdag (5 september) mijn cabrio 25 is geworden WOOWOO
5 september ben ik 18 geworden
Quote van Tjabbo:
pi_61542295
Respect voor je auto, en minstens zoveel voor het project.

Dit is ook de manier waarop ik van tunen houd. (Er zijn trouwens toch wel betere jaren '80 kleuren? )
  zondag 14 september 2008 @ 00:53:47 #93
182073 invine
blablabla etc.
pi_61613508
Wat een beest echt prachtig hoe je hem zo opknapt, goed kleurtje en al! nu maar hopen dat die door de keuring gaat. neem aan van wel keep it up.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 14 september 2008 @ 01:13:19 #94
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_61613783
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

gewoon 3 katalysatoren achterelkaar en 5 dempers en je komt er zoo doorheen
Ik heb ook 3 kats en 3 dempers (peugeot 605 v6 SV24) En maakt nog echt een lekker geluidje bij 5000rpm.
pi_61614134
Stond je niet laatst in 1 of ander auto blaadje?
pi_61616291
Kevin stond inderdaad met z'n 20v Golf IV in een blad ja.
pi_62087810
Nou zojuist is dus het bericht gekomen dat de flens voor de mapsensor eindelijk klaar is, hier wacht ik toch al vanaf Juli op! (ze hadden me eerst een verkeerde gestuurd)

Dus die word vannacht nog verstuurd vanuit de joe es of eeeee

Kan ik binnenkort een keer proefrijden op een priveterrein van m'n baas
pi_62095401
Vet project hoor, 1 van de weinige die echt goed is, samen met die ene amerikaan en die RX.
pi_62098440
Is een goede bekende van jou spuiter?
Of heb je hem zelf gespoten met spuitbussen?
Heb stiekem al een beetje rondgezocht hier inde buurt en de "schadeherstelbedrijven" durven ziek veel te vragen voor een Cabbie spuiten..

Hoop dat ik hem volgend jaar tegen de lente kan laten spuiten, heb een kleurtje in gedachten, originele '75kleur dus zeker oldskool, alleen iets opvallender als dit
pi_62099470
@ Arclight-S: Dankje!

@ Vladi: Nee deze heb ik zelf gespoten met hulp van m'n pa, het is dan ook geen professioneel resultaat maar daar deed ik het ook niet om! (erger dan het was kon het toch niet worden, hij was voorheen namelijk met de roller bruin gemaakt)

Spuitwerk is gewoon duur, en goed spuitwerk kost nog veel meer... helaas.

maar ik betaal liever iets teveel voor goed spuitwerk dan dat een prutser het verkloot voor 1000 euro
pi_62099739
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:22 schreef kevin20vt het volgende:
@ Arclight-S: Dankje!

@ Vladi: Nee deze heb ik zelf gespoten met hulp van m'n pa, het is dan ook geen professioneel resultaat maar daar deed ik het ook niet om! (erger dan het was kon het toch niet worden, hij was voorheen namelijk met de roller bruin gemaakt)

Spuitwerk is gewoon duur, en goed spuitwerk kost nog veel meer... helaas.

maar ik betaal liever iets teveel voor goed spuitwerk dan dat een prutser het verkloot voor 1000 euro
Zelf gespoten met spuitmachine en cabine of met een spuitbus?
Ik zit er ook wel wat aan te twijfelen of ik mss beter zelf kan spuiten of het laten doen, woon vlakbij duitsland dus daar is spuiten goedkoper, en hier in nederland zitten genoeg beunhazen
pi_62100178
Nee niet met spuitbussen, dat krijg je echt nooit mooi! Ik heb inderdaad met autolak gespoten met de juiste tools!
Alleen niet in een cabine, wat we gedaan hebben is plastic zijl op de vloer en een tijdje voor het spuiten begonnen met het natmaken van de hele vloer, en dan maar met 1 persoon in die ruimte!

Hierdoor heb je geen last van stofpuntjes (tot nog toe 3x auto's gespoten in die ruimte en per keer max 2 a 3 stofpuntjes in de lak gehad).

De ruimte zelf is 300m2 en er zit een hoog plafond in mijn loods (ruim 5 meter) hierdoor heb ik dan erg weinig last van nevel die terugvalt in de lak, in een kleinere ruimte met een lager plafond ga je dit absoluut zien!

Ik zou dan ook aanraden om inderdaad naar duitsland te gaan of ergens een cabine te huren!

Die van mij was al verkloot met een roller en Flexa verf, maar die van jou heeft z'n originele lak nog! Het zou zonde zijn om daar aan te gaan prutsen (US versie enzo)

pi_62100708
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:08 schreef kevin20vt het volgende:
Nee niet met spuitbussen, dat krijg je echt nooit mooi! Ik heb inderdaad met autolak gespoten met de juiste tools!
Alleen niet in een cabine, wat we gedaan hebben is plastic zijl op de vloer en een tijdje voor het spuiten begonnen met het natmaken van de hele vloer, en dan maar met 1 persoon in die ruimte!

Hierdoor heb je geen last van stofpuntjes (tot nog toe 3x auto's gespoten in die ruimte en per keer max 2 a 3 stofpuntjes in de lak gehad).

De ruimte zelf is 300m2 en er zit een hoog plafond in mijn loods (ruim 5 meter) hierdoor heb ik dan erg weinig last van nevel die terugvalt in de lak, in een kleinere ruimte met een lager plafond ga je dit absoluut zien!

Ik zou dan ook aanraden om inderdaad naar duitsland te gaan of ergens een cabine te huren!

Die van mij was al verkloot met een roller en Flexa verf, maar die van jou heeft z'n originele lak nog! Het zou zonde zijn om daar aan te gaan prutsen (US versie enzo)

Probleem van die lak is natuurlijk dat hij echt in slechte staat is op de bumpers/motorkap/rechterachterhoek het helemaal slecht is. en dat als ik hem opnieuw moet laten spuiten liever een mooie kleur lak heb ipv Paprika-rood, wat toch weer vervaagd na een tijdje
pi_62108534
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:31 schreef VlaDje het volgende:

[..]

Probleem van die lak is natuurlijk dat hij echt in slechte staat is op de bumpers/motorkap/rechterachterhoek het helemaal slecht is. en dat als ik hem opnieuw moet laten spuiten liever een mooie kleur lak heb ipv Paprika-rood, wat toch weer vervaagd na een tijdje
Originele kleur houden is altijd mooier.. Als hem gewoon weer paprika rood spuit zal dat ook beter staan (ook bijv. in de motorruimte, waar je anders kleurverschil krijgt). En je lak goed onderhouden scheelt ook enorm veel, paprikarood kan zeker wel mooi paprikarood blijven, maar je hebt er meer werk mee dan met bijv. zwart.
pi_62110741
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:25 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Originele kleur houden is altijd mooier.. Als hem gewoon weer paprika rood spuit zal dat ook beter staan (ook bijv. in de motorruimte, waar je anders kleurverschil krijgt). En je lak goed onderhouden scheelt ook enorm veel, paprikarood kan zeker wel mooi paprikarood blijven, maar je hebt er meer werk mee dan met bijv. zwart.
Kan harstikke mooi zijn, moet de lak wel overal nog opzitten en vrij goed op kleur zijn
pi_62135250
Kevin kon vandaag even de snelheid ervaren tijdens een ritje met mijn Cabrio MK1 G60. Hier een filmpje op JupTjoep:

Bekijk deze YouTube-video

Sorry voor de belabberde kwaliteit, ik bedacht me vrij laat dat ik niet zelf aan het stuur zat en kon filmen en nog geen minuut erna stonden we muurvast in de file.... Maargoed, het gaat vooral om het mooie geluid van zo'n G60 motor en dat komt wel lekker naar voren zo. Ik laat het even aan Kevin om zijn mening te geven.
pi_62160357

Netjes netjes
pi_62208674

Zaterdag ga ik de mapsensor-flens op een 63,5mm buis laten lassen, en zondag komt een maatje van me weer helpen met de kabelboom in het interieur (hopelijk kan komende maandag het dashboard terug erin!!)

pi_62209188
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:33 schreef Linnie20v het volgende:

Netjes netjes
20V..??
Nieuw hier..??

Wat rij jij..??
Quote van Tjabbo:
pi_62213918
Deze rijdt ze (de gele polo):

Die hebben we samen gebouwd en gespoten!
pi_62248546
De deurpanelen, rubbers etc. weer gemonteerd (alles los gehad vanwege het spuiten).

Best netjes dacht ik zo (voorheen waren de deuren aan de binnenkant nog de originele groene kleur )
pi_62251945
Je mist nog het kapje van de raamslinger maarreh, goed beeeezig
pi_62252809
heb je een voorbeeld van zo'n kapje? Ik heb die nog nooit gezien?
pi_62253386
Ja, zitten in mijn cabrio. Is gewoon een plastic omhulsel wat er standaard omheen zit. Eigenlijk uit elke sloper kun je die slingers halen maar als je er één vindt, ik heb ook 1 andere raamslinger momenteel dus neem er dan ff twee mee.

Hier heb je er één:

Dit is de andere variant waar ik vanaf wil:

Op de foto zie je het verschil amper maargoed, details he.
pi_62253465
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:21 schreef kevin20vt het volgende:
Deze rijdt ze (de gele polo):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die hebben we samen gebouwd en gespoten!
Ohw, cool.. Ook een 20V
Quote van Tjabbo:
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 oktober 2008 @ 09:59:11 #116
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62253684
Erg tof gedaan. Leuk verhaaltje om te lezen. Respect ook voor de kleurkeuze. Je ziet teveel oude golfjes die compleet vernaggeld zijn door een 'gouden' look enzo.
Smaakvol tunen bestaat dus kennelijk nog wel...
(en als je klaar bent, mag je mijn golf 3 wel even komen behandelen... )
pi_62256123
@ MK1GTI: Ok dan, wist niet dat die van mij verstopt hebben gezeten onder dat kapje, weer iets geleerd

Ik prefereer toch deze zonder kapje voor mijn cabrio, geeft een iets klassiekere look! Echter als ik de volgende keer weer over de sloop struin zal ik het even in de gaten houden voor je, wellicht staat er nog een auto met zo'n zelfde kapje!

@ Turquaz: Nog niet maar wie weet in de toekomst.
Oorspronkelijk was het doel om deze cabrio 20vt te bouwen voor de vriendin (linnie20v).
Echter kwam de polo in ons leven, en tja

@ Kreator: Dankje

en met het juiste budget kan ook een golf 3 een snelle auto worden
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 oktober 2008 @ 14:31:28 #118
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62259961
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:50 schreef kevin20vt het volgende:
@ Kreator: Dankje
en met het juiste budget kan ook een golf 3 een snelle auto worden
Ik heb een gti 16v met 150pk. Dat vind ik wel leuk genoeg. Bovendien issie 100% in originele staat en dat wil ik graag zo houden. Er rijden al teveel 'getunede' 1.4tjes rond met een petje achter het stuur en een trillende achterruit.
pi_62268427
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb een gti 16v met 150pk. Dat vind ik wel leuk genoeg. Bovendien issie 100% in originele staat en dat wil ik graag zo houden. Er rijden al teveel 'getunede' 1.4tjes rond met een petje achter het stuur en een trillende achterruit.
Mwa.. vind het eerlijk gezegt wel tegenvallen hoor..
Ik heb een GTI 16v Golf 3 gereden.. het is wel snel, maar had sneller verwacht
Quote van Tjabbo:
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 oktober 2008 @ 20:22:41 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62268877
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Mwa.. vind het eerlijk gezegt wel tegenvallen hoor..
Ik heb een GTI 16v Golf 3 gereden.. het is wel snel, maar had sneller verwacht
Ja, dat heb ik ook elke keer als ik uit mijn Koenigsegg stap...dan voelt het op de een of andere manier net ff wat minder allemaal. Niet dat je er last van hebt, maar dat laatste beetje 'umpfh' mist ie dan.
pi_62269685
Respect..
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:25:14 #122
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62285632
Daaaamn...

Respect! Jammer dat ik zo'n nitwit ben op dit gebied.
pi_62286511
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:25 schreef Lekiamh het volgende:
Daaaamn...

Respect! Jammer dat ik zo'n nitwit ben op dit gebied.
Genoeg manuals en hulp te vinden op het internet..
Haal je handige collega erbij en knutselen maar...

Ik ben ook geen topmonteur, maar ga goed mn best doen om veel te leren.
pi_62287822
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook elke keer als ik uit mijn Koenigsegg stap...dan voelt het op de een of andere manier net ff wat minder allemaal. Niet dat je er last van hebt, maar dat laatste beetje 'umpfh' mist ie dan.
whhahahahahaha

Quote van Tjabbo:
pi_62319433
Vandaag door een kameraad de mapsensor flens laten lassen op een 63,5mm buis, deze sensor zorgt ervoor dat de computer weet wat de atmosferische druk is in het intercooler traject (ivm benzine en turbo druk)

Best netjes gelast dacht ik zo
pi_62321017
Mooie las idd, maar waar komt die buis uiteindelijk te zitten? Uitlaattraject?
  zondag 12 oktober 2008 @ 02:29:12 #127
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_62321244
Map-sensor zit vlak na het uitlaatlager...
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  zondag 12 oktober 2008 @ 02:55:16 #128
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_62321359
Een vette TVP!! Geweldig project
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_62335968
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 23:51 schreef kevin20vt het volgende:
deze sensor zorgt ervoor dat de computer weet wat de atmosferische druk is in het intercooler traject (ivm benzine en turbo druk)
Deze zit dus in het intercooler traject (inlaat) en het is het beste zo dicht mogelijk deze mapsensor zo dicht mogelijk bij de gasklep te zetten!

Afgelopen zaterdag heb ik Jacco van vw-speed mijn mapsensor flens aan een stuk 63,5mm buis laten lassen!
en wat maakte hij er een meesterwerkje van Jacco nogmaals harstikke bedankt!!

Hier wat foto's van de werken:

en het eindresultaat:

Het gepolijste deel in mijn inlaattraject aan de bestuurderskant is die buis met de mapsensor (deze zit aan de onderzijde).

Ben vandaag goed opgeschoten, ik heb er de originele diverter valve opgezet.
De aftermarket dumpvalve van Forge ging niet open waardoor er telkens surge voorkwam!

De mapsensor gemonteerd, de kabelboom gefatsoeneerd, zekeringkast terug op de plek, dashboard erin (bijna 1 jaar eruit geweest), spal-ventilator werkend gemaakt, koelsysteem ontlucht, en eens goed op temperatuur laten komen en een klein stukje mee gereden
Wat is dat mooi zeg, het sperdifferentieel doet ook goed z'n werk, ondanks alle wielspin voelt de wagen heel rustig aan en is mooi controleerbaar!

De hele 20vt kabelboom is dus omgestekkerd op deze originele golf 1 cabrio zekeringhouder! Alles volledig afgesoldeerd en ingetaped! Rogek bedankt!

Ik ken een hoop projecten die er onder het dashboard niet zo goed uit zien! maar voor minder dan goed doe ik het niet...
(Na het monteren van het dashboard zijn de losse stekkers natuurlijk nog netjes ingeplugd )

Rogek die alvast een beetje proefzit, en zie ook het elektrische gaspedaal uit een golf 4!

Beetje vies nog na al die tijd

Alweer wat beter alleen nog even stofzuigen

We hebben het zo gebouwd dat ook de originele klokkenset met deze motor werkt
Als men niet onder de motorklep kijkt ziet niemand dat er een 20vt blok in ligt

Edit: bijna vergeten, het filmpje van de eindelijk volledig werkende motor met turbodruk!

Hier was de motor natuurlijk volledig op bedrijfstemperatuur en had ik er al een stuk mee gereden!

[ Bericht 9% gewijzigd door kevin20vt op 12-10-2008 21:43:40 ]
pi_62336943
Netjes!!!
Echt, de km/rpm tellers heel mooi behouden..

(maar 2e startblokering is toch je tellerunit..? heb je deze uitgeschakeld..?? Of...........??)
Quote van Tjabbo:
  maandag 13 oktober 2008 @ 02:19:23 #131
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62341949
Gaat die auto nu de teller uitlopen?
Zalvast harder gaan als 220!
  maandag 13 oktober 2008 @ 08:50:37 #132
157922 fathank
pi_62343236
Ondanks dat je er van de buitenkant niet aan ziet dat er een dik blok in ligt komt er wel een flink alarmsysteem in neem ik aan..? Golf 1Cabrio in zo'n goede staat is sowieso goud waard...
pi_62344712
@ Turquaz52: Daar zijn allerlei oplossingen voor

@ JJH: Deze gaat inderdaad de teller uitlopen, heel misschien laat ik de teller aanpassen door een duits bedrijf!
Deze zijn gespecialiseeerd in het verbouwen van tellers zodat ze niet meer de teller uitlopen maar er wel nog volledig origineel uitzien! (bijv. tot 300km/h ipv 220)

Voorbeeldje:

Ook wil ik nog even kijken of ik eventueel de motorstoring led's uit een 1.8 klokkenset kan inbouwen in deze klok aangezien ik in het midden nog enkele plekken voor led's over heb.
Ik heb krijg namelijk nog een foutcode met uitlezen omdat de computer de led niet kan vinden (en anders laat ik deze code er uitprogrammeren).

@ Fathank: Hier komt uiteraard een klasse 5 alarm in, en de wagen zal de tijd dat ik er niet in rijd in een verwarmde garage staan met alarm

[ Bericht 11% gewijzigd door kevin20vt op 13-10-2008 11:02:30 ]
pi_62369470
Gisteren hebben lin en ik weer grote stappen gezet in dit project!

Alle slangklemmen vernieuwd, de motorruimte netter gemaakt, ringen achter moertjes gezet, motorklep gemonteerd, kentekenplaten gemonteerd etc. etc.

Breekt op het allerlaatste moment net voordat ik na een lang weekend sleutelen naar huis wil gaan een bout af... en jawel het is de bout van het bovenste deurscharnier.

Het meest hoerige is nog dat deze bout een sterkte heeft van 12.9 (een wielbout heeft sterkte 10.9......)
Heb gisteren nog 2 uur besteed aan het uitboren van deze bout maar in deze 2 uur ben ik 3mm in de bout gekomen

To be continued....

Foto's van voor het bout gevalletje...:

pi_62372060
Mooie schaap in wolfskleren.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:14:04 #136
182073 invine
blablabla etc.
pi_62376840
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:20 schreef Arclight-S het volgende:
Mooie schaap in wolfskleren.
wolf in schaapskleren ja..

en dat is die zeker
pi_62410128
hey hoe kom je eigenlijk aan de motorsteunen?waar heb je die laten maken?
groeten remko
pi_62516992
@ Remco: Deze heb ik laten maken door een duitse meneer

Vandaag nog wat foto's gemaakt van de motorruimte:

heb dit weekend nog een en ander verbouwd met als hoogtepunt een werkende vdo turbodrukmeter!!
pi_62517389

Ik zeg al niks meer
Quote van Tjabbo:
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:00:12 #141
182073 invine
blablabla etc.
pi_62517845
Wat ongeloofelijk dik
pi_62518137
Ik vind dit gewoon uber

Als je dit ziet in een Golf 1, dan moet je toch fftjes 3x onder de motorkap kijken, om te realiseren dat daar geen 1.3tje meer in zit ..!!

En als je een 1.3 hebt met zo'n teller ben je gewoon nog steeds ubercool
Dan ben je officieel vrienden met Oxygen, Hij met zijn fake stickers, en jij met je fake 300km/pu tellert
Quote van Tjabbo:
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:27:44 #143
157922 fathank
pi_62521597
Maar dan kan je er niet meer zo goed bij de politie onderuit komen. "220 km/h meneer agent? Dat kan zo'n Golf 1 toch helemaal niet" .

maandag 20 oktober 2008 @ 16:37:40 #144
182073 invine
blablabla etc.
pi_62531792
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:27 schreef fathank het volgende:
Maar dan kan je er niet meer zo goed bij de politie onderuit komen. "220 km/h meneer agent? Dat kan zo'n Golf 1 toch helemaal niet" .

en dan kijken ze op je papieren zien ze staan: 1.8 20v Turbo dan denken ze wel iets anders
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:45:57 #145
157922 fathank
pi_62532018
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:37 schreef invine het volgende:

[..]

en dan kijken ze op je papieren zien ze staan: 1.8 20v Turbo dan denken ze wel iets anders
Mijn (hele slechte ) grap verneuken
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:58:28 #146
182073 invine
blablabla etc.
pi_62533755
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Mijn (hele slechte ) grap verneuken
Daar doe ik het voor
pi_62535249
nou jongens, ik heb vandaag nog eens heel hard gewerkt aan al die laatste kleine prulpuntjes die nog gedaan moesten worden...

Dus kon ik het toch echt even niet laten om een klein rondje te rijden..... en ik kan alleen maar zeggen dat ik onder de indruk ben!

In de eerste DRIE versnellingen heeft de cabrio gewoon absurde wielspin, je kunt wel gewoon mee rijden maar vol gas is vol wielspin....

En dan te bedenken dat er nu nog een 1600 uitlaat onder zit en dus nog een boel geknepen wordt....

Nu eerst nog wat afstelwerk, beugeltjes maken etc. etc. en dan binnenkort een filmpje met de cabrio in actie!
pi_62535554
Klinkt goed!!
Quote van Tjabbo:
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:16:31 #149
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62535573
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:04 schreef kevin20vt het volgende:

In de eerste DRIE versnellingen heeft de cabrio gewoon absurde wielspin, je kunt wel gewoon mee rijden maar vol gas is vol wielspin....
Ge-ni-aal!!!

Bandenboer zal erg blij met je zijn.
pi_62944962
Vandaag heb ik de banden om de velgen heen laten trekken

Ik heb gekozen voor Gloednieuwe 15" Golf 2 G60 stalen wielen met 195/45/15 Toyo Proxes T1R.

Waarom G60 staal? Omdat het 15" is, lekker zwaar (minder extreme wielspin) en het lood kan aan de buitenkant van de velgen zodat de remklauwen passen zonder spacers!!
Ook de originele look kan ik erg waarderen, valt het niet zo op dat het een klein monstertje is
Misschien dat ik na de rdw-keuring het staal nog laat verbreden zodat het er wat dikker uit ziet...?

Het profiel verraad wel iets, want waarom zou je zulke banden op stalen wielen leggen.
pi_62945200
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:27 schreef kevin20vt het volgende:
Vandaag heb ik de banden om de velgen heen laten trekken

Ik heb gekozen voor Gloednieuwe 15" Golf 2 G60 stalen wielen met 195/45/15 Toyo Proxes T1R.

Waarom G60 staal? Omdat het 15" is, lekker zwaar (minder extreme wielspin) en het lood kan aan de buitenkant van de velgen zodat de remklauwen passen zonder spacers!!
Ook de originele look kan ik erg waarderen, valt het niet zo op dat het een klein monstertje is
Misschien dat ik na de rdw-keuring het staal nog laat verbreden zodat het er wat dikker uit ziet...?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het profiel verraad wel iets, want waarom zou je zulke banden op stalen wielen leggen.

Verbreedstaal
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:52:44 #152
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62945818
Ziet er gaafuit! Past ook bij het uiterlijk van je auto, al zou een mooi setje lichtmetaal ook niet te versmaden zijn.

Veel plezier ermee! Heb je al een datum voor de RDW keuring? Of heb ik daar overheen gelezen.
pi_62980561
Ik zeg: die velgen moeten ZWART!
pi_63000181
Als ze verbreed worden laat ik ze inderdaad zwart poedercoaten, zijn dan dezelfde wielen als er voorheen op de cabrio lag alleen dan 15" ipv 14"

Dit oude verbreed staal ligt nu onder de polo van m'n vriendin
pi_63001139
Ik vind die Opel GSI (sport) staal ook heel mooi als ie verbreed zijn
Quote van Tjabbo:
pi_63099817
Ik kan die opel wielen niet echt waarderen...

Ik heb de remmen eens gemonteerd om te kijken of ze onder de wielen passen zonder spacers en need I say more :

Toch knap van de heren wilwood dat ze een net setje 4 zuiger klauwen hebben weten te maken dat gewoon binnen een setje origineel 15" staal past zonder spacers!
Ik heb om precies te zijn 2,6mm speling tussen de remklauw en de velg

Zo ziet het er uit zonder velgen:

maandag 10 november 2008 @ 16:11:29 #157
182073 invine
blablabla etc.
pi_63104941
Mooi!
pi_63110631
Zijn deze op maat gemaakt voor een veerpoot van een Golf 1? Of heb je zelf adapters gemaakt om ze te monteren?
Quote van Tjabbo:
pi_63120887
tvp
pi_63121817
nice
pi_63129245
thanks!

@ Turquaz: Deze klauwen heb ik met adapters in Canada besteld bij een tuningsbedrijf dat zich specialiseert in vw-tuning, deze zijn van hetzelfde aluminium gemaakt als de klauw zelf en ook zwart geanodiseerd (dus dezelfde kleur).
Valt het minder op dat deze klauwen met een "adapter" vast zitten, en je ziet dat het gewoon kwaliteit is!

Bijkomend voordeel is dat het gewicht van de klauw en grotere schijf bijna hetzelfde is als alleen het gewicht van de oude "klauw".
Hierdoor word het onafgeveerde gewicht niet groter mbt de remmen (wat resulteert in een betere wegligging).
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:55:14 #162
157922 fathank
pi_63129745
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:37 schreef kevin20vt het volgende:
thanks!

@ Turquaz: Deze klauwen heb ik met adapters in Canada besteld bij een tuningsbedrijf dat zich specialiseert in vw-tuning, deze zijn van hetzelfde aluminium gemaakt als de klauw zelf en ook zwart geanodiseerd (dus dezelfde kleur).
Valt het minder op dat deze klauwen met een "adapter" vast zitten, en je ziet dat het gewoon kwaliteit is!

Bijkomend voordeel is dat het gewicht van de klauw en grotere schijf bijna hetzelfde is als alleen het gewicht van de oude "klauw".
Hierdoor word het onafgeveerde gewicht niet groter mbt de remmen (wat resulteert in een betere wegligging).
En je kunt nog harder remmen ook .
pi_63141559
Oh ja bijna vergeten
pi_63166556
nee, ik dacht dat ze alleen voor de show waren
Quote van Tjabbo:
pi_63256987
sow...na een goeie 3 kwartier klaar met lezen..heel mooi project,kan er niet meer van zeggen en ik weet wel ongeveer welke obstakels je bent tegengekomen.
Hulde!
  zondag 16 november 2008 @ 12:00:26 #166
129820 Goingin
Rot voor je
pi_63258494
Zijn dat Sandtler schijven?
Zo ja, dan zou ik muv de gedeelte's waar de blokken komen een laag verf over die dingen mikken, anders zijn ze binnen no-time zo bruin als wat. Spreek uit ervaring
pi_63259526
grin...mee eens..of een laag hittebestendige blanke lak er overheen..
pi_63275315
Alle schijven roesten. Boeie?
pi_63306708
@ Charged: dankje! Heb er inderdaad een hoop werk aan gehad, ik ben vandaag eens flink gaan testen op een stuk industrieterrein, en ik moet zeggen dat het gewoon super aanvoelt kwa weggedrag!

Ik denk dat ik inderdaad een laag hitte bestendige blanke lak erover heen spuit, achteren komen er ook sandtler schijven op doe ik dat in een keer als de nieuwe remmerij er volledig onder gaat!

Deze week komen hopelijk de ankerplaten, astappen, en scirocco 16v handremkabels binnen, kan ik in ieder geval een begin maken met het opbouwen van de nieuwe achteras! (van een 93,er mk1 cabrio met dikke stabistang)
Achteren komt de volledige remmerij van een Corrado 2.0l 16v eronder!

Zaterdag ga ik wellicht een brug opzoeken en de uitlaat nog eens fatsoenlijk monteren (tot nog toe eronder gezet met een opgekrikte auto).
Dan ook gelijk de hitteisolatie folie op het schutbord plakken!
pi_64008342
uitlaat hangt nog als ie hing, en het hitteschild zit er ook nog altijd niet op wegens gebrek aan een brug...
maar ik ben wel al een tijdje bezig met het verzamelen van onderdelen voor de achteras.

De achteras die ik ga gebruiken voor de ombouw naar schijven is een zgan 93'er cabrio achteras met stabilisator stang en trommels.
Deze achteras is dus een goede 10 jaar jonger dan mijn cabrio zelf, en leek mij een mooie upgrade!

Om het project helemaal netjes af te maken heb ik dus astappen, remankers en gereviseerde remklauwen van een Corrado 2.0l 16v gebruikt!

De achteras met astappen voor de schijven en stofschild.

Schijven zijn van hetzelfde type als ik heb voor de vooras, Type RS van Sandtler en zijn dus gesleufd, geboord en hittebehandeld.
Gloed nieuwe Lagers erin laten persen, dus we kunnen er en tijdje mee vooruit

Gisteren de klauwen en remankers netjes zwart gemaakt (de voorklauwen zijn ook zwart).
Nu nog de remleidingen en achteras rubbers, hiervoor twijfel ik wel nog tussen polyurethaan of gewone nieuwe rubbers... (de draagarmen voor heb ik wel van polyurethaan voorzien)
pi_64027822
Ik heb vandaag even een en ander nagezocht:

Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90

1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647

1e versnelling: Maximale snelheid: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximale snelheid: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximale snelheid: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximale snelheid: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximale snelheid: 239.3 km/h

Dit is gebaseerd op de gearing van de versnellingsbak, een maximum toerental van 6500 rpm en de bandenmaat van 195/45/15.
Het is natuurlijk maar een theoretische indicatie en ongeacht of de cabrio zo hard zal lopen (ivm vermogen, co-waarde en cabriodak), en de vraag of dat ik dat überhaupt zou willen, is het natuurlijk wel heerlijk relaxed en zuinig cruisen met 120km/h naar meetings op de elektronische cruisecontrol.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:19:22 #172
182073 invine
blablabla etc.
pi_64186424
Ziet er allemaal wel goed uit
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:42:29 #173
154454 G60Force
MY THA FORCE B WITH U!
pi_65071009
heheh hey was aan het googlen naar een foto van een diche of cabrio mk1
zodat ik op die foto mijn schade ongeveer kan aangeven en per toeval kwam ik op deze pagina

Ik heb je topic al tijden in de gaten op het golfcabrioforum ... ik ben/was degene rood met fiat custom bumpers
Ehm... force... en dat is??? Oh nu snap ik em :|
pi_65071972
Wat voor een schroefset gebruik je onder de Golf? V-maxx troep ?
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_65100305
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:42 schreef G60Force het volgende:
heheh hey was aan het googlen naar een foto van een diche of cabrio mk1
zodat ik op die foto mijn schade ongeveer kan aangeven en per toeval kwam ik op deze pagina

Ik heb je topic al tijden in de gaten op het golfcabrioforum ... ik ben/was degene rood met fiat custom bumpers
Richard toch?
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:04 schreef raulbouli het volgende:
Wat voor een schroefset gebruik je onder de Golf? V-maxx troep ?
Gek genoeg heb ik nog nooit klachten gehoord over de setjes van V-maxx, Tectuning e.d.
Jij bent de eerste die ik hoor die het "troep" noemt.
Wat zijn jouw ervaringen?
pi_65101229
Mijn Vmaxx ervaring: zwabber zwabber zwabber zwabber.
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_65134750
tvp, mooi hoor.
pi_65141915
@ TS.

Waar heb je de technische kennis vandaan gehaald om zo'n wagen op te knappen?
Werk je in de autobranche ofzo?
Ikzelf heb namelijk een Scirocco GTX 16v in de garage staan die ik graag eens helemaal uit elkaar wil halen, opknappen en te tunen... maar heb geen idee waar ik moet beginnen.
Zijn hier instruction manuals voor te vinden of is het beter om je aan te sluiten bij een club ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mind_Fuck op 17-01-2009 17:00:01 ]
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_65143071
Mind_Fuck; Eigenlijk is het een kwestie van gewoon doen. Je leert vanzelf alles wel. Meld je aan op forums en als je problemen hebt stel daar je vragen dan, aldoende leert men een hoop.

Een klein beetje voorkennis is natuurlijk wel mooi meegenomen en als je 2 linkerhanden hebt of zelfs nog geen wiel of accu kan verwisselen, dan zou ik het niet doen..
pi_65145542
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:36 schreef raulbouli het volgende:
Mind_Fuck; Eigenlijk is het een kwestie van gewoon doen. Je leert vanzelf alles wel. Meld je aan op forums en als je problemen hebt stel daar je vragen dan, aldoende leert men een hoop.

Een klein beetje voorkennis is natuurlijk wel mooi meegenomen en als je 2 linkerhanden hebt of zelfs nog geen wiel of accu kan verwisselen, dan zou ik het niet doen..
Zo onhandig ben ik nou gelukkig ook weer niet en heb wel een redelijk begrip van hoe een auto in elkaar zit.
Zal wel lukken dus, thx!
pi_65145550
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:36 schreef raulbouli het volgende:

Dat op de 2e plaats...
Je hebt ten eerste zowiezo heel veel tijd en geduld nodig! en evt. een grote garage tot je beschikking.

Ik heb alles tot mijn beschikking zelfs 2 bruggen en alle gereedschap!, maar geen auto
Quote van Tjabbo:
pi_65145689
De grote garage heb ik wel, de wagen ook, tijd kan ik maken maar moet wel nog het e.e.a. aan gereedschappen hebben dan.
Heb ook al gezien dat de dure gereedschappen (zoals een kraan om de motor te lichten) gehuurd kunnen worden.

Zoiets als een brug zal helaas niet gaan, maar is het wel mogelijk om de wagen op steunen/blokken te zetten wanneer men er onder moet werken?
pi_65148959
@G60Force:

Ja inderdaad dat projekt met de rode cabrio met fiat bumpers ken ik wel!

@raulbouli:

Geen idee wat er onder zit, deze set zat er al onder toen ik de cabrio kocht!
Rijd goed maar als er weer voldoende cash is zal er vast nog eens een andere set onder komen!!

@ Mark_Rutte:

TY

@ Mind_Fuck:

Nee hoor, ik ben een IT-Manager met 2 rechter handen

Dit is m'n eerste echte projekt, maar gewoon zelf proberen en af en toe wat hulp van vrienden kom je een heel eind!
Je hebt vooral veel tijd, geld en doorzettingsvermogen nodig!

Er zijn volgens mij zo geen manuals te vinden voor het tunen en restaureren van Scirocco's, waar je wel naar zou kunnen zoeken zijn de volgende boeken: "so wird's gemacht".
Verder kun je je natuurlijk bij een club aansluiten, daar kun je natuurlijk contacten opdoen die je kunnen helpen!

Verder heb ik gewoon 1 gereedschap koffer met doppenset etc., brug is wel handig maar niet nodig, ik heb in principe al het werk gedaan met bokjes en 2 krikken.
Handig is anders, maar het gaat best!

Verder heb ik geen updates van de cabrio, ik doe het even wat rustig aan het is goed druk op de zaak en dan blijft er 's avonds niet veel energie over om in zo'n koude ruimte te sleutelen!
pi_65149295
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:06 schreef Mind_Fuck het volgende:
De grote garage heb ik wel, de wagen ook, tijd kan ik maken maar moet wel nog het e.e.a. aan gereedschappen hebben dan.
Heb ook al gezien dat de dure gereedschappen (zoals een kraan om de motor te lichten) gehuurd kunnen worden.

Zoiets als een brug zal helaas niet gaan, maar is het wel mogelijk om de wagen op steunen/blokken te zetten wanneer men er onder moet werken?
Tja, je kunt alles wat extra doen, of luxe en simpel..
Maar ik heb ook het geluk dat ik ook toegang heb tot krukasvermogen rembank en een hele grote garage, 2 bruggen, talloze tuning (serious tuning) onderdelen en veel meer

Nu nog een autotje

Quote van Tjabbo:
pi_65164107
quote:
zoiets doe je niet voor het goedkoop.

echt mooi! Hoop dat je er nu langer dan 6000km van kan genieten
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_65224263
Topic opgeschoond... Turquaz, kun je niet gewoon een centraal topic voor jezelf maken waar we je uit kunnen lachen of zo? Die primera;s en hondas van jou horen niet in projecttopics van andere users thuis....

Mooi ding btw, kevin!
pi_65355241
Dankje Alex!!
pi_65399813
dussssssssssssssssssss na vandaag weet ik weer wat het is om een heel weekend al sleutelend bij de cab door te brengen.

Handen stuk, koud, pijnlijke gewrichten, hele lange dagen etc.

Zaterdag zoveel mogelijk voorbereidingen getroffen, om dan vandaag de nieuwe achteras onder de auto te kunnen zetten, voor de wilwoods eronder, en dan de scirocco 16v hoofdremcilinder te kunnen monteren.

Dit is de oude achteras (uit 1983, dunne achteras, geen stabi, en trommelremmen).

en dit is de nieuwe achteras (uit 1993, dikkere achteras, dikke stabi, powerflexrubbers en omgebouwd naar Corrado schijfremmen).

Helaas ging het vanmorgen niet helemaal goed... Bij een golf 1 zit de achteras met 4 moeren aan 4 stukken draadeind bevestigd (naar mijn persoonlijke mening niet heel snugger...)

De eerste moer ging goed los, de 2e brak echter af

Nou ja dit moet dus eerst opgelost worden voordat er weer een achteras onder kan

Aan de voorzijde is het wel gelukt:

Deze zijn nu helemaal bevestigd (eerder was het alleen om te passen), en ook hebben we de Scirocco 16v remcilinder en bekrachtiger gemonteerd!
De komende dagen dan maar weer veel tijd besteden aan het uitboren etc. zodat de nieuwe achteras er zsm weer onder kan
pi_65400054
ik zou dat stukje maar direct eens onder handen nemen zodat het roest ook weg is Je as is er nu toch onderuit & je bent er nu toch aan bezig, dan kan je het gelijk goed doen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_65400233
Dat was wel het plan ja!

Het valt trouwens heel erg mee met die roest, beetje vliegroest is zo weg... Dat wat een gat lijkt is het trouwens niet. Dit was dan ook het eerste plekje roest dat ik tegenkwam, en valt me erg mee voor de 25,5 jaar dat ie oud is!
pi_65462545
ubervet.
waren er maar meer projecten zoals deze op fok.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_65466987
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:06 schreef Mind_Fuck het volgende:
Heb ook al gezien dat de dure gereedschappen (zoals een kraan om de motor te lichten) gehuurd kunnen worden
zo'n kraantje is niet zo duur in aanschaf ik heb er ook 1 gekocht die huur heb je zo weer terug verdient
pi_65476770
en anders verpats je hem weer op marktplaats. Dit was een onbedoelde tip om er een van marktplaats te scoren overigens.
pi_67431774

Zo, hij is weer netjes schoon, met nieuwe zwarte sierlijsten
Ik vind het
pi_67432885
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:11 schreef Linnie20v het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind het
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:45:49 #196
182073 invine
blablabla etc.
pi_67432935
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind het
porno
pi_67444832

Ruilen tegen mijn Uno..?
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:52:11 #199
157922 fathank
pi_67470946
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:45 schreef Linnie20v het volgende:
Hee waarom niet? 50 hele peekaas zijn niet misselijk, jeweetzelluf.
pi_67473554
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind het

Mooi project, en sowieso golf 1 tjes
pi_67473588
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:52 schreef fathank het volgende:

[..]

Hee waarom niet? 50 hele peekaas zijn niet misselijk, jeweetzelluf.
Met een Topsnelheid van 155..!! JWeettogg
Quote van Tjabbo:
pi_67575109
TY

Handremkabel issue is nu ook gefixd, ik had handremkabels van een scirocco II 16v, maar die waren precies 6,7cm te kort!
Nu heb ik nieuwe handremkabels van een 84'er Golf 2 GTI 16v en die zijn 8cm langer dan de scirocco 16v handremkabels!

Dus heb ik de voeringsbuisjes onder de auto ingekort met 1,3cm en nou passen ze perfekt!!!
Heb nog wat afdekplaatjes voor het dashboard gescoord dus dat ziet er ook weer helemaal goed uit, en de kentekenverlichting zit er weer in!

Nog maar eens een foto...

dinsdag 31 maart 2009 @ 14:39:34 #203
97934 ASroma
Flamboyant
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:53:15 #204
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67579260
Leuk project! Niet mijn type auto, te Sjonnie en te iel, maar wel leuk
pi_67595275
Jij was in Tegelen vandaag of gisteren.. dan heb je mij gezien op de 50km wegje richting belfeld.. net voor de stoplichten waar die flits ook staat, na de brug.. ik reed in mijn Ferrari Uno.. jij in je IV Toch?
Quote van Tjabbo:
pi_67598293
Thanks heren!

@ Turquaz52:

euh ja vandaag ben ik daar geweest, gisteren waarschijnlijk ook wel

Maar om heel eerlijk te zijn let ik nooit zo op Fiat Uno's.... Tuuter de volgende keer dan even, dan onthoud ik het allemaal wat beter
  woensdag 1 april 2009 @ 09:54:57 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67603693
Ziet er super nice uit Kevin
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_67606243
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:47 schreef kevin20vt het volgende:
Thanks heren!

@ Turquaz52:

euh ja vandaag ben ik daar geweest, gisteren waarschijnlijk ook wel

Maar om heel eerlijk te zijn let ik nooit zo op Fiat Uno's.... Tuuter de volgende keer dan even, dan onthoud ik het allemaal wat beter
Niet dat je dan ineens op me inrijd..?
Ik vind je IV echt ook

En waarom rij je niet in de Golf I..?
Quote van Tjabbo:
pi_67606374
Hij moet nog gekeurd worden he
pi_67606571
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:32 schreef Linnie20v het volgende:
Hij moet nog gekeurd worden he
Ohw, ik dacht dat ie al na de RDW was geweest
Quote van Tjabbo:
pi_67726398
Nope dat zal nog wel even duren ben ik bang... Heb nog wat problemen met de voorste remmen (maar dat komt ook wel goed!)

Zo nou vandaag toch weer een serieuze update!

De toerenteller werkt!! 1.8T op origineel motormanagement, werkend gekregen met een golf 1 toerenteller (MOOI MAN)

Klik hier voor het bewijs! FILMPJE!!

Verder nog wat dingetjes als kentekenverlichting werkend gemaakt en gemeten welke weerstand ik nodig heb voor de koelvloeistoftemperatuur...
pi_67742314
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:19 schreef kevin20vt het volgende:
Nope dat zal nog wel even duren ben ik bang... Heb nog wat problemen met de voorste remmen (maar dat komt ook wel goed!)

Zo nou vandaag toch weer een serieuze update!

De toerenteller werkt!! 1.8T op origineel motormanagement, werkend gekregen met een golf 1 toerenteller (MOOI MAN)

Klik hier voor het bewijs! FILMPJE!!

Verder nog wat dingetjes als kentekenverlichting werkend gemaakt en gemeten welke weerstand ik nodig heb voor de koelvloeistoftemperatuur...
Wehehehhe, dies cool man.. wat heb je gedaan met de overige lampjes?
En ik heb ook toerentellert ingebouwd Maar dat was Plug&Play.. hoe heb jij dat gedaan..?
Quote van Tjabbo:
  zondag 5 april 2009 @ 22:26:34 #213
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_67742859
echt vet karretje
zit er nog de standaard turbo op? (k heb niet heel t topic doorgelezen )
want de turbo klinkt wel al aardig heftig bij 3200 rpm....
pi_68058341
@TS

Respect

Geweldig!
pi_68068140
dank U

@ Turquaz52: Voor bijvoorbeeld de KVS-temperatuur, uitlezen met VAG-COM, wachten tot de meter recht omhoog wijst, met multimeter meten welke weerstand je nodig hebt om tot die stand bij 90graden bedrijfstemperatuur te komen.

Simpel, maar het moet wel even gebeuren!

@ Eevebe:

Hier zit de standaard turbo er nog op inderdaad Omdat hij drive-by-wire (eerder fly-by-wire) is, heeft hij een elektrisch gaspedaal en gasklep, hier heeft vw een vertraging ingebouwd zodat normale mensen ook rustig met zo'n 1.8T kunnen rijden.
Dit bestaat uit 2 magneetkleppen, een meter vacuümleiding en een vacuümreservoir. Dit heb ik bijna volledig verwijderd!

Momenteel hangen die kleppen nog aan de bekabeling, maar die laat ik nog wegprogrammeren door de tuner.
Dan krijgt de motor gelijk bij aanvang van het gasgeven een vaste waarde dat het vacuümniveau al bereikt is en dan geeft de ecu aan dat de turbo druk mag gaan zetten.

Hierdoor heb ik al helemaal onderin gelijk turbodruk en een berg koppel ter beschikking, bij welk toerental het is durf ik niet precies te zeggen maar dat het onder de 2000rpm is is zeker!
Wat meehelpt is dat het volledige intercoolertraject 2,5" is, en ook de volledige uitlaat 2,5" is met highflow uitlaatdempers, hierdoor spoelt de turbo gewoon stukken sneller op!

(Verder dan de eerste 3 versnellingen ben ik tot nog toe niet gekomen, maar zelfs met sper-differentieel, toyo's en 15" staal heb je flinke wielspin).
pi_68068525
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:19 schreef kevin20vt het volgende:
Verder nog wat dingetjes als kentekenverlichting werkend gemaakt
Ook toevallig je gaten voor de kentekenverlichting dichtgeplamuurd ?
pi_68069296
Neuh, plamuren doe ik niet aan, in ieder geval niet op die manier!

Ik miste een massakabel in de achterklep
pi_68071216
-

[ Bericht 100% gewijzigd door kloas_wokkel op 16-04-2009 13:57:27 ]
pi_69092330
Het remmen probleem lijkt opgelost te zijn!! Ik heb normale G60 schijven gemonteerd (dus zonder sleuven en gaten) en nu hoor ik het geluid niet meer.....

GELUKKIG!! Op naar de keuring!
pi_69116630
Held! Wat een geweldig project!
pi_69199733
enn..? Waneer is de keuring..?
Quote van Tjabbo:
pi_69208518
TY!

Vanavond heb ik ff de gloednieuwe Brembo-schijven gemonteerd:

Nu is het geluid helemaal weg, geen trillingen meer en het remt perfekt!!

Keuring komt binnenkort! Even alles nog eens helemaal nalopen, testrijden en dan moet dat helemaal goedkomen
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:24:14 #224
182073 invine
blablabla etc.
pi_69209500
netjes
pi_69248881
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:00 schreef kevin20vt het volgende:
TY!

Vanavond heb ik ff de gloednieuwe Brembo-schijven gemonteerd:

[ afbeelding ]

Nu is het geluid helemaal weg, geen trillingen meer en het remt perfekt!!

Keuring komt binnenkort! Even alles nog eens helemaal nalopen, testrijden en dan moet dat helemaal goedkomen
Ik heb ook andere schijven en blokken nodig.. De mijne faden na langdurig hard remmen (beetje circuit style door venlo scheuren)..
Heb zelfs gisteren gehad dat er echt gigantisch veel rook vanuit me schijven kwamen toen ik voor me deur een noodstop deed (waarbij ik alleen in de auto) en nog niet eens slipte..
Schijven bijna rood gloeiend en een half uur daarna normaal rijden een druppel water er op gekomen en tssssssssss...

is dat simpel een disc swap..? Als ik eentje vind van een Tipo 2.0 16v bijv.. met klauwen..? Of moet je speciaal adapters laten maken oid.. ?
Quote van Tjabbo:
pi_69254788
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik heb ook andere schijven en blokken nodig.. De mijne faden na langdurig hard remmen (beetje circuit style door venlo scheuren)..
Heb zelfs gisteren gehad dat er echt gigantisch veel rook vanuit me schijven kwamen toen ik voor me deur een noodstop deed (waarbij ik alleen in de auto) en nog niet eens slipte..
Schijven bijna rood gloeiend en een half uur daarna normaal rijden een druppel water er op gekomen en tssssssssss...

is dat simpel een disc swap..? Als ik eentje vind van een Tipo 2.0 16v bijv.. met klauwen..? Of moet je speciaal adapters laten maken oid.. ?
Gewoon zoiets kopen:

Dan blijf jij toch bij hetzelfde concern
pi_69267415
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Gewoon zoiets kopen:

[ afbeelding ]

Ferrari is van Fiat
Quote van Tjabbo:
pi_69271218
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 18:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ferrari is van Fiat
Dat bedoel ik dus
pi_69356517
Nou we hebben vandaag op een afgesloten prive terrein ons eens flink uitgeleefd, de wagen heeft een flinke shakedown gehad en is op enkele kleine puntjes na heel gebleven!!

Korte omschrijving van vandaag, veel zon, dak open, heel veel koppel onderin, en lekker doorgassen.
Uiteindelijk hebben we zo'n 80km gereden en daarbij iets meer dan een kwart tank verbruikt

In de derde versnelling draait de turbo 1,3 bar turbodruk (het is een K03 he... ) en dat rijdt echt super!
Ik heb nu persoonlijk een heel goed gevoel over de rdw-keuring!!

De foto's en filmpjes volgen nog.... Ik ga nu eerst een biertje drinken en ff onder de douche

[ Bericht 7% gewijzigd door kevin20vt op 24-05-2009 19:06:00 ]
pi_69357932
1,3Bar.. dat is niet niks
Quote van Tjabbo:
pi_69358925
Ja hij vliegt echt vooruit, ben nu de filmpjes aan het uploaden
pi_69360312
en het filmpje:

Op het laatste rechte stuk zat er dus een Ferrari 348 naast ons op de openbare weg, en toen ik er voorbij reed zaten die heel beduusd in hun rode bolide
  zondag 24 mei 2009 @ 20:29:52 #233
157922 fathank
pi_69361319
Lekker hoor met dit weer
pi_69368495
ja het was heerlijk!! Ben alleen een beetje verbrand ondanks de zonnebrandolie!

maandag 25 mei 2009 @ 09:41:34 #235
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69373789
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Gewoon zoiets kopen:

[ afbeelding ]

Haha, mijn schoonpa heeft die besteld, als dat de California is.. Hij heeft nu een 360 Spider. Eergisteren 280 mee gereden op de Duitse snelweg..
pi_69402940
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:57 schreef kevin20vt het volgende:
en het filmpje:

Op het laatste rechte stuk zat er dus een Ferrari 348 naast ons op de openbare weg, en toen ik er voorbij reed zaten die heel beduusd in hun rode bolide
Geeeeyllll
Quote van Tjabbo:
  maandag 25 mei 2009 @ 23:39:34 #237
257275 Kvdw1
Niet wassen maar Gassen!
pi_69403285
Harde bak,

sowieso, golf 1 supervet.

De opvolgers zijn sjonniebakken.

Alleen dat sportstuurtje zou ik eruit halen, voor de rest is hij echt hard!
I dont drive fast, I just fly low!
pi_69403984
Hi
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:39 schreef Kvdw1 het volgende:
Harde bak,

sowieso, golf 1 supervet.

De opvolgers zijn sjonniebakken.

Alleen dat sportstuurtje zou ik eruit halen, voor de rest is hij echt hard!
hoezo sportstuurtje er uit..? Stuurt alleen maar fijner..
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 26 mei 2009 @ 00:06:47 #239
257275 Kvdw1
Niet wassen maar Gassen!
pi_69404155
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:00 schreef Turquaz52 het volgende:
Hi
[..]

hoezo sportstuurtje er uit..? Stuurt alleen maar fijner..
Kan wel fijner sturen, maar ik vind het niet staan in zo'n auto.

Maarja, dat is mijn mening.
I dont drive fast, I just fly low!
pi_69404273
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:06 schreef Kvdw1 het volgende:

[..]

Kan wel fijner sturen, maar ik vind het niet staan in zo'n auto.

Maarja, dat is mijn mening.
Ja okee.. Das schtimt..

Heb ook voor 2 dagen een MoMo Stuurtje gehad in me nUno.. maare gelijk er weer uit, omdat de naaf niet goed op mij originele plaats paste..

Maar lekker sturen gek.. Zonder Stuurbekrachtiging.. heerlijk
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:28:36 #241
157922 fathank
pi_69407910
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:41 schreef Oksel het volgende:

[..]

Haha, mijn schoonpa heeft die besteld, als dat de California is.. Hij heeft nu een 360 Spider. Eergisteren 280 mee gereden op de Duitse snelweg..
+ korrel zout.
pi_69409042
TY

Over dat stuurtje, tja dit is een 28cm stuur maar is eigenlijk net iets te klein! Ook het gepolijste stuk is met het dak open niet zo handig...

Ik ga nu een 30cm sportstuurtje kopen dat net iets beter in de hand ligt, want door het sper-diff stuurt hij nog zwaarder dan normaal zonder stuurbekrachtiging.
Het gaat allemaal wel, maar dit is gewoon wachten tot het een keer mis gaat
  zaterdag 13 juni 2009 @ 09:33:53 #243
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_69994575
kzag je auto staan ergens int Gooi (waar precies is niet relavant lijkt me? volgens mij woon je daar) echt een super dik ding om te zien! Als je ff snel kijkt valt er niks aan op dattie zo snel is.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 16:40:56 #244
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_70004287
Jaaa ik denk dat die 348 bestuurder met zijn 3,4 liter V8 het in zijn broek deed toen hij die poepbruine golf zag rijden
pi_70011189
@ Blup: Het kan best zijn dat je het er niet aan af ziet dat ie snel is, ik woon daar namelijk niet Al zou ik er best willen wonen

@ BellieB: Eigenlijk interesseert het me totaal niet wat die Ferrari man er van denkt, hij heeft er waarschijnlijk ook hard voor gewerkt om in zo'n rode droombolide te rijden.
Dat heb ik echter ook voor mijn Poepbruine golf 1 cabrio, dus om even duidelijk te maken dat die Ferrari meneer wel degelijk "iets" te vrezen heeft van mijn bruine hok heb ik wat data opgezocht:

Ferrari 348 Spyder:

MOTOR:
8 cilinders, in V-vorm
4 kleppen per cilinder
3405 cm3 cilinderinhoud
85,0 x 75,0 mm boring x slag
10,8:1 compressieverhouding
235 kW (320 pk) max. vermogen bij 7500 tpm
324 Nm max. koppel bij 5000 tpm
GEWICHT:
Massa leeg 1440 kg

Poepbruine Golf 1 Cabrio:

MOTOR:
4 cilinders
5 kleppen per cilinder
1781 cm3 cilinderinhoud
81,0 x 86,4 mm boring x slag
9,5:1 compressieverhouding
154 kW (210 pk) max. vermogen bij 4900 tpm
320 Nm max. koppel 3400 tpm
GEWICHT:
Massa leeg 950 kg

320pk bij 1440 kg voor de Ferrari 348 tegen 210pk bij 950 kg voor de poepbruine golf 1 cabrio levert de volgende pk per kilo waarde op.

1pk per 4,5kg voor de Ferrari 348
tegen
1pk per 4,5238095238095238095238095238095 voor de Poepbruine golf 1 cabrio

Waarbij de cabrio deze waardes eerder in het toerenbereik levert, tja het is geen Ferrari maar wel minstens zoveel fun. Plus dat ik alles zelf heb gebouwd, als ik het nog eens moest doen zou ik het precies hetzelfde aanpakken

EDIT:

Bijna de update vergeten, het originele stuur zit er weer in, claxon aangesloten.
De remschijven zijn afgedraait waar het nodig was, en de cabrio is netjes uitgelijnd!

Dus we kunnen BIJNA naar de keuring

Ohw ja deze ook bijna vergeten, er zit sinds vorige week een 2 delige GTI spoiler op:

Deze heb ik gemonteerd om deze functioneel is! Hij is namelijk net zo laag als de carterpan, werkt dus als een goede indicatie voor drempels.
Ook ga ik in deze spoiler 2 functionele "airducts" monteren, met 2 luchtbuizen die naar de remmen gaan om zo wat extra koude lucht aan te voeren!!

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 14-06-2009 23:48:12 ]
pi_70012061
Ik zag je volgens mij weer hier in venlo of in de buurt rijden, waneer weet ik neit meer precies
Quote van Tjabbo:
pi_70498436
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hij is goedgekeurd, het nieuwe vermogen staat nu dus op kenteken van 55kw origineel naar 115kw gegaan!!!!!
  maandag 29 juni 2009 @ 23:39:02 #248
182073 invine
blablabla etc.
pi_70499205
Nice! Gefeliciteerd!
pi_70501489
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:22 schreef kevin20vt het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hij is goedgekeurd, het nieuwe vermogen staat nu dus op kenteken van 55kw origineel naar 115kw gegaan!!!!!

Wanneer gaan we es meeten met je dame en erik @ de tref
Kom ik met me cabrio, erik met zn verotte onsteking en jij met je 20vt
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:00:07 #250
248821 Rauw.
op je bord.
pi_70506133
NIiiice man!!!! Maar dat zeg ik zowat op elk forum al
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wanneer gaan we es meeten met je dame en erik @ de tref
Kom ik met me cabrio, erik met zn verotte onsteking en jij met je 20vt
Ik ben in staat ook te komen al is het enkel om Turqwats te meeten

De Cabrio zie ik hopelijk 16 augustus
pi_70508391
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:00 schreef Rauw. het volgende:
NIiiice man!!!! Maar dat zeg ik zowat op elk forum al
[..]

Ik ben in staat ook te komen al is het enkel om Turqwats te meeten

De Cabrio zie ik hopelijk 16 augustus
En jij bent?

Alleen speciale mensen mogen mij in real life zien

Dat gezicht van Kevin toen met erik langs de weg

Wat mij eigelijk is opgevallen.. Waarom post Oxy niet hier..?
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:45:10 #252
157922 fathank
pi_70509392
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En jij bent?

Niet ieder topic hoeft uit te draaien op een bash-topic.
pi_70509519
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Niet ieder topic hoeft uit te draaien op een bash-topic.
Hoezo..? Wilt Oxy Kevin dan gaan bashen..?
Quote van Tjabbo:
pi_70514473
quote:
plastic gehalte is te laag hier
pi_70515092
Ik ben blij om te zien dat er ook nog fatsoenlijke project-topics zijn hier op PTA. En laat die oxy hier aub wegblijven.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:14:14 #256
248821 Rauw.
op je bord.
pi_70515604
quote:

[..]

En jij bent?

Ik ben 1 van je grootste fans
Hoorde laatst dat verhaal al van Kevin

Dat verwacht je niet!
pi_70533908
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:14 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik ben 1 van je grootste fans
Hoorde laatst dat verhaal al van Kevin

Dat verwacht je niet!
welk verhaal..?? Heb ook me eige topic hoor
Quote van Tjabbo:
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:05:31 #258
248821 Rauw.
op je bord.
pi_70537246
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:42 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

welk verhaal..?? Heb ook me eige topic hoor
Dat hij z'n maat kwam helpen en dat jij daar al stond. !
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:01:07 #259
160396 Tommzzz
niet zaai
pi_70540179
maareh, 115kw op je nieuwe kenteken, dat lijkt me geen 210pk.
Of ik heb ergens overheen gelezen natuurlijk...ziet er verder wel bruut uit!
pi_70540792
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:05 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat hij z'n maat kwam helpen en dat jij daar al stond. !
Ohw.. hahahah..

Wat heeft ie verteld danne..? Ik heb toch niks ergs gedaan behalve een paar wheelspins..?
Quote van Tjabbo:
pi_70541957
@ Tommzzz: Dat klopt maar om die 154kw van de 210pk op kenteken te krijgen moet je een uitdraai hebben van een rollenbank die zij erkennen... en die heb ik nog niet! (ik ga later nog eens terug met de uitdraai kijken of ze me die 154kw ook zo op kenteken zetten, het gat van 55kw naar 154kw is dan in ieder geval alvast een stuk kleiner gemaakt).

Nu staat in ieder op kenteken dat het een 1796cc motor is met 115kw ze hebben bij de rdw de motorcode genoteerd en ze hebben m'n motorvermogen verklaring van PON.
Mocht er nu iets gebeuren dan heb ik in ieder geval wat op papier staan!
pi_70541989
@ Turquaz: ik heb alleen verteld dat ik het briljant vond dat toen ik aankwam rijden dat jij er al stond met de uno
pi_70550596
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:56 schreef kevin20vt het volgende:
@ Turquaz: ik heb alleen verteld dat ik het briljant vond dat toen ik aankwam rijden dat jij er al stond met de uno
hahahaha.. ik ga de Uno zometeen verzekeren, ga de weg ermee op

Als je in de buurt bent, geef me een gil..
Quote van Tjabbo:
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:51:46 #264
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70553956
Wow, toffe bak, zeg!
Vooral dat chocoladebruin, te gek.
Ik las net ergens in het topic dat je de velgen zwart wil laten poedercoaten, maar is in de kleur van de carosserie niets?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_71024581
Dankje!

Deze laatste paar dagen zijn echt fantastisch geweest! Als je echt maximaal wil genieten, bouw je dan een Golf 1 1.8T cabrio!!!

Lekker weer, kleine landweggetjes, dak naar beneden, en de geweldige trekkracht voelt hemels!

Nog wat foto's:

Heb mezelf nog een 30cm Momo team stuurtje kado gedaan!
pi_71024838
het blijft een wolf in schaapskleren

eigelijk zou die nog roze moeten zijn met hello kitty op de motorkap
pi_71026293
Vet!
Hoevaak heb je bij de pomp gestaan? Wat verbruikt zoiets nu?
pi_71027815
Normaal hou ik niet zo van golfjes maar deze ziet er goed uit!
pi_71028184
Laatst had ik je weer gespot Kevin Dat is ook waarom ik vroeg of ie nog gemaakt was

Echt een opvallende wagen man

Net als mijn sjonniebak
Quote van Tjabbo:
pi_71028205
Dikke stoelen!
pi_71043961
wederom tvp..

heeft een geweldige sleeper look..ben helaas bang als ik met de cossie erlangs sta dat ik klappen krijg.
de kleur is super,alle upgrades aan onderstel zijn dik in orde ,motorisch kan ik beter m'n bakkes dicht houden..

op z'n plat usa's ....fokking nice job,kan er even niets meer van maken.
Complimenten!
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:10:45 #272
157922 fathank
pi_71044365
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:57 schreef Charged het volgende:
wederom tvp..

heeft een geweldige sleeper look..ben helaas bang als ik met de cossie erlangs sta dat ik klappen krijg.
de kleur is super,alle upgrades aan onderstel zijn dik in orde ,motorisch kan ik beter m'n bakkes dicht houden..

Complimenten!
Wat voor 'n Cosworth heb je?
pi_71044398
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:57 schreef Charged het volgende:
wederom tvp..

Complimenten!
Het geluid alleen al
Quote van Tjabbo:
pi_71044584
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:10 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat voor 'n Cosworth heb je?
2wd sedan
pi_71044759
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:20 schreef Charged het volgende:

[..]

2wd sedan
Sierra dus..
Quote van Tjabbo:
pi_71045540
echt gaaf dat je hem zo origineel hebt gehouden.. tot aan de velgen aan toe..
pi_71045859
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Sierra dus..
was ook niet zo moeilijk
pi_71052375
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:08 schreef Charged het volgende:

[..]

was ook niet zo moeilijk
Why is that..? Cossie kan ook Escort RS Cosworth zijn..?
Quote van Tjabbo:
pi_71082419
Bedankt heren, het blijft leuk al die super reacties

@ Salatrel: Een roze hello kitty golf 1 cabrio rijdt er al in amerika

@ L0we: Ik heb al een aantal keer bij de pomp gestaan, maar met een zware voet doet de cab gemiddeld 1 op 10 op octaan 95.
Dus dat is ontzettend schappelijk voor een 200+ pk sterke motor die eigenlijk na het chippen op 98 zou moeten lopen

@ Charged: Wat een geweldige post, bedankt!!

Dat een open luchtfilter niet werkt is bij deze volledig duidelijk!

Gisteren met het drukkende vochtige 28+ graden (in de volle zon) deed de cabrio 1.1 bar druk met de kleine uitlaat.
Vandaag heb ik de luchtfilters van mijn 2 auto's omgeruild en dus voorlopig de open luchtfilter weer terug op de cabrio gezet, en nu doet hij nog maar 0.8 bar druk...
Puur en alleen vanwege het aanzuigen van hete lucht, binnenkort maar eens een fatsoenlijke filter kopen met een buis naar beneden om daar koude lucht aan te zuigen
pi_71091630
Wat ga je nog met de uitlaat doen..?? Det dingk is nog dunner in diameter dan mijn Uno's 1.1 uitlaat
Quote van Tjabbo:
pi_71098296
De 2,5" uitlaat ligt in de garage te wachten, maar ik heb me nog niet de moeite genomen om hem weer onder de wagen te hangen!
Heb een hekel aan uitlaten, en de uitlaten hebben een hekel aan mij LOL
pi_71099150
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 17:48 schreef kevin20vt het volgende:
De 2,5" uitlaat ligt in de garage te wachten, maar ik heb me nog niet de moeite genomen om hem weer onder de wagen te hangen!
Heb een hekel aan uitlaten, en de uitlaten hebben een hekel aan mij LOL
Hoezo..?
Rij dan zonder uitlaat..
Quote van Tjabbo:
pi_71099368
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hoezo..?
Rij dan zonder uitlaat..
young one..the force is still with you..but it will kick you in the face soon.
pi_71099900
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:32 schreef Charged het volgende:

[..]

young one..the force is still with you..but it will kick you in the face soon.
Quote van Tjabbo:
pi_71110412
suc6 sjonnie!
pi_71110526
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:57 schreef kevin20vt het volgende:
en het filmpje:

wat moet jij snel doorschakelen man!

best jammer dat je eigenlijk geen toeren heb
pi_71132339
7000 toeren is inderdaad weinig
  zondag 19 juli 2009 @ 22:27:03 #288
182073 invine
blablabla etc.
pi_71133625
quote:
en 6 berichten, zegt genoeg
  zondag 19 juli 2009 @ 22:30:07 #289
157922 fathank
pi_71133725
quote:
Op zondag 19 juli 2009 03:22 schreef VPSUnited het volgende:

[..]

wat moet jij snel doorschakelen man!

best jammer dat je eigenlijk geen toeren heb
Vette website heb je man .

.
pi_71144540
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Vette website heb je man .

.
Checked
Quote van Tjabbo:
  maandag 20 juli 2009 @ 12:51:17 #291
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71146122
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:27 schreef kevin20vt het volgende:
Bedankt heren, het blijft leuk al die super reacties

@ Salatrel: Een roze hello kitty golf 1 cabrio rijdt er al in amerika

@ L0we: Ik heb al een aantal keer bij de pomp gestaan, maar met een zware voet doet de cab gemiddeld 1 op 10 op octaan 95.
Dus dat is ontzettend schappelijk voor een 200+ pk sterke motor die eigenlijk na het chippen op 98 zou moeten lopen

@ Charged: Wat een geweldige post, bedankt!!

Dat een open luchtfilter niet werkt is bij deze volledig duidelijk!

Gisteren met het drukkende vochtige 28+ graden (in de volle zon) deed de cabrio 1.1 bar druk met de kleine uitlaat.
Vandaag heb ik de luchtfilters van mijn 2 auto's omgeruild en dus voorlopig de open luchtfilter weer terug op de cabrio gezet, en nu doet hij nog maar 0.8 bar druk...
Puur en alleen vanwege het aanzuigen van hete lucht, binnenkort maar eens een fatsoenlijke filter kopen met een buis naar beneden om daar koude lucht aan te zuigen
Wordt die overdruk gemeten voor en na de turbo? Of tussen buiten het inlaattraject en na de turbo?
In het eerste geval kan dat best kloppen dat je druk lager is met een open filter, omdat je flow beperkt wordt door een mindere doorlaat van je filter, zakt de druk tussen het filter en de turbo. En (als ik het goed onthouden heb bij stromingsleer) iedere turbine geeft bij een vast toerental en een lager debiet een hogere opvoerdruk. Geeft toch minder flow, maar wel met hogere druk zou ik zeggen... maar zoveel weet ik er ook niet van.
Enige wat uitsluitsel kan geven is rollenbanktestje
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_71173430
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:45 schreef Linnie20v het volgende:
7000 toeren is inderdaad weinig
7000 is idd weinig een beetje normale auto heeft zn rev limit op 8500+ zitten
pi_71173894
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:13 schreef VPSUnited het volgende:

[..]

7000 is idd weinig een beetje normale auto heeft zn rev limit op 8500+ zitten
Ja dat klopt, elke auto heeft ook een S2000 blok of een rotatie motor he..?
Quote van Tjabbo:
pi_71174029
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, elke auto heeft ook een S2000 blok of een rotatie motor he..?
B18C heeft ook 8500rpm

B16A2 doet 8450

dus niet alleen S2000
pi_71174448
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:34 schreef VPSUnited het volgende:

[..]

B18C heeft ook 8500rpm

B16A2 doet 8450

dus niet alleen S2000
Gaan we hier nu ons zelf groot laten zien, en zogenaamd met veel ervaring en verstand van auto's door te praten met motorcodes..?

Je bent echt een nerd.

VW's mogen blij zijn als de begrenzer niet voor 6500 is. Mijn uno begrenst bij 6600/6700, me corsa is onbekend (geen teller), de SR20De van paps deed 6750RPM... Een SR20DET doet 7500..

hmmm..
Quote van Tjabbo:
pi_71174671
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Gaan we hier nu ons zelf groot laten zien, en zogenaamd met veel ervaring en verstand van auto's door te praten met motorcodes..?

Je bent echt een nerd.

VW's mogen blij zijn als de begrenzer niet voor 6500 is. Mijn uno begrenst bij 6600/6700, me corsa is onbekend (geen teller), de SR20De van paps deed 6750RPM... Een SR20DET doet 7500..

hmmm..
de SR20DET is dan ook wel een beter blok he

mja, ik geloof best dat ze blij mogen zijn hoor
maar als je dan gaat turbo'en is het wel jammer.

En laat me niet groot zien,maar die motors zijn in meer autos geleverd, dus kan je elk model gaan opnoemen schiet niet op
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:35:56 #297
182073 invine
blablabla etc.
pi_71178124
Er moet natuurlijk ook altijd 1 iemand zijn die het niet cool vind
pi_71220698
Dat geluid

Kevin.. heb je ooit achter je auto gestaan toen iemand anders in je auto optrok..?
(En nee niet als er een turk in je auto zat, want anders was je hem kwijt )

Resptec
Quote van Tjabbo:
pi_71220765
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat geluid

Kevin.. heb je ooit achter je auto gestaan toen iemand anders in je auto optrok..?
(En nee niet als er een turk in je auto zat, want anders was je hem kwijt )

Resptec
hmzz...mee eens..is inderdaad erg leuk om te zien hoe je eigen auto presteert als je er zelf niet inzit..heel andere ervaring,erg leuk idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')