dank U
@ Turquaz52: Voor bijvoorbeeld de KVS-temperatuur, uitlezen met VAG-COM, wachten tot de meter recht omhoog wijst, met multimeter meten welke weerstand je nodig hebt om tot die stand bij 90graden bedrijfstemperatuur te komen.
Simpel, maar het moet wel even gebeuren!
@ Eevebe:
Hier zit de standaard turbo er nog op inderdaad

Omdat hij drive-by-wire (eerder fly-by-wire) is, heeft hij een elektrisch gaspedaal en gasklep, hier heeft vw een vertraging ingebouwd zodat normale mensen ook rustig met zo'n 1.8T kunnen rijden.
Dit bestaat uit 2 magneetkleppen, een meter vacuümleiding en een vacuümreservoir. Dit heb ik bijna volledig verwijderd!
Momenteel hangen die kleppen nog aan de bekabeling, maar die laat ik nog wegprogrammeren door de tuner.
Dan krijgt de motor gelijk bij aanvang van het gasgeven een vaste waarde dat het vacuümniveau al bereikt is en dan geeft de ecu aan dat de turbo druk mag gaan zetten.
Hierdoor heb ik al helemaal onderin gelijk turbodruk en een berg koppel ter beschikking, bij welk toerental het is durf ik niet precies te zeggen maar dat het onder de 2000rpm is is zeker!
Wat meehelpt is dat het volledige intercoolertraject 2,5" is, en ook de volledige uitlaat 2,5" is met highflow uitlaatdempers, hierdoor spoelt de turbo gewoon stukken sneller op!
(Verder dan de eerste 3 versnellingen ben ik tot nog toe niet gekomen, maar zelfs met sper-differentieel, toyo's en 15" staal heb je flinke wielspin).