abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62945200
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:27 schreef kevin20vt het volgende:
Vandaag heb ik de banden om de velgen heen laten trekken

Ik heb gekozen voor Gloednieuwe 15" Golf 2 G60 stalen wielen met 195/45/15 Toyo Proxes T1R.

Waarom G60 staal? Omdat het 15" is, lekker zwaar (minder extreme wielspin) en het lood kan aan de buitenkant van de velgen zodat de remklauwen passen zonder spacers!!
Ook de originele look kan ik erg waarderen, valt het niet zo op dat het een klein monstertje is
Misschien dat ik na de rdw-keuring het staal nog laat verbreden zodat het er wat dikker uit ziet...?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het profiel verraad wel iets, want waarom zou je zulke banden op stalen wielen leggen.

Verbreedstaal
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:52:44 #152
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62945818
Ziet er gaafuit! Past ook bij het uiterlijk van je auto, al zou een mooi setje lichtmetaal ook niet te versmaden zijn.

Veel plezier ermee! Heb je al een datum voor de RDW keuring? Of heb ik daar overheen gelezen.
pi_62980561
Ik zeg: die velgen moeten ZWART!
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_63000181
Als ze verbreed worden laat ik ze inderdaad zwart poedercoaten, zijn dan dezelfde wielen als er voorheen op de cabrio lag alleen dan 15" ipv 14"



Dit oude verbreed staal ligt nu onder de polo van m'n vriendin
pi_63001139
Ik vind die Opel GSI (sport) staal ook heel mooi als ie verbreed zijn
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63099817
Ik kan die opel wielen niet echt waarderen...


Ik heb de remmen eens gemonteerd om te kijken of ze onder de wielen passen zonder spacers en need I say more :



Toch knap van de heren wilwood dat ze een net setje 4 zuiger klauwen hebben weten te maken dat gewoon binnen een setje origineel 15" staal past zonder spacers!
Ik heb om precies te zijn 2,6mm speling tussen de remklauw en de velg

Zo ziet het er uit zonder velgen:

  maandag 10 november 2008 @ 16:11:29 #157
182073 invine
blablabla etc.
pi_63104941
Mooi!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_63110631
Zijn deze op maat gemaakt voor een veerpoot van een Golf 1? Of heb je zelf adapters gemaakt om ze te monteren?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63120887
tvp
pi_63121817
nice
pi_63129245
thanks!

@ Turquaz: Deze klauwen heb ik met adapters in Canada besteld bij een tuningsbedrijf dat zich specialiseert in vw-tuning, deze zijn van hetzelfde aluminium gemaakt als de klauw zelf en ook zwart geanodiseerd (dus dezelfde kleur).
Valt het minder op dat deze klauwen met een "adapter" vast zitten, en je ziet dat het gewoon kwaliteit is!

Bijkomend voordeel is dat het gewicht van de klauw en grotere schijf bijna hetzelfde is als alleen het gewicht van de oude "klauw".
Hierdoor word het onafgeveerde gewicht niet groter mbt de remmen (wat resulteert in een betere wegligging).
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:55:14 #162
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63129745
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:37 schreef kevin20vt het volgende:
thanks!

@ Turquaz: Deze klauwen heb ik met adapters in Canada besteld bij een tuningsbedrijf dat zich specialiseert in vw-tuning, deze zijn van hetzelfde aluminium gemaakt als de klauw zelf en ook zwart geanodiseerd (dus dezelfde kleur).
Valt het minder op dat deze klauwen met een "adapter" vast zitten, en je ziet dat het gewoon kwaliteit is!

Bijkomend voordeel is dat het gewicht van de klauw en grotere schijf bijna hetzelfde is als alleen het gewicht van de oude "klauw".
Hierdoor word het onafgeveerde gewicht niet groter mbt de remmen (wat resulteert in een betere wegligging).
En je kunt nog harder remmen ook .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_63141559
Oh ja bijna vergeten
pi_63166556
nee, ik dacht dat ze alleen voor de show waren
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63256987
sow...na een goeie 3 kwartier klaar met lezen..heel mooi project,kan er niet meer van zeggen en ik weet wel ongeveer welke obstakels je bent tegengekomen.
Hulde!
  zondag 16 november 2008 @ 12:00:26 #166
129820 Goingin
Rot voor je
pi_63258494
Zijn dat Sandtler schijven?
Zo ja, dan zou ik muv de gedeelte's waar de blokken komen een laag verf over die dingen mikken, anders zijn ze binnen no-time zo bruin als wat. Spreek uit ervaring
pi_63259526
grin...mee eens..of een laag hittebestendige blanke lak er overheen..
pi_63275315
Alle schijven roesten. Boeie?
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_63306708
@ Charged: dankje! Heb er inderdaad een hoop werk aan gehad, ik ben vandaag eens flink gaan testen op een stuk industrieterrein, en ik moet zeggen dat het gewoon super aanvoelt kwa weggedrag!


Ik denk dat ik inderdaad een laag hitte bestendige blanke lak erover heen spuit, achteren komen er ook sandtler schijven op doe ik dat in een keer als de nieuwe remmerij er volledig onder gaat!

Deze week komen hopelijk de ankerplaten, astappen, en scirocco 16v handremkabels binnen, kan ik in ieder geval een begin maken met het opbouwen van de nieuwe achteras! (van een 93,er mk1 cabrio met dikke stabistang)
Achteren komt de volledige remmerij van een Corrado 2.0l 16v eronder!

Zaterdag ga ik wellicht een brug opzoeken en de uitlaat nog eens fatsoenlijk monteren (tot nog toe eronder gezet met een opgekrikte auto).
Dan ook gelijk de hitteisolatie folie op het schutbord plakken!
pi_64008342
uitlaat hangt nog als ie hing, en het hitteschild zit er ook nog altijd niet op wegens gebrek aan een brug...
maar ik ben wel al een tijdje bezig met het verzamelen van onderdelen voor de achteras.

De achteras die ik ga gebruiken voor de ombouw naar schijven is een zgan 93'er cabrio achteras met stabilisator stang en trommels.
Deze achteras is dus een goede 10 jaar jonger dan mijn cabrio zelf, en leek mij een mooie upgrade!



Om het project helemaal netjes af te maken heb ik dus astappen, remankers en gereviseerde remklauwen van een Corrado 2.0l 16v gebruikt!


De achteras met astappen voor de schijven en stofschild.

Schijven zijn van hetzelfde type als ik heb voor de vooras, Type RS van Sandtler en zijn dus gesleufd, geboord en hittebehandeld.
Gloed nieuwe Lagers erin laten persen, dus we kunnen er en tijdje mee vooruit



Gisteren de klauwen en remankers netjes zwart gemaakt (de voorklauwen zijn ook zwart).
Nu nog de remleidingen en achteras rubbers, hiervoor twijfel ik wel nog tussen polyurethaan of gewone nieuwe rubbers... (de draagarmen voor heb ik wel van polyurethaan voorzien)
pi_64027822
Ik heb vandaag even een en ander nagezocht:

Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90

1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647



1e versnelling: Maximale snelheid: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximale snelheid: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximale snelheid: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximale snelheid: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximale snelheid: 239.3 km/h

Dit is gebaseerd op de gearing van de versnellingsbak, een maximum toerental van 6500 rpm en de bandenmaat van 195/45/15.
Het is natuurlijk maar een theoretische indicatie en ongeacht of de cabrio zo hard zal lopen (ivm vermogen, co-waarde en cabriodak), en de vraag of dat ik dat überhaupt zou willen, is het natuurlijk wel heerlijk relaxed en zuinig cruisen met 120km/h naar meetings op de elektronische cruisecontrol.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:19:22 #172
182073 invine
blablabla etc.
pi_64186424
Ziet er allemaal wel goed uit
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:42:29 #173
154454 G60Force
MY THA FORCE B WITH U!
pi_65071009
heheh hey was aan het googlen naar een foto van een diche of cabrio mk1
zodat ik op die foto mijn schade ongeveer kan aangeven en per toeval kwam ik op deze pagina

Ik heb je topic al tijden in de gaten op het golfcabrioforum ... ik ben/was degene rood met fiat custom bumpers
Ehm... force... en dat is??? Oh nu snap ik em :|
pi_65071972
Wat voor een schroefset gebruik je onder de Golf? V-maxx troep ?
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_65100305
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:42 schreef G60Force het volgende:
heheh hey was aan het googlen naar een foto van een diche of cabrio mk1
zodat ik op die foto mijn schade ongeveer kan aangeven en per toeval kwam ik op deze pagina

Ik heb je topic al tijden in de gaten op het golfcabrioforum ... ik ben/was degene rood met fiat custom bumpers
Richard toch?
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:04 schreef raulbouli het volgende:
Wat voor een schroefset gebruik je onder de Golf? V-maxx troep ?
Gek genoeg heb ik nog nooit klachten gehoord over de setjes van V-maxx, Tectuning e.d.
Jij bent de eerste die ik hoor die het "troep" noemt.
Wat zijn jouw ervaringen?
pi_65101229
Mijn Vmaxx ervaring: zwabber zwabber zwabber zwabber.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_65134750
tvp, mooi hoor.
pi_65141915
@ TS.

Waar heb je de technische kennis vandaan gehaald om zo'n wagen op te knappen?
Werk je in de autobranche ofzo?
Ikzelf heb namelijk een Scirocco GTX 16v in de garage staan die ik graag eens helemaal uit elkaar wil halen, opknappen en te tunen... maar heb geen idee waar ik moet beginnen.
Zijn hier instruction manuals voor te vinden of is het beter om je aan te sluiten bij een club ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mind_Fuck op 17-01-2009 17:00:01 ]
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_65143071
Mind_Fuck; Eigenlijk is het een kwestie van gewoon doen. Je leert vanzelf alles wel. Meld je aan op forums en als je problemen hebt stel daar je vragen dan, aldoende leert men een hoop.

Een klein beetje voorkennis is natuurlijk wel mooi meegenomen en als je 2 linkerhanden hebt of zelfs nog geen wiel of accu kan verwisselen, dan zou ik het niet doen..
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_65145542
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:36 schreef raulbouli het volgende:
Mind_Fuck; Eigenlijk is het een kwestie van gewoon doen. Je leert vanzelf alles wel. Meld je aan op forums en als je problemen hebt stel daar je vragen dan, aldoende leert men een hoop.

Een klein beetje voorkennis is natuurlijk wel mooi meegenomen en als je 2 linkerhanden hebt of zelfs nog geen wiel of accu kan verwisselen, dan zou ik het niet doen..
Zo onhandig ben ik nou gelukkig ook weer niet en heb wel een redelijk begrip van hoe een auto in elkaar zit.
Zal wel lukken dus, thx!
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_65145550
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:36 schreef raulbouli het volgende:
Mind_Fuck; Eigenlijk is het een kwestie van gewoon doen. Je leert vanzelf alles wel. Meld je aan op forums en als je problemen hebt stel daar je vragen dan, aldoende leert men een hoop.

Een klein beetje voorkennis is natuurlijk wel mooi meegenomen en als je 2 linkerhanden hebt of zelfs nog geen wiel of accu kan verwisselen, dan zou ik het niet doen..
Dat op de 2e plaats...
Je hebt ten eerste zowiezo heel veel tijd en geduld nodig! en evt. een grote garage tot je beschikking.

Ik heb alles tot mijn beschikking zelfs 2 bruggen en alle gereedschap!, maar geen auto
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_65145689
De grote garage heb ik wel, de wagen ook, tijd kan ik maken maar moet wel nog het e.e.a. aan gereedschappen hebben dan.
Heb ook al gezien dat de dure gereedschappen (zoals een kraan om de motor te lichten) gehuurd kunnen worden.

Zoiets als een brug zal helaas niet gaan, maar is het wel mogelijk om de wagen op steunen/blokken te zetten wanneer men er onder moet werken?
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_65148959
@G60Force:

Ja inderdaad dat projekt met de rode cabrio met fiat bumpers ken ik wel!

@raulbouli:

Geen idee wat er onder zit, deze set zat er al onder toen ik de cabrio kocht!
Rijd goed maar als er weer voldoende cash is zal er vast nog eens een andere set onder komen!!

@ Mark_Rutte:

TY

@ Mind_Fuck:

Nee hoor, ik ben een IT-Manager met 2 rechter handen

Dit is m'n eerste echte projekt, maar gewoon zelf proberen en af en toe wat hulp van vrienden kom je een heel eind!
Je hebt vooral veel tijd, geld en doorzettingsvermogen nodig!

Er zijn volgens mij zo geen manuals te vinden voor het tunen en restaureren van Scirocco's, waar je wel naar zou kunnen zoeken zijn de volgende boeken: "so wird's gemacht".
Verder kun je je natuurlijk bij een club aansluiten, daar kun je natuurlijk contacten opdoen die je kunnen helpen!

Verder heb ik gewoon 1 gereedschap koffer met doppenset etc., brug is wel handig maar niet nodig, ik heb in principe al het werk gedaan met bokjes en 2 krikken.
Handig is anders, maar het gaat best!


Verder heb ik geen updates van de cabrio, ik doe het even wat rustig aan het is goed druk op de zaak en dan blijft er 's avonds niet veel energie over om in zo'n koude ruimte te sleutelen!
pi_65149295
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:06 schreef Mind_Fuck het volgende:
De grote garage heb ik wel, de wagen ook, tijd kan ik maken maar moet wel nog het e.e.a. aan gereedschappen hebben dan.
Heb ook al gezien dat de dure gereedschappen (zoals een kraan om de motor te lichten) gehuurd kunnen worden.

Zoiets als een brug zal helaas niet gaan, maar is het wel mogelijk om de wagen op steunen/blokken te zetten wanneer men er onder moet werken?
Tja, je kunt alles wat extra doen, of luxe en simpel..
Maar ik heb ook het geluk dat ik ook toegang heb tot krukasvermogen rembank en een hele grote garage, 2 bruggen, talloze tuning (serious tuning) onderdelen en veel meer

Nu nog een autotje

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_65164107
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Was het niet goedkoper geweest om gewoon een andere te kopen?
zoiets doe je niet voor het goedkoop.

echt mooi! Hoop dat je er nu langer dan 6000km van kan genieten
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_65224263
Topic opgeschoond... Turquaz, kun je niet gewoon een centraal topic voor jezelf maken waar we je uit kunnen lachen of zo? Die primera;s en hondas van jou horen niet in projecttopics van andere users thuis....

Mooi ding btw, kevin!
pi_65355241
Dankje Alex!!
pi_65399813
dussssssssssssssssssss na vandaag weet ik weer wat het is om een heel weekend al sleutelend bij de cab door te brengen.

Handen stuk, koud, pijnlijke gewrichten, hele lange dagen etc.

Zaterdag zoveel mogelijk voorbereidingen getroffen, om dan vandaag de nieuwe achteras onder de auto te kunnen zetten, voor de wilwoods eronder, en dan de scirocco 16v hoofdremcilinder te kunnen monteren.

Dit is de oude achteras (uit 1983, dunne achteras, geen stabi, en trommelremmen).



en dit is de nieuwe achteras (uit 1993, dikkere achteras, dikke stabi, powerflexrubbers en omgebouwd naar Corrado schijfremmen).



Helaas ging het vanmorgen niet helemaal goed... Bij een golf 1 zit de achteras met 4 moeren aan 4 stukken draadeind bevestigd (naar mijn persoonlijke mening niet heel snugger...)

De eerste moer ging goed los, de 2e brak echter af



Nou ja dit moet dus eerst opgelost worden voordat er weer een achteras onder kan

Aan de voorzijde is het wel gelukt:



Deze zijn nu helemaal bevestigd (eerder was het alleen om te passen), en ook hebben we de Scirocco 16v remcilinder en bekrachtiger gemonteerd!
De komende dagen dan maar weer veel tijd besteden aan het uitboren etc. zodat de nieuwe achteras er zsm weer onder kan
pi_65400054
ik zou dat stukje maar direct eens onder handen nemen zodat het roest ook weg is Je as is er nu toch onderuit & je bent er nu toch aan bezig, dan kan je het gelijk goed doen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_65400233
Dat was wel het plan ja!

Het valt trouwens heel erg mee met die roest, beetje vliegroest is zo weg... Dat wat een gat lijkt is het trouwens niet. Dit was dan ook het eerste plekje roest dat ik tegenkwam, en valt me erg mee voor de 25,5 jaar dat ie oud is!
pi_65462545
ubervet.
waren er maar meer projecten zoals deze op fok.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_65466987
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:06 schreef Mind_Fuck het volgende:
De grote garage heb ik wel, de wagen ook, tijd kan ik maken maar moet wel nog het e.e.a. aan gereedschappen hebben dan.
Heb ook al gezien dat de dure gereedschappen (zoals een kraan om de motor te lichten) gehuurd kunnen worden
zo'n kraantje is niet zo duur in aanschaf ik heb er ook 1 gekocht die huur heb je zo weer terug verdient
pi_65476770
en anders verpats je hem weer op marktplaats. Dit was een onbedoelde tip om er een van marktplaats te scoren overigens.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_67431774






Zo, hij is weer netjes schoon, met nieuwe zwarte sierlijsten
Ik vind het
pi_67432885
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:11 schreef Linnie20v het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo, hij is weer netjes schoon, met nieuwe zwarte sierlijsten
Ik vind het
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:45:49 #196
182073 invine
blablabla etc.
pi_67432935
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:11 schreef Linnie20v het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo, hij is weer netjes schoon, met nieuwe zwarte sierlijsten
Ik vind het
porno
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_67444832


Ruilen tegen mijn Uno..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:52:11 #199
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_67470946
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:45 schreef Linnie20v het volgende:
Hee waarom niet? 50 hele peekaas zijn niet misselijk, jeweetzelluf.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_67473554
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:11 schreef Linnie20v het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo, hij is weer netjes schoon, met nieuwe zwarte sierlijsten
Ik vind het

Mooi project, en sowieso golf 1 tjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')