Zelf gespoten met spuitmachine en cabine of met een spuitbus?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:22 schreef kevin20vt het volgende:
@ Arclight-S: Dankje!![]()
@ Vladi: Nee deze heb ik zelf gespoten met hulp van m'n pa, het is dan ook geen professioneel resultaat maar daar deed ik het ook niet om! (erger dan het was kon het toch niet worden, hij was voorheen namelijk met de roller bruin gemaakt)
Spuitwerk is gewoon duur, en goed spuitwerk kost nog veel meer... helaas.
maar ik betaal liever iets teveel voor goed spuitwerk dan dat een prutser het verkloot voor 1000 euro
Probleem van die lak is natuurlijk dat hij echt in slechte staat is op de bumpers/motorkap/rechterachterhoek het helemaal slecht is. en dat als ik hem opnieuw moet laten spuiten liever een mooie kleur lak heb ipv Paprika-rood, wat toch weer vervaagd na een tijdjequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:08 schreef kevin20vt het volgende:
Nee niet met spuitbussen, dat krijg je echt nooit mooi! Ik heb inderdaad met autolak gespoten met de juiste tools!
Alleen niet in een cabine, wat we gedaan hebben is plastic zijl op de vloer en een tijdje voor het spuiten begonnen met het natmaken van de hele vloer, en dan maar met 1 persoon in die ruimte!
Hierdoor heb je geen last van stofpuntjes (tot nog toe 3x auto's gespoten in die ruimte en per keer max 2 a 3 stofpuntjes in de lak gehad).
De ruimte zelf is 300m2 en er zit een hoog plafond in mijn loods (ruim 5 meter) hierdoor heb ik dan erg weinig last van nevel die terugvalt in de lak, in een kleinere ruimte met een lager plafond ga je dit absoluut zien!
Ik zou dan ook aanraden om inderdaad naar duitsland te gaan of ergens een cabine te huren!
Die van mij was al verkloot met een roller en Flexa verf, maar die van jou heeft z'n originele lak nog! Het zou zonde zijn om daar aan te gaan prutsen (US versie enzo)
Originele kleur houden is altijd mooier.. Als hem gewoon weer paprika rood spuit zal dat ook beter staan (ook bijv. in de motorruimte, waar je anders kleurverschil krijgt). En je lak goed onderhouden scheelt ook enorm veel, paprikarood kan zeker wel mooi paprikarood blijven, maar je hebt er meer werk mee dan met bijv. zwart.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:31 schreef VlaDje het volgende:
[..]
Probleem van die lak is natuurlijk dat hij echt in slechte staat is op de bumpers/motorkap/rechterachterhoek het helemaal slecht is. en dat als ik hem opnieuw moet laten spuiten liever een mooie kleur lak heb ipv Paprika-rood, wat toch weer vervaagd na een tijdje
Kan harstikke mooi zijn, moet de lak wel overal nog opzitten en vrij goed op kleur zijnquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:25 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Originele kleur houden is altijd mooier.. Als hem gewoon weer paprika rood spuit zal dat ook beter staan (ook bijv. in de motorruimte, waar je anders kleurverschil krijgt). En je lak goed onderhouden scheelt ook enorm veel, paprikarood kan zeker wel mooi paprikarood blijven, maar je hebt er meer werk mee dan met bijv. zwart.
20V..??quote:
Ohw, cool.. Ook een 20Vquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:21 schreef kevin20vt het volgende:
Deze rijdt ze (de gele polo):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die hebben we samen gebouwd en gespoten!![]()
![]()
![]()
Ik heb een gti 16v met 150pk. Dat vind ik wel leuk genoeg. Bovendien issie 100% in originele staat en dat wil ik graag zo houden. Er rijden al teveel 'getunede' 1.4tjes rond met een petje achter het stuur en een trillende achterruit.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 11:50 schreef kevin20vt het volgende:
@ Kreator: Dankje![]()
![]()
en met het juiste budget kan ook een golf 3 een snelle auto worden![]()
Mwa.. vind het eerlijk gezegt wel tegenvallen hoor..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb een gti 16v met 150pk. Dat vind ik wel leuk genoeg. Bovendien issie 100% in originele staat en dat wil ik graag zo houden. Er rijden al teveel 'getunede' 1.4tjes rond met een petje achter het stuur en een trillende achterruit.
Ja, dat heb ik ook elke keer als ik uit mijn Koenigsegg stap...dan voelt het op de een of andere manier net ff wat minder allemaal. Niet dat je er last van hebt, maar dat laatste beetje 'umpfh' mist ie dan.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Mwa.. vind het eerlijk gezegt wel tegenvallen hoor..
Ik heb een GTI 16v Golf 3 gereden.. het is wel snel, maar had sneller verwacht
Genoeg manuals en hulp te vinden op het internet..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:25 schreef Lekiamh het volgende:
Daaaamn...
Respect! Jammer dat ik zo'n nitwit ben op dit gebied.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook elke keer als ik uit mijn Koenigsegg stap...dan voelt het op de een of andere manier net ff wat minder allemaal. Niet dat je er last van hebt, maar dat laatste beetje 'umpfh' mist ie dan.
Deze zit dus in het intercooler traject (inlaat) en het is het beste zo dicht mogelijk deze mapsensor zo dicht mogelijk bij de gasklep te zetten!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:51 schreef kevin20vt het volgende:
deze sensor zorgt ervoor dat de computer weet wat de atmosferische druk is in het intercooler traject (ivm benzine en turbo druk)
en dan kijken ze op je papieren zien ze staan: 1.8 20v Turbo dan denken ze wel iets andersquote:Op maandag 20 oktober 2008 09:27 schreef fathank het volgende:
Maar dan kan je er niet meer zo goed bij de politie onderuit komen. "220 km/h meneer agent? Dat kan zo'n Golf 1 toch helemaal niet".
Mijn (hele slechtequote:Op maandag 20 oktober 2008 16:37 schreef invine het volgende:
[..]
en dan kijken ze op je papieren zien ze staan: 1.8 20v Turbo dan denken ze wel iets anders
Daar doe ik het voorquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Mijn (hele slechte) grap verneuken
![]()
![]()
Ge-ni-aal!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:04 schreef kevin20vt het volgende:
In de eerste DRIE versnellingen heeft de cabrio gewoon absurde wielspin, je kunt wel gewoon mee rijden maar vol gas is vol wielspin....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |