28-06-2008:De koppeling werkt ook, normaal gesproken is de versnellingsbak van een golf 2 G60 hydraulisch gekoppeld en schakel je met kabels.
Omdat ik geen zin heb om gaten te boren voor de kabelschakeling en het volledige hydraulische systeem over te bouwen van een golf2 heb ik er voor gekozen om voor een koppelingskabel te gaan en een setje schakelstangen!
De koppelingskabel is dan van een passat uit 1984, het enige wat nodig is om aan te passen is wat beugeltjes zodat de kabel zichzelf kan spannen.
De schakelstangen heb ik laten maken door een duitse engineer dit omdat er gewoon geen standaard schakelstangen zijn die een golf 2 bak in een golf 1 laten werken....
Maar het werkt!!!
09-07-2008:Nou na weken van peinzen, voorbereidingen, gisteren en vanavond de hele avond klussen is het me dan toch gelukt om de benzinepomp en brandstoffilter fatsoenlijk onder de auto te monteren!!!!!!
![]()
De benzinepomp hangt netjes vast naast de benzinetank en zit goed vast boven de handremkabel.
![]()
De filter heb ik een aparte beugel voor moeten maken en tussen de reservewielbak en tank/achteras bevestigd.
Ben er best tevreden mee zo, wat natuurlijk inhield dat ik koste wat kost vanavond nog minimaal 1 metertje moest rijden :lol:
Dat ging bijna niet door nadat mijn oude accu er mee op hield, ik heb wel een nieuwe gel accu (65ah) maar die is een beetje groter en past niet voorin (tenminste dan past de min pool aansluiting niet meer).
Na wat rommelen lukte dat ook, en hoe onwaarschijnlijk ook, ik heb gestart, de auto in de versnelling gezet, koppeling laten komen, en hij ging :shock: maar liefst 2,5meter heb ik afgelegd waarna ik hem in de achteruit heb gezet en het golfje weer terug op de plek heb gezet!
Volgende keer als de accu achterin bevestigd is met fatsoenlijke bekabeling, er koelwater in zit en de gaspedaal beugel gemonteerd is ga ik naar het test terrein waar ik me gruwelijk mag gaan uitleven :mrgreen:
12-07-2008:Nou vanavond bij Steven Scholten langs geweest!
Heb een hele goed deal kunnen maken!
een 93'er achteras met stabilisatorstang.
een 93'er verlichtingskabelboom (met koplampverstelling).
een scirocco 16v onderste veerpootbrug
en een originele stabilisatorstang voor de voorkant van de auto, inclusief bijbehorende draagarmen en beugels etc.
voor een hele leuke prijs!! Ik had er eerder ook al de 8mm originele brandstofleidingen en opvoerpomp van een 2h motor gekocht, dus als je iets nodig hebt voor een golf cabrio, gewoon Steven even bellen! Top service!
Nu kan ik weer even verder knutselen!
14-07-2008De scirocco 16v onderste veerpootbrug, originele stabilisatorstang met nieuwe beugels en rubbers zitten al onder de auto! Ook is het gelukt om het elektrische gaspedaal van een golf 4 gemonteerd te krijgen in een golf 1
[ Bericht 21% gewijzigd door kevin20vt op 16-08-2008 10:01:41 ]