abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:46:15 #51
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_59839347
zeer goed gedocumenteerd, zeer interessant en zeer cool.
zo goed..?
pi_59842092
Dank voor alle leuke reacties!!! Ik ben inderdaad ook lid van het vwforum!

Ik ben nog altijd bezig met de uitlaat, maar ondertussen heel druk met werk etc. dus het schiet niet echt op... Komend weekend komt er hopelijk weer een update
pi_59842419
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:32 schreef kevin20vt het volgende:
Dank voor alle leuke reacties!!! Ik ben inderdaad ook lid van het vwforum!

Ik ben nog altijd bezig met de uitlaat, maar ondertussen heel druk met werk etc. dus het schiet niet echt op... Komend weekend komt er hopelijk weer een update
Ik hoop met je mee
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:09:47 #54
217349 Dyob
One world, one dream
pi_59873454
Lekker bezig Kevin, ziet er subliem uit!

Mooi polijstwerk ook

Gr Boyd
pi_59874108
Wat een schitterende Golf! Petje af hoor voor dit projekt!

Een nette Golf I en in mindere mate ok de II blijven toch de mooiste Golfjes.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:14:50 #56
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60172876
wa'n hok zeg. , loop je hier ook al met die boodschappenmand te spammen? Ik zou er in elk geval nooit één kopen. *ahum*



En al helemaal geen dichte. *kuch*



Sterker nog, je bent pas echt een idioot als je zowel een open als een dichte hebt.
pi_60180914
Erg gaaf. Dichte zijn 200x zo mooi als de cabrio die nog tot Golf III geleverd is.
Hatchbacks Golf I, zijn helemaal vet gewoon.

Als je ding ook nog op kenteken weet te zetten, dan heb je echt dik respect.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60181813
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:43 schreef MK1GTI het volgende:
En al helemaal geen dichte. *kuch*



Sterker nog, je bent pas echt een idioot als je zowel een open als een dichte hebt.
Zo horen ze er uit te zien....
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:56:02 #61
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_60194967
Wat een ontzettend gaaf project gast! Goed ook dat je echt aan alles denkt en het in 1x goed doet. Zou zonde zijn als ie later weer uit elkaar kan omdat je toch niet tevreden bent.

Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben is wat het je tot nu gekost heeft
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_60872141
nou heren bedankt voor de leuke reacties weer!!!

Ik ben even uit de roulatie geweest, maar ben weer terug

Ik moet even terugkijken naar wat de laatste update is geweest, maar waarschijnlijk ben ik al een stuk verder

@ Twan: Jij met je 2 golf 1's dat kan inderdaad echt niet Heb je die accubak al gekregen die ik bij Roger had gelaten?

@ Syndicate: ik had er een leuke Audi TT Quattro voor kunnen kopen, dat wist ik ook van te voren.
Alleen wie koopt er nou een kappersauto als je een golf 1 kunt bouwen die sneller wordt en dan ook nog eens beter looks heeft
pi_60872210
28-06-2008:

De koppeling werkt ook, normaal gesproken is de versnellingsbak van een golf 2 G60 hydraulisch gekoppeld en schakel je met kabels.
Omdat ik geen zin heb om gaten te boren voor de kabelschakeling en het volledige hydraulische systeem over te bouwen van een golf2 heb ik er voor gekozen om voor een koppelingskabel te gaan en een setje schakelstangen!
De koppelingskabel is dan van een passat uit 1984, het enige wat nodig is om aan te passen is wat beugeltjes zodat de kabel zichzelf kan spannen.
De schakelstangen heb ik laten maken door een duitse engineer dit omdat er gewoon geen standaard schakelstangen zijn die een golf 2 bak in een golf 1 laten werken....

Maar het werkt!!!

09-07-2008:

Nou na weken van peinzen, voorbereidingen, gisteren en vanavond de hele avond klussen is het me dan toch gelukt om de benzinepomp en brandstoffilter fatsoenlijk onder de auto te monteren!!!!!!


De benzinepomp hangt netjes vast naast de benzinetank en zit goed vast boven de handremkabel.


De filter heb ik een aparte beugel voor moeten maken en tussen de reservewielbak en tank/achteras bevestigd.

Ben er best tevreden mee zo, wat natuurlijk inhield dat ik koste wat kost vanavond nog minimaal 1 metertje moest rijden :lol:

Dat ging bijna niet door nadat mijn oude accu er mee op hield, ik heb wel een nieuwe gel accu (65ah) maar die is een beetje groter en past niet voorin (tenminste dan past de min pool aansluiting niet meer).

Na wat rommelen lukte dat ook, en hoe onwaarschijnlijk ook, ik heb gestart, de auto in de versnelling gezet, koppeling laten komen, en hij ging :shock: maar liefst 2,5meter heb ik afgelegd waarna ik hem in de achteruit heb gezet en het golfje weer terug op de plek heb gezet!

Volgende keer als de accu achterin bevestigd is met fatsoenlijke bekabeling, er koelwater in zit en de gaspedaal beugel gemonteerd is ga ik naar het test terrein waar ik me gruwelijk mag gaan uitleven :mrgreen:


12-07-2008:

Nou vanavond bij Steven Scholten langs geweest!

Heb een hele goed deal kunnen maken!

een 93'er achteras met stabilisatorstang.
een 93'er verlichtingskabelboom (met koplampverstelling).
een scirocco 16v onderste veerpootbrug
en een originele stabilisatorstang voor de voorkant van de auto, inclusief bijbehorende draagarmen en beugels etc.

voor een hele leuke prijs!! Ik had er eerder ook al de 8mm originele brandstofleidingen en opvoerpomp van een 2h motor gekocht, dus als je iets nodig hebt voor een golf cabrio, gewoon Steven even bellen! Top service!

Nu kan ik weer even verder knutselen!

14-07-2008

De scirocco 16v onderste veerpootbrug, originele stabilisatorstang met nieuwe beugels en rubbers zitten al onder de auto! Ook is het gelukt om het elektrische gaspedaal van een golf 4 gemonteerd te krijgen in een golf 1

[ Bericht 21% gewijzigd door kevin20vt op 16-08-2008 10:01:41 ]
pi_60872336
23-07-2008:

Samen met maatje Roger hebben we ons vandaag eens goed uitgeleefd op de cabrio, de nieuwe gelaccu staat nu achterin (35mmq kabel met 200a zekering) er zit nu voor een los verdeelpunt voor de plus.
De verlichtingskabelboom zit erin, ik heb een nieuw koelvloeistof reservoir van een golf 1 besteld, de middendemper zit onder de auto dus nog maar even en we kunnen rijden!

31-07-2008:

Hierbij de foto's van wat werk dat verricht is:




Dit is de Spal ventilator die we gemonteerd hebben, zoals je kunt zien is er maar weinig speling, maar het is genoeg zodat de motor en de radiateur elkaar in het heetst van de strijd niet zullen raken!


Hier kun je de schakelstangen zien, de koppelingkabel, het verdeelpunt voor de plus (die ga ik ooit nog eens ergens plaatsen waar je deze niet zult zien!)
Ook zie je nu dat het koelvloeistof circuit is aangesloten, en je ziet nu beter hoe de intercooler buis loopt met dit laatste ben ik nog niet helemaal tevreden..
Deze buizen zullen ook nog los moeten omdat er nog een "map-sensor" tussen moet deze meet namelijk de atmosferische druk waardoor de computer weet hoeveel benzine ingespoten moet worden om de motor niet arm te laten lopen (ivm hoogte verschillen etc.).

De openluchtfilter is voor tijdelijk, als ik hem wil starten dat er dan geen vuiligheid mee de motor in gaat, hier komt later nog een originele luchtfilterbak van een golf 4 in! (beter voor de rdw keuring).

Dit is een oude foto van hoe de accu nu achterin de reservewiel bak gemonteerd staat:

Ik heb er een aluminium houder voor laten draaien

Zo ziet het totaalplaatje er momenteel uit:


Niet geheel slecht dacht ik zo

[ Bericht 38% gewijzigd door kevin20vt op 16-08-2008 10:15:30 ]
pi_60872423
08-08-08:

We zijn weer overnieuw begonnen met schuren, m'n pa was toch niet geheel tevreden met het eerste spuitresultaat en had besloten dat het overnieuw moest.....
Dus ook weer de hele auto schuren



Ach ja wat moet dat moet
pi_60872437
10-08-08:

Het spuitresultaat van vandaag!!

Dit was direct na het spuiten, hij is later nog wat strakker bijgetrokken!

Zeker niet perfekt maar dat is ook nooit de bedoeling geweest, maar in ieder geval niet meer zoveel sinaasappelhuid...





pi_60872447
15-08-08:

Vanavond ben ik maar begonnen met het opbouwen van de auto, is toch een vreemd gezicht als de wagen bijna 1 jaar lang volledig gedemonteerd heeft gestaan!





pi_60873659
Ziet er erg mooi uit. Gelukkig dat het geen auto-style bak gaat worden!
tvp-tje
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_60874097
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:51 schreef liquid-orange het volgende:
Ziet er erg mooi uit. Gelukkig dat het geen auto-style bak gaat worden!
tvp-tje
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:17 schreef kevin20vt het volgende:

[ afbeelding ]
Alleen mag er wel een ander stuurtje in. Iets zonder metaal in het midden.

Maar verders wel een leuk project. Mooi geluid ook, tenminste een echt geluid. En niet dat wannabe sportieve lage geluid uit een pauper rioolbuis.
pi_60876360
Ziet er wel dik uit!
Dat gebrul van die motor is ook zeker niet verkeerd. Het is een auto waarin je gezien mag worden!

Absoluut respect dat je nog zo'n oude bak opknapt.
Betaal je straks eigenlijk nog wegenbelasting? Of blijft het bouwjaar nog steeds 25 jaar terug?
pi_60877417
Respect
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60901407
Hey Kevin20VT, zet je PM aub ff aan..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:13:52 #73
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_60901689
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een auto met zo'n kleur. Maar los van dat is het wel beter dan dat je hem gaat pimpen met neon kleurtjes.
pi_60902758
Tof project !

Maar waarom zo'n ranzige bruine kleur ??
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:12:52 #75
127232 Quint24
Just follow the star
pi_60903924
dan zie je de roest niet misschien
Wel tof dat je zo`n histrorisch icoon opknapt en moderniseerd
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_60947683
Echt super verslag
Ik volg je project in spanning
Wat een super geluid die turbo!!!!
Mijn project is iets minder spectaculair, ff bijna nieuwe motor van audi 1.8i in Mk1 aan 't steken.
Ook wel kleine aanpassingen moeten doen, maar niets vergeleken bij jouw BEAST

Grts
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:47:48 #77
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_60963254
ja kan ke mij ook die kleur uitleggen?
( niet negatiefhoor, maar als je toch al zoveel geld en moeite doet waarom geen wrede kleur??)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_60963732
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja kan ke mij ook die kleur uitleggen?
( niet negatiefhoor, maar als je toch al zoveel geld en moeite doet waarom geen wrede kleur??)
Dat doet het hem juist..
Nu nog een 1.3 stickertje ofzo achterop plakken en de sjonnie naast je @ de stoplichten laten zien wie het eerste weg is
Dus langzaam vanaf de buitenkant, beest onder de motorkap
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60965623
Niet iedereen wil enorm opvallen met zo'n wagen. Voor mijn cabrio is ook de grap dat hij er volledig standaard uit ziet. Zelfs de opzichtig rode remklauwen heb ik zwart gemaakt. Niemand verwacht dat je zo veel vermogen (in mijn geval zou dat 220pk moeten zijn) onder de kap hebt en dat is overal goed verborgen.
pi_60968217
geweldig project! geweldige wagen! en een geweldige kleur!

zo'n auto moet niet in "moderne kleuren" gewoon zwaar old skool houden!

en wat meer mensen zeggen, hoe je het verteld is ook machtig mooi! en een mooie loods om aan de auto te knutselen!
pi_60995085
Wat een geweldig project en verhaal heb je hier zeg. Echt respect voor je passie en gedrevenheid!
pi_61036533
Erg cool, en vooral door de kleur eigenlijk. Als je een pimpelpaarse kampwagen wilt, koop je maar een golf 4. Bij een oude auto hoort een oude kleur.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_61099063
Thanks heren

Wat een geweldige reacties weer

De kleur is inderdaad zo gekozen omdat het een kleur is die goed bij die tijd past waar die uit komt, bovendien is een cabrio al een "wijfen"bak dus een metallic lakje gaat me net iets te ver

Ik heb overigens in het "beest" gereden In een woord ziek

Komende paar dagen staat ie er echter zo bij:



  maandag 25 augustus 2008 @ 00:08:37 #84
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_61099710
ik ben totaal geen volkswagen fan, maar dit soort projecten vind ik echt geweldig
de kleur is ook echt super vet vind ik, heerlijk oldskool zoals het hoort
pi_61100308
Dankje! Dat vind ik nou een leuk complimentje dat mensen voor dit project zelfs voorbij het merk willen kijken
pi_61100780
Hoe spuit je em? Wel met compressor en spuitpistool neem ik aan?
En waarom laat je em niet eerst chippen en ga je daarna naar de RDW?
pi_61101058
jup met spuitpistool etc.

Ik ga deze achteraf pas laten chippen omdat de auto bij de rdw een weggedragtest moet afleggen, en de wagen krijgt het vermogen die de fabriek op papier voor me heeft afgegeven voor die motorcode ook op het kenteken (mits goedkeuring).
Dus de cabrio krijgt 115kw op kenteken.

Daarna gaat ie pas gechipt worden waardoor er maximaal met deze turbo weer +/- 26% aan vermogen bijkomt (met dezelfde motorcode) waardoor ik dus nog steeds legaal rondrij (max 40% vermogenswinst zonder keuring).

Maar het mijzelf wel stukken makkelijker maak tijdens de toch al lastige keuring (je bent toch afhankelijk van...) Dus maar 156pk ipv +/- 210pk na het chippen.

Ook is het niet te doen om met de (nieuwe) originele 1.6 uitlaat met +/- 210pk te gaan rijden tijdens de ciruittest
Die zit er tot die rdw-keuringen sowieso op omdat ik anders niet door de geluidstest kom.....
pi_61119238
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 01:14 schreef kevin20vt het volgende:

Ook is het niet te doen om met de (nieuwe) originele 1.6 uitlaat met +/- 210pk te gaan rijden tijdens de ciruittest
Die zit er tot die rdw-keuringen sowieso op omdat ik anders niet door de geluidstest kom.....
gewoon 3 katalysatoren achterelkaar en 5 dempers en je komt er zoo doorheen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_61482507
Op zich ook wel mooi om te vermelden dat afgelopen vrijdag (5 september) mijn cabrio 25 is geworden WOOWOO
pi_61541468
tvp, wat een geweldig project

Als je hem over een paar jaartjes nog is kwijt moet, PM me even !
pi_61541702
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:32 schreef kevin20vt het volgende:
Op zich ook wel mooi om te vermelden dat afgelopen vrijdag (5 september) mijn cabrio 25 is geworden WOOWOO
5 september ben ik 18 geworden
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_61542295
Respect voor je auto, en minstens zoveel voor het project.

Dit is ook de manier waarop ik van tunen houd. (Er zijn trouwens toch wel betere jaren '80 kleuren? )
  zondag 14 september 2008 @ 00:53:47 #93
182073 invine
blablabla etc.
pi_61613508
Wat een beest echt prachtig hoe je hem zo opknapt, goed kleurtje en al! nu maar hopen dat die door de keuring gaat. neem aan van wel keep it up.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 14 september 2008 @ 01:13:19 #94
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_61613783
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

gewoon 3 katalysatoren achterelkaar en 5 dempers en je komt er zoo doorheen
Ik heb ook 3 kats en 3 dempers (peugeot 605 v6 SV24) En maakt nog echt een lekker geluidje bij 5000rpm.
pi_61614134
Stond je niet laatst in 1 of ander auto blaadje?
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_61616291
Kevin stond inderdaad met z'n 20v Golf IV in een blad ja.
pi_62087810
Nou zojuist is dus het bericht gekomen dat de flens voor de mapsensor eindelijk klaar is, hier wacht ik toch al vanaf Juli op! (ze hadden me eerst een verkeerde gestuurd)

Dus die word vannacht nog verstuurd vanuit de joe es of eeeee

Kan ik binnenkort een keer proefrijden op een priveterrein van m'n baas
pi_62095401
Vet project hoor, 1 van de weinige die echt goed is, samen met die ene amerikaan en die RX.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_62098440
Is een goede bekende van jou spuiter?
Of heb je hem zelf gespoten met spuitbussen?
Heb stiekem al een beetje rondgezocht hier inde buurt en de "schadeherstelbedrijven" durven ziek veel te vragen voor een Cabbie spuiten..

Hoop dat ik hem volgend jaar tegen de lente kan laten spuiten, heb een kleurtje in gedachten, originele '75kleur dus zeker oldskool, alleen iets opvallender als dit
pi_62099470
@ Arclight-S: Dankje!

@ Vladi: Nee deze heb ik zelf gespoten met hulp van m'n pa, het is dan ook geen professioneel resultaat maar daar deed ik het ook niet om! (erger dan het was kon het toch niet worden, hij was voorheen namelijk met de roller bruin gemaakt)

Spuitwerk is gewoon duur, en goed spuitwerk kost nog veel meer... helaas.

maar ik betaal liever iets teveel voor goed spuitwerk dan dat een prutser het verkloot voor 1000 euro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')