abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62099739
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:22 schreef kevin20vt het volgende:
@ Arclight-S: Dankje!

@ Vladi: Nee deze heb ik zelf gespoten met hulp van m'n pa, het is dan ook geen professioneel resultaat maar daar deed ik het ook niet om! (erger dan het was kon het toch niet worden, hij was voorheen namelijk met de roller bruin gemaakt)

Spuitwerk is gewoon duur, en goed spuitwerk kost nog veel meer... helaas.

maar ik betaal liever iets teveel voor goed spuitwerk dan dat een prutser het verkloot voor 1000 euro
Zelf gespoten met spuitmachine en cabine of met een spuitbus?
Ik zit er ook wel wat aan te twijfelen of ik mss beter zelf kan spuiten of het laten doen, woon vlakbij duitsland dus daar is spuiten goedkoper, en hier in nederland zitten genoeg beunhazen
pi_62100178
Nee niet met spuitbussen, dat krijg je echt nooit mooi! Ik heb inderdaad met autolak gespoten met de juiste tools!
Alleen niet in een cabine, wat we gedaan hebben is plastic zijl op de vloer en een tijdje voor het spuiten begonnen met het natmaken van de hele vloer, en dan maar met 1 persoon in die ruimte!

Hierdoor heb je geen last van stofpuntjes (tot nog toe 3x auto's gespoten in die ruimte en per keer max 2 a 3 stofpuntjes in de lak gehad).

De ruimte zelf is 300m2 en er zit een hoog plafond in mijn loods (ruim 5 meter) hierdoor heb ik dan erg weinig last van nevel die terugvalt in de lak, in een kleinere ruimte met een lager plafond ga je dit absoluut zien!

Ik zou dan ook aanraden om inderdaad naar duitsland te gaan of ergens een cabine te huren!

Die van mij was al verkloot met een roller en Flexa verf, maar die van jou heeft z'n originele lak nog! Het zou zonde zijn om daar aan te gaan prutsen (US versie enzo)

pi_62100708
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:08 schreef kevin20vt het volgende:
Nee niet met spuitbussen, dat krijg je echt nooit mooi! Ik heb inderdaad met autolak gespoten met de juiste tools!
Alleen niet in een cabine, wat we gedaan hebben is plastic zijl op de vloer en een tijdje voor het spuiten begonnen met het natmaken van de hele vloer, en dan maar met 1 persoon in die ruimte!

Hierdoor heb je geen last van stofpuntjes (tot nog toe 3x auto's gespoten in die ruimte en per keer max 2 a 3 stofpuntjes in de lak gehad).

De ruimte zelf is 300m2 en er zit een hoog plafond in mijn loods (ruim 5 meter) hierdoor heb ik dan erg weinig last van nevel die terugvalt in de lak, in een kleinere ruimte met een lager plafond ga je dit absoluut zien!

Ik zou dan ook aanraden om inderdaad naar duitsland te gaan of ergens een cabine te huren!

Die van mij was al verkloot met een roller en Flexa verf, maar die van jou heeft z'n originele lak nog! Het zou zonde zijn om daar aan te gaan prutsen (US versie enzo)

Probleem van die lak is natuurlijk dat hij echt in slechte staat is op de bumpers/motorkap/rechterachterhoek het helemaal slecht is. en dat als ik hem opnieuw moet laten spuiten liever een mooie kleur lak heb ipv Paprika-rood, wat toch weer vervaagd na een tijdje
pi_62108534
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:31 schreef VlaDje het volgende:

[..]

Probleem van die lak is natuurlijk dat hij echt in slechte staat is op de bumpers/motorkap/rechterachterhoek het helemaal slecht is. en dat als ik hem opnieuw moet laten spuiten liever een mooie kleur lak heb ipv Paprika-rood, wat toch weer vervaagd na een tijdje
Originele kleur houden is altijd mooier.. Als hem gewoon weer paprika rood spuit zal dat ook beter staan (ook bijv. in de motorruimte, waar je anders kleurverschil krijgt). En je lak goed onderhouden scheelt ook enorm veel, paprikarood kan zeker wel mooi paprikarood blijven, maar je hebt er meer werk mee dan met bijv. zwart.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_62110741
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:25 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Originele kleur houden is altijd mooier.. Als hem gewoon weer paprika rood spuit zal dat ook beter staan (ook bijv. in de motorruimte, waar je anders kleurverschil krijgt). En je lak goed onderhouden scheelt ook enorm veel, paprikarood kan zeker wel mooi paprikarood blijven, maar je hebt er meer werk mee dan met bijv. zwart.
Kan harstikke mooi zijn, moet de lak wel overal nog opzitten en vrij goed op kleur zijn
pi_62135250
Kevin kon vandaag even de snelheid ervaren tijdens een ritje met mijn Cabrio MK1 G60. Hier een filmpje op JupTjoep:

Bekijk deze YouTube-video

Sorry voor de belabberde kwaliteit, ik bedacht me vrij laat dat ik niet zelf aan het stuur zat en kon filmen en nog geen minuut erna stonden we muurvast in de file.... Maargoed, het gaat vooral om het mooie geluid van zo'n G60 motor en dat komt wel lekker naar voren zo. Ik laat het even aan Kevin om zijn mening te geven.
pi_62160357


Netjes netjes
pi_62208674



Zaterdag ga ik de mapsensor-flens op een 63,5mm buis laten lassen, en zondag komt een maatje van me weer helpen met de kabelboom in het interieur (hopelijk kan komende maandag het dashboard terug erin!!)

pi_62209188
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:33 schreef Linnie20v het volgende:


Netjes netjes
20V..??
Nieuw hier..??

Wat rij jij..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_62213918
Deze rijdt ze (de gele polo):





Die hebben we samen gebouwd en gespoten!
pi_62248546
De deurpanelen, rubbers etc. weer gemonteerd (alles los gehad vanwege het spuiten).



Best netjes dacht ik zo (voorheen waren de deuren aan de binnenkant nog de originele groene kleur )
pi_62251945
Je mist nog het kapje van de raamslinger maarreh, goed beeeezig
pi_62252809
heb je een voorbeeld van zo'n kapje? Ik heb die nog nooit gezien?
pi_62253386
Ja, zitten in mijn cabrio. Is gewoon een plastic omhulsel wat er standaard omheen zit. Eigenlijk uit elke sloper kun je die slingers halen maar als je er één vindt, ik heb ook 1 andere raamslinger momenteel dus neem er dan ff twee mee.

Hier heb je er één:


Dit is de andere variant waar ik vanaf wil:


Op de foto zie je het verschil amper maargoed, details he.
pi_62253465
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:21 schreef kevin20vt het volgende:
Deze rijdt ze (de gele polo):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die hebben we samen gebouwd en gespoten!
Ohw, cool.. Ook een 20V
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 oktober 2008 @ 09:59:11 #116
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62253684
Erg tof gedaan. Leuk verhaaltje om te lezen. Respect ook voor de kleurkeuze. Je ziet teveel oude golfjes die compleet vernaggeld zijn door een 'gouden' look enzo.
Smaakvol tunen bestaat dus kennelijk nog wel...
(en als je klaar bent, mag je mijn golf 3 wel even komen behandelen... )
pi_62256123
@ MK1GTI: Ok dan, wist niet dat die van mij verstopt hebben gezeten onder dat kapje, weer iets geleerd

Ik prefereer toch deze zonder kapje voor mijn cabrio, geeft een iets klassiekere look! Echter als ik de volgende keer weer over de sloop struin zal ik het even in de gaten houden voor je, wellicht staat er nog een auto met zo'n zelfde kapje!

@ Turquaz: Nog niet maar wie weet in de toekomst.
Oorspronkelijk was het doel om deze cabrio 20vt te bouwen voor de vriendin (linnie20v).
Echter kwam de polo in ons leven, en tja

@ Kreator: Dankje

en met het juiste budget kan ook een golf 3 een snelle auto worden
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 oktober 2008 @ 14:31:28 #118
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62259961
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:50 schreef kevin20vt het volgende:
@ Kreator: Dankje
en met het juiste budget kan ook een golf 3 een snelle auto worden
Ik heb een gti 16v met 150pk. Dat vind ik wel leuk genoeg. Bovendien issie 100% in originele staat en dat wil ik graag zo houden. Er rijden al teveel 'getunede' 1.4tjes rond met een petje achter het stuur en een trillende achterruit.
pi_62268427
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb een gti 16v met 150pk. Dat vind ik wel leuk genoeg. Bovendien issie 100% in originele staat en dat wil ik graag zo houden. Er rijden al teveel 'getunede' 1.4tjes rond met een petje achter het stuur en een trillende achterruit.
Mwa.. vind het eerlijk gezegt wel tegenvallen hoor..
Ik heb een GTI 16v Golf 3 gereden.. het is wel snel, maar had sneller verwacht
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 oktober 2008 @ 20:22:41 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_62268877
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Mwa.. vind het eerlijk gezegt wel tegenvallen hoor..
Ik heb een GTI 16v Golf 3 gereden.. het is wel snel, maar had sneller verwacht
Ja, dat heb ik ook elke keer als ik uit mijn Koenigsegg stap...dan voelt het op de een of andere manier net ff wat minder allemaal. Niet dat je er last van hebt, maar dat laatste beetje 'umpfh' mist ie dan.
pi_62269685
Respect..
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:25:14 #122
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62285632
Daaaamn...

Respect! Jammer dat ik zo'n nitwit ben op dit gebied.
pi_62286511
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:25 schreef Lekiamh het volgende:
Daaaamn...

Respect! Jammer dat ik zo'n nitwit ben op dit gebied.
Genoeg manuals en hulp te vinden op het internet..
Haal je handige collega erbij en knutselen maar...

Ik ben ook geen topmonteur, maar ga goed mn best doen om veel te leren.
pi_62287822
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook elke keer als ik uit mijn Koenigsegg stap...dan voelt het op de een of andere manier net ff wat minder allemaal. Niet dat je er last van hebt, maar dat laatste beetje 'umpfh' mist ie dan.
whhahahahahaha


Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_62319433
Vandaag door een kameraad de mapsensor flens laten lassen op een 63,5mm buis, deze sensor zorgt ervoor dat de computer weet wat de atmosferische druk is in het intercooler traject (ivm benzine en turbo druk)



Best netjes gelast dacht ik zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')