abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67473588
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:52 schreef fathank het volgende:

[..]

Hee waarom niet? 50 hele peekaas zijn niet misselijk, jeweetzelluf.
Met een Topsnelheid van 155..!! JWeettogg
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67575109
TY

Handremkabel issue is nu ook gefixd, ik had handremkabels van een scirocco II 16v, maar die waren precies 6,7cm te kort!
Nu heb ik nieuwe handremkabels van een 84'er Golf 2 GTI 16v en die zijn 8cm langer dan de scirocco 16v handremkabels!

Dus heb ik de voeringsbuisjes onder de auto ingekort met 1,3cm en nou passen ze perfekt!!!
Heb nog wat afdekplaatjes voor het dashboard gescoord dus dat ziet er ook weer helemaal goed uit, en de kentekenverlichting zit er weer in!

Nog maar eens een foto...

  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:39:34 #203
97934 ASroma
Flamboyant
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:53:15 #204
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67579260
Leuk project! Niet mijn type auto, te Sjonnie en te iel, maar wel leuk
pi_67595275
Jij was in Tegelen vandaag of gisteren.. dan heb je mij gezien op de 50km wegje richting belfeld.. net voor de stoplichten waar die flits ook staat, na de brug.. ik reed in mijn Ferrari Uno.. jij in je IV Toch?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67598293
Thanks heren!

@ Turquaz52:

euh ja vandaag ben ik daar geweest, gisteren waarschijnlijk ook wel

Maar om heel eerlijk te zijn let ik nooit zo op Fiat Uno's.... Tuuter de volgende keer dan even, dan onthoud ik het allemaal wat beter
  woensdag 1 april 2009 @ 09:54:57 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67603693
Ziet er super nice uit Kevin
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_67606243
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:47 schreef kevin20vt het volgende:
Thanks heren!

@ Turquaz52:

euh ja vandaag ben ik daar geweest, gisteren waarschijnlijk ook wel

Maar om heel eerlijk te zijn let ik nooit zo op Fiat Uno's.... Tuuter de volgende keer dan even, dan onthoud ik het allemaal wat beter
Niet dat je dan ineens op me inrijd..?
Ik vind je IV echt ook

En waarom rij je niet in de Golf I..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67606374
Hij moet nog gekeurd worden he
pi_67606571
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:32 schreef Linnie20v het volgende:
Hij moet nog gekeurd worden he
Ohw, ik dacht dat ie al na de RDW was geweest
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_67726398
Nope dat zal nog wel even duren ben ik bang... Heb nog wat problemen met de voorste remmen (maar dat komt ook wel goed!)


Zo nou vandaag toch weer een serieuze update!

De toerenteller werkt!! 1.8T op origineel motormanagement, werkend gekregen met een golf 1 toerenteller (MOOI MAN)

Klik hier voor het bewijs! FILMPJE!!

Verder nog wat dingetjes als kentekenverlichting werkend gemaakt en gemeten welke weerstand ik nodig heb voor de koelvloeistoftemperatuur...
pi_67742314
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:19 schreef kevin20vt het volgende:
Nope dat zal nog wel even duren ben ik bang... Heb nog wat problemen met de voorste remmen (maar dat komt ook wel goed!)


Zo nou vandaag toch weer een serieuze update!

De toerenteller werkt!! 1.8T op origineel motormanagement, werkend gekregen met een golf 1 toerenteller (MOOI MAN)

Klik hier voor het bewijs! FILMPJE!!

Verder nog wat dingetjes als kentekenverlichting werkend gemaakt en gemeten welke weerstand ik nodig heb voor de koelvloeistoftemperatuur...
Wehehehhe, dies cool man.. wat heb je gedaan met de overige lampjes?
En ik heb ook toerentellert ingebouwd Maar dat was Plug&Play.. hoe heb jij dat gedaan..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 5 april 2009 @ 22:26:34 #213
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_67742859
echt vet karretje
zit er nog de standaard turbo op? (k heb niet heel t topic doorgelezen )
want de turbo klinkt wel al aardig heftig bij 3200 rpm....
pi_68058341
@TS

Respect

Geweldig!
pi_68068140
dank U

@ Turquaz52: Voor bijvoorbeeld de KVS-temperatuur, uitlezen met VAG-COM, wachten tot de meter recht omhoog wijst, met multimeter meten welke weerstand je nodig hebt om tot die stand bij 90graden bedrijfstemperatuur te komen.

Simpel, maar het moet wel even gebeuren!

@ Eevebe:

Hier zit de standaard turbo er nog op inderdaad Omdat hij drive-by-wire (eerder fly-by-wire) is, heeft hij een elektrisch gaspedaal en gasklep, hier heeft vw een vertraging ingebouwd zodat normale mensen ook rustig met zo'n 1.8T kunnen rijden.
Dit bestaat uit 2 magneetkleppen, een meter vacuümleiding en een vacuümreservoir. Dit heb ik bijna volledig verwijderd!

Momenteel hangen die kleppen nog aan de bekabeling, maar die laat ik nog wegprogrammeren door de tuner.
Dan krijgt de motor gelijk bij aanvang van het gasgeven een vaste waarde dat het vacuümniveau al bereikt is en dan geeft de ecu aan dat de turbo druk mag gaan zetten.

Hierdoor heb ik al helemaal onderin gelijk turbodruk en een berg koppel ter beschikking, bij welk toerental het is durf ik niet precies te zeggen maar dat het onder de 2000rpm is is zeker!
Wat meehelpt is dat het volledige intercoolertraject 2,5" is, en ook de volledige uitlaat 2,5" is met highflow uitlaatdempers, hierdoor spoelt de turbo gewoon stukken sneller op!

(Verder dan de eerste 3 versnellingen ben ik tot nog toe niet gekomen, maar zelfs met sper-differentieel, toyo's en 15" staal heb je flinke wielspin).
pi_68068525
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:19 schreef kevin20vt het volgende:
Verder nog wat dingetjes als kentekenverlichting werkend gemaakt
Ook toevallig je gaten voor de kentekenverlichting dichtgeplamuurd ?
pi_68069296
Neuh, plamuren doe ik niet aan, in ieder geval niet op die manier!

Ik miste een massakabel in de achterklep
pi_68071216
-

[ Bericht 100% gewijzigd door kloas_wokkel op 16-04-2009 13:57:27 ]
pi_69092330
Het remmen probleem lijkt opgelost te zijn!! Ik heb normale G60 schijven gemonteerd (dus zonder sleuven en gaten) en nu hoor ik het geluid niet meer.....


GELUKKIG!! Op naar de keuring!
pi_69116630
Held! Wat een geweldig project!
pi_69199733
enn..? Waneer is de keuring..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69208518
TY!

Vanavond heb ik ff de gloednieuwe Brembo-schijven gemonteerd:



Nu is het geluid helemaal weg, geen trillingen meer en het remt perfekt!!

Keuring komt binnenkort! Even alles nog eens helemaal nalopen, testrijden en dan moet dat helemaal goedkomen
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:24:14 #224
182073 invine
blablabla etc.
pi_69209500
netjes
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_69248881
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:00 schreef kevin20vt het volgende:
TY!

Vanavond heb ik ff de gloednieuwe Brembo-schijven gemonteerd:

[ afbeelding ]

Nu is het geluid helemaal weg, geen trillingen meer en het remt perfekt!!

Keuring komt binnenkort! Even alles nog eens helemaal nalopen, testrijden en dan moet dat helemaal goedkomen
Ik heb ook andere schijven en blokken nodig.. De mijne faden na langdurig hard remmen (beetje circuit style door venlo scheuren)..
Heb zelfs gisteren gehad dat er echt gigantisch veel rook vanuit me schijven kwamen toen ik voor me deur een noodstop deed (waarbij ik alleen in de auto) en nog niet eens slipte..
Schijven bijna rood gloeiend en een half uur daarna normaal rijden een druppel water er op gekomen en tssssssssss...

is dat simpel een disc swap..? Als ik eentje vind van een Tipo 2.0 16v bijv.. met klauwen..? Of moet je speciaal adapters laten maken oid.. ?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69254788
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik heb ook andere schijven en blokken nodig.. De mijne faden na langdurig hard remmen (beetje circuit style door venlo scheuren)..
Heb zelfs gisteren gehad dat er echt gigantisch veel rook vanuit me schijven kwamen toen ik voor me deur een noodstop deed (waarbij ik alleen in de auto) en nog niet eens slipte..
Schijven bijna rood gloeiend en een half uur daarna normaal rijden een druppel water er op gekomen en tssssssssss...

is dat simpel een disc swap..? Als ik eentje vind van een Tipo 2.0 16v bijv.. met klauwen..? Of moet je speciaal adapters laten maken oid.. ?
Gewoon zoiets kopen:



Dan blijf jij toch bij hetzelfde concern
pi_69267415
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Gewoon zoiets kopen:

[ afbeelding ]

Dan blijf jij toch bij hetzelfde concern
Ferrari is van Fiat
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69271218
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 18:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ferrari is van Fiat
Dat bedoel ik dus
pi_69356517
Nou we hebben vandaag op een afgesloten prive terrein ons eens flink uitgeleefd, de wagen heeft een flinke shakedown gehad en is op enkele kleine puntjes na heel gebleven!!

Korte omschrijving van vandaag, veel zon, dak open, heel veel koppel onderin, en lekker doorgassen.
Uiteindelijk hebben we zo'n 80km gereden en daarbij iets meer dan een kwart tank verbruikt

In de derde versnelling draait de turbo 1,3 bar turbodruk (het is een K03 he... ) en dat rijdt echt super!
Ik heb nu persoonlijk een heel goed gevoel over de rdw-keuring!!

De foto's en filmpjes volgen nog.... Ik ga nu eerst een biertje drinken en ff onder de douche

[ Bericht 7% gewijzigd door kevin20vt op 24-05-2009 19:06:00 ]
pi_69357932
1,3Bar.. dat is niet niks
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69358925
Ja hij vliegt echt vooruit, ben nu de filmpjes aan het uploaden
pi_69360312
en het filmpje:



Op het laatste rechte stuk zat er dus een Ferrari 348 naast ons op de openbare weg, en toen ik er voorbij reed zaten die heel beduusd in hun rode bolide
  zondag 24 mei 2009 @ 20:29:52 #233
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_69361319
Lekker hoor met dit weer
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_69368495
ja het was heerlijk!! Ben alleen een beetje verbrand ondanks de zonnebrandolie!


  maandag 25 mei 2009 @ 09:41:34 #235
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69373789
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:24 schreef Juup© het volgende:

[..]

Gewoon zoiets kopen:

[ afbeelding ]

Dan blijf jij toch bij hetzelfde concern
Haha, mijn schoonpa heeft die besteld, als dat de California is.. Hij heeft nu een 360 Spider. Eergisteren 280 mee gereden op de Duitse snelweg..
pi_69402940
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:57 schreef kevin20vt het volgende:
en het filmpje:



Op het laatste rechte stuk zat er dus een Ferrari 348 naast ons op de openbare weg, en toen ik er voorbij reed zaten die heel beduusd in hun rode bolide
Geeeeyllll
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 25 mei 2009 @ 23:39:34 #237
257275 Kvdw1
Niet wassen maar Gassen!
pi_69403285
Harde bak,

sowieso, golf 1 supervet.

De opvolgers zijn sjonniebakken.

Alleen dat sportstuurtje zou ik eruit halen, voor de rest is hij echt hard!
I dont drive fast, I just fly low!
pi_69403984
Hi
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:39 schreef Kvdw1 het volgende:
Harde bak,

sowieso, golf 1 supervet.

De opvolgers zijn sjonniebakken.

Alleen dat sportstuurtje zou ik eruit halen, voor de rest is hij echt hard!
hoezo sportstuurtje er uit..? Stuurt alleen maar fijner..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 00:06:47 #239
257275 Kvdw1
Niet wassen maar Gassen!
pi_69404155
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:00 schreef Turquaz52 het volgende:
Hi
[..]

hoezo sportstuurtje er uit..? Stuurt alleen maar fijner..
Kan wel fijner sturen, maar ik vind het niet staan in zo'n auto.

Maarja, dat is mijn mening.
I dont drive fast, I just fly low!
pi_69404273
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:06 schreef Kvdw1 het volgende:

[..]

Kan wel fijner sturen, maar ik vind het niet staan in zo'n auto.

Maarja, dat is mijn mening.
Ja okee.. Das schtimt..

Heb ook voor 2 dagen een MoMo Stuurtje gehad in me nUno.. maare gelijk er weer uit, omdat de naaf niet goed op mij originele plaats paste..

Maar lekker sturen gek.. Zonder Stuurbekrachtiging.. heerlijk
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 08:28:36 #241
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_69407910
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:41 schreef Oksel het volgende:

[..]

Haha, mijn schoonpa heeft die besteld, als dat de California is.. Hij heeft nu een 360 Spider. Eergisteren 280 mee gereden op de Duitse snelweg..
+ korrel zout.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_69409042
TY

Over dat stuurtje, tja dit is een 28cm stuur maar is eigenlijk net iets te klein! Ook het gepolijste stuk is met het dak open niet zo handig...

Ik ga nu een 30cm sportstuurtje kopen dat net iets beter in de hand ligt, want door het sper-diff stuurt hij nog zwaarder dan normaal zonder stuurbekrachtiging.
Het gaat allemaal wel, maar dit is gewoon wachten tot het een keer mis gaat
  zaterdag 13 juni 2009 @ 09:33:53 #243
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_69994575
kzag je auto staan ergens int Gooi (waar precies is niet relavant lijkt me? volgens mij woon je daar) echt een super dik ding om te zien! Als je ff snel kijkt valt er niks aan op dattie zo snel is.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 16:40:56 #244
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_70004287
Jaaa ik denk dat die 348 bestuurder met zijn 3,4 liter V8 het in zijn broek deed toen hij die poepbruine golf zag rijden
pi_70011189
@ Blup: Het kan best zijn dat je het er niet aan af ziet dat ie snel is, ik woon daar namelijk niet Al zou ik er best willen wonen

@ BellieB: Eigenlijk interesseert het me totaal niet wat die Ferrari man er van denkt, hij heeft er waarschijnlijk ook hard voor gewerkt om in zo'n rode droombolide te rijden.
Dat heb ik echter ook voor mijn Poepbruine golf 1 cabrio, dus om even duidelijk te maken dat die Ferrari meneer wel degelijk "iets" te vrezen heeft van mijn bruine hok heb ik wat data opgezocht:


Ferrari 348 Spyder:

MOTOR:
8 cilinders, in V-vorm
4 kleppen per cilinder
3405 cm3 cilinderinhoud
85,0 x 75,0 mm boring x slag
10,8:1 compressieverhouding
235 kW (320 pk) max. vermogen bij 7500 tpm
324 Nm max. koppel bij 5000 tpm
GEWICHT:
Massa leeg 1440 kg


Poepbruine Golf 1 Cabrio:


MOTOR:
4 cilinders
5 kleppen per cilinder
1781 cm3 cilinderinhoud
81,0 x 86,4 mm boring x slag
9,5:1 compressieverhouding
154 kW (210 pk) max. vermogen bij 4900 tpm
320 Nm max. koppel 3400 tpm
GEWICHT:
Massa leeg 950 kg

320pk bij 1440 kg voor de Ferrari 348 tegen 210pk bij 950 kg voor de poepbruine golf 1 cabrio levert de volgende pk per kilo waarde op.

1pk per 4,5kg voor de Ferrari 348
tegen
1pk per 4,5238095238095238095238095238095 voor de Poepbruine golf 1 cabrio

Waarbij de cabrio deze waardes eerder in het toerenbereik levert, tja het is geen Ferrari maar wel minstens zoveel fun. Plus dat ik alles zelf heb gebouwd, als ik het nog eens moest doen zou ik het precies hetzelfde aanpakken

EDIT:

Bijna de update vergeten, het originele stuur zit er weer in, claxon aangesloten.
De remschijven zijn afgedraait waar het nodig was, en de cabrio is netjes uitgelijnd!

Dus we kunnen BIJNA naar de keuring

Ohw ja deze ook bijna vergeten, er zit sinds vorige week een 2 delige GTI spoiler op:



Deze heb ik gemonteerd om deze functioneel is! Hij is namelijk net zo laag als de carterpan, werkt dus als een goede indicatie voor drempels.
Ook ga ik in deze spoiler 2 functionele "airducts" monteren, met 2 luchtbuizen die naar de remmen gaan om zo wat extra koude lucht aan te voeren!!

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 14-06-2009 23:48:12 ]
pi_70012061
Ik zag je volgens mij weer hier in venlo of in de buurt rijden, waneer weet ik neit meer precies
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70498436
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hij is goedgekeurd, het nieuwe vermogen staat nu dus op kenteken van 55kw origineel naar 115kw gegaan!!!!!
  maandag 29 juni 2009 @ 23:39:02 #248
182073 invine
blablabla etc.
pi_70499205
Nice! Gefeliciteerd!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_70501489
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:22 schreef kevin20vt het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hij is goedgekeurd, het nieuwe vermogen staat nu dus op kenteken van 55kw origineel naar 115kw gegaan!!!!!

Wanneer gaan we es meeten met je dame en erik @ de tref
Kom ik met me cabrio, erik met zn verotte onsteking en jij met je 20vt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:00:07 #250
248821 Rauw.
op je bord.
pi_70506133
NIiiice man!!!! Maar dat zeg ik zowat op elk forum al
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


Wanneer gaan we es meeten met je dame en erik @ de tref
Kom ik met me cabrio, erik met zn verotte onsteking en jij met je 20vt
Ik ben in staat ook te komen al is het enkel om Turqwats te meeten

De Cabrio zie ik hopelijk 16 augustus
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')