@ Blup: Het kan best zijn dat je het er niet aan af ziet dat ie snel is, ik woon daar namelijk niet

Al zou ik er best willen wonen
@ BellieB: Eigenlijk interesseert het me totaal niet wat die Ferrari man er van denkt, hij heeft er waarschijnlijk ook hard voor gewerkt om in zo'n rode droombolide te rijden.
Dat heb ik echter ook voor mijn Poepbruine golf 1 cabrio, dus om even duidelijk te maken dat die Ferrari meneer wel degelijk "iets" te vrezen heeft van mijn bruine hok heb ik wat data opgezocht:
Ferrari 348 Spyder:MOTOR:
8 cilinders, in V-vorm
4 kleppen per cilinder
3405 cm3 cilinderinhoud
85,0 x 75,0 mm boring x slag
10,8:1 compressieverhouding
235 kW (320 pk) max. vermogen bij 7500 tpm
324 Nm max. koppel bij 5000 tpm
GEWICHT:
Massa leeg 1440 kg
Poepbruine Golf 1 Cabrio:MOTOR:
4 cilinders
5 kleppen per cilinder
1781 cm3 cilinderinhoud
81,0 x 86,4 mm boring x slag
9,5:1 compressieverhouding
154 kW (210 pk) max. vermogen bij 4900 tpm
320 Nm max. koppel 3400 tpm
GEWICHT:
Massa leeg 950 kg
320pk bij 1440 kg voor de Ferrari 348 tegen 210pk bij 950 kg voor de poepbruine golf 1 cabrio levert de volgende pk per kilo waarde op.
1pk per 4,5kg voor de Ferrari 348
tegen
1pk per 4,5238095238095238095238095238095 voor de Poepbruine golf 1 cabrio
Waarbij de cabrio deze waardes eerder in het toerenbereik levert, tja het is geen Ferrari maar wel minstens zoveel fun. Plus dat ik alles zelf heb gebouwd, als ik het nog eens moest doen zou ik het precies hetzelfde aanpakken

EDIT:
Bijna de update vergeten, het originele stuur zit er weer in, claxon aangesloten.
De remschijven zijn afgedraait waar het nodig was, en de cabrio is netjes uitgelijnd!
Dus we kunnen BIJNA naar de keuring
Ohw ja deze ook bijna vergeten, er zit sinds vorige week een 2 delige GTI spoiler op:
![]()
Deze heb ik gemonteerd om deze
functioneel is! Hij is namelijk net zo laag als de carterpan, werkt dus als een goede indicatie voor drempels.
Ook ga ik in deze spoiler 2 functionele "airducts" monteren, met 2 luchtbuizen die naar de remmen gaan om zo wat extra koude lucht aan te voeren!!
[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 14-06-2009 23:48:12 ]