abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59759428
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Allemaal rond de impact zones?

Allemaal ? Geen idee.
quote:
The NIST report provides some information about "General Description of Tenant Layout." For the floors in question it says, "Generally open space filled with workstations. Offices, conference rooms, and work areas in exterior corners."

But on the 95th floor, Marsh & McLennan had a "large walled data center along north and east sides," according to the NIST report. And that's exactly where the plane hit – the north wall of the 95th floor.

Fuji Bank had torn up the 81st floor, he said, and stripped it down to the bare bone to reinforce the trusses so that the floor could hold more weight. Then they had built a raised floor and filled the entire floor with server-size Uninterrupted Power Supply (UPS) batteries.

The NIST documents that accompany the final report confirm the source's information that Fuji Bank had reinforced the 81st floor.

http://www.erichufschmid.net/TFC/Bollyn-Fuji-WTC.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_59759579
Kun jij nou echt niks in je eigen woorden uitleggen en durf je nou echt nooit stelling te nemen Resonancer?
pi_59759944
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De info was imo tot op zekere hoogte gedetailleerd, NIST geeft helaas niet al hun gebruikte data en input vrij.
Zowat alles is te verkrijgen. Sommige info zal je wel via de FOIA moeten gaan en zal je de transactiekosten + overmaakkosten kosten en je zal de benodigde software nodig hebben. Enige uitzondering zal de informatie zijn die niet eigendom is van het NIST.
quote:
Wel of geen beton om de core ?
De NIST is daar 100% duidelijk over. En dat is je al eens verteld.
quote:
Verstevigde verdiepingen,
De NIST is daar 100% duidelijk over.
quote:
1 verdieping vol accu's. Lijkt me info die vrij belangrijk is om computermodellen te schrijven.
Want? En die info is toch bekend, dus wat is je punt?
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:31:36 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59760003
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Allemaal ? Geen idee.
[..]
Als je dat niet weet, waarom kom je er dan in deze context mee?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:25:54 #105
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_59761003
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 17:02 schreef ToT het volgende:
Beetje over the top om alles op 1 kluitje te gooien als conspiracy die tot 9/11 heeft geleid, maar ik be het er well mee eens dat als je in AL die zaken 100% blindelings gelooft, dat je wel het stadium van "een gezonde dosis scepsis hebben" enigszins voorbij bent.
beetje rare manier van redeneren..
ik zou zeggen, bekijk de zaken stuk voor stuk en vel pér zaak een oordeel..
wat de uitkomst van al die zaken bij elkaar is zie je later wel..
als de uitkomst dan is: "allemaal waar" of "allemaal onwaar" of iets daartussenin, dan is dat de uitkomst lijkt me..
of zou jij bij de uitkomst "allemaal waar" redeneren: "maar dat wordt een beetje over de top, weetjewat: ik gooi bv chemtrails en de moonhoax eruit...." ?
Huig
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:27:18 #106
165802 Reki
no comment.
pi_59761033
interessant, tvp
zie ondertitel :)
pi_59761912
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als je dat niet weet, waarom kom je er dan in deze context mee?
Omdat het onderdeel van het " allemaal " is.
quote:
And they all made it out because an enormous elevator machine room happened to be located on the 81st floor, where the nose of the jet hit.
http://www.usatoday.com/news/nation/2002/05/17/stairway.htm
Zie ik niet in de animatie..

Meer animatie:
http://www.kz.tsukuba.ac.jp/~isobe/WTC_genko_e.htm

[ Bericht 37% gewijzigd door Resonancer op 28-06-2008 22:36:16 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_59763591
Conclusie...? Vliegtuigen kun geen gebouw binnen vliegen?
En wat wil je met de 2e link?

Je doet echt precies hetzelfde als Lambiekje. Hersenloos links dumpen en dan wachten tot er weer iets zinnigs gezegd wordt zodat je nog meer links kunt dumpen.
Als het nog ff zo door gaat ga ik (wederom) afhaken. Het lijkt wel alsof we tegen een muur aan het praten zijn.
pi_59763716
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 23:37 schreef Toryu het volgende:

Je doet echt precies hetzelfde als Lambiekje. Hersenloos links dumpen en dan wachten tot er weer iets zinnigs gezegd wordt zodat je nog meer links kunt dumpen.
Als het nog ff zo door gaat ga ik (wederom) afhaken. Het lijkt wel alsof we tegen een muur aan het praten zijn.
Dacht je nu werkelijk dat de "truthers" uit zijn op discussie? Het enige wat ze willen is hun onzinnige platitudes herhalen zodat ze hun banale wereldbeeld in elk geval voor zichzelf kunnen bevestigen en herbevestigen.
pi_59767665
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 23:37 schreef Toryu het volgende:

Je doet maar, ik herhaal en vul aan met info wat ik eerder zo hersenloos zei:
Vliegtuigen vliegen op video's DOOR de gebouwen heen, dat zie ik op de animaties niet terug.

Als ik moet wachten tot er iets zinnigs over gezegd wordt dan...
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 09:43:42 #111
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59767763
quote:
Op zondag 29 juni 2008 09:25 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Vliegtuigen vliegen op video's DOOR de gebouwen heen, dat zie ik op de animaties niet terug.

Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken maar op de animatie van Purdue zie je vliegtuigonderdelen er aan de andere kant van het gebouw weer uitkomen, net zoals op videobeelden.
  zondag 29 juni 2008 @ 10:04:50 #112
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59767917
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 22:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Meer animatie:
http://www.kz.tsukuba.ac.jp/~isobe/WTC_genko_e.htm
De animatie van Purdue was van WTC1, niet WTC2. Daarbij, er zijn limieten aan hoe gedetailleerd je zo'n EEM analyse kunt maken. Je moet het dan ook zien als een schatting, een idee van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Een 100% waarheidsgetrouwe simulatie is onmogelijk met de huidige technieken en zal ook nooit gerealiseerd kunnen worden. Het is immers een model, oftewel een vereenvoudiging van de werkelijkheid.

In het NIST impact model van de Twin Towers zaten 500.000 nodes, en als je een beetje bekend bent met EEM weet je hoe bizar veel dat zijn. Veel beter dan dat zal het niet gaan worden, daar zijn simpelweg de technieken niet voor beschikbaar, en die zullen er ook nooit komen.

Dat betekent niet dat zo'n analyse geen nut of waarde heeft, maar dat je realistisch moet blijven in hoeverre de techniek in staat is zulke complexe gebeurtenissen te vangen in modellen.
pi_59769082
quote:
Op zondag 29 juni 2008 09:25 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat is de enige kritiek die je hebt op dat filmpje, dat het niet de "achterkant" van de impact laat zien?
pi_59773282
quote:
Op zondag 29 juni 2008 09:43 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken maar op de animatie van Purdue zie je vliegtuigonderdelen er aan de andere kant van het gebouw weer uitkomen, net zoals op videobeelden.
Mijn punt is dat de animaties niet overeenkomen met de werkelijkheid, maar je zegt zelf ook al dat dit ' n "schatting" is. Mij lijkt dat in dit soort " schattingen " de inhoud van 'n verdieping en evt verstevigingen meer dan details zijn.
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 16:16:09 #115
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59773557
Verstevigingen? .

Hoe nuttig is het om alleen een vijftigste verdieping te verstevigen? Ontlast je daarmee daadwerkelijk de onderliggende 49 verdiepingen van het gewicht van de 60 er boven? .

Ik denk dat een UPSje, serverrackje of kluisje verdomde veel minder indruk op een 767 maakt dan bijvoorbeeld een liftkoker.
Ik ga naar huis.
  zondag 29 juni 2008 @ 17:03:27 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59774290
quote:
Op zondag 29 juni 2008 15:56 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de animaties niet overeenkomen met de werkelijkheid, maar je zegt zelf ook al dat dit ' n "schatting" is. Mij lijkt dat in dit soort " schattingen " de inhoud van 'n verdieping en evt verstevigingen meer dan details zijn.
Dat EEM analyses niet 100% de werkelijkheid nabootsen was allang bekend en dat is meerdere malen in dit en voorgaande topics gezegd. Purdue heeft met name de structurele response van het gebouw getracht te simuleren, wat interessant is voor de vakgroep die de simulaties heeft uitgevoerd.

NIST heeft gedetailleerdere simulaties gedaan dan Purdue. Wie zegt dat NIST en Purdue dergelijke zaken niet in haar model hebben meegenomen, danwel hebben afgewogen of het significant genoeg was om mee te nemen in de modelvorming?

Ik heb het idee dat je verwachtingen van dergelijke modelvorming te hoog liggen, en de accuraatheid ervan te laag inschat. Om een voorbeeldje te geven: men kan tegenwoordig auto crashtests met EEM analyse doen, aangezien het dermate goed de werkelijkheid kan nabootsen dat er nauwelijks significante verschillen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 29-06-2008 17:27:15 ]
pi_59774603
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 22:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Misschien omdat de animatie over de noord toren gaat en je quote over de zuid toren... Uit hetzelfde artikel

In the north tower, the first to be hit, the jet slammed into the center of the building at the 94th through 98th floors — well above the north tower's 81st floor elevator machine room.
  zondag 29 juni 2008 @ 17:29:00 #118
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59774721
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:22 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Misschien omdat de animatie over de noord toren gaat en je quote over de zuid toren... Uit hetzelfde artikel

In the north tower, the first to be hit, the jet slammed into the center of the building at the 94th through 98th floors — well above the north tower's 81st floor elevator machine room.
Had ik ook al opgemerkt idd
pi_59774910
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:22 schreef mouzzer het volgende:

[..]

uhm ik heb gelinkt naar zowel 'n animatie van wtc 1 als 2 crash.

WTC 2 : http://www.kz.tsukuba.ac.jp/~isobe/WTC_genko_e.htm
2 avi files.

Maar.. ook op de 91 verdieping van de North tower was iets ongebruikelijks.(zolas eerder gequote)
Het Data center, NIST noemt dit typical workspace, maar dat was het zeker niet.
Waar dat Data center dan uit bestond en welke gevolgen dit had voor de crash (en bijbehorende animatie) blijft voor mij n ? Uit de Purdue animatie lijkt te blijken dat dit geen gevolgen had.
Eisenhower1961.
pi_59775206
Is dit allemaal wel relevant? Met die simulatie is wel aangetoond dat een vliegtuig dat gebouw kan binnenvliegen.
Met of zonder serverruimte of machinekamer van lift.
pi_59775298
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:56 schreef Toryu het volgende:
Is dit allemaal wel relevant? Met die simulatie is wel aangetoond dat een vliegtuig dat gebouw kan binnenvliegen.
Erin kennelijk wel , maar erdoor? IMO is het op de video's de neus die erdoor heenkomt (maar dat zullen anderen ongetwijfeld anders zien) , en dat zie ik in de animaties niet terug.
Relevantie : indien op de video's de neus erdoor komt en in de animatie is dit niet terug te zien klopt of de animatie niet of de video is fake, of ik zie het niet goed dat kan ook.
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 18:09:57 #122
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59775426
quote:
Op zondag 29 juni 2008 18:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Erin kennelijk wel , maar erdoor? IMO is het op de video's de neus die erdoor heenkomt (maar dat zullen anderen ongetwijfeld anders zien) , en dat zie ik in de animaties niet terug.
Relevantie : indien op de video's de neus erdoor komt en in de animatie is dit niet terug te zien klopt of de animatie niet of de video is fake, of ik zie het niet goed dat kan ook.
http://www.911myths.com/index.php/Nose_out

Ja het is 9/11 myths, maar die nose out is duidelijk GEEN nose out. Het is ook gewoon misleidend om je te beaseren op vage beelden die van héél veraf gemaakt zijn, terwijl alle andere beelden die beter zicht hadden op die zijde geen nose out laten zien.
pi_59777189
quote:
Op zondag 29 juni 2008 18:09 schreef Terecht het volgende:

[..]

http://www.911myths.com/index.php/Nose_out

Ja het is 9/11 myths, maar die nose out is duidelijk GEEN nose out. Het is ook gewoon misleidend om je te beaseren op vage beelden die van héél veraf gemaakt zijn, terwijl alle andere beelden die beter zicht hadden op die zijde geen nose out laten zien.
Vage beelden ? Valt wel mee vind ik.
Ik ben niet de enige die dat denkt te zien.

Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 19:52:46 #124
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59777290
Het zal je verbazen, maar wat mensen denken te zien is niet zo verdomde relevant.

Ik zie in wolken soms ook grote tieten of strakke billen.
Ik ga naar huis.
pi_59778469
quote:
Op zondag 29 juni 2008 19:52 schreef nietzman het volgende:
Het zal je verbazen, maar wat mensen denken te zien is niet zo verdomde relevant.

Ik zie in wolken soms ook grote tieten of strakke billen.
Ik zie in de wolken soms experimenten met EM velden.

Je weet dat 'n groot gedeelte van het werk van NIST gebaseerd is op (o.a. niet vrijgegeven) video's en foto's?
quote:
Some 200 technical experts—including about 85 career NIST experts and 125 leading experts from the private sector and academia—reviewed tens of thousands of documents, interviewed more than 1,000 people, reviewed 7,000 segments of video footage and 7,000 photographs,
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Zij zullen ongetwijfeld niet van zichzelf zegen dat ze iets denken/menen te zien, maar dat ze het zien.
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 20:44:51 #126
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59778548
En zij zeggen dat het geen noseout is. Typisch hè?
Ik ga naar huis.
pi_59778929
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:44 schreef nietzman het volgende:
En zij zeggen dat het geen noseout is. Typisch hè?
Zij zeggen dat 'n motor en het landingsgestel door het wtc heen kwamen.
Het object in de video's lijkt mij te verbranden in de explosie en vind het ook helemaal niet op iets dergelijks lijken.
NIST zegt volgens mij niets over het object in de video's, maar heb ook niet alle kennis direkt paraat.
Eisenhower1961.
  zondag 29 juni 2008 @ 21:11:45 #128
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59779124
Dan nog, één of twéé videos. Da's dan nog altijd net zoiets als zeggen dat er een raket in het pentagon vloog omdat er naast honderden ooggetuigen die een vliegtuig zágen, éen iemand is die iets hoorde dat "sounded like a missile."
Ik ga naar huis.
  zondag 29 juni 2008 @ 21:17:10 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59779254
quote:
Op zondag 29 juni 2008 21:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zij zeggen dat 'n motor en het landingsgestel door het wtc heen kwamen.
Het object in de video's lijkt mij te verbranden in de explosie en vind het ook helemaal niet op iets dergelijks lijken.
NIST zegt volgens mij niets over het object in de video's, maar heb ook niet alle kennis direkt paraat.
Een motor is natuurlijk flink wat steviger dan een holle glasvezel neus he
  zondag 29 juni 2008 @ 23:20:09 #130
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59783010
quote:
Op zondag 29 juni 2008 17:56 schreef Toryu het volgende:
?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken. Dus dan is het dat ook waar. Er is zóóó niets aangetoond met dat animatietje.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:22:23 #131
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59783076
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken.
Uhuh, net als alle complot-filmpjes. En die geloof je voor het gemak wèl.
Ik ga naar huis.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:23:57 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59783117
quote:

[..]

?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken. Dus dan is het dat ook waar. Er is zóóó niets aangetoond met dat animatietje.
Nee want de achterliggende cijfers zijn gelukkig door de mensen van de universiteit uit hun duim gezogen

Ze hebben de nummers gechrunched en onder het mom van toegankelijkheid ook de resultaten omgezet in een visuele presentatie.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:24:57 #133
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59783141
quote:

[..]

Ah daar is het geraaskalk weer. Er staan nog wat vragen voor je open.
Onikaan ni ov dovah
pi_59783543
quote:

[..]

Ah ben je er weer?
pi_59783614
quote:

[..]

En met al jouw gilles de la tourette aanvallen, vage filmpjes en misplaatste hoogmoed bewijs je wel wat?
  zondag 29 juni 2008 @ 23:42:55 #136
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59783622
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ah daar is het geraaskalk weer. Er staan nog wat vragen voor je open.
En dan mis ik voornamelijk nog de argumentatie die verder reikt dan 'waarom maken we dan geen messen van aluminium?'
  maandag 30 juni 2008 @ 07:25:03 #137
52357 Lambiekje
pi_59786192
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:42 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En dan mis ik voornamelijk nog de argumentatie die verder reikt dan 'waarom maken we dan geen messen van aluminium?'
jullie troldebunkers snappen het echt niet, hè.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59786622
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 17:24 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Ik vroeg geen oordeel over de media, maar een oordeel over de complotgelovers.

Als je er al vanuit gaat dat de onderzoekers verkeerde blauwdrukken van de WTC torens hebben gekregen krijg ik al snel het idee dat je wel klakkeloos geloofd wat complotgelovers zeggen.
En dit kan je ook omdraaien dat mensen die klakkeloos geloven wat ze te zien te horen en te lezen krijgen en totaal alles ontkennen van de complots. Als ik de lijst met complots zie kun je er zowiezo al velen door strepen met gezond verstand.

Als ik dit topic doorlees worden net zoveel dingen ontkracht met artikelen video's etc als dat de complot theorien met links en dergelijke komen. Probeer er maar ens met gezond verstand en wij als burgers die nooit alle details zullen weten, maar eens de waarheid te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Positive_Thinking op 30-06-2008 08:53:50 ]
  maandag 30 juni 2008 @ 09:38:17 #139
52357 Lambiekje
pi_59787208
quote:
Op maandag 30 juni 2008 08:43 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

En dit kan je ook omdraaien dat mensen die klakkeloos geloven wat ze te zien te horen en te lezen krijgen en totaal alles ontkennen van de complots. Als ik de lijst met complots zie kun je er zowiezo al velen door strepen met gezond verstand.
zo als welke ??
quote:
Als ik dit topic doorlees worden net zoveel dingen ontkracht met artikelen video's etc als dat de complot theorien met links en dergelijke komen. Probeer er maar ens met gezond verstand en wij als burgers die nooit alle details zullen weten, maar eens de waarheid te zien.
geldstromen, belangen en macht .. tonen toch echt wel aan dat overheden tot zeer vuile spelletjes in staat zijn.
pi_59787833
quote:
Op maandag 30 juni 2008 09:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zo als welke ??
[..]

geldstromen, belangen en macht .. tonen toch echt wel aan dat overheden tot zeer vuile spelletjes in staat zijn.
Welke belangen en geldstromen hebben we het hier over? De mensen die een vaag youtube filmpje in elkaar knutselen, er een boek over schrijven, en er vervolgens mee het talkshow- en schnabbelcircuit in duiken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:17:27 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59787911
quote:
Op maandag 30 juni 2008 07:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ach daar hebben we weer zo'n fantastische oneline.

Ik post een simulatie waarin redelijk accuraat wordt berekend wat er zou gebeuren als er een vliegtuig het wtc in zou vliegen. Het enige wat je daarop te antwoorden hebt is dat ie zóóó dom is, vind je het dan vreemd dat me dan het gevoel bekruipt dat je achterliggende site niet eens gelezen hebt?

Maar goed, als wij het niet snappen kom dan maar eens met een goed onderbouwde, natuurkundig onderlegde uitleg die verder gaat als '''messen van alu!!!!11 Birdstrikes!!! kijk dan!!!'' en dan komen we tenminste ergens.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:54:43 #142
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59788810
quote:

[..]

Er staat nog een vraag voor je open.
Onikaan ni ov dovah
pi_59790564
quote:

[..]

Nee inderdaad. En ondanks al jouw kennis van zaken kun je ons niet goed uitleggen hoe het dan wel zit. Zou je toch aan het denken moeten zetten.
pi_59796672
quote:
Op maandag 30 juni 2008 08:43 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Het is lastig. En het wordt nog lastiger gemaakt door mensen die allerlei rare theorien op het net gooien. Probeer maar eens op google wat informatie over de WTC torens te vinden je krijgt vooral complotverhalen.

Maar ook zonder alle details goed te weten te komen kun je een zeer helder beeld krijgen van wat er gebeurd is. Niet van alle miljoenen details die er zijn rond de aanslagen, maar zeker wel de grote lijnen.
pi_59798447
quote:

[..]

Nee, jouw argumenten zijn van dusdanig hoog technisch niveau dat ik er geen touw aan vast kan knopen.

pi_59799930
quote:

[..]

troldebunkers
Is dit je nieuwe stopwoordje?
  maandag 30 juni 2008 @ 19:12:21 #147
52357 Lambiekje
pi_59800318
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:13 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Welke belangen en geldstromen hebben we het hier over? De mensen die een vaag youtube filmpje in elkaar knutselen, er een boek over schrijven, en er vervolgens mee het talkshow- en schnabbelcircuit in duiken?
Doe nu niet of je het niet weet.
  maandag 30 juni 2008 @ 19:15:55 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59800406
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Doe nu niet of je het niet weet.
Je hebt nog een vraag over een serie voorlopig ongefundeerde uitspraken open staan. Heb je überhaupt de intentie daar nog iets aan te doen?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 30 juni 2008 @ 19:19:15 #149
52357 Lambiekje
pi_59800484
quote:
Urban Moving Systems: the US-Israeli 9/11 Financial Nexus

With the global awakening of what really happened on 9/11 surging ahead at full steam, many people are now aware of facts such as prior government knowledge of the attacks, the mysterious collapse of WTC 7, all of the military and terror drills going on at the same time of the attacks, and the possibility that WTC 1, 2 and 7 were brought down by controlled demolition, and not by fire.

What is not known by the majority of these people, but is as equally important as WTC 7 is the story of Urban Moving Systems. It is no surprise that the hidden history of Urban Moving Systems remains unknown to of the majority of the American population, and even within the 9/11 truth community, since it's story was never included in the official 9/11 Commission Report, and has been absent from all of the popular 9/11 "truth movies."
Het wordt steeds leuker het 911 Complot. Overigens heeft Open Complicity het wel behandeld maar niet specifiek onder de UMS naam.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 30-06-2008 19:42:55 ]
pi_59802545
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het wordt steeds leuker het 911 Complot. Overigens heeft Open Complicity het wel behandeld maar niet specifiek onder de UMS naam.
Zijn behoorlijk wat sites die deze info al jaren delen:
http://www.whatreallyhappened.com/sears.html

Als je hier teveel aandacht aan schenkt lees je al snel termen als anti semiet..
Eisenhower1961.
pi_59809333
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef Devano het volgende:

[..]

Zie je wel wat je zelf zegt? Het feit dat hij zo'n 'kansloze missie' aangaat is toch verdacht genoeg?

Hij heeft trouwens het dubbele bedrag gekregen van de verzekering, voor elke Twin Tower 1x. De arme man.

En ja, het is inderdaad logisch dat je een gebouw 8 jaar nadat er een bom is afgegaan, verzekert. Adequaat gehandeld. Het feit dat ze allebei zes weken later vernietigd worden, is gewoon puur geluk, financieel gezien. Totaal logisch.
Welke kansloze missie is Silverstein aangegaan?

Die rechtzaken gingen juist om 2 keer een schadevergoeding te krijgen. Silverstein vond het 2 aparte aanslagen, verzekering vond het 1 aanslag. Wel behoorlijk stom om dan vooraf net vast te leggen dat, wat er ook gebeurd, Silverstein voor elke toren een vergoeding krijgt. Nu zijn ze jarenlang in een kostbare rechtzaak verwikkeld.

Vooralsnog krijgt die hooguit 4.6 miljard. Maar daar ziet die niks van terug omdat dat geld rechtstreeks naar de nieuwe gebouwen gaat.

http://archrecord.constru(...)60522silverstein.asp

Dus als jij denkt dat Silverstein winst heeft gemaakt door de aanslagen, kun je misschien dan even uitleggen hoe precies.
pi_59809506
Silverstein is onlangs wel begonnen met een nieuwe rechtzaak. Tegen de luchtvaartmaatschappijen en vliegvelden omdat ze de daders niet hebben tegengehouden. Hij eist in totaal 12,3 miljard van ze.

Maar hij maakt weinig kans. Als er al geld uitgekeerd gaat worden, zal het eerst naar de nabestaanden gaan.
Hoe dan ook, ook dat zal nog een jarenlang durende zaak worden omdat de vliegmaatschappijen en vliegvelden niet verzekerd zijn voor dergelijke bedragen.

http://www.nytimes.com/2008/03/27/nyregion/27rebuild.html?scp=1&sq=silverstein+court&st=nyt
pi_59811873
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 00:29 schreef SpaceSpiff het volgende:
Vooralsnog krijgt die hooguit 4.6 miljard. Maar daar ziet die niks van terug omdat dat geld rechtstreeks naar de nieuwe gebouwen gaat.

Dus als jij denkt dat Silverstein winst heeft gemaakt door de aanslagen, kun je misschien dan even uitleggen hoe precies.
Je least 'n complex (100 milj per maand dacht ik) waarvoor je na vernietiging je 4.6 milj krijgt uitbetaald.

Niet al het geld ging rechtstreeks naar de nieuwe gebouwen. Wel feitelijk blijven he ?
Eisenhower1961.
pi_59812009
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Je least 'n complex (100 milj per maand dacht ik) waarvoor je na vernietiging je 4.6 milj krijgt uitbetaald.

Niet al het geld ging rechtstreeks naar de nieuwe gebouwen. Wel feitelijk blijven he ?
Wijs dan eens aan wat ik fout heb. Waar gaat het verzekeringsgeld dan allemaal naartoe?

Het is trouwens 10 miljoen per maand dat die betaald aan huur van de grond. En dat dan 99 jaar lang.
Als je het over feitelijk blijven hebt.

Het is dus niet zo dat die 1 keer 100 miljoen betaald en dan 4,6 miljard terugkrijgt. Nu moet die de nieuwe gebouwen neerzetten en nog 90 jaar lang 120 miljoen per jaar betalen.
pi_59819037
Vannacht 00.20 op BBC 2: 9/11: The conspiracy files
Ik weet niet of 't wat is en of er mensen zijn die 'm nog niet gezien hebben, maar ik meld 't hier toch maar ff.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:53:06 #156
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59819517
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet meer dan logisch. Hij mist een berg inkomsten vanwege het ontbreken van huurders.
Onikaan ni ov dovah
pi_59819651
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:11 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Wijs dan eens aan wat ik fout heb. Waar gaat het verzekeringsgeld dan allemaal naartoe?
rent, debt service and legal fees.
quote:
Het is trouwens 10 miljoen per maand dat die betaald aan huur van de grond. En dat dan 99 jaar lang.
Als je het over feitelijk blijven hebt.

Daarom stond er " dacht ik " had ff geen mogelijkheid om mijn bronnen te raadplegen.
quote:
Het is dus niet zo dat die 1 keer 100 miljoen betaald en dan 4,6 miljard terugkrijgt. Nu moet die de nieuwe gebouwen neerzetten en nog 90 jaar lang 120 miljoen per jaar betalen.
Nee, i.d.d. hij had 2x 10 milj betaald en had toen (bleek later) recht op 4,6 miljard.
Hij MOET dat niet maar heeft zelf voor deze constructie gekozen.
Er is hem aangeboden om hem 44% huurverlaging te geven indien hij 1 miljard en het recht op de ontwikkeling van de Freedom tower opgaf.
http://www.manhattan-institute.org/email/crd_newsletter03-06.html

Zo oud wordt hij niet denk ik, en hij kan de boel nog altijd verkopen. Die nieuwe gebouwen zet hij overigens niet helemaal alleen neer, worden ook belastingcenten voor gebruikt.
Eisenhower1961.
pi_59820313
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:59 schreef Resonancer het volgende:
Nee, i.d.d. hij had 2x 10 milj betaald en had toen (bleek later) recht op 4,6 miljard.
Verbeter me als ik het mis heb, maar hij betaalt nu toch nog steeds voor de grond? Soortement erfpacht oid?
quote:
Er is hem aangeboden om hem 44% huurverlaging te geven indien hij 1 miljard en het recht op de ontwikkeling van de Freedom tower opgaf.
Naderhand ja, heeft mijns inziens weinig te maken met 9-11.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_59820477
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:59 schreef Resonancer het volgende:

[..]

rent, debt service and legal fees.
[..]

Daarom stond er " dacht ik " had ff geen mogelijkheid om mijn bronnen te raadplegen.
[..]

Zo oud wordt hij niet denk ik, en hij kan de boel nog altijd verkopen. Die nieuwe gebouwen zet hij overigens niet helemaal alleen neer, worden ook belastingcenten voor gebruikt.
Dus dan zijn we het er wel over eens dat Silverstein geen cent verdiend aan die aanslagen.
pi_59823121
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Verbeter me als ik het mis heb, maar hij betaalt nu toch nog steeds voor de grond? Soortement erfpacht oid?
[..]
Yep.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:59:40 #161
52357 Lambiekje
pi_59825811
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:34 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Dus dan zijn we het er wel over eens dat Silverstein geen cent verdiend aan die aanslagen.
maar heeft geen Asbest en galvanisch corrosie kosten meer in het verschiet van ettelijk miljarden. Dus in mijn ogen toch winst.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:23:40 #162
52357 Lambiekje
pi_59826409
  dinsdag 1 juli 2008 @ 20:28:30 #163
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59826554
Dat bewijst het!
Ik ga naar huis.
pi_59828060
Ja! Nu weten we het! Het slotje kan erop!
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:20:22 #165
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59831845
Zucht
Onikaan ni ov dovah
pi_59832280
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:34 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Nee, verre van. als je 2 x 10 miljoen betaald (waarvan hij volgens sommigen 'n hoop weer terug kreeg) en 4,6 miljard krijgt uitbetaald kan ik dat niet als verlies zien.
Zijn verlies had heel groot kunnen zijn indien hij niet 6 wkn voor 9-11 de terroristen clausule in zijn polis had opgenomen, of als de torens waren blijven staan en hij moest gaan renoveren (asbest),
Maar denk dat de spin doctors dan wel hadden ingegrepen, herbouwd worden moest er zowiezo.

Of hij nog huur betaald ? Ach, misschien krijgt hij het wel weer terug.
quote:
Under a pending agreement, a developer and his investors will get back most of the down payment that they made to lease the World Trade Center just six weeks before a terrorist attack destroyed the twin towers
http://www.whatreallyhappened.com/wtc_payment.html.
Nog 'n v.b. dat het verzekeringsgeld zeker niet aleen aan de nieuwe gebouwen werd besteed.
quote:
Silverstein will use insurance payments he has received to repay GMAC, which would then turn over $130 million in escrow and $98 million in reserve to Silverstein, the Times said
Eisenhower1961.
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:38:07 #167
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59832731
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

maar heeft geen Asbest en galvanisch corrosie kosten meer in het verschiet van ettelijk miljarden. Dus in mijn ogen toch winst.
Asbest was geraamd op 200 miljoen, de galvanische corrosie was nauwelijks een kostenpost te noemen (af en toe een aluminium coverpaneel vervangen). Die "ettelijke miljarden" komen uit je dikke duim zetten, net zoals zo'n beetje al jouw beweringen.
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:51:52 #168
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59832817
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nee, verre van. als je 2 x 10 miljoen betaald (waarvan hij volgens sommigen 'n hoop weer terug kreeg) en 4,6 miljard krijgt uitbetaald kan ik dat niet als verlies zien.
Zijn verlies had heel groot kunnen zijn indien hij niet 6 wkn voor 9-11 de terroristen clausule in zijn polis had opgenomen, of als de torens waren blijven staan en hij moest gaan renoveren (asbest),
Maar denk dat de spin doctors dan wel hadden ingegrepen, herbouwd worden moest er zowiezo.

Of hij nog huur betaald ? Ach, misschien krijgt hij het wel weer terug.
[..]

Nog 'n v.b. dat het verzekeringsgeld zeker niet aleen aan de nieuwe gebouwen werd besteed.
[..]
Het WTC heeft Silverstein tot nu toe alleen maar geld gekost, punt. Had het WTC er nog gestaan dan had SIlverstein gewoon winst gedraaid, het WTC was nl voor 98% verhuurd.
  woensdag 2 juli 2008 @ 07:26:34 #169
52357 Lambiekje
pi_59833621
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:38 schreef Terecht het volgende:

[..]

Asbest was geraamd op 200 miljoen, de galvanische corrosie was nauwelijks een kostenpost te noemen (af en toe een aluminium coverpaneel vervangen). Die "ettelijke miljarden" komen uit je dikke duim zetten, net zoals zo'n beetje al jouw beweringen.
het was geraamd op 2000 mlj voor beide torens ...
pi_59833631
Die shit moest toch weg en dat is logisch.
*****Kraak........
pi_59833753
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 07:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het was geraamd op 2000 mlj voor beide torens ...
Hoeveel? "mlj" is geen bestaande afkorting.

Heb je ook een betrouwbare bron voor dat getal (wat het ook moge zijn)?
pi_59834529
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 07:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hoeveel? "mlj" is geen bestaande afkorting.

Heb je ook een betrouwbare bron voor dat getal (wat het ook moge zijn)?
Heb alleen www bronnen:
quote:
According to a November 30th, 2001 article, published in the New York Psychogeographical Association "...the Twin Towers were always money-losers...and required huge subsidies from the State...the WTC complex was ludicrously costly to heat and light...In New York City, obsolete buildings are infrequently saved...The only thing that saved the Twin Towers from demolition was the fact that they were filled with asbestos, which would be released into the air if the buildings were destroyed by controlled explosions. In 2000, the Port Authority calculated that it would cost $1 billion...to remove the asbestos..."
http://www.writing.com/main/view_item/item_id/1035234
http://www.notbored.org/wtc.html
Eisenhower1961.
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:31:58 #173
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59834787
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:17 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Heb alleen www bronnen:
[..]

According to a November 30th, 2001 article, published in the New York Psychogeographical Association

Dat artikel, dat moet toch wel ergens te vinden zijn?
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:48:49 #174
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59835131
quote:
“U.S. District Judge John W. Bissell in early February threw out the Port Authority of New York & New Jersey's final claims in a longstanding suit against dozens of insurers over coverage of more than $600 million in asbestos abatement costs at the World Trade Center, New York's three major airports and other Port Authority properties.”

“Granting summary judgment for the insurers in his May 1 ruling, Judge Bissell found among other things that the costs of removing asbestos do not constitute ‘physical loss or damage’ triggering coverage under the Port Authority's all-risk policies.”

“A Port Authority spokesman said the agency is reviewing the ruling and has not decided whether to appeal.”

“The ruling ends the trial phase of a decade-long court battle that began when the Port Authority sued its property insurers in 1991 in a New Jersey state court.

“The suit sought recovery of the Port Authority's huge expenses of removing asbestos from hundreds of properties ranging from the enormous World Trade Center complex-which represented more than $200 million of the abatement costs-to bridge and tunnel toll booths.”

http://www.newswithviews.com/Spingola/deanna39.htm
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:02:45 #175
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59835408
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:31 schreef Erasmo het volgende:

[..]

According to a November 30th, 2001 article, published in the New York Psychogeographical Association

Dat artikel, dat moet toch wel ergens te vinden zijn?
Dat zou dit artikel moeten zijn:

Het rare is dat als het waar zou zijn wat daar geschreven staat, waarom waren er dan meer dan 30 bieders voor een leasecontract van het WTC? Niemand die door had dat het WTC verlies maakte? Hoe kun je uberhaupt verlies maken als je voor 98% bezet bent? Etc etc, I call bullshit, dat artikel lijkt me onzin.
pi_59850095
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:02 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat zou dit artikel moeten zijn:

Het rare is dat als het waar zou zijn wat daar geschreven staat, waarom waren er dan meer dan 30 bieders voor een leasecontract van het WTC? Niemand die door had dat het WTC verlies maakte? Hoe kun je uberhaupt verlies maken als je voor 98% bezet bent? Etc etc, I call bullshit, dat artikel lijkt me onzin.
linkje stond eral.

Maar je kunt toch ook zelf n inschatting maken wat dit ongeveer zou kosten ?
Meer info, deze bron maakt ook de schatting van 1 miljard voor het wtc + vliegveld LaGuardia.
http://www.fumento.com/asbest.html

Maar deze bron zal ook wel weer onzin praten..
http://www.fumento.com/biography.html
Eisenhower1961.
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:44:56 #177
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59851878
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 20:34 schreef Resonancer het volgende:

[..]

linkje stond eral.

Maar je kunt toch ook zelf n inschatting maken wat dit ongeveer zou kosten ?
Meer info, deze bron maakt ook de schatting van 1 miljard voor het wtc + vliegveld LaGuardia.
http://www.fumento.com/asbest.html

Maar deze bron zal ook wel weer onzin praten..
http://www.fumento.com/biography.html
9-11 in scene gezet #2

Valt mee met de onzin hoor .
pi_59852111
LOL Check SBS 6 nu!

- WTC: Voor het eerst in de geschiedenis dat een wolkenkrabber door een brand ingestort is, is binnen 11 seconden ingestort.

- Pentagon: Veel te klein gat, vliegtuig volledig verpulverd, alle honderden camera's van het Pentagon stonden uit wegens de verbouwingen daar en de camerabeelden van de tankstation er tegenover en andere gebouwen er omheen zijn in beslag genomen.

enz.
  donderdag 3 juli 2008 @ 01:51:57 #179
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59856649
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:52 schreef ToT het volgende:
LOL Check SBS 6 nu!

- WTC: Voor het eerst in de geschiedenis dat een wolkenkrabber door een brand ingestort is, is binnen 11 seconden ingestort.

- Pentagon: Veel te klein gat, vliegtuig volledig verpulverd, alle honderden camera's van het Pentagon stonden uit wegens de verbouwingen daar en de camerabeelden van de tankstation er tegenover en andere gebouwen er omheen zijn in beslag genomen.

enz.
De gebruikelijke onzin dus?
Onikaan ni ov dovah
pi_59857717
Hehehe nou deze zaken blijven WEL opvallend natuurlijk!
Een aantal zaken zijn hier idd al besproken, maar of alles echt onomstotelijk verklaard is, moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk!
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:31:31 #181
52357 Lambiekje
pi_59858875
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:17 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Heb alleen www bronnen:
[..]

http://www.writing.com/main/view_item/item_id/1035234

quote:
Written history has recorded the health hazards associated with asbestos as far back as the 1st century AD. The first century geographer Strabo noted that workers exposed to asbestos had many health problems; Pliny the Elder went so far as to recommend that quarry slaves from asbestos mines not be purchased because "they die young."
En in onze moderne tijd hebben we pas 20/15 jaar terug besloten dat het toch slecht is ... jueeh 1900 jaar progressie in mensheid.

Mensen die asbestos produceerden weten toch ergens wel wat voor geschiendenis het heeft en wat voor gevolgen en er zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het dus al 1900 jaar bekend is. Ik heb sterk het idee dat onze generatie dingen aan het uitvinden is dat al 2 eeuwen geleden al seen-that-done-that is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 03-07-2008 09:38:47 ]
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:47:14 #182
52357 Lambiekje
pi_59859149
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 07:20 schreef ToT het volgende:
Een aantal zaken zijn hier idd al besproken, maar of alles echt onomstotelijk verklaard is, moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk!
Feit blijft dat de wereld drastisch gewijzigd is sins die 11de september.

En zeer zeker voor Nederland. Wat in 6 jaar tijd van een redelijk vrije staat waar de politie de wat lichte vergrijpen met een waarschuwing liet gaan over gegaan is in een dictoriaale politiestaat.
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:50:15 #183
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59859196
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 07:20 schreef ToT het volgende:
Ik vind het persoonlijk vooral opvallend dat het zo hardnekkig is De meeste van dergelijke punten zijn gewoon simpelweg fout. Gezever over gebouwen die door brand instorten terwijl ze voor het gemak de structurele schade maar even negeren etc.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:51:38 #184
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59859219
Nou ja het gebeurt vaker dat kennis verloren gaat en later weer (her)ondekt wordt. Een goed voorbeeld is dat men in de oudheid al bekent was met beton en de Romeinen zelfs waterafstotend beton gebruikten, enkel die kennis ging verloren tot grofweg de 19e eeuw.

Dus zo heel raar is het ook weer niet dat men soms dingen ondekt, die naderhand al eeuwen bekent bleken te zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:54:13 #185
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59859267
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En zeer zeker voor Nederland. Wat in 6 jaar tijd van een redelijk vrije staat waar de politie de wat lichte vergrijpen met een waarschuwing liet gaan over gegaan is in een dictoriaale politiestaat.
Nederland een dictoriaale politiestaat?
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:58:22 #186
52357 Lambiekje
pi_59859357
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk vooral opvallend dat het zo hardnekkig is De meeste van dergelijke punten zijn gewoon simpelweg fout. Gezever over gebouwen die door brand instorten terwijl ze voor het gemak de structurele schade maar even negeren etc.
het had NOOIT het pad met de MEESTE weerstand kunnen kiezen als het, zo als jy beweert, een natuurlijk instorting.

Bovendien vind ik het ronduit te belachelijk dat alle 200+ (2 x100) verdiepingen stuk voor stuk op het zelfde moment begeven. Het is NOOIT een natuurlijk instorting geweest. Daar is explosieven hulp bijgeweest. Hoe, wat, waar is onze giswerk.

Dat het een onnatuurlijke instorting was staat voor meer dan 100% vast.
pi_59859371
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:44 schreef Terecht het volgende:

[..]

9-11 in scene gezet #2

Valt mee met de onzin hoor .
Twijfel je ? Of ben je ironisch?
Eisenhower1961.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:00:23 #188
52357 Lambiekje
pi_59859385
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nederland een dictoriaale politiestaat?
wannabe. Nederland is echt een zero-tolerance VERBOTEN land geworden.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:02:31 #189
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59859422
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

wannabe.
Wannabe wat?

Of is de gestapo van deze politiestaat zo geheim dat iedereen die er niet bij zit er niks van weet?
pi_59859594
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:58 schreef Lambiekje het volgende:
Bovendien vind ik het ronduit te belachelijk dat alle 200+ (2 x100) verdiepingen stuk voor stuk op het zelfde moment begeven.
Heb je een filmpje/bron/link van het exact gelijktijdig instorten van (één van) de twee torens? Als ik de vele filmpjes bekijk zie ik toch echt een gebouw wat geleidelijk rechtstandig instort van boven het punt van impact. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat er enorm veel krachten (waar in het ontwerp geen rekening mee gehouden is) vrijkomen als plots de bovenste 30 verdiepingen op de verdiepingen eronder terecht komen. Ik ga er vanuit dat je ook snapt dat een toren als het WTC zeer waarschijnlijk altijd op deze manier instort met dit soort schade, er komen zulke grote krachten bij vrij dat de toren niet anders dan recht naar beneden kon instorten, mijns inziens.
quote:
Het is NOOIT een natuurlijk instorting geweest. Daar is explosieven hulp bijgeweest. Hoe, wat, waar is onze giswerk.
Dat staat voor jou vast. Het is jouw mening, niet een feit. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:28:47 #191
52357 Lambiekje
pi_59859955
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je een filmpje/bron/link van het exact gelijktijdig instorten van (één van) de twee torens? Als ik de vele filmpjes bekijk zie ik toch echt een gebouw wat geleidelijk rechtstandig instort van boven het punt van impact. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat er enorm veel krachten (waar in het ontwerp geen rekening mee gehouden is) vrijkomen als plots de bovenste 30 verdiepingen op de verdiepingen eronder terecht komen. Ik ga er vanuit dat je ook snapt dat een toren als het WTC zeer waarschijnlijk altijd op deze manier instort met dit soort schade, er komen zulke grote krachten bij vrij dat de toren niet anders dan recht naar beneden kon instorten, mijns inziens.
[..]
dan overtreed de instorting de vertragingswet. Dat is het probleem. Als het een natuurlijke instorting was dan heeft het een hele sloot van Newton-wetten overtreden.

Maar kennelijk geloven mensen in de meest idiote staatsprookjes.
quote:
Dat staat voor jou vast. Het is jouw mening, niet een feit. .
Feit is wel dat Newtons wetten zijn overtreden.
  donderdag 3 juli 2008 @ 10:49:59 #192
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_59860444
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Dat komt allemaal door 9-11
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_59860547
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dan overtreed de instorting de vertragingswet. Dat is het probleem. Als het een natuurlijke instorting was dan heeft het een hele sloot van Newton-wetten overtreden.

[..]

Juist niet, als jij iets veranderd aan de staat van een voorwerp, zal de veranderde kracht de beweging van een voorwerp veranderen, en volgt deze de rechte lijn waarin de kracht werkt. Kortom, als ik met een flinke boeing de dragende kolommen in de kern van een toren vernietig, zal deze dus rechtstandig in elkaar zakken. (2e wet van newton)

En ik denk dat die dragende buitenmuur, die voor het eerst is toegepast binnen de 2 WTC torens, er ook mede voor gezorgd heeft dat hij zo rechtstandig in elkaar gezakt is. Het lijkt me logisch dat dit nog niet eerder geobserveerd is, daar deze torens op een nieuwe manier geconstrueerd zijn, en de torens die middels een identieke bouw methode gemaakt zijn allemaal nog in gebruik zijn, en er dus simpelweg nog geen vergelijkingsmateriaal is.

Verder is het zo dat een aantal TV-zenders die de grote antenne op toren 1 gebruikten stoorden na de aanslagen, en sommigen zelfs uit de lucht gingen na het instorten, toch een vrij duidelijk bewijs dat die antenne niet meer functioneerde? (doordat die torens instortten dus!)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:01:49 #194
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59860700
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het had NOOIT het pad met de MEESTE weerstand kunnen kiezen als het, zo als jy beweert, een natuurlijk instorting.
Dat zit enkel in jouw hoofd...
quote:
Bovendien vind ik het ronduit te belachelijk dat alle 200+ (2 x100) verdiepingen stuk voor stuk op het zelfde moment begeven. Het is NOOIT een natuurlijk instorting geweest. Daar is explosieven hulp bijgeweest. Hoe, wat, waar is onze giswerk.
Wederom, dat zit enkel in jouw hoofd. Zo kan ik ook wel overal iets achter zoeken... Bedenk zelf hoe het ging (alle feiten negerende) en ga daar over roepen "DA KAN TOCH NOOIT!". Klopt, dat kan ook niet. Zo ging het alleen ook niet.
quote:
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:02:48 #195
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_59860732
quote:

[..]

[..]

Stierepoep
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:03:34 #196
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59860748
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:59 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Twijfel je ? Of ben je ironisch?
De bron die jij aanhaalde sprak over geschatte asbestverwijdering kosten voor het WTC en een vliegveld van ~1 miljard dollar. Dat was in 1989. Ik linkte naar de uitkomst van een 10 jaar slepende rechtszaak die in 2001 bepaalde dat de Porth Authority geen vergoeding mocht verwachten van verzekeraars voor ~600 miljoen dollar aan asbestverwijderingskosten voor het WTC ("more than 200 million"), 3 vliegvelden en nog enkele bezittingen van de PA. Jouw redelijk gedateerde bron zat er dus niet heel erg naast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 03-07-2008 11:09:31 ]
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:05:05 #197
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_59860779
quote:

[..]

[..]

Wat is jouw probleem met de realiteit?
pi_59860906
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem met de realiteit?
Als het hem zo uitkomt past hij die gewoon aan.. Volgens mij probeerde hij vroeger op de kleuterschool ook vierkante blokken door ronde gaatjes te rammen, en als het niet paste was het steevast de schuld van de fabrikant/juf/schoolleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door fruityloop op 03-07-2008 11:20:03 ]
pi_59861079
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

En in onze moderne tijd hebben we pas 20/15 jaar terug besloten dat het toch slecht is ... jueeh 1900 jaar progressie in mensheid.

Mensen die asbestos produceerden weten toch ergens wel wat voor geschiendenis het heeft en wat voor gevolgen en er zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het dus al 1900 jaar bekend is. Ik heb sterk het idee dat onze generatie dingen aan het uitvinden is dat al 2 eeuwen geleden al seen-that-done-that is.

Asbest heeft erg goede brandvertragende eigenschappen, en producten met vergelijkbare eigenschappen zijn er nog niet zo heel erg lang. (en in de oertijd hadden ze geen rijtjeshuizen met CV-installaties die een hitte schild nodig hadden, of ventilatiekanalen die een zekere brandvertraging moeten hebben.) Je kan een stuk asbest op brood doen, en het enige wat je er van over houdt is buikpijn, pas als je het stof inademt is het gevaarlijk, maar dat geldt net zo goed voor zaagsel, kolenstof, verfschuursel en ga zo maar door.

Overigens is asbest een veel voorkomend natuurlijk mineraal, en adem je dus dagelijks er wel een paar vezels van in.
  donderdag 3 juli 2008 @ 12:01:56 #200
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_59862364
quote:
en als het niet paste was het steevast de schuld een complot van de fabrikant/juf/schoolleiding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')