Allemaal ? Geen idee.quote:
quote:The NIST report provides some information about "General Description of Tenant Layout." For the floors in question it says, "Generally open space filled with workstations. Offices, conference rooms, and work areas in exterior corners."
But on the 95th floor, Marsh & McLennan had a "large walled data center along north and east sides," according to the NIST report. And that's exactly where the plane hit – the north wall of the 95th floor.
Fuji Bank had torn up the 81st floor, he said, and stripped it down to the bare bone to reinforce the trusses so that the floor could hold more weight. Then they had built a raised floor and filled the entire floor with server-size Uninterrupted Power Supply (UPS) batteries.
The NIST documents that accompany the final report confirm the source's information that Fuji Bank had reinforced the 81st floor.
http://www.erichufschmid.net/TFC/Bollyn-Fuji-WTC.html
Zowat alles is te verkrijgen. Sommige info zal je wel via de FOIA moeten gaan en zal je de transactiekosten + overmaakkosten kosten en je zal de benodigde software nodig hebben. Enige uitzondering zal de informatie zijn die niet eigendom is van het NIST.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De info was imo tot op zekere hoogte gedetailleerd, NIST geeft helaas niet al hun gebruikte data en input vrij.
De NIST is daar 100% duidelijk over. En dat is je al eens verteld.quote:Wel of geen beton om de core ?
De NIST is daar 100% duidelijk over.quote:Verstevigde verdiepingen,
Want? En die info is toch bekend, dus wat is je punt?quote:1 verdieping vol accu's. Lijkt me info die vrij belangrijk is om computermodellen te schrijven.
Als je dat niet weet, waarom kom je er dan in deze context mee?quote:
beetje rare manier van redeneren..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:02 schreef ToT het volgende:
Beetje over the top om alles op 1 kluitje te gooien als conspiracy die tot 9/11 heeft geleid, maar ik be het er well mee eens dat als je in AL die zaken 100% blindelings gelooft, dat je wel het stadium van "een gezonde dosis scepsis hebben" enigszins voorbij bent.
Omdat het onderdeel van het " allemaal " is.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je dat niet weet, waarom kom je er dan in deze context mee?
Zie ik niet in de animatie..quote:And they all made it out because an enormous elevator machine room happened to be located on the 81st floor, where the nose of the jet hit.
http://www.usatoday.com/news/nation/2002/05/17/stairway.htm
Dacht je nu werkelijk dat de "truthers" uit zijn op discussie? Het enige wat ze willen is hun onzinnige platitudes herhalen zodat ze hun banale wereldbeeld in elk geval voor zichzelf kunnen bevestigen en herbevestigen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:37 schreef Toryu het volgende:
Conclusie...? Vliegtuigen kun geen gebouw binnen vliegen?
En wat wil je met de 2e link?
Je doet echt precies hetzelfde als Lambiekje. Hersenloos links dumpen en dan wachten tot er weer iets zinnigs gezegd wordt zodat je nog meer links kunt dumpen.
Als het nog ff zo door gaat ga ik (wederom) afhaken. Het lijkt wel alsof we tegen een muur aan het praten zijn.
Je doet maar, ik herhaal en vul aan met info wat ik eerder zo hersenloos zei:quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:37 schreef Toryu het volgende:
Conclusie...? Vliegtuigen kun geen gebouw binnen vliegen?
En wat wil je met de 2e link?
Je doet echt precies hetzelfde als Lambiekje. Hersenloos links dumpen en dan wachten tot er weer iets zinnigs gezegd wordt zodat je nog meer links kunt dumpen.
Als het nog ff zo door gaat ga ik (wederom) afhaken. Het lijkt wel alsof we tegen een muur aan het praten zijn.
Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken maar op de animatie van Purdue zie je vliegtuigonderdelen er aan de andere kant van het gebouw weer uitkomen, net zoals op videobeelden.quote:Op zondag 29 juni 2008 09:25 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Je doet maar, ik herhaal en vul aan met info wat ik eerder zo hersenloos zei:
Vliegtuigen vliegen op video's DOOR de gebouwen heen, dat zie ik op de animaties niet terug.
Als ik moet wachten tot er iets zinnigs over gezegd wordt dan...
De animatie van Purdue was van WTC1, niet WTC2. Daarbij, er zijn limieten aan hoe gedetailleerd je zo'n EEM analyse kunt maken. Je moet het dan ook zien als een schatting, een idee van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Een 100% waarheidsgetrouwe simulatie is onmogelijk met de huidige technieken en zal ook nooit gerealiseerd kunnen worden. Het is immers een model, oftewel een vereenvoudiging van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:14 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Omdat het onderdeel van het " allemaal " is.
[..]
Zie ik niet in de animatie..
Meer animatie:
http://www.kz.tsukuba.ac.jp/~isobe/WTC_genko_e.htm
Dat is de enige kritiek die je hebt op dat filmpje, dat het niet de "achterkant" van de impact laat zien?quote:Op zondag 29 juni 2008 09:25 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Je doet maar, ik herhaal en vul aan met info wat ik eerder zo hersenloos zei:
Vliegtuigen vliegen op video's DOOR de gebouwen heen, dat zie ik op de animaties niet terug.
Als ik moet wachten tot er iets zinnigs over gezegd wordt dan...
Mijn punt is dat de animaties niet overeenkomen met de werkelijkheid, maar je zegt zelf ook al dat dit ' n "schatting" is. Mij lijkt dat in dit soort " schattingen " de inhoud van 'n verdieping en evt verstevigingen meer dan details zijn.quote:Op zondag 29 juni 2008 09:43 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welk punt je probeert te maken maar op de animatie van Purdue zie je vliegtuigonderdelen er aan de andere kant van het gebouw weer uitkomen, net zoals op videobeelden.
Dat EEM analyses niet 100% de werkelijkheid nabootsen was allang bekend en dat is meerdere malen in dit en voorgaande topics gezegd. Purdue heeft met name de structurele response van het gebouw getracht te simuleren, wat interessant is voor de vakgroep die de simulaties heeft uitgevoerd.quote:Op zondag 29 juni 2008 15:56 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de animaties niet overeenkomen met de werkelijkheid, maar je zegt zelf ook al dat dit ' n "schatting" is. Mij lijkt dat in dit soort " schattingen " de inhoud van 'n verdieping en evt verstevigingen meer dan details zijn.
Misschien omdat de animatie over de noord toren gaat en je quote over de zuid toren... Uit hetzelfde artikelquote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:14 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Omdat het onderdeel van het " allemaal " is.
[..]
Zie ik niet in de animatie..
Had ik ook al opgemerkt iddquote:Op zondag 29 juni 2008 17:22 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Misschien omdat de animatie over de noord toren gaat en je quote over de zuid toren... Uit hetzelfde artikel
In the north tower, the first to be hit, the jet slammed into the center of the building at the 94th through 98th floors — well above the north tower's 81st floor elevator machine room.
uhm ik heb gelinkt naar zowel 'n animatie van wtc 1 als 2 crash.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:22 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Misschien omdat de animatie over de noord toren gaat en je quote over de zuid toren... Uit hetzelfde artikel
In the north tower, the first to be hit, the jet slammed into the center of the building at the 94th through 98th floors — well above the north tower's 81st floor elevator machine room.
Erin kennelijk wel , maar erdoor? IMO is het op de video's de neus die erdoor heenkomt (maar dat zullen anderen ongetwijfeld anders zien) , en dat zie ik in de animaties niet terug.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:56 schreef Toryu het volgende:
Is dit allemaal wel relevant? Met die simulatie is wel aangetoond dat een vliegtuig dat gebouw kan binnenvliegen.
Met of zonder serverruimte of machinekamer van lift.
http://www.911myths.com/index.php/Nose_outquote:Op zondag 29 juni 2008 18:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Erin kennelijk wel , maar erdoor? IMO is het op de video's de neus die erdoor heenkomt (maar dat zullen anderen ongetwijfeld anders zien) , en dat zie ik in de animaties niet terug.
Relevantie : indien op de video's de neus erdoor komt en in de animatie is dit niet terug te zien klopt of de animatie niet of de video is fake, of ik zie het niet goed dat kan ook.
Vage beelden ? Valt wel mee vind ik.quote:Op zondag 29 juni 2008 18:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
http://www.911myths.com/index.php/Nose_out
Ja het is 9/11 myths, maar die nose out is duidelijk GEEN nose out. Het is ook gewoon misleidend om je te beaseren op vage beelden die van héél veraf gemaakt zijn, terwijl alle andere beelden die beter zicht hadden op die zijde geen nose out laten zien.
Ik zie in de wolken soms experimenten met EM velden.quote:Op zondag 29 juni 2008 19:52 schreef nietzman het volgende:
Het zal je verbazen, maar wat mensen denken te zien is niet zo verdomde relevant.
Ik zie in wolken soms ook grote tieten of strakke billen.
Zij zullen ongetwijfeld niet van zichzelf zegen dat ze iets denken/menen te zien, maar dat ze het zien.quote:Some 200 technical experts—including about 85 career NIST experts and 125 leading experts from the private sector and academia—reviewed tens of thousands of documents, interviewed more than 1,000 people, reviewed 7,000 segments of video footage and 7,000 photographs,
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Zij zeggen dat 'n motor en het landingsgestel door het wtc heen kwamen.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:44 schreef nietzman het volgende:
En zij zeggen dat het geen noseout is. Typisch hè?
Een motor is natuurlijk flink wat steviger dan een holle glasvezel neus hequote:Op zondag 29 juni 2008 21:02 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Zij zeggen dat 'n motor en het landingsgestel door het wtc heen kwamen.
Het object in de video's lijkt mij te verbranden in de explosie en vind het ook helemaal niet op iets dergelijks lijken.
NIST zegt volgens mij niets over het object in de video's, maar heb ook niet alle kennis direkt paraat.
?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken. Dus dan is het dat ook waar. Er is zóóó niets aangetoond met dat animatietje.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:56 schreef Toryu het volgende:
Is dit allemaal wel relevant? Met die simulatie is wel aangetoond dat een vliegtuig dat gebouw kan binnenvliegen.
Met of zonder serverruimte of machinekamer van lift.
Uhuh, net als alle complot-filmpjes. En die geloof je voor het gemak wèl.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken.
Nee want de achterliggende cijfers zijn gelukkig door de mensen van de universiteit uit hun duim gezogenquote:Op zondag 29 juni 2008 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken. Dus dan is het dat ook waar. Er is zóóó niets aangetoond met dat animatietje.
Ah daar is het geraaskalk weer. Er staan nog wat vragen voor je open.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
?!! aangetoond ... je kan de animatie ook met een lege toiletrol maken. Dus dan is het dat ook waar. Er is zóóó niets aangetoond met dat animatietje.
Ah ben je er weer?quote:Op zondag 29 juni 2008 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En met al jouw gilles de la tourette aanvallen, vage filmpjes en misplaatste hoogmoed bewijs je wel wat?quote:Op zondag 29 juni 2008 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dan mis ik voornamelijk nog de argumentatie die verder reikt dan 'waarom maken we dan geen messen van aluminium?'quote:Op zondag 29 juni 2008 23:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ah daar is het geraaskalk weer. Er staan nog wat vragen voor je open.
jullie troldebunkers snappen het echt niet, hè.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En dan mis ik voornamelijk nog de argumentatie die verder reikt dan 'waarom maken we dan geen messen van aluminium?'
En dit kan je ook omdraaien dat mensen die klakkeloos geloven wat ze te zien te horen en te lezen krijgen en totaal alles ontkennen van de complots. Als ik de lijst met complots zie kun je er zowiezo al velen door strepen met gezond verstand.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:24 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Ik vroeg geen oordeel over de media, maar een oordeel over de complotgelovers.
Als je er al vanuit gaat dat de onderzoekers verkeerde blauwdrukken van de WTC torens hebben gekregen krijg ik al snel het idee dat je wel klakkeloos geloofd wat complotgelovers zeggen.
zo als welke ??quote:Op maandag 30 juni 2008 08:43 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
En dit kan je ook omdraaien dat mensen die klakkeloos geloven wat ze te zien te horen en te lezen krijgen en totaal alles ontkennen van de complots. Als ik de lijst met complots zie kun je er zowiezo al velen door strepen met gezond verstand.
geldstromen, belangen en macht .. tonen toch echt wel aan dat overheden tot zeer vuile spelletjes in staat zijn.quote:Als ik dit topic doorlees worden net zoveel dingen ontkracht met artikelen video's etc als dat de complot theorien met links en dergelijke komen. Probeer er maar ens met gezond verstand en wij als burgers die nooit alle details zullen weten, maar eens de waarheid te zien.
Welke belangen en geldstromen hebben we het hier over? De mensen die een vaag youtube filmpje in elkaar knutselen, er een boek over schrijven, en er vervolgens mee het talkshow- en schnabbelcircuit in duiken?quote:Op maandag 30 juni 2008 09:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zo als welke ??
[..]
geldstromen, belangen en macht .. tonen toch echt wel aan dat overheden tot zeer vuile spelletjes in staat zijn.
Ach daar hebben we weer zo'n fantastische oneline.quote:Op maandag 30 juni 2008 07:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
jullie troldebunkers snappen het echt niet, hè.
Er staat nog een vraag voor je open.quote:Op maandag 30 juni 2008 07:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee inderdaad. En ondanks al jouw kennis van zaken kun je ons niet goed uitleggen hoe het dan wel zit. Zou je toch aan het denken moeten zetten.quote:Op maandag 30 juni 2008 07:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is lastig. En het wordt nog lastiger gemaakt door mensen die allerlei rare theorien op het net gooien. Probeer maar eens op google wat informatie over de WTC torens te vinden je krijgt vooral complotverhalen.quote:Op maandag 30 juni 2008 08:43 schreef Positive_Thinking het volgende:
[..]
En dit kan je ook omdraaien dat mensen die klakkeloos geloven wat ze te zien te horen en te lezen krijgen en totaal alles ontkennen van de complots. Als ik de lijst met complots zie kun je er zowiezo al velen door strepen met gezond verstand.
Als ik dit topic doorlees worden net zoveel dingen ontkracht met artikelen video's etc als dat de complot theorien met links en dergelijke komen. Probeer er maar ens met gezond verstand en wij als burgers die nooit alle details zullen weten, maar eens de waarheid te zien.
Nee, jouw argumenten zijn van dusdanig hoog technisch niveau dat ik er geen touw aan vast kan knopen.quote:Op maandag 30 juni 2008 07:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Doe nu niet of je het niet weet.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Welke belangen en geldstromen hebben we het hier over? De mensen die een vaag youtube filmpje in elkaar knutselen, er een boek over schrijven, en er vervolgens mee het talkshow- en schnabbelcircuit in duiken?
Je hebt nog een vraag over een serie voorlopig ongefundeerde uitspraken open staan. Heb je überhaupt de intentie daar nog iets aan te doen?quote:
Het wordt steeds leuker het 911 Complot. Overigens heeft Open Complicity het wel behandeld maar niet specifiek onder de UMS naam.quote:Urban Moving Systems: the US-Israeli 9/11 Financial Nexus
With the global awakening of what really happened on 9/11 surging ahead at full steam, many people are now aware of facts such as prior government knowledge of the attacks, the mysterious collapse of WTC 7, all of the military and terror drills going on at the same time of the attacks, and the possibility that WTC 1, 2 and 7 were brought down by controlled demolition, and not by fire.
What is not known by the majority of these people, but is as equally important as WTC 7 is the story of Urban Moving Systems. It is no surprise that the hidden history of Urban Moving Systems remains unknown to of the majority of the American population, and even within the 9/11 truth community, since it's story was never included in the official 9/11 Commission Report, and has been absent from all of the popular 9/11 "truth movies."
Zijn behoorlijk wat sites die deze info al jaren delen:quote:Op maandag 30 juni 2008 19:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het wordt steeds leuker het 911 Complot. Overigens heeft Open Complicity het wel behandeld maar niet specifiek onder de UMS naam.
Welke kansloze missie is Silverstein aangegaan?quote:Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef Devano het volgende:
[..]
Zie je wel wat je zelf zegt? Het feit dat hij zo'n 'kansloze missie' aangaat is toch verdacht genoeg?
Hij heeft trouwens het dubbele bedrag gekregen van de verzekering, voor elke Twin Tower 1x. De arme man.
En ja, het is inderdaad logisch dat je een gebouw 8 jaar nadat er een bom is afgegaan, verzekert. Adequaat gehandeld. Het feit dat ze allebei zes weken later vernietigd worden, is gewoon puur geluk, financieel gezien. Totaal logisch.
Je least 'n complex (100 milj per maand dacht ik) waarvoor je na vernietiging je 4.6 milj krijgt uitbetaald.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 00:29 schreef SpaceSpiff het volgende:
Vooralsnog krijgt die hooguit 4.6 miljard. Maar daar ziet die niks van terug omdat dat geld rechtstreeks naar de nieuwe gebouwen gaat.
Dus als jij denkt dat Silverstein winst heeft gemaakt door de aanslagen, kun je misschien dan even uitleggen hoe precies.
Wijs dan eens aan wat ik fout heb. Waar gaat het verzekeringsgeld dan allemaal naartoe?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Je least 'n complex (100 milj per maand dacht ik) waarvoor je na vernietiging je 4.6 milj krijgt uitbetaald.
Niet al het geld ging rechtstreeks naar de nieuwe gebouwen. Wel feitelijk blijven he ?
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Hij mist een berg inkomsten vanwege het ontbreken van huurders.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Je least 'n complex (100 milj per maand dacht ik) waarvoor je na vernietiging je 4.6 milj krijgt uitbetaald.
Niet al het geld ging rechtstreeks naar de nieuwe gebouwen. Wel feitelijk blijven he ?
rent, debt service and legal fees.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:11 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Wijs dan eens aan wat ik fout heb. Waar gaat het verzekeringsgeld dan allemaal naartoe?
quote:Het is trouwens 10 miljoen per maand dat die betaald aan huur van de grond. En dat dan 99 jaar lang.
Als je het over feitelijk blijven hebt.
Nee, i.d.d. hij had 2x 10 milj betaald en had toen (bleek later) recht op 4,6 miljard.quote:Het is dus niet zo dat die 1 keer 100 miljoen betaald en dan 4,6 miljard terugkrijgt. Nu moet die de nieuwe gebouwen neerzetten en nog 90 jaar lang 120 miljoen per jaar betalen.
Verbeter me als ik het mis heb, maar hij betaalt nu toch nog steeds voor de grond? Soortement erfpacht oid?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:59 schreef Resonancer het volgende:
Nee, i.d.d. hij had 2x 10 milj betaald en had toen (bleek later) recht op 4,6 miljard.
Hij MOET dat niet maar heeft zelf voor deze constructie gekozen.
Naderhand ja, heeft mijns inziens weinig te maken met 9-11.quote:Er is hem aangeboden om hem 44% huurverlaging te geven indien hij 1 miljard en het recht op de ontwikkeling van de Freedom tower opgaf.
http://www.manhattan-institute.org/email/crd_newsletter03-06.html
Dus dan zijn we het er wel over eens dat Silverstein geen cent verdiend aan die aanslagen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:59 schreef Resonancer het volgende:
[..]
rent, debt service and legal fees.
[..]
![]()
Daarom stond er " dacht ik " had ff geen mogelijkheid om mijn bronnen te raadplegen.
[..]
Nee, i.d.d. hij had 2x 10 milj betaald en had toen (bleek later) recht op 4,6 miljard.
Hij MOET dat niet maar heeft zelf voor deze constructie gekozen.
Er is hem aangeboden om hem 44% huurverlaging te geven indien hij 1 miljard en het recht op de ontwikkeling van de Freedom tower opgaf.
http://www.manhattan-institute.org/email/crd_newsletter03-06.html
Zo oud wordt hij niet denk ik, en hij kan de boel nog altijd verkopen. Die nieuwe gebouwen zet hij overigens niet helemaal alleen neer, worden ook belastingcenten voor gebruikt.
Yep.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Verbeter me als ik het mis heb, maar hij betaalt nu toch nog steeds voor de grond? Soortement erfpacht oid?
[..]
maar heeft geen Asbest en galvanisch corrosie kosten meer in het verschiet van ettelijk miljarden. Dus in mijn ogen toch winst.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:34 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Dus dan zijn we het er wel over eens dat Silverstein geen cent verdiend aan die aanslagen.
Nee, verre van. als je 2 x 10 miljoen betaald (waarvan hij volgens sommigen 'n hoop weer terug kreeg) en 4,6 miljard krijgt uitbetaald kan ik dat niet als verlies zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:34 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Dus dan zijn we het er wel over eens dat Silverstein geen cent verdiend aan die aanslagen.
Nog 'n v.b. dat het verzekeringsgeld zeker niet aleen aan de nieuwe gebouwen werd besteed.quote:Under a pending agreement, a developer and his investors will get back most of the down payment that they made to lease the World Trade Center just six weeks before a terrorist attack destroyed the twin towers
http://www.whatreallyhappened.com/wtc_payment.html.
quote:Silverstein will use insurance payments he has received to repay GMAC, which would then turn over $130 million in escrow and $98 million in reserve to Silverstein, the Times said
Asbest was geraamd op 200 miljoen, de galvanische corrosie was nauwelijks een kostenpost te noemen (af en toe een aluminium coverpaneel vervangen). Die "ettelijke miljarden" komen uit je dikke duim zetten, net zoals zo'n beetje al jouw beweringen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
maar heeft geen Asbest en galvanisch corrosie kosten meer in het verschiet van ettelijk miljarden. Dus in mijn ogen toch winst.
Het WTC heeft Silverstein tot nu toe alleen maar geld gekost, punt. Had het WTC er nog gestaan dan had SIlverstein gewoon winst gedraaid, het WTC was nl voor 98% verhuurd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:54 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Nee, verre van. als je 2 x 10 miljoen betaald (waarvan hij volgens sommigen 'n hoop weer terug kreeg) en 4,6 miljard krijgt uitbetaald kan ik dat niet als verlies zien.
Zijn verlies had heel groot kunnen zijn indien hij niet 6 wkn voor 9-11 de terroristen clausule in zijn polis had opgenomen, of als de torens waren blijven staan en hij moest gaan renoveren (asbest),
Maar denk dat de spin doctors dan wel hadden ingegrepen, herbouwd worden moest er zowiezo.
Of hij nog huur betaald ? Ach, misschien krijgt hij het wel weer terug.
[..]
Nog 'n v.b. dat het verzekeringsgeld zeker niet aleen aan de nieuwe gebouwen werd besteed.
[..]
het was geraamd op 2000 mlj voor beide torens ...quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
Asbest was geraamd op 200 miljoen, de galvanische corrosie was nauwelijks een kostenpost te noemen (af en toe een aluminium coverpaneel vervangen). Die "ettelijke miljarden" komen uit je dikke duim zetten, net zoals zo'n beetje al jouw beweringen.
Hoeveel? "mlj" is geen bestaande afkorting.quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het was geraamd op 2000 mlj voor beide torens ...
Heb alleen www bronnen:quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoeveel? "mlj" is geen bestaande afkorting.
Heb je ook een betrouwbare bron voor dat getal (wat het ook moge zijn)?
quote:According to a November 30th, 2001 article, published in the New York Psychogeographical Association "...the Twin Towers were always money-losers...and required huge subsidies from the State...the WTC complex was ludicrously costly to heat and light...In New York City, obsolete buildings are infrequently saved...The only thing that saved the Twin Towers from demolition was the fact that they were filled with asbestos, which would be released into the air if the buildings were destroyed by controlled explosions. In 2000, the Port Authority calculated that it would cost $1 billion...to remove the asbestos..."
http://www.writing.com/main/view_item/item_id/1035234
http://www.notbored.org/wtc.html
According to a November 30th, 2001 article, published in the New York Psychogeographical Associationquote:
quote:“U.S. District Judge John W. Bissell in early February threw out the Port Authority of New York & New Jersey's final claims in a longstanding suit against dozens of insurers over coverage of more than $600 million in asbestos abatement costs at the World Trade Center, New York's three major airports and other Port Authority properties.”
“Granting summary judgment for the insurers in his May 1 ruling, Judge Bissell found among other things that the costs of removing asbestos do not constitute ‘physical loss or damage’ triggering coverage under the Port Authority's all-risk policies.”
“A Port Authority spokesman said the agency is reviewing the ruling and has not decided whether to appeal.”
“The ruling ends the trial phase of a decade-long court battle that began when the Port Authority sued its property insurers in 1991 in a New Jersey state court.
“The suit sought recovery of the Port Authority's huge expenses of removing asbestos from hundreds of properties ranging from the enormous World Trade Center complex-which represented more than $200 million of the abatement costs-to bridge and tunnel toll booths.”
Dat zou dit artikel moeten zijn:quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
According to a November 30th, 2001 article, published in the New York Psychogeographical Association
Dat artikel, dat moet toch wel ergens te vinden zijn?
linkje stond eral.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:02 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat zou dit artikel moeten zijn:
http://www.notbored.org/wtc.html
Het rare is dat als het waar zou zijn wat daar geschreven staat, waarom waren er dan meer dan 30 bieders voor een leasecontract van het WTC? Niemand die door had dat het WTC verlies maakte? Hoe kun je uberhaupt verlies maken als je voor 98% bezet bent? Etc etc, I call bullshit, dat artikel lijkt me onzin.
9-11 in scene gezet #2quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:34 schreef Resonancer het volgende:
[..]
linkje stond eral.
Maar je kunt toch ook zelf n inschatting maken wat dit ongeveer zou kosten ?
Meer info, deze bron maakt ook de schatting van 1 miljard voor het wtc + vliegveld LaGuardia.
http://www.fumento.com/asbest.html
Maar deze bron zal ook wel weer onzin praten..
http://www.fumento.com/biography.html
De gebruikelijke onzin dus?quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:52 schreef ToT het volgende:
LOL Check SBS 6 nu!
- WTC: Voor het eerst in de geschiedenis dat een wolkenkrabber door een brand ingestort is, is binnen 11 seconden ingestort.
- Pentagon: Veel te klein gat, vliegtuig volledig verpulverd, alle honderden camera's van het Pentagon stonden uit wegens de verbouwingen daar en de camerabeelden van de tankstation er tegenover en andere gebouwen er omheen zijn in beslag genomen.
enz.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:17 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Heb alleen www bronnen:
[..]
http://www.writing.com/main/view_item/item_id/1035234
En in onze moderne tijd hebben we pas 20/15 jaar terug besloten dat het toch slecht is ... jueeh 1900 jaar progressie in mensheid.quote:Written history has recorded the health hazards associated with asbestos as far back as the 1st century AD. The first century geographer Strabo noted that workers exposed to asbestos had many health problems; Pliny the Elder went so far as to recommend that quarry slaves from asbestos mines not be purchased because "they die young."
Feit blijft dat de wereld drastisch gewijzigd is sins die 11de september.quote:Op donderdag 3 juli 2008 07:20 schreef ToT het volgende:
Hehehe nou deze zaken blijven WEL opvallend natuurlijk!
Een aantal zaken zijn hier idd al besproken, maar of alles echt onomstotelijk verklaard is, moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk!
Ik vind het persoonlijk vooral opvallend dat het zo hardnekkig isquote:Op donderdag 3 juli 2008 07:20 schreef ToT het volgende:
Hehehe nou deze zaken blijven WEL opvallend natuurlijk!
Een aantal zaken zijn hier idd al besproken, maar of alles echt onomstotelijk verklaard is, moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk!
Nederland een dictoriaale politiestaat?quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Feit blijft dat de wereld drastisch gewijzigd is sins die 11de september.
En zeer zeker voor Nederland. Wat in 6 jaar tijd van een redelijk vrije staat waar de politie de wat lichte vergrijpen met een waarschuwing liet gaan over gegaan is in een dictoriaale politiestaat.
het had NOOIT het pad met de MEESTE weerstand kunnen kiezen als het, zo als jy beweert, een natuurlijk instorting.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk vooral opvallend dat het zo hardnekkig isDe meeste van dergelijke punten zijn gewoon simpelweg fout. Gezever over gebouwen die door brand instorten terwijl ze voor het gemak de structurele schade maar even negeren etc.
Twijfel je ? Of ben je ironisch?quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
9-11 in scene gezet #2
Valt mee met de onzin hoor.
wannabe. Nederland is echt een zero-tolerance VERBOTEN land geworden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:54 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nederland een dictoriaale politiestaat?
Wannabe wat?quote:
Heb je een filmpje/bron/link van het exact gelijktijdig instorten van (één van) de twee torens? Als ik de vele filmpjes bekijk zie ik toch echt een gebouw wat geleidelijk rechtstandig instort van boven het punt van impact. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat er enorm veel krachten (waar in het ontwerp geen rekening mee gehouden is) vrijkomen als plots de bovenste 30 verdiepingen op de verdiepingen eronder terecht komen. Ik ga er vanuit dat je ook snapt dat een toren als het WTC zeer waarschijnlijk altijd op deze manier instort met dit soort schade, er komen zulke grote krachten bij vrij dat de toren niet anders dan recht naar beneden kon instorten, mijns inziens.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:58 schreef Lambiekje het volgende:
Bovendien vind ik het ronduit te belachelijk dat alle 200+ (2 x100) verdiepingen stuk voor stuk op het zelfde moment begeven.
Dat staat voor jou vast. Het is jouw mening, niet een feit.quote:Het is NOOIT een natuurlijk instorting geweest. Daar is explosieven hulp bijgeweest. Hoe, wat, waar is onze giswerk.
Dat het een onnatuurlijke instorting was staat voor meer dan 100% vast.
dan overtreed de instorting de vertragingswet. Dat is het probleem. Als het een natuurlijke instorting was dan heeft het een hele sloot van Newton-wetten overtreden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je een filmpje/bron/link van het exact gelijktijdig instorten van (één van) de twee torens? Als ik de vele filmpjes bekijk zie ik toch echt een gebouw wat geleidelijk rechtstandig instort van boven het punt van impact. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat er enorm veel krachten (waar in het ontwerp geen rekening mee gehouden is) vrijkomen als plots de bovenste 30 verdiepingen op de verdiepingen eronder terecht komen. Ik ga er vanuit dat je ook snapt dat een toren als het WTC zeer waarschijnlijk altijd op deze manier instort met dit soort schade, er komen zulke grote krachten bij vrij dat de toren niet anders dan recht naar beneden kon instorten, mijns inziens.
[..]
Feit is wel dat Newtons wetten zijn overtreden.quote:Dat staat voor jou vast. Het is jouw mening, niet een feit..
Tuurlijk joh. Dat komt allemaal door 9-11quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Feit blijft dat de wereld drastisch gewijzigd is sins die 11de september.
En zeer zeker voor Nederland. Wat in 6 jaar tijd van een redelijk vrije staat waar de politie de wat lichte vergrijpen met een waarschuwing liet gaan over gegaan is in een dictoriaale politiestaat.
Juist niet, als jij iets veranderd aan de staat van een voorwerp, zal de veranderde kracht de beweging van een voorwerp veranderen, en volgt deze de rechte lijn waarin de kracht werkt. Kortom, als ik met een flinke boeing de dragende kolommen in de kern van een toren vernietig, zal deze dus rechtstandig in elkaar zakken. (2e wet van newton)quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dan overtreed de instorting de vertragingswet. Dat is het probleem. Als het een natuurlijke instorting was dan heeft het een hele sloot van Newton-wetten overtreden.
Maar kennelijk geloven mensen in de meest idiote staatsprookjes.
[..]
Feit is wel dat Newtons wetten zijn overtreden.
Dat zit enkel in jouw hoofd...quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het had NOOIT het pad met de MEESTE weerstand kunnen kiezen als het, zo als jy beweert, een natuurlijk instorting.
Wederom, dat zit enkel in jouw hoofd. Zo kan ik ook wel overal iets achter zoeken... Bedenk zelf hoe het ging (alle feiten negerende) en ga daar over roepen "DA KAN TOCH NOOIT!". Klopt, dat kan ook niet. Zo ging het alleen ook niet.quote:Bovendien vind ik het ronduit te belachelijk dat alle 200+ (2 x100) verdiepingen stuk voor stuk op het zelfde moment begeven. Het is NOOIT een natuurlijk instorting geweest. Daar is explosieven hulp bijgeweest. Hoe, wat, waar is onze giswerk.
quote:Dat het een onnatuurlijke instorting was staat voor meer dan 100% vast.
Stierepoepquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dan overtreed de instorting de vertragingswet. Dat is het probleem. Als het een natuurlijke instorting was dan heeft het een hele sloot van Newton-wetten overtreden.
[..]
De bron die jij aanhaalde sprak over geschatte asbestverwijdering kosten voor het WTC en een vliegveld van ~1 miljard dollar. Dat was in 1989. Ik linkte naar de uitkomst van een 10 jaar slepende rechtszaak die in 2001 bepaalde dat de Porth Authority geen vergoeding mocht verwachten van verzekeraars voor ~600 miljoen dollar aan asbestverwijderingskosten voor het WTC ("more than 200 million"), 3 vliegvelden en nog enkele bezittingen van de PA. Jouw redelijk gedateerde bron zat er dus niet heel erg naast.quote:
Wat is jouw probleem met de realiteit?quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Als het hem zo uitkomt past hij die gewoon aan.. Volgens mij probeerde hij vroeger op de kleuterschool ook vierkante blokken door ronde gaatjes te rammen, en als het niet paste was het steevast de schuld van de fabrikant/juf/schoolleiding.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem met de realiteit?
Asbest heeft erg goede brandvertragende eigenschappen, en producten met vergelijkbare eigenschappen zijn er nog niet zo heel erg lang. (en in de oertijd hadden ze geen rijtjeshuizen met CV-installaties die een hitte schild nodig hadden, of ventilatiekanalen die een zekere brandvertraging moeten hebben.) Je kan een stuk asbest op brood doen, en het enige wat je er van over houdt is buikpijn, pas als je het stof inademt is het gevaarlijk, maar dat geldt net zo goed voor zaagsel, kolenstof, verfschuursel en ga zo maar door.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
En in onze moderne tijd hebben we pas 20/15 jaar terug besloten dat het toch slecht is ... jueeh 1900 jaar progressie in mensheid.
Mensen die asbestos produceerden weten toch ergens wel wat voor geschiendenis het heeft en wat voor gevolgen en er zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het dus al 1900 jaar bekend is. Ik heb sterk het idee dat onze generatie dingen aan het uitvinden is dat al 2 eeuwen geleden al seen-that-done-that is.
quote:en als het niet paste was het steevast de schuld een complot van de fabrikant/juf/schoolleiding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |